המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הרמטכ"ל הדיח את הסמח"ט המכה

סא"ל שלום אייזנר יועבר לתפקיד מטה ויוכל לשוב ולפקד בעוד שנתיים; אייזנר טען שפעולתו עצרה את ההתפרעות, אבל "זה לא מעניין את הרמטכ"ל"

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ החליט היום (רביעי) להדיח מתפקידו את סגן מפקד חטיבת הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, שתועד מכה מפגין פרו פלסטיני מדנמרק בכביש 90 ביום שבת. ההחלטה התקבלה לאחר שהרמטכ"ל קיבל את המלצתם של מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, ומפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן. השניים הודיעו לסא"ל אייזנר על החלטת הרמטכ"ל בשל "כשל ערכי באירוע". במקביל להדחה במסגרת ההליך המשמעתי, נגד סא"ל אייזנר עודנה מתנהלת חקירת מצ"ח שבוחנת את מעשיו בהיבט הפלילי.

מסיכומי גנץ עולה כי בתחקיר האירוע התגלו כשלים מקצועיים ופיקודיים, הן בהיערכות הכוחות לקראת מסע האופניים בו השתתף הפעיל הדני והן בהתמודדות החיילים בעימות שנוצר. אייזנר, שהיה אמור להתמנות לסגן מפקד בית הספר לקצינים (בה"ד 1), לא ישובץ לתפקיד זה, ולא יבצע תפקידים פיקודיים בשנתיים הקרובות. משמעות ההחלטה היא כי סא"ל אייזנר יעבור לתפקיד מטה, והחל מ-2014 יוכל אם ירצה בכך ויעמוד בדרישות התפקיד לשוב ולמלא תפקיד פיקודי.

אייזנר אמר למקורביו לאחר ההדחה כי כל מה שהוא מעוניין בו זה כמה ימים של שקט. "אני פשוט רוצה לנוח מכל הפרשה הזאת", אמר. מקורביו של אייזנר מסרו ל"הארץ" כי "מה שחשוב מבחינתנו הוא שהסיפור נגמר. זו החלטה של הרמטכ"ל, ויש החלטה". על חקירת מצ"ח שעדיין מתנהלת מול הסמח"ט המודח, אמרו שמדובר בתהליך שלוקח זמן, וכי הם בטוחים שיצא זכאי ממנו, אם בכלל יועמד לדין פלילי.

מדובר בהדחה השניה של גנץ מאז שנכנס לתפקידו. קדם לו סגן אלוף מולי כהן, ששימש מפקד גדוד 74 בחיל השריון. גם הוא הודח בשל התנהגות שאינה עומדת בקנה אחר עם התנהגות המצופה מקצין צהל, לאחר שבפעילות מבצעית הותיר חייל מאחור, ובהמשך לא דיווח אמת לפקודיו.

אמש הגיב אייזנר לראשונה לטענות נגדו לפיהן נהג באלימות מופרזת כשתקף את המפגין. "יכול להיות שזו היתה שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות", אמר אייזנר שהבהיר כי לדעתו, "נכון שכמה תמונות שמה נראות רע, אבל השתמשתי בנשק בצורה קרה, כמקל. לא הרגתי אף אחד ולא סיכנתי חיים של אף אחד. כדי לעמוד במשימה וכדי למנוע פגיעה בחיילים שלי, התחושה שלי שהפלסטינים עצמם אמרו אחרי שרק בגלל שהסמח"ט התנהג ככה, הם הפסיקו את ההפגנה". אייזנר אמר את הדברים בהקלטה שנחשפה בערוץ 10.

אייזנר גם מתח ביקורת על מפקדי הצבא כשאמר כי "כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל שלנו ואת אלוף הפיקוד שלי...עכשיו יש פה כמה שאלות, אני אמרתי שיכול להיות שזו היתה שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות, אני אמרתי לאלוף, לאגאי, מפקד האוגדה, שאני לא מקבל את זה ככשל ערכי בשום פנים ואופן... אנחנו מכירים את ההיסטוריה של האנרכיסטים האלה, הם באו עם מקלות ושברו לי את היד אבל את זה לא יספרו ולא יצלמו".

בסרטון שהופץ ברשת ביום ראשון נראה סא"ל אייזנר כשהוא מכה פעילי שמאל שהשתתפו במסע אופניים שהתקיים בבקעת הירדן. זמן קצר לאחר הפרסום ועם סיום תחקיר הראשוני שקיים מח"ט הבקעה, החליט מפקד הפיקוד אלוף ניצן אלון להשעות את הקצין מתפקידו.

האירוע במרכזו עמד אייזנר עורר הדים רבים בישראל וזכה להתייחסותם של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, שגינו את התנהלות הקצין כפי שהשתקפה בצילומים. הבוקר התייחס ברק גם לדבריו של אייזנר אמש. "האמירות המופרכות שנשמעו ביממה האחרונה כאילו ההתנהגות החמורה והחריגה שלקה בה קצין יחיד נובעת מכורח מבצעי או מעקרון הדבקות במשימה, לא מקובלת על שר הביטחון ולא הייתה מקובלת מעולם בצה"ל", אמר.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ???????מה, זה הכל?????? נו באמת!!!!!  (לת) הבחנה
  • 12:20
  • 18.04.12

  •   לגנץ יש בעיה פוליטית. עונש חמור היה מקים עליו את הגיס של הסרוגים, והם כל כך התחזקו שהוא לא יכול להרשות לעצמו את זה.  (לת) יותר מדי כיפות בצה"ל
    • 13:39
    • 18.04.12

  •   החלטה רעה. היא מרחיקה מילואימניקים חילונים-מתונים מצה"ל.  (לת) חבל.
    • 13:42
    • 18.04.12

  •   בכל מדינה מתוקנת אייזנר לא היה מגיע לכותרות דנים לדנמרק ועכשיו
    • 14:17
    • 18.04.12

    בכל מדינה מתוקנת אייזנר לא היה מגיע לכותרות

  •   יש לי חדשות בשבילך - חובשי הכיפות יתחזקו, ב"ה, עוד יותר. בצה"ל ובכלל. המהפיכה האמונית כבר כאן.  (לת) צורי
    • 14:43
    • 18.04.12

  •   רמטכ"ל הגודע יוזמתיות התקפית למניעת פרובוקציות ראוי לפקד על צמ"ל - צבא מריונטות לישראל, ולא על צה"ל.  (לת) רויטל
    • 15:13
    • 18.04.12

  •   מעכשיו כולנו ראש קטנטן. הבנו את המסר  (לת) מ"מ
    • 15:28
    • 18.04.12

  •   "יותר מדי כיפות בצה"ל " , למה לא לכתוב הדתיים אינם משתמטים כמו ה\חילוניים רבים אלא תורמים את עצמם למען קיומנו בארצנו "?  (לת) ד"ר שמעון יפה_נוף
    • 16:04
    • 18.04.12

  •   ד"ר שימון צודק. הדתיים משתמטים רק ב60% ומשרתים 16 חודש במקום 36  (לת) הרבה כיפות מעט זמן
    • 16:52
    • 18.04.12

  •   לא עיניין של כיפה ולא של פוליטיקה. הבן אדם טעה וישלם. אבל לא צריך לתלות אותו בכיכר. מיכאל
    • 17:30
    • 18.04.12

    לא אוהב את האידאולוגיה הימנית המשיחיסטית. אבל בסיטאציות כאלו דברים יכולים לצאת משליטה והעונש צריך להיות סביר.

  •   מה זה "תפקיד מטה". במשך שנתיים הוא יגרד ב . . ? ואחר כך יתחנן לקבל תפקיד ? מי יתן תפקיד לאדם נושא נשק המכה אדם לא חמוש ? אין לאיש הזה כל כבוד עצמי ואיך ישמש כמפקד של חיילינו  (לת) אם יש לו טיפת כבוד עצמי שיתפטר
    • 17:57
    • 18.04.12

  •   מי צריך כיפות סרוגות יש כיפות ברזל .זה יספיק לנו  (לת) ד"ר שימשון
    • 18:04
    • 18.04.12

  •   this is not about this officer - it's about the face of israel yalie@boston
    • 18:25
    • 18.04.12

    the occupation corrupts the occupier more than the occupied.

  •   עוד מעט הם " הסרוגים"יפסיקו להתגייס ....ומה תעשו אז?????????????. יעקב
    • 19:01
    • 18.04.12

    כל השמאלנים סובלים משנאה עצמיחת חזקה. אם כל כך הערבים אהובים עליכם אולי תלכו לעזה ותגוראו שם או ביו"ש, שם בטח תתקבלו בברכה על ידי הערבים.

  •   אין לך זכות לכתוב על כיבוש אם את גרה בבוסטון  (לת) צחי
    • 00:16
    • 19.04.12

  •   אתה דוגל בשיטת המיתנחלים שטוענת שיש להיתעלם ממה יגיד העולם כי הקב"ה הוא שיתמוך בנו, הסמח"ט גם הוא מקורב מאוד למיתנחלים ואל אף ההוראות רצה לעשות דווקא (ראה גם ביקורתו על הרמטכ"ל ומפקדיו) לא הדני מעניין אותי אלא סמח"ט שמקדם מדיניות של המיתנחלים (מייד קפצו להגנתו) יש לבער תופעה זו מצה"ל. מדיניות המיתנחלים תביא לאסון.  (לת) אנו במידרון תלול
    • 07:48
    • 20.04.12

  •   בעזרת השם אחינו  (לת) המאמין
    • 02:09
    • 29.04.12

02 מומלץ - טיפול בשליטה בכעסים, וולימוד מעמיק- אדם מהו. נועה
  • 12:22
  • 18.04.12

אם כי נראה שזה חסר תקווה, לא הייתי רוצה לפגוש אותו בצבא, לא עכשיו ולא בעוד שנתיים.

  •   שום לימוד!!!! השם נתן לנו את התורה ולימד אותנו מהו אדם!!!!  (לת) חובש כיפה, עדיף סרוגה. אחרת הוא בוגד במקרה הטוב, ותת אדם במקרה הפלסטיני
    • 13:41
    • 18.04.12

  •   השם? דווקא תקרא איך אותו שם נמאס לו מאנשים כמו חובשי הכיפה הלאומנים האלו אבג
    • 14:38
    • 18.04.12

    תקרא את ישעיהו 1
    אפילו נמאס לו מהשבת ומכל חגי ישראל

  •   חזור נא ללימוד התורה, עדיף עכשיו: כנראה שלא למדת טוב אם זו הגדרתך למיהו אדם  (לת) השם מסתיר פניו
    • 15:04
    • 18.04.12

  •   אלוהים בטח מתבייש בך חובש כיפה
    • 15:23
    • 18.04.12

    איזה איש דתי מדבר ככה? לא למדת כלום ביהדות? אכן אלוהים לימד אותנו מהו אדם, ולא מהו יהודי. נאמר - "אדם נברא בצלם", ולא "יהודי נברא בצלם" או "חובש כיפה, עדיף סרוגה, נברא בצלם". אלוהים מסתכל עליכם, פושעים עלובים, ולא מאמין שאתם מדברים בשמו, מחללים את כבודו את כבוד מעשי ידיו.

  •   יהוה לא נתן לחובשי הכיפה הסרוחה דבר. לכל היותר הם אינם אלא דימוי של צאצאי בלעם הרשע והערב הרב שכן לו היו באמת (ואין אמת אלא אמת במובן הרוחני) מזרעו של אברהם אבינו היו הם עושים כמעשי אברהם שחיפש צדיקים בסדום, סירב לקחת מתנות ממלכיצדק מלך שלם וקיבל עוברי אורח בסבר פנים יפות. לנבזות הסרוגה שלך נוספה גם הגזענות שמקורה בדוסו-פשיזם שאימצתם לעצמכם כדי להסתיר את העובדה שאלוהיכם נספה בשואה בחברת מאמיניו. דווקא ביום השואה חשוב להזכיר זאת.  (לת) ערן ארגוב
    • 15:53
    • 18.04.12

  •   ערן, התגובה שהגבת אליה נכתבה בציניות כמדומני  (לת) צ. צינוביץ
    • 16:37
    • 18.04.12

  •   תגובה אנטישמית במיטבה.שנאה פורצת. בורות עמוקה אבירם
    • 17:31
    • 18.04.12

    אברהם אבינו רדף עד דן כדי להחזיר את בן אחיו שנשבה.
    האורחים שלו לא בקשו לחסלו, כמו שאנדריאס האנרכיסט מדנמרק מנסה. בסדום היו אנשים כמוך שלא ידעו להבדיל בין טוב לרע, ושנאו יהודים כמוך.
    ביום השואה חשוב להזכיר שבודאי שם היו אנשים כמוך ששתפו פעולה עם אלה שרצו לחסל יהודים. אל תתמם.
    אתה , שאינך חובש כיפה, אין לך שום מורא להכפיש יהודים ,
    לפגוע בהם, להעליב אותם . נבזה שבנבזים . מלך הנבזים והנאלחים. בור ועם הארץ. לך תלמד ,אולי תשתנה .

  •   לצינוביץ' : אני מאוד מקווה שאתה צודק. במציאות הישראלית אני לא הייתי מהמר על כך - ובכל מקרה אין זו ברכה לבטלה. יש כאן לא מעט קוראים שבהחלט מתאימים ל"מפרט הטכני" של הנמען... מומלץ להם לקרוא ולהפנים.  (לת) ערן ארגוב
    • 17:34
    • 18.04.12

  •   אתה כתבת "תת אדם" ? מאיפה לקחת את המונח הזה ? לי זה מזכיר משהו. אולי גם לקוראים אחרים  (לת) לדעתי אתה צריך לחזור בך מהביטוי הזה
    • 17:54
    • 18.04.12

  •   אבירם, חובשי הכיפה ממלאים את בתי הכלא וחובשי הכיפה כמו אייזנר מלמדים על עגלתכם העמוסה בזבל. אם יש אלוהים, גם הוא היה מתבייש בכם, ואם היה אלוהים, אז הוא מת 6 מיליון פעם בשואה.  (לת) ד"ר חנה אייזנמן
    • 21:10
    • 18.04.12

  •   אבירם, חובשי הכיפה ממלאים את בתי הכלא וחובשי הכיפה כמו אייזנר מלמדים על עגלתכם העמוסה בזבל. אם יש אלוהים, גם הוא היה מתבייש בכם, ואם היה אלוהים, אז הוא מת 6 מיליון פעם בשואה.  (לת) ד"ר חנה אייזנמן
    • 21:11
    • 18.04.12

  •   אבירם, הממ... אינך נקרא על שמו של אותו אבירם שיחד עם דתן השתייך לעדתו של קורח? אתה בהחלט נשמע כמותם. גם הם גידפו וחרפו במקום להתדיין בנחת - ומכיון שאתה מתימר להיות בר אורין הרי אני פטור מלהזכיר לך דבריהם של מי נשמעים בנחת... ואגב: כדאי לך, צאצאם הרוחני של קורח ועדתו, להרהר בגורלם. המתנחבלים עושים כמעשיהם, עובדים עבודה זרה שקשורה באדמה ועל כן הם צפויים להבלע על ידי אותה אדמה עצמה. ואם בבורים מדובר הרי שפסלת במומך שכן אברהם אבינו לא הקים מחסומים, לא בקש תעודות ואפילו לא שאל לזהותם של אורחיו. הוא כיבד אותם כבני אדם שכן אמר "אם נא מצאתי חן בעיני אדוני" - ובזכות העובדה שכיבדם כבני אדם זכה להתגלותם האלוהית ... אינני שולח אותך בחזרה לישיבה ללמוד שכן חוששני שכבר מאוחר מדי לשנות אותך...  (לת) ערן ארגוב
    • 23:07
    • 18.04.12

  •   לאומנים ביריונים במסווה של בני תורה (כת הביריונים)הם שהביאו לחורבן בית שני, ובבית ראשון היו אלו לאומנים פשיטיים מחרחרי מילחמה שהביאו לחורבן, גם רצחו את גדליהו הכהן הגדול ואת ירמיהו הנביא שגם הוא היה במתונים כימעט רצחו.  (לת) השם בוחל בחמדני אדמות כאילו בשמו, ומעוותי תורתו.
    • 07:55
    • 20.04.12

03 תפקיד מטה ? עכשיו יוכל לתקון בעזרת מטה בלבד ?  (לת) ציניקן
  • 12:23
  • 18.04.12

04 צריך להבין ולהבין טוב: האיש "הודח" כלומר שכרגע הוא מושעה. כרגע. אבל מכונת הקריצות הישראלית עובדת שעות נוספות. הם רק אמרו לו: "עזוב, כרגע העניין חם. בו ניתן לזה להרגע, אתה בסדר גמור, בקרוב כולם יישכחו ואז נחזיר אותך"  (לת) שיטת הדלת המסתובבת, הכל ילקוט כזבים אחד גדול. ממש כמו הפרצוף של בנג'י
  • 12:23
  • 18.04.12

  •   את הרוצח הסדרתי ברגותי דורשים אנשי השמאל לשחרר...לעומת זה רובה בפרצוף זה כמו עברת חנייה.  (לת) ומה רע בזה?
    • 17:32
    • 18.04.12

  •   כהפקח חניה ישבור לך ת'פרצוף עם מחסנית של רובה כשתאמר משהו או אז תוכל להגיד שזה כמו עברת חניה  (לת) BOB
    • 17:59
    • 18.04.12

05 לא תפקיד "מטה" אלא תפקיד "מכה"  (לת) ציניקן
  • 12:24
  • 18.04.12

06 בזיון שאדם כזה נשאר בצבא. לרמטכ"ל "כשל ערכי באירוע". אני בוש להיות קצין בצהל.  (לת) יוסי
  • 12:27
  • 18.04.12

07 סא"ל שמיתנהג כמו ילד עם אובר מוטיבצייה..אתה מפקד בכיר ראבק..תן דוגמא  (לת) איציק
  • 12:27
  • 18.04.12

08 כל הכבוד, לברא את העשב השוטה  (לת) שימי
  • 12:28
  • 18.04.12

09 טוב מאוד. המתנחלים צריכים להבין שאנחנו מדינת חוק  (לת) ירושלמי
  • 12:28
  • 18.04.12

  •   איזו תמימות מצדך! המתנחלים המשיחיים יבינו? הם הרי קובעים חוקים חדשים. הסמח"ט הוא אחד מהם. פקח עיניים!  (לת) לירושלמי
    • 13:03
    • 18.04.12

  •   אנחנו אולי מדינת חוק(בגבול הירוק) אבל במדינת המתנחלים אלימות  (לת) בשם שמים היא החוק.
    • 14:05
    • 18.04.12

  •   לירושלמי- אתה נאיבי. כיבוש אינו חוקי. השטחים אינם מדינת ישראל, וגם חוק ישראל לא תופס שם. עובדה- תפסו שם סוחרי סמים ושחררו אותם. אז לומר שהם צריכים להבין....הם פורעי חוק בחסות מדינה ימנית פשיסטית פורעת חוק. כל עוד ביבי וליברמן בשלטון, המחרבנים הראשיים על החוק- רק הרס המדינה יקרה כאן  (לת) שומר חוק
    • 15:14
    • 18.04.12

  •   תעזור לי יקירי, להבין איך גם זה קשור למתנחלים? איך האיש הזה קשור למתנחלים? הכה במתנחלים והצל את רומא? די לשנאה  (לת) קצין מילואים שעזב
    • 15:38
    • 18.04.12

10 לא רציתם אותו בתור סמח"ט הבקעה ?! תקבלו אותו די מהר כרמטכ"ל צבאות השם.  (לת) הרשלה
  • 12:30
  • 18.04.12

  •   הלוואי אייזנר כרמטכ''ל של מדינת הבננות הציונית הוא בהחלט יקצר את ההליכים של ההתפרקות הבילתי נימנעת.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 18:11
    • 18.04.12

11 עוד טרם הודח, אייזנר פתח את פיו כנגד אלוף הפיקוד והרמטכ"ל.  (לת) אין מקומו ב-צה"ל.
  • 12:32
  • 18.04.12

12 איזה חיה!!! נשבר הלב שזה מפקד בצה"ל. פשוט גועל נפש...  (לת) עדי
  • 12:33
  • 18.04.12

13 רעיון מבריק שליח ציבור
  • 12:33
  • 18.04.12

כקצין בכיר במטה יוכל לפתח את תורת הלחימה של צה"ל. הרי למרות ההישגים המרשימים המתנחלים עדיין לא השתלטו על כל העמדות בצבא.

14 ממש "מגן על החיילים שלו" - באמת הבחור הדני הזה שעבר לידו נראה כמו אויב אכזר  (לת) לא מאמינה...
  • 12:36
  • 18.04.12

15 גם אם כל מילה של הסמח"ט היא אמת, עדיין יש להיענש על טפשות.  (לת) אריה ריבנר
  • 12:36
  • 18.04.12

16 דו שיח בהפגנה הבאה ירון
  • 12:38
  • 18.04.12

אנרכיסט למפקד בצבא: תעוף מפה או שאני אכה אותך
המפקד: הטילו עלי לעצור אותך.
האנרכיסט: אז אני גם אכה אותך וגם יפטר אותך
המפקד: טוב, נו בסדר, רק אל תגיד לאף אחד שראית אותי בסביבה !!!!

17 להעיף אותו מצה"ל לקיבינימט - מה זו ה"הנחה" הזו שקיבל? להורידו לטוראי ולפטר אותו לאלתר שמוליק הצנחן
  • 12:42
  • 18.04.12

גם הנשיא המודח של גרמניה טען בתחילה ש"בעוד שנתיים" יישכח כל מה שעשה ולא עברו מספר שבועות והוא עף!

18 בושה וחרפה למדינת ישראל התנהגות בזויה של ונדליזם כתוצאה מהכיבוש פיסוק הדעת
  • 12:44
  • 18.04.12

חברים אהובים קבלו לינק איך באמת נוהגים בפינוי מחאה שקטה בדנמרק ותלמדו איזה מעוותים היינו

19 היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו? ישעיהו
  • 12:47
  • 18.04.12

אכן צודק הרמטכ"ל! האיש הוכיחכשלים מקצועיים ופיקודיים. השתלשלות העניינים מוכיכה שהאיש חסר מאפיינים אישיותיים רבים הדרושים לתפקיד ניהולי ובמיוחד לתפקיד פיקודי.
כבר כתבתי על כך בעבר. בקיצור נמרץ (בשפה קצת לא מקצועית אך מובנת:)
מדובר בטמבל בהמי שטוח רגש.
הסיפור הזכיר לי לי בדיחה ישנה: קח סוס קשור אותו לעץ במטכ"ל ולכשוב יהיה הסוס לרב סרן.
עוד סיפור:
שכני בן הארבעים הנו קטוע רגל מאז היותו בן 20 עקב תאונת אופנוע.
פעם כשהלכתי בחברתו ברחוב, אמר לו ילד קצת מוגבל החי בשכנותינו:
רפואה שלמה! רפואה שלמה!
אמר לו השכן: רפואה שלמה? מה אתה חושב שהרגל שלי תשוב ותצמח?
הרגל של השכן שלי לא תצלח למרבה הצער וגם מוחו המעוות של אייזנר לא יצמח עוד. הוא ישאר מצומצם. את מאפייני האישיות הבעייתיים שלו (בעיקר חוסר יכולת תכנון, והעדר כישרון אירגוני בנוסף לשטיחות הרגש שהוזכרה לעיל) הוא כבר לא יכול בגילו לשפצר.
אז מה הטעם לאפשר לנפל הזה לשוב ולפקד על חיילים בעוד שנתיים?
אולי בכוונת קציני צה"ל להשאיר פיל לבן לבא אחריהם?
כל זה אינו נהיר לי. לדעתי מן הראוי היה "לשחררו" (בעברית: לפטר אותו)
אם יש מי מן הקוראים שכן מבין זאת אודה לו על ההסבר.

20 פעם הבאה יותר חזק  (לת) M16
  • 12:48
  • 18.04.12

21 רמטכ"ל שפן שפוחד מהתקשורת! המקרה הזה עוד שני מנדטים לימין! בתקשורת העולמית כמעט לא היה כיסוי רק כאן כמה שמאלנים הביסו את צה"ל מול אנרכיסט שבא לכאן כדי שלא נהיה פה.  (לת) אלי
  • 12:50
  • 18.04.12

22 והאיש האלים הזה היה מועמד להיות סגן מפקד בה"ד1 ?  (לת) יוסי
  • 12:51
  • 18.04.12

  •   האלים - והשקרן. מעניין על כמה הדחות של צוערים בגין "פאק באמינות" הוא היה חותם.  (לת) יותר מדי כיפות בצה"ל
    • 13:33
    • 18.04.12

  •   בה"ד 1 כבר מזמן הפך לבית ספר לנגדים עם דרגות על הכתפיים. גם סא"ל אייזנר הוא בוגר בה"ד 1 ! והוא יועד להיות סגן מפקד בית הספר הזה ולהנחיל את ערכיו הבזויים !  (לת) p
    • 14:51
    • 18.04.12

  •   מה ההבדל בין המינוי שיועד למתנחבל הבריון הזה למינוי שר חוץ חשוד, מכה נערים? יש הבדל? אין? כשאשת ר"מ תובעת את עוזרת הבית שלה, כשראש הלשכה של בעלה פורע חוק והוא רק מסולק ובטח עם פיצויים- אז על מה אנחנו מדברים? הכיפה הסרוחה הוא רק הש.ג  (לת) שומר חוק
    • 15:17
    • 18.04.12

23 הדחה מנחם
  • 12:52
  • 18.04.12

לתת עונש כן הדחה ממש לא, גם רבין לא הודח בשל הסתה לשבור להם את הידים והרגליים. ומשם עלה לגדולה, אין הכשרה לקצינים ולחילים איך לנהוג במצבים כאלו, גם אלוף הפיקוד חייב הדחה על ההמלצה!!

24 הלוואי שיישאר בצבא. ככה לפחות נימנע מלראות אותו בכנסת :(  (לת) מפגר, אבל אופטימי
  • 12:52
  • 18.04.12

25 חדשות לסא"ל אייזנר: הערכים היחידים שהוא מחויב להם כרגע הם ערכי צה"ל ולא ערכיו האידאולוגיים יוג'ין יונסקו
  • 12:52
  • 18.04.12

עד שהציבור שאליו הוא משתייך ישתלט כליל על הצבא

26 "פעולתו עצרה את ההתפרעות" אחד העם
  • 12:52
  • 18.04.12

אני בטוח שאם הוא היה יורה והורג שלשה מפגינים (לא מתפרעים) אז זה גם היה עוצר את האירוע. מהיום יש לנו כלל חדש לחוקיות ומוסריות של פעולות. אם המטרה הושגה אז הפעולה חוקית ומוסרית.
מצמרר שכל זה נכתב הערב יום הזכרון לשואה.

27 עם כל הסימפטיה למצב הקשה בו הקצין עמד, הוא הגזים ביג-טיים בהתנהגות שלו ובחוצפה לרמטכ"ל ככה ביננו
  • 12:57
  • 18.04.12

עשו לו טובה שלא זרקו אותו מהצבא.

28 ועכשיו - להדיח את הכיבוש  (לת) סמולן
  • 13:03
  • 18.04.12

29 אם איישנר לא פוטר מצהל, נשאלת השאלה אם הרמטכ"ל מתאים לתפקידו.  (לת) יעלה
  • 13:04
  • 18.04.12

  •   הבעיה יעלה אינה בגנץ. הוא נבחר ע"י ביבי,ברק וליברמן-מושחתי ימין שהפכו את הצבא מזמן לכלי פוליטי, כי מדינית הם אימפוטנטים חלולי ראש.  (לת) שומר חוק
    • 15:19
    • 18.04.12

  •   למה להדיח? כדי לרצות את הערבים ושונאי ישראל? אבירם
    • 18:41
    • 18.04.12

    יעלה , הבעיה לא בגנץ. הבעיה בתקשורת בישראל ששטפה את מוחך. הראו מאתים פעם בכל שעה את המכה בטרוריסט הדני אהדריאס.מכאן הבנת שכאילו צריך לפגוע באייזנר.ולא היא.
    האנרכיסט בא להפגין נגדך, ונגד חייך כאן בישראל. אייזנר הגן עליך ועל כל השמאלנים.
    גנץ נכנע להמון הצועק בעתונות החד צדדית . צריך היה לתת גיבוי לקצין צהל.מקסימום להעיר לו הערה או נזיפה .

30 איך אייזנר לא הולך למשפט על אלימות?!  (לת) אבי
  • 13:05
  • 18.04.12

31 מי שתמך בפרובוקציה של ישראל על המרמרה שיתמוך עכשיו באייזנר  (לת) צביעות
  • 13:06
  • 18.04.12

32 כל הכבוד לרמטכ"ל -על אמירה ערכית נחושה ואמיצה . די לאלימות!!!! בתיה
  • 13:09
  • 18.04.12

מר גנץ ,והדרג המחליט,תודה על שהחזרתם את אמוני בכך שישנם בצה"ל ובמדינה אנשים שפועלים באומץ לשמירת הערכים והאמירה הברורה של די לאלימות .ועונש לאלימים באשר הם!!!
יישר כח!!!!

33 בתמונות נראה הקצין המכה מחזיק ברובה כבמקל רועים ובכלל אין לו הופעה של חייל. מבטו המאיים נותן לו ארשת של מאבטח במועדון  (לת) מה מטה? מטאטא! טאטאו אותו החוצה
  • 13:10
  • 18.04.12

34 אולי במטה יהיה לו זמן להתעמל קצת - ככה נראה סמח"ט קרבי בצה"ל? לא פלא שמפחדים אפילו ממפגינים על אופניים...  (לת) גדעון
  • 13:12
  • 18.04.12

35 אייזנר הפעיל שיקול דעת פוליטי.השימוש בנשק היה מיותר. אייזנר,חבל,יצאת נער גבעות...  (לת) איתן הבת-ימי
  • 13:12
  • 18.04.12

36 האיש היה צריך להיות מסולק מהצבא. זה המסר הראוי של ישראל של פעם. אבל ארץ חמסטן פוטיניסטי- מטייחים, מעבירים תפקיד, וקורצים בצד השני.  (לת) שומר חוק
  • 13:14
  • 18.04.12

37 התנהגות הסמ"חט שושנה מושקוביץ
  • 13:15
  • 18.04.12

זו צביעות לאפשר לשמאלנים להתפרע ולנהוג ככל העולה על דעתם וידי חיילנו קשורות,אני נגד אלימות וחבל שהקצין טעה,אבל רצח האופי לו זכה מוגזם.

38 ההתנהלות של גנץ באמת תמוהה HMJE
  • 13:18
  • 18.04.12

עוד לפני שהחקירה הושלמה נראה ונשמע כאילו גנץ כבר החליט לגבי הסמח"ט. במקום לומר בפשטות הנושא בחקירה, הסמח"ט הושעה עד לסיום החקירה והחלטה בעינינו...גנץ הביע אי אמון בקצין.

התנהגות גנץ מזכירה את אי הגיבוי של רבין לקצינים וחיילים באינתיפדה לאחר שרבין אמר לצבא לשבור ידיים ורגליים של פלשתינאים רבין ברח אז מאחריות לתוצאות הוראותיו.

39 צריך להדיח גם את הרמטכ''ל - אחריות שילוחית בשל תופעה מקובלת נטולת חוקיות ניתגלה קצה הקרחון שלה בזכות המצלמה שהיתה בשטח  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 13:18
  • 18.04.12

40 ''הודח לשנתיים'' לתפקיד מטה זה כמו שנתנו לו טפיחה על הכתף .  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 13:19
  • 18.04.12

41 הקצין הטיפש הזה גרם נזק תדמתי לצהל שקשה יהיה לתקן  (לת) נתן
  • 13:20
  • 18.04.12

42 החלטה נכונה שכל בר דעת תומך בה  (לת) עצוב שזה המצב שלנו
  • 13:23
  • 18.04.12

43 ככה נראה צבא שתחנת הרדיו שלו חשובה בעיניו יותר  (לת) אזרח
  • 13:25
  • 18.04.12

44 עונש קל מדי. ציפיתי שיעוף מהצבא.  (לת) מ.ג.
  • 13:26
  • 18.04.12

45 ההדחה מוצדקת - כמוה גם כגירוש מיידי של כל מנוול שמגיע לכאן כדי להשתתף בהפרות הסדר הפלסטיניות - שמטרתן, אל תטעו, אינה שתי מדינות ולא שלום ולא בטיח. אין "פעיל התנגדות עממית" פלסטיני אחד שמוכן לקבל את זכות קיומה של ישראל בגבולות כלשהן. להקים את פלסטין בשטחים? אולי. אבל רק כפלטפורמה להרס הקולוניאליזם האימפריאליסטי הציוני! אל תבלבלו לנו את המוח, חברים. רובה בפרצוף לא הגיע לדני הבלונדיני המצחין. גירוש עם חותמת שחורה בדרכון? בטח! לא מאמינים? נסו להכנס כתיירים לארה"ב ואז להשתתף בהתפרעויות אנרכיסטיות אלימות... מודרניסט .
  • 13:30
  • 18.04.12

ההדחה מוצדקת - כמוה גם כגירוש מיידי של כל מנוול שמגיע לכאן כדי להשתתף בהפרות הסדר הפלסטיניות - שמטרתן, אל תטעו, אינה שתי מדינות ולא שלום ולא בטיח. אין "פעיל התנגדות עממית" פלסטיני אחד שמוכן לקבל את זכות קיומה של ישראל בגבולות כלשהן. להקים את פלסטין בשטחים? אולי. אבל רק כפלטפורמה להרס הקולוניאליזם האימפריאליסטי הציוני! אל תבלבלו לנו את המוח, חברים. רובה בפרצוף לא הגיע לדני הבלונדיני המצחין. גירוש עם חותמת שחורה בדרכון? בטח! לא מאמינים? נסו להכנס כתיירים לארה"ב ואז להשתתף בהתפרעויות אנרכיסטיות אלימות...

46 במדינה מתוקנת אדם כזה היה עף מיד מהצבא ללא פנסיה !! מדינת בננות  (לת) מיואש
  • 13:30
  • 18.04.12

47 די! ברצינות! הבחור, בנוסף לכל, טמבל. אתה יודע שהרמטכ"ל עומד לפסוק בעניינך ואתה פותח עליו את הפה ?!?!?  (לת) הרשלה
  • 13:31
  • 18.04.12

  •   לא טיפש אנונימית
    • 22:19
    • 19.04.12

    לא טיפש , לגמרי לא טיפש, הוא יודע שדינו נחרץ מראש ולא משנה מה יגיד אז לפחות הוא אומר את מה שהוא מאמין בו.... ולא מתחסד!!

48 היכן ה COMMON-SENSE ? מרק בריל
  • 13:34
  • 18.04.12

מדיחים אינסטנט אבל איפה ההגיון?
------------------------------------------

להעדיף את השכל ישר, לא עדיף?

לסמח"ט נשברה כף היד, אושפז ויש הוכחות.

הפעיל הדני לא אושפז, ולא נסרט.

אין קרבנות בנפש.

אז למרו, קדמה לאירוע אלימות או שלא? ואם כן, מצד מי?

יש מישהו מהפעילים המוחים אחראי לשבר בכף ידו של הסמח"ט.

ואת האלימות הזו מי יזם, הוא או הם?

מה ציפה הרמטכ"ל, שהפלשתינאים יספקו לו סרט המפליל את הפעיל?

מכל הנימוקים הנ"ל עושה רושם ששוב התקשורת חוגגת, והורסת קריירה בדרך.

אלא שהגיון של ילד בכיתה א' אין בהחלטה להדיחו, אלא סתם כניעה להתלהמות התקשורת.

ושמא בפניהו ריח של פוליטיזציה גם בצ.ה.ל?

מרק בריל

49 להרחיב את הפטור של החרדים משירות - שיחול על כל הישיבות של הסרוגים. ומיד!!!  (לת) מורדים במלכות, יותר נזק מתועלת
  • 13:35
  • 18.04.12

50 להדיח את גנץ עוד היום  (לת) ע.ס.
  • 13:37
  • 18.04.12

  •   הדחת יואב גלנט היתה יום שחור למדינת ישראל. גנץ "דורמנדו", נטול ייחוד. בחור טוב שאינו מייצר קו מנהיגותי  (לת) שוויקה
    • 18:16
    • 18.04.12

51 צעד נכון וחשוב. חוץ מזה, הוא צריך להכנס לכלא  (לת) עומר
  • 13:39
  • 18.04.12

52 הרווחתי בהתערבות. טענתי שהוא יישאר בצבא כי צה"ל לא יכול לוותר על נכס כזה. כל הכבוד לצה"ל.  (לת) אייזנבלוף
  • 13:44
  • 18.04.12

53 טוען להגנתו ש"פעולתו עצרה את ההתפרעות"...איזו התפרעות? צה"ל הצבא הכי חזק באיזור עצר קבוצת רוכבי אופניים וגרם בחסימה המיותרת להראות כמה הוא גיבור... שוחרת אמת
  • 13:46
  • 18.04.12

מי שמתפרע הם הצבא והמתנחלים, ושלא יספרו לנו מייעסס

54 צריך להעביר אותו למשמר הגבול בתור אייזנר השלייגר שם ימצא פורקן לאלימות  (לת) מלאכי השלום
  • 13:46
  • 18.04.12

55 אלימות שרונה
  • 13:49
  • 18.04.12

חבל שלא יראו מה הם עשו לחיילים

  •   שחיקה בנורמות אנושיות נביל
    • 14:16
    • 18.04.12

    אם מישהו ממשתתפי מסע הרכיבה על אופניים היה תוקף או אפילו משדר סימנים לכוונות לתקוף מי מהחיילים, התוצאה היתה אחרת לגמרי. אז מכונת השקר של הקצין והמצדיקים אותו היתה מייצרת סיפורים ותסריטים שקשה לאורם להטיח ביקורת כלשהי בברוטליות של התגובה. או שאת מיתממת או שאת מתעקשת לטמון את ראשך בחול. השחיקה בנורמות האנושיות הבסיסיות אצל אנשים כמוך מפחידה ואף מבחילה.

56 למה בכלל היה צריך לעור מסע אופניים? מיגל
  • 13:50
  • 18.04.12

מה היה קורה אם היו משלימים את המסע בשקט?

  •   כי זאת לא הייתה מטרתם knv
    • 15:48
    • 18.04.12


    המטרה של טיול האופנים הזו הייתה ליצור פרובוקציה ע"י חסימת כביש 90.
    הפלסטינים למדו שהדרך הטובה ביותר בשבילם לקבל סיקור עיתונאי אוהד זה לשלוח בראש המפגינים בלונדינים ובולדניות ארופאים (זה מצטלם טוב) כפי שהמתנחלים שולחים עדר של ילדים עדר של פטמות עטויות מטפחת לכול אימות אם המשטרה וצהל.
    השאלה שצריכה להישאל הינה איך אירוע קטן התפתח לכזאת מהומתה אלוהים? למה הסמח"ט לא פעל בשיכול דעת למה לא הזמין כוחות נוספים למה לא הזמין כוחות יסמ למה הוא וחלק גדול מהקצינים והחילים שהיו סביבו לא לבשו שחפ"צ (האירוע לא היה אם חבורה של חובבי ציון) למה ולמה ולמה

57 בזיון דנה
  • 13:50
  • 18.04.12

אנחנו חוזרים לימים האפלים של צה"ל בהם להישאר בשירות נחשב לעונש, אם קצין לא ראוי לשרת בתפקיד פיקודי הרי שהוא לא ראוי לשרת בצה"ל, זאת אינה ענישה אלא טיוח.

58 After so many war and battles why are we so afraid of peace  (לת) Roy
  • 14:01
  • 18.04.12

59 האדם האחרון שראוי לפקד על בית הספר לקצינים!  (לת) איזה דוגמה הוא יכול לשמש?
  • 14:06
  • 18.04.12

60 החלטה נבונה מאיר
  • 14:13
  • 18.04.12

תמיד חשבתי שלדוסים יש נחת רוח ולא ידעתי שהם יכולים להיות גם חמומי מוח

61 מלך דויטש
  • 14:18
  • 18.04.12

ככה צריך להוביל מהלכים מול. חסידי. עולם

62 שיזרקו אותו לבח. תביאו חיילים אחרים: יפים, מגולחים, עם אפטרשייב, עדינים, מבינים ושיתנו את הלחי השנייה כשצריך  (לת) סאלים, רמאללה
  • 14:31
  • 18.04.12

63 גלנט היה צריך להיות רמטכל !!!  (לת) ציוני
  • 14:37
  • 18.04.12

64 כשהם אומרים "הודח" למה הם מתכוונים? כי הרי הם לא מתכוונים להודח הודח. אלא רק להודח  (לת) בישראל כרגיל מעגלים פינות. גם הפעם הכל חארטה, הכל כאילו כזה. הכל מניפוליהו
  • 14:41
  • 18.04.12

65 הדיקטוטרה בדמוקרטיה היחידה במזה"ת צורי
  • 14:42
  • 18.04.12

מיעוט בעל דעות שמאלניות-ליברליות-לא יהודיות, שייצוגו בכנסת איננו מגרד את ה-5% (מלמטה!), אבל (!) מאורגן להפליא. יושב בצמתי קבלת ההחלטות וקביעת התודעה בישראל, גם לאחר מס' מע' בחירות שהעיפו אותם מהשלטון. בתקשורת-אקדמיה-מע' המשפט.
מנגד, רוב הציבור בעל נטיות לאומיות-יהודיות, אולם לא מאורגן בעליל, רואה בעיניים כלות, כיצד רומסים את בחירתו לכנסת.
ברור, ממשלת הליכוד רועדת ממוקדי הכוח שלעיל ועוד יותר מאובדן הכסא.
אך, לדעתי כל זה ישתנה בבחירות הבאות.
הציבור יצביע למפלגות אידיאולוגיות יותר (דתיות-לאומיות, אפילו רוסיות), כדי לחשק את הליכוד הרופס. מימין.
רק לדוגמא, המיעוט השולט טירפד את מועמדות יואב גלאנט לרמטכ"ל, ובמקום הביא את מי שהביא...
לא לעולם חוסן!! הציבור מבין זאת.

66 וטוב שכך!!! בריונות לשמה יש במועדוני לילה, וגם זאת יש לעקור משורש!!!!  (לת) לילית
  • 14:46
  • 18.04.12

67 יש בבול לכל דבר דוד
  • 14:50
  • 18.04.12

מזה 4 ימים הצילום של התקרית בביקעת הירדן מופיע בדף הראשון. ראתי אותו כ5000 פעמים כבר. העיתונות הישראלית משרת את המטרות של התעמולה הערבית. די לשנאת עצמית.

68 מה שלא יהיה,המעשה הזה מבייש כל יהודי באשר הוא!!! ציוני זועם
  • 14:51
  • 18.04.12

פאשיזם יהודי!!

69 לזרוק את התפוח הרקוב דני
  • 14:57
  • 18.04.12

להדיח מהתפקיד זה לזרות לציבור חול בעיניים. צריך להדיח את העשב השוטה מהצבא! עוד שנתיים הוא יחזור לפקד על הבנים שלנו ולהרעיל את הנוער

70 הקצין טעה שלא שבר גם ישראלי
  • 15:03
  • 18.04.12

את המצלמה

71 ".........העולם כולו נגדנו, זה ניגון ישן נושן, שלימדונו אבותנו,,,,,,," איזה סלטות האנרכיסטים עושים עכשיו, מה זה הם מבסוטים עכשיו.  (לת) כ---ולם פה טעו,חוץ מהאנרכיסטים
  • 15:05
  • 18.04.12

72 הסמחט אריה כהן
  • 15:08
  • 18.04.12

התשקורת והפוליטקאים השמולאנים עשו עליו עליאומ בלי משפט ובלי ליבדוק את העובדות בשטח חיל באשר הוא חיל צריך לנקוט בכל האמצעיים כדי לשמור על הסגר עים אותם חוליגנים היו חוסמים כביש בארצות הברית זורקים אבנים צעל חילים פוגעים בהם פיזית לא רק היו מכניסים להם קת בפנים בנוסף היו יורים בהם בלי להניד עפעףולכן אני מודיע ומבקש מהמתחלים העושים במלאכה בכול התחומים אנא מכם פעם אחת לא תתגיסו לצבא כדי לראות כמה מהאנשים שזורקים רפש על חיל חובש כיפה לעומת מקרים אחרים שקרו ולא עשו מזה עינין גדול כזה של יפה הנפשאני מבקש מהסמחט עזוב את הצבא תן לשמאול הנאור לעשות את העבודה השחורה ואני מבטיח לך שאים היה עושה את המעשה איש שמאול הכל היה עובר בשקט יישר כוחך ושתצליח בכול מעשה ידך לצערי העבא לא צבא העם יותר הוא צבא של פחנות שמושפעת מהשמאול שישבים בסלון ונותים עצות אחיתופל בושה שיש רמטכל ומנהיגים באלה הצבא לראוי לדם בעל גבורה יהודית שיודע להרים את קרנו של העם היהודי לעומת המנהיגים שמתרפסים מול אומות העולם

73 חילול השם בפרהסיה, הבבון לובש כיפה ומרביץ ברובה, כך נראה קצין 'דתי' בושה וכלימה לנו הדוסים  (לת) הרב מוישה גרוס
  • 15:09
  • 18.04.12

74 אם לא הייתה שם מצלמה, הוא היה מחר מחנך את קציני העתיד של צה"ל. כיוון שהיתה מצלמה, יבוא חוליגן אחר במקומו. זה צבא הכיבוש והמתנחלים.  (לת) מתושלח
  • 15:12
  • 18.04.12

75 גנץ בעצם הכשיר התנהגות כזו. אסור לתת לאיש לפקד על חיילים.  (לת) שי
  • 15:29
  • 18.04.12

76 מדהים שערכי יחצנות החליפו ערכי מוסר אלי
  • 15:38
  • 18.04.12

הדבר היחיד שהוא חושב שהוא עשה לא בסדר זה להכות מול מצלמה כי זה לא נראה טוב.
בכלל לא נראה לו בעייתי להכות מישהו שפעל בצורה לא אלימה.

77 זה ייגמר רע. הכל ייגמר רע. איזה צבא הוא צהל? צבא המריחות והימין הקיצוני. לא צריך להדיח, צריך לפטר מהצבא. סופית וסופנית. נקודה בסוף משפט לא 3 נקודות  (לת) איזו דוגמא מקבלים החיילים? הבחור הזה הופך למושא הערצה וגם לא נענש. הכל מריחות וזה יבוא לידי ביטוי כשבאמת יזדקקו לצבא. אז כולם יאשימו את כולם אבל לעורף לא יהיה מי שייגן עליו
  • 15:38
  • 18.04.12

78 הפעיל הדני ויטק
  • 15:57
  • 18.04.12

בן של עם שפעל בהקרבה להציל יהודים מציפורני הנצים לפני 70 שנה ,חוטף מכות מקצין ברברי שלא נותן את דעתו לאיזה נזק הוא
גורם למדינה במעשה זה

  •   גם לא חוקרים את הפרובוקציה של הארגון האנטישמי וגם מענישים ש.ג. ליאון
    • 18:13
    • 18.04.12

    חלקם של הדנים בהצלת יהודים בשואה היה שולי. הדייגים שהעבירו יהודים בסירותיהם דרשו כסף. לדנים היסטוריה די ארוכה של אנטישמיות וצביעות. הפלסטינים לא אוהבים את כל פעילי השמאל הללו וזאת בלשון המעטה. בעיקר כי הם צבועים ומתנשאים. יש בהם אנטישמיות פשוטה. אחרת היו משמיעים איזשהו כל נגד הטבח בסוריה. הקצין כלל לא ברברי. הדני החצוף עירער את עצביו. במקום לעשות מה שאייזנר דרש; "ללכת", הוא מתקרב לפרצופו בהתרסה. המדינה מענישה כאן את ה-ש.ג. לדעתי, היה על אייזנר מייד עם היוודע לו הארוע - להזעיק למקום את המשטרה ולהניח לה להחליט אם שולחת את ה"כחולים" או מג"ב. כמו"כ המשטרה היתה צריכה לשלוח למקום את הצלמים שלה כדי לתעד כמו שצריך ולהפיץ במיידי את ההתגרות בעולם. לא למדו לקח ממרמרה וארועים נוספים. כמו"כ, אייזנר דאג למעצרם של חלק מהם ואני מקווה שחקירתם תמצה את עובדת היותם לא תמימים. הארגון ידוע כפרופוקטיבי חסר תקנה. גנץ חייב לפתוח בהליך חקירה של הכשל של כל הגורמים, מאייזנר - ומעלה.

79 את צבא הכיבוש  (לת) האיש מייצג
  • 16:07
  • 18.04.12

80 את צבא הכיבוש  (לת) האיש מייצג
  • 16:07
  • 18.04.12

81 תנו לעיתונות השמאל ההיסטרי לנהל משפטי שדה לדרג הצבאי. ככה הסיפור של הבית השלישי יגמר צ'יק צ'אק. אין צידוק בעולם להדיח קצין שהודף מעליו במכה יבשה מפגין פורע חוק שחוגג על כביש הבקעה החסום ומניף דגלי אש"פ רמאללה. מערכת הביטחון והעומד בראשה השתגעו סופית. במדינה נורמאלית היה מוגש כבר כתב אישום נגד האנרכיסט על חסימת ציר תנועה, השתתפות בהתקהלות אסורה, איומים על נושא תפקיד, והנפת דגל אש"פ. בושה לרמטכ"ל שנבחר בחטא.  (לת) אינפיניטי
  • 16:08
  • 18.04.12

82 לא לגייס מתנחלים לצמרת הצבא!  (לת) ישראלי שנמאס לו
  • 16:11
  • 18.04.12

83 זה לא נקרא הדיח אלא העביר לג'וב חלופי עד יעבור זעם. היה איזה דרוזי שהועף על שנתן לאשתו לנהוג ברכב במקומו.בדיחה קשה ועיוות מוחלט בהחלטות  (לת) מה קורה לצבא הכי מוסרי לשעבר?
  • 16:11
  • 18.04.12

84 אין סתם בעולם אשמדאי
  • 16:15
  • 18.04.12

רמטכ"ל בוגדני שמדיח קצין סתם ..........
מאבד באותו יום חייל בתאונת אימונים סתם...............

85 עדיף להרוג מאה מפגינים הכל יום במשך שנה...ולהשאר בתפקיד  (לת) אסד
  • 16:20
  • 18.04.12

86 אין ספק, הצבא עייף מהכיבוש. אבות אכלו בוסר ושיניי בנים תכהנה  (לת) הבחנה ראויה
  • 16:23
  • 18.04.12

87 האינטלקטואל הזה מתאים לתפקיד מטה, אין ספק, אחרי כן קידום, העיקר לשמור על הפנסיה השערורייתית  (לת) אריק
  • 16:26
  • 18.04.12

88 ניצן הוא מינוי פוליטי של ברק השמאלני, ראו נא כיצד המשטרה הדנית מטפלת בפורעים בקישור הבא http://www.youtube.com/watch?v=IpeiNso-Lqw&feature=youtu.be  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 16:26
  • 18.04.12

89 מצויין גשר בן דוד
  • 16:28
  • 18.04.12

מדובר בקצין שטעה בשיקול הדעת והפעיל כח יותר ממה שהיה מתאים למצב. לא חיית אדם, לא גזען ולא סמל ל"כיבוש.
היה ראוי להענישו באופן משמעותי אך לא להדיחו מהצבא וכך נעשה.
העובדה שיש ביקורת גם מימין וגם משמאל רק מחזקת את תחושתי שהתגובה הזו היא מידתית וראויה

90 "כשלים מקצועיים ופיקודיים בהיערכות הכוחות לקראת מסע האופניים". מי אמר אמר שצה"ל הוא צבא כיבוש ולא צבא הגנה?  (לת) אזרח במבה-לנד
  • 16:28
  • 18.04.12

91 כשעצירת מפגין חמוש במברשת שיניים מצילה את המדינה, עצירת רוכב אופניים משולה לבלימת שריון סורי בגולן  (לת) צבי
  • 16:32
  • 18.04.12

92 אף אחד לא זוכר שהוא נתן 20 שנה מחייו לצבא ולמדינה אמיר
  • 16:36
  • 18.04.12

זה לא מעניין אף אחד נכון?

  •   הוא בחר בחיילות כמקצוע, לא נתן ולא לקח, מורה,רופא,נהג ומהנדס עשו אותה הבחירה ותרמו לעצמם ולמדינה בה הם חיים באופן זהה. התגמול האישי לאנשי צבא הוא שערורייה בהשוואה לאיכות האנשים והתגמול בסקטורים אחרים.  (לת) אריק
    • 17:07
    • 18.04.12

93 צביעות אמת
  • 16:38
  • 18.04.12

מה זו הצביעות הזאת? ברגע ששולחים אדם עם מדים ונשק מניחים שאולי הוא ישתמש בו. נכון שזה עצוב אבל זה שהפעם צילמו את זה זה לא אומר שזה לא קורה כל יום..עכשיו זה לא יצא טוב מול המצלמות אז נדיח את הסמחט..כמו לאלף אמסטף ואז להתבאס שהוא תוקף את הילד שלך..תשאו בתוצאות של מכונת ההרג שלכם רמטכל צבוע וברק מפוברק
חבל שהרמטכל לא קיבל פצצה לפנים שתוציא אותו מהצביעות ומהכיסוי תחת

94 לגרש מצה"ל כל לוחם המפריע לאויב לנצח אותנו--רק כניעה והתאבדות יביאו שלום  (לת) נימרוד כנעני
  • 16:42
  • 18.04.12

95 זאת השגיאה שלו להשתמש בנשק מול מצלמות !!!!!!! אני
  • 16:53
  • 18.04.12

לפחות הוא מודה בטעות "שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות" פעם הבאה הוא פשוט ידאג שלא יהיו מצלמות וכך אולי ייצא לו גם להשתמש באקדח כראוי...!!!!!!!!!!!!
פשוט ביזיון אולי היה עדיף שלא ייפתח את הפה.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

96 לפני כמה חודשים שוטרים הכו מפגנים בוולסטריט ניויורק, אל אחד לא פוטר!  (לת) ישראל
  • 17:06
  • 18.04.12

  •   תעביר את האינפורמציה לאייזנר. אולי עכשיו, כשהוא פנוי, הוא ישמח לקחת תפקיד פיקודי בתור "ראש יחידת כסח" בתפוח הגדול. שאמריקה לא תגיד שאף פעם לא תרמנו לה בחזרה...  (לת) אייזנר לניו-יורק : נשמע טוב
    • 17:29
    • 18.04.12

97 1. הסמחט טעה טעות חמורה 2. יתר הצבאות גרועים בהרבה אורית
  • 17:06
  • 18.04.12

1. הסמחט טעה טעות חמורה 2. יתר הצבאות גרועים בהרבה! אני חיה היום בארה״ב. האירוע שבו טבח חייל אמריקאי במשפחות הוא חריג, אבל הריגה לפני בדיקה, והתנהגות גסה לאזרחים הם מעשים שכיחים באפגניסטן. המצב שלנו חרא, סליחה על הביטוי. יש כאלה שמאמינים שאנחנו יכולים לסגת מכל השטחים ולא להילחם. אשרי המאמין. אבל ברור שעצם השליטה באוכלוסיה שחלקה עויינת, מביא לעוולות והקצנה. אני לא רואה פתרון. הפלסטיניים משתמשים במצלמות כנשק. היום ישראל לא בחדשות הבינלאומיות (בכל זאת, הערבים אכזריים פי אלף אחד כלפי השני., עיין ערך סוריה. לכן הריגה קטנה אצלנו לא משודרת בחול - יש עשרות אלפי הרוגים סוריים, צפון קוריאה משפרת טילים ...) אבל בתקופות ׳משעממות׳ יותר, כל שטות קטנה הופכת לנשק בידי הפלסטיניים. קשה לכעוס על הסמחט שליבו כהה כלכך, שאינו מבחין כבר באלימות שהפכה טבעית ומידתית עבורו, כאשר כל חייו הם מלחמה. לכן אנחנו במילכוד.

98 עונש לא הולם בפרט לאור דבריו של הסא"ל מהם משתמע שאם אין מצלמות זה בסדר להכות כך מפגינים לא חמושים במדינה דמוקרטית עלאק....  (לת) בושה
  • 17:06
  • 18.04.12

  •   אייזנר יודע טוב איפה הוא חי ומה הנורמות המקובלות.מג"ב שיכללו כבר לפני שנים את הנוהל של הכאת עציר כפות בתוך הג'יפ, רחוק מהעין ורחוק מהמצלמות. על מה ההפתעה?
    • 18:58
    • 18.04.12

    ב-97, כחייל צעיר בצבא ובתקופת הכשרה, נשלחנו בפסח לתגבר כוחות מג"ב בירושלים, בתקופה של פיגועים איומים במרכזי הערים.
    באחד הלילות, במהלך סיור רגלי יחד עם שוטר מג"ב, באזור כיכר צה"ל, עצר המג"בניק ילד פלסטיני כבן 11 או 12, וביקש ממנו תעודות. הוא אמר לי שאנחנו לוקחים אותו לאיזה חצר מאחורה כדי לטפל בו קצת. ההתנגדות התקיפה שלי לדבר הזה עלתה לי במכה חזקה בפנים מאותו מג"בניק עם מכשיר הקשר האישי שלו, אבל הנוהג השפל הזה, לפחות לאותו לילה, נמנע. זה היה רווח אז, וזה עדיין רווח היום.
    רוח המפקד, כפי שאני הבנתי אותה (וההגינות מחייבת לומר שזו הייתה של שבועיים, תקופה קצרה), הייתה להשליט טרור פסיכולוגי, לגרום לערבים להשתין במכנסיים רק למראה מדי מג"ב.

99 במקום אייזנר הייתי מתפטר על המקום. תחת רמטכ"ל כזה לא הייתי עובדץ  (לת) הוא אינו מקרין יושרה
  • 17:19
  • 18.04.12

100 עליבא דה אייזנר זו לא הייתה טעות! זו רק היתה ("אולי") טעות לעשות זאת מול המצלמות!... אורי כדורי
  • 17:22
  • 18.04.12

ולביריון הזה נותנים עכשיו פרס, תפקיד מטה! לפחות בדקתם אם יש מספיק קסדות בימ"חים לכל פקידות המטה בצה"ל?

  •   ( ע ) ליבא ??? אביב גפן
    • 18:13
    • 18.04.12

    אורי כדורי והתעויוט.................
    אורי כדורי ועלובי החיים..................
    אורי כדורי הוא בן אמיתי................

101 העלו את סא"ל אייזנר על מוקד השמאלנות והתקשורת . מי ישאר להלחם? מי יסכים? אברמי
  • 17:24
  • 18.04.12

החלטה פופוליסטית. אייזנר שילם מחיר כבד אישית, ומי שישלם מחיר כבד יותר תהיה מדינת ישראל. קצינים יהיו "ראש קטן" , לא יבצעו מה שיוטל עליהם,הצבא יפחד לקבל עליו משימות שמא יואשם בהכאת ערבים או טרוריסטים.
בושה וחרפה,.להבא שישלחו לבקעה את מתנלי שינקין- אלנבי-אבן גבירול.

102 הדחה אלה לב
  • 17:26
  • 18.04.12

איזה כיף. שמחה וצהלה (צה"ל). הללויה. ביצוע "בנחישות ובלי רגישות".

103 כשל ערכי.....אהבתי, אפשר להעביר אותו לנהל איזה תיכון של עם האדונים. אריק
  • 17:27
  • 18.04.12

עם אדונים הכוונה לעם הנבחר לא לגזע העליון , שם בכל זאת הסטנדרטים הרבה יותר גבוהים.

104 כל הכבוד לרמטכל  (לת) מיכל
  • 17:28
  • 18.04.12

105 עדיף רמטכ"ל תחמן כמו אשכנזי מרמטכ"ל בוגדני כמו גנץ טל
  • 17:28
  • 18.04.12

גנץ הבוגדני ,סופך שהחיילים שלך יבגדו בך בשדה הקרב.

106 לוזון חדש? אליהו
  • 17:32
  • 18.04.12

מה קורה פה,זה מכבי פ"ת בהנהגת הלוזונים?
עברין פלילי אינו יכול לשמש כמפקד בצה"ל!

107 אני לא מבין. סמח״ט מתעסק ישירות דני
  • 17:34
  • 18.04.12

בפיזור הפגנות? גם אף פעם לא שמעתי על פיזור הפגנה בעזרת מכה בכת רובה בפנים בפיזור הפגנה. מה אין גז מדמיע? נגמרו כדורי הגומי? חיילים מסרבים להתעסק עם זה ומשאירים את העבודה לקצינים בכירים? זה ממש חלם. ואני אומר כל זאת בלי אפילו להתייחס לעצם המעשה של הסמח״ט.

108 המנעות מפיקןד אבי
  • 17:39
  • 18.04.12

23.

המנעות מפיקוד

אבי, 18/04/12 17:07
שןנאי ישראל יכלו את עצמם על ידי שנאה עצמית וכפי שמבואר שהצפון הוא שמאל כמו שכתוב צפון וימין


מוטב שקצינים ערכיים יתנו להם ולתושבי אקירוב מלון הולילנד ןחוגגי המיטות הכפולות בשחקים לאכול אחד את השני מבלי שהם יפקדו על כך

109 שמתם לב מה הוא אמר? המצלמה אשמה
  • 17:40
  • 18.04.12

יכול להיות שזו היתה שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות. אידיוט מושלם. משתמע מכך שאם לא היו מצלמות היה מכה אותו עד עילפון. אם אלו דבריו אז אפשר בקלות לשער מה קורה ללא מצלמות. בלי קשר לפשע שביצע, אם שיקול דעתו של קצין בכיר כה פגום. אז אוי לצה״ל ולנו. טוב שיש לנו אטום על פי מקורות זרים כמובן.

110 נקצין עם היד השבורה עלי
  • 17:47
  • 18.04.12

אני לא מבין איך הקצין מעיז לעצמו לומר כי המפגינים שברו לו את היד, הרי לא מתקבל על הדעת שהוא ישתמש בנשקו ולהכות בעוצמה את המפגין עם יד שבורה. תתבייש אפילו שקר לא יודע לשקר

111 הדרך היחידה להתמודד עם השמאל האנרכיסטי היא בשיטה של אנדרי בריוויק! אנדרי אוהבים אותך! מלך!!!
  • 17:52
  • 18.04.12

לפני שנה שכנע 77 חלאות נורבגים לא להגיע למשט בעזה. זה הצליח! מי אמר שאין דרך להתמודד עם השמאל האנרכיסטי קומוניסטי שחבר לאיסלם המטורף.

112 חראגיל הצבא 'המוסרי ביותר' שומר על פורעים בבת עיניו.  (לת) ר. חיים
  • 17:56
  • 18.04.12

113 אורית מתגובה- 76 מיקו
  • 17:56
  • 18.04.12

את מדהימה !

114 רמטכל גבינה צהובה, נוח לבוסים שלו ופוזל מעבר לכתפיו ליישר איתם קו, איתם ועם הימין הקיצוני. קריקטורה של רמטכל. גנץ=מריונטה  (לת) אייזנר הפרחח עם הכיפה והפלאפלים לא רק שלא נענש, הוא קיבל היום פרס. לא רציתם אותו בתור סמח"ט, תקבלון אותו בתור אלוף או אפילו יותר. כל קצין בצהל הזה, צריך ברזומה שלו הצלחה כזאת
  • 18:11
  • 18.04.12

115 אין רמטכ"ל, יש בורטוכאל = תפוז בערבית. יואב גלנט, ירינו לעצמנו ברגל. מחל לנו  (לת) השוטה על הגבעה
  • 18:20
  • 18.04.12

116 הבעיה אינה אייזנר אלא מאות אלפים אשר תומכים במעשיו הנפשעים  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 18:21
  • 18.04.12

117 כל הכבוד! עשית טעות ואתה ממש לא אם ערכי אז מבחינתי תהיה מחוץ לכל מסגרת ייצוגית לא רק בצבא. אסף
  • 18:21
  • 18.04.12

הסמח"ט המכה גם אם עריכת וידאו כזו או אחרת לא יצליחו להמעיט או להקצין יתרה ממה שאתה עשית, זלזול בכבוד האדם,פגיעה קשה באדם שלא בא לפגוע אלא להפגין את מה שהוא מייצג, אתה רווי באגו אדיר ועם נשק זה הרבה יותר קל כמו להרבה חיילים בצבא אז אני הייתי שם אותך גם בכלא הצבאי.

118 להדיח מהצבא ולהוריד לדרגת טוראי אורן
  • 18:37
  • 18.04.12

"מיטב" הקצינים כבר הודחו מצהל על כשלים ערכיים חמורים פחות

119 כמה צעירים איכותיים יעזבו את הארץ כדי לא לשרת במילואים בעקבות הפרשה המאוסה הזאת מבושס
  • 18:55
  • 18.04.12

מי ירצה לשרת בקלגס שאלה מפקדיו? הרמטכ"ל לא מסוגל לחשוב על המשמעויות החברתיות של צעדו. לא מדובר בסוגיה צבאית גרידא. שר הבטחון הבין זאת והביע שאט נפש מהארוע המגעיל ומי שגרם לו.

120 KESHEL ERKI SHEL HARAMATKAL  (לת) rebbe
  • 18:56
  • 18.04.12

121 נתנו לניצן אלון להחליט - זה כמו לשים את ראשך מול התליין..  (לת) שלומי
  • 18:59
  • 18.04.12

122 מעתה באירועים דכאלה יש לתפוס ראש קטן ולחכות לשמאל לרמטכ"ל ולניצן אלון יעקב
  • 19:03
  • 18.04.12

ובא לציון גואל

123 גנץ הוא בחור משכמו ומעלה - החלטותיו ראויות והוא עומד במשימותיו כרמטכ"ל בכבוד!!! בניהו
  • 19:13
  • 18.04.12

בצבא מציינים מעשי טרור לא מאורגנים כאירוע פח"ע ספונטני - אין ספק שגם הסמח"ט המכה פעל בספונטניות - רואים זאת בבירור בסרטון, עצוב שאנשים חסרי אמות מידה מוסריות בסיסיות מגיעים לדרגים כה רמים בצבא ההגנה לישראל.

124 הדבר שהכי מדהים בפרשה, שאתם תומכים בדפקט אבי
  • 19:13
  • 18.04.12

הזה.

125 קם יורש לאפי איתם שושלת
  • 19:26
  • 18.04.12

והם גם דומים פיזית

126 ומה אם המפגין היה מהימין?  (לת) מיקי
  • 19:43
  • 18.04.12

127 Danish Police beating much more professional mis
  • 21:29
  • 18.04.12

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IpeiNso-Lqw

128 יש להדיח את אייזנר לא רק מתפקידי פיקוד אלא מצה"ל דרושים קצינים ערכיים, לא בריונים ברשיון
  • 21:38
  • 18.04.12

אם הרמטכ"ל מאמין שהערכים שהפגין שלום אייזנר כסמח"ט, והתקרית החמורה מאד בבקעה אינה ההתקלות הראשונה של הבריון חובש הכיפה עם החוק והסדר, אינם ערכים מקובלים על צה,ל הוא חייב לפטר את אייזנר. קצינים כמותו אינם חסרים ואינם נחוצים לצה"ל.

129 מתגובתו של המושהה מתפקידו ברור כי על הרמטכ"ל מוטלת החובה להדיחו מהצבא לאלתר קורא ומשתומם
  • 22:05
  • 18.04.12

שיקח את כל ההפרשות הצבורות ו"יעשה לביתו".

130 החליט מהר וטוב.נראה לי שאני מתחיל להעריך אותו.שישכח מהמאמאליגה.  (לת) הגוי..
  • 23:22
  • 18.04.12

131 כדי לקבל קצת פרופורציה צפו כיצד טיפלה המשטרה הדנית במפגינים שלה. גל
  • 22:30
  • 19.05.12

אם בישראל זה היה קורה, כל השוטרים כולל המפכ"ל היו מפוטרים ברגע.

יש ביוטיוב הרבה קטעים כאלו...



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IpeiNso-Lqw

פרוייקטים מיוחדים