המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

השב"כ מאשר: מוחמד מראח נכנס לישראל ולשטחים - אך לא נעצר

בבדיקת השב"כ לא נמצאו עדויות למעורבותו בפעילות טרור, ולא נמצא אישוש לטענות שהועלו ולפיהן הוא נתפס עם סכין

בדיקת השב"כ מעלה כי מוחמד מראח אכן שהה בישראל ובשטחים לפני כשנה וחצי. מראח נכנס לישראל מירדן דרך גשר אלנבי בספטמבר 2010. הוא תוחקר בידי אנשי השב"כ בגשר אולם החקירה לא העלתה מידע מחשיד לגביו והותר לו להיכנס.

מראח שהה בארץ שלושה ימים. במהלכם לא ידוע כי היה מעורב בפעילות טרור כלשהי. בבדיקה לא נמצא גם אישוש לטענת ראש המודיעין הפנים צרפתי, ברנאר סקורסיני, כאילו נעצר כאן כשברשותו סכין. מקורות ביטחוניים אמרו ל"הארץ" כי מראח ביקר בישראל לפני ששהה באפגניסטאן או פבקיסטאן, ולכן לא היה מידע מוקדם שעשוי היה להעיד כי נשקף ממנו סיכון ביטחוני.

מראח, מכונאי רכב מובטל בן 23, שתואר על ידי ראש המודיעין הצרפתי כ"כישלון קטן מהפרברים", אחראי לרצח של שבעה בני אדם, ובהם שלושה ילדים ומבוגר בבית הספר היהודי אוצר התורה בטולוז ושלושה חיילים כמה ימים לפני כן.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

החשוד מוחמד מראח
החשוד מוחמד מראח. צילום: אי-אף-פי

מראח נהרג כשנפל מהמרפסת בעת שניסה להימלט מאנשי יחידה מיוחדת של משטרת צרפת, שניסו לעוצרו בתום מצור שאך כיממה על דירתו.

סקורסיני סיפר עוד כי "לפני שנתיים הוא טייל במזרח התיכון, בטורקיה, לבנון, ירדן ואפילו בישראל. מאוחר יותר הוא נסע לאפגניסטאן דרך טאג'יקיסטאן. הוא נסע במסלולים לא רגילים והוא לא היה תחת הרדאר שלנו, וגם לא תחת הרדאר של שירותי מודיעין זרים, אמריקאים או מקומיים. ב-13 בנובמבר 2010 הוא הגיע לקאבול, וב-5 לדצמבר הוא חזר לצרפת".

סקורסיני נשאל מה עשו שירותי המודיעין הצרפתיים עם שובו לצרפת. "בדקנו מה שווה המדיע עליו, אבל לא היה שם כלום", סיפר. "שום פעילות אידיאולוגית (..) הוא לא הלך למסגד".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נו... בשביל זה יש בידוק והשפלה בנתב"ג. כדי שהוא יכנס אבל אנשי תרבות יגורשו.  (לת) ניר
  • 15:59
  • 26.03.12

  •   לאור העובדה שבני סלע הצליח לאנוס כמה נשים - יש לסגור את המשטרה שעוצרת "אנשי תרבות". נכון ניר? אולי במקום לכתוב תגובות תנסה להגיד משהו לשבאב שממששים את החברה העלובה שלך בכל הפגנה בשטחים, ומקללים אותה בגסות? לא, ברור שלא. הם "אנשי תרבות". גזענים, אמנם. מתכחשים לקיום העם היהודי וממילא לזכויותיו הבסיסיות, אבל מה - אנשי תרבות. החברה העלובה שלך, מצידה, מושיטה את הלחי השניה (של התחת). היא "תומכת במאבק העממי"! טפו עליכם, מצדיקי רוצחים, מעריצי אלימות, פייסנים עם נפש של אשה מוכה ופרצוף של ילד כאפות. חכו לבחירות ותראו מה הישראלים חושבים עליכם ועל שטויותיכם. מודרניסט
    • 16:48
    • 26.03.12

    לאור העובדה שבני סלע הצליח לאנוס כמה נשים - יש לסגור את המשטרה שעוצרת "אנשי תרבות". נכון ניר? אולי במקום לכתוב תגובות תנסה להגיד משהו לשבאב שממששים את החברה העלובה שלך בכל הפגנה בשטחים, ומקללים אותה בגסות? לא, ברור שלא. הם "אנשי תרבות". גזענים, אמנם. מתכחשים לקיום העם היהודי וממילא לזכויותיו הבסיסיות, אבל מה - אנשי תרבות. החברה העלובה שלך, מצידה, מושיטה את הלחי השניה (של התחת). היא "תומכת במאבק העממי"! טפו עליכם, מצדיקי רוצחים, מעריצי אלימות, פייסנים עם נפש של אשה מוכה ופרצוף של ילד כאפות. חכו לבחירות ותראו מה הישראלים חושבים עליכם ועל שטויותיכם.

  •   אם לא הייתי מכיר את הסיפורים שסיפר לי סבא שלי ניר
    • 17:26
    • 26.03.12

    איך בדיוק התחיל הרייך של 1000 השנים, הייתי אומר שמודרניסט הוא סתם מופרע. אבל בדיוק כך, באותה שפה ובאותה רמה, עם אותם איומים מרומזים החל הרייך המפורסם. קודם איום ופגיעה במי שאינם מסכימים איתך ואחר כך אפשר להמשיך בתוכנית. נכון מודרניסט? שאחכה לאחר הבחירות? האמת, יש לי פתרון. אני משאיר אותך ואת האיומים שלך, כולל אנשי הביטחון שלך לבד. תאכל לבד מה שבישלת, פאשיסט!

  •   אם אתה קורא לפנאטים כמו נורמן פינקלשטיין ונועם חומסקי "אנשי תרבות", המצב של התרבות העולמית קשה  (לת) חיים
    • 17:57
    • 26.03.12

  •   העיקר שקודם כל מכחישים ואח"כ בודקים  (לת) חוסר אמון מוחלט בהודעות המערכת
    • 19:46
    • 26.03.12

  •   אין מה לחכות לבחירות. התוצאה ידועה (סקר הארץ האחרון) אתם תנצחו בגדול. בנתב"ג ימשיכו להשפיל ערבים (בינהם יש רופאים מנתחים שהצילו חיי חיילים ברמב"ם (במלחמת לבנון השניה)- ומשני צידי המתרס יהרגו, ישרפו שדות, יעקרו מטעים ויגרמו לעולם להתייחס לכל ישראלי כאל מצורע. הניצחן יהיה מתוק מדבש. הגוש הימני יקבל מעל ל80 מנדטים וכל המיעוטים שאי פעם היו עוד יכולים לדפוק על דלתות בג"ץ יקבלו נייט סופי מסולברג. אבינו מלכנו, חננו ועננו, כי יש בנו מעשים.  (לת) יוסלה
    • 20:39
    • 26.03.12

  •   לניר, דבריך נכונים מאוד וחשובים מאוד. אנה אנחנו באים עם הפשיזם הזה?  (לת) תגובתך ראויה!
    • 21:43
    • 26.03.12

02 ברור, בשדה התעופה עסוקים בהשפלות סתם של אנשים, וכשבא הרוצח האמיתי, מפספסים אותו.  (לת) רוע הוא דבר לא שווה
  • 16:11
  • 26.03.12

  •   no use, he was not a murderer at the time of his entrance dennis
    • 17:15
    • 26.03.12

    and even if they knew he is watching hare videos on youtube - that's not a crime you can arrest him for, just deny his entrance

03 עכשיו , האם הבידוק של חשודים (מוסלמים) יהיה שונה בנמלי המדינה ? ואולי יאזין לחשודים בכל המדינות בהם הם נמצאים?  (לת) רוני
  • 16:47
  • 26.03.12

04 חקירה בנתב''ג נור
  • 17:18
  • 26.03.12

אני פלשטיני שתוחקרתי בנתב''ג כשחזרתי מגרמניה בסוף 2000. זה היה שגרתי ואפילו התנצלו בסוף באופן לא ישיר כמובן בסוף העיכוב של כשעתיים. עכשיו אני שואל: אם הרוצח הצרפתי הזה לא עורר חשד כלשהו אז למה יש חקירה בכלל למרות שנאמר שהוא ביקר באפגנסטן למשל? זה באמת כישלון ולא סתם פספוס

05 אז איפה הוא היה ? עם מי נפגש ? איפה הוא לן בלילות ? מה הוא אירגן כאן ? איפה השבק ?  (לת) שבק שמבק
  • 17:57
  • 26.03.12

  •   השב"כ יושב על רשימות תפוצה של פעילי שמאל כדי להקפיץ 10 ניידות להיפי שעושה גרפיטי. מחבלים אמיתיים? טוב, זה כבר מעבר לליגה שלהם...  (לת) תשובה
    • 18:42
    • 26.03.12

  •   משטרת ישראל,שב"כ שווים לכוחות ביטחון צרפת-כך נתגלה... ראיס-פוטין בן מדבידיב
    • 20:16
    • 26.03.12

    השב"כ רצה מרוב בושה להסתיר-מוחמד מראח נראה בארץ גם
    לא מעצר מינהלי,תודה על הסכין לחיתוך תפוחים-שב"כ או סתם
    בושה לשב"כ,בושה ל-צהל שמיליון אזרחים חיו בפחד טילים
    בושה לממשלה על מס מים,דלק ועוד גזרות של שרלטן-מבינים?

06 למה כאשר לפני שלושה ימים השב"כ הכחיש נמרצות את הדיווח האמריקאי שמראח היה בארץ - היתה לי הרגשה שדוקא האמריקאים דוברי אמת ? אולי כי גם בשב"כ ובצה"ל יש לנמוכי מצח כמו ה"מודרניסט" מתגובה 01 ייצוג הולם.  (לת) המיואש
  • 18:23
  • 26.03.12

07 איך עוד לא התחילו תיאוריות הקונספירציה לפרוח - בכלל גופי הבטחון הישראלים הפעילו אותו, וזו הסיבה לביקורו וגם להכחשות הקודמות לגביו.  (לת) י, ישראלי
  • 18:25
  • 26.03.12

08 זו אזות מצח להגיד כי שרותי הביון יהיו אשר יהיו יכולים לדעת הכל על כולם אבל אפשר למגר את הטרור עם יודעים היכן בית הגידול שלו  (לת) פלץ
  • 18:32
  • 26.03.12

09 העיקר שמשפילים ערבים-ישראלים בנתב"ג... מחבלים אמיתיים (במיוחד עם דרכון צרפתי) נכנסים חופשי  (לת) בטחוניסטים=חרטטנים שמחפשים כסף קל
  • 18:40
  • 26.03.12

10 מה?! לאאאא! לא יכול להיות!!!!!!!!!!!! הבודקים בנתב"ג הם הכי הכי. הם בטוח לא נתנו לא להיכנס........הכל מזימה של הגויים לא למשנה
  • 18:50
  • 26.03.12

שולטים סוף הדרך חבל"ז כלשונם. חבורה של ילדים זבי חוטם שרק סיימו צבא ולא יודעים כמעט כלום על העולם ועל מגוון האנשים שיכולים להיקרות בדרכם. בנתב"ג הם בעלי בית ומתנהגים בגסות ואדנות כלפי כל מי שהם חפצים ויכולים ופרצופו לא ממש מוצא חן בעיניהם. ומיד יקפצו כל הטמבלים ויגידו שנתב"ג הוא השדה הבטוח והטוב ביותר בעולם בגללם. אז זהו שכן ולא. נתב"ג אכן הכי בטוח מצד אחד אך מצד שני אנשי הביטחון שלו עושים שם רע ותדמית גרועה לארצנו בקרב המעטים שעודם ידידינו. כל פעם שלאחד מהם יש תקרית ראשונה איתם אנו יכולים להוריד אותו מרשימת הידידים. העיקר שנוכל להמשיך לצעוק שכל העולם ואישתו אנטישמים במילא ושלנו אין קשר לזה. אני מזוהה עם מפלגות המרכז בארז וידידי מחו"ל אינם פעילי שמאל אלא ידידים שבאו לבקר אותי ולראות את ארצנו. הפלסטינאים ממש לא מעניינים אותם. פעם הבודקים בנתב"ג עשו את המוות לאחת מהם כשהגיעה לארץ משום שזו שכחה ברוב חלמאותה (או חלמאותי) לברר את הכתובת המדוייקת שלי לפני שטסה לפה (אני באתי לקחת אותה מאולם קבלת הפנים). עשה לה פה אינקוויזיציה שבעקבותה היא נשבעה לא לשוב לבקר פה. לא בגלל שהיא אנטישמית ולא בגלל שהיא שמאלנית.
יש אפשרות שפויה ואמצעית שרש"ת, והשב"כ בוחרים שלא לנקוט בה: לעשות פרופיילינג ולסנן לבדיקה יותר מעמיקה את אלו שמשתייכים לאוכלוסיות מועדות מצד אחד, אך מצד שני להתנהג לאלו בכבוד ובאדיבות. אם תתנהג למישהו שהוא קצת חשוד בכבוד ובאדיבות הדבר לא יגרע מאיכות עבודתך כבודק ביטחון, עדיין תוכל לשים לב לכל הפרטים ואם בסוף תגלה שהוא אכן מחבל בפוטנציה עדיין תוכל לפעול בהתאם, מצד שני במידה שהוא לא מחבל (כמו שרוב הפעמים קורה) תוכל לשחרר אותו להמשך דרכו בצורה בה ירגיש יותר טוב מהמפגש איתך ועם מדינת ישראל וכך הוא ימשיך להשאר ידיד של המדינה או לפחות לא יהפוך לשונא.

11 רגע רגע.........אני רוצה שנתמקד בצרפתים ומחדליהם אהרונוביץ, דיכטר, דיסקין וכו'
  • 18:54
  • 26.03.12

מה פתאום אתם מדברים על מחדלינו! איפה הצנזור כשצריך אותו? הגישה חייבת להישאר: האירופאים הם שמאלנים נאיבים אוהבי ערבים שלא מבינים כלום בביטחון ואנחנו תותחים בענייני ביטחון. נא לא לסטות מקו זה

12 תגובה לתגובה נור
  • 20:40
  • 26.03.12

אילו היה לי דרכון צרפתי לא היו משפילים אותי בשאלות כמו מתי נולד אביך ולמה התחתן עם אמך ומה מספר הנייד של אחותך אבל אתם יודעים מה? לא נורא בהשוואה לאחרים

13 סמולנים מתשאל לשעבר
  • 20:52
  • 26.03.12

מראח נכנס דרך מעבר יבשתי ולא דרך נתב"ג. יתרה מכך, בזמן בוא הוט נכנס לארץ, הוא לא היווה סיכון בטחוני. הוא לא היחיד שלעתיד יהפוך למחבל שנכנס לארץ. אי אפשר לסרב את כולם ומי שמסורב מהווה סיכון בטחוני קונקרטי

14 למה מתרגשים עכשיו? רוצחים שפלים ממנו עמדו בראש הרשות וקיבלו פרס נובל לשלום.  (לת) גילה
  • 21:39
  • 26.03.12

15 100% ביטחון רפאל קרלסרוהה, גרמניה
  • 22:13
  • 26.03.12

מה שהמקרה הנ"ל מוכיח בפעם המי יודע כמה ששום בדיקות לא יביאו לביטחון מושלם. ביטחון יותר מושלם ניתן להשיג רק בדרכי שלום, לכן חיבים למצוא פשרות שיתאימו לשני הצדדים.

16 מה שווה המדיע עליו, nachum
  • 09:12
  • 27.03.12

taklada

17 לא רק נכנס דרל גשר אלנבי עם סכין-היה אורח כבוד של שב"כ המוכשר כלפי רבין בלבד...  (לת) ראיס-פוטין בן מדבידיב
  • 10:44
  • 28.03.12