המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

קצין צה"ל תועד יורה ומיידה אבנים לעבר פלסטינים והושעה מתפקידו

העימות, שהתרחש לפני כעשרה ימים סמוך לנבי סאלח, צולם על ידי מקומי. בסרטון נראה הקצין יורה אש חיה לעבר צעירים המיידים לעברו אבנים. צה"ל: הקצין הושעה עד תום התחקיר

קצין צה"ל תועד לפני כעשרה ימים כשהוא מיידה אבנים ויורה אש חיה לעבר פלסטינים סמוך לכפר נבי סאלח. בסרטון, שצולם על ידי בילאל תמימי, תושב הכפר, נראה הקצין מיידה במשך דקות ארוכות אבנים לעבר שני צעירים פלסטינים, המנסים לפגוע בו. כעבור זמן קצר יורה הקצין לעבר השניים.

בסרטון, שהועלה ליוטיוב, נראים בבירור ענני האבק שעולים מהקליעים הפוגעים סמוך לפלסטינים. הקצין, ששהה במקום יחד עם ארבעה חיילים נוספים, נראה מתרחק ומתקרב למיידי האבנים, דבר המעלה ספקות ביחס לשאלה האם הוא נמצא סכנת חיים. יודגש כי לפי הפקודות הצבאיות, השימוש באמצעים לפיזור הפגנות דורש אישור של מפקד פלוגה ואילו ירי באש חיה מחייב ביצוע נוהל מעצר חשוד.

מהחקירה עולה כי הקצין זרק רימון הלם לכיוון הפלסטינים, ומשלא התרחקו החל ליידות לעברם אבנים, לאחר שהם יידו אבנים גם לכיוונו. לאחר זריקות האבנים ההדדיות בין שני הצדדים, פתח הקצין באש, ככל הנראה בניגוד להוראות, ולאחר מכן לא דיווח על כך. מדובר צה"ל נמסר כי "בדיקה ראשונית העלתה כי בתקרית נעשה שימוש בירי חי. הקצין היורה הושעה מתפקידו עד תום התחקיר".

בהודעה שפרסמה הוועדה העממית של נבי סאלח נמסר כי "רוחב היריעה של האלימות, תקופת הזמן הממושכת ואופייה, לא מאפשרים להגדיר את המעשים האלו כמעשים פסולים של חיילים בודדים .צריך לראות בהם הוצאה לפועל של מדיניות".

תקרית זו היא דוגמה מייצגת לנעשה בהפגנות המתקיימות בנבי סאלח זה שלוש שנים מדי יום שישי, בעקבות השתלטות מתנחלים על מעיין ששימש את תושבי הכפר. בדצמבר אשתקד נורה למוות מוסטפא תמימי, בן 28, מפגיעת רימון גז בראשו באחת ההפגנות.

בפברואר נפגעה אזרחית צרפת מירי רימון גז בכינון ישיר במהלך הפגנה בנבי סלאח. מקורות פלסטיניים דיווחו אז כי שוטרי מג"ב יורים לעברם רימוני גז וכדורי גומי כעניין שבשגרה. ממג"ב נמסר כי הפגיעה באזרחית אירעה "כתוצאה מיידוי אבנים שבוצע על ידי תושבי הכפר תוך הפרת סדר אלימה נגד כוחות הביטחון. צוות רפואי של משמר הגבול הגיש לפצועה טיפול ראשוני ואף סייע בפינויה".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 דבר אחד אני לא מבין למה בכל הזמן הזה הוא לא קפץ עליהם ותפס אותם ?  (לת) מיקו זאמברי
  • 17:57
  • 12.06.12

02 גיניתי. שמאל שפוי.
  • 18:07
  • 12.06.12

גיניתי כשהסמח"ט הכה.
גיניתי כשהמתנחלים וחיילי צה"ל תקפו.
להגיד את האמת, פה אני מתקשה לגנות.
ברור שנשק חם לא היה צריך להיות מעורב, אבל יידוי האבנים לא נפסק.

  •   מבין אותך לגמרי וגם אני באותו הראש שלך, אבל בכל זאת -נשק חם כנגד אבנים? ...
    • 18:54
    • 12.06.12

    בסך הכל, ההפגנות האלו אינן אלימות עד שהצבא בה ועוצר אותן באלימות. אם היו משכילים לתת למפגינים את החופש להפגין ולהתבטאות, אולי היינו נמנעים ממצבים כאלו. ממליץ ליראות את הסרט "בילעין חביבתי".

  •   גם אבנים הורגות  (לת) ירושלמית
    • 00:14
    • 13.06.12

  •   גם נגד חרדים ונוער הגבעות צריך לירות בנשק חם? אזוב שבקיר
    • 04:31
    • 20.06.12

    אם שוויון באמצעי הפיזור - אז כנגד כולם - אחרת זה שוב אפרטהייד.

03 כמה פעמים ביום יש כותרת ראשית חדשה-רובן עוסקות בפלשתינאים דני
  • 18:13
  • 12.06.12

העיסוק האובססיבי בפלשתינאים אומר דרשני.

04 אם אי פעם עיתון הארץ כתב על פלסתינים שירו על חיילים כשכל הכפר מעודד את היורים? מה פתאום!! רק מה שנגד המדינה והחיילים הולך בעיתון ובאתר של הארץ. תזכורת: מה קרה ביום שמשפחת פוגל נטבחה.? לא הם לא "נהרגו לכאורה". הם נטבחו באמת.  (לת) תתחילו לבדוק את עצמכם!!!
  • 18:19
  • 12.06.12

05 חברי מערכת הארץ היקרים,אני חושב שכותרת ראשית ללינץ' מטורף שכזה זה לא מספיק.פה מתבקש מוסף מיוחד ,בדפי כרומו,עם סיפור חייהם של מוסקי הזיתים ורועי הצאן הפלסטינים התמימים הנראים בסרט,ואז השתלשלות הארועים שבה נקלעו על לא עוול בכפם למארב מתוכנן היטב של חבורת קלגסים יודונאצים ,מטורפים מריח דם ילדים פלסטינים.בסוף המוסף המיוחד,אנא החתימו את הקוראים על עצומה הקוראת להעמיד את הנאונאצים הנ"ל לדין על פשעי מלחמה בהאג. אני יודע שרק דאגה כנה לצלמנו ודמותנו ורמתנו המוסרית היא שמניעה אתכם.חזקו ואמצו,אחים אהובים.  (לת) אני
  • 18:21
  • 12.06.12

06 אני שמאלני ,והירי נראה לי בסדר. במקום הקצין הייתי מרגיש מאוים,ויורה.  (לת) שי
  • 18:22
  • 12.06.12

  •   הקצין לובש קסדה ושחפ"ץ איך בדיוק הוא מאויים מאבנים? למה הוא לא מתקדם בפשטות אל עבר זורקי האבנים עם כל החיילים שלו ועוצר אותם? הירי שלו וזריקת האבנים שלו הם מחדל המעיד על שיקול מוסרי פגום אבל בעיקר על הססנות ואולי אף פחדנות פשוט להתקדם לעברם ולעצור אותם. הוא לא יורה באויר אלא בכינון ישיר כדי לפגוע - הדבר הוא עברה חמורה על כללי הפתיחה באש ועל המוסר היהודי אבל מעבר לכך הוא לא פוגע! בלי ספק יש כאן שלל נושאים פליליים, ערכיים, מקצועיים שמחיבים להשעות אותו מידית  (לת) משה
    • 18:41
    • 12.06.12

  •   מה אתה מקשקש? איזה כשל מוסרי? אלף
    • 19:39
    • 12.06.12

    קצין בכל צבא אחר היה יורה להם בראש.

    הכשל פה הוא לא מוסרי, זה כשל חיילי של קצין שלא מבצע את המשימה שלו. הוא והחיילים שלו היו צריכים לעצור את מיידי האבנים
    וזה שהם לא עשו את זה - זה הכשל.
    פלילי?מוסרי? תגיד לי התחרפנת? אם הוא היה רוצה לפגוע האירוע לא היה נגמר כשהם עומדים על הרגליים.

07 פלסטינים שוחרי שלום עסוקים בפעילות הומניטרית.. אזרח הארץ
  • 18:22
  • 12.06.12

עובדה מספר אחת: בצילומים נראים פלסטינים תוקפים באבנים את חיילי צה"ל. עובדה מספר שתיים: אבן היא כלי נשק שמסוגל לגרום לפציעות קשות ואף למוות. עובדה מספר שלוש: חיילי צה"ל מתגוננים. נשאלת השאלה: מה הבעיה של אילו שמסכימים לעובדות שציינתי?..

  •   מסכים עם כל העובדות ורק שאלה אחת: בוזילי
    • 18:37
    • 12.06.12

    האם כאשר מתנחבלים יזרקו אבנים על חיילי צה"ל גם תתמוך בהגנה עצמית של החיילים תוך שימוש בנשק חי?

  •   פואד אם אינני טועה, הציע לירות במי שזורק אבן על חיילים.....  (לת) תשובה
    • 01:47
    • 13.06.12

  •   עדיף בכל אופן לא להשתמש בנשק חי אבל... ירו
    • 07:16
    • 13.06.12

    בוא נשים דברים בפרופורציות. כמה מתנחלים איימו באופן ממשי על חיי חיילים? וכמה פלשתינים? רק טבעי שהחיילים ירגישו יותר מאוימים על ידי הפלשתינים. האשם האמיתי כאן הוא מי ששלח אותם להתמודד עם הסיטואציה ללא אמצעים מתאימים

  •   מסכים איתך, ירו, ובכל זאת, אין זה עונה על השאלה ששאלתי את אזרח הארץ.  (לת) בוזילי
    • 08:56
    • 13.06.12

08 לכל המשיבים דרור
  • 18:46
  • 12.06.12

מה קרה לנו . איך הפכנו לכל כך אטומים לזולת. הם לא תמימים , הם אנשים שחיים בכיבוש צבאי ארבעים שנה. המושג טוהר הנשק שהיה עלה התאנה של הכיבוש גם הוא נעלם לחלוטין.

09 חבל שהשמטתם את הרצחו של מוסטאפה תמימי השנה מירי בכינון ישיר של רימון גז ממרחק של מטרים ספורים.  (לת) שאול
  • 18:48
  • 12.06.12

10 אני מזהה שני קורבנות ירון
  • 19:04
  • 12.06.12

הילדים והקצין.
מנהיגים (משני הצדדים כמובן)
אתם יהירים, אטומים, חסרי חזון ומעוף, קיצוניים ומשיחיים... אבל את המחיר משלמים הילדים והאזרחים שנאלצים להילחם במקום ללמוד ולחיות.
טראגי.

11 משום מה על זה כתבי הארץ לא כותבים: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4241559,00.html  (לת) קראו ותפנימו
  • 19:21
  • 12.06.12

12 אין להם פשוט מה לחפש שם. את זה משום מה כולם כבר שכחו  (לת) אזרח
  • 19:33
  • 12.06.12

13 אכן, הוכח שוב, הכיבוש משחית.  (לת) ציניקן
  • 19:34
  • 12.06.12

14 בעתון הארץ אסור לכתוב כתבות תחקיר על ההסתה מגיל צעיר של ילדים פלשתנאים עתון מושחת מיסודו
  • 19:43
  • 12.06.12

חינוך נוסח עזה: הילדים בגן הולבשו כמחבלים בג'יהאד האיסלאמי, החזיקו דגמים של רובים וקראו קריאות נגד ישראל. "כשאגדל אצטרף לג'יהאד האיסלאמי ולפלוגות אל-קודס, אלחם באויב הציוני ואשגר לעברו טילים, עד אשר אמות כשהיד", אמר אחד מילדי הגן

אליאור לוי
פורסם: 12.06.12, 16:55


הסתה קשה נגד ישראל בסוף שנת הלימודים ברצועת עזה: בדרך כלל מסיבות סיום שנת הלימודים בגני הילדים מלוות בשירה, ריקודים וכיבוד קל. אולם, בגני הילדים ברצועת עזה החגיגות נראות ממש אחרת. לילדים הקטנים באחד מגני הילדים השייך לג'יהאד האיסלאמי, הם החזיקו דגמים של רובים, לבשו מדים וקראו קריאות נגד ישראל.

15 הגדה השמאלית=כל הכבוד לעיתון הארץ אל חשיפת הזוועות גדעון ספירו
  • 19:50
  • 12.06.12

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4241559,00.html

16 מילא זה היה קצין אחד.. דור
  • 19:52
  • 12.06.12

על מקרה אחד, או חייל אחד היה אפשר להבליג, יש אידיוטים בשני הצדדים.
הבעיה שהצבא מתמלא בקצינים מהסוג הזה (ברובם מתנחלים), אשר נמצאים בעמדות מפתח ולא יודעים להשאיר את הדעות הופליטיות והשקפת העולם בבית..
(ראינו את זה גם בהפגנת השמאל שהבחור מדנמרק חטף נשק לפנים)

17 עיתון הארץ צמא להפליל את צה״ל יאיר
  • 20:23
  • 12.06.12

יותר טוב שתכתבו על מסיבת הגן בעזה אתמול שבוא מציגים ילדים בני חמש אך להרוג יהודים...

18 הרוסים משליכים לים וטוענים שהאוייב שוחרר אך לא שרד.הסורים אונסים ורוצחים טנקיסט בדימוס כבוד
  • 20:44
  • 12.06.12

ראיתי את האמבוש שהכינו לחיילים(האבנים והמצלמה)
וראיתי התנהגות מופתית של צהל

  •   ומה הקשר בין השומרון לבין רוסיה? לא רוסי
    • 07:36
    • 13.06.12

    חוץ מזה שאולי משרתים שם כמה חיילים שנולדו ברוסיה...

    מעוניין בצבא הרוסי? הצטרף אליו, מה הקשר לצהל?

19 יחסינו לאן? רועי ב
  • 21:30
  • 12.06.12

החברים של הקצין ביד אחת מספקים סמים ובשנייה זורקים אבנים.

20 מדוע הכותרת (ברשימת המאמרים) אומרת "הודח" כשלמעשה הוא הושעה?  (לת) רית
  • 21:42
  • 12.06.12

21 כל הכבוד, היה צריך לכוון לראש!!!  (לת) מבינים רק כח
  • 23:38
  • 12.06.12

22 כל הכבוד לקצין! העם איתך!  (לת) אם תרצו
  • 01:10
  • 13.06.12

23 זבל של זבל של חייל  (לת) זה קצין? זה חוליגן!
  • 05:25
  • 13.06.12

24 ומה לגבי כל הקצינים שיורים בלי שיצלמו אותם?  (לת) רותי
  • 09:02
  • 13.06.12

25 אנחנו נותנים לקצין צלש ואומרים כן יירבו  (לת) חרא שמאלני
  • 09:13
  • 13.06.12

26 למה להדיח? הוא לא ירה על מנת לפגוע, הוא ירה בשביל להבריח אסי כהן
  • 09:15
  • 13.06.12

לא ירה בין כוונות.
לא כיוון אליהם.
אני לא מבין מה מצפים מהחיילים לעשות כשמאיימים על חייהם?
ואז מה אם זה מצולם.

27 הקצין הזה צריך לקבל פרס! אבי
  • 09:34
  • 13.06.12

הוא היה בסכנת חיים מול 2 רצוחים שרצו להרוג אותו
בושה בושה שהעיפו אותו. צריך לתת לו פרס!
וזה ברור שהעיתון לא יפרסם את התגובה שלי - הרי למה שיפרסמו ?

28 ברכות לקצין לוחם גאה
  • 13:26
  • 13.06.12

כן ירבו קצינים כאלה בצ״הל.
זה מאוד יפה כשהם זורקים אבנים ויורים לעברנו זה בסדר אבל כשזה מגיע מאיתנו ישר מדיחים ומפנים אצבע מאשימה ומאנשים ביד קשה.
צריכים לשבח קצינים כאלה וזה מה שאני יעשה..
כל הכבוד!!.

29 עיתון לא ראוי כי הוא מפרסם רק את מה שמתאים לאידיאולוגייה השמלאנית שלו. סמוראי הרוח
  • 19:20
  • 13.06.12

כתבתי שתי תגובות הולמות אבל אין מי שיפרסם אותם.. זה הוכח שוב ושוב! העיתון הזה הוא זבל ולא עיתון אובייקטיבי.. מתוך ניסיון של שנים אני אומר זאת.. הם שמאלנים וגזענים שבוחרים את התגובות לפי כל מיני קריטריונים קבועים ולפי מכסות.. יום אחד תגלו את מה שאני אומר זה שנים.
ועכשו נראה אותכם מפרסמים את התגובה הזאת...?