המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אולמרט: אין סיבה להתנגד לבקשה הפלסטינית באו"ם

במכתב לפרופ' ברנרד אבישי מהאוניברסיטה העברית בירושלים כתב אולמרט כי "ישראל צריכה להושיט יד ולעודד כוחות מתונים בקרב הפלסטינים"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט "שובר שורות" עם עמדתה הרשמית של הממשלה וטוען שלישראל "אין סיבה להתנגד" לבקשה הפלסטינית  שתוגש היום לעצרת הכללית של האו"ם להכרה בפלסטין כ"מדינה משקיפה" בארגון.

אולמרט אף טוען שהכרה זו "יוצקת בסיס" לפתרון של שתי מדינות ושישראל צריכה לנהל משא ומתן עם הפלסטינים על בסיסה.

באמירה שבוודאי תעורר תרעומת בממשלה ובקרב מפלגות הימין, אולמרט אומר שהבקשה הפלסטינית "עולה בקנה אחד עם פתרון שתי המדינות". בעקבותיה, הוא מוסיף, ישראל צריכה לנהל "תהליך רציני של משא ומתן כדי להסכים על גבולות ספציפיים המבוססים על קווי 1967, וכדי לפתור את שאר הסוגיות."

תומך במהלך הפלסטיני. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט
תומך במהלך הפלסטיני. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. צילום: דודו בכר

אולמרט הביע את עמדתו בכתב בפני פרופסור ברנרד אבישי מהאוניברסיטה העברית בירושלים, במאמר שפורסם אמש בבלוג אמריקאי-יהודי OPEN ZION מיסודו של הסופר פיטר ביינרט. הבלוג מתארח באתר האינטרנט הפופולרי "דיילי ביסט".

אולמרט, לדברי אבישי, ידע שדבריו מעוררי המחלוקת מיועדים לפרסום, ויתכן שיש בכך סימן שראש הממשלה לשעבר מתכוון לעורר סערה שתציב אותו במרכז הדיון הציבורי. עמדתו החד משמעית של אולמרט מבדלת אותו משאר מנהיגי מפלגות הנמצאות משמאל לליכוד: אלה אמנם ביקרו את כישלונה של הממשלה באי-מניעת הרוב המאסיבי הצפוי להצביע היום (חמישי) בעד הבקשה הפלסטינית, אך הם נמנעו מלתמוך בה במפורש, כפי שעושה אולמרט.

לדברי גורמים יודעי-דבר, אולמרט עדיין לא גיבש החלטה סופית בדבר כוונותיו הפוליטיות לקראת הבחירות הקרובות, ועוד לא פסל לחלוטין את האפשרות שיחליט להתמודד על ראשות הממשלה. אתמול פורסם שאולמרט חבר ליושב ראש קדימה שאול מופז והסכים לשמש כחבר בוועדה המפלגתית שתקבע את הרכבה של רשימת קדימה לכנסת.
אולמרט, שכראש ממשלה הגיש לנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס הצעה מרחיקת לכת להסדר קבע עם הפלסטינים, כתב לאבישי שישראל "צריכה להושיט יד ולעודד כוחות מתונים בקרב הפלסטינים. אבו מאזן (עבאס) ו[ראש הממשלה] סלאם פיאד זקוקים לעזרתנו. הגיע הזמן שנתן אותה."

עבאס צפוי להציג את בקשתו הרשמית להכרה בפלסטין כ"מדינה משקיפה" היום בשעה עשר בלילה לפי שעון ישראל בנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור אמור להציג את התנגדותה של ישראל מיד לאחר נאומו של עבאס, ואחריו ינאמו עוד מספר שרי חוץ שינמקו את עמדת מדינותיהם.

ההצבעה על הבקשה הפלסטינית צפויה להיערך בחצות, והיא תזכה ככל הנראה בתמיכה מאסיבית של חברות האו"ם, כולל מדינות מערב אירופיות כמו צרפת, שתתמוכנה בהצעה, ובהימנעות מדינות עוד יותר קרובות ישראל, כמו אוסטרליה. רק מדינות מעטות צפויות להתנגד לבקשה הפלסטינית, ובהן ישראל, ארצות הברית, צ'כיה, גרמניה, קנדה ועוד מספר מדינות קטנות מאזור האוקיינוס השקט.

 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מי בכלל ביקש לשמוע את דעתו של אולמרט?! למה נותנים במה לאדם שנמצא בדרכו לכלא? האיש דירדר את הפוליטיקה ישראלית לשפל חסר תקדים.  (לת) תסתכלו על הולילנד, ותבינו
  • 04:24
  • 29.11.12

  •   אולי נזכרו בו כי הרעיון הכי טוב הוא פשוט לבקש מהפלשתינאים מעטפות וככה להוציא מתוק מן העז של ההכרזה  (לת) חולרנסקי ניסן
    • 14:27
    • 29.11.12

02 סוף סוף מישהו מהמרכז אומר זאת. זה כל כך ברור שרק בישראל כוחות הפיגור הימני מסוגלים לא להבין זאת. שלי תתעוררי יא פודל  (לת) אורי
  • 04:44
  • 29.11.12

03 הימין מהווה מכשול לשלום כמו הטרור  (לת) צבי
  • 05:13
  • 29.11.12

04 מסכים בהחלט משה
  • 05:46
  • 29.11.12

הם פונים לתהליך מדיני כדי לקחת יותר אחריות על החיים שלהם. אני מצטער, אבל אני לא רואה איך זה רע לנו או להם.

05 אף אחד לא מצפה מראש ממשלה לשעבר לקצת נאמנות למדינה שהוא עמד בראשה  (לת) אני
  • 05:59
  • 29.11.12

06 ראש הממשלה המושחת בתולדות ישראל הפך לראש הממשלה-לשעבר המושחת בתולדות המדינה  (לת) צביקה החולב
  • 06:04
  • 29.11.12

07 יפה,אז אם עברנו למהלכים עכשיו על ישראל לעבור למהלכים,הרי ההצבעה באו"ם נוגדת את הסכמי אוסלו ,הבעיה שביברמן זה בלון נפוח שמשחרר אוויר חם והרבה ימין מתון ומרכז יעברו ימינה,,לספח ומיד את שטחי c,מה יעשה העולם יכעס ויצביע נגדנו באו"ם כמו כן להודיע רשמית ולתת זמן לעזה להתחיל להתארגן עלמעבר לסיפוח רפיח המצרית לזאת העזתית,אה,כן ולהשאיר את טיבי להשקיף על ישראל מהמדינה המשקיפה,,לסיום אני לא נגד אף אחד,אני בעדינו  (לת) שקד,ירושלים
  • 06:18
  • 29.11.12

08 אנחנו צריכים להיות הראשונים שתומכים.  (לת) מיקי
  • 06:33
  • 29.11.12

09 אין סיבה לראות באולמרט אדם שקול או בעל יכולת הבנה בכל הנוגע לתחום הפעילות הערבית לחיסולנו. "שלום" על כל היבטיו הוחדר לתרבות החדשה שלנו כאילו זה סוג של יצור מיסטי-מאגי שסוגדים לו : שיר לשלום, שיחות לשלום, מאמצי שלום , הבאת השלום, תפילה לשלום, השלום ירד אלינו , אין לעכב את השלום. אצל הערבים השלום איננה אלא מילת קסם לשיתוק האןיב המיועד לחיסול. ראינו כבר את תוצאו התחייבויות השלו שלהם. די.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 06:59
  • 29.11.12

10 obvious yuri
  • 07:05
  • 29.11.12

Ulmert's words are a matter of common sense. How come no other leader, even left-wingers, could not express it so clearly? is it possible that Ulmert is the new responsible adult ("mevugar achrai") we are waiting for?

11 ביבי טועה אולמרט צודק  (לת) ליאו
  • 07:33
  • 29.11.12

12 אולמרט מפתיע עם עמדה אמיצה  (לת) מושיקו
  • 07:35
  • 29.11.12

13 למי אכפת מה המורשע בפלילים הזה אומר  (לת) סטודנט
  • 07:47
  • 29.11.12

14 אולמרט מיקי
  • 07:51
  • 29.11.12

הגיע הזמן להתעורר ולהכיר במציאות הקימת ממשלה נבונה היתה מפתיעה את העולם ותומכת בהצעה. השאלה היא עם נבונים יושבים שם?

15 כל הכבוד לאולמרט כן ירבו.
  • 07:57
  • 29.11.12

שלי עושה במכנסים.

16 אולי עבריין אבל צודק!!  (לת) אזרח
  • 07:58
  • 29.11.12

17 אולמרט צודק.אין מספיק מדינות מוסלמיות באיזור.חסרה רק עוד פלסטינה.סתם אידיוט.  (לת) אלכסנדר
  • 08:00
  • 29.11.12

  •   הבנתי. מה שמפריע לך זה לא שצריך לפנות התנחלויות בשביל שלום אלא שיש הרבה מדינות מוסלמיות...  (לת) נפוליון
    • 20:34
    • 08.12.12

18 who care !? למה שאולמרט אומר  (לת) חד מן חבריא
  • 08:08
  • 29.11.12

19 גם עיתון הארץ/אל-ארד בעברית צריך במינימום של הגינות לא רק לתת הגברה לדעותיו של רה"מ המושחת בתולדות המדינה , אלא גם לשאול אותו שאלה פשוטה : אם זה כל כך פשוט - למה הפלשתינים לא סגרו אתך עסקא ? טוב , שכחתי שאתם לא נוהגים לשאול שאלות קשות ועוד יותר כאלו שלא נוחות לאג'נדה של העיתון....  (לת) אבי.ש
  • 08:15
  • 29.11.12

20 פרגמטיזם ואופורטוניזם הם קרובי משפחה  (לת) אלברט
  • 08:24
  • 29.11.12

21 הוא אומר את האמת, כולם יודעים את זה. הפאשלה הגדולה היא שישראל בכלל התנגדה מלכתחילה במקום לתמוך באבו-מאזן ולצאת מנצחת  (לת) איפה האחרים?
  • 08:30
  • 29.11.12

22 עבריין מועד עובד
  • 08:41
  • 29.11.12

למה לא שואלים לדעתן של שאר משפחות הפשע בארץ על ההצבעה באו"ם?
למה לעבריין אולמרט זכויות יתר? אולמרט מתנהג כמו חפרפרת שגורמת נזקים חמורים לחקלאות וכל פעם מפתיעה בחור אחר.
אני מקווה שהערעור של הפרקליטות תאפסן את אולמרט עם ידידו שר האוצר לשעבר ובא לציון גואל.

23 אולי שכתב העיתון יראיין את קצב בנושאים פוליטיים להפסיק רון
  • 08:42
  • 29.11.12

לתת במה לאנשים נגועים בשחיתות!!!

24 כמה שלא סבלתי אותו - הוא צודק; וזה מה שכתבתי אמש. הרי ביבי קרא בעצמו להקמת 2 מדינות ל-2 עמים. אז מה הבעיה?  (לת) דני
  • 08:43
  • 29.11.12

25 אולמרט לא רלוונטי ולא מעניין  (לת) מוטי
  • 09:04
  • 29.11.12

26 או! תודה רבה! באמת הגיע הזמן שמישהו יצא מההתקרנפות הכללית של מנהיגי המפלגות ויגיד את המובן מאליו - למה לעזאזל להתנגד לכך שהם יהיו מ-ש-ק-י-פ-י-ם באו"ם?! למישהו יש ספק שהם כבר הפכו לחצי-מדינה?! למישהו יש ספק שהמדינות האחרות כבר מזמן מכירות בהם כאוטונומיה?! אז למה לעזאזל לצאת "קטנים וקטנוניים" ולמנוע מהם את הדבר הזה?! כדי להיראות עוד יותר רע ממה שאנחנו כבר נראים?!  (לת) שני
  • 09:27
  • 29.11.12

27 מה עם השחיתות והפרשיות שלו- זה לא מעניין ? ראובני
  • 09:43
  • 29.11.12

אני לא מבין איך סולחים לאדם שקופה של שרצים על גבו ופרשת הולילנד האומללה, שתושבי ירושלים נאלצים לראות כל יום מחדש את תוצאותיה המכוערות.
אולמרט וממשלתו ניהלו מו"מ במשך חדשים עם אותו אבו-מאזן שלא הסכים לפשרת הפשרות כולל פשרה בירושלים אז אולי אם נסכים שתהיה להם מדינה גם גבולותיה ייקבעו באו"ם ונפסיד הכל וגם נפנה את כל היישובים.

עם ישראל צריך להתנער ולדרוש מהממשלה להתנגד לכל צעד חד צדדי!!!

28 חבל על כל הוויכוחים המריבות וכל האנרגיות המושחתות לשווא. הפלסטינים לעולם לא יסכימו לשלום בלי זכות השיבה ובלי לשלוט במזרח העיר ובמיוחד בעיר העתיקה והר הבית וכמובן לקבל הכל עד המילימטר האחרון "מאדמתם". נקודה סוף פסוק, גם אם זהבה גלאון ראש הממשלה. הם לא ירדו מזה. ההנהגה שלהם יודעת שזה לא ניתן ליישום אבל אין לה ברירה היא חייבת ליישר קו עם העמדה הזאת ולא יימצאו את עצמם מוקעים כבוגדים עם כדור בראש. אני יליד סוריה ואני מכיר את התרבות הערבית בניגוד לכל מיני הוזים ילידי פולניה ורומניה. אצל הערבי הכבוד לפני הכל לפני החיים לפני הכסף לפני הכל .ועד שהם לא יחזירות את כבודם לא יהיה שלום (ראו מקרה סדאת).שימו לב שאח של בחורה שלכאורה הלכה עם מישהו אחר בלי נישואים מוכן לרצוח אותה ולשבת כל חייו בכלא מפני שחיללה את כבוד המשפחה, אין כאן היגיון וגם האמת לא חשובה העיר שהכבוד הושב. גם בסכסוך שלנו איתם אותו דבר. גם אם זכות השיבה תוגבל לשטי המדינה הפלסטינית , יום אחרי ההסכם יגורשו כל הפלסטינים מלבנון וסוריה וממקומות נוספים לעבר המדינה הפלסטינית. הם שנואים שם יותר מאשר היהודים .ברגע שזה יקרה 5 מיליון פלסטינים קנאים עניים ומובטלים יהיו 15 ק"מ מנתניה. ואז תחשבו על האיום הדמוגרפי שאתם מפחדים ממנו כל כך.  (לת) חומר למחשבה
  • 10:13
  • 29.11.12

29 התכוונת שצפי סער תראיין את משה קצב על זכויות נשים במשרד... חחח שמיצ
  • 10:34
  • 29.11.12

ודורי קלגסבלד ידריך על הגנת דורסי אמהות ופעוטות תוך נהיגה בשכרות... וקם כספי יסביר על הכנת שקשוקה על ראשו של הציבור...

30 בניגוד לנאמר בכתבה, מרצ אכן אמרה שיש לתמוך ביוזמה  (לת) נמרוד
  • 11:10
  • 29.11.12

31 החדשות הטובות: אולמרט מאוד רזה.  (לת) א.
  • 11:36
  • 29.11.12

32 מדינה פלשתינית, רעיון מצויין! קרן
  • 11:47
  • 29.11.12

למה ההתנגדות? אפשר לתת להם גם כבונוס את המתנחלים. הזדמנות להיפטר משתי ציפורים במכה אחת :)

  •   אין בעיה,אבל אל תבואי בטענות שהטילים ינחתו עליך משם ויפריעו לך לשתות את האספרסו. ראי מקרה עזה,ראי מקרה הירי לעבר גילה שכונה מרכזית בירושלים עם אלפי תושבים. ואם את לא ירושלמית אלא תל אביבית בטח תזכרי את האוטובוסים המתפוצצים שיצאו משכם וג'נין עד שצהל השתלט עליהם.  (לת) מקיאטו כפול
    • 16:16
    • 29.11.12

  •   מקרה עזה הוא בדיוק הדוגמא למה אסור להעמיד פנים כאילו הפלסטינים לא קיימים ושבשביל שלום איתם צריך לדבר איתם קודם ולהגיע להסכם וזה בדיוק מה שלא עשו בעזה כך שהדוגמא שלך מוכיחה את ההיפך ממה שרצית להוכיח.  (לת) כוס מים
    • 20:42
    • 08.12.12

  •   עזה היא בדיוק ההוכחה לזה שאי אפשר להעמיד פנים כאילו הפלסטינאים לא קיימים ושהדרך היחידה להפסיק את מצב הלוחמה איתם היא לדבר איתם ולהגיע להסכם לפני שנסוגים כך שהדוגמא שהבאת מוכיחה את ההיפך ממה שרצית להוכיח  (לת) כוס מים
    • 20:46
    • 08.12.12

33 ומי בדיוק שאל את הנוכל לדעתו?  (לת) יובל
  • 12:11
  • 29.11.12

34 בהתחלה "מדינת ישראל נגד אולמרט" ולאחר מכן "אולמרט נגד מדינת ישראל" לך תתנשק עם אחמד טיבי עוכר ישראל  (לת) ציוני
  • 12:20
  • 29.11.12

35 וחבל שביבי לא מבין שצריך לתמוך בכט בנובמבר של הפלסטינים. חרפה לנו שראש ממשלתנו מתגלה כלא חכם - לא מדינית ולא היסטורית.  (לת) אולמרט צודק
  • 12:54
  • 29.11.12

36 בגלל דעות אלו הימין העיף אותו. רק כך
  • 13:11
  • 29.11.12

לימין קבלתם את מה שרציתם. מדיניות לא ולא ולא. התוצאה המערב אף הוא עוזב אותנו ונשארנו עם ארהב התומכת בעל כורחה ומעצמת העל מיקרונזיה.

37 השאלה היחידה היא האם אלפרון מסכים עם מה שאולמרט אומר...  (לת) מירי
  • 13:28
  • 29.11.12

38 נותנים במה לקרימינלים אפשר לשאול אפי
  • 19:28
  • 30.11.12

אותו את השאלה של פלאטו :ומה עשית בשביל המדינה ?!? מלבד טובה עצמית והורדת ישובים חיוניים?!?! לביטחון ישראל ?!?

39 אולמרט דנדוס
  • 18:18
  • 06.12.12

שכל. למי נחוץ לשמע אותו?

40 לא הבנתי מה הטעם בהכרזה על מדינה מפוצלת שאין לה שלטון אחד ואין גבולות. אין ערך מעשי לקשקוש הזה.
  • 20:12
  • 08.12.12

עזה היא חלק מהמדינה? יהיה להם צבא? הם מבטיחים להכיר בנו ולא לנסות לחסל אותנו? מה קורה עם ירושליים ? איך נעים בין עזה לגדה הרי זו מדינה אחת?
איך הם מציגים את ישראל בבתי הספר? מה עם זכות השיבה?
במה בדיוק מכירים ? בצאצאים לאלו שניסו לחסל אותנו לאחר השואה תוך כדי סירוב לאותה חלוקה ב 1947.
ממש שיטת "מצליח" - לא הצליחו לחסל כך אז ינסו לחסל אחרת.
כמובן שיש לנהל משא ומתן אך ההצעה הפלסטינית נועדה לייצר פרובוקציה בלבד ולנסות להראות שאבו מאזן כביכול מתון ורלוונטי.