המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בירושלים אין ספק: טהראן מאחורי הפיגוע בבורגס

ראש הממשלה מפנה אצבע מאשימה לעבר הגנרל קאסם סולימני, ראש גיס אל-קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שמפעיל את מערך פיגועי חו"ל של איראן

בירושלים לא היו אמש ספקות. האצבע המאשימה הרשמית שהפנה ראש הממשלה נתניהו אל איראן, בעקבות הפיגוע שבו נרצחו הישראלים בבולגריה, מגובה, כפי הנראה, גם במידע מודיעיני מפורט יחסית. האיש מאחורי התקפת הטרור על אוטובוס התיירים בבורגס הוא הגנרל קאסם סולימני, ראש גיס אל-קודס של משמרות המהפכה האיראנים, המפעיל את מערך פיגועי חו"ל של המשמרות. משלוש הזרועות שמפעילה טהראן לצרכים אלה – משמרות המהפכה, משרד המודיעין וחיזבאללה, אנשיו של סולימני נחשבים כיום לפעילים ביותר בחו"ל. חיזבאללה מסייע לגיס אל-קודס, אך מאז חיסולו של עימאד מורנייה ב-2008, ירדה מידת האפקטיביות שלו.

גם סולימני נחל בשנים האחרונות אכזבות קשות. הפיגוע אתמול הוא הישג ראשון לאיראן ולחיזבאללה, אחרי סדרה ארוכה של כישלונות. מאז ההתנקשות במורנייה, שאיראן וחיזבאללה מייחסים לישראל, הצליחו זרועות המודיעין הישראליות, והמוסד בראשן, לסכל עשרות ניסיונות לפיגועי נקמה בכל רחבי העולם כמעט. על-פי דיווחים שונים בתקשורת הזרה, שרק בחלקם זכו לאישורים רשמיים מישראל, נחשפו וסוכלו תוכניות טרור בטורקיה, ביוון, באזרבייג'אן, בגיאורגיה, בתאילנד, בקניה ובמדינות נוספות.

רק בשבוע שעבר נחשף ניסיון איראני-לבנוני לאסוף מודיעין מוקדם למבצע, במטרה לפגוע בתיירים ישראלים בקפריסין. זמן קצר קודם לכן נעצרו איראנים בקניה, בחשד שיזמו תוכנית דומה. בפברואר רשמה איראן הצלחה קטנה, בפציעת אשת דיפלומט ישראלי בפיצוץ בהודו, אך נכשלה כשיזמה ניסיונות לפיגועים מקבילים בתאילנד ובגיאורגיה.

עשן מיתמר מהאוטובוס שהתפוצץ בשדה התעופה בבורגוס
עשן מיתמר מהאוטובוס שהתפוצץ בשדה התעופה בבורגוס. צילום: רויטרס

כל הדגלונים הללו על הגלובוס הם חלק ממאמץ מתמשך. התמריץ הראשון לנקמה היה חיסול מורנייה, אך אחריו באו גם ההתנקשויות במדעני הגרעין האיראנים והחבלות השונות בתוכנית הגרעין, שגם בהן מייחסת טהראן לישראל מעורבות פעילה, אם לא אחריות מלאה. איראן חשה עצמה מחויבת להגיב ולכן מיהרה להוציא לדרך את סדרת הפיגועים הקודמת, שכשלה בפברואר. הפעם כוונה ההתקפה, שכנראה תוכננה טוב יותר, אל הבטן הרכה שלנו – תיירים במזרח אירופה, באתר שידוע כאהוד במיוחד על ישראלים, ובו ניתן לזהות בלי קושי מיוחד את הקבוצות הנוחתות מהארץ. אגף האבטחה של השב"כ מותח גם כך את יכולותיו במשך תקופה ארוכה מאוד, בניסיון להגן על שגרירויות ישראל בחו"ל, על התעופה הישראלית בעולם ועל משלחות רשמיות.

אין שום דרך מעשית שתאפשר הענקת אבטחה מלאה לכל קבוצת ישראלים המטיילת בעולם. מה שניתן לעשות הוא לשדרג הסכמים הקיימים ממילא עם שירותי ביטחון ומשטרות מקומיות במדינות הנחשבות למסוכנות יותר ולקוות לטוב. מרבית ניסיונות הפיגוע יסוכלו כתוצאה ממודיעין מוקדם, לא בעזרת הצבת מאבטח על כל אוטובוס תיירים. אמש הועלתה רמת הכוננות ביעדים ישראלים מאובטחים בחו"ל, מתוך הנחת עבודה הגיונית, שלפיה ייתכן שמדובר פה בתחילתה של מתקפה מתואמת על כמה יעדים.

נתניהו הזהיר אמש מפני "מתקפת טרור איראנית שמתפשטת בעולם כולו" והבטיח כי "ישראל תגיב בעוצמה". ועדיין, נדמה שמי שמדמיין את מטוסי חיל האוויר ממריאים לדרכם וממטירים פצצות נקמה, על אתרי הגרעין האיראנים או על מפקדות חיזבאללה בלבנון, יצטרך להיאזר בסבלנות. הפיתוי של האנלוגיה ההיסטורית (ההתנקשות בשגריר שלמה ארגוב בלונדון, ששימשה נפץ לפתיחת מלחמת לבנון הראשונה ב-1982) קיים, אבל לא ממש רלוונטי הפעם. נראה שחיזבאללה הוא רק שחקן משנה בתקרית אתמול, ואילו כבודו של פרויקט הגרעין במקומו מונח, אך זהו עניין להכרעות מהותיות יותר, לא לנקמה זריזה על פיצוץ באוטובוס, מקומם ומרתיח ככל שיהיה.

המאבק בין איראן לישראל יימשך כנראה בעיקר מתחת לפני השטח, עד שתיפול החלטה באשר לטיפול בגרעין. מה שבכל זאת מדאיג באירועי אתמול, לצד החשש מפיגועים נוספים בחו"ל, קשור בהתגברות חוסר היציבות האזורי. כשמשטר אסד תלוי על בלימה, כשאיראן אחראית להרג ישראלים בחו"ל וישראל מתקרבת לנקודת הכרעה באשר לאופן הטיפול באיום הגרעין האיראני – הסיכויים שבקיץ הזה נוכל להתמקד במחאה החברתית ובגיוס החרדים בלבד הולכים ופוחתים.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ואכן - אין כלל ספק שקאסם סולימני ומנהיגיו הינם פושעי מלחמה שעושים הכל לרצוח חפים מפשע. מדובר בבני מוות לכל דבר ועניין. אם לא יתנדנדו מגרדומי טריבונאל בינלאומי, יחוסלו בדרך אחרת. מודרניסט .
  • 00:20
  • 19.07.12

ואכן - אין כלל ספק שקאסם סולימני ומנהיגיו הינם פושעי מלחמה שעושים הכל לרצוח חפים מפשע. מדובר בבני מוות לכל דבר ועניין. אם לא יתנדנדו מגרדומי טריבונאל בינלאומי, יחוסלו בדרך אחרת.

02 היה רצוי להחזיק במידע לפני הפיגוע ולא אחרי...  (לת) בן
  • 00:27
  • 19.07.12

03 הסיכויים להתמודד עם המחאות באמת פוחתים, אבל היה עדיף שממשלה אחרת עם מנהיג אחר בראשה יתמודדו עם המצב. כשיושבים בממשלה אנשים אינטרסנטיים וחסרי אחריות לאומית - מפחיד לחשוב לאן הם יכולים להוביל את המדינה.  (לת) ק.א.
  • 00:29
  • 19.07.12

04 איראן אשמה = איראן תשלם. דם יהודים, וישראלים בכלל זה, אינו הפקר. בא הקץ למשטר האייתולות.  (לת) קירטצ'וק
  • 00:33
  • 19.07.12

05 מדוע גם בכתבה, שאמורה לספק דיווח חדשותי אובייקטיבי בעליל, בוחר עיתון "הארץ" לקדם את האג'נדה שלו? משה סילברמן
  • 00:43
  • 19.07.12

הפסקה האחרונה בכתבה מיותרת לכל הדעות. מדוע צריך לנסות ו"לדחוף" בכוח את עניין המחאה החברתית לנושאים שאינם קשורים למחאה. זוהי כתבה שעוסקת בפיגוע הרצחני והנתעב של המשטר האיראני הבזוי והמשוקץ. המחאה החברתית כלל אינה קשורה לנושא. וכן, הנושא של הגרעין האיראני חשוב בהרבה מאשר המחאה החברתית, לפחות בפרק הזמן של השנתיים הקרובות. אנחנו מדברים כאן על נקודת הכרעה, יש שיאמרו היסטורית. מדוע תמיד בוחר עיתון "הארץ" להתמקד בעניינים השוליים, ולעסוק בשטחיות בעניינים המהותיים ביותר? אנא מכם, התבטאתי בצורה לגיטימית ובמסגרת השיח הדמוקרטי, ולכן אל נא תצנזרו את תגובתי.

06 כמה נוח בשביל נתניהו, א
  • 00:44
  • 19.07.12

שוב אפשר להתמקד בנושא המועדף עליו... איראן

07 ישראל חיסלה לא מעט אנשי מדע ואחרים באירן עם ובלי אופנועים וטבעי שהתגובה לרצח היא רצח.  (לת) 19
  • 00:47
  • 19.07.12

08 אם היה מידע, מדוע לא מנעו את הפיגוע? גבריאל
  • 00:48
  • 19.07.12

איך ישראל הצליחה לעלות כל כך מהר על מבצעי הפיגוע. חייב היה להיות לה מידע מוקדם עליו. מדוע אם כן לא מנעו את הפיגוע?

09 אחרי שרצחתם חופשי מדענים אירנים, מה אתם מתפלאים?  (לת) רמונה
  • 00:57
  • 19.07.12

10 כן איראן או לא ? - אני לא מאמין למילה אחת מהשלטון הזה ועושי דברו.  (לת) יובל
  • 01:03
  • 19.07.12

11 את האצבע יש להפנות אל חמינאי אין טעם להתעסק עם השליחים  (לת) סתם קקר
  • 01:06
  • 19.07.12

12 אם ביבי יודע בוודאות שאלו האיראנים זה משאיר 3 אפשרויות.... אני
  • 01:34
  • 19.07.12

1. הוא משקר- הוא לא יודע כלום או שיש מידע חלקי בלבד אבל זה מתאים מבחינת לו''ז להאשים את האיראנים.
2. הוא יודע שאלו האיראנים וזה באמת הם- מכאן נובע שהיה מידע מודיעיני שהתעלמו ממנו שזה מוביל למסקנה של רשלנות או למסקנה שכוחות הביטחון נתנו לאירוע להתרחש על מנת להשתמש בו כקלף לתקיפה באיראן (לא הפעם הראשונה שכוחות הביטחון השתמשו בשיטה הזו( ע''ע שמפניה)
3. הגישה הקונספירטיבית (והאהובה עלי)- כוחות הביטחון הישראלים (או גוף בתמיכתם שפועל באמצעות מדיחים) ביצע את הפיגוע על מנת ליצור תמריץ לתקיפה באיראן.
כנראה שהתשובה הראשונה היא הנכונה (תערו של אוקהם ) אבל לא הייתי שולל לחלוטין את השתיים האחרות...

13 צירוף מקרים? אני
  • 01:57
  • 19.07.12

בדיוק כשהתרסק העניין עם חוק טל וקדימה פרשה מהממשלה, אנשים שורפים את עצמם ברחובות והמחאה תופסת שוב תאוצה וממש אבל ממש שניה לפני שהולכים שוב לבחירות איראן מחליטה לעשות פיגוע נגד ישראלים בבולגריה? לי אישית זה נראה מוזר. הצעד הבא כמובן הוא לתקוף את איראן ולנצח בזבנג וגמרנו ואז הכל יהיה בסדר גמור.

14 אני היחיד שחושב שזה נראה רע כעשר דקות אחרי פיגוע עם נפגעים יש לנו מידע מודיעני על המבצע? זה מסריח או משקרים, או מאוזלת יד.  (לת) אריק
  • 01:57
  • 19.07.12

15 מה החוכמה בלפוצץ אוטובוס שבו אזרחים תמימים?  (לת) אין להם אלוהים
  • 02:17
  • 19.07.12

16 אם היה לכם מודיעין, למה לא הצלתם אותם?! חכמים בלילה.  (לת) יוסקה ברקוביץ כפר סבא
  • 02:24
  • 19.07.12

17 גיבורים על חלשים לזה קוראים
  • 02:37
  • 19.07.12

גיבורים על חלשים

18 גם לישראל וגם לאיראן יש מערך של רוצחים בינלאומיים.. לא הממשלה הישראלית ולא האיראנית פועלים למען ביטחון אזרחיהם.  (לת) הגנרלים הישראלים רוצחים מדעני גרעין איראנים, והישראלים משלמים את המחיר
  • 02:58
  • 19.07.12

19 הדגנרל ברק הבטיח פחות מ 500 הרוגים אם ישראל תבחר הפצצה במקום פירוז המזה"ת מנשק גרעיני (כהצעת איראן), שנתחיל לספור?  (לת) הגנרל ברק אמר שנגיב באופן קשה. ואיך האירנים יגיבו? ומי ישלם, ברק?
  • 03:00
  • 19.07.12

20 ביטחון בחול מיקי הרץ
  • 03:57
  • 19.07.12

אניי מופתע מאד מהפיגוע,אני מופתע איך עד היום לא התרחש פיגוע בבורגס או בכל מקום אחר בעולם, כל כך קל לבצע זאת כל שבוע מאות ישראלים מקובצים יחדיו ללא אבטחה מינימלית, היעד הבא ותזכרו זאת היטב , הקוואסאן בבנגקוק , הלוואי ואתבדה אבל אני חושש מאד שאני צודק ראו הוזהרתם !

21 anyone belive this?  (לת) yotam
  • 04:46
  • 19.07.12

22 הפיגוע הגיע ב-ד-י-ו-ק בזמן המתאים לביבי.  (לת) תיזמון
  • 05:06
  • 19.07.12

23 Stop the madness and hysteria before you go too far!!!  (לת) Boaz Lerner
  • 05:13
  • 19.07.12

24 אם תורכיה ידעה ושתקה.... העליון
  • 05:21
  • 19.07.12

הפיגוע היה ממש מתחת לאף של המודיעין התורכי. מעניין אם הם משתפים פעולה עם חיזבאללה לפגוע בישראל

25 גיוס חרדים ההגיוני
  • 05:37
  • 19.07.12

לשלוח אותם בהמוניהם לטהרן. בלאו הכי אין הבדל.

26 הכתובת הייתה רשומה על הקיר גל של ניסיונות פיגוע
  • 06:02
  • 19.07.12

ובמערכת הביטחון לא ידעו מה לעשות עם זה
נתניהו הזהיר אמש מפני "מתקפת טרור איראנית שמתפשטת בעולם כולו"
נתניהו הזהיר אמש ישראל תגיב
מאוחר מדי

27 לפי שלא הפנים מיהם אויייבנו , רוצחים שפלים וגזענים  (לת) אוהד
  • 06:19
  • 19.07.12

28 ביבי אתה שקרן לא סומך עליו
  • 06:24
  • 19.07.12

לא מאמינים למילה שלך, לא ביטחון לא כלכלכה לא ערכים

רה"מ הכי גרוע אי פעם

29 המטה לא הכה הפעם שושו
  • 06:28
  • 19.07.12

מושיענו ומצילנו "המטה למלחמה בטרור" נאלם הפעם דום.לשווא חיכינו לאזהרותיו המצילות נפשות בכל חג ומועד אולם לא הפעם.
אייכם כל חכמי ויועצי המטה המפואר ?הלחינם תקבלו שכר על בינתכם שאבדה?

30 קשקוש-בלבוש עוד כתבת שירות של הממסד. אם הכל כל כך ברור-היכן ההתראה ולו הכללית? יש. לשים קץ למעגל האלימות, ולא לחשוב על נקמה וחיסולים, שיגררו פחד אימים מצד ישראל למשך שנים, כפי שהיה ועדיין הווה לאחר רצח מונייה  (לת) אזרח
  • 06:53
  • 19.07.12

31 false flag?  (לת) udi
  • 07:01
  • 19.07.12

32 חבר'ה, תיפסו מחסה. נתניהו יאבד את המדינה לדעת כדי לתקוף בנקמנות את אירן ולהשיג נצחון פירוס.  (לת) הבחנה ברורה
  • 07:06
  • 19.07.12

33 מידע מודיעיני דקות ספורות אחרי הפיגוע ולא לפניו. למה??
  • 07:07
  • 19.07.12

ומאוד מענין שחיזבלה באופן מפתיע התנערו מהפיגוע - הרי הם הזרוע של אירן.

34 כל הכבוד לשירותי המודיעין של ישראל - בקצב הזה יוכל ראש המוסד לשלוח פרחים למשפחות הנפגעים עוד לפני שיצא הפיגוע לפועל, כך שיגיעו אליהן בדיוק עם הידווע דבר מות יקיריהן. כידוע, שירותי שליחויות הפרחים בישראל הרבה פחות זריזים משירותי המודיעין.  (לת) אלי
  • 07:10
  • 19.07.12

35 נתניהו משתמש בדמם של אזרחים כתרוץ לתקיפה באירן - אנשי הימין אתם חלאות אדם!!! לאנשי הימין
  • 07:16
  • 19.07.12

לא המפגעים אלא אתם אנשי הימין- אתם הרוצחים האמיתים שמנצלים כשל מודיעיני ומוות של אזרחים לאינטרס פוליטי. אין לכם כל צלם אנוש וכעת זה ברור יותר מכל שצמרת השלטון מכורה כליל להחלטות מבוססות אגו בלבד.
לא הטררוריסטים אלא אתם שממשיכים את מעגל האימים והרוע - ואתם יודעים מה? אולי אזרחים תמימים פה, לא רואים זאת אך כל העולם יודע ומדבר על האינטרסים השקופים וגועל הנפש הנוטף מהצמרת המדינית המושחטת של ישראל.

36 כל זמן שחמינאי חי ,ישראלים בסכנה רונן
  • 07:16
  • 19.07.12

על ישראל לחסל את חמינאי. הוא המנוע לכל הפעילות האירנית כנגד ישראל והיהודים בעולם.
רק חיסול של ייצור זה יחזיר השפיות לאירן

37 איזה מודיעין מדהים, שעה אחרי יודעים מי ולמה. קובי 665
  • 07:17
  • 19.07.12

משאר מי שמאמין לשטויות האלו ?

38 מחאה חברתית יותר חשובה מהברברת על איראן, תפסיקו עם הספינים האלה ניר
  • 07:21
  • 19.07.12

אנשים כאן לא גומרים את החודש, ילדים לא לוקחים אוכל לבית הספר, זורקים אנשים מהבתים שלהם כל יום, מתעמרים בנו ומעלים את המחירים כל הזמן וזה לא מספיק חשוב? זה בתוכנו יום יום, זה לא באיראן ולא הערכה מודיעינית, זה כאן וזה כולנו ואם לא נתמקד במחאה החברתית, נקבל מציאות הרבה יותר גרועה מאיום שתמיד קיים מאז קום המדינה.

39 מה הבכינות ביבי ? אתה גם טרוריסט מחסל להם מדענים ברחוב- קח אחריות למעשיך  (לת) רונה
  • 07:23
  • 19.07.12

40 גם אם אנחנו נלחמים באירנים בחשאי למה לברבר? איזה חוסר אחריות של המנהיגים שלנו. המדינה ה9 בגודלה בעולם כלכלית וצבאית יכולה להתיש אותנו במלחמה בלי בעיות. גם ככה יש לנו את ביבי שמתיש מספיק כלכלית  (לת) ריאלי
  • 07:27
  • 19.07.12

41 ומה עם החיסולים שישראל ביצעה בטהראן?  (לת) בינגו
  • 07:41
  • 19.07.12

42 כדאי לראת התמונה הגדולה. מלחמת סוני בשיעי הולכת ומתחזקת. אחרי אסד, יבוא נסראללה, ברית סוני-נוצרי לבנונית תעשה טיפול שורש לחיזבאללה. הכוח המרכזי שמתניע מאחרי הקלעים הם הסעודים. המטרה העיקרית, איראן.  (לת) פול
  • 07:49
  • 19.07.12

43 איראנים אנחנו אוהבים אותכם.  (לת) גאון
  • 07:50
  • 19.07.12

44 לא רק בקיץ הזה.  (לת) עמליה
  • 08:00
  • 19.07.12

45 Iran delenda est. קאטו הזקן היה מסיים כל נאום, גם על אמות המים ברומא, במלים " יש להרוס את קרתגו'. את איראן של האייתולות צריך להרוס  (לת) קירטצ'וק
  • 08:10
  • 19.07.12

46 חשבתם עם עצמכם שניה לפני שפרסמתם את הכתבה הזאת??!? ליאור
  • 08:21
  • 19.07.12

מאוד מעניינת תמונת המצב ששיקפתם לנו, אבל יש דברים יותר חשובים כמו עדכון בנושא ההרוגים והפצועים. כאילו זה לא מעניין אתכם, רק פרשנות אינטלקטואלית אלק, ועניינית, בלי דם. אפליקציה גרועה, הארץ- אכזבתם!!

47 ביבי הראשון שזיהה שמדובר בטהראן, וזאת דקה לאחר הפיגוע, חבל שלא חמש דקות לפני.  (לת) אבי
  • 09:25
  • 19.07.12

48 בישראל אין ספק - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים -  (לת) ומחול המוות נמשך ונמשך ונמשך
  • 09:28
  • 19.07.12

49 סומך על אהוד ברק. מספר 1 בביטחון  (לת) רונן
  • 09:30
  • 19.07.12

50 אם ביביהו צודק ?!! אז תבינו שתקיפה על אירן ,תביא עשור של טרור עולמי ,שאף יהודי לא יהיה מוגן !!! פרס היא מדינה ועם עם היסטוריה של אלפי שנים,המונה 80 מיליון,וגודלה כחצי אירופה...הבנתה יהיריהו !!  (לת) נביא הזעם................
  • 11:16
  • 19.07.12

51 ביבהו אם אתה צודק?! טמבל.אז מה תביא עלנו תקיפה באירן ?עשור של טרור עולמי ,על כל יעד ישראלי או יהודי בעולם ! מה יותר מסוכן לקיומנו ביביהו? 250 אלף השחורים בהלוויה של אנטי ציונים.בורים אוכלי חינם,או אירן??  (לת) הביא הזעם.............
  • 11:20
  • 19.07.12

52 רבע מיליון לובשי שחור ,דוברי גרמנית מעווטת בטלנים אנטי ציונים,הם הסכנה לקיומנו,אלף מונים מאירן והעייטולות.  (לת) יהודי אוטנתי.......
  • 11:23
  • 19.07.12

53 250 אלף לובשי השחור בטלנים אנטי ציונים....הם הסכנה לקיומנו !! יותר מאירן והעייטולות !  (לת) יהודי אוטנתי.......
  • 11:24
  • 19.07.12

54 בירושלים אין ספק. למציאות יש ספק. המציאות חורגת מסמכותה ירין
  • 16:21
  • 19.07.12

כמו שלא היה ספק בדבר זהות המפגעים באילת - החמאס, כך גם עכשיו אין ספק. כל-כך אין ספק שגם אין צורך לחקור. ללא שום צל של ספק המפגעים הם אלה שהתמקדות בהם תסייע למטרות הפוליטיות של ביבי וברק.

55 תעמלן המרפסות מכה שנית,,,  (לת) בפעם הקודמת, זה נגמר ביריה בכיכר
  • 19:18
  • 19.07.12

56 נתניהו מחכה לאמתלה כדי להתקיף את איראן. לא מאמין ל"מקור הבטחוני" ולא מאמין למילה של נתניהו גם לא לוו החיבור.  (לת) נתניהו מצעיד אותנו לעבר אבדון נואל.
  • 21:37
  • 19.07.12