המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מחפשים פשרה חדשה || המדינה תציע לתושבי מגרון לעבור לאתר קראוונים בהתנחלות אדם הסמוכה למאחז

בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את הסכם הפשרה לפינוי המאחז הלא חוקי, במערכת הביטחון מחפשים פתרון שיאפשר פינוי בלי עימותים עד אוגוסט

בעקבות פסק הדין של בג"ץ שהתקבל היום (ראשון), הדוחה את הפשרה בין המדינה למתנחלים בנושא פינוי מגרון, נערכות התייעצויות קדחתניות במערכת הביטחון בנוגע לדרכי ההתמודדות והמענה לתושבי המאחז הבלתי חוקי. כעת, מחפשים במערכת פתרון זמני שייתן מענה סוציאלי לתושבי מגרון, שעומדים לאבד את בתיהם עד אוגוסט, ויאפשר פינוי מרצון, ללא עימותים. הפתרון המוצע הוא אתר קרוואנים זמני באדם, עד שהמדינה תגמור לבנות בתי קבע עבור תושבי המאחז במיקום שטרם נקבע.

בעבר, הציעה המדינה לתושבי המאחז לעבור לאתר זמני, עד שיכינו עבורם מקום מגורים חדש. התושבים דחו את ההצעה, ולאחר מכן נרקחה הפשרה שנדחתה בבג"ץ. אז, ב-2008, סיכם משרד הבטחון עם מועצת יש"ע להעתיק את המאחז מגרון לאחד משלושה אתרים: גבעה בתחומי הישוב אדם, גבעה בתחומי אזור התעשייה שער בנימין, וגבעה בתחומי המועצה בכוכב יעקב. בסופו של דבר, הנהלת המועצה האזורית דחתה את הסיכום, למרות שזה זכה לתמיכתם של רבני בנימין ויו"ר המועצה.

הרכב של שלושה שופטי בג"ץ דחה היום פה אחד את הסכם הפשרה שנחתם בין המדינה למתנחלי מגרון, ולפיו פינוי המאחז יידחה בשלוש שנים וחצי. השופטים אשר גרוניס, מרים נאור וסלים ג'ובראן הורו להרוס את המאחז עד ל-1 באוגוסט.

עשו לנו לייק וקבלו את הידיעות המעניינות ביותר, ישירות לפייסבוק

עימות בעת הרס מבנים במגרון ב-2011
עימות בעת הרס מבנים במגרון ב-2011. צילום: אמיל סלמן

בהחלטה, שנכתבה על ידי השופטת נאור, נכתב כי לבית המשפט סמכות להאריך מועד לביצוע פסקי דין, אך במקרה זה אין צורך לעשות שימוש בסמכות זה. נאור כתבה כי מדובר ב"אחד המקרים הקשים והחריגים ביותר בכל הנוגע למאחזים בלתי חוקיים. המאחז משתרע על פני קרקעות נרחבות, המצויות כולן בבעלות פלסטינית פרטית ומוסדרת. שיקול ההסכמה והפינוי בדרכי שלום הוא שיקול כבד משקל, ואולם אין הוא שיקול בלעדי ומכריע המסיג לאחור באופן מוחלט את השיקולים של פגיעה בקניין הפרטי ופגיעה בשלטון החוק".

על הפשרה כתבה נאור כי "משך הזמן המבוקש - שלוש וחצי שנים - אינו יכול להתקבל. הוא בלתי סביר. פתרונות שעשויים היו להתקבל בשנת 2006, עת הוגשה העתירה, אינם יכולים להתקבל עתה - לאחר שמוצו כל ההליכים וניתנו כל האורכות. הכל כפופים לחוק והגיעה שעת האמת".

על התושבים עצמם כתבה נאור כי "הטענה לפיה תושבי מגרון התיישבו ברשות המדינה ובעידודה אינה חדשה עמנו. היא עלתה בדיון בעתירה. ואולם, כפי שהבהירה המדינה איש אינו מוסמך להתיר הקמת יישוב על קרקע פרטית. הרצון להתחשב במצוקת תושבי מגרון שאיננו מקלים בה ראש אינו יכול להמשיך ולבוא על חשבונם של העותרים ועל חשבון אי אכיפת החוק... תושבי מגרון התייצבו לפנינו וביקשו כי ניעתר לבקשת המדינה להארכת מועד. כשם שהם היו ודאי מכבדים החלטה המאריכה מועד עליהם כעת לכבד בתום לב גם את ההחלטה הדוחה את הבקשה. החובה לקיים פסק דין אינה עניין של בחירה. מדובר במרכיב הכרחי של שלטון החוק אליו כפופים הכל כחלק מערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

נאור קבעה את מועד הפינוי ל-1 באוגוסט, כדי לאפשר לתושבים להיערך. העתירה לפינוי מגרון הוגשה ב-2006, על ידי חלק מבעלי הקרקע במקום ותנועת שלום עכשיו. בתחילה, טענה המדינה כי מדובר במקום לא חוקי שיהרס עד 2008. לאחר מכן הגיעה המדינה ל"הסכם אדם" עם מועצת יש"ע, על פיו תושבי המאחז יעברו לבתים שיקומו שעבורם בהתנחלות הסמוכה אדם, וההריסה תדחה. עם זאת, התושבים התנגדו לפשרה, והליכי קידום התוכנית החדשה התנהלו בעצלתיים ללא תאריך סיום גמור.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יש 300 אוהדי בית"ר משועממים בקניון. הכל ענין של שימוש במשאבים  (לת) בועז
  • 19:38
  • 25.03.12

02 חוק גרוניס לא עוזר! גם הוא לא מוכן שיעשו צחוק מהחוק!!!  (לת) סילביו
  • 19:49
  • 25.03.12

03 המדינה "מציעה " פתונות לפורעי חוק . לא ייאמן.  (לת) יואב
  • 19:49
  • 25.03.12

  •   הממשלה פועלת כמו 'הבורר' באירגוני פשע.  (לת) יהושפט
    • 20:24
    • 25.03.12

  •   בדיוק מה שהעין שלי גם קלטה. בריונים מציעים לבריונים. פורעי חוק מציעים לפורעי חוק. איזו שפת קודש. עוד שניה נתחיל לבכות עם קצת יידישקייט ורובי רבלין עם צוף המתים והקברים  (לת) אזרח
    • 20:26
    • 25.03.12

  •   ואיך היא פועלת מול שודדי הקרקעות הבדואים,שאפילו הבג"צ השמאלני קבע שיש לפנות אותם?!  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 21:53
    • 25.03.12

  •   עשו עסק טוב: עברו על החוק, צפצפו על כולם, התעלמו מפסיקות - ובסוף המדינה תבנה להם בית על חשבוננו. מדינת חלם. דודי
    • 21:59
    • 25.03.12

    מעניין אם אני אחליט יום אחד שאני מציב קראוון באמצע פארק הירקון ומכריז עליו כעל מאחז בשם מעלה-גרא, האם אזכה לאותו יחס מלטף מצד רשויות אכיפת החוק, התעלמות מפסיקות בית הדין ותחנונים שאסכים לקבל ברוב טובי הסכם פשרה שבו בונים לי בית צמוד-קרקע על חשבון כלל אזרחי המדינה. גועל נפש טהור.

  •   למרות ההתנחלות והפלישה לאדמות פרטיות מצביע מרצ
    • 23:10
    • 25.03.12

    צריך לזכור שהמדינה מעודדת התיישבויות כאלה, מן הראוי שהיא תספק להם גם איזשהו פיצוי. אם הם היו מתיישבים שם על דעתם בלבד, אז לא היה צריך לתת להם כלום, אבל זה לא המצב. יש עכשיו חקירה פלילית נגד משרד הבינוי והשיכון שתמך בהתיישבות הזו.

  •   בימין הדתי אין פושעים = גם אם הם גוזלים אדמות לא להם, גם אם הם רוצחים פלסטינים, גם אם הם פורצים לבסיסי צה"ל, גם אם הם משליכים אבנים על חיילים = כי כל מעשיהם חוקיים על פי 'תורת המלך'.  (לת) צדיקים בעיני עצמם
    • 05:41
    • 26.03.12

04 כל הבושה היא של בני בגין שחשב שאפשר לעוות את פסק דין בית המשפט מרטין פרחי
  • 19:53
  • 25.03.12

וזאת בניגוד מוחלט לאורח החיים ולהתנהגות של אביו ז"ל שכיבד את החוק ואת כללי הדמוקרטיה. בני יזכר לדראון עולם וזה מה שההיסוטריה תזכרו ממנו: ביצוע קנוניה בלתי חוקית.

05 בושה למדינה שכך נותנת לבית משפט להחליט ריקי משיינקין
  • 19:54
  • 25.03.12

מי שולט במדינה הזאת הממשלה או חבורת אנשים שלא נבחרה לעולם בבחירות אלא מונו והם קובעים בושה

06 מאז 1977 כשהליכוד עלה לשלטון והטביע את המונח "יהודה ושומרון" במקום "השטחים הכבושים" שהיה נהוג עד אז ; מתעסקים רק בהם.  (לת) הסטוריון
  • 19:56
  • 25.03.12

07 תודה לאל שיש בג״ץ שמציל אותנו מעצמנו  (לת) אחד
  • 20:00
  • 25.03.12

08 פשרה לא על חשבוני! שש
  • 20:01
  • 25.03.12

הם כבר מצצו מאתנו דם ודמים מרובים.
שילכו לדאוג לעצמם כמו כל בן אדם מהישוב. מדוע שהמדינה צריכה לממן להם בתים חדשים

09 עכשיו נראה את השופטים פועלים נגד מפירי חוקי הבניה הערבים...  (לת) בקרוב זה מגיע
  • 20:05
  • 25.03.12

  •   הצחקת אותי!! איזה אירגון "ימני" יעתור לבג"צ???  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 21:54
    • 25.03.12

  •   לדרור הנאור - תתפלא! כבר היו דברים מעולם! כבר קרה שכל מיני ארגוני ימין הגישו תביעת דיבה נגד שלום עכשיו שאמר שהמתנחלים גונבים אדמות פרטיות של פלסטינים ואפילו היו מקרים שבית המשפט פסק לטובתם של אותם ארגוני ימין...  (לת) סתם אחד anmizrahi@gmail.com
    • 23:44
    • 25.03.12

10 בזמן שעשרות אלפי טילים ובקרוב פצצות אטום אבי
  • 20:09
  • 25.03.12

מכוונות אל גוש דן, הימין ממשיך במדיניות ההתנחלויות ההזויה. להחליף אותם.

11 גרוניס מוכיח שיש גם שופטים בימין המכבדים את החוק! איזו הפתעה טובה!!  (לת) כל הכבוד גם לנשיא בג"צ החדש!
  • 20:22
  • 25.03.12

12 תעיפו אותם מחר בבוקר לכל הקיבינימטים. א.
  • 20:29
  • 25.03.12

וכל מי שלא יתפנה מרצון לאחד מגושי ההתיישבות המרכזיים
תשללו ממנו כל סוג של פיצוי.
נמאס כבר לשמור ולממן את פורעי החוק האלה.
בג"צ אמר את שלו- אי אפשר לעשות מסחרה עם החוק.

13 החלטה ראויה בנסיבות העניין גם אם תוכנה הוא מלל של אי דיוקים ועירוב תחומים משפטיים, למשל מה הקשר בין בעלות לתכנון שכן רוב השיכונים של שנות 50 הוקמו על אדמות פרטיות פלסתיניות  (לת) פלץ
  • 20:30
  • 25.03.12

14 הטענה שמדובר בקרקע פרטית מעולם לא הוכחה. ההיפך הוא הנכון - אלה הטוענים לבעלות כביכול על הקרקע הפסידו במשפט שנערך בבית המשפט המחוזי - הם לא הצליחו להוכיח את טענתם לבעלות. מכאן שהחלטת בג"ץ לא רק שאינה מתיישבת עם ההגיון ועם החוק - עולה ממנה ריח לא נעים.  (לת) אף
  • 20:31
  • 25.03.12

15 פניה.... דב טמיר
  • 20:32
  • 25.03.12

צריך להעמיד לדין את "תושבי" מגרון. התחתית של התחתית של הזבל של העם היהודי והישראלי.

16 בית המשפט עושה צחוק מהחוק, איפה הערבים התובעים בעלות? אין דבר כזה. ב_שמואל
  • 20:40
  • 25.03.12

אין פלא שבית המשפט מאבד את ערכו בעיני האזרחים (מלבד התמיכה של הבוגדים במדינה)

  •   שקרן ימני מצוי נהר דעא נסים
    • 21:07
    • 25.03.12

    אם מותר להרוג, לרצוח, לגנוב, לשדוד בשם ארץ ישראל, לשקר? קטן עליך ועל הימין.

  •   נציגי הימין מינו את גרוניס, וכל הכבוד לו. המגרונאים ותומכיהם פורעי חוק a
    • 21:29
    • 25.03.12

    הבעלים מנויים בשמם המפורש, הימין הלאומני ממשיך בעלילותיו

  •   שמואל, ואולי דווקא אתם איבדתם כל ערך בעיני הציבור, שרובו הגדול רואה בכם עבריינים אלימים החיים כטפילים על גבינו? על דבר כזה לא חשבת!  (לת) ירמיהו
    • 05:44
    • 26.03.12

17 לא להאמין נהר דעא נסים
  • 20:41
  • 25.03.12

בא גנב, ושדד קרקע לא שלו. בין אם הגנב הוא אדם פרטי, או המדינה. גנב הוא גנב. ושודד הוא שודד.

ועכשיו, המדינה תפצה את הגנב, על שלא עלה בידו, להחזיק את הגניבה.

זה תקדים משפטי מעניין. וראוי לכול שודד וגנב ללמוד מהמתנחלים.

מעניין מה הדין העברי אומר על פיצוי הגנב שלא עלה בידו לשמור על שללו.


18 מה זה הקישקוש הזה ron
  • 20:49
  • 25.03.12

לפנות אותם מיידית את פורעי החוק האלה. מה זו הגישה הרופסת הזו? אם היו ערבים היו יורים בהם.
לפנות ואם יעשו בעיות לכלוא

19 אני לא מבין למה בכלל צריך להתפשר עם תושבי מגרון. אם אני למשל אבנה בית ברמת השרון, עיר מגוריי, ללא האישורים הרלוונטיים, יבואו בולדוזרים של העירייה ויהרסו לי אותו, נכון? והם יסכימו להתפשר איתי על משהו? בחלום הלילה!  (לת) סתם אחד anmizrahi@gmail.com
  • 20:54
  • 25.03.12

  •   אם תקבל אישור מהממשלה ומהרשויות אז בוודאי שחייבים לפצות אותך  (לת) א.ב.
    • 21:50
    • 25.03.12

  •   הם לא קיבלו שום אישור משום ממשלה. רק שכוחות השחור חדרו גם לממשלה וגם לצה"ל ומנעו את פינוי הפושעים.  (לת) שאפו לגרוניס!! מרים על נס את טיפת הכבוד לחוק שיש בימין.
    • 05:49
    • 26.03.12

20 למה שלו יעבירו אותם לכלא נפחא? שודדיי יבשה  (לת) מ אנילביץי
  • 20:57
  • 25.03.12

21 הו-הא-מה קרה-גרוניס-לא-מספק-את-הסחורה...  (לת) גיגס
  • 21:01
  • 25.03.12

22 די כבר עם המי גרון - להחזיר את האנטנה  (לת) קרן מזבח
  • 21:13
  • 25.03.12

23 תפסיקו להציע להם פשרות ותפנו אותם כבר. נמאס הזלזול בחוק.  (לת) נדב
  • 21:27
  • 25.03.12

24 כבוד השופטת נאור כתבה: "המאחז משתרע על פני קרקעות נרחבות, המצויות כולן בבעלות פלסטינית פרטית ומוסדרת." אלא שכאשר נדרשו הותרים להוכיח את בעלותם על הקרקע בבית משפט השלום - הם משכו את עתירתם שם, כך שמעולם לא הוכח כי הקרקעות "מצויות כולן בבעלות פלסטינית פרטית ומוסדרת."  (לת) מעניין מאוד
  • 21:31
  • 25.03.12

  •   כאשר נהר דעא נסים
    • 21:55
    • 25.03.12

    כאשר אלפרון ניכס לעצמו שטח - כולם משכו את עתירותיהם.

    ההתנחלות היא מפעל של גזל, פשע, שוד ובגידה בערכי מדינת ישראל.
    בית המשפט לא היה מחליט את שהחליט, אילו לא היו קרקעות מיגרון (בעצם מיגרנה), קרקעות פרטיות.

    ולא יעזרו לך השטויות שלך ושל הימין. בסופו של דבר, מדינת ישראל היא עדיין - לצערכם - מדינת חוק.

  •   הדבר מוסכם על הכל, מלבד ככהנ על כמה דמגוגים של הימין שלא בדקו עובדות יהודה
    • 22:13
    • 25.03.12

    תביעה נמשכה מכיוון שממילא לא היו תכנית מתאר או אישורי בניה והמדינה הודיעה שהמאחז יפונה. למה לבזבז זמןמאמץ וכסף של אדם פטי אם המדינה התנדבה לפעול לשמירת החוק כמתחייב?

  •   ולאנשי מיגרון יש מסמכים המוכיחים בעלות על הקרקע? על סמך מה הם התנחלו שם, סתם כך כי היתה שם גבעה? אולי מחר הם ימצאו לנכון להתנחל גם בפארק הכרמל כי אף אחד לא מוכיח שם בעלות??  (לת) אנרכיית יו"ש
    • 05:53
    • 26.03.12

25 מתנחלים - מכשול לשלום הציבור.  (לת) מאיפה הכסף? מאיפה כל כך הרבה כח אדם?
  • 21:45
  • 25.03.12

26 פושעי התנחלות לדין. מפיונרים של גזל קרקעות לכלא. אימפוטנטים לא מסוגלים לספח ולא רוצים לפנות.  (לת) צבי
  • 21:46
  • 25.03.12

  •   למה הבוטות ? מדובר רק על פוליטיקה .. יוני
    • 11:56
    • 26.03.12

    פסק הדין מבוסס על עמדת המדינה, ולפיה "גם לדעתה מדובר במאחז בלתי חוקי שאין כל אפשרות חוקית להשלים עם קיומו לאורך זמן" . עמדה זו היא העמדה שנקטה הפרקליטות כנגד עתירת "שלום עכשיו" מסיבות פוליטיות; אחר ופרקליטות ישבו אנשים, שתומכים בפינוי התנחלויות בגלל עמדותיהם המדיניות, ולא מסיבות משפטיות. זו הסיבה שהתנחלים טוענים לאי-מתן אפשרות מיגננה כנגד תביעת הפלישה לקרקע פרטית, שהרי נגדם מעולם לא הוגשה תביעה כלשהיא, והיום אין שום תובע. ואלו שבעבר נתבקשו ע"י העותרים לטעון לבעלות - חזרו בהם. הפרקליטות ייצגה את המתנחלים...זה כמעט כמו לתת לא. לייצג את משה קצב..לפרקליטות קשה לשנות את עמדתה משיקולי "אגו" ותו לא. בסופו של דבר, אין ספק שנגרם עוול למתנחלי מיגרון, שיישבו אדמת טרשים עזובה מסיבות חלוציות וציוניות (אם כי לא מקובלות על כלל החברה הישראלית) ועומדים להיות מגורשים מבתיהם עם תוית קלון של פורעי חוק וגוזלי קרקע פרטית.

27 שר ביטחון בלי מפלגה ברק מוסר את עתיד המדינה למתנחלים כדי להציל את הכיסא שעליו יושב כשאיננו בחו"ל  (לת) צבי
  • 21:47
  • 25.03.12

28 עכשיו ביב יצטרך להקדים את המלחמה עם איראן ליולי..  (לת) חיפאי
  • 21:53
  • 25.03.12

29 מערכת הביטחון בכיס שלהם. הציבור כולו שפוט של המתנחלים שיכולים להוביל את כולנו לאן שרק ירצו. גם הפעם יש לצפות שהמגזר של חובשי הכיפות המורם מעם והפתור מקיום החוק ינצח וטובת הציבור הרחב תפסיד. אלי
  • 22:06
  • 25.03.12

זה נראה די ברור. גם בעידן גרוניס.

30 בקושי חודש נשיא ביהמ"ש וכבר נהיה סמולני?  (לת) איזו אכזבה!
  • 23:23
  • 25.03.12

31 אולי סילבן פעם אחת יעשה את תפקידו ויעביר את המיגרנה לנגב או לגליל? אם הוא מעביר כסף ליהודה ושומרון לפחות יקח מהם מתנחלים  (לת) ג'נטילי
  • 23:29
  • 25.03.12

32 האידיאולוגיה של השמאל היא השנאה וגירוש יהודים מבתיהם והגנה על פולשים ערבים רפאל
  • 10:10
  • 26.03.12

כן.למען השם .למה לפרק את ההתנחלויות ולגרש עשרות אלפי משפחות מבתיהם למען השלום. . האם זה השלום לו אנו מייחלים? השלום האמתי פירושו אין יותר מלחמות בין יהודים לערבים. אין יותר שנאה בין יהודים לערבים.ויהודים וערבים יוכלו לחיות יחד. אז איך זה מתיישב שלום עם גירוש עשרות אלפי אנשים מבתיהם.כאשר הפיתרון הוא למעשה יותר פשוט.הכי פשוט .המתנחלים היהודים ימשיכו לגור בבתיהם בבתי הספר שלהם ובכל מוסדותיהם, והיה אם תקום מדינה פלסטינית תינתן ליהודים הגרים שם הבחירה או להמשיך להיות ישראלים או לבקש אזרחות פלסטינית ולחיות בשכנות טובה עם הערבים הפלסטינאים וילמדו איש את שפת רעהו . כנ"ל עם הערבים הגרים בישראל היהודית . או שימשיכו להיות אזרחים ישראלים או שהם יבקשו אזרחות פלסטינית וימשיכו לגור בבתיהם ובמוסדותיהם מבלי שיהיה צורך לגרש אף אחד .האם זה אינו השלום האמתי. השמאל הרדיקאלי היהודי רוצה לראות בגירושם של היהודים ממדינת פלסטין עוד לפני שהיא קמה ממניעים של שנאת הימין, והימין היהודי הקיצוני רוצים לגרש את הערבים החיים בישראל
פן יקומו יום אחד ויצטרפו לאחיהם הפלסטינים בהתקפה על ישראל .האם זה השלום לו אנו מייחלים? לא! אנו רוצים בשלום יהודי-ערבי מבלי לגרש אף אחד .ושני העמים יחיו יחד בידידות ובשלום

פרוייקטים מיוחדים