המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הגרעין האיראני || דגן מגביר הלחץ נגד תקיפה: פרסם מאמר משותף עם בכירי קהילת המודיעין הבינ"ל

ראש המוסד לשעבר גייס את ראשי הסי-איי-אי והביון הגרמני לשעבר למאמר בוול סטריט ג'ורנל תחת הכותרת "סנקציות מוחלטות יכולות לעצור את איראן"

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שמנהל מזה כמה חודשים קמפיין ציבורי  נגד תקיפה צבאית ישראלית במתקני הגרעין באיראן, מרחיב את המהלך לזירה הבינלאומית, ובמיוחד למקבלי ההחלטות ולציבור בארצות הברית.

יחד עם קבוצה של אנשי מודיעין, קצינים בכירים ודיפלומטים לשעבר, פרסם דגן ב"וול-סטריט ג'ורנל" מאמר תחת הכותרת "סנקציות מוחלטות עשויות לעצור את איראן".

לטובת המאמר, שפורסם אתמול (רביעי) בעיתון האמריקאי, שמזוהה דווקא עם החוגים הימנים-שמרנים בארה"ב, גייס דגן את ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) לשעבר ג'יימס וולסי, את ראש המודיעין הגרמני (BND) לשעבר אוגוסט הנינג, את הרמטכ"ל הבריטי לשעבר הגנרל צ'ארלס גאת'רי, שגרירת ארה"ב באיחוד האירופי לשעבר קריסטן סילברברג ושגריר ארה"ב באו"ם לשעבר, מארק וולאס. דגן ושאר מחברי המאמר הם חלק מיוזמה חדשה של ארגון אמריקאי בשם "מאוחדים נגד איראן גרעינית" ושל המכון הבריטי לדיאלוג אסטרטגי.

"בעתיד הקרוב יש סכנה של עימות צבאי עם איראן או מירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון", כתבו דגן ויתר הבכירים. "אבל זה יקרה רק אם מדינות בעלות השקפות זהות יפעלו מיד וינחיתו מכה כלכלית ניצחת למשטר. לאיראן יש עדיין אינטרס לשנות כיוון ולהתייחס לחששות הבינלאומיים לגבי מימדים צבאיים אפשריים של תכנית הגרעין שלה. אנחנו מבססים את הנחה זו על עדויות מהחודשים האחרונים לפיהן יש לסנקציות על איראן השפעה ממשית".

רה"מ נתניהו ומאיר דגן בכנסת, ארכיון
רה"מ נתניהו ומאיר דגן בכנסת, ארכיון. צילום: אמיל סלמן

דגן ועמיתיו פירטו ארבעה צעדים שעל הקהילה הבינלאומית לבצע כדי לבודד את איראן עוד יותר וכך למנוע את הצורך להשתמש בכוח צבאי:


1. ניתוק סופי ומוחלט של כל הבנקים האיראנים מהמערכת הבנקאית העולמית על ידי איסור על מגעים עם כל הבנקים האיראנים.


2. לחייב בחוק כל חברה בארה"ב ובאיחוד האירופי לחשוף את כל ההשקעות והעסקיות שלה עם איראן. המחברים סבורים שבמצב כזה יחששו חברות רבות למוניטין שלהן ויחדלו את כל הקשרים העסקיים עם איראן.


3. יש למנוע מחברות ספנות שנותנות שירות לנמלים איראנים, שספינותיהן עוגנות בנמלים איראנים או שנמצאות בקשר עם חברת Tidewater Middle East שאחראית על שינוע מכולות איראניות ברחבי העולם, לשנע סחורות לארה"ב או לאיחוד האירופי. על ארה"ב והאיחוד להעביר חוק לפיו כל אוניה שתרצה לעגון בשטחן תצטרך להצהיר שלא עגנה בנמל איראני או הובילה נפט איראני בשלוש השנים שקדמו לכך. מי שעגן בנמל איראני או הוביל נפט איראני לא יוכל לעגון בנמל בארה"ב ובאיחוד האירופי למשך 10 שנים.


4. יש לאסור על כך חברת ביטוח שעובדת עם איראן לפעול בארה"ב או באיחוד האירופי.

דגן ועמיתיו טוענים כי סנקציות קשות אלה יפגעו בעיקר במשטר ובמשמרות המהפכה ששולטים בכלכלה האיראנית ומפיקים רווחים על חשבון העם האיראני. "ההיסטוריה מוכיחה שחצאי צעדים לא יגרמו למשטר לשנות כיוון", נכתב במאמר. "עכשיו זה הזמן להגביר את הלחץ על איראן".

ראש המוסד לשעבר ויתר המחברים כתבו עוד: "איננו יכולים להבטיח שהלחץ והסנקציות יגרמו בוודאות למשטר לשנות כיוון, אבל זה רק הגיוני שלפני שנלך לפעולה צבאית נגד מדינה, לפחות ננסה קודם כל להניא אותה מהכיוון הנוכחי על ידי לחץ כלכלי. אם נעשה זאת המשטר יראה שהעולם מחויב לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 דגן שקרן , נתניהו אמר שיוויוני יותר ולא אמר גיוס לכולם .  (לת) יהודי
  • 15:42
  • 17.05.12

  •   אתה יהודי עם כשר התבטאות בעייתי. מה רצית ואיך זה מתחבר לכתבה?  (לת) ידוהי
    • 18:21
    • 18.05.12

  •   הרי במה מחדש דגן? הוא בדיוק נוקב במדיניות של נתניהו שדורש להפעיל את החסמים נגד איראן כדי למנוע ממנה גרעין, אבל לתקוף רק כאופציה אחרונה ומתוך העדר אופציה אחרת!!!!  (לת) עמיש גל
    • 16:32
    • 19.05.12

02 חלום באספמיה פוטין
  • 15:47
  • 17.05.12

ספק אם מדינות העולם ילכו יחד בסאנקציות מן הסוג הזה והזמן עובר.

03 כל כך שמח שישנם מנהיגים שפויים ,ישרים וראויים במדינה שלנו כמו דגן ודיסקין  (לת) alon
  • 15:51
  • 17.05.12

04 הכותרת משקרת מנחם
  • 15:58
  • 17.05.12

לפי התוכן של הכתבה דגן רק נותן עצות להלחיץ את אירן!
תשנו את הכותרת!!!
שקרנים.

05 חבל שלא הוא מנהל כאן את הענינים במקום ממשלת הימין אזרח
  • 15:58
  • 17.05.12

ממשלת ימין קיצונית שנשלטת עי ימין סהרורי ומסוכן

06 איך ראש השב״כ הפך לגייס חמישי... ישראלי מודאג
  • 16:04
  • 17.05.12

מדהים כמה שתן יש למגלומן הזה בראש... כאילו שאצלו כל החוכמה. פשוט ״אני ואפסי עוד״. סיימת את תפקידך, יש לך מה לומר, תאמר זאת בפורומים המתאימים. הרי אם כל בעל תפקיד בטחוניי שחושב אחרת מהמדיניות של קובעי המדיניות ו/או מדעתם של קולגות שלו בהווה או בעבר יעשה מסיבת עיתונאים ופשוט יחבל במדיניות ישראל, הרי זה מתכון בטוח לשיתוק, כישלון ואסון! נראה שאין מנוס מלחוקק חוק צינון תקשורתי נגד קשקשת ברשת לבכירים או בעלי סיווג בטחוני גבוה אשר חשופים לסודות המדינה הכמוסים. בינינו, הנזק של דגן יכול להתגלות כיותר חמור משל וענונו.

  •   ישראלי מודאג יקר: דגן היה ראש המוסד, לא השב"כ. מעניין אם אתה מודאג מזה שנתניהו ("המלך נתניהו") הוא ראש הממשלה שלך?  (לת) מתושלח
    • 18:23
    • 18.05.12

07 ואם זה לא יעבוד. אתה תציל אותנו?  (לת) יניב
  • 16:06
  • 17.05.12

08 רשע אחד. גוזל לנתניהו וברק (יהודים!) את הפרנסה! ממה יתקיימו אם לא מאיראן ?!?!? בתורתנו הקדושה יש בוודאי גזרות על מי שגוזל פרנסתם של יהודים.  (לת) הרשלה
  • 16:07
  • 17.05.12

09 אל דאגה זה לא מרגש את מנהיגי ביביסטאן הלבנטינית. היד על הכפתור האדום מעולם לא היתה קלה יותר.  (לת) שרה ביברמן
  • 16:11
  • 17.05.12

10 דגן גייס תמיכה להרחבת הסנקציות נגד איראן, בכדי להימנע מתקיפה.  (לת) הבנת הנקרא
  • 16:11
  • 17.05.12

11 הגיע הזמן לשקול הטלת סנקציות אישיות על בכירים ההופכים את המידע המסווג שבידהם לקרדום לחפור בו.  (לת) אינפיניטי
  • 16:14
  • 17.05.12

12 דגן מחפש ליגיטימציה למעשיו בסיירת רימון ע"י כיפה על הראש וגלגול עיניים לשמיים.  (לת) בוחן כליות ולב
  • 16:18
  • 17.05.12

13 לבצע את המלצותיהם לפני שמתחילים במלחמה. מחיר הצעדים זול מאוד ביחס לעלות מלחמה.  (לת) כל הכבוד להם
  • 16:19
  • 17.05.12

14 please,dagan works with obama to stop israel,before elections  (לת) nili
  • 16:22
  • 17.05.12

15 לתנאים אלה גם ביבי וברק יסכימו השאלה איך להביא את העולם לסנקציות חריפות כאלה ללא האיום בהתקפה ישראלית  (לת) חיים
  • 16:25
  • 17.05.12

16 דגן הוא ממש ראש ממשלה שמאלני קלאסי - אין צורך לטרוח וללכת לקלפי ולהצביע עבורו. מיותר.  (לת) יוסי
  • 16:32
  • 17.05.12

17 All the day dreamers got together Daisey
  • 16:32
  • 17.05.12

What an illusion thinking sunction will work, Dagan and his ignorants buddys are nothing but President Obama propoganda Machine, People need to wonder if he really cares about Israel national security or he cares about his Pocket and how much he is going to get out of it

18 כל הכבוד דגן, על היושרה והאמינות והמסירות !! כך אפשר למנוע מהמשיחיים להביא עלינו מלחמות.  (לת) רוני אנטי לאומנים
  • 16:39
  • 17.05.12

19 האם זה רק אני?: אינני מבין את הקטע הבא? אחד מהעם
  • 16:41
  • 17.05.12

"בעתיד הקרוב יש סכנה של עימות צבאי עם איראן או מירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון", כתבו דגן ויתר הבכירים. "אבל זה יקרה רק אם מדינות בעלות השקפות זהות יפעלו מיד וינחיתו מכה כלכלית ניצחת למשטר סוף ציטוט.
ניסוח לא ברור?

20 כל ראשי המוסד והשב"כ לדורותיהם מוזמנים לכתוב בעתונות הבינלאומית על המלחמה שהיתה בעבר באירן,מי נטל בה חלק? כיצד בוצעה?מי התנגד ולמה? איזה צעדים עוד לא הופעלו? וכמובן כל אינפורמציה מקצטעית תתקבל בשמחה במיוחד ע"י האיראנים שהכינו הרבה עמודי תליה?  (לת) הזמנה לראשי השב" והמוסד
  • 16:43
  • 17.05.12

21 Dagan jo
  • 16:45
  • 17.05.12

wake up, where have you been till today, you are very , very late.

22 מין את מינו בהארץ אג׳נדה
  • 16:45
  • 17.05.12

גשמי ברכה בקיץ כיאה לחושב את עצמו

23 מעניין האם הפיטפוטים של ראש המוסד שאחד מעובדיו נחשף ותלה השבוע,גרמו לתפישתו? מחסל המדען האיראני שנתלה
  • 16:46
  • 17.05.12

מענין מה דינו של ראש מוסד לשעבר שלא מתגבר על פטפטנותו וגורם לתפישתם של סוכנים ולתלייתם?
האם וענונו הזיק פחות לישראל מאשר דגן?
מענין האם הארץ שתומך בדגן שמתקיף את ביבי,יפרסם את הודעתי?
נראה שלא אבל ניסיתי לפחות.

24 המאמר ב-"וול-סטריט ג'ורנל" אינו אומר דבר נגד תקיפה באיראן YZ
  • 16:47
  • 17.05.12

כל שדגן והאחרים אומרים זה לשמור את עניין התקיפה כאופציה אחרונה אחרי שהסנקציות *שהם* מציעים לא יפעלו.
לסנקציות שהם מציעים יכולה להיות השפעה מכרעת אם ורק אם כל העולם ישתתף בהם. גם זה תלוי עד כמה רחוקים האיראנים מפצצת אטום ראשונה. כי עם הפיצוץ הגריעיני האיראני הראשון שיצליח, "יתפוצצו" גם הסנקציות נגדה.
אבל לא כולם ישתתפו בסנקציות נגד איראן. איני רואה את רוסיה וסין לוקחות חלק בסנקציות אלו ודי בכך שהסנקציות יכשלו.
מה גם שחלק מהסנקציות שהם מציעים, גם אם ישנו קושי, ניתנות לעקיפה.

דבר אחד הצליח דגן להוכיח - יש לו הרבה חברים בקהילת ה-"לשעבר".
לאנשים אלו אין היום כל אחריות ורק נשאלת השאלה עד כמה רחוק ה-"לשעבר" שלהם.

ואם אהוד ברק יגייס תוך שבוע שבועים, גורמים בטחוניים בעולם שיכתבו מאמר התומך בתקיפה באיראן, האם זה הופך את התקיפה לנחיצות השעה???!!!
כמובן שלא!

האחריות הבלעדית על גורלה של מדינת ישראל היא של ממשלת ישראל. על הממשלה לפעול בהתאם למידע אקטואלי ולא בהתאם לידע וחות דעת של "לשעבר" למיניהם.

זה נכון גם לגבי כל אחת ממשלות נאט"ו, ארה"ב, וחלק גדול של מדינות ערב.

טענת איראן כי הפיתוח הגרעיני שלה הוא למטרות שלום ניסתרת ע"י הצהרותיה לגבי ארה"ב וישראל (אומנם ארה"ב היא "השטן הגדול" וישראל היא "השטן הקטן" שיש להשמיד. אבל ההגיון אומר שאם הם רוצים להשמיד את "השטן הקטן" קל וחומר נכון לגבי "השטן הגדול" ובשביל זה צריך הרבה פצצות אטום).
כל שלעניין השלום ולאיראן אין כל קשר.
יפן יכלה לדבר על פיתוח גריעיני לצרכי שלום. היא לא בנתה צבא לצרכי מלחמה ולא איימה על שום מדינה.

25 יכול להיות שהוא מקבל משכורת מהאיראנים? קשקשן בגרוש  (לת) מוטי
  • 16:55
  • 17.05.12

  •   הנה לאומן מצוי, הנע בין קדושת האיש לפני שנה, להאשמתו בעזרה לאויב. זה באמת "ה"לאומן המצוי ביותר.  (לת) רוני אנטי לאומנים
    • 18:12
    • 17.05.12

  •   תגובה לתגובתו של מוטי קורא נאמן
    • 20:05
    • 17.05.12

    ואולי - במקרה - גם המגיב הנקרא מוטי מקבל משכורת ממישהו?

26 ביבי לא מסוגל לטפל במסתננים ,איך יוכל לעשות משהו לאירן ?  (לת) שי.
  • 16:58
  • 17.05.12

  •   נתניהו וברק -המסתננים שפולשים למדינה זו בעיה אסטרטגית א
    • 12:13
    • 19.05.12

    שיפסיקו לבלבל כל יום את המוח עם אירן. יש כאן בעיות דחופות יותר שדורשות פיתרונות ברמה לאומית.
    נמאסתם...

27 ואיך בדיוק יירתם העולם לסנקציות אם לא יאמין שישראל מוכנה לתקוף??  (לת) מוטי
  • 17:01
  • 17.05.12

  •   זה הרעיון טומי
    • 17:21
    • 17.05.12

    דוקא כשדגן מדבר נגד התקיפה ונגד הממשלה ודיסקין אומר שביבי וברק משוגעים העולם חושב שעלולה להיות תקיפה באמת. זה משחק מתוכנן של שוטר טוב ושוטר רע.

28 הכותרת מטעה אבי ע
  • 17:13
  • 17.05.12

מהידיעה עולה שהוא מגביר לחץ בעד סנקציות חריפות שעשויות לייתר את התקיפה

29 מעודד את הידוק הסנקציות בזירה הבינלאומית - זה טוב לא?  (לת) רמי
  • 17:18
  • 17.05.12

30 אני מאמין באמונה שלמה שתקיפה - אף על פי שתתמהמה - בוא תבוא.  (לת) ז'אן זאק דה ואל
  • 17:22
  • 17.05.12

31 אידיוט שימושי  (לת) חבל, היה יותר נחמד כששתק
  • 17:26
  • 17.05.12

32 בהתנהלותו הבוטה המצפצפת על כל נורמת התנהגות ואף על החוק, הפך עצמו ה"לשעבר" הזה לעוד ערס מצוי המקושש לעצמו מקום בכנסת ע"ח ביטחון מדינת ישראל  (לת) כבשה פועה
  • 17:27
  • 17.05.12

33 דגן שכח שראש המוסד בדימוס זאת לא עוד רשות שלטון במדינת ישראל.  (לת) באליי
  • 17:38
  • 17.05.12

34 דגן צודק וכותרת מטומטמת אליהו הנביא
  • 17:41
  • 17.05.12

הבעיה שבשיח הישראלי יש קיצוניות או לכאן או לכאן או שחור או לבן. קראתי בעיון את התוכן ולא מצאתי מאמצים של דגן למנוע תקיפה במידה והמסלול של הסנקציות יכשל. מנגד לא שמעתי מילה מראש הממשלה שהוא ממש שש להתקיף ויסרב לסנקציות משמעותיות כאלו. בקיצות דגן תורם למאמץ שכנוע של העולם להכיל סנקציות. הארץ בכותרת מזיק בכך שהוא מציג את העניין כאילו משהו שש למלחמה ודגן רק רוצה לעצור אותו. רשע או טמטום. תחליטו בעצמכם

35 סנקציות לא יעצרו מדינה נחושה להתגרען. הן לא עצרו את קוריאה הצפונית ולא יעצרו את שליטי טהראן.  (לת) יהויכין קוונדיש
  • 17:46
  • 17.05.12

36 טוב, נראה שעצתו של מכון ראנד להתערבות פנים ישראלית די אפקטיבית. כבר גייסו שני בטחוניסטים ואת עיתונאי הארץ. ככה עובד אימפריאליזם  (לת) אלברט
  • 17:49
  • 17.05.12

37 טוב, נראה שעצתו של מכון ראנד להתערבות פנים ישראלית די אפקטיבית. כבר גייסו שני בטחוניסטים ואת עיתונאי הארץ. ככה עובד אימפריאליזם  (לת) אלברט
  • 17:50
  • 17.05.12

38 טומי- היחיד שהבין עניין  (לת) bb
  • 17:54
  • 17.05.12

39 הוא עושה את זה רק כי הוציאו אותו מסוד העניינים  (לת) עמית
  • 17:55
  • 17.05.12

40 במקום להתרכז במניעת גרעין אירני הוא מתרכז בביבי איזה פוליטיקאי רני
  • 17:58
  • 17.05.12

כמה עלוב כמה נמוך

41 אני מחזקת את ידיו של מאיר דגני, ומצדיעה לו על יושרו, על אומץ לבו, על עקשנותו ועל דאגתו האמתית לקיומה ושלומה של מדינת ישראל ושל אזרחיה! כל הכבוד לך אדוני, וישר כוח! אל תוותר!  (לת) זקנה אחת
  • 18:01
  • 17.05.12

42 מאיר דגן אחד האנשים היותר שקולים וחכמים ציוני מודאג
  • 18:16
  • 17.05.12

מי שנהל בהצלחה כל כך גדולה יודע ומבין יותר מהתלהמים המגיבים

43 זה בדיוק מה שברק וביבי רוצים בונרוטי מיקלאנגלו
  • 18:53
  • 17.05.12

מאמאר חשוב ומיקצועי המחזק את אסטרטגית ישראל למצות סנקציות קודם ובמידה ולא - לתקוף

44 גם מי שמעריך כי "תקיפה" ישראלית קרובה היא משגה אסטרטגי קורא טקסטים
  • 18:56
  • 17.05.12

כי לא מדובר ב"תקיפה אווירית "כירורגית בבחינת שידור חוזר של הכור בבגדאד אלא במלחמה אזורית רחבת הקף שעלולה להימשך שבועות, כי "תקיפה" כזאת לא תיפתור את הבעייה של עצירת תכנית גרעין צבאית איראנית אלא דווקא תעניק לאיראן לגיטמציה לפרוש מאמנת NPT ולעלות על המסלול המהיר לפצצה - יצטרך להודות כי המאמר האחרון של דגן הוא פשטני . הרבה סיסמאות והאדרת סנקציות כלכליות קיצוניות , אבל מעט תרומה אסטרטגית. איראן כבר הבינה מאמירותיו הפומביות של אובמה - וגם כאלה שהועברו בצינורות דיפלומטיים- כי ארה"ב נחושה למנוע תכנית גרעין צבאית איראנית(ודוק: צבאית). וזאת הסיבה לשובם של האיראנים לשולחן הדיונים באיסטנבול. וזאת הסיבה לנכונותם לדון במה שעד היום סירבו לו. הדיפלומטיה של אובמה עובדת - גם בלי קריאות פשטניות מן היציע לעוד סנקציות כלכליות.

45 ניתן לחדש את הנוהג מתקופת השאח -- להעביר ידע גרעיני לאיראן תמורת נפט לקצ"אא  (לת) אז זה היה יעקב נימרודי מ"המוסד"
  • 19:39
  • 17.05.12

46 מביך אך הקשיש מבייש את עצמו ואותנו.... סע קשקשן  (לת) זקנתו מביישת צעירותו
  • 19:41
  • 17.05.12

47 I REPEAT-DON'T FALL FOR THE TRICK DAGAN JOINED-IT WILL BRING A SHOA  (לת) nili
  • 19:45
  • 17.05.12

48 המדינה לא תעמוד בתקיפת נגד דודי
  • 20:00
  • 17.05.12

אם תאונה אחת באיזור המרכז פוקקת מדינה שלמה-מה יהיה כשיפול בת"א טיל לא קובנציונלי?די לספינים ,ליוהרה ולשטויות.אבל מי יודע :אולי המנהיגים העלובים שלנו שמרוששים אותנו ומטפחים את תרבות הג'ונגל והקומבינה יקריבו כמה אלפים -היתכן כי לא אכפת להם?(הם ישהו באיזה בונקר ממוגן.

49 דגן היה ויהיה האיש המבריק ביותר ביבי
  • 22:10
  • 17.05.12

דגן היה ויהיה האיש המבריק ביותר שידעה מדינת ישראל וקהילת המודיעין חבל שהוא לא מחליף את הסוכן רהיטים של רים בתפקיד ראש ממשלה מאיר רק תגיד שאתה מתמודד אנחנו איתך באש ובמים. כל ההתלהמות של ביבי וברק בנוגע לפרסים היא מיותרת. מדינת ישראל לא בסכנה ולא תהיה בסכנה, אף מנהיג לא יעז לפתוח מערכה גרעינית מולנו, ואף פעולה צבאית לא יכולה לעצור את תוכנית הגרעין של הפרסים, היא יכולה רק להאט ביבי וברק תכניסו טוב לראש שלכם אנחנו לא מעוניינים בעוד קדנציה שלכם, ואל תנסו ליצר קדנציה וירטואלית במסווה של מלחמה לא נחוצה אם בסופו של יום כולנו מבינים שלא ניתן לעצור את איראן מהתחמשות גרעינית אלא רק להאט אותה, הרי ברור לכל בר דעת שסנקציות מרחיקות לכת יהן אלטרנטיבה טובה יותר

  •   ברור שאם האירנים יפתחו במערכה גרעינית הם ייפגעו . ר
    • 12:25
    • 19.05.12

    כל מטומטם מבין שזו אותה מערכת אקולוגית וגם בלי תגובה שנייה הנשורת הרדיואקטיבית תגיע אליהם. לא נראה שהם מתאבדים.
    כל האובססיה הזאת נראית לי מסיבות פוליטיות. נתניהו מפחד מהמחאה החברתית וברק מחפש סיבה להשאר בתפקיד.
    נוח לשניהם לחפש אוייב חיצוני במקום לפתור את הבעיות האמיתיות של המדינה. לדוגמא, הפלישה של המסתננים והשתלטותם על איזורים שלמים במדינה.
    נראה את הצמד חמד עושה משהו?

50 טוב שדגן כבר לא בתפקיד רשמי ברוך
  • 00:43
  • 18.05.12

הקמפיין שלו מסריח.

51 דגן צביקה
  • 02:23
  • 18.05.12

מפחיד לחשוב כי האדם הזה היה בתפקיד כל כך חשוב במדינה.
כאשר אדם, כל אדם יוצא נגד מדיניות הממשלה הנבחרת במדינה, ומשתף פעולה עם גורמים מחוצה לה, זו חציית כל הקווים.
מדוע ? כאשר מחר יתגלה משתף פעולה עם גורמים אחרים (אסורים) , יוכל הנ"ל תמיד לטעון כי קיים תקדים של שיתוף פעולה בין גורם ישראלי(בכיר לשעבר), ובכך מעשהו של דגן חמור ביותר.
מעשהו חמור אף יותר ,משום שהדבר נעשה בדעה צלולה , מתוך כוונה פוליטית לגרום לפגיעה בממשלה נבחרת של מדינה דמוקרטית ומתוך רצון להפלת הממשלה המכהנת כחוק.
היותו ראש המוסד לשעבר רק מחמירה את מעשיו, וזאת מתוך הבנתו את כלל הנזק הנגרם למדינה ולתושביה.
חומר למחשב: נניח והוא טועה קשות באבחנתו את המצב!!!!!!!

52 דגן EML
  • 06:36
  • 18.05.12

דגן במבחן התוצאה נכשלת

53 "סנקציות מוחלטות עשויות לעצור את איראן". עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... עשויות... הבנת את זה דגן? עמיש גל
  • 09:18
  • 19.05.12

מה לעשות, אבל ישראל צריכה ללכת על בטוח!
טוב שאתה כבר לא ראש המוסד שמוסס את הבעיה הזאת עד פרישתך!
טוב שיש לנו נתניהו שנותן לנו תקווה !!!!!!!!!!!!!!!

54 דגן דיסקין אזי
  • 04:34
  • 21.05.12

הודות לאנשי מקצוע כדוגמתם המדינה עדיין קיימת,ביבי,אהוד ושותפם ההפכפך החדש מופז יורידו את העם לטמיון.עדר הבהמות הנוהה אחריהם יהפוך את ישראל למדינת עולם שלישי.

55 העם האירני סובל מהסנקציות ואתם רוצים להוסיף עוד?! אני
  • 16:01
  • 28.10.13

ממש אנשים שזכויות אדם הם נר לרגליהם, מתברר שזה נוגע רק לזכויות אדם שלהם ושל משפחתם. וחבל שאינכם מספרים לגולשים הבורים שלאירן יש סיבה טובה לרצות בנשק גרעיני - היא צריכה להתגונן מתוקפנות המערב ששוב ושוב מתערב במדיניות הפנים שלה, מפיל ומעלה מנהיגים ועוד. ועוד לא דיברנו על המתקפה הכימית נגד אירן על ידי ארה"ב, שסייעה לעירק. במקום לראות "האח הגדול" ו"אקס פקטור" תעשו משהו ממועיל וחפשו באינטרנט מידע על הכוחניות של המערב (ובכלל זה ישראל) כלפי מדינות עשירות בנפט ותגלו הכל. חמדנות לנפט זה כל הסיפור. ומי שמרוויח מכך הם רק הטייקונים של המערב וישראל, לא אנחנו.