המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

גורמים משפטיים: פניית המדינה לבג"ץ - שבירת כלים

המדינה מבקשת מבג"ץ להקפיא את פינוי שכונת האולפנה - ובכך, למעשה, לבטל פסק דין סופי. גורמים משפטיים: מדובר במהלך משפטי חריג

המדינה עומדת לבקש היום (שישי) באופן יוצא דופן מבג"ץ לבטל מעשית פסק דין חלוט.

על פי הנחייתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם צוות השרים לענייני התיישבות, משה יעלון, אהוד ברק, ובני בגין, תפנה הפרקליטות לבג"ץ ותבקש לדחות ב-90 יום את ביצוע פסק הדין בעניין הריסתם של חמישה מבנים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית בשכונת האולפנה בבית-אל.

ואולם, בניגוד למקרים קודמים, ייעודה של בקשת הדחייה הייחודית איננו לבצע את פסק הדין במועד מאוחר יותר, אלא לאפשר לממשלה לגבש פתרון חלופי לבעיית שכונת בית האולפנה - שלא בהתאם לפסק הדין שכבר נפסק בבג"ץ.

מה תהיה תגובת בית המשפט לבקשה החריגה? דברו על זה בפייסבוק

פסק הדין שניתן לפני כשנה מעגן את התחייבות המדינה להוציא לפועל את צווי ההריסה למבנים עד ליום שלישי הקרוב. הפסיקה ניתנה על דעת המדינה ושיקפה את העמדה שהיא עצמה הביעה בפני בית המשפט.

ואולם, לאור המשמעות הפוליטית מרחיקת הלכת של הפסיקה, ממשלת ישראל חזרה בה. על פי חוגים משפטיים, הפנייה לבג"ץ היום היא מהלך משפטי חריג המעמיד את המדינה במצב קשה, ושובר את הכללים המקובלים ביחסים שבין הרשות המבצעת לבין שלטון החוק.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 להשניא את בגצ/הפרד ומשול  (לת) ע
  • 08:35
  • 27.04.12

02 Democracy-Really? c uri talil
  • 08:36
  • 27.04.12

If U ever thought that that the concept of "Jewish Democracy" is a possible Oxymoron-think again.c
The right wing Goverments show that they have a different interpation of it! c
Jewish YES! c
Democracy-Maybe

03 האם מותר ל"מדינה" מה שאינו אפשרי לאזרח המדינה? הרי יש פס"ד חלוט אשר הגיע לזמן ביצועו,אם ביהמ"ש יכול להענות לבקשה כזו ? בודאי שלא !הרשות המבצעת אינה יכולה לכופף את הרשות השופטת ,יהיו הנימוקים אשר יהיו .אסור להענות לדרישה מגוחכת זו של הממשלה .על בג"ץ לגלות אומץ ולדחות את בקשת המדינה על הסף .  (לת) רוני
  • 09:00
  • 27.04.12

04 בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שכחו מזמן על הכללים הבסיסיים בכל הקשור ביחסים בין הרשות המחוקקת, המבצעת והשיפוטית  (לת) גדעון
  • 09:15
  • 27.04.12

05 ביבי עם שאר בריוני הימין וברק ביניהם, כבר מזמן הפכו את מערכת המשפט לשק חבטות, כמו את הצבא, והתקשורת. המשטרה כבר מזמן הפכה למשטרת מולדובה ביתם. אבל להונים בוחריהם, לא ממש איכפת. הם מאושרים, שהנבחרים שלהם עושים מה בראש שלהם, כאילו זה הם. זה הללה לנד שמוכרת תעמולת הימין.  (לת) שומר חוק
  • 09:27
  • 27.04.12

06 ראוי שממשלת ישראל תקבע חוק חדש "חוק הגזל 2012" ציניקן
  • 09:31
  • 27.04.12

ובה יכתב: שכל מתנחל שהקים ביתו על אדמת נוכרים זרים, ירש את האדמה והמדינה תפצה את המתנחל על עוגמת הנפש.

  •   זו כמעט בדיוק הצעת החוק של זבולון אורלב א
    • 16:28
    • 27.04.12

    ההבדל היחיד הוא שאת הפיצוי יקבל הפלסטיני, לא המתנחל, אבל זה עניין שולי. השאלה היחידה היא מה יקרה לקרקע.

07 מדינת ישראל סובלת מפיצול אישיות: הגזל מעוות את נשמתה  (לת) ציניקן
  • 09:33
  • 27.04.12

08 אוליי מתוך חוסר ברירה ,לעת עתה חיבים לוותר על דמוקרטית למען יהודית עד אשר יהודית תתקבל ע'י כל אויבנו ואז גם לבנות פלשטינה חדשה ועוד דברים טובים..  (לת) י.א
  • 09:34
  • 27.04.12

09 BAGATZ IS THE ONLY CHARIG  (לת) rebbe
  • 09:51
  • 27.04.12

10 ביבי מגן הצדק ובית המשפט העליון! חנוך
  • 09:52
  • 27.04.12

ביבי כנראה לא זוכר שלפני כחודש עמד על הבמה ובפתוס כדרכו הבטיח לכל העם שביבי יגן על החוק והמשפט בישראל וכל יתר המילים הנבובות שהוא מומחה בהגייתן. הנה שוב זהו ביבי שמנסה לחסל פסק דין מחולט של בית המשפט העליון ולא רק זה הוא מוסר להם את החבל והכיסא שאיתו יתלו את עצמם. אולי ביבי ישתמש באייפון שלו ויכניס רשימות השוואה והתרעה של הבטחות שעשה, מול ביצוע במקרה הטוב, התעלמות, הקמת ועידה לצרכי מסמוס ודחיה ומול זגזוג במקרה הרגיל שלו.

11 השופט שמקבל את הבקשה יהיה זה שירשם בהיסטוריה כמחריב בג"ץ.  (לת) ארתור
  • 09:53
  • 27.04.12

12 שבירת כלים היא כשנציגי המדינה במשפט הקודם הצהירו נגד עמדת המדינה.  (לת) נוקי
  • 09:54
  • 27.04.12

  •   עמדת המדינה הייתה ונותרה שהשכונה הזו בלתי חוקית א
    • 16:38
    • 27.04.12

    עמדת הדרג המדיני הייתה להסיר מאחזים בלתי חוקיים, ועל סמך זה ניתנה ההתחייבות לבג"ץ, על דעת ראש הממשלה ויתר השרים. על סמך הבטחת המדינה ניתן פסק דין. כעת מבקשת המדינה לשנות את דעתה, לבטל את פסק הדין ולדון מחדש בעתירה. זהו מעשה שלא ייעשה. המקסימום האפשרי הוא דחייה קצרה כדי להיערך לפינוי.

  •   עמדת המדינה הייתה ונותרה שהשכונה הזו בלתי חוקית א
    • 16:38
    • 27.04.12

    עמדת הדרג המדיני הייתה להסיר מאחזים בלתי חוקיים על קרקע פרטית, ועל סמך זה ניתנה ההתחייבות לבג"ץ, על דעת ראש הממשלה ויתר השרים. על סמך הבטחת המדינה ניתן פסק דין. כעת מבקשת המדינה לשנות את דעתה, לבטל את פסק הדין ולדון מחדש בעתירה. זהו מעשה שלא ייעשה. המקסימום האפשרי הוא דחייה קצרה כדי להיערך לפינוי.

13 בממשלה הזו הכל מותר ואין לה גבולות ובודאי גבולות של חוק.  (לת) שלטון ההזיות
  • 09:59
  • 27.04.12

14 היכן יש בממשלה ובכנסת אדם דמוקרטי עם מוסר?? אברהם
  • 10:02
  • 27.04.12

ביום העצמאות ,המדינה "תולה" את בית המשפט העליון ,את היועץ המשפטי שלה על הקיר בתור "תמונות".תשבו ותשתקו.אנחנו הממשלה והכנסת נראה לכם מי מציל את הדמוקרטיה.אצלנו בכנסת ובממשלה ישנם עו"ד שיודעים טוב מהבג"צים וטוב מכל שופטי בתי המשפט.כך הכנסת והממשלה
"הכלבים נובחים והשיירה עוברת"!האם אין אף אדם מבוגר בממשלה האנטי דמוקרטית הזו?? הכל על מנת להכשיר את השרץ.כלל ידוע בחיים סוף מעשה במחשבה תחילה.

15 ומה מצפים מאזרחים שמקבלים פסקי-דין? מישהו
  • 10:04
  • 27.04.12

איזו דוגמא המדינה מהווה פה??

16 פינוי חמישה מבנים מאדמה פרטית שנגזלה בכח וברמייה, הופך ל"משמעות פוליטית מרחיקת לכת".  (לת) אזרח
  • 10:08
  • 27.04.12

17 הנושא בכותרת. אהי מאוד מקווה שפניית המדינה תושב ריקם על ידי בית המשפט.  (לת) א.ש., רחובותי, רח הס
  • 10:24
  • 27.04.12

18 שלטון החוק ????????  (לת) ענבר
  • 10:28
  • 27.04.12

19 בתביעת ראי, בעתירת כפר אדומים נגד משרד הבטחון והמנהל האזרחי למימוש צו הריסה חלוט שהוצא נגד מאחז בדוי שיושב על תוואי כביש 1 קבל בג"ץ את עמדת המדינה שקודם ימצא פתרון חילופי. לכן קיים חוסר אימון במערכת המשפט מצד ציבור גדל והולך  (לת) יוחנן המלמד
  • 10:28
  • 27.04.12

  •   אתה קצת מבלבל בין שודדים לנשדדים. הבדואים הם אוכלוסיה שנשדדה (היו אף מעשי רצח) ע"י מדינת ישראל, שהיא זאת שחוקקה את החוקים שהתירו זאת לכאורה, ואילו המתנחבלים הם אוכלוסיה של שודדים שבשם השם ולמען בוא המשיח שודדים בחסות מדינת ישראל את הפלשתינאים. דחיית ביצוע של מעשה שוד היא בעניך מעשה עוולה, ואילו הרחקת שודדים והשבת הנשדד לבעליו היא בעניך מעשה מצווה! נראה שמשהו מעוות בעולם הערכים שלך. מכל מקום: ה"גזירה שווה" שאתה גוזר בין השודדים לנשדדים (כמו שמלמדים בישיבעס)היא הישג דיאלקטי!! אתה אולי תקבל פרס נובל למתמתיקה בענף לוגיקה מתמתית.  (לת) ישעיהו
    • 11:48
    • 27.04.12

  •   ישעיהו, למה וויתרתם לאלה על לימודי הליבה, עכשיו תקשיו איזה בור ועם הארץ מולך.  (לת) שפתי כהן
    • 02:58
    • 28.04.12

  •   צ"ל "קיים חוסר אמון במדינה מצד ציבור גדל והולך". בעצמך כתבת שהמדינה ביקשה למצוא לבדווים פתרון חלופי, ואילו בבית אל היא ביקשה להרוס את השכונה.  (לת) איתן
    • 13:50
    • 28.04.12

20 גועל נפש של ממשלה  (לת) סטודנט
  • 10:36
  • 27.04.12

21 אם ישראל מדינת חוק היא, חייבת לבצע את אשר פסק בג"ץ. בוזגלו
  • 10:44
  • 27.04.12

השיטה לשחק מחבואים עם החוקים היא פסולה. מדינה אינה יכולה לבצע רק חוקים שמוצאים חן בעינייה ואילו החוקים שלא, לא לבצע... בגלל בעיות פוליטיות או אידאולוגיות.

22 הכותב שוכח להדגיש כי מעשה זה הוא כאין וכאפס לעומת הפוטש של גבי אשכנזי, הרפז, ואיילה חסון. הפוטש, כזכור, נחשף ע"י ארי שביט ונחשב בשעתו כהישג עתונאי מדרגה ראשונה.  (לת) הרשלה
  • 10:52
  • 27.04.12

23 בעת הזאת צריך להדגיש את המאחד ולא המפלג. את הציונות המקורית ולא הפוסט. העליון ישמש גורם מאחד ע"י הסכמה לבקשת המדינה בענין גבעת האולפנה. אלו עניינים שוליים לעומת האיומים הקיומיים.  (לת) ש. פרס וא. ברק
  • 10:55
  • 27.04.12

  •   הההההההההההה - ולכן נמשיך להכשיר מאחזים ולא לפנותם! זה יכול להרתיע את האייתוללות באיראן!  (לת) ש.פרס, א. ברק וב. נתניהו
    • 17:01
    • 27.04.12

  •   בחסות שקר "האיומים הקיומיים" הגענו עד הלום. לא עוד, תודה. מחרבי הדמוקרטיה בשער, ביטול דה-פקטו של הפרדת הרשויות מאיים עלינו, ואתה מתפייט לך על אחדות. נשבר ה^&ן מאנשי שיווק ורמאים פוליטיים.  (לת) די כבר לשקרים, די !
    • 19:26
    • 27.04.12

24 "דורמים משפטיים" = "גורמים משפטיים שמאלנייים".  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 10:57
  • 27.04.12

  •   בית המשפט - קוץ בתחת נטע עמית
    • 13:09
    • 28.04.12

    רצון הכנסת הוא רצון העם, והעם מאס במערכת המשפט.
    יתפטרו השופטים, ואם ימאנו - תחוקק כנסת ישראל חוק לפיזור כל בתי המשפט (כולם, לא רק העליון)!

25 כשנאמן הוא שר המשפטים הכל מותר. להזכירכם הוא בא מהמשרד הפרטי הגדול במדינה-מה זה אומר עלינו?!  (לת) עצוב
  • 11:00
  • 27.04.12

26 אכן,הגיע הזמן לשבור את הכלים,ולבסס את שלטון הממשלה וריבונות הכנסת,ולייחד לבג"צ את התפקיד השיפוטי שלשמו הוא קיים. הגיע הזמן שהרוב הימני ישלוט במדינה,אבל לשם כך נחוצה מהפכה בהנהגה הימנית הסמרטוטית. הפניה הזו לבג"צ איננה מעידה על מהפך בדרכו הבוגדנית של נתניהו.מבחנו האמיתי יהייה כיצד הוא יפעל כאשר הבג"צ ידחה את הפנייה הזו,והוא ידחה.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 11:07
  • 27.04.12

  •   ושוב הנוער מרמת גן: אם אתה לא מבין מהו חוק, מהו פסק דין ומה מעמד הממשלה בעסק הזה, למה אתה חייב לשתף את כולם בבורות שלך?  (לת) אחד
    • 12:05
    • 27.04.12

  •   תן לי להבין איך זה אמור לעבוד? האם אתה כימני לאומן תהיה פטור מלקיים חוקים שלא נראים לך או אולי נלך לפי חוקי התורה כפי שיפורשו על ידי הרב עובדיה יוסף או אולי לפי מועצה של חכמי דת. לפי מה ננהל כאן את החיים? אם אני כמי שלא תומך במדיניות הממשלה ולא מצביע לליכוד כן אמור לציית לחוק. החוק הוא רק לפריירים ובעלי כוח (פוליטי או עברייני) פטורים. רק תסביר לי מה יקבע כאן? אהוד
    • 12:13
    • 27.04.12

    אולי בעצם החוק הוא צחוק וזו דמוקרטיה עלאק. בעצם זו עריצות הרוב ולא שילטון הרוב.

  •   אהוד,אין ספק שמתן "פיצויים" לשודדי קרקעות בדואים ,שגם הבג"צ קבע שהן שדודות,הוא התגלמות "שלטון החוק" בעיניו של השמאלן המצוי. דרור הנאור מרמת גן.
    • 21:41
    • 28.04.12

    עריצות הרוב זה כאשר השמאל נמצא במיעוט.
    גירוש היהודים מגוש קטיף,זו איננה עריצות הרוב,אלא החלטה דמוקרטית.
    כמה אפשר להיות צבוע,או מטומטם"?

27 בכל פעם שישראל מנהגת כך, צריכה להשמע צפירת אזהרה בכל רחבי-הארץ, צפירה קטועה וחודרנית שתעלה בכל- פעם שהמדינה שלנו זזה לאחור, ותזהיר את מי שלא רוצה להידרס, שיזוז לשולי הדרך.  (לת) טנדר עם בלונים שמוביל את הגופות
  • 11:08
  • 27.04.12

28 איך אמרו הגששים בשעתם? שופטים הפסיקו לעשות עלי רושם חביבי!! ישעיהו
  • 11:10
  • 27.04.12

ה כבר אפשר להגיד על זה? צחוק מהחוק? זה לא כל כך מצחיק.

נא לשים לב: המדינה מבקשת לאפשר לה להמנע מהוצאה לפועל!!!
מצד שני אין זו הפעם הראשונה.
גם אנשי "המחתרת היהודית" לא ממש נשאו את עונשם.
רבים מפושעי המתנחבלים כלל לא הועמדו לדין.
מעניין מהם נימוקי המדינה? אין החוק חל על מתנחבלים?
האם "המדינה" ע"י ראש הממשלה מר נתניהו עד יכולים להפתיע אותנו במעשה שפל יותר או שזה כבר השיא?
לעניין הביצוע יש לי הצעה:
אולי ישלח כוח בראשותו של מר אייזנר לפצפץ את פרצופו של כל מתנחבל שעובר על החוק?

29 עד כה נהגו ארגונית ישראלים/פלשתינים לעתור לביהמ"ש ללא הוכחה חד משמעית לבעלות על הקרקע ברוב המקרים העתירות התקבלו, בטענה כי בהמשך יציגו הוכחות, למרות שזה לא קרה, העתירה התקבלה כמעט אוטומטית, ביחס הפוך זכו המתנחלים טענותיהם על רכישות נדל"ניות מידי ערבים בהם לעתים הביאו מסמכים עקיפים, הערבים חוששים לחייהם ולכן לא מזדהים ישירות. בכל המקרים נתבקשו המתנחלים לפנות, לא צריך להיות מתנחל או תומך בהתנחלות, כן צריך להיות הוגן אי השוויון צורם ומקומם  (לת) לבעלות עדיין דרושה הוכחה
  • 11:32
  • 27.04.12

  •   המדינה - שבידיה כל המסמכים הרלוונטיים - מאשרת פעם אחר פעם שהקרקעות פרטיות, אז מה אתה רוצה? דג קר
    • 13:57
    • 27.04.12

    וראינו כבר מה שווים המסמכים המזויפים ש"מעידים" על רכישת קרקעות בידי אנשי קש מידי אנשי קש בכסף מוסקוביצ'י זר שכל ייעודו להשקיע אותנו עמוק יותר בבוץ.

  •   ככה זה כשהימין הסמרטוטי נמצא בשלטון,ונתניהו איננו מאפשר חקיקה שתסדיר את סמכות הבג"צ.  (לת) דרור הנאור מרמת גן.
    • 21:43
    • 28.04.12

30 חוק? משפט? מה זה בדיוק? שמעתי על זה פעם! אלון
  • 12:01
  • 27.04.12

ציטוט אפשרי מפרוטוקול הדיון בממשלה.

31 דווקא בג"ץ הוא זה "ששבר את הכלים" !... מנחם
  • 12:02
  • 27.04.12

ישראל היא מדינה דמוקרטית, דהיינו הרוב קובע.
חוקים במדינת ישראל, נקבעים בכנסת, לפי הצבעת הרוב.
אם יש שופטים בעלי אידאולוגיה של מיעוט (שמאל) ולכן החוקים של הרוב (ימין) נראים להם "לא מוסריים", הם פשוט יכולים להתפטר ולפנות את כיסא השיפוט לשופטים אחרים שמוכנים לשפוט לפי החוקים שקובע הרוב !!!
ככה זה בכל העולם.
בדמוקרטיה, הרוב קובע !!!
אחרת, כמו בדיקטטורה, אין צורך בכלל לקיים בחירות, אלא, אליטה של שופטים מיוחסים, מורמים מעם, "האח הגדול", הם יקבעו את החוקים עבור כולם, ויקבלו לתפקידי שיפוט, לפי "חבר מביא חבר".
מסקנה, דווקא אותם אנשים, בעלי תפקיד של שופט, שמרגישים שהם יכולים לכופף את רצון הרוב לרצונם האישי, הם אלה ששוברים את הכלים, וצריכים לפנות את מקומם.

32 בכדי לרצות את המתנחלים עושה המדינה הכל, כולל הרס מוסדות הדמוקראטיה  (לת) נפתלי אור-נר
  • 12:12
  • 27.04.12

33 השתלטות על אדמות פרטיות באישור עובר לתחום הקו הירוק.  (לת) מנחם
  • 12:32
  • 27.04.12

34 שלטון החוק הוא רק אמירה של נתניהו וחבריו רונן
  • 12:41
  • 27.04.12

כאשר המצב מתאים עושהנתניהו את דרישות החוק.
כאשר המצב לוחץ ,מאפשר לעצמו נתניהו להגמיש את החוק, לקפל אותו כך שיהיה לסמרטוט חסר משמעות.
יש לפנות כל התנחלות שהוקמה על קרקע ערבית בגדה.
להכפיף את כל תושבי הגדה לאותו החוק.
להפוך את אותם ישראלים החיים בגדה לבעלי נתינות חלקית של ישראל.
ההפליה של תושבי הגדה הערבים, והתעללות של המתנחלים כלפי אותם ערבים, צריכה להיעצר היום.

  •   כל ראש ממשלה עושה את זה שלמה
    • 16:41
    • 27.04.12

    בוקר טוב. בכל העולם, אפילו הדמוקרטי, עובדים ככה. למה פתאום אצל ביבי זה אמור להיות אחרת? רק מפני שכל העולם מסתכל?
    חוץ מזה, לא כל העולם מסתכל ובאמת מיעוט של מיעוט מבין על מה בכלל מדובר.

35 עכשו נותר לצפות לתשובת בג"צ ואיך האיש שלנו גרוניס יטפל בתפוח הלוהט  (לת) ביציע, מחכך ידיים בהנאה
  • 14:21
  • 27.04.12

36 אם בג"ץ יקבל הבקשה זה יהי תקדים לתחילת האנרכיה בעקבות קריסת שלטון החוק .חד וחלק!  (לת) רוני
  • 14:42
  • 27.04.12

37 אם "שלטון החוק" היה טבוע באופיים של הפרקליטים מפרקליטות המדינה והיוהמ"ש לממשלה הם היו מתפטרים ולא מגישים הודעה כזו לבג"צ. ועתה נותר לראות אם הבג"צ יסכים ש"יסמרטטו" אותו  (לת) נפתלי אור-נר
  • 14:47
  • 27.04.12

38 הגזלת וגם ירשת ??. מוטי
  • 16:05
  • 27.04.12

פשוט לא להאמין !
ממשלה בעלת רמה מוסרית של שודדי ים. !

39 ממשלת נתניהו מגחיכה את מהות המושג "מדינה".  (לת) huck
  • 16:07
  • 27.04.12

40 הממשלה משקיעה בחמשת הבתים יותר מערים נושאים חשובים ובוערים וזאת רק בגלל שזה בשטחים הכבושים ולצרכים של המתנחלים שישקיעו מאמצים כאלו בשדרות אפיקים קרית שמונה ועוד  (לת) יצחק המודאג
  • 16:13
  • 27.04.12

41 ארי אתה טועה - אין פסק דין חלוט דני
  • 16:27
  • 27.04.12

יש הודעה של המדינה לבג"ץ וקיימת החלטה, לא פסק דין, שעל המדינה לממש את הודעתה בתוך שנה. עכישו המדינה הבינה שהיא טעתה ומבקשת תיקון. מה כבר קרה?

42 כולם מדברים עלי ולא איתי שלטון החוק
  • 16:32
  • 27.04.12

חוק לא צריך להסביר יותר. אם שואלים: למה? בכל הנוגע לחוק מספיק להגיד: ככה!
אך מה עם המשפט? ובכלל, על איזה חוק אתם מדברים? מתי הוא התקבל בכנסת? מי הציעה אותו?
מה התשובה? ככה!

43 יצא מרצע מן השק דוד
  • 16:50
  • 27.04.12

נשים את הדברים על השולחן וזהו.
נתניהו לא רוצה שלום
נתניהו מאמין בארץ ישראל גדולה
נתניהו יביא לחורבן שכמוהו לא ידענו.
ומי שרוצה יאמין....

44 What's there to talk about? time for demolition, that is - and End Of Story. See you underneath the rubble  (לת) No need to dwell or redebate this
  • 16:57
  • 27.04.12

45 אז כולנו יכולים לפלוש לקרקעות לא שלנו? מירה
  • 19:49
  • 27.04.12

חס וחלילה זהו הביזיון האדיר של ממשלת ישראל. בושה נוראית איזה זילזול בערכי היסוד. מי שמך ביבי להפר נהלי יסוד. וביבי כמו ביבי מורה לשרים להנמיך פרופיל. האם זה יעזור?

  •   מירה,התתובה לשאלתך היא: כן.ואם את בדואית,את תקבלי מהממשלה פיצויים כדי שתחזירי אותה. הבנת???  (לת) דרור הנאור מרמת גן.
    • 21:48
    • 28.04.12

46 הכרזת העצמאות של מדינת יהודה  (לת) בוּ קִי
  • 19:51
  • 27.04.12

47 להפקיע את הקרקע ולפצות את בעליה כמה מיליוני דולרים, סכום הגבוה פי 100 משווי הקרקע. נראה אחרי זה איך המליונר הטרי יטען שגזלו אותו... פיתרון פשוט מאין כמוהו
  • 20:19
  • 27.04.12

פינוי השכונה על פי פסיקת בג"צ יעלה מילונים רבים. הרבה יותר זול להפקיע את הקרקע ולפצות את בעליה ששוה בשטחי הרשות כמה עשרות אלפי דולרים, בכמה מיליוני דולרים. נראה אחרי זה איך המיליונר הטרי יטען שעבר גזל אכזרי...
הפקעות קרקע ופיצוי הבעלים הוא נוהג בכל מדינות העולם...ואם הפיצוי יהיה נדיב במיוחד אף בר דעת לא ירחם על המיליונר הטרי...
שבוע אחרי זה, פלסטינים יעמדו בתור כדי שיבנו התנחלויות על אדמתם...

48 הממשלה עושה פה "הליכה לקנוסה"  (לת) שולי
  • 21:01
  • 27.04.12

49 להרוס בתים דנדוס
  • 22:36
  • 27.04.12

למה להרוס? מה יוצא מהרס? מה יעשו באדמה על הריסותיה? יבואו בעלי החוקיים
ויבנו שם בתים ויגורו בתוכם? אולי ישכירום? אפשר שיותירו המקום הרוס לזמן לא ידוע לא מוגדר. ליהודים לא ימכרו כי יטופלו על ידי .........מי באמת יטפל ומה יכול להיות הטפול? כידוע הטפול יהיה הריגת המוכרים ה"בוגדים". מה התכלית? יש תכלית? יגורו שם שוכרים יהודים? יש גם על השכרה ליהודים דין בגידה והריגה? לא יותר פשוט, נורמלי,למצא פתרון מעשי ולא
פלפולים משפטיים? לא פשוט ומעשי "להפקיע ולשלם פצויי הפקעה מלאים
הוגנים "פלוס" משל רכישה-מכירה שלא מרצון אך פצוי לפי מחיר במכירה מרצון
וחילוץ ה"מוכר" מאימת רציחתו כ"בוגד"......הכי הכי מעשי וגם מביא תוצאה צודקת. מה יותר סביר? הרס? -- מתאים לצדיקים.

50 בג"צ ירקוד לפי החליל של ביבי. זה בדוק. 30 שנה ויותר אני רואה איץ בג"צ מציית, וזה בתקופות של ברק, שמגר, ואפילו רבי יואל, אז אם הארזים נשרפים כמו נעורת, מה יקרה לאזוב הגבבה?  (לת) הקיר ישראל
  • 00:33
  • 28.04.12

51 איי יאי יאי, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והצבא הכי מוסרי בעולם אוי ווי זמיר. שפתי כהן
  • 02:56
  • 28.04.12

ח'רבנה ח'רבנה.

52 38, ממש גאון אתה, מי ישלם? פרדי
  • 08:29
  • 28.04.12

קואליציה יקרה מידי, העם על סף סאב פריים.

53 ביבי הוא היום המדינאי היחידי המסוגל לנווט ישראל בשווי משקל פוליטי פנימי השפוי האחרון
  • 14:08
  • 28.04.12

אין היום ולו מדינאי אחד, בין אם מהימין או מהשמאל שיהיה מסוגל להחזיק בשלטון וליצבו. לכן הפניה לבג"ץ הינה שיאו של הפרגמטיזם המדיני. המנהיגים יודעים שפינוי השכונה יכול לזעזע את אמות הסיפים של ישראל ומנסים למנוע זאת, מבלי לעבור על החוק מחד אך גם מבלי לפנות, כלומר לנסות בזמן שהתפנה למצוא פתרון חלופי. לעיתים חייבים לשים את העקרונות בצד ולפעול בשקול דעת וגמישות. ברכות לביבי, ברק, יעלון ובגין על העשיה הנבונה.

54 ואם הוא לא יסכים לעסקה?! לא כולם תאבי בצע  (לת) לממציא הפתרון הפשוט מאין כמוהו
  • 14:37
  • 28.04.12