המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

פרשנות || מה יודעים מתנגדי התקיפה שיוצאים כעת מהארון

לביטחוניסטים שהתבטאו באחרונה בישירות מפתיעה נגד תקיפה באיראן אין חשבון לסגור עם נתניהו וברק. בינתיים, רה"מ פועל נגד ההתנגדות מבית ומחוץ

מה שנלחש עד לפני שבוע-שבועיים בחדרי חדרים, נאמר כעת בקול רם למדי. האפשרות שישראל תתקוף את אתרי הגרעין באיראן בחודשים הקרובים, לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר, היא עכשיו נושא לדיון פומבי נרחב ומפורט. ב-72 השעות האחרונות התבטאו בעניין זה, בישירות מפתיעה, שלושה מראשי קהילת המודיעין הישראלית בעבר. שניים מהם גם הביעו התנגדות לתקיפה ישראלית שאינה מתואמת עם האמריקאים, בעיתוי הנוכחי.

אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר, אמר בכתבה שפורסמה ביום חמישי שעבר ב"ניו יורק טיימס" כי אם היה איראני, היה "חושש מאוד ב-12 השבועות הקרובים", כלומר: עד הבחירות בארה"ב. ביום שישי בערב התראיינו במקביל בערוצי הטלוויזיה שני ראשי אמ"ן האחרונים, קודמיו של האלוף אביב כוכבי בתפקיד.

האלוף (מיל') אהרן זאבי (פרקש) התייחס, בערוץ 2, לתקיפה ישראלית קרובה כמעט כאל עובדה מוגמרת, וטען כי תהיה זו טעות להוציאה לפועל כעת. זאבי הסתייג מטענת שר הביטחון, אהוד ברק, שאיראן קרובה להיכנס ל"מרחב החסינות" מפני תקיפה, ואמר כי יהיה די זמן לפעול גם מאוחר יותר (דברים דומים אמר זאבי באותו בוקר גם בראיון לאתר וואלה). האלוף (מיל') עמוס ידלין, שהחליף את זאבי בראשות אמ"ן, רמז גם הוא בראיון לערוץ 1 שהתקיפה קרובה. וגם הוא, בשפה קצת פחות נחרצת, נשמע כמי שאינו סבור שיש כעת דחיפות מיוחדת להפצצה ישראלית.

מטוסים מסוג סופה (F-16) של חיל האוויר
מטוסים מסוג סופה (F-16) של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

האם הביטחוניסטים לשעבר יודעים משהו שאינו ידוע לציבור? בכירי אמ"ן לשעבר נמצאים עדיין במעגל ההתייעצויות הרחב יותר של הצמרת הביטחונית, גם אם אינם בהכרח שותפי סוד בתכנון המבצעי. אבל לא פחות חשוב מכך, הם יודעים לנתח מודיעין גלוי – וההתפתחויות של השבועות האחרונים מלמדות אותם, שהסיכוי להכרעה ישראלית בזכות תקיפה גבוה יותר מבעבר.

עדיין מתקיים כאן איזון עדין: שלא כמאיר דגן ויובל דיסקין, עמיתיהם לשעבר בוועדת ראשי השירותים, זאבי וידלין אינם תוקפים ישירות את ההנהגה. ייתכן שהם מקווים שיש עדיין סיכוי שאזהרות פומביות על תקיפה קרובה תניע את האיראנים לחתור לפשרה עם הקהילה הבינלאומית, ותחסוך את הצורך בהפצצה. אבל אין לזלזל באמירה הפומבית נגד תקיפה מזורזת. לזאבי ולידלין אין חשבון לסגור עם נתניהו וברק. אי אפשר להאשים אותם, כפי שמיהרו לעשות לשכות ראש הממשלה ושר הביטחון כלפי דגן ודיסקין, באג'נדה בלתי עניינית בוויכוח על הגרעין.

נתניהו, שעודנו מבקש כנראה לתקוף, פועל עתה נגד שני מעגלי התנגדות משמעותיים, מבית ומחוץ. בזירה הפנימית, זו התנגדות הדרג המקצועי (מטכ"ל ומוסד) לתקיפה בעיתוי הנוכחי, המגובה בגיבוי גובר של גנרלים לשעבר. בזירה החיצונית, זהו הלחץ שמפעיל הממשל האמריקאי, שבא לידי ביטוי גם בביקור שר ההגנה ליאון פאנטה בארץ בשבוע שעבר.

את העובדה שהלחץ הזה מוציא את נתניהו משיווי משקלו אפשר לראות גם בהדלפות מהמפגש שלו עם בכירי גלי צה"ל, ביום חמישי. ראש הממשלה הסביר שבמקרה של ועדת חקירה עתידית על קבלת החלטה לתקוף באיראן, "אני אהיה האחראי". אחר כך ביטא מיאוס ממה שמשתתפים במפגש תיארו כ"אווירת כסת"ח".

"אנשים מביאים לי שקפים שהם כולם לוועדת החקירה", טען נתניהו, "אמרתי להם שיפסיקו עם השקפים האלה ושיפסיק לדבר לפרוטוקול, אלא ידברו בצורה עניינית". הזעם כנראה אותנטי, אבל ראש הממשלה נשמע קצת כמו ילד שלקחו ממנו את הצעצוע החביב עליו. נתניהו הכריז בשבוע שעבר, בצדק, שהוא המוסמך לקבל את ההחלטה הסופית בעניין (בתמיכת הקבינט או הממשלה), אבל זה בדיוק תפקידו של הדרג המקצועי – להסביר את הסיכונים והסיכויים, בטרם הכרעה.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ביבי, לך. פשוט לך. אתה הסכנה הביטחונית הכי גדולה שלנו.  (לת) ושאלוהים יעזור לנו.
  • 22:58
  • 04.08.12

  •   כל מילה בסלע - ושאלוהים יעזור לנו. אליו צריכים להצטרף ברק וליברמן  (לת) שומר חוק
    • 23:13
    • 04.08.12

  •   לכן שישאר - כי יהייה לנו רק יותר גרוע - תפנימו זאת לכל הרוחות  (לת) אין מישהו יותר טוב ממנו
    • 23:16
    • 04.08.12

  •   אלוקים זה דין שיבוא על הרשעים שלא מבחינים בין השם רחמים ובין אלוקי הדין ,,ועד בוא המשיח נתן-יהו עלינו ,ולא סוג של גולדה שתקפה מאוחר והרגה אלפים מחיילנו!!  (לת) משיח עכשיו!!
    • 23:39
    • 04.08.12

  •   אתה מגיל 1 אתה גם יחידי  (לת) ,
    • 23:39
    • 04.08.12

  •   יש כמות גדולה של ביטחוניסטים שהתבטאו בעד תקיפה ...  (לת) דני
    • 23:41
    • 04.08.12

  •   אלוהים לא יעזור לא לשמאל ולא לימין ,העם היהודי לפני חורבן ושואה .קבלנו ארץ ומדינה ופשוט זלזלנו בה .ועכשיו מגיע החשבון ,ארץ ישראל היא לא בית הבושת של הציונים .  (לת) יהודי אותנטי
    • 01:39
    • 05.08.12

  •   הסכנה הגדולה ביותר היא אנשים כמוך המזלזלים בתהליך הדמוקרטי.  (לת) דרור
    • 02:07
    • 05.08.12

  •   עוד טמבל אנרכיסט שלא מגיע לעפר רגליו של נתניהו .  (לת) נמאס מהמתיוונים.
    • 03:46
    • 05.08.12

  •   אני לא מאמין שא ני אומר את זה אבל- גדי כהן
    • 04:57
    • 05.08.12

    באמת, שאלוהים יצילנו מפני המטורף הזה.

  •   שטויות, א' ראה את המשרפות עובדות באושויץ ולא הזיז אצבע בשביל עם חמדן שמתבכיין בתפילות  (לת) צבי
    • 12:45
    • 05.08.12

  •   הנה מה יודעים אנשי מערכת הבטחון אלי בר-נס
    • 19:33
    • 05.08.12

    אנשי מערכת הבטחון יודעים מה שכל מי שעיניו בראשו ומוחו פעיל יודע:
    האיראנים הפיקו לקחים מתקיפת הכור בעירק !
    המערך הגרעיני באירן פרוש בחמישה אתרים.
    תקיפה של אחד מהם - לא תזיק משמעותית.
    האתרים מבוצרי בטון עבה וחבויים בעומק רב מתחת לקרקע - עומק שאין בנמצא פצצה שמסוגלת לחדור אותו.
    לפיכך האפשרות היחידה לגרום נזק בלתי הפיך - לכבוש זמנית את האתרים, להחדיר חומרי נפץ פנימה, ולפוצץ.
    אין לישראל לוגיסטיקה מספקת למבצע כזה.
    לארה"ב יש לוגיסטיקה מתאימה.
    האמריקאים הם די 'לוזרים' במבצעים כאלה (זוכרים איך איבדו 8 מסוקים בניסיון לשחרר את אזרחיהם עובדי השגרירות בטהרן ? ).
    לסיכום - אין פתרון מבצעי סביר.
    תקיפה של 10-12 מטוסים ישראליים תהיה רהבתנית, לא תועיל במאום, ועלולה לגרום לתגובה חריפה של המטורפים האיראנים.
    זה מה שיודעים אנשי מערכת הבטחון.

02 הסיבה היחידה לתקיפה באיראן לפני הבחירות בארה"ב אמריקאי
  • 23:12
  • 04.08.12

היא הסיוע למיט רומני, בן חסותו השני של שלדון "תעשה לי עיתון" אדלסון. פעולה כזאת תהיה התערבות מטורפת ובוטה מצידם של סוחר ארונות הקיר ומפרק השעונים בפוליטיקה האמריקאית. מאות רבות מתושבי מדינת ישראל ישלמו בחייהם את מחיר ההרפתקה הזאת, והמדינה כולה תשא בנטל הכלכלי הישיר והעקיף.

03 לביבי אין לגיטימיות לצאת למלחמה עם איראן. מי שבורח מאחריות לפשלות משט ושריפה בכרמל, ומטייח כל מה שזז, ומוכר אותנו בשם ארוחות החינם של בשטחים הכבושים, לחרדים ולטייקונים, כדי שגם על אלה נשלם בדם והרס, צריך לעוף עוד אתמול מהשלטון. ולאף אחד אין את האומץ, שישראל היום מופקרת בידי 3 מושחתים: ביבי, ברק, ליברמן. 3 שהיו צריכים לעוף מזמן. שעושים כל מה שצריך כדי שנעיף אותם, ו"אנחנו"=הפריירים במוזיאון , מתחננים מהם לקצת התחשבות. פריירים בקצב הזה ימותו, ישלמו בחייהם את ארוחות החינם של מושחתי הימין, הם לא יתחלפו כמאמר הפתגם הידוע.  (לת) שומר חוק
  • 23:12
  • 04.08.12

04 ביבי ש-10 אנשים אומרים לך שאתה שיכור תאמין להם.  (לת) אבי ש
  • 23:12
  • 04.08.12

  •   אלו לא 10 "אנשים", אלו המומחים הגדולים ביותר שיש לישראל , וכל חייהם המקצועיים עבדו בשיא האחריות על עיניני ביטחון. זאת לא תחרות אישית או מיפלגתית אלא מיקצועית ביותר עני
    • 12:32
    • 05.08.12

    הפצצה ישראלית תזיז רק במקצת לוח הזמנים האיראנים
    העם האיראני יהפוך לאויב ישראל לשנים רבות
    איראן היא מעצמה צבאית שווה או אף יותר מישראל
    איראן מגובה בסין ורוסיה לחלוטין
    איראן תילחם בנו גם דרך חיזבאללה וחמאס בתוך ישראל
    איראן תקבל לגיטימציה לתקיפה , אף גרעינית, של ישראל
    האיראנים ובעיקראחמניגאד רק מחכים שישראל תתקוף אותם ,
    הפלגים הכי קיצוניים ומיליטנטים באיראן יקבלו חיזוק אדיר לשנים רבות
    כל זה לא מספחק?
    תנו לאמריקאים לתקוף וכל הנ"ל יתבטל

  •   קודם לומדים עברית, אח"כ מגיבים  (לת) אבן שושן
    • 17:51
    • 05.08.12

  •   ש-10?...כאשר או כש-.  (לת) תיכף יתפרסם המילון החלקי למגיב המתקדם
    • 17:58
    • 05.08.12

05 אני לא ביטחוניסט אבל אני יכול לנחש שיש להם חששות: 1) קיבלו אינדיקציה חזקה שתקיפה חד-צדדית באיראן בלי ארה"ב תסכן משמעותית את היחסים עם ארה"ב. 2) לא ברור אם תקיפה תוביל להכרעת הגרעין - לא ברור אם איראן תוכל לשקם את היכולות ובאיזו מהירות. 3) לא ברור מה יקרה ביום שאחרי התקיפה לאור המצב הרעוע במזה"ת בשנה האחרונה - מה יעשו האחים המוסלמים? - בקיצור - תקיפה זה בלאגן, ואי תקיפה זה בלאגן (השלמה עם איראן גרעינית) - יש למדינת ישראל בעיה קשה מאוד עם האיום האיראני... הם משחקים שח מצויין.  (לת) ישראלי
  • 23:15
  • 04.08.12

06 השאלה היותר מעניינת היא מה יודעים תומכי התקיפה על מתנגדיה... אזרח
  • 23:18
  • 04.08.12

נראה שנתניהו, שלמרות כל ההכפשות נגדו כולם יודעים שמדובר בנווה מדבר לעומת השממון האינטלקטואלי שמסביבו, יודע היטב שמי מתנגדים לתקיפה בסך הכל מכינים את התיק לועדת החקירה.
ודי נמאס לו מזה, שכמו שלכולנו.

07 אני לא ביטחוניסט אבל אני יכול לנחש שיש להם חששות: 1) קיבלו אינדיקציה חזקה שתקיפה חד-צדדית באיראן בלי ארה"ב תסכן משמעותית את היחסים עם ארה"ב. 2) לא ברור אם תקיפה תוביל להכרעת הגרעין - לא ברור אם איראן תוכל לשקם את היכולות ובאיזו מהירות. 3) לא ברור מה יקרה ביום שאחרי התקיפה לאור המצב הרעוע במזה"ת בשנה האחרונה - מה יעשו האחים המוסלמים? - בקיצור - תקיפה זה בלאגן, ואי תקיפה זה בלאגן (השלמה עם איראן גרעינית) - יש למדינת ישראל בעיה קשה מאוד עם האיום האיראני... הם משחקים שח מצויין.  (לת) ישראלי
  • 23:22
  • 04.08.12

08 התקיפה באירן -לתקוף משה מזור
  • 23:24
  • 04.08.12

דעה של אזרח: אם היה לי המידע שאירן נימצא במצב אל חזור מבחינת ייצור פצצת אטום ,היתי מקדים ותוקף ראשון ,היות והם מצהירים בכל מצב ובכל מקום על השמדתה של ישראל ,הם לא סופרים אף אחד . הם פתחו במלחמה נגדנו מתוך שינאת היהודים ואנטישמיות ,המשך לצורר היטלר .לכן אם אין ברירה היתי תוקף גם לפני הבחירות בארה"ב. הנזק שיגרם אם בכלל יהיה מעט ולא משמעותי ,יחסית לפצצת הטום שהם לא יססו לשגר נגדנו.

09 ממש מצחיק , שאנשים מאמינים כי נתניהו יתקוף , הוא לא מסוגל לזה איננו בנוי לשבת בחמ"ל גבי
  • 23:28
  • 04.08.12

הוא רק עושה שרירי ומתנהג " תתפסו אותי " זה לא איש לעמוד בלחצים של מלחמות , הוא מומחה לעשוק את העם , תפנימו טוב .

10 עם מי נלחם עם משתמטים גיבורי ריאליטי?  (לת) בוקי
  • 23:34
  • 04.08.12

11 אני מפחד מהטמטום של ביבי  (לת) גולן
  • 23:36
  • 04.08.12

12 מדינת ישראל רוויה בסוכני CIA שמתנגדים לתקיפה  (לת) ואתם שותקים
  • 23:37
  • 04.08.12

13 מתנגדי התקיפה רותי
  • 23:37
  • 04.08.12

אני לא ביטחוניסטית אלא סתם אזרחית מודאגת שמקשיבה היטב לקולות מטהרן. אני מתרשמת שאירן מייחלת לתקיפה ישראלית כי זה הדבר היחיד שיכול להציל את המשטר מהפלתו נוסח האביב הערבי. הסנקציות משפיעות מאד ועוד לא נאמרה המילה האחרונה . עוד יהיו סנקציות חמורות יותר. כבר היום יש תסיסה גוברת. רק מלחמה יכולה להציל את האיטולות. אסור לנו לשחק לידיהם. למרות זאת, מאחר והם כל כך צריכים מלחמה וישראל לא תתקוף הם יכולים לבצע זאת דרך סוריה. גם אז התגובה שלנו צריכה להיות דרך משקפיים אלו. כלומר, לא להגרר למלחמה רבתי. רק כך יש סיכוי גדול להפלת המשטר. אני בטוחה שגם ביבי מבין זאת וכל הדיבורים על תקיפה קרובה, הם טקטיקה בלבד. כדי לדחוק באמריקה להחמיר את הסנקציות. והוא מצליח.

14 שנסו פנסו שלו מנגן בפסנתר כמו נפוליאון אבל צ'רצ'יל הוא לא!
  • 23:38
  • 04.08.12

הוא גם לא נלחם בבורים, הוא בונה עליהם.
הוא גם לא בורח מדרא"פ, הוא מביא אותה לכאן

15 כן, לתקוף !!  (לת) למען ילדינו
  • 23:38
  • 04.08.12

16 אפרים הלוי לא התנגד לתקיפה במאמר בניו יורק טיימס. הוא פשוט טען שהיא קרובה.  (לת) דני
  • 23:40
  • 04.08.12

17 תקיפהבשנת קימה באירו סמי בשן
  • 23:43
  • 04.08.12

ביבי למרות שמבחינה חוקית אתה יכול להחליט בד רך דמוקרטית ,א בל מי שמך לקבוע מי יחיה מי ימות וכמה? תן לבורא עולם להחליט. כרגע זו לא מלחמת אין ברירה, יש ברירה לעשות זרות עם הגדולה שבאומות ביחד איתנו ,אל תשפוך את הכוס ממנה אנחנו כולנו שותים , יש. לנו יכולת , אך זה יעלה לנו ביוקר מאד ,מאד

18 אתה היחיד ביבי
  • 23:44
  • 04.08.12

שיכטל להוציא את המדינה מהבוץ בזכותך תבוא גאולה לעם ישראל לך עם האינטואיציה שלך היא נכונה ואלוהים יעזור לכולנו

19 אינני רואה פגמים מהותיים בהתנהלות של נתניהו וברק בנושא של הגרעין האיראני משה סילברמן
  • 23:48
  • 04.08.12

וכי מה אתם מצפים, שראש ממשלת מדינת היהודים יאמר? האם אתם מצפים, שיודיע בפומבי על כך שאין לו כל כוונה להורות על תקיפה באיראן? זו הרי ציפייה הזויה. אין כל הוכחה לכך שנתניהו וברק גמרו אומר לתקוף באיראן. מאוד ייתכן, כי האיומים נועדו להרתיע, להוביל להחרפת הסנקציות על איראן ולעודד את ארה"ב להוביל את התקיפה הצבאית על מתקני הגרעין האיראניים (באם האיראנים לא יזנחו את רצונם לפתח נשק גרעיני). למעשה, האיומים של נתניהו ושל ברק עד היום, קיבוע התפיסה לפיה ישראל עומדת בכל רגע לתקוף את איראן - הם אלה שגרמו לקהילה הבינלאומית להתאגד, באופן שהוא חסר תקדים, נגד איראן. אני מודע לעובדה, שהדברים הללו אינם תואמים את האג'נדה של עיתון "הארץ", אולם אבקש, שהם יפורסמו אף על פי כן. אם אתם מדברים לטובת חופש הביטוי - אפשרו לי להביע את דעתי בצורה חופשית. לא פעם, תגובות לגיטימיות שלי עוברות צנזורה דורסנית.

  •   אני חושב שאתה צודק, אבל המשחק הזה מסוכן בגלל יצירת דעת קהל ש"אסור להשלים עם איראן גרעינית". איראן אינה זקוקה לגרעין כדי ליצור פאניקה בישראל, ויש לה די טילים שמסכנים את ישראלבלי פצצות אטום, אז מה, נכריז שלא נשלים עם איראן בעלת טילים ועם סוריה בעלת מאגרי גזים וטילים, ועם חזבאללה וחמאס עם טילים? אין לנתניהו ולברק כוונה לתקוף את איראן, אבל הארץ כבר מלאה משוגעים, ורבים באמת יחשבו שעם איראן גרעינית על היהודים לברוח מכאן. מי שלא מסוגל להתמודד עם טילים של החמאס שאינם גורמים נזק כה רב יכול לתקוף את איראן העצומה בגודלה ובמשאביה?  (לת) גדעון
    • 12:24
    • 05.08.12

  •   אני מסכים אתך באופן חלקי בלבד משה סילברמן
    • 15:41
    • 05.08.12

    אני מסכים אתך, שגם אם לאיראן יהיה נשק גרעיני, אין זה אומר שהיהודים צריכים לברוח ממדינת ישראל. אולם, אני חושש שאתה ממעיט במשמעות האסטרטגית של נשק גרעיני בידי מדינת טרור כמו איראן. גם אם הם לא ישתמשו בנשק הזה נגדנו, לנשק גרעיני בידי איראן יש משמעויות מרחיקות לכת. זהו נשק, שהוא מפר איזון במזרח התיכון. על המושג "מטרייה גרעינית" שמעת? על זה בדיוק מדובר. יש ליצור הבחנה ברורה בין נשק גרעיני ובין נשקים מכל סוג אחר.

20 לזרוק את הפצצת האטום שאין לנו על אירן ולגמור עם האיסלם הקיצוני !!!!  (לת) היועץ לענייני אטום
  • 23:48
  • 04.08.12

21 כל מי שיוצר מהארון יודע דבר אחד רמי
  • 23:56
  • 04.08.12

בוועדת חקירה, לאהאשימו עדיין אף אחד על השתפנות. אם מלחמה תהיה מוצלחת הם יזכו לקרדיט. במלחמה כושלת הם יגידו בוועדה- התנגדתי. זו מדינת הבירוקרטים שהגענו אליה בהנחיית בית המשפט העליון.

דבר אחד הם לא יודעים. עם שאינו מוכן להלחם על חייב, נידון למוות - שום וועדה לא תחלץ אותם מכך.

22 לא מאמין לביבי. יש לו אינטרסים נוספים פרט לביטחון ישראל.  (לת) שי
  • 00:01
  • 05.08.12

23 לשמור בשבע עיניים על ביבי אחד העם
  • 00:13
  • 05.08.12

לשמור על נתניהו מפני עצמו.בשבע עיניים.וכל המרבה להזהיר הרי זה משובח.

24 ביבי לך מאיתנו  (לת) איתן
  • 00:14
  • 05.08.12

25 לא להרפות מביבי. אחד העם
  • 00:14
  • 05.08.12

לשמור על נתניהו מפני עצמו.בשבע עיניים.וכל המרבה להזהיר הרי זה משובח.

26 כאשר הרמטכ"ל בוגי יעלון טען שההתנתקות תהיה "רוח גבית לטרור" הוא סולק מתפקידו וכל העיתונאים שאתרגו את שרון התקיפו אותו.  (לת) תזכורת
  • 00:14
  • 05.08.12

27 נתניהו כדאי שתפטר עכשיו ולא אחרי התקיפה תחסוך קורבנות והרס ישראל  (לת) מדונה
  • 00:16
  • 05.08.12

28 נתניהו ילד מגודל כמו כל ימני קיצוני משיחיסט.תתבגר יא אפס! אבא מת - you are on your own now,קרוק  (לת) אלי
  • 00:17
  • 05.08.12

29 אחרי כותרת כזאת מפוצצת - בסך הכל קצין וחצי שגם היסוסיהם הוצאו מהקשרם  (לת) קשקוש תבוסתני
  • 00:21
  • 05.08.12

30 אז עכשיו עשרים שנה נחייה בפחד שהמטורף ביבי/ברק/ליברמן יפציצו מישהו ונגמר עם גז כימי ?  (לת) ספרו לי עוד על רמת החיים בישראל
  • 00:29
  • 05.08.12

31 יודעים איך המלחמה מתחילה, אך אין יודעים איך היא תיגמר. חסימת האפשרות להביע דעה בקו המחשבה הזה בשעה גורלית זו אינה במקומה ואינה דמוקרטית.  (לת) YGH
  • 00:30
  • 05.08.12

32 ביבי הוא שלפן חפוז. ב- 1993 הוא הופיע בטלויזיה והתוודה שבגד בשרה וטען ש"פושעים" במרכז הליכוד צילמו את הבגידה ומאיימים להפיצה על מנת לעצור אותו בהתמודדות מול יריבו דוד לוי. כמובן שזה היה קשקוש גמור ואיש לא צילם ולא חשף, אבל ביבי נכנס לפניקה והגיב בחפזון היסטרי. אז זה היה בדיחת השנה אבל היום זו עלולה להיות קטסטרופה.  (לת) הקלטות הלוהטות של ביבי נתניהו
  • 00:31
  • 05.08.12

33 ביבי יודע מצוין מה הוא עושה  (לת) דני
  • 00:32
  • 05.08.12

34 כל תקיפה מתוכננת במשך כל כך הרבה זמן נידונה לכישלון חרוץ צביקה
  • 00:35
  • 05.08.12

כל העולם,כולל איראן וארה״ב,,וכל הפרשנים למיניהם ונותני העצות המקצועיים והחובבנים ,יודעים שישראל תתקוף את מתקני הגרעין,מתי,ואיפא.איך יעברו המטוסים,מה כושר החדירה של״מפצחי הבונקרים,מה תהיה תגובת הפרסים,כמה עמוק הם החביאו את המיתקנים,וכו״.
רק מה,אצלנו כתוב״בתחבולות תעשה לך מלחמה״,אל תזהיר,אל תהיה צפוי,,הכי טוב יהיה להתקיף בנשק בלתי קונבנציונלי שטח צבאי פרסי,לאייד אותו לחלוטין,ולאיים שההשמדה הבאה תהיה בקום או בטהרן.
גם הפרסים חפצים לחיות וטיפול הלם מסוג זה יכול להכניס את ההגיון לראשם
הנורמות המערביות לניהול מלחמה אינן תקיפות כאן.גם ארה״ב ורוסיה הפסידו בעיראק ואפגניסטן..והבונקרים שהפרסים חפרו הם כה עמוקים שתקיפה אווירית תסתיים בפיאסקו דוגמת קארטר באיראן
במשך כל ההיסטוריה הצבאית,כל התקפה שהצד השני ידע ממנה-נכשלה!!!

  •   רשמו לפניכם-לא תהיה שום תקיפה וביבי משחק ב"תפסו אותי".חדל האישים הנהתן לא בנוי לקבל שום החלטה שיש בה סיכון כלשהו.כמו שאמר מישהו לנביא ירמיהו: נפיח
    • 06:06
    • 05.08.12

    "רגלים רצתך וילאוך איך תתחרה בסוסים"?האיש הזה פחד לתת בעיטה לחרדים ולהיוולד כמנהיג אמיתי אז הוא יתקוף באיראן?האיש הזה מקבל החלטה עלובה ומשנה אותה עוד שלוש פעמים להחלטות עוד יותר גרועות .אז שטויות חברים שטויות.

  •   הוא נתן בעיטה לכדור ועכשו כואבת לו הרגל, יש לו בעיית כאב ד״ר מיקי האורטופד
    • 21:44
    • 06.08.12

    חמורה, מרוב עצבים הוא ייכנס באיראן.

35 עד היום לא הצליחו לזכות במלחמה משלהם. בוודאי שלא הסכם שלום כל שהוא. אם היו רוצים למנוע נשק גרעיני מאירן היו מסכימים לפירוז גרעיני של האיזור. האסון הגדול היכול לקרות להם - הצלחה לסנקציות נגד אירן. אל תקלקלו להם את המלחמה הנהדרת. האיומה. רק 500/5000/5000. אבל המון תהילה.  (לת) ביבי וברק זקוקים למלחמה
  • 00:40
  • 05.08.12

36 אין אלוהים , לא קראת את המוסף הקודם? ש
  • 00:45
  • 05.08.12

אובמה צריך לתת סולם רציני שיאפשר למנהיג הכושל שלנו לצאת מתא הטייס של המפציצים. שיהיה לנו בהצלחה.

37 ביבי טיפס על עץ גבוה. אין מצב שהוא יעמוד בלחץ של מלחמה כוללת ומתקפת טילים על ישראל מצפון (חיזבאללה) דרום (גיהאד וחמאס) ומזרח (אירן), לכן הסיכוי הסביר שהוא יעדיף לפצח פיסטוקים עם שרה מאשר גרעינים אירניים...  (לת) קובי
  • 00:55
  • 05.08.12

38 גורל מדינת ישראל נמצא בידי מטורפים  (לת) אבדנו
  • 01:14
  • 05.08.12

39 די כבר עם הגישה התבוסתנית  (לת) זרובבל
  • 01:31
  • 05.08.12

40 אם מתכוונים לתקוף באמת לא מדברים על זה כל הזמן  (לת) איש הצללים
  • 01:32
  • 05.08.12

41 תפקידו של ה"דרג המקצועי" להדליף הדלפות מגמתיות לעיתונאים? אהה. מודרניסט .
  • 01:34
  • 05.08.12

תפקידו של ה"דרג המקצועי" להדליף הדלפות מגמתיות לעיתונאים? אהה.

42 נתניהו נלחם באמריקה. אובמה על הכוונת שלו. נתניהו רוצה להיות מלך העולם.  (לת) נתניהו הכסיל
  • 01:54
  • 05.08.12

43 לפרק את ישראל מנשק השמדה המוני  (לת) אזרח
  • 02:00
  • 05.08.12

44 מדינה בהתאבדות. ביבי סוף החלום הציוני.  (לת) דידי
  • 02:00
  • 05.08.12

45 הפחדן לא יתקוף באירן. הכל פוזה. האיש עושה שרירים כדי שאם הסנקציות יקפלו אירן, או אם האמריקאים בסוף יבצעו את פעולה צבאית - הוא תמיד יוכל לומר לציבור אתם רואים זה רק בזכותי. BB קינג הוא איש חולה ומסוכן שיעשה הכל כדי להיבחר שוב.  (לת) אורי
  • 02:25
  • 05.08.12

46 יכולת הניבוי של "המומחים" היא אפס OPHIR FLOMENBOM
  • 03:06
  • 05.08.12

השואה קרתה, ואף מעצמה לא מנעה ולא עזרה ולא תקפה בזמן. גם מלחמת יום כיפור קרתה כי המומחים לפני 38 שנה חשבו שהם "יודעים". "המומחים" לא ידעו כלום אז "והמומחים" לא יודעים איך הדברים זזים גם היום. הם בסך הכל יכולים להעביר מידע על דברים שמתרחשים. ברור שהקיצונים באירן מחפשים לבנות נשק גרעיני. ברור שמדינה שמאוימת ביותר מהמשטר הקיצוני חייבת לתקוף את אתרי הגרעין

  •   תגובה צביקה
    • 23:10
    • 05.08.12

    סוף סוף תגובה בוגרת ולא ילדותית.כנראה שרוב המגיבים הינם ילדים או בוגרים עם יכול ניתוח ילדותית(מה הקשר עם שרה.......?).
    לכל המלעיזים-לא תהיה אופציה שניה במקרה של טעות בניתוח המצב.יש להגיב כל עוד ניתן לעשות זאת.

47 הסוף של הליכוד ל 50 שנה לפחות תוצאה אחת חיובית
  • 03:08
  • 05.08.12

כנראה שזה יכריע את הכף.....

48 לביטחוניסטים אין חשבון עם ראש הממשלה, אבל ל"הארץ"דווקא יש עדיאל
  • 03:21
  • 05.08.12

לכן כל פעם ש "ביטחוניסט" "אובייקטיבי" מפליץ משהו נגד נתניהו או נגד הימין "הארץ" משמש לו במה.

49 מה הם יודעים ?! הם פשוט יודעים לקרא !  (לת) ומכירים את ברק וביבי.
  • 03:32
  • 05.08.12

50 By Not ALLOWWING Ran Zvi
  • 03:33
  • 05.08.12

My regestrestion you have lost your
אין לכם כל זכות לשדר בארץ הקדש והאתר שלכם חשוב כמת ומובטל מרגע זה ממש !

51 פרקש הגון, ידלין פוליטקאי שלא מבין הרבה במודיעין  (לת) דן
  • 03:54
  • 05.08.12

52 500 הרוגים? יכול להיות הרבה יותר חברא קדישא
  • 03:57
  • 05.08.12

אם תהיה פגיעה בתשתיות חיוניות. החשבונות לקויים משום שלא נלקחו המקרים
שאין להם סבירות גבוהה כאשר מדובר ב50 טילים (כמו למשל מלחמת המפרץ) אבל הסבירות שלהם עולה דרמטית כאשר מדובר בנשק איכותי יותר ובכמות גדולה יותר. ואם ניקח בחשבון שיכולות החילוץ וההצלה בישראל הן אולי שליש או רבע ממה שהיה בזמנו בגלל קיצוצים נרחבים ...


  •   נכון, יכולים להיות גם מאות אלפי הרוגים! אסף
    • 06:05
    • 05.08.12

    אה, סליחה, זה רק במקרה ותהיה לאיראנים פצצת אטום. על זה לא מדברים באתר הזה. מנסים להתרכז רק באפשרות התגובה האיראנית לתקיפה, ומתעלמים מהסיבה לכך שבכלל חושבים לתקוף מלכתחילה.

53 הממשלה הזאת מסוכנת למדינה מי יציל אותנו
  • 04:25
  • 05.08.12

פחד אלוהים.
ביבי הולך להמיט עלינו אסון סופי.
לא מובן איך הציבור הרחב לא מתעורר כדי לפעול נגד זה.

54 Obama, you have friends Israeli-American Voter
  • 04:32
  • 05.08.12

Dear Obama, Bibi the crook is trying to push you to the corner. It's clear. I am an Israeli, and I know his shtiks. He is not to be trusted. BUT - don't you worry. You have my vote. I will help you to be re-elected, an I hope that you will teach him who is the boss.

55 "בכירי אמ"ן לשעבר....גם אם אינם בהכרח שותפי סוד בתכנון המבצעי. אבל לא פחות חשוב מכך, הם יודעים לנתח מודיעין גלוי "....כמו אלי זעירא?!  (לת) אשרף מרואן
  • 04:38
  • 05.08.12

56 שי  (לת) ביבי תיזרוק עליהם ועל הארנים מימחטות נזלת
  • 04:41
  • 05.08.12

57 משפטי תנאי אחד שגם כן לא יודע
  • 04:58
  • 05.08.12

עמוס הראל, קל מאד לשאול שאלות מבלי הצורך לתת תשובות נחרצות. כל כתבה שלך בעת האחרונה כוללת מילת או משפט תנאי. יש גם כאלה במערכת הביטחון שחושבים שישראל תהיה חייבת להמשיך ולתקוף מידי מספר חודשים ושזה לא יהיה כל כך מסובך. אחרים במערכת הביטחון סבורים שתקיפה כוללת באירן ופתיחה במלחמה תביא למותם של כ200 איש בארץ אחרים אומרים 2000 ויש שאומרים 200,000. לפי תחזיות התמותה כן העמדות בעד ונגד תקיפה. בעיה נוספת, האם ארה"ב תצליח להחזיק את רוסיה מחוץ לתמונה. ועכשיו לנקודה האישית, ידוע לי שכל הנקודות למעלה ידועות לך אבל ללא מידע מודיעיני (שאין לך) אתה אישית לא יכול לקבוע עמדה לכן אתה עסוק בשאילת שאלות ובמשפטי תנאי - תבורך, אתה מצליח להפחיד מספר אזרחים.

58 מדברים על התקפה באיראן כאילו משחק כדור רגל זה לא צ  (לת) עבאס
  • 05:08
  • 05.08.12

59 נא לבחור מבין 2 האפשרויות: א) ביבי וחבורתו מייצגים את טובת הישראלים והעם היהודי. ב) ביבי וחבר מריעיו מייצג למעשה כוחות ואינטרסים אחרים. ובכן, מי שרוצה להאמין באפשרות הראשונה - רפואה שלימה ורק שיהיה בריא.  (לת) ד''ר טראומה
  • 05:18
  • 05.08.12

60 יש טעות חמורה במאמר האומר : "נתניהו הכריז בשבוע שעבר, בצדק, שהוא המוסמך לקבל את ההחלטה הסופית בעניין " לא ולא ! ממשלה יכולה להחליט על מבצע צבאי אבל פתיחה במלחמה שיכולה גם להמשך 10-15 שנה היא החלטה של הכנסת  (לת) 10-15 שנה של טילים שבועיים יהרסו את הכלכלה ואת המדינה כולה
  • 05:19
  • 05.08.12

  •   אני מציע בכלל משאל עם בנושא- מה דעתך? אל-מוני
    • 08:43
    • 05.08.12

    ואני רוצה לדעת לפני המשאל איזו התקפה בדיוק מתוכננת? , מה יהיה החימוש?מי יוביל את הטיסה? מה יהיה המסלול?אני רוצה לדעת למתי בדיוק זה מתוכנן כי אני אמור להיות בנופש באילת בקייץ ולא רוצה שזה יקלקל לי את התוכניות?אולי גם כדאי שנדע לפני מה האירנים חושבים על זה? אולי נצרף גם אותם למשאל?
    לך על זה -רק הציבור יחליט.
    דמוקרטיה OUT .

61 פנאטה רוקד טנגו עם אודי חמודי 7
  • 05:19
  • 05.08.12

לפי כמות החיבוקים וחיוכים הרחבים של אריק פנאטה בארץ הקודש אפשר לשער שהברית בינו לבין אהוד ברק חזקה יותר מזו שבינו לבין אובמה.. תסמכו על תאגידי הנשק באמריקה שתאוות המלחמה והרווחים הפיננסים שלהם חזקים יותר מכל נשיא בוש או אובמה.אהוד ברק רקם רשת אינטרסים ישירות איתם מעל ראשו של אובמה..

62 שהמנהיגים המושחתים יקריבו את הילדים שלהם, לא את שלנו. ראינו בשנים האחרונות איזה קבלת החלטות מזהירה ועניינית קיבלו המנהיגים של ישראל-ראו מקרה לבנון 2, המרמרה ועוד מקרים רבים שהראו שאין על מי לסמוך. אתם חושבים שהמלחמה עם איראן תהיה שונה ? עוד מלחמה מיותרת בה מנהיגים מגלומנים מקריבים ילדים של אחרים.  (לת) אחר
  • 05:21
  • 05.08.12

  •   ישנו דבר אחד החזק מהפחד והוא התקווה השהו שלשמאל הקיצוני לערבים ולמגיבים הטוקבקים משלום עכשיו וארגוניי הזכויות לעכברים בעולם  (לת) אחד שאינו מפחד
    • 05:46
    • 05.08.12

  •   ואם לא תהפוך לאנגרי בירד ? ככה מתנהל העולם מאז ולתמיד אלנבוגן
    • 06:45
    • 05.08.12


    ואצלנו דרך אגב גם המנהיגים ולרוב גם בניהם משרתים ביחידות
    הכי קרביות ומסוכנות .
    מה אתה מקשקש על הקרבה ?
    בשביל זה יש חיילים ולי יש שני משרתים בצה"ל סופר קרביים
    כי אנחנו מחנכים אחרת אצלנו אם אתה לא מוכן למות עבור מה ששלך בדין הוא לא יהיה שלך .
    החיים בפני עצמם הם לא ערך המשמעות היא הערך המוסף ואם
    אינך נותן להם משמעות מוטב שלא תקרא לעצמך אדם חי .
    מאז ומעולם יצאו בני כל העמים להגן על בתיהם וארצותיהם
    מה הם לא פחדו למות ? ודאי שפחדו אך עשו מה שצריך כדי
    לשמור על מה שיש להם !
    ככה זה עובד תמיד שח משחק הפוליטיקאי ואנחנו כולנו הכלים
    איזה כלי תבחר להיות ? והלא אם אינך כלי מה תוחלת בחייך ?
    הרי אינך משתתף במשחק החיים הגדול משחק בו בכל מקרה המוות מחכה לך בסופו .

63 לי זה נשמע כאילו הארץ מסלף את דבריהם משה
  • 06:04
  • 05.08.12

ממה שהבנתי הם לא בדיוק מתנגדים. הם טומרים שאיראן גרעינית היא סכנה ויש לתקוף אותה, רק שעדיף שארהב תעשה את זה משיקולי יכולת מבצעית

64 לא להאמין !!! "הארץ" מצטט "בטחוניסטיים" כאילו היו דברי אלוהים חיים......  (לת) דני
  • 06:09
  • 05.08.12

65 ביבי מגה אפס אמציה
  • 06:27
  • 05.08.12

צריך להפיל בכח את ביבי הוא מגה אפס

66 ביבי המבוגר האחראי היחיד בחבורת הקשקשנים הפטפטנים שמנהיגה אותנו.  (לת) ליכודניק
  • 06:52
  • 05.08.12

67 הארץ, כמה תמימים אתם יכולים להיות? איתי
  • 06:53
  • 05.08.12

ביבי בצניחה בסקרים, ולכן "חימם" את נושא איראן מחדש.

ביבי הוא פחדן ונוכל, הוא לא יתקוף באיראן.

זו בסה"כ דרך לייצר חומר לעיתונים, במקום המחאה, והפאשלות שלו

68 המתנגדים יודעים 3 עובדות. הראשוני.
  • 06:56
  • 05.08.12

1.שיש להם דרכון זר.
2.שיש להם שבועיים/חודשיים לקנות כרטיס.
3. שהם ישתמשו בו .
נ.ב. במלחמת המפרץ הם עשו זאת.

69 הראל, אתה תמים. הגנרלים והאדמירלים אינם יודעים רבות, הם בפשטות משרתים את אדוניהם האמיתיים בארה"ב ובאיחוד האירופי וממלאים בצייתנות את הפקודות שקיבלו מעבר לים.  (לת) דוד
  • 07:08
  • 05.08.12

70 מדינת ישראל הפכה להיות בית בושת של השמאלנים, דרוש ניקיי כללי מהם.  (לת) הראשוני.
  • 07:10
  • 05.08.12

71 איני יודע מה מצבו הנפשי של מי שיחליט לתקוף באיראן לדחות את יצור הפצצה הגרעינית בלערך שנה. מה שאני כן יודע הוא שהוא ושר הבטחון שלן ואנשי ממשלתו אך בעיקר משפחתו היקרה ישהו בבטחה בבורות מוגנים מכל כל בירושלים ובתל אביב בשעה שהיתר רובם יהיו חשופים למתקפותנגד מהחיזבלה מאיראן ומסוריה ויפגעו רבים מאד בנפש וברכוש מעם ישראלץ אבל הוא גיבור גדול שמחרף נפשו בביטחה ואפילו "לוקח הנזקים" על עצמו פשוט אדם יהיר וטיפש ומחוסר אחראיות לחלוטין. פשוט רע לנו ממנהיגים גיבורים על חשבוננו וכשהמדינה תהרס הוא יהיה האחראי כפי שהצהיר בגאווה מרובה  (לת) עוזי
  • 07:18
  • 05.08.12

72 הזדמנות לתפוס את המרגלים גבי
  • 07:22
  • 05.08.12

כל המתנגדים עובדים בשביל הסי אי איי

73 אני מתחייב להעמיד לרשות חברה קדישה 1000 דונם אדמה חקלאית במרכז הארץ . זה יספיק ל-800000 (בקומות)  (לת) ארק
  • 07:28
  • 05.08.12

74 היכן סקרי דעת קהל? גילגמש
  • 07:32
  • 05.08.12

״הארץ״ אשר יזם את הדיון הציבורי הנדיר ערב מלחמה, ויפה עשה, צריך להשלים את מלאכתו ע״י הזמנת סקר דעת קהל אשר יבדוק בצורה מוסמכת את עמדת הציבור ביחס למלחמה. אם רוב הציבור אכן מתנגד, יהיה זה פשע מוסרי מצד הזוג המופלא מהסיירת לפעול בניגוד לכך, שהרי הציבור הוא שישלם את המחיר. ובאשר ל״אני אחראי״ שביבי מנדב מראש, אף אחד כבר אינו קונה סחורה משומשת זאת. יש אנשים בישראל המתנגדים למלחמה ובכוחם למונעה: הרמטכל, מפקד חיל האוויר, בגין, מרידור. אם לא יעשו זאת ימיטו על עצמם חרפת עולם.

75 פחד משתק'  (לת) עו"ש
  • 07:46
  • 05.08.12

76 פשוט מפחיד  (לת) א
  • 07:51
  • 05.08.12

77 לא רוצה לגדל ילדים תחת מטריה גרעינית.. נקודה!  (לת) עניין פשוט
  • 07:58
  • 05.08.12

78 טייסים ששוברים צינור תדלוק........ לא יגיעו רחוק!  (לת) קתו הזקן
  • 08:01
  • 05.08.12

79 תקיפה ישראלית לא תעזור נגד הגרעין האיראני, ותקיפה גם לא תגרור מלחמה עם איראן. יוסי
  • 08:19
  • 05.08.12

לאיראן אין שום אינטרס להיכנס לעימות צבאי עם ישראל. אנחנו נגרד להם את הבונקרים והם יורו לחיזבאללה לפתוח במערכה קצרה מולנו. יהיו לנו כמה עשרות הרוגים, ולהם יהיה עיכוב של בערך שנה בפרויקט הגרעין ועמדה קלה יותר מול הלחץ הבינלאומי.

כל מה שיקרה זה שביבי יצליח למקד את הדיון במצב הבטחוני ולא במצב הכלכלי, ויקבל קדנציה שלישית כדי לוודא שישראל תמשיך בדרך לאבדון (התנחלויות).

80 השמאל בפניקה מתגברת. נצחון גדול לנתניהו בבחירות הבאות בעקבות פעולה מוצלחת נגד איראן = ההגמוניה של המיעוט השמאלני הקטן בתקשורת של עם ישראל, על הכוונת שלו.  (לת) קרן נויבך
  • 08:22
  • 05.08.12

81 נתניהו מוביל ללמצדה- ביי ביי ישראל  (לת) אור
  • 08:22
  • 05.08.12

82 ראינו מה "ביטוחיניסיטים "עשו למדינה רבין-הסכמי אולו הידועים לשימצה, שרון- גירוש גוש קטיףברק- הריחה מלבנון TBHJ
  • 08:25
  • 05.08.12

נתניהו אל תשמע ואל תסתמך עליהם!!!

83 על הפטפטת...... אל-מוני
  • 08:27
  • 05.08.12

לא צריך עינוים

לא צריך עינויים,
רק מיקרופון או שניים.
ובכירי המערכת (לשעבר),
יירדו על הבירכיים.

לא צריך עינויים,
רק טלפון עם קו פתוח.
ובכירי המערכת ,
ישרקו הכל, ממש כמו רוח.

לא צריך עינויים,
רק חומוס מגדי, בצלחת.
ובכירי המערכת ,
יזמרו כמו במקלחת.

לא צריך עינויים ,
רק בכבודם הטוב לגעת.
ובכירי המערכת ,
יפטפטו עצמם, לדעת.

לא צריך עינויים ,
רק קצת ,ליקוק מתמיד של תחת.
ומבכירי הלשעבר....
אחמדיניגד, ירווה רק נחת.

לא צריך עינויים......

84 מפחיד, אם כל הכבוד לדרג המדיני, צרייך להקשיב גם למ  (לת) מיכל
  • 08:34
  • 05.08.12

85 כישלון או פצצה - כישלון גרוע יותר המסכה
  • 08:44
  • 05.08.12

כישלון אומר -לאחר האיומים הדיבורים התרגילים אין התקפה והצנטריפוגות עדיין ממשיכות להסתובב
כישלון - איומים ולחצים לא מובילים לגיבוש קואליציה בין לאומית שתחריף את הלחץ על המשטר באיראן
כישלון - סנקציות אינן מצליחות עוצרות אותן
וכישלון התקיפי - סיוט ושינוי סדר היום במזרח התיכון
כישלון - ארהב אינה מממשת את הצהרותיה למנוע מאיראן להיות גרעינית וההשלכות - כיד הדמיון והפרשנים

86 ומה ידעו הרמטכ"לים שהתנגדו לפנוי לבנון ועזה והממשלה החליטה הפוך ? דניאל דורון
  • 08:50
  • 05.08.12

הכותרת דמגוגית.
התנגדות לתקיפת איראן היא לגיטימית, אך להשתמש בהילת הבטחוניסטיים זה לא משכנע ואפילו חסר ישרות ( בעצם אפילו צביעות ) שזה בא כקו מערכתי של "הארץ".
אגב, מנימוקים די דומים הייתה התנגדות ב"חוגים מסויימים" לעצם הקמת המדינה.

87 להם אין חשבון לסגור עם נתניהו ! אבל למישהו יש ענין לסגור לשעברים את החשבון......!!!!!!!  (לת) גורג
  • 08:54
  • 05.08.12

88 יש מטרה אחת לכל הדיבורים והיא לגרום לאיראנים ולחיזבאללה לפעול ראשונים ולהיות היוזמים מכיוון שבכל העימותים הם תמיד אהבו להיות אלו שמכים ראשונים אפשר וצריך לצפות לאירוע טרור בדמות חטיפה או מחבל מתאבד בטווח הקרוב  (לת) ערן
  • 08:57
  • 05.08.12

89 עיתון הארץ עד שלא יראה את מדינת ישראל מושמדת לא ירגע משינאתו לישראל  (לת) גואל
  • 09:56
  • 05.08.12

90 ואיך מתמודדים עם איראן גרעינית, מאוחר יותר ???? אודי
  • 10:47
  • 05.08.12

העיתונות מוצפת בידיעות ומאמרים של אקס-ביטחוניסטים ועיתונאים מלומדים שמסבירים למה אסור לתקוף. והרי ברור לכל שתהיה תגובה ונשלם מחיר. בשביל זה לא צריך להיות בטחוניסט.
מה שלא שמעתי מכל אותם מלומדים זו תייחסות לשאלות כגון מה צפוי לנו כשאיראן תהייה גרעינית?, איזה מזרח תיכון יהיה, איך תתמודד ישראל עם איראן גרעינית? איך תתמודד ישראל חזבאללה גרעיני? איך תשפיע איראן גרעינית על שכונותיה והאם מצריים, סעודיה ותורכיה גרעיניות זה טוב לנו ולעולם?
האם הדיון על האלטרנטיבה בהעדר תקיפה או בכשלון האמצעים שנוקט המערה, אינו רלוונטי ?
למה... באמת למה אף אחד לא מתייחס לשאלות אילו ?

  •   שמעת על יכולת למכה שניה?? זהו הפתרון היחיד למצב זה  (לת) והוא קיים
    • 11:19
    • 05.08.12

  •   אתה מעדיף עימות גרעיני על פני סכנה של עימות קונבנציונלי ? אודי
    • 11:59
    • 05.08.12

    אם אני מבין נכון, אתה אומר שאם האיראנים יזרקו עלינו פצצה גרעינית, נוכל אח"כ לעשות להם אותו הדבר... וזה עדיף על תקיפה צבאית שתמנע מהם נשק כזה (ושתגרור תגובה ועימות קונבנציונלי)
    או במילים אחרות, עדיף עימות גרעיני על פני הסתכנות בעימות קונבנציונלי ...
    הממ... מצטער, לא מסכים אתך ,,

91 ביבי גרוע בלקיחת החלטות ולכן אין סיכוי לפעולה ישראלית  (לת) חמנאי
  • 10:48
  • 05.08.12

92 נתניהו עושה את מה שכל אחד אחר מפחד היה לעשות: הוא פועל לפי הבנתו, בלי לבטח את עצמו מוועדת החקירה העתידית. באופן פרדוקסלי, זו הדרך הנכונה להימנע מוועדת חקירה (לעתים שוכחים שוועדת חקירה עשויה לבקר מחדלים באותה מידה שהיא עשויה לבקר החלטות שגויות. מי שפוחד לפעול בגלל החשש לעמוד בביקורת, למעשה פועל מתוך מניע זר, ולמען עצמו).  (לת) וכך ראוי לעשות.
  • 11:05
  • 05.08.12

93 נתניהו אתה מתנהג כמו איזה בייבי, את מי זה מעניין אם אתה תיהייה אחראי בפני מחדל מלחמת אירן? ואם אין לך מענה לשקפים שמביאים לך אנשים, אז כנראה שהטעונים שלך על למה כן יש לפתוח במלחמת אירן לא מספקים.  (לת) Blackmamba
  • 11:51
  • 05.08.12

94 ביבי רוצה לתקוף עכשיו בגלל סיבה אחת ויחידה: הישרדות פוליטית  (לת) אבי
  • 11:56
  • 05.08.12

95 מהמר אבי בר
  • 12:01
  • 05.08.12

שרה, תגידי לו שאובמה ינצח ואז הלך עליו, עלינו ועלייך. נסי להרגיע אותו. הוא לא ייצא מלך ישראל, הוא ילד שקיבל מכשיר מסוכן ללא רישיון. הוא זחוח ומסוכן

96 כולם יודעים את הישראבלוף. יודעים להנחית מכה אבל ישראל לא יודעת לסבול מלחמה ארוכה. אירן נליחמה שנים נגד עירק ולא נכנעה.  (לת) צבי
  • 12:44
  • 05.08.12

97 נדמה לי שזה כבר ממש שקוף אדר
  • 13:32
  • 05.08.12

ישראל נוקטת בגישה של נסיון לבלבל את האירנים ואולי בעיקר את האמריקאים.
כל ההתבטאויות שנשמעות לכאורה "לא אחראיות" נראות לי כתיזמור המכוון מלמעלה.
קשה לי להעלות על דעתי שכל כך הרבה מראשי מערכות הבטחון, המודיעין ועוד' כאלה שאמונים בסתימת פיותיהם הצטרפו למקהלה.
כמובן שאין זה אומר שזה יצליח אבל גם זאת סוג של לוחמה פסיכולוגית.
אני לא אתפלא אם מזלט ישראלי יופל או יפול בסמוך לאירן בזמן הקרוב.

98 הם יודעים שהם צריכים לזמר על פי מנצח המקהלה בה הם שרים. והם עושים זאת מצויין !  (לת) יודע
  • 13:35
  • 05.08.12

99 תוצאת תקיפה לא תהיה דווקא מוחלטת נגד תכנית גרעין איראן ארתי
  • 17:20
  • 05.08.12

ואכן לא תגשים ישראל את יעדיה האסטרגיים ובעת ובעונה אחת מסתבכת באיומים אחרים.

100 מנחם בגין קיבל בזמנו החלטה להשמיד את אוסירק כנגד המלצות ראשי הצבא וראש המוסד  (לת) כולם יודעים שמנחם בגין החליט נכון
  • 18:43
  • 05.08.12

101 אחריות צביקה
  • 20:20
  • 05.08.12

לידיעת הכותב:במדינה דמוקרטית תפקידו של הדרג המקצועי לספק מידע לדרג המדיני.נקודה
תפקידו של הדרג המדיני להחליט על קבלת החלטות מתוך סך המידע המתקבל.
ייתכן, והמידע הנמצא בידי הדרג המדיני כולל מידעים שאינם בידי הדרג המקצועי "הבודד".

102 השוטה ישב על הגדר, יטה שמאלה ויקרוץ ימינה, יטה ימינה ויקרוץ שמאלה, שוטה משטה בכם שוטים.  (לת) Yigal Cohen
  • 08:00
  • 06.08.12

103 רק שיגעון גדלות יכול להצדיק תקיפה באיראן  (לת) נפתלי אור-נר
  • 11:17
  • 06.08.12

104 לתקוף לתקוף לתקוף - המדינה הזו כל הזמן רוצה לתקוף כל מה שזז או עלול לזוז בעולם כולו, תסגרו כבר את הצבא הנפלא הזה ותנו לאלה ש "תורתם אומנותם" להגן על כולנו - הם יגנו ולא יתקפו - אפילו שמו של הצבא הוא "צבא ההגנה לישראל" ולא "צבא ההתקפה...". - איזה אזור מחורבן מצא לעצמו העם היהודי כדי להקים מדינה - אי אפשר היה למצוא מקום אחר ??? אחד העם
  • 11:16
  • 08.08.12

לתקוף לתקוף לתקוף - המדינה הזו כל הזמן רוצה לתקוף כל מה שזז או עלול לזוז בעולם כולו, תסגרו כבר את הצבא הנפלא הזה ותנו לאלה ש "תורתם אומנותם" להגן על כולנו - הם יגנו ולא יתקפו - אפילו שמו של הצבא הוא "צבא ההגנה לישראל" ולא "צבא ההתקפה...". - איזה אזור מחורבן מצא לעצמו העם היהודי כדי להקים מדינה - אי אפשר היה למצוא מקום אחר ???