המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ברק מגיב לדבריו של אייזנר: אמירות מופרכות שאינן מקובלות בצה"ל

"אין בסיס לכך שהתנהגותו החמורה של הסמח"ט נבעה מכורח מבצעי", הדגיש שר הביטחון. צה"ל באיגרת לחיילים: "לא בכדי קם קול זעקה בעקבות האירוע"

שר הביטחון אהוד ברק, הגיב הלילה באופן חריף לדבריו של סמח"ט הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, לפיהם תקף עם נשקו את המפגין הדני בסוף השבוע כדי "לעמוד במשימה ולמנוע פגיעה בחיילים שלי". ברק אמר בשיחות סגורות, כי אין סתירה בין ביצוע משימות להתנהגות הולמת ושמירה על ערכי צה"ל ורוחו.

בהודעת משרד הביטחון הודגש כי "האמירות המופרכות שנשמעו ביממה האחרונה כאילו ההתנהגות החמורה והחריגה שלקה בה קצין יחיד נובעת מכורח מבצעי או מעקרון הדבקות במשימה, לא מקובלת על שר הביטחון ולא הייתה מקובלת מעולם בצה"ל". קצינים נוספים בצה"ל אמרו הלילה כי התנהגותו של אייזנר ודבריו מהווים הפרה של עקרון טוהר הנשק בצה"ל.

קצינים טענו אתמול שאמירתו של אייזנר כי "יותר חשוב לעמוד במשימה מלהצטלם טוב" אינה משקפת את המציאות שהצבא מתמודד עמה בשנים האחרונות. "זה לא עניין של להצטלם טוב או לא, זה סיפור על תגובה כושלת לאירוע", אמרו.

תמונה מתוך סרטון הווידאו בו נראה סמח"ט הבקעה, סגן אלוף שלום אייזנר (במרכז), חובט בפעיל הזר.
תמונה מתוך סרטון הווידאו בו נראה סמח"ט הבקעה, סגן אלוף שלום אייזנר (במרכז), חובט בפעיל הזר.. צילום: טלוויזיה: ISM

בתוך כך, קצין החינוך הראשי תא"ל אלי שרמייסטר, הפיץ הבוקר איגרת לכלל המפקדים והחיילים, בה ציין כי "לא בכדי קם קול זעקה בעקבות האירוע. תורת הלחימה של צה"ל, מדיניות הפעלת הכוח שלו ונורמות ההתנהגות נשענות על תשתית ערכית ומוסרית". בפניה למפקדים כתב קצין החינוך כי "מתחייבת השמירה על טוהר הנשק, קל וחומר במצב בו לא מתרחשת לחימה, ולא נשקף סיכון חיים ממשי לחיילי צהל". באיגרת הודגש כי תחקיר האירוע טרם הושלם, ואל לחרוץ את דינו של הקצין.

בהקלטה ששודרה אתמול בערוץ 10 תקף אייזנר את התנהלות הרמטכ"ל, שלטענתו לא התייחס לכך שמעשהו הפסיק את ההתפרעות. "זה עימות של שתי דקות, אז נכון שכמה תמונות שמה נראות רע, אבל השתמשתי בנשק שהוא... השתמשתי בנשק בצורה קרה, כמקל. לא הרגתי אף אחד ולא סיכנתי חיים של אף אחד. כדי לעמוד במשימה וכדי למנוע פגיעה בחיילים שלי, התחושה שלי שהפלסטינים עצמם אמרו אחרי שרק בגלל שהסמח"ט התנהג ככה, הם הפסיקו את ההפגנה".

בהמשך דבריו אמר אייזנר כי "כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל שלנו ואת אלוף הפיקוד שלי...עכשיו יש פה כמה שאלות, אני אמרתי שיכול להיות שזו היתה שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות, אני אמרתי לאלוף, לאגאי, מפקד האוגדה, שאני לא מקבל את זה ככשל ערכי בשום פנים ואופן", לדבריו,  "אנחנו מכירים את ההיסטוריה של האנרכיסטים האלה, הם באו עם מקלות ושברו לי את היד אבל את זה לא יספרו ולא יצלמו". אמש פורסם גם מסמך המעיד על השבר באצבעו של הסא"ל, אולם גם כעת לא ברור מה גרם לפגיעה.

"מה, אם היו מצלמים את חיילי צה"ל מתקפלים מול המון פורע זה נשמע טוב? מה, אני אתן להם עכשיו לחסום אצלי כבישים? אני אתן להם לסכן חיים? זה כן נשמע טוב? מישהו בתפקיד שברו לו את היד והאלוף אפילו, עוד לפני שהתפרסמו התמונות, הוא ידע שנשברה לי היד, הוא הבין את המשמעות על זה שאנרכיסטים שברו לסגן אלוף בצה"ל את היד? אף אחד לא".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הידיעות ישירות אליכם

הפרשה התפוצצה ביום ראשון, כאשר הופץ סרטון בו נראה סגן-אלוף אייזנר כשהוא מכה באמצעות הרובה שלו פעילי שמאל שהשתתפו במסע אופניים שהתקיים בבקעת הירדן. הקבוצה, שמנתה כ-250 משתתפים, מרביתם בני נוער פלסטינים מהגדה המערבית, יצאה למסע אופניים שהתחיל ליד יריחו והסתיים באזור הכפרי ג'יפטליק. כמה עשרות חיילים עצרו את מסע האופניים ופרצה מהומה שבמהלכה הוכו חלק מהמשתתפים והושלכו אופניים אל תעלה מעבר לכביש.

אתמול הציג צוות הבדיקה של האירוע, בראשותו של מפקד פיקוד המרכז, ניצן אלון, לרמטכ"ל את ממצאי התחקיר הראשוני. בניגוד להערכות הקודמות, לא התקבלו החלטות חותכות לגבי האירוע ולגבי תפקודו של הקצין במהלך הצגת הממצאים. הרמטכ"ל, בני גנץ, הנחה לשוב ולהשלים פרטים נוספים הנוגעים לממצאי התחקיר.

ההערכה היא שבתוך ימים ישובו בפיקוד המרכז להציג את התחקיר המלא, ולאחר מכן יתקבלו החלטות הן בנוגע להשעייתו של אייזנר והן בנוגע להתנהלות כוחות הצבא במהלך האירוע כולו. חלק מהדברים שעלו בתחקיר נגעו גם להתנהלות המקדימה למסע האופניים, לעובדה שנעשה שימוש בכוחות צבא ולא בכוחות מג"ב וגם לעובדה שהכוח לא היה בסכנת חיים בשום שלב.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כשל מוסרי? אם הוא לא היה עם כיפה זה לא היה מזיז לכם.  (לת) מתנחל
  • 07:27
  • 18.04.12

02 תפתחו את העיניים מתבונן
  • 07:33
  • 18.04.12

הוא שבר את היד מאחיזה רשלנית ברובה, בשעה שחבט בו.
אלא אם כן השקר הוא גדול יותר. זה אפשרי.
מדהימה תמיכתם של שאר החיילים, בשתיקה או בשקר. אף שלצערי גם זה אינו מפתיע.
במיוחד היום ומחר ניתן להיזכר בעדים השותקים ומכסי העניים.
על אף שהיו תמיד גם את אלו שהצליחו להתגבר. שאמרו אמת, שיצאו נגד.
אולי יהיה גם בקרב חיילי צה"ל אחד כזה.

  •   צה"ל, כמו כל גוף עם נשק קטלני בהיסטוריה האנושית, משתמש בכח לפתרון כל דבר. אבל כאן צה"ל הוא אלוף הבלופים והשקרים.  (לת) רוני רודף שלום
    • 15:29
    • 18.04.12

03 זה הזמן של ברק להסביר מדוע פינו הבית בחברון היה כורח מבצעי  (לת) הגיע הזמן
  • 07:37
  • 18.04.12

04 הדג מסריח מהראש .  (לת) אזרחיקו.
  • 07:38
  • 18.04.12

05 הצדיק רבין "נשמתו בגן החיות" אמר לשבור להם את העצמות,,ומי שאוהב רבין מיישם מה בכך,,!1  (לת) מורשת רבין
  • 07:38
  • 18.04.12

06 אהוד ברח זוהי הרוח הנבובה שלך צה"ל הבורח מכל משימה לכן החיילים ההרוגים הם עליך וכל המשימות שלא מתבצעות במלואן  (לת) אשי
  • 07:39
  • 18.04.12

07 ברק, לרצוח מאות ילדים בעזה זה כן ערכי צהל?  (לת) ברק צבוע ופופוליסט
  • 07:40
  • 18.04.12

08 תפסיקו להתנכל אליו חבקו אותו באהבה כולכם כמוהו ליבי עם אייזנר שנבגד על ידי שולחיו  (לת) יוסף נצרת
  • 07:40
  • 18.04.12

09 תודה רבה לסא"ל אייזנר מיכה
  • 07:43
  • 18.04.12

ישר כוחך זא"ל אייזנר. כל מילה שלך בסלע. כל כך כואב לשמוע את דברי הצביעות של ברק ושאר הבכירים.
שמא נצא ונספר מתוך אירועים בהם הם היו מעורבים ואיך הם בדיוק התנהגו ?
הצביעות חוגגת !
איני יודע מה בדיוק היה שם, אם טעה אייזנר או לא. בוודאי לא זו צריכה להיות תגובת הבכירים.
תודה רבה לך סא"ל שלום אייזנר

10 כסתחיזם שיפוטי - מה בכלל עשו שם אנרכיסטים? יונית
  • 07:44
  • 18.04.12

כסתחיזם שיפוטי - מה בכלל עשו שם אנרכיסטים?

11 נו, נראה את ברק מעיף את אייזנר מהצבא.  (לת) ברק צודק בדבריו
  • 07:47
  • 18.04.12

12 אייזנר פשוט הוכיח כי מקומו לא בצהל וכל רגע שהדחתו תוקדם ייטב לעם ישראל לא מדובשו ולא מעוקצו  (לת) אורי
  • 07:48
  • 18.04.12

13 אין ספק שברק הוא אכן ממשיכו של רבין, גם הוא הפקיר אתחייליו וקיניו. להזכיר, רבין היה סר הבטחון שאלו פרצה האינתיפאדה הראשונה, בלי שצפה את המתרחש, בלי שהבין בהתחלה מה קורה. אחר הוא הורה לשבור ידיים ורגליים והפקיר את הקצינים והחיילים שעשו כן. לדכא מרד ניתן רק בנשק, החלופה הגרועה לירי מאסיבי הייתה להכות, רבין בחר בחלופה הגרועה והפקיר את הקצינים והחיילים שביצעו את פקודתו. אז לא רק בעניין השחיתות של הכספים והבריונים בבחירות, ברק היה ממשיכו של רבין... האמת היא פשוטה, פרובוקטורים מקצועיים מאירופה וארה"ב, כולם שונאי ישראל, אפנה אתכם למאמרו של בן דרור ימיני, כום בעלי ברית של השמאל הפו"צ הישראלי, מנסים לשבור את ריבונותנו ויכולת ההגנה העצמית שלנו באלימות שיטתית ומתוכננת, אין מדינה שבעולם שהייתה מאפשרת את הדברת. נראה את הפורעים הללו תוקפים או אפילו לא מצייתים לשוטרים אמריקאים, או בריטים, או הולנדים. היו שוברים להם את העצמות במקרה הטוב ואחר ישר לכלא.. ברק הוא פשוט אסון, גם אם ביבי מגבה אותו מסיבות פוליטיות כאלה ואחרות.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:49
  • 18.04.12

14 אייזנר "פה גדול" מתאפיין בחוצפה של המתנחלים, ובמקום לסתום עוד מעז לחלק ציונים לממונים עליו. התרגלו לכך שכולם מפחדים מהם והם עושים ככל העולה על רוחם.  (לת) מנשה
  • 07:54
  • 18.04.12

15 מחזק את ידיו של קצין צה"ל שהרחיק את החלאה הסמולנית הדנית מלחסום כביש הומה ומרכזי לתושבי ישראל.  (לת) ברק מתלהם במקום לגבות.
  • 07:57
  • 18.04.12

  •   חלאות הם אלה שמתנהגים כאילו יו"ש היא מדינת ישראל וגורמים לישראל להיות מדינה דו לאומית ובכך להביא לחורבנה.  (לת) הפנאטיות הרבנית שורפת להם את המוח
    • 08:29
    • 18.04.12

  •   לא הומה ולא בטיח. לא חסום ולא בטיח. דורון
    • 08:47
    • 18.04.12

    וכמובן שזה לא מצדיק מחסנית לפנים.

  •   דווקא מישהו אחר הוא כאן החלאה....הבעיה שהוא גם חולה, חולה מאד  (לת) אולי במחלה ממארת...
    • 08:52
    • 18.04.12

  •   כביש הבקעה הוא כביש הומה ומרכזי לתושבי ישראל? הוא כביש לא מרכזי ולא הומה אם תשווה אותו עם כביש ירושלים-תלאביב או כביש החוף. הוא גם לא נמצא בישראל.  (לת) אורן
    • 08:55
    • 18.04.12

  •   כביש הומה ???? תגיד לי מתי נסעת שם לאחרונה ?  (לת) יהודי פשוט
    • 09:50
    • 18.04.12

16 מורד במלכות! ממתי איש צבא מביע דעתו על הרמטכ"ל ועל אלוף הפיקוד? דוד הכהן
  • 08:00
  • 18.04.12

נחשפת ערוותם של קציני "הציונות הדתית". אין ציונות שהיא דתית יש או דת או ציונות.

  •   נסחפת קמעא, אך אכן מדובר בסוגיה עקרונית.  (לת) א.ר. דונג
    • 08:46
    • 18.04.12

  •   מבהיל לחשוב שעוד 10 שנים רוב הקצונה תהייה מהסוג הרע הזה!!!!  (לת) אייל
    • 09:11
    • 18.04.12

  •   מה שמוכיח שאסור לסמוך על חובשי הכיפות - הם משקרים לעצמם כל הזמן, אין להם תפיסת מציאות  (לת) אפי
    • 09:12
    • 18.04.12

  •   זבלון אולי תעזוב את בית הקפה ותתנדב .אני לא מהמגזר שלהם דניאל
    • 10:05
    • 18.04.12

    אבל כשראיתי את הנוכחות המסיבית שלהם בקו לחיים לנכים אני מחוזק יותר שהם דור העתיד ואתה זבלון שמאל מצוי ונכחד

17 ברק ראוי לבוז על שניער חוצנו מהסמח"ט כדי לרצות את העיתוןנות.  (לת) גרהרד זייפרט
  • 08:08
  • 18.04.12

18 איזה חיים הם סיכנו בדיוק?  (לת) אייזנר שקרן
  • 08:10
  • 18.04.12

19 מתנפלים סתאאאם על איש מסור שעושה את העבודה אספסוף גאה
  • 08:13
  • 18.04.12

אם למתנחלים היה מעט שכל בקודקוד הם היו מוקיעים אותו מיד כי הוא פוגע באינטרס שלהם. מסתבר שהם אויב פחות נבון ממה שחשבנו.

20 תזכורת אקטואלית: העם הדני הציל את יהודי דניה והעבירם לחוף מבטחים.  (לת) שיינדל
  • 08:15
  • 18.04.12

21 זה מתנחל: "אני אתן להם לחסום אצלי". אצלו. כביש הבקעה שייך לו, והוא יחליט מי ירכב עליו באפניים ומי לא  (לת) ואומרים לנו שהשטחים זה במדינת ישראל..
  • 08:16
  • 18.04.12

  •   גאון אתה, הוא אחראי על שמירת הגיזרה חיים
    • 11:15
    • 18.04.12

    ואפילו אם התכוון שהיא שלו ממש, הרי הריבון שם הוא אלוף פיקוד מרכז, אז זה באמת לא כל כך רחוק.

22 ואת התמונות של המפגין עם סכין ביד הראו לכם? ניר
  • 08:17
  • 18.04.12

תמונות של "פעילי שלום" מחזיקים נשק אוטומטי?

  •   לא הראו, כי אין כאלו מיקי
    • 08:55
    • 21.04.12

    מה שכן, יש תמונה שבה פעיל מחזיק סיגריה ביד ובגלל הטשטוש של התמונה יש מי שטועה לראות שם סכין - סכין מעלה עשן.

23 הכאת פלסטינים מקובלת בשטחים הכבושים מאז תחילת הכיבוש ביוני 1967, לא באישור הצבא כמובן הסמח"ט המכה אינו רואה בכך פסול ורק מצר על כך שהארוע צולם ופורסם
  • 08:17
  • 18.04.12

אין ספק שהסרט המצולם ישפך מעט אור על הנעשה בחצר האחורית של מדינת ישראל וחשוב שהישראלים יראו אותו. התגובות בעולם מעניינות פחות כי מדובר במחלה קשה שהחולה עצמו אינו ער לה ואולי עכשו יחליט גם לחפש מרפא.
ובאשר לסמח"ט, הוא התנהג כבריון במהומה במועדון לילה, עם רצח בעיניים, ולא כמפקד בצה"ל. הוא גם ימשיך לשקר ולספר על סכנה שנשקפה לו ולחייליו מרוכבי האופניים. התמיכה הדי רחבה בו מחליאה לא פחות מהארוע עצמו ומעידה על מחלתה של החברה הישראלית לאחר כ 45 שנות כיבוש

24 מה שמקובל אצל ברק זה לברוח - מצאלים מקבר יוסף מלבנון מנחשון ווקסמן ובעיקר מאחריות .......  (לת) המטיף
  • 08:18
  • 18.04.12

25 וואו, תמונה חדשה? מתוך שעתיים של הפגנה....  (לת) פשיטת רגל
  • 08:18
  • 18.04.12

26 רגע, זה לא הבן של הרב אייזנר מישיבת "עטרת כהנים" שפולשים לבתים במזרח ירושלים? נדב
  • 08:18
  • 18.04.12

התפוח הרקוב לא נופל רחוק מהעץ.

27 מעשה שצריך לגנות אבל במידה שפויה אביב
  • 08:19
  • 18.04.12

הקצין עומד במשימות שמעטים חולמים עליהם. מאוד קל נוח לשפוט בסלון מול הפלאזמה רגע של איבוד שליטה. עוד רגע ויצביעו ב-sms אם צריך להדיח אותו.
הערה פיקודית מספיקה ואסור לפגוע בעתידו הצבאי.

28 וזה רק טיפה בים  (לת) מהחדש?
  • 08:19
  • 18.04.12

29 ברק - לברוח מאסון צאלים זה יותר מבצעי?  (לת) אורן אדרת
  • 08:20
  • 18.04.12

  •   מספיק לחזור על השטות הזאת. ברק לא ברח משום מקום. הוא החיל המעוטר ביותר על אומץ בצה"ל. בוודאי הרבה יותר אמיץ מכל משמיציו
    • 10:49
    • 18.04.12

    בצאלים לא נשקפה לו שום סכנה, הוא פשוט סיים את הפעולות שהיה צריך בתוקף תפקידו, ואלה שהיו צריכים להמשיך - המשיכו בניהול האירוע.

30 הערב אחרי החדשות הצבעה ב-sms אלברט
  • 08:21
  • 18.04.12

אם יודח הסמח"ט מצה"ל ויעבור לבית האח הגדול.
משוגעים! צריך להעלות אותו בדרגה (עם נזיפה קלה בדרך ותו לא)

31 162 עדי
  • 08:23
  • 18.04.12

162

32 נמושות אייל
  • 08:26
  • 18.04.12

הציבור הדתי לאומי לא קולט שהם לא רצויים בצה''ל. מקדמים אותם עד דרגה מסויית ואז עוצרים את ההתקדמות שלהם.

33 מי שמנסה לפרוץ מחסום צהלי שלא יתפלא שהוא מקבל מכות  (לת) צבא זה לא מטפלת בגנון
  • 08:28
  • 18.04.12

34 אנו באמת הכי מוסריים שיש באנושות מתחילת היווסדה? אם מכה תופסת כותרות כבר ימים ? איזה רף גבוהה אנו מציבים.... איזה מוסריותץ מדהימה יש לנו
  • 08:31
  • 18.04.12

תחשבו
כמה רעש כמה כותרות ראשיות כבר ימים על מכה
100 ק"מ צפונה בסוריה שוחטים אנשים - השלטון יורה על אזרחים ועיתונאים בלי הבחנה
כמה מכות קיבלו אזרחים בימים האחרונים בעולם על לא עוול בכפיהם? תחשבו
ואני לא מדבר על אפריקה - רק במדינה הנאורה דנמרק- כמה שוטרים הרביצו למישהו בשבוע האחרון ?
ןוה זה מישהו שאולי אפילו מגיעה לו המכה
ואנו כאן רמטכל שר ביטחון והתקשורת לא מפסיקים להתייחס למכה שנתן קצין- מכה !!!
ברוטלאיות כזו !? לא יעלה על הדעת - מכה ?
לדעתי זה מחייב גיונוי באו"ם ואולי אפילו החזרת השגריר הדני לארצו
מכה ?! חוצפה

35 במקרה הזה אפשר ללמוד מהסרטון כל מה שצריך לדעת על האיש משה
  • 08:36
  • 18.04.12

העובדה שבריונים כמו אייזנר בכלל יכולים לשרת בצה"ל היא תעודת עניות לצה"ל, ועושה נזק חמור למדינת ישראל. בכל מדינה מתוקנת או שרק מתקרבת להיות מתוקנת היו מוקיעים אנשים כמותו. מן הפרסומים מאז התקרית למדנו שבריונים כמותו לא רק שלא סולקו מן הצבא, אלא אף קודמו, כך שאין הרבה למה לצפות. במקום לשבת בכלא האיש השפל ודאי ימונה בקרוב למח"ט באזור אחר.

36 איך מפזרים הפגנה בדנמרק ? תסתכלו ולתלמדו תמימים
  • 08:36
  • 18.04.12

http://www.youtube.com/watch?&v=IpeiNso-Lqw

37 בנים גידלתי ורוממתי זה הבן יקיר לי אפרים
  • 08:39
  • 18.04.12

התנהגותו של הקצין חובש הכיפה והפה הגדול שלו אינם אלא פירות הבאושים של 40 שנות טיפוח מפעל ההתנחלויות והתייחסות לעם המתנחלים כאל בנים יקירים, התמוגגות מפועלם והפיכתם ליורשים האמיתיים לחלוצים בוני הארץ ומגשימי המפעל הציוני. וישמן ישורון ויבעט. כל מה שהצליח הגבר המגודל, לא נער עוד, להפנים שהיה פגום במעשיו הוא שלא נזהר דיו מהמצלמות. נכון, אין ברירה, חייבים להדיחו מצה"ל, אך אם מדיחים את אייזנר יש לסלק עשרות אם לא מאות אפי איתמים שפשו במערכת ומקבלים את הפקודות ישר מרבני הגבעות.

38 אפשר היה להבין כשהוא איבד את השליטה לרגע. אבל מה שאמר אח"כ מוכיח שהוא חמום ולא חכם. צה"ל לא יפסיד אם יעיפו אותו  (לת) אלה קציניך בחיריך ישראל
  • 08:40
  • 18.04.12

39 אין גבול לטמטום טוראי בוזגלו
  • 08:41
  • 18.04.12

עכשיו אני בטוח שאם הייתי נשאר בצבא היום הייתי רמט"כל אם כזה טמבל מגיע לסא"ל

40 אוי אוי אוי.... שברו לו את האצבע להעיף אותו מיד מהצבא!
  • 08:42
  • 18.04.12

נכות לכל החיים. איזה מסכן. בטח נורא פחד במהלך כל האירוע. יהיו לו עכשיו סיוטים לכל החיים. נו באמת - מה אתה בגן? אם תתנהג כל הזמן כאילו יש מצלמה אולי תהיה בן אדם. אתה לא חייל. אתה דיקטטור בפוטנציה . שוכח שעם כוח מגיעה גם אחריות. אתה לא רק נהגת בחוסר אחריות אלא גרוע מזה- לא לוקח אחריות לאחר המעשה ומעיז להעביר ביקורת על הממונים עליך. אין לך מקום בצבא.לך הביתה מיד.

41 נו. טוף. הטיפש פגע באגו של הגמד החזירי ושל הרמטכ"ל. עכשיו זה הסוף שלו. יואבחלב
  • 08:43
  • 18.04.12

בישראל מותר להרביץ לאזרחים. זה עובר בלי הרבה רעש.
אבל אם תעיז לפגוע באגו של הגמד החזירי או של הרמטכ"ל - אתה גמור.

אייזנר לא היה ראוי להחלץ מדרגת הטוראי. כנראה מעולם. הוא הזדחל במעלה הדרגות והיה מועמד לפקד על בה"ד 1! את האחראים לכשל הערכי הזה היה צריך להרחיק מהצבא. לפני שהצבא הזה יתחיל להתנהג כמו בארגנטינה של פינושה. גם שם, החיילים היו ה"ילדים" של האומה. הם גמרו בלזרוק אזרחים ממסוקים סתם לשם שעשוע. אם אתם חושבים שאנחנו רחוקים מזה אתם חיים בלהלהלנד.

42 הבעייה של אייזנר וכמותו היא באי ההבנה שהעיה היא בעצם ההתקפה של פעיל לא חמוש ולא מאיים ולא בצילום של האירוע.  (לת) דורון
  • 08:44
  • 18.04.12

43 אפשר לקמול מבושה אחת העם
  • 08:45
  • 18.04.12

רגעים כאלה, של עבד כי ימלוך שמכה אדם שאפילו לא הראה שמץ של תוקפנות בשפת גופו הם הרגעים שגורמים לך לרצות לעוף מהמדינה הזאת. להתבייש עד העצם, בחיי.

44 מגיע צל"ש לסמח"ט אייזנר אשר הושפל ירקו עליו חטף שקיות צואה מפעילי השמאל והצליח להתאפק... לא מכיר אדם שכך ישפילו אותו ויתנהג יחסית באיפוק רב.. יש לעצור את השונאים הללו שמכרסמים בצהל ולגרשם מהארץ מגיע צל"ש גם לחיילי צהל שסופגים מהם כול יום השפלות נוראיות כגול מה שצויין למעלה!! אהוד ברק תתעורר בבמילא כבר לא תהיי בממשלה הבאה בדיוק עוד שנה!!  (לת) ברק מתלהם במקום לגבות
  • 08:46
  • 18.04.12

45 לכל יושבי הכורסא והחדרים הממוזגים שצולבים את הסמח"ט זה למעלה משבוע,שכל אחד ישים את עצמו בסיטואציה המורכבת בשטחים ויראה שכל אחד מאיתנו יכול בקלות רבה להגרר על ידי החולירות האלה שמשום מה מתעלמים מרמיסת זכויות האדם בסוריה,שם נטבחים מידי יום עשרות אזרחים סורים וכמה עיתונאים ואף אחד מ"שוחרי השלום" האלה ,עאלק.לא מצייצים.....הם יודעים יפה מאוד שרק אם יעזו להגיע(שלא נדבר על כניסה) לקרבת הגבול הסורי הם ישארו פגרים כמו כלבים בשטח כפי שקרה לעיתונאית .  (לת) ברק מתלהם במקום לגבות
  • 08:47
  • 18.04.12

  •   שלא יקח על עצמו תפקיד שאין לו יכולת למלא. עובדה שרוב הקצינים ובודאי הסמח"טים לא נוהגים כמו המתנחבל האלים הזה. ואם אתה רוצה להשוות את ישראל לסוריה אל תצפה שהמערב יתייחס לישראל כמדינה מערבית ומתקדמת = אי אפשר להחזיק את המקל בשתי הקצוות.  (לת) ברק צריך להעיף את האיש המביש מצה"ל
    • 12:22
    • 18.04.12

46 מדובר באצבע פגועה שהפכה אצל אייזנר לכף יד הדס
  • 08:47
  • 18.04.12

ואפשר לראות הבוקר בתמונות שמתפרסמות בעיתונים את אצבעו החבושה של אייזנר כאשר ידו נתונה בסד קיבוע - מראה מגוחך ביותר. מעניין שעד עתה אף אחד מהקצינים והחיילים שהיו באירוע לא העידו על כך שאייזנר הותקף במקלות מה שמעלה את השאלה הבאה : האם יתכן שאייזנר ביים פגיעה באצבעו לאחר תום האירוע כאשר הוא הבין שהתקיפה החמורה שביצע צולמה ?

47 תתארו לעצמכם שאתם טסים למדינה זרה, יורדים מהמטוס ומתחילים לקלל ולעשות פרובוקציה נגד חילים של צבא זר! שר הביטחן צבוע ורוצה להראות טוב בעיני התקשורת העולמית , מספיק להיות צבועים די!!!!!!  (לת) ברק מתלהם במקום לגבות
  • 08:48
  • 18.04.12

48 ברק הוא האחרון שצריך לדבר על ערכים בצהל.להפקיר חילים פצועים זה יותר גרוע .אני מחזק את ידיו של הסמח'ט.מלח הארץ.  (לת) ברק מתלהם במקום לגבות
  • 08:49
  • 18.04.12

49 אבל זאת בדיוק הבעיה - שההתנהגות הזאת מאוד "מקובלת" בצה"ל  (לת) כדרלעומר
  • 08:49
  • 18.04.12

50 המפגין הזה יסתובב כל חייב כשהוא מביט אחורנית ....  (לת) ani
  • 08:49
  • 18.04.12

51 "לא מקבל את זה ככשל ערכי בשום פנים ואופן"?  (לת) מסננת-הקידום בצה"ל רקובה!
  • 08:51
  • 18.04.12

52 הפאשיזם כבר כאן...!!!  (לת) מתבייש להיות ישראלי
  • 08:52
  • 18.04.12

53 ההתנחלות עלתה להם למוח. .הם שליטי הארץ בעיני רוחם.הגיע הזמן להנמיך את הפרופיל שלהם למימדים המתאימים למי שהתישבו זמנית על חבלי ארץ לא להם.הגונב מפלסטיני אינו פטור.  (לת) ועליהם להתפנות לפי רצון הציבור והעולם
  • 09:01
  • 18.04.12

54 שומר ישראל מאור
  • 09:01
  • 18.04.12

אייזנר יישר כח עם ישראל גאה בך במדינות אחרות במזרח התיכון אותו פעיל מדנמרק היה מקבל כדור בראש רק מפני שיש בתוך העם הזה אנשים כמו מנשה ממ״ס 1 וכמו סער מהאח הגדול עוכרי ושונאי ישראל שנותנים לגיטימציה לאותם פעילים להגיע מרחבי העולם מעניין למה הם לא טסים לסוריה שם טובחים אנשים כמו חתולים או לאירן שם אין שום זכויות אדם.פשוט בושה לאן שאנחנו הגענו

55 מדובר ללא ספק בבריון טיפש .הוא מאשש במילים את המעשים.מאחורי האלימות היתה כוונה ולא מקריות.  (לת) מבייש את המדים והכיפה.מתבייש ומובך בגללו
  • 09:02
  • 18.04.12

56 האם כך הוא מתנהג לאשתו ? לילדיו ?  (לת) ציניקן
  • 09:03
  • 18.04.12

57 הזניית השפה גינטר
  • 09:03
  • 18.04.12

״ההתנהגות החמורה והחריגה שלקה בה קצין יחיד״ מיתמם שר הביטחון. הזניית השפה היא מרכיב חיוני של כל משטר דיכוי אלים. כך לדוגמה ״ברפובליקות הדמוקרטיות הסוציליסטיות״ מחנות הכפייה היו בסך הכל אתרים לחינוך מחדש ברוח הקונסטרוקטיבית של המהפכה. הקצין במקרה המדובר הוא בסך הכל קורבן חסר מזל של פשע אלים המאורגן ומבוצע על ידי המדינה. אין זה גורע מאחריותו, אך מצביע על כך שעיקר האחריות המוסרית רובץ על שולחיו. מעניין שפוסק הדור, אסא כשר, טרם פרסם את פסיקתו בסוגייה.

58 "אבן שזרק טיפש אחד עשרים חכמים לא יצליחו למשותה"  (לת) נקוה שהוא לא מיצג מפקדים נוספים (אני בספק מדאיג)
  • 09:03
  • 18.04.12

59 "שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות"? גם טפש וגם מטומטם. שנהים בקצין אחד  (לת) ציניקן
  • 09:05
  • 18.04.12

60 מתי תבינו כבר? דנה
  • 09:06
  • 18.04.12

אסור לתת למתנחלים להיות בצבא!

61 להעיף את הביריון מיד מהצבא!! גורם בושה לכל חייל!!!! בני
  • 09:10
  • 18.04.12

לא רק שהביריון ביזה את צה"ל ואת המדינה - יש לו גם ביקורת על אלוף הפיקוד והרמטכ"ל!!

אסור שהאיש המסוכן הזה יישאר אפילו דקה אחת נוספת במדים!!!

62 רק לי התגובות של ברק נשמעות רובוטיות? דניל אוליבאו
  • 09:17
  • 18.04.12

"לא מתקבל על הדעת", "מופרך", "לא מקובל בצה"ל".

ניתן ממש לדמיין את הרובוטים של אסימוב אומרים את זה,או אפילו בטון המתכתי של האל 9000.

או שאולי הבעייה היא בי, ואני מצפה משר הביטחון שיישמע קצת כמו אחד ממופרעי "האח הגדול"?

63 אייזנר,גם בריון במדים וגם קשקשן-החוצה מצה"ל.  (לת) צביקה
  • 09:18
  • 18.04.12

64 מהי זהות " הפורעים היהודיים" בבסיס הצבאי ובחיילי צהל כולל "הלבנה על ראשו של הקצין הבכיר"? המדיה חייבת לציבור תשובה
  • 09:24
  • 18.04.12


ומה עלה בגורלם?

65 מה עושה אדם מדניה עם כפיה על הפרצוף מול קצין צבא בארץ נכר אם לא פרובוקציה במיטבה!!!  (לת) דג
  • 09:24
  • 18.04.12

66 אהוד ברק צודק הפעם. אסור לאפשר התנהגות כזו בצה"ל. חוצפן  (לת) קובי
  • 09:29
  • 18.04.12

67 אייזנר החצוף מלכלך על הרמטכ"ל. אהוד ברק צודק, הוא חייב לשלם את הדין  (לת) רוני
  • 09:30
  • 18.04.12

68 גם בריון, גם טפש. קוהלת
  • 09:31
  • 18.04.12

האלימות של הקצין היא נוראה כשלעצמה ומטילה צל חשוך על מדינת
ישראל. אז כאילו לא די בכך, עוד בא הקצין הזה, שמסתבר שהוא גם טפש,
ומשתלח בממונים עליו ומנסה לכתוב מחדש את כללי המוסר והאתיקה
של צה"ל. צא לאזרחות מר אייזנר. חבר הכנסת בן ארי ימצא לך עבודה
כעוזר פרלמנטרי....

69 אהוד ברק, אסור שתוותר לו! אסור שייקרו דברים כאלה  (לת) דני
  • 09:32
  • 18.04.12

70 סירוס צה"ל לא עולה בקנה אחד עם עקרון הדבקות במטרה. אם במלחמה על כביש הבקעה ינצחו הפורעים, הקרב הבא יהיה על כביש החוף.  (לת) אינפיניטי
  • 09:33
  • 18.04.12

71 מגיע לאייזנר להדליק משואה ביום העצמאות. אהוד ברק קבר כרגע את מפלגת עצמאות. בן
  • 09:39
  • 18.04.12

רפול אמר פעם שטוהר הנשק זה שלא יהיה אבק בקנה. אני מסכים אתו.
למרות שאני לא מתנחל ולא ימני אני רוצה צבא של בני זונות מנצחים ולא של לוזרים מוסריים שחושבים 10 פעמים לפני כל תגובה. בגלל זה ישראל נכשלה במלחמת לבנון השנייה.
מצידי שתהיינה שתי מדינות (או 3) עם הפרדה וחומות אבל בצד הישראלי שיהיו חיילים מנצחים ולא לוזרים מוסריים.

72 אפילו יותר מפחיד שיש כל כך הרבה שמסכימים עם הקצין  (לת) בושה
  • 10:00
  • 18.04.12

73 ערכי צה"ל מגדלאור
  • 10:00
  • 18.04.12

ערכי צה"ל ומוסר הלחימה שלו, מושתתים בחלקם על "מוסר" נוצרי מערבי מזוייף (הרי לא קיים באמת מוסר נוצרי).
ואת שמבקשים אותנו מדינות המערב, הן לא מיישמות על עצמן.
צריך קוד אתי חדש לצה"ל, שיתבסס על דיני המלחמה בתורתנו הקדושה.

74 ממתי חסימת כביש מסכנת חיי אדם? MBL
  • 10:10
  • 18.04.12

נכון, זה יכול להציק - אבל זו בדיוק המטרה של הפגנות. אם הן לא יציקו למה שיתייחסו אליהן. אבל סיכון חיי אדם? לא נסחפנו בכלל..

75 נאה דורש... מאיר
  • 10:15
  • 18.04.12

גם אמירות כמו "יצאתי מצאלים כי תפקידי באותו הרגע לא היה רלוונתי..." היא אמירה מופרכת שאינה מקובלת בצה"ל. אחרי שירות מילואים בדר' הר חברון, אני מסוגל להבין את התגובה של הנ"ל. לא חוסמים צירים שבהם עוברים אזרחים ומצב הנפיצות של אותה מחאה גבוהה, נקודה!!!

76 כמה אנשים מרוצים מעצם שמרגישים מוסריים על שהם מגנים את אייזנר. אבל מעשים דומים קורים כל יום כל היום בשטחים הכבושים  (לת) אזרח
  • 10:29
  • 18.04.12

77 Mr. 1
  • 10:35
  • 18.04.12

1

78 נו, ולו מותר כבר לקרא פושע מלחמה? בחילה
  • 10:39
  • 18.04.12

או שהוא ייפגע נפשית מזה, הגבר הרגיש.

79 אייזנר - שברו לו את האצבע והוא בוכה על כל היד  (לת) שלי
  • 10:58
  • 18.04.12

80 מפחידים אותי בעלי עודף מוטיבציה,במיוחד עם כיפה. זוכרים?  (לת) ז'אק
  • 11:08
  • 18.04.12

81 ברק צודק. אייזנר גם מנוול,גם שקרן  (לת) ע.הללי
  • 11:13
  • 18.04.12

82 אין לו מושג לסגן אלוף הזה מישהי
  • 11:56
  • 18.04.12

אין לו מושג מה הן נורמות התנהגות ראויות ומכובדות לאדם לקצין בצה"ל וזה לא מפליא אותי. הרבה פעמים אנשים עם כיפה עם אידיאולוגיה לאומית קיצונית חיים במין שריון שהם בנו לעצמם שתפור מהאמונה שלהם שאלוהים אוהב אותם הכי כי הם היהודים האמיתיים שנוהגים כמו שאלוהים רוצה. הקשר שלהם לנורמות חילוניות של תרבותיות, של מכובדות, של הומניות, רופף ביותר.
אם הקצין לא מבין היכן הבעיה שחייל צה"ל, כל שכן קצין בכיר "הולך מכות" עם מפגין כמו בשכונה או כמו חיילים במדינות עולם שלישי בלי שום קודים רשמיים של התנהגות ראויה, זה מראה כמה רחוקים ציבורים מסויימים מישראל הישנה והטובה שהולכת ונעלמת. הקצין פשוט משקר אם הוא אומר שרק כך אפשר היה להשיג את המטרה. יש הבדל בין התנהלות נחושה וקשוחה של צבא שמשיגה את המטרות לבין התנהגות פרועה המתאימה לעולם שלישי.

83 אייזנר ציית לרוח המפקד שהוא ברק עצמו, וזה האיש שעומד כיום מאחרי מתקפת ההתעללות והנישול של הפלסטינים. הסמח"ט בסה"כ הוא הש"ג - המייצג את המציאות שהברקים לדורותיהם ייצרו בשטחים המבוססת על אלימות, גזענות וביזוי צלם אנוש. בגדול אייזנר עשה טוב - כשבמעשהו הנואל הזכיר לנו שלא הפקנו כל לקח מהשואה וכי עליו ועל כמותו הזהיר פרופ' לייבוביץ כבר ב 67 .  (לת) דן
  • 11:58
  • 18.04.12

84 גאוות המגזר  (לת) אייזנר
  • 12:05
  • 18.04.12

85 הכיבוש משחית וגם הופך את הצבא לחבורת בריונים אלימים ועכשיו מחפים על אלוהים יודע איך נהייה קצין עם שני פלפלים  (לת) הכיבוש הישראלי במערומיו
  • 12:19
  • 18.04.12

86 השבר באצבעו (לא בידו) של הסא"ל נגרם כאשר הרביץ למפגינים השלווים?  (לת) יוסי
  • 12:19
  • 18.04.12

87 הוא בא עם הנשק מוכן ביד כדי להרביץ!  (לת) יצא ככה מהג׳יפ
  • 12:43
  • 18.04.12

88 צריך להדיח אותו ASAP מצה״ל כדי לתת דוגמא.  (לת) טלי
  • 12:46
  • 18.04.12

89 מתדרדרים תותים
  • 13:03
  • 18.04.12

זה כמו שהשומן מתגנב שלי שממש מרגישים רק עולים כל יום קצת ומתחזרים רק עוד קצת. כך גם אנחנו כחברה מתחזרים כל יום קצת עוד קצת, יותר ויותר, לאתיופים, לנשים, למזרחים. ועכשיו קצין בכיר בצהל, שהיה עד לא מזמן מקור לגאווה, ועכשיו בושה , בושה גדולה, שכך מתנהגים קצינים. אבל מה עם חיילים זוטרים, כמה מהם אלימים, מסואבים, כלפי חלשים למינים? וערב יום השואה בפתח, סיפור קטן על אנושיות שאנחנו הולכים ומאבדים. אנחנו העם הנרדף שהפך לבריון חמום המזג. חמלה שהפגין פולני לאיש מוכה כוויות קור ורעב, יהודי כבן 40, הגיע אל ביתו והוא טיפל בו במסירות בשמך קרוב לשנתייים. אף מה קורה לעם שלנו, ומתי נעצור את היהודים המכים שצומחים כל רגע ומתרבים בתוכנו?

90 ברק תמשיך להסתובב בעולם ולטחון מים והכל על חשבוננו.  (לת) פואד טעה שהחזיר אותך לעבודה
  • 14:16
  • 18.04.12

91 ברק בכלל בקולומביה... שולם
  • 15:13
  • 18.04.12

לפחות לפי הקולומביאנים...

92 האפס השקרן האלים ועלוב הנפש הזה יצא עכשיו לפנסיה ויחיה על חשבון כספי הציבור שאותו בייש בהתנהגותו הבהמית ובשקריו הפאתטיים...  (לת) רק בישראל
  • 16:16
  • 18.04.12

93 ברק,אייזנר לא ברח כפי שאתה ברחת מצאלים........  (לת) עד
  • 17:41
  • 18.04.12

94 מי שמינה את אייזנר לתפקיד סמח"ט - חייב ללכת  (לת) נראה את ברק
  • 09:00
  • 19.04.12

95 מסכימה עם רוני רודף שלום. איני מאמינה למילה של דובר צה"ל, גם לא לוו החיבור.  (לת) צה"ל = ממלכת השקר
  • 09:01
  • 19.04.12

96 We have a split country SOAH DAY
  • 21:28
  • 19.04.12

and soon enough, if not already, a split army. y