מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

שיטות הפעולה של יחידת העילית של השב"ס נחשפות || סגן מפקד "מצדה" מודה: המסתערבים שלנו השליכו אבנים על חיילים בבילעין

בעדויות במשפטו של ח"כ מוחמד ברכה, המואשם בתקיפת אחד המסתערבים, העידו בכירי היחידה: זרקנו אבנים "בכיוון הכללי" של החיילים

סגן מפקד יחידת העילית של שירות בתי הסוהר, "מצדה", הודה במסגרת עדות בבית המשפט, שלוחמי היחידה, שפעלו כמסתערבים בכפר בילעין במהלך ההפגנות נגד גדר ההפרדה - השליכו אבנים לעבר חיילי צה"ל.

העדות המדוברת ניתנה במשפט המתנהל נגד חבר הכנסת מוחמד ברכה, שהואשם ב-2009 בארבעה אישומים (שניים מהם בוטלו), ובהם בכך שבהפגנה שנערכה באפריל 2005, בעת שמסתערבים של "מצדה" ניסו לעצור מפגין פלסטיני, ניסה חבר הכנסת לחנוק את אחד מהם וקרא לאחרים לשחרר את העצור. המשפט נמצא כעת בשלב ההוכחות, ומנהל אותו השופט דניאל בארי בבית המשפט השלום בתל אביב.

לפני שבועיים הופיעו בבית המשפט הלוחמים של מצדה, שהעידו מאחורי פרגוד, כשזהותם אסורה בפרסום. העדויות שמסרו הקצינים והלוחמים מאפשרות הצצה לשיטות הפעולה של יחידת העילית.

מפגין מיידה אבן לעבר חיילים בהפגנה בבלעין
מפגין מיידה אבן לעבר חיילים בהפגנה בבלעין. צילום: מוטי מילרוד

העד המרכזי היה "לוחם 102", סגן מפקד היחידה. בעדותו סיפר כי "יצאנו לפעילות כנגד הפרות סדר בגדר ההפרדה בבילעין. זו הפעם הראשונה שהייתי מסוערב. נעצרו שני אנשים, הם היו פלסטינים". כשנשאל על ידי עו"ד ארנה כהן, המייצגת את ברכה, האם המסתערבים זורקים אבנים. השיב "102" בחיוב. לשאלה האם זרק אבנים לכיוון החיילים השיב "לכיוון כללי".

מעדותו של מפקד היחידה, "לוחם 101" שפיקד על הכוח בהפגנה המדוברת, ניתן ללמוד על שיטות הפעולה שהיו נהוגות. "פעלתי כמפקד הכוח שפעל תחת פיקוד הצבא, עקב מידע על הפגנה גדולה שצפויה להיערך באזור בילעין, כאשר היה לנו מספר כוחות בשטח, כוח אחד הוא כוח מסתערב שתפקידו היה לתת מידע, ולבצע מעצר איכותי במידה ויהיה צורך, וכוח חילוץ שלנו שהיה על מדים", סיפר "101".

"החלה הפגנה מאוד גדולה שירדה מתוך בילעין. היה נראה שהצבא לא שולט בה, קרוב ל-500 מפגינים ירדו ולא שעו להנחיות הסמג"ד, מפקד הפעולה, ופשוט עברו אותו ללא מצמוץ. מהר מאוד כוחות הצבא איבדו שם את היכולת להחזיק שליטה בצורה אפקטיבית. נראה היה שהמפגינים מתקרבים גם לכלי העבודה וגם לקו העצירה. החלו להתפתח שם מספר תקריות בין חיילי צבא לבין מפגינים, כולל מכות והשלכות אבנים. נראה היה שהמצב לא בשליטה וניכר היה סכנה לכוח הצבאי המבצע", אמר הקצין בעדותו.

"בשלב מסוים התפצלנו, הסמג"ד עם הכוח שלו ואני עם הכוח שלי. בכוח שלי היו למיטב זיכרוני כחמישה לוחמים גלויים ועוד מספר לוחמים בכוח המסתערב. בשלב מסוים הסמג"ד אמר לי שאיבד שליטה וביקש שנפעל לעצירת המפגינים. הפעלנו אמצעים לפיזור הפגנות, הצלחנו לעצור את ההפגנה. כאשר הכוח המסוערב דיווח שהוא מזהה מטרות איכות - כלומר אנשים מהותיים שהובילו את ההפגנה ויידו אבנים וסיכנו כוחות. אישרתי לכוח לבצע מעצרים".

"דיווחו לי על מעצר, ובאותה נשימה דיווחו לי שתוקפים אותם והם דורשים חילוץ מיידי, כי הם במצב של סכנה. ראיתי את המסתערבים עם עצורים, ומסביבם אזרחים ערבים שתוקפים אותם. החילוץ המיידי ניסה להצליח לייצב מצב שם ועל פניו, וראיתי אנשים חונקים, תוקפים גם את כוח החילוץ שהיה על מדים. אי אפשר היה לחשוב לרגע שהם לא אנשי ביטחון. תפסתי בגב של אחד המתפרעים שתקף את אחד מלוחמיי, משכתי אותו אחורה. זיהיתי את ח"כ ברכה. מבחינתי, אם המסתערב עצר מישהו זו מטרת איכות ומטרתי לחלץ אותם מהשטח. הזזנו את אלה שתקפו את הכוחות שלנו, לקחנו אותם עם העצורים ויצאנו משם", אמר מפקד היחידה בעדותו.

"מצדה" נוסדה בשנת 2003 לשמש ככוח התערבות של השב"ס במצבי חירום בבתי הכלא. בשבוע שעבר פורסם ב"הארץ" כי המדינה תפצה ב-1.2 מיליון שקלים את משפחתו של מוחמד אשקר, כלוא בקציעות, שנורה למוות בפעילות "להעלאת המורל" של לוחמי היחידה.

הפגנה בבילעין
הפגנה בבילעין. צילום: דודו בכר

בשל היכולות של לוחמי היחידה, נעשה בהם שימוש גם למטרות אחרות. ב-2005 הופעלה היחידה כמסתערבים מספר פעמים בהפגנות נגד הגדר בבילעין. ככל הידוע, היחידה לא מופעלת עוד בשטחים. ב-2010 הופעלה היחידה כחלק מהכוחות שעסקו בהשתלטות על ספינות המשט הפרו-פלסטיני. מהשב"ס נמסר בתגובה כי "פעילות יחידת מצדה בארוע היתה בפיקוד הצבא ובתיאום מלא. כמו כן, כבר שנים ארוכות לא לוקחת היחידה חלק בפעילויות מסוג זה".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 צבא אפרטהייד לישראל, צבא אפרטהייד לישראל, צבא אפרטהייד לישראל  (לת) נמאס כבר מהמדינה הזו
  • 20:57
  • 06.05.12

  •   העיקר שהמורל בצבא גבוה!  (לת) לחיי העם הזה
    • 22:48
    • 06.05.12

  •   אשכנזי שמואשם על ידי שר הביטחון בלקיחת שוחד ניסה לכאור עודד
    • 08:39
    • 07.05.12

    לכאורה גם בפעילויות בבילעין גם בעופרת יצוקה וגם במרמרה להבטיח גיבוי מכל תומכי הכיבוש ולהסיט את המבט מהשחיתויות לכאורה. הכל בחיים הוא לכאורה

  •   יאללה לך תשתה קפה הפוך ותרגע עם החתול שלך  (לת) אפי
    • 08:54
    • 07.05.12

  •   רק חמאס צבא ההגנה לפלסטין רק חמאס-רק טילים על ילדים נמאס כבר מהמדינה הזו
    • 10:53
    • 07.05.12

    רק חמאס צבא ההגנה לפלסטין רק חמאס-רק טילים על ילדים

  •   כל הכבוד לעדאלה - גם הפעם חושפים את ערוות המדינה  (לת) ע. צופיה
    • 15:10
    • 07.05.12

02 לפרק את יחידת מצדה!  (לת) חיות אדם. בושה
  • 20:58
  • 06.05.12

  •   עכשיו ברור מי אלה ה"מתפרעים האנרכיסטים"! צה"ל מייצר פרובוקציה מכוונת כדי "להוכיח" שהפלסטינים אלימים!  (לת) צנחן (מיל.), מתבייש בצה"ל!
    • 10:16
    • 07.05.12

  •   ומה עם הערבים שזורקים אבני על חיילים? לפחות היחידה נזהרת לא לפגוע בהם.  (לת) איריס
    • 09:36
    • 10.05.12

03 יופי גיבורים, תגלו סודות בטחוניים ותלשינו עוד ועוד  (לת) גיס חמישי
  • 21:00
  • 06.05.12

  •   יקירי, אם זאת עדות במשפט סוד זה כבר לא  (לת) לחשוב לפני שכותבים
    • 22:27
    • 06.05.12

  •   לגיס חמישי, אתה בודאי מתכוון לאלקין וכנופיייתו הכוללים את ההסדרניקים המתמקמים בצה"ל כדי למסור סודות למתנחבלים המאיימים על עתיד מדינת ישראל.  (לת) אכן גייס חמישי
    • 09:20
    • 07.05.12

04 מי שהוציא עין לחייל היה שמאלני, מי שקרא לשבור מפרקות לאזרחים הוא שמאלני קרן
  • 21:06
  • 06.05.12

מי שהציע לעלות על יישובים יהודים עם טנקים הוא שמאלני,
מי שחיבק את משספי הגרונות של משפחת פוגל הם שמאלנים.

אל תחפשו אשמים מתחת לפנס.
השמאלנים אלימים מאוד ומסייעים לאוייב בשעת מלחמה. בסעיף 99 לחוק העונשין תשל"ז ברור מה צריך להיות העונש לאנשים כאלה.

עכשיו צריך פרקליטות ובתי משפט לא משוחדים שיאכפו את החוק כלשונו.

  •   מי ששומר על החוק הוא שמאלן אנטישמי. מי ששומר על ערכי המדינה הוא שמאלן אנטישמי. מי שפועל למען זכויות אדם הוא שמאלן אנטישמי. מי שיורה ורוצח ראש ממשלה הוא יהודי ימני חובש כיפה מאמין. מי שרוצח מפגין בעת הפגנה הוא יהודי ימני חובש כיפה מאמין. מי שגוזל קרקעות הוא יהודי ימני חובש כיפה מאמין. מי שעושק את אזרחי מדינת ישראל הוא יהודי ימני חובש כיפה מאמין. מי שזורק אבנים, חומצה, ברזלים על חיילי צה"ל ושוטרים הוא יהודי ימני חובש כיפה מאמין. מי שמסית כנגד בתי המשפט ומאיים על חיי שופטים הוא יהודי ימני חובש כיפה מאמין. מי שמשליך לבנה בפרצופו של קצין צה"ל הוא יהודי חובש כיפה מאמין. מי ששורף מסגדים הוא יהודי ימני חובש כיפה מאמין. מי שמשתמט מצה"ל או מתנדב לשרת 15 חודש במקום 36 חודשים הוא יהודי ימני חובש כיפה מאמין  (לת) קרן, כמוך גם אני מעריץ את הימנים החביבים האלה
    • 07:07
    • 07.05.12

  •   בקרוב יגידו על שנאת חינם חרבה ישראל יואב
    • 09:08
    • 07.05.12

    אני שמאלני
    משרת מילואים חודש בשנה
    משלם מיסים
    מלמד
    את מסיתה נגד ציבור שלם
    זה בערך כמו שאני יגיד שכל מי שהוא ימני הוא כמו יגאל אמיר
    מה אם קצת אהבת חינם קרן?????

  •   גם מי שרצח ראש ממשלה בישראל היה שמאלני, וגם מי שרצח 7 פועלים פלסטינים בפתח תקווה היה שמאלני, וגם מי שרצח את אמיל גרינצוויג היה שמאלני, וגם מי ששחט בתער צעיר ערבי בירושלים היה שמאלני מאיתמר שהמשפחה מאיתמר שילמה על כך.  (לת) חד קרן התומך בקרן
    • 09:24
    • 07.05.12

  •   שקרן - מי שהוציא עין לחייל לא היה ישראלי ו/או יהודי, אלא מפגין פלסטיני.  (לת) ריקי
    • 10:17
    • 07.05.12

  •   מדהים איך הימין נתלה בציטוט של מישהו בפייסבוק על כך שיש לשבור מפרקות של פעילי ימין רפונזל
    • 11:02
    • 07.05.12

    הרי שיטוט של כמה דקות ברוטר / הקול היהודי יעלה עשרות קריאות מסוג זה או גרועות יותר. אתם באמת רוצים לעשות "תחרות" באלימות?

  •   האם חד קרן יואיל להסביר לנו את הערתו באשר לעריפת ראש תינוק בעריסתו באיתמר, לאחר רצח הוריו במיטתם? על מה בדיוק, יצור מצחין שכמותך, "שילמה" משפחת פוגל?...  (לת) גיכי צחוק של פסיכי
    • 13:52
    • 07.05.12

  •   הכוונה היא שמעגל הדמים לא נפסק גל
    • 19:04
    • 07.05.12

    כשמישהו מאיתמר רוצח זה מוביל לרצח גדול עוד יותר. בקטע הזה המתנחלים לא שונים מהפלסטינים... אותה תרבות של נקמת דם, של חוסר כבוד לחיי אדם, מחשבה שאנחנו צודקים ואילו הצד השני הוא ברברי, חיית טרף שרק רוצה להשמיד אותנו, ולכן הבא להורגך...
    ואח"כ מתפלאים שנשפך דם של תינוקות?

  •   אותו ראש ממשלה שחיסל את האחים שלו באלטלנה?  (לת) צדק פואטי
    • 08:31
    • 08.05.12

05 אנחנו לעומת זאת משליכים רק סוכריות.טופי.  (לת) נילוי שיטות הפעולה של בראכה
  • 21:07
  • 06.05.12

06 וואו, איזה סקופ מטורף....  (לת) אתם עיתון של אפסים
  • 21:08
  • 06.05.12

07 ...צבא הגנה לגנבים.  (לת) דן
  • 21:09
  • 06.05.12

08 מפקד מצדה משקר במצח נחושה. ההפגנו בבילעין הן קטנות יחסית מספרית, ומתקיימות על שטח הכפר בצד הפלסטיני של גדר ההפרדה. אין שום סיבה לעצוור מפגינים שהולכים בקבוצה קטנה לכיוןן הגדר כדי להפגין. והטענה שנשפקה סכנה לחיילים היא מגוכחת ובאה להצדיק את הפכלת הכוח מצד הצסא והמסתרעבים. עצם נוכחותם של המסתרעבים במקום מוכיחה את הגווננה של הצבא ליצור פרובוקציה במקום כדי להצדיק את אלימות הצבא כלפי המפגינים. הכל מתועד.  (לת) אליה
  • 21:15
  • 06.05.12

  •   מי שמשקר זה אתה והחברים הפאשיסטים הפלסטינים שלך  (לת) לוחם מגב
    • 10:05
    • 07.05.12

  •   פרובוקציה? את אפילו לא קולטת ש"הארץ" נתן כותרת זדונית ומטעה לפעולה פשוטה של מסתערבים שנטמעים בתוך המון פורע.  (לת) כשיש מסתערבים בתוך המון פורעים, עליהם להתנהג כך שלא יחשדו בהם, כולל יידוי האבנים, כמו כולם. . מה פה קשה להבין?
    • 10:29
    • 07.05.12

  •   ל - 08 ול - "לוחם מגב" מוטי
    • 13:31
    • 07.05.12

    מה זה "לוחם מגב"?במי אתה נלחם?בילדים ,נשים וזקנים?עוד לוחם.כל קלגס לא יוצלח מתקשט בתואר"לוחם".כולנו יודעים מי זה "לוחמי"מג"ב.ולמה סוהרים(לא יותר) צריכים להסתיר פנים?מה,גם הם נהיו "לוחמים"?

  •   למנה רק אבנים ? אולי גם בקבוקי תבערה. אולי גם אש חיה.?  (לת) כמובן רק כדי שלא יחשדו בהם
    • 17:18
    • 07.05.12

09 ברור שהם חייבים לזרוק אבנים. אחרת איך אפשר להידמות לאנשים שמסביבך? הארץ מתדרדרים. ממש סקופ.
  • 21:16
  • 06.05.12

אני מניח שעורכי הארץ יציעו להם לצאת לפעילויות עם דגל גדול. לוינסון אתה כתב טוב ורציני, אל תתן לעורכים שלך לנצל את הכתבות לצורכי תעמולה בינונית.

10 הכיבוש משחית. עוד הוכחה. שום מצדה ושום בטיח לא יכסו אל עוולות שלטון הימין, לפרק את היחידה הזו יחד עם ממשלת ההרס של ביבי  (לת) שומר חוק
  • 21:18
  • 06.05.12

11 שימוש בלוחמים שאינם במדים הוא פשע מלחמה על פי אמנת ג'נבה!  (לת) צה"ל פושע מלחמה סדרתי!
  • 21:25
  • 06.05.12

  •   משום מה, אני מנחש שלא הערת הערה זו בנוגע לחאמס בעזה משיב שפוי
    • 09:27
    • 07.05.12

    אני לא עורך דין, אבל נראה לי שמשפטית הייתה מלחמה עם ירדן והיא נגמרה. על כן אין אנו נמצאים כרגע במצב מלחמה. גם יו"ש אינו שטח כבוש כי ירדן ויתרה עליו. מה שיש הוא מצב של אוכלוסיה שאין לה מדינה. בהחלט מצב לא טוב, אבל זו לא מלחמה, ואנו גם לא הגורם היחיד האחראי לכך. למשל נראה לי שמשפטית יש אפשרות לדרוש מאותה אוכלוסיה פלסטינית, שגם היא תכיר בזכות יהודים לחיות בישראל - תנאי שהם לא עומדים בו מבחינה רשמית - כלומר לא בשיחות פרטיות - ראה מנשרים רישמיים שלהם. כך שאני לא בטוח שסימן הקריאה שלך תקף משפטית.

  •   אין מדובר בקרב ו"מצדה" היא לא יחידה צבאית. מלך הפזם
    • 10:02
    • 07.05.12

    חוץ מזה חשבתי שהפעילים הם אנשי שלום, האם אתה אומר כי מדובר בלוחמים המנהלים קרב? האם כך אתה רוצה ששלטונות החוק יתייחסו אליהם?

  •   בוגדנות היא פשע חמור יותר  (לת) ישראל
    • 10:15
    • 07.05.12

  •   כן, עורך דין שלי, אתה בטוח?  (לת) בעצם, אויל, לך להלשין ולהתלונן.
    • 10:31
    • 07.05.12

12 הכתבה מלאה בצנזורה של השב"ק, העיתנואים הכניסו את מה שהם יכולים  (לת) קורא בין השורות
  • 21:32
  • 06.05.12

13 נורה בפעילות להעלאת המורל?  (לת) מה זה? שיאים חדשים?
  • 21:40
  • 06.05.12

14 זה מה שמעניין את קוראי הארץ ואץ מדינות ערב  (לת) שמאל נכחד
  • 21:46
  • 06.05.12

15 לוחם מצדה ג
  • 22:06
  • 06.05.12

אני קורא מה אתם כותבים וכנראה אתם חיים במדינת להלהנד ולא ארץ ישראל.גיס חמישי זה אתם ואני מקווה ששוב תהיו בהפגנות אלו ותפרו את הסדר הציבורי ותעצרו על ידי כוחות הביטחון.ההפגנה היתה אלימה ווההסלמה היתה מצד הערבים והאנרכיסטים ולא מצד הלוחמים אז תתאפסו על עצמכם ותעברו לעזה או לשכם

  •   אתה משלה את עצמך שאתה מגן על בטחון המדינה  (לת) מנצלים אותך למטרות פוליטיות
    • 02:13
    • 07.05.12

  •   ג. צודק. כל ימני לאומני יודע שיש לאפשר למתנחבלים להשתלט בשקט על קרקעות פרטיות של פלסטינים ולאפשר הקמת מדינה דו לאומית  (לת) ותודה למוסקוביץ וליתר השלדונים של ביבי
    • 07:10
    • 07.05.12

  •   אתה לא "לוחם" אלא סוהר. שב"סניק.  (לת) אחמד זליקוביץ
    • 09:22
    • 07.05.12

  •   אתה מצייר תמונה מאוד לא יפה של לוחם מצדה. כולם כמוך?  (לת) מתושלח
    • 10:30
    • 07.05.12

  •   יש לקוות, מתושלח. יש לקוות. כי אם לא כולם כמוהו - מי יגן עליך בזקנתך מפני אלה שרוצים להצמיד את פניך ללהבה בוערת, כפי שעשו לקשישים כמוך בחברון? מי ישמור עליך, מתושלח? רועי צ'יקי ארד?  (לת) מודרניסט
    • 13:48
    • 07.05.12

  •   מודרניסט, יחסית לימני, אתה כותב ממש טוב. בסדר, גם לא יחסית. נחמד להתווכח איתך.  (לת) שמאלנית
    • 19:54
    • 25.06.12

16 ״מעצר איכותי״ דני
  • 22:09
  • 06.05.12

המעצר ה״איכותי״ היה בין היתר של הסדרן (מטעם מארגני ההפגנה) אשר ביקש מהמסתערב שלא לזרוק אבנים.

17 שנית מצדה,לא תיפול אילן
  • 01:20
  • 07.05.12

למה שלא ישתמשו ביכולות של מצדה להילחם בפשיעה הגואה בתוך ישראל?

18 יאללה, גרמנים מתחפשים ליהודים ורודפים אותם בגטו  (לת) מי זה מי
  • 01:39
  • 07.05.12

19 Tibi shoulod be in jail  (לת) open ur eyes
  • 02:36
  • 07.05.12

20 יפה עבודה טובה המשיכו כך  (לת) מאבריק
  • 08:12
  • 07.05.12

21 ליבוביץ צדק בנבואה שלו יבגני בוסקילה
  • 08:58
  • 07.05.12

המשך החזקת השטחים יביא את מדינת ישראל להיות מדינה של שוטרי חרש.

כמה הרחיק ראות הנביא ההוא, וכמה קצרי ראות משיחי הגבעות.

22 עכשיו אנו יודעים מי הופך את הפגנות הגדר לאלימות אור לגויים
  • 08:59
  • 07.05.12


כלומר, משליכי האבנים בהפגנות ליד הגדר בבילעין היו מסתערבים של שב"ס?
האם הבנתי נכון שתפקיד המסתערבים היה לשלהב את האווירה ולהגיע לפיצוץ כדי שצה"ל יוכל להפעיל אש חיה נגד המפגינים, שרובם דווקא התנהג באיפוק ולא סיכן כלל את החיילים?

  •   הבנת נכון. לא אמרו ל"לוחמים" שאבן יכולה להרוג  (לת) ידנו מושטת לשלום
    • 09:12
    • 07.05.12

  •   זו התוצאה של החדרת חובשי כיפות סרוחות לצבא וליתר כוחות הבטחון.  (לת) הגייס החמישי
    • 09:26
    • 07.05.12

  •   למה "לשלהב" ? הוא "הצית את דמיונם". "אש חיה" ? מעולם לא ! סהכ "גוף עופרת עם מעטפת פלדה ונגיעות רכות של גומי". "איפוק" ? נו, באמת.... "מבטים ערבים מזרי אימה שמסתתר מאחוריהם פוטנציאל הרג המוני".  (לת) מילון שיחדש, הוצאת דובר-צה"ל
    • 09:41
    • 07.05.12

  •   לא, לא הבנת נכון. לך לשיעורי הבנת הנקרא. מלך הפזם
    • 09:59
    • 07.05.12

    אבל אני מניח שאתה בכלל לא מאמין לעדותו בשבועה של סגן מפקד היחידה ולכן זה לא ממש משנה לך מה בדיוק נאמר שם.

  •   כבר היו דברים מעולם, שכל מיני שבכניקים העידו בשבועה ושיקרו. מה שקורה בשטחים הכבושים זו השחתה מוסרית נוראה.  (לת) למלך הפזם
    • 10:30
    • 07.05.12

  •   צודק. אך לא אמרתי שלא היו. מלך הפזם
    • 14:22
    • 07.05.12

    אלו מהם ששיקרו, משקרים וישקרו חוטאים לתפקידם ועליהם להיענש כי הם חותרים תחת המדינה ששולחת אותם לשם במקום לשרת אותה.

    טענתי היא כי נראה שמר. "אור לגויים" מניח זאת מראש, ואין לו שום סיבה לעשות זאת. יתרה מכך, הוא הבין את הדברים בצורה כה לא נכונה (היחידה התערבה רק לאחר איבוד שליטה של כוחות הצבא הסדירים בראשות הסמג"ד המתואר) עד כי ניתן לחשוב שהוא רק חיכה לתירוץ להגיד את דעתו.


  •   נגיד שאתה צודק למרות שאתה משקר אופיר מרקוס
    • 15:23
    • 07.05.12

    והמסתערבים הם אלה שמעודדים אלימות (למרות שהם לא, הם רק עושים את זה כדי להתמזג בקהל).
    הציבור הערבי האלים זורם עם זה ומצטרף לאלימות ולא מתנהג באיפוק. בנאדם נורמלי לא יזרוק אבנים על חיילים רק בגלל שמישהוא אחר עושה את זה.
    לדעתי הקו בין מפגין שמפגין בצורה אלימה לאחד שעושה את זה רק עם מישהוא אחר התחיל את זה הוא קטן וזניח ושנייהם טרוריסטים.

23 "יחידת עלית" עאלק - אתה מבינים, בשירות בתי הסוהר, תחתית החבית של "כוחות הביטחון", יש סיירת מובחרת! בדיחה!!! אריה ניר
  • 09:20
  • 07.05.12

"יחידת עלית" עאלק - אתה מבינים, בשירות בתי הסוהר, תחתית החבית של "כוחות הביטחון", יש סיירת מובחרת! בדיחה!!!

  •   תקשיב אדוני לוחם ביחידה
    • 20:11
    • 11.11.12

    אתה אומר את הדבר הזה מבלי שמץ של מושג על הארגון ועל היחידה בפרט!!!

    למרות שלא תצליח כיוון שהיחידה מסווגת אבל תבדוק שוב לפני שאתה קורא ליחידה הזאת בדיחה.
    אתה הבדיחה.

24 כמה סמלי השם שניתן ליחידת הפרובוקטורים, "מצדה" . סמל האובדנות הקיצונית.  (לת) הכיבוש הזה מחסל אותנו!
  • 09:31
  • 07.05.12

25 ההפגנות נגד הגדר התחילו ב-2004, היה שקט, ישראלים, פלסטינים וזרים הפגינו במחאה לא אלימה - אז ישראל הכניסה מסתערבים. ים של דמעות
  • 09:52
  • 07.05.12

היו מסתערבים שתולים גם בין הישראלים, הם זרקו אבנים על החיילים אבנים וצעקו אליהם "נאצים".
מאז נהרגו למעלה מ-20 איש, ביניהם ילד בן 10, מאמצעים "לא קטלניים" כמו כדורי גומי וגז מדמיע.

26 כל מי שהיה אי פעם בהפגנות בבילעין יודע את זה מזמן. ההפגנות הן שקטות ולא אלימות, התושבים צועדים לעבר הגדר. זורקי האבנים הנמרצים ביותר לא מוכרים לתושבים  (לת) טלי
  • 10:11
  • 07.05.12

27 כל פושע נהייה "עילית"?  (לת) 2511
  • 10:16
  • 07.05.12

28 כמו פרובוקטורים של הק.ג.ב  (לת) שינ.פיין
  • 10:23
  • 07.05.12

29 על פניו, נראה שהפעלת היחידה בצורה כזו בכלל אינה חוקית רני
  • 11:00
  • 07.05.12

מה עושה יחידה של השב"ס מחוץ לכותלי בתי הסוהר, ומה עניינה לטפל בדברים שאינם קשורים כלל לאסירים?

30 כל הכבוד ליחידת מצדה אבי
  • 11:36
  • 07.05.12

דבקות במשימה אני אומר ... פשוט תותחים

31 ברכה.... כל עוד אתה נלחם בכיבוש... אנו איתך...  (לת) לא מודאג
  • 11:43
  • 07.05.12

32 הכיבוש משחית. כבר אמרנו את זה ? Reuven Holzer
  • 11:49
  • 07.05.12

זאת היא עוד מדרגה במדרון החלקלק והסוף אינו נראה באופק.

33 כל הכבוד לצה"ל, כל הכבוד לשב"ס, קיר המגן לחירות ישראל (כולל השמאלנים)  (לת) ד"ר טוקבק
  • 12:11
  • 07.05.12

34 איפה מתלוננים על כותרת שקרית? טוב, בעצם זאת כבר נורמה.  (לת) ד"ר טוקבק
  • 12:18
  • 07.05.12

35 אני מקווה שבראכה יילך לכלא ויעוף מהכנסת על עלילותיו ה"הרואיות" גיחי גיכי
  • 12:39
  • 07.05.12

אולי סוף סוף בית המשפט הישראלי יפגין קצת חוש לצדק במקום תמיכה בפשיעה וטרור.

36 מי שזוכר את עסק ביש... שיטה
  • 13:27
  • 07.05.12

ועל זה נאמר מי אני ללא מלחמה שקרים ואלימות.

37 כל הכבוד לצהל !!  (לת) עם ישראל
  • 13:47
  • 07.05.12

38 לא הבנתי את המשמעות של הדבר ברצינות
  • 14:55
  • 07.05.12

מישהו יכול להסביר?

39 המפקד לא אמר מה שכתוב בכותרת יעקב
  • 15:20
  • 07.05.12

המפקד אמר "אנחנו מיידים אבנים לכיוון החיילים" העורך כתב "מיידים אבנים על החיילים". זה ממש לא אותו הדבר אבל גרסת העורך מביאה יותר רייטינג גם אם היא לא אמיתית.

40 תותחים כול הכבוד!!!  (לת) בארי
  • 16:39
  • 07.05.12

41 מי ניסח את המשפט הדמגוגי הזה: "שנורה למוות בפעילות "להעלאת המורל" של לוחמי היחידה." גל
  • 18:59
  • 07.05.12

האם הוא לקוח מציטוט כלשהו? מדוע להוסיף טיעונים לא הגיוניים? האם באמת נראה לכם שחיילי צה"ל רוצחים רק בשביל המורל?
יש כאן תפיסות מוטעות שעיתון הארץ מנחיל לקוראיו וזה די מזעזע...

  •   נלקח מםרוטוקול וועדת החקירה נוי
    • 21:14
    • 07.05.12

    אם תקרא את הפרוטוקול של התחקיר שנעשה לאחר המקרה תראה שגם מפקד היחידה וגם מפקד הכלא קראו לפעולה פעולה להעלאת המורל של הלוחמים. הפעולה הסתבכה והם נעלצו להשתמש בכוח אבל הסיבה הראשונית לפעולה הייתה העלאת מורל ועל זה גם השב"ס לא מתווכח.

42 מצויין. בתחבולות תעשה מלחמה בשמאל הפרוע והאנרכיסטי  (לת) דניאלה
  • 11:37
  • 08.05.12

43 הכותרת וגוף הכתבה סותרים זה את זה. ובכלל-השקרים והעיוותים שבכתבה איריס
  • 09:35
  • 10.05.12

1. האבנים נזרקו בכיוון הכללי של החיילים כדי שהערבים לא יחשדו במסתערבים. ולא "על החיילים" כמו שכתוב בכותרת.

2. זה נאמר במסגרת משפט כנגד ח"כ ערבי שחנק שוטר!! לזה כמובן המגיבים ה'חכמים' לא יתייחסו. אז מה אם דעתם והמציאות לא מסתדרות זו עם זו.

3. מוזר שאיטיות המקרה, שעדיין נשפט מקרה שהתרחש לפני 7 שנים - לא היא מטרידה את "הארץ".

4. האלימות הקשה של הערבים כנגד החיילים גם לא זוכה להתייחסות ראויה.
בוודאי לא מצד הטוקבקיסטים.

מתי יבינו שהעיתון שמתיימר להיות לאנשים חושבים, הוא חושב בשביל אנשים?

44 ביטאון "הארץ" פשוט איבד את הבושה לשקר. מעניין אם את זה הוא יצנזר כהרגלו או שהפעם יפתיע... ולטוקבקיסטים-טיפת הבנת הנקרא. המסתערבים לא זרקו על החיילים הכותרת משקרת. איריס
  • 09:42
  • 10.05.12

הם זרקו בכיוון החיילים כדי להידמות לפלסטינים. מוזר שנגדם אין לכם תלונות. הרי הם יידו בזדון אבנים על חיילים כדי לפגוע בהם.

אבל בעצם מה כבר הטענה שלי? שאתם צבועים ושוב כותרת בהארץ מכילה שקרים? את זה כבר כולם יודעים.

45 יצור כותרות סרק ד.
  • 12:37
  • 09.06.12

מדהים עד כמה עיתונאי שלכם מפרסם רק חלקי דברים, כותרות ללא הקשר וחצאי אימתות.
פעם חשבתי שלעיתונאים יש אתיקה. כנראה בארץ שכחו את האתיקה ומתעסקים רק בפוליטיקה. חבל

46 נאמר שהמסתערבים היו ראשונים? romanon5
  • 01:23
  • 20.06.12

יכול מאוד להיות שזה היה שיתוף פעולה כללי כדי להישאר תחת כיסוי. אבל הכותרות מאוד יפות יש להארץ.

פרוייקטים מיוחדים