המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

נתניהו: מי שיקבע אם לתקוף באיראן זה הדרג המדיני ולא הצבאי

בראיונות לערוצי הטלוויזיה, התייחס רה"מ לפרסומים סביב התנגדות הרמטכ"ל גנץ לתקיפה. הוא הוסיף כי "ישראל אינה יכולה להסתמך על אף אחד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שלישי) בראיון לערוץ 2 כי טרם קיבל החלטה בנוגע לתקיפת מתקני הגרעין של איראן. הוא הוסיף, עם זאת, כי "ישראל אינה יכולה להסתמך על אף אחד אחר" כשזה מגיע לטיפול באיום האיראני.

ראש הממשלה נשאל בראיון על הפרסומים לפיהם כל הצמרת הביטחונית של ישראל, ובראשה הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, מתנגדים לתקיפה ישראלית חד-צדדית באיראן וציין כי מדובר ב"דיווחים לא אחראיים". "את הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ אני מעריך מספיק כדי לשמוע את ההערכות שלהם, במקום שצריך: בחדרים סגורים. לא פה ולא בתקשורת. הדיון בתקשורת הוא לא אחראי ופוגע בביטחון המדינה", אמר נתניהו.

"השאלה היא עקרונית וחשובה: בדמוקרטיה הישראלית - ובכל דמוקרטיה - מי שקובע הוא הדרג המדיני ומי שמבצע הוא הדרג המקצועי. זה מה שתמיד היה ומה שגם תמיד יהיה. אני עוד לא קיבלתי החלטה", אמר ראש הממשלה.

הוא הזכיר כי גם לפני שראש הממשלה לשעבר מנחם בגין קיבל את ההחלטה לתקוף את הכור הגרעיני בעיראק ב-1981, הביעו הן ראש המוסד דאז יצחק חופי וראש אמ"ן דאז יהושע שגיא התנגדות לתקיפת הכור: "מבחינה עקרונית, במדינת ישראל הדרג המדיני הוא המחליט והדרג המבצעי מבצע".

נתניהו. עדיין לא החליט האם לתקוף
נתניהו. עדיין לא החליט האם לתקוף. צילום: אוליבייה פיטוסי

לשאלה מדוע הוא אינו סומך על הבטחותיהם של נשיא ארה"ב ברק אובמה ושל המועמד הרפובליקיא לנשיאות, שחוזרים ואומרים כי לא ירשו שאיראן תחזיק בנשק גרעיני, השיב ראש הממשלה: "אני אשמח אם בעולם ובארצות הברית יעשו את המלאכה הזאת. גייסתי לא מעט תמיכה בקהילה הבינלאומית, על מרכיביה השונים, כדי ללחוץ על אירן. הלחץ הזה פוגע בכלכלת אירן, אבל לא החזיר את תכנית הגרעין אפילו מטר אחורה. אם הם יעשו את זה - מה טוב. את הדברים שנוגעים לגורלנו ולעצם קיומנו אנחנו לא מפקידים בידי אחרים, גם לא בידי הטובים שבידידנו. אובמה ורומני אמרו שלישראל יש זכות להגן על עצמה נגד כל איום - ואנחנו חייבים לקבל את ההחלטות על עצם גורלנו ועתידנו".

נתניהו התייחס בראיון גם למצב הכלכלי, לקיצוצים בתקציב ולהעלאת המסים. כמו כן דיבר נתניהו על פקיעת מועד חוק טל וגיוס בני הישיבות לצה"ל. נתניהו העניק ראיונות עם מסרים דומים גם לערוץ 10, ערוץ 1 וערוץ 9 בשפה הרוסית.

לשכת ראש הממשלה היא שיזמה את הראיונות וזימנה את נציגי ארבעת הערוצים לקיים את הראיון היום בשעות הצהריים. כל אחד מהמראיינים קיבל 15 דקות ויועצי התקשורת של נתניהו התנו את קיום הראיון בכך שיצולם ויוקלט באופן רצוף וישודר במלואו וללא עריכה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הבעייה שאחרי החלטה ביבי ישנה דעתו לפי הלחץ והרוח הנושבת - חסר עמוד שדרה.  (לת) רעם
  • 20:10
  • 31.07.12

  •   מי שעיצב מדיניות של מדינה המבוססת על השגת מונופול גרעיני מרחבי ניצחי הוא לכל הפחות מטורף גזעני נמוך מצח למרות שהוא מחשיב עצמו לאדם לבן עליון  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 16:50
    • 06.08.12

02 ראש הממשלה הכי מסוכן שכיהן פה. יביא עלינו שואה שנייה וחורבן בית שלישי  (לת) נביא בשער
  • 20:14
  • 31.07.12

  •   שכחת אותי אהוד ברק
    • 21:45
    • 31.07.12

    (נשלח ע"י עוכר ישראל)

  •   זה לא אולמרט הכי מסוכן? סתם קקר
    • 22:34
    • 31.07.12

    לצעוק "הכי מסוכן" על כל ראש ממשלה מכהן זה הכי קל.
    להחליט הלטות גורליות זה קשה.
    אבל במקרה הזה אין התלבטויות, אירטן גרעינית זו לא אפשרות שישראל יכולה להשלים עמה.

03 מי יציל אותנו ממנהיגות מגלומנית ומנותקת מהמציאות? רון
  • 20:28
  • 31.07.12

ביבי מכין את דעת הקהל לפעולה באיראן שהיא טירוף מוחלט.

04 ביבי ימתין לבחירות.  (לת) שי
  • 20:46
  • 31.07.12

05 די לעיוורון! אני מתעב את ביבי אבל תומך בהפצצת איראן!  (לת) מתן
  • 20:50
  • 31.07.12

06 נקוה שגם לא תספיק להחליט .  (לת) חרד
  • 20:57
  • 31.07.12

07 ההחלטה האם לתקוף אירן Shimmy
  • 21:03
  • 31.07.12

עדיין לא התייעץ עם שרה

08 נתניהו וברק יוציאו את חיל האוויר לתקיפת ראווה שלא תשמיד את תוכנית הגרעין האיראנית ותביא לפריצת מלחמה אזורית בין ישראל לאיראן,מלחמה שכלל לא ברור שישראל תצא ממנה מנצחת.נתניהו וברק יודעים שהעורף הישראלי לא מוגן אבל הם כנראה לא ממש מוטרדים מכך.נתניהו וברק מסכנים את קיומה של מדינת ישראל ההרפתקנות שלהם.  (לת) אזרח מודאג
  • 21:13
  • 31.07.12

09 למלחמה לא יוצאים רק כי רה"מ מחליט. אתה לא המלך. אתה עובד ציבור. תעבוד!!  (לת) אייל
  • 21:16
  • 31.07.12

10 נצטרך לתקוף אותם יום אחד. המשוגעים לא יפסיקו לנסות להגיע לגרעין. אין מה לעשות. יש למישהו הצעות?  (לת) turi
  • 21:20
  • 31.07.12

  •   כן, להפסיק לפחד ולהפחיד את האזרחים, שאחרים יטפלו בזה. מקסימום תהיה לאירן פצצת אטום, זה לא אומר שהשילטון שם ישרוד לנצח.  (לת) המציע
    • 22:16
    • 31.07.12

11 האיום האיראני אלו עובדי המדינה? טל
  • 21:21
  • 31.07.12

ביבי העם מפחד ומתעללים בו עובדי המדינה אז איראן לא מפחידה אותנו

12 הבעיה, שאנחנו לא סומכים על שיקול הדעת שלך ושל ברק. סיסמאות והבעות פומפוזיות תשאיר לאחרי התקיפה. אם ישאר מי שיקשיב לך...  (לת) ויש לנו הוכחות לפעולות ממניעים לא עיניניים.
  • 21:27
  • 31.07.12

13 אל דאגה גופי
  • 21:33
  • 31.07.12

מלחמות שמכריזים עליהן מראש לא מתקיימות.

  •   צודק. ביבי צריך הסחה. ברגמן
    • 22:48
    • 31.07.12

    המצב הכלכלי לא משו,
    המצב החברתי על הפנים.
    כל אחד לעצמו
    ומחר הוא מחר.
    נהדר,
    תמיד חשבתי שמלחמה עדיפה.
    אומרים שלחיות במנוסה זו דרך נהדרת להכיר עמים אחרים
    לומדים אותם מהשורש
    ככה טוב, עם כל מה שיש להם.

    ולחשוב שזה לא יקרה.
    סוג של מותרות

14 והעיקר שמתנגדיו טוענים שהאיש פופוליסט...שיקום האיש שקיבל החלטות קשות יותר ממנו.  (לת) אינפיניטי
  • 21:40
  • 31.07.12

15 קיץ נעים לישראל! :)  (לת) תיאטרוביבי
  • 21:42
  • 31.07.12

16 ביבי טועה ומטעה רונן
  • 21:45
  • 31.07.12

לא היה מצב בהסטוריה של ישראל בו בוצע מבצע צבאי על אף התנגדות ראשי מערכת הבטחון.

17 רק אני אחליט על תקיפה. כרגע לא בא לי. לכן חבל"ז  (לת) אובמה
  • 21:51
  • 31.07.12

18 אולי האנשים המסוכנים הם דווקא בעם ולא בממשלה?  (לת) טרוצקי לוי
  • 21:59
  • 31.07.12

19 לפני תקיפה חיוני שיגדירו תחומי אחריות אישית כדי לבטל אפשרויות  (לת) של כסת"ח !!!
  • 22:09
  • 31.07.12

20 עם כל המשיחיות של ביבי - מי שקובע אם לתקוף זה הצבא. נקודה! mobee
  • 22:12
  • 31.07.12

מר נתניהו הוא רק ראש הממשלה, והוא בטח ובטח לא מפקד על הצבא, ולכן על מר נתניהו ועל הדרג המדיני בכלל להפסיק לחשוב שהם מפקדי המפקדים. אף אחד לא מינה אותם לכך.

21 ישראל צירכה להשמיד את הגרעין האירני אחמד
  • 22:13
  • 31.07.12

לשלוח 1000 מטוסים אלפי טילים מהים מאות טילים מהיבשה ארהב צירכה להפציץ ב 52 40 יום רצוף להשמיד להם את חל אוויר. ים בעזרת השם. נעשה ונצליח עדיף לדרג הצבאי. לשתוק.

  •   ישראל כולה מכוסה מאות אלפי טילים. עובדה. גם אם תהרוס את טהרן, ישראל לא תקום מחורבן הזה. וגם לא תיפתר בעית הגרעין,,,  (לת) דפוק את הראש שלך לא בבית שלי.
    • 09:43
    • 01.08.12

22 נתניהו יהיה משוגע אם הוא יתקוף באיראן נאמן
  • 22:16
  • 31.07.12


נתניהו הוא לא אלוהים, הוא לא צריך לקבל החלטה לבד. אם הצבא טוען שלא לתקוף את איראן, הם יודעים טוב יותר מאשר נתניהו יידע לעולם.

23 ללא הסכמה לאומית ומערכתית אין לצאת למלחמה נגד איראן אחד העם
  • 22:17
  • 31.07.12

הבעיה היא לא אי הסכמה של המטכל ושל גורמי בטחון לשעבר.הבעייה שלא יוצאים למלחמה טוטאלית כזו רק על סמך החלטה של ראש ממשלה מזגזג ולא אמין שבמהותו חושש מהצל של עצמו.מלחמה היא עניין רציני מלהשאיר אותו בידי אדם שלא הייתי קונה ממנו רכב משומש.

24 אם מדינת ישראל הייתה מסוגלת ,היא כבר הייתה תוקפת.  (לת) רוכב הגמלים
  • 22:18
  • 31.07.12

  •   אם ישראל היתה מסוגלת -לתקוף בלי להחריב את ישראל- היא היתה כבר תוקפת  (לת) כי לחשוב על פתרון אחר הין לממשלה מסוגלות.
    • 09:45
    • 01.08.12

25 הכל יהיה בסדר, מלחמות עושה רק השמאל  (לת) לילו
  • 22:42
  • 31.07.12

26 עכשיו לא רק גנץ "מתנגד", אלא כל "הצמרת הבטחונית". כנראה מישהו התבלבל בין צמרת "הארץ" לצה"ל  (לת) ס.א.
  • 22:43
  • 31.07.12

27 רק לא לשכוך אך ברק יצאה מלבנון בשנת 2000.בזיון של יצאה שלא אוסיפה כבוד לצה"ל.גם לא לשכוח את פעולת הנפל של האמריקנים באיראן בשנת 1980 לשחרור הקונסוליה שלהם.תקיפת הקור בעיראק לא דומה כיום לתקיפה מאיראן לא בטכנולוגיה לא במרחק .המחיר של תקיפה לא שווה את התוצאות שהפשר לשיג .מלבד זה העורף לא מוכן למלחמה.כול התרגילים שנעשו היו רק לתקשורת אין להם שום קשר מכנות האוכלוסייה.  (לת) אבנר
  • 22:52
  • 31.07.12

28 'ישראל אינה יכולה להסתמך על אף אחד"  (לת) ובפרט לא על ביבי!
  • 22:55
  • 31.07.12

29 הוא ראש ממשלה, שר אוצר, שר ביטחון ומה כל שאר מקבלי השכר? בובות שלו?!  (לת) ענת
  • 22:56
  • 31.07.12

30 מתי שיורים תירה אל תדבר שמואל
  • 22:58
  • 31.07.12

מה עדיף אירן וחיזבאללה עם גרעין או לצאת למלחמה ואולי לנצח??לפי דעתי עדיף להילחם ולקוות לכמה שפחות הרוגים ישראלים

31 הבדלים בין ביבי לבגין שדה ראיה
  • 23:11
  • 31.07.12

1. אז לא קשקשו ולא סיפקו את כל המידע הנחוץ להתכונן לתקיפה אלא היתה הפתעה מחלטת.
2. אז היה מדובר בכור אחד גלוי על פני הקרקע ואל מערכת רב מוקדית תת קרקעית
3. התקיפה אז חיסלה את היכולת הגרעינית של עיראק מה שבכלל לא ברור לגבי המצב כיום.
4. לעיראק לא היתה יכולת התקפית ממשית נגדינו שלא כמו לאיראן היום .
5. אז לא היה פוטנציאל ממשי לתגובה ממדינות עוינות אחרות שלא כמו היום.
אז אנא ממך אל תעבוד לא עלינו ולא על עצמך ביבי.....

  •   לא מדויק ערן
    • 13:10
    • 01.08.12

    1. התקיפה אז הייתה אמנם הרבה פחות מורכבת, אבל כיום יש גם יכולות מתקדמות יותר.
    2. התקיפה בסה"כ חיסלה את הכור, לא את הידע שהיה לעיראקים ואם הם היו משקיעים בזה, הם היו יכולים לבנות מחדש תוך שנים ספורות. העובדה היא שהם לא עשו את זה.
    3 יכולת התקיפה של איראן נגד ישראל (לפני שיש לה פצצות אטום) קיימת אך מוגבלת. הם יכולים לשגר טילים מטווח רחוק ולהפעיל את חיזבאללה בלבנון, מה שיעשו ממילא בהזדמנות הקרובה ביותר. זה יהיה כואב טרגי ולא נעים, אבל אין בזה איום קיומי שדומה לאיום שהיה ב-48, 67 או 73.

32 תגובה ל- 6 האזרח המודאג רפאל
  • 23:12
  • 31.07.12

אתה אמנם אזרח מודאג אבל לא של ישראל כי אם של אירן. יש לך סיבה מוצדקת להיות מודאג כי אתם בקרוב מאד תיצלו כולכם באש אטומית. סאלאמת.

33 מהפיכה צבאית-ביבי ברירת מחדל י הראל
  • 23:29
  • 31.07.12

ביבי ברירת המחדל של אנטבה-עלה לגדולה תוך כדי יצירת מיתוס-שבמבחן המציאות אינו נכון
מוטה גור ברק ואנשי השייטת יודעים את האמת סביב המיתוס שמשפחת נתניהו טיפחה- והאמת היא לא הסרטים וכתבי עידו נתניהו
מספיק להכניס לגוגל יוני נתניהו-מוטה גור
ביבי היה יורד שנישא לגויה ורצה לגור בנכר
הצמרת הביטחונית יודעת על פחדיו זיגזודיו ואין לי ספק שברגע האמת -יקומו וילכו ויתריעו את הציבור
ביבי לא היה ולא יהיה מנהיג- ברגע של אמת תסמונת הקלטת -ראה שרה-תחזור

34 הזדוניות שבהפיכת התקיפה באיראן לכלי ניגוח פוליטי היא סכנה לעתיד המדינה. דווקא השמאל מבקש להקנות לגווראדיית גנרלים בדימוס זכות וטו על החלטות הדרג המדיני? הלמצרים נדמנו? אין גבול לציניות ההרסנית של מי שהובסו בבחירות ?!  (לת) אינפיניטי
  • 09:01
  • 01.08.12

35 כל העולם כולו גשר צר מאד והעיקר לא לפחד (מלעיל) כלל.  (לת) י
  • 09:07
  • 01.08.12

36 דבריו נשמעים לי כמו ילד משחק בארגז חול : אני רוצה , רק אני , רק אני...  (לת) גננת
  • 09:11
  • 01.08.12

37 שלום לעפרם של 40 טייסים ו 4000 אזרחים אל מלא רחמים
  • 09:18
  • 04.08.12

פגוע נפש מתחיל מלחמה שאפילו שרה נתניהו לא יודעת איך ומתי תגמר

38 נתניהו: מי שיקבע אם לתקוף באיראן זה הדרג המדיני ולא הצבאי מאירה סלמה
  • 12:36
  • 04.08.12

בלי התייעצות עם הגורם הצבאי, ורק החלטה של הדרג המדיני.
המדינה תלך לאבדון.

39 סתם קשקשן, האמריקאים ולא נתניהו הם אלה שיקבעו מתי והוא יודע זאת היטב יואב
  • 10:48
  • 17.08.12

אולי עליכם הוא מנסה לעשות רושם עלי הוא לא (-: