המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הקו האדום של נתניהו, הקו הירוק של אבו מאזן

כשנתניהו ביקש ממנהיגי העולם למנוע מאיראן להצטייד בגרעין, עבאס ביקש מהם לבלום את הנשק הקונבציונלי של ישראל: גזל אדמות ומים, הריסת בתים והתנכלות לכפריים

שעה קלה לפני שראש הממשלה צייר את הקו האדום לאיראן באולם עצרת האו"ם, הציג שם המנהיג הפלסטיני מחמוד עבאס את הקו הירוק לישראל. הקו הירוק, כבסיס להסכם שלום, הבהיר עבאס, הוא הקו האדום של בני עמו. הוא שב והציע לישראל להשאיר בידה 78% משטח פלסטין המנדטורית. לא פחות ולא יותר. עבאס העלה על נס את יוזמת השלום הערבית וציין שזכתה באחרונה לברכת המדינות הבלתי-מזדהות וארגון מדינות האיסלאם.

גם הפעם, היוזמה ההיסטורית שמציעה לישראל שלום ונורמליזציה עם כל מדינות ערב והאיסלאם (איראן לא התנגדה), חלפה ליד אוזנו של נתניהו.

בספטמבר 1993 צפיתי בעבאס כשחתם על הצהרת העקרונות במדשאת הבית הלבן. ב-19 השנים שחלפו מאז הוא למד שאצל הישראלים "זמני" יכול להיות מאוד קבוע. בנימין נתניהו התעלם כמעט לחלוטין מהסכסוך, מהכיבוש ומהמשא ומתן התקוע. קטן עליו. יש לו עסק עם יורשו של היטלר. מנהיג מדינה הנחשבת (לפי מקורות זרים, כמובן) למעצמה גרעינית, ומסרבת לחתום על האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני, עשה מבמת האו"ם בימה להצגה על ילדים מוכים.

איור: ערן וולקובסקי
איור: ערן וולקובסקי.

נתניהו התיאטרלי סיפק לכתבים את הכותרת שלהם - ביבי מתריע שעד הקיץ הבא איראן תגיע לקו האדום. עבאס הסתפק בהתרעה שפתרון שתי המדינות אוזל ושהרשות הפלסטינית נחלשת. אם מחברים את שתי ההתרעות, התוצאה עשויה להיות שכאשר איראן תשלים את תוכנית הגרעין שלה, ישראל תידרש להשלים את תוכנית ההשתלטות מחדש על הגדה.

במשך עשרות שנים רכב נתניהו על הטרור הערבי, בכישרון רב, כל הדרך ללשכת ראש הממשלה. כשהטרור נגד ישראלים נמצא בשפל - בעיקר בזכות התיאום המשובח עם שירותי הביטחון הפלסטיניים - קלף הטרור החליף ידיים. מנהיגו של עם ללא מדינה הציג (בלי הצגות) נתונים יבשים: 535 התקפות של ישראלים על פלסטינים מאז נאומו הקודם באו"ם, הריסת 510 מבנים פלסטיניים שהותירו 770 בני אדם ללא קורת גג.

כשביבי דרש ממנהיגי העולם למנוע מאיראן להצטייד בנשק להשמדה המונית, עבאס ביקש מהם לבלום את הנשק הקונבציונלי מאוד של ישראל: גזל אדמות ומים, הריסת בתים והתנכלות לכפריים, הצתת מסגדים, כריתת עצים והגבלות תנועה.

נתניהו שב ובנה את "הקייס" הישראלי על היסטוריה של עם עתיק, למוד שואה. עבאס דיבר על כאן ועכשיו. הוא תרגם את "לעולם לא עוד" לערבית, והכריז "לא עוד נכבה" . עבאס תיקן את טעותו מנאום אשתקד וצירף את אברהם למולדת של ישו והנביא מוחמד. הוא בנה את "הקייס" שלו על החוק הבינלאומי ודו"חות האו"ם. את הטקטיקה שלו ביסס על הפוליטיקה האמריקאית; הבקשה להתקבל כמדינה שאינה חברה באו"ם תמתין ל-6 בנובמבר. יש אומרים (האמריקאים לא מאשרים) שאובמה הבטיח לעבאס הרים וגבעות בתמורה לטובה הגדולה הזאת. התגמול החשוב ביותר לפלסטינים הוא הצבעה אמריקאית בעדם בעצרת הכללית, או למצער, הימנעות. אבל הם לא עוצרים את הנשימה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אברהם לא נחשב ליהודי אלא לאבא של ישמעאל, העם הפלסטינאי המפואר עם אלפי שנות ההיסטוריה שלו לא יתבלבל מן העובדות  (לת) JDH
  • 11:14
  • 28.09.12

02 השוואה ירון
  • 11:32
  • 28.09.12

הצתת מסגדים (נדמה לי 4) בהשוואה ל 100 אזרחים ישראלים שהתפוצצו בבילויים.
צביעת כתבות נקמה ועקירת מאות עצים, יחסית ל 8 שנות טילים על יישובים אזרחיים.
הנקבה כאן היא של ישראל !!!!!. מי שמתעסק כל הזמן ברוע אלו הפלסטינים.
זוהי היא דרכם, והשקרים הם מהותם. וגזל אדמות? אם כבר יש אז הוא גזל של אדמות יהודים: בנגב ובירושלים. גם אדמות שהוכחו שהם של יהודים אסורות ליהודים. ואם אפרטהייד, אז הוא לרעת היהודים: לערבי מותר להתיישב בכל ארץ ישראל וליהודי? נראה את הכתב שוכר דירה בשכם....

03 ברור וחד-האינטרס הישראלי יהודי ישורת רק בהפרדה ואז ישורת גם הענין האיראני אבל ביבי ה"משיח" יוביל רק לחמור
  • 11:42
  • 28.09.12

אין לנו אופוזציה שתגיד בקול רם את האמת האחת והיחידה:
זה הוא אינטרס ישראלי יהודי ראשון ממעלה להיפרד מהפלשתינים וההתנחלויות כדי להבטיח רוב יהודי במדינת ישראל וכדי להבטיח שעדיפויות התקציב יופנו לפיתוח ולרווחה ולבריאות של מרבית תושבי ישראל על פני מיעוט
המתנחלים והתשיות האזרחיות והבטחוניות שאוכלות לנו את הכליות ומותירות עניים חולים וממורמרים בינינו

ישראל בגבולות מוכרים היא ישראל חזקה יותר בתמיכה העולמית בה,היא ישראל שאם תתאם את מהליכיה עם הליגה העברית הסונית תהיה חזקה יותר כלפי הקייס האיראני ועצם המהלך יחליש את כל הקייס האיראני כלפי ישראל אם לא יבטלו לחלוטין

זו כל האמת,אין אחרת,ה"אמת" הפרנואידית של המלך ביבי הראשון (והאחרון)
היא זריית חול בעיני מעריציו ותומכיו האהבלים

אין כאן שמאל ומימין כי האמת תמיד נמצאת באמצע,המקום הכי טוב

  •   מעריציו ותומכיו האהבלים ציוני
    • 12:03
    • 28.09.12

    ליבי ליבי לך
    כמה יהירות כמה שחצנות
    אל דאגה תאלץ גם הפעם
    לאכול את הלב ואת הכובע
    תשאיר במיעוט בטל

    לאכל את הלב ואת הכובע

04 "שתי מדינות" מת מזמן. נהייה ברי מזל אם נצליח להפריד את מדינת ישראל ממדינת המתנחלים. אני מוכן לתת למתנחלים כל ס"מ מעבר לקו הירוק, ושיסתדרו הם עם הפלשתינאים.  (לת) הרשלה
  • 11:51
  • 28.09.12

  •   אני מתנחל לפי הקו הירוק של הפלשתינאים וגר באשדוד, מה עושים? שי
    • 12:22
    • 28.09.12

    כי אשדוד לא מוכרת בשטח המדינה היהודית לפי הפלשתינאים.
    וגם אם אתה תושב ת"א אז לידיעתך גם ת"א לא מוכרת כמדינה יהודית לפי הפלשתינאית.
    ואם תרצה להמשיך לגור בת"א, אין בעיה רק תתאסלם והכל יהיה בסדר.

  •   את מי זה מעניין מה אתה מוכן לתת לישראלים ? בתוך הקו הירוק או מחוצה לו ? ואין דבר כזה "ברי מזל", יש בר מזל, או בני מזל. לפחות תדבר שטויות בעברית רהוטה.  (לת) יוסי
    • 12:28
    • 28.09.12

  •   יש הבדלים עצומים בין אשדוד וחברון איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:37
    • 28.09.12

    כל העולם, כולל רוב הפלסטינים והרש"פ, מכירים דה פקטו בגבולות 1949, היוזמה הסעודית שעליה חתומות כל מדינות ערב, כולל הרש"פ, מוכנה להכיר במ"י בגבולות 1949. לעומת זאת אף מדינה בעולם כולל ארה"ב וישראל (שלא סיפחה את הגדה), לא מכירה בכיבוש 1967.
    כל מדינות העולם מכירות, דה פקטו, בגבולות 1949 מפני שהם גבולות שהוסכמו על ידי כל הצדדים. אבל גבולות 1967 לא הוסכמו על ידי אף צד כולל ישראל! שלא סיפחה שטחים אלה!
    לערבים שסופחו בכיבוש 1948 יש זכויות אזרח מלאות. לערבים שנמצאים תחת שלטוננו מ 1967 אין זכויות אזרח אלמנטריות.
    חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי בהאג לעניין גדר ההפרדה קבעה כבר ב-2004 שלישראל זכות להקים את הגדר בתוך גבולותיה המוכרים, אך לא בתוככי השטחים שכבשה ב-1967. בכך הכיר בית הדין הבינלאומי בריבונות ישראל על כלל השטחים שהחזיקה בהם עד מלחמת ששת הימים, ובכללם כיבושי מלחמת השחרור, כולל מערב ירושלים. יושם לב שכיבושי מלחמת השחרור הושלמו מספר חודשים לפני שנחתמה אמנת ג`נבה הרביעית, ששינתה את כללי המשחק ואסרה להלכה ולמעשה על רכישת שטח באמצעות כיבוש צבאי, בין אם הכיבוש הוא תוצאה של מתקפה ובין אם הוא תוצאה של מלחמת מגן.
    במלחמת השחרור היה לישראל צידוק מוסרי לכבוש את השטחים משום שגבולות 1947 היו כאלה שסיכנו את קיום המדינה. השטחים שנכבשו ב 1967 לא היו נחוצים לשם קיום המדינה. מ"י ישראל התקיימה במשך 19 שנים בלעדיהם.
    עוול אחד (איסור חזרת הפליטים לאחר המלחמה ב - 1949) לא מצדיק עוול נוסף (1967).
    לכן הכיבוש של 1948 לא מהווה מכשול לשלום ואילו הכיבוש של 1967 מונע את השלום.
    העוולות שאחרי 67' מאיימות על צדקת הציונות בכללותה, ואילו העוולות שלפני 67' היו עוולות של מהלכים מסוימים במימושה של הציונות.

05 כתבה מתעתעת - העיקר אילו החיים ! לסנגר על הפלשתינים בעת הזו זו עצימת עיניים וחוסר הבנה אובייקטיבי
  • 11:59
  • 28.09.12

טועה ומטעה הכותב - סטיסטיקה והבנה חד צדדית אינה מכבדת הכותב - למה לא איזכר אבו עבאס את העובדה שאי אפשר לקיים משא ומתן אמיתי עם ישות (הפלשתינים)דו -ראשית ( פתאח וחמאס) ואולי יותר (גיהאד ושאר xxx)גם את זה הכותב לא מזכיר - ואנחנו נוכל לסמוך על מצב של יעני שלום!!!!! עד שלא יעשו סדר עמוק בחברה הפלשתינית - ילכו לפסיכיאטר למשל 20 -30 שנים למזג את מצבם.....(טיפול פסיכוטי)-אין על מה לבסס הסכם.
בתקווה ש עד אז יעבור שינוי גם על יתר עמי האיזור - עירבוביית העמים.... ויבינו שהחיים קודמים לכל ולא המוות כפי הבנתם הדלה.

06 אם רק הפלסטינים היו רוצים רק בקו הירוק כבר מזמן היה פה הפסקת אש טובה או כמו שאנשי השמאל קוראים לזה "שלום".  (לת) אבי
  • 12:06
  • 28.09.12

  •   אילו ישראל הייתה חפצה בהסדר עם הפלסטינים היא הייתה מגיבה ליוזמה הסעודית, כפי שהמליץ עליה מאיר דגן, ואומרת שהיא מקבלת אותה למעט סעיף זה או אחר. מי שלא נותן הצעת נגד אינו מעוניין בעסקה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:40
    • 28.09.12

07 אבו מאזן קיבל את עזה משרון..ומסר אותה לחמאס ולאיראן..רוצים איראנים בכ"ס!!!  (לת) זכרון קצר-אפרוח ללא נוצות...
  • 12:08
  • 28.09.12

08 איך לא שמתם לב שמאז שאבו מאזן הצהיר על וויתור הטרור, אירופה הפסיקה לתרום ולתמוך בפלסטינים (ואין זה קשור לכלכלה - הכספים הם אפסיים לאירופה). ולא רק הפסיקה תרומות כספיות, גם תמיכה תרבותית, תמיכה בדעת קהל, הכל נגמר - פתאום, "מי זה אבו-מאזן?". ברגע שהפלסטינים מפסיקים להיות הכלי של החלק האנטישמי באירופה, הכל נגמר - אף אירופאי לא מתעניין יותר. אין ספק שאם הפלסטינים יעמידו מנהיג תומך טרור נגד ישראל, תראו שוב את תמונתו מתנוססת בגאון בעיתוני השמאל האירופאים, תראו שוב כספים ותמיכה אירופאית מכל הסוגים. זו הטרגדיה שלנו ושל הפלסטינים. האנטישמים בוחשים כאן, והרי כולנו כאן שמים.  (לת) ליכוד לאומי
  • 12:11
  • 28.09.12

09 בראבו עקיבא, שיחקת אותה. יחד עם זאת איני יודע מה קדם למה: מאמרך המלומד או הרישום הנפלא של ערן וולקובסקי. אך אין זה משנה, הרי כעיתונאי וותיק ומשוףשף אתה מכיר את המימרא "תמונה אחת שווה אלף מילים". תהיה בריא.  (לת) CREDO IN UNUM DEUM
  • 12:38
  • 28.09.12

10 עקיבא, הייתי ממליץ לך לשנות אזרחות בהתאם להיכן שליבך קרוב יותר.  (לת) יעקב
  • 12:48
  • 28.09.12

11 אין עם פלסטיני.  (לת) חןברק
  • 12:52
  • 28.09.12

  •   אין עם פלסטיני, עמיר לא רצח, הכל בגלל אוסלו, אין פרטנר פלסטיני, היוזמה הערבית זו מלכודת ובשבוע הבא פורים  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:41
    • 28.09.12

12 אחרי 45 שנים, הפכנו למדינה דו לאומית., ניאלץ לדאוג לרווחתם, למעננו.  (לת) צפי
  • 12:57
  • 28.09.12

13 תשובות לשאלות, deja vu חי בחיפה מ-1935
  • 13:05
  • 28.09.12

מדוע בין 1948 ל-1967 לא הוקמה מדינה פלשתינאית?
מדוע בכל התקופה הזאת, כשהיינו בתוך הקו הירוק ולא היו מתנחלים, לא חדלו פעולות טרור נגד ישראל?
מדוע ב-1967 הכינו מצרים, סוריה, ירדן ועירק תוכנית להשמדת ישראל, כשעדיין הייתה בגבולות 67 ולא היו מתנחלים?
deja vu פנינו אז אל אומות העולם, ובראשן ארה"ב, שיפעלו למניעת מלחמה, שילחצו על מצרים והמדינות הערביות לבטל את כל המעשים התוקפניים שלהם כלפי ישראל - מעשים שהם אפילו לפי המתונים ביותר הם קאזוס בלי, מעשים הנותנים לצד האחר זכות מלאה לצאת למלחמה. כן, זה היה הקו האדום של אז, וכמו עכשיו, וכמו בתקופת השואה - הפקירו אותנו לגורלנו. הרי אלה רק היהודים, חשבו, בנו זה לא יפגע. ובדיוק כך עכשיו. הם לא מנסים למנוע אסון, התלקחות. לא נורא אם ישראל, כולה או חלקה, ישמידו אותה האיראנים? אם נעמוד מן הצד, וגם נוקיע את ישראל, השד האיסלאמי בנו לא יפגע.

14 ניתוח מעוות של עובדות המשווקות ברצינות משיח שקר ששמו ...אבו מאזן. גילי
  • 13:19
  • 28.09.12

השלום שאליו שואף אבו מאזן הוא כמו השלום בין הזאב לכבש שבו הכבש בבטן של הזאב . הוא רוצה להחזיר פליטים לתוכנו , רוצה להיות חמוש בתותחים ....כולו פטפטת להרשים את המערב....כאשר שלט בעזה והחמאס ירה רקטות הוא רק המליץ להם כי...הוא לא ישפוך דם פלשתיני בהגנה על ישראל...וזה המנהיגהשרוצה לשלוט במדינה חמושה לידינו....

  •   אבו מאזן לא רוצה להחזיר פליטים איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:43
    • 28.09.12

    כבר ב-1988 התייחס אבו איאד לעניין. במכתב תשובה ל-15 שאלות שנשאל על ידי משרד החוץ האמריקאי ואמר כי "זכות השיבה לא יכולה להתממש תוך פגיעה באינטרסים של ישראל, אלא חייבים להביא בחשבון את המצב שנוצר מאז 1948... אנחנו מבינים ששיבה מוחלטת אינה אפשרית עוד... אין אנו לגמרי לא מציאותיים כאשר אנו שוקלים כיצד לממש את הזכות הזאת... אסור לה להיות מכשול בלתי ניתן לגישור".

    בסוף אוגוסט 2002 יצא אבו מאזן לביקור במחנה הפליטים ירמוך שבסוריה. אבו מאזן, בעצמו בן למשפחת פליטים בצפת, כינס את אנשי המחנה ואמר להם, "אתם לא תחזרו לבית - וגם לא לשכונה או לכפר שבהם נולדתם. הבתים, השכונות והכפרים הללו אינם קיימים. על האדמות שלכם הוקמו ערים חדשות ובבתים שלכם נולדו תינוקות יהודים. אתם תצטרפו למיעוט פלשתיני ששפת המדינה שלו אינה שפתו, תרבותה אינה תרבותו, דגלה אינו דגלו והמנונה אינו המנונו. מקומות עבודה לא יחכו לכם, וגם לא
    פנים מאירות".

    נביל שעת, סיפר לכתב העת "Palestine-Israel Journal" על ביקור במחנה הפליטים רשידייה בלבנון. "אמרתי להם שאם מישהו יאמר להם שהשיבה היא חובה ולא רק זכות, שיחטיפו לו סטירה. סיפרתי להם שהם לא ימצאו את הבתים שלהם בשייח
    מוניס, ושהיום קוראים למקום הזה רמת אביב".

    אבו מאזן אמר באנפוליס ב-2008: "יהיה זה לא הגיוני לבקש מישראל לקלוט חמישה מיליון פליטים, או אפילו מיליון פליטים. המשמעות לכך תהיה סופה של מדינת ישראל".

15 אף מילה של עקיבא אלדר על הנאום המתלהם של אבו מאזן ? על כך שאבו מאזן מתנגד לפיתרון הסכסוך ללא קבלת זכות השיבה לשטחה של מדינת ישראל ? על כך שגם אם ישראל תיסוג מהגדה המערבית אבו מאזן וכוחותיו לא ימנעו ירי רקטי על גוש דן ? העיוורון של עקיבא אלדר מעורר פליאה והשתאות !  (לת) יוסי
  • 13:21
  • 28.09.12

  •   אבו מאזן הצהיר רק השבוע שהוא לא מבקש הכנסת פליטים למ"י איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:44
    • 28.09.12

    המשפטן האמריקאי הנודע אלן דרשוביץ החתים ב – 25/9/12 את הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס על נוסחה חדשה להקפאת התנחלויות, שעשויה לדעתו להביא לחידוש השיחות הרשמיות בין ישראל לפלסטינים ולקיום פסגה בין עבאס לראש הממשלה בנימין נתניהו.
    חברים אחרים במשלחת הפלסטינית טענו שעבאס תבע מנשיא איראן אחמדינג'אד להפסיק לקרוא ל"מחיקתה של ישראל מהמפה" ותחת זאת לקרוא ל"הצבתה של פלסטין על המפה".

    בפגישה הסכים עבאס לנוסחה שהציע דרשוביץ, על פיה יבוא למשא ומתן "ללא תנאים מוקדמים" ובתמורה יסכים נתניהו להקפיא את ההתנחלויות כל עוד נמשך המשא ומתן. במה שעשוי להפוך ביום מן הימים ל"נוסחת דרשוביץ", חתם עבאס לצד משפט הכלול במאמר שפרסם דרשוביץ ביוני בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" שבו הציע ש"ראש הממשלה בנימין נתניהו יסכים להקפאה מותנית של ההתנחלויות: ישראל תפסיק את כל הבניה בהתנחלויות ברגע שהרשות הפלסטינית תתיישב לשולחן המשא ומתן, וההקפאה תימשך כל עוד השיחות תימשכנה מתוך כוונה כנה".

    בתום השיחה שהתקיימה בבית מלון במנהטן אמר דרשוביץ ל"הארץ" שהוא משוכנע יותר מתמיד ש"אם עבאס ונתניהו יתיישבו לנהל שיחות רציניות, הם ימצאו שעמדותיהם קרובות הרבה יותר ממה שניתן לשער".

    חבר הקונגרס לשעבר בוב וקסלר אשר השתתף בפגישה, אמר ל"הארץ" כי עבאס "נשאל שאלות קשות" בפגישה. הוא הוסיף שהנשיא הפלסטיני הציג מאמרים שכתב בערבית ובאנגלית, שבהם הכיר מפורשות במדינת ישראל. עוד אמר עבאס שהוא מקבל את הנוסח הכלול ביוזמת השלום הערבית משנת 2002 הקורא לפתרון "צודק ומוסכם" של בעיית הפליטים; ברגע שיש צורך בהסכמה של ישראל, אמר עבאס, לו ולתושבי הגדה המערבית לא יכול להיות ספק שמספר הפליטים שיורשו לחזור לבתיהם במסגרת הסדר שלום יהיה מצומצם. כשנשאל על עמדתו לגבי השואה, ציין עבאס כי הורה לשגרירים פלסטיניים להשתתף בטקסים לציון השואה היהודית. "אני יודע שהיתה שואה", אמר.

    http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1831072

  •   במדינה נורמלית קוראים לעיוורון הזה שיתוף פעולה עם האוייב.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 13:52
    • 29.09.12

16 אבו מאזן הבריק בחוסר אמינותו או רצינותו. עם אחד כזה אפשר לעשות שלום?  (לת) נפעם
  • 13:47
  • 28.09.12

17 19 שנים 5 ראשי ממשלה שונים רק את עבאס ידעת? ארעי אסף
  • 18:34
  • 28.09.12

פרס נתניהו ברק שרון אולמרט אף אחד מהם לא מצא לנכון לחתום הסכם ביניים עם עם שרוצה צעד צעד לדחוק את רגלינו לשאול תחתיות
כאשר רבין נתן להם רובים הוא הבטיח לי כאזרח לכשיכוונו לעברינו נעיף אותם מכאן
מי שלא מציב מציב מציב ! קוים אדומים לא יעזרו לו קוים ירוקים אגב אני מההתנחלות טירת כרמל

18 איציק מהמרכז יורם
  • 01:26
  • 29.09.12

זה אותו איציק?

19 נראה ששום דובר פלשתינאי לא יכול לייצג את עמדות הפלשתינאים באופן רהוט יותר מאשר עקבא אלדר  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 13:50
  • 29.09.12

פרוייקטים מיוחדים