המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

גורמים בצה"ל: הכניסה לבית בחברון היא פרובוקציה בתקופה של מתיחות בגדה

בלילה השתלטו עשרות מתנחלים על בית פרטי בשכונה פלסטינית מדרום למערת המכפלה. לטענתם, בידיהם מסמכים המוכיחים בעלות על המתחם

בפיקוד המרכז רואים בחומרה את האירועים הלילה (חמישי) בחברון בהם השתלטו עשרות מתנחלים, במהלך לא מתואם עם כוחות הביטחון, על בית פרטי בן שלוש קומות בשכונה פלסטינית הנמצאת במרחק של כמאה מטרים דרומית למערת המכפלה בעיר. גורמים בצבא הבהירו כי מדובר בפרובוקציה שעלולה לערער את היציבות הביטחונית בעיר.

בין המתנחלים ישנן משפחות שלמות, כולל נשים וילדים, שנכנסו לבית כקבוצה בסביבות השעה אחת בלילה. לטענת נציגיהם, הבית נרכש לפני כארבעה חודשים אחרי תהליך ארוך של משא ומתן עם הבעלים הפלסטינים. לטענת הפעילים, בידיהם יש מסמכים המעידים על הרכישה.

בצבא הדגישו כי מדובר במבנה הנמצא בשטח H2, שנמצא בשליטה צה"לית. אירוע שכזה, אומרים בצבא, יכול להידרדר. "מבחינתנו מדובר בפרובוקציה, שבעיתוי הזה היא בעייתית", אמר גורם צבאי. בכל הגדה ובמיוחד בנקודות מרכזיות שידועות כמוקדי חיכוך נערכו בימים האחרונים לקראת הפגנות ואף התפרעויות כחלק מאירועי יום האדמה. "אם, כפי שנטען, הנכס נקנה כדת וכדין - אזי לא ברור מדוע יש להיכנס אליו באישון לילה ובנוכחות מסיבית של למעלה מ-30 אנשים", הוסיף הגורם.

בעקבות ההשתלטות, הגיעו למקום כוחות רבים של צה"ל, המאבטחים את המקום וכרגע קיבלו החלטה לשמור על הסטטוס קוו. סביבת הבית הוכרזה כשטח צבאי סגור. משמע, הכניסה והיציאה מהבית תתאפשר רק למי שנמנה על הקבוצה המקורית שהגיעה בלילה. בצבא החליטו לא לאשר לאנשים נוספים להגיע למקום. כמו כן, ניהלו במערכת הביטחון מגעים כדי להביא להידברות שתביא ליציאת המתנחלים מהבית.

ילדים בבית בחברון, הבוקר
ילדים בבית בחברון, הבוקר. צילום: היישוב היהודי בחברון

מדובר במתחם המורכב משני מבנים גדולים - אחד בעל שלוש קומות והשני בן שתי קומות. תושבי היישוב היהודי טוענים כי רכשו את הבית בן שלוש הקומות וחצי מהקומה השנייה בבית השני. כל המתחם כולו שייך למעשה לאדם שמת, ושני בניו ירשו והתחלקו בו בצורה זו. אחד מהם, שביצע את העסקה עם המתנחלים, מכר את כל חלקו. הבן השני, עם זאת, עדיין מתגורר במתחם. שני ילדיו אף עסקו בעבר בפעילות חבלנית עוינת, ואחד מהם איים על המתנחלים שלא יפלשו והזהיר אותם כי "נערוף לכם את הראשים".

אישי ציבור רבים מהימין הגיעו לבקר בבית. יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר: "אני לחלוטין לא מבין את התנהגות הצבא, אולי זה בא מהדרג המדיני על הכרזת ריכוז הכוחות והכרזת האזור כשטח צבאי סגור. הבית נקנה ורק לפני כמה ימים שמענו את בג"ץ אומר שזכות הקניין היא זכות חשובה". עוד הוא אמר כי "דווקא בימים בהם מועצת זכויות האדם של האו"ם, הגוף האנטישמי הזה, מכריז שמגורי יהודים בחברון זה כביכול פגיעה בזכויות האדם הייתי מצפה ממשלת ישראל לברך את המתיישבים על כניסתם לבית הזה".

הרב דב ליאור, שהגיע אף הוא למקום, אמר ל"הארץ" כי "הבית הזה נקנה כדת וכדין, ואין בזה שום בעיה לפגיעה בממון של מישהו אחר. אנחנו רוצים שיהודי לא יהיה גרוע יותר מאשר ערבי. לפחות שיהיה שוויון בזכות הרכישה".
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 המתנחילם בונים עגלי זהב בכל מקום - ישולחו למדבר ל 40 שנה  (לת) ציניקן
  • 18:35
  • 29.03.12

02 נו אז מה הבעיה??? קנו ביית כחוק, וכעת רוצים ליישבו. מומחה לכזבנים
  • 18:38
  • 29.03.12

והבית נמצא בשטח בשליטה ישראלית, גם ע"פ גורמי הצבא.
"הארץ" מחפשים כותרות שמאלניות צעקניות... אפילו הסמולנים הפסיקו לקרוא ת'כזבים בעיתון.

  •   לך תקרא את החינמון של ביבי. שם מקומך. עם שקרי ביבי וליברמן  (לת) אזרח
    • 19:13
    • 29.03.12

  •   וויכוח עקר עם "יהודים" חילונים חסרי שורשים ואמונה. מוטל עלינו לקרב את הגאולה לעם - ונמשיך כך עד שתיגאל הארץ מהכופרים הערבים שפלשו אליה.  (לת) זה פשוט.
    • 22:46
    • 29.03.12

03 כול הכבוד לחלוצים הציונים האחרונים שנותרו לנו לפליטה  (לת) hg
  • 18:45
  • 29.03.12

  •   חלוצים? הצחקת. מהרסי מדינה. אבל הם לא אשמים. אשמים הביבי והליברמן שמחרבנים על החוק ומובילים את ישראל לאבדון.  (לת) שטחים כבושים-זה הסרטן של כולנו
    • 19:15
    • 29.03.12

  •   חלוצים? הצחקת. מהרסי מדינה. אבל הם לא אשמים. אשמים הביבי והליברמן שמחרבנים על החוק ומובילים את ישראל לאבדון.  (לת) שטחים כבושים-זה הסרטן של כולנו
    • 19:15
    • 29.03.12

  •   אנשים קטנים כמוך חסרים אופק היסטורי והעמקה אסטרטגית מבין עניין
    • 19:33
    • 29.03.12

    אנשים קטנים כמוך תמיד היו ותמיד יהיו - אנשים שלא מבינים לעומקם את הדברים דבר וחצי דבר.

    דע לך , יהודי "יקר" , שהמתנחלים ותנועת ההתנחלות תחשב בהיסטוריה של עם ישראל כאחת מגולות הכותרת של המאבק על הארץ , תרומתם של המתנחלים האמיצים שדואגים לעמם לפני שהם דואגים לעצמם תנשא בפי ההיסטוריונים כגורם מכריע בשיבת ישראל לציון ובניצחון שלנו מול התביעות השקריות של הפלסטינים לטענות הבעלות על הארץ.

    לא מצפה ממך להבין את זה בגלל המגבלות , אבל רק שתדע שכמו שטעיתם עם אוסלו והובלתם אותנו לעברי פי פחת , כך גם אנשים שממשיכים לחשוב ולהתנהג כמוך יטואטאו אל פח האשפה של ההיסטוריה.

  •   זו הציונות החמדנית הכובשת ומנשלת במיטבה  (לת) פלץ
    • 20:05
    • 29.03.12

  •   "חלוצים"? התכוונת כת דתית משיחית, עם שורשים יהודיים ובלי שום קשר לציונות.  (לת) בואו נאמר פעם אחת את האמת על ה"ציונות" הדתית - ועל האמונה הדתית החריגה שלהם.
    • 22:44
    • 29.03.12

04 פינוי של מגרון הוא פרובקציה בתקופה של מתיחות בגדה.  (לת) דני
  • 18:46
  • 29.03.12

05 ותמיד עם חומת מגן של יענטס עם מטפחות ראש וחבורת דרדקים.  (לת) ניב
  • 18:48
  • 29.03.12

06 כדת וכדין? על פי החוק צה"ל הוא השולט בשטח H2, לפני כל פעולה בשטח חייבים לקבל את רשות צה"ל ששים לכל פרובוקציה
  • 18:51
  • 29.03.12

ונניח שרכשתי כדת וכדין דירה בביירות, מה אתם מתפלאים, גם בביירות חיים אנשים וגם שם קונים ומוכרים דירות, האם נראה לכם סביר שאכניס לשם שלושים מתנחלים, רובם ילדים, ואתלה עליו את דגל ישראל? גם אם המתנחלים שפלשו הלילה בהמוניהם לבניין יכולים לנופף בשטר קניין "חוקי" ומבויל עדיין ממשלת ישראל אינה חייבת לאבטח אותם בכל מקום לשם הם חודרים. אך זו בדיוק מטרת הפרובוקציה החדשה. להפגין אדנות על השטח, בית אחר בית.

07 והנה עוד גרורה של הסרטן שמקנן בתוכנו  (לת) דב טמיר
  • 18:56
  • 29.03.12

08 מדוע "השתלטו" ולא "נכנסו לביתם החדש שרכשו"? אמת בפרסום
  • 18:57
  • 29.03.12

איזו כתבה מגמתית. איזה כיף לקרוא ידיעות כאלה בעיתון אנטי כמו "הארץ" !!
נראה אם, כרגיל בעיתונכם, תצנזרו תגובה זאת !!

  •   עיתון של פוליטרוקים- יודעים את האמת לפני שהיא קרתה הנביא היומי
    • 22:12
    • 29.03.12

    כנראה שמעריב וידיעות משקרים כשהם כותבים שהבית נרכש כדין. למרות שגם הם לא צדיקים גדולים.

09 למה צה"ל שומר עליהם? מי משלם על זה? אם אני אתנחל בישיבה בחיפה - גם עלי צה"ל ישמור כדי שלא יפנו אותי אפי
  • 19:00
  • 29.03.12

איפה שירותי הרווחה? למה לא לוקחים מהם את הילדים - ברור לכל אדם שפוי שמשהו לא בסדר באמהות שלוקחות את ילדיהן להשתלט על בית פלסטיני באמצע בלילה..

ושאלת השאלות - למה החוק לא חל על מתנחלים כמו עלינו! לנו אין איפה לגור, שכר הדירה עולה - אין אדמות לישובים חדשים - אבל למקורבי השילטון המכופים מותר לעשות הכל.

צריחך להחזיר את חברון לפלסטינים על מתנחליה - ולוודא שאילו לא יוכלו לשוב למדינת ישראל לעולם.

ולכל תומכיהם - נראה אותכם ממנים את ההתנחלות מכיסכם ולא מתקציבי מדינה.
הגיע הזמן להוציא את צהל מחברון.

  •   הם לא ביקשו את נוכחות צה"ל, ומסופקני אם הם רוצים בה. יעקב
    • 19:42
    • 29.03.12

    צה"ל הוא זה שתחב את רגלו הגסה למריבה.

  •   ליעקב: הם לא ביקשו את נוכחות צה"ל? הם לא יוצאים מפתח הבית בלי ליווי! ח
    • 21:57
    • 29.03.12

    הם מזמינים ליווי צה"ל כדי ללכת למכולת.
    מוגי לב בכיינים, וגיבורים גדולים כשצה"ל מטר מהם.
    חבורה של אוכלי חינם עוכרי ישראל מגלגלי עיניים.

  •   הם רוצים חמוד. הם רוצים. הם לא יותר מנבלים בחסות התורה - ומפקד הפלוגה.  (לת) מה הם ומי הם בלי צה"ל?
    • 22:48
    • 29.03.12

10 האם ההיסטוריה חוזרת? כך בחברון התחילה לפני 40 שנים ההתנחלות בשטחים, על ידי לוינגר וחבר מרעיו, גם אז לקראת פסח. ... ירחמיאל מהפלמ"ח
  • 19:01
  • 29.03.12

גם אז "החליט צה"ל" (הממשלה - ממשלת המערך) "לשמור על הסטטוס קוו".
הלוואי ומרכס צודק, והחזרה על ההיסטוריה תהיה פארסה.

11 "גורמים בצבא": אנשי אלוף הפיקוד הסמולני-קיצוני.  (לת) כבשה פועה
  • 19:10
  • 29.03.12

12 ה"ציונים" החדשים הם בושה לציונות ולעם היהודי. סרטן תרבותי.  (לת) נזם באף חזיר
  • 19:12
  • 29.03.12

  •   "ציונים"...? אין שום קשר. אל תתבלבל. תנסה במקום: "דתיים סמי-משיחיים, המכנים עצמם 'ציונים'".  (לת) אל אף שאין שום קשר אמיתי בין האמונה הדתית (החריגה, ד"א) שמנחה אותם לבין הציונות.
    • 22:52
    • 29.03.12

  •   הם כת משיחית. לא יותר לא פחות.  (לת) נקודה
    • 23:39
    • 29.03.12

13 מובלים אותנו לאסון, מפלגים את העם, כולם לה  (לת) דניאל
  • 19:14
  • 29.03.12

14 השמאלנים כל כך לא רציונאלים ומדברים שטויות בלי הכרה כל הקיום שלנו פרובוקציה
  • 19:29
  • 29.03.12

כל הקיום של העם היהודי הוא פרובוקציה לשונאינו , מה חדש בזה ?

אנשים קנו בית ועברו לגור בו ... מה פרובוקציה בזה ? בעובדה שהם טוענים כי הארץ שייכת לעם ישראל , וזה נכון אלא אם כן אתה שקרן מכחיש היסטוריה בת אלפיים שנה ?

והצביעות של מערכת הביטחון ... למה לא הודעתם ? למה לא תיאמתם ... הרי כל גולם שמכיר את הרשויות במדינה יודע שאם הם היו מנסים להיות "בסדר" ולתאם ... זה היה נגמר בחסימה טוטאלית של האפשרות לעבור לשם.

מי שרוצה שהאזרחים יהיו בסדר , שיתנהג בהגינות ובסדר ראשית לכל.

15 אולי זה לא מעשי להתגורר בחברון בימים אלו-אבל זה רק בגלל האלימות הערבית,לה יש גיבוי מכמה צדדים.המקום הזה בעייתי ביותר,ולא רק בגללנו.זה לא שחור ולבן-ולא (הפלשתינים)הטובים נגד (היהודים)הרעים. המקום הזה שייך ליהודים מדורי דורות.וזה שהיום חברון ריקה יחסית מיהודים-זה בגלל האלימות הערבית.ההיסטוריה ידועה לכולם,השאלה היא אם בוחרים להתעלם ממנה.  (לת) צאצא לניצולי הפרעות
  • 19:29
  • 29.03.12

16 המתנחלים הם הטרוריסטים שגורמים לשנאה כלפי כל היהודים בעולם והופכים את ישראל למדינה נאצית.  (לת) מסמר חלוד
  • 19:32
  • 29.03.12

17 כידוע................ ציון ישראלי
  • 19:47
  • 29.03.12

עצם העובדה שאני מעיז לחיות (ועוד בישראל), היא פרובוקציה של העולם המעדיף לראותני 800 מ"מ מתחת לאדמה.
נ.ב.
צנזור התפרסם תגובה זו? כמובן שלא.

18 מי זה "גורמים בצה"ל " אמיר
  • 19:47
  • 29.03.12

מוזר שכתב משתמש בדבר "חסוי" - יש עשרות "גורמים בצה"ל שחושבים ורוצים בדיוק ההפך מ"גורמים בצה"ל שחושבים כנו עיתון הארץ

19 גם לי מותר להשתלט על בתים לא שלי בשטחים?  (לת) חילוני שמאלני
  • 19:48
  • 29.03.12

  •   לאף אחד אין רשות להשתלט על בית לא שלו. לא משנה אם אתה דתי או חילוני, ימני או שמאלני. אבי
    • 21:26
    • 29.03.12

    לכן המתנחלים נכנסים רק לבתים שהם רוכשים כחוק. תלמד מהם.

  •   כן, אם תקנה אותם בכסף מלא והם יהיו בשטח שבשליטת צה"ל - אידיוט  (לת) רצון
    • 22:21
    • 29.03.12

20 המתנחלים=הגירסה היהודית לגלוחי הראש  (לת) רמי
  • 19:49
  • 29.03.12

21 פרו ורבו ומלאו את הארץ. שריע מהמיקרא במיטבה, מיושמת בחברון.  (לת) יוסלה
  • 19:51
  • 29.03.12

22 האנטישמיות בעולם מקורה במעשי יהודים גזלנים  (לת) ברגר
  • 19:52
  • 29.03.12

23 אם כך יש להחזיר את הרכוש של הפלסטינים ביפו, לוד, רמלה, עכו ובכלל שנגזל ע"י יהודים  (לת) אחמד הערבי
  • 20:06
  • 29.03.12

24 מחר דובאי באה לקנות את תל אביב  (לת) routpaul
  • 20:09
  • 29.03.12

25 מה זה העייצוב הזה, ממי הם קנו את הבית, מערבים?  (לת) א.
  • 20:13
  • 29.03.12

26 מתי אנו לא בתקופה מתוחה בגדה?!  (לת) אשר י
  • 20:15
  • 29.03.12

27 גורם צבאי מפקפק ביותר מצאתם לכם מתי
  • 20:24
  • 29.03.12

כתבה מגמתית ואפילו שקרית מה, אם קנו את הבית איך אפשר לפלוש אליו? והסיבה שנכנסו באישון ליל זה כי יש חוק קפקאי ששר הבטחון יכול להחליט להוציא אותם משם בצו כי הם ״סכנה לשלום הציבור״, וזה בדיוק מה שנעשה בבית השלום. למדינת ישראל מאוד נוח כבר שנים רבות להשאיר דברים בצורה מאוד עמומה

28 הם קנו אותה ועברו לגור בה "השתלטו" נשמע פלילי...  (לת) הפכתם לצהובון
  • 20:50
  • 29.03.12

29 כרגיל הצבא שלנו פוליטי ומתחנף. שמתם לב שהוא מנסה לחמם את השטח יחד עם השמאל ומשום מה הפלשתינים שקטים! ועל זה נאמר מהרסייך וכו'  (לת) קאטו הזקן
  • 21:03
  • 29.03.12

  •   כרגיל הדתיים "הלאומיים" שלנו מטשטשים ומסתירים את האמונה הדתית המוזרה שמנחה אותם  (לת) ומנסים לבלבל את עם ישראל עם טיעונים הגיוניים לכאורה.
    • 22:54
    • 29.03.12

30 ואם הפרובוקציה היא לא בזמן מתיחות שמאלן
  • 21:09
  • 29.03.12

אה הכותרת הייתי ״פרובוקציה גורמת למתיחות! פרובוקציה היא תמיד פרובוקציה אבל עדיף שזה יקרה עכשיו מאשר בזמן שקט יותר!

31 יותר ויותר מתברר כי השותפים של צה"ל הפ הפלשתינים ולא היהודים. צה"ל נימצא ביו"ש כדי להתנכל ליהודים ולהתיר התפרעות פלשתינית. מוטב למתישבים להקים צבא משלהם ולהגן על עצמם בכוחות עצמם מאחר שמצה"ל לא יבוא עזרם - במקביל יפונה צה"ל מאזור יו"ש ולשמאלנים תהיה אורה ושמחה - כן, גם ליהודים האמיתיים.  (לת) יאיר
  • 22:16
  • 29.03.12

32 למה הצבא מאבטח את הבית הזה???? אם "שוברים שתיקה" היו מקימים מאהל בשכונה ערבית מישהו היה שומר עליהם??  (לת) קומץ דוסים שולט בצה"ל.
  • 23:01
  • 29.03.12

33 איפה פה הסטטוס קוו? למה לא מפנים אותם עכשיו???? כולם ומיד?! מה קורה פה? מדינת מתנחלים -- כולנו מתנחלים בגלל כמה פסיכים שמחפשים איך לשחק באש  (לת) תמימה
  • 23:07
  • 29.03.12

34 רואים בחומרה רבה....מה, פיקוד מרכז זה ויצ"ו? במקום להתבכיין הם יכולים לסלק את הפולשים. ויפה שעה קדם... בעלות אינה רלוונטית כי כל התיישבות דורשת אישור משר הביטחון שאין לפולשים
  • 00:14
  • 30.03.12

די מגוחך לשמע תלונות מהגוף שממונה על האכיפה

35 לא פרובוקציה אלא פרובואקציה  (לת) יוד
  • 00:46
  • 30.03.12

36 הפרובוקציה היחידה היא מינויו של אלון השמאלני רדיקלי לאלוף פיקוד המרכז - עם ישראל עוד ישלם על כך מחיר יקר בדמים  (לת) חיים
  • 08:15
  • 30.03.12

37 מיכאל צבא דמי קולו, למה אתם מחכים,, סלקו אותם מיד!  (לת) מיכאל
  • 09:09
  • 01.04.12

38 "גורמים בצה'ל" - זהו צבא שיש לו מדינה, ואיננו כפוף לחוקי המדינה (ראה שקיפות ביצוע התקציב), וחי בקומה30  (לת) ס.א
  • 16:03
  • 02.04.12

39 גם למתנחלים זכות קניין על שטח ובתים שאול
  • 23:40
  • 02.04.12

אם קנו כחוק שישארו. כל עוד אין מדובר בגזל של ערבים אלא קנייה כדת וכדין אז מה הבעייה?