המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

שר ההגנה האוסטרי: חברות ליברמן בממשלה בלתי נסבלת

השר האוסטרי תקף בחריפות את שר החוץ של ישראל והאשים כי ישראל מפנה אצבע מאשימה לאויביה כדי להימנע מהתמודדות עם בעיות פנימיות

שר ההגנה של אוסטריה, נורברט דראבוס, תקף באופן חסר תקדים את שר החוץ הישראלי אביגדור ליברמן ואמר כי חברותו בממשלת ישראל היא בלתי נסבלת. בראיון שצפוי להתפרסם היום (ראשון) בעיתון האוסטרי "די פרס" מותח שר ההגנה ביקורת חריפה על מדיניותה של ישראל, בדגש על האיום האיראני והבנייה בהתנחלויות.

"איראן עדיין אינה מסוגלת לבנות פצצה ואיומיה של ישראל מיותרים", אמר דראבוס, המשמש גם כשר הספורט של אוסטריה. לדבריו, "התקפה על מתקני הגרעין של איראן תצית אש בלתי ניתנת לשליטה באזור ותייצר סולידאריות וסימפטיה לאיראן בעולם הערבי ובכלל".

כשנשאל אם יש לו בעיה כללית עם ממשלת ישראל, השיב דראבוס, החבר במפלגת המרכז-שמאל באוסטריה, כי הוא מברך על הצטרפותה של קדימה לממשלה, אך הדגיש כי בסך הכל "אני מתקשה להסכים עם המדיניות הישראלית", ומתח ביקורת ספציפית על המשך הבנייה בהתנחלויות.

אביגדור ליברמן. התקפה נוספת מצד מנהיגים אירופיים
אביגדור ליברמן. התקפה נוספת מצד מנהיגים אירופיים. צילום: אוליבייה פיטוסי

"ישראל מפנה אצבע מאשימה לאויביה החיצוניים כמו איראן והפלסטינים כדי להימנע מהתמודדות עם בעיות חברתיות פנימיות", אמר דראבוס, והוסיף  ש"אם אני צריך לדבר בכנות, העובדה שהשר ליברמן חבר בממשלת ישראל היא בלתי נסבלת. ישראל היתה במצב טוב יותר כשהיה איזון בין מפלגת העבודה והכוחות השמרניים, אך הזמנים הללו חלפו בשל הפילוג בשמאל".

התבטאותו של השר האוסטרי אינה הפעם הראשונה בה מנהיגים אירופאים בכירים מעבירים ביקורת קשה על שותפותו של ליברמן בממשלה. לפני כשלוש שנים אמר נשיא צרפת דאז ניקולא סרקוזי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך פגישה בפאריס כי "אתה צריך להיפטר מהאדם הזה (ליברמן). תוציא אותו ותכניס את לבני. איתה ועם ברק אתה יכול לעשות היסטוריה". נתניהו השיב כי "בשיחות פרטיות הוא (ליברמן, ב"ר) נשמע אחרת". סרקוזי לא ויתר ואמר "בשיחות פרטיות גם ז'אן מרי לה פן (מנהיג הימין הקיצוני בצרפת, ב"ר) הוא אדם נחמד מאוד".

Read this article in English: Austria minister: Lieberman's presence in Israeli cabinet 'unbearable'




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני מוכרח לומר שאוסטרים תמיד עצבנו אותי ,אבל הפעם אני מסכים לכל מילה שלו. חוזליטו
  • 10:38
  • 20.05.12

בכל מדינה נאורה ,האפס הנפוח הזה שנקרא ליברמן היה לכל היותר, מלצר במסעדת ביסטרו עלובה ,בפרובינציה שכוחת אל .תובנה אחת מעמיקה, לא שמעתי מהאיש הזה בכל ימי שירותו בפוליטיקה.רק אמירות לאומניות נפוחות ואסטרטגיה מדינית בגרוש.

  •   הבה נשאל לפי השר האוסטרי איך להרכיב את הקואליציה בישראל, וכפי שיורה לנו- כך נעשה.  (לת) גוגו
    • 11:49
    • 20.05.12

  •   אמת ויציב. ריף
    • 13:43
    • 20.05.12

    שיעוף כבר, המפיוזה הזה עם העיניים המאיימות שלו. למה מלצר? זו עבודה מכובדת. שיחזור למולדובה ויתחבר לחבריו הוותיקים שם.האוליגרכים שם ישמחו.

02 לא שכחנו רוני
  • 10:44
  • 20.05.12

לא שכחנו כיצד הניאו נאצים הרימו ראש באוסטריה.
כיצד קצין נאצי נבחר להיות ראש ממשלה והכל בשם הדמוקרטיה וחופש הבחירה.
אל לשר במדינה שהאנטישמיות פורחת בה כיום ועם עבר "מפואר" להטיף מוסר למנהיג מפלגה בישראל שנבחר ומייצג גוש גדול של מאמינים בדרכו.
(ואני מבקש לפרסם התגובה)

  •   אם לא שכחת איך הנאצים נבחרו - תחזור שוב ללמוד את ההיסטוריה שלך מה זכרת?
    • 13:38
    • 20.05.12

    גם הנאצים נבחרו בבחירות דמוקרטיות וייצגו גוש גדול מאוד של מאמינים "בדרכו"

    הדבר היחיד שאתה זוכר זה שכולם נגדנו. ליברמן אכן פשיסט וההתנהלות שלו אכן מזכירה את עליית הנאציזם באירופה בשנות השלושים

    (ואני מבקש לפרסם התגובה)

  •   כנראה שאתה גרוע בהסטוריה א.הפשסטים הם איטלקים חיים
    • 21:35
    • 20.05.12

    ב.הלוואי שהפשיסטים היו כמו ליברמן. הפשיסט האמיתי הוא האוסטרי שכנראה לא יודע כלום על הפצצה האירנית ומעוניין לשתף פעולה עם שונאי יהודים כמו שעשו בני עמו בשנת 1938 במה שמכונה אנשלוס והביאו למותם של מליונים.

03 אולי אם אבא שלו לא היה מצטרף לגרמנים לא הייתה מדינת ישראל והיה לו יותר נחמד ונח  (לת) איתמר
  • 10:55
  • 20.05.12

04 ישראל לא יכולה להחזיק שר חוץ גזען מוצהר ולהתפלא שיש ביקורת בעולם.  (לת) למעשה, הביקורת חלשה ורפה
  • 11:00
  • 20.05.12

05 אני זוכר שדווקא ליברמן נאם בבדיחות הדעת על זה שכדאי היה להקים את מדינת ישראל בשכנות לאוסטריה.  (לת) לפני שנה
  • 11:03
  • 20.05.12

06 ליברמן תמיד מעצבן אותי ומגיניו בוגדים באינטרס לבנות מדינה דמוקרטית מתוקנת  (לת) צבי
  • 11:04
  • 20.05.12

07 לא נשכח ,הפרק החשוך ביותר בתולדות האנושות התחיל באוסטריה ,אגב לא שמענו אותך מביע דעה גודמן
  • 11:08
  • 20.05.12

לגבי סין מאוריטניה סוריה צפון קוריאה וכל יתר חבריך ממדינות ערב .

08 האוסטרים כעוסים על נפילת קיקה (קקה) ויורים לכל הכיוונים.  (לת) מעולם לא חיבבתי אותם.
  • 11:26
  • 20.05.12

09 עוד ילד צועק: המלך הוא ערום  (לת) ציניקן
  • 11:30
  • 20.05.12

10 לא משנה מה דעתינו על ליברמן ( ויש הרבה ביקורת עליו) אך לא מקובלת התערבות בוטה של נציג רשמי של מדינה ידידותית חורגת מנורמות הדיפלומטיות המקובלות. עמוס
  • 11:37
  • 20.05.12

לכן ראוי לקבל התנצלות רשמית ממשלת אוסטריה על דבריה.
הרי בכל זאות ליברמן נבחר בצורה דמוקרטית לפי שיטת הממשל של היום.

  •   ואם לא נקבל התנצלות רשמית, אז להושיב את השגריר האוסטרי על כסא נמוך... יניב
    • 13:58
    • 20.05.12

    זה שבימין התפתח רעב להתנצלויות מכל מי שמבקר אותם ואת הלאומנית הגזענית בכלל, רק מעלה הרהורים, איך זה שכולנו צחקנו לא מזמן על טורקיה עם ה"להעלב" וה "להתנצל" שלה, ודקה אחרי זה הימין מעתיק את המנטליות הזו ומאמץ אותה.

    נדמה שהימין הלאומן, הגזען, הנוטה לדתיות, מאמץ בחום ובמהירות כל ביטוי של פיגור שמישהו בעולם ממציא.

  •   למה אתה חושב שמדובר במדינה ידידותית? חיים
    • 15:06
    • 20.05.12

    מדינה ידידותית היתה תורמת מליוני יורו כל שנה לארגוני אופוזיציה?

11 בינתיים אזרחי ישראל הם שבוחרים את שריהם ולא ממשלת אוסטריה. ולמי ששכח - היה אוסטרי אחד שקראו לו אדולף שיקלגרובר, צייר כושל, שנתן לגזענות משמעות חדשה ולא נשכחת. שום גזען ישראלי לא יוכל להתחרות בו ובאוסטריה מולדתו.  (לת) מ.
  • 11:37
  • 20.05.12

12 הוא צודק, כמובן אבל יש לי שאלה המתעניין
  • 11:54
  • 20.05.12

יש בעולם 180 מדינות וישראל היא קטנה יחסית. אוסטריה עצמה נתונה במשבר קשה עם אבטלה קשה וחזות קשה עוד יותר. במצב הזה כל מה שחשוב לאוסטריה זה להתלונן על ליברמן. לא על רוסיה, קונגו, סין או פרגוואי אלא דווקא ישראל. את השאלה שר החוץ של אוסטריה צריך לשאול את עצמו.

  •   יש לי תשובה: העיסוק האובססיבי במדינת היהודים הוא תופעה אנטישמית. כן, אנחנו חיים בעולם שיש בו אנטישמיות, והרבה. גם כיום. דווקא כיום. וגם בעתיד.  (לת) אנטישמיות היא הצורה הרצחנית ביותר של גזענות
    • 12:01
    • 20.05.12

  •   Austria is financially in a perfect situation, qith 4% unemployment.. google before you post nonsence..  (לת) you are a lier
    • 16:08
    • 20.05.12

13 שר ההגנה האוסטרי ידיד אמת לישראל. יבורך!!!!  (לת) ניכרים דברי אמת
  • 11:56
  • 20.05.12

14 את הדבר הזה אנחנו בישראל היינו צריכים להתייצב ולומר בקול רם, אז לא היינו צריכים לשמוע את זה ממישהו מבחוץ  (לת) ישראלי אמיתי
  • 12:27
  • 20.05.12

15 עוד קורבן של היחוד הישראלי הליברלי. לבד מהחרדים אין בישראל "כוחות שמרניים". עובר אורח
  • 12:46
  • 20.05.12

כפי שכבר נאמר, ישראל הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה גם הימין (הליכוד) הוא ליברלי. אפילו רבים מהדתיים הם ליברלים. ר' בורג, מלכיאור, ישראל הראל, בן מאיר... את אותה הטעות עשה לא מזמן אפילו הניו יורק טיימס, שכינה את נתניהו "שמרן", בעוד שהוא בפועל ליברל מוצהר וגם גאה. אחת התוצאות העגומות היא שאין בישראל שום חזית פוליטית נגד ההחלטות האולטרה ליברליות של ביהמ"ש העליון, שמרשה לעצמו למשל לקעקע את המוסד של המשפחה המסורתית ולברוא יש מאין וחדשות לבקרים סוגים חדשים, שונים ומשונים של משפחה. תוצאה אחרת היא שישראל הפכה לגן-עדן לפושעים ולסוטים עם ענף יצוא משגשג לכל יבשות תבל.

  •   חצוף האוסטרי הזה שמעיז לקעקע את המשפחה המסורתית בישראל  (לת) נכון מאוד
    • 13:49
    • 20.05.12

  •   לעובר בטל: אכן כבר הוכיח יהודי חכם אחד שהכול יחסי. אתה למשל לא "שמרן" כי עם דיעות כמו שלך יאה לך ההגדרה: "ניאו-פרימיטיבי"  (לת) ערן ארגוב
    • 23:59
    • 20.05.12

16 כמה קל לתקוף את ליברמן במקום את נתניהו ולא להיות נאשם באנטישמיות שפלה  (לת) רימון יעקב
  • 13:15
  • 20.05.12

17 תודיעו לאוסטרי שליברמן איננו היהודי היחיד בממשלה.  (לת) אינפיניטי
  • 13:32
  • 20.05.12

18 מה איתנו? אנחנו צריכים לסבול אותו כל יום רום
  • 13:42
  • 20.05.12

מתי נצא לרחובות להפגנה פוליטית אמיתית?

19 אוסטריה הייתה משתפ של הנאצים  (לת) אהוד 27
  • 13:59
  • 20.05.12

20 ליברמן "מקרה אבוד", אבל לתשומת לב מצביעי ביבי- זה מה שביבי רוצה שיהיה הפרצוף של המדינה.  (לת) ישי
  • 14:13
  • 20.05.12

21 אני לפחות לא מתבייש להיות שר החוץ, כמו עמיר פרץ.  (לת) ליברמן
  • 14:24
  • 20.05.12

22 איך כל העיתונות מנסה לעשות מטעמים מהאוסטרי ההזוי הזה? שמול
  • 16:03
  • 20.05.12

השמאל מפולג? איך אפשר לפלג 3 אנשים?(מרץ), עקרונות מפלגת העבודה האמיתית הם יותר ימניות משל ליברמן, היום מה שנשאר זה רק השם שלה המותג וזאת הסיבה להתרסקות שלה. איך אתם לא מתביישים להיעזר בצאצאי הנאצים? האם כן הדרכים כשרות להחריב את המדינה שלנו? ועוד הוא אומר "איראן עדיין אינה מסוגלת לבנות פצצה ואיומיה של ישראל מיותרים", מי אתה כי תגיד זאת? האם על אוסטריה הוא אחמדידוש איים בהשמדה? תשאלו את עצמכם כי בסוף זאת השאלה המכריעה, האם הנפט האיראני והערבי בכלל שווה את חייהם של כל תושבי ישראל? התשובה היא, לפי האסטרי ותומכיו היא, "כן רבתי".

23 חשוד בפלילים לכאורה שמייצג את מדינת ישראל ד.
  • 16:04
  • 20.05.12

זה פרצופה של המדינה - בריון שקופת שרצים תלויה לכאורה עליו מייצג את המדינה.

24 ההצהרה של השר האוסטרי באה בכדי לצבור הון פוליטי ולהמנע מפתרון בעיות פנימיות באוסטריה דן
  • 16:22
  • 20.05.12

ובהם עליה של גורמים קיצוניים בהרבה מליברמן, שאתה משמיץ את ישראל בארופה אתה מקבל תמיכה גם מימין וגם משמאל. והכל מסווה של דאגה לשלום שמענין את התחת של ארפואים.

25 שיתעסק עם כריסטיאן שטרכה במקום. נאו נאצי בפרלמנט שלו.  (לת) מציאותי
  • 16:29
  • 20.05.12

26 הארץ - יש לכם גיבור תרבות חדש. מהר לשלוח איזה כתב בכיר לראיין אותו , אפשר לעשות מזה כותרת ראשית!  (לת) ד"ר מני
  • 16:47
  • 20.05.12

27 השר האוסטרי צודק, אבל כשר אוסטרי, אין לו זכות להעיר- לפחות אני עוד לא שכחתי את קורט ולדהיים ואת ירג היידר, אחד נאצי אוריגינל ואחד חיקוי נאו נאצי. גם אם נניח בצד את מוצאו של היטלר ומוצאם האוסטרי של כמה מחבריו הבולטים, האוסטרים לא הצטיינו בבחירת מנהיגיגם לא בדורות האחרונים. מי גר בבית זכוכית, ראוי שלא יטיל אבנים על בתי זכוכית של אחרים. אבל בתכל'ס, הוא צודק - ליברמן בממשלה זה מביך עד בלתי נסבל  (לת) A
  • 17:12
  • 20.05.12

28 איך מעיז לדבר אוסטרי לאחר שבן עמו גרם למותם של מליונים ולאחר שת"פ ב1939 עם היטלר  (לת) חיים
  • 21:28
  • 20.05.12

29 מה שיפה כל כך בסיפור הזה הוא שהשר האוסטרי (שר בטחון שמעולם לא שרת אפילו בצבא האוסטרי) הוא שמאלן הזוי מהפינה הקיצונית ביותר של המפלגה הסוציאליסטית האוסטרית. כזכור הפעם האחרונה שבה אוסטריה הצליחה במלחמה כלשהי היתה במאה ה-18 והשר הזה הוא בהתאם. ולפי מיטב המסורת האירופית, הדבר היחיד המאחד את השמאל הקיצוני ההזוי ואת הימין הגזעני היא השנאה לישראל והאנטישמיות. לא הייתי כלל מתפלא אם הוא מקבל קיצבה חודשית מאירן.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 21:47
  • 20.05.12

30 האם שר החוץ כאן הוא תגובה ציונית הולמת לפשעי הנאצים? האם הענשתם צריכה לגרור את הענשת הישראלים? אינני מבין את התגובות ההזויות כאן
  • 23:27
  • 20.05.12

מהי תרומתו של המהגר הזה למדינת ישראל, מלבד ליבוי האיבה בין יהודים לערבים ולזכות בתמיכה בשל כך?

31 כולכם נסחפים. ליברמן לא גזען - הוא רק אומר מה שאחרים מתביישים לחשוב.  (לת) דוד
  • 00:17
  • 22.05.12