מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

שר הפנים הכריז כי הסופר גינטר גראס הוא "פרסונה נון גרטה" בישראל

חתן פרס נובל לספרות, ששירו עורר סערה, לא יוכל להיכנס לארץ. ליברמן על גראס: "ראינו בעבר איך זרעים קטנים של אנטישמיות הופכים לאש גדולה"

שר הפנים אלי ישי הכריז הבוקר (ראשון) על הסופר הגרמני גינטר גראס אישיות בלתי רצויה (פרסונה נון גרטה) בישראל, זאת בעקבות פרסום שירו הטוען כי ישראל היא איום על שלום העולם כולו. "שיריו של גינטר הינם ניסיון ללבות את אש השינאה כנגד מדינת ישראל ועם ישראל ובכך לקדם את הרעיון לו היה שותף פומבית בלובשו בעבר את מדי האס-אס", אמר ישי שהוסיף כי "אם גינטר רוצה להמשיך להפיץ את יצירותיו המעוותות והשקריות אני מציע כי יעשה זאת מאיראן, שם יוכל למצוא קהל אוהד". דובר משרד הפנים מסר כי ההחלטה התקבלה בהתאם לחוק הכניסה לישראל כי גראס לבש בעברו מדי אס-אס.

השיר שפורסם בשבוע שעבר עורר מחלוקת וביקורת גדולה על גראס בגרמניה, כמו גם בישראל. שר החוץ אביגדור ליברמן הצטרף הבוקר למתקפה נגד הסופר הגרמני. במהלך פגישה עם ראש ממשלת איטליה מריו מונטי, הבוקר בירושלים, אמר ליברמן שדבריו של גראס הינם ביטוי "לציניות של חלק מהאינטלקטואלים במירכאות במערב, שלמען פרסום עצמי ורצון למכור עוד כמה ספרים מוכנים להקריב בפעם השנייה את העם היהודי על מזבחם של מטורפים אנטישמים. אנחנו מצפים מההנהגות באירופה לגנות התבטאויות כאלה של מובילי דעת קהל ולא לאפשר להם להמשיך וליהנות ממכובדות ממסדית או אחרת. כבר ראינו בעבר איך זרעים קטנים של שנאה אנטישמית הופכים לאש גדולה שפוגעת באנושות כולה".

בסוף השבוע האחרון יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו במתקפה חריפה ביותר כנגד גראס וכינה את שירו כ"הצהרות נבערות ומבישות שכל אדם הגון בעולם צריך לגנותן". נתניהו סבור שמניעיו של גראס בכתיבת השיר הם אנטישמיים. "הוא הסתיר במשך שישה עשורים את עברו כחבר בוואפן אס-אס", אמר נתניהו. "לכן, אין זו כנראה הפתעה שהוא מגדיר את המדינה היהודית היחידה כאיום הגדול ביותר לשלום העולם ומתנגד להצטיידותה באמצעים להגנה עצמית".

גינטר גראס
גינטר גראס. צילום: אי-פי

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

נתניהו ציין כי ההשוואה שעשה גראס בין איראן לישראל מבישה. "באיראן יש משטר המכחיש את השואה וקורא להשמדת ישראל", אמר נתניהו. "ההשוואה הזו אומרת מעט מאוד על ישראל והרבה מאוד על מר גראס".

בסוף השבוע גראס הגיב לביקורת שהוטחה כלפי שירו, וטען כי הוא לא הובן כראוי וכי מתנהל נגדו מסע הכפשות. "במקום להתייחס לתוכן של השיר המגמה השלטת היא לפתוח נגדי קמפיין ולטעון שהמוניטין שלי נהרסו לתמיד", אמר גראס בראיון לתחנת טלוויזיה גרמנית."קלישאות ישנות התעוררו, חלקן פוגעניות", הוסיף.

לדבריו, כפי שחזה בשיר עצמו, הביקורת כללה את המונח "אנטישמי". "התברר לי, שבמדינה דמוקרטית, בה יש חופש דיבור, יש גם עדיין קונפורמיזם כפוי, שנמצא בחזית אחת עם סירוב להקשיב לתוכן ולשאלות שאני מעלה", הוסיף. גראס תקף את אחד העיתונים הגרמנים, אשר כינה אותו "האנטישמי הנצחי", פרפרזה על הביטוי האנטישמי "היהודי הנצחי". "זה פוגע ולא ראוי לתקשורת דמוקרטית", אמר גראס.

גראס בן ה-85 טוען כי הגרעין הישראלי - ולא האיראני - הוא שמהווה איום על השלום העולמי; קורא לגרמניה להפסיק את אספקת הצוללות לישראל; מטיל ספק בתוכנית הגרעין האיראנית; ומזהיר מ"מחיקת העם האיראני" בידי ישראל. ישראל, בתגובה חריפה במיוחד, האשימה אותו באנטישמיות, “במיטב המסורת האירופית של עלילות הדם לקראת חג הפסח", נאמר בהודעת השגרירות הישראלית בברלין.

השיר, בן תשעה בתים, תחת השם "מה שחייב להיאמר", פורסם בעיתון החשוב "זידויטשה צייטונג". גראס כותב בו כי לישראל יש "כוח גרעיני שמסכן את השלום העולמי השברירי", אשר נשמר בחשאי ומחוץ לפיקוח בינלאומי. הוא מאשים את גרמניה בכך שהיא מסייעת לישראל בהתחמשותה הגרעינית על ידי אספקת הצוללות, אותן ישראל מחמשת בגרעין, לטענתו. בכך, לדבריו, גרמניה שותפה לפשע.

Read this article in English: Interior Minister declares Gunter Grass persona non grata in Israel




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 טוב מאוד  (לת) יואב
  • 11:38
  • 08.04.12

02 ביקורת על ישראל היא לא אנטישמיות. למה לא מתייחסים לטיעונים שלו? אסף
  • 11:39
  • 08.04.12

לישראל אין גרעין לא מפוקח? למה היא כן ואיראן לא?

  •   יש שם טיעונים חוץ מהטיעון הדבילי שישראל רוצה להשמיד את העם האיראני?  (לת) אלי
    • 16:01
    • 08.04.12

  •   אין דבר כזה- "גרעין מפוקח". זה תעלול מילולי. הגרעין הוא אותו גרעין, והריבונות להשתמש בו היא אותה ריבונות בין שיש או אין ועדה מטעם האו"ם.  (לת) גוגו
    • 16:10
    • 08.04.12

  •   הלוואי שייצא קול קורא של מישהו מהסופרים שלנו, כנגד ההודעה החשוכה והחוליגנית הזאת של שר הפנים ושר החוץ.  (לת) מחכה לאור
    • 16:19
    • 08.04.12

  •   כי ישראל לא מאיימת להשמיד מדינות אחרות מאור
    • 16:26
    • 08.04.12

    וגם כי ישראל בצד של ישראל ולא בצד של איראן. אולי ישראל גם צריכה לתת לאיראן כמה פצצות אטום בשם השוויון? הרי למה שרק לישראל יהיה ולא לאיראן לא?

  •   נכון זה לא אנטישמי אבל זה לא הגון, מופרך וללא יסוד. ישראל לא איימה בגרעין על אף מדינה. איראן לעומת זאת ועוד איך למרות שלא היה בינינ גבול או סכסוך ישיר.  (לת) שמאל ציוני
    • 18:34
    • 08.04.12

  •   ישראל לא מאיימת בהשמדת עם אחר. מה לא ברור לך ?  (לת) שרוליק
    • 21:36
    • 08.04.12

03 ולמה "הארץ" מראה אותו עם צלב קרס ברקע? מה, הוא צייר אותו?! המנכש
  • 11:41
  • 08.04.12

מספיק עם המניפולציות הויזואליות

  •   המנכש צודק! מערכת הארץ, הלא תתביישו במניפולציה כזאת? האין עמדתכם מתונה מספיק? האם בכוונה אתם מלבים התלהמות של בבונים?  (לת) דואב
    • 17:07
    • 08.04.12

04 אלי ישי גורם לי לחשוב שאולי יש צדק בדבריו של גינטר גראס  (לת) נדב
  • 11:42
  • 08.04.12

  •   תקרא את מה שגראס כתב, הוא צודק לחלוטין ג'ורג
    • 20:30
    • 08.04.12

    אלי ישי הוא הוכחה ניצחת שגארס צודק. עם הבור הזה אלי ישי אמר, זו הוכחה ניצחת.

05 מעפר ע"ש מורדת גטו וורשה, הבעיה של האינטלקטואלים במירכאות, היא שאין להם לב, רק שכל, והשכל הוא טיפשי מעצם העובדה שהוא חושב שהוא יודע... עפר אלוני
  • 11:43
  • 08.04.12

עפר קרוי על שם דודתו סרנקה (עפרה) זילברברג ז"ל - מורדת גטו ורשה, שבגיל 27 נכנסה מרצונה לגטו הנצור, כדי לחבור לחבריה שמרדו בנאצים וללחום יחד איתם בשם ולעבר התקווה, שהיא צורך נפשי קיומי‬ ולעבר המחר ולא למען האגו, כי זה סותר.

  •   באחד מספריו הגדולים, כתב גראס על אישה נוצרייה שבזמן המלחמה נכנסה יום יום לגטו וחילקה מרק לילדים רעבים. גראס רחוק מלהיות אנטישמי.  (לת) יודע
    • 15:55
    • 08.04.12

  •   התעלול שחולל לכבוד הפסחא משכנע יותר... לא יודע
    • 18:28
    • 08.04.12

    האשה הפיקטיבית חילקה מרק בגיטו ואילו גראס עצמו התנדב לוואפן SS

06 איזה טמטום!!! האם כבוד השר קרא פעם מילה אחת שכתב הסופר גראס? האם קרא במו עיניו את אותו שיר, שכבר ניתן למצוא אותו בתרגום? מה ההתלהמות הזאת? לאן עוד יובילו אותנו החשוכים, הפנאטיים והבורים האלה?  (לת) דואב
  • 11:45
  • 08.04.12

07 תגובה מידתית וראויה רון
  • 11:53
  • 08.04.12

כך יעשה לכל חתן פרס נובל שמביא את הסעיף.

  •   זה טימטום וביטוי של בורות לא ראויה ולא מידתית - יטול שר הפנים קורה מבין עיניו לפני שהוא מאשים אחרים בגזענות  (לת) משה
    • 16:10
    • 08.04.12

08 לישראל יש כבר יותר מ 40 שנה נשק גרעיני והיא הוכיחה שהיא יודעת להיות אחראית בהחזקה שלו  (לת) ישראל לא השתמשה בו אף פעם
  • 11:54
  • 08.04.12

  •   להוכיח שמה שהיה הוא שיהיה- זה הטיעון הדבילי ביותר. חבורת אפסים בחסות הביבי אינה ערובה לכלום  (לת) שומר נפשו ירחק מהימין הלא אחראי של ביבי
    • 19:30
    • 08.04.12

  •   להחזיק כור אטומי בלי פיקוח בין לאומי זה מתכון לאסון. ד"ר חמי שלו
    • 20:31
    • 08.04.12

    וזה שאתה לא יודע, לא אומר שלא היה. אתה פשוט לא יודע.

09 **** כל הכבוד לאלי ישי!!!!!!! ***** אני מצביע ש"ס רק בגלל זה!!! ****  (לת) נמאס מאנטישמים (כולל השמאל)
  • 11:56
  • 08.04.12

10 איפה ניתן לקרוא את השיר ?  (לת) גל
  • 11:56
  • 08.04.12

11 סחטיין ישי, שוב קיבלת כותרת  (לת) פרסונה
  • 11:57
  • 08.04.12

12 מבחינתי, אלי ישי המליץ בפני לקרוא את כתביו של גינטר גראס  (לת) מישהו
  • 11:57
  • 08.04.12

13 לצערנו jh
  • 12:00
  • 08.04.12

יש הרבה שמאלנים יודרנטים שחושבים כמוהו

  •   אל תשתמש במושגים שאתה לא מבין את משמעותם איתמר
    • 16:02
    • 08.04.12

    המחשבה שהיודנראטים היו בוגדים,
    היא מאוד אבל מאוד פרימיטבית.

14 באור יהודה קרעו לילד את הפנים. ואתם מתעסקים בשיר גרמני? הוא בן 85!לא צריך להתייחס
  • 12:01
  • 08.04.12

שישיר מה שהוא רוצה. ושהממשלה תחזק את המשטרה שתתחיל לשמור ברחובות על האזרחים התמימים.

15 למה שלא נשרוף את הספרים שלו בכיכר רבין? יאללה בית"ר יאללה!  (לת) רם כהן
  • 12:06
  • 08.04.12

  •   לפחות לגרמנים היו עותקים בבית של היינה, ככה שהיה מה לשרוף.. נראה לך שאלי ישי קורא בכלל?  (לת) עודד
    • 16:13
    • 08.04.12

16 למה שירצה לבוא לישראל עם שר פנים ושר חוץ כאלה נתי
  • 12:06
  • 08.04.12

אם אתה וליברמן תטרחו לבדוק, תגלו שאתם הפרסונה נון גרטה ה- נון גרטה ביותר בעיני רוב הציבור בארץ.
התגובות שלכם היסטריות ועוויתיות.
גראס הוא לחלוטין בלתי מזיק וסופר מחונן. אתם מזיקים ביותר. אתם מסוכנים לשלום העולם ולדמוקרטיה בישראל.

17 אל ישי קופץ על עגלת הפרסום העצמי..גינטר גראס יזכר לעולם ויצוטט גם בעוד מאה שנה ,אלי ישי?ישכח כאשר יגמור את נקדנציה שלו  (לת) רון
  • 12:07
  • 08.04.12

18 כאילו הוא מת להיכנס לפה -_-  (לת) נו באמת
  • 12:10
  • 08.04.12

19 ליברמן הוא פרסונה נון גרטה בישראל. ומבחינתי להחליף אותו בגינטר גראס.  (לת) עידן
  • 12:12
  • 08.04.12

20 גראס סנילי רודף פרסום בכל מחיר. חבל להקדיש לו אפילו מילה אחת.  (לת) ע.
  • 12:15
  • 08.04.12

  •   כדרכם של שיכורים תאשימו כל מה שזז בסביבה, רק לא תראו את התחת של עצמכם בימין. חבל להקדיש לישי מילה, אבל הוא נבחר ע"י הונים שאנחנו משלמים את מחייתם. זה האסון. קלינטון הצביע בעבר על בוחריו של ישי ובוחריו של ליברמן- כעל המחסום לשלום. עוד הוכחות אתה צריך? בלי שלום אין לנו צ'אנס להמשיך לחיות כאן. מנשקי המזוזות טרם התעוררו  (לת) שומר נפשו ירחק מהימין הלא אחראי של ביבי
    • 19:36
    • 08.04.12

21 לגרמני אסור לא להסכים עם מדיניות ישראל?!  (לת) טוב שמדובר בגרמני- מייד ניתן להאשים אותו באנטישמיות
  • 12:15
  • 08.04.12

22 השר ישי הוא "הפרסונה נון גרטה" בפוליטיקה הישראלית ובכלל.  (לת) ד"ר גראס
  • 12:16
  • 08.04.12

23 מיהו אלי ישי שיחליט מי לא יכנס לישראל?!דיקטטורה!  (לת) אבי
  • 12:17
  • 08.04.12

  •   הוא שר הפנים, בסמכותו לגרש (עובדים זרים, למשל) ולמנוע כניסה של לא רצויים. כאן הוא השתמש בסמכותו בטמטום שאין שני לו.  (לת) לאבי
    • 16:23
    • 08.04.12

  •   23: דיקטטורה? בתור שר הפנים זכותו ובסמכותו לקבוע מי יכנס לארץ ומי לא. גם בור ועם הארץ כמוך צריך לסמן כפרסונה נון גרטה  (לת) אבי רן
    • 18:39
    • 08.04.12

24 שיריו של גיטנר הינם ניסיון ללבות את אש השינאה ממ
  • 12:18
  • 08.04.12

אבל מה הבעיה? הרי ישי הוא גם השר האחראי על כיבוי אש ואנו יודעים שהוא מצטיין בתפקידו.

25 נו באמת, למה לקפוץ בראש? לא כדאי היה לחכות שירצה לבקר? אלי ישי גאון ממש  (לת) נבוכה
  • 12:19
  • 08.04.12

26 נגמרו האיומים על אירן. מזיג
  • 12:19
  • 08.04.12

כעת יש לכל חדלי האישים הישראליים דוגמת ליברמן ואלי ישי סוס חדש לרכוב עליו.אני בטוח שהחמור ישי מעולם לא קרא ספר שכתב גראס,גם ליברמן.ביביהו פשוט מתמחה במציאת נושאים להסטת תשומת הלב הישראלית מהעיקר.

27 מה שמצחיק הוא שליברמן לא פחות נבער וגזען - אולי הוא אפילו יותר גזען מגינטר גראס משה בארי
  • 12:20
  • 08.04.12

והוא עוד יכול להראות את פניו בגרמניה, רק אדיוט גמור יצביע לליברמן.

  •   מעולם לא העליתי על דעתי להצביע לליברמן ומפלגת השינאה שלו אבל להשוות אותו לאדם שהתנדב לשרת ב-SS זה טימטום או רישעות או גם וגם.  (לת) קונילמל
    • 14:50
    • 08.04.12

  •   ליברמן אמיץ והגון כי הוא אומר את האמת לפנים. שלומי
    • 01:44
    • 10.04.12

    הוא בעד חילופי אוכלוסין כי כולנו יודעים ששני העמים לא יכולים לחיות יחד. אתה בתור שמאלן טיפש רוצה רק להנציח את מה שקיים, קרי ,להנציח את הסיכסוך בזה שאתה מאפשר לשני העמים להתקוטט תחת קורת גג אחת. אדם הומאני כמו ליברמן רוצה להפסיק את החיכוך שמביא לשינאה בין העמים. אתה לא יכול להציע את מה שליברמן מציע כי אתה עסוק כל היום ב ''מה יגידו בעולם''.

28 מה ההבדל בין גראס למחברי "תורת המלך" ? אין.  (לת) ציניקן
  • 12:20
  • 08.04.12

29 אני חולק על גרס ומודע לפגיעה בתדמית המדינה אך להפוך אותו לאוייב, הרחכנו לכת  (לת) נס
  • 12:20
  • 08.04.12

  •   א-אף אחד לא אמר שהוא אויב, עם אויבים נלחמים. ב- הבעיה היא שיש הרבה כמוהו ולכן אי אפשר להמשיך לטמון את הראש בחול  (לת) פבל
    • 17:41
    • 08.04.12

30 וליברמן? לא אנטישמי?  (לת) עדי באר מילכה
  • 12:21
  • 08.04.12

31 כל צעד היסטרי של הפשיסטים שלנו רק מוכיח כמה גינטר גראס צדק בדבריו על הסכנה הנשקפת מהגרעין הישראלי. מי שמכריז "אישיות לא רצויה" בגלל שיר מטופש, עלול להפעיל שיקול דעת דומה בלחיצה על הכפתור הגרעיני.  (לת) ממשלת ישראל - סכנה לעולם!
  • 12:22
  • 08.04.12

  •   אתה יכול למצוא דימיון בין איטליה של מוסוליני לבין ישראל ה ''פאשיסטית'' ? שלומי
    • 01:48
    • 10.04.12

    איטליה כבשה מדינות מתוך אידיאולוגיה, מדינות מעבר לים כמו אתיופיה הרחוקה. ישראל עסוקה בהגנה מתמדת. אז איפה הדימיון בין מוסוליני לישראל?

32 חבל, אפשר ללמוד ממנו  (לת) ברוריה
  • 12:23
  • 08.04.12

33 וככה כנראה ישי יוכיח לגראס שהוא טועה? טפשות קולוסאלית, אבל זה לא חדש.
  • 12:27
  • 08.04.12

מנטליות שבטית פרימיטיבית. אם אין לך תשובה מילולית טובה- תחרים אותו. ז\ה בטח ישכנע מישהו.

34 אפשר להכריז גם על אלי ישי כפרסונה נון גרטה?  (לת) אסתי
  • 12:28
  • 08.04.12

35 כמה נפיחות וחשיבות חה חה
  • 12:28
  • 08.04.12

מדינה אחת קטנה מייחסת לעצמה. פתטי

36 הרבה פחות נלעג היה למנוע את כניסתו של גראס לארץ אם וכאשר ינסה לבוא אבל ש"ס\ישי והגיוןלא הולכים יחד אלא כשמדובר בכספים לישיבות  (לת) ישי הפטריוט
  • 12:30
  • 08.04.12

37 היסטריה ופרנויה ישראלית קלאסית מיק
  • 12:30
  • 08.04.12

כל מי שלא צועק מוות לערבים הוא פרסונה נון גרטה, וכך גם מתייחסים עלינו בחול, אנחנו כל פעם יורים לאוויר ובסוף כאשר יש צורך אמיתי בלירות, אין לנו כדורים...

38 תכמכו על ממשלת ישראל בכלל ועל שר הפנים החכם בפרט למצוא את השיטה הכי מטמטמת להתמודד עם ההבלים של גינתר גראס. יש מספיק דרכים חכמות להגיב, אבל מה אפשר לצפות ממשלה שליברמן שר החוץ שלה ואלי ישי שר הפנים.  (לת) ירושלמי
  • 12:33
  • 08.04.12

39 אובמה יוכל להיכנס?  (לת) אפי
  • 12:38
  • 08.04.12

40 בושו והכלמו! סטודנטית
  • 12:39
  • 08.04.12

חבורת פשיסטים. אתה מאשררים היטב את טענותיו גראס.

41 ביבי ישי וליברמן המנהל את השניים הראשונים=פשיסטים מסוכנים, מוכיחים בדיוק את שגראס טוען. הם- טרם שילמו כל אחד בענינו את חובם לחברה. ביזיון למדינת ישראל. יחרימו, לא ירימו טלפונים, כאילו המדינה היא השטייטל שלהם, או הבר שלהם. על זה כולנו צריכים לצאת לרחובות. לא על הקוטג'. על דיכוי הכיבוש- בשטחים ובמדינת ישראל. די להסתכל ביס"מ שהוא לת"א לכמה מאות מפגינים, כאילו הם בשטחים הכבושים. ליברמן לך לשטחים, לך למולדובה ביתך- אינך רצוי כאן. עם ביבי וישי אנחנו כבר נסתדר. כשנעיף אותם לביתם  (לת) שומר חוק
  • 12:41
  • 08.04.12

42 ביבי, ישי וליברמן הם הפרסונות הלא רצויות כאן. הם האסון. הם ההוכחה בדיוק למה שגראס הצביע עליו  (לת) אזרח מתעב בריוני ימין בשלטון
  • 12:41
  • 08.04.12

43 תגובה פחדנית ובזוייה בועז, תל אביב
  • 12:45
  • 08.04.12

האם כל מי שמדבר שטויות הוא איום?
אם כך, ישי היה בין הראשונים להיות מוכרזים "פרסונה נון גראטה"...

44 אלי ואיווט בטוח קראו את השיר.  (לת) אסף
  • 12:47
  • 08.04.12

45 מזלנו שזכינו לשר פנים ולשר חוץ שאינם מביישים האחד את חברו בערנות ובתזזיות נוכח מצוקות השעה. לשניהם נאחל בריאות טובה, ויטמינים לפי הצורך, ופעמיים ביום ריטלין-פורטה.  (לת) התאחדות הרוקחים בישראל.
  • 12:48
  • 08.04.12

46 למנוע שואה שניה! ראשית, לחסל את בסיסי השיגור בעזה, בגדה ובלבנון; אח"כ יש להשתלט על כל המרחב ממנו ניתן לשגר טילים על ישראל, שזה סוריה, עירק ואיראן. אבל חשוב גם למנוע איום עתידי, ולבן יש להשתלט גם על טורקיה, רוסיה, סין וצפון קוריאה; ונוכח אותות הסכנה שהתגלו בזמן האחרון באירופה, צריך להשתלט גם על צרפת וגרמניה.  (לת) ויפה שעה אחת קודם
  • 12:50
  • 08.04.12

47 גרמניה האחרת!?  (לת) לא עוד?
  • 12:51
  • 08.04.12

48 טפש הפריח נפיחה וטפש גדול יותר מתאמץ aviku
  • 12:53
  • 08.04.12

להריח אותה

49 זהו! שברנו אותו!!! חומוס סעיד הוא כבר לא יאכל!  (לת) אלדד
  • 12:53
  • 08.04.12

50 הוא צודק- גרשו אותי מכאן  (לת) אילו
  • 12:59
  • 08.04.12

51 חייב להאמר: גינטר גראס אנטישמי.אנטי ישראלי, אנטי יהודי. נכון עשה ישי. אברמי
  • 13:01
  • 08.04.12

המינימום ההכרחי הוא להעמיד את גינטר גראס במקומו הנכון : אנטישמי, שונא יהודים ופעל להשמדתם, שונא ישראל .
יש להוציא את דבריו בקול גדול כדי ששוב לא יחביא את השתייכותו לאס.אס.ולא את השתייכותו להסתה להשמדת ישראל . זו האמת .

52 אופס, עכשיו אי אפשר להושיב את הפרסונה הזאת על כסא נמוך מזה של דני איילון.  (לת) מדינת כל האידיוטים שבה
  • 13:01
  • 08.04.12

53 ממה מפחדים כאן, משיר? דדי
  • 13:03
  • 08.04.12

אלי ישי, את האמת צריך לומר: אתה אדיוט. במקום להבין מה הביקורת ולהתעמת איתה בצורה דמוקרטית אתה בוחר בגישה הילדותית. אם יפרסמו את התגובה שלי אז חשוב לי לומר לך עוד כמה דברים שחייבים להיאמר: אתה נמצא במאה הלא נכונה, אתה פוליטקאי נבוב וחסר תוכן, אתה חבר במפלגה שקרנית שרבים מבוגריה מאכלסים את הכלא, אתה חבר בממשלה קיצונית שתיזכר לעולם כמי שהביא לשיא את השנאה והאלימות המילולית בישראל (עד כה). אתה מתעמת בצורה עקיפה עם משורר במקום להתעמת עם הבעיות הציבוריות הקשות, הבטחוניות או הכלכליות. אתה עלוב, עלוב, עלוב.

54 אני המום. אם אביגדור ליברמן, הדמוקרט הדגול, אמר עלי את הדברים האלה - אז אני באמת חרא של בן-אדם. איני יודע איך אתמודד עם העונש הכבד - "פרסונה נון גראטה" בישראל: מה, לעולם לא אוכל לבקר במעוז הדמוקרטיה במזרח התיכון, היכן שלא מפלים אזרחים ערבים, לא מדירים נשים, לא גוזלים אדמות של פלסטינים בארצם הכבושה זה 45 שנה, ולא הורגים אותם בכלי משחית משוכללים? איני יודע איך אעמוד בזה. גינטר גראס
  • 13:07
  • 08.04.12

אני המום. אם אביגדור ליברמן, הדמוקרט הדגול, אמר עלי את הדברים האלה - אז אני באמת חרא של בן-אדם. איני יודע איך אתמודד עם העונש הכבד - "פרסונה נון גראטה" בישראל: מה, לעולם לא אוכל לבקר במעוז הדמוקרטיה במזרח התיכון, היכן שלא מפלים אזרחים ערבים, לא מדירים נשים, לא גוזלים אדמות של פלסטינים בארצם הכבושה זה 45 שנה, ולא הורגים אותם בכלי משחית משוכללים? איני יודע איך אעמוד בזה.

  •   נכון. אינך רצוי כאן. עוד משהו שרצית להוסיף? גוגו
    • 16:15
    • 08.04.12

    וכשתסיים עם הבלה בלה שלך, קח את החפצים שלך ופשוט תלך.

  •   כל מילה בתגובתך שווה זהב.  (לת) לכותב התגובה הזאת
    • 16:25
    • 08.04.12

  •   ......ובנוסף לזה שר פנים שמגן עלינו הידבקות ממגיפות של ילדי עובדים זרים (מתחת לגיל חמש).  (לת) .
    • 17:02
    • 08.04.12

  •   מפלים ערבים כי הם גייס חמישי שמפגינים בעד חיזבאללה. שלומי
    • 01:53
    • 10.04.12

    אם היית אומר שמפלים שבדים או יפנים בישראל אולי זה היה טיעון רציני יותר.
    למה שכחת להזכיר שערבים ויהודים הם מסוכסכים מאה שנה לפני שאתה טוען לאפליה?

55 עןד פוליטיקאי נבער שהצליח לתפוס כותרת שתעזור מאוד אצל חסידיו השוטים  (לת) יודע צדיק
  • 13:08
  • 08.04.12

56 עם השולל חירותו של האחר לעולם לא יהיה חופשי..!! נו טוב אלי ישי קרא את השיר ועוד בגרמנית .ועיווט ליברמן ברוסית .  (לת) נביא הזעם.....
  • 13:08
  • 08.04.12

57 האסון של ישראל הוא שיש לה מנהיגים קטנים כל כך שמפחדים ממלותיו של איש רוח נסיון שני
  • 13:09
  • 08.04.12

הסופר גינתר גראס הוא חתן פרס נובל, ראוי בהחלט, איש קשיש, המביע את דעתו הפרטית בלבד, אז מדוע הוא כל כך מפחיד ומאיים? אולי מפני שיש בדבריו שמץ אמת? אני מוכנה להמר עם כל אחד מכם שאלי ישי שמע את השם גינתר גראס לראשונה השבוע, כשראש הממשלה גינה את התבטאויותיו של הסופר הגרמני. ישי אמר "גינתר הוא מעכשיו פרסונה נון גראטה". הוא אינו יודע אפילו שגינתר הוא שמו הפרטי של הסופר. הרי אפשר היה להתווכח על השיר, לדחות את הטענות האויליות של גראס כאילו ישראל רוצה להשמיד את העם האירני, איזו שטות. אך לתקוף אותו כאנטישמי, כנאצי, כמכחיש שואה, כמבקש להשמיד את ישראל, ולהכריז עליו כמסורב כניסה לישראל? מישהו כאן השתגע.

  •   תגובה מצוינת!  (לת) לניסיון שני
    • 21:24
    • 08.04.12

  •   אם נאצי הוא איש רוח ביניך  (לת) מה זה אומר עליך?
    • 08:34
    • 09.04.12

  •   גינתר גראס לא היה יותר נאצי מכל גרמני אחר עד 1945 והאפיזודה ה"נאצית" שלו נגמרה כשהיה בן 17 "נסיון שני" מגיבה
    • 20:10
    • 09.04.12

    תוכל לבדוק זאת בויקיפדיה. גם נאצי יכול להיות איש רוח, למרבה הצער. קנוט המסון, לואי פרדינאנד סלין, עזרא פאונד, מרטין היידגר, סופרים ופילוסופים רבים נוספים שהצטרפו למפלגה הנאצית או תמכו ברעיונותיה. אבל גינתר גראס אינו נאצי והיה ידיד ישראל שנים רבות, כאירופאים רבים אחרים שבילו תקופה נפלאה בקיבוץ והפכו לסנגורי ישראל, אך התפכחו בגלל הכיבוש והדיכוי. אז מה זה אומר עלי? שאני פשוט יותר אינטליגנטית ממך.

58 תגובה היסטרית אורח
  • 13:10
  • 08.04.12

לא כל מי שהוא אנטי ישראלי הוא גם אנטישמי. ע"ע חרדים. הם אנטי ציונים מובהקים ובכל זאת לא מתנפלים עליהם כמו על אנשים משכילים בעלי דעה עצמאית. לגבי החברות באס אס-הענין מחייב בדיקה.

59 קבין של איוולת האזרח ק'
  • 13:11
  • 08.04.12

החלטה אומללה שאיוולת עומדת ביסודה. כמה חבל אוי לעין הקוראת.. ישראל דומה עתה,בעיני הציבור האזרחי במערב , למי שאינה מסוגלת להתמודד עם ביקורת ציבורית-אזרחית ותגובתה הנוכחית לא רק מוכיחה זאת בעיניהם (ובעינינו) עד כמה ישראל מסתגרת ושומטת תמיכה ציבורית בינלאומית נחוצה, כערך אסטרטגי בעבורה . כיצד דחקה האיוולת את הדעת ? ישראל בת 64 שנים ולאן פניה?

60 פבלוב היה גאה פה בכולכם. עכשיו להרים יד ימין ולצעוק: זיג הייל!!!  (לת) נדב אקג'ני
  • 13:11
  • 08.04.12

61 מי שלא מסכים עם המדיניות הקיצונית והרעה של הממשלה, לא יכנס. דמוקרטיה ?  (לת) שי
  • 13:15
  • 08.04.12

62 צודק ומוצדק מאין כמוהו.גם את חברו אחמדינג'אד נקבל?  (לת) שישאר בחדרו הוא הרי חולה
  • 13:16
  • 08.04.12

63 ישי המשורר שואל
  • 13:22
  • 08.04.12

לישי לא מספיק שיר אחד של גראס, כל שיריו אנטישממים. מעניין לדעת למה ישי מנפח.

64 מעולה !!! עכשיו גם צו נגד יוזמת הלינץ בחיילי הקומנדו-הימי חנין זועבי והמנטור שלה עזמי בשארה  (לת) אין נאמנות ,אין אזרחות
  • 13:23
  • 08.04.12

65 כדאי להכריז גם על ז'וזה סאראמאגו כ"פרסונה נון גרטה" בישראל  (לת) גדעון
  • 13:25
  • 08.04.12

66 נו באמת, הנאצי הזקן התכוון בכלל לבוא?  (לת) הוא זקן והשמש פה בקיץ מאוד חזקה
  • 13:25
  • 08.04.12

67 לישראל מחזיקה כבר עשרות שנים נשק גרעיני ולא השתמשה בו  (לת) ישראל ראויה
  • 13:25
  • 08.04.12

68 גם אני בקרוב - פרסונה נון גרטה בארצי שלי. (כן, שירתתי בצבא. משלמת מיסים. עוד שאלות?)  (לת) לסבית שפויה ונאורה
  • 13:25
  • 08.04.12

69 אביגדור, קצת גראס לא יזיק לך  (לת) החברה' מהדשא
  • 13:26
  • 08.04.12

70 גינטר המסכן כשר לפסח
  • 13:27
  • 08.04.12

עכשיו לא יוכל להגיע לארץ הקודש ולהתבשם מאמרות השפר של המר"ן

71 מתי שמע אלי ישי בפעם הראשונה בחייו את שמו של גינטר גראס?  (לת) טריויה
  • 13:32
  • 08.04.12

72 המינימום ששר הפנים המכובד יכול היה לעשות זה לפנות לגראס בשם המשפחה שלו. ואם כבר בחר לפנות ליו בשם הפרטי, לפחות שיהגה אותו נכון  (לת) מ
  • 13:43
  • 08.04.12

  •   האסון שלנו אינו מבקרים כדוגמת גראס אלא שרים כדוגמת ישי וליברמן נסיון שלישי
    • 13:56
    • 08.04.12

    "אם גינטר רוצה להמשיך להפיץ את יצירותיו המעוותות והשקריות אני מציע כי יעשה זאת מאיראן". נאום הגבר. שר הפנים שלנו, בעוונותינו, הוא בריון גס רוח ונבער מדעת. הוא בוודאי לא חבר אישי של גראס ובטח לא התכוון להסתחבק אתו כשציין את שמו הפרטי במקום את שם המשפחה. שמות אשכנזים כמו מלים לועזיות הם עניין של מזל. לפעמים משתמשים בהם נכון. הכרזתו על גראס כאישיות לא רצויה היא איוולת ככל החלטותיו של האיש המופקד על שערי המדינה. ברצותו מכניס ברצותו מגרש.

73 מתי יכריזו על ישי כעל פרסונה נון גרטה?  (לת) חגי
  • 13:44
  • 08.04.12

74 על שטות בלתי רללנטית כזו מגיבים ליברמן וישי. על הבעיות האמיתיות של המדינה, הם שותקים  (לת) אבטליון
  • 13:47
  • 08.04.12

  •   כמה שאתה צודק אבטליון. ליברמן ביבי וישי- לא מסוגלים להתמודד עם הבעיות האמיתיות במדינה, לכן הם נתפסים לכל מה שיכול לטייח את עוולות מעשיהם ואין אונותם. לכן עליהם ללכת הביתה. ואת זה המצביעים שלהם לא קולטים.  (לת) שומר חוק
    • 14:57
    • 08.04.12

75 האנטישמיות היא האינפוזיה של הציונות. צריך תמיד לחפש מנות חדשות כדי להתקיים  (לת) דפמן
  • 13:47
  • 08.04.12

76 באופן מעשי הפכנו להיות מדינה מטורפת. Reuven Holzer
  • 13:50
  • 08.04.12

זה רק מוכיח שלחרדות שמביע מר גראס יש רגלים.

77 גינטר גראס עם האמירה המטופשת שלו, עם שר פנים ושר חוץ כאלה אידיוטים כמו שלנו....שלא עושים לנו שירות צלילה
  • 13:51
  • 08.04.12

ומה התועלת בלאסור עליו להיכנס לארץ? קודם כל לא ניראה שהוא בכלל מעוניין, שנית למה לצאת בהצהרות כאלה? אם היתה בשר הפנים שלנו ובשר החוץ שלנו קצת ורק קצת חוכמה ופילוסופיה הם היו דווקא מזמינים אותו לביקור בארץ. מאוד מעליב להיות אזרח ישראלי כשגם מבחוץ וגם מבפנים(בממשלה) מייצגת אותנו הטיפשות.

78 אלי ישי הינו יצור פרימיטיבי שאינו יכול לסבול דעה הפוגעת בו  (לת) נפתלי אור-נר
  • 14:02
  • 08.04.12

79 הו יפי הבלורית והנפש עמך
  • 14:02
  • 08.04.12

כמובן שליברמן וישי הם הקיצונים והפנאטים. מה הם רוצים מהישיש המסכן הזה? מה הוא בסך הכל אמר? שישראל הם סכנה לשלום העולמי? הרי גם אנחנו חושבים זאת...
חוצמזה, בדיוק כמו שאני חזיתי, הוא טוען שדבריו לא הובנו נכון, וזה הרי ברור. כשהוא אומר שמדינת ישראל רוצה להשמיד את העם האיראני, הוא בכלל מתכוון לכך שהיהודים בסך הכל רוצים להכין מצות לקראת הפסח, וכידוע, ועל כך גם אין מחלקות, כי מרכיב מרכזי במצות הוא דם של נוצרי, אך בצוק העיתים, גם דם של מוסלמי איראני זה בסדר.

אז בחייאת, תעזבו את הקשיש המסכן, ותנו לו לאכול יהודים בשקט.

80 מה ישי קופץ? החבר גינטר כלל לא מתכוון לבקר פה.  (לת) רמי
  • 14:03
  • 08.04.12

81 אפשר לחשוב שגינטר עומד לעלות על הטיסה הבאה לישראל?  (לת) Sam
  • 14:03
  • 08.04.12

82 אלי שישי - פרסונה גרטה גרטה! אחת שיודעת
  • 14:03
  • 08.04.12

במיוחד ב IQ

83 מי תומך בגראס? ממשלת הרפובליקה האיסלאמית של איראן. חוגים ניאו נאציים בגרמניה. ומגיבי הימין הערבי הלאומני ב"הארץ"... זכרו תמיד: כשקפץ איש ס.ס. וטען שישראל מבקשת "למחוק את העם האיראני", לא פחות ולא יותר, באו אלה לסנגר עליו. זה מה שהם שווים. זה מה ששוות דיעותיהם. לכן אנו בזים לבעלי נשמות העבדים הללו מעומק ליבנו. לכן לעולם לא יהיה בכוחם להרים הפגנה רצינית, שלא לדבר על מעבר אחוז החסימה... טפי. מודרניסט
  • 14:06
  • 08.04.12

מי תומך בגראס? ממשלת הרפובליקה האיסלאמית של איראן. חוגים ניאו נאציים בגרמניה. ומגיבי הימין הערבי הלאומני ב"הארץ"... זכרו תמיד: כשקפץ איש ס.ס. וטען שישראל מבקשת "למחוק את העם האיראני", לא פחות ולא יותר, באו אלה לסנגר עליו. זה מה שהם שווים. זה מה ששוות דיעותיהם. לכן אנו בזים לבעלי נשמות העבדים הללו מעומק ליבנו. לכן לעולם לא יהיה בכוחם להרים הפגנה רצינית, שלא לדבר על מעבר אחוז החסימה... טפי.

84 גם אם גראס הוציא את האנטישמיות שלו החוצה, במה תועיל הכרזתו כ"פרסונה נון גרטה"? האם זה ימנע אנטישמיות בעולם? אדראבא, יש להתווכח עם גראס, ולהוציא אותו קטן-קטן , כדי לשרש את הבורות והאנטישמיות  (לת) אני
  • 14:07
  • 08.04.12

85 נכון וצודק .ולמלעיזין נגבו את הרוק מפניכם גם אם חזור וחזור תטענו שזה רק גשם. !  (לת) אלפונסו
  • 14:10
  • 08.04.12

86 מצויין! ההגנה הכי טובה נגד צרעת.  (לת) י
  • 14:12
  • 08.04.12

87 עוד צעד גאוני של ממשלת הימין. בקרוב תכריז חרם על  (לת) ארה״ב
  • 14:17
  • 08.04.12

88 ממשלת ליברמן יוצאת שוב לפעולה נועזת  (לת) בעורף האוייב
  • 14:19
  • 08.04.12

89 אז אמר! ראש הממשלה ושר הפנים אין מה לעשות? הם עובדים בפרסום עבור גינטר?  (לת) רודף כותרות
  • 15:05
  • 08.04.12

90 איזה טמטום! שיחק לידיו! פשוט נתן לו עוד פרסום.... הרי הוא לא התכוון לבקר כאן. אין שום משמעות להצהרה. טמטום צרוף....  (לת) טמטום מוחלט
  • 15:07
  • 08.04.12

91 הש"סניק הזה, בכל מקרה, לא מייצג כלל את מדינת ישראל גרין
  • 15:54
  • 08.04.12

ומה שיש לו לומר מייצג מגזר סגור, ולא מקובל, אפילו בתוך המדינה. אפילו המלים "נון גראטה" אינן מקובלות על ישי ועל המפלגה שלו, ואני מסופק אם הם בכלל יודעים את הפירוש. נראה לי שמי שבחר את הכותרת, פשוט חמד לו לצון.

92 ממש קל לנהל דיון כשכל ביקורת נגדך היא "אנטישמיות".  (לת) ערבים הם גם שמים, לא?
  • 15:59
  • 08.04.12

93 אלי ישי אם זה תלוי בו לא יכניס אף אחד למדינה. ......שונא זרים.  (לת) אופירה
  • 16:08
  • 08.04.12

94 גם אוויל מחריש חכם יחשב יוסי מזרחי
  • 16:09
  • 08.04.12

מי זוכר שכבוד השר ישי סיפר בכל תחנת רדיו אפשרית שהוא דיבר עם גולדסטון ושכנע אותו לבוא לארץ ופחות או יותר להתנצל- אז אמר. מה משנה מה הוא אומר?

95 במדינת ישראל ישנם קוראים רבים ובהם סופרים, משוררים ואנשי רוח, שמכירים את יצירותיו של גראס ואוהבים אותן. אני תקווה שייצא קול חזק וברור מהם - אולי יכתוב מישהו מהסופרים - ונתנער מוסרית מהמהלך הבריוני, הבור והעלוב הזה של ישי וליברמן.  (לת) לקוראים ולאנשי הרוח
  • 16:17
  • 08.04.12

  •   השיר של גינטר גראס גד
    • 22:37
    • 08.04.12

    המבקר הספרותי המפורסם בגרמניה-מרסל רייך רניצקי,יהודי ממוצא פולני, פרסם היום ביקורת חריפה בתקשורת הגרמנית על השיר של הסופר גראס-הכותרת " זה שיר מגעיל וכו' "

96 ישראל היא הפרסונה נון גרטה של העולם. כך שזה לא מרשים במיוחד  (לת) רון
  • 16:24
  • 08.04.12

97 הממונה העליון על הכתוב-אלי שמואל
  • 16:27
  • 08.04.12

אני ממליץ לך על גראס טוב .העיקר שתרגע ואם לא אז יש כדור כחול

98 הסופר האמיץ מול האיש החשוך עדי
  • 16:51
  • 08.04.12

הסופר האמיץ שהבין את מה שקורה אצלנו מול האיש החשוך שחי הרחק בהיסטוריה בחשכת ימי הביניים
למי היינו נותנים את קולנו ???!!!!!

99 היום החלה התחרות "מי מדבר יותר שטויות סופר גרמני אנטישמי או השרים שלנו" איך שזה ניראה עד כה, התחרות ממש צמודה.  (לת) כלבלב הו-בידי-בם-בם
  • 16:55
  • 08.04.12

100 זה עונש אכזרי מדי לגראס. בטוח שהוא היה רוצה לבוא לקבל ברכה מעובדיה יוסף או מהרנטגן.  (לת) עטלף מצוי
  • 16:56
  • 08.04.12

101 סופרי ישראל דרור
  • 17:24
  • 08.04.12

מישהוא שם לב שלא שמענו בדל של גינוי אפילו ציוץ לצאת ידי חובה מסופרינו המהוללים ענקי הרוח העומדים בתור לקבלת פרס נובל על שירו האנטישמי של הגראס הזה בושו לכם כי בדרך כלל על כול פיפס שישראל עושה הפטפטת שלכם זה ממש כמו חפירת תעלת סואץ

  •   אני לא סופרת מכובדת אבל כתבתי מכתב לגוארדיאן, כתבתי ל THE LOCAL, כתבתי בפייסבוק. אז מי אני?סתם בוזגלואידית. כל הכבוד לאלי ישי.  (לת) ליאורה ברנשטיין
    • 18:22
    • 08.04.12

  •   וחוץ מזה, כמי שקראה את ספר הבצל של גונטר ועקבה אחרי החינוך הקתולי שלו - הידעתם שבפסח\פסחא צלבו את ישו? - אז אחרי 2000 שנה אנחנו אחראים לשלום העולם ? בתאריך כזה מפרסמים יצירה ?  (לת) ליאורה ברנשטיין
    • 18:24
    • 08.04.12

102 השפיות הנמוגה דני דניאלי
  • 17:26
  • 08.04.12

אלי ישי מייצג ציבור ישראלי רחב שאינו מבין דבר וחצי דבר בכל הנוגע לחופש ביטוי ודמוקרטיה.
חלק מדבריו של גינתר גראס בשירו הגרוע ראויים,בלא ספק, לגינוי ולהוקעה
אולם דווקא משום כך על אנשי התרבות להזמין את גינתר גראס שלבטח אינו אנטישמי או אנטי- ישראלי ולהתדיין עימו .חרמות ונידויים מבית מדרשם של ישי וליברמן,מנהיגי מפלגות שאינן דמוקרטיות בעליל, לא ייתכנו במדינה דמוקרטית.
אנו נמצאים במאבק קשה על שרידי השפיות שהולכים ומקועקעים בארץ הזו

103 מטלון, מגד, יהושע ושות' אלביס
  • 17:30
  • 08.04.12

"עולם הספרות
הישראלי...
צרצרים, במשמע.
בביצה המקומית
קרקור צפרדעים
פר-ס- פר-אס נובל
גר-אס גרא-ס
אני אומר/ת
ישי אליהו בור ועם
הארץ. סתם ספרדי
מהכולל. אין לו מושג
בספרות, גרמנית, נובל.
אז אולי לו ולנו יש ויש
מושג על סופרים כבני אדם
מוכי אגו, זוללי מילים וחולי
מעבד תמלילים, שאינם צריכים
תוף פח כדי לצעוד במצעד
האווילים. גינתר סופר או משורר
פוליטיקאי או הוגה דעות?
מתי סופר סופר ומתי סופר אינו
סופר אף אחד ממטר. סופר צ"ל
פרסונה נון גראטה,
ואם לא
אז הוא סתם סופר
פרסים, כלומר, סתם
חארטה.

104 אלי ישי הוא פרסונה נון גרטה בישראל יהודה מיבנאל
  • 17:44
  • 08.04.12

כמו אלי ישי גם אני לא קראתי את שירו של גינטר גראס. ממה שדווח אני מניח שלא אקבל את טיעוניו של גראס, אבל מכאן ועד אנטישמיות המרחק רב. בניגוד למה שמנסה למכור לנו כנופיית נתניהו ליברמן וישי, מותר לבקר את מדיניות ישראל ומי שעושה זאת איננו בהכרח אנטישמי. אילו גראס כתב שיר שמהלל את מדיניות הממשלה הנוכחית היו שוכחים לו שהוא לבש מדי אס אס בצעירותו. צבועים.

105 The poem in english M. Gurevich
  • 17:51
  • 08.04.12

What Must Be Said

Why do I stay silent, conceal for too long
What clearly is and has been
Practiced in war games, at the end of which we as survivors
Are at best footnotes.

It is the alleged right to first strike
That could annihilate the Iranian people--
Enslaved by a loud-mouth
And guided to organized jubilation--
Because in their territory,
It is suspected, a bomb is being built.

Yet why do I forbid myself
To name that other country
In which, for years, even if secretly,
There has been a growing nuclear potential at hand
But beyond control, because no inspection is available?

The universal concealment of these facts,
To which my silence subordinated itself,
I sense as incriminating lies
And force--the punishment is promised
As soon as it is ignored;
The verdict of "anti-Semitism" is familiar.

Now, though, because in my country
Which from time to time has sought and confronted
Its very own crime
That is without compare
In turn on a purely commercial basis, if also
With nimble lips calling it a reparation, declares
A further U-boat should be delivered to Israel,
Whose specialty consists of guiding all-destroying warheads to where the existence
Of a single atomic bomb is unproven,
But as a fear wishes to be conclusive,
I say what must be said.

Why though have I stayed silent until now?
Because I thought my origin,
Afflicted by a stain never to be expunged
Kept the state of Israel, to which I am bound
And wish to stay bound,
From accepting this fact as pronounced truth.

Why do I say only now,
Aged and with my last ink,
That the nuclear power of Israel endangers
The already fragile world peace?
Because it must be said
What even tomorrow may be too late to say;
Also because we--as Germans burdened enough--
Could be the suppliers to a crime
That is foreseeable, wherefore our complicity
Could not be redeemed through any of the usual excuses.

And granted: I am silent no longer
Because I am tired of the hypocrisy
Of the West; in addition to which it is to be hoped
That this will free many from silence,
That they may prompt the perpetrator of the recognized danger
To renounce violence and
Likewise insist
That an unhindered and permanent control
Of the Israeli nuclear potential
And the Iranian nuclear sites
Be authorized through an international agency
By the governments of both countries.

Only this way are all, the Israelis and Palestinians,
Even more, all people, that in this
Region occupied by mania
Live cheek by jowl among enemies,
And also us, to be helped.

106 כמו האמרה השחוקה: על ראש הגנב בוער הכובע! גרסי
  • 17:56
  • 08.04.12

המשטר בסין גרוע יותר. ואם כל הסלידה מאיראן ואחמידינגב תבדקו פעם אבל באמת היכן הוא אמר שצריך להשמיד את ישראל. הוא אמר שלישראל אין זכות קיום (בגלל הכיבוש) וזה לא אותו דבר. ושוב ביקורת גם אם חריפה על ישראל זה אנטישמיות.

107 A short excerpt from my poem.Please read. Gunter
  • 17:58
  • 08.04.12

"Why though have I stayed silent until now?
Because I thought my origin,
Afflicted by a stain never to be expunged
Kept the state of Israel, to which I am bound
And wish to stay bound,

108 בניגוד אליכם אני קראתי את השיר. יניב ישראלי
  • 18:16
  • 08.04.12

קיים תרגום שלו לאנגלית בגוגל רק תקראו לפני שאתם שופטים.
כל מה שהוא אומר בשיר זה שיש להחיל פיקוח מלא בהסכם הממשלות של ישראל ואיראן על הגרעין שלהן. זה הפתרון שהוא מציע.
הוא לא מתלהם, הוא לו פרובוקטיבי. הוא נותן ביקורת לגיטימית על מדינה בעלת נשק גרעיני שקונה מגרמניה עוד צוללת גרעינית ומכריזה כבריון שכונתי שהיא הולכת להתקיף את אירן.
אבל למה שנתייחס לעובדות כשאפשר להיות פוליטיקאי ולהתלהם?

  •   רוב הפרשנים בגרמניה הגיעו למסקנה אחרת - השיר כולל מוסגים ומסרים שקשורים לנאצים ושואה ובכך משווה בין ישראל לגרמניה הנאצית.  (לת) להגיד את האמת
    • 20:12
    • 08.04.12

  •   הגזמת לגמרי. שאנחנו נקרא את זה? למה, אלי ישי קרא את זה? אה, לא? אז למה אנחנו חייבים? מה שפועל לאלי ישי יפעל גם לנו. או לי בכל אופן. לא צריך לקרוא. מספיק להגיב.
    • 20:52
    • 08.04.12

    בכלל, באופן כללי, הקטע של לקרוא לפני שאתה מגיב, או להקשיב לפני שאתה מגיב, או לשמוע שיש בכלל משהו להגיב עליו, זאת שטות איומה. צריך קודם כל להגיב, ואחר כך, אם הדברים שהגבת עליהם מגיעים, אתה יודע שלא הגבת מספיק ונותן אותה בתגובה כפולה.

  •   משווה באילו פרמטרים? יניב ישראלי
    • 21:01
    • 08.04.12

    ישראל בהחלט מאיימת לתקוף מדינות שכנות
    גם גרמניה הנאצית עשתה זאת.
    ישראל כובשת אדמות לא שלה, מחוקקת חוקים שמטרתם לעכב את תהליך השלום ומתנהגת כבריון האזורי. בדיוק כמו גרמניה הנאצית.
    פה נגמרת ההשוואה אבל זו בהחלט השוואה.

  •   מה שמר גינטר אמר ואיראן ביחד עם ניאו-נאצים בגרמניה אהבו בשיר הזה אריק מילואימניק גאה ונכד לניצולי שואה
    • 01:07
    • 09.04.12

    שמדינת ישראל היא מטרד לשלום איזורי ועולמי ובמילים אחרות אין למדינת ישראל זכות להגנה עצמית. בין אם זה באמצעות נשק אטומי נגד המדינות שמאיימות להשמיד אותה או באמצעות מסוקי קרב שתוקפים משגרי רקטות או אפילו באמצעות רובים של החיילים במחסום בגבול. סבא שלי הצליח לעזוב את העיירה היהודית לפני שנאצים באו והשמידו אותה ביחד עם כל התושבים ללא הבחנה בגיל, מין או עיסוק של האנשים. אחרי זה הוא נלחם עם נשק ביד והשתתף בשיחרור אדמת פולין מהנאצים ביחד עם הצבא האדום הרוסי. גינטר גראס באותה תקופה נלחם בצד השני במדי אס אס. זה שהוא לא מסוגל לראות יהודי שמגן על עצמו מפני האוי שבא לרצוח אותם זה מובן מאליו, אבל איך אתה שגדלת והתחנכת ב ישראל מסכים עם דעותיו זה קשה להבין.

109 נראה את עמוס עוז מתוקי פתוקי יוצא להגנת מדינת ישראל כמו שיצא לפגוש את ברגותי. ישראל לא וברגותי כן ?  (לת) ל.ש.ב.
  • 18:21
  • 08.04.12

110 התמיכה של כותבי הארץ מרחיקה מהעתון את תומכיו - הסולדים מהמחנות הריאקציוניים במדינה  (לת) חמדת
  • 18:31
  • 08.04.12

111 ההיחלצות של רבים לתמוך בגראס מעידה על השבר העמוק בחברה ועל הצלקות שהותירה מדיניות הממשלה והכנסת גם בקרב המחנה השפוי והמתון יוכבד דדון
  • 18:37
  • 08.04.12

אין שום קשר בין הביקורת החריפה של השמאל הישראלי על הנעשה במדינה והצהרתו של גינתר גראס. רולף הוכהוט, ידידו הותיק של גראס הבין זאת וניער את חצנו ממנו בפומבי.

112 לא השרים הירודים האלה צריכים להגיב להתבטאויות של גראס  (לת) יופיטר
  • 19:02
  • 08.04.12

113 אם אלי ישי רוצה להפיץ את הטימטום הדתי שלו הוא מוזמן לעשות את זה מאירן בוזגלו
  • 19:45
  • 08.04.12

אלי ישי הוא פרסונה נון גרטה בישראל!

114 פרסונה נון גרטא צבי מיפו
  • 19:55
  • 08.04.12

ישי הוא פרסונה נון גרטא בממשלה יחד עם שר החוץ הנחמד שלנו גרס איננו ראש מדינה והיתה מספיקה תגובה של דובר משרד התרבות.

115 השטויות האלה זה לחם בשביל ליברמן. הוא יכול לשחק את הרוטווילר במטרה להשכיל שבנושאים החברתיים והבטחוניים באמת הוא פודל רך.  (לת) יעל
  • 19:57
  • 08.04.12

116 מבחינתי אלי ישי הוא אישיות ממש לא רצויה... נץ
  • 20:10
  • 08.04.12

אבל ממש לא רצויה

117 יחד עם נועם חומסקי, גראס במקום טוב מאוד. אלי ישי הוא בור שישכח מהר  (לת) קורא ספרים
  • 20:25
  • 08.04.12

118 אלי ישי, מה תעשה אם גדי י.
  • 20:38
  • 08.04.12

גראס יחליט לבוא לכאן לביקור? תעצור אותו בנתב"ג? אתה אידיוט חסר תקנה.

119 הבוז לכל בעלי השנאה העצמית.  (לת) סמי
  • 20:39
  • 08.04.12

120 יש לאלי ישי סמכות למנוע את הכניסה של מישהו לארץ על סמך זה שהוא לא אוהב שיר שהוא כתב?  (לת) מישהו יודע?
  • 20:59
  • 08.04.12

121 נראה לי זה מעניין לו את הביצה.  (לת) דור
  • 22:31
  • 08.04.12

122 גינתר גראס אריה
  • 02:37
  • 09.04.12

התגובה של אלי ישי לא במקומה עומדת.גינתר גראס מרגיז בדבריו והלך רחוק מדי,אך הוא מבטא תחושת אי נוחות ממדיניות ממשלות ישראל בשטחים.
צריך להתעמת איתו וכל החושבים כמוהו ולשמור על כללי הדמוקרטיה.

123 מבחינתי, גם שר הפנים הוא פרסונה נון גראטה בישראל  (לת) לקוניוס
  • 07:30
  • 09.04.12

124 בסוף מילחמה,כשהתגייס ל-SS היה בן 19 .תיבדקו מצפונכם שלהם אף אחד
  • 13:56
  • 09.04.12

בכל מיני נושאים ואירועים.

125 זכותו של כל אחד לדעתו. מה הקשר בין זה לבין מניעת כניסה לישראל?! אדם
  • 01:22
  • 01.02.13

חבל שאלי ישי אינו מוכר באופן רשמי כפרסונה נון גרטה :P

פרוייקטים מיוחדים