המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מועצת האו"ם לזכויות אדם מקימה ועדת חקירה להתנחלויות

המועצה קראה לישראל "לשתף פעולה עם הוועדה באופן מלא". באותה הזדמנות קיבלה המועצה עוד ארבע החלטות נגד מדיניות ישראל

המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה החליטה הערב (חמישי) להקים ועדת חקירה בינלאומית שתבחן את נושא הבנייה בהתנחלויות והשפעתה על זכויותיהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. 36 מדינות הצביעו בעד הקמת ועדת החקירה הבינלאומית. ארה"ב היתה המדינה היחידה שהתייצבה לצד ישראל והצביעה נגד. 10 מדינות, בהן צ'כיה, רומניה, הונגריה, פולין, קוסטה ריקה, איטליה וספרד נמנעו.

לפי נוסח ההחלטה המועצה לזכויות אדם תשגר "ועדת חקירה בינלאומית עצמאית, שימנה נשיא המעצה לזכויות אדם של האו"ם, כדי לחקור את ההשלכות של הבנייה הישראלית בהתנחלויות על זכויותיהם האזרחיות, הפוליטיות, הכלכליות, החברתיות והתרבותיות של הפלסטינים בשטחים הכבושים כולל במזרח ירושלים".

ההחלטה קובעת עוד כי מנדט הוועדה יכלול הגשה של דו"ח למועצה לזכויות אדם של האו"ם ויקרא לישראל "לא להפריע למהלך החקירה ולשתף פעולה באופן מלא עם הוועדה".

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

בנוסף להחלטה על הקמת ועדת חקירה לנושא ההתנחלויות, אימצה המועצה לזכויות אדם ארבע החלטות המבקרות את מדיניות ישראל, שעוסקות בכיבוש הישראלי ברמת הגולן, בזכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית, במצב זכויות האדם בשטחים הפלסטינים הכבושים ובמזרח ירושלים ובמעקב אחר יישום המלצות דו"ח גולדסטון על מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

שגריר ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, רוני לשנו-יער, תקף בנאומו את ההחלטה. "למרות שזו שנתי הרביעית בז'נבה אני עדיין נדהם מהצביעות של המועצה לזכויות אדם", אמר. "ההחלטות לא מוצדקות ולא יעילות כאלה יוסיפו מתיחות ומרירות למצב נפיץ ממילא. המועצה הזו בעצמה מוסיפה דלק למדורה ומלבה אש שמחובתנו לנסות ולכבות. היום לא ייזכר כיום מהולל למועצה הזו".

שגריר פלסטין, איבראהים ח'רישה, תקף את ישראל בנאומו ואמר כי "אנחנו לא רוצים לבודד את ישראל, אבל כשאנחנו רואים שישראל לא חדלה מלהשתלט על אדמותינו, עלינו לפעול". לדבריו, "עלינו למנות ועדת חקירה לנושא ההתנחלויות. אם המצב הזה יימשך כיצד נוכל ליישם את פתרון שתי המדינות. עלינו לגנות את הכיבוש כהפרה של זכויות האדם. הכוח הכובש מפר את החוק הבינלאומי (..) יום אחד יהיו הגבלות גם על האוויר שאנחנו נושמים".

גם שגריר סוריה במועצה לזכויות אדם של האו"ם תקף את ישראל והאשים אותה בדיון בהאצת הבנייה בהתנחלויות בשטחים הפלסטיניים הכבושים וברמת הגולן, ואמר כי מדובר בהפרה של אמנת ז'נבה ו"במעשים פיראטיים".

שגריר ארה"ב למוסדות האו"ם בז'נבה אמר כי ההחלטה פוגעת בנסיונות לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים ואינה מסייעת לקידום זכויות האדם של הישראלים והפלסטינים. הוא הדגיש כי ארה"ב תצביע נגד ההחלטה וקרא לשאר המדינות להצביע נגד. "אנחנו מוטרדים מהמספר הלא מידתי של החלטות החד צדדיות והלא מאוזנות נגד ישראל במועצה לזכויות אדם", אמר. "אנחנו מאוכזבים מכך שהארגון הזה מפלה לרעה את ישראל. מי שתומך בהקמת מדינה פלסטינית צריך לתמוך בנסיונות לחדש את המו"מ ולהימנע מצעדים שפוגעים בכך".

המועצה לזכויות אדם של האו"ם
המועצה לזכויות אדם של האו"ם. צילום: רויטרס

השגריר האמריקאי הוסיף כי מדובר בהקמה של עוד מנגנון או"ם חד-צדדי נגד ישראל. "זה לא מקדם את השלום אלא מרחיק את הצדדים אלה מאלה", אמר השגריר. "אנחנו לא מקבלים את הלגיטימיות של הבנייה בהתנחלויות, אבל אנחנו מוטרדים מהחלטה חד-צדדי ומוטה כזו נגד ישראל. המועצה הזו לא מכירה בכך שיש שני צדדים בסכסוך הזה". לדבריו, הקמת הוועדה רק תסבך את תהליך השלום ולא תשיג דבר.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רוצחים חפים מפשע בסוריה אחד
  • 19:02
  • 22.03.12

ויש להם זמן לשטויות האלה? העולם השתגע

  •   לא זכור לי שהטילו עלינו סנקציות כלכליות אבל יש מעט אמת בדבריך.  (לת) מישהו
    • 21:39
    • 22.03.12

  •   לא היית בארץ לפני 1992? חיים
    • 09:08
    • 23.03.12

    כ90% מהחברות הבינלאומיות החרימו את ישראל בעקבות לחץ ערבי?

  •   לממן את הפעולות של ערבים הם יודעים לעשות! במיליונים! DDHH Claire
    • 07:38
    • 27.10.13

    לבדוק מה זה להפר DDHH ב SIRIA , TEIMAN, LIBIA, ו בכל הארצות מסביב ישראל! אחר תדברו ותדברו!

02 צריך לשלוח טייסת הפצצה לז׳נבה אהוד 27
  • 19:08
  • 22.03.12

ללמד את עוכרי ישראל לא להתעסק עם היהודים

  •   זהירות! תגובת מתנחבל לפניך!  (לת) רונן
    • 14:01
    • 26.03.12

  •   אולי בכל זאת צריך לנסות לחסל את הכיבוש על מתנחליו נועה
    • 15:39
    • 07.05.13

    אולי אז, כשהעולם לא יראה עוד את מעשי הנבלה שעושים הפורעים היהודים כשהם מגובים בחיילי צבא העם בפלסטינים, תושביו הטבעיים של האזור, אולי לא תהיה סיבה לעכור כך את ישראל.

03 גוף ללא שיניים- אין מה לדאוג צח, אינסבוק אוסטריה
  • 19:09
  • 22.03.12

כל מה שהם עושים זה לחרטט את עצמם, עיראק ולוב היו הנשיאים של המועצה בזמן המלחמות נגדם...

דבר שני: מה זה פלסטין? ומי ממן להם שגריר? האא שכחתי אני ואתה ממנים את הפיקציה הזו שעושה סקי באלפים בשוויץ

04 ערבים יצאו מסעודיה והתנחלו בכל מזרח התיכון רק מספרד גורשו  (לת) ** מומחה לאיסלם **
  • 19:15
  • 22.03.12

05 שגריר סוריה נגד הבניה בהתנחלויות, צביעות תומכי הפלסטינים והשמאל הבינלאומי נחשפת ברבים!  (לת) ראליסט
  • 19:16
  • 22.03.12

  •   לפי ההגיון זה: שגריר ארה"ב התנגד להחלטה - צביעות אירגוני הימין נחפשת ברבים... שאול
    • 19:25
    • 22.03.12

    הרי ארגוני הימין מיללים שאובמה נגד ישראל....

06 ועידת ואנזה ב׳ קצת שונה היאהרב מדינית מלאה שנאה ליהודים ללא החלטת השמדה(בינתיים)  (לת) גודמן
  • 19:23
  • 22.03.12

07 המועצה לזכויות אדם רוצה לחקור בהתנחלויות. לא צריך חמודים הם חיים טוב בהתנחלויות, אין צורך לחקור כלום. תדאגו לחקור איך מוסלמי רוצח בדם קר 7 נפשות ואין הודעת גינוי של האום  (לת) אורן
  • 19:25
  • 22.03.12

08 בשנת 1946 סיירה ועדה של האו"ם בארץ כדי למצוא פיתרון לסכסוך היהודי-ערבי והחליטה על חלוקתה לשתי מדינות. מליאת האו"ם אישרה את התוכנית. כעת יש צורך לבדוק מחדש את העניין כיוון שישראל, המדינה שהוקמה על יסוד עקרון חלוקת הארץ מונעת מזה שנים רבות את החלוקה לשתי מדינות.  (לת) אורן
  • 19:25
  • 22.03.12

  •   נכון, ובצדק. יש לוותר על עקרון החלוקה. יש מקום למדינה אחת בלבד - מדינת היהודים.  (לת) לערבים 22 מדינות
    • 19:59
    • 22.03.12

09 It's about time!  (לת) Mikoyan Gurevich
  • 19:27
  • 22.03.12

10 בין הטירוף ההתנחלותי של ישראל, לבין הטירוף שנקרא מועצת זכויות האדם של האו"ם - ארה"ב מתגלית כמבוגר האחראי היחידי באיזור. חבל שאנחנו לא נשענים על ידידה נאמנה זו יותר, ומעדיפים לכנות את מנהיגה אנטישמי. אזוב שבקיר
  • 19:29
  • 22.03.12

"שגריר סוריה במועצת זכויות האדם" - עוד אוקסימורון כזה ואבדנו...

11 אולי האום יעזור לנו להפסיק את הטימטום שהורס אותנו כחברה אנושית.  (לת) אזרח
  • 19:39
  • 22.03.12

12 צפון צביקה
  • 19:42
  • 22.03.12

אשרינו שמגנים אותנו, סימן שאנחנו עדיין בחיים,
ההומורסקה של אפריים קישון כמשל: איך איבדנו את אהדת העולם, שווה לקרוא

13 עבודה של פוטין!!! אזרח ישראלי
  • 19:42
  • 22.03.12

למנוע סיקור של הרוצחים שלו בסוריה!!!!

14 אני תומכת,‏ אולי זה יעצור את האפרטהייד בישראל  (לת) יעל
  • 19:42
  • 22.03.12

15 אני בעד,‏ אולי זה יאיץ את פינוי השטחים והמתנחלים  (לת) דנה
  • 19:45
  • 22.03.12

16 איך שלא תהפכו את זה הכיבוש הוא פשע אפי
  • 19:45
  • 22.03.12

נכון שהמועצה פתאטית ומוטית נגד ישראל אבל כל הטענות שלהם לגבי הכיבוש מוצדקות. ההתנחלויות (כולן) לא חוקיות ושליטה על עם אחר מנוגדת לכל אמת מידה אנושית בסיסית. זה שהמועצה בוחרת להתעסק רק בישראל זו אכן צביעות מגעילה. פתרון: בואו נסיים את הכיבוש האווילי הזה.

  •   אתה טועה ולמה שקד,ירושלים
    • 20:21
    • 22.03.12

    קודם כל ,כבשנו שטח ולא עם או מדינה,שנית ,הירדנים שקיבלו מתנה מהבריטים הציקו לישראל הצעירה ללא הרף וקיבלה בראש מה שהופך את זה לשטח המדינה הכובשת מה שניקרה הכובש מכובש פטור,שלישית יש הקלטות של מובילי הערבים שמתכנים בטעות פלסטינים שאין עם כזה ולבסוף ,אין לך מספיק רצון או בינה ,לך ולחבריך להבין זאת,זה שטח ישראל היה ויהיה חוץ מחי בר שניתן לערבים

  •   אכן שקד, אין זה פשע כלפי הפלסטינים אמנון
    • 08:59
    • 23.03.12

    ההתנחלויות הן פשע כלפי עצמנו!

17 החלטות חד צדדיות ולא מאוזנות נגד ישראל? אמנון
  • 19:52
  • 22.03.12

ההצבעה באו"ם היתה פרו-ישראלית מובהקת: ישראל קורבן של ההתנחלויות לא פחות ואולי אף יותר מן הפלשטינאים.

18 תסריט ידוע מראש: אלף
  • 20:00
  • 22.03.12

הועדה תאשים את ישראל. ישראלים יתקפו את הוועדה, יערערו על סמכויותיה, יציגו את ישראל כאילו היא הקורבן ו"כל העולם נגדנו", וירגישו נפלא בחוויית המדמנה של עצמם. למעשה עוד לפני שהוועדה קמה - התסריט הזה כבר קיים. כל עוד ישראלים חושבים שיש צדק אחד בעולם וכולו שלהם - ישראל תלך ותדרדר עד כיליון. צריך לומר לישראלים: נסו את השלום. אף פעם לא ניסיתם באמת.

19 ישראל מדינת פורעת חוק, שכיבוש ונישול אוכלוסיות זו מדיניותה האחת והיחידה. חוקי גזע כבר לא קיימים בגרמניה אלא כאן בין צאצאי קורבנות השואה.  (לת) שי
  • 20:04
  • 22.03.12

20 לא יעזור לנו, כיבוש זה פשע, אפרטהייד זה פשע. כל הגלותיים שמשווים כל דבר לשואה - זמנכם עבר, עייפנו מכם ומהשטויות שלכם לנה
  • 20:04
  • 22.03.12

לא יעזור לנו, כיבוש זה פשע, אפרטהייד זה פשע. כל הגלותיים שמשווים כל דבר לשואה - זמנכם עבר, עייפנו מכם ומהשטויות שלכם

21 בסוריה יש רצח עם...איזה צביעות מגעילה ושנאה ליהודים  (לת) עמוס
  • 20:06
  • 22.03.12

22 תומך בכל דבר שעשוי לעצור את הכיבוש והאפרטהייד ירון
  • 20:11
  • 22.03.12

תומך בכל דבר שעשוי לעצור את הכיבוש והאפרטהייד

23 מדינת ישראל הוקמה בכדי להיות לחברת מופת לא מדינה של קלגסי כיבוש. בושה וחרפה, אנו עוצמים עינינו לפשעים המתרחשים תחת אפינו.  (לת) יהודה
  • 20:18
  • 22.03.12

24 שימו לב לקואליצית הצבועים: הרוצחים מסוריה והשמאל העולמי השותק כדג מוסר של רוצחים
  • 20:23
  • 22.03.12

אתם באמת חושבים שמישהו מתייחס ברצינות להטפות מוסר של הרוצחים ופרקליטיהם?

25 רק כאן ניתן למצוא הזויים שמצדדים בהחלטות של הגוף ההזוי הזה אקס שמאלני
  • 20:28
  • 22.03.12

מי שיעיף מבט בויקיפדיה יוכל ללמוד ש"המועצה לזכויות אדם" מורכבת ברובה ממדינות ערב, מדינות אפריקה ומדינות דרום אמריקה.
ישראל היא שעיר לעזעזל והניגוח שלה הוא בסה"כ עלה תאנה לזוועות שמתרחשות יום-יום ברחבי העולם השלישי.
אפילו מזכ"ל האו"ם הנוכחי וקודמו מאשימים את ה"ועדה" בהיותה פוליטית, אבל רק בישראל אפשר למצוא ליברלים נאורים שיודעים טוב יותר...

לא הייתי קורא לתופעה הזו אוטו-אנטישמיות שכן מי שמגיב כך כנראה לא מזהה עצמו כיהודי או כציוני. לכן מדובר באנטישמיות גרידא.
אני מסוגל להבין זאת שכן אני אתאסיט בעצמי ונגעל מכל דבר שיש לו אף ריח קלוש של טקס פולחני דתי.

צריך להיות אידיוט כדי לא להבין שהאיום האמיתי על המושג של זכויות אדם מגיע מהעולם השלישי ובעיקר מכיוון האיסלאם.
ומאלו שמחזקים את ה-paradigm של הפלסטינים לפיו הם קורבנות, ולא קבוצה של ברברים שעושה באופן עקבי בחירות של win-lose, למרות אינסוף ניסיונות לסגור איתם עיסקת win-win.

  •   צודק - הפלסטינים אינם קורבנות אמנון
    • 21:59
    • 22.03.12

    הפלסטינים סתם טמבלים, אבל הקורבנות הם אנחנו. ההתנחלויות מאיימות עלינו לא פחות וללא קשר: גם אילו מתו כל הפלסטינים במגפה לא היה זה משנה ועדיין היינו סובלים מנחת זרועם של המתנחלים.

    אין הבדל בין האיסלאם והיהדות, שניהם אותו חרא והאיום על זכויות אדם מגיע משניהם במידה שווה.

26 זה לא אותו האו"ם שאחת מעובדיו פיברקה תמונת ילדה הרוגה מתאונה כהרוגה מהפצצה חולוד בדאווי
  • 20:38
  • 22.03.12

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1669207

27 שמאלני ככל שלא אהיה - המועצה הזו היא בדיחה עצובה משה
  • 20:47
  • 22.03.12

"שגריר סוריה במועצה לזכויות אדם של האו"ם" פחחחח

28 כמה טיפשים אתם יגולים להיות אזרח מודאג בשם אבי
  • 20:50
  • 22.03.12

לכל השמולאנים יפי הנפש אתם חיים בסרט שאין לו המשך אחרי ההפסקה. אחרי חלוקת הארץ ישטחו אותי ואותכם ביחד זה לא יעניין אף אחד עם אנחנו חברה צודק או לו מה שיעניין זה שאנחנו לא מוסלמים תתעוררו טיפשים

29 Time to wake up Boaz Lerner
  • 21:43
  • 22.03.12

Israel lost its moral compass a long time ago and became a fully integrated member of the sweaty and smelly armpit of the Middle East. The world is also very tired by now of hearing its self-righteous whining and grumbling.

30 ועדת חקירה דניאל מונפורט
  • 21:59
  • 22.03.12

אולי הגיע כבר הזמן לפרוש מהאום שמום הזה !

31 למראית עין .. ייאי
  • 11:27
  • 23.03.12

"מועצת זכויות האדם של האו"ם".מטיבט,דרך דרום מזרח אסיה,הקווקז וצ'צ'ניה,אירן ,סוריה,אפריקה,דרום אמריקה,כן ציינתי כמעט את כל העולם;שם יום יום מעונים,נאנסים ונרצחים המוני בני אדם.כל זה לא מעניין את המועצה והיא לא עושה דבר להסיק את המוראות הגלובאליים.כל תכלית קיומה הוא לפגוע בישראל,לגרום לדה לגיטימציה של ישראל,למנוע ממנה זכות היסוד להגן על עצמה,גם המדינות הארופאיות במועצה והן שותפות מלאות למאמץ לפגוע בישראל.שמה הוא רק שם למראית עין ..

32 כרוניקת "האתמול הקרוב"... ייאי
  • 13:02
  • 23.03.12

ממי ישראל כבשה את יו"ש? מהפלסטינים ?הרי לא היתה אז (ועדיין אין )מדינה כזו.מירדן ? היא מעולם לא היתה שלהם:הכובשים האנגלים העניקו אותם לבעלי בריתם ההאשמים - בדיוק כמו שהעניקו לפלג אחר של ההאשמים את סעודיה ועוד כהנה וכהנה חלוקות ומתנות בינם ובין הצרפתים.חתם חוסיין על הסכם השלום על ישראל ולא תבע את יו"ש.אף גורם לא היה מוכן לתת לפלסטינים זכות להגדרה עצמית ,שלא לדבר על מדינה.רק ישראל עשתה זאת.עקב מאבקי כוחות ברש"פ,ישראל וארה"ב,לא הצליחו להביא ליציאה בהסכם מעזה .ישראל יצאה מעזה (ובין היתר עקב לחץ בינלאומי)השלב הבא היה אמור להתבטא בהסכם שלום ויציאה מ-95 % משטחי איו"ש והקמת מדינה פלסטינית. הפלסטינים הלכו לבחירות והחמאס עלה;החל גל חדש של פיגועים וירי על ישראל.זה לא הסטוריה רחוקה אך יש מהמגיבים ששכחו את הכרוניקה של ה"אתמול הקרוב ".הנה לצערי מתברר שלעת הזו אין עם מי לדבר.ומעבר לכך - אבו מאזן לא מעוניין בהקמת מדינה פלסטינית כי : א. צריך לקבל אחריות כוללת עם כל המשתמע מכך ב.הוא יודע שללא צה"ל החמס משתלט על הגדה וטובח באבו מאזן באנשיו. זו בדיוק הסיבה שאבו מאזן לא חתם עם אולמרט על המסמך שנתן לאבו מאזן הכל ! כרגע מטרותיו הן מחד להחליש את ישראל ולהזכר כמנהיג הפלסטיני שזכה להביא להכרת האו"ם במדינת פלסטין מאידך.משעל חובר עתה למאזן מתוך הכרה שזה הזמן להודנא.נתניהו צריך לחשוף זאת ע"י תוכנית מדינית דוגמאת מה שהציע אולמרט לאבו מאזן,כך גם לגלגל את הפגר-"הקיפאון המדיני"-לחצרו של אבו מאזן..זו ההסטוריה וצריך להציגה קבל עולם.אגב לא מעט מנהיגים פלסטינים,כולל עזמי בשארה,אמרו ואומרים שאין עם פלסטיני,אלא שכל דרך היא לגיטימית לגרש הזרים מהאדמות הערביות.בדקו ביו טיוב ,עזמי בשארה. הפלסטינים ממשיכים לטפח הנראטיב השיקרי שישראל לא הסכימה לגבולות החלוקה וגירשה אותם.אולם הבעיה המרכזית הם ערביי ישראל:לא רק שהם מזדהים עם אלו שבשטחים,אלא אף נוקטים בפעולות נגד מדינת ישראל.האחרונים שיפנימו:במלחמה הכוללת הבאה,אם הם ימשיכו לפגוע במדינה,עלולה לבוא עלינו נכבה נוספת.גם ביבי לא רוצה מדינה פלסטינית.לצערי לא תהיה כאן מדינה ציונית או יהודית כאן תהיה מדינה דו-לאומית ~

33 What is Israel Hiding? Ann Arbor Israeli
  • 15:51
  • 26.03.12

let them in, if Israel is so perfect
I guess we still have the luxury of screaming "anti-semitism" any time we are critisized, right or wrong. Israel is acting like a spiled brat, who gets temper tentrum when things do not go his way.

34 סוף-סוף. חיכינו לזה שנות דור. אולי יביא את הקץ לביזיון הנוראי שמכתים ומחטיא את ישראל.  (לת) לקוניוס
  • 22:19
  • 26.03.12

35 יש כאלו שנאחזים בכישלון ההתנתקות בעזה אברהם
  • 10:14
  • 27.10.13

השתלטות החמאס הביאה לכך שההתנתקות נתפסת כטעות קשה.
יתכן שמבחינה צבאית היתה זו טעות לצאת משליטה על עזה.
אבל במה תרמו בדיוק הישובים בגוש קטיף למניעת הקסאמים ?
הם היו עול בטחוני ולא נכס
וכך גם ההתנחלויות.
עד שאין הסכם צריך צבא בגדה המערבית.
אבל בשביל מה ההתנחלויות ?
עול בטחוני, ועוד עלוקה פרזיטית של החברה הדתית-חרדית, שבסופו של דבר תשתלט על כולנו ותדרדר אותנו כלכלית וערכיתץ

פרוייקטים מיוחדים