המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

עימות בין נתניהו לברק || רה"מ: לדחות פינוי המאחז החדש בחברון

נתניהו ביקש משר הביטחון "לאפשר למתיישבים למצות את ההליך המשפטי"; מקור ביטחוני: "אנו נותנים להם עד מחר ב-15:00 להוכיח את הבעלות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין לדחות את פינוי "בית המכפלה" בחברון מהמתנחלים שנכנסו אליו. גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי נתניהו שוחח היום (שני) עם שר הביטחון אהוד ברק וביקש ממנו "לאפשר למתיישבים למצות את ההליך המשפטי". אף שלשכת נתניהו לא אמרה זאת מפורשות, משמעות דבריו של נתניהו על "מיצוי ההליך המשפטי" הינה דחיית הפינוי, שלפי צו שהוציא המנהל האזרחי, אמור להתבצע מחר בשעה 15:00.

מנגד, גורמים במשרד הביטחון אמרו כי בכל חוות הדעת המשפטיות שהועברו לשר ברק הודגש שכניסת המתנחלים לבית בחברון נעשתה ללא האישורים המתאימים. במשרד אמרו כי על המתנחלים לפנות את הבית ורק לאחר מכן להתחיל את הבירור המשפטי. "אם בסופו של דבר יתברר כי הנכס נקנה כחוק הם יוכלו לחזור אליו", אמרו הגורמים.

מקור ביטחוני הוסיף כי "ניתן למתנחלים עד מחר ב-15:00 להוכיח שהבית שלהם על פי חוק. אם הם לא יצליחו להוכיח זאת, לאחר מכן מערכת הביטחון תאכוף את החוק לפי שיקול דעתה ובזמן המתאים לכך. את החוק אוכפים. מתי – זה על פי שיקולים מבצעיים".

היום הוציאה הפרקליטות הצבאית צו פינוי לבית, שאליו נכנסו מתנחלים בחברון בשבוע שעבר. בצו, שהוציא רב-סרן קובי אבצן, ראש מדור מקרקעין בפרקליטות, נכתב כי אם הם לא יתפנו מהבית – "הרשויות יפעלו להחזרת המצב במבנה לקדמותו".

בית המריבה בחברון
בית המריבה בחברון. צילום: מיכל פתאל

תושבי הבית מסרו בתגובה כי אין כל בעיה בקניית הבית, וכי הדבר היחיד שמפריע לשר הביטחון ברק הוא מגורי יהודים בחברון. יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר כי הדרישה לפנות את הבית היא "עיוות מוחלט של הצדק, ונשיאת שם הביטחון לשווא".

בעקבות הוצאת צו הפינוי פנה שר הפנים אלי ישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שינחה את מערכת הביטחון "להפעיל שיקול דעת" לפני כל מהלך עתידי בעניין. לדברי ישי, "הבית נקנה בכסף מלא וע'ל פי דין, כך שכניסתם של היהודים לבית היא על פי חוק". הוא הוסיף כי הוא מבקש "שהעובדות ייבדקו על ידכם באופן שוויוני וצודק ולא ע''פ הרוח הנושבת".

היום דווח בהרחבה ב"הארץ" כי קצינים בצה"ל דרשו לפנות את הבית באופן מיידי והגדירו את המהלך "פרובוקציה", אולם מי שתמך בכניסת היהודים היו שרים בממשלה, בהם גדעון סער ויולי אדלשטיין, שקרא היום לשר הביטחון לבטל את הצו. "הוצאת צו באצטלה פרוצדורלית אינה מתקבלת על הדעת", אמר אדלשטיין. "יש לבטל את הצו לאלתר ולהמתין להכרעת הממשלה בנושא".

שר החינוך סער אמר כי "הוצאת צו הפינוי למתיישבים היהודים בבית המכפלה בחברון בטרם התקיים דיון אותו הנחה ראש הממשלה...לקיים עוד השבוע, היא בגדר ניסיון למחטף". הערב הוסיף סער, בהרמת כוסית של המועצה האזורית שומרון, כי "להוציא ליהודים בחברון צו פינוי שהעילה שלו היא פגיעה בסדר הציבורי, קשה לתאר את הצרימה בדבר הזה". מחר צפוי להגיע שר התחבורה ישראל כץ לביקור בבית.

בהכנת הידיעה השתתף חיים לוינסון

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא פלא אם בקרוב ביבי יעבור להתנחל גם.  (לת) ניזאר
  • 19:54
  • 02.04.12

02 זה פשוט נורא! למצות את ההליך המשפטי? שימצו אותו אחרי שיתפנו. איך המתנחלים המשיחיים מחזיקים את הביבי ואת כל המדינה בתוך האגרוף שלהם! זו כבר מזמן לא דמוקרטיה. זו עריצות הלאומנות המשיחית.  (לת) אוי ואבוי
  • 20:03
  • 02.04.12

  •   קשה, הא? מאיר
    • 01:58
    • 03.04.12

    לשמאלנים קשה להכיר בכך שמתנחלים קנו בית בכסף מלא. אז כדי להסתיר את הגזענות בדרישתם שליהודי יהיה אסור לקנות בית בחברון הם טוענים שזה לא חוקי. מה לא חוקי? מה זה פה, חוקי נירנברג?

03 מי שמדבר על מחטף של צה"ל. המתנחלים הם אלופי המחטפים, ובעיקר ערב פסח מי זוכר את סדר פסח בבית הדסה?
  • 20:10
  • 02.04.12

שוב מוכיח ראש הממשלה שהוא מריונטה בידי המתנחלים. דחיית פינוי הפולשים לבית בחברון משמעותה אחת. הם יישארו שם עם או בלי אישורים שהנכס נרכש על ידיהם כחוק. אם רוצים לשמור על החוק במדינה, ובעיקר בשטחים הנתונים לשליטת צה"ל, שטח H2 בחברון במקרה הנוכחי, חייבים להגיב מיד על כל שינוי של הסטטוס קוו.

04 חנטרישיהו מתיישר עם ליבנת, לוין, סער ואלקין = ימין קיצון = פלוגת סער = לית דין ולית דיין.  (לת) הימין חושף את ערוותו
  • 20:20
  • 02.04.12

05 כל הכבוד !!  (לת) יוסי
  • 20:32
  • 02.04.12

06 ישי "השר " עדין שר ? למרות השרפה בכרמל ?  (לת) עדד
  • 20:32
  • 02.04.12

07 הרכישה של הבית, אני מסופק אם היא בכלל חוקית. גרין
  • 20:49
  • 02.04.12

הספק בא משני כיוונים: א. כי מדובר בעיר כבושה, ולכן יש ספק אם המוכר הערבי מכר מרצונו החופשי. ב. יש גם ספק אם הקונים, ששייכים לכובשים, שילמו את המחיר ההוגן עבור הנכס.

08 אין מריבה, זה לא מאחז, הם לא פלשו, וזו לא פרובוקציה. הבית נקנה כחוק  (לת) שימי אומדן
  • 20:49
  • 02.04.12

  •   "עטרת כוהנים" בחטא קמה ובחטא קיימת ובחטא פועלת, כמוה כמממנים אותה.  (לת) פלוגות סער בחסות ניאונאצים
    • 06:18
    • 03.04.12

09 סיפורי מעשיות..המתנחלים אינם רוצים התערבות בימ"ש,הם רוצים החלטה פוליטית.אסור לשנות ההחלטה ,כי אחריה יבואו עוד הרבה דחיות כמו מקרה מגרון...  (לת) רוני
  • 20:50
  • 02.04.12

10 תשמור על הקואליציה שלך במחיר דם הבנים? זוכרים את פתיחת מנהרות הכותל?  (לת) ביבי ? מה אתה רוצה? מלחמה?
  • 21:04
  • 02.04.12

11 חבל שלכל הצדקנים לא מגבים את ברק עכשיו יונה
  • 21:27
  • 02.04.12

איפה זהבה גלאון?

12 לאן נ(א)לם השמאל? למה הם לא עומדים מאחורי ברק ומגבים אותו? אבי
  • 21:28
  • 02.04.12

מדוע עכשיו השמאל מפקיר את ברק להשמצות הימין?

13 איזה עימות? נתניהו מגבה את ברק. זהו מס שפתיים למתנחלים בלבד ראובן
  • 21:31
  • 02.04.12

בסופו של דבר, ביבי וברק משתפים פעולה, ואני מציין זאת לחיוב

14 משוגעים רדו מהגג הדקה התשעים
  • 21:32
  • 02.04.12

זה מה שהורג אותנו, ההתנחלויות, לא הגרעין האיראני. מבפנים, לאט אבל בטוח, כמו סרטן מפושט. איזה אדם הגון ירצה לכל הרוחות לחיות במקום מרושע כזה, וגם לשלוח את ילדיו למות למען הפסיכים הפרזיטים הגזענים האלה? איך, איך הגענו למצב שאבנים קודמות לאנשים. זה קורע את הלב.

15 נו, שויין.. בסוף, מי שמנהל את העסק זה ברק.. וטוב שכך
  • 21:33
  • 02.04.12

אני ישנה טוב בלילה כשאני יודעת שיש על מי לסמוך. גם ביבי מרגיש כך לדעתי

16 פושעי ההתנחלות לדין, ביבי ראשון  (לת) צבי
  • 21:35
  • 02.04.12

17 מדהים באיזו מהירות השמאל בורח מהזירה כאשר הוא נדרש לגבות את שר הביטחון יובל ראם
  • 21:35
  • 02.04.12

חבל שרק לתקוף ולהשמיץ אותו הם יודעים. ברק הוא הצלע השפויה בממשלה הזו ויש לחזק אותו

  •   ברק לא יקבל גיבוי מאף אחד בשמאל. זה מה שקורה לבוגדים. להבדיל מהימין, שם רק אינטרסים אישיים עובדים.  (לת) שומר חוק
    • 22:25
    • 02.04.12

18 דבר אחד בטוח - ברק צדק כשהכריז על עצמו כמרכז האמיתי של הפוליטיקה הישראלית רוני
  • 21:37
  • 02.04.12

הרי השמאל תמיד אמר עליו שהוא הימין הקיצוני והימין טוען שהוא "אוייב ההתיישבות" - כנראה שאין מרכז יותר מאשר ברק

19 יש לנו ראש ממשלה לחיץ ובלתי החלטי בעליל ,יש החלטה אשר גורמת לו לפחד מ... ,ומנסה לשנותה ,כדאי שיפנה מקומו לאדם החלטי יותר היודע מה הוא רוצה.  (לת) יעקוב
  • 21:39
  • 02.04.12

20 שמח שברק לא מוותר לעבריינים האלה  (לת) שרון
  • 21:45
  • 02.04.12

21 וכדרכו ביבי יושב על הגדר, מטה ימינה וקורץ שמאלה, מטה שמאלה וקורץ ימינה. שפתי כהן
  • 21:47
  • 02.04.12

שוטה משטה בכם שוטים ומחריב את המדינה.

  •   רה"מ לא יושב על הגדר. הוא הכניס את ברק לממשלה בדיוק לשם כך.נתניהו,כצפוי,בוגד בבוחריו ובבוחרי "שותפיו הטבעיים". דרור הנאור מרמת גן
    • 22:24
    • 02.04.12

    מכיוון שלא צפוייה התנגדות אלימה של היהודים,שלא למדו מהבדואים,הגירוש מחברון יתבצע.

22 ממשלת ישראל בשרות הציונות החמדנית הכובשת והמנשלת עם אחר רק בגלל שהוא שם  (לת) פלץ
  • 22:07
  • 02.04.12

23 הרכישה לא בוצע בכספי שוחד לכן היא לא חוקית..  (לת) פואד& ברק
  • 22:08
  • 02.04.12

24 דעתם של קצינים שמאלנים ואלמונים איננה מעניינת איש.הקצינים צריכים לעסוק במלחמה באוייב הפלשתינאי,ולא לתחוב את אפם לעניינים מדיניים ופוליטיים. דרור הנאור מרמת גן
  • 22:20
  • 02.04.12

מעניין,אולי יש קצינים שכן תומכים בכניסת היהודים לביתם?

25 ביבי ענין הדלק התפוצץ לך בפנים עם השקרים של כיפת ברזל עכשיו אתה מנסה לתקן קצת? לא יעזור אתה גמרת  (לת) יצחק
  • 22:23
  • 02.04.12

26 פתאום "כולם" תומכים בברק כאשר הוא אפילו לא עובר את אחוז החסימה... מסקנה, לא אהבת ברק אלא שנאת היהודים...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 22:28
  • 02.04.12

27 נתניהו מפחד מהמתנחלים  (לת) משילות לדוגמא
  • 22:36
  • 02.04.12

28 לו הממשלה היתה משקיעה את הכסף שהיא מפזרת על המתנחלים בתוך הקו הירוק, כבר היו לנו בתי חולים, חינוך, דיור ראויים  (לת) מאיפה הכסף?
  • 22:37
  • 02.04.12

29 אין דבר כזה התנחלות, ולו אחת שהיא חוקית.  (לת) כסף מהתנחלויות לרווחה
  • 22:38
  • 02.04.12

30 עם מה מתעסק ראש ממשלה ,שר בטחון +שרים למיניהם + קצינים בכירים ,כל זה בעניין בית מחורבן בחברון המתנחלים מסובבים את כולם על האצבע  (לת) יצחק המודאג
  • 23:26
  • 02.04.12

31 חברון: נתניהו ויתר עליה שחור–על–גבי–לבן! ברק מממשיך את התהליך,בו פתח ביבי שלמה אלנבלום
  • 03:51
  • 03.04.12

אין שום עימות בין נתניהו וברק.נתניהו חתם על הסכם בו עוברת השליטה על חברון לרשות הפלסטינאית.זוכרים?ניסו לעצור את נתניהו בנומוק שהוא מפקיר מקומות קדושים ליהודים בחתימתו... אבל זה לא עזר! נתניהו חתם...
ברק המשיך את מדיניותו של נתניהו.
''החיל המעוטר ביותר בצה''ל'' כבר ידע להפקיר חילים בשטח מזמן.זוכרים את ''אסון צאלים''?מה ההבדל בין אז והיום!אותה גברת בשינוי אדרת...
מי שמחפש הגינות אצל ברק,טוב שילך לפסיכיאטר.
בשבועות האחרונים פורסם שאהוד ברק מכר את דירתו במגדל–השן במחיר של 34 מיליון שקל...מי שמתעלם מהמכירה צריך להבין שדירתו של ברק נמצאת תחת טיווח של נאסראללה...והיה ואחמדיניג'אד יתן את פקודת האש,מגדל–השן יתקפל כמו מגדלי התאומים...ע''י המכירה ברק מילט את נפשו והכניס 34 מיליון לכיס...
מעולם לא היה עיתונאי ישראלי שהעז לשאול :איך זה שקיבוניק,שעד גיל 50 חי מתלוש משכורת ממשלתית הפך להיות ''ילד–פלא’’ ממש ומתעשר באופן כזה...
ל’’ילד–הפלא'' מפריע שיהודים העזו לקנות בית בחברון,ממש כמו אברהם אבינו,וממשים את הקניה.
אני בז לגמד ששמו ברק...

32 ברק כמובן יוותר, איזה אלטרנטיבה יש לו " אולי להתפטר וללכת למדבר הפוליטי ? זה המלכוד שהוא הכניס את עצמו, והמדינה משלמת את המחיר.  (לת) י. ישראלי
  • 07:56
  • 03.04.12

33 דני דיין מדבר על חוסר צדק ונשיאת שם הבטחון לשווא. ערן ברין
  • 08:31
  • 03.04.12

כשהורסים מאות(!) מבנים פלסטינאים, בורות מים, עמודים עם מתקני ייצור חשמל, דירי צאן ועוד ועוד, שנבנו על אדמה פרטית כביכול בגלל שנבנו ללא רישיון, שלא ניתן לקבל, זה הוא הצדק בהתגלמותו.
כשגדר ההפרדה מתארכת ומתעקלת על מאות ק"מ מסבות פוליטיות ונדלנ"יות, כביכול "לצרכי בטחון", כל זה לא נשיאת שם הבטחון לשווא.

34 מדינת ישראל לא תשרוד עוד זמן רב שאול
  • 08:55
  • 03.04.12

ההיתנחלויות הפרועות הנימשכות והולכות ביש"ע מנציחות הכיבוש ומתעלמות מהבעיה שתכריע את ישראל:מה לעשות עם כמעט שלושה מיליוני הפלשתינים (בעלי אחוזי ריבוי טבעי גבוהים בהרבה משלנו) המתגוררים ביש"ע: האם בדעת הימין לתת להם זכות בחירה לכנסת? מהלך זה יבטל במהרה את מצבה של חשראל כמדינה עם רוב יהודי, וייצור כאן יישות דו לאומית שבה, יהיו היהודים בסופו של דבר למיעוט. ואולי בדעת הימין "לנהל את הסכסוך", כלומר להמשיך את המצב הקיים?
באין תוכנית להפסקת השליטה בשטחים,ישראל תמשיך לשלוט בכח הנשק בשטחי יש"ע. מצב זה פוגע במהות הדמוקרטית של ישראל, שבהדרגה הופכת לדיקטטורה המנסה להגדיר עצמה "יהודית". זה יחסל את ישראל כמדינה מודרנית, ובהתאם גם את יכולתה לפתח עצמה כחברה בטוחה ומשגשגת במאה ה-21. רוב תושביה המשכילים ובעלי היוזמה יעזבו. ישראל תישאר עם הדתיים ואנשי הימין, שחלקם מסוגלים אולי להגן עליה, אבל רובם חסרים כישורי פיתוח, מדע ותעשייה מתקדמים. כך תיחשף הדיקטטורה הישראלית-יהודית הזו לחולשה מהותית, שתביא לבסוף לנפילתה, אם בכוח מידי אויבים מבחוץ, או כתוצאה מקיטוב פנימי בין מגזרי האוכלוסיה השונים המרכיבים אותה.
תהליך זה כבר החל כנראה וחלק מסימניו המקדימים כבר נראים, ובהם התרסקות החינוך וההשכלה הגבוהה, התגברות השחיתות הפוליטית והכלכלית, והתחזקותם האדירה של המגזרים שאינם מוכנים לשאת בנטל החברתי, הכלכלי והצבאי.
סימנים ברורים של פגיעה במאפייניה הדמוקרטים של ישראל כבר בולטים על פני השטח, בהם פגיעה ברשות השופטת, ובחופש הדיבור. גם תופעות הלוואי של התעצמותם הדמוגרפית של המגזרים החרדיים, למשל הדרת נשים, גוברים. כל אלה מעודדים את הישראלים המוכשרים והחרוצים יותר לנטוש את הספינה היהודית הטובעת.לוח הזמנים לתרחיש הנ"ל אמנם לא ידוע, אבל התהליך בעיצומו: לא מכבר התבטא בני קצובר במפורש בעד חיסול הדמוקרטיה הישראלית, והכפפתה של המדינה לחוקי ההלכה. חברי כנסת שונים מהליכוד, כגון אלקין ואקוניס, אף נוקטים צעדים מעשיים ותכליתיים שמטרתם לפגוע במשטר הדמוקרטי ולהחליש אותו.
את הדבר הזה יודעים לא רק הפוליטיקאים והמנהיגים של מה שקרוי "שמאל", אלא ההרגשה הברורה בדבר הקטסטרופה המתקרבת היא כבר מזמן נחלתו של ה"אזרח הקטן", שכבר נקט במעשים: ביטוי ברור לתחושת האסון הקרב של האזרחים אפשר לראות בחיפוש הנואש אחרי דרכונים זרים, אירופאים ואחרים, שאנשים נוטים להאמין שיהוו מעין תעודת ביטוח אם בבוא האסון הקרב, או לעת נטישת הספינה. די להסתכל על שוק הדרכונים הזרים כדי להבין מה באמת הולך כאן.

35 רק החיים המשותפים בין יהודים לערבים מרחיק את המלחמה ביניהם ומקרב את השלום רפאל
  • 11:09
  • 03.04.12

כן.למען השם .למה לפרק את ההתנחלויות ולגרש עשרות אלפי משפחות מבתיהם למען השלום. . האם זה השלום לו אנו מייחלים? השלום האמתי פירושו אין יותר מלחמות בין יהודים לערבים. אין יותר שנאה בין יהודים לערבים.ויהודים וערבים יוכלו לחיות יחד. אז איך זה מתיישב שלום עם גירוש עשרות אלפי אנשים מבתיהם.כאשר הפיתרון הוא למעשה יותר פשוט.הכי פשוט .המתנחלים היהודים ימשיכו לגור בבתיהם בבתי הספר שלהם ובכל מוסדותיהם, והיה אם תקום מדינה פלסטינית תינתן ליהודים הגרים שם הבחירה או להמשיך להיות ישראלים או לבקש אזרחות פלסטינית ולחיות בשכנות טובה עם הערבים הפלסטינאים וילמדו איש את שפת רעהו . כנ"ל עם הערבים הגרים בישראל היהודית . או שימשיכו להיות אזרחים ישראלים או שהם יבקשו אזרחות פלסטינית וימשיכו לגור בבתיהם ובמוסדותיהם מבלי שיהיה צורך לגרש אף אחד .האם זה אינו השלום האמתי. השמאל הרדיקאלי היהודי רוצה לראות בגירושם של היהודים ממדינת פלסטין עוד לפני שהיא קמה ממניעים של שנאת הימין, והימין היהודי הקיצוני רוצים לגרש את הערבים החיים בישראל
פן יקומו יום אחד ויצטרפו לאחיהם הפלסטינים בהתקפה על ישראל .האם זה השלום לו אנו מייחלים? לא! אנו רוצים בשלום יהודי-ערבי מבלי לגרש אף אחד .ושני העמים יחיו יחד בידידות ובשלום

36 המתנחלים בשרות החמס מקבעים מדינה אחת עם רוב פלסטיני ושלטון חמס במקום ממשלת ביבי אוריה
  • 11:46
  • 03.04.12

למתנחלים חשובה יותר הארץ השלמה ממי ששולט בה
ולכן הם מעדיפים רוב ערבי ושילטון חמס על קיומה של מדינת ישראל גם כי המטרה מקדשת את כל האמצעים
מה עוד שישראל היא מדינה חילונית כופרת ושילטון חמס הוא שילטון דתי שעדיף מבחינתם
רק שבדרך תהיה עוד שואה אבל זה כנראה שולי כי אז יעלמו הכופרים