מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

עוזי ארד: "אנחנו הצד היוזם, פגענו במורניה"

לדברי ראש המל"ל לשעבר, "איראן וגרורתה חיזבאללה הם הצד המתגונן, והם יודעים להתגונן. על ישראל לכלכל את צעדיה במאבק בגרעין האיראני"

ראש המטה לביטחון לאומי ויועצו של ראש הממשלה לענייני ביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד, התייחס הבוקר (חמישי) לדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו לפיהם איראן אחראית לפיגוע אתמול בבולגריה, ואמר כי "אנחנו במידה רבה הצד היוזם, אנחנו פגענו בעימאד מורנייה, ובעיקר אנחנו מנהלים מאבק נגד איראן. אנחנו לא צד סביל. והצד השני הוא הצד המתגונן, מרתיע, וגם תוקף. אם ישראל תגיב בצורה כזו היא תיקח בחשבון שעל התגובה שלה תבוא תגובה. זאת הדינמיקה".

ארד אמר בראיון לגלי צה"ל כי "המחיר של אירוע כמו אתמול הוא לא רק בטרגדיה והאבדות אלא עכשיו כל התהודה הבינלאומית שמלווה את זה. אלו מחירים שלטוניים ואפשר לצמצם את המחירים האלה". לדבריו, לא מדובר בעיתות שגרה אלא במערכה שעלולה להסלים, וישראל יכולה לצמצם את מספר היעדים שבהם היא פגיעה - קרי טיולים מאורגנים. "אפשר גם לצמצם את הנזקים על ידי צמצום דברים שאינם הכרחיים".

לדברי ארד, לישראל יוחסו בעבר פגיעות בגרעין האיראני ובחיזבאללה, והיא אף מודה באופן רשמי שיש לה אופציה צבאית - שהיא אינה פוסלת - להלום באיראן. "אל מול כל אלה, איראן אינה יכולה לעמוד שאננה, וטבעי שהיא או גרורותיה בחיזבאללה ינסו לבצע פעולות כאלה ולגבות מחיר מישראל. בכירי איראן אומרים בעצמם שתבאנה תגובות, מן הסתם, מן הסוג שהם כבר מנסים – כמו באסיה ומזרח אירופה". לכן, לדברי היועץ לשעבר, צריך לראות את זיקת הגומלין: "על ישראל להמשיך את מאבקה, אך עליה לקחת בחשבון שיש השלכות וזה חלק מהדינאמיקה. לכן עליה לכלכל את מאבקה, לצמצם את הסיכונים ולהיות ערוכה מודיעינית".

עוזי ארד, ארכיון
עוזי ארד, ארכיון. צילום: אמיל סלמן

עוד אמר ארד כי "גם איראן וגם סוריה הן בנתיב של נסיגה. הצד היותר תוקף הוא הצד שמנסה לבלום את איראן ואת סוריה... ומי שאולי גם בבוא העת יטפל בבעיה הזאת שנקראת חיזבאללה".

בראיון ל"הארץ" בראשית החודש ארד הטיל ביקורת חריפה על המאמצים לבלימת תוכנית הגרעין האיראני. "אני לא אומר שלא נעשו דברים אבל... מה שנעשה נעשה מאוחר מדי, לאט מדי ובעוצמה פחותה מדי. המחדל משווע. בין 2003 ל-2007 היה הרבה יותר קל לבלום את איראן. התוכנית האיראנית היתה יותר מפגרת והעוצמה האמריקאית היתה יותר מוחצת. לדבריו, "אם אותן תעצומות נפש, נחישות ודבקות במטרה שהופגנו כלפי ההתנתקות היו מוקדשות למניעת הגעתה של איראן לנקודת האל-חזור, היא לא היתה מגיעה לשם... אם ההיסטוריה תתפתח לרעה, המחדל עלול להתחוור כמחדל היסטורי".

אתמול אמר שגרירה לשעבר של ארצות הברית באו"ם, ג'ון בולטון, כי הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המטילה על איראן אחריות לפיגוע בבולגריה פירושה "מתקפה ישראלית ישירה על איראן והסלמה ניכרת באיזור כולו." בולטון, עם זאת, סייג את דבריו ואמר שהוא בספק אם ישראל מתכוונת לתקוף בהזדמנות זו את מתקני הגרעין של איראן, אף שהמצב יכול להידרדר לכך. הוא העריך שכוחות אמריקאיים באיזור המפרץ יועמדו בכוננות בעקבות האירועים האחרונים.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הבוקר לפיגוע אתמול ואמר כי "לא ניתן לדבר על כישלון של מערכת הביטחון. ההצלחות של המערכת הן רבות. אבל יש ימים כואבים, זו תקלה, ותקלות קורות אבל זה לא כישלון".
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ממתי פגיעה בתיירים עומדת בקנה אחד עם פגיעה במפקד צבאי? כיצד זה בדיוק נחשב צעד הגנתי? יואב
  • 10:09
  • 19.07.12

הבן אדם הזה פרק כל עול והגיון סביר ועושה נזק למדינה!

02 האם אין זו נטילת אחריות לראשונה? תוהה
  • 10:10
  • 19.07.12

האם האיש התחרפן טוטאלית?

03 איפה ההוכחות לקשר בין איראן לפיגוע הזה?  (לת) ?
  • 10:10
  • 19.07.12

04 לאן הגענו שלפוצץ אוטובוס מלא תיירים נקרא להתגונן  (לת) חיים
  • 10:16
  • 19.07.12

05 מורניה איראני? את מי תקפנו שגרם לפיצוץ שגרירות ישראל בארגנטינה? תוהה
  • 10:16
  • 19.07.12

אנחנו הצד המתגונן וזכותנו להמשיך ולהתגונן

06 אחריות לאומית ש
  • 10:16
  • 19.07.12

מעולם ישראל לא לקחה אחריות על לכתו של הצדיק מורנייה. אדם כמו ארד, שיודע דבר או שניים, צריך לעמוד לדין, לא פחות, על סיכון בטחון המדינה. "צד מתגונן"?! כאילו מדובר בפעילי תנו לחיות לחיות.

07 לא לשכוח את הדינמיקה של גרמניה הנאצית. מושא הערצת ההמון, האדון היטלר, המגלומן, בגד בעמו והפך מנערץ לבוגד שתקף את עמו ובסופו של דבר השאיר אותם עם 20 מליון הרוגים שלהם ומדינה מרוסקת  (לת) הערצת נתניהו היא פיסכוזת המונים. הכתובת על הקיר כמו בסיפור אדון בידרמן של מקס פריש
  • 10:16
  • 19.07.12

08 עוזי ארד -אתה לא אחראי  (לת) שלומי-כלכלן
  • 10:16
  • 19.07.12

09 העיתון הזה הוא בית מקלט לכל שונאי ישראל!!!  (לת) vtr.
  • 10:17
  • 19.07.12

10 כל אחד שאיבד מזוהרו פותח את הלוע פה גדול- סתום ת׳ג׳ורה
  • 10:17
  • 19.07.12

ויפתחהלועזי פתח אלוהים את פי האטום

  •   תגובה מעולה שאומרת בקיצור נמרץ הכל! אני שחרד מאוד
    • 11:24
    • 19.07.12

    יאללה בחירות אולי העם יתפקח וישלח את שני הלא יוצלחים הללו -ביברק-הביתה.

  •   מי שמעיז לאמר משהו נגד ההתלהמות הציונית האופינית מייד מוקע בחריפות...  (לת) די כבר זלוועה הציונית, די...
    • 11:30
    • 19.07.12

  •   ארד מתנצל: טעיתי. פיסטוקים מקולקלים שקיבלתי מאיראן מעידים שהם התחילו.  (לת) אינפיניטי
    • 15:14
    • 19.07.12

11 האיש מפטפט את עצמו (ואת עצמנו) לדעת! יואש הבואש
  • 10:20
  • 19.07.12

לא יודע מה עלה לו לראש, אבל הוא מסכן את כולנו.

12 נראה שעוזי ארד אינו חוסך במאמצים להיות כתב בעיתון הארץ  (לת) עבודה יפה. התקבלת.
  • 10:23
  • 19.07.12

13 אמירה אומללה מצידו של "שליח האו"ם" מר עוזי ארד. גיא
  • 10:24
  • 19.07.12

לומר שהאירנית הם הצד המתגונן היא אמירה אומללה שלא נאמר מטופשת. יצואנית הטרור מס' 1 אירן הפעילה את מורניה במטרה לתחזק ולחזק את תשתיות הטרור במזה"ת ובלבנון. לא מדובר בצדיק הדור. מוזר על כן שמר ארד רואה בחיסולו אקט תוקפני ובפעולת הטרור האיראנית פעולת התגוננות. הצדקנות הזאת, העטופה בניחוח אקדמי של מר ארד, משל היה פרשן נורווגי באולפן טלוויזיה מקומית פשוט מקוממת. כנראה שהאיש לא הצליח להתעלות על איבתו לממשל הנוכחי.

14 מאיפה מר ארד יודע את זה ? אם הוא באמת יודע, מתוקף תפקידו בעבר, אז הוא כעת עבריין.  (לת) רונן
  • 10:25
  • 19.07.12

15 לא הבנתי את המומחה. מורניה היה איראני? חשבתי שהוא לבנוני מהחיזבאללה. אם כך, אולי הם בכלל נקמו את חיסול שחאדה?  (לת) אבנר
  • 10:25
  • 19.07.12

16 והוא היה ראש המטה לבטחון לאומי? אורן
  • 10:26
  • 19.07.12

אין פלא שמידרו אותו. מדבר כמו אחרון האירנים. מורניה תכנן פיגועים טוב שנפח את נשמתו. מדינת ישראל מתגוננת מרגע הקמתה ובא טמבל אחד ובגלל סכסוך אישי ים ראש הממשלה פוגע בכולנו. יותר חמור מענת קם ואורי בלאו.

17 למה צריך לפטפט כל הזמן - עוזי משה שמאי
  • 10:27
  • 19.07.12

מאז שנהיה לא רלוונטי מפטפט הנ"ל ללא הרף - כאלו הוא בסוד העיניינים
מוטב שיחריש

18 הודאה ישראלית מיטל טוקר
  • 10:28
  • 19.07.12

זו פעם ראשונה ,למיטב זכרוני,שגורם ישראלי בכיר ביותר מודה במעורבות של ישראל בהתנקשות בחיי עמאד מורנייה בדמשק. עד עתה כל קשר בין ישראל לחיסול מורנייה חייב את השימוש הנדוש ב ״על פי גורמים זרים״. השאלה הנשאלת מדוע אדון ארד סוטה ממדיניות העמימות הישראלית, ועובר על תקנות הצנזורה. לדעתי השיקולים שלו פוליטיים טהורים- סגירת חשבון עם הבוס שלו לשעבר,נתניהו, ועוד נסיון להפלתו.

  •   טפשות טהורה - לנתניהו לא היה כל קשר לחיסול מורניה רן לוי
    • 10:59
    • 19.07.12

    מורניה חוסל בדמשק בשנת אלפיים ושמונה בתקופת כהונתו של אהוד אולמרט. איך אפשר להפיל את ביבים שקרניהו כשעל ביצוע הפעולה הורה המושחת אולמרט?

19 יופי של "סגירת חשבון" רועי
  • 10:31
  • 19.07.12

ישראל מחסלת בלב דמשק ארכי-טרוריסט, שעמד מאחוריי עשרות פיגועים יזומים וקשים (ומלחמה אחת) עוד מתחילת שנות ה-80.
איראן רוצחת תיירים תמימים בתחומי האיחוד האירופאי השלו.
זו התגוננות?

20 ראוי לפטר מכל תפקיד ממלכתי אדם שחושב ברצינות שישראל היא "הצד התוקף" שכן חיסלה אחד מאוייביה - וכך מוצא הצדקות לפשע מלחמה מחליא שביצעו האיראנים. שום "תקיפה" שהיא אינה מהווה הצדקה לרצח אזרחים מכוון. אולי ישראל היתה גם "הצד התוקף" באינתיפאדה השניה, ולכן "זכותם" של הפלסטינים היתה לרצוח 1500 אזרחים ברחובותינו? זה ראש מטה לבטחון לאומי, זה? פחחחחחחח. מודרניסט .
  • 10:31
  • 19.07.12

ראוי לפטר מכל תפקיד ממלכתי אדם שחושב ברצינות שישראל היא "הצד התוקף" שכן חיסלה אחד מאוייביה - וכך מוצא הצדקות לפשע מלחמה מחליא שביצעו האיראנים. שום "תקיפה" שהיא אינה מהווה הצדקה לרצח אזרחים מכוון. אולי ישראל היתה גם "הצד התוקף" באינתיפאדה השניה, ולכן "זכותם" של הפלסטינים היתה לרצוח 1500 אזרחים ברחובותינו? זה ראש מטה לבטחון לאומי, זה? פחחחחחחח.

21 משחקים במלים ע.ב.
  • 10:31
  • 19.07.12

מורנייה היה רוצח שעמד בראש ארגון טרור ועסק בתכנון פיגועים. השבעה שנרצחו אתמול היו אזרחים. זו המשוואה.

22 הנפלטים ממערכות הביחון עושים כל דבר אפשרי להזיק למדינה ולתושביה, השנאה והתסכול העבירו אותם על דעתם.  (לת) התסכול הוליד שנאה
  • 10:31
  • 19.07.12

23 אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים - אנחנו הורגים - הם הורגים -  (לת) ביבי מכניס את הביבונים לאקסטזה,,, הריח אהוב עליו,,,
  • 10:31
  • 19.07.12

  •   תנחומים למשפחות השכולות  (לת) אבל למה להתבלבל עם עובדות כשיש אג'נדה ויש צורך בלתי נישלט להקיא אותה בכל טוקבק
    • 14:54
    • 19.07.12

  •   ויפה נאמר בברית החדשה -שבן ארי קרע- מי שחי על החרב גם בחרב יהיה סופו  (לת) אבג
    • 15:27
    • 19.07.12

  •   רק השמאל טבח בערבים. המסביר לצרכן
    • 15:58
    • 19.07.12

    מעולם לא היה טבח בערבים אצל רה"מ שמיר, שרון ונתניהו. רק אצל השמאל ויקיריו: רבין, פרס ואולמרט. החתרנות וההסתה נגד נתניהו וממשלתו מוכיחים שהשמאל אולי בעד יחס אנושי לערבים, אבל לבטח מעדיף אותם מתים. ר' עופרת יצוקה, גשמי קייץ, לבנון2, דין וחשבון, ענבי זעם, שבאף אחד מהם לא נטל הליכוד חלק.

  •   הפוך גוטה, הפוך.....הם הורגים - אנחנו הורגים וכו'  (לת) ביבון
    • 16:14
    • 19.07.12

24 התבלבלת עוזי. שנזכיר לך כמה דם שפך מורנייה לפני שחוסל? אז מה? לא נילחם בהורגים אותנו? ואם נילחם, ניחשב לצד התוקף, לזה שהתחיל? ואתה היית יועץ לביטחון לאומי? אבוי לנו. או שחשבונות אישיים שיבשו את שיקול דעתך. כמו שנאמר: עוזי עוזי, הוא לא נקי  (לת) הוא לא נקי
  • 10:32
  • 19.07.12

25 מר ארד, לשמאל הקיצוני יש מאז ומתמיד בעיה של העדר מנהיגים. מה אתה אומר?  (לת) לשכת התעסוקה
  • 10:32
  • 19.07.12

26 חיפשת, חיפשתם ומצאתם מישהו שיאמר מה שאתם רוצים לשמוע. נמאסתם!!!  (לת) יהודי מהגולה
  • 10:32
  • 19.07.12

27 ישראל היא מדינת טרור  (לת) קוץ
  • 10:33
  • 19.07.12

  •   מחליא. 5 ישראלים תמימים שחיפשו נופש זול נרצחו וזה מה שי לך להגיד?  (לת) אח"כ מתפלאים למה אנשים מתעבים שמאלנים
    • 21:46
    • 19.07.12

28 נתניהו הוא אבו-נזק שכמותו מעולם לא נברא !  (לת) גבי
  • 10:35
  • 19.07.12

29 יש אישור רישמי עוזי ארד התחרפן לגמרי  (לת) אריה מחשי
  • 10:36
  • 19.07.12

30 ישראל מעולם לא נטלה אחריות על חיסול מורנייה ואמירתו של ארז היא חמורה ויש להעמידו לדין michael
  • 10:36
  • 19.07.12

בין אם היא נכונה או לא, הכרזה כזו ממי שעמד בראש המועצה לבטחון לאומי כמוה כהודאה ישראלית ואף אחד לא הסמיך אותו לכך. יש להעמידו הפעם לדין.

31 צודק!! פגענו ללא סיבה באדם חף מפשע, שלא עשה לנו כלום. ולכן אנחנו הצד התוקף בני
  • 10:38
  • 19.07.12

העוזי ערד הזה - אני שואל את עצמי אם הראש שלו מוברג היטב על הכתפיים שלו

  •   האמירה הוצאה מהקשרה - הוא לא אמר שהצד התוקף הוא *רע*. מדובר בלקחת יוזמה
    • 11:41
    • 19.07.12

    בכלל כדאי להפסיק לחשוב שתמיד הצד התוקף הוא גם התוקפן ...

32 אחד אומר טוב בבולגרייה,כולם נוסעים,כמו תורכיה ז"ל  (לת) הישראלים כמו עדר!
  • 10:38
  • 19.07.12

33 עיתון הארץ בדרך של "על המשמר" ו - "דבר" שלמה
  • 10:38
  • 19.07.12

עיתון פוסט ציוני שיעלם בקרוב

34 איך ביבי? איך? איך סבלת את האנטיפט הזה?  (לת) קין
  • 10:39
  • 19.07.12

35 כך בדיוק מתנהג ביריון, הוא פוגע בך ואם אתה מגיב הוא צועק שהתקפת אותו ומסתער עליך!  (לת) יוסי
  • 10:39
  • 19.07.12

36 מדאיג מאוד לסמוך על ההנהגה הישראלית הנוכחית  (לת) אם אלו דבריי בכירים לשעבר
  • 10:39
  • 19.07.12

37 מפחיד לחשוב שאדם כמו עוזי ארד היה אחראי על בטחוננו ועוד יותר מפחיד לחשוב שאנשים כמו עוזי ארד עדיין נמצאים במערכת הביטחון בעמדות השפעה. יש לטהר את המערכת.  (לת) דן
  • 10:40
  • 19.07.12

38 עוזי ארד,אתה שייך לכוחות האופל ביבי
  • 10:40
  • 19.07.12

אף נציג רשמי לא לקחת אחריות מי אתה,שעל גלי האתר תיקח אחריות ותאמר את מה שאתה אומר,צריך להעמיד אותך לדין בפגיעה בביטחון המדינה.יותר גרוע מענת קם.ואם אחד כמוך היה ראש מטה לביטחון לאומי,כנראה שאנחנו לא צריכים אויבים מספיק אנשים שכמותךץ

39 מר ארד, קח חופשה ארוכה במיקרונזיה. שם תגרום פחות נזק. אחרי שתנוח, תחזור (או לא)  (לת) הרב בוחא
  • 10:40
  • 19.07.12

40 עוזי, אדם ישר היה אומר - "חיסלנו את מורניה ובכך הצלנו את חייהם של עשרות ישראלים". טוב, זה אדם ישר. יש גם אדם כמוך.  (לת) יוסי
  • 10:43
  • 19.07.12

41 אז זה ההסבר לכל ההתלהמויות שלו נגד רה"מ חדראי
  • 10:46
  • 19.07.12

הוא פשוט שמאלני.
לכן, כל מה שיעשה ראש ממשלה מהימין לא טוב.
זאת גם הסיבה שהתקשורת רודפת כל כך אחרי מוצא פיו של הגנרל יפה-הנפש הזה

42 אולי אנשים כמו עוזי ארד, ויהיה המניע שלו אשר יהיה, יצליחו להוציא את ישראל ממעגל האלימות האין סופי שאליה דוחפים אותה טיפוסים כמו נתניהו וברק  (לת) עוזי ארד - מאברוק על האומץ ועל הקו שבו אתה הולך
  • 10:48
  • 19.07.12

43 נקווה שזה לא עסק ביש נוסף עם תקלה  (לת) ינשוף
  • 10:48
  • 19.07.12

44 זקנתו מביישת את צעירתו  (לת) אבי
  • 10:49
  • 19.07.12

45 I am the danger וולטר וואייט
  • 10:49
  • 19.07.12

i am the one who knocks...

46 הפעם אני מאמינה לעוזי ארד  (לת) לא מאמינה למילה של נתניהו גם לא לוו החיבור
  • 10:51
  • 19.07.12

  •   הגבת לכתבה אחרת כנראה. לא קשור לנתניהו בגרוש. מערכת הביטחון חיסלה בתקופת אולמרט. ביב אגב פחדן מידי מכדי לאשר את זה.  (לת) אבל למה להתבלבל עם עובדות כשיש אג'נדה ויש צורך בלתי נישלט להקיא אותה בכל טוקבק
    • 14:53
    • 19.07.12

  •   הכתבה ברורה של יחצ"ן.  (לת) חה חה
    • 17:07
    • 19.07.12

47 זקנתו מביישת את נעוריו....... כנראה שצריך לעשות הצגה של איש חכם (לשתוק...) ואז יחשבו שאתה חכם, ותגיע לג'ובים בכירים  (לת) כשהג'וב נגמר יצאה הג'יפה....
  • 10:57
  • 19.07.12

48 נדמה לי שעוזי ארד נפל קורבן לתקשורת עויינת (ואולי גם קצת כשל בלשונו - אבל אני רק מנחש, כי לא שמעתי את הראיון). דג קר
  • 10:57
  • 19.07.12

הוא התכוון להגיד שהיוזמה אצלנו, ושכוחות האויב בנסיגה, אבל עדיין משיבים מלחמה.
הוא לא התכוון להגיד שאנחנו התוקפן והם הצד התמים.

ואם זה לא מה שהוא התכוון להגיד, אז באמת נשמע שהתחרפן, כי קשה להשוות בין מי שרוצחים אזרחים בגלל שנאה לבין מי שמתנקשים במי שמתכננים לרצוח אזרחים.

ואני סמולני גאה.

49 ב י ב י - מ א י ץ - מ ל ח מ ה - מ י ו ת ר ת - !  (לת) בשם ה- 500+
  • 10:58
  • 19.07.12

50 עוד פיגוע שמספק אדרנאלין לממשלת הרשע....תנחומי למשפחות הנפגעים  (לת) מישהו שאל אותו לשלומו? עוד סופרקקר...
  • 10:59
  • 19.07.12

51 דבריו נכונים אבל מדהים כמה שונה ארד הנכחי, המפוטר, מארד של אז, הנושא משרה שלטונית. הפער בין השנים ממש בלתי נתפס ומעורר מחשבה.  (לת) רמי
  • 11:00
  • 19.07.12

52 האנשים יורדים מהפסים כנראה חום יולי אוגוסט משבש להם את המערכת עובד ניר
  • 11:00
  • 19.07.12

אנחנו הצד התוקף ??? כאילו מורניה היה מלו הצדיקים ולא תכנןן וביצע פגועים סתם יום אחד התערננו בבוקר ואמרנו מחסלים את מורניה
והאם זה אותו דבר חיסול נקודתי שלם אדם מסיום או פיגוע של סתם אנשים שלא קשורים לכלום
עוזי ארד תתעשת

53 למצביעי הליכוד: אז עכשיו בטח תגידו שבנוסף לדגן ודיסקין- גם ארד לא מבין..נכון?
  • 11:03
  • 19.07.12

מצביעי הליכוד לא נותנים לאמת לבלבל אותם. כשראש המוסד לשעבר (אחד המוערכים שבהם) יוצא נגד מדיניות הליכוד- הוא אוטומטית הופך למשוגע. כנ״ל לגבי דיסקין- ראש הש.ב לשעבר. ועכשיו גם מי שהיה מינויו הישיר של ביבי??? בקיצור- תגידו מראש שכל מי שלא מסכים עם נערי הליכוד ( פייגלין, יעלון, שטייניץ)- מדבר לא לעניין וזהו. תשהו את שם הפלגה שלכם ללדת החרדים והמתנחלים- כי זה הציבור האמיתי אותו אתם מייצגים

54 מי נתן למטומטם הזה גישה לצמרת המדינית-ביטחונית?  (לת) ברוך שפטרנו
  • 11:05
  • 19.07.12

55 לכל מתלהמי הימין המאותגרים שכלית, לא הבנתם מה אמר הוא לא טען שהחיסול לא מוצדק
  • 11:07
  • 19.07.12

אבל עדיין אוביקטיבית הם מגיבים לתקיפה שלנו

56 מבהיל ! מדהים ! "חוכמת " השלעברים רגע לאחר שעזבו את תפקידם......!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) גורג
  • 11:09
  • 19.07.12

57 אחיתופל אלעד
  • 11:09
  • 19.07.12

יש לעצור מייד את היועץ הרע הזה ולהעמידו לדין באשמת הפרת אמונים, גילוי סודות מדינה וגרימת נזק לאינטרסים החיוניים שלנו. בשעתו דווח בתקשורת כי סולק ע"י ביבי בשל הדלפת סוד מדינה . באופן עמום כלשהוא העיניין מוסמס. מאז הדחתו ארד אינו שם מחסום לפיו. במקום להצטנע ולהצטנף בביתו ולגדל בצל בגינתו, יצר נקמה במדינה מעביר אותו על דעתו. שב"כ והמוסד חייבים לחדש החקירות בעיניינו ולעמוד על מידת הנזק שגרם ועלול לגרום האיש הרע הזה. כמאמר הפזמון בשעתו: "עוזי עוזי הוא לא נקי.."

58 עוזי ארד בטח מצטער על האמירה האומללה הזאתזה כמו שברק אמר שאם היה פלשתינאי היה טרוריסט.זה כמו שנגיד,שאם היינו גרמנים כולנו היינו נאצים ורוצחים תינוקות,ילדים ונשים.שטויות!  (לת) טימטום
  • 11:12
  • 19.07.12

59 זה צייד. עוזי ארד לא הפרייר של אף אחד. מילים שהוא מפריח לאוויר נועדו לזרוע תנועה מולקולרית אשר אמורה לחשוף אויבים.  (לת) בינגו
  • 11:25
  • 19.07.12

60 העיסוק בהתנתקות עלול להתברר כגורם למותם של אלפי ישראלים.  (לת) פירות ההתנתקות
  • 11:26
  • 19.07.12

61 וזי ארד: "אנחנו הצד התוקף עודד וילדר
  • 11:28
  • 19.07.12

לא ידעתי שמורניה היה תייר הגיע הזמן שיפי הנפש וחכמי ישראל יחשבו לפני שהם מדברים הגופות עוד לא נקברו סייג לחכמה שתיקה

62 כולנו חייליו של ארד. ארד שולח אותנו למלחמה, ולכן לא נקבל הקיץ pass. נשארים בבסיס - עוצר יציאות. לחו"ל.  (לת) אלי
  • 11:29
  • 19.07.12

63 תחרב המדינה ובלבד שייפגע נתניהו  (לת) בכיר
  • 11:54
  • 19.07.12

  •   שיחרב הכל, יחי חיסול החשבונות. זוטר
    • 17:08
    • 19.07.12

    יש מצב לשגרירות פנויה, במצב טוב?
    כדי לסתום לו את הפה קצת, באיזה ג'וב.
    לפני שימשיך לחשוף פרטים על ארסנאל הטילים,

    אי אפשר לפתוח שגרירות בבורגס? עבורו...

64 עוזי - לא זוכר שמדינת ישראל אי פעם לקחה אחריות על חיסול מורנייה... ואם לא, אז עברת עבירת בטחון שדה גדולה.  (לת) ישראלי
  • 11:56
  • 19.07.12

65 עוזי ארד התעורר מהצדקנות וחזר לנורמליות אובייקטיבית- כל הכבוד!  (לת) בן
  • 11:57
  • 19.07.12

66 כניראה שארד הוא אידיוט - כפי שיש הגורסים כך - מורנייה פגע בישראל משך שנים לפני שישראל פגעה בו בתמורה ואילו ארד מתחיל את הסיפור מפגיעת ישראל במורניה -ארד אוויל משריש וטיפש רציני ועיתון "הארץ" אינו טוב יותר מאחר שנותן בימה לשטויות של ארד  (לת) א מ רול
  • 12:03
  • 19.07.12

67 מוטיבציה חשודה... שי טייפלד
  • 12:08
  • 19.07.12

ברצף הפיגועים בעשורים האחרונים לא נפקד מקומו של האידיוט התורן שבד"כ היה מזוהה עם פלג מאד מסוים בחברה ומהר תמיד לברך על הנס הנפלא שאירע כאשר נמנע ממש בשנייה האחרונה אסון כבד יותר. חיכיתי לו גם הפעם...לשמחתי הוא לא הגיע אולם תחת זאת שמעתי מומחה לאבטחה שטען כי יש לנו מזל גדול מאד שעד כה לא אירעו פיגועים לתיירים ישראלים בחו"ל. הייתי ממליץ להעניק לו בטקס שנתי את מדליית העידוד לטרור. ואיך אמר פעם מישהו לפני מטומטמים לא נעלמים הם רק מתחלפים.

68 איש טיפש הוא עוזי ארד. א"ק
  • 12:09
  • 19.07.12

מדאיג שטיפוס ברמה כל כך נמוכה שימש בתפקידים מרכזיים ביותר במדינת ישראל.

69 ירד מדעתו סגל
  • 12:09
  • 19.07.12

האיש ירד מדעתו. האם שכח מי היה מורניה? הריגתו היתה הגנה, הן במובן הישיר, כפעולת מניעה והן במובן העקיף, של הרתעה בענישה.

70 הנעלב הנצחי מהמוסד ליאון צוגלוש
  • 12:13
  • 19.07.12

עצם המחשבה שאדון "אכלו לי-שתו לי" הזה - שעל פניו נסוכה ארשת קבועה של עלבון - שירת במוסד היא סיבה לדאגה עמוקה מאוד.

71 הפטפטת אצלם היא מחלה סופנית. כאן מראים שניהם (ארד ונתניהו) ששום תרופה להם כבר לא תעזור.  (לת) ברוך שפינוזה
  • 12:16
  • 19.07.12

72 אני שמעתי את הראיון עצמו- הוא אמר שמנקודת מבט של האויב אנחנו הרגנו את ומורנייה ו... חובב
  • 12:26
  • 19.07.12

זה התירוץ שלהם לפגוע בנו.
לא היה פה שמץ של הודעה רשמית או לקיחת אחריות אלא הסבר פשוט וקטנוני.
שוב תודה ל"הארץ" על עיתונות אמיתית ועניינית....

  •   אל דאגה חובב, שלדון הולך להדפיס את עיתונו בבית דפוס אחר ואז ה"ארץ" קורס תוך יומיים  (לת) ברכת החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות השכולות
    • 14:50
    • 19.07.12

73 עוזי המסכן מירי
  • 12:40
  • 19.07.12

איך אבדה התהילה

זקנתך החלה לצערי מאד קשה לשמוע את דברי הבל שלך

74 עוזי ארד-לכלא א
  • 12:47
  • 19.07.12

מןסר מידע מודיעיני לציבור? סוג של ריגול לטובת אויב לא? לכלא !

75 מי האיש. יורם
  • 12:56
  • 19.07.12

תמיד ספרו לנו שטובי האנשים שבנו מגיסים אותם ליחידות חשובות ועלומות.
היום לשמוע ולהתבונן בעוזי ארד שהיה בתפקיד בכיר מאוד במוסד,את דבריו
אלה ואתה חושב על החוכמה התבונה והמשמעויות לזה על בטחון ישראל,עולה שהאיש הזה הוא אדיוט מושלם,האם כאלה האנשים במוסד? לפי דבריו
אפשר לחשוב שמורנייה היה כותב סת"ם והאירנים לא פועלים אלא רק
כנקמה ולא יוזמים טרור שמכון להחליש ולפגוע בנו כפי שהבטיחו אנשי
ההנהגה להביא לחיסולה של ישראל.בקיצור אם אלה האנשים במוסד
ועוד בכירים אז אוי לנו ואוי לנשמתנו.פשוט טיפשים יושבים שם.

76 כמה טמטום... ישראל התחילה? משה
  • 13:01
  • 19.07.12

מורנייה גרם לרצח של עשרות ישראלים ויהודים בישראל ורחבי העולם. אז ישראל אשמה?
הארץ, גם אם אתם בעד שלום ונגד מלחמה, כמה ארס ורעל מעורבב ם טפשות ניתן לפרסם בכותרות ראשיות?

77 צודק אנחנו גם יזמנו את השואה כשלקחנו לגרמנים עבודות... דובלה
  • 13:08
  • 19.07.12

עד מתי תעדיפו להיות הקורבן המסכן??
אדיווט שחי בעולם של אידאלים כמו רוב האנשים כאן.

78 נראה שעוזי ארד אוהבת ישראל
  • 13:24
  • 19.07.12

מכהן יפה מאוד כראש המטה לבטחון לאומי באיראן....

79 נראה שעוזי ארד אוהבת ישראל
  • 13:24
  • 19.07.12

מכהן יפה מאוד כראש המטה לבטחון לאומי באיראן

80 איש אמיץ פנינה
  • 13:24
  • 19.07.12

צריך להגיד את האמת. לכל פעולה יש תגמול. אחרי שתפתחו במלחמה עם איראן וייפלו טילים תגידו לעצמכם ששוב רודפים אותכם ושוב מנסים לחסל אתכם , רק תשכחו שיריתם את הפגז הראשון. ככה זה, כל קורבן פה מקדש את הקורבן הבא במלחמה הבאה. אין לזה סוף.

81 נראה שעוזי ארד אוהבת ישראל
  • 13:24
  • 19.07.12

מכהן יפה מאוד כראש המטה לבטחון לאומי באיראן

82 איך זה שכולם מתפכחים אחרי התפקיד? יהודית
  • 14:25
  • 19.07.12

דברין של עוזי ארד מעידים, שהבכירים הישראלים מתחילים לחשוב ולהתבטא
בהגיון בדיוק 5 דקות אחרי שיצאו מהתפקיד.
זה צריך להדאיג את כולנו. כי יכול להיות שיש דברים שהם יודעים ולא משתפים אותנו?

83 ארד התחרפן  (לת) קירטצ'וק
  • 14:35
  • 19.07.12

84 ארד ובורגס יוחאי
  • 14:40
  • 19.07.12

ד"ר ארד, כדאי גם להדגיש את ההבדל בין חיסול טרוריסט לטבח תיירים חפים מפשע!

85 האם זה עניין של גיל שמשבש את החשיבה? 55555
  • 14:41
  • 19.07.12

איראן הצד המתגונן? זה היה איש מוסד? או שהוא היה צריך להיות במוסד סגור.
גם לפני 18 שנים היה מורניה על הפרק של האיראנים?
הרי איראן מחמשת את כל ארגוני הטרור. מה הקשר למורניה?

86 מר ארד מרקוס
  • 14:55
  • 19.07.12

בעצם לא אמרת כלום אם כן שאלה לי אליך למה התרעיינת כמו כן שאלה למערכת למה הבאתם את דבריו שאין בהם מאומה למה אתם לא חומלים על זמנם של קוראיכם הנאמנים

87 הוא כנראה לא חכם אבל צריך לבדוק הצמד ביב ברק Gm
  • 14:57
  • 19.07.12

לבדוק שהם עושים תרגיל פולטי על חשבוננו כדי להציל את המצב שלם הפנימי או להגדיל את הרווח הכספי שלהם כי עלנו הם לא חושבים זה ברור כדי לעשות בדיקה הם מסוכנים מעוד למדינה ולעולם לבדוק ומהר

88 הארץ, תעשו לי ילד שמאלני בבקשה  (לת) הבונבון
  • 14:58
  • 19.07.12

89 לא יאומן כי יסופר... T
  • 14:58
  • 19.07.12

מדינה גמורה!

90 אנשים כמר ארד מחזקים אצלי את הכוון פורטנוי
  • 14:59
  • 19.07.12

לעזוב את הארץ איך בטחוננו ובטחון ילדינו נתון בידי אדיוטים לפחות תשתקו שנדמיין שאתם שם למעלה הביטחוניסטים חכמים ולא תיגלה ערוותכם כמה אתם טמבלים אנא תשתדלו לא להיחשף זה פוגע בעורף ברוח העם

91 נראה שעוזי ארד אוהבת ישראל
  • 15:03
  • 19.07.12

מכהן יפה בתפקיד ראש המטה לבטחון לאומי באיראן

92 נראה שעוזי ארד אוהבת ישראל
  • 15:05
  • 19.07.12

מכהן יפה בתפקיד ראש המטה לבטחון לאומי באיראן

93 The saint מורנייה Avy
  • 17:00
  • 19.07.12

Yes, we started it all, we are such terrorists
Poor Islamonazis, which have such a terrible neighbor like us.

94 השמאל הוא מפלטו של המופלט! כמו אולמרט לפניו , גם ארד מנסה למצוא חן בעיני השמאל לאחר שסולק  (לת) א.ב.ג.
  • 17:05
  • 19.07.12

95 THANK YOU, Mr. ARAD Jack
  • 17:44
  • 19.07.12

OO BEHALF OF ISRAEL'S ARCH ENEMIES, THE WARMEST EXPRESSON OF APRECIATION FOR OPENNING YOUR BIG MOUTH AND GIVING US THE JUSIFICATION WE WERE SEEKING TO ATTACK ISRAELIES WHEREVER WE CAN AND WHENEVER WE FEEL LIKE. WE ARE PLANNING TO CONTINUE TO DO IT AS LONG AS NUTS SUCH AS YOURSELF, FULL OF HATE WHO NEVER STOP TO FEEL SORRY FOR THEMSELVES WILL KEEP THEIR BLUBERMOUTH POURING INFORMATION WHICH WE HAVE NO OTHER WAY TO OBTAIN.

SINCERELY

AHMADINEJAD, NASSARALLAH & CO

96 לגדעון לוי - עליך ללמוד מעוזי ארד כיצד להאשים את ישראל בכל הרעות החולות באזור ובעולם ויחד עם זאת להעמיד פנים של פטריוט ישראלי. יום יבוא, והוא איננו רחוק, שבו יחליט מר שוקן לצרף את עוזי שלוח הרסן למערכת "אל-ארד" (קרי - עתונו של ארד).  (לת) גידי
  • 18:05
  • 19.07.12

97 טשטוש מושגים מקס
  • 18:48
  • 19.07.12

ההשווואה בין רוצחים למשפחות תמימות מקוממת. אי אפשר לחלק. ישנו כאן מאבק בן 100 שנה שבו אנו מתגוננים. מעבר לכך, מה לדעתו התועלת בדבריו? הוא מצדיק פיגועים?

98 היועץ נפל בפח. וזה היה מהמובילים איראנה (שיסתום כבר).  (לת) תער
  • 19:13
  • 19.07.12

99 זוכרים את הקטע משי׳ע (עגנון) על האשה הזקנה שחייה מעל מאה שנה והייתה קמצנית בדיבור שאלו אותה מה הסוד לאריכות ימים ענתה שאדון מלמעלה מקצב לכל אדם כמות של מלים אז דבר פחות ותזכה לאריכות ימים ובמיוחד לכל אלה שמחפשים מיקרופונים או שמישהוא ישמע אותם  (לת) קי/דון
  • 19:49
  • 19.07.12

100 ארד מחפש כותרת בכל מחיר !! רחמים..  (לת) שי
  • 19:52
  • 19.07.12

101 אין גבול לטמטום של הלשעברים וגם של מהנים בהווה!! בשביל מה לומר דברים כאלה Dee
  • 20:04
  • 19.07.12

בתקשורת?!

102 Shut the F*** up! All retiring shoo-shoo personnel should have their jaw wired shut for three years Der moyel
  • 20:23
  • 19.07.12

Only those with a small penis have the urge to boast how much they know

103 המרצע יצא מן השק מלב המאפלייה. אבל הישראלים מעדיפים לחיות בשקר  (לת) מה עוד צריך בכדי להבין מה הולך פה
  • 20:58
  • 19.07.12

104 עוזי ארד די להגיד לנו את האמת!!! די די. התרגלנו כבר לשקרים של נתניהו, הרבה יותר כיף  (לת) בנג'י בוא תשקר אותנו עוד, אנא
  • 21:46
  • 19.07.12

105 ארד .......................................אחמד..................................נחמד דנדוס
  • 14:51
  • 20.07.12

ודאי ודאי היהודים -כ מ ו ב ן- הם האשמים. הישועה תבוא -כשיושמד אחרון היהודים. מי שלא י-ו-ד-ע- זאת אינו יודע את האמת
האלוהית ומותר לו והוא מוזמן לשכנע א ת האלוהים. ואני, דנדוס מודאג שארד היה ממונה על בטחוני.

פרוייקטים מיוחדים