מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

נתיב הכסף || ארגוני הטרור מפעילים רשת הלבנת כספים באמצעות מהגרים אפריקאים

בשב"כ חושדים כי כסף ששולחים המהגרים למשפחותיהם עובר בפועל לגדה. חוק של משרד המשפטים, שיאסור העברת כספים, עשוי להעצים את המגמה

שירות הביטחון הכללי והמשטרה חושדים כי ארגוני הטרור הפלסטיניים מפעילים רשת של הלבנת כספים באמצעות מהגרים מאפריקה השולחים כסף לבני משפחותיהם.

שלשום (ראשון) אישרה ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק שגיבש משרד המשפטים האוסרת על מהגרים שנכנסו לארץ שלא כחוק לשלוח כספים מישראל. מטרת החוק המוצהרת היא להפחית את התמריץ של אזרחים אפריקאים להגיע לארץ, ואולם לדברי מהגרים שכבר נמצאים בה, ארגוני סיוע ואף בכירים במערכת, ההצעה רק תעצים את התופעה של שליחת כסף חזרה בדרכים לא חוקיות. מי שנהנים ממצב זה הם דווקא ארגונים פלסטיניים בגדה, שמנצלים את המהגרים למימון פעילותם.

מדי שבוע שולחים המהגרים מאות אלפי שקלים ממשכורותיהם שלא כחוק חזרה לארצם. באחת הסקירות השגרתיות לקראת גיבוש הצעת החוק של משרד המשפטים, הציגו נציגי השב"כ והיאחב"ל (יחידה ארצית לחקירת פשעים בינלאומיים) את האמצעים שבהם משתמשים המהגרים להעברת כספים. על פי המודל שהציג נציג השב"כ בדיון, וזכה לכותרת "העברה באמצעים בלתי רשמיים דרך בלדרים בדרכים המהוות סכנה ביטחונית לישראל", חלק מהכספים שהמהגרים מבקשים לשלוח לאפריקה מולבנים על ידי הארגונים ועוברים כמה ידיים עד שהם מגיעים ליעדיהם, בעיקר לאריתריאה אך גם לסודאן.

מחקירות הרשויות עולה כי המהגרים מפקידים את הכספים אצל בלדרים המכונים "קייסים" המעבירים את הכספים לידי בלדר בכיר יותר שעומד בקשר עם פלסטינים תושבי הגדה או עם ערבים תושבי מזרח ירושלים. הכסף שעובר לגדה נשאר שם ומגיע לידי חמאס וארגונים נוספים ובכך הם מתגברים על הקושי להעביר כספים לגדה המערבית. נציגי חמאס והארגונים האחרים הנמצאים בחו"ל - בעיקר באיראן, לבנון וסוריה - מקזזים את הסכום באמצעות שליחת כסף לנציגיהם במדינות היעד באפריקה והם מצדם מעבירים את המשלוח למשפחות המהגרים. השיטה פועלת כך שהכסף אינו עוזב את גבולות הארץ ומבלי שמבוצעות העברות אלקטרוניות מהארץ לחו"ל ולכן לא ניתן לנטר את הפעילות והיקפה.

מנתונים שהציג שלשום לממשלה מזכיר הממשלה צבי האוזר עולה כי מדי שנה מועברים מחוץ לישראל כ-600 מיליון שקל - מתוכם רק כ-50 מיליון בהעברות חוקיות והיתר הוגדרו "חוסר מוערך". להערכת רשויות החוק, חלקים ניכרים מהכספים הללו עושים דרכים לארגונים בגדה המערבית, עזה וסיני. במזכירות הממשלה הנחו את רשויות הביטחון להציב את חקירת הפרשה "בעדיפות עליונה".

בדיון לפני כמה שבועות ציין נציג השב"כ מעצר של סייען ובלדר באזור תרקומיא בחודש יוני וכן מעצר חשודים נוספים במזרח ירושלים. חוקרי השב"כ התחקו אחר נתיבי העברת הכספים והבינו כי הכספים אכן מגיעים לארגוני טרור. במעצרים נתפסו מזוודות שבתוכן כ-50 אלף דולר בכל העברה, ומהחקירה עלה כי העברות מתבצעות פעמיים בשבוע בממוצע - סדר גודל של 400-100 אלף שקל לחלפן. לרשויות החוק ידוע על חמישה חלפנים, אך הן מעריכות כי מדובר בכ-15 בסך הכל.

בכך מנצלים ארגוני הטרור את הרתיעה של המהגרים מהביורוקרטיה הטמונה בהעברה בנקאית או באמצעות נותני שירותי מטבע זר, ומתגברים על הקושי להכניס כספים לתוך האזורים שנמצאים בפיקוח ישראלי או בהעברת כספים מעזה לתוך הגדה.

מעדויות מהגרים אפריקאים ל"הארץ" עולה כי המודל עובד לרווחת הכל וכי למרות היעדר התיעוד והרישום על ההעברות, לא התגלו בעיות בהעברת הכסף באמצעות שרשרת הבלדרים עד לקרוב המשפחה באפריקה. יש לציין כי ככל הנראה, כך גם לפי הערכת רשויות החוק, למהגרים עצמם (פרט לבלדרים במעגל הפנימי הקרוב ביותר לבלדר הפלסטיני) אין באמת מושג לאן ואיך הכסף מתגלגל עד שהוא מגיע לקרובי משפחתם.

ו' (השם המלא שמור במערכת), מהגר מאריתריאה השוהה בתל אביב זה שנתיים, מספר על המודל. "פעם בכמה שבועות אני שולח בין 1,000 ל-2,000 דולר למשפחה שלי באריתריאה ולאחי שנמצא בסווזילנד. אני מעביר את זה לאריתראי פה בדרום תל אביב שיש לו חברים והוא מעביר את זה לאפריקאי אחר שנמצא בארץ כבר ארבע שנים. הוא מעביר את הכסף לערבי באיזה כפר ומשם הם שולחים את הכסף לאפריקה".

ו' הוא לקוח קבוע של השיטה ומעיד כי מעולם לא צצו בעיות בנושא, אחרת היה מפסיק לשלוח ומחפש חלופות. "אני לא יודע איך הם מוציאים את הכסף מהארץ", הוא מציין, "אבל אני מעביר להם בדולרים והם ממירים למטבע המקומי. הם יודעים כמה זה בדולרים ומעבירים את הכסף לפי הערך שלו באריתריאה".

לדברי ו', על העסקה הוא משלם עמלה שאינה גבוהה יחסית מנותני שירות מטבע זר כמו Western Union ו-Moneygram. "האריתראי שאני מכיר לוקח 15 שקל על כל 100 דולר שאני שולח", הוא מספר. מה שיוצא כ-3.8% או 300 שקל להעברה בסכום גבוה יחסית של 2,000 דולר. ו' מסביר את הרציונל בשימוש בבלדרים. "אם אני אלך לבנק יגידו לי תביא תלוש משכורת, תביא כתובת איפה שאתה ישן ותעודות זהות. כל מי שאני מכיר עושה את זה בדרך הזאת. כל מי שיש לו אינטרנט קפה בתל אביב עושה את זה".

את הסנונית הראשונה למנגנון ולחשדות שלפיהם בדרום תל אביב מסתתר תא טרור, סימן צעיר אריתראי בן 22 בשם כברי גבריוסוס. גבריוסוס נעצר במחסום תרקומיא (כביש חברון-קרית גת) באמצע יוני שעבר בחשד שהעביר כספים לארגון טרור, קשירת קשר לביצוע פשע ובעבירה על איסור להלבנת הון. יחד עם גבריוסוס נעצרו גם ערבי ישראלי מרמלה ופלסטיני תושב הכפר צוריף. מדובר ככל הנראה במעצר הראשון של מהגר אפריקאי בחשד למעורבות בטרור ביודעין.

בתחילת השבוע שעבר פשטו חוקרי היאחב"ל בשיתוף חוקרי מס הכנסה על כ-20 בתי עסק חוקיים ולא חוקיים בתל אביב. בתי העסק שעליהם פשטו החוקרים היו יעד לחקירה ממושכת ונחשדו בשירותי מטבע ללא היתר, עבירות על חוק איסור הלבנת הון והוצאת כספים מהארץ בניגוד לחוק. בפשיטה נעצרו ארבעה מהגרים מאריתריאה ונתפסו כמיליון שקל במזומן (בדולרים ובשקלים). בנוסף, בפרקליטות מחוז ירושלים מטפלים בשני תיקים של אריתראים שנעצרו בחשד להעברת כספים לארגוני טרור.

במשטרה ובשב"כ הבחינו כי הפשיעה מרוכזת בעיקר בכסף שממוען לאריתריאה. מה שנתן חיזוק לכך הם הנתונים שהוצגו בישיבות שעסקו בנושא במזכירות הממשלה. באמצעות בנק הדואר הוציאו המהגרים ב-2011 כ-14 מיליון שקל ב-5,800 פעולות, ואילו במחצית הראשונה של 2012 הוציאו 6 מיליון שקל ב-2,900 פעולות. מהנתונים עולה כי מרבית המהגרים מעדיפים להעביר את הכספים בעיקר דרך זכיינים של Moneygram - ספקית שירות מטבע זר שלה חמישה זכיינים פרטיים ובנק דיסקונט. עוד עולה כי ב- 2008-2011 הועברו לאפריקה מישראל כ-20 מיליון דולר (ממוצע של 20 מיליון שקל בשנה).

למרות הנתונים המעידים על הוצאת עשרות מיליונים מישראל בדרכים קונבנציונליות, עיקר הבעיה עבור רשויות החוק מגיעה בכל הנוגע לכספים שמוציאים כ-30 אלף אזרחי אריתריאה החיים בישראל. מנתונים שהעביר בנק הדואר עולה כי ב-2011 כולה בוצעו רק 13 העברות כספים לאריתריאה בסכום כולל של 21,500 שקל. באותה שנה נעשו גם 15 העברות כספים על ידי אריתראים למדינות אחרות באפריקה בסכום כולל של 24,000 שקל בלבד. ההעברות נעשו בסכומים קטנים בסך כמה מאות שקלים. הפער הגדול בין הנתונים שהציגו המהגרים ממדינות שאינן אריתריאה לאזרחי הדיקטטורה במזרח אפריקה העלה את החשד שלפיו עשרות מיליוני שקלים יוצאים מישראל ללא כל פיקוח ועלולים למצוא דרכם לארגוני טרור.

כחיזוק לטענה, ציין נציג משרד הפנים בישיבה כי בידי אנשי המשרד מחברת המתעדת העברת כספים לאריתריאה שלא כחוק בהיקף של מאות אלפי דולרים. עוד העלה נציג משרד הפנים כי חלק מהאריתראים מעבירים את כספיהם דרך שטחי C של הרשות הפלסטינית באמצעות בלדרים וחלפנים ממזרח ירושלים.

למה דווקא אריתריאה?

מעדויות אריתראים החיים בישראל עולה כי השימוש באמצעים הלא כשרים להעברת כסף לארצם נובע בעיקר ממדיניות השלטון האריתראי שגובה מסים גבוהים על הכספים המועברים וכי הצעת החוק של משרד המשפטים רק תעצים את התופעה. מבחינת המהגרים הם חייבים להעביר כסף למשפחותיהם גם משום שאין להם מקום בטוח להסתירו, או כפי שהיטיב לתאר זאת אחד המהגרים כשאמר כי "אם אשים את הכסף בדירה יגנבו לי אותו, לפתוח חשבון בנק זה מסובך מדי. מה, אני אשים את הכסף בתחתונים?". וכך באמצעות הדרך העתיקה של "חבר מביא חבר" התפתחה לה רשת בלדרות כספים המושתתת על אמון. לטענת המהגרים, אין כאן התנהלות בסגנון מאפיה או איומים, ולטענתם זאת אפילו לא בעיה לפתוח "עסק מתחרה". "אף אחד לא יגיד לי כלום אם גם אני אכיר אנשים ואעביר כסף לאפריקה. זה בסדר גמור לעשות את זה", אומר אחד מהם.

כמה מהמהגרים טוענים שהמדיניות הנוכחית המקשה עליהם להוציא כספים לארצם דוחקת אותם לפשע - מה שיתגבר אם תעבור הצעת החוק של משרד המשפטים האוסרת להוציא כספים מישראל. לטענת יוהנס באיו, מנהל המרכז לקידום פליטים אפריקאים בישראל (ARDC), המהגרים נדחקים לסיועם של עבריינים "בגלל המערכת". "בגלל שאין מדיניות ממשלתית מסודרת הם פונים לאנשים מפוקפקים ונותנים להם את כספם", אומר באיו. "אנו לא תומכים בפעילות שלילית וזה חייב להיפסק, אבל אם הצעת החוק החדשה תעבור, לצערי לאנשים לא תהיה ברירה והם יהיו חייבים להעביר את הכסף באמצעים לא חוקיים. בגלל שלא מספקים להם אפשרות חוקית הם בעצם דוחפים אותם לפשע".

באיו מספר על הקושי בהעברת הכסף, שלעתים גדול יותר מעשייתו. "אנו יודעים שיש לא מעט אנשים שמשתמשים בדרכים החוקיות כמו ווסטרן יוניון או מאניגראם", הוא אומר ומסייג מיד, "אבל גם שם וגם במקומות הבודדים שמאפשרים פתיחת חשבון בנק הם דורשים מסמכים כמו תעודת זהות שזה משהו שאין לכל אחד. כל המעבר לדרכים לא חוקיות מתחיל בגלל שהרשויות מערימות קשיים על הדרכים החוקיות. הם נדחקים לפשע".

הפעיל האריתראי גבריהיוות (גבריאל) טקלה מספר כי כרגע האריתראים בישראל נתקלים בקושי רב להעביר כספים לאפריקה. "אתה לא באמת יכול לשמור את הכסף שאתה מרוויח עליך בכיס כי אתה חושש שזה ייעלם או ייגנב, אפילו על ידי אנשים שישנים איתך באותה דירה". לדבריו, נתיני אריתראה מעדיפים לעבוד עם "בלדרים העובדים עם השוק השחור האריתראי בגלל התעריפים הנמוכים יותר ממה שגובה הבנק באריתריאה".

לטענת טקלה, אם הצעת החוק תעבור "זה יהפוך את החיים ליותר קשים עבור המהגרים. אם מישהו יחסום אותו מלהעביר כסף למשפחה שלו אז הוא יהיה חייב להשתמש באמצעים אחרים". טקלה הדגיש כי למיטב ידיעתו, רובם המכריע של המהגרים האריתראים בישראל כלל לא מודעים שהכסף שהם מעבירים משמש כמימון לארגוני טרור.

נציגת פרקליטות מחוז ירושלים, שהשתתפה בדיונים לגיבוש הצעת החוק, מסכימה עם טענות נציגי המהגרים. "הצעת החוק לכאורה רק תחמיר ותעודד את התופעה הבעייתית ביותר גם ככה", אמרה הפרקליטה באחד הדיונים והוסיפה כי "לא ברור לי שהמנגנון שנבחר הוא מנגנון יעיל. על פניו נראה שדי בקלות ניתן לעקוף את מטרת החוק אם המסתננים מתארגנים בינם לבין עצמם כדי לדאוג להזרמה קבועה של כספים לארצות המוצא שלהם - התארגנות שכנראה כבר היום קיימת ברמה כזו או אחרת".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שטויות. צריך לגרש מפה את המסתננים כולם.  (לת) רואה צאן
  • 11:11
  • 24.07.12

02 אז אולי הממשלה תמצא דרך איך להעביר באופן חוקי ולא תנסה לחנוק את המהגרים.כותרת הכתבהיוצרת רושם שהמהגרים משתפים פעולה עם הטרור. כך נבנית שנאת זר  (לת) אלכס
  • 11:14
  • 24.07.12

  •   איך באופן חוקי, אם מדובר באנשים שנכנסו לכאן בניגוד לחוק, עובדים כאן בניגוד לחוק ורבים מהם שוהים כאן בניגוד לחוק? הדרך החוקית היחידה שהממשלה אמורה לפעול בה היא גירוש מי שאפשר, וכליאת מי שאי-אפשר. אולי אחרי הכתבה הזו לפחות נפסיק לשמוע את טמטום הפליטים וגם העיתונות תקרא לילד בשמו - מסתנני עבודה.  (לת) ל.
    • 11:43
    • 24.07.12

  •   נו באמת אלכס, איך אפשר לסדר העברת כסף באופן חוקי בשעה שהם שוהים בארץ שלא כחוק?!?  (לת) מכופף הבננות
    • 12:20
    • 24.07.12

  •   בוודאי - אפשר לקזז את ההעברות עם הסיוע לרשות הפלסטינית מאירופה.  (לת) דמוסתנס
    • 12:36
    • 24.07.12

  •   הממשלה מצאה דרך.בנק הדואר ועוד עשרות חברות חוקיות ומפוקחות  (לת) tar
    • 12:38
    • 24.07.12

  •   כותרת הכתבה זה העורך ולא הכותבת. רוב האנשים מסתפקים בכותרת וזה אכן הרושם שנוצר. אתה צודק.  (לת) לואי
    • 12:40
    • 24.07.12

  •   ברגע שהוא "הכשיר " אותם כ"מהגרים" בעוד שהם למעשה מסתננים א.מ
    • 13:29
    • 24.07.12

    אז הדרך כבר סלולה להכשיר את הכל.

  •   מדהים איך אנשים כמו אלכס נאחזים בכוח באידיאולוגיה בלי לתת לעובדות ולאירועים לבלבל אותם כשהם יודעים בוודאות שהיא חרב פיפיות. זה כנראה אבוד! "עשרת השבטים" לא עובד. צריך להפרד.  (לת) טל
    • 13:35
    • 24.07.12

  •   בשביל מה לדאוג להם אם אנחנו יכולים לנצל את המצב שלהם ככלי פוליטי לשלהב את ההמונים לשנאת זרים ישנה וטובה? 3l4d2
    • 13:55
    • 24.07.12

    הרי אם יש משהו שהוכח במשך השנים כאפקטיבי נגד תלונות של העם זה להזכיר לעם ששנאת יהודים\ערבים\צוענים\הומואים\כושים\מכשפות\מתנחלים\חרדים וכיוב' היא יותר מעניינת מבעיות כלכליות...

  •   בדיוק כפי שישראלי השוהים ועובדים בחו"ל באופן לא חוקי שולחים כסף הביתה  (לת) אני ואפסי עוד
    • 14:50
    • 24.07.12

  •   יא אוויל משריש, את מכיר איזה ישראלי (או אולי שמעת על כזה) שעובד לא חוקי בחו"ל ושולח כסף הבייתה?????  (לת) הלא חוקיים בחו"ל שומרים הכסף לעצמם ומחייתם ולפיתוח עסקיהם בחו"ל, טמבלון
    • 16:08
    • 24.07.12

  •   ישראלים שולחים דרך ווסטרן יוניון או שכשקרוב משפחה או חבר מגיע הם מביאים לו את זה, הם לא מעבירים את זה דרך טרור  (לת) אמריקאי
    • 13:43
    • 23.09.12

03 אבל אנחנו בעד המהגרים! למה אתם מפרסמים כתבות כאלה?  (לת) יח
  • 11:24
  • 24.07.12

04 נו,אז עוד סיבה לשחרר אותנו אחר כבוד מנוכחותם,תודה הארץ.  (לת) שקד,ירושלים
  • 11:32
  • 24.07.12

05 באמת היה מוזר לראות ידעה שלילית על פלסטינאים, ואז הסתבר שזה בסך הכל כדי לקרוא לחיבוק משיגי הגבול האפריקאים. אם כבר, הפתרון הוא מלחמת חורמה באותם ארגונים פלסטינים וישראלים המעורבים בעסק  (לת) אלברט
  • 11:39
  • 24.07.12

06 יאללה למחנה ריכוז כולם!!!  (לת) יהושע
  • 11:50
  • 24.07.12

07 האם יש איזה פשע, רעה חולה, חשד או האשמה שלא ידביקו לפליטים ומהגרים כדי להצדיק התעללות בהם?  (לת) מה עם ההתחממות הגלובלית?
  • 11:50
  • 24.07.12

08 אירן סכנה קיומית !! נלחם נגד הפרסים !! נבנה גדר וחומה,נמכור את אוצרות המדינה,לטיקונים מזויפים...כל השאר לא חשוב! אני הולכתי את כולכם לעיוורון של הפחדה,וכך ניראת המדינה שנוזלת בין ידיכם וחייכם  (לת) ביבי הנתניהו...
  • 11:51
  • 24.07.12

  •   מדהים כיצד צדקנות דתית או לאומית, למשל, נעצרת מיד במקור ההפרעה אך צדקנות רגשית ריקה, לא-רציונלית וחסרת אחריות נישאת על גבי "בוזון אכפת-לי" בשדה של חולי רוח כאילו היתה קרינה אלקטרומגנטית בריק.  (לת) פטם .
    • 13:09
    • 24.07.12

  •   מדהים כיצד צדקנות דתית או לאומית, למשל, נעצרת מיד במקור ההפרעה אך צדקנות רגשית ריקה, לא-רציונלית וחסרת אחריות נישאת על גבי "בוזון אכפת-לי" בשדה של חולי רוח כאילו היתה קרינה אלקטרומגנטית בריק.  (לת) פטם .
    • 13:10
    • 24.07.12

09 שאלה: אם הכסף מגיע בסוף לקרובים באפריקה איך הוא מצליח גם לממן אירגוני טרור ?  (לת) אזרח תמים
  • 11:52
  • 24.07.12

  •   נציגי חמאס והארגונים האחרים הנמצאים בחו"ל - בעיקר באיראן, לבנון וסוריה - מקזזים את הסכום באמצעות שליחת כסף לנציגיהם במדינות היעד באפריקה והם מצדם מעבירים את המשלוח למשפחות המהגרים. השיטה פועלת כך שהכסף אינו עוזב את גבולות הארץ ומבלי שמבוצעות העברות אלקטרוניות מהארץ לחו"ל ולכן לא ניתן לנטר את הפעילות והיקפה. בשפה פשוטה
    • 12:49
    • 24.07.12

    1000 הדולרים שאתה מבקש להעביר למשפחתך באריתריאה, מועברים דרך הגדה לארגוני הטרור בעזה, שמטעמים של פיקוח בינלאומי מנועים מקבלת הכסף בהעברה ישירה מחו"ל. בתמורה, ארגוני הטרור בחו"ל מעבירים למשפחתך 1000 דולרים חלופיים וכולם מרוצים.

    ייתכן שלא קראת את הכתבה בעיון?

  •   read again the article and you will understand  (לת) grace
    • 12:54
    • 24.07.12

  •   הסבר לאזרח שמבין מהר אם מסבירים לו לאט יוני
    • 12:55
    • 24.07.12

    לארגוני הטרור יש בעיה להכניס כספים לרצועה ולאיו"ש על מנת לממן פיגועים.
    יש בחוץ כסף באיראן ובקטאר שרוצה להגיע לחמאס, אבל הדרך חסומה. אז מה עושים?

    הם מצאו דרך לעקוף את הבעיה ע"י הכנסה מזומן מישראל (כסף של מסתננים) לשטחי הרשות.

    המשפחה של המסתנן מקבלת את סכום זהה בניכוי עמלה באריתריאה.

    למעשה השטרות של המסתנן לא עוזבים אף פעם את הארץ, והשטרות של האיראנים לא נכנסים פיזית לארץ.

    בכך המסתנן מסייע לטרור להעביר כספים.

  •   כנראה נכשלת בהבנת הנקרא..  (לת) ג
    • 13:41
    • 24.07.12

  •   אתה לא "אזרח תמים" אתה סתם מניפולטור אידיוט  (לת) ואפשר לקלוט אותך, מחבל קטן, לפי ניסוח השאלה
    • 13:54
    • 24.07.12

  •   הוא צודק. הכסף לא מממן ארגוני טרור אלא מסייע בהלבנת כספים.  (לת) אסף
    • 17:43
    • 24.07.12

10 אין חדש תחת השמש....טיפשים ,הם עושים את אותו דבר כבר עשרות שנים,ב "סמים"!! והמבין יבין !  (לת) נביא הזעם..........
  • 11:53
  • 24.07.12

11 כרגיל, המדינה מפגרת מאחורה. עד שיעשו משהו, זה כבר לא יהיה רלוונטי. ניר
  • 11:55
  • 24.07.12

יורים לעצמנו ברגל ואחר כך גם ברגל השנייה, בגלל זה המדינה בכיסא גלגלים.

12 אם המדינה תעצור את העברת הכספים, תפגע רווחת המשפחות באריתריאה מחד ומימון החמאס מאידך. ואם תאפשר להם לפתוח חשבון בנק, יחזק הדבר את השתקעותם בארץ.  (לת) מלכוד 22
  • 11:56
  • 24.07.12

13 ביבי מאיים בהפחדה,,אירן-אירן,והגייס החמישי האיסלאמי מאפריקה ,צוחק כל הדרך לבנק ! אני לא חולם או הוזה,"אבל" על עתידה של מולדתי.  (לת) נביא הזעם..........
  • 11:57
  • 24.07.12

14 ומה יקרה ביום הפקודה בעיר הכי מאוכלסת בתל אביב? לילית
  • 11:58
  • 24.07.12

דווקא את הסודנים הנוצרים הנחמדים החזירו ונשאירו כאן נציגי טרור מועדים.

15 נו, אז עכשיו יש עוד סיבה טובה לגרש את העובדים הזרים האפריקאים. מממני ארגוני טרור במאות מיליוני דולרים. איפה ארגוני הסיוע הצבועים והמתחסדים שבטח יודעים על השיטה הזו כבר הרבה זמן  (לת) קרני
  • 11:58
  • 24.07.12

16 לארוז אותם באלפיהם ולגרש מיד מכאן דביט
  • 12:02
  • 24.07.12

הם רעה חולה בכל המובנים
להעיף ולגרש מהארץ בלי רחמים
בכל מדינה שפויה היו מגרשים אותם מזמן

  •   טמבל! אסור לגרש אותם. הבנת? זו עובדה שיש לחיות איתה. אבל הממשלה המטומטמת במקום להקל היא מחוקקת חוקים נבזיים שמאלצים אותם לנהוג בדרכים חלופיות. "ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"  (לת) חוץ מזה הם בני אדם כמוך וכמוני.
    • 17:45
    • 24.07.12

  •   אם אי אפשר לגרש אותם צריך לחסל אותם.  (לת) ברירת שמשון
    • 03:23
    • 25.07.12

17 מי שהכניס אותם לכאן צריך לעמוד לדין, וכך כל מי שמעסיק אותם.  (לת) ציוני
  • 12:04
  • 24.07.12

18 Horrible title Avital
  • 12:06
  • 24.07.12

Its not like they have so many alternatives

  •   I bet you would smile to yourself before you die from the next suicide bomb, saying "at least I know they had no choice". What an idiot you are  (לת) ehud
    • 14:54
    • 24.07.12

  •   Thanks for your inteligent comment Avital
    • 19:42
    • 24.07.12

    First of all, I hope neither me or anyone else dies in a suicide attack. Not even you Ehud. Second of all, if the Israeli government will learn how to deal with the immigrant issue like a civilized government there will be less problems like this one. Instead of passing idiotic laws like they did until now they should find humane and reasonable solutions

19 חסר לנו בעיות , להעיף את כולם מכאן ומהר.  (לת) שם
  • 12:07
  • 24.07.12

20 מהגרים אמיר
  • 12:11
  • 24.07.12

איזה שטויות: חמאס אינה צריכה את המהגרים ומה התועלת בהיברת הכספים לגדה משם לאריתריה ומה הקשר של חמאס. תירוצים דבילים. תחליטו לגרש את המהגרים ואל תמציאו תירוצים דבילים למלחמה במהגרים ולהאשים פלסטינים. בושה

21 במקום כל התסבוכת הזאת הגיע הזמן שהביטוח הלאומי ייתן לכל מסתנן הבטחת הכנסה, דיור בר השגה ותלוש למסעדה וכך הם יתקיימו בכבוד וגם לא יצטרכו לעבוד קשה.  (לת) חיים לוין
  • 12:12
  • 24.07.12

22 על תמימות וריאליזם מכיר ויודע
  • 12:14
  • 24.07.12

השמאל הליברלי שמאמין בטוב שבאדם תומך ובצדק בחלש , בפגיע ודורש שוויון בצדק גם כן ,מתנגש בדרך כלל במציאות האכזרית של טבע האדם מהצד השני. הימין הוא ריאליסט מטבעו ולא נותן לאוטופיה לבלבל אותו. ראה סיפור אריאנה הספרדייה אשת אצולה שרחמה על קבצני עירה והזמינה את כולם לסעוד על שולחנה ובתום הסעודה אנסוה והרגוה . גם כאן, הליברלים ברצון שאין טוב ממנו דואגים לפלשתינאים , למהגרים, למסתננים והתוצאה בהרבה מקרים, מפח נפש. לכן כדאי לשני הצדדים להאזין כל אחד למישנהו , שניהם יחכימו.

  •   שטויות. הויכוח שמאל-ימין אינו על טבע האדם. ק.
    • 12:50
    • 24.07.12

    אלא על טבע החברה. שני הצדדים רוצים להיטיב עם הפרט - השאלה היא באיזה אופן. הימין טוען שיותר חופש לפרט יטיב עמו, ובסופו של דבר עם החברה כולה. השמאל טוען שהתפיסה הזו דווקא _תזיק_ לפרט כי האדם חי בחברה, ואי שוויון יוביל לתסיסה, לקריסה של הערבות ההדדית והלדרדרות לחברה הובסייאנית שמתנכלת לפרטים בה (החלשים, שהם הרוב).
    הימין אינו יותר ריאליסט מהשמאל, ואינו מזהה "נכון יותר" את טבע האדם. שני הצדדים אגב (נניח מרקס מצד אחד, ואיין ראנד מצד) שני הם אוטופיסטים, ולכן שניהם כנראה לא ממש ריאלים. כדי להשכיל קצת לפני שמתיימרים להסביר לאחרים את "המציאות".

  •   ניתוח מרשים שעושה לשמאל הנחה משמעותית ביחס למציאות. האמת היא עגמומית הרבה יותר - הדאגה לחלש היא אינסטינקט לא-רציונלי של בנות טיפשעשרה וכלי טקטי טהור בידיהם של אופורטוניסטים ניהיליסטים כאלדד יניב. בעידן הפוסט-מודרניסטי אין אידאולוגיה, אין אחריות ואין דאגה למחר. שימוש ציני ומחוכם ברגשות, במיוחד ברגשות אשמה ובחמלה, הוא אחד מכלי הפרופגנדה האפקטיביים הבודדים שנותרו. את כל שאר הפרות הקדושות כבר שחטו באמצעות התיאוריה הביקורתית. ההיגיון הפשוט אינו מדבר עוד.  (לת) פטם .
    • 13:00
    • 24.07.12

  •   הניגוד הוא בין הימין הפרנואידי כסנופובי לבין השמאל המציאותי שנותן צ'אנס בזהירות לכוחות חיוביים  (לת) יוסי
    • 13:09
    • 24.07.12

  •   אתה מזלזל באינטליגנציה של השמאל  (לת) left
    • 13:43
    • 24.07.12

  •   אם עדיין לא הבנת שאין בהכרח קשר בין אינטיליגנציה למשמעות קיום, או בין כלים וטכניקות ומפות לשאיפות, רצונות וערכים אז אתה מצדיק את הזלזול בך. היכולת לענות על השאלה "איך" לא קשורה בהכרח ליכולת לענות על השאלה "למה".  (לת) פטם .
    • 20:01
    • 24.07.12

23 הארץ ,דרך כותרת פופליסטית ומעורפלת ,תומך בהסתה.אין קשר בין מהגר נאיבי שילדיו מחכים לשקל העלוב לבין חמאס.מתימטית האומלל מרוויח שש מאות דולר לחודש.ישראל מחפשת להתעמר בכושי במקום להפוך עורה האדנותי ולחתוך את האימפריאליזם,שנאת- הזר ולכונן שלום קבע שימוטט מאליו את חמאס חיזבוללה ומפעל ההתנחבולות .את זה בדיוק ישרבלוף רוצה למנוע.  (לת) הסתה
  • 12:17
  • 24.07.12

  •   אתה מתפרץ לדלת פתוחה.המאמר מעודד אותנו להלחם בעדם.אופן העברת הכסף נותן לנו מוטיבצית יתר.כך אנחנו גם תומכים ביתומים בעזה  (לת) tar
    • 13:27
    • 24.07.12

  •   ממש להקיא מגועל נוכח המוסרנות החלולה הזו שכל מה שיש בה זו נחמה לנפש מסוכסכת חולה בשנאה עצמית שיודעת להסתתר היטב תחת מעטה של צדקנות מזוייפת.  (לת) להקיא
    • 14:27
    • 24.07.12

24 השילוב של המוח הערבי והיושר המוסלמי נותן תוצאות מרשימות!  (לת) יוסי
  • 12:19
  • 24.07.12

25 אל קעידה והג'יהד האיסלמי החדיר הרבה מחבלים לישראל בחסות "פליטים"! אלי הרחובותי
  • 12:24
  • 24.07.12

יצא המרצע מן השק! הרבה מהמסתננים האפריקאים ש"הארץ" קורא להם "פליטים", הם מחבלים בשרות אל קעידה והג'יהד האיסלמי העולמי! הדרך היחידה להגן על עצמנו לפני שיהיה מאוחר, זה לשלוח את כל המסתננים ללא יוצא מן הכלל חזרה לאפריקה ויפה שעה אחת קודם! "המנהיגים" שלנו לא יוכלו לטעון בהמשך שהם לא ידעו! ראו הוזהרתם!!!

26 איזה כותרת מטעה ומסיתה מ
  • 12:36
  • 24.07.12

זה לא בדיוק שהפליטים/מהגרים עובדים ביודעין בשירות הארגונים האלה ועושים איתם יד אחת בעניין.

מנצלים אותם ללא ידיעתם.

חבל שאתם מחפשים בכוח להוציא שם רע לפליטים/מהגרים

  •   "את הסנונית הראשונה למנגנון ולחשדות שלפיהם בדרום תל אביב מסתתר תא טרור, סימן צעיר אריתראי בן 22 בשם כברי גבריוסוס. גבריוסוס נעצר במחסום תרקומיא (כביש חברון-קרית גת) באמצע יוני שעבר בחשד שהעביר כספים לארגון טרור, קשירת קשר לביצוע פשע ובעבירה על איסור להלבנת הון. יחד עם גבריוסוס נעצרו גם ערבי ישראלי מרמלה ופלסטיני תושב הכפר צוריף. מדובר ככל הנראה במעצר הראשון של מהגר אפריקאי בחשד למעורבות בטרור ביודעין." ביודעין.  (לת) ל.
    • 13:13
    • 24.07.12

  •   אין דבר כזה "פליטים/מהגרים", יש רק מסתננים מוסלמים! דמר94
    • 13:19
    • 24.07.12

    מכבסת המילים של השמאל לא עובדת! העם ברובו הגדול יודע שאין דבר כזה "פליטים/מהגרים", יש רק מסתננים מוסלמים מאפריקה שיובאו ע"י השמאלנים בשיתוף פעולה עם ארגונים ערביים ואנטישמים כדי "לאזן" דמוגרפית בין יהודים למוסלמים, שפירושו חיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית!

  •   נראה שיש הרבה שלא נתפסו  (לת) ד
    • 13:44
    • 24.07.12

  •   תקשיב טוב אוהד עבריינים שכמוך דני
    • 17:12
    • 24.07.12

    איש לא ביקש מהם להיכנס לכאן; איש לא רוצה בנוכחותם; הם אינם פליטים כי אם מהגרי עבודה.
    על מנת לטפל בהם כמו שצריך - כל מי שנתפס ישלח לעבודת פרך בדרום, במחצבות, בבניית כבישים בידיים בסיקול אבנים וכיוב. את השנים שהם בילו כאן והרוויחו כסף וסייעו לטרור הם יחזירו לנו בחינם.
    בתום ריצוי המאסר , הם יגורשו לאריתריאה. מה שיעשו להם שם - זבש"מ.
    מספיק כבר עם החמלה המזוייפת והצבועה הזאת שכ"כ אופיינית לתל אביבים האגואיסטים.

  •   חוץ מזה שכל האריתראים הם נוצרים. אל תתן לעובדות לבלבל אותך.  (לת) טספמרים
    • 17:50
    • 24.07.12

27 מי שמדבר על טירור... מי שמדבר על הלבנת הון... אם זה לא היה עצוב זה היה עצוב.  (לת) יש נתיבי כסף אדירים שאסור לבדוק
  • 12:36
  • 24.07.12

28 הבעיה תפתר כאשר יגרשו את כל המהגרים הזרים לארצותיהם. כדאי להתחיל באריתראים.  (לת) גדי
  • 12:42
  • 24.07.12

29 וואו בטח הכתבה הזו העלתה דילמה קשה... ג'וני הירוק
  • 12:45
  • 24.07.12

מצד אחד פליטים/מהגרים/מסתננים/שוהים בלתי חוקיים הסופגים את ידה הקשה של הממשלה הימנית/בריונית/לאומנית/פאשיסטית/נאצית אל מול:
לוחמי החופש/קאמיקזיים/פלסטינים הסופגים את ידה הקשה של הממשלה הימנית/בריונית/לאומנית/פאשיסטית/נאצית.
בטח היה קשה לעיתון לבחור צד הפעם. מזל שזה עיתון לאנשים חושבים...

30 חובה לגרש את מסתנני העבודה המוסלמים מאריתראה, סודן וניגריה. הם בעיה קיומית לישראל בכל אספקט. הראל מקיבוץ השמו"צ
  • 12:45
  • 24.07.12

הם סיכון ביטחוני ופצצת זמן (מעניין מה הם יעשו ואיך הם ינהגו כשישראל תהיה במלחמה והצבא וכוחות הביטחון יהיו עסוקים בחזית... מישהו חשב על זה?!)
הם גוזלים תקציבי רווחה מעניי עירנו.
הם מעמיסים על בתי החולים.
הם פשוט אסון למדינה היהודית והציונית.
ממשלות שרון/אולמרט וביביהו אחראים לכשל הנוראי הזה.
אם ישראל הציונית והיהודית חפצת חיים, חובה לסלקם מיידית וללא שום היסוס.

צנזורי "הארץ" הפקירו משמרתכם וצאו לאכול צהריים. תנו גם לדעתם של 97% מהציבור היהודי ציוני להישמע...

31 והיהודים שותים דם ילדים בשלושת הרגלים.  (לת) שמפניה - אני שברתי את הזכוכית בבנק בהפגנה
  • 12:52
  • 24.07.12

32 והיהודים בוללים דם תינוקות שנשבו במצות , סופגניות , אוזני המן ושרימפס  (לת) שמפניה - אני שברתי את הזכוכית בבנק בהפגנה
  • 12:53
  • 24.07.12

33 שיראו את נתיב הכסף של הקרן החדשה לישראל,בצלם ,שלום עכשיו,עדאללה מצויין
  • 12:56
  • 24.07.12

וכל שאר אוהבי ישראל.

  •   במקרה הזה הדברים גלויים, הבעיה היא להבין שמשהו מעוות בכספים ממקורות זרים שמשפיעים על השיח ופוליטיקה כאן, והכוונה -גם- למוסקוביץ' ושות'  (לת) וחוץ מזה אין עמותה כזו בארץ :)
    • 13:13
    • 24.07.12

34 המדינה עכשיו דוחפת את היד שלה לכסף של המהגרים עוד
  • 12:56
  • 24.07.12

שעובדים קשה ושולחים את הכסף מחוץ לבירוקרטיה המושחתת ,טוב יעשו עם יחקרו את הכספים של הטייקונים וראשי ממשלות ויראו גם שכסף,שח הלבנת כספין מגיע אל פוליטקאים לכיס

35 הבעיה היא החקיקה שמתעללת בהם ודוחקת אותם לפשע  (לת) סטודנט
  • 13:01
  • 24.07.12

36 יש לגייס את סיגלוש וחבריה עורכי הדין לשירות המדינה ואף לשלם להם משכורות עתק על מנת שיפעלו להוצאת הפליטים מכאן באותו המרץ שבו פעלו על מנת להכניס אותם.  (לת) פטם .
  • 13:04
  • 24.07.12

37 או סתם אופטימיסט אולי אני אנרכיסט בטבעי?
  • 13:12
  • 24.07.12

אני לא יכול שלא להתרשם מהיעילות, ההוגנות והאמון הבאים לידי ביטוי במנגנון העברת הכספים שהתפתח פה.
לפעמים בחסות עולם הפשע נעשים דברים שלעולם לא יכולים לקרות בעולם החוקי.

  •   אז לך תהיה סיינטולוג. הם מומחים בלגייס אנשים במשבר זהות באמצעות תמיכה נפשית, קורסים בהעצמה אישית, חברה אוהדת וכו'. בהחלט יש הרבה יעילות, הוגנות ואמון במערכת הזו. וגם העברת כספים. אני בטוח שתתרשם. אגב, אם אתה רוצה להתרשם מיעילות, גרמניה 1933-1945 היא הכתובת...  (לת) פטם .
    • 14:10
    • 24.07.12

38 מה קשור הלבנה?! זה שטויות, זה בטוח לא מלבין כספים כשמעבירים אותם לארגוני טרור אריתראים. תמצאו טיעונים יותר הגיוניים ללמה ארגונים פלסטיניים עוזרים לפליטים להעביר כספים למשפחותיהם, כי להלבין זה בטוח לא מלבין. מקסימום משחיר :)  (לת) די להפחדה
  • 13:14
  • 24.07.12

39 השמאל מפגר מכדי להבין לעומק את אוייבי ישראל לסוגיהם. אשר
  • 13:18
  • 24.07.12

השמאל צריך לשמור על מה שיש במדינה ולא לקעקע בזכות המדינה להתקיים כמדינה חופשית ודמוקרטית.

40 מהגרים??עוד מעט תהפכו אותם לעולים ותתנו להם דירה ואוטו..סה"כ פולשים מאפריקה  (לת) אלף מם
  • 13:28
  • 24.07.12

41 כסף שחור, ללא מיסוי, שיוצא מהמדינה. יש כשל גדול מזה? שולצה
  • 13:32
  • 24.07.12

תודה ביבי שהרסת לנו את המדינה.

42 רק שירות לאומי אזרחי חובה למי שאינו מתגייס לצה"ל ישחרר אותנו מהעבודה הזרה ויפטור אותנו מצרותיה וסכנותיה  (לת) לאו
  • 13:37
  • 24.07.12

43 קודם כל, אלה לא מהגרים - אלא מסתנני עבודה. לכל היותר, לו היה עורך בעיתון, היה לכל היותר מניח לכם לכתוב "מהגרים בלתי חוקיים". לפחות הפסקתם עם שקר ה"פליטים", כביכול יתכן שאריתריאי שהגיע ממצרים יהיה פליט... שנית, נכון נהדר איך ההסתננות מאפריקה מועילה לנו בכל התחומים? לא רק הפיכת שכונות שלמות בתל אביב לאיזורים שרק מופרע יסתובב בהם בשעות החשיכה - הנה, גם צינור הלבנת כספים! שיהיה קל יותר לחמאס לרכוש מטענים, מה. מודרניסט .
  • 13:40
  • 24.07.12

קודם כל, אלה לא מהגרים - אלא מסתנני עבודה. לכל היותר, לו היה עורך בעיתון, היה לכל היותר מניח לכם לכתוב "מהגרים בלתי חוקיים". לפחות הפסקתם עם שקר ה"פליטים", כביכול יתכן שאריתריאי שהגיע ממצרים יהיה פליט... שנית, נכון נהדר איך ההסתננות מאפריקה מועילה לנו בכל התחומים? לא רק הפיכת שכונות שלמות בתל אביב לאיזורים שרק מופרע יסתובב בהם בשעות החשיכה - הנה, גם צינור הלבנת כספים! שיהיה קל יותר לחמאס לרכוש מטענים, מה.

44 אתם בכלל לא קולטים מה קורה..... על כל 100 $ מתפרנסים בדרך אל היעד מאכערים שגובים כ-25% מהכסף מלבד הבעייתיות בשיטה
  • 13:51
  • 24.07.12

זה שכל מיני שחורים בשכונה כבר עושים אלפי דולרים בחודש על גב האחים שלהם, זה לא חדש. וזה שהבאבות של הקייסים עושים עשרות אלפים בחודש - גם זה לא חדש, וזה שכל מיני מאכערים יהודים וערבים עושים מאות אלפיםבחודש - גם זה ידוע. בסוף, המשפחה של השחור באריתריאה מקבלת על כל 100 $ שהוא שולח, 100 דרכמות או 100 זלוטי, והם מבסוטים עד הגג של בקתת הקש...........

45 מסכנים איך אתם מנסים להקל על עצמכם אחמד עכו
  • 13:53
  • 24.07.12

"פלסטינים תושבי הגדה או עם ערבים תושבי מזרח ירושלים" הערבים תושבי מזרח ירושלים הם סודנים או מרוקאיים ??

46 ואני חשבתי שהם מסכנים. איך כל שנה מוציאים יותר מחצי מילארד שקל מהמדינה?איך יש להם כסף???  (לת) ציוני
  • 14:13
  • 24.07.12

47 כולם צודקים חוץ ממי שטועה אלעד
  • 14:16
  • 24.07.12

הנתונים שהכתב מביא מרשימים. אין ספק שהושקע המון בהכנת הכתבה שהיא רצינית וחשובה. כיום פחות מ10% מהכספים מועברים באופן חוקי, כלומר- נעשה נזק אדיר כיום. העברת החוק אולי תמנע הגעת מהגרים נוספים. כבר נמסר כי המספרים מצטמצמים ואין מניעה שחוק זה לא יצמצמם יותר. כך, מנסה ממשלת ישראל לטפל בתופעה בכללה ולא בסימפטום שלה. מטרת החוק היא לצמצמם את ה"עוגה" של המהגרים כלומר את סך הכנסתם, את החלק של השש מאות מיליון ולא את החלק של החמישים מיליון שמועברים חוקית. זו מטרה לגיטימית אפילו לגיטימית מאוד
נדרשת מדיניות ממשלתית בטיפול בכל תופעת המהגרים לאחר שנים של הזנחה. למדיניות זו צריכים להיות פנים רבות ולדעתי גם לחוק זה יש מקום וגם לחוקים נוספים שאולי ייסעיו למהגרים להעביר את כספם באופן חוקי שימנע העברת לגורמים כאלו. ואגב כן- גם לגרש...

48 די לפרסה הזאת להעיף את כולם על מטוסים ומייד לפני שזה יגמר באמת לא טוב - לכל אלא שמשווים את מצבם לשואה - אני ממש לא זוכר שבגיטאות נתנו אפשרות טיסה + 1000 יורו מתנה !!! יש פה 100 אלף מהגרי עבודה שלוקחים פרנסה לדירות מישראלים כי הם גרים 10 בדירה - עמותת א.ס.ף והקרן החדשה מעודדים אתם להגיע הם מגינים עליהם בבתי משפט  (לת) ירון זהבי
  • 14:19
  • 24.07.12

49 מחוקק טיפש(חבר כנסת טיפש) קם בבוקר וחושב לעצמו: "איזה חוק אני אחוקק היום?" ויורה מהשרוול עשרות חוקים חסרי כל טעם ומשמעות שבינם לבין פתרון הביעה אין שום קשר, אבל מדוע שזה יפריע להם? קחו את תופעות הזנות הסמים וההימורים בתור דוגמה מצוינת  (לת) ערן
  • 14:36
  • 24.07.12

50 לשכנם בעיר אוהלים בדרום עד גירושם! את כווולם ויפה שעה קודם! הארגונים יועילו לסייע להם באפריקה.  (לת) נעמה
  • 14:38
  • 24.07.12

51 מסתננים רינה
  • 14:38
  • 24.07.12

צריך לגרש את כל המסתננים ומיד מה קרה לנו לתת למסתנן
להכנס לארץ תלמדו מאנגליה ומארצות הברית שארצות הללו מחזירים
את המסתננים מיד לארצם. אולי ביבי יפרנס אותם מה?????????

52 אריתריאה שולטת בכלכלה ובביטחון של ישראל שין גימל
  • 14:40
  • 24.07.12

המהגרים מאריתריאה ולא הממשלה הם האחראים על האסון שדופק בדלתות המדינה. הם אלי- ההון האמיתים שלנו. חדשות שכאלה נראות כגרסה מיוחדת של פרוטוקולים מוכרים.

53 מתוחכם למדי. לוקח זמן עד שמבינים את הסאבטקסט של האייטם, שמבקר את החוקים הדרקונים של ישראל. כבוד!  (לת) עודד
  • 14:42
  • 24.07.12

54 לצערי לישראלים רבים, ובינהם גם מקבלי החלטות ובעלי עמדות מפתח, חסרים את המורכבות המחשבתית כדי להבין את הבעיה ולפתור אותה. הם מסוגלים רק לקבל החלטות פופוליסטיות, גם אם בפועל הם יביאו להרעת המצב בטווח המיידי והארוך. אפשר לומר שזה מאפיין את המדיניות הישראלית  (לת) והשרים -הם עסוקים במכונית השרד
  • 14:45
  • 24.07.12

55 מעורבים בזה גם רוכבי אופניים  (לת) מומו
  • 14:49
  • 24.07.12

56 את כ-ל המסתננים שהינם מהגרי עבודה ומצויים פה למען הכסף, וחלקם בודאי פעילי טרור- הביתה! עכשיו! עד אז למחנה אהלים בדרום!  (לת) אורי
  • 14:52
  • 24.07.12

57 ארגוני הטרור היהודים-גזענים-מתנחלים ממומנים מכספי המסים של כולנו באופן גלוי  (לת) משלמת מסים
  • 14:53
  • 24.07.12

58 בחירת מילים אומללה לכותרת סבסטיאן
  • 15:02
  • 24.07.12

הכותרת מוציאה שם רע למהגרים מאפריקה. מקיראתה ניתן לחשוב שהמהגרים האלו מסייעים ביודעין לאירגוני טרור. כשקוראים את גוף הכתבה מבינים שבעצם אירגוני הטרור מנצלים את מדיניות הממשלה כלפי המהגרים ואת המהגרים עצמם כדי לעקוף את הסנקציות שיש על המימון שלהם.
אני בטוח שעורכי הארץ מוכשרים מספיק כדי למצוא כותרת שתטיב לבטא את תוכן הכתבה מבלי להסית עוד נגד המהגרים - זה גם כך קל מדי במדינת ישראל.

59 כל כך הרבה מילים על הטעיה אחת גדולה. יוקו
  • 15:48
  • 24.07.12

עובדות:

1. מדובר במסתננים/מהגרי עבודה בלתי חוקיים.
2. הם מוציאים כספים "שחורים" (ללא קשר לצבע העור שלהם, תפסיקו עם הגזענות) בצורה בלתי חוקית מהארץ.
3. הכסף שעוד עלולים לעבור לחמאס הם 50 מליון מתוך 600 מליון. ז"א 8.3% בלבד עוברים דרך ערוצים רשמיים.
4. 550 מליון כבר זורמים דרך כיס של חמאס וחבריו אבל אנחנו פתאום בסכנה נוראית שה-50 מליון הנותרים גם יעברו לחמאס? כאילו, עכשיו אנחנו אמורים להיות נורא מודאגים? 550 מליון שכבר זורמים שם לא מפריעים לעיתון הארץ?
5. בישיבת הממשלה וגם בהחלטתה מובן שהרשויות יודעים על כך ומתכוונים לטפל בכך. איך - הם לא סיפרו לנו ואולי טוב שכך. זה לא נושא שצריך לעמוד בדיון פומבי ועוד מול עיתונאי "הארץ" המודאגים.
6. כן, לגבי הפרקליטה האנונימית. גברת - זאת בדיוק העבודה שאת וחברייך הרבים צריכים לקום ולעשות. לחסום כל אפשרות שאגורה אחת תעבור דרך החמאס וארגוני הטרור.
בשביל זה את מקבלת משכורת. לו זה היה קל לעשייה - לא היו מעסיקים אותך בפרקליטות והיית מוכרת עגבניות בשוק הכרמל או תמונות בגלריה ביפו.
כי אכיפת חוק זה לא נפנוף באצבעות בישיבות בכסא רך מתחת למזגן וחוסר אחריות בכל כישלון. זאת מלאכה קשה, מאתגרת ומכובדת ביותר. ואם את לא מסוגלת לבצע אותה כדאי שתפני את המקום למועמד ראוי יותר שידאג לציבור אזרחי ישראל במקום לחלק ציטוטים לעיתונאים על "כמה זה קשה ובלתי אפשרי".

ואלה החדשות המרעישות שיש להסיק מהכתבה החדשנית הזאת.

60 תופעת ההסתננות מאפריקה בכללותה היא פעולת טרור כנגד מדינת ישראל חנה דרום ת-א
  • 15:51
  • 24.07.12

ארגוני הטרור מממנים את הברחות המסתננים לישראל דרך סודן ומצרים, הכספים שמשולמים לבדואים מסיני מממנים פעילות ג'הדיסטית של הברחות נשק וסמים לעזה והכספים של המסתננים מאפריקה חוזרים לארגוני הטרור באפריקה, דרך ארגוני טרור פלסטינים. הם מקזזים את עלויות הברחת המסתננים ואת היתר מעבירים למשפחות. זו המגמה מלכתחילה. נציגת הפרקליטות טועה בגדול וכך גם ארגוני הסיוע.

61 והיהודים צריכים להיות "רחמנים בני רחמנים" כלפי הזרים?!!!!!!!!!!!!!!  (לת) מיכל מירושלים
  • 16:09
  • 24.07.12

62 לכל יפי הנפש תהיו בטוחים שגם מחבלים נכנסו איתם בוב
  • 16:17
  • 24.07.12

לגרשם מיד ןלא לתת להם להיכנס
ביבי אתה חלש
תשלח את שרה לגבול
ותאמין לי שאף סודני אריתראי וכו לא ירצו להכנס לישראל

63 כל מהגר שנתפס בפעולה בלתי חוקית יגורש לאלתר!!! חסוס
  • 16:21
  • 24.07.12

אין בעיה עם כל המהגרים. מי שעושה אפילו עבירה קטנה ידע שהוא עולה על המטוס הראשונון למדינת המוצא שלו גם אם נשקפת סכנה לחייו.
כל זאת כולל העברות כספים לא חוקיות גניבות וכו'

64 צונאמי אפריקאי של מסתננים מוסלמים שחלקם ההם "פעילי טרור" של אל קעידה , חמאס, חיזבאלה והג'יהד העולמי! בנטלי
  • 16:30
  • 24.07.12

יש להעיף מיידית את המסתננים המוסלמים יחד עם תומכיהם השמאלנים ויפה שעה אחת קודם! השמאלנים שייבאו את המסתננים המוסלמים שואפים לשתי מטרות אחת חיסולה הדמוגרפי של ישראל כמדינה יהודית ע"י הצפתה במוסלמים והשניה היא הכנסתם בדלת האחורית של פעילי טרור מוסלמים שיחד עם הערבים "הישראלים" בשעת מלחמה עם הערבים יתקיפו את ישראל מבפנים! להעיף עכשו!! להעיף עכשו!! להעיף עכשו!!

65 למה לא מכניסים לכלא את כל ארגוני הסיוע. עכשיו ברור שהאפריקאים תורמים לטרור (ולפשע) שאול
  • 16:37
  • 24.07.12

הגיע הזמן שהמדינה תגרש את כולם ללא בג"צ ודומיו.
זה או אנחנו או הם
ת ת ע ו ר ר ו

66 להחרים מסעדות ועסקים המעסיקים אפריקאים (חולים)  (לת) תעוררו
  • 16:39
  • 24.07.12

67 זאת אומרת שארגוני הטרור הערבושיים גוזרים קופון שמן של 100 מיליון שקל בשנה!!!  (לת) zt
  • 17:30
  • 24.07.12

68 אוקי... הם שולחים כסף לחו"ל בדרכים לא חוקיות.. הדרך של הכסף לאפריקה רצופה ערבים מן הסתם... מה הקשר לטרור? גרר
  • 17:39
  • 24.07.12

או שהשב"כ כבר לא טורח להבדיל בין פעילות פלילית לבין טרור? ערבי שעובר על החוק הוא מן הסתם טרוריסט?

69 אדון תמיר כהן. הכותרת "הצהובה" של הכתבה מוסיפה דלק למדורת השנאה הגזענית. לא לכבודו של עיתון הארץ .מחר כששוב ירו בפליטים אתם תהיו חלק ממעגל השנאה. .  (לת) שנו הכותרת בבקשה!
  • 17:39
  • 24.07.12

70 תעבירו אותם לדרום הארץ למרכזי הקליטה ומשם החוצה.זו פצצת זמן  (לת) עת לפעול
  • 17:58
  • 24.07.12

71 והפתרון הוא פשוט , להחזיטר באופן יזום את כל המסתננים לארצותיהם. שולי
  • 18:03
  • 24.07.12

כך נוהגת מדינה שאחראית לאזרחיה ומונעת פעילות לא חוקית ואפילו חבלנית בארצה.

72 לפי המאמר נראה שאותם אירגוני טרור הרבה יותר ישרים מהבנקים בישראל ששודדים את אזרחי ישראל לאור היום ובלי שהשב"כ יודעי שהם אירגוני טרור  (לת) בנק טרוריסט
  • 18:04
  • 24.07.12

73 הכתבה לא משכנעת שבאמת יש פה עניין של הלבנת כספים, ועזרה לפלסטינים. נשמע יותר כהמצאה של חוגים אינטרסנטים שהשקר אינו זר להם.  (לת) גרין
  • 18:27
  • 24.07.12

74 למה עוד יש כלכך הרבה מסתננים, למה לא מעיפים אותם כבר מכאן  (לת) שולה
  • 18:40
  • 24.07.12

75 ברור שההחלטה שגויה ויש לבטלה במהירות לא שייך לאידאולוגיה כלל
  • 19:19
  • 24.07.12

על החלטות דומות כגון איסור הזנות או מכירת אלכוהול אפשר לעבור בשקט כי אין בהן פגיעה כה ישירה בביטחון המדינה. על החלטה לאסור הוצאת כסף לחו"ל חייבים לצעוק גוואלד. גם תוספת עשר חטיבות טנקים על חשבון פיות רעבים לא יפצו על כזו נפיחה.

76 יש רשת יותר מסוכנת עודד מ
  • 19:47
  • 24.07.12

שמוציאה כספי פנסיה וקונה נדל"ן במזרח אירופה.

77 הוא מעביר 2000 דולר!!!! כל כמה שבועות!!!, הוא בטח משאיר לו גם סכום דומה למחייה. כלומר, כדי להעביר סכום כזה הוא צריך לעשות 16000!!! שקל בחודש. אז על מה כל ההפגנות אם אפשר לעשות סכומים כאלו בקלות.  (לת) גל
  • 20:07
  • 24.07.12

78 אין כיבוש איתן
  • 23:47
  • 24.07.12

מדינות ערב רצו להשמיד את ישראל ב1967 עד היום

79 it's time... יוני
  • 02:13
  • 25.07.12

for the jewish KKK

80 קודם כל להעניש מעסיקים כמו רשת ישרוטל  (לת) עושים כסף ושהמדינה תלך לעזעזל
  • 02:51
  • 25.07.12

81 ברכות חמות ליריב אופנהיימר על קבלת אזרחות כבוד מטעם המועצה האזורית שומרון. יריב קיבל את הכבוד בשל תרומתו הייחודית לפיתוח ואכלוס השומרון.  (לת) עלה והצלח!
  • 11:10
  • 25.07.12

פרוייקטים מיוחדים