המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בג"ץ למדינה: מצאו פתרון לתושבי כפר שעתיד להיהרס

הכפר זנוטה בדרום הר חברון מיועד להריסה בין השאר כי הוא ממוקם על אתר ארכיאולוגי. השופט מלצר מתח ביקורת על נציג המדינה: "יש לכם אחריות"

בג"ץ הורה היום (שני) למדינה להודיע מה הפתרון שבכוונתה לספק לתושבי הכפר הפלסטיני זנוטה המיועד להריסה, בין השאר בגלל שהוא ממוקם על אתר ארכיאולוגי. הכפר שבדרום הר חברון מאוכלס ב-27 משפחות. ב-2007 עתרו התושבים נגד הריסת המקום וקיבלו צו ביניים מבית המשפט. באחרונה החליטה המדינה כי הליכי ההריסה יחודשו.

פרקליטת העותרים, עו"ד נירה שלו, אמרה בדיון שהתקיים היום כי "התושבים נמצאים במקום מלפני 67' ומחובתו של הצבא להסדיר את הבנייה במקום". נציג המדינה, עורך הדין יצחק בר, השיב כי אין אפשרות להסדיר את הבנייה במקום כיוון שמדובר באתר ארכיאולוגי.

השופט חנן מלצר מתח ביקורת ואמר לנציגי המדינה כי "יש לכם אחריות כמושל צבאי, אתם בתור שלטון צריכים למצוא פתרון בדרך אלטרנטיבית". לדבריו, "זה לא, פשוט להגיד: 'נהרוס, אבל אנחנו לא יודעים לאן ילכו. תפקידו של המושל הצבאי הוא למצוא פתרון". השופטת עדנה ארבל אמרה בדיון: "כדאי לחשוב מראש לאן הם הולכים, לא אחרי".

נציג המדינה השיב כי זו לא אחריותו של המושל הצבאי למצוא פתרון עבור תושבי הכפר. בתום הדיון הורו השופטים למדינה להודיע תוך 30 יום על פתרון וכן להודיע האם בכוונתם להגיש תוכנית להסדרת הבנייה במקום.
 

תושבי הכפר זנוטה בדרום הר חברון
תושבי הכפר זנוטה בדרום הר חברון. צילום: האגודה לזכויות האזרח



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ומה אמר נועם סולברג השופט המתנחל? היה במיעוט?  (לת) כיבוש-דיכוי- גזל
  • 11:45
  • 30.07.12

  •   לא ציטטו אמירות שהוא אמר בדיון א
    • 12:53
    • 30.07.12

    אשר להחלטה שניתנה בסוף הדיון, נראה שהוא הסכים לה, אחרת היו מציינים זאת. ככלל, מחלוקות בין השופטים בהליכי ביניים הן די נדירות. למשל, היו מחלוקות כאלה בין השופט (דאז) אדמונד לוי ליתר השופטים, בעת הדיון על תוכנית ההתנתקות - הוא רצה להיענות למרבית הבקשות שביקשו העותרים; אך זה היוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל.

    העובדה שסולברג הוא מתנחל לא אומרת שהוא תומך בהכרח בהרס בתי תושבים בלי למצוא להם פיתרון. לכאורה אין הכרח שהמתנחלים יתמכו בהתעמרות באוכלוסיה הפלסטינית, למרות שבפועל נדמה שרובם תומכים בכך, ושעצם התיישבותם במקום היא התעמרות כזו.

  •   רק שמאלן סהרורי לא שם לב לעובדה שנועם סולברג יישר לחולוטין קו עם החונטה השמאלנית השלטת.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 14:48
    • 30.07.12

  •   נראה לי שהיו צריכים לבקש מהממשלה לנסר את הבתים ולהעביר אותם בעלות של 40 מליון שקל  (לת) מיכאל
    • 14:53
    • 30.07.12

02 גם העיר אלעד יושבת על תל עתיק גאוגרף
  • 11:48
  • 30.07.12

קברים , מבנים, מתקני תעשיה ועוד. זה לא הפריע לאף אחד כולל התושבים הדתיים.

  •   גם שיח מוניס יושבת על שטח עתיק, ולא סתם עתיק אלא כבוש!!!! ובמחשבה שנייה, גם מסגד אל אקצה בנוי על שטח כבוש (מהיהודים), ובמחשבה שלישית, בעצם כל כפר ערבי פה בארץ בנוי למעשה על חורבותיו של יישוב יהודי קדום יותר  (לת) הסטוריון
    • 14:52
    • 30.07.12

03 "תפקידו של המושל הצבאי הוא למצוא פתרון",,, ?! האומנם ?! כשההוראה, גם אם היא לא כתובה, היא לגרש לגרש לגרש ?! למה מה קרה ?! שר הבטחון החליף את עורו הימני ?!  (לת) אל תגלגלו את החובה אל המושל הצבאי - אלא אל שר הבטחון - שמה הוא שווה כולם יודעים - א פ ס !
  • 11:50
  • 30.07.12

04 אזניים ערלות,,, עיניים סומות בחזיון משיחי,,, ולב כובש ימני אטום.  (לת) ממשלת ישראל איבדה את הלגיטימיות שלה .
  • 11:54
  • 30.07.12

  •   להזכירך, זו הייתה ממשלת שמאל שכבשה את הגדה, ממשלת שמאל שלא נסוגה מהם לאחר המלחמה וממשלת שמאל שגם לא סיפחה אותם.  (לת) מפא"י
    • 14:45
    • 30.07.12

05 כל הכבוד לבית המשפט אלונה
  • 11:54
  • 30.07.12

קו השפיות האחרון במערך השלטוני המושחת

06 מסכנים. היכן היה בג"צ עם אחריות המדינה בגבעת האולפנה. בושה וחרפה  (לת) אשר
  • 12:04
  • 30.07.12

  •   אתה משווה ישוב שהוקם לפני 67 לאולפנה שהוקמה זה עתה מטעמים פוליטיים מיכל
    • 12:51
    • 30.07.12

    מה אם האדם איננו יהודי אזי יש לרמוס את זכויותיו ?אשר נו באמת ?לא בענייני פוליטיקה עסקינן אלא מוסר .

  •   בג"ץ בהחלט דאג מעל ומעבר לגבעת האולפנה גדעון
    • 12:54
    • 30.07.12

    יש משפחה מגבעת האולפנה שנזרקת לרחוב? לכולם סודרו מגורים חלופיים - בבית-אל עצמה. אבל למה לא להכפיש?

  •   אתה מתכוון לגבי הכשרת גזל רכוש פרטי וזיוף מסמכים לשם "שמים"?  (לת) עמוס מתקוע
    • 13:05
    • 30.07.12

  •   הם שיקרו. רמאו. גזלו. ורמסו. ולהם היה לאן ללכת וקיבלו אינספור פיצויים.  (לת) חח
    • 16:57
    • 30.07.12

07 כרגיל החולרות מהבגץ גרגישים לערביםונבלות ליהודים  (לת) פרופ' יצחק סגל
  • 12:04
  • 30.07.12

08 הרשות הציונית ממשיכה בטועבת הטיהור האתני. כל ירושלים, למשל סילוואן, היא אתר ארכיאולוגי מהשלא מפריע לציונים לבנות ולגרש. הנה, את מוזיאון הסבלנות החוצפנים בונים על בית קברות מוסלמי. כל ההתנחלות הציונית בסילוואן נבנת על אתר אריכיאולוגי. אבל לגוזלי הגזל החמסאנים מפריע ישוב עלוב של עניי עולם בדרום הר חברון....  (לת) מזל של הציונים שאין אלוהים בשמיים
  • 12:04
  • 30.07.12

  •   השנאה החולנית למדינת ישראל,המפעפעת ממעוותי השמאל הקיצוני,ראוייה למחקר מדעי מעמיק.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 14:51
    • 30.07.12

09 להאג. ממשלת ישראל איבדה את הלגיטימיות שלה. ובג"צ איבד את כוחו.
  • 12:05
  • 30.07.12

להצלת ישראל.

10 לעזה מוטי
  • 12:10
  • 30.07.12

מה הבעיה

11 הרב קוק מתהפך בקברו שזאת מדינות היהודים. הארץ תקיא אותנו ממנה.  (לת) שי
  • 12:13
  • 30.07.12

12 מדינת היהודים הפכה למדינת אפרטהיד מרושעת. זו בושה יותר ויותר גדולה להיות ישראלי!  (לת) גולה בארצו.
  • 12:14
  • 30.07.12

13 כובשים לא כובשים אמיר
  • 12:21
  • 30.07.12

מה זה אומר לא אחריותו של המושל הצבאי? אז של מי? או שמנהלים שטח כבוש עם כל המשתמע או שהופכים לחלק ממדינת ישראל עם מה שמשתמע לגבי התושבים במקום (ולגבי הדמוגרפיה ואופיה היהודי של ישראל) אין משהו באמצע.

14 הפאשיזם של ממשלת ישראל לא חורה לי, כפי שחורה לי התנהגות בת היענה של בית המשפט.  (לת) Yigal Cohen
  • 12:26
  • 30.07.12

15 החלטת "בג"ץ" משקפת יותר את האדוניות והגזענות שהחברה הישראלית-יהודית נספגה בהם עד תום: מהיכן הזכות או אפילו התפיסה שיש לנציגי "המדינה" זכות לנשל בני אנוש חסרי מגן מביתם הדל, ובמקרה זה להחליט לא לנשל כאילו שהנישול עצמו היה זכותו של הצד הכובש. מבינים לאיזה שפל אנושיות הגענו? מי שלא מבין מדוע אינו מבין - נמצא שם: הארס מהכיבוש-ביזוי צלם אנוש הכריע אותו!  (לת) אליהו בהר
  • 12:33
  • 30.07.12

16 כמה פעמים עלי להזכיר לכם שציונות היא גזענות?  (לת) ויויאן ה'
  • 12:40
  • 30.07.12

  •   אני ציוני שחושב שתקומתו של העם היהודי היא בארץ ישראל. באותה הזדמנות אני גם נוטה לשמאל ובעד החזרת שטחים... מיכאל
    • 15:02
    • 30.07.12

    ציונות היא תנועה / תפישה, חלק מאנשיה לוקים בגזענות.

    אותו דבר בכל תנועה בארצות ערב המקיפות אותנו. ובהרבה מיקרים המצב שם חמור לאין ערוך ממצבנו.

17 זו בהחלט אחריותכם, קבעתם תקדימים בעניין המאחזים - עכשיו תעמדו בהם גם בעניין הזה א
  • 12:48
  • 30.07.12

אם זו אחריותכם למצוא פיתרונות לתושבי מגרון וגבעת האולפנה, למרות שהמקומות נבנו לא רק שלא כחוק ולא רק בלי היתרי בנייה, אלא גם על קרקע פרטית של פלסטינים - אז בטח ובטח שזו אחריותכם למצוא פיתרונות לפלסטינים שבנו על קרקע פרטית של עצמם, אך ללא היתרי בנייה.

18 אזרח לבג"ץ: לשלוח אותם לירדן, אין להם מה לחפש פה!  (לת) משה
  • 12:53
  • 30.07.12

  •   למה מי אתה שתעקור ותשלח את העם שחי כאן ? לך אתה לים. אין לך מה לחפש במדינת ישראל הדמוקרטית.  (לת) חסר שורשים כמוך לא מבין מה זה מולדת.
    • 18:13
    • 30.07.12

19 עקורי גוש קטיף??? שאכפת לו.
  • 12:54
  • 30.07.12

קודם שימצאו פתרון לאותן משפחות יהודיות אשר זה כשבע שנים טרם נמצא להן פתרון הולם ונסחבות כסחבות,אשר נעקרו מאדמן בארץ הקודש. בושה וכלימה.

  •   נמאס ממכבסת המילים, לא נעקרו, פונו בהחלטת ממשלה לגיטימית אלון
    • 13:58
    • 30.07.12

    ועזה מעולם לא הייתה ארץ ישראל. חבל שהמשיחיים האלה לא לומדים הסטוריה

20 ולמה שיעברו ???? רבים חושבים שהם ישראל אוהב
  • 13:07
  • 30.07.12

פשוט צריכים להיתאדות ,,,,יושבים על תל ארכיאולוגי ? ( עם קברים או בלי קברים ,,,) אין בעיה - שיתאדו ונגמר - מספיק עם הגישה הזו כלפי מרבית תושבי השטחים במקומות שלא מתאימים לישראל

21 צביעות איפה ואיפה !!  (לת) יהודי
  • 13:18
  • 30.07.12

22 כמה תחזיות: בארשבעי
  • 13:26
  • 30.07.12

א. בג"ץ בסוף יפסוק לטובת המדינה (הכל משיקולי ביטחון, כמובן), והכפר ייהרס.

ב. בלי קשר לתוצאות המשפט, הצבא והממשלה יצפצפו צפצוף אחד ארוך על מה שיגידו להם השופטים, לא יציעו שום אלטרנטיבות, ויהרסו את הכפר.

ג. להתנחלות שתוקם על אדמות הכפר בעוד כמה שנים לא יפריע שיש שם אתר ארכיאולוגי.

23 בג"צ הוא אבי תופעת ההתנחלות. פסיקותיו הן שלא מנעו את ההתעללות רבת השנים בפלסטינים ובאדמותיהם ורכושם ואיפשר את כל המעשים המתועבים של ממשלות ישראל שיצרו את מפלצת ההתנחלויות. בג"צ יכול לתקן את המעוות. עליו לעשות פרסה בפסיקותיו ולהתחיל ליישם את החוק והצדק. יותר קל לנמק פסיקה צודקת מאשר ללהטט במילים ורטוריקה שמפירה את זכויות האדם הערבי תוך שירת הלל מזוייפת לחשיבותן וקדושתן. שופטי בג"צ אמורים להבין שהמשך ההתנחלות הפראית בגדה תביא כליה על המפעל הציוני כולו וכמו שתרמו תרומה מכרעת ושלילית לאפשר אותה, כך עליהם ובכוחם לעצור את התהליך ההרסני רגע לפני אסון בלתי נמנע ובלתי ניתן לתיקון  (לת) מי שקילקל יכול לתקן
  • 13:33
  • 30.07.12

24 האירוניה היא שצורת החיים של תושבי הכפר הפלסתיני אוי
  • 13:38
  • 30.07.12

קרובה לאין שעור לאורח חייהם של אבות אבותינו מאשר המתנחלים "הדתיים" שלא לדבר על החרדים לובשי הפרוות הצפון ארופאיות השחורות

25 מה שבטוח שתושבי דרום הר חברון זורם דם יהודי אותנטי יותר מהאשכנזים שגרים באזור ויותר מכל החלוצים הרוסים והפולנים שעלו לפלשתינה .  (לת) יהודי אותנטי
  • 13:47
  • 30.07.12

26 למוטי מ-8: רמרם65
  • 13:52
  • 30.07.12

אולי תלך אתה לעזה ? יש שם לא מעט מטומטמים כמוך.

27 היתכן מיכאל
  • 13:57
  • 30.07.12

היתכן לפנות, לגרש, ל"התנתק" ללא שהמדינה מכינה אלטרנטיבה ראויה ? ממש לא ! גוש קטיף באמת לא היה כאן "יש פתרון לכל מתיישב" מישהו זוכר ? איפה היו אז שופטי בג"צ עם ה"שאלות הנוקבות" ?

28 אז לפנות עכשיו כל אתר ארכיאולוגי מיושב כולל ירושליים אלון
  • 14:00
  • 30.07.12

ממתי ארכיאולוגיה היא סיבה לפינוי תושבים? ואם מפנים למה שלט ינסרו את הבתים ויעבירו לגבעה סמוכה? למה דין גבעת האולפנה שונה?

29 פרצופו המכוער של הכיבוש  (לת) נפתלי אור-נר
  • 14:11
  • 30.07.12

30 לנסר את הבתים בעלות 300 מליון ולהעביר 100 מטר איש צדק
  • 14:19
  • 30.07.12

כמו כן על כל בית לבנות 300 בתים שווין זכויות, מדינה דמוקרטית אהההה סליחה זה ביבי, מזל שלא מעביר אותם למחנה ריכוז

31 סוף סוף חדשות טובות  (לת) גיל
  • 14:22
  • 30.07.12

32 5 מליון שקל סיוע ומעבר לירדן אין פתרון אחר
  • 14:23
  • 30.07.12

טוב לכולם

33 וכי מישהו חשב שהבג"צ השמאלני יפסוק להרוס את המבנים הבלתי חוקיים האלו?!  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 14:47
  • 30.07.12

34 ארץ אבותנו מתל-דן ועד אום רשרש אתר עתיקות אחד גדול וירושלים ועכו ויפו ובית ראש הממשלה בקסריה גם  (לת) פלץ
  • 14:50
  • 30.07.12

35 אין לנו מצפון ובושה דרור
  • 15:19
  • 30.07.12

כנראה שכבר לא נהפוך למוסריים אף פעם יותר

36 איזה מסכנים, נלכדו פה שלא בטובתם תיאוריית המעמקים
  • 15:41
  • 30.07.12

הסבל היהודי הפך לדמון
ועכשיו מוציא את זה על הפלסטינים
תינוקה של רוזמרי הגיח לעולם, והוא מחולל פורענות
ישמור אותנו אלוהים.
אבל הכל ימצא את איזונו בסופו של דבר...אל דאגה
כל אחד יקבל (בדיוק) את מה שמגיע לו בחשבון סופי
[ז(צי)ונות]

37 ומה היתה תגובת נועם סולברג, שגם הוא יושב בדין: Off with their heads?  (לת) לקוניוס
  • 16:55
  • 30.07.12

38 ישראל תשלם פיצויים והם יעזבו כמו גדולים  (לת) תתעוררו
  • 01:16
  • 31.07.12

39 את ההתנחליות יש להרוס, אחכ לא מבינים למה שונאים אותנו בעולם הערבי  (לת) אילן
  • 12:53
  • 01.08.12