המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

שומרים על הטייקונים || חיל הים דורש 3 מיליארד שקל כדי להגן על אסדות הגז בים התיכון

שר הביטחון והרמטכ"ל אישרו תוכנית לפיה יתווספו 4 כלים ימיים גדולים לחיל ויתגייסו מאות חיילים. בעבר העריך האוצר שעלות האבטחה תעמוד על 20 מיליון דולר

תוכנית חיל הים להגנה על אסדות קידוח הגז בים התיכון, שאושרה על ידי שר הביטחון והרמטכ"ל, דורשת תוספת תקציבית חד-פעמית של כמעט שלושה מיליארד שקל.

במסגרת התוכנית, יתווספו לחיל עוד ארבעה כלים ימיים גדולים, בסדר גודל הדומה לספינת טילים. הכלים החדשים יפעלו כחלק מתפיסת ההגנה ב"מים הכלכליים" - שטח הנמצא מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל במרחק של בין 70 ל-115 מייל ימי מהחופים. כדי לאייש את הכלים החדשים, בחיל צפויים לגייס מאות בעלי תפקידים נוספים. עמדת מערכת הביטחון היא שתקציב זה יבוא בנפרד לתקציב הביטחון השוטף הנדרש ליישום התוכנית הרב-שנתית המגובשת בימים אלו, תוכנית "עוז".

כיום חיל הים מבצע באזור האסדות רק סיורים מועטים באזור, באמצעות ספינות הטילים המתקדמות של החיל, מדגם "סער 5". החל מ-2013, אז צפוי לזרום גז באסדות הקידוח, מתכוונים בחיל הים להציב כלי ימי בכוננות באזור – במעין משמר ימי שיוקם במיוחד עבור אסדות הקידוח.

Article video embed code

המרחב הימי בו נמצאות אסדות הקידוח וההפקה מאובטח כיום על ידי חיל הים, כאשר על המתקנים עצמם שוהים צוותי אבטחה פרטיים המונים יוצאי יחידות מובחרות. סוגיית אבטחת מתקני הגז עלתה כבר בדיוני הממשלה לקראת חוק ששינסקי. בלחץ ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוסף סעיף להחלטה, הקובע כי המדינה תממן עד חצי מ“ההוצאות הכרוכות באבטחת מתקני נפט ימיים הנובעות מסדרי האבטחה המונחים על ידי משרד הביטחון”. תנאי להשתתפות במימון היה ש- 25% מהגז המופק במאגר יופנה לצריכה בישראל. בזמנו העריך האוצר כי מדובר בעלויות של 20 מיליון דולר בשנה בלבד, אך בצה"ל טענו כי הדבר יצריך משאבים נרחבים, כולל רכישת ספינות טילים והקמת מערכות חדשות להגנה.

עם זאת, בראיון ל- TheMarker, לפני כשלושה חודשים, טען תא"ל (מיל') שי ברוש, בעבר מפקד שייטת 13, כי אבטחת המתקנים אינה משימה קשה או יקרה מדי לחיל הים. "יש הרבה דיסאינפורמציה בנושא הביטחון בים", אמר אז ברוש, "אפשר לבנות בים מתקנים גדולים מאוד, ואין שום קושי להגן על מתקנים בים, בטח בטווח של 10 ק"מ מהחוף. זה דורש כמה התאמות, אבל האבטחה במעגל ההיקפי קיימת בלאו הכי". ברוש טען כי מלבד צוותי האבטחה שעל האסדות, האבטחה ההיקפית הנדרשת דומה לזו הקיימת ממילא.

במארס 2011 אושרו ברוב גדול בכנסת מסקנות ועדת ששינסקי בנושא משאבי נפט וגז בישראל. הוועדה דנה בחלקו של המדינה והציבור ברווח הנקי מהפקות הגז והנפט המתבצע על ידי אילי-הון, וקבעה כי הוא יעלה משיעור של כשליש לשיעור של 52%-62%. בשטים שמול חופי המדינה ישנם עשרות קידוחי גז, כאשר הגדולים שבהם הם הקידוחים תמר, לוויתן וים תטיס - בבעלותו של יצחק תשובה.

סוג הכלי הימי החדש שיבצע את סיורי הבט"ש במסגרת תוכנית ההגנה על אסדות הקידוח, המכונה בחיל הים "פרויקט מגן", טרם נקבע. עם זאת, בחיל הים הכריעו כי ספינות המשמר החדשות צריכות להיות בעלות משקל של כ-1,300 טון, כדי שיהיו מסוגלות להיות אפקטיביות בזירה הימית. לצד זאת, הוחלט כי יכולות האש של הספינה יהיו נמוכות בהשוואה לדגם הסטי"לים המתקדם ביותר הנמצא כיום בשורות החיל, והן למעשה יוכלו לבצע רק את משימת הסיור סביב אסדות הקידוח.

"כיום אנחנו מבצעים את מה שהצי מאפשר לנו לעשות ותו לא, ואלו סיורים ספוראדיים. הפגנת נוכחות (באזור האסדות) ניתן לעשות רק עם צי שטח, דוגמת סטי"ל. צוללת או קומנדו לא יעשו את העבודה פה, ואין חלופות", אמר קצין בכיר בחיל הים. לדבריו, כבר היום מעוררים נושא השליטה במים הכלכליים מתיחות עם טורקיה. "טורקיה הבינה את המשמעות, ויש אוניות שלה שמפליגות, ספינות טילים וספינות משמר, שכבר היום מתקרבות לקידוחים במרחק של אלפי יארדים".

מלבד זאת, כוללת תוכנית ההגנה גם סיורי אוויר, שיבוצעו על ידי שני כלי טיס בלתי מאוישים מסוג "שובל", והתקנת אמצעי גילוי ומודיעין באזור. עוד נקבע כי על כל אסדה ימוקם מכ"ם, שיוכל לזהות שיגור טילים אל עבר אסדת הקידוח, או התקרבות של ספינה "מתאבדת". איום משמעותי בתחום הטילים שעלולים להיות משוגרים אל עבר אסדות הקידוח הוא ה"יאחונט" – טיל שיוט מתקדם מתוצרת רוסיה, שנמכר לסוריה, שיכול להגיע לטווח של עד 300 קילומטר, ובעל משקל כולל של 3 טון וראש קרב במשקל 300 ק"ג – שווה ערך ל-15 טילי סקאד. ה"יאחונט" בעל שתי אפשרויות פעולה: כטיל קרקע, וכטיל ימי, שיכול להיות משוגר לכיוון האסדות, כמו גם אל מול כלי שיט אחר – אוניות חיל הים או אוניות סוחר. מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, הגדיר את ה"יאחונט" כ"נשק משמעותי", ואמר כי "חיל הים יודע לתת לו מענה". הפתרון שעומד בפני החיל להתמודדות מול הטיל המתקדם הוא שיגור טילי ה"ברק" שנמצאים בספינות הטילים.

תרחישים נוספים שצופים בחיל הים שאפשריים לאור החשיבות האסטרטגית של אסדות הקידוח הם התקפות תת-מימיות, שליחת מוקשים ימיים שיביאו לפיצוץ האסדה, או התקפת טרור שתבוא מכלי שיט, ותכלול גם השתלטות על אסדת הקידוח. לכן, נקבע כי חיל הים, בנוסף לתוכנית ההגנה על אזור האסדות, יבצע גם בחינה ובקרה של רמת האבטחה במתקני האסדות עצמם, המבוצעים על ידי חברות אבטחה פרטיות. כמו כן, לפי המענה המבצעי שגובש בחיל הים, על שייטת 13, כוח הקומנדו של החיל, להיות בעלי יכולת לבצע "השתלטות חוזרת" על המתקנים, במקרה וגורמי טרור הצליחו בכל זאת להשתלט על האסדות.

מפקד החיל אמר בשיחה עיתונאים כי "בתקופה אחרונה התגלו מרבצי גז, וצה"ל וחיל הים קיבלו את המשימה להגן על הנכס המשמעותי הכלכלי של אסדות הגז. על מנת לפעול בזירה הימית ובעיקר מול המרחב של המים הכלכליים, צה"ל וחיל הים יצטרכו לגדול, כדי להגן מעל ומתחת למים". לדברי האלוף רוטברג, "הפתרון המרכזי הוא נוכחות בזירה, בשטח, כדי לקבוע את הגנת האסדות, ואת הזרמת הגז למדינת ישראל". בנוסף, הסביר רוטברג כי אזור המים הכלכליים הוא שווה ערך לגודלה של מדינת ישראל כולה, ולכן נדרש לחיל הים סד"כ נוסף. לשם השוואה, כיום "שולט" חיל הים בשטח ימי בגודל של כ-13,500 קילומטר רבוע. אזור המים הכלכליים כולו, מוערך ב-23 אלף קילומטרים רבועים.

בישראל פועלות כיום שלוש אסדות קידוח גז ניידות, המבצעות את קידוחי הניסיון והקמת בארות הגז, ואסדת הפקה קבועה אחת במאגר ים-תטיס. בחודשים הקרובים תצטרף לאסדה זו אסדה חדשה, אותה בונה כיום חברת נובל אנרג'י במספנה בטקסס, לשם הפקת הגז ממאגר תמר. האסדה החדשה תוצב בסמוך לאסדה הקיימת, שכן הגז מתמר יעבור דרך הצינור המוביל כיום את הגז ממאגר ים-תטיס לאשדוד. מאגרים גז נוספים נמצאים רק בשלב קידוחי האקספלורציה. לפיכך לא צפויות לקום אסדות קבועות נוספות ב- 3-4 השנים הקרובות.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 טייקונים שיש להם צבא> צבא שיש לו מדינה> ליברמניסטן בע"מ.  (לת) Alexa
  • 17:44
  • 09.07.12

  •   יודעת הכל על טייקונים,צבא,מדינה.מעניין האם אי פעם עשית משהו בחיים חוץ מלקבל קצבה שהטייקונים ממנים לך.  (לת) tar
    • 19:09
    • 09.07.12

  •   המדינה מגנה על אוצרות הטבע שלה. אין שום קשר לטייקונים  (לת) אוצרות טבע
    • 19:18
    • 09.07.12

  •   הטייקונים לא מממנים כלום א ב
    • 19:24
    • 09.07.12

    הטייקונים לוקחים את הכסף שלנו (קרנות פנסיה, אשראי מהבנקים) מבזבזים אותו על רכישה ממונפת של עסקים קיימים, ואז הוכפים אותם ליותר רווחיים לכאורה על ידי ניצול הכוח המונופולי ועושק הצרכנים. אבל הרווחיות הזו היא רק בזכות חוסר התחרות. ברגע שיש קצת תחרות, העסק קורס, והכסף של הפנסיות שלנו יורד לטימיון. בינתיים הטייקון עשה את המיליארדים שלו, והעביר אותם למקומות אחרים. עכשיו כשהציבור דורש את הכסף שלו בחזרה, מגיע שלב התספורת - החזר חלקי מאד של החוב. אני לא יודע מה מגעיל יותר - הטייקונים השודדים, או אנשים כמוך שמגנים עליהם תמורת שקלים בודדים.

  •   את אוצרות הטבע היא מכרה לטייקונים בנזיד עדשים (שהועבר כשוחד קואליציוני), כך שאין עניין לציבור לבזבז שם כסף  (לת) עצבני
    • 19:37
    • 09.07.12

  •   אם אלו אכן אוצרות הטבע של המדינה, אז למה שלא תגבה על ניצולם מס הולם? מס שיוכל גם לממן את ההגנה, וגם להניב רווח לציבור. דודי
    • 19:46
    • 09.07.12

    אבל הממשלה מעדיפה להכנע ללחצי הטייקונים, וללת לציבור את הזכות לשלם על מנת שהטייקונים יוכלו להתעשר עוד יותר. גועל נפש.

  •   tar כמה על כל תגובה לטובת השחיתות?  (לת) טוקבקיסט בשקל
    • 20:01
    • 09.07.12

  •   הגנה על אוצרות של מי? ימאי ותיק
    • 20:11
    • 09.07.12

    מעניין מי שומר על מפעלי ים המלח? מי שומר על שערי נמלי הארץ? מי שומר על שדות התעופה? מי שומר על תחנות משטרת ישראל? הצבא? לא חברת שמירה. אז שיואילו הטייקונים, יתכבדו וישקיעו בשמירה. ולא יסתמכו על גנרלים שהם שוכרים לשורותיהם

  •   כמה אבסורדי אלי
    • 20:19
    • 09.07.12

    אוצרות טבע אלה שייכים, בעיקרון ,לכולנו, אך הם נמכרו ע"י המדינה לטייקונים במכירת חיסול, ועכשיו גם יכריחו חיילים להגן על האסדות.

  •   שכירי חרב עושים מחיליינו...  (לת) מיכל זולו כהן
    • 21:08
    • 09.07.12

  •   ועכשיו נעצור כולנו לדקת דומיה ונחשוב האם זאת הגנה לה ראויים עסקיו של אדם שעשה תספורת לכספי חוסכי הפנסיה?  (לת) מיכל זולו כהן
    • 21:28
    • 09.07.12

  •   קצת עובדות לא יזיק פפו הג'ינג'י
    • 22:51
    • 09.07.12

    הקצבאות שאנחנו מקבלים ממומנים מהיסים שגובים מאיתנו לא מהטייקונים. אבל אותם מיסים משמשיחם לסתימת חורים, שנוצרים מהמחיקת חובות לטייקונים שלא מצליחים להחזיר אותם!

02 כבר מצאנו תפקיד לחרדים ע
  • 17:46
  • 09.07.12

השאלה - האם ישראל מרויחה מהגז, כלומר האם התמלוגים מחסים את ההוצאות

  •   ונניח אם התמלוגים לא "מחסים" את ההוצאות.אז מה עושים?יש לך רעיון?  (לת) tar
    • 19:11
    • 09.07.12

  •   תשובה מרוויח מהגז. אתה מממן לו את ההבטחה. עוד שאלות?  (לת) כלכלן מומחה
    • 19:16
    • 09.07.12

  •   שהטייקון שלך יממן לך שיעורי עברית אם מה שאתה מקבל ממנו עבור תגובות לא מספיק לך. .
    • 20:40
    • 09.07.12

    שהטייקון שלך יממן לך שיעורי עברית אם מה שאתה מקבל ממנו עבור תגובות לא מספיק לך.

03 אולי תשובה יממן 52% מזה? קושקוש
  • 17:50
  • 09.07.12

בנאדם שקנה דירה להשקעה בניו יורק - מקבל מהמדינה כסף וחיילים כדי להגן עליה?

  •   הוא צריך לממן 100 אחוז מזה לא 52%, ובו זמנית להחזיר מיליארדים לקופת המדינה.  (לת) דני
    • 18:45
    • 09.07.12

  •   המדינה צריכה לממן חלק מעלויות האבטחה. זה הוגן. הלוחש לסוסים
    • 19:21
    • 09.07.12

    אבל 62% .. זה הקאט שקיבלנו ?? כה אמר ששינסקי ??
    למיטב זכרוני בעולם מקובל 70-80% שהולך לקופה הציבורית. 20% ליזם. זה עדיין הרבה מאוד.

    חוצמזה,
    מה 3 מליארד ?? בשנה ??
    זה כל הרווחים...לא?
    לא צריך, נבטל את כל הקידוח ונשכח מזה.
    אני אתן לחיל הים חצי מליארד בשנה. תאמין לי, לי זה עולה יותר.
    עכשיו אני סוגר ת'קידוח.
    לוקחים חצי מליארד ?
    הצעה אחרונה.
    שיביא תשובה הצעת מחיר מחברה פרטית, נראה מה יגידו, ומה זה יעשה למחיר של חיל הים.

  •   איזה אבסורד אלי
    • 20:21
    • 09.07.12

    אוצרות טבע אלה שייכים, בעיקרון ,לכולנו, אך הם נמכרו ע"י המדינה לטייקונים במכירת חיסול, ועכשיו גם יכריחו חיילים להגן על האסדות.

  •   האבסורד הוא קינג ביבי שהמציא את ההון שלטון וכאן הפכו אותו למלך ולא חושבים להעיף אותו ואת הקפיטליזם החזירי שיבא מאמריקה.  (לת) עצבני
    • 03:56
    • 10.07.12

04 זה לא בערך מה שהמדינה הולכת לקבל כתמלוגים? רוכב הגמלים
  • 17:50
  • 09.07.12

ששינסקי היה תרמית.

05 למה לא להפריט כבר את צהל וזהו? צבא ההגנה לעובדי קבלן, אפשר לשלם להם בבוטנים  (לת) יוני
  • 17:52
  • 09.07.12

06 אחביט הציגה כל שייט בלתי מאויש מצויד בתותח ומערכת כריזה.לפי מה שפורסם ב-ISRAELDEFENCE חיל הים מפעיל כלי שייט כזה ושוקל לקנו עוד.אז מה קורה?  (לת) נפיח
  • 17:54
  • 09.07.12

  •   הכשב"מ של אלביט נקרא "סטינגריי" ואיננו נושא תותח. לעומתו הכשב"מ של רפא"ל הנקרא "פרוטקטור" אכן מכיל תותח. (קרא עוד) ג.ל., תל-אביב
    • 10:08
    • 10.07.12

    אמנם ניתן להתקין על ה"סטינגריי" מקלע או תותח 20 מ"מ, אך מאחר שה"סטינגריי" בנוי על בסיס של אופנוע ימי, הוא לא יכול לשאת משאות כבדים מדי. יש גם בעיות של ירי תוך כדי שיוט, בעיות של התהפכות בעת פניה מהירה בגלל מרכז הכובד של הכלי ועוד.
    ה"פרוטקטור" בנוי על בסיס של סירה מהירה ולכן ניתן היה להרכיב עליו מקלע / תותח קל.

    בכל מקרה, חשוב להבין שלכלים הללו טווח יעיל קצר והם מצריכים מעגן קרוב (באסדה עצמה?). הם יעילים כנגד סירות אך לא כנגד טילי קרקע-ים המשוגרים ממרחק מאות קילומטרים. הם גם אינם יעילים כנגד צוללנים או נגד כלי טיס.

  •   אלביט הציגה את ה"סטינגריי" שאינו מכיל תותח בעוד שרפא"ל הציגה את ה"פרוטקטור" שכן מכיל תותח. ג.ל., תל-אביב
    • 13:50
    • 10.07.12

    אמנם ניתן להתקין על ה"סטינגריי" מקלע או תותח 20 מ"מ, אך מאחר שה"סטינגריי" בנוי על בסיס של אופנוע ימי, הוא לא יכול לשאת משאות כבדים מדי. יש גם בעיות של ירי תוך כדי שיוט, בעיות של התהפכות בעת פניה מהירה בגלל מרכז הכובד של הכלי ועוד.
    ה"פרוטקטור" בנוי על בסיס של סירה מהירה ולכן ניתן היה להרכיב עליו מקלע / תותח קל.

    בכל מקרה, חשוב להבין שלכלים הללו טווח יעיל קצר והם מצריכים מעגן קרוב (באסדה עצמה?). הם יעילים כנגד סירות אך לא כנגד טילי קרקע-ים המשוגרים ממרחק מאות קילומטרים. הם גם אינם יעילים כנגד צוללנים או נגד כלי טיס.

07 חיל הים השתגעו! המדינה תפשוט את הרגל. בהשקעה מינימלית של 10 (מניין) אברכים עילויים בתורה, משגיח כשרות אחד ותיקון קוראים לתורה בכל אסדה אין צורך באמל"ח ושמירה כל שהיא. התפילה תהיה במשמרות סביב השעון.  (לת) הרב ₪
  • 17:56
  • 09.07.12

08 למה לא להביא 100 חרדים שיתפללו יום ולילה? הם טוענים שהתפילה מסירה את הגזרה מעל העם? שיוכיחו!!  (לת) בור ללא תחתית
  • 17:56
  • 09.07.12

09 זה היה ברור... את הכסף יקחו אליהם, ואת ההגנה - אנחנו נספק.  (לת) היגיון ישראלי מצוי
  • 17:58
  • 09.07.12

10 אנו מכריזים בזאת על הקמת חברת פטרוליום יהודית בארץ־ישראל - היא מדינת ישראל. הבה נגילה הבה, נגילה הבה, נגילה ונכבוש. הבה נגילה הבה, נגילה הבה, נגילה ונשמחה. הבה נרננה הבה נרננה הבה הבה ונשמחה. קדימה מעגלים של הורה.  (לת) מבוא לציונות 1
  • 18:03
  • 09.07.12

11 ממי בדיוק הם דורשים את זה? מתשובה או מהמדינה? בוב
  • 18:03
  • 09.07.12

כי עם 3 מיליארד אפשר לעשות דברים יותר טובים מלהגן על האינטרנסים של תשובה (הגדלת סל התרופות, תמיכה בניצולי שואה, כסף למעונות לנשים מוכות...)

  •   לשאלתך: חיל הים דורש את הכסף מהמדינה. זה מנהג רווח במדינות קפיטליסטיות שאבטחת הרכוש הפרטי מתבצעת על חשבון המדינה, לא רווח לעומת זאת לתמוך בניצולי שואה או במעונות לנשים מוכות. אני מקווה שהכל ברור עכשיו.  (לת) כלכלן בעל שם עולמי
    • 23:28
    • 09.07.12

12 החונטה צודקת. אלי
  • 18:04
  • 09.07.12

יבוטל לאלתר משרד הבריאות והחינוך. באלוהים נשים מבטחנו ובכסף נקנה אוניות מלחמה .

13 "משמר הטייקונים"  (לת) ק
  • 18:05
  • 09.07.12

14 אם לא יבנו בהתנחלויות, ינסרו בתים, יתרמו למיכללת אריאל יתנו אתנן לחרדים יש כסף לכל דבר ועוד ישאר עודף.
  • 18:07
  • 09.07.12

ויקטינו את הממשלה המנופחת.

15 שיקזזו מעט מהרווח של המרוויח העיקרי  (לת) עמית
  • 18:08
  • 09.07.12

16 יצא המרצע מין השק - צבא הווסאלים יגן על רכושם של האדונים  (לת) דורון
  • 18:10
  • 09.07.12

  •   יש פתרון אלי
    • 03:31
    • 10.07.12

    לסרב לשרת שם. יכניסו את החייל המסרב לכלא ואנו נעשה רעש אימים בכל האמצעים הלגיטימיים (כתבות, הפגנות).

17 האם חייל צריך לסכן את נפשו כדי להגן על רכוש הטייקונים?  (לת) ליכוד לאומי
  • 18:12
  • 09.07.12

18 חיל ים יקר, בועז
  • 18:15
  • 09.07.12

נא לשלוח את החשבון למר יצחק תשובה. תודה.

19 ומה עם טייסת קרב בכוננות 24 שעות במקרה קובי
  • 18:18
  • 09.07.12

שתהיה התקפה אווירית על האסדות?
בקיצור, עוד תרגיל מעניין של מערכת הבטחון לקבל כסף.
כמו בכל פרוייקט כלכלי בעולם, במקום לשריין לו צי הגנה, עושים ביטוח. ללוידס של לונדון יבטח את האסדה והגז בהרבה פחות כסף מהשלושה מיליארד + הוצאות שנתיות על תחזוקה, שיפורים, שכר הגדוד המגן והוצאות מנהלה ופנסיה למערכת הנוספת.
וחוץ מזה, האם הטייקונים הבעלים משלמים את רוב הוצאות האבטחה? מה פתאום? האם העסק שלי, שמכניס לקופת המדינה 25% מס כל שנה, זוכה לאבטחה של צה"ל - ולו של חייל בודד?

20 לא יאמן כמה יקר לנו לדאוג שתשובה ייקח לנו את כל הכסף  (לת) מה עוד?
  • 18:18
  • 09.07.12

21 תודה לכם מערכת הארץ, נתתם לי רעיון מצוין ועכשיו אני יכול להתחיל לתכנן את הפיגוע הבא. לא צריך מודיעין, לא צריך כוחות סיוע, מספיק סירת דיג קטנה וזבנג וגמרנו  (לת) סעיד, מפק"צ בחמאס
  • 18:20
  • 09.07.12

22 מפק"צ חמאס- רק שכחתי, אם אפשר בבקשה, לרשום את הנ"צ של האסדות, פשוט לחפש בgoogle earth לוקח יותר מדי זמן. שוקראן שוקראן יא עיוני  (לת) סעיד
  • 18:22
  • 09.07.12

23 בנינו צריכים להגן על הנכסים של הטייקונים???????????? zhbi
  • 18:25
  • 09.07.12

אתם מבינים למה סטנלי בוכה שאין לו כסף ????כי עכשיו צריכים לממן אבטחת רכוש לתשובה.

24 מעניין אם זה כולל גם תשלום על מדי ב' חדשים.. אא
  • 18:30
  • 09.07.12

גנבים שודדים גזלנים!! בסכום הזה אפשר להקים עוד 5 אסדות חדשות.
על מי אתם עובדים יא מנוולים חסרי מצפון, על מי???

25 מישהו עוד חושב שהצבא הישראלי החוליגני, שמקיים את הצלע הקריטית ביותר בהגנה על האינטרסים הקפיטליסטיים בארץ, הוא "צבא העם"? אורלינג
  • 18:34
  • 09.07.12

הצבא הישראלי בשירות ברוני הגז? נפלא. מכאן, שתי אופציות: אחת - להלאים לאלתר את הגז ואת יתר התשתיות שמקורן באדמה, בים ובאוויר של ישראל, השנייה - להפריט את הצבא.
האנומליה הישראלית המזעזעת היום גלומה בכך שהתשתיות מופרטות, החינוך הולך ומופרט, הרפואה הולכת ומופרטת, הקיבוצים הולכים ומופרטים, התרבות הולכת ומופרטת, אבל מה שבטוח – הצבא הוא "של המדינה", במין יחס גורדי מנובל וקמאי שמונע מאיתנו שוב ושוב לראות שבעצם זה ההפך, המדינה היא של הצבא - שחותר תחתיה כבר עשורים ונוהג בה כבשלו.

26 לקום מחר בבוקר ללא גז ולא חשמל, בעיה של טייקון או אזרח קטן? אולי בעיה של כל אזרחי המדינה. האומנם?  (לת) פול
  • 18:34
  • 09.07.12

27 צריך לממן מהרווחים את השמירה גלעד רייכנבאום
  • 18:36
  • 09.07.12

לא מקופת המדינה

28 אבל אם כבר ספינות בסדר גודל זה, מדוע לא ספינות טילים מתקדמות? הרי גמישות ההפעלה גדולה בהרבה וגם יעילות הכלים? ומה עם השתתפות, בצורת מס כזה או אחר, של בעלי הקידוחים?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 18:42
  • 09.07.12

29 מסע ההפחדות ותסריטי האימים נמשכים. השלום יותר זול.  (לת) קיבוצניק
  • 18:59
  • 09.07.12

  •   את השלום שלכם כבר ראינו - מתיי הפיגוע הבא?אווו כי תהייה ממשלה שמאלנית סליחה שאלה רטורית - מנובל אלפיי נרצחים מהסכם אוסלו - לך תשתה בירה בפאב האזורי ואל תלמד את הימין איך לנהל את המדינה - זמנכם עבר אפסים  (לת) שחור
    • 03:46
    • 10.07.12

  •   לא ידעתי שתשובה הוא מפקד חיל הים - עכשיו אני מבין איפה הוא מתחבא  (לת) שחור
    • 03:48
    • 10.07.12

30 תדע כל אם עבריה יובל
  • 19:00
  • 09.07.12

כי היא שולחת את ילדיה לשרת את כיסם של הטייקונים !
כמה שקלים נראה אנחנו, הציבור, מכל הגז שיופק באסדות ? ניחשתם נכון (0).
כמה שנים ילדינו יצטרכו לתת מחייהם כדי לשמור על מאגר טבעי ששייך לחברה פרטית ? ניחשתם נכון (3)
תמשיכו להצביע ביבי, הוא הרי טוב לכלכלה. הכי טוב שהיה פה.

31 הנה הגיעה העז - תשובה יקח הכסף, ואני אשמור לו על האסדות - יופי של עסק פראייר מחיל הים
  • 19:02
  • 09.07.12

מיצידי - תנו את הגז לחזבאללה.
אני לא עושה מילואים כדי להגן על הכסף של תשובה שסיפר אותי, ועכשיו גם יגייס אותי

32 הפריירים ישמרו על הגז של תשובה!  (לת) גרגמל
  • 19:03
  • 09.07.12

33 60 מיליארד שקל לא מספיקים בשביל להגן על המדינה ונכסיה , צריך עוד 3 מיליארד צבא דימיקולו
  • 19:14
  • 09.07.12

בסוף מה ישימו שם , הרי לא ישנו לא יעלו ולא יורידו מאומה , מקסימום כמה מילואמניקים פראיירים על ספינת דבור שתפטרל והאסדה תהיה במסלול שלה,

על מי אתם עובדים?

34 אל תתפשרו על פחות מנושאת מטוסים. שתיים. מכספי הסיוע האמריקאי אייזנהאואר
  • 19:14
  • 09.07.12



ברצינות עכשיו.
מה אתם ממציאים איומים.
ראיתם פעם אסדה?
אתם יודעים איזה גודל זה?
זה בגודל של איצטדיון כדורגל.
יותר גדול.

מקסימום תטבע אסדה. זה שייך לחברת הקידוח, לא?

לא יגיעו גנבים בלילה ועם קשית יגנבו לנו את הגז.


35 עכשיו תשובה רוצה שנסכן את חיי ילדנו בשבילו  (לת) להלאים את שדות הגז רק אז צה"ל ישמור עליהם
  • 19:16
  • 09.07.12

36 מחיר טוב  (לת) גבי
  • 19:37
  • 09.07.12

37 להעלות המס והתמלוגים למימון ההגנה ! לעדכן את ששינסקי
  • 19:49
  • 09.07.12

לא נלקח בחשבון בששימסקי האחרון וממילא תשות היזמים עלתה דרמטית מאז ש הגז המצרי פסק

38 שיחלקו עלויות, לא יתכן שכל עלות ההגנה תמומן ממיסים. שתשובה יתן את חלקו בעלות ההגנה והמדינה תיתן את חלקה. שיעשו חישוב לפי אחוזי הרווחים שכל צד לוקח לכיסו. מיכל זולו כהן
  • 19:52
  • 09.07.12

.

  •   ואז מי יממן את ההגנה על הבית שלך?  (לת) tar
    • 20:19
    • 09.07.12

  •   מדובר פה על נכס כלכלי מחוץ לתחום המים הטריטוריאלים של מדינת ישראל. העסק הזה של קידוחי הגז בארץ כל כך קטנה, צריכה להיות בידי המדינה. שלוש מליארד שקל אבטחה לעסק של טייקון ?  (לת) מיכל זולו כהן
    • 20:41
    • 09.07.12

  •   כשיש ארועי ספורט של ההתאחדות, אז מזמינים את המשטרה לאבטח וההתאחדות משלמת את שכר השוטרים. אז למה את אבטחת תשובה המדינה צריכה לממן?  (לת) מיכל זולו כהן
    • 21:04
    • 09.07.12

  •   ועכשיו נעצור כולנו לדקת מחשבה, זאת האבטחה שהמדינה מכספי ציבור מעניקה לאדם שעשה תספורת לכספי הפנסיה של עם ישראל?  (לת) מיכל זולו כהן
    • 21:25
    • 09.07.12

39 מאיפה הכסף מסעוד
  • 19:52
  • 09.07.12

מה שלא נכתב זה שככל הנראה יבטלו כיפת ברזל בדרום כדי להגן על תשובה ורכושו הפרטי

40 אנחנו נממן את האבטחה שלהם, והם יסתדרו עם הרווחים חוצפה
  • 19:54
  • 09.07.12

עכשיו ברור למה נתניהו מתעקש לגייס את החרדים- כדי שישמרו על החברים הטייקונים שלוט

41 כסף קטן לעומת הגז שבמעמקים - אאאאאאז שלא יעבדו עליכם  (לת) המחאה כבר כאן
  • 19:57
  • 09.07.12

42 "שומרים על הטייקונים.." כותרת מעניינת למדי חייל לצערי הרב
  • 19:59
  • 09.07.12

מי הלוביסט הפעם שפועל במשרד הביטחון?

43 מענין אם תשובה הוא תורם מסתורי של שמולי. לתשובה יש מפעל בלוד.  (לת) מיכל זולו כהן
  • 20:08
  • 09.07.12

44 ...רגע,אנחנו צריכים את הגז הזה או לא? אה, אם כן, חיל-הים היה צריך לקבל את זה ולא לבקש את זה נ-ק-ו-ד-ה !!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) מה זה לא ברור ???????
  • 20:10
  • 09.07.12

45 העילויים באוהלה של תורה יעבירו את האוהל לאסדה,יתפללו שם ובא שלום על האסדה ועל ישראל.  (לת) יעיל וזול.
  • 20:12
  • 09.07.12

46 הרווחים לטייקונים וההוצאות עלינו ..אוליי כדאי לסגור את המאגרים?  (לת) אביב
  • 20:15
  • 09.07.12

47 כמה נכונה הכותרת אלי
  • 20:15
  • 09.07.12

למה חיילים אמורים לשמור על רכוש הטייקונים ? (אגב, אלה אוצרות טבע השייכים, בעיקרון, לכלל תושבי המדינה וגם לדורות הבאים, אך בפועל הם רכוש הטייקונים). אני הייתי מסרב לשרת בחיל כזה ואף משכנע אחרים שלא לעשות כן. מדינת כל טייקוניה. מגעיל!!

48 למה שבעלי הרישיון לקדוח לא ישלמו ? מה המדינה מרוויחה מכול זה?  (לת) יניב
  • 20:16
  • 09.07.12

49 מועדוני כדורגל ממנים את האבטחה במגרשים אז שהטייקונים יממנו את אבטחת האסדות  (לת) יריב
  • 20:18
  • 09.07.12

50 אנחנו, ציבור החילונים במדינה הזאת, חבורה של סמרטוטים... במקום שנתרומם על הממשל פה, אנחנו מהנהנים ומבקשים עוד... חילוני - סרבן מילואים
  • 20:20
  • 09.07.12

זה היה מתנחבלים, לשמור על כל מיני גבעות עזובות שרק חולה נפש ילך להתיישב בה, עכשיו זה בעלי המאה והדעה במדינה - הטייקונים...
שתבינו חיילים שלי ואני שמרנו על מבוא דותן ב' - היה שם כלב וחמור ו3 חיילים...
איזה מטומטמים אנחנו...

51 זאת סיבה טובה לסרב להתגייס.  (לת) סרבן טייקונים
  • 20:28
  • 09.07.12

52 תבדקו כמה יוצאי מטכ"ל משרתים אצל הטיקונים בשכר אגדתי ולא תופתעו
  • 20:33
  • 09.07.12

כמו כן. הקצה הממש צפוני של הקידוחים מעיד על חוסר התחשבות בשכנים והוא נתון לפירושים. אני מבין שאם אויבים לא מדברים - אבל מגויסי צה"ל לא צריכים לשרת משחקי אינטרסים בחלק שנוי המחלוקת הזה. זה לא בהגדרת צה"ל, כמו שלא נלחמנו בנשק על טאבה בדרום. ברזלני צה"ל מוזמנים לייעץ לברוני נשק נפט וסמים בכל העולם, למה לחרבן דווקא אצלנו?

53 שחיל הים במתכונתו הנוכחית יפסיק להתעמר בדייגים עזתיים ואז הוא יוכל "להגן" על הטייקונים.  (לת) בס"ד
  • 20:36
  • 09.07.12

54 למה לישראל כאב הראש הזה? האם שדות הגז בכלל שייכים לישראל?
  • 20:49
  • 09.07.12

קרוב למיליארד דולר כדי לאבטח אסדות קידוח המרוחקות מאות קילומטרים מהמים הטריטוריאליים של ישראל מפני פיגוע? צה"ל נועד להגן על שלום המדינה ואזרחיה, לא לאבטח מיזמים כלכליים בחו"ל. היזמים הסכימו לשתף את מדינת ישראל ברווחים כדי שזו תפעיל את צה"ל ותתחייב לבטחון העובדים על האסדה, מן הסתם לא אזרחים ישראלים. האם העסק כדאי לישראל? האם ישראל לא עלולה להפסיד במשפט, במקרה ותתגלה כמות רווחית של גז לטובת לבנון או טורקיה?

55 אין להגן על רכוש פרטי רק על רכוש מדינה  (לת) להלאים את הגז ואז הצבא ישמור
  • 21:02
  • 09.07.12

56 יש לבדוק אם כמות הגז שווה למדינה 3 מיליארד, ואם לא אז לוותר עליהם. צריך לחנך את הגנרלים האלה שעושים לנו הצגות כל שני וחמישי  (לת) תובל קיין
  • 21:02
  • 09.07.12

57 לתת לחרדים שיתגייסו לשחות סביב אסדות הקידוח כדי להגן עליהן. אין שם חיילות, אין שירת נשים ויש דגים בלי סוף  (לת) הצעה
  • 21:03
  • 09.07.12

58 הברקת החודש: צה"ל: צבא הגנה לתשובה.  (לת) מיכל זולו כהן
  • 21:11
  • 09.07.12

59 זה ממש בזיל הזול !  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 21:57
  • 09.07.12

60 האמנם תוספת תקציבית "חד פעמית"? איתן
  • 21:59
  • 09.07.12

ומי יגן על הגז שייוצא לחו"ל?

61 למה לא ? הדרעקעס יתעשרו עוד ועוד ואני אממן את ההגנה עליהם.  (לת) עדד
  • 22:05
  • 09.07.12

62 1. העניקו לאילי ההון את נכסי המדינה על חשבוננו. 2. יעבירו להם 3 מיליארד (בינינו כסף קטן שנבלע בתוך תקציב בטחון של 50 מיליארד) במקום להזרים לחינוך לבריאות ולרווחה. 3. יגייסו את הבן שלי כדי לשמור להם על הנכסים. זו המדינה שבה אני מגדלת את ילדיי. אבל מאחר ויש להם דרכון זר לא נראה לי שבאוירה שנוצרה הצעירים רוצים להשאר כאן. הפרקנו מכל מוסריות ומכל ערכים.  (לת) א
  • 22:16
  • 09.07.12

63 הכי טוב להפריט את צה"ל הרצל טרפטוני
  • 22:55
  • 09.07.12

נכי טוב להפריט את צה"ל לתשובה, ואז הוא גם יקבל את תקציב הביטחון. הוא בטח גם ינהל אותו יותר טוב. גם ככה המדינה הזאת היא מדינה רק בשמה. בפועל זה תאגיש של טייקונים, ישראל בע"מ.

64 חיל הים צריך להכין תוכנית להשתלטות על האסדות במקרה שטרוריסטים ישתלטו עליהן ויעשו רווחים על הגב שלנו. השייטת בשטח תשובה במתח!  (לת) לוחם רגיש לזכויותיו
  • 23:33
  • 09.07.12

65 נו נו, אמרנו לכם למצוא נפט וגז ביבשה. מה אתם עשיתם מצאתם באוקיאנוס! גם עיצבנתם תטורקים, גם יש מדוזות, גם גלים, גם זרמים, גם חסילונים, ושרימפס, וגם בקיץ חסר חשמל! בפעם הבאה תמצאו ביבשה בבקשה.  (לת) גלר
  • 00:00
  • 10.07.12

66 שששש אל תעצבנו את הטייקונאוטים, שלא ילכו לשאוב גז במדינה אחרת, ישאירו אותנו עם תספורת מכאן ומכאן  (לת) טוב טייקון על אסדה משניים בוולדורף
  • 00:04
  • 10.07.12

67 3 מיליארד שקלים?? בסכום הזה מעבירים את הנפט לחוף!  (לת) כלכליניסט
  • 00:07
  • 10.07.12

68 בטוח אפשר לארגן שמירה זולה יותר עם פועלים זרים על קיאקים  (לת) אור
  • 00:08
  • 10.07.12

69 3 מיליארד ש"ח!!! בכסף הזה קונים שדה נפט מהאיראנים!  (לת) ברור שמישהו בחיל הים שתה הרבה יותר מדי וויסקי
  • 00:13
  • 10.07.12

70 נמאס מכל המבינים האלה שחושבים שמדינת ישראל לא צריכה לסבסד את טבע, ואינטל וכל מיני אוליגרכים  (לת) זום זום
  • 00:19
  • 10.07.12

71 מה אתם גנובים, בסכום הזה קונים את רצועת עזה...  (לת) גאולת אדמות
  • 00:30
  • 10.07.12

72 אז שחיל הים יתחיל לחפש מטמונים ואוניות טרופות כי אני לא מגן על הטייקונים הגנבים שעושים צחוק מכולכם - ממילא לא נראה שקל  (לת) שחוראזרחות
  • 03:40
  • 10.07.12

73 המדובר במשאבים איסטרטגיים, לכן המדינה צריכה להגן עליהם. יחד עם זאת, היות והטייקונים מרוויחים מהם אין סיבה שהם לא יממנו את ההגנה על חשבון רווחיהם בלי להעלות את מחירי הגאז. חובת הנאמנות למדינה מחייבת את הממשלה לוודא זאת  (לת) צופה
  • 04:10
  • 10.07.12

74 הגנה על אסדות הקידוח (כנסו וקיראו) ג.ל., תל-אביב
  • 10:57
  • 10.07.12

חיל הים בחן לאחרונה מגוון אמצעים להגנה על אסדות הקידוח הימי.

מגוון האמצעים נועד להגן בפני מגוון האיומים הבאים:
1. ירי טילי קרקע-ים / ים-ים מכיוון סוריה או לבנון (מרחק מאות קילומטרים).
2. התנגשות סירת מתאבדים המכילה חומרי נפץ.
3. הטמנת מטעני חבלה תת ימיים בידי צוללנים מיומנים בחיבור לעמודי התווך של האסדה. איראן פירסמה לאחרונה באינטרנט סרטון הדרכה המדגים כיצד יש לבצע זאת.
4. ירי מקלעים מסירת "דיג" לכאורה.
5. ירי טילים ממטוס מאויש או לא מאויש.

להלן צורות ההגנה שנבחנו (בהתאמה למס' האיום שלעיל):
1. אמצעי הטעיה ל"א שיותקנו על גבי האסדה, בתוספת טילים כדוגמת "ברק" שיותקנו על גבי האסדה או על גבי מתקן שימוקם במרחק מסוים מהאסדה או באמצעות סיורים תכופים של סטי"לים בעלי אמצעי הגנה שכאלו.
2. הקפת האסדה במצופי הגנה המחוברים זה לזה באמצעות חבל. המצופים ימנעו כניסת סירות קטנות לשטח הימי שבקירבת האסדה.
3. התקנת מתקן לגילוי תת ימי של צוללנים (באמצעות סונאר), שיורד אל מתחת לאסדה באמצעות כבל.
4. שימוש בכשב"מ (כלי שיט בלתי מאויש) שיישלח מהאסדה לעבר כלי שיט מתקרב ויוכל להזהירו ואף לירות לעברו בעת הצורך, או שימוש בסטי"לים לשם הרחקת כלי שיט המתקרבים לאסדה.
5. בדומה ל-1 - שימוש באמצעי ל"א שיותקנו ע"ג האסדה.

בנוסף לכל אלו אמורה הפגנת הנוכחות באמצעות כלי שיט (סטי"לים) וכטבמי"ם (כלי טיס בלתי מאוישים) להבריח גורמים עוינים.

75 אם זה שטח מדינת ישראל המדינה צריכה להגן עליו. חושב אחרת
  • 13:00
  • 10.07.12

המדינה חלקה זכיונות קידוח,גובה תשלומים, הגדירה את השטח כשטח ישראלי ולכן היא חייבת להגן עליו.

לפי היגיון באותה כותרת תושבי מטולה יממנו את הגנת מטולה שכן הם מוצאים את פרנסתם מאותו אייזור.

76 למה לא מפרסמים את התגובה שלי ?????? - לא, לא פירסמתם אותה כבר !!! ג.ל., תל-אביב
  • 16:33
  • 10.07.12

הדרישה של חיל הים איננה חדשה ולא נובעת בעיקרה מהצורך להגן על אסדות הקידוח.
הדרישה של חיל הים להגדיל את כמות הסטי"לים שברשותו נמצאת כבר כמה שנים על שולחנו של שר הביטחון.
ציון האסדות הנדרשות להגנה משמש רק כעילה נוספת לצורך בהגדלת כמות כלי השיט הגדולים של החיל.
להלן מספר עובדות שכדאי לדעת:
1. חיל הים מאז ומתמיד נאלץ להסתפק בתקציבים מצומצמים, בעיקר למול חיל האויר. מתוך מיליארדי הדולרים מהסיוע שנותנת ארה"ב לתקציב הביטחון, 80% מהסכום נמסר לחיל האויר. הסיבות לכך ברורות למקבלי ההחלטות. מספיק אם נאמר כי שעת טיסה עולה כמה עשרות אלפי דולרים.
2. הסטי"לים החדשים ביותר שבידי החיל, מדגם "סער 5" (שנבנו בארה"ב) משרתים כבר 15 שנים, שהם כמחצית מפרק הזמן שנקבע לשירות עבורם. בידי החיל גם כלים מיושנים יותר מדגם סער 4.5 שנבנו בארץ.
3. התקציב העיקרי של החיל לרכש כלי שיט הופנה בשנים האחרונות לרכש צוללות מדגם "דולפין" שנרכשו מגרמניה, לאחר שהוויכוח בחיל הוכרע לכף הצוללות ע"י שר הביטחון שרואה בצוללות נכס אסטרטגי.
4. חיל הים עמד לפני שלוש שנים לרכוש שני סטי"לים מדגם LCS מארה"ב, אך מחירו היקר של הסטי"ל (כ-600-700 מיליון דולר) מנעו את רכישתו. משום כך פנה החיל לגרמניה והתעניין ברכישת סטי"לים מדגם K-130.
5. השטח הימי של מדינת ישראל הינו גדול מאוד (ביחס לכמות כלי השיט שבידי חיל הים) ובוודאי שאם מוסיפים למשימות הסיור הימי גם יעדים מרוחקים כמו הגעה לים סוף, או סיור ליד אסדות הקידוח, אין ספק שמיעוט הסטי"לים שבידי חיל הים עומד כרועץ.

לסיכום:
חיל הים עומד בפני מציאות עגומה כבר כמה שנים, החל בתקציבים מופחתים, עבור דרך החלטות אסטרטגיות לרכישת צוללות (במקום סטי"לים), המשך דרך התיישנות כלי השיט שברשותו וכלה בהגדלת השטח הימי שבו עליו לבצע את פעולותיו (אסדות קידוח ויעדים מרוחקים).
הדרישה לתוספת תקציבית בסך 3 מיליארד ש"ח איננה חדשה ומבטאת את המחסור הקיים כבר שנים במשאבים עבור חיל הים.
נושא השמירה על האסדות הינו חלק קטן מתוך מארג גדול ביותר של דרישות וצרכים העומדים בפני חיל הים.

77 3 מיליארד שקל לשנה? בסכום הזה אפשר להביא גז מהירח. צוות אח''י פראייר
  • 23:25
  • 13.05.13

שיישתלטו על עוד אניות טורקיות וישדדו אותן כמו את המרמרה