המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הסיבה לפינוי בית המכפלה ולהתנגדות ל"חוק האולפנה": חשש מביה"ד בהאג

וינשטיין אמר לנתניהו שהפקעת נכסים מפלסטינים עבור יהודים מהגדה עלולה לגרום לבית הדין הבינ"ל להאשים את ישראל או בכירים בה בפשעי מלחמה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הזהיר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מהפקעה של קרקעות ובתים מפלסטינים עבור יהודים בגדה, משום שהדבר עלול להביא להעברת סוגיית ההתנחלויות לבית הדין הבינלאומי בהאג.

עמדה זו של וינשטיין היא הסיבה בגינה החליט נתניהו לאשר את בקשת שר הביטחון ולפנות את "בית המכפלה", חרף  לחץ כבד שהפעילו שרי הליכוד. ברביעי באפריל פינו כוחות הביטחון את הבית בחברון, עליו השתלטו עשרות תושבי היישוב היהודי בחברון כשבוע קודם לכן. מדובר היה בבית פרטי בן שלוש קומות בשכונה פלסטינית הנמצאת במרחק של כמאה מטרים דרומית למערת המכפלה בעיר.

יממה לפני הפינוי, התקיים דיון לילי של צוות שרים לענייני התיישבות, שהסתיים בלי כל הכרעה. בבוקר המחרת התקיימה פגישה מצומצמת בהשתתפות וינשטיין וברק. היועץ המשפטי הציג לנתניהו עמדה, לפיה אי שמירה קפדנית על החוק, במיוחד בנושאים רגישים אלו, עלולה לסבך את ישראל במישור הבינלאומי, ולהביא להעמדה לדין של אישים ישראלים על פשעי מלחמה. ברק טען שיש לפנות לפני פסח, ונתניהו החליט לבסוף לאשר את פינוי הבית.

בית המכפלה
בית המכפלה. צילום: אמיל סלמן

וינשטיין חזר על עמדה דומה גם בנוגע לחוק האולפנה. הקובע כי אם הממשלה בנתה יישוב בתום לב על קרקע פרטית, היא תפצה את בעלי הקרקע בכסף או בקרקע חלופית. בנוסף, החוק יקבע משך זמן מינימאלי של שהות על הקרקע כדי לזכות בהגנה מפינוי, על מנת למנוע השתלטות מסיבית על קרקעות.

עמדת המערכת המשפטית, מלבד סלידתה מחוקים עוקפי בג"ץ, היא כי חוק שכזה הוא בעל השלכות משפטיות בינלאומיות רחבות, במיוחד כיוון שבג"ץ נתפס בעולם כבלם המקפיד על שמירה על שלטון החוק בישראל. נכון לעכשיו, מתוך צוות השרים העוסק בנושא, נתניהו והשרים ברק, יעלון ובגין מתנגדים לחוק, בין היתר מסיבה זו. השר סער תומך בחוק ועמדתו של השר מופז אינה ברורה.

החשש במשרד המשפטים הוא שישראל, או אישים בה, ייתבעו בבית המשפט הפלילי בהאג, הפועל משנת 2002. בתחילה ישראל תמכה בהקמת בית המשפט, אך לאחר מכן חזרה בה. אחד החששות המרכזיים הוא נושא ההתנחלויות, משום שלפי אמנת ז'נווה הרביעית, העברת אוכלוסיה כובשת לתוך שטח כבוש היא פשע מלחמה. דובר משרד המשפטים מסר בשם לשכת היועץ המשפטי לממשלה כי "לא נתייחס".

הבוקר (ראשון), דחתה ועדת השרים לחקיקה הצעת החוק להחלת החוק הישראלי בהתנחלויות, לאחר שמוקדם יותר רוב גדול בוועדה תמך בה. קודם להצבעה התברר במפתיע כי תשעה מתוך עשרה חברי הוועדה תומכים בה. יו"ר הוועדה, שר המשפטים יעקב נאמן, שהבין כי ההצעה צפויה לעבור ברוב מוחץ עצר את ההצבעה וניסה לשכנע את רגב לדחות את ההצבעה בעניין. לאחר שזו התעקשה, הוא חש לדבר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועדכן אותו בהתפתחויות. נתניהו העביר באמצעותו מסר לכל השרים לפיו עליהם להתנגד להצעה.

אם ההצעה של ח"כ מירי רגב (ליכוד) היתה עוברת בוועדה, היא היתה עולה להצבעה במליאת הכנסת במהלך השבוע, ואז היו נדרשים כל 94 חברי הקואליציה, בהם נציגי קדימה, לתמוך בה בקריאה טרומית. המשמעות היא כי אישור ההצעה היה מקנה לה רוב אוטומטי, דבר שעשוי היה להביך את סיעת קדימה וגם להכניס את ישראל לעימות מדיני חזיתי עם ארה"ב ואירופה.

אתמול פורסם כי 27 שרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים לפרסם מחר, במפגש החודשי שלהם, החלטת גינוי חריפה ביותר נגד פעילות ישראל בגדה המערבית. ההחלטה תגנה מעשי אלימות מתנחלים נגד פלסטינים ותקרא לישראל להסיר את ההגבלות על בנייה ופרויקטים כלכליים של פלסטינים בשטחי C בגדה המערבית.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 פחדנים גזלנים! מרדכי
  • 21:40
  • 13.05.12

הם מודים בפה מלא שהם מפחדים מהגוים ולכן מותר להכות באחיהם היהודים, לגזול את רכושם, לזרוק אותם מבתיהם! צאו כבר מהגלות!

  •   צודק בהחלט, ואמנם צריך לצאת מגלות המן (שבנ נח נחמ נחמן)
    • 23:22
    • 13.05.12

    השטחים הכבושים כי שם יש נטייה לממשלה לדרוך במקומות שלא שייכים לה. מה לעשות שגם שופט ימני כגרוניס מבין את זה? ממתי גזל אדמות זה דבר כ"כ יהודי? בינתיים הכי גלותיים נשמעים לי אתה ושכמותך שעושים קולות של קוזאק נגזל.

  •   מעניין שאתה כותב "גזל", כי גזל כבשת הרש כאן היה קרקע פרטית שנחמסה מתושב פלסטיני לצורת הרחבת עופרה מוקי
    • 23:23
    • 13.05.12

    בנו שכונה על שטח של אדם פרטי, ועכשיו, בדיעבד, רוצים להכשיר את השרץ. אם גזל אכן מפריע לך, בוודאי תרצה שהגזילה הזו תושב לבעליה החוקיים.

  •   הגזלנים הם המתנחלים! והם גם הפחדנים, כי רק מוגי לב יגזלו אדמות ורכוש של אחרים, כשמדיניות ממשלה נפשעת מגנה עליהם.  (לת) מי. רי. רג.
    • 01:22
    • 14.05.12

  •   גזלנים הם אלה שגונבים אדמות לא שלהם ואז מנסים להכשיר אותם בחוק ניר
    • 05:11
    • 14.05.12

    ראה ערך "מתנחלים".

    אתה אומר שאסור לגזול רכוש מ"אחינו היהודים", אבל כן מותר לגזול רכוש מערבים. אתה מבין את הטיפשות הגדולה בדבריך ?

  •   בצדקנות מאוסה כזו הובילו הקיצונים לחורבן הישוב היהודי של בית שני. אריאל
    • 08:24
    • 14.05.12

    עם ישראל או שיהיה חלק מהקהילה העולמית או שיסבול מסכנת הכחדה כל חייו. כל פעם שהעם הזה מצליח להרים את הראש קופצים מתוכו קיצוניים משיחיסטים ומובילים אותו אל סף הרס עצמי. מדהים שבתור אנשים חכמים, כבר 3000 שנה לא למדנו את הלקח.

02 אם החשש הוא מבית הדין בהאג, אין כל חשש עוכר ישראל
  • 21:50
  • 13.05.12

הרי אם בית הדין היה פועל על פי הצדק והיושר, מדינת ישראל וראשיה היו מוקעים מזמן אל עמוד הקלון בהאג. אם זה לא קרה עד היום, מדוע שיקרה בעתיד?

  •   כי זה נישול אנשים מאדמתם הפרטית. על דבר כזה העולם לא יסלח לנו אף פעם ובצדק...  (לת) סתם אחד anmizrahi@gmail.com
    • 22:38
    • 13.05.12

03 התנחלות בשטח כבוש היא פשע מלחמה Eliot
  • 22:23
  • 13.05.12

כשתקבלו צווי מעצר מבית הדין הבינלאומי
לא תעזור לכם מירי רגב.

  •   השטח אינו מוגדר ככבוש לפי החוק הבין לאומי RT
    • 22:36
    • 13.05.12

    כי הוא עבר לחזקת ישראל לאחר מלחמת ששת הימים, אך גם קודם לכן לשלטון הירדני שבו לא היה תוקף חוקי, כי הערבים הרי כבשו אותו במלחמת ב-48.
    לכן על פי החוק הבין לאומי הוא אינו מוגדר כשטח כבוש.

  •   גם ירי קסאמים מכוון על ישובים אזרחיים הוא פשע מלחמה...ולא הוצא שום צו בינלאומי מעצר נגד הניה...  (לת) פחחחח....
    • 23:17
    • 13.05.12

  •   וואי איזה פחד אני כבר עושה במכנסים ששש
    • 23:38
    • 13.05.12

    וואי איזה פחד אני כבר עושה במכנסים

  •   כן, אבל השטח הוא לא כבוש אלא מוחזק לוחמתית. ד
    • 00:05
    • 14.05.12

    ולבית הדין בהאג אין סמכות לדון בענייני מדינה שבה קיימת ביקורת שיפוטית עצמאית. אתה רואה, בג"ץ שלכם עוזר לנו לפעמים :-)

  •   שטח כבוש צריך להיות בעל הכרה כאזור ריבוני ממדינה אחרת, מה שלא נכון לגבי יו"ש.  (לת) באליי
    • 01:25
    • 14.05.12

  •   החוק הבינלאומי מגדיר בדיוק מה זה שטח כבוש. זה נקבע עוד באמנת האג משנת 1907 שקדמה לאמנת ג'נבה הרביעית משנת 1949. שטח כבוש הוא שטח שאינו חלק משטחה הריבוני של המדינה אבל הצבא שלה נכנס אליו ומנהל אותו בתוקף ממשל צבאי. נקודה. צה"ל נכנס אל הגדה המערבית בשנת 1967 והקים בה ממשל צבאי, אלוף פיקוד המרכז הוא מאז ועד היום מקור הסמכות, המחוקק שהצווים בחתימתו הם החוק המחייב ברחבי הגדה המערבית. לכן, הגדה המערבית היא שטח כבוש, בהגדרה. השאלה ממי נכבש השטח, אם היתה שם מדינה פלסטינית או לא הייתה, האם השלטון הירדני שקדם לשלטון הישראלי היה חוקי או לא חוקי, האם אבותינו גרו שם בזמן דוד המלך - כל זה לגמרי לא רלוונטי לשאלה אם זה שטח כבוש. אין ערעור על כך שישראל כבשה את השטח במלחמה, אין ערעור על כך שהיא הקימה ממשל צבאי שינהל את השטח - לכן, בהגדרה, השטח הוא שטח כבוש וכל מה שנאמר בחוק הבינלאומי על שטח כבוש חל על השטח הזה. שלמה
    • 14:03
    • 14.05.12

    החוק הבינלאומי מגדיר בדיוק מה זה שטח כבוש. זה נקבע עוד באמנת האג משנת 1907 שקדמה לאמנת ג'נבה הרביעית משנת 1949. שטח כבוש הוא שטח שאינו חלק משטחה הריבוני של המדינה אבל הצבא שלה נכנס אליו ומנהל אותו בתוקף ממשל צבאי. נקודה. צה"ל נכנס אל הגדה המערבית בשנת 1967 והקים בה ממשל צבאי, אלוף פיקוד המרכז הוא מאז ועד היום מקור הסמכות, המחוקק שהצווים בחתימתו הם החוק המחייב ברחבי הגדה המערבית. לכן, הגדה המערבית היא שטח כבוש, בהגדרה. השאלה ממי נכבש השטח, אם היתה שם מדינה פלסטינית או לא הייתה, האם השלטון הירדני שקדם לשלטון הישראלי היה חוקי או לא חוקי, האם אבותינו גרו שם בזמן דוד המלך - כל זה לגמרי לא רלוונטי לשאלה אם זה שטח כבוש. אין ערעור על כך שישראל כבשה את השטח במלחמה, אין ערעור על כך שהיא הקימה ממשל צבאי שינהל את השטח - לכן, בהגדרה, השטח הוא שטח כבוש וכל מה שנאמר בחוק הבינלאומי על שטח כבוש חל על השטח הזה.

04 טוב מאוד שהם מ-פ-ח-ד-י-ם  (לת) פלץ
  • 22:31
  • 13.05.12

05 הבתים באולפנה כפי שאמר היזם-נבנו ביודעין בניגוד לחוק. ליברמן כמו בבחירות הדמוקרטיות לדבריו ברוסיה, כך ישקר גם לגבי תמימות התושבים והבונים. יאללה. על מי אתה עובד אדון מושחת? יחד עם שקרניהו ושאר הטייחנים שלהם הם ירו מזמן את יריית הפתיחה להרס המדינה. תמות נפשי עם פלישתים? זה המוטו של המקופחים המקפחים  (לת) שומר חוק
  • 22:31
  • 13.05.12

06 עסקנים מקומיים סוג ז' - עוקפי בג"ץ - שעומדים להיות מורשעים בהאג ... סוף סוף יהפכו לדמויות עולמית...
  • 22:33
  • 13.05.12

אוי למדינה שאלו מנהיגיה

07 עלוב חלש פחדן- מתאים לשלטון דיקטטורי.  (לת) יועץ משפטי
  • 22:37
  • 13.05.12

08 תא"ל מירי רגב מוטי
  • 22:39
  • 13.05.12

מעולם לא הבנתי איך אישה זו קיבלה דרגת תא"ל.לא חכמה,גסת רוח.שום ליטוש,שום עידון.אין להם עינים,שם בצהל?

09 יהודים אמריקאים יכולים לקנות את הבתים עבור הישראלים או אפילו ערבים אמריקאים אביהו
  • 22:42
  • 13.05.12

אמנם יכול להיות שיש צדק אבל הדתיים יכולים בעזרת יהודים אמריקאים לקנות בתים ולהשכירם לישראלים לכל הזמן

10 אז זהו - שלביה"ד בהאג אין סמכות שיפוט בעניין גיא
  • 22:47
  • 13.05.12

ביה"ד ההפלילי הבינ"ל בהאג אינו מוסד של האו"ם ולכן קונה סמכות באחת הדרכים הבאות - 1. הפושעים הם אזרחי מדינה חברה (וישראל לא חברה); 2. הפשעים בוצעו בשטח מדינה חברה (אין מדינה שחברה בביה"ד בשם פלסטין); 3. מועצת הביטחון של האו"ם החליטה להעביר את העניין לביה"ד (והדבר מצריך הדרדרות דרסטית ומאוד חריגה ביחסי ישראל-ארה"ב כדי למנוע וטו שלו במועצת הביטחון).

אז ממה בדיוק החשש?

11 האג סבבה ירון
  • 22:50
  • 13.05.12

אני גר בהאג כבר שנתיים, הם ממש סבבה, אין מצב שהם יתערבו. לכו על זה.

12 "עמדתו של השר מופז אינה ידועה..."  (לת) אלי
  • 22:53
  • 13.05.12

13 להנייה אין מקום לחשש מבית הדין הבינלאומי מודרניסט
  • 22:54
  • 13.05.12

לרצוח ילדים? אחלה. לממן רוצחי ילדים? סבבה . לפנות בית? פשע! לכו חפשו מי שיקנה את שטויותיכם הצדקניות, לברים.

14 לא משנה מה יפנו ומתי, הממשלה הזאת פושעת לא רק כלפי הפלשתינים אלא כלפי כולנו  (לת) הציוני
  • 22:57
  • 13.05.12

15 התנחלות האפרטהייד בחברון היא פשע מלחמה בעיניים אנושיות. לא צריך "עיניים משפטיות" כדי לקבוע את זה. Reuven Holzer
  • 22:59
  • 13.05.12


16 הלואי, הלואי שנתניהו וכנופיתו יוקעו כפושעים בהאג. זה הסיכוי היחידי שלנו לצאת ממדינה דו-לאומית  (לת) אובמה מאכזב תקותנו היא האג
  • 23:11
  • 13.05.12

17 אם וינשטיין היה יועץ בזמן בן גוריון לא היתה קמה המדינה,ביזיון מאיה
  • 23:18
  • 13.05.12

תפנים: "לא חשוב מה יגידו הגויים חשוב מה יעשו היהודים"

18 רע מאד . הם התחילו לפחד סימן שנכנס מעט שכל לקוקודם וזה רע מאד. היה קל יותר לעסוק עם טפשים מוחלטים.  (לת) עדד
  • 23:20
  • 13.05.12

19 איזה מזל מזליטיקר
  • 23:23
  • 13.05.12

איזה מזל שגם אם אין שופטים בישראל (ואת הקצת שיש מתכננים לעקוף) עדיין יש בית משפט בעולם אשר יטיל אחריות אישית על הפוליטיקאים אשר רוצים לעשוק ולגזול את רעם.

20 ידיעה מוזרה ביותר: הרי מתנחלים בשטחים כבר 35 שנה. מה פתאום נזכרו בהאג? לקחת עתונאים ברצינות?
  • 23:23
  • 13.05.12

לא מדובר פה בהתערבות בי"ל בגלל ההבחנה בין קרקע פרטית או ציבורית, אלא הכותב מצטט ש"העברת אוכלוסיה כובשת לתוך שטח כבוש היא פשע מלחמה". אבל ישראל עושה זאת בגולן ובגדה כבר עשרות שנים שנים. מה קרה פתאום?

21 יש חיבוק אמריקאי .. אין האג  (לת) האגס אנד קיסס
  • 23:24
  • 13.05.12

22 אם לא יפתרו את הבעיה הזאת, מחר ארגון זוכרות יגישו בג"ץ על תואי הרכבת לירושלים שעובר על אדמות פלשתינאיות, הכפרים יאלו ועמואס שעל חורבותיהם נבנית הרכבת. כנ"ל חלק מכביש מספר 1 שלא לדבר על כביש 433. נחזור לדרך בורמה.  (לת) יוחנן המלמד
  • 23:27
  • 13.05.12

23 וואו מאיר
  • 23:28
  • 13.05.12

לא ידעתי שהם התנחלו גם על הבורא עולם

24 נו, לפחות משהו עדיין מאיים עליהם..  (לת) טיטו
  • 23:33
  • 13.05.12

25 ליצנות. ברש"פ (כמו בירדן) קבוע בחוק עונש מוות למי שמוכר אדמות ליהודים. שווינשטן יברר מתי בית הדין בהאג מתכנס לדון בנושא.  (לת) משפחן
  • 23:40
  • 13.05.12

26 "עמדתו של מופז אינה ברורה" זה היה מצחיק אם זה לא היה עצוה
  • 23:40
  • 13.05.12

לייק, דה?!

27 ראש מכשלת ישראל וסריסיו. שפתי כהן
  • 23:43
  • 13.05.12

את האין אונות של סריסיו לא צריך להוכיח.

28 אבן שתזרק ע"י רגב לבאר אלפי חכמים לא יוכלו להוציאה  (לת) ניצן
  • 23:48
  • 13.05.12

29 אבוי לי שאני זקוק לשופטים שבהאג  (לת) דמוסתנס
  • 23:56
  • 13.05.12

30 אקבל בברכה כל מתנחל שייתבע...שמעתי שיש בכלא פה אחלה מיטות רק האוכל לא משהו  (לת) תושב האג
  • 00:13
  • 14.05.12

31 who avoid issuing arrest warrants against Israel's ministers who refuse to obey the Supreme Court's verdicts The real cowards are Israel Supreme Justices
  • 00:23
  • 14.05.12

Either issue arrest warrants against government ministers, or resign en masse, to protest wholesale non-compliance of the Government with Supreme Court verdicts. Otherwise, the Supreme Court will be seen as abdicating its power to the one in Hague

32 מזל שיש ביקורת בינלאומית אחרת מי יודע מה הייתה מעוללת ממשלת הימין המטורפת  (לת) יהודה
  • 00:54
  • 14.05.12

33 סוף סוף, שחור על גבי לבן. זה כתוב. יוספה
  • 00:54
  • 14.05.12

וכל מי שידו בפשע הזה חשוף לתביעה: בעלי עסקים, מתכננים לסוגיהם, והאוכלוסין. איזו הקלה. אריאל, המכללה, הכבישים, תכנון הגינות. הכל.

34 ווינשטין הוא משת"פ של בג"ץ וכמוהם היה מת לראות איך החברה הציונית מפוררת את עצמה מבפנים ע"י מלחמת אחים בין שוטרים לאזרחים יהודים.  (לת) באליי
  • 01:22
  • 14.05.12

35 גם אם ניסוג ונעבור כולנו לשחייה בים, אנחנו אשמים!  (לת) ישראל
  • 02:22
  • 14.05.12

36 אבל למה לא סיפרו לפרקליטות שאנחנו "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" ? ארז
  • 03:51
  • 14.05.12

מי צריך את כל הבג"ץ-שמג"ץ הזה, מעמד ישראל בעולם, הגינות, מוסר, צדק, וכל האמנת ז'נווה-שמנווה הזאת, ביבי פשוט צריך לארגן לעצמו עוד איזה נאום לקהילת בית הכנסת "אוהב שלום" במיאמי ביץ' או כיוצא בזאת, לחזור על המשפט בכותרת כמה פעמים וזה מספיק, לא ? צריך אשכרה ליישם את זה בשטח ?

37 דוחים את ההכרזה כפושעי מלחמה? עד מתי?  (לת) מתושלח
  • 05:23
  • 14.05.12

38 כל מי שלוקח את חפציו ועובר לגור מעבר לקו הירוק עובר לשטח כבוש (פשע מלחמה) בניהו
  • 05:31
  • 14.05.12

שלא יהיו לכם ספקות בעניין הזה!

39 מרדכיי למה להתלהם ? בגילך לא יפה יובל
  • 05:43
  • 14.05.12

יש לי הרגשה שאתה מאלה שמחממים ואז לא נושאים בתוצאות. יעני פה גדול. בגילך זו בעיה שלי ושלך ביחד.

40 הגיע הזמן להצעיד את ביבי אלקין לוין וליברמן ותושבי ההתנחלויות לספסל הנאשמים בהאג האג
  • 08:13
  • 14.05.12

איזה מחזה מרנין זה יהיה ולראות את כל מגלגלי העינים בשטחים מתבכיינים עד אין קץ ומאיימים. לדעתי צריך להוציא צו מעצר בין לאומי לכל מי שגר בהתנחלויות. מוכן לנדב את הפרטים שלהם שינמקו בכלא לשארית חייהם מנוולים חסרי מצפון שחושבים שזה שהם שמים כיפה הופך אותם לאדני העולם.

41 באמת הארץ? איכלוס בית שנקנה בכסף מלא זה פשע מלחמה??? ישי
  • 09:32
  • 14.05.12

יהודים ישבו בחברון מאות שנים, בית המכפלה נקנה בכסף מלא והרכישה מתועדת. מי האדיוט שיגדיר את זה כפשע מלחמה?

42 החלטה שגויה משפטן
  • 14:31
  • 14.05.12

ישראל אינה כובש בשטח והשטח אינו שטח כבוש אלא שטח במחלוקת. חוץ מזה בית הדין בהאג שופט רק חלשים ופריירים.

43 חבל שהפחד מהאג זה המניע, מה עם זכויות בסיסיות של בני אדם פלסטינים שזכויותיהם וקניינם נרמסים? איפה הלב? איפה השכל?  (לת) יהודי מודאג
  • 15:53
  • 14.05.12