המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

עצומה קוראת לטייסים: סרבו פקודה לתקוף באיראן

עד כה חתמו על העצומה 400 בני אדם בהם פרופסורים למשפט. ארגון רופאים לזכויות אדם שלח מכתב לנתניהו וברק המזהיר מהשלכות תקיפה אפשרית

מעל 400 בני אדם, בהם המשפטנים הפרופסורים מני מאוטנר וחיים גנז מאוניברסיטת תל אביב, חתמו בימים האחרונים על עצומה הקוראת לטייסי צה"ל לסרב פקודה ולא לתקוף באיראן אם יידרשו לעשות זאת. החותמים על העצומה סבורים כי ההחלטה של מקבלי ההחלטות לצאת למתקפה באיראן הינה "החלטה מוטעית והרפתקנית", שלא תמנע את תוכנית הגרעין האיראנית, אלא רק תעכב אותה במחיר מופקע. במקביל, שלחו היום (שלישי) רופאים בכירים במערכת הבריאות מכתב לראש הממשלה ולשר הביטחון, שבו הם מביעים חשש מהשלכות של תקיפה אפשרית. על העצומה פורסם לראשונה בעיתון "מקור ראשון".

"יש לכם אפשרות להגיד 'לא'", נכתב בעצומה הפונה לטייסים. "אפשרות בהחלט לא פשוטה, שכרוכות בה דילמות מקצועיות ומוסריות, וסיכונים של אובדן קריירה, החשובה ויקרה לכם מאד ואולי גם של העמדה לדין. אף על פי כן, חובה עליכם לשקול בכובד ראש וברצינות את הברירה הזאת, לשקול בכובד ראש וברצינות את האפשרות שבאמירת המלה הקטנה 'לא' תעשו שירות חשוב וחיוני למדינת ישראל וכל היושבים בה – שירות גדול לאין שיעור ממה שתעשו בציות עיוור לפקודה המסוימת הזאת", נכתב בעצומה.

"התקפה על מתקנים גרעיניים באיראן עלולה לגרום לפיזור חומרים רדיואקטיביים בקרב אוכלוסייה אזרחית, ובמקרה זה עלולה ישראל כמדינה ועלולים מבצעי ההפצצה כבודדים (ואתם ביניהם) להיות מואשמים בפשעי מלחמה", נכתב בעצומה.

פרופ' מני מאוטנר, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, הוא אחד המשפטנים החתומים על העצומה. "הניסיון מלמד", אומר מאוטנר, "שלא אחת אתה מתבקש לחתום על עצומה שאתה מזדהה עם תכניה העיקריים וכוונותיה, גם אם לא עם כל האמור בה, וגם אם לא עם כל ניסוחיה. אני חושב שהכתובת צריכה להיות הממשלה, ולא הטייסים. כמו כן, לפי הבנתי את דיני המלחמה, אין בעיה משפטית בהפצצה. אבל היו בעצומה דברים רבים אחרים שאני מזדהה עמם, בעיקר הדגשת הסכנות החמורות שפעולה כזו, הנעשית בלא שיתוף פעולה עם ארצות הברית, עשויה להביא על ישראל. סכנות אלה הן בעיני חסרות תקדים, גם כשאני מביא בחשבון את האסון הנורא של מלחמת יום הכיפורים. לכן חתמתי על העצומה. זמנים בלתי רגילים מחייבים צעדים בלתי רגילים".

מטוסי חיל האוויר מדגימים תדלוק אווירי במהלך טקס סיום קורס טיס
מטוסי חיל האוויר מדגימים תדלוק אווירי במהלך טקס סיום קורס טיס. צילום: אילן אסייג

פרופ' חיים גנז, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, חושב שהפקודה לתקוף באיראן הינה פקודה בלתי חוקית. "בנסיבות הנתונות", אומר גנז, "בזמן שלא מוצו כל האפשרויות שאנו שומעים עליהן בתקשורת למנוע מאיראן לפתח פצצה הגרעינית, אין הצדקה בפתיחה במלחמה. ברור שתוצאותיה של מלחמה כזאת יהיו הרסניות בכל מובן שהוא. מדובר במלחמה שבאופן מובהק אינה צודקת. אני חושב שיש דגל שחור מעל הפקודה הזאת".

מאחורי היוזמה עומדים ורדית שלפי, שהיתה מיוזמי מכתב האמנים נגד ההופעות באריאל. ועפר ניימן, פעיל שמאל ומעורכי המגזין המקוון 'הכיבוש'. "יש הרבה קמפיינים נגד המלחמה עם איראן, וכולם פונים לדרג של מקבלי ההחלטות", אמרה שלפי. "אף אחד לא פונה לדרג המבצע, לטייסים. בנוסף, הייחוד בעצומה שלנו הוא בכך שאנחנו לראשונה מזהירים מפני פגיעה באוכלוסייה אזרחית איראנית חפה מפשע ומזהירים את הטייסים שהם חשופים לאישומים בפשעי מלחמה". שלפי הופתעה מהתמיכה לה זכתה העצומה, שכן לדבריה, בציבור העצומה נחשבת ל"רדיקאלית".

במקביל, חברי הנהלת ארגון רופאים לזכויות אדם, ובהם בכירים במערכת הבריאות, שלחו היום מכתב המתנגד לתקיפה באיראן לראש ממשלה בנימין נתניהו, המחזיק גם בתיק הבריאות, ולשר הביטחון אהוד ברק. במכתב הנושא את הכותרת 'קריאה אחרונה לפני יציאה למלחמה'. "אם נמשיל את המדינה לאנייה, הרי שאתם הקברניטים אחוזים בהגה השלטון, ומוליכים את האנייה ואת נוסעיה לעבר קרחון עצום ממדים".

הרופאים מתריעים כי תקיפה באיראן צפויה לגרום מלחמה שמחירה מאות הרוגים, לפי הערכות משרד הביטחון. "מומחי חקר ביצועים מתעלמים מהעובדה שמאחורי מאות הרוגים (במקרה הטוב) עומדים בני משפחה ומכרים, ציבור שיגיע לכדי אלפים שייאלצו להתמודד עם שכול וכאב", מתריעים הרופאים,
ומתריעים כי המלחמה אף צפויה להוביל לאלפים רבים שיסבלו מפגיעות שונות, טראומה ופוסט טראומה.

על המכתב חתומים בין השאר יושבי הראש של ארגון רופאים לזכויות אדם פרופ' רפאל ולדן, המשמש גם סגן מנהל בית החולים הכללי שיבא וד"ר גרסיאלה כרמון, פסיכיאטרית ומנהלת מרפאה לבריאות הנפש באום אל פחם; נשיאת הארגון ד"ר רוחמה מרטון; ושורת רופאים וחוקרי רפואה, לרבות פרופ' צבי בנטואיץ' מאוניברסיטת בן גוריון, ממקימי הוועד למלחמה באיידס; פרופ' שאול דולברג, יו"ר איגוד רופאי הפגיות (נאונטולוגים) ומנהל מחלקת יילודים ופגים בבית חולים איכילוב; ופרופ' נדב דוידוביץ, חוקר מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן גוריון.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כנופיות בוגדים שמאלנים לא נאלצים לחשוש שיעמידו אותם לדין  (לת) מיכאל בוטביניק
  • 21:47
  • 15.08.12

  •   כנ"ל כנופיית הבוגדים הימנימציקים בראשות רבנונים הקוראים לחיילים לסרב פקודה. אלה לא מועומדים לדין ע"י ממשלת הבובות של החרדים  (לת) אשנסי
    • 10:05
    • 16.08.12

  •   הבוגדים במדינה הם מי שעושים בה שימוש לכסא הפוליטי שלהם: ביבי, ליברמן וברק. האמיצים- מי שכתבו ועומדים מאחורי המילה שלהם, שמתריעים על הסכנה במלחמת ברירה, מלחמת שווא, שאינה צורך השעה של ישראל. לישראל יש עניינים הרבה יותר בוערים לפתור קודם- לעשות שלום עם השכנים. ויש עם מי. אנחנו הסרבנים. אנחנו לא מוכנים לוותר על שטחים כבושים, שאינם שלנו. בשמם אנחנו הורסים דמוקרטיה, בשמם אנחנו הורסים כל חלקה טובה בישראל. השטחים הם האסון מספר 1 של ישראל. והגיע הזמן שבוחרי הימין יתעוררו, ויבינו איזו ממשלה לא אחראית הם בחרו. ואיזה שימושים עושה בהם הממשלה, לצרכיה היא, ולא לשום צורך של המדינה. אם אתה רוצה להתאבד מיכאל בוטביניק, לך עשה זאת עם נבחריך, ביבי, ליברמן וברק ומשפחותיהם. תתנדבו אתם להיות ה 500. יותר- אין.  (לת) שומר חוק
    • 10:18
    • 16.08.12

  •   אני דורש מהטייסים שיסרבו*שלא* לתקוף באירן, בדיוק מאותם סיבות: סכנה לעולם החופשי. החלטה לדחות תקיפה עלולה להביא למות של מאות אלפי אנשים בישראל ובעולם. דגל שחור מתנוסס מעל אי- תקיפה של מדינה מסוכנת כמו אירן.  (לת) דגל שחור מתנוסס מעל המכתב הזה
    • 11:17
    • 16.08.12

  •   חלס, שחרר! אף אחד כבר לא קונה את הרטוריקה המאוסה והשטחית הזו יותר!  (לת) ברדה
    • 11:32
    • 16.08.12

  •   אם 'הארץ' לא היה ממן את העצומה לא היו שומעים על הכנופיה טל (שהארץ מסנן את תגובותיו)
    • 10:09
    • 17.08.12

    הפשיסטית הזו של שמאלנים מקצועיים שהפחד השנאה העצמית ןבעיקר השנאה לביבי מעבירה אותם על דעתם ( אם בכלל ניתן לראות בדיעה שלהם דיעה או פשוט רפלקס בלתי נשלט של פחדנות ) מבחינתי הם צאצאים ישירים של אחינו שהלכו כצאן לטבח מאמינים עד לפתח המישרפות שהאומה הגרמנית הנאורה ערש התרבות לא תעשה להם את זה....

02 להעמיד למשפט את כל מי שחתמו על העצומה זה מה שצריך לעשות עמית
  • 21:51
  • 15.08.12

היטלר באירן עכשיון וזה הזמן לפעול

  •   כי ימין = סתימת פיות מדאורייתא  (לת) לא מתפלא
    • 22:44
    • 15.08.12

  •   באיזה סעיף - עמית? הבעת מחשבה חופשית במדינה הטוטליטרית שהיית רוצה שתהיה כאן?  (לת) מגיב חפוז
    • 23:18
    • 15.08.12

  •   תחת סעיף הסתה למרד, גם לחופש הביטוי יש גבול ערן לוי
    • 23:39
    • 15.08.12

    הוצאת דיבה, הסתה לאלימות וכן הדחה לזנות או קריאה למרד וסרבנות - כולם חריגים לחופש הביטוי. חותמי העצומה מקומם במעצר.

  •   אם היו אלה רבנים הייתם צועקים על הפרת שילטון החוק עוד חפוז
    • 23:49
    • 15.08.12

    על שכמותכם התכוון זה שאמר יודונאצים ואתם יודעים מי זה טוב יותר מכולם.

  •   חפוזי, אל תיתמם! יש סעיף כזה שנקרא המרדה, או סיכוי סביר לגרימת פגיעה בחיי אדם. זה לא אומר שצריך ללכת על העמדה לדין, אבל זה לא נובע מהיעדר אשמה, יותר עקב ריפיון שכל של הנוגעים בדבר.  (לת) ירון
    • 23:49
    • 15.08.12

  •   אתה כבר מזמן חי במדינה טוטאליטרית. עובר אורח
    • 23:54
    • 15.08.12

    בהעדר מגוון דעות באמצעי התקשורת המרכזיים, אין בישראל עיתונות חופשית ולכן גם אין דמוקרטיה.

  •   הסתת חיילים לסירוב פקודה. אנחנו באמת רוצים אנרכיה? יש דרכים דמוקרטיות להביע מחאה. אבל חוג האנרכיסטים מנענעי הגדר מורכב באופן בלעדי מאנשים שהם כה חכמים וצודקים, שהם יודעים יותר טוב מהדמוקרטיה. ואולי התקיפה היא בכלל איום סרק? מגיב שעצר לחשוב
    • 23:54
    • 15.08.12

    ומה אם בכלל כל התקיפה הזו היא איום שווא? כזה שנועד להחמיר את הסנקציות על המשטר הרצחני האיראני? כי זה מה שהוא עשה עד עכשיו. פספסנו אינספור חלונות לתקיפה כבר. או שאולי "פספסנו"?
    בינתיים משטר האייטולות נחנק ועומד בסכנה.
    אבל לא נורא, חוג מנענעי הגדר מבין הכי טוב וישרוף לנו את הבלופ.

  •   המרדה מרד
    • 00:10
    • 16.08.12

    המרדה - קריאה לסרוב פקודה המוני בצבא היא המרדה.

  •   סעיף 110 לחוק העונשין החיפזון מן השטן
    • 01:12
    • 16.08.12

    "מי שהסית או שידל אדם המשרת בכוח מזויין לאי ציות לפקודה חוקית, דינו - מאסר שנה;"

  •   למגיב חפוז - זה בפירוש לא חוקי לקרא לחייל צהל לסרב פקודה . ברור שאין שום דגל שחור מעל הפקודה לתקוף באיראן. איך פרופסורים שניזונים מתקציחב ציבורי מעזים לקרא לחייל צהל לא למלא פקודה? הרי יש כנסת וממשלה בחירות.  (לת) רוברט
    • 05:39
    • 16.08.12

  •   אתה צודק, זה בדיוק מה שניסינו לעשות. ממליץ על זה בכל פה.  (לת) ז'אן פול סארטר
    • 10:17
    • 16.08.12

  •   לך לטיפול תרופתי- החותמים צודקים. אין דרך לעצור את איראן רק לכבוש פיזית אותה  (לת) קצין צנחנים
    • 10:21
    • 16.08.12

  •   שברת שיא עולם במספר הקלישאות במשפט אחד למגיב החפוז מדי
    • 11:21
    • 16.08.12

    הסתה לסירוב פקודה היא המרדה כפי שמוסבר כאן. כמובן שמי שדעתו שונה משלך ובעד שמירה על החוק הוא תומך בטוטליטריות. כמובן שחופש הביטוי המקודש שלכם, שהוא למעשה חופש ההסתה, חופש הוצאת הדיבה, וחופש השקר שהופך את המדינה הזאת למדינת כאוס.

    בעיניי שמירה על תל אביב מהפיכה לעיי חורבות זוהרת חשובה מניואנסים של חופש הביטוי. לראשונה בהסטוריה קוראת מדינה להשמדת מדינה אחרת ומפתחת בהתאם את הנשק לממש את ההבטחה. אפילו בצפון קוריאה המצב לא היה כה קיצוני. אבל בעינייכם תקיפה מונעת היא פשע מלחמה ולא לגיטימי אבל לשקול אותה. מטורפים. אפשר להתווכח בעד ונגד, אבל לפסול לחלוטין את לגיטימיות התקיפה זה טירוף.

  •   זו אכן המרדה עופר
    • 12:08
    • 16.08.12

    אני מתנגד לתקיפה באיראן בלי שיתוף פעולה עם האמריקאים, אבל זה לא אומר שמי שמתנגד רשאי לקרוא למרד בצבא.

    בשביל זה יש ממשלה, גם את תקבל החלטות שאני מתנגד להן בתוקף.

  •   חותמי המכתב גם בוגדים וגם חצופים עורך דין
    • 12:30
    • 16.08.12

    כפי שזכור לי התקיימו כאן בחירות לפני 3.5 שנים.
    יש ממשלה נבחרת במדינת ישראל, וענייני פתיחת מלחמה או עימות צבאי הינם עניינים שבאחריותה ובסמכותה הבלעדית.
    צר לי, כי זקנתו של פרופ' מאוטנר המכובד שהיה המרצה שלי באוניברסיטה, מביישת את נעוריו. צר לי שחתם על מסמך כה חמור הקורה למרד בצבא (כך ממש!), בעוד שהוא אינו מזדהה במאה אחוז עם תוכנו!
    ככל שממשלת ישראל תמצא לנכון שיש לפתוח במלחמה להשמדת תוכנית הגרעין האיראנית המאיימת על ישראל, תהא זו פקודה חוקית למהדרין, שמטרתה הצלת אזרחי מדינת ישראל בטרם השמדתם ע"י אוייב חסר פשרות. ניסיון לתאר אותה כפקודה בלתי חוקית עם דגל שחור, עושה עוול גדול לפקודות רבות אחרות שהן באמת בלתי חוקיות, ופותחת פתח לאנרכיה והמרדה ע"י כל שאר מגזרי החברה: מתנחלים, ערבים, חרדים וכו'.
    מצטער, אבל אין פה עניין הקשור עם חופש הביטוי. זה כבר עניין לחקירה פלילית נגד יוזמי המכתב והחותמים עליו.

  •   לגבי הסעיף המבוקש- יגאל מירושלים
    • 09:32
    • 22.08.12

    אותו סעיף שבעקבותיו רדפו עד צוואר רבנים מהימין למיניהם שקראו לסרב פקודה בגוש קטיף...מזכיר קצת לא? קריאה לסירוב פקודה= מעצרים, חקירות, תיקים....אל תגיד לי שכבר שכחת...

03 ואני שואל,ביביטון או טיביטון?  (לת) שקד,ירושלים
  • 22:04
  • 15.08.12

04 יפי נפש..מה קרה , ירדתם קצת המכותרות...תתביישו לכם.. איזה ערכים יש לכם נשמה יהודית
  • 22:05
  • 15.08.12

אתם רוצים שנהייה מובלים לטבח כמו בשואה.. זה לא מספיק לכם..
כשנתקוף את אירן ידינו תהיה על העליונה ובשם ה' נעשה ונצליח !!!

05 אירן שלמה כהן
  • 22:10
  • 15.08.12

מחליא אותי לקרוא עד כמה העם הזה הנקרא כביכול עם הוא לא עם אלא גבוב של כל מיני הזוייםמתאבדים

06 כן? אתם חושבים שביבי יותר חכם מהם? הלוואי שצה"ל לא ישתף פעולה עם הדיקטטור הטיפש  (לת) נ
  • 22:10
  • 15.08.12

07 צביעות מחליאה של גורמי שמאל,מדובר בעבירה פלילית -הסתה והמרדה,מעניין אם היועמ"ש יורה לפתוח בחקירה מודאג מהשמאל
  • 22:11
  • 15.08.12

המחויבת מהמעשה הבזוי הזה..

08 הגיע באמת הזמן... טרויאני
  • 22:11
  • 15.08.12

לבדוק את ההגדרה של מושג הבגידה...
עושה רושם שהמדינה בערב מלחמה....ואזרחים מתאגדים ומסיתים למרי....
פשוט צריך לבדוק ולראות מעשים אלו- חוקיים או לא....בגידה וסיכון האוכלוסייה, כן או לא...

09 צ'מברלין מתהפך בקברו בהנאה! נוויל
  • 22:19
  • 15.08.12

תמיד אותן חתימות על אותן עצומות הקוראות לסגור את מדינה וללכת... לאן בדיוק?!

10 זוהי קריאה למרד שופט
  • 22:21
  • 15.08.12

מדובר בקריאה למרד, יש להעמידם לדין .

11 בעצם, לפני שלאירן יש פצצה היא כבר מצליחה לגרום לזעזוע בדמוקרטיה בישראל ואולי יותר מהפצצה עצמה  (לת) ג'וני-וינה
  • 22:29
  • 15.08.12

12 מי הם חושבים שהם? אין להם מה לעשות בחיים. תחתמו מפה ועד אמריקה. ביבי תעשה מה שצריך סומכים עליך!! איזה עצבים
  • 22:30
  • 15.08.12

שמלאנים בוגדי מדינה. לכל מקום דוחפים את האף שלהם.
אין לכם מה לעשות בחיים חוץ משלוח מכתבים לחתום ולהתעסק בדברים שבכלל לא נתונים להחלטתכם.
יש ראש ממשלה והוא יעשה מה שצריך ומה שהוא חושב שנכון לעשות ואנחנו סומכים עליו ב 1000%

13 מי צריך לבזבז פצצה על ישראל הציונית כשיש 400 חתומים כאלו בעצומה  (לת) רוברט ג'ון גרינפלד
  • 22:31
  • 15.08.12

14 שמעון פרס יכול לעשות צעד שיסיר את הגרעין הישראלי ואז יש סיכוי לסדר בורלא יאיר
  • 22:32
  • 15.08.12

האירנים לא יסכימו לוותר
עד שישראל לא תבטל את הגרעינים שלנו
שמעון פרס הכניס גרעין והתשלום יבוא ללא שלום.

15 400 איש (מתוכם שני שליש ערבים ) זה התייצבות מלאה בדיביזיות המדולדלות והמפוררות של השמאל. הראל מקיבוץ השמו"צ
  • 22:33
  • 15.08.12

אפשר להכניס את כולם לצוותא ועוד יישאר מקום.
יאללה, לכו לישון על האף.

16 בוא נראה את הפרקליטות השמאלנית מתפנה לרגע מלטפל בימין ומעמידה אותם לדין ציוני
  • 22:35
  • 15.08.12

זו בגידה במובן השפל ביותר

17 מנסים לשבור את צהל דנה
  • 22:37
  • 15.08.12

אם הטייסים יסרבו פקודה זה יהיה סופו של צהל וגם סופה של המדינה. לא שאני בעד תקיפה לא אחראית באירן אבל קריאה כזו היא גם לא דמוקרטית!

18 לא לתקיפה באיראן  (לת) עינב
  • 22:37
  • 15.08.12

19 שאלה פשוטה:המרדה לסירוב פקודה זה חוקי? ומי שולט במדינה?  (לת) sailor
  • 22:37
  • 15.08.12

20 חבורת פורעי חוק- למשפט! חדל
  • 22:38
  • 15.08.12

אין שום בעיה בלהביע דעה, כל עוד זה בגבולות החוק ותוך שמירה על ערכי הדמוקרטיה. לעצמיותה של הדעה אזי אינני מבין כיצד אדם שאיננו בקיא בפרטים רשאי להביע בכזאת נחרצות עמדה בסוגיא כה אקוטית.

21 לכל הפרופסורים למיניהם ישנו דבר כזה שנקראה דמוקרטיה.. יניב
  • 22:38
  • 15.08.12

בדמוקרטיה הממשלה נבחרת בבחירות.
בדמוקרטיה הצבא כפוף לדרג המדיני על כל המשתמע מכך.
בדמוקרטיה לממשלה מנדט להחליט לגבי נושאים שכאלה.

אתם במעשיכם מרוקנים את הדמוקרטיה מכוחה ומוכיחים פעם נוספת במילים גבוהות הבאות להצדיק את חתירתכם תחתה כי הפאשיזם איננו בהכרח ימני.

22 אתם באמת בני עמנו ?  (לת) טייס
  • 22:40
  • 15.08.12

23 יש גבול לכל תעלול אזרח מודאג
  • 22:45
  • 15.08.12

לא יודע אם אפשר להעמיד אותם לדין, אבל החברה האזרחית צריכה להוקיע אותם מחוץ למחנה.

24 איפוא אפשר לחתום? עדן
  • 22:46
  • 15.08.12

אסור לתת לשני המטורפים חסרי האחריות להוביל אותנו לאבדון. איך הם הגיעו ״לרק״ 500 הרוגים (כאילו זה דבר של מה בכך), וגם זה נאמר בקלילות על סיגר קובני וכוס וויסקי עם שרה׳לה או הפסנתר ברקע? לדוגמה, במידה והאיראנים יוטווחו את בית החולים איכילוב בתל אביב ובמידה ויפגעו ( אפשרות אמיתית לצערי עם הטילים שיהב 3 ו 4 שבידם) - מתוך ויקיפדיה; ״בבית החולים כ 1050 מיטות, כ 1,300 רופאים , 2,050 אחיות, 1,800 עובדי מנהל ומשק ו-750 עובדי מקצועות הבריאות, מגישים טיפול מקצועי ושירות מהמדרגה הראשונה למטופלים מכל רחבי הארץ והעולם״ מישהו יודע לחבר מספרים אלה? חיברתי ויצא לי כ 6000 איש. בואו נניח לרגע שלא יהיו מבקרים בזמן שכזה, אבל יהיו כמה אלפים בכל רגע נתון. לצערי יהרגו הרבה מאות וזה רק במקום אחד כה אסטרטגי, כה רגיש ולא מוגן. מה שנכתב פה לא יגלה שום דבר חדש לאיראנים שלא יוכלו לגוגל

25 יאללה ימנים חסרי אינטליגנציה,להתקרנף בטוקבקים!  (לת) יואב
  • 22:47
  • 15.08.12

26 חוצפה תומר
  • 22:48
  • 15.08.12

מצעד איוולת של שמאלנים הזויים
באיראן הדמוקרטית לתפארת בוגדים וגייס חמישי כמוכם היו מזמן מטופלים בכיכר העיר לקול מצהלות ההמון האינטליגנטי

27 עצומה לטייסים? משה מזור
  • 22:51
  • 15.08.12

כנראה החברה מהשמאל הקיצוני התחרפנו לגמרי.פצצת אטום של אחמדיניגד לא תבדיל בין שמאל לימין ,הטיל יכול לפגוע גם באנרכיסטים שבניכם .אל תחכו לאטום , או שתנחתו ואו תסתמו ואו תעופו לאירן ושם תעשו הפגנות ,שאייטולות יפסיקו לייצר אטום ,שמאיים על האנושות כולה.

28 אני מתנגד בתוקף לתקיפה באיראן, אבל העצומה הזאת עוברת כל גבול. היא חוצפה ועזות מצח. לאן נגיע אם כל מי שמשהו שעושה ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי לא מוצא חן בעיניו יקרא לסרוב פקודה? הצבא צריך למלא פקודות חוקיות, וזהו.  (לת) משה
  • 22:54
  • 15.08.12

29 כל הכבוד. איזה אומץ. כולם מברברים אבל יש כמה שעושים.  (לת) ירמיה
  • 22:54
  • 15.08.12

30 בשח -מט ,הפרסים טובים, איך ביבי? תקיפה באירן תחזק את השלטון השיעי, לעוד דור !! עכשיו ,חצי מהפרסים סולדים מהדיקטטורה השיעית ,תנו להם זמן ורעב,והרחובות יבערו שוב !! לעומת זאת ,הפצצה תאחד את העם בלאומניות חדשה,ונקמנית !  (לת) נביא הזעם...........
  • 22:55
  • 15.08.12

31 איך מצטרפים ?  (לת) תנו קישור
  • 22:55
  • 15.08.12

32 פרופ חיים גנז משה מזור
  • 23:00
  • 15.08.12

שלום פרופסור , יש לי משימה בשבילך . סע לסוריה ותציע את התזה המשפטית ,אולי יכבדו אותך ואת דעתך ,מי יודע אולי גם תקבל פרס על גאונותך מאסד ואו מהמורדים של אלקעידה . אל תשכח להגיד להם שאתה פרופסור מאוניברסיטת תל-אביב.

33 איזו התפתלות מציג מאוטנר, כל הכבוד, ככה מצדיקים המרדה של הדרג הצבאי במדינה דמוקרטית?! ושוב שיח הזכויות מושחת בידי השמאל הקיצוני  (לת) אלברט
  • 23:01
  • 15.08.12

34 נאיביות וחוסר כבוד עמנואל
  • 23:01
  • 15.08.12

עוברים כל גבול

35 אותם ארבע מאות שחתומים על אותן עצומות. מעניין שתמיד מפרסמים את הדברים בעיתון כאילו זו ידיעה חשובה מ
  • 23:03
  • 15.08.12

ממש מקריות

36 עצומה מגוכחת מנחם הורוביץ
  • 23:05
  • 15.08.12

עוד משהו מבית היוצר של מתוסכלים מתלהמים שחום אוגוסט 2012 מחרפן אותם לרמות שיא. זה ממש מצחיק .. חומר לארץ נהדרת. ככה זה שהולך הליבידו

37 אפשר לקבל קישור לעצומה?  (לת) מי יודע?
  • 23:07
  • 15.08.12

  •   "מי יודע" יקר דבורקה הדוברת
    • 08:13
    • 16.08.12

    הממונה על איזון בבנין המערכת אוסר לפרסם תגובות שנותנות קישור לעצומה, אבל אתה יכול לחפש בגוגל "עצומה טייסים איראן".
    בהצלחה

38 כל פרופ מתוסכל מוצא פורקן  (לת) אריה ז
  • 23:10
  • 15.08.12

39 אני לא אוהב לחתום על עצומות וגם הקריאה המפורשת לסירוב פקודה מיותרת ישראל אוהבת מלחמות, במיוחד כשמיתון בשער
  • 23:13
  • 15.08.12

מאמר טוב יעביר את המסר המנומק נגד התקיפה ועדיף לראות סירוב בעניין זה בעקבות מאמר ולא בעקבות עצומה

40 מה הקשר בין תקיפה באירן ותרבות באריאל? אני
  • 23:15
  • 15.08.12

המכנה המשותף בין התנגדות להיכל התרבות באריאל והתנגדות לתקיפה באירן הוא המניע היחיד של החותמים. כל השאר סתם שקרים והפחדות.

41 סירןב פקודה שחר
  • 23:16
  • 15.08.12

מה זה אם לא סירוב פקודה....ולפנות ישובים גם מותר לסרב פקודה????

42 לא להפציץ. הפיתרון היחיד לשיר כל בוקר משיח משיח משיח אוי יו יו יו יו יוי שאשה באשה נחשולי
  • 23:23
  • 15.08.12

במשואת חב"ד כולנו שרים פעמים כל בוקר משיח משיח משיח אוי יו יו יו יו יוי, ואף אחד מאיתנו אינו מתכוון להפציץ באיראן

43 רק שלא נשמע מכם ציוץ כאשר רבנים יוציאו פסקי הלכה שיש לסרב פקודה ולא לפנות יישובים, אה? מודרניסט .
  • 23:24
  • 15.08.12

רק שלא נשמע מכם ציוץ כאשר רבנים יוציאו פסקי הלכה שיש לסרב פקודה ולא לפנות יישובים, אה?

44 איזה קבוצה של אנשים טפשים ובזויים כמה נקניק אפשר להיות...
  • 23:25
  • 15.08.12

יש מלחמה אחת בהיסטוריה העולמית שכן הייתה 'חוקית'? יש מלחמה ערבית אחת שספגה חשבון לחוקי ז'נבה? ערבים חיות פרימיטיוויות. ואלה החמושות כאן מתחבאים מאחורי 'אני אינטלקטואל'. כמה מנותק וחוזר אפשר להיות? ואין כאן גרים עלוב אחד של אינטלקט. הכל מונע עי פחדנות להתמודד עם המציאות המוסלמית הטוטלית שעומדת לפנינו היום. חבורת חמושות צבועות. כ'כ בזזוי

45 ברור לגמרי. אבל לאנשי הימין אסור בשום פנים ואופן לקרוא לקציני צה"ל לסרב פקודה במקרה של פקודה לפנות התנחלויות. צביעות זועקת לשמים. דו פרצופיות מכוערת שדגל שחור מתנוסס עליה לתפארה.  (לת) משה גרסון
  • 23:28
  • 15.08.12

46 לפעמים השמאלנות היא רק תירוץ מוקי
  • 23:30
  • 15.08.12

מה ליברלי ב"הערכה שיש זמן לדיפלומטיה"? מה נאור בהמעטה בסכויי הפצצה ישראלית? כלום. אתם לא שמאלנים. אתם סתם אנטי ישראלים.

47 לפעמים השמאלנות היא רק תירוץ מוקי
  • 23:30
  • 15.08.12

מה ליברלי ב"הערכה שיש זמן לדיפלומטיה"? מה נאור בהמעטה בסכויי הפצצה ישראלית? כלום. אתם לא שמאלנים. אתם סתם אנטי ישראלים.

48 ממש מתפלא גבי
  • 23:30
  • 15.08.12

ממתי על כל עניין צריך לשמוע דעה של כל אחד?... בחרנו בראש ממשלה והוא והממשלה קיבלו את הזכות להחליט. מה לא ברור? נראה לכם שאפשר לקיים מדינה אם אין לממשלה את הזכות להחליט?? לכו והתרכזו בעבודה שלכם..

49 לפעמים השמאלנות היא רק תירוץ מוקי
  • 23:30
  • 15.08.12

מה ליברלי ב"הערכה שיש זמן לדיפלומטיה"? מה נאור בהמעטה בסכויי הפצצה ישראלית? כלום. אתם לא שמאלנים. אתם סתם אנטי ישראלים.

50 מתחיל להבין את הנאצים, שב-1933 הוציאו את החתרנים הקומוניסטים (רבים מהם יהודים, איך לא) אל מחוץ לחוק, וגם שלחו אותם למחנות מעצר.  (לת) חתרנים חסרי עכבות
  • 23:33
  • 15.08.12

51 שמעתי שגם אחמדיניגאד חתם יאצק
  • 23:36
  • 15.08.12

בושה וחרפה. אתם פשוט פוחדים להפסיק את הנהנתנות או לאבד אותה אין לכם ערכים.

52 תגידו 'הארץ', התחרפנתם? לתת במה להמרדה? ערן לוי
  • 23:37
  • 15.08.12

לממשלה הנבחרת שמורה הזכות להנחות את הצבא לפעול להגנת ישראל בכל אופן שיראה לה לנכון, על ממשלה הנבחרת נופלת האחריות להכריע בהחלטות קשות. לשם כך בחר בה העם.

סרבנות היא איום על עצם קיומנו, משמאל ומימין, מצד הפציפיסט או נער הגבעות, היא היא כרסום יסוד הדמוקרטיה.

53 השתעו החותמים יהודי פשוט מתל אביב
  • 23:42
  • 15.08.12

בפעם הבאה יחתמו על עצומה כן לתקוף את מי שמעצבן המארגנת הדגולה.

54 הבעיה פה שהחותמים לא רק שלא מסכנים כלום בחתימה על העצומה הבוגדנית, אלא עוד רוכשים יתרות זכות בתקשורת. לסלקם מכל משרה ציבורית מתוקצבת !
  • 23:48
  • 15.08.12

מה שכמובן לא יפריע לפוליטרוקים למיניהם לשבח אותם על "אומץ ליבם". עוד הוכחה שאחרי 40 חודשי כהונתה של ממשלת הימין, היא טרם הצליחה לשחרר את המדינה אפילו במעט מלפיתת החנק של התמנון השמאלני.

55 בחיים לא אף 15 איי
  • 23:48
  • 15.08.12

בחיים לא יסרבו פקודה טייסנו גיבורים, בושה וחרפה למי שקורה לסרבנות . לבטוח ב- ה׳ והכל יצליח

56 העם האיראני הוא לא האויב של ישראל - המשטר כן קצין מיל.
  • 23:49
  • 15.08.12

אם הברירה היחידה היא צרנוביל באיראן או פצצה בישראל הבחירה ברורה.

אבל זו אינה הברירה היחידה - הגיע הזמן להפיל את משטר האייטולות - דבר שגם העם האיראני ישמח. - זה דבר שארה"ב מסוגלת לעשות - בדיוק כפי שהפילה את סדאם והטליבאן - חודש של הפצצות מאסיביות מהאוויר על מוקדי הכוח של המשטר והצבא יורידו את המשטר.

השאלה היא מה אח"כ? - שזה החלק המסובך באמת. לא הפלת המשטר.

57 חציית קו אדוס לקראת אנרכיה יוחאי
  • 23:54
  • 15.08.12

לא מקובל בכלל. אס מדובר בנושא אסטרטגי ולא מוסרי - סירוב פקודה הוא מעשה אנטי דמוקרטי וממילא אנטי מוסרי.

58 חבורה של נקבות שמאלניות, מה הבעיה למחוק את כל איראן? אז ימותו גם כמה נשים איראניות ולא ימותו מאות אלפים יהודים  (לת) יחיאל
  • 23:55
  • 15.08.12

59 זה חוקי? דתימה
  • 23:55
  • 15.08.12

שווה בדיקה אם זה חוקי?

60 למה מפחדים מזבוב? למה חייבים תמיד את האמריקאים הנבלות האלו?  (לת) משה
  • 23:56
  • 15.08.12

61 אני איש שמאל מובהק ואני סבור שהמכתב הזה הוא חתירה תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית שי
  • 00:02
  • 16.08.12

אישית - גם אני סבור שתקיפה באיראן היא משגה, ואולי משגה קשה מאוד. עם זאת הבוחר הישראלי בחר בביבי, אם אני אוהב את זה או לא. אני חלוק עליו כמעט בכל נושא שאפשר להעלות על הדעת, אבל הוא ראש הממשלה והממשלה הזו היא הריבון בישראל. הפרופסורים מניחים ששיקול דעתם בעל משקל גדול יותר משל מקבלי ההחלטות? למה? מי מחזיק במידע רב יותר - הם או ביבי וברק? דעתם השתבשה עליהם לחלוטין. תפקידו של ראש ממשלה לקבל הכרעות קשות, ולא לפעול על פי עצומות. הקריאה לסירוב פקודה בכל מקרה שבו אתה חולק על ראש הממשלה שלך היא חרב פיפיות שעלולה לעבוד לשני הכיוונים, ולפורר את החברה בישראל.

  •   דמוקרטיה אלכס
    • 08:50
    • 19.08.12

    כל אשר כתבת הוא נכון גם בעיני רק שהדמוקרטיה אצלנו כבר בספק והשימוש בביטוי "שלטון החוק" הפך למגוחחך ובא להסוות מעשים נפסדים

62 השמאל הקיצוני הוא המייצר הגדול ביותר של סרבנים ומתנגדי הצבא  (לת) יוסקה
  • 00:07
  • 16.08.12

63 עצומה חוקן
  • 00:07
  • 16.08.12

בכל פעם מחדש עיתון הארץ מקדם נושא אחר לטובת אוייבנו ונכשל פעם אחר פעם. במקביל העיתון מצמצם ומצמצם עד שייעלם ....400 חותמים ! ממש קטסטרופה והפיכה עממית !

64 I wish everybody will join them Avi
  • 00:09
  • 16.08.12

I'll appreciate if anybody will provide the link on how can we join and sign as well

65 השחקנית נהיית יועצת לעניינים אסטרטגיים? מעניין מה אבן
  • 00:12
  • 16.08.12

מה הייתה אומרת על היטלר בעת עלייתו.

  •   הדרך להוציא תסכולים וכישלונות אישים על פעילות פוליטית לקבל פרסם, וגרור אחריה, קהל אכל שנאה תסכול שלא מצליח לקדם את האנריטרסים הפוליטיים באופן דמוקרטי. מנסה לכפות תפיסתו ולסנדל ממשלה נבחרת.  (לת) שחקנית מתוסכלת
    • 07:20
    • 16.08.12

66 תם עידן הטייסים הטילים יעשו את העבודה  (לת) על אפם וחמתם של הפרופסורים הקשישים
  • 00:23
  • 16.08.12

67 משעשע לראות שמאלנים ליבראלים בעני עצמם משתמשים בשיח זכויות האדם כדי לקדם מיליטריזם, ועוד במסוה של הגנת הדמוקרטיה. מה הלאה?  (לת) אלברטוס מאגנוס
  • 00:23
  • 16.08.12

68 נפולת של נמושות.  (לת) שי, דוקטורנט
  • 00:25
  • 16.08.12

69 400 vs 4m Asaf
  • 00:28
  • 16.08.12

ארבע מאות איש חתמו על עצומה וזה היה מספיק בשביל עיתון מכובד לפרסם את זה? מה קורה לכם אין כבר חדשות טובות אתם רודפים אחרי גימיקים?

  •   מסתבר שאתה קורא וגם מגיב. חזי ראובני
    • 10:37
    • 16.08.12

    אני לא סומך על ההנהגה בישראל ולכן גם לא על שיקוליהם לתקוף באיראן, אך גם לא אוהב את הקריאה הזו לטייסים.
    מה שכן, הייתי שמח לשלוף את החברים שלך מתקוע ולשים אותם בגליל העליון.

70 אני נגד תקיפה באיראן, ובעד פתיחת תיק לכל מי שמסית לעברה של סירוב פקודה חוקית בעליל  (לת) ניר
  • 00:28
  • 16.08.12

71 דעה של פרופ למשפטים טובה בענין זה כמו דעה של פושט נבלות בשוק. הקונסטיטוציה צריכה קצת שכל ישר.  (לת) פרופ אינו איש ציבור. הוא לא נבחר על ידו.
  • 00:28
  • 16.08.12

  •   שים לב שדוקא המשפטן די מסתייג מהעניין, אבל חתם בכל זאת, כנראה כדי לשמור על מקומו בחונטה האקדמית  (לת) אלברט
    • 08:49
    • 16.08.12

72 אני נגד תקיפה באיראן, ובעד פתיחת תיק לכל מי שמסית לעברה של סירוב פקודה חוקית בעליל  (לת) ניר
  • 00:29
  • 16.08.12

  •   אני בעד הפתיחה של בטהובן קוריולאן, ובעד פתיחת תיק במס הכנסה, אבל נגד ימניים מוסתים ומפוחדים בתחפושת  (לת) חוכמולוג
    • 02:34
    • 16.08.12

73 open the jail doors Gilead
  • 00:47
  • 16.08.12

and put all the traitors who signed that petition. It is time to pulverize the left.

74 ל 2 - סעיף המרדהת וגם בחוק הבגידה יש מספר סעיפים רלוונטים מיקי
  • 00:51
  • 16.08.12

אני אישית חושב שצריך לשפוט אותם במשפט צבאי

75 הבעיה היא שנשמע יותר קולם של המתנגדים לתקיפה שגם קולנו ישמע
  • 00:56
  • 16.08.12

מי שבעיקר נרתם לזה מאלו שהם לא מומחי ביטחון זה כל הקבוצות הקיצוניות, שעושים הרבה רעש.

העם מעדיף שלאיראן לא תהיה פצצה גרעינית.
רוב העם מבין שהפגיעה באיכות החיים של כל אחד ואחד, אם איראן תשלח טיל גרעיני, יהיו קשים יותר מבמלחמה קובנציונלית.

או שנהפוך לנוודים בארצות זרותבמקרה הטוב, או שנקבל סרט מהנשורת במקרה הרע.

76 היום כבר ברור, פרט לביבי ולברק אין בן אדם שפוי אחד שתומך בתקיפה באיראן.  (לת) א
  • 01:10
  • 16.08.12

77 זה מה שאתם יודעים לעשות - לכתוב מכתבים? באמת?
  • 01:31
  • 16.08.12

צאו לרחוב םחדנים ועצלנים! תתחברו בחזרה לאזרחים! כמה אנדים באמת יקראו את זה בהארץ??

78 איפה חותמים?  (לת) ראובן
  • 01:50
  • 16.08.12

79 מ ע ו ל ה ! הגיע הזמן שתהייה פנייה ישירה אל הטייסים. הם אזרחים כמונו ויש להם משפחות. טוב שיחשבו לפני שהם מבצעים את מה שפוקדים עליהם.  (לת) פנים אחרות
  • 02:03
  • 16.08.12

80 איך ההתנגדות לתקיפה הפכה נחמיה
  • 02:10
  • 16.08.12

לעניין של שמאל קיצוני? שלפי מתהדרת ברדיקליות שלה-דוגמה מצוינת איך לא להשיג את המבוקש. ובהתחשב בעובדה שהמבוקש הוא חיים לאזרחי מדינת ישראל, יש לגייס לאג׳נדה הזו אנשים שלא מעלים טענות אידיוטיות שקשורות ב״פשעי מלחמה״, אלא את הבכירים במערכת הבטחון אשר קוראים את המצב ומבינים שהתוצאה תהיה מלחמת חורבן שבמהלכה יימחקו כל ערי המרכז. רובם המכריע של השפויים במערכת מבין את זה. לא צריך פרופסור סמולן שיילל, זה רק מעצבן את הציבור, שרובו, מתוך חוסר הבנה בסיסי, תומך בתקיפה האווילית.

81 אולי כבר די עם זה דני
  • 02:15
  • 16.08.12

הנקניק לא מצחצח שיניים בלי אישור, תקיפה באיראן עאלק. יותר טוב תחתמו על עצומה נגד העלאת המע"מ או מחיר מוצרי היסוד. בחיי, פרופסורים שעשו אותם באצבע. בסוף עוד תגידו תודה שלא התקיפו.

82 Dreamers and wishful thinking Richard
  • 02:37
  • 16.08.12

One day these radical lefties will wake up to themselves, but maybe it will be too late

83 מהם יודעים בכלל חוצפה
  • 02:46
  • 16.08.12

אני סומך על ביבי

84 אז מותר גם לרבנים לפסוק שיש לסרב פקודה במקרה של פינוי התנחלויות? מודרניסט .
  • 03:18
  • 16.08.12

אז מותר גם לרבנים לפסוק שיש לסרב פקודה במקרה של פינוי התנחלויות?

85 בוגדים - מפקירים - חסריי ידע אוסטרלי
  • 03:23
  • 16.08.12

לכל התמימים, תתעוררו או שממצאו את עצמכם מבושלים בקור האירני הניתמך בסודיות ע"י ברית המועצות , האירנים בשלב חציית הניצחון !(תתעוררו ).
יהודים נאבדים

86 חבורת פרופסורים עלובים. שוב הוכח לצערי שאין קשר בין השכלה אקדמית ובין תבונה. בניגוד לדעתם של מגיבים אחרים שקוראים להעמיד אותם לדין, אני חושב שמן הראוי פשוט להחרים אותם. להקיא ולהוקיא אותם.  (לת) גיא
  • 03:31
  • 16.08.12

87 מאיפה הפרופסורים יודעים ומה יש להם להציע במקום ? אני רק שאלה
  • 04:12
  • 16.08.12

כל אדם שפוי הוא נגד מלחמה,
אבל גם חייו וחיי משפחתו חשובים
אז לפני שהפרופסורים יפנו לטייסים שלנו
אולי יואילו בטובם לדבר עם אחמדיניג'אד
ולקבל תמונה מלאה יותר למצב,
גם הנשיא שימון היה בעד שלום ונגד תקיפת אוסיראק
כאילו שבגין ז"ל לא רצה שלום... ?

88 גם אני חושב שתקיפה שלנו באירן היא רעיון אידיוטי וחסר אחריות, אבל מכאן ועד להמרדת הצבא כנגד ממשל נבחר, הדרך ארוכה . מחאה אזרחית כנגד כל מהלך אידיוטי וחסר אחריות לאומית, כן, כאן ועכשיו!  (לת) daym
  • 05:30
  • 16.08.12

89 אלו עובדי מדינה . לפטר מיד .  (לת) רוברט
  • 05:37
  • 16.08.12

90 המורדים הסלפים בסוריה פתחו סניף בישראל עם ממשלה וירטואלית חדשה בחסות האחים המוסלמים.  (לת) איפה שלטון החוק נגד המרדה?
  • 05:44
  • 16.08.12

91 יש חוק נגד המרדה ואם עברו על החוק להעמידם לדין ומיד.  (לת) ציוני
  • 05:45
  • 16.08.12

92 this is not worthy of an article waste of time
  • 05:49
  • 16.08.12

more people signed on the petition to enlist haredim, and more signing the petition to stop abuse of animals.

This petition is meaningless and no one that is important cares about it.

93 קישור לעצומה: http://www.atzuma.co.il/tayasim טל
  • 06:41
  • 16.08.12

http://www.atzuma.co.il/tayasim

94 האם כולם השתגעו? אזרחית תוהה
  • 06:57
  • 16.08.12

אני תוהה מה הולך פה? כולם רוצים-יודעים לנהל הכל? את המלחמה, את הטייסים, את השרות הרפואי? מה עובר עליכם?

95 צריך עצומה בעד סירוב לפרסם כתבות שמאלניות בעיתון  (לת) אבי
  • 07:31
  • 16.08.12

96 ואו, 400 אנשים חתמו... ממש מרשים... רגע, זו לא חבורת הצעקנים הרגילה שמנצלת כל הזדמנות להשמיץ את ישראל בעולם?  (לת) מפהק
  • 07:45
  • 16.08.12

97 400 איש בהם פרופסורים למשפטים חתמו, שיו אני לא מאמין זה פשוט מדהים. זה משנה את כל התמונה.  (לת) המגיב האדיב
  • 07:52
  • 16.08.12

98 אין לי הגדרה אחרת לאותם חותמים אלא 'בוגדים נאלחים' תוקעים סכין בגב האומה היכן בן גוריון של ימינו? למצות עמם את הדין  (לת) משה בודק
  • 07:55
  • 16.08.12

99 אף תערבו את הצבא דוד
  • 08:01
  • 16.08.12

אי אפשר לדרוש מהטייסים לא לעשות את המוטל עליהם, אחרת מהר מאוד נדרדר לאנרכיה. הממשלה שולטת בצבא, ואם רוצים ("צריכים") לעצור מישהו, צריך לעצור את הממשלה הרעה הזו.

100 סליחה, אבל זו המרדה, ויש לפעולה זו סעיף בחוק. עם כל הכבוד.  (לת) אורן
  • 08:09
  • 16.08.12

101 זו קריאה למרד צבאי בממשלה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות. חד וחלק. האם מכתב דומה הקורא לסירוב פקודה בהתנתקות היה זוכה מכם לכזו סימפטיה?  (לת) אזרח
  • 08:14
  • 16.08.12

102 איזה התפתלות הרביץ פרופ מאוטנר! כל הכבוד, ככה מצדיקים הסתה למרד של הדרג הצבאי נגד הדרג המדיני במדינה דמוקרטית? הבעיה שמציג מאוטנר היא של הרבה "אינטלקטואלים" ישראלים: הם צריכים להציג דעות אולטרה שמאלניות כדי להתקבל בקהילה האקדמית הפרו-פלסטינית בחול, ומתפתלים בכסאותיהם או משחררים אמירות חסרות בסיס כדי לבצע זאת.  (לת) אלברט
  • 08:16
  • 16.08.12

  •   הוא יודע יפה שקריאה לטייסים לא לציית/לסרב זו המרדה לפי החוק עבירה חמורה, ולכן הכין לעצמו אליבי/כיסוי תחת מפני העמדה לדין  (לת) פרופ' למשפטים
    • 09:13
    • 16.08.12

103 מחרבייך ומהרסייך... גלית
  • 08:18
  • 16.08.12

טפשים והזויים. מה הפ דואגים כל כך ךאחרים בעוד שאצלינו הקיטוב החברתי והמצב הבטחוני לא משהו..

רק הלילה ננורו גראדים לכיוון אילת- למה הם לא פונים בקריאה נרגשת לממשלת מצרים וממשלת חמס להפסיק את הירי על אזרחים חפים מפשע?

הצביעות חוגגת- מותר לחלוק, לא לקבל ולצאת נגד מדיניות / פעולות שונות של הממשלה. אבל נהגו באיזון ובאיפוק ולא בצביעות ובהיסטריה על כך שמי שאתם לא אוהבים -ממשיך להנהיג את המדינה.

104 מצרף את שמי לרשימה, אבל לצורך התקיפה לא צריך טייסים. עכשיו יש Drones, מטוסים ללא טייס, ובשביל זה יש לאמריקאים בסיסים באפגניסטן.  (לת) דר' אולק נצר
  • 08:21
  • 16.08.12

  •   צריך יכולת נשיאת חימוש רב מאד, שאפשרית רק ע"י מטוסים. רבים. כ
    • 11:12
    • 16.08.12

    אתה מוזמן לצרף את שמך לאן שתרצה. כשגוש דן יהיה בור זורח זה לא יעזור לאף אחד.

105 ״בנסיבות הנתונות״--- חיים גנז - אתה יודע מההנסיבו טייס במילואים
  • 08:25
  • 16.08.12

הנתונות ? או שאתה משתמש בניסוח הזה על מנת לחלץ עצמך מצרה ... אני אטוס כשאקרא - וכך כל!!! חבריי. נעשה את מה שצריך בלי מצמוץ, כי אם לא, ייקחו אותנו ואת המשפחות שלנו (וגם אותך) למקלחות. מחלת הנפש בה אתם לוקים היא מעניינת. עוד ייכתב רבות עליה. ההתנהלות שלכם, לאורך השנים, מראה על רפיסותכם. המציאות - כמו שהיא מתהווה במזרח התיכון, לא מזיזה אתכם מעמדותיכם.., אני רק מחכה שייגמר כבר הדיו בעטים שלכם, שלא תוכלו יותר לחתום על כל מיני עצומות מטורפות, שבעיני הן כמו נסיון הכנסת סכין בגב של כולנו.

106 אירןמשהיא רן משה
  • 08:35
  • 16.08.12

טוב שרק 400 חתמו על העצומה כל בוקר מנהיג אירן מאימים בחיסול מדינת ישראל ה400 מחזקים את אירן.

107 ואו, יושב ראש איגוד הפגיות חתום על המכתב!! הניסיון המגונה הזה של כל מיני אקדמאים להפוך את ההון האקדמי שלהם להשפעה פוליטית אנטי-דמוקרטית על הצבא ולהקימו נגד שלטון נבחר היא פשוט שערוריה, אבל כשקוראים את זה כל פעם מחדש זה כבר נהיה די מגוחך. אחר כך הם רוצים שנאמין להם שהם רק מקדמים זכויות אדם, נכון?  (לת) ברלה
  • 08:36
  • 16.08.12

108 לפי התגובה של פרופ מאוטנר, כנראה שולחים לו כל שבוע איזה שתיים שלוש עצומות כאלה, והוא חותם כדי שלא יוציאו אותו מהחונטה האולטרה שמאלנית ששולטת באקדמיה.  (לת) כצנלסון
  • 08:39
  • 16.08.12

109 הגזמתם קצת... יש כללים לדמוקרטיה... נא לא לרסק אותה.  (לת) עופר
  • 08:48
  • 16.08.12

110 כתגובה, יוציאו אנשי הצבא עצומה הקוראת לאנשי אקדמיה לשרת במילואים ולהיות אחראים למה שיוצא להם מהפה.  (לת) אלברט
  • 08:48
  • 16.08.12

111 קריאה לסרוב פקודה, היא לא לגיטימית בדמוקרטיה. קריאה למודעות תשרת את המטרה הבנה מעמיקה מול מה עומדים
  • 08:59
  • 16.08.12


זכותו של עם דמוקרטי לנהל שיח ציבורי על כל נושא שבעולם. זכותו של עם במדינה דמוקרטית, לקבל הגנה מקסימאלית על איומים שונים שמתרגשים לפתחם.
מכיוון שהעם עצמו נושא בנטל הבטחון, ברור שצריכה להיות לו נגישות לחומר שמאיים עליו, עם צנזורות הגיוניות למצב.
קריאה לסרב לפקודות, מונעת בעצם את הדיון המפרה, וסותמת לאנשים את המחשבה. אחרים החליטו שאסור לעשות כך או אחרת, ולחייל הם קוראים פשוט לסרב לפקודה. 
כך אין עוצמה לאזרח הדמוקרטי הריבון, שבחר בממשלתו באופן תקין. השיח הציבורי מתייתר, ונוצר מאבק בין האזרח שבחר כך או אחרת, ובין הנבחרים שהעם לא מחליף אותם בקלפי, אלא במין הפיכה נוסח מדינות טוטאליטריות. אני קוראת לרדת מהר מהעץ הזה

112 מחפשת טייס איפה רשימת השמות שלהם ????חחחחחחח לטוס איתו רחוק חחחחחחחח
  • 09:05
  • 16.08.12

חבל שזה לא רשימה של טייסים שמסרבים בידיוק מחפשת להכיר איזה טייס חמוד חחחחחחח

113 הגגיג בר מוח
  • 09:15
  • 16.08.12

גילוי נאות אני שמאל מרכז. אני חושב שצריך דיון ציבורי כלשהוא בדבר תקיפה/מלחמה עם אירן. רק שיש דבר אחד שדי מציק לי אצל כל המתנגדים לתקיפה אף אחד מהם לא נותן תמונת מצב של ישראל ביום שתהיה אירן גרעינית. להגיד שלא תהיה בעיה להתמודד איתם זה קל אבל מה אם כל הגורמים הטרוריסטים שאירן מממנת ומה אם מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון. לאירן גרעינית יש השלכות רבות ואני אשמח לשמוע את מה שחושבים המתנגדים על זה. כי אני עדיין לא החלטתי במי לתמוך. אז יאללה כל הפרופסורים למיניהם לעבודה.

  •   אל תבקש מפרופסורים לנתח את המצב ולהגיע לתובנות בקשר למציאות. זה יגרום להם להתנתק מחיי ה"רוח" המגשל השן, ואולי אפילו יאלץ אותם לשקול מחדש את דעותיהם הפוליטיות.  (לת) ברטה, מהקפה
    • 09:41
    • 16.08.12

114 הם רוצים להשמידנו(מאמין להם) ואנו צריכים לחשוש מפיזור חומרים רעילים שם? לכן שונאים את השמאל  (לת) ך
  • 09:15
  • 16.08.12

115 באופן מסודר התושבים יהגרו לארצות מוצאם, הפרופסורים ישארו כאן עם המובטלים והאריתראים מאחר ולפרופסור לסיפרות עברית שמגמגם באנגלית אין עבודה בחו"ל,פרט למכירה בעגלות.  (לת) להתחיל לפרק את המדינה
  • 09:20
  • 16.08.12

116 אולי התקפה זה רע,אבל לא בגלל חשש מפיזור חומרים רדיואקטיבים אצל מי שרוצה להשמידנו  (לת) לא פרופסור,סתם אחד שחושב
  • 09:25
  • 16.08.12

117 מסתבר שלימין אין מונופול על הטימטום...  (לת) שמאלי
  • 09:26
  • 16.08.12

118 פשוט מזעזע מחליא עיתון הארץ משמש שופר ל400 בהמות לילך רוט
  • 09:28
  • 16.08.12

אן גבו לעזות מצח וחוצפה של השמאל ההזוי

119 קצת אחריות וקצת צניעות יונתן
  • 09:30
  • 16.08.12

אני לא מבין מה קורה פה. נראה לי שהחותמים התבלבלו לגמרי. אם לדעתם ממשלה שנבחרה על פי חוק לא צריכה להיות מסוגלת בתום מהלך ארוך של הכנה וחשיבה (שנים) לצאת למלחמה, ללא שהצבא יתמרד מולה, אז לאן הגענו? מה יגידו אותם אנשים לחיילים שיסרבו בעתיד, אם יהיה צורך, לפנות יישובים בשטחי יהודה ושומרון במידה לא יותר קטנה של שכנוע עצמי?

מעבר לכך עלו בכתבה מספר אמירות לא מדויקות ולא אחראיות:
א. לא מוצו כל האפשרויות האחרות: לגמרי לא ברור שזה נכון. ישראל ניסתה למעשה במשך שנים למנוע את ההתגרענות של אירן, אך, כנראה, בסופו של יום ללא הצלחה. גם האפשרות הקוסמת שהאמריקאית יעשו בשבילנו את המלאכה איננה תלויה בנו בלבד ועלולה להתברר בסופו של דבר כמקסם שוא. בכלל לא ברור שזו אופציה ממשית. ואז מה? נשאר עם הפצצה ועם משטר רצחני שמדבר גלויות על השמדת ישראל כמשאת נפש?
ב. הטענה שהפעולה בלתי חוקית פשוט איננה נכונה, כפי שציין אחד המרואיינים.
ג. מאוד קל להתריע מפני נזקי המלחמה. זה נחמד, ומתקבל כנראה היטב במיליה שבה חיים רוב החתומים על העצומה. עם זאת זה פשוט ילדותי לדון בנושא ללא שקילת האפשרויות השונות, תועלתן מול עלותן לטווח הארוך באופן הגון ואחראי. הדבר לא נעשה בעצומה ולא ע"י החותמים.

מעבר לכל האמור לעיל, דוחה השחצנות וההתנשאות של חותמי העצומה כלפי מקבלי ההחלטות בישראל, אשר צריכים בסופו של יום לבחור בין מספר אפשרויות לא טובות. זו אחריות כבדה מאוד. מן הראוי לשים לב שלא חסרים אנשים המכירים היטב את הנתונים (בניגוד לציבור הרחב) אשר מתיחסים לאפשרות התקיפה באיראן כאפשרות סבירה ביותר ( ברק, יעלון, ידלין…), אם לא תהינה אפשרויות סבירות אחרות, גם כשברור להם שתענוג גדול – היא לא תהיה. ניתן וצריך לדון ולהתווכח. אבל ההנחה שישנו פה פיתרון קסם אשר פשוט נעלם מעיני מקבלי ההחלטות בישראל לא בוגרת ולא אחראית.

120 מרד אהרון
  • 09:32
  • 16.08.12

להעמיד למשפט את המסתים למרד החלטות.לעשות עם רוצים לשנות עמדת ממשלה הפגנות נגד הממשלה.אבל להסית את פקודות צ.ה.ל. ואת החילים להעמיד את המסיתים למשפט ולכלא.

121 חותם על עצומה נגד תקיפה באיראן .  (לת) גם אני
  • 09:34
  • 16.08.12

122 מקריאת התגובות פה אני מבינה את ביבי שרוצה להשמיד את העם הטיפש הזה.  (לת) בהפוך על הפוך
  • 09:34
  • 16.08.12

123 מבקשים ליצור מצב שבו יופיעו כמושיעים דוגמת , למשל , אנטבה  (לת) בוחן כליות ולב
  • 09:35
  • 16.08.12

124 400? אוי כמה מפחידים ה"400" הללו עם גנז בראש. ואם 40.000 יחתמו "להפציץ ע כ ש י ו !!!" מה יהיה אז? כאילו שאין בארץ ארבעים אלף בעד ההפצצה עכשיו. אתה יודע מה - גנז? יש גם חמישים אלף. אבל גנז [ברווז] יש רק אחד והוא תמיד משמיע געגעגעגעגע שמתברר שזה לא יותר מגעגעגעגעגע.אתה יודע מה גנז, תן לי רק עוד גנז אחד. חוץ מזה נמאסו עלי כל הפרופסורים הללו שיכלו את הכובע האקדמי [השחור] שלהם - מחר.  (לת) אלי מייזליש
  • 09:36
  • 16.08.12

125 העצומה היא מזימה של הימין הקיצוני להשניא את השמאל על הציבור (פגיעה באוכלוסיה איראנית נו באמת)  (לת) הנ
  • 09:40
  • 16.08.12

  •   השמאל ממש לא צריך עזרה בתחום הזה, מיטב מוחותיו עושים יום ולילה ואין מקום לעזור להם בזה  (לת) מהרג'ה בובלה
    • 10:25
    • 16.08.12

126 וואוו "מאות חתמו".. מתוך 7 מיליון.. אלה אותם מאות שמפגינים מול ברק ואותם מאות של המחאה החברתית שי
  • 09:46
  • 16.08.12

מה אתה עושים מכמה מאות? אלה אותם מאות שהם שמאל קיצוני מפגר, נאיבים, חסרי עמוד שדרה, פחדנים, רקובים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם חוץ מלהגיד "צריך שלום עולמי" "צריך מדינת רווחה".. עזבו אותכם שטויות.
הבעייה היחידה שלהם זה ביבי (וברק) אז הם יעשו הכל נגדם, גם אם אין הגיון.
טייס שלא יתקוף בפקודה, מקומו בכלא למשך 10 שנים!!
מעצבן אותי שאין לויליות למדינה, אין הערכה לחיינו היישראלים והיהודים, לשמאלנים האלה אין תחושת שייכות למדינה אין תחושת אהבה ודאגה.
סתם זורעי רוע שטנה והרס

127 מה הפלא אוניברסיטת תל אביב להקיא עליכם
  • 09:56
  • 16.08.12

מעוז השמאל הקיצוני ושונאי ישראל פלוס אוייבים מבית יושבים שם ומסיתים לאנרכיה של צביעות והתיפיפות נפש

128 מהומה על מאומה. אלמליח
  • 10:05
  • 16.08.12

400 הזויים מחפשים כותרת ראשית והארץ מספק להם אותה.

129 תקיפה באירן אינה בלתי חוקית בעליל ואסור לסרב לה.  (לת) שמאלני שתמך בסירוב לשרת בשטחים
  • 10:05
  • 16.08.12

130 הסכמה להשמדה עצמית תאודור
  • 10:08
  • 16.08.12

שיח האקדמאים והחתמת עצומה מזכירים זמנים אחרים , שימוש ציני ב"חוכמה"אינו תחליף לאינטליגנציה . גם על הצורר הקודם אמרו אנשי אקדמיה בגרמניה ובאירופה "הוא לא מתכוון למה שהוא אמר" "זו אמירה פוליטית "
אך הזמן הוכיח כי התכוון לכל מילה, וכיום ,האם הניתוח של האקדמיה אמיתי ?
מה יודעים פרופסורים שאין רואים הדיוטות? האם הם מוכנים לשלם מחיר על דעותיהם ?( ספוקו היה מספק במקרא של התעיה מכוונת או לא מכוונת) מכיוון שאת המחיר ישלם העם כולו . חמאנאי ואחמאניגד אינם משקרים ואמירתם אינה סתמית רצונם להשמיד את מדינת ישראל הוא אמיתי , השמאל ההזוי (וכזה הוא) אינו השמאל הישראלי של בן גוריון או של סנה ויגאל אלון הוא מזכיר שמאל אחר הזוי ואנטי יהודי שלא לומר אנטישמי המתעורר חדשות לבקרים .שינאה עצמית היא מוכרת בעמינו, חבל שנגררים אליה טובים.
הסכמה וחתימה על עצומה נגד החלטת ממשלה לגיטימית .קריאה לסרוב פקודה בזמן מלחמה ,יש לראות בא קריאה למרד שדינה מות .

131 אמיצים רענן
  • 10:10
  • 16.08.12

כל הכבוד לאנשי רוח אלו !! מעשה מוסרי וחשוב --- כן ירבו

132 כל הכבוד- כל הכבוד- כל הכבוד- לאמיצים שכתבו וחתמו על העצומות נגד יציאה באיראן= נגד שימוש באזרחי הארץ לחיזוק כסא פוליטי ואולי כניסה להיסטוריה כמהרסי הארץ. הגיע הזמן לומר- לא למלחמה באיראן. כן לשלום עם כל השכנים שלנו.  (לת) שומר חוק
  • 10:13
  • 16.08.12

  •   חשבתי שאדון "שומר חוק" עסוק כל היום בלכתוב שש פעמים "כל מילה בסלע" על כל כתב נאצה של עמירה הס, גדעון לוי ושאר הירקות מהתוצרת הרקובה, והנה כבודו התפנה גם להסית להפיכה צבאית נגד הממשלה הנבחרת. אני מקווה שזה לא על חשבון צהלות ה"כל מילה בסלע" שעלולות לחסור לנו.  (לת) שומר צחוק
    • 11:07
    • 16.08.12

133 להפציץ משלחי רקטות גראד מותר ? אולי תוציאו הוראות פתיחה באש, תודה.  (לת) דניאל דורון
  • 10:13
  • 16.08.12

134 כל הכבוד- כל הכבוד- כל הכבוד- לאמיצים שכתבו וחתמו על העצומות נגד יציאה באיראן= נגד שימוש באזרחי הארץ לחיזוק כסא פוליטי ואולי כניסה להיסטוריה כמהרסי הארץ. הגיע הזמן לומר- לא למלחמה באיראן. כן לשלום עם כל השכנים שלנו.  (לת) שומר חוק
  • 10:13
  • 16.08.12

135 כל הכבוד- כל הכבוד- כל הכבוד- לאמיצים שכתבו וחתמו על העצומות נגד יציאה באיראן= נגד שימוש באזרחי הארץ לחיזוק כסא פוליטי ואולי כניסה להיסטוריה כמהרסי הארץ. הגיע הזמן לומר- לא למלחמה באיראן. כן לשלום עם כל השכנים שלנו.  (לת) שומר חוק
  • 10:13
  • 16.08.12

136 גם כל המומחים בתחום מתריעים מפני תקיפה, זה לא אמור להדליק נורה אדומה? שירה
  • 10:15
  • 16.08.12

אסור שתהיה מלחמת שווא לקראת בחירות

  •   שירה יקרה, אם תשימי לב לכלכלת/רטוריקת/מדיניות בחירות, תשימי לב שממשלות מנסות לרצות את העם, לענות לכל בקשות הבוחרים ולא להקים עליהם מהומה. תגידי מה שתגידי על ביברק, אבל הם לא מנהלים כלכלת בחירות (העלאת מיסים), לא משתמשים ברטוריקה כזו, וכמובן שאיום בתקיפה אינו מהלך שובה לב כאשר כולנו נרוץ למילואים לאיזה שלושה חודשים מיד אחר כך. אל תפסלי על הסף את האפשרות שהם נושאים באחריות, ועושים כדי לעמוד בכך בכבוד, למרות שטיפות המוח שאת עוברת פה בביטאון המפלגה של הארץ  (לת) אלברט
    • 12:31
    • 16.08.12

137 לא מוטעית, לא הרפתקנית...... רותי
  • 10:16
  • 16.08.12

ההחלטה (עדיין אין החלטה, עדיין מנסים את דעת הציבור) אם לצאת להתקפה על איראן נובעת מן הצורך לטמטם את חושיו של ציבור הבוחרים ממתן הסברים: מדוע מועברים כספים רבים לתשתית ההתנחלויות, כוללח ניסור בתים; מדוע מועברים כספים רבים לישיבות ההסדר; מה קורה עם חוק טל שהסתיים; מדוע המדינה מחזיקה ממשלה ענקית שרובה אינו עושה דבר, רק כדי שיחזיקו את הכסא המעורער של ראש הממשלה; מדוע קופת הדיור הציבורי מרוקנת, לאן "הלכו" הכספים; מדוע אין כסף לאנשים במצוקה ; מדוע משרד הרווחה אינו נראה ונשמע בשטח; בקיצור ולעניין: מדוע ראש ממשלה שאינו מתפקד, אינו אחראי , מזגז ללא הרף , מופעל כמו בובה על חוט בידי מי שקולו לא נשמע, אך המשפט שלו עדיין לא הוגש, עדיין יושב על כסא ראש הממשלה.
יש כאן יותר מדי שאלות שראש הממשלה אינו יכול לתת עליהן תשובות וכמו שנעשה בימים שחורים בהיסטוריה, כדי לפתור את הבעיות יוצאים למלחמה.

  •   המתקפה היחידה שביבי מסוגל לבצע היא מתקפה על מעמד הביניים יורם
    • 18:11
    • 16.08.12

    ביבי מסוגל רק למתקפה תקשורתית לתסיט את הדיון הציבור מעוולות הממשלה הרעה שהוא עומד בראשה. ממשלת ביבי השניה רעה אף יותר ממשלת ביבי הראשונה. כל מה שהיא עושה זה העברת כספים ממעמד הביניים למתנחלים , לחרדים ולטיקונים.

138 האקדמאים ירדו מהפסים. מקומם יחד עם ענת קם.  (לת) ראובן
  • 10:20
  • 16.08.12

139 הם אפילו לא מתחילים להבין מה המשמעות של העצומה מצחיק
  • 10:28
  • 16.08.12

לפי הטיעונים הנ"ל,
חייל ימני שאומרים לא לפנות- ראוי שיגיד לו. הרי להשקפתו:
"יש לכם אפשרות להגיד 'לא'", נכתב בעצומה הפונה לטייסים. "אפשרות בהחלט לא פשוטה, שכרוכות בה דילמות מקצועיות ומוסריות, וסיכונים של אובדן קריירה, החשובה ויקרה לכם מאד ואולי גם של העמדה לדין. אף על פי כן, חובה עליכם לשקול בכובד ראש וברצינות את הברירה הזאת, לשקול בכובד ראש וברצינות את האפשרות שבאמירת המלה הקטנה 'לא' תעשו שירות חשוב וחיוני למדינת ישראל וכל היושבים בה – שירות גדול לאין שיעור ממה שתעשו בציות עיוור לפקודה המסוימת הזאת", נכתב בעצומה.

140 האנרכיה חוגגת  (לת) פליקס
  • 10:53
  • 16.08.12

141 אנו 1276 פרוקטולוגים שמטפלים יום יום במקומות הרגישים ביותר של עם ישראל קוראים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! פרוקטולוג
  • 10:55
  • 16.08.12

כן להפציץ !!!!!!!!!! פצצת אטום אחת שתיפול על תל אביב תגרום לעשרות אלפי אנשים ללקות בטחורים,עקב הלחץ הנפשי והקרינה המסוכנת .
ואז אנה אנו באים ??? איך נוכל לטפל בעוד עשרות אלפי ישבנים ???

142 אפשר להיות פרופסור וגם להיות כסיל ואויל . רצים הוכחה ?? כרמי .ש
  • 11:08
  • 16.08.12

אני בטול שמדובר באותם פרופסורים שקראו למוסדות באירופ להחרים מוסדות אקדמאיים בארץ כ ו ל ל האוניברסיטה בה הם מלמדים וממנה מתפרנסים .

ואם 700 רצענים, סיידים וטייחים היו חותמים על עצומה שקוראת לממשלה להסיר את האיום הנורא של קיום פצצת אטום בידי מנהיגים פנאטיים שמצהירים בגלוי על שאיפתם להשמיד אותנו -- האם דעתם לא תגבר על כל מיני שמאלנים הזויים ,שמוכנים לחתום על כל עצומה שמגנה את ישראל ????

143 מנוולים !!! זאב רונן
  • 11:17
  • 16.08.12

אתם אידיוטים שימושיים מובלים באף על ידי "חובבי ציון" ידועים היושבים בקרבנו!!! חבורת אנשי"רוח" והבל שתמיד מוצאים צידוק לצד שמנגד!!!מוטב יהיה אם תפטרו אותנו מעונשכם ותעזבו את הארץ לצמיתות - עזה\רמאללה\טהרן\דמשק - מומלץ ביותר - מתאים לכם!!!

144 עצומה שקוראת לשוטרים לא לחקור מקרי פשע נגד שמאלנים אלי
  • 11:43
  • 16.08.12

עצומה שקוראת לרופאים לא לטפל בפרופסורים למשפטים מתל אביב
ולאן נגיע עם השטויות הללו?

145 היגיון מוזר מאוד יוסי מגבעתיים
  • 11:47
  • 16.08.12

אין גבול להיסטריה של הפייסנים ולחוסר ההגיון - שלא לומר בקריאה כמעט לפוטש נגד ממשלה נבחרת - הנה שיא האבסורד: "התקפה על מתקנים גרעיניים באיראן עלולה לגרום לפיזור חומרים רדיואקטיביים בקרב אוכלוסייה אזרחית, ובמקרה זה עלולה ישראל כמדינה ועלולים מבצעי ההפצצה כבודדים (ואתם ביניהם) להיות מואשמים בפשעי מלחמה" - כך טוענים חותמי העצומה. כלומר, לא ממשלת איראן שמקימה כורים גרעיניים לצרכי ייצור נשק גרעיני, שהיא מודיעה בפירוש, לא אחת (הפעם האחרונה הייתה אתמול), שהוא מכוון להשמדת ישראל, היא האשמה בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות (איום בג'נוסייד הוא פשע נגד האנושות), אלא אלה שרוצים להתגונן מהשמדה הם אלה שיהיו אשמים בפגיעה אפשרית באזרחים - אגב נתון לא ברור בכלל, צריך ללמוד קצת מדעים, "אנשי רוח" . כזה טיעון מעוות לוגית ומוסרית מזמן לא קראתי (וכמובן שיש טיעוונים לא רעים נגד הפצצת תכנית הגרעין עכשיו - אבל לא מסוג מעוות שכזה). אגב, יש מונח בדיני המלחמה שנקרא מכה מונעת, ולכן מה שטוען חיים גנז מוטל בספק. לא חייבים לחכות ממש לרגע האחרון כדי לפעול - אם ברור שלא ניתן לעצור את ייצור הנשק הגרעיני בדרך אחרת.
בקיצור - הטיעון כולו הוא עורבא פרח מכל בחינה שהיא - משפטית, חוקתית ומוסרית.
האייטולות מחככים את ידיהם. מלאכתם נעשית בידי צדיקים.

146 זה המשקל של השמאל הקיצוני - כמה מאות אנשים שעושים רעש גדול פי כמה וכמה ממספרם.זו בשורה מנחמת שרק כמה מאות חתמו ושזה גודלו של השמאל הקיצוני האנטי ציוני.  (לת) ישראלי שפוי
  • 11:56
  • 16.08.12

147 אין לדרוש מחיילים לסרב פקודה, אפילו אם אני מתנגד בכל תוקף למלחמה המטופשת הזאת . מי שדוגל בסירוב פקודה ומבקש מחיילים לעשות את זה הוא פושע. אין לעמיד את בנינו בדילמה כזאת.  (לת) מיכאל גלזר
  • 12:04
  • 16.08.12

148 התקפת אירן לבדנו זו שיא האיוולת וחוסר אחריות עצומה או לא עצומה
  • 12:07
  • 16.08.12

ציבורית ומדינית משוועת! כמו בכל התחומים, ביבי ושאר הפוליטיקאים מגיעים למעשים הזויים שלאחר שהציבור משלם את המחיר הכבד, אין מי שישפוט אותם ואין הפקת מסקנות. זה נכון אחרי אסון הכרמל וכשל מערך כיבוי האש, זה נכון לגביי מלחמת לבנון השנייה, זה נכון לגביי עתיד חוק טל, זה נכון לגביי המצב החבאתי-כלכלי, זה נכון לגביי התמוטטות מערכת הבריאות ועוד ועוד.

149 לא לטייסים ולדרגי הביצוע צריכה להיות מופנית העצומה אלא לרמטכל,אסור לפגוע בקוד ההתנהלות ההירארכית הצבאית דור חמישי
  • 12:10
  • 16.08.12

הטיעונים שבבסיס העצומה הם מינורים לעומת הסיכונים האמיתים ושבטחון,כלכלת ואוכלוסיית ישראל נוטלים כאשר הם יוצאים למתקפה כזאת שיכול שתהייה מתמשכת 8 שנים או יותר תגרור ירידה המונית מהארץ,אובדן כל חסכונות הציבור,שיתוק מוחלט לכלכלה...כל זה מעבר לאבדות בנפש וברכוש שווה על כל זה הם מוכנים להמר בשביל ולו שנה אחת של דחיית הפצצה האירנית??? כפי שאומר אורן שגרירנו בארהב ומדברר את נתנייהו בעזות מצח של איש שכל תרומתו לישראל היא בקשקשת מלל אין סופית.
ראוי שהמונים יביעו את דעתם הלגיטימית כאן ועכשיו ובקול רם ישראל היא לא של ביבי ברק ועדת הכבשים שהם מנהלים שמעוררת חמלה עד כמה הם רופסים.

150 טבחים- סרבו להאכיל חיילים, נהגים- סרבו להסיע חיילים, רופאים- הצהירו שלא תרפאו טייסים תוקפים, הארץ- הודיעו שלא תעשו קמפיין לשחרור שבויים.  (לת) הסרבן האולטימטיבי
  • 12:11
  • 16.08.12

151 טבחים- סרבו להאכיל חיילים, נהגים- סרבו להסיע חיילים, רופאים- הצהירו שלא תרפאו טייסים תוקפים, הארץ- הודיעו שלא תעשו קמפיין לשחרור שבויים.  (לת) הסרבן האולטימטיבי
  • 12:11
  • 16.08.12

152 להעמיד לדין כמו שעשו לאנשי המין בהסתה לסרוב פקודה. יעקובי שמעון
  • 12:14
  • 16.08.12

צריך לנהוג פה כמו שהשלטון פעל גד אנשי ימין שקראו לסרוב פקודה.התקשורת כאן לא פועלת כמו עם אנשי הימין.

153 קול של פרופסור = לקול של סנדל. רונן שלומי
  • 12:18
  • 16.08.12

לא צריך להתייחס בכלל למכתב.במדינה דמוקראטית הממשלה היא הקובעת ולא
400 איש שרובם אנשי שמאל .אם היה ראש ממשלה מהשמאל הם לא היו קוראים לסרוב.הם רק פוגעים בשמאל והופכים את השמאל לתנועה הזוייה.

154 An appeaser is one who feeds a crocodile hoping it will eat him last  (לת) W Churchill
  • 12:19
  • 16.08.12

155 עוכרי ישראל, שיעברו לאירן  (לת) סימון
  • 12:35
  • 16.08.12

156 פרופ' מני מאוטנר, מורי לשעבר, יצא חומוס יאיר
  • 16:26
  • 16.08.12

הוא חותם על עצומה שהוא לא מסכים עם תכניה, שמופנית לאנשים שלדעתו לא צריך להפנות אותה...

157 השמאלנים רוצים להשמיד את עם ישראל בארץ ישראל  (לת) איפה אמריקה מ1979
  • 17:57
  • 16.08.12

158 איפה השמאלנים מ1979 ?  (לת) לא עצרו את האירנים
  • 17:58
  • 16.08.12

159 להעמיד לדין כפי שהעמידו לדין את הרבנים שקראו לסירוב פקודה אחד העם.
  • 18:06
  • 16.08.12

כמובן לא העמידו לדין את הרבנים וכמובן לא יעמידו לדין את הפרופסורים.
אין צורך להעמיד את הטיסים בפני דילמה, כיוון שביבי לא יתקוף. הוא יותר מדי פחדן וחסר כושר ביצוע..

160 טפשיםשמושיים עם השכלה אבל חסרי בינה אזרח
  • 21:51
  • 16.08.12

מי זה פרופסור זה בן אדם שיש לו התמקצעות בתחום מסוים כגון משפטים או ספרות או הנדסה או לשון. האם יש לו איזה הבנה בנושאים איסטרטגים ???
בטח לא יותר מנהג מונית או מעקרת בית.
הקריאה לסרוב פקודה היא בלתי מוסרית בעליל, לא חכמה.
אלו המתהדרים בתואר פרופסור או דוקטור הם בסך הכל טפשים עם השכלה המתהדרים עם תוארם כמו טווס שיש לו נוצות נהדרות אבל הוא לא חכם.
בכלל אנשי אקדמיה מנותקים מעולם המעש כל מוכר בשוק יש לו אינטליגציה טבעית פי מאה מאלו המנותקים מהחיים האמיתיים כל חייהם ולכן הם כל כך מתוסכלים ויוצאים בהצהרות הכי מטומטמות שרק אפשר.
לצערי האוניברסיטאות מפרנסות טפשים אלו וחבל.

161 עצומת ההזויים... המשועשע
  • 23:43
  • 16.08.12

כנראה שהפרופסורים המכובדים מני מאוטנר וחיים גנז מזמן לא הצליחו לפרסם משהו מפרי עטם או לשחרר משהו מחרצובות לשונם שממש הצליח להרשים את העולם האקדמי. אחרת לא ניתן להסביר פנייתם לתחום מומחיות חדש - הם הפכו בין ליל ל"בטחוניסטים" מובהקים...
לא זכורה לי קריירה של מי מהם בקהיליית המודיעין, שהם מרשים לעצמם לפזר הערכות על פיזור של חומרים רדיואקטיביים כתוצאה מתקיפה אפשרית.
כמו כן, לא זכורות לי שנים של שירות דיפלומטי בארה"ב של מי מהם, שהם מנכסים לעצמם את הידע לגבי התיאום מול האמריקנים ולגבי פוטנציאל הסכנה הטמון בתיאום כזה או אחר.
עם כל הכבוד, אנא המשיכו לעסוק בתחום מומחיותכם. הקריאה ההזויה שלכם, כשאתם לא מכירים את הנתונים לאשורם, אין סיבה שתכירו אותם וכנראה גם לא תכירו אותם בהמשך - מבזה את חוכמתכם ואת מעמדכם.

162 חייבים לפטרם מהאוניברסיטאות ומבתי החולים.הם חותרים תחת אושיות המדינה אברמי
  • 23:45
  • 16.08.12

זה ממש פוטש. קריאה לסרבנות של טייסים או חיילים לבצע פקודה היא חציית קו אדום במערכת היחסים אזרחים-ממשלה .
החותמים על המכתב והמארגנים הנם פושעי מלחמה. פושעים נגד העם היהודי ונגד מדינת ישראל .
זה הפרצוף האמיתי של השמאל בישראל .גיס חמישי. מהרסי המדינה.

163 אין דבר מעציב יותר מהחלשת הצבא והעומדים לפקודה. מטומטמים הגזמתם. אמת
  • 02:20
  • 19.08.12

החותמים לכלא למען יראו ויראו. הגזמה פראית של מתוכנו שונאנו ומחלישנו יבואו.
לשלוח את כולם לכלא או לפחות קנס מכובד על המרדה וקריאה למרד, וכן החלשת הטובים שבלוחמנו ....הלו מה קורה פה?????????????

164 אם אתה חש שאסון מתקרב וזה מידי מנהיגיך מה תעשה?.......... אלכס
  • 08:31
  • 19.08.12

אם אנשים שפויים שדוגלים בדמוקרטיה,שלטון חוק,הומניות,מחליטים לחתום על עצומה לסירוב פקודה,הרי שכנראה הגיעו מים עד נפש.התחושה היא שנסיון לחסל את פיתוח הגרעין האיראני הוא בודאות כניסה לתהליך התפוררות הרעיון הציוני. אני לא מודאג מהפצצה האיראנית אני מודאג מהתפוררות המרקם החברתי שלנו שכבר עכשיו פגיע, מבריחה המונית של כל מי שיכול מכך שאנחנו מתעסקים עם מעצמה. כן ,איראן מעצמה-בשטחה באוכלוסיתה בעברה באינטליגנציה של תושביה ובנחישות הרבה יותר גדולה מאיתנו

165 פרופסור למשפט בארץ ישראל יכולה להיות מפורשת כדרגת גנאי. השימוש בה טיפשי איש
  • 15:42
  • 27.12.12

מי שמסרב פקודה שכזו פושע וצריך להרקב בכלא כל שירותו. אין פה עניין מצפוני אלא פוליטי בלבד.

פרוייקטים מיוחדים