המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

טובעים במספרים || המשמעות המעשית של הקו האדום שהציב נתניהו

על הבלבול בין הכמות לאיכות בקו שהציב רה"מ, השלב האחרון שלא הוצג באיור, והביטול המעשי של אפשרות התקיפה לפני הבחירות בארה"ב

1. מהומת הנתונים. דווקא המאמץ הלגיטימי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מר הסברה בימים כתיקונם, לפשט ולהבהיר את חומרת האיום האיראני בנאומו בעצרת האו"ם, סיבך במקצת את היוצרות. סביר להניח שרוב הצופים זוכרים מהנאום בעיקר את האיור בנוסח הסרטים המצוירים בדבר הפצצה האיראנית. אבל הדברים יצרו כנראה בלבול גם אצל לא מעט פרשנים. מהידיעות בכמה כלי תקשורת הבוקר השתמע כאילו נתניהו מסמן את הקו האדום הישראלי באשר לטהראן בנקודה שבה יגיעו האיראנים להעשרת אורניום ברמה של 90% (למעשה, רמה של 93%).

אבל זו לא היתה כנראה כוונתו של נתניהו. 93% העשרה היא רמה המספיקה לייצור נשק גרעיני – וזה בלאו הכי קו אדום מבחינתה של הקהילה הבינלאומית כולה (בוודאי עבור המעצמות במערב), משום שהוא מעיד על יכולת מהירה לייצר מתקן נפץ גרעיני. אילו סימן נתניהו את הקו, היה בכך ביטוי דווקא לעמדה רכה יחסית מבחינתה של ישראל.

ה-90% שעליהם מדבר נתניהו כקו אדום, מייצגים כמות, לא איכות: הכוונה היא לשיעור של 90% מתוך הכמות הדרושה לייצור פצצה גרעינית (כרבע טון). אבל ראש הממשלה עדיין מדבר על אורניום מועשר ברמה של 20% (רמת השיא שאליה הגיעה איראן עד עתה), שממנו ניתן יהיה להפיק בהמשך פצצה גרעינית, אחרי העשרת האורניום לרמה גבוהה עוד יותר. זה, אומר נתניהו, יהיה סף בלתי קביל מבחינתה של ישראל - והוא עלול להיחצות בקיץ הבא, אם איראן לא תיעצר עד אז.

גם כשנתניהו מתייחס ל-70%, באיור המפורסם, הוא אינו מדבר על אחוזי העשרה (אינני מכיר דיון על אורניום מועשר ברמה כזו כרף רלוונטי בכלל), אלא לשיעור החומר שיש כעת בידי איראן, מתוך כמות האורניום המועשר הדרושה לה לייצור פצצה לבסוף.

מעבר לכך, ראש הממשלה לא מתייחס כלל לשלב שלאחר השגת הכמות המספקת. גם אם תעשיר איראן אורניום לרמה הגבוהה ביותר, עדיין יידרש לה זמן להתאים את הפצצה כך שתוכל להידחס לראש נפץ גרעיני, המותקן על טיל בליסטי. הערכות שונות אומדות את פרק הזמן הזה בחצי שנה עד שנתיים.

נתניהו והאיור, אתמול באו"ם. האיום הישראלי בתקיפה הפך לדרמטי יותר
נתניהו והאיור, אתמול באו"ם. האיום הישראלי בתקיפה הפך לדרמטי יותר. צילום: אי-אף-פי

2. לוח הזמנים. מרוב עיסוק באיור, הוחמץ כאן היבט חשוב נוסף. נתניהו כמעט ומבטל למעשה את הדיון על תקיפה ישראלית לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-6 בנובמבר. בפועל, ראש הממשלה דוחה את הדיון בפעולה ישראלית עד לתקופה שבין האביב לקיץ בשנה הבאה. זהו הישג זמני לנשיא ארה"ב ברק אובמה, שכנראה יכול להפסיק לחשוש שתקיפה ישראלית מוקדמת באיראן תשבש לו את מערכת הבחירות. אבל נתניהו אינו מבטל בכך את הצורך בדיון עתידי באפשרות שישראל תתקוף בעוד פחות משנה. האיום הישראלי לפעול לבד נגד איראן, במקרה הצורך, נותר בעינו. ייתכן שהוא אפילו הופך דרמטי יותר, אחרי שראש הממשלה אומר זאת על במת האו"ם.

3. היחסים עם ארה"ב. נתניהו שילם בנאומו מס שפתיים למהלכי ארה"ב נגד איראן, כששיבח את המאמץ שנעשה. עם זאת, באותה נשימה הוא חזר על עמדתו כי הסנקציות שנקטה עד כה הקהילה הבינלאומית לא הסירו את איראן מדרכה אל הגרעין. כשנתניהו משבח את אובמה, נדמה שהוא אינו עושה זאת באותה מידה של שכנוע עצמי שבה נהגו באחרונה לפניו שר הביטחון אהוד ברק והשדולה היהודית-אמריקאית אייפא"ק, שפרסמו הודעות המברכות את הנשיא אובמה על תרומתו לביטחון ישראל. ועדיין, ניכר בנאום ראש הממשלה אמש ניסיון לצנן במידת מה את המתיחות עם הממשל. זו לא השפה שבה דיברה סביבת נתניהו על הבית הלבן רק לפני כמה שבועות.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ביבי אתה פשוט גאון . כל הכבוד לו .
  • 13:43
  • 28.09.12

נאומו של ביבי והנושא האיראני הם שיחת היום אף אחד כבר לא זוכר את הפלסטינאים וכולם זוכרים ומתעסקים עם הנושא האיראני .
אף אחד לא מדבר על נאומו של אבו מאזן או של מורסי כולם התרכזו בביבי ולכן הוא גאון הוא הצליח להעביר את דעת הקהל לנושא האיראני .
פעם הסכסוך הישראלי פלס' עמד במרכז הבמה היום מי זוכר את הפלס' ??

  •   ביבי נראה כמו שרהל'ה שמראה ציורים בגן = ניחוש פרוע = לגבי מי שהכין לו את הבדיחה האינפנטילית הזאת.  (לת) רבי יוסף בא גד
    • 15:19
    • 28.09.12

  •   יש לי הסבר - ביבי פשוט לא שולט בחומר. הוא אינו פיזיקאי או מהנדס ואינו מבין את כל הפלפולים על 90% העשרה או 90% מהכמות. הוא פשוט רצה הסבר קל וקליט (קודם כל לעצמו) כדי שיוכל להדגים קו אדום  (לת) גם זה שבחר איור מסרטים מצוירים מעיד שהכל משחק
    • 15:24
    • 28.09.12

  •   דוקא ב-CNN לא דיברו בכלל על נאום ביבי, רק על הפלסטינאים אף אחד
    • 15:54
    • 28.09.12

    הגיע הזמן לזכור שהעולם לא מתנהל בתקשורת הישראלית הפרובנציאלית

  •   שיכחה כאסטרטגיה ירושלמי
    • 16:31
    • 28.09.12

    דברים ששוכחים אותם אינם נעלמים.

  •   אם לטמון את הראש בחול זו גאונות בעיניך, אז נתניהו איינשטיין שי
    • 17:10
    • 28.09.12

    ואם לא מדברים על הפלשתינאים? הבעיה נפתרה? שניים וחצי מליון פלשתינאים התאדו ואינם עוד? מדיניותו של נתניהו וממשלתו מצעידים אותנו בגאון לעבר מדינה דו לאומית שאף אחד לא מדבר עליה, ואתה ואווילים כמותך עומדים ומוחאים כפיים בהתלהבות.

  •   שיכחה כאסטרטגיה ירושלמי
    • 20:55
    • 28.09.12

    גם אם שוכחים משהו הוא לא נעלם

  •   כל המחמאות מגיעות ליאיר - הוא צייר את הציור הזה עוד שהיה בגן.  (לת) אבאיהו הגאה
    • 12:41
    • 29.09.12

  •   שיחת היום - עוד 48 שעות כבר יהיה משהו אחר שיחת היום כשאתה אומר אף אחד למי אתה מתכוון?
    • 13:44
    • 29.09.12

    גאון הוא מי שפותר בעיה (שלום עם הפלסטינאים, למשל) ולא מסתיר אותה ליומיים מאחורי הסחות דעת אינפנטיליות

  •   התכוונת שאף אחד לא זוכר את המיסים ועליות המחירים ושכל ילד רביעי בישראל רעב ללחם ואת הצדק החברתי, אבל גם בכך טעית ביבון, לא שכחנו ולא סלחנו והעם דורש צדק חברתי, העם דורש צדק חברתי.  (לת) Yigal Cohen
    • 04:50
    • 01.10.12

02 נתניהו הוא פוליטיקאי גאון גדעון
  • 13:50
  • 28.09.12

1. מרוב כל העיסוק בתרשים המגוחך ברשת, אין אף יצור בעולם שלא מודע לקצב התקדמות האיראנים בפיתוח הגרעין

2. פלסטינ... מי זה? על מה את/ה מדבר/ת?

  •   ארדן תפסיק כבר עם הטוקבקים השקופים האלה - מה שמעניין זה איך הלשון של ארדן ממשיכה לדבר כשהישבן של ביבי נוסע לחו"ל  (לת) נס רפואי
    • 15:25
    • 28.09.12

  •   הוא היה ונישאר קומיקאי  (לת) קומיקאי רמאי חתרן וחסר מוסר
    • 20:54
    • 28.09.12

  •   "אף יצור בעולם"? כמה מאות או אלפים ספורים שרואים את ערוצי החדשות בארה"ב  (לת) הרוב מעדיפים את באגס באני המקורי
    • 13:46
    • 29.09.12

03 כנראה שהפרשן לא חכם מידי יואל
  • 14:05
  • 28.09.12

הקו התחתון היה של 70 אחוז, מכאן שלהתבלבל עם דרגת העשרה של 93 אחוז מבטא קטנוניותבמקרה הטוב או חוסר הבנה בסיסי שן המטריה במקרה הרע

  •   עדיין לא הבנתי את האריתמטיקה הזאת אורניום
    • 14:50
    • 28.09.12

    אחוז אורניום מועשר או כמות אורניום ליצור פצצה גרעינית? .... שמישהו יסביר...

  •   אתה טועה..הוא בדיוק הבין. אתה כנראה לא יוסי
    • 15:48
    • 28.09.12

    מדובר בדרך שאיראן עשתה בדרך להשגת פצצה, לא באחוזי העשרה. ידוע שכרגע יש להם כ-150 ק"ג שזה 60 אחוז מהכמות הדרושה (240-250 ק"ג)

  •   לא ולא. האיור הוא דווקא כן איכותי ולא כמותי. הוא לא קשור לפרטים הטכניים הקשורים בפצצה ק.
    • 16:31
    • 28.09.12

    הוא פשוט אומר:
    1. האיראנים השלימו 70% (איכותית) מהמהלכים הדרושים לפצצה גרעינית אופרטיבית.
    2. ה 10% האחרונים (כלומר מעל 90%) מהעבודה הנדרשת - יכולה להעשות במחשכים ובאופן פוטנציאלי נסתרת מעין הקהילה הבינלאומית, ולכל הפחות היא בלתי הפיכה (נניח ע"י תקיפה).
    3. מכאן, שאם ניתן לאיראנים לעבור 90% מהפעילות הנדרשת לבניית פצצה גרעינית - התהליך כבר יהיה בלתי עציר.
    אבל עזוב אותך מקופסת העזרים של הקוסם הרטורי - הפרטים (והעובדות) לא חשובים . תתרווח ובמושבך ותהנה מהקסם (בזמן שהאוניה טובעת).

  •   אחוז מתוך כמות העבודה הנדרשת זה ממש מצחיק
    • 06:51
    • 29.09.12

    זו הפרשנות היחידה האפשרית. עד כה איראן עשתה שבעים אחוז מעבודת ההעשרה הנדרשת להשגת החומר הבקיע לפצצה. במקורב. כשתסיים לצבור כ 250 קג חומר מועשר לרמה של 20 אחוז (לקראת סוף השנה) היא תשלים 90 אחוז מהעבודה הדרושה. העשרה אחוז עבודה שישארו לה, הם העבודה הנדרשת להעלות את ה 250 קג האלה מ 20 אחוז ל 90 אחוז העשרה. קצת מבלבל אבל אלה העובדות. זה אכן היה מאד מאד לא ברור מהסכמה. גם עמוס הראל טועה פה, זו לא הכמות, וגם לא רמת ההעשרה. זו כמות העבודה הנדרשת (תחשבו על הספק)

  •   הכוונה לאחוז מסך כל הדרך על שהם מגיעים לפצצה פיסיקאי
    • 12:22
    • 29.09.12

    ה70 אחוז הוא העשרה של כמות מספיקה של אורניום לרמה של 3.5 אחוז לפצצה אחת. ה 90 הכוונה להעשרה של ה 3.5 אחוז ל 20 אחוז בכמות המספיקה לפצצה אחת

  •   זה כנראה לא מה שחשוב: המציאות היא שהוא לא יודע יותר ממך, ולא הוא ולא האמריקאים - יודעים מה לעשות מול סיכויי הפצצה האיראנית, אלא אם כן מקריבים מאות חיילים ואלפי אזרחים (שלנו, כן, גם שלנו)  (לת) זו לא אריתמיטיקה - זה מוסר
    • 13:49
    • 29.09.12

04 לא בילבול - עמימות!  (לת) הרואה
  • 14:06
  • 28.09.12

05 צריך לסמוך פחות על וושינגטון ויותר על דימונה  (לת) הלקח מהתנהלות אובמה
  • 14:10
  • 28.09.12

  •   מדוע לא מתקיים דיון על דימונה בשאלה האם הכור נמצאת ברמת תחזוקה כזו שמבטיחה מניעת אירוע גרעיני כתוצאה מתקלה ? ועד מתי אפשר יהיה להמשיך ולהפעיל את המתקן המיושן הזה ?  (לת) באר שבעי מודאג
    • 14:49
    • 28.09.12

  •   ועוד יותר כדאי לסמוך על היפוך דעת הקהל העולמית לטובתנו אם נאפשר הקמת מדינה פלסטינית בקרוב  (לת) וולט דיסני
    • 13:51
    • 29.09.12

06 יופי. שירגע.. המהגר
  • 14:13
  • 28.09.12

אם ציבור הבוחרים במדינת ישראל לא מספיק חכם, מזל שיש נשיא אמריקאי שמרסן ראש ממשלה של פסיק על הגלובוס. בבקשה, ביבי, אל תעשה לי פאדיחות, אני רוצה להגר מפה בלי שיסתכלו עליי בחו"ל בתור זה שגרם לשואה גרעינית במזה"ת. חכה עוד שתי קדנציות שאני אשתלט על המבטא ואעשה ניתוח אף..

  •   שואה גרעינית תהיה במזה"ת רק אם אובמה, שיבוטו של ג'ימי קרטר, ימשיך במדיניות הסיסי הרב-דורית מול אירן. רק אז יהיה לאירן נשק גרעיני, ואז אולי תגיע גם השואה הגרעינית. למזלנו יש לנו הנהגה שתמנע זאת, ולו בעצמנו.  (לת) מצ'לס
    • 09:21
    • 29.09.12

07 מנהיגים לא רק מגיבים למציאות הם גם יוצרים מציאות. המציאות שנתניהו יוצר היא אסון.  (לת) רמי פלד
  • 14:20
  • 28.09.12

08 למה מותר לישראל להחזיק בנשק השמדה המוני, כימי ביולוגי וגרעיני (ע"פ מקורות זרים), ולאיראן אסור?. מה גם שישראל עמדה לחמש טילי יריחו לפחות פעמיים בעבר!  (לת) אני רק שאלה
  • 14:28
  • 28.09.12

  •   תשאל את אותם מקורות זרים, הם יגידו לך.  (לת) רק תשובה. אני.
    • 14:59
    • 28.09.12

  •   כמה פעמיםכבר ישאלו המטומטמים את אותה השאלה? והתשובה? מרק
    • 15:03
    • 28.09.12

    כי ישראל לא מאיימת למחוק מעל המפה את אירן או כל מדינה אחרת על הגלובוס. והיא תשתמש בנשק גרעיני רק כמוצא אחרון לפני השמדה ולא על מנת לתקוף ולהשמיד מדינה אחרת.

  •   אתה באמת כל כך מטומטם??? אריק
    • 16:11
    • 28.09.12

    אתה עדיין לא קולט שאין שום השוואה ביון ישראל לעם אחר בגלל האיומים הקיומיים שיש עלינו והשואה זה רק הוכחה לכך למה אנו צריכים אטום(לדעת מקורות זרים)

  •   ואם איראן תצהיר שהיא לא מתכוונת למחוק את ישראל למרק
    • 21:31
    • 28.09.12

    ובנוסף, שאין לה כוונה להשתמש בנשק גרעיני אלא כמוצא אחרון - עפ"י ההגיון שלך במצב זה גם לאיראן תהיה זכות מוסרית לפתח פצצה.

  •   אולי פשוט ניתן לאויבים נשק זהה לשלנו. זה לא יפה שלא מתחלקים באופן שוויוני. ממש סוציומאטיות.  (לת) אני פה
    • 22:35
    • 28.09.12

  •   מרק היקר: הסכר
    • 14:07
    • 29.09.12

    תשאל את הדוברמן כמה פעמים הוא איים להשמיד את מיצרים, סוריה ולבנון
    אז הוא ובוסו הקשקשן שפויים?

09 לפי מה שהבנתי מנאום נתניהו לאחר סיום השלב השני, העשרה לרמה של 90% קצפת
  • 14:39
  • 28.09.12

(93%) ידרשו לאירן עוד חודש חודשיים להשלמת השלב האחרון שהוא הרכבת ראש נפץ גרעיני. לפי מה שמצוין בכתבה גם לאחר שלב זה נדרשים בין חצי שנה לשנתיים על מנת להגיע לפצצה, מה שמזיז את התאריך היעד לכל המוקדם לראשי 2014. כלומר, מדובר לכל הפחות בשנה וחצי. לפיכך, האיום לפיו לאיראן תהפוך למדינה גרעינית (או סף גרעינית) תוך מספר שבועות הוא שקר של נתניהו ותועמלניו. על כל אלה ניתן להוסיף שאלה נוספת. לפי התיאוריה של ביבי לאחר העשרת אורניום לרמה של 90% תהיה לאיראן מספיק אורניום מועשר (בסביבות 250 ק"ג) לבניית פצצה גרעינית אחת.. ואולם, על מנת שאיראן תהפוך למדינה גרעינית דרושה לה יותר מפצצה אחת. האמריקאים מדברים על 800 ק"ג משום שהם לוקחים בחשבון לא רק את הפצצה אלא גם עריכת ניסוי גרעיני. אינני יודע כמה זמן נדרש לאיראן להגיע ל-800 הק"ג הנחוצים. יש להניח שהם מזיזים את תאריך היעד עוד שנה נוספת קדימה, כלומר, ראשית 2015. בכל אופן, גם לפי השיטה הישראלית וגם לפי האמריקאית, תאריך היעד הוא ראשית 2014, שזה מספיק זמן לתאם את המהלך יחד עם ארה"ב לאחר הבחירות בנובמבר. מכאן אני למד שהאיומים וחירחורי המלחמה של החודשים האחרונים, נועדו לתכלית אחת - חוסר רצון של הממשלה נוכחית והעומד בראשה לעסוק בבעיות האמיתיות של החברה והכלכלה הישראלית, כמו גם בבעיה הפלסטינית. על רקע זה, קשה עוד יותר להבין את הצורך להסתבך עם אובמה ערב הבחירות בארה"ב, אלא אם כן אנו מניחים שהמטרה האמיתית של כל הקרקס הנודד של ביבי היא הפלת אובמה.

  •   קצפת צודקת אך מאריכה מידי: המטרה של ביבי להפחיד אותנו, הישראלים, שנבחר בו שוב  (לת) ולהפחיד את האמריקאים היהודים - שלא יבחרו באובמה, כי הוא יותר מידי שקול לצורכי ביבי
    • 13:56
    • 29.09.12

  •   הנחה או עובדה אילן חטב
    • 14:01
    • 29.09.12

    מה שאתה מניח בסיפא של תגובתך אובמה ומטהו רואים כעובדה

10 ביבי נואם מבריק וחבל שכתבי הארץ יורדים על ראש ממשלת ישראל בכל הזדמנות!  (לת) אייל
  • 14:46
  • 28.09.12

  •   ביבי בהתלהמותו מצליח לשכנע רק את המשוכנעים. התלהמותו גורמת לו להראות פראנואיד והיסטרי, בקיצור, פאניקר. וכאשר הוא מצדו לא עושה דבר כדי לשכך את ההתלהטות שהוא מבעיר באיזור, כמו התחלה של מו"מ עם הפלסטינים. ולכן הוא משיג אפקט שלילי בעולם. רק כאן יש לו את אספסוף בוחריו, אשר מקבלים את לחם החינם שהוא מעביר להם ע"ח הציבור העובד.  (לת) יועץ פוליטי
    • 15:31
    • 28.09.12

  •   הסיבה פשוטה.הם אפ0ים 0מולנים.כל הצלחה של נתניהו מייאשת ומתסכלת את המסכנים הפתטיים.  (לת) אליקו
    • 16:11
    • 28.09.12

  •   הדיון היא על התנהלותו המדינית של ביבי...שיורד עכשיו מהעץ הגבוה! מבריק..זחוח..שחקן...
    • 18:24
    • 28.09.12

    פתאום הזמן הקריטי הוא לא עוד שבוע שבועיים...אלא עד הקיץ הבא.. אבל כשהצרכים הפוליטים יגברו, גם הזמן הדחוף ישתנה... לביבי אין בעיה לשנות דעות עמדות, מהיום למחר...ראינו זאת בענין המיסים...בענין גלעד שליט, ועוד.

  •   הזמן הקריטי לעולם, ובייחוד לארה"ב, הוא הקיץ הבא. עבור ישראל, הורדת הסרכזות אל מתחת להר, זהו הרגע שאחריו לא תוכל לפעול, וזה , כנראה, השנה. האם תפעל ישראל השנה לפי המגבלות שלה, או שתשאיר לארה"ב את העבודה בקיץ הבא?  (לת) מצ'לס
    • 09:23
    • 29.09.12

11 כתבה שלא מוסיפה לכותבה דן, תל אביב
  • 14:47
  • 28.09.12

מה זה ? ? ? הציון : בלתי מספיק !!

12 שכחת את שתה״פ עם צ׳ קוריאה...  (לת) לילית
  • 14:54
  • 28.09.12

13 עמוס הראל מתבלבל או מבלבל דודי
  • 14:58
  • 28.09.12

משום שלא נאה להניח שהפרשן המכובד מבלבל בכוונה, לא נותר אלא להבין כי האנגלית שלו אינה מהמשובחות שכן לא הבין את מה שראש הממשלה אמר, למרות שהמסר היה פשוט מאוד. נעזוב לרגע את העובדה שאין משמעות קריטית האם זה 90 או 93 %. מדובר בכוונה בהפשטה בכדי שהמסר יעבור לקהל רחב ככל האפשר.

נתניהו הסביר שלא נוכל לתת לאירנים להגיע עד לקו האדום. היכן בדיוק יעצרו אותם - זו נקודה השמורה עם ישראל (או ארה"ב). אין להרשות לאירנים לעבור את הקו האדום. לא מדובר שאם יעברו את הקו האדום נפעל. זה לא קו אדום להרתעה - זה הקו שאסור להגיע אליו כלל. האם זה יקרה 3 ס"מ לפני הקו או 5 ס"מ - זה בודאי לא יאמר.

בנוסף הטיעון של הראל בנוגע לצורך לדחוס את הפצצה על טיל אינו רלוונטי משום שניתן להפעיל פצצה אטומית כבר הרבה לפני זה - באמצעות אוניה, צוללת או מטוס. מעבר לכך הראל לא באמת יודע מה היכולת של האירנית במובן זה ויכול בהחלט להיות שבמקביל הם מפתחים יכולות משלימות. בנוסף כמו שנתניהו הסביר (אבל הראל כנראה לא הבין) שאורניום מעושר בכמות מספקת יכול גם לשמש כאמצעי מאוד מאוד מסוכן בידי קבוצות טרור לאו דווקא באמצעות פצצה אלא כנשק אחר.

  •   אתה מפרשן מהרהורי לבך. מה אתה מבין במטוסים או אניות? איך שולחים מאניה בדיוק? או אולי מפוצצים את האניה, מחוץ למים הטריטוריאלים? ואיך מתקינים על מטוס ואיזה מטוס? ואיך מגיעים לישראל בלי להתגלות ממרחק רב? אתה מבלבל את המוח  (לת) פטריוט
    • 07:56
    • 29.09.12

14 כל עניין הגרעין האירני הוא בעצם פרסום סמוי של המרקרים של Artline  (לת) אשר יגורתי
  • 14:59
  • 28.09.12

15 ומה על מרחב החסינות שברק דיבר עליו ? חסינוב
  • 15:28
  • 28.09.12

אחרי נובמבר בא החורף עם העננות ואחכ לפי ברק הם חסינים הואיל ואין לנו חודרות בונקר שחודרות 60 מטר....הניתן להבין שיש הבנה עם אובמה על תקיפה אמריקאית או שהטענה על מרחב חסינות אינה תקפה עוד... או שמא נעשה מה שאבא של הרשלה היה עושה אם לא היו נותנים לו ארוחת ערב??

16 לא יאומן !!!!כשלון קולוסאלי תקשורתי בהבנת האיור כ רוני
  • 15:51
  • 28.09.12

לא ייאמן !!!כמעט כל כלי התקשורת הישראליים באופן קטגורי וכפועל יוצא מכך איראן לא הבינו את האיור ולא הקשיבו לטרמינולוגיה בשפה האנגלית הקו האדום הנו עשיית 90% מכברת הדרך לעבר פצצה גרעינית שהנו העשרת אורניום בשיעור של 20% בכמות המיקה לייצור פצצה ולא הגעה לאורניום מועשר בשיעור 90% שלב ראשון עד 70 % (מכברת הדרך לפצצה) הנו סיום העשרה בדרגה נמוכה קרי 3.5% שלב שני 70%-90%(מכברת הדרך לפצצה) משמעותו סיום העשרה בדרגה בינונית קרי 20% הקו האדום -תום השלב השני קרי העשרה לדרגה של 20%  לשפשף את העיניים ולא להאמין שכל כלי התקשורת טועים ומטעים את כל העולם כןלל איראן. נזק הסברתי בל ייאמן.

  •   רוני - אתה צודק לגמרי.  (לת) דג קר
    • 22:01
    • 29.09.12

  •   לא כלי התקשורת טועים אלי
    • 09:19
    • 01.10.12

    נתניהו טעה בכך שנתן הסבר היכול להתפרש ביותר מדרך אחת. בכך החטיא "הגאון" את המטרה של מתן הסבר שהוא לא רק קליט אלא גם מתפרש אצל הצופים בצורה אחת בלבד. טעות חמורה! ובכלל, אני מציע לא להסתמך באופן עיוור על אדם זה שינהל את עניניינו. טעויות שלו עלולות להיות הרות אסון במישור הלאומי וגם האישי של כל אחד ואחד מאיתנו.

17 Those who admire Netanyahu for his stand on the Iran should remember that only a few weeks ago the Iranian threat was real, immediate and imminent. However, as of yesterday, Netanyahu, as usual, made a shift: we have until the summer of 2013 before it is too late. How pathetic that this man has gained such a support in Israel while in the rest of the world he remained who he always was: an irresponsible man who should not be in any position of leadership. Wars are not prevented by establishing red lines, as he claimed in the U.N. Wars are prevented by electing out of office those who think that war is a means to achieve anything but death. harel
  • 15:52
  • 28.09.12

Those who admire Netanyahu for his stand on the Iran should Those who admire Netanyahu for his stand on the Iran should remember that only a few weeks ago the Iranian threat was real, immediate and imminent. However, as of yesterday, Netanyahu, as usual, made a shift: we have until the summer of 2013 before it is too late. How pathetic that this man has gained such a support in Israel while in the rest of the world he remained who he always was: an irresponsible man who should not be in any position of leadership. Wars are not prevented by establishing red lines, as he claimed in the U.N. Wars are prevented by electing out of office those who think that war is a means to achieve anything but death., immediate and imminent. However, as of yesterday, Netanyahu, as usual, made a shift: we have until the summer of 2013 before it is too late. How pathetic that this man has gained such a support in Israel while in the rest of the world he remained who he always was: an irresponsible man who should not be in any position of leadership. Wars are not prevented by establishing red lines, as he claimed in the U.N. Wars are prevented by electing out of office those who think that war is a means to achieve anything but death.

18 לא מת על נקניקיהו אבל אתמול הוא פשוט עשה מט לפרשני  (לת) אהוד 27
  • 17:05
  • 28.09.12

19 שירת הבירבור  (לת) יוני
  • 17:37
  • 28.09.12

20 האיור המטופש והפשטני הוא בשביל חברי המרכז ומצביעי ש"ס, בדרך לעוד ארבע שנות זוהמה פוליטית  (לת) דונאלד
  • 17:39
  • 28.09.12

21 ואירן תפיל פצצה על תל אביב מבלי שניסו אותה קודם על אמת? אולי המתקן לא מתפוצץ?  (לת) צבי
  • 17:42
  • 28.09.12

22 ביבי תריק חלאילה
  • 18:04
  • 28.09.12

האיום האיראני נועד באראש ובראשונה לצורכי בחירות. בבחירות הבאות השאלה תהיה האיום האירני ולא הבעיה החברתית כך ביבי מבתיח לעצמו עוד כדנציה כראש ממשלה.

23 יש לי דוקטורט מהטכניון ולא הצלחתי להבין את האחוזים. אבל בלי קשר - נאום מעולה.  (לת) ציון
  • 18:18
  • 28.09.12

24 ביבי ליצן, היה ונשאר  (לת) יובל המבולבל
  • 19:04
  • 28.09.12

25 אני רק שאלה אחלה בנאדם שבעולם
  • 19:27
  • 28.09.12

האם אפשר לשלול את האפשרות שלאירן כבר יש פצצה מוכנה או ממש קרובה לכך? וזאת בניגוד להערכות המדברות על כמה חודשים\שנה...
נשמע לי מסוכן כל עניין... מי מבטיח לנו שהנתונים של הסוכנות לאנרגיה אטומית נכונים.. לך תדע מה באמת המצב..

26 מוזר שבארה"ב איש אחד קובע הכל ואין ממשלה- למעשה הוא מלך ל-4 שנים אורי
  • 22:40
  • 28.09.12

זהו אבסורד שאדם אחד הוא גם נשיא וגם מפקד הצבא, וכאשר הוא מחליט שכעת הכי חשוב זה לדאוג שייבחר וטובתו האישית היא מעל הכל, כל שאר בעיות המדינה והעולם נמחקות מסדר היום. הרבה דברים מוזרים יש בארה"ב, שאין מוצאים כאלה לא בקנדה, אירופה, אפילו לא בסין וברה"מ. אלא שאנו מעריצים באפן עיוור את "אמריקה".

27 תרגיל בהסחת דעת עוזי מבנקוזי
  • 23:27
  • 28.09.12

נתניהו רוצה שכל העולם יחשוב שישראל דוחה את ההפצצה באירן לאחר הבחירות בארה"ב. בפועל, הוא הולך להפתיע את כל העולם. וזה בעצם רעיון של ברק. חכו ותראו, תכף זה קורה.

28 קשקוש: הרי רואים מהתמונה שהאחוז עולה עם הכמות. הארץ בפניקה בכל פעם שביבי קוצר הישגים.  (לת) AA
  • 05:42
  • 29.09.12

29 מה שהצופה בארץ ובעולם מבין מהתמונה הזו - וזה אכן מה שייזכר - הקו האדום של ישראל - לא פחות! - הוא ברמת העשרת אורניום של 90%! עמדה יונית שביונות שראש ממשלה ממרצ לא היה מביע טוב יותר - תאכלו את הכיפות שלכם יועצי אחיתופל!! גול עצמי מהסרטים
  • 07:19
  • 29.09.12

חג שמח

30 נתניהו המנהיג הראוי ביותר מאז הקמת המדינה  (לת) מהנדס שחור
  • 10:19
  • 29.09.12

31 "" ק י נ ג bb "" טס לארה"ב כדי לדבר בטלפון א מ ר י ק א י עם אובמה... כי הטלפון הישראלי שלו מסוג (Bezeq-נזק) לא מחובר לרשת הליווינית שבה ניתן לשוחח עם הנשיא אובמה עיניים לראותEYES2C
  • 12:38
  • 29.09.12

המיצג ("הגרעיני") ש- bb (המדמיין הסהרורי) שלף מתחת לשולחן הנואמים נועד לתלמידי כיתה אלף בבי"ס ישראלי. את העולם הוא רק הצחיק. מסתבר ש(כמו שנטען ב"הארץ") מר בנג'מין ניתאי רק "שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה".

32 כל המחמאות מגיעות ליאיר - הוא צייר את הציור הזה עוד שהיה בגן.  (לת) אבאיהו הגאה
  • 12:40
  • 29.09.12

33 החישוב מלוכלך, אך גם הפצצה לא חייבת להיות "נקיה"  (לת) .
  • 14:15
  • 29.09.12

34 הצי קוו: לא התחייב אליו, רק יישפט לפיו  (לת) .שביב יתחייב? הצחקתיהו!
  • 14:18
  • 29.09.12

35 מדוע באום אילן חטב
  • 14:41
  • 29.09.12

מי אמור למנוע מהאיראנים להגיע לקו האדום מלבד ארה"ב?
מה עכשיו נתניהו מעביר מסרים לאובמה מעל בימת האום-זאת אחרי שמספר ימים קודם דיברו על זה שעות בטלפון?
להערכתי כל ההצגה(שאכן נגנבה) יועדה לשתי מטרות:האחת ,הבוחר האמריקאי-כפי שראינו רומני מקבל את הקו האדום ולכן אונגליסטים ויהודים מתנודדים רוצו להצביע לשמרנים ואובמה יעשה לבתו,היעד השני אם ידברו על איראן לא ידברו על הענין הפלשתינאי ואפשר להמשיך לפוצץ מיליארדים בהתנחלויות מתוספת התקציב שהגיע מ....אובמה

36 פקיסטאן מוסלמית ומגורענת,סוריה מחומשת "בחרה של כמיה" ובמלחמת אזרחים. בעזה שולטים לנו על שעון הפחד.בגדה מתחיל מרד נגד הרשות. ירדן בסימן ?...הינה פתרנו הכל ועכשיו נישארו הפרסים !! והמבין יבין .  (לת) נביא הזעם.
  • 14:50
  • 29.09.12

37 עמוס הראל חי בבועה א.גלעדי
  • 18:03
  • 29.09.12

ואיתו מרבית תושבי ישראל. לאיראן יש שבע פצצות גרעין מבצעיות. מי שרוצה פירוט כדאי שיכנס לאתר של אריה יצחקי האיום האיראני.

38 ביבי מתאים לאוהדי בית"ר - הם הרי לא מבינים כלום- פאקה פאקה  (לת) ז'אק
  • 22:34
  • 29.09.12

39 ארצות הברית יכולה למנוע נסויי גרעיני איראני בקלות היא רק צריכה להבטיח שבמיקרה כזה היא תספק לישראל 2 צוללות גרעיניות כדיי לבטיח מכה שניה איל מ
  • 12:17
  • 30.09.12

ואז איראן תשקול האם הא רוצה להפוך את ישראל למעצמה גרעינית רשמית

40 ביבי חיפש סולם לרדת מהעץ.  (לת) מיקי
  • 05:25
  • 01.10.12

פרוייקטים מיוחדים