מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

עקיבא אלדר בטור פרידה || בחרדה, לא בייאוש

במלאות לי 67 אני מלווה בחרדה את פרישתם של קווי 67' - קווי המתאר של שלום המצוי בהישג יד, גבול של מדינה דמוקרטית, יהודית ומוסרית

גשם קל קידם את פניה של שיירת המכוניות הארוכה שזחלה בשבת בצהריים בסמטאות הצרות של הכפר הפלסטיני ג'עיוס שבלב השומרון. בראש הטור נסע טנדר חבוט, שגרר אחריו עגלה עמוסת כיסאות פלסטיק שחורים. זאטוטים סובבו את האורחים, מפגינים בגאווה את ידיעתם בעברית. סקרנים הציצו מחלונות הבתים בגברים ובנשים הזרים, רובם כסופי שיער וכמה צעירים. על מפתן אחד מהם נופף לבאים גבר משופם מוקף נערים. הוא קיבל את פני האורחים בחיוך גדול וכיבד את הנהג בחיבוק רחב. יובל רוט, אח שכול, ישראלי יפה נפש, הציג לפני הבאים את בעל הבית: נעים אל-ביידה, פלסטיני שבע תלאות, גבר שמכר את נשמתו לשלום.

בזה אחר זה טיפסו האורחים אל הגג ודילגו בין השלוליות אל המעקה המזרחי. אל-ביידה הצביע אל העמק שבפאתי הכפר. "זו גדר ההפרדה", אמר בהצביעו על קרחת צהובה בלב מטע זיתים, "ושם, מעבר לגדר, אלה העצים שלנו. העצים שאבא שלי שתל". מן העבר השני היה אפשר להבחין מבעד לערפל בגגות אדומים. "זו התנחלות צופין, שיושבת על האדמות שלנו", הסביר ביובש של מדריך תיירים. רק טפטוף הגשם על הגג הפר את הדממה. מה יכולים ישראלים הגונים לומר לשכן שבני עמם עשקו את אדמתו והחרימו את פריה? איך אפשר לשמוע את דבריו של אל-ביידה, שרוב תושבי ג'עיוס, בהם אל-ביידה עצמו, הוכרזו "מנועי שב"כ", תואר שמונע מהם את הזכות לעבד את אדמותיהם שמעבר לגדר, לשמוע בלא להשפיל מבט (על פי החוק העותמני שאומץ בידי ישראל, המדינה רשאית להעביר למתנחלים אדמה ש"נזנחה" במשך עשר שנים).

איור: עמוס בידרמן
איור: עמוס בידרמן .

קצרה ידם של בנים ובנות נאורים לעם כובש מלחלץ את אל-ביידה ושכניו מרשע הכיבוש. נותר להם רק לעשות אותו קצת יותר נוח. שתיים מהמבקרות הן מוותיקות "מחסום ווטש", סבתות עם נכדים ונינים, המתייצבות זה שנים במחסומי הדרכים. שאר האורחים הם מתנדבי "בדרך להחלמה", אחד ממפעלי האחווה של רוט, מסיעים ילדים פלסטינים מהגדה ומעזה לבתי חולים בישראל. רוט רצה שהם יכירו מקרוב את אל-ביידה, חבר כאח לו, ואת בני משפחתו. גם את בתו דליה, הקרויה על שמה של פעילת השלום דליה גולומב.

אל-ביידה פתח במונולוג ארוך בעברית רהוטה, שהפסיקו רק כדי לכחכח בגרונו ולמחות דמעה. 24 שנים הוא עובד בישראל (פרט להפסקה של שמונה שנים עקב היותו "מנוע שב"כ"), ומכיר אותנו מקרוב. "הזמנתי אתכם לכאן כדי לדבר על שלום. גם כשהעמים שלנו נלחמים אחד בשני, אסור לוותר עליו. גם בני דודים רבים זה עם זה ומשלימים. אם אני זקוק לעזרה, השכן יגיע אלי מהר יותר מאשר אחי שחי בירדן. מה אני רוצה בסך הכל? לישון בשקט ולחשוב על מחר יפה. איזו טעות עשו הילדים שהם צריכים לסבול. במה חטאה אשתי שעומדת לידכם, שהיא היתה צריכה להתעורר באמצע הלילה ולגלות מולה חיילים חמושים?

"אתאר לכם אירוע אחד, שגרתי. יום אחד, לפני כשלוש שנים, חזרתי הביתה אחרי יום עבודה ארוך. הלכתי לישון מוקדם, מאחר שהייתי קם בשלוש בבוקר כדי להגיע למחסום. הבן שלי התעורר לקול רעש של ג'יפ צבאי שעצר בפתח הבית שלנו ולא כיבה את המנוע. נכנסנו כולנו לאחד החדרים רועדים מפחד. כל פעם ששמענו את דלת הג'יפ נטרקת ודפיקות על דלתות השכנים, הלב הפסיק לפעום. פחדנו שעכשיו הגיע תורנו. כך ישבנו בחושך עד חמש בבוקר. אתם לא מבינים מה זה עושה לכם, לא לנו. לילות כאלה מגבירים את השנאה בלב הילדים שלנו לישראלים. הם גדלים ומעבירים את השנאה לכל מדינות ערב.

"באמת שלא הזמנתי אתכם אלי כדי לספר על הצרות שלי. אבל אני רוצה שתביטו בבחור הזה. זה הבן הגדול שלי. בגיל 15 עצרו אותו אחרי שהפגין נגד הגדר, בזמן שעקרו את עצי הזית שלנו, את החיים שלנו. אחרי שלושה חודשים החזירו לנו בן חדש. בן שלא רוצה לשמוע על פלסטין ועל ישראל. בן שלא רוצה לחיות. אתם מגדלים דור שלם לשנאה ולנקמה. מה אנחנו, הפלסטינים, רוצים? רק שמישהו יישב וידבר אתנו ושתפסיקו את הבנייה בארץ שלנו. 24 שנים אני בונה לכם את המדינה. למה לא תיתנו לי לבנות את המדינה שלי? רבין וערפאת זיכרונם לברכה, אנשים שאני מעריך יותר מאשר את אבי, נהרגו בגלל שרצו להציל את הילדים שלכם ושלנו. מלחמות נגמרות בסוף. לא מתאים לנו להתייאש. נשארו לנו כמה שנים לחיות. מגיע לנו שנחיה אותן כבני אדם".

* * *

זה הטור האחרון שלי ב"הארץ". בחרתי להקדיש אותו לנעים, ליובל, לדליה, למתנדבות מחסום ווטש, לאנשי בדרך להחלמה, לדרור אטקס, ליש דין, לשוברים שתיקה, לשלום עכשיו, לגישה, לאגודה לזכויות האזרח, לרבנים לזכויות אדם, לבצלם, לקרן החדשה לישראל, למוקד להגנת הפרט, לעיר עמים, לאנשי יוזמת ז'נווה ולאיפקר"י.

בתום 35 שנים מרתקות ב"הארץ", הגיעה השעה להתנסות באתגרים חדשים. במלחמת 67' הייתי סטודנט צעיר בשנת לימודיו הראשונה בירושלים החצויה ובישראל השפויה. את רוב החיים המקצועיים שלי ייחדתי למאמץ לשמר את גבולות 67' בתודעה הציבורית. ניסיתי להתמודד עם טענת ה"אין פרטנר", להציג את מארת ההתנחלויות ולהציב את יוזמת השלום בקדמת השיח הפוליטי. במלאות לי 67, גיל הפרישה לגמלאות, אני מלווה בחרדה את פרישתם של קווי 67' - קווי המתאר של שלום המצוי בהישג יד, גבול של מדינה דמוקרטית, יהודית ומוסרית. מדינה שנעים יהיה לחיות בה את שארית חיי. בחרדה - לא בייאוש.

רוצים להיפרד מעקיבא? הגיבו כאן באמצעות הפייסבוק שלכם



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 תודה לך, עקיבא,  (לת) לירז
  • 04:40
  • 13.11.12

  •   עקיבא, עם כל הכבוד, זו הפעם הראשונה שאני שומע על אדם, שעוד בהיותו "סטודנט צעיר", כדבריו, כבר סבל מסקלרוזה מתקדמת. גם אני הייתי סטודנט צעיר בשנת 67 ואני דווקא זוכר שנים של פיגועים, רצח וישיבה בחור חפור באדמה. אבל מה לעשות, בבניין ציון ננוחם וגם בשמחה על כך, שאנשים כמוך נגזר עליהם לחיות באכזבה כרונית כל ימיהם.  (לת) האורקל מראס ביידה
    • 10:14
    • 13.11.12

02 שלום ולא להתראות שלום אח״כ
  • 04:42
  • 13.11.12

צריך להפוך את היום הזה ליום חג. אם לא אכפת לך לקחת איתך את מיודעינו גדעון לוי זה יהיה מצויין. אתה רק יכול להתעודד מכך שאתה ערוך ומוכן לפנסיה עוד בטרם עת שהרי אתה כבר סובל משיטיון כל כך הרבה שנים שהמעבר לזקנה צריך להיות חלק עבורך.

03 מאמר פרישה של עקיבה אלדר אפי לוטטי
  • 05:13
  • 13.11.12

מאמר מרגש. ראוי. ומלה תקווה מי יתן שתקוותם תתממש

04 נרגיש בחסרונך. הצלחה בהמשך הדרך!  (לת) קול התבונה
  • 05:14
  • 13.11.12

05 פרישה חצי פרישה חיוך חיים שי צור
  • 05:19
  • 13.11.12

עקיבא
אל חרדה העם הזה יוכל לחיות עם הכיבוש עוד הרבה שנים
ההתרפקות על קווי 67 הינה כמאמר קוהלת אל תאמר הימים שהיו טובים מאלה - גם זה הבל ורעות רוח
אל יאוש עם ישראל חי עם שר בטחון ובעיקר בלעדיו בלי צבא 2000 שנה

ובטח בלי עתון הארץ שאני קורא אותו 60 שנה
תהנה מהילדים ובעיקר מהנכדים
דון קישוט לך לנוח הפוליטיקה לא טובה למצב הרוח
עזוב את אדוני הארץ ממילא הם יירשוה
עכשיו שאתה בפנסיה תפסיק לאכול את עצמך
ותהנה מפרי עמלך
ותזכור אתה כבר לא צריך לנהל את העולם

06 הקדשת את הטור לכולם חוץ ממני ):  (לת) איכא דאמרי
  • 05:49
  • 13.11.12

07 תודה רבה, עקיבא רן
  • 06:36
  • 13.11.12

היה טוב לשמוע את הקול הצלול שלך בתוך מסך הגזענות היורד אט אט על הארץ.
מקווה שתמצא אפיקים אחרים וטובים להשמיע קול זה. בהצלחה!

08 שלוום, תודה ולהתראות. תישאר בנוף.  (לת) גיל
  • 06:38
  • 13.11.12

09 תודה על שנים רבות של עשייה ברוכה  (לת) רן
  • 06:38
  • 13.11.12

10 תודה מחו''ל א. ויניצר
  • 06:44
  • 13.11.12

כמה למדתי ממך –– מי יתן ויראו את האמת במשפטים האחרונים ויבנו מדינה זאת.

11 אל תלך וקסמן דניאל
  • 06:46
  • 13.11.12

קרן אור באפלה

12 לצערינו, כותבי השמאל הקיצוני הפכו את הרגשנות לכלי להעברת מסריהם, וחבל. אלדר היה אחד מהם (גדען לוי הוא הקיצוני בתחום), ולכן לא יחסר לשיח הציבורי.  (לת) השמאל הרציונלי
  • 06:47
  • 13.11.12

  •   אם הרציונליות לא משכנעת, אז אולי "ילדה שאיבדה את עינה" ישכנע. הבעיה היא שזה מכהה ומשבש את השיח הציבורי במקום לתרום לו.  (לת) רציונליות לפני בכיינות
    • 07:32
    • 13.11.12

  •   תודה משה
    • 08:49
    • 13.11.12

    בכדי לא להתעמת ,אתה ואנחנו מגדרים "שמאל קיצוני".
    לא. אתה ואנחנו רואים מה קרה ,קורה ויקרה אם מדינת ישראל
    תמשיך באותה דרך מדינית.
    חבל שאאתה עוזב את הכתיבה ב"הארץ" ,תחסר לנו .
    תודה

  •   גם קליטת כל מסתננים מאפריקה מוצדקת ע"י אותם עיתונאים בחשיפת סבל פרטי  (לת) הפורנוגרפיה של הסבל לטובת השמאל
    • 11:36
    • 13.11.12

  •   תמיד אמרתם על השמאל שהוא ראציונלי קר ומנוכר אז הנה קצת רגשות. וחוץ מזה, זה כלום לעומת סחיטה רגשית בדוגמת ילדים בבגדי אושוויץ וידיים מורמות מפנים התנחלות נפשעת בלב שטח כבוש של אנשים שחיים בתנאי עולם שלישי. ולעקיבא, תודה על הטורים שלך ובהצלחה בדרך החדשה, אתה ממשיך הלאה אבל האמת נשארת.  (לת) ישי
    • 11:43
    • 13.11.12

13 אשרי המאמין דברים שרואים מכאן לא רואים משם
  • 06:49
  • 13.11.12

רבין וערפאת זיכרונם לברכה, אנשים שאני מעריך יותר מאשר את אבי, נהרגו בגלל שרצו להציל את הילדים שלכם ושלנו....

14 תודה - צריך לחזק את המוסריים שבינינו אורי
  • 06:49
  • 13.11.12

לא שומעים עליהם מספיק, אבל אלה חסידי אומות העולם שלנו. ומסביבם, המון שנע בין אפטיות וחוסר רצון לדעת לבין בהמות תוקפניות ואלימות.

15 מפעל חייו גולן מעמק האלה
  • 06:50
  • 13.11.12

איש אמיץ, עקיבא אלדר.

ראינו בעבר השחור אנשים שעמדו בפרץ מול ההמון המוסת, מול גלי הפטריוטיזם העכורים, ראינו את האישה חרדית שמגנה בגופה על פלסטיני שההמון אומר לעשות בו שפטים. כזה הוא עקיבא. קולו ועטו העשויים ללא חת ימשיכו להדהד עד אשר השפיות תחזור ויהושע בן נון יוחלף בישעיהו בן אמוץ.

תודה עקיבא היית והנך לפיד של אור בחושך הגדול.

16 לקראת הפרישה מרק
  • 06:51
  • 13.11.12

בוודאי כבר מצאת לך מקום אחר ממנו תוכל ללכלך על מדינת ישראל.

17 חבל שנאטמו עיני רוב הישראלים מלראות, להבין ולכאוב בכאב הפלשתינים. לא צריך להאמין ולהסכים עם כל מה שהם אומרים בשביל לחוש אמפתיה ולהתמודד איתה. יוסי
  • 06:54
  • 13.11.12

למה אין ימניים שנלחמים למען חיים טובים יותר של הפלשתינים? למען שמירה על זכויות האדם שלהם? הרי לא צריך להסכים לפינוי השטחים או להאמין בטוהר כוונותי מנהיגיהם כדי לפעול נגד הרג אזרחים וילדים, מעצרים ללא הצדקה, ולמען הסרת מחסומים, וטיפוח יחס אנושי כלפיהם.

  •   אין קשר בין השאלות שלך למצב בישראל. חבל שאתה ממציא מציאות לצורך ההתנשאות שלך.  (לת) מ1.
    • 08:55
    • 13.11.12

  •   אני מאשקלון אל תספר לי על כאב הפלסטינים, עלוב שכמוך מרים
    • 08:56
    • 13.11.12

    בוא תראה איך אנחנו חיים

  •   כאשר מדובר בציבור שהקונצנזוס אצלו הוא השמדה של עמי אני עיוור לסבלם מיקי
    • 10:20
    • 13.11.12

    אם היה פרטנר היייתי הופך כל אבן בדרך לשלום ועושה הכל לחיים משותפים טובים לשני העמים

  •   הכאב של הפלסטינים זו בדיחה - מצבם טוב שבעתיים מכל מדינות ערב, על חשבון משלם המיסים הישראלי, ובעיקר על חשבון ביטחונו. צדקנותו המגוחכת של השמאל מבריחה מנדאטים.  (לת) אלכס
    • 10:45
    • 13.11.12

  •   אני מבאר-שבע דווקא.  (לת) יוסי
    • 12:59
    • 13.11.12

  •   חבל שנאטמו עיני הרוב לסבלם הקשה של הגרמנים ב 1940 קומבייה עכשיו
    • 02:07
    • 14.11.12

    שהרי בעלות הברית הפציצו את עריהם ללא הפסק. הגרמנים המסכנים נאלצו יום יום לברוח למקלטים ולבונקרים כדי לא לההרג מהפצצה של מטוס אנגלי "כובש" או של מפציץ פשיסיטי אמריקאי. מניהגם (אדולף) נאלץ בשארית כוחותיו להסתגר בבונקר עמוק ובסופו של דבר הקריב את עצמו למען עמו. אני כמוך לא יכול להבין איך אנחנו כל כך אטומים לסבלם הרב של הגרמנים ושל הרייך השלישי (גם אם לא מסכימים עם דעותיהם).

  •   ולמה אין אנטישמים אוהבי יהודים - התשובה בגוף השאלה - להיות ימני בישראל פרושו קודם כל לשנוא ערבים  (לת) ליוסי
    • 02:51
    • 14.11.12

  •   מרים - וזה שצריך לשים סוף למעגל הסבל הזה, שלך ושל בני אדם כמותך בשני בצדדים - לא עולה על דעתך? אזוב שבקיר
    • 04:28
    • 14.11.12

    או שהימין מרגיש בנוח במנטליות של "אני יכול להחזיר יותר חזק"?

18 עקיבא אתה לוחם אמיץ לערכים שאין חשובים מהם, שכל כך מעטים היום מעיזים להשמיע בקול רם ולכתבי "הארץ" - יציאתו של עקיבא פוערת חלל שיש למלא אותו.
  • 07:02
  • 13.11.12

אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר עליך. אנא, המשך להשמיע קולך בכל מסגרת אפשרית, אנא, הצטרף לעשיה. קולה של תפיסת העולם ההומנית, לא נשמע כיום לעיתים קרובות, אבל אין לי ספק שהיא חייה ופועמת בלבבות רבים, והיא זקוקה וראויה להאמר. תודה שנתת לה ביטוי במרחב הציבורי, היום זהו מעשה שדורש אומץ. אתה פורש מ"הארץ" אבל אנא, אל תפרוש מהארץ. מהמאבק למדינה דמוקרטית יהודית ומוסרית.

19 תודה לך, דניאלה
  • 07:06
  • 13.11.12

עקיבר אלדר, על שלא עבר יום מבלי שהצבת לנו מראה מול הפנים, למרות שחטפת קיטונות, ואיומים לא פסקת .הלכת בכתיבתך נגד הזרם, לא התקרנפת ועשית עבודה עיתונאית לתפארת .
המשך לתרום לקול השפוי במדינתנו. הצלחה ובריאות

20 תודה עקיבא! שהתעקשת להזכיר.  (לת) ברק
  • 07:10
  • 13.11.12

21 מקווים להמשיך לקרוא את מאמריך.על במה זו ואחרות  (לת) מנויים ותיקים
  • 07:27
  • 13.11.12

22 הפסיק מאבק אחד לשלום, אינשאללה יתחיל פרק חדש בו תשתתף ותתרום לכולנו  (לת) תודה לך
  • 07:39
  • 13.11.12

23 ברכה משה חולון
  • 07:43
  • 13.11.12

תודה על ההארות ועל ההערות.

24 היו הזדמנויות להגיע להסדר מלש
  • 07:46
  • 13.11.12

על מי אתה מלין?, היו בשלטון אצלינו מנהיגי שלום בעשרים שנים האחרונות
כמו רבין, פרס, ברק והאחרון אולמרט וכולם ניהלו משא ומתן ללא תוצאות
ועכשיו הבוחרים והנבחרים זזו ימינה. אבו מאזן והחמס לא מעוניינים בשלום
וגם אם למפלגת העבודה יהיו 120 חברי כנסת לא יושג הסכם שלום.
מגוחך בעיני שאתה כותב שהסכם שלום נמצא בהישג יד.

25 ברכות. יוסי מזרחי
  • 07:54
  • 13.11.12

עקיבא היקר. דרך צלחה והמשך מהנה ופורה ככך שרק ניתן.
אפשר לומר, שברוב המקרים לא הסכמתי עם עמדותיך ואמירותיך, אבל תמיד היה מענין לקרא ולקבל עוד זווית מעניינת על הנושא שעליו כתבת.
.
קווי 67 לא יהיו יותר. אבל,גם המצב הנוכחי לא ימשך לנצח והפתרון יהיה כנראה ברוח התכנית של שרון,באשר לגושי ההתישבות.
גרך צלחה והרבה בריאות.

26 פרישה נעימה , עקיבא . תנצל את הזמן ותטפל בנרגנות ובחמיצות שהשתלטו עליך בשנים האחרונות.  (לת) סבא גוסטב
  • 08:00
  • 13.11.12

27 עצוב נירה
  • 08:06
  • 13.11.12

עצוב לדעת שעוד בן אדם רציונלי מפסיק לכתוב. אני מרגישה שהקול שלי הולך ונעלם לתוך השנאה המתגברת השני המחנות

28 בזמנים אלו,הפרישה שלך היא אובדן גדול לקול השפוי,החולי התפשט לעיתונות בכללותה.אני מקווה שתשמיע את דעותייך בדרכים נוספות בהצלחה.  (לת) אור
  • 08:17
  • 13.11.12

29 פרישתך מצערת. אתה תחסר לנו.  (לת) אחד העם
  • 08:22
  • 13.11.12

30 עקיבא אלדר רחל פסטרנק
  • 08:24
  • 13.11.12

כמה חבל שאתה פורש. שנים רבות אני קוראת אותך ובשנים האחרונות הרגשתי כי אתה יותר ויותר מביע עמדות נחרצות, ברורות וללא חשש. לדעתי זוהי עיתונות במיטבה. תחסר לי מאוד, כמו לרבים אחרים. אתה פורש בשיא ומקווה כי לא תפרוש מכתיבה שיש בה כדי לעצב דעת קהל.

31 האם זה אומר שהסעודים מפסיקים לשלם לך?  (לת) עידן, שינקיניסטן
  • 08:25
  • 13.11.12

32 אינני מצטער על עזיבתך לא בגלל דעותיך אלא בגלל מאמריך שאף פעם לא העלו טיענים ואף לא התמודדו עם טיעונים של יריבים. מאמריך התמקדו בתעמולה ולא בשכנוע. כקורא קבוע מעולם הרגשתי שאתה בוחן דברים באופן ישר אלא תמיד באופן צפוי מראש בהתאפ לאידאולוגיה אותה לא טרחת לעגן.  (לת) עירן
  • 08:25
  • 13.11.12

33 פרידה עצובה מכל הבחינות  (לת) ערן ברין
  • 08:26
  • 13.11.12

34 כל הכבוד עקיבא ערן
  • 08:28
  • 13.11.12

בבניין המדינה הסוציאליסטית ננוחם. בברכת המאבק וסולידריות

35 בהצלחה עקיבא א מ
  • 08:30
  • 13.11.12

שתהיה לך דרך מרתקת בהמשך .

36 עקיבא אלדר פורש דליה
  • 08:31
  • 13.11.12

אהבתי והערכתי את כתבותיך המצוינות. תודה שבחרת להיפרד בכתבה שיש בה הרבה כאב , ואולי גם תקווה. בהצלחה בדרכך החדשה

37 Sad to hear you are leaving  (לת) Avi
  • 08:32
  • 13.11.12

38 תודה ובהצלחה בהמשך  (לת) אסף
  • 08:33
  • 13.11.12

39 תושלב"א  (לת) אבי וייס
  • 08:34
  • 13.11.12

40 ברוך יובל
  • 08:35
  • 13.11.12

שפטרנו מעונשו של זה

41 אתה כותב יפה ועצוב משום כך השמחה לאיד מזוקקת יותר טקטיקון
  • 08:36
  • 13.11.12

אצלי אתה מקום שלישי אחרי עמירה וגדעון , פרוש לך למקום שקט וחמים
הווקטורים של הטרנספר כבר ננעלו , בעוד 30-40 שנה מצבנו יהיה טוב בהרבה
צריך כמה שנים של ממשלה קילרית והבעייה הפלסטינית תעלם ותדעך .

42 מרגש מיקי
  • 08:36
  • 13.11.12

גרמת לי להזיל דמעה ושימחת אותי בסיום - עם החרדה ולא הייאוש. הייתי צריכה לשמוע את זה ממישהו מנוסה, כי אני למען האמת כבר כמעט נוטה לצד הייאוש. בחיי. וזה רק מלקרוא בעיתון ומבלי להיות באזורים הכבושים. בהצלחה ורוב בריאות ואושר בהמשך.

43 מזל טוב לרגל הפרישה כותב אהוב ! אנחנו
  • 08:36
  • 13.11.12

עם מי נשארנו?.. אוטוטו אפשר להפריש את כל עיתון הארץ..

44 תודה על הקול הברור והשפוי, שלא נכנע לגזענות ולהסתה ששוטפת כל חלקה בארץ רונן
  • 08:37
  • 13.11.12

מקווים להמשיך לקרוא את דבריך הנכונים, הכנים והצלולים עוד הרבה שנים.

45 עקיבא, נתגעגע יואב
  • 08:37
  • 13.11.12

נתגעגע לקול השפיות שלך, לכתיבה הרהוטה, הלא מתלהמת, הכל כך אנושית. היום כבר לא מייצרים עיתונאים מהזן שלך, וחבל.

46 תודה לך. קולך יחסר  (לת) תמי
  • 08:38
  • 13.11.12

47 תודה, על כל הטורים האמיצים  (לת) אודי
  • 08:39
  • 13.11.12

48 אל תפרוש דרושים כאן באופן דחוף אנשים שפויים הראויים למסור דעתם בתקשורת  (לת) פלץ
  • 08:43
  • 13.11.12

49 אמת עצובה, אתה מר אלדר והארגונים המוקדשים שלך תרמו רבות לכך שהפליסטינים מלא רוצים לדבר על 67, מדינה יהודית וסיום הלחימה, איני יודע את ליבך אך הארגונים המוקדשים שלך, חלקם בגלויי לא בעד מדינה יהודית בשום גבולות ונותנים את הרוח הגבית לחלום היהודים לים. אני מקווה למדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה ב -+ 67 עד כמה שאפשר בשכונה הזאת. מאחל לך בריאות ושלום בדרכך.  (לת) רונן
  • 08:45
  • 13.11.12

50 לא תחסר לנו. לא היה בכתבותיך מוסר אמיתי ולא חשיפת עוולות אמיתיות רק תעמולת אויב ושופר לשקריו. יואב
  • 08:46
  • 13.11.12

מי שצריך להתאבל על הפסקת כתיבתך הם המחבלים המקצועיים אנשי המנגנונים לא האיש הפשוט.

51 מוזר - חשבתי שאתה עיתונאי שמטרתו לתאר מציאות ולא לקדם אג׳נדות יוסי יבין
  • 08:47
  • 13.11.12

בצער קראתי את המאמר. חשבתי אותך לכתב אוביקטיבי, לא שבדקתי יותר מדי, אבל עיתונאי, כפי שאני מבין, עוסק קודם כל בדיווח ובפרשנות לא מוטה. נו, עוד טעות שלי, חבל. אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם. כעת לפחות נוכל להתייחס לעבודתך העיתונאית באור הנכון.
תודה על גילוי הלב המאוחר ב - 35 שנה.

נ.ב: זו היא גם הטענה העיקרית שלי נגד עיתון הארץ. העיתון וכתביו עסוקים יותר מדי בקידום אג׳נדות והרבה פחות מדי זמן בדיווח אוביקטיבי ובפרשנות שאינה מוטה לדעות ולאג׳נדות של הכותב. יש גם עיתונות כזו. לא בישראל, לצערי, אבל יש.
לפחות, עכשיו, גם אחד הכתבים הבכירים של העיתון מודה בכך בגלוי.

יום טוב,
לממלכת הדעות והאג׳נדות

52 כמו הייבסקציה והבונד כך לא תיזכרו גם אתה ושכמותך בהיסטוריה היהודית. מורה להיסטוריה
  • 08:50
  • 13.11.12

תהיו הערת שוליים משעממת על אלו שהלכו נגד ההיסטוריה ונגד העם ותלמידים משועממים בכל רחבי ארץ ישראל השלמה יצטרכו ללמוד בכפיה על תקופת השמאלנים הקיצונים והמורים יעבדו קשה להסביר מה ההיגיון הפנימי המעוות שהוביל אתכם לפעול באופן לא הגיוני.

  •   ארץ ישראל השלמה שלך? יהודי דמוקרטי
    • 10:28
    • 13.11.12

    מורה לאיזו הסטוריה? עתידנות? משיחות?
    על איזה מילניום אתה מדבר?
    באיזה שפה ילמדו בארץ ישראל השלמה? ערבית או אפריקנס?

  •   אם אתה מקשר את הבונד עם הייבסקציה ברור מה הרמה שלך בהיסטוריה. אלא שאתה עצמך שייך לסקצייה של האשפה ההיסטורית.  (לת) הזקן
    • 10:46
    • 13.11.12

  •   הזקן: אתה לא מבין כי זה מעבר ליכולת האינטלקטואלית שלך? לא נורא. יש הרבה כמוך.  (לת) הישיש
    • 14:33
    • 13.11.12

  •   מודה להיסטוריה - הרשה לי לנחש שבאותו הזמן, עפ"י החזון שלך, גם יחזרו להקריב קורבנות בבית המקדש השלישי... אזוב שבקיר
    • 04:31
    • 14.11.12

    כי החבר הדימיוני הרי אוהב ריח של זבחים.

53 תודה מיכה
  • 08:50
  • 13.11.12

גם בימים קשים כאשר רוח רעה נשבה באווויר ועדיין לצערי נושבת, לא פסקת לקרוא לשמירת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. היה דרוש לזה אומץ וחוט שדרה מוצק. תודה ובהצלחה

54 עצוב, עצוב, עצוב. קראתי את מאמריך באדיקות, חובה לדעת מה נעשה לצידנו ובשמנו.  (לת) רות
  • 08:51
  • 13.11.12

55 תודה על הרשימה המרוכזת של כל עוכרי ישראל שצרפת בסוף. כל פעילותך ופעילותם נועדה לחיסול הדמוקרטיה היחידה שקמה במזרח התיכון.  (לת) אתאיסט ליברלי
  • 08:52
  • 13.11.12

  •   דמוקרטיה ליהודים, הכוונה אתאיזם וליברליזם הם תכונותיו הגנטיות של האדם הלבן
    • 09:37
    • 13.11.12

    למה העבדים לא מוכנים לקבל את זה שהם עבדים? מה האדם הלבן לא נתן להם? למה להיות כל כך כפויי טובה? אין ברירה, עכשיו האדם הלבן יצטרך להרוג מישהו - ככה זה להיות אתאיסט וליברל.

  •   ישראל היא לא דמוקרטיה. ואתה כניראה מבלבל מושגים כך שכניראה שאינך כל מה שאתה טוען שאתה: אתיאסט ליברלי  (לת) ישראל איננה הדמוקטטורה היחידה.
    • 09:44
    • 13.11.12

  •   אי אפשר לחסל דמוקרטיה ע"י כתיבה בעיתון. פרט לישראל, גם תורכיה וקפריסין הן מדינות דמוקרטיות מזרח תיכוניות.  (לת) אור
    • 09:44
    • 13.11.12

  •   קורא לעצמך ליברלי? אתה בכלל מבין את המשמעות של המילה?  (לת) סתם אחד
    • 11:11
    • 13.11.12

56 עד 120! אך מקווה שתמשיך לתרום מאמרים להארץ.  (לת) אשר
  • 08:53
  • 13.11.12

57 תחסר מאד בכתיבתך. נקווה שתמשיך לפרסם מאמרים מידי פעם. אנא המשך לפעול בשטח נגד עוולות הכיבוש.  (לת) רגליים על הקרקע
  • 08:55
  • 13.11.12

  •   כיבוש לך תצטרף למליציה לנגר בגרמניה לך  (לת) כיבוש כיבוש
    • 09:12
    • 13.11.12

  •   הכיבוש הכיבוש הכיבוש הכיבוש אכיבוש אכיבוש אכיבוש אכיבוש אקיבוש אקיבוש אקיבוש אקיבוש אקיבוש... יאללה, כבה כבר את הטייס האוטומטי, שתה משהו קר והירגע.  (לת) קרקע בתוך המוח
    • 09:20
    • 13.11.12

  •   המקדש המקדש המקדש המקדש אמקדש אמקדש.... אמנון
    • 13:07
    • 13.11.12

    כפי שאמרו הזקנים בגלות בבל שזכרו את בית המקדש...
    כך אנחנו זוכרים את הימים הטובים שלפני מלחמת 1967,
    מה לעשות שנולדת מאוחר מדי ואינך זוכר שיכול להיות אחרת!

58 אתגעגע לכתיבה של אלדר אריה
  • 08:55
  • 13.11.12

נהניתי והזדהיתי כל השנים
הרבה בריאות !

59 תודה עקיבא אלדר אורלי פלדהיים
  • 08:55
  • 13.11.12

אין הרבה עיתונאים שאני מקפידה לקרא את מה שהם כותבים כמוך.
הלוואי ותמצא את הדרך להמשיך ולהשמיע ולפקוח עניים סומאות.
תודה רבה והרבה אהבה וכבוד.

60 כתבותיך החשובות והחכמות תחסרנה לי.  (לת) הדס נוחם
  • 08:57
  • 13.11.12

61 אכן תודה, ובכל זאת, שווה לציין שעקיבא לא ממש מבין את המציאות הנוכחית. אין שום בעייה למצוא "ערבים טובים שמוכנים לשלום". אבל זה לא אומר ש"השלום בהישג יד".  (לת) מ1.
  • 08:58
  • 13.11.12

62 פרישה, חצי פרישה אדם
  • 08:58
  • 13.11.12

תודה על מאמריך ופרישה נעימה.
פרישה אמרתי? אל תאמין! מי שעשה כמוך וחרד כמוך לא יוכל לשבת בשקט, ומי כמוך יודע כמה עוד רבה המלאכה לעשותה.
לפחות לא תצטרך לקרוא את תגובות המשטינים והמתלהמים, ותהא זאת נחמתך.

63 תודה, עקיבא. אתה עיתונאי מעולה, מצפוני ומעורר מחשבה. תיהנה מהפרישה.  (לת) שלמה ארד
  • 08:59
  • 13.11.12

64 מי שאינו מרגיש אמפטיה לכל מי שסובל קרוב לודאי שלא יבוא גם לעזרי כשאזדקק לו. איש כזה אינו אחי וידותו אינה יהדותי. איש כזה אינו עשוי מהחומר המסתער בקרב בעת הצורך, איש כזה יעדר מהמערכה כשהיא תתחיל לכאוב. איש כזה הוא גיבור על חלשים אך לא יעמוד לצידי בקרב. אני מכיר אותם מקרוב.  (לת) מי שאין לו לב אינו אחי ויהדותו אינה יהדותי
  • 09:00
  • 13.11.12

65 איזה כיף! מי אמר שאין חדשת טובות! גדעון ועמירה החוצה והחיים עוד יותר טובים  (לת) רפי
  • 09:01
  • 13.11.12

66 טור פרידה הממחיש את הבעיה של רבים מהכותבים עיוורון, אם לא קיבעון
  • 09:02
  • 13.11.12

אכן, טור מרגש ונוגע ללב. אבל האם לא היה ראוי להפנות את תשומת הלב גם לסבל מן הצד השני? למשל - לראיין אדם שמשפחתו גרה דורות בעיר העתיקה וגורשה משם ב-48? או צאצא ליושבי חברון שמשפחתו נרצחה/גורשה רק משום היותה שייכת לעם היהודי?
סביר להניח שגם המרואין היהודי היה מזיל דמעה תוך כדי העלאת הזכרונות.
טור פרידה זה ממחיש יותר מכל את העיורון של נושאי דברו של השמאל - ראייה צרה ואף סלקטיבית ומקובעת.
אם היו ניחנים במבט מעט יותר מפוקח היו מבינים שהטרגדיה היא של שני העמים. האשמה אינה נופלת כולה על כתפי צד אחד, וממילא גם האשמה באי מציאת פיתרון לסכסוך אינה נופלת כולה בחיקו של עם אחד.
בתקווה שהדור הצעיר של הכותבים יהיה יותר מפוקח ופחות חד צדדי.

67 אין לעקיבא אלדר תשובה לשאלה הבאה : מי ימנע ירי רקטות מהגדה המערבית אל עבר גוש דן לאחר נסיגת צה״ל ? כל אדם סביר מבין שנסיגת צה״ל מהגדה המערבית תביא באופן כמעט מיידי לירי רקטות אל עבר ישראל ולעקיבא אלדר אין מענה לשאלות מי ימנע זאת ומה על ישראל יהיה לעשות במצב שכזה.עקיבא אלדר לא הפיק את הלקחים הראויים מנסיגות קודמות של ישראל.  (לת) האמת המרה
  • 09:03
  • 13.11.12

68 עיתונאי אמיתי דדי
  • 09:05
  • 13.11.12

עקיבא שלום, אני מקווה שאתה קורא את זה. במשך שנים ליוו הטורים שלך את הימים שלי. בניתוח ברור וענייני ובכתיבה של מומחה פרשת את המורכבות באזור. פרישתך מצערת אך ברורה ומשאירה תחושה של חשש: מי יקראו המנהיגים עכשיו ואיך יבינו בשטחיותם את המציאות הישראלית? כולי תקווה שתחזור בדרכים אחרות. בהצלחה.

69 תודה לעקיבא אלדר . לך ולארגונים שמזכירים לנו מדי יום כי קווי 67 הם גבולות מדינת ישראל היתה ועדין יש תרומה חשובה: קורא טקסטים
  • 09:05
  • 13.11.12

עפ"י כל סקרי העומק האקדמיים שנעשו בשנים האחרונות : שני שליש מהציבור בישראל רואה בגדה המערבית שטח שאינו בתחומה הריבוני של מדינת ישראל. זה אמנם לא מתבטא בבחירות( בגלל הספינים) אבל המתנחלים לא הצליחו להתנחל בלבבות ואין לגיטימיות לסיפוח. אי מתן הלגיטימיות אצלנו באשר לסיפוח הגדה המערבית הוא זה שהופך יוזמות בזירה הבינלאומית כמו מתוה אובמה (מדינת פלסטין ריבונית ורציפה בקווי 67 ) לאפשריות ומעניק להן היתכנות גבוהה.

  •   מדינה פלסטינית רציפה בקווי 67 איך בדיוק דוד
    • 21:31
    • 13.11.12

    עזה היתה בשלטון מצרי, יהודה ושומרון בשלטון ירדני,
    אין שום רצף בין האזורים האלה

70 עקיבא, למה אתה פורש? מה הם האתגרים החדשים? תום
  • 09:07
  • 13.11.12

מיד אקרא את הטור - אבל קודם כל - עקיבא, לאן אתה הולך?
האם את התשובה נמצא רק ב"העין השביעית"?
עצוב נורא. הקול שלך חשוב ממש ואני מקווה שהוא ימשיך להישמע, בדרך זו או אחרת. תודה על הכל

71 חזק ואמץ ואל תפרוש מהמאבק, עקיבא דר' אולק נצר
  • 09:09
  • 13.11.12

צר לי שזה הטור האחרון שלך. אני מבוגר ממך. זה בוודאי לא עניין של גיל, יש שם ותיקים ממך בהרבה שלא פרשו.
קח נשימה, שאל את עצמך: מה צריך לקרות בארץ הזאת כדי שארגיש, שהתרחש משהו משמעותי שנותן תקווה, נדלק איזה נר באפלה, נוצרה אדווה כלשהי היכולה לסמן מפנה בזרם המעמקים הסוחף את העם שלנו בכוח הפחד, השנאה, ועליונות הכוחנית - שההתנחלות היא חוד-החנית שלו. משהו סביר, אפשרי, שיחולל מפנה.
אני שאלתי את עצמי את השאלה הזאת ועניתי לעצמי, בלי חרדה ובלי תקווה גדולה, אבל בביטחון שזהו הדבר שייתן לי את הרגת המפנה: שתופיע בארץ רשימה לכנסת שתזוהה עם מטרה אחת: שחרור ישראל מהשטחים (מאמצים שלי להביא את מרצ שתהיה זו היא, לא צולחים עד היום). ידי מושטת אליך.

72 תודה לך יעל
  • 09:09
  • 13.11.12

טוריך יחסרו לי מאוד. מאחלת לך אריכות ימים ובריאות

73 עוד קול פרו-פלסטיני במלחמה המרה של ישראל עם הפלסטינים ישתתק, או לפחות ייחלש, וטוב שכך. לא תחסר, להיפך.  (לת) מבקר
  • 09:11
  • 13.11.12

74 למה גנבת את כותרת המאמר ממני? החרדה זה מסמר שלי. כרגיל לא מקורי  (לת) עמוס אילון
  • 09:13
  • 13.11.12

75 יפה עשה המאייר שהעביר את הקו הירוק בראשו של עקיבא - כי רק שם הוא קיים. איך ירושלים חצוייה=ישראל שפויה לעקיבא הפתרונים. אולי לעת פרישתו יהיה לו זמן לחשוב צלול מבלי להיות מחוייב לדוגמות הנוקשות שהנחו את כתיבתו. ואם נפגעת, עקיבא, אישית, בלהט הטוקבקים - אתך הסליחה.  (לת) אינפיניטי
  • 09:14
  • 13.11.12

76 בשעה טובה ומוצלחת. פרישה נעימה.  (לת) אביעד
  • 09:15
  • 13.11.12

77 חסרה הייתה לי מנגינת ליווי דרמטית יובל
  • 09:16
  • 13.11.12

לקיטש החלול שאפף את המאמר שכתבת. כן, כול הפלשתינים הם אל ביידה. ממש.
הצרה שלך (והאסון שלנו), ששיפוט המציאות שלך קצת לקוי. סליחה- לקוי מאוד.
לא מספיק אנחנו נאלצים להתמודד עם הנהגה פלסטינית ששוללת באופן עקבי את קיומנו בחבל הארץ הזו, אנחנו נאלצים לספוג מהלומות גם מאנשים כמוך ששמים מקלות בגלגלי העגלה שאנו מנסים להוציא מהבוץ.

היו לך ימים טובים יותר. לך לשלום. לכולם ברור שכוונתיך היו טובות, אך כולנו יודעים להיכן הכוונות הטובות מובילות.

78 לרחף מעל כולם יוסי
  • 09:18
  • 13.11.12

כפנסיונר יש לך את הזמן להמשיך לפנטז על הרצון של הפלסטינים לשלום בקווי 67 לצייר בדמיונך את הפלסטינים שוחרי שלום שמדינת ישראל לא הפריע להם להקים מדינה בקוי 67 בזמן שהיית סטודנט, במדינה שאיימו על קיומה ,במדינה שסבלה מטרור בגלל הכיבוש של 48 כיבוש כתוצאה מהרצון של הפלסטיים בעזרת מדינות ערב להשליך את היהודים לים מגבולות החלוקה ,תמשיך לצייר בדמיונך על איזה עם פלסטיני נפלא שוחר שלום ואחוות עמים שבסך הכל רוצה בחיסולה של מדינת ישראל שלא מוכן להכיר במדינת ישראל בקווי 67 כמדינת העם היהודי אלה כמדינת כל אזרחיה אחרי שזכות השיבה יעונק להם ,תמשיך להתבסם בפנטזיות מנותקות מהמציאות כמה נעים לרחף מעל המציאות לצלילי השלום והדו קיום והמסכנים שבסך הכל מעל כל במה אפשרית הם מכריזים ליהודים אין ולא תהיה זכות לשבת במולדתם גם תחת שלטון פלסטיני

79 ברוך שפטרנו  (לת) דני
  • 09:18
  • 13.11.12

80 חי באשליות יונתן
  • 09:20
  • 13.11.12

כל מי שסבור ש חזרה לקווי 1967 תפתור את בעיית הפלסטינים איננו אלא טועה ומטעה. מר אלדר תוקע את ראשו בחול ומסרב לראות את המציאות נכוחה - דת האיסלאם היום, או לפחות אלה המתיימרים לדבר בשם הדת הזאת, איננה מוכנה להשלים עם קיומה של מדינה לא-איסלאמית בתוך מה שהיא מכנה "דאר אל-איסלאם" - שטטח איסלאמי - ושום ויתור טריטוריאלי לא ישנה את האמונה הזאת.

81 מודים לך על שהסרת את המסיכה מעל פניה של הקרן החדשה.  (לת) אביעד
  • 09:21
  • 13.11.12

82 תודה על שנים רבות של מאמרים מאירי עיניים אמנון
  • 09:21
  • 13.11.12

אני חרד יחד אתך, אבל את נפתולי העתיד קשה לצפות ואולי עוד יקרה משהו שיחייב את ישראל לסגת מן השטחים ולסיים את הכיבוש

83 כל הכבוד, עקיבא אבי ולנטין
  • 09:21
  • 13.11.12

כל הכבוד, עקיבא. ראשית לכל על ההתמדה. מי כמוני יודע כמה קשה להתמיד במה שעסקנו. שנית על הנושא שבחרת למאמר האחרון, והרבה הצלחה והכוח לכל מה שתבחר לעשות. אבי.

84 היית צריך לפרוש כבר לפני 40שנה...  (לת) ענת
  • 09:22
  • 13.11.12

85 הבעיה היחידה היא שאם היינו יושבים היום בקווי 67, לא היינו יושבים כאן. וחוץ מזה מרקיז, הכל בסדר...  (לת) כסיף
  • 09:22
  • 13.11.12

86 תודה לך עקיבא -- אתה תחסר לנו מאוד... מיכאל
  • 09:24
  • 13.11.12

טורי הדעה, ביקורת גבולות, האומץ שלך. אני חייב להודות שכשאני קם בבוקר אני בודק בחרדה ובדכאון את הכותרות. אך כשראיתי וקראתי את מאמר הפרידה שלך הבוקר התמלאו עיניי דמעות - דמעות על אובדן "חבר", על אובדן עוד קול אמיץ שמתריע וזועק בפני עמעום האור והתגברות החושך. תודה לך...

87 אין ספק - בקוי 67 נכללו רק שטחים נקיים, טהורים, בבעלות יהודים החל מימי אברהם אבינו וכו וגו' - למשל שייך מוניס, למשל כפרי המשולש, למשל כל כפרי הגליל, למשל כל עוטף עזה, הנגב, אזורי הבדואים וכו. ומעבר לכך הכול, אבל ממש הכול בסדר.  (לת) כסיף
  • 09:24
  • 13.11.12

  •   מסכים איתך, זה רק ממחיש את ההיתממות של השמאל יובל
    • 21:35
    • 13.11.12

    כאילו חזרה לקווי 67 תפטור את כל הבעיות (סיום הכיבוש).
    הכיבוש התחיל במלחמת העצמאות 1948 וזאת עובדה.
    יש כאן שני עמים צודקים. השאלה היא מי חזק יותר.

88 תודה עקיבא, תחסר לנו  (לת) udi
  • 09:36
  • 13.11.12

89 אני המומה . בן 67 ? איך אדם בגילו יכול לכתוב כל כך הרבה מאמרי בוסר ילדותיים ?  (לת) סטודנטית לתקשורת . אוניברסיטת אריאל
  • 09:37
  • 13.11.12

90 בזבוז של כישרון על אדג'נדה רוויה רומנטיקה וניתוק מן המציאות.מקווה שתמצא בפרישה שלך זמן להתבונן בישראל שלא זכית לראות מרוב טשטוש תודעה על מנת למצוא שקט ושלווה לנפשך.  (לת) פלוטו
  • 09:38
  • 13.11.12

91 תודה רבה, עקיבא יואב לף
  • 09:39
  • 13.11.12

המון תודה, עקיבא, על שנים של כתיבה אמיצה, על הצגת המורכבות של המציאות באזורנו ועל חתירה להצגת חלקיה הנסתרים לעתים. טוריך היוו. תמיד מקור מידע חשוב עבורי, גם בתקופות בהן הזדמן לי לתרום לך מידע עבורם. המון הצלחה בהמשך, שהרי אין זו אלא התחלה חדשה

92 עלה והצלח בכל מעשה ידיך אברהם
  • 09:39
  • 13.11.12

ברוכה וחכמה כתיבתך - עלה והצלח.

93 נאיבי גבי
  • 09:40
  • 13.11.12

הייתי ממש נאיבי, תמיד הקשבתי לדבריו של עקיבא, לא תמיד הסכמתי, אבל הקשבתי. לא עוד, מסתבר שמדובר בשמאל קיצוני.

94 חלומות שוא של שגרירי הצביעות אברהם מורן
  • 09:40
  • 13.11.12

חבל מאד על שאנשים ברוכי כישרונות עוצמים עיניים ולא רואים מה קורה בעולם המוסלמי הסובב אותנו.משה דיין בהספד על רועי רוטברג הי"ד כתב בשנת 1956"מעבר לתלם הגבול גואה ים של שנאה ומאוויי נקם המצפה ליום בו תקהה השלוה את דריכותנו ליום בו נאזין לשגרירי הצביעות המתנכלת הקוראים לנו להניח נשקנו" הסכם אוסלו היה נסיון כזה והמאמרים של גדעון לוי ועקיבא גם הם תורמים לאבדן הדריכות.טוב שעקיבא הולך וחבל שגדעון לוי ממשיך.

95 לעקיבא אלדר יהוידע
  • 09:41
  • 13.11.12

אם לאחר 67 שנים של פרשנויות נשארת בעמדותיך אוי לפרשנויות אלה.
צאתך לשלום ושיהיה לך הרבה זמן למחשבה על כל טעויותיך.

96 תודה על כך שתמיד (היה) אפשר לקרוא משהו מפוקח, מוסרי ומעניין.  (לת) ברוך
  • 09:41
  • 13.11.12

97 ברוך שפטרנו, איש ללא ערכים, ללא אתיקה עיתונאית, עט להשכיר  (לת) מיכאל
  • 09:43
  • 13.11.12

98 תודה והמון הצלחה בכל מה שתעשה קוראת
  • 09:44
  • 13.11.12

חבל שנחסר את קולך הברור והנוקב.

99 תודה רבה עקיבא - תחסר לי...  (לת) תמר
  • 09:44
  • 13.11.12

100 אבל למה אתה פורש? עיתונאי לא צריך לפרוש בגיל 67!  (לת) יעקוב
  • 09:46
  • 13.11.12

101 ע"י קריאת מאמריך והתגובות שלי הרגשתי שדרכך אני מפגין נגד אוולות הצבא. תצליח בשליש השלישי של חייך מתוך בריאות ושלווה ותזכה לארוכות ימים  (לת) ג'וני - וינה
  • 09:47
  • 13.11.12

102 ליקר עקיבא תודה על מאמריך אוהב את דעותיך והדרך שלך להביע אותם כאמור להתראות בקרוב  (לת) מקווה שתחזור
  • 09:48
  • 13.11.12

103 זעקות השבר הערביות נוגעות לך יותר מזעקות נפגעי הפיגועים!  (לת) ארז
  • 09:48
  • 13.11.12

104 אבל מי ישטוף אותי עכשיו אם תלך?  (לת) מוח
  • 09:50
  • 13.11.12

105 תודה  (לת) הדס
  • 09:50
  • 13.11.12

106 תודות לעקיבא יאיר
  • 09:50
  • 13.11.12

עיתונאי ישר ומקצועי, אנושי ואמיתי בכתיבתו. נאמן למדינת ישראל ולחוקיה !!!

107 תהיה בריא תהנה מהחיים לא נצטער שפרשתה נודה לך אם לא תטריד אותנו יותר בהגיגך,  (לת) תודה לאל שנפטרנו ממך
  • 09:54
  • 13.11.12

108 תחסר לי מאוד! מקווה שתמשך לפרסם ובהצלחה לכולנו, הקומץ המועט שממשיך להלחם עבור מדינת ישראל דמוקרטית  (לת) יעל
  • 09:55
  • 13.11.12

109 תודה עקיבא אנדרז אטינגר
  • 09:55
  • 13.11.12

תודה על השנים של הכתיבה החשובה. שותף לחרדה מהעלמות גבול המדינה היהודית מוסרית אך גם מהתמעטות עד העלמות העבודה העיתונאית מאותו הגבול. בתקווה שעבודתך החשובה תמצא אפיקים חדשים.

110 תודה עקיבא חבל שאתה הולך הבאת הרבה מצביעם לליכוד ולימין עם דעות חסרות וחר ואיזון אתה ושכמותך הבאתם את השמאל להיות מיעוט זניח ואנטי ציוני כי חסרה לך היושרה להיות צמוד לאמת האובייקטיבית ולהגיד גם לצד הפלסטיני אתם לא טהורים וזכים כפי שהשמאל מציג. ניסיתם רוכשים את אמון העם , אולי עכשו יהיה לך יותר זמן לחשוב בקול רם איפוא טעינו למה לא הצלחנו לחדור ללבבות העם  (לת) שמאלני שהתפקח
  • 10:09
  • 13.11.12

111 בהצלחה עקיבא אלכס מסיס
  • 10:11
  • 13.11.12

הייתי קורא נאמן שלך ותמיד הערכתי את כשרונך העיתונאי ויכולתך לאתר ולדווח
בעברית צחה חדשות אמיתיות וחשובות - 67 הוא לא הגיל המסיים את פעילותך
העיתונאית - בהצלחה

112 ברוך שפטרנו מעולו של זה  (לת) א
  • 10:11
  • 13.11.12

113 כל כך נכון וברור אמיר
  • 10:11
  • 13.11.12

עקיבא אלדר עייור מאד כבר שנים שהוא התבקש לניתוח עיניים על מנת לטפל הקצרות הרואי שלו- אך התור נדחה לתמיד משום מה

114 thanks go the day arrived nachum
  • 10:12
  • 13.11.12

with out you haaretz will be a better newspaper. it is sad that you wrote your nonsense all this years

115 על הפגנה לעצור ילד בן 15 לשלושה חודשים איתי
  • 10:14
  • 13.11.12

מתבייש להיות ישראלי יהודי שהוא חלק מזה

116 עקיבא, אתה עיתונאי מקסים. ואם יהיה פה טוב יום אחד זה יהיה גם לא מעט בזכותך. בהצלחה.  (לת) עדי, תל אביב
  • 10:17
  • 13.11.12

117 ללא ספק מהכותבים הבולטים ב"הארץ". יונה מובהקת בגבולות הרעיון הציוני ולהבדיל מגדעון לוי ידע היכן עובר הגבול בין הלקאה עצמית לביקורת.  (לת) היש תחליף לאלדר?
  • 10:18
  • 13.11.12

118 תודה, לא זכור לי שנתנו לנו לפני כן הזדמנות להפרד מכתב אהוב . סמדר
  • 10:19
  • 13.11.12

עד היום עיתונאים צלמים מאיירים וכ' שהיו מוכרים במשך שנים כדיירי עיתון הארץ נעלמו פתאום מהעיתון והתגלו בבית אחר ,כשאנחנו "הילדים" שלא קוראים מדורי רכילות לא ידענו מה קרא לאהובנו.
פיתחתם לנו אישיות חרדתית עם פחדי נטישה - אבל בכך עזרתם לנו להשתחרר מהתלות בעיתונכם .
מי שלא מכבד את קוראיו ע"י כך שמידע אותם על סיום קשריו עם עובדיו שלא יתפלא שאנחנו רק מנקרים בעיתונכם ואוכלים במקום אחר את הארוחה העיקרית.

119 היית מעולה בתור האורי דן של יוסי ביילין  (לת) צבי
  • 10:20
  • 13.11.12

120 תודה עקיבא. לפעמים אני חש שלדור שלך יש יותר תקווה מהדור שלי, שנולדו למציאות הכיבוש אורי
  • 10:21
  • 13.11.12

הלוואי שהתקווה שלך ושל נעים תתממש. מקווה שתפתח בלוג או פורמט אחר בו אפשר יהיה לקרוא את הגיגיך, ואת דיווחיך. הלגלוג על הרגשנות שלך ושל עקיבא אלדר מעידה על האטימות שפיתחו רבים מהישראליים לאנושיות של הפלסטינים. זה רק מדגיש את החשיבות של החלק שלך בהצבת המראה המרגיזה הזו, שלא נותנת מנוח לאלה שרוצים לעשות דה-הומניזציה לפלסטינים, או לחוש בנוח עם הדה-הומניזציה אליה חונכו. תודה ויישר כוח.

121 תודה עקיבא, תודה על שאתה פורש tt.yy.
  • 10:23
  • 13.11.12

קח איתך עוד כמה מהכותבים, עקיבא.
תודה עקיבא, תודה עקיבא.

אה, ואל תשכח להמשיך להאשים רק את הישראלים בכל מה שקורה.
כי הישראלים הם אלו שהתאבדו במרכזי ערים ורצחו אנשים נשים וטף.

122 לך ק'!  (לת) נכון, יש איזו וולגריות
  • 10:23
  • 13.11.12

123 ערפת שוה לרבין? יאיר
  • 10:28
  • 13.11.12

נו באמת.. איך אפשר לנהל שיח כל כך לא מחובר למציאות? ערפאת חיסל במו ידיו את התקוה לשלום וכמוהו ממשיכה כל הנהגה פלסטינאית מאז. בקיצור, המשך גירוד בחרס נעים. בשביל זה לא חייבים לכתוב בעיתון. אפשר גם לשבת בבית ולהתגרד לתיאבון

124 גם אני אוהב את עקיבא. לייק גדול.  (לת) דובי גיל-הר
  • 10:28
  • 13.11.12

125 עיתונאי ציוני ( זן נכחד ב"הארץ" ) והגון , אבל בדרך כלל ראה מהרהורי ליבו את כוונות ורצונות השלום של הערבים.  (לת) אשר
  • 10:33
  • 13.11.12

126 הפסד אדיר לכולנו, תחסר לנו נגה
  • 10:34
  • 13.11.12

קול חשוב, משמעותי, נדיר. עצוב לי שאתה עוזב ומקווה שתמשיך לכתוב במקומות אחרים, למרות גיל הפרישה. הארץ מאבד את כותביו הטובים ביותר אחד-אחד. בהצלחה בהמשך דרכך ואל תשכח את צורך הציבור בכתיבתך!

127 פרידה יעל
  • 10:35
  • 13.11.12

צר לי מאד שאתה נפרד ממני. היית במידה רבה קול שפוי, שמחה וטען נגד ולפעמים הציע פתרונות. לצערי אני לא מאלה שיעשו מעשה (מהפגנה ועד פעילות אקטיבית יותר) ומסתפקת באנחה ובצקצוק שפתיים. זה לא בסדר, אני יודעת, אבל גם לכמוני מגיע קול. ואתה היית פעמים רבות הקול שלי.

אז אני מצטערת שאתה פורש ושנשארתי (כמעט) בלי קול.

128 קוי 67? אריקו
  • 10:37
  • 13.11.12

עקיבא חביבי, אני קצת יותר זקן ממך, אני מעל 70.
אני לא בקיא כמוך במשמעויות של כל מה שקורה כאן, אצלנו, בארץ הקודש.
אני בדעה שאנחנו צועדים בכיוון מדינה דו-לאומית. ברצון או לא ברצון. לדעתי זה הכיוון וזה גם יביא את סוף החלום הציוני.

129 כנגד הצבועים פרושי
  • 10:42
  • 13.11.12

איך המדינה בגבולות 67 תהיה דמוקרטית אם היא גם "יהודית" ויש בה מליון וחצי ערבים (כדוגמת בשאראת למשל)?

130 אני החזרתי בעבר בעמדות זהות לאלו של אלדר, וכיום כבר לא. אבל אני גם מעולם לא התפרנסתי ממתן ביטוי לעמדותי.  (לת) ירון
  • 10:47
  • 13.11.12

131 שפטרנו מעונשך ברןך
  • 11:01
  • 13.11.12

גבול 67 גבול של שלום? הנסיון ההיסטורי מלמד אותנו שעור אחר. גבול של מלחמה, הסתתנויות, תקריות וכיוצא בזה. זה היה גבול שרק מדינת ישראל התייחסה אליו ככזה. עבור הערבים לא היה אלא קו זמני של שביתת נשק, עד למלחמה הבאה. והיום אתה וחבריך הערבים ה"אומללים" שואפים לחזור לקו שביתת הנשק. תאמר להם, עקיבא, שזה קצת מאוחר מדי.

132 אומרים שזקנים לא משנים את דעתם ועקיבא אלדר הנו דוגמא מובהקת לכך אורן מפתח תקווה
  • 11:03
  • 13.11.12


גם כשכל פעמוני האזעקה וכל הסימנים מראים שאסור בשום אופן להקים מדינה פלסטינית בתוך ישראל, ממשיכים עקיבא וחבר מרעיו לדבוק בקונספציה השגויה הזאת. ציבור רחב בישראל התפכח כבר מאשליית פתרון שתי המדינות ורק קומץ קטן של אנשים עם מוח מאובן, לא מצליחים להבחין בשינוי המציאות.

133 תחסר לנו. הארץ הולך ומאבד את כותביו הטובים.  (לת) אריאל
  • 11:04
  • 13.11.12

134 תודה לך עקיבא אלדר, וחבל חבל שאתה פורש  (לת) ענת
  • 11:04
  • 13.11.12

135 תודה לך עקיבא על עבודתך המסורה ופוקחת העיניים והלב. מקווה להמשך עבודתך בנושא החשוב שבו עסקת: חשיפת האמת של חיינו.  (לת) הזקן
  • 11:06
  • 13.11.12

136 תודה לך עקיבא אלדר. לא תמיד הסכמתי איתך, אבל תמיד הערכתי את היושרה והמוסריות שלך.  (לת) דמוקרט
  • 11:07
  • 13.11.12

137 תודה, תודה, תודה, תודה. אתה האור היחיד במעמקי החשכה הציונית-פשיסטית שהשתלטה על חיינו. מי יתן ראשי מים ועיני מקור דמעה ואבכה יומם וליל על פרישתו של המאור הגדול לבית ישראל! נתנחם בכתבותיהם הנפלאות של גדעון לוי ועמירה הס. תודה לך עקיבא, תודה לך, רבי!
  • 11:09
  • 13.11.12

את זה תפרסמו...

138 אינני מסכים למילה אחת ממה שכתבת, במאמר זה ובקודמים, אבל זכותך- ואף חובתך - להביע את דעותיך. מקוה שתמשיך לכתוב, למרות פרישתך.  (לת) שלמה
  • 11:15
  • 13.11.12

139 ימי הבנים פלדמן משה
  • 11:21
  • 13.11.12

אפריקה זו אפריקה עדין בידיעת ימי הבינים

140 מנוי בהארץ יוספוס
  • 11:24
  • 13.11.12

ביטלתי את המנוי בהארץ בגלל אנשים כמוך. אם גם גדעון לוי יפרוש - אני מייד אחדש את המנוי. אתם גרמתם להקצנה מטורפת של העיתון הנפלא הזה

141 עקיבא יקר! מאמר מרגש מאד. אתה תרמת למדינת ישראל המון ואם היו רבים כמוך אפשר היה לכנות אותנו עם סגולה. אוהב אותך.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 11:30
  • 13.11.12

142 חילצנו את עזה מ"רשע הכיבוש" - וקרה שם המובן מאליו. הדבר הצפוי. כנופיות של מופרעים מזילי ריר משתוללות, הופכות את חיי המקומיים לגיהנום, ויורות עלינו רקטות. נעשה זאת גם בגדה? תושבי גוש דן יחיו תחת טילים. הסכמים? שווים לתחת. חתימה? של ערבים. בטחונות? אין. אז רגע, עקיבא. מייד ניסוג. ראשונים יישחטו הערבים ש"מכרו את נשמתם לשלום", או דיברו עם היאהוד. אחריהם יושלכו מהגגות אנשי הפת"ח. ואז? חמאס, סלפים, אל קאעדה. חמש דקות מכפר סבא. תודה, עקיבא! לך לשלום. מודרניסט .
  • 11:40
  • 13.11.12

חילצנו את עזה מ"רשע הכיבוש" - וקרה שם המובן מאליו. הדבר הצפוי. כנופיות של מופרעים מזילי ריר משתוללות, הופכות את חיי המקומיים לגיהנום, ויורות עלינו רקטות. נעשה זאת גם בגדה? תושבי גוש דן יחיו תחת טילים. הסכמים? שווים לתחת. חתימה? של ערבים. בטחונות? אין. אז רגע, עקיבא. מייד ניסוג. ראשונים יישחטו הערבים ש"מכרו את נשמתם לשלום", או דיברו עם היאהוד. אחריהם יושלכו מהגגות אנשי הפת"ח. ואז? חמאס, סלפים, אל קאעדה. חמש דקות מכפר סבא. תודה, עקיבא! לך לשלום.

143 מדינה דמוקרטית, יהודית ומוסרית Adam
  • 11:46
  • 13.11.12

Democratic - everyone agrees; Ethical and just - everyone agrees; Jewish- the partner does not agree

144 חבל!! תודה על כתבות ומאמרים מצוינים וחשובים. ואני כועסת על שוקן שלא עשה יותר כדי לשמור עליך. אנא המשך לכתוב ולפרסם  (לת) טלי
  • 11:48
  • 13.11.12

145 פרישה מקווי 67, לעקיבא אלדר מרגלית מנדלסון
  • 11:53
  • 13.11.12

למה פייסבוק? אין לי ולא רוצה. ולמה לדבר עליך, עקיבא אלדר, בזמן עבר, היית, השמעת, נאבקת? אדבר עליי כעל קוראת הארץ מהקהצה השני של העולם, כי פתחתי יום יום את הארץ כדי לקרוא אותך (ועוד שניים שלושה)

146 תודה לך עקיבא אלדר... מיכאל
  • 11:58
  • 13.11.12

אתגעגע לטורים שלך, לביקורת גבולות והמאמרים שלך, לאומץ שלך לומר את מה שצריך לומר והנכונות שלך לומר את האמת מבלי חשש לאנשי השררה והכח. אנא תמשיך לזעוק נגד עמעום האורות והחושך הגובר.

147 ברוך שפטרנו אבידן
  • 12:16
  • 13.11.12

חדלתי לקרוא את "הארץ" בגלל כותבים כמוהו. מעניין שהמקביל לאלדר ב"מעריב", בן כספית, נזרק עכשו החוצה.

148 עקיבא היקר. כתבת הפרידה שלך יפהפיה ומרגשת מאד. הצלחת להכניס הכל לטור אחד, לא ארוך במיוחד: גזל האדמות הפלסטיניות בגדה, רשעות ואכזריותו של משטר הכיבוש, דבקותו העיקשת של המארח בפיתרון של שלום, מאבקם מעורר ההערצה של ישראלים (בעיקר ישראליות) ושל פלסטינים נגד העוול ולמען עתיד אחר, וכמובן לכרוך את כל אלה בפועלך ארוך השנים בשורה הראשונה (והלא ארוכה למרבית הצער) של עיתונאים הלוחמים בנחישות ועקביות למען סיום הכיבוש וההתנחלות והשגת שלום צודק לשני העמים. מאיה רוזנפלד
  • 12:19
  • 13.11.12

עקיבא היקר. כתבת הפרידה שלך יפהפיה ומרגשת מאד. הצלחת להכניס הכל לטור אחד, לא ארוך במיוחד: גזל האדמות הפלסטיניות בגדה, רשעות ואכזריותו של משטר הכיבוש, דבקותו העיקשת של המארח בפיתרון של שלום, מאבקם מעורר ההערצה של ישראלים (בעיקר ישראליות) ושל פלסטינים נגד העוול ולמען עתיד אחר, וכמובן לכרוך את כל אלה בפועלך ארוך השנים בשורה הראשונה (והלא ארוכה למרבית הצער) של עיתונאים הלוחמים בנחישות ועקביות למען סיום הכיבוש וההתנחלות והשגת שלום צודק לשני העמים.

בין המאות הרבות של הכתבות החשובות שלך אני רוצה להעלות היום על נס את סדרת כתבות התחקיר שפרסמת לפני מספר שנים (לכל הפחות שש שנים, וכנראה יותר) אשר הפריכו את אגדות "הפכתי כל אבן כדי להשיג שלום" ואת "תיזת האין פרטנר" של ברק וחשפו עובדות מדהימות על המדיניות הישראלית בתגובה לפרוץ האינתיפאדה השניה (השימוש חסר התקדים בהיקפו בנשק חם לדיכוי ההתקוממות), אשר הובילה להסלמת העימות ולהתפרקות מוחלטת ממחויבות לתהליך השלום. זו הייתה אחת מהפסגות של עבודתך העיתונאית, וכדאי להרהר בלהשתמש בסדרה ההיא כבסיס לספר עתידי.

כל טוב והמון הצלחה בהמשך.
מאיה רוזנפלד

149 עקיבא אלדר הוא ציוני אמיתי לפחות על פי ההגדרה. תודה ובהצלחה ובעיקר בריאות  (לת) אני לא החזקתי מעמד בישראל
  • 12:21
  • 13.11.12

150 תודת ממנוי וותיק פניאל
  • 12:55
  • 13.11.12

תודה לך עקיבא על מאמריך מאירי העיניים. מאחל לך הצלחה האתגריך החדשים.

151 ברוך שפטרנו מזה  (לת) סיגל
  • 12:58
  • 13.11.12

152 מצער. מקווה שזה אירוע משמח עבורך. פנסיה זה לא ארץ גזירה ומקווה שתמשיך מדי פעם לפחות להשכילנו בתובנותיך ומחשבותיך.  (לת) איתי
  • 13:05
  • 13.11.12

153 תחסר לי מאד, עקיבא. מי ידווח לנו שהארץ מוסיפה ונבנית ובנים שבים לגבולם? בשעות משבר כשחשבתי שאבדה תקוותינו, הייתי קורא את מאמריך ומתעודד, מי יתן לנו תמורתך. בבניין ציון וירושלים ננוחם.  (לת) יהודי מארץ ישראל
  • 13:25
  • 13.11.12

154 נהנתי לקרוא את כתבותיך איל
  • 13:32
  • 13.11.12

ומאחל לך בהצלחה בהמשך

155 ברוך שפטרנו מטרחן זה :-)  (לת) יויו
  • 13:50
  • 13.11.12

156 עקיבא אלדר אחד שמבין
  • 13:56
  • 13.11.12

עקיבא אלדר,

אני שמח על פרישתך. מחשבותיך אינן תואמות את המציאות. עכשיו שאתה בפנסיה אולי יהיה לך זמן לקרוא את ספרו של בני מוריס.

אין ספק שאם מוחך אינו סתום מרוב דברי ההבל שכתבת והנך אדם עם יושר אינטלקטואלי כפי שאתה מציג את עצמך, תחכים ותראה את הדברים נכוחה.



157 תודה לך עקיבא אלדר שרון
  • 14:02
  • 13.11.12

תודה רבה על שנות כתיבה רבות, ועל החשיבות הגדולה של מילים אלה.

158 אוי עקיבא, על מה נטשתנו  (לת) ג.ל.
  • 14:03
  • 13.11.12

159 מוריד בפניך את הכובע. אתה, גדעון לוי, עמירה הס ומעט אחרים הוכחתם יום אחר יום שהארץ הזו מצמיחה גם זרעים וניצנים של הומניזם. אלא שהיא צחיחה וקשה עד מאד. במילים ובתחקירים מלאתם פעם אחר פעם את הצו שמאיה בז'רנו כה הטיבה לבטאו: אני מאיה בז'רנו / מכריזה על מותי. / לא יהיה שיר ולא ציור / לא סרט ולא סיפור / לא קונצרט ולא מסיבה... עד שנשוב לחיות / במקום ובמדינה / שאין בה כיבוש ודיכוי ופחד; שיש בה אהבה ויופי וחופש.  (לת) עונת יובש לבנה
  • 14:06
  • 13.11.12

160 גם אני אוהב את אלדר אף יותר כשהוא בחוץ ובמיוחד תודה מטעם האגודה לאוויר נקי לאחר שאלדד היספיק לזהם לנו את האווירה בכל מיני האשמות שוא. וספינים חסרי תכלית  (לת) סע לשלום המפתחות בפנים סע לעזה סע לרמאללה בכבישים טובים וסוללים בין ווילות של ערבים שבנו את בתיהם המפוארים מכספי הכיבוש
  • 14:06
  • 13.11.12

161 תודה תודה יעל הצפונית
  • 14:07
  • 13.11.12

אני מקווה שאתה לא מתכוון להתיישב בבית עם הרגליים למעלה ולא לעשות כלום. תודה לך עבור החכמה והטורים החכמים והמשכילים שהרעפת עלינו שנות דור. אני משתמשת לעיתים בחוכמתך וברעיונותיך כשאני מסבירה לצעירינו הנבערים, מה רע בכיבוש. אני מקווה שתמשיך לעשות בעיקר למענך ושאנחנו גם נהנה מזה...מה אתה אומר, עקיבא??

162 תמשיך לכתוב!  (לת) שלומי א.
  • 14:14
  • 13.11.12

163 עקיבא, חבל שתפסיק לכתוב. דבריך תמיד מאירים ומספקים חומר למחשבה חבל שזה טור אחרון
  • 14:22
  • 13.11.12

חבל. אתה מאחרוני ההולכים נכוחה

164 תודה בידרמן. איור יפה.  (לת) שלום
  • 14:27
  • 13.11.12

165 ברכות לעקיבא אלדר אליהו בן-טובים
  • 14:29
  • 13.11.12

סגנונך רהוט ותרבותי, הסבריך הגיוניים ובהירים ,עם דעותיך והשקפותיך אני מזדהה ואני מקוה שעוד תוסיף להשמיע את קולך השפוי, משום שבעבורי, אתה אחד מן העוגנים החשובים של "הארץ" ושל הארץ.

166 הרהורים בצל פרישה יעקובוס
  • 14:48
  • 13.11.12

״משבר הפרישה״ לא יהיה של עקיבא אלא שלנו, קוראיו. הוא מגלם כל מה שישראל יכולה היתה להיות, אבל לא תהיה. סרובם העיקש של פוליטיקאים מזדקנים לפרוש ולפנות את הדרך לצעירים, הוא כשלעצמו אינו מאפשר את הרנסנס שישראל משוועת לו. אנו תקועים עם מנהיגות אשר בילתה את שנותיה הפורמטיביות בתקופה ובסביבה ערכית שאינה תואמת את העולם של היום. לכולם ״ניסיון רע״ מוכח וקיבעונות ארוכי שנים המונעים ראייה נכונה של ההווה ושל האפשרויות הגלומות בו.

167 תודה רענן
  • 15:03
  • 13.11.12

כל הכבוד על החדות, הבהירות ועמוד השידרה. תחסר לקוראי העתונות. בהצלחה.

168 שלום בהישג יד ק.נ.
  • 15:21
  • 13.11.12

לאחר קריאת ספרו של בני מוריס קשה לי להאמין שיש אמת בנדון.
הייתי מציע לאלדד להשתמש בזמנו המתפנה כדי לכתוב ספרון שיוכיח שהשלום אמנם בהישג יד בדרך של מדינה אחת או שתי מדינות.
ולהסביר לנו, הבורים,מדוע הוא בושש לבוא זה מאה שנה.
ואולי עליו להתחיל להיות פוליטיקאי ולעזור לעם ישראל להגיע לשלום הנכסף.

169 בחרת להיפרד מהכתיבה בהארץ בהתמקדות בזוית האנושית לגמרי של הסכסוך. עדה רבון
  • 15:48
  • 13.11.12

יפה מאוד כתבת כהרגלך, לא מיואש, כהרגלך. היו לך גם כתבות מדיניות חובקות עולם מעניינות ומהירות, והיו לך גם כתבות פוליטיות שבעבורן רקר פתחתי את העיתון. אתה משאיר חלל גדול, אני מקווה שעיתון הארץ יצליח למלאו בהתאם. נשמח מאוד לראות שאתה ממשיך להגשים את יעודך. בהצלחה, בהנאה ובנחת,

170 חבל שלא אוכל לקרוא יותר את טוריך. אולי תשלח כתבות להארץ מדי פעם ?  (לת) ע"ש
  • 15:54
  • 13.11.12

171 אל תפרוש יש עוד הרבה עבודה! יוסף
  • 16:22
  • 13.11.12

מבקש מאד שתישאר לכתוב בעיתון הארץ או בכל מקום אחר שבו נוכל להנות מכתיבתך היפה האנושית והמחכימה

172 Thank you  (לת) A fan
  • 16:55
  • 13.11.12

173 הייה שלום ולא להתראות... ענת
  • 16:56
  • 13.11.12

אתה שבוחר לצטט פיטפוטיי סרק של מי שמגדירים עצמם פלשתינאים...ראויי שתלמד ותקרא הייטב את מסמכי המנדט הבריטי... את מסמכי כט בנובמבר... ואז תבין שכל התיעוד שלך הוא שיקר י עלוב ובזויי!! ואולי תבין באיזו זכות אתה חיי כאן... לך ואל תצוץ לנו משום מקום!!!

174 תודה על מאמרים רבים, טובים וחשובים... בהצלחה!  (לת) ערן
  • 17:14
  • 13.11.12

175 עקיבא הגיע הזמן לצאת לפנסיה בגולה דן
  • 17:55
  • 13.11.12

עם ישראל היתה ממשת את התוכניות ההזויות שלך לא היינו קיימים ממזמן

176 תודה לך על שנים רבות שנתת לנו נחמה פורתא, וקראת את מחשבותיהם של רבים.  (לת) רות
  • 18:05
  • 13.11.12

177 עקיבא, בריאות טובה ושנים רבות של יצירה . אתה עיתונאי למופת ,בדעותיך, בסגנונך, ובגישתך ההומנית.  (לת) קורא
  • 18:20
  • 13.11.12

178 הארץ, בלי כתיבתו של עקיבא אלדר כבר לא יהיה עיתון הארץ.אנא המשך לכתוב.  (לת) יעל
  • 18:23
  • 13.11.12

179 שנזכה לבשורות טובות.  (לת) חן חן
  • 18:29
  • 13.11.12

180 דרך צלחה. קולך יחסר לנו.  (לת) נינה
  • 18:34
  • 13.11.12

181 אסור שאדם כמוך יפסיק לכתוב לעיתון. גם אם אולי עייפת. מצפים להמשך.  (לת) קורא הארץ
  • 18:40
  • 13.11.12

182 בהצלחה ערן
  • 18:46
  • 13.11.12

אהבתי לקרוא את כתבותיך

183 עקיבא אלדר - כעיתונאי מסור לאוייב לא תחסר לנו. לקרן החדשב אולי תחסר.  (לת) אזרח ישראלי
  • 20:21
  • 13.11.12

184 תודה. אל תתבאס, אך לא תחסר לי. ושוב תודה.  (לת) תודה
  • 20:55
  • 13.11.12

185 בהצלחה עקיבא. תודה על אומץ ליבך האינפורציה החשובה שחשפת וההתמדה להשאיר נושאים אלה על סדר היום. המשך לכתוב  (לת) שרית
  • 22:18
  • 13.11.12

186 תודה, מקווה שבכל זאת נשמע את קולך  (לת) אהרן
  • 00:41
  • 14.11.12

187 מקסים, תודה רבה על טורייך. אתה קול של שלום במדינת אבי
  • 00:43
  • 14.11.12

מלחמה

188 כתיבתך הצלולה, החכמה והאנושית מחזקת אותנו יום יום .אני בטוחה שתמשיך  (לת) אביטל
  • 02:16
  • 14.11.12

189 עצוב ומייאש היושבת בנכר
  • 04:57
  • 14.11.12

עקיבא, תודה על שהארת את מציאות חיינו במשך שנים רבות. תודה על קולך הנבון, כתיבתך העמוקה והידע שרכשנו בזכותך. עצוב שעוד עיתונאי חכם, שקול וקשוב ובעל ערכים מפנה את הדרך -למי? פרישתך משקפת את הזמן הארוך שחלף

190 עצוב ומייאש היושבת בנכר
  • 05:07
  • 14.11.12

עקיבא, תודה על שהארת את מציאות חיינו במשך שנים רבות. תודה על קולך הנבון, כתיבתך העמוקה והידע שרכשנו בזכותך. עצוב שעוד עיתונאי חכם, שקול וקשוב ובעל ערכים מפנה את הדרך -למי? פרישתך משקפת את הזמן הארוך שחלף ללא תמורה בכיוון הנכון. עמים עושים לעתים טעויות נוראיות, העם בישראל מידרדר ואין עוצר. כל טוב לך בדרכך החדשה.

191 המאבק נמשך  (לת) בחרדה לא ביאוש
  • 06:16
  • 14.11.12

192 אני יכול רק לקוות שבכל-זאת תמשיך ותכתוב ב"הארץ".  (לת) קולך יחסר לי מאד.
  • 06:30
  • 14.11.12

193 אתה מחזיק צבע ירוק, כי אתה דואג רק לפלסטינאים, אנשים ברברים שמחנכים לרצח ומאשימים אותנו בשנאתם העיוורת. הפנת את רחמיך לעם הלא נכון. בתקווה שתצא מזה. כי אלו שקרים. בהצלחה בהמשך הדרך  (לת) איתי
  • 07:34
  • 14.11.12

194 מזל טוב לעקיבא אלדר גילדור אריאלה
  • 09:17
  • 14.11.12

ראשית לכל מזל טוב ליום הולדתך ואיחולים לעוד הרבה שנים טובות של בריאות ויצירה פוריה. הארץ בלי עקיבא אלדר? בטוחה שעוד נקרא את מאמריך בין דפיו. מצטרפת לכל שאר הברכות ואלו הפוסלים הרי במומם הם פוסלים.

195 תודה על כל מילה  (לת) ניר
  • 09:25
  • 14.11.12

196 פרידה חנה תדהר
  • 09:43
  • 14.11.12

שמחה בפרישתך ועצובה בה בעת. על היושרה העדינות החדות והענין שבטוריך אליהם אתגעגע. נכון שיש מליון קלישאות שכל סיום הוא גם התחלה וכשנסגרת דלת נפתח חלון וגו' אך הן אינן מתחילות אפילו להביע את מה שהעיתון מפסיד עם פרישתך. לא חשבתי שגיל בכתיבה הוא ענין לעסוק בו וכולי תקווה כי נמשיך כולנו לשמוע את קולך במדיה זו או אחרת. המשך חיים טובים וראייה חדה לעוד שנים רבות וטובות. בהערכ ה רבה, חנה תדהר

197 עקיבא,תודה ודרך צלחה .ולכל אומרי "ברוך שפטרנו" מוגש השיר "באמת " של מאיר ויזלטיר : יש אנשים שמתקשים להודות באמת יש אנשים שהאמת מפחידה אותם יש אנשים שכשהם רואים את האמת הם בורחים לדרום-אמריקה יש אנשים שבשבילם אמת בבית זה כמו מת בבית יש אנשים שמוכנים למות פעמיים ובלבד שלא יראו את האמת יש אנשים שמוכנים למות מוות מכוער אבל הרחק מן האמת יש אנשים שהאמת מרה להם מלענה יש אנשים שמקיאים מריח של אמת יש אנשים שהאמת שולחת אותם ישר לבית משוגעים יש אנשים שמוכנים להתנכר לבניהם ולאחיהם אשר דבקה בהם האמת יש אנשים שמבטחים את עצמם כנגד האמת בפוליסה כפולה צמודה לדולר יש אנשים שכשהם שומעים את המילה אמת הם שולחים את ידם אל האקדח יש אנשים שמשננים לבניהם שהאמת מתה ונקברה ואין לקרוא אל המתים יש אנשים שעומדים בראש ארגון ארצי כנגד האמת יש אנשים שעומדים בראש ארגון בינלאומי כנגד האמת יש אנשים שאומרים שהאמת היא משל והנמשל הוא אלוהים יש אנשים שאומרים שהאמת היא הביוגרפיה שלהם יש אנשים שהאמת היא אויב החיים יש אנשים שמעידים על עצמם שהם נקיים מכל רבב של אמת יש אנשים שאמצעי-חיטוי כנגד האמת הם פרנסתם: הם ממליצים להשתמש בהם בוקר צהריים וערב, כי האמת, בדומה לנמלים ולמקקים, עשויה להתגלות במפתיע, בכל זמן ובכל מקום, כאילו יש מאין.  (לת) עפרה
  • 09:49
  • 14.11.12

198 אשריי הפובליציסט שבדרך אופורטוניסטית לא הלך ובמושב שבשבות לא ישב. תלמיד של רבי עקיבא
  • 10:06
  • 14.11.12

דרך צלחה

199 היית לנו לפה, לרואים נכוחה. אסור שקולך לא ישמע גם מעל דפי הארץ.חרדה מובילה לייאוש.  (לת) קורא הארץ
  • 10:09
  • 14.11.12

200 רק ביבי !!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) שתחיה עד 120 ותסבול מביבי
  • 10:19
  • 14.11.12

201 בשם "הליכוד ביתנו" אני מביע הערכה מלאה לכתבותיך האנטי-ציוניות הארסיות. בזכותך ובזכות כתבותיהם של גדעון לוי ועמירה הס נוספו לנו עשרות אלפי קולות של מצביעים. מה נעשה לאחר לכתך?  (לת) שלמי תודה
  • 12:00
  • 14.11.12

202 תודה נילי
  • 12:26
  • 14.11.12

עקיבא יקר,
תודה לך על 35 שנה של כתיבה מרתקת ואמיצה.
רוצה להמשיך לקרא את מאמריך בכל אכסניה שתבחר.

203 עקיבא ,עיתונאים כמוך נדרשים יותר מאי פעם בעיצוב דור העיתונאים של מחר  (לת) "אומץ לב" כבר לא מובן מאליו
  • 13:34
  • 14.11.12

204 אדם הגון ישר שכתבותיו הציבו מראה שהרגיזה רבים, אך זו המציאות האמתית הרגיז והכעיס רבים מתומכי האין פרטנר, הוכיח באותות ובמסמכים שהיה ויש עוד פרטנר, יש עם מי לדבר ויש עם מי לסכם ואנו במדרון שהמשיחיות של מנהיגינו סופה כליה  (לת) דוד אלויה
  • 13:55
  • 14.11.12

205 כתיבתך הכנה והמרגשת תחסר לכולנו מאוד. אם יהיו רבים כמותך בצד היהודי היה מגיע השלום . בהוקרה על פעלךמזמן.  (לת) ב. לאדן
  • 00:59
  • 15.11.12

206 לא ברוך שפטרנו אבל... דרור
  • 13:00
  • 15.11.12

הכתבה האחרונה מדגימה בדיוק את מה שעקיבא בעצמו מייצג: עיוורון לצד אחד.
אותה טענה שהוא, ורבים מן המגיבים, מפנים לצד הישראלי - ראוי שתופנה גם כלפי עצמכם. וד"ל

207 פרישה נעימה; טרחנותך לא תחסר לנו  (לת) שלום שלום
  • 13:51
  • 15.11.12

208 תודה תודה! ... ודרך צלחה  (לת) חבל לי שזו פרידה
  • 22:15
  • 15.11.12

209 אלדר אחד שקם
  • 09:21
  • 16.11.12

סע לשלום שלא יהיה כאן לעולם, קח עמך גם את עמירה וגדעון-שחררו אותנו מ(חוסר) דעות שאפילו אקדמית נשמעות הזויות. אתם חלק גדול מהדהלגיטימציה של העם היושב בציון ובהתמדה עובדים על קיעקוע של האתוס הציוני ממכמניו ומשמניו אתם נהנים. גם לכם חלק נכבד בעצירות הפוליטית כאשר דעותיכם וסיפורי המעשיות של לוי והס משמשיםמזון נפשי ורוחני לתוקעי התהליך יהודים וערבים. אתם חיים מהתקועים והמתים. לכו לנו מסדר היום והפסיקו לזהם את חיינו כאן שגם בלי התוספת שלכם גם ככה די לא קלים.

210 תודה לך עקיבא אלדר היקר יוסף
  • 00:50
  • 17.11.12

תודה לך עקיבא אלדר היקר. אתה הייתי בין הקולות הצלולים הבודדים בארץ. עוד יתגעגעו אליך ויחזרו ויקראו מה שכתבת באנחת החמצה. אני מקווה שאתה תמשיך לכתוב כי עדיין יש תקווה.

211 ברוך שפטרנו, התקשורת הישראלית היא מקום נקי יותר מאז שהסתלקת מפה... השנאה שהפצת כנגד ציבורים שלמים בישראל, התרת דמם של יהודים שלא מאמינים בדרך שלך, הצדקת מחבלים בכל מעשיהם ושקרים על גבי שקרים שנחשפו בקלות על ידי אתר פרספקטיבה, העידו יותר מכל על אופייך החולני... לך ואל תכתוב בבקשה עוד... שמאלן פאנט... שחר
  • 07:38
  • 18.11.12

בבקשה לא לצנזר

212 כיבוש רון
  • 11:41
  • 18.11.12

יש תופעה אחת שלא מובנת לי ואולי מרעית צאנו של הצדיק הגאון העילוי שנפרד כאן יוכלו לבהר לי, אילו שטוענים שיש כיבוש ושהוא פשע הרי חיים בעצמם על אדמות כבושות והולכים לאוניברסיטה בשטח כבוש ומעבירים את חופשותיהם בשטח כבוש ושותים את כוס האספרסו שלהם בשטח כבוש משמע כל כולנו שותפים לפשע לא? והסגולה היחידה לאדם שמצביע באצבעו על פושע היא שלא דקה לאחר מכן ילך ויקח חלק בפשע, האין זה נכון שכולכם כולל כותב המאמר כובשים?

פרוייקטים מיוחדים