המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

צה"ל מקים גדוד שיתמחה בירי רקטות לעבר ריכוזי אוכלוסין

הרקטה החדשה, שהשיגה בניסויים רמת דיוק של עד עשרה מטרים מהמטרה, תשמש בעיקר לתקיפת מפקדות טרור בשטח בנוי ברצועת עזה

צה"ל מקים לראשונה גדוד שתפקידו לשגר רקטות לשטחים מיושבים. לפי תוכנית שגובשה בחיל התותחנים, כבר בשנה הבאה יחל להתאמן הגדוד, שיפעיל תחילה רקטות לטווח של 30-40 קילומטרים. התוכנית, שאושרה באופן עקרוני לפני כשבועיים בזרוע היבשה, עתידה לשנות חלק ניכר מאופן הפעולה הצה"לי, בעיקר בפגיעה במפקדות ובבסיסי אויב.

הרקטה החדשה, שתיקרא בצבא "רומח", צפויה לשאת ראש קרב במשקל של עד 20 קילוגרם. היא תופעל בידי קציני היבשה במפקדת האוגדה. בחיל התותחנים בחרו ספציפית את מערכת "כידון קסום" של תעש, שהשיגה בניסויים רמת דיוק של עד עשרה מטרים בפגיעה במטרה. לטענת אנשי התעשייה הצבאית וקציני אמל"ח, מדובר ברמת דיוק גבוהה. ואולם, סטייה של כעשרה מטרים מהיעד באזור בנוי ומאוכלס עלולה לגרום לפגיעה באזרחים חפים מפשע.

כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע, בצבא מתכוונים לפעול באופן דומה לדרך שבה מתבצעות כיום מרבית תקיפות חיל האוויר: תחילה יקבלו האזרחים שגרים סמוך ליעד התקיפה הודעה טלפונית שעליהם להתפנות מהשטח, ולאחר מכן תזוהה מחדש המטרה, בין אם מדובר במקום בו נמצאים מחבלים או במפקדת טרור, ורק אז תשוגר הרקטה. כיום כדי לפגוע במטרה, למשל מבנה של מפקדת ארגון טרור, משתמש צה"ל בכלי טיס של חיל האוויר, שמטילים על היעד פצצה במשקל של בין כמה מאות קילוגרמים לטונה.

שר הביטחון ברק ליד המערכת שתשגר את רקטות "רומח", במתחם התעשייה הצבאית ליד רמת השרון
שר הביטחון ברק ליד המערכת שתשגר את רקטות "רומח", במתחם התעשייה הצבאית ליד רמת השרון . צילום: מוטי מילרוד

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים והפרשנויות ישירות אליכם

לדברי קצין בכיר בחיל התותחנים, "בעזרת היכולת הזו, שהיא מעין מיני-פצצה, ניתן לשלוט בעוצמת הנזק. אתה לא רוצה רק לפגוע במטרה, אלא לעשות זאת בעוצמת הנזק שאתה רוצה לגרום". לדבריו, ההחלטה על ההצטיידות ברקטה החדשה לא באה בהשפעת הדין הבין-לאומי או דו"ח גולדסטון. "היום אני תלוי באופן מוחלט בחיל האוויר, וראינו את זה גם במבצע עופרת יצוקה וגם במלחמת לבנון השנייה. השאיפה היא לאוטונומיה יבשתית בהפעלת האש", הוא מסביר.

כבר כיום מפעילים מרבית הצבאות המערביים רקטות בחילות התותחנים.

בצה"ל נמנעו עד כה מהפעלת רקטות (למעט רקטות MLRS, מערך פצצות המצרר שמפעיל החיל, ג"כ) בשל חוסר שביעות רצון מהדיוק שהשיגו הרקטות. בחלק מהמקרים מדובר היה בסטייה של מאות מטרים מהמטרה. היתרון בהפעלת הרקטות הוא בעיקר בטווח הפעולה שלהן וממחירן הזול יחסית. עלות כל רקטת רומח נאמדת בכ-200 אלף שקלים.

בשלב הראשון של הפעלת הרקטה החדשה בחיל התותחנים, היא תהיה מונחית על ידי מערכת ג'י-פי-אס. בשלב מתקדם יותר, צופים בחיל התותחנים שייכנס לשימוש דגם משופר של הרקטה, בה יהיה ניתן לשלוט גם ללא תלות בג'י-פי-אס.

בהמשך, מתכוונים בחיל לקלוט גם רקטות לטווח ארוך ולטווח ארוך מאוד - עד 160 קילומטר, בעלות ראש נפץ של עשרות קילוגרם של חומר נפץ. קצין התותחנים הגדיר את הרקטה החדשה, שתיקרא "להב" ותופעל ברמת הפיקוד, כאחת ש"תטוס כמעט לכל טווח שהיבשה צריכה - ומעבר לכך". בחיל האוויר נשמעו התנגדויות בעת הדיונים על מערך הרקטות ארוך הטווח, בעיקר מחשש כי הוא "ינגוס" בפעילות ובמשימות שמטוסי החיל מבצעים. העניין עדיין לא הוכרע במטה הכללי, ובסופו של יום הוויכוח יהיה בעיקר סביב הסוגיה התקציבית - אילו אמצעי לחימה חדשים יישארו מחוץ ל"חלמיש", התוכנית הרב-שנתית הבאה של צה"ל.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הידיים הנקיות והמצפון הנקי של צה"ל, הפיקוד ומקבלי ההחלטות, לא עשו מעולם רושם, לא על אויבינו ולא על ידידינו, די עם ההתחסדות, האויב יורה לתוך מרכזי אוכלוסיה במטרה לפגוע באזרחים ואינו מסתפק בפגיעות במתקנים בטחוניים ובמחנות צבא בלבד.  (לת) daym
  • 05:16
  • 03.04.12

  •   יעדיפו לא לירות על מחבלים, היושבים בתוך אוכלוסיה... התוצאה = אזרחים פגועים בצד שלנו..... אתם מבינים את זה?  (לת) טוהר הנשק, הורג אותנו!!
    • 09:09
    • 03.04.12

  •   יש להקפיד על חוקי מלחמה,כיון שטרוריסטים אינם כלולים ואינם מקיימים חוקים הנ"ל ראיס-פוטין בן מדבידיב
    • 14:44
    • 03.04.12

    גם במלחמה נגד מדינות אויב החוק מחייב ביחס לשבוי-להקפיד
    אפילו גרמנים-טינופת-זבל פחדו להפר חוקי מלחמה-לא תמיד...
    בלוחמה "זעירה"הכללים הם אחרים,אבל לפעמים האויב כזה
    בעתיד יהפוך למשתף פעולה מועיל...בזהירות הרוג את הנבזה

  •   בהמשך לדבריך ישראל
    • 14:51
    • 03.04.12

    צריך לירות על כל ירי שלהם, במכפלות למה שירו
    אפשר לעטוף זאת בטיעונים מתחסדים, אבל זו הדרך היחידה להרתיע את האוייב.
    לא כיפת ברזל ולא בטיח, ירי של קסם יענה בעשרה רומחים, עם או בלי טיעונים מתחסדים על דיוק וכו (טובים אולי להסברה)
    אבל לאחר מלחמת התשה קצרה הצד השני ירוף לנצור את נשקו

  •   עם כל הכבוד, תסתכלו על הסטטיסטיקה דני
    • 15:23
    • 03.04.12

    לפחות פי 10 פלסטינים הרוגים מישראלים מאז מבצע עופרת יצוקה.

    אז מה התחסדות או לא התחסדות??? ישראל בוודאות יותר חזקה וצבאה צריך ריסון מתמיד!

  •   הסטטיסטיקה מראה שהפלסטינים יורים מתוך ריכוזי אוכלוסין תוך שימוש במגינים אנושיים ושבישראל משקיעים בבנית מקלטים ומערכות הגנה  (לת) האמת
    • 22:42
    • 03.04.12

02 המטרה של המערך החדש היא לתת לכוחות הקרקע אפשרות לקבל סיוע איכותי לטווח ארוך בזמן מלחמה בלי להיות תלויים בלעדית בחיל האוויר יישור קו עם שאר העולם
  • 05:56
  • 03.04.12

הסיכוי של החייל בשטח לקבל סיוע מהיר מחיל האוויר לפי דרישה הוא אפסי, הגיע הזמן לשנות את זה וליישר קו עם שאר העולם.

03 גדוד רקטות איתן
  • 06:31
  • 03.04.12

יש נושאים שאסור לדבר עליהם בעתונות- זה אחד מהם...

04 הארץ יקר הכותרת הזו הייתה ראויה לפראבדה לא לכם עופר
  • 06:33
  • 03.04.12

מה דעתכם על כותרת צהל יצטייד ברקטות מדויקות לטווח קצר. ובכותרת המשנה הרקטות יכולות להיות משוגרות כנגד מפקדות, ביצורים ואיתורי טרור.

05 זוועה !!! ,מכינים מבצע 'עופרת יצוקה 2' ? ומתחשבים בדו"ח גולדסטון לקראת המבצע.  (לת) רוני
  • 06:40
  • 03.04.12

  •   זוועה! יורים רקטות על אזרחים (פשע מלחמה) וגולדסטון לא עושה שום דבר. הכוונה לאזרחים ישראלים  (לת) אין כמו צדקנות
    • 14:17
    • 03.04.12

06 הכותרת איש אחד
  • 06:51
  • 03.04.12

באמת? זה מה שהגדוד הזה יעשה? יירה רקטות על ריכוזי אכלוסין? סתם ככה?

למה לא משהו כמו "יירה רקטות לעבר מטרות עוינות הנמצאות בתוך ריכוזי אכלוסין" שזה בעצם מה שהכתבה מתארת?

07 כלכלת הנשק, הכל תלוי במחיר (לא בחיי אדם) בשקלים  (לת) חיישם
  • 06:57
  • 03.04.12

08 איזה כותרת ואיזה מאמר אושרי
  • 07:12
  • 03.04.12

ממש פלוגות המחץ של הג"יהד היהודי הצהל הזה...

אתר ועיתון שאיבד קשר למציאות ומעופף לו בחלל, בטח נחמד שם.

09 ...וממחירן הזול יחסית - כ200 אלף שקלים. וזכאים נלחמים בשיניים כדי לקבל הכרה מהביטוח הלאומי.  (לת) הכל יחסי
  • 07:15
  • 03.04.12

10 איזו כותרת מתועבת ואופיינית. הכותרת האמיתית - צה"ל מפתח דרכים חדשות לנסות לתקוף מחבלים ופושעי מלחמה המשתמשים באוכלוסיה אזרחית כמגן אנושי, תוך פגיעה מינימלית באזרחים.  (לת) המסביר לצרחן
  • 07:20
  • 03.04.12

11 האוייב לא חף מפשע, אולי הוא לא מעורב זמנית.. מוטי
  • 07:22
  • 03.04.12

סוף סוף חושבים על השבת אש למקורות הירי.

12 דר הארץ משקר-מדובר בירי על מטרות טרור בתוך אוכלוסייה אזרחית די לתעמולה האנטישמית
  • 07:27
  • 03.04.12

דר הארץ משקר-מדובר בירי על מטרות טרור בתוך אוכלוסייה אזרחית
די לתעמולה האנטישמית התומכת בטרור על תושבי הדרום
ממש דר שטירמר

13 קסאם ישראלי דרך הפעולה: עוטף עזה
  • 07:32
  • 03.04.12

זה הרבה יותר פשוט על כל קסאם שלהם יורים קסאם שלנו ולא חשוב איפה זה פוגע!!!!!!!!

14 המשוואה פוגו
  • 07:48
  • 03.04.12

צריכה להיות ברורה לאויבים שאם הם יורים קטיושות על אזרחים חפים מפשע אז גם התושבים שלהם יחטפו רקטות .

15 איזה טימטום משווע! בזבוז בלתי נסלח של כספי ציבור! ירי בכינון ישיר אל עבר המחבלים כי אוי לרשע ואוי לשכנו!במלחה"ע ה-2 בעלות הברית הפעילו הפצצות שטיח מבלי להסתכל על "מה יגידו השכנים" ומבלי למצמץ.  (לת) Eddie Shor
  • 07:51
  • 03.04.12

  •   הטימטום הוא שלך ושלך בלבד, מר אדי שור, המשווה בין מצב התקפי נגד עזה בשנת 2012 לבין 1942+...  (לת) *
    • 09:32
    • 03.04.12

  •   איפה פצצות שטיח ואיפה זה... יחי ההבדל הקטן רן
    • 09:52
    • 03.04.12

    ובמלחמת העולם גם היו מתקשרים ליתר ביטחון כדי שיפנו את הבתים?
    די לבלבל את המוח.
    לגבי בזבוז הכספים אני דווקא מסכים...

  •   Hey Eddie,there was NO CNN,FOX Etc in WWII ,so the public did not see the real damage Old Soldier
    • 18:04
    • 03.04.12

    I was in Viena in the 60s and still can see the GREAT job that the Allies did

  •   כשאין שכל עדיף לשתוק אד יו ט
    • 13:45
    • 05.04.12

    אדי בור ועץ הדעת שכמוך צא ולמד היסריה

    שכל אין
    כשרון כתיבה אין
    אז למה להתעלל בנו

16 יש הבדל בין תקיפת מפקדות טרור בשטח בנוי לבין שיגור רקטות לעבר ריכוזי אוכלוסיה אחד שמבין
  • 07:53
  • 03.04.12

חבל בעיתון ישראלי לא מבינים זאת

17 עקרון צודק ובסיסי בדמוקרטיה - קודם פולשים, אח"כ מבררים במשך שנים את חוקיות הבעלות, עד לפכישה לבית הבא.  (לת) מקיאבלי
  • 07:58
  • 03.04.12

18 יש להקים את סיירת מר"צ RR
  • 08:00
  • 03.04.12

שתופעל לחיסול מפקדות טירור באמצעות שיכנוע ומשא ומתן. זה עשוי לחסוך בחיי אזרחים חפים מפשע משני הצדדים. לוחמי הסיירת יצנחו יחפו על היעדים ושם יפגשו עם ראשי הג'יהאד האיסלמי, ואל קידה. כאשר את ההגנה תספק רשת סי אן אן ואל ג'אזירה.

19 למישהו דחוף להוציא כסף "מיותר", וא"כ הם בוכים שרוצים לקצץ להם! פניני
  • 08:06
  • 03.04.12

ומה יקרה לגב' כהן במסדרון? היא תמות לבד ולא במלחמה!

20 הפלשתינאים והלבנונים מתמחים בזה כבר שנים, מה חדש? cu
  • 08:19
  • 03.04.12

תרשו לאזרחים לבנות רקטות ולשגר לתוך מרכזי אוכלוסין והכל ייגמר.
ומה השטות עם הטלפונים? רוצים להרוג את המפקדים ולא להרוס בניינים.

21 200 אלף שקלים זה מחיר זול יחסית לרקטה? חחחח, ממש חיני חינם, רק צריך לעבוד בשביל זה 4 שנים בלי להוציא שקל.  (לת) א
  • 08:28
  • 03.04.12

22 מסכימה עם 4, הכותרת מטעה ואנטי-ישראלית.  (לת) פ
  • 08:43
  • 03.04.12

23 זו לא רקטה, זה טיל. איתן
  • 08:50
  • 03.04.12

ההבדל בין רקטה לטיל הוא שטיל מונחה ורקטה לא. השימוש במילה רקטה מוטעית ומטעה, כאילו צה״ל יורה בריכוזי אוכלוסיה באופן חסר הבחנה. לירי חסר הבחנה לעבר ריכוזי אוכלוסיה יש שם בעולם המשפטים: טרור. זה בדיוק מה שהחמאס עושה, וזה לא חוקי. לעומת זאת ירי ממוקד לעבר מטרות צבאיות חוקי לחלוטין.

24 ירי על אזור מאוכלס הוא פשע מלחמה הדס
  • 09:04
  • 03.04.12

מה יקרה אם הפלסטינים יאמצו את השיטה הישראלית ולפני ירי על ישובים ישראלים הם יקראו לתושבי אותם ישובים להתפנות מבתיהם ? כמה אירוני זה יהיה אם הפלסטינים יכבסו את פשעי המלחמה שלהם באותה שיטה שבה הצבא הישראלי מכבס את פשעי המלחמה שלו. העובדה שהדבר מתפרסם מעיד על אובדן מוחלט של הבושה והמוסר. מעניין מי יהיו החיילים והקצינים שיהיו מוכנים להשתתף בביצוע פשעי המלחמה הללו.

  •   לידיעתך לפי אמנת ז'נווה מותר לירות לעבר ריכוז אוכלוסיה אם מקור הירי מתבצע משם. מי שעובר על חוקי האמנה הם החמאס וחזבאללה, לא ישראל.  (לת) משפטן
    • 09:39
    • 03.04.12

  •   באמת מעניין דרומי
    • 09:40
    • 03.04.12

    אני מנחש שגבירתי לא תושבת הדרום. מעניין אם גבירתי היתה חושבת אחרת ומשתמשת בטרמינולוגיה אחרת אם היתה תושבת הדרום.

  •   הירי של חמאס על אזורים מאוכלסים הוא פשע מלחמה הדס
    • 10:16
    • 03.04.12

    הירי של חמאס על אזורים מאוכלסים הוא פשע מלחמה
    להביא את האחראים לדין בהאג ומייד

  •   לא מדובר בפושעי מלחמה - די למכבסת מילים!.  (לת) אורי
    • 10:16
    • 03.04.12

  •   אטימות מוסרית לולב
    • 10:46
    • 03.04.12

    של מי שאינו מבין את ההבדל בין צבא שעושה הרבה כדי להמנע מפגיעה בחפים מפשע לבין ארגון טרור היורה ללא אבחנה על ריכוזי אוכלוסיה אזרחית.

  •   גב' הדס ומה בדיוק עושים הג'יהד והחמאס כיום???  (לת) daym
    • 11:02
    • 03.04.12

  •   וואלה? איפה זה כתוב? אמנת האג? לא. ג'נבה הרביעית? לא? בוגר יחב"ל
    • 11:23
    • 03.04.12

    אולי תוכלי לעזור להשכלה המשפטית הבינלאומית שלי?
    אין שום איסור בחוק הבינלאומי על ירי לאזור מיושב, כל עוד הירי הוא ממוקד ונועד לפגוע במטרה צבאית.

    להפך, הירי מותר, ואף הפגיעה בחפים מפשע היא חוקית כל עוד היא מידתית לחשיבות המטרה הצבאית.
    מקווה שהשכלת.

  •   מאיזה כוכב בדיוק הגעת לכאן לאחרונה הדס?  (לת) אשדודי
    • 12:41
    • 03.04.12

  •   הסבר לדבריה של "הדס" או אולי פטמה
    • 14:35
    • 03.04.12

    ישנן אמות מידה שונות ליהודים ולאחרים.
    אין קשר בין מה שנדרש מיהודים למה שאחרים ובראשם 'הילד המוגבל והמופרע של העולם' - "הפלסטינים" נדרשים אליו

25 כותרת פרובקטיבית ומקוממת של עיתון הזוי HMJE
  • 09:21
  • 03.04.12

בכותרת נרמז/נכתב שצה"ל מקים גדוד רקטי לצורך ביצוע פשעי מלחמה. האג'נדה הפוליטית השמאלנית וההזויה שלכם מעבירה אותכם על דעתכם.

לדעתכם לעולם אסור לנו להתגונן, ובשום אמצעי, בפני המחבלים שמיקמו באופן ציני את מקומות השיגור של הקסאמים ואת המפקדות שלהם, בלב האוכלוסיה האזרחית שלהם. לזה לא היה גינוי שלכם אבל כשצה"ל מתכונן להגיב אתם כותבים באופן נבזי כפי שכתבתם.

26 שרביט הקסמים, כידון קסום – מעניין מי הוא המכשף...?!?  (לת) סינדרלה
  • 09:22
  • 03.04.12

27 צה"ל התעשת!!!! אלינור
  • 09:30
  • 03.04.12

סוף סוף התעשתו בצה"ל!!!!! ואני כאזרחית מרגישה מחוזקת!!!!!

28 im loosing my money !! גו
  • 09:40
  • 03.04.12

לירות 5 טילים עולה מיליון שח...
כמה יעלה לבנות מלאי של אלף טילים?
מאתיים מיליון? זה כולל או לא כולל מעמ?
לא עדיף בכסף הזה לבנות איזה אלף כיתות לימוד ועוד איזה אלף מיטות אשפוז ובעודף לירות על האוייבים שלנו רקטות ב200$ ?

29 כותרת מגמתית ומרושעת בעליל אבי
  • 09:40
  • 03.04.12

אח"כ תתבכיינו שמשמיצים אתכם ומדביקים לכם תוויות..

30 הראש היהודי ממציא לנו פטנטים David Davidoff
  • 09:46
  • 03.04.12

על אותו עיקרון של כיפת ברזל
הרקטות הטילים קאסמים תוך פגיעה בהם יוחזרו למקום הירי
ואז זהבה גלאון ושלום עכשיו כמובן יתנגדו

31 רמת דיוק צביקה
  • 09:49
  • 03.04.12

עשרה מטר ברצועת עזה הוא ההבדל בין מעורבים , ללא מעורבים.

  •   צביקה, לכן אני ממליץ לך, שאם במקרה אתה גר 10 מטר או פחות ממקום המזוהה עם החמאס או הגיהאד, אז בשעת מתיחות תעזוב את הבית לאיזה תקופה.  (לת) עשרה מטר לא מספיקים לך?
    • 14:21
    • 03.04.12

32 מכבסת מילים - כותרת שיקרית. עיתון לאנשים החושבים את עצמם...  (לת) חגי
  • 10:14
  • 03.04.12

33 'הארץ' היקרים... ניצחתם את עצמכם בתואר 'הכותרת הפרובוקטיבית של השנה'.  (לת) אמיר
  • 10:22
  • 03.04.12

34 עיתון הארץ מקים גדוד שיתמחה בשנאה עצמית ובשקרנות..  (לת) משה
  • 10:28
  • 03.04.12

35 במקומם הייתי מקים גדוד קסמים משופר.  (לת) דן חסכן
  • 11:16
  • 03.04.12

36 מכיוון שהאויב לא רק משתמש באזרחים שלו כמגן אלא ancalagon sulphurous
  • 11:19
  • 03.04.12

האויב תוקף במתכוון אזרחים ישראלים, אז אזרחי האויב הם מטרה לגיטימית לארטילריה שלנו. צריך לירות לתוך ריכוזי אוכלוסיית האויב במטרה להרוג אזרחים כתגובה על ירי מצדו על אזרחים שלנו במטרה לגבות מחיר כואב ולהחזיר את ההרתעה.

37 הכותרת שקרית, מגמתית ונובעת מהטיה של העיתון קורא מזועזע
  • 11:31
  • 03.04.12

כל מילה מיותרת

38 כותרת מעוותת המנסה להטעות במכוון את הקוראים "החושבים" של הארץ.  (לת) צייון
  • 11:34
  • 03.04.12

39 וכל שנותר למועצת זכויות האדם של האום הוא לצטט את הכותרת ב"הארץ" קוסקו
  • 11:40
  • 03.04.12

אנחחנו אומרים שאתם פושעי מלחמה?! אתם אומרים זאת על עצמכם!!
אין ספק ש"הארץ" עבר להשתין מהמקפצה, לא עוד כתבות כאילו עיתונאיות שמכפישות את צהל ומאשימות את ישראל בכל חוליי העולם, אלא האשמות וגידופים כמו בעיתונות של מדינות ערב.

40 נמאס לי מכל הימניים שמגיבים כאן שי
  • 12:09
  • 03.04.12

על כל כתבה סתמית זועקים: ״עוכרי ישראל!״ . אבל הכתבה הזאת היא כאילו הקצנה פארודית של העיתון, בכתבה זו כל ימני זועק יקבל את ברכתי.

41 מה שלא מספרים לכם בטחוננו האמיתי מופקר
  • 12:14
  • 03.04.12

מדובר בשני טילים מונחים מתוצרת ישראל מהמתקדמים בעולם, ולא רקטות.
לורה ואקסטרא, לטווח קצר ובינוני, שפותחו כבר בתחילת העשור.
מלבד מערכת הגנה חובה על צה"ל להקים מערך טילים התקפי, ובפרט לאור הדיוק הרב של 10מ, בזכות יכולת אופטית,ניתן למעשה להכריע כול מערכה במזרח התיכון ללא התערבות ח"א, דרך השמדה מדוייקת של תשתיות דוגמת תחנות כוח,מאגרי דלק וגז,מתקני תקשורת,גשרים טקטיים, נמלים ועוד
הדיוק הרב מפצה על צורך בהצטיידות מאסיבית וירי סטטיסטי מרובה.
אבל,
מפקד חה"א והרמטכ"ל לשעבר בלם את ההצטיידות בגלל חשש שחה"א יפגע מהצטיידות במערכות אלו.
כול מילה מיותרת.
וכך על אף שפותחו ויוצרו בישראל, צה"ל לא הצטייד בהם.
זהו מחדל בטחוני לאומי, שהתקשורת לא מכסה.
הקמת גדוד מעידה על שינוי בחשיבה, אך זה מעט מדי וודאי מאוחר מדי למערכה שכנראה עומדת בפתח כבר השנה, נקווה שלא,
בה נותקף אנו בלי יכולת התקפית חזרה, על אף שבידינו כלים טובים לאין שיעור

42 מרשים רודי סעד
  • 12:29
  • 03.04.12

מוכן לחזור לשירות קבע ולהיות חלק מהמערך הקצונה של הגדוד ישר כח ובהצלחה

43 אותו עורך שאישר את מאמרו המנוול של ארי שביט על ליבני, ודאי שיאשר כותרת מנווולת כמו זו של הכתבה הנוכחית - הארץ הופך להיות בית דפוס לפרופגאנדה של מנוולים.  (לת) דרעק
  • 12:35
  • 03.04.12

44 הכותרת היא לא רק רשעות אלא טמטום ועבודה עיתונאית עלובה - עיתון לאנשים שאינם חושבים  (לת) אמתי
  • 12:40
  • 03.04.12

45 'הארץ' הפך להיות מגש הכסף של התעמולה האנטי ישראלית  (לת) עיתון מבחיל לאנשים דוחים
  • 12:42
  • 03.04.12

46 אולי תבחרו כותרת יותר מקוממת? בנצי
  • 12:45
  • 03.04.12

להציג את ניסיון הצה"לי להמנע מנפגעים אזרחים בצורה כזו זה כישרון. ואני עוד נתתי להארץ קרדיט על היותו העיתון עם הסיקור הכי הוגן...

47 ממזמן היה צריך לעשות את הצעד שטורפד שנים ע"י חיל האוויר בני
  • 13:41
  • 03.04.12

ארטיליה קרקעית מדויקת היא פתרון זול מאות/אלפי מונים מכלי טייס, לא מסכן חיי חיילים והיום גם מדוייק לא פחות. הבעיה שחצי מחיל האוויר יהפך למיותר במקרה הזה - ואת זה חיל האוויר לא ירשה בקלות.

48 השאלה היא אם זה יוצא יותר יחסית להפצצה מהאוויר  (לת) אריאל
  • 13:49
  • 03.04.12

49 הכותרת מזכירה לי בדיחה ישנה על עיתונאים איליה
  • 13:52
  • 03.04.12

האפיפיור נוחת בפריס. בעודו הוא יורד מהמטוס, ניגש אליו עיתונאי ושואל "מה קדושו חושב על בתי זונות בפריס?" אפיפיור חושב רגע איך לצאת מהברוך ועונה "מה, יש בתי זונות בפריס?". הכותרת למחרת בעיתון: "השאלה הראשונה של אפיפיור על אדמת צרפת: יש בתי זונות בפריס?"

50 כשיודיעו בטלפון לעזוב,יעזבו גם המחבלים  (לת) יונה
  • 13:53
  • 03.04.12

51 עד כמה שמאלני מאוכזב משקרי התשוקרת
  • 13:55
  • 03.04.12

עד כמה עיתון יכול להיות לא אובייקטיבי!!!!!!

פשוט לא להאמין שיש אנשים שמשלמים כסף לעורך עיתון שמאשר כותרת שהקשר בינה לבין גוף הכתבה הוא בערך כמו הקשר בן קותי לסער מבחינת ההשכלה

52 ברק נכנס לממשלה בשביל השלום, מה נשאר מזה?  (לת) שואל
  • 13:57
  • 03.04.12

53 Romah were our 175 mm guns in Sinai, Golan and Lebanon War I, couldn't you find another name, fopr instance qela, like David's weapon against Golioath ?  (לת) Kirtchuk
  • 13:59
  • 03.04.12

54 ההתיחסות של חייל האוויר הזויה צופה
  • 14:06
  • 03.04.12

ואת הביצועים ה"מפוארים" שלו בסיכול שיגורים ראינו לכל אורך מלחמת לבנון השניה

55 ברק הוא המנהיג הכי מיוחצן בעתון הארץ, בצילמוים וידיעות. עבר דירה והוא בעמוד הראשון הגזמתם.  (לת) קורא הארץ תוהה
  • 14:09
  • 03.04.12

56 אין יום דל בלי ברק. אין כלי תשקורת בלי ברק, יום יום,וגם צבא יחצנים ועיתונאים המכורים לו.  (לת) מתפעל
  • 14:12
  • 03.04.12

57 מה יותר זול - דירה או חמש רקטות? האיש הקטן
  • 14:26
  • 03.04.12

הקטנת הצפיפות במערכת החינוך או מפעל צינורות בעזה? קצבאות לניצולי שואה או תקן תת אלוף בתותחנים?

58 כותרת הידיעה מאשימה את צה"ל בפשע מלחמה - טיפוסי ל"הארץ" יעקב
  • 15:18
  • 03.04.12

כותרת הידיעה מאשימה את צה"ל בפשע מלחמה. אבל תוכן הידיעה אומרת את ההפך. מה גורם למערכת העיתון להתנהג כך?

59 צה"ל מקים גדוד שיתמחה בירי רקטות לעבר ריכוזי אוכלוסין גק ברגיל
  • 15:25
  • 03.04.12

סוף סוף: רק ככה אפשר להרתיע המחבלים ושולחהם.....מיליון פעמים היגבתי כך....מיליון פעמים היגבתי כך....מיליון פעמים היגבתי כך....מיליון פעמים היגבתי כך.... סוף סוף מישהו לקח יוזמה...סוף סוף מישהו לקח יוזמה...

60 עין תחת עין רקטה תחת רקטה סוף סוף
  • 16:04
  • 03.04.12

צריך להחזיר להם באותה מטבעה שהם נותנים לנו רק ככה ערבים מבינים

61 עיתונות מגוייסת במירעה האדם החושב
  • 16:17
  • 03.04.12

כך הפך הארץ לעיתון מגזרי, ממש כמו יתד נאמן. כל ידיעה מעובדת כך שתהיה קלה לעיכול ע"י קהל היעד מהמגזר. ביתד נאמן מעלימים נשים מתמונות, בהארץ מעלימים מאמצים של צה"ל להימנע ככל האפשר מפגיעות בנפש.
עיתון שאומר לקוראים שלו מה לחשוב. רמה עיתונאית של התקשורת בצפון קוריאה, עוד שיא שלילי של הארץ.

62 כותרת נבזית ורחוקה ממקצועיות, אשר נוסחה בכדי לקדם עמדה פוליטית. עורכים ראשיים מתפטרים על כאלה דברים, בעיתון אמיתי. או מפוטרים. מודרניסט .
  • 16:45
  • 03.04.12

כותרת נבזית ורחוקה ממקצועיות, אשר נוסחה בכדי לקדם עמדה פוליטית. עורכים ראשיים מתפטרים על כאלה דברים, בעיתון אמיתי. או מפוטרים.

63 יישר כח,זה הכיוון הנכון סטודנט בעברית
  • 16:56
  • 03.04.12

להמשיך בכיוון של ארטילריה ארוכת טווח ומדוייקת. אם זה היה תלוי בי,היינו קונים גם את התומת פנזר הוביצר הגרמני יחד עם תחמושת מסוג וולקנו.

64 זה הפתרון משנות ה80  (לת) השדוני
  • 17:24
  • 03.04.12

65 "גדוד שיתמחה"?! שילמדו מהפלסטינים ומחזבאללה, יש להם צבא שלם שמומחה רק בזאת!  (לת) אבי
  • 17:47
  • 03.04.12

66 Why tell the Arabs that these rockets payload is 20KG????JUST ASKING  (לת) Old Soldier
  • 18:08
  • 03.04.12

67 O master of war . Will build a big guns .... Bob Dilen . About the war policy at vietnam war.....Nothing changed
  • 18:16
  • 03.04.12

Put a gun in my hand , and hide from my eyes *

68 יחירפאלי חי ההבדל הקטן.הערבים לומדים לירות בשביל להרוג יותר אזרחים.היהודים לודים איך לירות מבלי לפגוע באזרחים רפאל
  • 18:53
  • 03.04.12

המסקנהבאזרחים מסקנה של הערבי הפשוט היא .להעמיד מול צ ה ל נשים וילדים.

69 אבל למה לפרסם כל דבר?? נביא הזעם
  • 19:03
  • 03.04.12

קצינים עלובים תאווי פרסום לא מסוגלים לנצור את פיהם, מגלים את כל סודותנו לאויב, העיקר ענת קם הצדיקה נרקבת בכלא על הרבה פחות...

70 סליחה אבל הכותרת פשוט אדיוטיות.  (לת) מויש
  • 19:20
  • 03.04.12

71 אבל יחידה לקידום השלום לא תקום כי ממשלת הישראל הימנית רוצה מלחמה לנצח למען ההתנחלות  (לת) צבי
  • 19:22
  • 03.04.12

72 "כידון קסום". האין גבול לאויפמיזם הנבזי? נסיון שלישי
  • 20:02
  • 03.04.12

הכידון הקסום נועד לפגוע באזרחים ללא אבחנה בין משגרי קסאם לילדי גן. נכון, מרגיעים אותנו, את קומץ בעלי המצפון, שצה"ל יעסיק טלפניות שתתקשרנה לכל בית אב בסביבה, הרי מדובר במוצר מדויק שאינו מחטיא, ועד שיתקשרו וכל המשפחות על טפן וזקניהן וצרורן הדל יעזבו את בתיהן המחבלים פשוט ימתינו בשקט לשיגור ה"כידון הקסום". על מי הם עובדים שם?

73 סוף סוף השכל הישר עובד.  (לת) בבון כרמיאלי
  • 20:38
  • 03.04.12

74 מה היא מדניות המערכת?  (לת) בבון כרמיאלי
  • 20:39
  • 03.04.12

75 שנו את הכותרת בבקשה יעל
  • 21:53
  • 03.04.12

הכטתרת מרמזת כאילו יש כוונה לפגוע דווקא בריכוזי אוכלוסין בעוד שהמטרה היא הפוכה לגמרי- כך עולה מהכתבה. המטרה היא לצמצם פגיעה בריכוזי אוכלוסין. אתם מטעים ובתרגום לאנגלית יעשו מהטעות הזאת מטעמים

76 אני קורא לכל חברי הפסיכולוגים והפסיכיאטרים להתכונן לטפל בכל לוחצי ההדק שתפגע נפשם  (לת) צוחק כל הדרך לבנק
  • 22:21
  • 03.04.12

77 פשוט חוסר אובייקטיביות ברורה! כותרת שקרית ומגמתית. יהודי
  • 22:47
  • 03.04.12

אולי פשוט נכתוב צה"ל מתכנן לתקוף את אזרחי עזה בעזרת רקטות?!
הרקטות הם כאמצעי למיגור מחבלים, ברגע שנורה קסאם ניתן בקלות לחסל את משגריו. לא צריך לפגוע ב-"ריכוזי אוכלוסין".
אותו הדבר שמטוס יכול לעשות.

78 הכותרת לא נכנסת במלואה לראשי שמעון
  • 02:20
  • 04.04.12

אם כבר קיצצתם בכותרת כלמיני מילים שלדעתכם אין להם מקום. אז אתם יכולים ללכת עד הסוף ולהוריד עוד כמה מילים. כך שהכותרת תיכנס יפה במדור החדשות לאייפון. למשל; ׳מקים גדוד׳- זה הרי ברור שיש מישהו שיעשה את זה, מה זה משנה אם זה גדוד או חטיבה, או צוות. צה״ל זה צה״ל. ׳רקטות׳ - אם השמטתם את התיאור המדוייק של כלי הנשק והשארתם את התיאור מה מניע אותו. חבל, תורידו. הרי זה לא משנה מה יורים ואיך האמצעי נע במרחב. כמו שלא משנה שזה אמצעי מונחה ומדוייק. הרי מה שחשוב שצה״ל יורה משהו. ׳ לעבר׳ - מספיק ׳ל׳ ותחברו עם המילה אחכ. לא צריך להראות דקדוק תחבירי כאן. גם זה נכון בדרכו שלו. ׳ריכוזי אוכלוסין׳ אלו 2 מילים מתנגשות. הרי ברור שאיפה שיש אוכלוסיה יש ריכוז. זה מושג עירוני בכלל. לא? אהה לא מדוייק, לא נורא כי הרי תוכלו לכתוב את הכותרת הבאה ׳צה״ל מתמחה בירי לאוכלוסיה״. קצר, קולע. בדיוק כמו שאתם רוצים. אם כבר לעשות מניפולציה על כותרת בכדי להכניס אנשים לכתבה ושתרגישו טוב. לפחות שזה יהיה יעיל גם לאייפון שלי....

79 חבל שלא חשבו על זה קודם יוסי גוריון
  • 03:57
  • 04.04.12

לדעתי , יקר מדי. לדעתי לא צריך לדאוג לדיוק ובכך להוזיל עלות הרקטה. לדעתי צריך לירות עליהם רקטות זולות ביותר , כמו הקסמים שלהם אבל עם ראש נפץ גדול של כ50 ק''ג לפחות. צריך לפגוע באזרחים וליצר טרור שם שייצר לחץ נגדי על החמס וינטרל את רצון הלחימה שלהם.. ובכלל , למה לא לירות בהם אש תותחים , מרגמות וטנקים ? חופשי ! אש !

80 רקטה זה טיל . זה יקר ! עדיף להפגיז בפגזים ופצ''מרים . קליגולה
  • 04:06
  • 04.04.12

חבל על הכסף ! לא צריך לדייק בכלל ! כל רצועת עזה היא מטרה אחת גדולה ( כמו שכל מדינת ישראל היא מטרה עבור הערבים ) לכן לדעתי יש לירות עליהם את כל הארטילריה הישנה והטובה ולפגוע בלי לדאוג לאוכלוסיה . להפך ! לדאוג שיפגע בכמה שיותר ! טרור נגדי ישתק את הלוחמנות שלהם !

81 ירי לעבר ריכוזי אוכלוסין צריך התמחות? לפי התוכן הכוונה לירי סלקטיבי! כותרת מטעה
  • 08:28
  • 04.04.12

בשביל לפגוע בריכוזי אוכלוסין אפשר להזמין מומחים אצל השכנים.

82 הכותרת שלכם מרמזת כאילו צה"ל מקים יחידה להרג המונים.  (לת) מירי
  • 09:58
  • 04.04.12

83 שאלה לכל השמאלנים שהזדעזעו. עכשיו שראיתם בכתבה שהכותרת שקרית וזה הגנתי. למה לא הזדעזעתם כשירו אלפי טילים על תושבי הדרום? אה צבועים?!  (לת) איריס
  • 08:48
  • 05.04.12

84 200 אלף ש"ח לרקטה, 30 ק"ג ל 30 ק"מ? השקעה מטומטמת א
  • 09:03
  • 05.04.12

פצצת אוויר מונחת של טונה עולה פחות מחצי.

85 תחי הקטיושה מה עוד מחר יביאו את אבו עמר להיות מסול? דווקא תותחן
  • 13:43
  • 05.04.12

לא צריך רקטה ולא קטיושה חכמה
צריך רק להחליף את הזרג המדיני ולקבל החלטה להשמיד את הטרור

בח"א יש פצצה "סודית" שנקראת ש"כ ראשי התיבות של שירות כללי מדובר בפצצה עם טכנולוגיה של שנות השישים והשבעים בלי תחכום בלי סודות ובלי וידאו
פצצת "גולם" שמפילים ממטוס : ועל כל יציא של קסם או הנחיה לשגר גסם יש להפיל על המקום ש"כ גם במחיר הריגתם של השכנים התמימים

לא בגלל שאנחנו רוצים להרוג "ערבים" אלה בגלל שכך אנו מונעים הריגה של ישראלים

86 ליבי עם הפלסטינים - רובם רוצים לחיות בשלום אבל בעלי עניין גורמים להם לחיות בלב המלחמה. חיים
  • 17:41
  • 05.04.12

הם חיים בין הפטיש לסדן - בין צהל וראשי הטרור שמשתמשים בהם כמגן אנושי ומנציחים את עוניים כתרוץ להמשך "הצלתם" תוך שדידת כסף מהעולם הערבי - ולצערי גם בצד שלנו יש המונים שחיים מה"ביטחון" קצינים מאבטחים שומרים רמטכלים ועוד המונים שפרנסתם תיפגע אם יבוא שלום.... אם יש דיון בכנסת לגבי קיצוץ כלשהוא בצבא - במפתיע יתבצע "חיסול ראש אזור בכיר" (בן 17 ויום .. הממונה על אזור המטבח של החברה..) אני לא מזלזל בעבודה הקשה של כוחות הביטחון אני רק מודאג שרבים מידי מרוויחים מהמלחמה הזו ורבים עוד יותר מפסידים ממנה. לו היה ניתן לתת אופק תעסוקתי לכל הקצינים הבכירים - בצהל ובחמאס - אולי ניראה את השלום מתקרב. - כרגע ששני הצדדים יכולים רק להפסיד אני לא ממש רואה את ראש הממשלה אומר - טוב מאחר ויש שלום ומשרד הביטחון פנוי - שיעברו לעבוד בתחבורה ציבורית - יותר מתאים לו - "אני צריך את הכסף שלכם עבור כיפת ברזל.

  •   מסכנים יולו
    • 06:08
    • 06.04.12

    ותגיד אנחנו לא בין הפטיש לסדן

  •   אז יש לי עצה חכמה: הפסיקו את התמיכה בטרור סתם איש
    • 23:35
    • 10.04.12

    מי שבוחר בדרך הטרור (הבחירות בעזה, השמחה להאיד אחרי כול דם שישראלי/יהודי נשפך, גיבורי תרבות ש99.9 מהם מחבלים, האדרה, איסלאם קיצוני, חינוך ותעמולה מגיל 0 ועוד) שלא יבכה בסופו של דבר שנכווה.

87 יש פגז מונחה לייזר כבר 30 שנה: קרסנופול / קיטולוב רוסי, דיוק של מטר  (לת) מונחה לייזר
  • 20:20
  • 08.04.12

88 איזה כותרת בחרתם, ממש כל הכבוד..... גל
  • 18:43
  • 10.04.12

אתם עושים נזק של ממש למדינה עם כאלה כותרות!
זה שיש לכם אג'נדה פוליטית ברורה זה בסדר וזו זכותכם וזכות מי שקורא את העיתון שלכם, אבל כשאתם יוצאים בכותרות מסולפות שכאלה אתם פוגעים במדינה...
בגידה של ממש מה שקורה איתכם ואתם צריכים להתבייש..
פעם הבאה שתעשו כתבה על הדתיים במאה שערים שלא עומדים בצפירה - תסתכלו במראה ותראו אותם

89 בושה וחרפה  (לת) מגיב
  • 07:45
  • 18.04.12