המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ישראל מזהירה את העולם: בעל הבית ישתגע

במשרד החוץ טוענים שקמפיין פלסטיני באו"ם בעת הפריימריז יוליד תחרות "נץ נולד" בליכוד. למרבה ההפתעה, זה בדיוק המסר שהשגרירים הונחו להעביר

עונת הבחירות בישראל בעיצומה. ראשי המפלגות מציגים את הכוכבים החדשים שמצטרפים אליהם במסיבות עיתונאים חגיגיות, הפרסומאים והיועצים האסטרטגיים שוקדים על סיסמאות הקמפיין וחברי הכנסת, בעיקר בליכוד, כורעים ממגיפת הפריימריטיס.

אבל במקביל להכנות לקרב הפוליטי מתנהל מאחורי הקלעים קרב דיפלומטי סוער סביב נושא אחר לגמרי - כוונתם של הפלסטינים להעלות להצבעה בעצרת הכללית של האו"ם את בקשתם להכיר בפלסטין בגבולות 1967 כמדינה שאינה חברה מלאה בארגון, אך בעלת מעמד של משקיפה.

בשיח הציבורי והתקשורתי בישראל נדחק הנושא לשולי החדשות. גם הפוליטיקאים אינם עוסקים בו - בנימין נתניהו מתמקד בגרעין האיראני ובפייגלין, שלי יחימוביץ' במלחמה בטייקונים ויאיר לפיד במלחמה על מצביעיו של אביגדור ליברמן.

אבל הצעד הפלסטיני באו"ם, שצפוי לצאת לפועל בחודש הבא, עלול לטרוף את הקלפים. ניצחון פלסטיני בהצבעה, חודשיים לפני שישראל תלך לקלפי, יחזיר את הנושא המדיני לראש סדר היום הפוליטי ויחליף את איום הגרעין האיראני - בחשש מחודש מפני בידוד בינלאומי ואינתיפאדה שלישית. החבירה בין נתניהו לליברמן אמש תחדד עוד יותר את ההבדלים בין הגושים הפוליטיים בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית.

הנחת העבודה של משרד החוץ ולשכת ראש הממשלה היא שהפלסטינים ילכו להצבעה בחודש הבא. ההערכה היא שיבחרו לכך מועד סמלי. יו"ר הרשות מחמוד עבאס (אבו-מאזן) הבטיח לממשל האמריקאי כי לא יבצע את המהלך לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-6 בנובמבר. אולם מיד לאחר מכן קופצים שני תאריכים פוטנציאלים.

הראשון הוא ה-15 בנובמבר - המועד שבו בשנת 1988 הכריז יו"ר אש"ף דאז יאסר ערפאת על עצמאות. המועד השני מוכר יותר לישראלים - כ"ט בנובמבר - היום שבו הצביעה העצרת הכללית של האו"ם ב-1947 בעד תכנית החלוקה. בדצמבר 1977 קבע האו"ם את התאריך הזה כיום זיכרון בינלאומי להפגנת סולידריות עם העם הפלסטיני. מאז, לצד אירועי הזיכרון שמתקיימים במטה האו"ם בניו-יורק, מנצלות מדינות ערב את היום למרתון של החלטות אנטי-ישראליות, גם אם סמליות בלבד.

הצבעה בעצרת הכללית של האו"ם היא צעד סמלי בעיקר בשל העובדה שלהחלטה שמתקבלת אין מעמד מחייב. רק מועצת הביטחון יכולה לקבל מדינה כחברה מלאה. הפלסטינים ניסו לקבל מעמד כזה בשנה שעברה, אך נכשלו בעקבות לחץ ישראלי ואמריקאי כבד על חברות המועצה.

עם זאת, להכרה של העצרת הכללית בפלסטין כמדינה, גם כזו שאינה חברה באו"ם, יש משמעויות מדיניות ומשפטיות מרחיקות לכת. למשל, החלטה כזו תאפשר לפלסטינים להתקבל כחברים בבית הדין הפלילי הבינלאומי של האו"ם ולתבוע את ישראל ומנהיגיה על ביצוע פשעי מלחמה. בנוסף, מדינות רבות בעולם יטענו כי ישראל אינה מחזיקה עוד בשטח שבמחלוקת, אלא כובשת מדינה אחרת.

בחודש האחרון פתחה ישראל בקמפיין דיפלומטי כדי לנסות ולהשפיע על קבלת ההחלטות ברמאללה בכל הנוגע לפנייה באו"ם. איש בירושלים לא חושב שניתן יהיה למנוע את המהלך לחלוטין, אבל גם דחייה שלו בכמה חודשים, עד אחרי הבחירות בישראל, תיחשב הישג.

החשש העיקרי במשרד החוץ, שמרכז את המאמצים הדיפלומטיים בעניין, הוא שפנייה פלסטינית לאו"ם בעיצומו של קמפיין בחירות בישראל, בדגש על הפריימריז בליכוד, תביא לתוצאות הרות אסון. הח"כים, השרים וחברי המפלגות יתחרו זה בזה סביב השאלה מי מציע תגובה ציונית הולמת וחריפה יותר. "כבר היום האווירה בלשכת ראש הממשלה היא של - הפעם נראה להם מה זה", אמר פקיד בכיר לשעבר שמעורה בדיונים שמקיימים נתניהו ויועציו בנושא. "ליברמן ינסה לעקוף מימין, שרי הליכוד ילחצו והסקרים יבהילו. משם ועד לתגובה שתביא להתלקחות אלימה או לקריסתה של הרשות הפלסטינית, המרחק קצר".

זה בדיוק המסר שהדיפלומטים הישראלים מנסים להבהיר לכל מי שמוכן לשמוע. בכירי משרד החוץ ושגרירי ישראל מזהירים מתרחיש שבו "בעל הבית ישתגע" ביום שאחרי קבלת ההחלטה באו"ם. למרבה ההפתעה, הדרג המדיני לא נעלב, אלא נותן לקו הזה רוח גבית.

"אנחנו מציעים לאיחוד האירופי להתחשב בצרכים הפוליטיים של ישראל", נכתב במסמך שהכינו אנשי משרד החוץ לסגן השר דני אילון לקראת פגישה שקיים השבוע עם שליח האיחוד האירופי אנדריאס ריינקה. "ישראל נכנסת לתקופת בחירות ויש לקחת בחשבון שגם ממשלתה עשויה להימצא תחת לחצים פוליטיים ולהגיב בהתאם למהלכים פלסטינים חד-צדדיים".

לדברי מקור במשרד החוץ, מסמך עם אותם מסרים הוכן לשר החוץ אביגדור ליברמן לקראת הפגישה שקיים ביום רביעי עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. שגרירי ישראל באיחוד האירופי ובמדינות מרכזיות התבקשו להעביר בדיוק את אותו מסר.

לדברי פקיד ישראלי בכיר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ליברמן אמרו לאשטון שפנייה פלסטינית לאו"ם תהיה "מהלך משנה משחק". מה שהיה לפניו, הוא לא מה שיהיה אחריו. צעד חד-צדדי פלסטיני שכזה, הדגישו הבכירים הישראלים, יגרור צעדים חד-צדדיים ישראלים. "עכשיו זה השלב שבו אנחנו מבקשים מכל אותן מדינות להבהיר לפלסטינים את המשמעויות המסוכנות של המהלך שלהם", אמר הפקיד הבכיר.

למרבה האירוניה, השר ליברמן, שאנשיו מנהלים את הקמפיין לבלימת המהלך הפלסטיני באו"ם, דווקא ממתין לו בכיליון עיניים. במקרה הזה הוא יוכתר ללא ספק בתור "הראשון שזיהה" את הפוטנציאל האלקטוראלי של האירוע. כבר שלושה חודשים שהוא מנהל קמפיין שמכוון נגד איש אחד - אבו-מאזן. בפגישתם ביום רביעי אמר ליברמן לאשטון כי ישראל מכינה ארגז כלים של תגובות אפשריות. לדברי בכיר במשרד החוץ, יש שם שורה של הצעות לפעולות תגמול - החל משלילת תעודות VIP מבכירים פלסטינים או ביטול אישורי עבודה לפועלים פלסטינים בישראל ועד צעדים קשים יותר.

לצד זאת, יש גם הצעות לצעדים קשים יותר - אישור בניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות, הפסקת העברת כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות - צעד שמשמעותו עלולה להיות קריסה כלכלית, ואפילו הכרזה של ממשלת ישראל על אבו-מאזן כלא רלוונטי. "אנחנו אומרים לאירופים בצורה גלויה שאם אבו-מאזן ילך לאו"ם הוא לא יהיה יותר פרטנר בעיני ההנהגה הישראלית ביום שאחרי", אמר פקיד ישראלי בכיר.

ביום רביעי בערב התכנסו במוקטעה ברמאללה כמה עשרות מבכירי תנועת פתח למפגש חגיגי עם יו"ר הרשות לרגל חג הקורבן. אבל האווירה בימים אלה בסביבתו של אבו-מאזן היא הכל חוץ מחגיגית. העגמומיות, הייאוש והתסכול בולטים למרחוק.

בפגישות שקיים אבו-מאזן בשבועות האחרונים עם ח"כים ופעילי שלום ישראלים דיבר בציניות ובמרירות על מצבו. כשדיבר על האביב הערבי הוא נשמע ספקן ומסויג לא פחות מבנימין נתניהו. במשרד החוץ סבורים שהמהלך באו"ם מונע בעיקר משיקולים פנימיים ואף אישיים של יו"ר הרשות. "הוא פוחד לסיים כמו מובארק", אמר פקיד בכיר.

אבו-מאזן הבהיר לחברי הפתח שבאו למוקטעה כי הוא לא מתכוון לסגת מהמהלך באו"ם, חרף הלחץ הכבד שמופעל עליו מכל כיוון. "זה כבר לא נושא למשא ומתן מבחינתי", אמר. לדבריו, הצעת ההחלטה תדבר על הכרה בשתי מדינות - ישראל ופלסטין בגבולות 1967. בנוסח יובהר שהפלסטינים ישובו למשא ומתן ישיר עם ישראל ללא תנאים מיד אחרי ההצבעה.

אם שלב ההרתעה ייכשל, נערכים כבר במשרד החוץ לשלב ההצבעה. המערכת כבר מתורגלת מהשנה שעברה, כאשר הפלסטינים פנו למועצת הביטחון. אז היה מדובר ב-15 מדינות בלבד. הפעם תפעל ישראל מול למעלה מ-100 מדינות מתוך 193 החברות באו"ם, שעליהן היא סבורה שניתן להשפיע. במשרד החוץ כבר הוכנו טבלאות אקסל בהן שובצו כל המדינות הרלוונטיות, ההערכה לגבי אופי הצבעה שלהן והמנופים אותם ניתן להפעיל כדי לגרום להן להתנגד בהצבעה או לפחות להימנע.

הפלסטינים מצדם גם מנהלים קמפיין אגרסיבי בעולם. למרות שיש להם רוב אוטומטי בכל הצבעה, הם לא יסתפקו בתמיכה של 120 מדינות. הם רוצים הצבעה דרמטית בה יזכו לתמיכה מהדהדת של 170-160 מדינות. לשם כך הם צריכים את תמיכתן של לפחות מחצית ממדינות האיחוד האירופי.

במשרד החוץ טוענים כי המדינות המרכזיות באיחוד האירופי - ובראשן גרמניה, בריטניה וצרפת - אינן תומכות בצעד הפלסטיני. גם מדינות ערב לא מתלהבות מהמהלך, במיוחד ירדן וסעודיה. אלה חוששות שיביא להסלמה ועוד יותר מכך - יאפיל על הצורך הדחוף להפיל את אסד מהשלטון בסוריה ולהביא לסיום מלחמת האזרחים במדינה. גם בתוך הרשות הפלסטינית יש לא מעט מתנגדים למהלך ובראשם סלאם פיאד - ראש הממשלה. האחרון מבין כי התוצאה של פנייה לאו"ם עלולה להיות קריסת הרשות.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ישראל תראה לעולם כולו ולאזרחי ישראל שהיא הביריון השכונתי, אם היא תעשה זאת א
  • 12:15
  • 26.10.12

אוי ואבוי, הפלסטינים העזו לדרוש עצמאות מהכיבוש, חמור מאוד. הם פשוט רוצים להשמיד את כל היהודים. מה, לא?

  •   בשביל עצמאות צריך בגרות.אין להם במיל !! הם בניי 5 בערך..  (לת) hvush nmuh
    • 16:07
    • 26.10.12

  •   תגיד טמבל, למה הקימו את הפת"ח ב-58 ואת אש"ף ב-64?בגלל ה"כיבוש" של 67 או בגלל ה"כיבוש" של 48? למה הם נלחמו נגדינו ולא נגד הכיבוש הירדני והמצרי?  (לת) שלומי
    • 16:32
    • 26.10.12

  •   אין כיבוש - יש סכסוך...  (לת) אחד העם
    • 16:35
    • 26.10.12

  •   בוא ניראה אותם קבוצת בכיינים סוחטי כספים  (לת) יאללה עם החארטה
    • 20:43
    • 26.10.12

  •   מישהו כתב ב YNET משהו שלדעתי נכון מאוד - להלן: דניאל
    • 22:12
    • 26.10.12

    הרי דוגמאות של התנחלויות בולטות בעולם, שקיימות כבר שנים רבות ואיש לא חושב שמשהו לא בסדר פה: דרום אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד. ביום שהלבנים הבריטים יעופו משם, העולם ינשום לרווחה. הבעיה: אף אחד לא חושב שזאת התנחלות, מפני ש"זה קרה לפני הרבה שנים ולמי אכפת מזה היום?". הצביעות של העולם...

    אם תבדקו את ההסיטוריה של כל מדינה ומדינה, תגלו שלאחוז קטן ביותר יש בכלל זכות קיום. לאיזו יבשת שלא תסתכלו, תמצאו מדינות שאין להם שום זכות חוקית להתקיים, כולן בגדר התנחלויות שתושביהן הנוכחיים היו אמורים להסתלק לפני עשרות ואף מאות שנים.

    תיאוריה: שישראל תמשיך במתכונת הנוכחית עוד 100 שנה ולאף אחד לא יהיה אכפת.
    המציאות: גם עוד 1000 שנה יבקרו את ישראל, כי אנטישמיות עוברת מדור לדור, ותתקיים לעד. מה גם שיהודים וישראלים מהשמאל הקיצוני מלבים אנטישמות ושינאת ישראל כל דקה במשך היום. צריך לגור בחו"ל כדי להבין את זה.

  •   לפני הרבה שנים אימצנו מדיניות של "כלב משוגע". לצערנו הכלב השתגע בינתיים באמת. הבעייה היא שמכלבת מתים...  (לת) מודרניסט
    • 08:27
    • 27.10.12

  •   דניאל , הערבים עצמם הם התנחלות אחת גדולה בארץ ישראל שלנו !!!!!!!  (לת) עמיש אשר על בן שחם
    • 13:14
    • 27.10.12

  •   בשנת 2022 יהיו במדינת ישראל 5 מיליון פלשתינאים ו9 מיליון ישראלים - בדרך למדינה דו לאומית  (לת) יוחנן
    • 15:28
    • 28.10.12

  •   אכן, נכון מאוד.  (לת) taltal
    • 16:13
    • 28.10.12

  •   מטיבעה הציונות היא אידאולוגיה ''משוגעת'' ולכן יישומה לווה במעשים משוגעים מכיוון שלא הצליחה להצמיח הנהגה ומנהיגות שמסוגלת לגבש מדיניות שתוביל לשלום וצדק. המסקנה היא שכל ניסיון לנסות ולהמשיך ביישום הציונות כרוך בשיגעונות שיובילו להרס וחורבן ולכן עדיף לאשפז את ''החולה על שפת הים התיכון'' לפני ההתפרעות הבאה וסכנותיה לאנושות .  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 19:44
    • 28.10.12

  •   עד 2022 לא אתה ולא הפולשים הערבים יהיו בארץ ישראל,מכות מצרים בדרך ככתוב "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות " !!  (לת) ליוחנן המטביל
    • 23:37
    • 28.10.12

  •   דניאל המתבלבל O
    • 03:31
    • 29.10.12

    באוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה, ״המתנחלים״ הבריטים הבינו (אומנם באיחור מה) שבני אדם נבראו שווים ולכן לתושבים המקוריים של איזורים אלו (למרות הזוועות שחוו) חיים היום בשלום יחסי בתוך מדינות אלא עם זכויות אזרח מלאות. באוסטרליה, אף נשמעה התנצלות רשמית מן הממשלה על העוולות שנעשו לילידים האוסטרלים ע״י המתיישבים הראשונים. כל זה מאוד רחוק ממה שקורה בארץ. בהצלחה עם ynet אני מקווה שלא יתכווץ לך המוח

  •   מוני יקים, מי מדבר שלום וצדק? אנחנו רוצים לחיות בארצנו בלי הערבים בין הרגליים. הם גרשו אותנו מבגדד, ממרוקו ומבולגריה ואנחנו עכשיו סוגרים איתם את החשבון.  (לת) עמיש שחם
    • 21:19
    • 01.11.12

  •   מוני יקים, מי מדבר שלום וצדק? אנחנו רוצים לחיות בארצנו בלי הערבים בין הרגליים. הם גרשו אותנו מבגדד, ממרוקו ומבולגריה ואנחנו עכשיו סוגרים איתם את החשבון.  (לת) עמיש אשר שחם לי
    • 21:20
    • 01.11.12

02 הצעדים הללו לא מספיקים. יש לגרש את כל מי שניכנס לשטחים בעקבות אוסלו.  (לת) רואה צאן
  • 14:35
  • 26.10.12

  •   רק היהודים או גם הערבים. ולמה מהשטחים מה בנוגע ליתר דרומי מתוסכל
    • 17:33
    • 26.10.12

    המקומות כמו הנגב או הגליל או יפו?

  •   זה לא חשוב, צריכים להבהיר לערבים שהם כובשים בכל הארץ. רק אחר כך ישיה שלום עכשיו נחמד !!!!!!!!!!  (לת) אשר עמיש על שחם
    • 13:16
    • 27.10.12

03 המגיבים ! אתם לא מרגישים שהעתונות מתגרה בכם !מעט שכל  (לת) מייק
  • 15:09
  • 26.10.12

04 תקיפה בסודן הודה
  • 15:14
  • 26.10.12

התקיפה היתה רק לצורך הבהרה לאירנים שאנו יכולים אפילו רחוק יותר

05 Advice needed Ann Arbor Israeli
  • 15:41
  • 26.10.12

Can anybody help? How to be a proud Israeli, living in the US, while being disgustd with the direction Israel is taking? I really am ashamed of saying that I am from Israel. Please help. The only help could come from Obama (and, I will vote for him), trying to save Israel from its own fanaticism and radicalism. Goal nefesh. Ba li le'haki

06 יום יום ב"הארץ", ההפחדות וההיסטריה וחוסר היושרה נמשכים כ
  • 15:42
  • 26.10.12

כל יום ביומו כותרת חדשה, לרוב אינה קשורה לידיעה חדשותית אובייקטיבית אלא לפרשנות מעורפלת וקופצת למסקנות מופרזות, תמיד קשורה לימין, לביבי, לבליץ המדיני המאיים לבוא עלינו, לקטסטרופה המתהווה.

אין יותר חדשות בבטאון "הארץ", רק פרשנות אנטי-ביבי, רק מגמתיות, רק הקצנה שמאלה, ועיסוק אובססיבי באיך אנחנו נתפסים.

07 שני משוגעים שנמלטו ממחלקה סגורה מזהים זה את זה ברחוב... ''בא נשתגע'' - מציע שומר הבארים. ''מה אתה משוגע?'' עונה לו המלך.  (לת) ק.א.
  • 15:42
  • 26.10.12

  •   כל מילה בסלע לאורן ולק.א. הגיע הזמן לחשוף את המשוגעים שמשחקים ברולטה רוסית בחייה של מדינה שלמה ומאיימים על העולם כולו במלחמה עם איראן. דווקא בגלל כך על הפלסטינים להמשיך ללכת בדרכם למדינה משלהם. ביבי את ליברמן ייפלו בסופו של דבר, כי יש גבול לטרור שהם יכולים להפעיל. טרור שיופעל בסופו של דבר כלפי עצמם. זו דרך הטבע. כולי תקווה שזה יקרה לפני שהם יהרסו את המדינה טוטלית שומר חוק
    • 09:04
    • 27.10.12

    .

  •   כל מילה בסלע לאורן ולק.א. הגיע הזמן לחשוף את המשוגעים שמשחקים ברולטה רוסית בחייה של מדינה שלמה ומאיימים על העולם כולו במלחמה עם איראן. דווקא בגלל כך על הפלסטינים להמשיך ללכת בדרכם למדינה משלהם. ביבי את ליברמן ייפלו בסופו של דבר, כי יש גבול לטרור שהם יכולים להפעיל. טרור שיופעל בסופו של דבר כלפי עצמם. זו דרך הטבע. כולי תקווה שזה יקרה לפני שהם יהרסו את המדינה טוטלית  (לת) שומר חוק
    • 09:09
    • 27.10.12

08 איזו גבולות יהיו למדינה הפלסטינית בדיוק ומה יהיה טיב היחסים בינינו לבינם מישהו מהשמאלנים הדפוקים כאן יודע
  • 15:46
  • 26.10.12

אתן דוגמא למה אני מתכוון:
א. שליטה על הר הבית לפלסטינם. לגבי המשמעות היא שכל פעם שארצה להגיע לכותל המערבי אצטרך לשלם לאיזה שוטר פלסטיני שידאג שלא ירו עלי או יזרקו עלי אבנים.
ב. גבולות פתוחים בין המדינות - כל יום שבת חופי הים של מישור החוף ישרצו עשרות אלפי פלסטינים. לאחר מכן הם ילכו לסיור בקניונים ילכלכו את היערות ויחזרו הביתה.
אלו רק שתי דוגמאות.

  •   מענין שהחופים והיערות מלוכלכים גם בלי גבולות פתוחים...  (לת) יובל
    • 18:44
    • 28.10.12

  •   שאלה על גבולות וטיב ביחסים O
    • 03:46
    • 29.10.12

    הכותרת לא רעה ולמרות שהמגיב אומר ״שמאלנים דפוקים״ ככה באופן כללי, בשביל הפרובוקציה, השאלות שעולות הן רלוונטיות ויש לדון בהן לאחר שהעקרונות הובהרו. אם יש הבנה עקרונית שמצב מסיום צריך להשתנות (גבולות למשל) יש לדון בנושא באופן מדוקדק. הצהרות על רמת הליכלוך של אנשים ממקום מסויים אינן רלוונטיות לשאלת הגבולות וטיב הייחסים ייקבע בחלקו על פי טיב התקשורת בין הצדדים ורצונם של אנשים לחויות בשלום זה עם זה. הצהרות כמו ״חופי הים ישרצו עשרות אלפי פלסטינים״ מלמדות על חסכיו התרבותיים והפחד של המגיב.

09 "העולם" שחרד, ליציבות ילחץ עלינו עד לנקודה בה יחשוב שהלחץ יביא לשיגעון...ועל מי שיש לו על פי מקורות זרים מאות טילים גרעיניים, לא לוחצים עד לנקודת השיגעון. מה יותר נורמלי מזה?  (לת) סוף סוף
  • 15:50
  • 26.10.12

10 צריך למוטט את הרשות ה"פלסטינית" בתגובה  (לת) זרובבל
  • 15:54
  • 26.10.12

11 מה הקשר לבחירות? מי שמכה בנו צריך לשלם במטבע קשה. רק הרתעה מונעתתוקפנות והרתעה מושגת רק בקביעת תג מחיר הולם לתוקפנות, הבהרתו לצד השני וגבייתו הקפדנית בעת הצורך, כל מדינה מבינה זאת היטב, רק אנחנו השתטינו מאז הזיות אסולו.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 16:00
  • 26.10.12

12 למר רביד, לא ניתן לדון ב-ICJ במדינות שלא נתנו את הסכמתן וחו"ד הגדר מ-2004 כבר ביססה שיש כיבוש ללא שום עוררין (דו"ח לוי שווה כקליפת השום בתוך ישראל מוחץ לה וגם על הירח). היות שכבר הוכתר אתמול בערב זוכה חדש בתחרות "פאשיסט נולד" האיומים של ישראל נראים חסרי תוכן. מה? יקצינו עוד יותר את העמדות, למה בדיוק? קריאה גלויה לרצח עם במקום "רק" טיהור אתני? ממש אומנות דיפלומטית.  (לת) Jonas
  • 16:05
  • 26.10.12

13 ישראל הדמוקרטית - זכרונה לברכה..  (לת) נביא הזעם.........
  • 16:05
  • 26.10.12

14 עם השולל חירותו של האחר-לעולם לא יהייה חופשי !  (לת) נביא הזעם.........
  • 16:06
  • 26.10.12

  •   נכון - אנחנו לא שוללים חרות אך מישהם חפצים בהשמדתנו דניאל
    • 22:25
    • 26.10.12

    הרי דוגמאות של התנחלויות בולטות בעולם, שקיימות כבר שנים רבות ואיש לא חושב שמשהו לא בסדר פה: דרום אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד. ביום שהלבנים הבריטים יעופו משם, העולם ינשום לרווחה. הבעיה: אף אחד לא חושב שזאת התנחלות, מפני ש"זה קרה לפני הרבה שנים ולמי אכפת מזה היום?". הצביעות של העולם...

    אם תבדקו את ההסיטוריה של כל מדינה ומדינה, תגלו שלאחוז קטן ביותר יש בכלל זכות קיום. לאיזו יבשת שלא תסתכלו, תמצאו מדינות שאין להם שום זכות חוקית להתקיים, כולן בגדר התנחלויות שתושביהן הנוכחיים היו אמורים להסתלק לפני עשרות ואף מאות שנים.

    תיאוריה: שישראל תמשיך במתכונת הנוכחית עוד 100 שנה ולאף אחד לא יהיה אכפת.
    המציאות: גם עוד 1000 שנה יבקרו את ישראל, כי אנטישמיות עוברת מדור לדור, ותתקיים לעד. מה גם שיהודים וישראלים מהשמאל הקיצוני מלבים אנטישמות ושינאת ישראל כל דקה במשך היום. צריך לגור בחו"ל כדי להבין את זה.

15 כל שנה לקראת דיוני האו"מ-ואיומי הסרק של אבו מאזן, לפני שנה הבטיח כזכור שיהיה צונמי מדיני, מהלך שלא הביא אפילו גל קטן........  (לת) משה
  • 16:07
  • 26.10.12

16 נשמע שישראל בץץץ פאניקה. האם מדיניות ההתעלמות של הימין קורסת???  (לת) לקוניוס
  • 16:08
  • 26.10.12

17 בצער עמוק,ודאבון לב קודר ,אנו מודעים על מותה של הדמוקרטיה בישראל. ההלוויה תצא מגבעת רם ביום הבחירות.  (לת) נביא הזעם...............
  • 16:17
  • 26.10.12

18 הכרה במדינה פלסטינאית??בלי לקבוע את גבולותיה?מהוא שטחה של אותה מדינה איפה היא מתחילה והיכן היא מסתיימת מהאי בירתה?מה עם רצועת עזה חלק מן המדינה או לא?שתי ממשלות למדינה אחת?מי מיצג אותה?היכן יושבים מוסדות השלטון?האם לחמאס תהייה הזכות לתבוע את ישראל על פשעי מלחמה?כל כך הרבה סוגיות לא פתורות והעולם יילך על צעד מטופש כזה?כנראה שכן.מה שפוגע בישראל כביכול טוב לו לעולם .  (לת) פלוטו
  • 16:17
  • 26.10.12

19 כאילו שישראל יכולה לעשות דבר יותר גרוע מהכיבוש עצמו  (לת) קוץ
  • 16:19
  • 26.10.12

20 אין מדינה יהודית. דורשים זכות שיבה לארצות ערב ולארופה  (לת) השמאל במסר לעולם
  • 16:21
  • 26.10.12

21 נץ נולד? מישהו חשב על העובדה שעופות בוקעים ולא נולדים? זה.. שם מביך
  • 16:29
  • 26.10.12

יהיה מאוד מביך באנגלית.

22 מדינה דו-לאומית אזרחית עכשיו, זהו הפיתרון היחיד  (לת) אבג
  • 16:32
  • 26.10.12

23 אילון וביבי בלחץ. אבל יש פתרון: ברגע שיגישו הפלסטינים את הבקשה לא רק שיגבירו את הבניה במאות אחוזים אלא יטילו (במידה ובין כל גושי הבטון יש עוד מקום) סגר על השטחים. הפתרון המבריק של המרמרה דאז יהיה כאין וכאפס לעומת התרגיל הזה.  (לת) י
  • 16:35
  • 26.10.12

24 לעשות להם טרנספר למדינה הבלסטינית שקוראים לה "ירדן"...  (לת) ...
  • 16:41
  • 26.10.12

25 כ"ט בנובמבר צרוף מטופש שעטנז ישראלי
  • 17:02
  • 26.10.12

בלוח השנה היהודי משתמשים במושג כ"ט במצורף לחודש יהודי (כמו ט"ו בשבט). בלוח השנה ה"לועזי" (גריגוריאני) משתמשים בספרות עבור הימים והשנים. בצורה כזו עוד ישתמשו במושג כמו י"ז למוהאראם".

26 חוצפה ובריונות, זה מה שמשרד החוץ מבקש לשדר ! קדימה, בלי לאיים ! כדי שכל העולם יראה שכאן לא מפחדים מאפרטהייד ! או אולי יש לביברמן תכניות להיפטר מעול האפרטהייד...בלי ערבים אין אפרטהייד !  (לת) הצמד הזה יבא אסון על ישראל !
  • 17:02
  • 26.10.12

27 אז למה יש בחירות ?  (לת) ביבי. אימל'ה
  • 17:09
  • 26.10.12

28 ב29.11.1947 החליטה עצרת האו'מ על הקמת שתי מדינות בארץ ישראל יליד הארץ
  • 17:32
  • 26.10.12

האחת יהודית והשניה ערבית. היהודים הסכימו הערבים לא ובעזרת 5 מדינות ערב הצליחו להרוג 6000 יהודים לפני שכרעו על ברכיים להפסקת אש.
עד אז איש ,מלבד אורי אבנרי,לא הזכיר את המונח 'פלסטין' או ' עם פלסטיני'. רק אחרי שירדן הפסידה את יש'ע נזכרו הערבים והשמאל ההזוי כי לערבי מגיעה מדינה.
היום הם מסתפקים בגבולות 67 ,מחר ירצו גבולות החלוקה ומחרתיים לחזור לתכנית פיל.
נא באוזן.

29 אבו מאזן עדיף על אסמעיל הנייה! והימין לא קולט את זה!  (לת) ילדים
  • 17:45
  • 26.10.12

30 שישו ושמחו... Not So Stoic
  • 17:47
  • 26.10.12

כמה נחמד. ביבי, ליברמן, הסמול המסכן שלנו (בגלל האינקומפיטנטיות והקיצוניות שלו) ואבו-מאזן מקדיחים לנו תבשיל קדירה טעים: עוד מלחמה. זה רק קצת חבל שכנראה אני, בתור חייל בשרות סדיר, אהיה בכוונת של החמאס...

31 פחדנים מנהיגים את ישראל אוי ואבוי
  • 17:51
  • 26.10.12

צריך מנהיגה עם ביצים

32 ליברמן מתגאה שישראל היא המדינה הרביעית בה ביקר פוטין גיל
  • 17:55
  • 26.10.12

פוטין מוכר נשק לסוריה שמגיע לחיזבאללה וגם מגבה את אירן שתומכת בסוריה וגם בחיזבאללה. אז מה הועלת ליברמן?

33 לא צריך לכבות את האור המנורה לא תשרוד...  (לת) ברחתי
  • 17:55
  • 26.10.12

34 על החלטת האו"ם בנושא זה ישראל חייבת לספח את שטחי -B ו0C מיידית ולומר שויתור כלשהו על חלקים מהם יהיה רק במו"מ  (לת) קוסם
  • 17:58
  • 26.10.12

  •   להבדיל מן המצב הקיים, שבו אנחנו לא מוותרים עליהם עם או בלי מו"מ? דג קר
    • 19:51
    • 26.10.12

    אפשר גם לספח את שטחי G, F ו-X בעיראק, באיראן ובסוריה ולוותר עליהם רק תמורת השד יודע מה.

35 לא יקח לעולם זמן לזהות מיד את המדינה הניאו לאומנית  (לת) דן
  • 18:06
  • 26.10.12

36 למה לא פשוט להפסיק שיתוף פעולה כלכלי עם הפלסטינים, במקום להקדים להם תשלומים ?  (לת) למה לא
  • 18:08
  • 26.10.12

37 רק דבר אחד מאחד את כל הפוליטיקאים הימ נים: הם טוענים שכל האחרים שמים את האינטרס המפלגתי מעל ללאומי, אבל החיתות של הימנים כל כך מושרשת שהם אפילו מאמינים לשקר של עצמם. ימני = מושחת. רק יחס גזעני כלפי הימנים ירפא את גוף האומה מהסרטן שגרורותיו מתפזרים מהליכוד לכל מפלגות הימין.  (לת) צבי
  • 18:42
  • 26.10.12

38 It's the Palestinian question,stupid ! הפיתיה מדלפי
  • 18:46
  • 26.10.12

הציונים לא יוכלו לברוח מתאומיהם הסיאמים - הפלסטינים. אם לא נהיה תלויים זה בזה - נהיה תלויים זה ליד זה. הכל קלישאות ,נכון,אבל הכל אמת פשוטה.

39 העיקר שהתנחלויות זה לא צעד חד-צדדי.  (לת) דג קר
  • 19:49
  • 26.10.12

40 חייל פלסטיני? אולי שוטר? מי העיתונאי הלא מיקצועי? בוא ניראה אם יפרסמו  (לת) וואלה
  • 20:42
  • 26.10.12

41 A little sanity will help Israel shaul aharoni
  • 21:30
  • 26.10.12

Israel had now 45 years to deal with the Palestinians it occupied.
It seems that Israel always finds a reason, or an excuse, not to do so.
So, maybe, the recognition of Palestine as a U.N. member will finally force the Israeli Government to regain a little sanity and try to solve a simple problem: how to create a peaceful Israel without subjugating in an un-democratic and inhumane way its Palestinian neighbors?

42 עולם חסר תקנה. תאגידים קנו את השלטון ואונסים אותו אחד מאוסטרליה
  • 03:36
  • 27.10.12

בישבן !!!!! כולנו משועבדים לדיקטטורה תאגידית מפלצתית. די !!!!!!בואו נקרא לילד בשמו ונקרע לתאגידים את הצורה !!

43 הינה קמה לנו מפלגת "ביברמן", נראה לכולכם מי כאן הבעל בית. בדרום? עד לבחירות תחטפו רקטות, כי לא ניתן להם לשבת בשקט, אז תקבלו הבטחות למיגון, כבר קיבלתם הרבה פעמים... כלכלה? אין זמן לעסוק בקטנות, אנחנו במלחמת מגן נגד חמאס... ארה"ב? שישבו בשקט, לא צריך אתכם פחדנים, נתקוף את אירן בלעדיכם, כי "ביברמן" זה "ביברמן" אז ממה אתם חוששים?  (לת) daym
  • 06:10
  • 27.10.12

44 כל מה שמענין את הפסלטינים זה לייצר פלטמורמה נוספת לשיגור נשק על ישראל. דן
  • 10:12
  • 27.10.12

לקיחת אחריות על חייהם היא הדבר האחרון שהם אי פעם יהיו מעונינים בו. העצאות נחתה על מדינת ערב כולם בצורה מאולצת ובניגוד לרצונם.

45 מו"מ עם מושחתי תונסיה ללא שום תועלת. המנהיגים האמיתיים של העם הפלסטיני הם האחים המוסלמים, קרי חמאס. לטוב ולרע.  (לת) פול
  • 10:16
  • 27.10.12

46 הפלסטינים צריכים לקדם המהלך. כך בטוח לא תהיה להם מדינה רונן
  • 11:26
  • 27.10.12

הפלסטינים אינם רוצים המדינה שתחיה לצד ישראל.
רק כך ניתן להסביר את התנהגותם מאז החתימה על הסכמי אוסלו.
אישור הצעתם להכרה במדינה פלסטינית , יחסל כל סיכוי למדינה זו.
הדרך הבה הם בחרו יביא לגירושם של הפלסטינים מהגדה.

47 אסון מבית ביבימאן אחד בעם
  • 16:23
  • 27.10.12

השילוב של השניים הוא אידיאולוגיה כלכלית רפובליקנית ואידאולוגיה שילטונית מדינית של פוטין. ביבי מביא את הכלכלה החזירית קפיטליסטית ואיווט מביא את השילטון הפשיסטי של פוטין.

48 נושא ההפחדות במדינה שלנו איציק
  • 17:03
  • 27.10.12

הפחדות השמאל: ספטמבר ושות'
הפחדות הימין: אירן

אהה שכחתי לציין
אין דבר כזה מרכז. מרכז זה שם נוסף לשמאל כדי למשוך מצביעים.


49 אם יכירו בהם כמדינה בגבולות 67, על מה יש לקיים משא ומתן?  (לת) למה השאלה לא נשאלת?
  • 10:24
  • 30.10.12

50 הגיע הזמן לסלק מפה את כנופית אבו מאזן. לא תהיה רשות פלסטינית!  (לת) יונתן
  • 14:54
  • 02.11.12

51 כל מ י שנכנס לפה עקבות אוסלו (כחמישים אלף איש) יגורשו בחזרה.הם צריכים להבין את זה  (לת) עמית גיל
  • 14:56
  • 02.11.12