המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

האסיר הביטחוני הוותיק ביותר המוחזק בבידוד יוצא ממנו

מחמוד עיסא, שחשוד במעורבות ברצח נסים טולדנו ונחשב לסמל בעיני האסירים, צפוי לצאת מבידוד לאחר 10 שנים שבהן זכה לביקור אחד

מחמוד עיסא, האסיר הביטחוני הוותיק ביותר המוחזק בבידוד, צפוי לצאת ממנו לאחר עשר שנים. מקורות במועדון האסיר הפלסטיני מסרו הערב (רביעי) כי הדבר סוכם במסגרת המו"מ בין ועדת השב"ס לנציגי האסירים השובתים רעב. עיסא נחשב לסמל בעיני האסירים הפלסטינים ואחת מדרישותיהם המרכזיות היתה להוציאו מבידוד.

בעשר השנים שבהן מוחזק אסיר העולם עיסא בתנאי הפרדה, הוא זכה לביקור משפחה, בן חצי שעה, רק פעם אחת. אמו, כיום בת 75, הורשתה אז לבקרו בהוראת שופט. בפברואר השנה דחה השופט יונתן אברהם מבית משפט המחוזי בנצרת את בקשתו של עיסא לאשר לו ביקורי משפחה, על סמך חוות דעת של השב"כ וחומר חסוי שהוגש לו.

עיסא, בן 44 מענאתא, כלוא מאז 1993. הוא נידון לשלושה מאסרי עולם בגין חלקו בחטיפת וברצח חייל מג"ב נסים טולדנו, וכן ניסיון רצח באמצעות דריסה של שני חיילים אחרים. אחותו של עיסא, אום עובאדה, בת 37, אומרת שבבית המשפט הצהיר אחיה כי פעל רק נגד חיילים, ולא אזרחים. במהלך מאסרו נשפט לעוד שש שנות מאסר, בעוון תכנון מתוך הכלא לחטוף ישראלים לצורכי מיקוח.

אחת לחצי שנה מבקש שב"ס מבית המשפט להאריך את ההפרדה, בהוראת השב"כ. בדיון ההארכה בבית המשפט המחוזי בנצרת בנובמבר 2011, בשעה שעיסא היה כלוא ב"גלבוע", ייצגה אותו עורכת הדין עביר בכר מטעם הסנגוריה הציבורית. בין שאר טיעוניה היא הזכירה שבית המשפט הבין-אמריקאי לזכויות אדם קבע כי בידוד ממושך מפר את האמנה האמריקאית לזכויות האדם.

באחרונה הועבר עיסא לכלא רמון שבדרום, לתא אחד עם מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת, שאושפז בתחילת השבוע במרפאת שב"ס. בני המשפחות, אסירים משוחררים, פעילים ועורכי דין מטילים ספק במהימנותו של המידע הסודי שהועבר לשופט אברהם. לדעתם, עצם האזכור של המידע החסוי - כמו זה שעליו מתבססים מעצרים מינהליים - נותן את הרושם שהאסירים כל-יכולים ובעלי השפעה מאגית על האחרים. דווקא קרובי האסירים אינם משוכנעים ביכולות האלו. לדעתם, נקמנות היא הסבר מדויק יותר לבידוד.

במועדון האסיר הפלסטיני מסרו כי ישנם עוד מספר אסירים נוספים שקיימות הסכמות לגביהם. עם זאת, לדבריהם לא התקיימו הסכמות לגבי חלק מהשמות ובראשם שלושה מבכירי האסירים: חסן סלאמה, אבראהים חאמד ועבדאללה ברגותי. בשירות בתי הסוהר סירבו להגיב למגעים עם האסירים.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רק נגד חיילים... תנו לו להדליק משואה וזהו  (לת) שמאלן מתון
  • 22:42
  • 09.05.12

  •   רק נגד חיילים זה אומר שהוא לוחם חופש ולא טרוריסט צא ולמד
    • 08:01
    • 10.05.12

    להרוג אדם חמוש זה לא שמדכא אוכלוסיה אזרחית, זה לא לרצוח. נכון שכל הפילפולים היהודים ביטחוניסטים מכשירים רצח תנוקות ערבים ולא מבינים את ההבחנה בין חייל לאזרח "שלנו" - עדין בתרבות המערבית לא מקבלים את הקשקוש הזה ונצמדים לאותה תרבות שהביא אותם לירח ולדמוקרטיה.

  •   לא מתאר לעצמי שאשמע אותך אי פעם מגנה לוחמי אצ"ל ולח"י אור
    • 09:29
    • 10.05.12

    שעסקו בשמך ברצח ילדים נשים וטף, תחת ההגדרה 'פעולות נקם' - הציניות שלך לא מפריעה לך להדליק משואה בשמם אה? איפה ואיפה אדוני ה'שמאלן המתון'

02 כל הכבוד לעו"ד עביר בכר!!  (לת) עמית למקצוע
  • 22:57
  • 09.05.12

03 חבל שהוא יוצא  (לת) אבי בר
  • 23:00
  • 09.05.12

04 נקמנות היא הסבר מדויק יותר לבידוד. נו אז מה? רוצח נאלח אינו מעורר את רחמינו.  (לת) ara
  • 23:08
  • 09.05.12

05 And how many visits Ron Arad got??????? And what's American laws has to do with a Arab CRIMINAL???JUST ASKING  (לת) Old Soldier
  • 23:16
  • 09.05.12

06 ומתי ניסים טולדנו הי'ד יצא לחופשה לפגוש באימו ?  (לת) אלפונסו
  • 23:16
  • 09.05.12

07 בושה ישראלי
  • 00:00
  • 10.05.12

אדם שזכה במשך 10 שנים לביקור אחד בלבד.. ביקור של אמו בת 75!!! בלי להקבל ובלי לבטל את החומרה של מעשיו הרי המדובר בהתנהגות אכזרית ברמה בלתי נתפסת.. פשוט עצוב..

08 להוציא אותו להורג ״ מכה איש ומת מות יומת״  (לת) צדק אמיתי
  • 00:30
  • 10.05.12

  •   הצדק האמיתי שלך אור
    • 09:32
    • 10.05.12

    מופעל גם על רוצחים יהודים? או שבודקים ברית מילה לפני ההוצאה להורג? איך זה עובד בדיוק? ומה עם נשים? איך נבדיל בין ערבייה שדינה מוות ליהודייה שראוי לאסור ולנסות לשקם?

09 לא נכון, טעות בכתבה ידען
  • 01:32
  • 10.05.12

הוא אולי שני הכי הרבה או הערבי שהיה הכי הרבה, אבל הכי הרבה זה האסיר איקס שהיה בבידוד 16 שנה מסיבות ביטחוניות והוקם אגף מיוחד בכלא רק לו

10 מעניין מתי יוציאו מההפרדה את יגאל עמיר שנמצא שם כבר 16 שנה וללא שום סיבה הגיונית  (לת) אבי
  • 04:43
  • 10.05.12

11 גם יגאל עמיר בבידוד מאז 1995: מה מפחדים שהוא יספר?  (לת) גם יגאל עמיר בבידוד מאז 1995: מה מפחדים שהוא יספר?
  • 06:09
  • 10.05.12

12 לקרוא כדי לא להגיד אח"כ לא ידענו, רק מילאנו פקודות  (לת) עופר
  • 07:08
  • 10.05.12

13 במדינת חוק חגי עמיר גם היה צריך לשבת בבידוד, בלי אפשרות לשחרור לכל חייו.הוא לא מנע רצח של ראש ממשלה גיא
  • 07:47
  • 10.05.12

כלפי חוץ אנחנו מאוד מחמירים אבל כלפי פנים התוהו ובוהו חוגג. מדינה שחיה בסרט.

14 יש להעביר את כל האסירים עם דם על הידים לבידוד מוחלט דן
  • 08:54
  • 10.05.12

את השאר יש להעסיק בעבודת פרך

15 הוא שחט את ניסים טולדנו הכפות בדם קר גיל
  • 09:07
  • 10.05.12

זה היחס שלהם לשבויים - שחיטה.
ואנחנו דואגים להם לאוכל טוב לימודים אקדמאים ביקורי משפחות טיפול שיניים מקיף ודין וחשבון לאום ולצלב האדום ולארגוני זכויות האדם
צריך לעשות מחקר כמה הוא השמין בכלא.

16 גם נקמנות זה סיבה טובה  (לת) סטודנט
  • 09:23
  • 10.05.12

17 מדוע "הארץ" לא כותב בכותרת: "הרוצח" הנתעב?  (לת) אתם מהאו"ם?
  • 09:25
  • 10.05.12

  •   בשביל השמאל רק יגאל עמיר ראוי לתואר הזה. אפילו לאייכמן הם התייחסו בפחות שינאה.  (לת) דור שני לנרצחי אלטלנה
    • 20:47
    • 10.05.12

18 מה אכפת לי מהאמנה האינטרגלקטית או האמריקאית? איך עביר בכר מקבלת כל פעם לייצג אותם? זאת הסנגוריה הציבורית של מדינת ישראל או הרש"פ? גוגו
  • 22:19
  • 10.05.12

איך עיסא מוגדר "כחשוד במעורבות ברצח"? הוא עצור למשפט? הוא הורשע ויושב על חלקו ברצח. את שני ה"חשודים" האחרים גם כן הרשיעו על חלקם ברצח והם שוחררו בעיסקת שליט. אם עיסא היה כ"כ מסכן אתם לא חושבים שעביר בכר הייתה מציינת שלפי האמנה בפפואה ניו גיני זה לא יפה לאסור "חשוד ברצח"?