מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

נציג משפחות נפגעי הטרור תקף את המדינה: "השכול שלנו הוא סוג ב'"

יוסי מנדלביץ', ששכל את בנו בפיגוע בחיפה, ביקר בחריפות את עסקת שליט ואת הטיפול בנפגעי הטרור. בסוף דבריו הוא זכה למחיאות כפיים בניגוד לנוהג

נציג המשפחות השכולות, יוסי מנדלביץ', יצא היום (רביעי) בביקורת חריפה ביותר כלפי הממשלה והמדינה בטקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה. מנדלביץ', ששכל את בנו יובל בפיגוע בחיפה ב-2003, נאם במשך דקות ארוכות והתייחס לעסקת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ולאופן שבו המדינה מטפלת בנפגעי הטרור. בסוף דבריו זכה מנדלביץ' למחיאות כפיים – למרות הנוהג לא לעשות כן באירועים מסוג אלה.

"בסופו של דבר התקבלה עסקת שליט אך באיזה מחיר?", תהה מנדלביץ' בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו שנאם לפניו בטקס, "חמאס ניצח בעסקה. אנחנו רואים את המרצחים בתוכניות טלוויזיה, אלה שאחראים לגרועים שבפיגועים בישראל משוחררים לחופשי". הוא שאל עוד: "מהי התפיסה הביטחונית לגבי שחרור מחבלים? אנו דורשים לדעת כיצד הממשלה מתכוונת לנהוג".

מנדלביץ', שהיה בין העותרים נגד קיום העסקה, הוסיף כי "נכון שביום אחד בשנה זוכרים את חללי הטרור – אך ב-364 הימים האחרים שוכחים ומזניחים אותם. נשמרת ההיררכיה הברורה בין חללי צה"ל לבין אזרחים שנהרגו. השכול של החללים והאזרחים נותר פרוץ ושומם, הגורמים המחליטים לא השכילו ליצור מערך טיפול משותף, ובאזרחים חללי טרור מטפל הביטוח הלאומי. המחוקק החליט כי יקראו להם בשם הביזארי 'נפגעי פעולות האיבה' – כאילו אינם חללים, כאילו עודם חיים". הוא הגדיר את השכול של נפגעי הטרור כ"שכול סוג ב'".

נתניהו, שנאם כאמור לפניו, אמר כי "מעשי הזוועה של הטרוריסטים נגדנו אינם יודעים גבולות מוסריים. אכזריותם של הטרוריסטים אינה יודעת שובע. יש להם דבר אחד משותף: הם רוצים לרצוח יהודים, הם רוצים לעקור את עמנו ואדמתנו. הם לא יצליחו בכך, אנו נישאר בירושלים – עירנו המאוחדת של העם היהודי". הוא ציין עוד כי הוא "רואה את הנחישות הזו במשפחות הנופלים. ראיתי אותה אצל בני משפחת פוגל וישי, ראיתי אותה במשפחות הנרצחים בטולוז ואצל כל אחד ואחת מכם. הם רוצחים ואנחנו בונים".

יום הזיכרון ל-22,993 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה צויין הבוקר ב-11:00 בצפירה של שתי דקות שנשמעה ברחבי הארץ. מייד לאחר מכן החלו בחלקות הצבאיות בבתי העלמין הצבאיים טקסי הזיכרון. טקס הזיכרון הממלכתי התקיים בהר הרצל בירושלים והשתתפו בו נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הכי אבסורדית היא התמונה מחוף הים בתל-אביב !!! הולכות בביקיני לחוף הים כדי להשתזף ביום הזכרון ,ועומדות דקה דומייה ? ממש זכרון וצער בחוף הים של תל-אביב בין משחק מטקות אחד לשני !!!  (לת) מדינת תל-אביב
  • 14:11
  • 25.04.12

  •   אני החייל האלמוני הקבור בחיים בחדר המתים שמתו מקור כלבים שקנו חתול בשק ומכרו דגים בים לכל המרבה במחיר כלב ואתנן זונה העובדת בכיכר המדינה המאמינה בדעות קדומות ואמונות תפלות על חבלי משיח ושעבוד מלכוית העולות ויורדות כטיסת נדנדות בכיכר המושבות המלאות בהתנחלויות מנחלת בנימין ועד לנחלת יצחק בן נתניהו היושב שבעה בנחלת שבעה ומודה לאל הטבריני שלא עשה בי כרצונו של השופט התאילנדי או ההולנדי המעופף מעל לקבר הצדיק יותר מהעפיפיור שטס כמו טווס בלי מטוס ובלי טייס מעל למגדל הבורסה ברמת גן החיות התנכיות שזכו בפרס עם הספר שיצא לאור בהוצאת חושך מצרים  (לת) .
    • 17:31
    • 25.04.12

  •   אלוהים חייב ליהודים הרבה כסף והגיע הזמן שיפסיק להיסתתר מאחורי הגדר וילמד מהגרמנים לשלם שילומים לכל החיים על חשבון המתים  (לת) .
    • 17:52
    • 25.04.12

  •   תודה לאל ברוך השם שאלוהים לא דתי ולא יהודי כי אם הוא היה כזה לא הייתי מאמינה לאף מלה שלו  (לת) .
    • 17:56
    • 25.04.12

  •   יזכור אלוהים את החיילים האלמונים שחזרו מהמילואים עם אוהל סיירים כי המדינה הרסה להם את הבית השלישי מימין לשמאל הקיצוני הדורש לפתוח באש על כל מי שמתביש לבקש שלומינימלי עכשיו בין הרב לפרופסור מרחוב הקבלן לעבודות עפר ואפר פרה איומה שבאה ליישר את ההדורים בין גשר המיתרים לשער המוגרבים  (לת) .
    • 18:03
    • 25.04.12

  •   כי באמת לא יכול להיות שאלו תיירים, או סתם גמלאים שאולי אפילו חלק איבדו קרובים בעצמם , או אנשים מעיר אחרת. איך תמיד ימנונים יודעים הכל וחושבים שהאמת הבלעדית , היחידה ואין בלתה היא אצלם ורק אצלם, במדינת יהודה.  (לת) אזרחית תל אביב גאה שלא הלכה לים כבר מזמן
    • 18:16
    • 25.04.12

  •   מה זה?! אל תנסה אולי, להרוס לי את יום העצמאות - יום ממש לא משהו השנה, כי המדינה הזאת ממש דפוקה והמחאה שיקרה ושיקרה, וגם תעזוב את הריבון בצד! הריבון הכי בסדר מכל דבר, שהכי בסדר.  (לת) שתוק!
    • 18:43
    • 25.04.12

  •   ממש ממש שטויות  (לת) שטויות
    • 18:44
    • 25.04.12

  •   נכון הן הולכות לים ואת הכל היום עסוק קחתגובה הולמת
    • 11:22
    • 26.04.12

    לקנות בשר למנגל של יום העצמאות. לכן אני בעד תל אביב לפחות לא נהיה צבועים כמוך. בכל מקרה אל תבוא לתל אביב אתה רק מפריע לנו. לנו יש מדינה משלנו ואתה לא נחוץ לנו. אבל אם תבוא סמוך עלינו נדפוק לך דוח חנייה שתממן אותנו.

02 אנחנו איתך בכאבך יוסי!  (לת) אזרח
  • 14:14
  • 25.04.12

03 נפגעי פעולות איבה פלסטינים בנו של הציניקן
  • 14:14
  • 25.04.12

ומה עם אלו שנרצחו בידי מרצחים יהודים כגון ברוך גולדשטיין ?
מה עם הטרור היהודי האכזרי הרוצה לעקור את הפלסטינים ?

  •   צריך להתיחס באופן זהה לכל מי שנהרג כי הוא ישראלי וזה כולל חיילים בשירות ואזרחים שנהרגו בפיגועים  (לת) לאו
    • 17:48
    • 25.04.12

  •   הפלסטינים יכולים לדאוג ליום הזכרון משלהם.. עידו
    • 18:27
    • 25.04.12

    הם לא ילדים קטנים.
    שינסו להפחית את ימי הזכרון לכל שהיד "שהקריב" את עצמו למען המולדת ע"י רצח אנשים באוטובוסים.
    אולי ככה גם לישראלים יהיה קצת יותר כבוד אליהם.

  •   הערבים לא צריכים, לא אותך ולא ת'פה שלך, כי הם לא פחות חכמים ממך! תפסיק לזלזל בהם, ותענה: יש בארץ אזרחים סוג ט'. מה שלומם?  (לת) אזרח סוג ט'
    • 18:48
    • 25.04.12

04 נמאס שכל הורה שכול תורן מרשה לעצמו להשתולל בטקסים!  (לת) דיייי
  • 14:21
  • 25.04.12

  •   צודק, שלא יפרקו את זעמן ע"ח החיילים האחרים  (לת) ס
    • 17:55
    • 25.04.12

  •   "מחיאות כפיים בניגוד לנוהג". תגידו את האמת בפנים: לימין אין אלוהים, אין נוהג, ואין שום דבר קדוש! כשהם רוצים להוכיח משהו הם משתינים על הכל מלמעלה! בושה וחרפה!!!
    • 18:58
    • 25.04.12

    והארץ - תפסיקו לצנזר דברי אמת!!!

05 אני מחזק את דבריו של יוסי מנדלוביץ... רון
  • 14:25
  • 25.04.12

הוא צודק בכל מילה. לכבד את חיילי צה"ל זה מתבקש בגלל הקרבת חייהם למען המדינה ומכיון שצה"ל שלח אותם אבל המבחן של הצבא והמדינה זה לטפל בקורבנות איבה כי גם זה אחריות המדינה לדאוג לביטחון אזרחיה והלחץ של משפחת שליט יוצר תחושה בקרב אנשים פטריוטים ששלחו את בניהם שנפלו בקרב -האם זה שווה את המחיר אם בסוף משחררים מחבלים מתועבים עם דם על ידיהם. -נקודה למחשבה-

06 טקטיקה בדוקה. תן לשלישי לעשות את העבודה המלוכלכת, עמוד בשקט בצד (אתה הרי קראת מראש את הנאום) ומעל לכל גלגל עיניים לכיוון כנפי השכינה..  (לת) יוסלה
  • 14:25
  • 25.04.12

07 הנואם מר מנדלביץ אמון על האג'נדה השולטת (לצערי),אבל לא על עם ישראל החי במדינת ישראל  (לת) רוני
  • 14:26
  • 25.04.12

08 אזרח כבוד באירועים שונים , מתקבל אצל שואי עולם, שוכחים שמדובר בלוחם שנכנע ללא יריה אחת,ביזוין לרוח הלחימה של צה"ל.אביו מנסה לבנות קרירה פוליטית.  (לת) שליט חוגג
  • 14:30
  • 25.04.12

  •   ואתה שוכח שהם ירו בו ופצעו אותו. מעניין איך אתה היית מגיב  (לת) ל-05
    • 16:36
    • 25.04.12

  •   תגובה רון
    • 19:17
    • 25.04.12

    אם תקרא קצת על חיילים שסיכנו את חייהם במודע כדי להציל חיילים בשדה הקרב ממות ודאי -קל וחומר שחייל בודד שחי בשבי צריך להתנגד לביצוע עיסקה שמשחררת כמות עצומה של רוצחים ובטח ובטח שבכלל לא נוסתה אופציה אחרת להציל אותו .זה שהצבא מנוהל בצורה ביזיונית -לא אומר שכל 3 שנים נשחרר מחבלים עם דם על הידיים.

09 הממשלה תנהג בצורה שתטיב עם הרייטינג שלה בעם גיא
  • 14:41
  • 25.04.12

אתה צריך לדעת את זה.

10 הייתה זו טעות לחבר את יום הזכרון לחיילים עם זה של נפגעי הטרור רונן
  • 14:41
  • 25.04.12

יום הזכרון לחיילי צה"ל הוא יום חשוב למדינת ישראל.
אין להשוות חייל שנהרג במהלך מילוי תפקידו עם חלל של פיגוע טרור.
חבל מאוד שחיברו את המועדים הללו.
כך הוכנסה פוליטיקה מיותרת לחלוטין ליום הזכרון לחללי צה"ל.

  •   רונן אתה צודק! החיבור בין שני התכנים לא נכון ולא חכם. חייבים להפרידם על פי חוק.  (לת) לרונן
    • 17:16
    • 25.04.12

  •   נקודה למחשבה מוטי
    • 17:20
    • 25.04.12

    בפיגוע בגסול אילת נהרגו יחד אזרחים וחיילים. הראשונים הם נפגעים סוג ב' מטופלים על ידי ביטוח לאומי והשניים חללי צה"ל עם כל המשמתמע מכך. למה? מה ההבדל?

  •   הייתי מסכים איתך, לו היו זוכרים שנהרגו בקרב בלבד. אשקלוני
    • 22:24
    • 25.04.12

    לצערי רשימת החללים כוללת כל מי שנפטר בעת שרותו הצבאי, גם אלה שנהרגו בתאונות דרכים, נדקרו בפעבים ביום שישי, התאבדו וכד.

  •   מסכים 100% רני
    • 02:01
    • 26.04.12

    בדיוק הערתי על כך לחבריי. מעצימים את תחושת הקורבן, שאין לה מקום בזכרון חללי צה"ל. חיילים אינם קורבנות, הם נותנים את חייהם כדי להגן על המדינה. הרוגי פיגועים הם, במקרה הטוב, קורבנות מקריים שהיו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, ובמקרה הרע הרוגים שניתן היה למנוע.

    אמנם ברמה האישית מי שמאבד קרוב משפחה או חבר חש את אותה תחושת אובדן וכאב בין אם נהרגו בקרב או בפיגוע, וזה ברור, אבל ברמה הלאומית יש הבדל גדול.

  •   כל חייל, הולך לצבא בידיעה שאולי לא ישוב. מכאן ההבדל תתבגר
    • 08:20
    • 26.04.12

    לוחם, טייס, חירניק או כל אחד אחר, שמת גם ממחלה וגם בתאונת דרכים, ראוי שיזכרו אותו, ואת נכונותו לתרום לעם ישראל. לא כך לגבי מי שאכל במסעדה ונהרג בפיצוץ בזמן שעסק בעניניו בלבד.

  •   ההבדל הוא שהחיילים הוצבו שם להגן עליך, והאזרחים נקלעו לשם לרוע מזלם  (לת) למוטי
    • 02:41
    • 29.04.12

  •   סדר ימי השכול : 1=פעולת גבורה בקרב, 2=פעילות בהתנדבות, 3=פעילות רגילה בקרב, 4=כל השאר, כולל חיילים בחופשה, נפגעי פעולות איבה, תאונות דרכים וכן הלאה.  (לת) עצבני
    • 02:59
    • 29.04.12

11 אתה צריך להפנות את הביקורת אל עיתון 'הארץ' שדחף באגרסיביות לעיסקה  (לת) אחד העם
  • 14:48
  • 25.04.12

12 כשמאלני, אני מצדיע לאב השכול על דבריו הנכונים.  (לת) מנחם
  • 14:59
  • 25.04.12

13 ממשלת ישראל מזניחה את אזרחי ישראל ראובן - חולון
  • 15:03
  • 25.04.12

ההזנחה לא רק לגבי נפגעי הטרור, גם ניצולי שואה זוכים ליחס מזלזל מזה שנים רבות. מיעוטי יכולת העובדים בשתי עבודות אך לא מגיעים לשכר המינימום מוזנחים ונקראים ע"י ממשלה הזאת "בטלנים". במקום להעסיק עובדים בתנאים נורמליים והגונים - שולחת הממשלה את אזרחי ישראל לחברות כח אדם העושקים את המדינה ואת העובד בתנאי עבדות. כל הטכסים נועדו לראשי המדינה על מנת להצטלם בטלויזיה אך לא לאנשים שיום הזה הוא זכרון יקר אך עצוב.
כל הכבוד למר מנדלביץ שאמר ישירות את מה שעל ליבו - אך השאלה היא אם זה יפול על אוזנו של האחראי ?

14 יום הזיכרון הוא לזיכרון הנופלים. ההתעסקות שלכם ביום זה בפלגנות זכרני
  • 15:05
  • 25.04.12

וויכוחים סביב נושא השכול היא לא ראויה.

15 זה מחדל מתמשך שאין לנו עונש מוות במדינה הזאת רוניק
  • 15:05
  • 25.04.12

אנו ממתינים בחרדה עד לחטיפת החייל הבאה. ברור לכולנו שזה יבוא וכן ברור מאיפה יחל המו"מ. ללא עונש מוות למחבלים- זה לעולם לא ייפסק.
עסקה כזאת שבה משחררים מחבלים שמרצים עונש חוקי, למעשה מתעלמת באופן גורף מזכות הקורבנות לראות את הפושע בא על עונשו. וזה לא צודק...
גם דו"ח שמגר עושה צחוק מהאינטליגנציה של כולנו, ואין בו שום דבר שאדם פשוט מהרחוב לא יכול לאמר לך בעל פה, בשיחת חולין. שמגר פספס את העיקר, והעיקר זה "מניעה" בדרך של עונש מוות למחבלים. חבל...

16 העוגייה מתחילה להתפורר מיובש  (לת) עופר
  • 15:05
  • 25.04.12

17 אין גבול לחוצפה ונגמרה הבושה בשם השכול מותר הכל גם לפגוע בשכולים אחרים  (לת) און
  • 15:10
  • 25.04.12

18 ממש עניין חדשותי מה הסיפור? תנו לצהל לנצח? או מציצנות של כאב ושברון?  (לת) שי
  • 15:15
  • 25.04.12

19 יוסי מנדלביץ שניסה בדרכו המיוחדת להעמיד את הממשלה על הטעות הנוראה  (לת) של העסקה נדחה שוב ושוב
  • 15:15
  • 25.04.12

20 שליט כבר שוחרר אבל הויכוח עוד לא תם. אבל אנו דורשים ממשלת ישראל פישלזון
  • 15:22
  • 25.04.12

לקבוע נוהלים לשיחרר או אי שיחרור חטופים.
לא יעלה על הדעת לשחרר רוצחים ולכן צריך לקבוע מדיניות ברורה או שתיכנון לטווח ארוך קשה לה לממשלה.

21 אכן נאומו הכואב של מנדלביץ הוא נאום מכונן. הוא נוגע בכל אחת מאושיות חיינו הטרור היכה בנו עוד לפני קום המדינה
  • 15:30
  • 25.04.12

לא יהודה ושומרון הביאו אלינו את טרור הדמים הנורא הזה בתוך המרחב האזרחי, אלא יכולתם של מוסלמים ערבים להרוג נשים ילדים וזקנים כדי להשיג מטרה פוליטית.
העולם כינה טרור כזה בשם ״פשעים נגד האנושות״. פושעים אלה שישבו בבתי הכלא בישראל, ביצעו פשעים נגד האנושות וככאלה אסור היה לשחררם. גזר דינם היה חלוט,  ולממשלה אסור היה לדעת איפה נמצאים המפתחות לשחרורם.
לא רק שחללי טרור אלה נפלו על תקומתה של ישראל ממש כמו חייליה, אלא בזכותה של ממשלה עיוורת, רוצחיהם שוחררו לחגוג את חגיגות הנצחון על אזלת ידינו, להתעצם,  ולשוב ולרצוח בנו על ידי אותם ארגונים ששלחו אותם קודם לכן.
הם הרי נפלו מאותם אוייבים בדיוק, איך הם לא נכללים בטכסי הזכרון כחללי מלחמות ישראל.
הלא דמם נשפך מידיהם של המתועבים שבאויבינו, המשפחות השכולות והפצועים אינם זוכים לטיפול המיומן שיודעת מערכת הבטחון להעניק למשפחות החללים ולפצועים. 
תפיסת עולם זו היא שגויה וחייבים לתקן אותה, ויפה שעה אחת קודם

22 ובישיבת עמיאל במרכז תל אביב - יום רגיל רחל
  • 15:39
  • 25.04.12

לומדים מתפללים ושרים - עושים הרבה רעש
ובתגובה כיוונתי אליהם את הרדיו בפול ווליום כאשר היה שידור של אל מלא רחמים מהטקס - והם נאלצו, המסכנים, לסגור חלונות - אבל המשיכו בשלהם.

  •   הישיבת הרב עמיאל לא שרים כל השנה, בוודאי לא ביום הזיכרון, ספרי נא כי ה"רעש" היה רעש הלימוד של סדר א' שם ושמפריע לך "רעש" הלימוד כל השנה... ואת מעלימה את העובדה שאומרים שם הלל ביום העצמאות. רק שספרי נא גם שהישיבה התיכונית הזאת נבנתה שם ברחוב נהרדעא פינת פומבדיתא הרבה שנים לפני שהבתים מסביב נבנו. יש בעיה עם החרדים, אך את מנצלת את הדבר לענייניך האישיים.  (לת) תל אביבי
    • 17:06
    • 25.04.12

  •   ככה זה במדינת ת"א.  (לת) יעקב
    • 09:37
    • 26.04.12

23 בואו נאמר בגלוי - יש הבדל ומוטב שכך ע
  • 15:40
  • 25.04.12

בואו נאמר בגלוי - נאום ארוך מדי ולא ראוי

24 חבורת ברברים שאין להם כבוד למדינה אלא רק לעצמם נביא הזעם (מיל')
  • 15:42
  • 25.04.12

גם אם יש להם מה לומר זה לא המקום או הזמן, בדיוק כמו את כל מפעל ההנצחה שלהם אותו הם עושים על חשבונם ועל גבם של אלו שמתו בשדה הקרב. בושה!!!

  •   אבל התפרצות משפחת שליט בטכס בהר הרצל, לא מפריעה לך.  (לת) עמי
    • 16:27
    • 25.04.12

  •   תעשו את החשבון ותראו כמה נהרגו במלחמות מיותרות שהתנהלו בטימטום צבאי מוחלט.  (לת) לא מבין
    • 16:37
    • 25.04.12

  •   לא מבינה מה האינטרס שלך לפגוע בגלעד שליט בכול פעם. גלעד שליט היה חייל. מיכל
    • 18:59
    • 25.04.12

    חייל שנשלח למשימה על ידי המדינה.
    המדינה אחראית להחזירו בשלום. אם נהרג מפצים את המשפחה, אם נפגע מטפלים בו ואם נפל בשבי יש להחזירו הביתה.

  •   תודה למגיבים- לא מבין ומיכל. הימין , ומנדלוביץ כנציגו, מחפשים לחרחר מלחמות, למסמס גבולות, במקום לדרוש שלום, ולעשות כל שבידינו לשמור חיים.  (לת) שומר חוק בעד הפרדת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מיום הזיכרון לפעולות איבה, טרור- שמות, שהימין אלוף בהם
    • 15:59
    • 26.04.12

25 מה ביבי בונה בדיוק, חוץ מגדודי יח"צנים ודוברים שלא יודעים ליח"צן ולדברר, רק עולים מיליונים למשלמי המסים?  (לת) דנה
  • 15:47
  • 25.04.12

26 מנדלביץ', ובאיזו תכיפות אתה זוכר את נפגעי תאונות הדרכים, הדקירות במועדונים, ההזנחה הרפואית, או סתם אנשים שמתו מסרטן או איידס בייסורים גדולים? ביום הזיכרון אנחנו זוכרים את אלה שנפלו בשרתם את המדינה. הכללת נפגעי הטרור ביום הזיכרון היא טעות, ונעשתה בלא שיקול דעת מספיק, בימים של היסטריה ופחד. מנדלביץ', אל תעשה את השכול קרדום לחפור בו. גם אני שכלתי בן (לא בפיגוע ולא במלחמה), והכאב שלי הוא לא פחות משלך. מנחם
  • 15:56
  • 25.04.12

מנדלביץ', ובאיזו תכיפות אתה זוכר את נפגעי תאונות הדרכים, הדקירות במועדונים, ההזנחה הרפואית, או סתם אנשים שמתו מסרטן או איידס בייסורים גדולים?
ביום הזיכרון אנחנו זוכרים את אלה שנפלו בשרתם את המדינה. הכללת נפגעי הטרור ביום הזיכרון היא טעות, ונעשתה בלא שיקול דעת מספיק, בימים של היסטריה ופחד.
מנדלביץ', אל תעשה את השכול קרדום לחפור בו. גם אני שכלתי בן (לא בפיגוע ולא במלחמה), והכאב שלי הוא לא פחות משלך.

27 השכול שלכם הוא לא סוג ב' אלא שכול אחר. חיילים נהרגים כשהם בצבא. מיכל
  • 15:58
  • 25.04.12

חיילים הולכים לצבא ויודעים שיתכן שלא יחזרו. הם מוכנים לזה. גם אם קורה אסון ויש מוות שלא תוך לחימה מגיע להם אותו יחס מכיוון שהם הגדירו את מה שיעשו בשלוש שנות שירותם, תרומה למדינה.
הטרור פוגע באופן אקראי לכן זה שכול מסוג אחר.

  •   ראוי לחדד את תגובתך: החיילים מתגייסים על פי חוק. אין להם ברירה אלא להתגייס. מי שמחוייב לתת את חייו למען בטחון המדינה אינו דומה למי שנפגע בכל מסגרת אחרת.  (לת) למיכל
    • 17:21
    • 25.04.12

28 אב שכול, מצטער מאוד בצערך, אבל אתה לא צודק וטוב מאוד ששליט שוחרר  (לת) מזל שנתניהו היה בדיוק לחוץ. הוא לא עשה כלום, זה פשוט קרה לו
  • 16:00
  • 25.04.12

29 חלל צהל ונפגעי פעולות האיבה. תגובה לכתבה .... ((((*)))) דוקטור רבינוביץ. אל"מ במיל"
  • 16:01
  • 25.04.12

'נפגעי פעולות האיבה',למה ביזארי? הם לא נפגעו בפעולות איבה? ומה הצורך הגדול להיכלל במשבצת "חלל",אני לא רואה שום צורך לפרוץ מסגרות קבועות להן התרגלנו כדוגמת "חללי צהל" השמור לחיילי צהל ואין שום מקום לכעס כשבתוך המסגרת המשותפת של היום המוקדש לחללי צהל ולנפגעי האיבה ישנו נוסח ויקראו לנפגעי פעילות האיבה "חללים", הרי בכל מקרה ואיך שלא יקראו לזה תמיד החלל והנפגע יזכרו כמי ששילם בחייו. כדי שאנו נוכל לחיות בישראל היו קורבנות אשר לחמו במערכות ישראל ונפלו במערכות ישראל,אך כדי שנוכל לחיות בישראל נפגעי פעילות האיבה לא היו צריכים לצאת למערכות ישראל ולכן זה לא אותו הדבר והמשמעויות הן שונות. צריך להסתכל על הצד הטוב בתוך החור השחור המתואר בכתבה ואותו הציג דובר המשפחות השכולות,הדבר הטוב הוא שמדינה קטנה ולא עשירה משלמת ים של כספים למשפחות רבות אשר איבדו את כל היקר להם ואני כותב כמי שמכיר את הנושא מקרוב.יש לי דוד שנפל במלחמת יום הכיפורים והוא חלל,יש לי דוד אשר נפגע בפיגוע והוא לא חלל עם כל המשמעות המשתקפת השמורה להורים שאיבדו את ילדיהם,אחיהם ובניהם והוריהם במלחמה ולא מפיגוע ולמרות השוני בדרך בה הם נקטפו - בכל זאת המחוקק קבע שיש לאחד את יום הזיכרון לחיילים ולנפגעי פעולות האיבה ואני לא בטוח שצעד זה היה במאת האחוזים צעד טוב,מוטב היה להקדיש יום לחללי צהל ויום לנפגעי האיבה,זה שונה כפי שחייל שיוצא לקרב לא דומה לחייל שהחליט לסיים את חייו במסגרת הצבא והתאבד וגם הוא נקרא "חלל צהל" אבל הוא לא בקטגוריה זאת עם כל המשתמע מזה - זאת אומרת שלא יערכו תכניות בטלוויזה שיתארו את השכול של אותה משפחה,וכן אני מודע לזה שהדברים כואבים מאחר שכל שכול הוא כואב וכל מוות יוצר חלל שאי אפשר להתנחם בו במילים ובטח שלא בתגובה באנטרנט. לסיכום - יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום שיש בו צד של קדושה ויראת כבוד לחללי צהל בלבד,מי שנהרג בפיגוע האבדה היא קשה מאוד למרות שעם אובדנו או בלי אובדנו יכולנו להמשיך ולהתקיים בישראל,לא כך עם חללי מערכות ישראל שבזכותם אנו חיים כאן.
אלוף משנה במילואים,דוקטור רבינוביץ ותמר פולנסקי

30 השכול הוא ענין אחד.חיילים שנופלים במסגרת תפקידם ויש להבדילם dav
  • 16:03
  • 25.04.12

כמובן שיש לכבד את כל הנופלים.אך חשוב שתהיה אבחנה

31 גם הנרצחים בכבישים הם חללי טרור משה
  • 16:03
  • 25.04.12

הנהגים. אל תסתכלי עלי כמופרע. תחשבו טוב. עם כל הצער והיגון של נרצחי פעולות האיבה, חללי צהל חייבים בזכרון נפרד. כמו בכל מקום בעולם. גם באנגלי נרצחו אלפי אזרחים על ידי טרוריסטים איריים. וגם בארצות הברית. שם יש הפרדה מוחלטת. עדיף שיום הזכרון לחללי פעולות באיבה יהיה ביום אחר. וגם השם ההזוי : ״נפגעי פעולות איבה״. מה זה נפגעי? הרוגי! מה פעולות איבה?

32 עוד ועוד איש גמזו
  • 16:04
  • 25.04.12

נא להתכונן לתביעות זהות של ארגון נפגעי תאונות הדרכים ולתביעות של ארגון משפחות הנפגעים בתאונות עבודה ולתביעות נציג משפחות נפגעי חוסר באיברים להשתלה ונציג המשפחות ששכלו את יקיריהן במחלות סופניות וכך הלאה.

33 כמי ששייכת לפצועים-לא ההפלייה כואבת אלא השחרור.איני חושבת שאני כמו חייל/ת אלזה
  • 16:04
  • 25.04.12

אני כועסת על הפגיעה בי ולא רוצ הלהשוות אותי לחיילת...אבל בעניין עסקת שליט הוא צדק

34 כל טטיפוח הזה של פולחן השכול יצא מכל פרופורציה Reuven Holzer
  • 16:06
  • 25.04.12

זה התחיל בתור יוזמה ממלכתית לזכור את אלה שנפלו במלחמות ישראל. אחר כך נוספו לזה כל מי שקיפחו את חייהם בשירות צבאי , גם אם בתאונת דרכים ואחר כך באו קרובי משפחתם של נפגעי פיגועי הטרור ודרשו גם הם להיכלל בבית הלורדים הישראלי הרשמי ועכשיו גם משרתי ציבור כמו משטרה ומכבי אש גם הם ניכללים ביום האבל הלאומי ועושים עליהם אייטמים מיוחדיםלערוצי הטלויזיה ביום הזיכרון לחללי צה"ל, פעולות האיבה , המשטרה ומכבי האש.
עכשיו באים נציגי חללי הטרור וזועקים שלא מחשיבים אותם יען כי מדיניות הממשלה לא מקובלת עליהם.
רבותי. זה הפך לפארסה. אפשר להפסיק את כל יום הזיכרון הזה. זה הפך להיות חסר משמעות. עדיף להפסיק את זה מאשר להמשיך את פולחן המוות הזה שבו כל קרוב של ניפטר מנסה להראות שהרוגי משפחתו לא נחותים מהרוגים הירואיים אחרים וכבר מתכתשים בפומבי מעל במות ובטקסים עבשים.
כדאי להפסיק את זה ולהתחיל מחדש עם יום זיכרון לכל מי שנהרג תוך כדי ביצוע משימה קרבית בצה"ל. לא תאונות ומחלות ופיגועים ושריפות ומה לא. פשוט להפסיק עם זה.

35 הרודף אחר הכבוד, הכבוד בורח ממנו. המדינה יכולה להכריז מה שהיא רוצה, אך כולם יודעים שזהו יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אשר חרפו נפשם במערכה על הגנת המולדת ותקומתה. עם המון המון צער אמיתי על האובדן אין זה דומה להרוגי פעולות האיבה והסוהרים בכרמל שמעון
  • 16:09
  • 25.04.12

חיילים בשבי מחזירים גם במחיר ששלמנו- קוד שקיים מאז הקמת המדינה, ניתן לקרוא על תעוזה וגבורה של לוחמים במלחמת יום כיפור שחרפו נפשם לצורך חילוץ פצועים והרוגים. סיפורים שהדעת אינה מאמינה על תעוזה וגבורה....ואנחנו, מה מלמדים את ילדנו, לא ערכים של קדושת החיים אלא קדושת המתים. לא לצאת מופסדים, מובלים אחרי המחשבה מה יחשוב חמאס!!!!!!!!!

36 יש הבדל. גם מוות בתאונת דרכים או ממחלה הוא טרגי אך  (לת) יש הבדל.
  • 16:10
  • 25.04.12

37 לכל השולליפ את תיזמון הדברים, מה הגבתם שאח של גלעד שליט הפריע לטכס בר הרצל? עמי
  • 16:29
  • 25.04.12

כבר שכחתם?? הפרעה לטכס יום העצמאות. די לצביעות.

38 ומה עם נפגעי הטרור בכבישים הם פי כמה יותר, כנ"ל נפגעי טרור זהום האויר ובתי החולים?  (לת) מיואש
  • 16:31
  • 25.04.12

39 דרוג השכול לוחם בעבר
  • 16:35
  • 25.04.12

שכול הוא שכול והכאב למשפחה שכולה זהה.
אבל מבחינת המדינה יש בכל זאת דרוג.
מידת הכבוד שהמדינה צריכה לתת הוא בראש ובראשונה ללוחם קרבי שנהרג בפעילות, אח"כ לחייל שנפגע בתאונת דרכים בחופשה, ואח"כ לנפגע בפעולת טרור.

40 הנופלים בקרב שירתו את עם ישראל. נפגעים לא שירתו ויש הבדל גדול מאוד!!! שמעון
  • 16:36
  • 25.04.12

הפוליטיקאים שכשלו בהקמת הגדר יצרו חיבור שאינו ראוי בין אבל אזרחי ליום זיכרון להנצחת לוחמים.
יום זיכרון לנפגעי פעולות איבה לא צריך להיות סמוך ליום העצמאות אלא לתשעה באב.
אני עצמי שכלתי 2 אחים ודעתי אינה דעת יחיד. בכל מקרה אני מגנה התנהגות שאינה הולמת!!! בלי קשר לשכול.

41 "הם רוצחים ואנחנו בונים". ואולי יש גם מעט צדק ב"הם רוצחים כי אנחנו בונים (במקומות הלא נכונים)"?  (לת) נועה
  • 16:38
  • 25.04.12

  •   תגובה ל37-מה לעשות הוא ראש הממשלה של העם ולא את דני
    • 19:27
    • 25.04.12

    את יצוג של מיעוט השמאל ההזוי .
    תלכי לגור בשוויץ... תתבישי לך -אנשים הקריבו את חייהם כדי שאת תוכלי לשבת לך בנוחיות.אם המתנחלים לא היו מתישבים ביו"ש -הטרוריסטים החביבים עליך היו משפדים לך את הוילה בטיל אחד ( דרך אגב ,לצערי, הם לא רחוקים מכך גם היום).

42 מי שנהרג בטעות אינו מי שנהרג מתוך סיכון עצמו למען  (לת) מצטער
  • 16:39
  • 25.04.12

  •   אז אתה מציע להוציא מרשימת חללי צה"ל את הנפגעים בתאונות דרכים ואת אלה שמתו ממחלה בעת השרות? נהג לא זהיר
    • 18:13
    • 25.04.12

    מה דינו של חייל שגנב רכב בבסיס, נסע בפראות, התנגש בגדר ונהרג? להעביר אותו לבית קברות אזרחי? להוציא את הוריו מרשימת ההורים השכולים?

  •   צודק בכל מילה "מצטער". די למיסמוס גבולות. להפריד ובאופן ברור בין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי טרור. זה מה שקורה כשנותנים אצבע אחת. מעולם לא היו כרוכים 2 האירועים. מאז שהימין התקפל וצירף בדלת אחורית את נפגעי טרור ההאשמות גוברות והתאבון נפתח.  (לת) שומר חוק
    • 10:38
    • 26.04.12

43 מי שהגן עלינו ראוי למעמד אחר ממי שהגנו עליו ונפגע. דני
  • 16:44
  • 25.04.12

מדינה חייבת בהגנה -הכוללת הקרבת בנים בקרב.
לבנים ובנות שעסקו בהגנת המדינה ונעו קדימה בחירוף נפש לעצור את האויב בקו החזית מגיע מכלל האזרחים כבוד של קדושים.
אלו שנפלו מבלי שהיו עסוקים ביוזמתם ובגופם בהגנה על הציבור מפני האויב, ראויים רק לתמיכה וסיוע במסגרת רשת הרווחה החברתית ,ככל נפגעי האסונות.

44 הגיע הזמן להפריד בין הנופלים במלחמות ובשירות צבאי פרופר, לבין כל האחרים העיקר שהתנפלו על לפיד.כמה פוליטיקה יש בנאום הזה של האב השכול.
  • 16:46
  • 25.04.12

יש הבדל תהומי בין לוחמי שריון שנשרפו בטנקים שלהם, צנחנים שנהרגו במרדפים ובקרבות, טייסים שנפלו במבצעים שונים, לוחמי שייטת אגדיים, לבין כל היתר.

אולי זה לא פופולארי להגיד את זה אבל כן. יש הבדל, והגיע הזמן לומר ולעשות כדי להבדיל בין ילד שנהרד בפיגוע באוטובוס (עם כל הכאב הנורא והבלתי נסבל) לבין לוחם, כאמור.

  •   תגובה ראויה להיקרא במלואה. כדאי להוסיף את הפן החוקי- של גיוס, הגנה על מולדת  (לת) משפחה שכולה לבנון 82
    • 16:30
    • 26.04.12

45 אין דבר יפה יותר מהחיים אחרי המוות  (לת) חיה בת חיים מתובסקי
  • 17:09
  • 25.04.12

46 הויכוח הילדותי מהבטן, הדם של מי יותר אדום והחלל של מי יותר נחשב רק מעיד על עומק השבר בחברה הישראלית והתת הנהגה שמובילה אותה  (לת) נתניהו חוגג על הדם. אין גבול לספין שלו. מניפוליהו ספיניהו שככל שיותר רע, לו יותר טוב
  • 17:13
  • 25.04.12

47 מנדלויץ צודק לגבי עסקת שליט -לא צודק על השוויון בין החללים עליזה
  • 17:14
  • 25.04.12

כמו אחרים בתגובותיהם אני סבורה שמי שהלך להלחם שונה ממי שפגעו בו שלא מרצון.אף כי יש בחיילי צהל שנפגעו לא על ידי האוייב,אבל הכל מבינים שמדובר בחריגים שאינם מייצגים את הנרטיב המרכזי של שרות למדינה כולל סיכון.יש להפרדי בין הימים ואז הכל יהי ברור. האיש צודק לגבי עסקת שליט ואני איתו במאה אחוז...

48 עסקת שליט היא יריקה בפרצופם של אזרחי המדינה. שחרור מאות רוצחים תמורת חייל פחדן אחד? הזוי ומטורף.  (לת) כל הכבוד!
  • 17:15
  • 25.04.12

49 טועה בגישה שלו ובאמירה שלא צריך להפריד בין דם לדם, זה יום זכרון לחללי צה"ל וקורבנות טרור אינם צריכים להיכנס לרשימה הזאת. צודק בעקיפין , כי גם חייל בקבע שחלה ונפטר, או חייל שגנב רכב ביום שישי בבית ונהרג נחשבים חללי מערכות ישראל ויום זיכרון, ולכן צריך לעשות הפרדה בין החיילים גם כן (אימונים ובקרב).  (לת) צודק וטועה כאחד
  • 17:19
  • 25.04.12

50 המוות הוא הצד הקבוע בחיים העוברים וחולפים עם הזמן שגמר על כולם  (לת) .
  • 17:42
  • 25.04.12

51 אדון מדלוביץ: אם זוהי טענתך, צודקים המפלים!  (לת) שכול
  • 17:45
  • 25.04.12

52 רוב האנשים בעולם מתו עם הזמן רק קומץ קטן נשאר בחיים עד להודעה חדשה על מלאך הברית החלשה בין היד החזקה ליד השם שקדמה ליד ושם טוב יותר מכל המלים והתבות הקבורות בהיכל השמות. אז יאללה באיי ליתראות בסוף עונת החקירות.  (לת) .
  • 17:49
  • 25.04.12

53 הוא צודק וכל הכבוד לו  (לת) על המאמר
  • 17:50
  • 25.04.12

54 נפגעי טרור לא צריכים להיות באותו מעמד כמו חיילי צה"ל !!! לא סוג ב' אבל סוג אחר  (לת) נפגע ממשפחות שכולות
  • 17:53
  • 25.04.12

55 יוסי איתך בכאבך, חבר נהעבר מב"ח  (לת) מוטי
  • 17:56
  • 25.04.12

56 ביבי עושה מה שטוב לעצמו, לא מה שטוב למדינה איתי
  • 17:58
  • 25.04.12

שחרור שליט, והפחדת העם מפני הגרעין האיראני(שביבי לעולם לא יטפל בו),
היא בסה"כ דרכו לשמור על הקדנציה ולהסיט את מחשבות העם מפני המחאה החברתית שנובעת מיוקר המחיה הבלתי אפשרי ארץ.

יוקר המחיה הבלתי אפשרי ארץ, נובע מכך שביבי מעדיף להשקיע כסף בחרדים הפרזיטים, כדי לשמר את כסאו.

57 נמאס מטוקבקיסטים צעקניים כמו מנדלביץ ישעיהו
  • 17:58
  • 25.04.12

תודות להנהגה פחדנית נכנעים כל פעם ומאפשרים לאנשים אחוזי אובססיה אישית לחלל את היום של כל המדינה בהשמעת דעות פרטיות.
די כבר עם הבריונות של מנדלביץ ,שליט או דני רוזן. כל ההורים שחושבים שהם זאת המדינה.
אחי נהרג בעת שירותו ואף פעם לא חשבתי שהדבר דומה לחברי שנהרגו לידי ביום כיפור. ובטח שאין להשוות ילד שנהרג בדולפינריום למי שחטף כדור בהסתערות. הראשון נקלע בטעות למקום והשני נפל בהגינו על הילד מהדולפינריום.. מה לעשות וכל מוות כואב בלי שיש נחמה . אבל כאן מדובר בחללים שנפלו כי אנחנו שלחנו אותם .
ישמר יום הזכרון לחללי מערכות הבטחון בלבד!!!

  •   תודה, צודק בכל מילה. מנדלביץ לא מייצג את משפחות נפגעות הטרור, נויה
    • 20:48
    • 25.04.12

    ומוחאי הכפיים שלו הם מיעוט שמבייש את הרוב.
    חבל ש"הארץ" נותן לו במה כה נרחבת, ומאשר את התגובות של שניים-שלושה טוקבקיסטים שמציפים את המאמר ומטמאים את קדושת היום הזה.

58 שכול סוג ב אורי
  • 18:19
  • 25.04.12

הכאב שלך הוא 100 אחוז כאב כמו של כולם. ההבדל הגדול בהקשר של ההנצחה שהבן שלך, עם כל הכאב לא סיכן עצמו למען הכלל כמו החיילים בחזית. הבדל מהותי וערכי ואיכותי

59 עם כל הכבוד והכאב, צריך להחזיר את יום הזכרון למה שהיה ולקבוע יום אחר לנפגעי פעולות הטרור  (לת) הציוני
  • 18:20
  • 25.04.12

60 אין גבול לדרישות דוד
  • 18:21
  • 25.04.12

הדרישות של נפגעי הטרור (גם חללים וגם נכים) מכוונות אך ורק לדבר אחד - כסף.
הם בדעה שמערכת הביטחון משלמת יותר מהביטוח הלאומי, לכן הם רוצים שתהיה האחדה של הטיפול בכיוון למעלה.
אין כאן שיקולי כבוד או צדק.

61 לחיות בישראל זה בכלל מסוכן, אפשר להרחיב את יום הזכרון לכל האזרחים  (לת) הציוני
  • 18:22
  • 25.04.12

62 הענין הוא שצה"ל הפך לצבא ההגנה לחייליו, "הילדים שלנו". האזרחים מופקרים למות כדי לשמור על חיי החיילים שהיו אמורים להגן עליהם  (לת) פשוט- התפקידים התהפכו
  • 18:33
  • 25.04.12

63 חיל שהתאבד גם כן חלל צהל חיל
  • 18:35
  • 25.04.12

חיל שנדרס למות חלל צהל.חיל בקבע שמת ממחלה חלל צהל.
לא כל חילים שמתו נהרגו בקרב.
אם החליטו שנפגעי טרור יוזכרו היום יש לתת להם כבוד כמו לכולם

64 לתת לכל נפגעי פעולות האיבה את "אות העוז" אזרח
  • 18:38
  • 25.04.12

אם הצוערים של בתי הצוער קיבלו את אות המופת בגלל טיפשותה של משטרת ישראל, נפגעי פעולות איבה זכאים לאות העוז, אם לא אות הגבורה!

65 אם כבר יש חללי מערכות ישראל שהם סוג ב', הם כל אלו שהצבא התעקש להחזיקם למרות פרופיל נפי בעייתי ושלחו יד בנפשם. מדובר במאות אם לא באלפים.  (לת) אחד שהכיר שניים כאלה
  • 18:40
  • 25.04.12

66 דרוג השכול 2012 סתמי
  • 18:44
  • 25.04.12

לוחם, חייל, טרור, לוחמת חיילת נפגעת טרות, כוחות ביחון אחרים בשריפות, נפגעי תאונות דרכים, חולי סרטן וחולי איידס...
יש על מה לחגוג לא?

67 משפחות השכול. יעקב
  • 18:45
  • 25.04.12

למה הממשלה צריכה להסתבך בנושא זה,תנו למשפחות הנופלים ולמערכות ישראל ומשפחות נפגעי הטרור שישבו ביחד ויפתרו את הבעיה ויבאו עם פתרון מוסכם אל הממשלה,וכך על דעת שני הצדדים ימצא הפתרון.

68 יש הבדל, אני כמפקד גדוד כאשר אני מלמד את חיילי לקום ולהסתער כאשר הם יודעים מצד אחד חלק לא יגיעו לקו הגמר נגד היטנסטינקט הטבעי להתחפר, ומצד אלר להחדיר להם שזו גם ההזדמנות שלהם להשאר בחיים ולנצח הם עומדים במצב נפשי אחר לא פסיבי אלה אקטיבי שום אובדן לא יכול להיות דומה לאובדנם בין שזו הקרבה לצורך השרדות ובין שזו לצורך לנצח ולהשאיר בית מוגן זה לא אותו דבר האבדן שלך הוא כשלון של מדינה להגן עד חומת מגן עד הקמת הגדר נפגעי הטרור שנהרגו באיתיפדה השנייה הם בשל מחדל של מקבלי החלטות מחדל פסיבי וגם שאיפה כוזבת לא להתעמת כדי להציל שלום שלא היה ולא נברא צר לי חברי העולים היום נגד עיני היו גיבורי ישראל אחי גיבורי התהילה ולא כך נפגעי טרור שהם קורבן לבנליות של הרשע כאשר לא הייתה לכך שום מטרה אמיתית זולת הרג ללא תכלית שכן לא היינו נכנעים לטרור חג שמח פרופסור בר שירא
  • 19:04
  • 25.04.12

צר על כאבך אבל אין הוא דומה לאבדן אחר של גיבורי תהילה שקמו מול אש ורצו מול המוות מתוך בחירה והתגברות על הפחד

69 אין דבר כזה שכול סוג ב קורא
  • 19:08
  • 25.04.12

ברמה האישית, השכול שחווים בני המשפחה של נרצחי פעולות איבה אינו שונה באופן מהותי מזה שחווים הורים שכולים של חללי צה"ל וגם לא מזה שחווים הורים לבן שנהרג בתאונת דרכים. זה לא אומר שהמדינה צריכה לציין את כל האירועים האלה באותה צורה באופן ממלכתי. מי שנהרג במלחמה נהרג בעודו משרת את המדינה בתפקיד ולכן קיים יום הזכרון לחללי מערכות צה"ל. השילוב ביום הזה של אזכור נפגעי הטרור, שנעשה בשנת 1998, היה לפי דעתי שגיאה. מבחינת הטיפול במשפחות, ראוי מאוד שצה"ל ומשרד הבטחון יהיו אחראים ללווי משפחות חללי צה"ל, בעוד שאת הטיפול במשפחות נרצחי פעולות האיבה צריך להשאיר לגורמים אזרחיים, גם אם הוא כרגע לוקה בחסר.

70 האב דיבר מדם לבו וכולנו כואבים את כאבו ולא יכולים להשלים עם מצב זה מיכל מירושלים
  • 19:19
  • 25.04.12

אין לי ספק שהוא צודק. אין לי ספק שהוא שקל את דבריו היטב בטרם החליט לומר אותם קבל אומה ועם.
אי אפשר להתעלם מאלה שלא נקטו מספיק בפעולות מניעה והביאו לנו לכאן את ערפאת צורר היהודים ואת חבר מרצחיו

71 התנהג בגסות רוח בפרשת גלעד שליט-אצלו הבעיה רק כסף רון
  • 19:49
  • 25.04.12

לא ניתן להשוות בין חלל צהל לנפגע טרור

72 מזדהה לחלוטין עם מנדלביץ' . שחרור 1000 מחבלים זה רצח בדם קר של עשרות יהודים. זה האמת אפילו שקשה לחשוב על זה. הנרצחים עוד לא יודעים , אבל הם מחכים בתור . עם שמכבד את בניו לא משחרר רוצחים כאלה. נקודה.  (לת) בתיה ש. אחות שכולה
  • 19:57
  • 25.04.12

73 אתם באמת שכול שונה משכול צבאי ובכלל לא צריכים להיות באותה קטגוריה. בכל מדינה יש הפרדה בין טקסים צבאיים ואזרחיים. חייל נהרג מתוך חובה אזרחית וללא ששאלו אותו .את נפגעי הטרור צריכים לאחד עם חללי תאונות דרכים  (לת) עודד
  • 20:01
  • 25.04.12

74 עם כל הצער השכול של חללע הפיגועים אינו השכול של חללי צה"ל רונן
  • 20:04
  • 25.04.12

חלל פיגוע טרור הוא אזרח . אין ספק שמשפחתו סובלת. אך אין שום דרך להשוות בין אדם שנהרג על הגנת המדינה לבין אדם שמת בטעות.
חללי פיגועי טרור לא שונים באופן מהותי מחללי תאונות דרכים.
חבל מאוד שמדינת ישראל הכניסה חללים אלו ליום הזכרון לחללי צה"ל.

75 אני כואב את כאבו של האב השכול אבל איני מסכים עם דבריו חללי צה"ל הם אלה שמתו בעת מילוי תפקידם ואין לצרף לקבוצה זו אף אחד
  • 20:15
  • 25.04.12

השידוך בין חללי צה"ל לחללים אחרים פוגע בזכר הנופלים במילוי תפקידם. אם תרצו, יש בכך אפילו עלבון מקומם. ואת החייל החטוף היה צריך לשחרר ביום שלאחר חטיפתו...היו משלמים אז פחות והיו נחסכים עוד הרבה דברים חשובים שבוזבזו ללא צרך כמו סבל, כסף, אנרגיה ועוד

76 ביבי ,זה שכתב ספר נגד הכניעה לטרור,ניכנע כי לא עמד בלחצי התקשורת  (לת) ח
  • 20:49
  • 25.04.12

77 במקום למצוא פתרונות לבעיות המשפחות נציגהן עסוקים באובססביות בלנסות לקבל הכרה כמשפחות חללי צה"ל רן
  • 20:58
  • 25.04.12

יש הרבה דברים שהמדינה חייבת לעשות למען נפגעי האייבה ויש הרבה דברים שהמשפחות יכולות להשיג.
לצערי מנהגי המשפחות האלו במקום להתעסק בעיקר ולדאוג לרווחת המשפחות עסוקים כל הזמן בנסיון לקבל הכרה כמשפחות כחללי צה"ל כל דבר אחר הוא משני לכך וחבל.
השכול הוא שכול לא צריך לקנאות בשכול של אחרים.

מדוע צריך להפריע למשהוא אם ביטוח לאומי מטפל בו או מחלקה במשרד הבטחון ?
אם היו מעברים את הטיפול במשפחות חללי צה"ל גם לביטוח הלאומי היה מספק את אותם מנהיגים ?

חבל

78 המדינה לא עושה הפרדה בין אזרחיה לחייליה בדיוק כמו המחבלים טר"ש
  • 21:12
  • 25.04.12

לא צריך לחבר בין אזרחים שנרצחו לחיילים שנפלו בקרב חיבור שכזה רק משרת את הלגיטמיוצייה של קבוצות טרור לכוון לאוכלוסויות אזרחיות! אסור שנחזור למצב של צבא עם מדינה! אזרח שנהרג בפיגוע =נרצח , חייל שנהרג בשרותו הצבאי=חלל. יש הבדל תהומי בין הדברים! זו לא שאלה של מה יותר נורא או מכובד זה פשוט אחרת ואוי לנו כחברה וכמדינה שאנו לא מפרידים בין המקרים.
אבל גם אין צורך ביום זיכרון נוסף- 2 זה די והותר - מה רע בלבחור תאריך של אחד הפיגועים הנוראים ולקיים בו טקס ממלכתי לציון הקורבנות ? מה לא מספיק מכובד וממלכתי? צריך יום שלם של שידורי טלוויזיה על הנרצחים ועל ימי הפיגועים הקשים ושהסופרמרקט יהיה סגור בערב כי זה מאד חגיגי לקנות חלב וטיטולים.


ו

79 צריך לחזור למה שהיה נהוג בימי הביניים - שהשליטים היו רוכבים בראש צבאותיהם ! אולי כך ימנעו מהמלחמה המיותרת הבאה  (לת) נושא כלים
  • 21:25
  • 25.04.12

  •   הבעיה היא שרוה"מ מדמה את עצמו לצ'רצ'יל... עושה כלים (...וגם פנלים)
    • 09:41
    • 26.04.12

    ...וצ'רצ'יל כמעט הצטרף לכוחות הנחיתה בנורמנדי (ג'ורג' הששי עצר אותו ברגע האחרון).
    מכאן, שזו לא ערובה לשלום.

80 מה לעשות, כיבוש וטרור הולכים יחד.  (לת) לא להצביע לימין
  • 23:12
  • 25.04.12

81 הנה סיבה חשובה להפרדת זכרון קורבנות הטרור מיום הזכרון לחללי מערכות ישראל יום הזכרון נועד לחיילים שנפלו על הגנת המדינה
  • 23:46
  • 25.04.12

נאומו של האב שבנו נהרג בפיגוע דווקא ביום הזכרון לחיילים שנהרגו במלחמות ישראל ועל הגנת האומה היה מיותר ומקומם. אם אינו שמח על שהורי גלעד שליט ניצלו מגורלו, גורל אב שכול, לפחות שישתוק, ובעיקר היום. לא היה שום צידוק מוסרי או הגיוני להכללת קורבנות הטרור ברשימת חללי מערכות צה"ל. נרצחי פעולות האיבה לא התנדבו להקריב את חייהם והם קורבנות אקראיים, באוטובוס, בשוק או בבית הקפה. כבודם במקומו מונח אך יום הזכרון לחללי מערכות צה"ל נועד לזכור ולהזכיר את המתנדבים בעם, והכללת קורבנות הפיגועים היא זילות הקרבתם של חיילינו ותפיסת טרמפ על גב משפחות השכול.

82 נתנו להם את האצבע והם רוצים את כל היד אברי
  • 15:01
  • 26.04.12

עם כל הכבוד לנפגעי הטרור, ואני מרכין את הראש מולם בענוה והכנעה, יש הבדל בינם לבין חללי צה"ל. מלכתחילה להצמיד את נפגעי הטרור לחללי צה"ל היה טשטוש וחוסר אבחנה. לכל אחד מהם היה צריך להיות יום נפרד וטקסים נפרדים. עם כל הצער על אנשים שכולים יש הבדל בין מי ששיכל את בנו בתאונת דרכים לבין מי ששיכל את בנו בפיגוע ולבין מי ששיכל את בנו כחייל במלחמה. מה לעשות אף שכולם מתים, נסיבות המוות קובעות לנו. ויש הבדל בין מי שמותו היה אקראי לבין מי שהכניס את עצמו לנסיבות מותו מתוך רצון להגן על קיום המדינה.

מלכתחילה זה שהמדינה הלכה לפנים משורת הדין וצירפה את חללי הטרור לחללי צה"ל. זה היה צריך להיות יותר ממספק. עכשיו מתברר שזה לא מספק אותם. יש הבדל מאוד רציני בין מי שהלך לסרט או לשוק ונרצח בפיגוע, לבין מי שהתגייס לצבא ומסר את נפשו בפעילות לחימתית, וראוי לומר את זה בפה מלא.

ואני אומר את הדברים, על אף שהחבר הטוב ביותר שלי בעבר נרצח בפיגוע טרור בהיותו אזרח.

83 נפגעי טרור צריך להשוות לנפגעי תאונות דרכים או תאונות עבודה, ולא למי שנפגע בקרב להגנת המולדת - יש גבול לכל צביעות ודמגוגיה  (לת) עצבני
  • 02:37
  • 29.04.12

פרוייקטים מיוחדים