סגן שר החוץ הפולני סירב לפגוש את שגריר ישראל

בעקבות הפרסום ב"הארץ" על בורות המים הפלסטיניים שהרס המינהל האזרחי לאחר ששופצו בידי ארגון פולני, גוברים שם קולות הביקורת נגד ישראל

ימים אחדים לאחר הפרסום ב"הארץ" על בורות המים הפלסטיניים שהרס המינהל האזרחי - לאחר ששופצו בידי ארגון התנדבותי פולני - גוברים קולות הביקורת בתקשורת הפולנית נגד ישראל. באחרונה אף סירב סגן שר החוץ הפולני, יז'י פומינובסקי, להיפגש עם שגריר ישראל בוורשה, צבי רב-נר. זאת, בפעם הראשונה בתולדות היחסים בין שתי המדינות.

בפברואר השנה, כאשר פורסם לראשונה בפולין על הריסת מאגרי המים, התנצל רב-נר והבטיח כי הדבר לא יישנה - בתנאי שהמתנדבים יבקשו רישיון מישראל. ואולם במשרד החוץ הפולני לא מבינים מדוע יש להצטייד באישור בנייה כדי לשקם באר מים. ארגון המתנדבים, בהסתמך על החוק הבינלאומי, סירב לפעול לפי ההנחיה - ולאחרונה הוחרבו מכלים נוספים ששופצו בכספי האוצר הפולני בכפר טיראן.

הפעילה מרתה קאשובסקה והעיתונאי פיוטר פאצביץ' ליד בור מים בזנותה שקיבל צו הריסה צילום: עמירה הס
הפעילה מרתה קאשובסקה והעיתונאי פיוטר פאצביץ' ליד בור מים בזנותה שקיבל צו הריסה צילום: עמירה הס.

כעת מתכוון הארגון "פעולה הומניטרית פולנית" להעלות את הפרשה בפני מוסדות האיחוד האירופי. סגן שר החוץ התייחס לפרשה זו ואמר כי "הפעם לא שוחחתי עם השגריר הישראלי, אך פולין מביעה את צערה על הישנות המקרה". לדבריו, "משרד החוץ מקיים קשר מתמיד עם יו"ר הארגון ההתנדבותי, הגב' ינינה אוחויסקה, ועוקב אחר המשך התפתחות הסכסוך".

בחלק מכלי התקשורת בפולין ניכרת ביקורת רבה כלפי ישראל ומהצד הפולני נראה כי אין כאן סכסוך בעניין המים, אלא מאבק לסילוק תושבים פלסטינים מקרבת היישובים היהודיים בגדה המערבית.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כי הבוחר בביבי בוחר בטיבי !.. ייאי
  • 10:00
  • 12.12.12

"ומהצד הפולני נראה כי אין כאן סכסוך בעניין המים, אלא מאבק לסילוק תושבים פלסטינים מקרבת היישובים היהודיים בגדה המערבית". זהו משפט המפתח בכתבה.על דברים מסוג זה מתבססת ביקורת נגד ישראל בעולם,המבצעת "טראנספר" של תושבי האזור,כהגדרתם.סופחו לישראל השכונות של מזרח ירושלים ועמן כ 200,000 פלסטינים,ביבי מתנהג שירושלים רבתי היא מהים התיכון עד הים הקדמון ובונה בכל יו"ש,ישראל מתעלמת מהחוק הבינלאומי והורסת בורות מים ששוקמו ע"י הארופאים.המסקנה של הארופאים והאמריקנים שביבי עושה מאמץ עילאי לספח את יו"ש לישראל.מבחינתם הוא רימה אותם ומבחינתנו תהיה כאן מדינה דו-לאומית,יודוסטינה (חזונו של אחמד טיבי).בעוד 20 שנה יהיה רוב ערבי אך לא יהיה לו זכויות יסוד כמו לבחור ולהבחר = מדינת אפרטהייד.ברור שהעולם ימנע זאת ע"י חנק ישראל(סנקציות,אמברגו..) ויכפה עלינו מדינה פלסטינית ללא הסדר ומשמעו שישראל לא תשיג גם את מה שחיוני בעיניה,כמו:סיום הסיכסוך,סיום הדרישות בנושא הפליטים,הגבולות,פירוז מנשק של פלסטין ועוד.הגדה המערבית נכבשה על ידנו במלחמה שנכפתה עלינו.השטחים הם פיקדון (האמצעי) להשגת השלום (המטרה).בחלוף השנים הפכו השטחים למרה ועמם מיליוני פלסטינים ובידוד ישראל.בהגיעכם היום הבוחר לקלפי חישבו היטב:האם אתם רוצים בכל זה? כי הבוחר בביבי בוחר בטיבי !..

02 כמה האנטישמים האלו יכולים להיות חצופים. יש להם שלוש מיליון וחצי סיבות לומר אמן אחרי כל מה שישראל עושה. יאנוש
  • 10:10
  • 12.12.12

היו ונשארו שונאי ישראל.

03 רק גרמניה, הונגריה וצכסלובקיה, ימשיכו לעצום עיניים ולפרש שטיח אדום לרגלי ביבייהו מלך ירושלים..  (לת) דויד וגוליית
  • 10:45
  • 12.12.12

04 "ומהצד הפולני נראה כי אין כאן סכסוך בעניין המים, אלא מאבק לסילוק תושבים פלסטינים מקרבת היישובים היהודיים בגדה המערבית". זהו משפט המפתח בכתבה.על דברים מסוג זה מתבססת ביקורת נגד ישראל בעולם,המבצעת "טראנספר" של תושבי האזור,כהגדרתם.סופחו לישראל השכונות של מזרח ירושלים ועמן כ 200,000 פלסטינים,ביבי מתנהג שירושלים רבתי היא מהים התיכון עד הים הקדמון ובונה בכל יו"ש,ישראל מתעלמת מהחוק הבינלאומי והורסת בורות מים ששוקמו ע"י הארופאים.המסקנה של הארופאים והאמריקנים שביבי עושה מאמץ עילאי לספח את יו"ש לישראל.מבחינתם הוא רימה אותם ומבחינתנו תהיה כאן מדינה דו-לאומית,יודוסטינה (חזונו של אחמד טיבי).בעוד 20 שנה יהיה רוב ערבי אך לא יהיה לו זכויות יסוד כמו לבחור ולהבחר = מדינת אפרטהייד.ברור שהעולם ימנע זאת ע"י חנק ישראל(סנקציות,אמברגו..) ויכפה עלינו מדינה פלסטינית ללא הסדר ומשמעו שישראל לא תשיג גם את מה שחיוני בעיניה,כמו:סיום הסיכסוך,סיום הדרישות בנושא הפליטים,הגבולות,פירוז מנשק של פלסטין ועוד.הגדה המערבית נכבשה על ידנו במלחמה שנכפתה עלינו.השטחים הם פיקדון (האמצעי) להשגת השלום (המטרה).בחלוף השנים הפכו השטחים למטרה (מרה) ועמם מיליוני פלסטינים ובידוד ישראל.בהגיעכם ביום הבוחר לקלפי חישבו היטב:האם אתם רוצים בכל זה? כי הבוחר בביבי בוחר בטיבי !..  (לת) ייאי
  • 11:11
  • 12.12.12

05 "ומהצד הפולני נראה כי אין כאן סכסוך בעניין המים, אלא מאבק לסילוק תושבים פלסטינים מקרבת היישובים היהודיים בגדה המערבית". זהו משפט המפתח בכתבה.על דברים מסוג זה מתבססת ביקורת נגד ישראל בעולם,המבצעת "טראנספר" של תושבי האזור,כהגדרתם.סופחו לישראל השכונות של מזרח ירושלים ועמן כ 200,000 פלסטינים,ביבי מתנהג שירושלים רבתי היא מהים התיכון עד הים הקדמון ובונה בכל יו"ש,ישראל מתעלמת מהחוק הבינלאומי והורסת בורות מים ששוקמו ע"י הארופאים.המסקנה של הארופאים והאמריקנים שביבי עושה מאמץ עילאי לספח את יו"ש לישראל.מבחינתם הוא רימה אותם ומבחינתנו תהיה כאן מדינה דו-לאומית,יודוסטינה (חזונו של אחמד טיבי).בעוד 20 שנה יהיה רוב ערבי אך לא יהיה לו זכויות יסוד כמו לבחור ולהבחר = מדינת אפרטהייד.ברור שהעולם ימנע זאת ע"י חנק ישראל(סנקציות,אמברגו..) ויכפה עלינו מדינה פלסטינית ללא הסדר ומשמעו שישראל לא תשיג גם את מה שחיוני בעיניה,כמו:סיום הסיכסוך,סיום הדרישות בנושא הפליטים,הגבולות,פירוז מנשק של פלסטין ועוד.הגדה המערבית נכבשה על ידנו במלחמה שנכפתה עלינו.השטחים הם פיקדון (האמצעי) להשגת השלום (המטרה).בחלוף השנים הפכו השטחים למטרה (מרה) ועמם מיליוני פלסטינים ובידוד ישראל.בהגיעכם ביום הבוחר לקלפי חישבו היטב:האם אתם רוצים בכל זה? כי הבוחר בביבי בוחר בטיבי !..  (לת) ייאי
  • 11:12
  • 12.12.12

06 במצב עיניינים עגום זה, בקרוב כל עשרות אלפי הישראלים שקיבלו דרכון פולני יפסידו אותו! רובכם מתנחלים ומצביעי ביבי , לא יהיה לאן לברוח ביום הדין!  (לת) חוני
  • 11:21
  • 12.12.12

07 ידיעה שקרית לחלוטין אביגדור
  • 11:55
  • 12.12.12

חבל שהארץ לא טורחים לבדוק את העובדות. האם התקשרתם למשרד החוץ לוודא את הדברים? האם אכן סגן שר החוץ סירב לפגוש את השגריר? האם אכן השגריר הבטיח בעבר שהדבר לא יישנה? חוסר הרצון לבדוק את העובדות והלהיטות לפרסם ידיעות בגנות ישראל ומדיניותה מעבירים את כתבי הארץ על דעתם והתוצאה היא עיתונות גרועה. אני מפציר בעורך להתקשר למשרד החוץ ולבדוק מה נכוו בידיעה ומה לא. אתם צריכים להתבייש בפרסום זה, לא בגלל התכנים, אלא פשוט כי הוא לא נכון.

08 ידיעה שקרית לחלוטין אביגדור
  • 12:46
  • 12.12.12

מצער לראות שהארץ מפרסם ידיעה לא נכונה מבלי לבדוק את העובדות. האם אכן סגן שר החוץ סירב לפגוש את השגריר? האם אכן השגריר הבטיח כי הדבר לא יישנה? מדוע עיתון הארץ לא עושה דבר פשוט כמו להרים טלפון למשרד החוץ ולראות אם זה נכון? מצער לראות שהלהיטות של עיתון הארץ לפרסם ידיעות בגנות מדיניות הממשלה מעבירה את העורכים והכתבים על דעתם, וגורמת להם לנהוג בחוסר מקצועיות. מקווה שהעורך ירים את הכפפה ויבדוק את העובדות, כי הידיעה הזו פשוט שקרית. אני מצפה לקרוא באתר של הארץ ידיעות בדוקות ולא דיווחים בסגנון של דמיון מודרך.

09 חרם צרכנים מתי
  • 12:59
  • 12.12.12

על כל מי שמפרסם בעיתון הארץ.

10 מה לעשות שיש חוק בכל מדינה וצריך לקבל אישור מהרשוי משה
  • 13:06
  • 12.12.12

יות. חשבתי שהארץ בעד קיום החוק. למה שלפולנים לפלסטינים או ליהודים יהיה מותר לעשות מה שרוצים?? אולי נשלח משלחת ישראלית לפולין, הם יעברו על החוק אך יכעסו שיפעלו נגדם מכיוון שהשקיעו כסף וזמן!!??

11 תודה "הארץ" נכד לניצול שואה ממוצא פולני
  • 13:13
  • 12.12.12

האם אתם גאים בהרס הלגיטמציה של המדינה היהודית שאתם מעודדים מזה שנים?

12 כל הלילה נשארתי ערה וחפרתי בורות מים ועכשיו אתה הורס אותם?  (לת) שגרירת פולין
  • 13:19
  • 12.12.12

13 ותודה ל"הארץ"  (לת) עמיר
  • 13:24
  • 12.12.12

14 מול שנאת אדם ועולם של ליברמן - הפולנים צןדקים !  (לת) ע.הלל
  • 13:28
  • 12.12.12

15 הארץ: "איזה כיף, הצלחנו להחרים עוד קצת את ישראל".. עלובים  (לת) מעניין אם הבורות היו חוקיים..
  • 13:32
  • 12.12.12

16 הפולנים ההונגרים הרומנים הקרואטים וכל שאר משתפי הפעולה עם היטלר לא השתנו,ולא ישתנו.  (לת) אלכסנדר
  • 13:32
  • 12.12.12

17 בואו נאמר את זה ככה, אם נציג דיפולומטי ישראלי משה שינדלר
  • 13:33
  • 12.12.12

היה מסרב לפגוש אנטישמי אירופי, הייתה קמה זעקה בין לאומית על השפלת הנציג, אבל כאשר אנטישמי אירופי מסרב לפגוש נציג ישראלי, הוא תמיד יוכל להתחבא מאחורי התירוץ הקבוע שלהם, "פגיעה בפלסטינים" וזה תמיד יהיה לגיטימי.......
צביעות

18 המתנחלים עושים הכל שהעולם יטיך עלינו חרם בינלאומי כמו שהחרימו ב 1993 את דרא"פ...  (לת) מתנחלים = טימטום אמיתי
  • 13:34
  • 12.12.12

19 "ואולם במשרד החוץ הפולני לא מבינים מדוע יש להצטייד באישור בנייה כדי לשקם באר מים" - באמת היתממות, האם יורשה לי לשקם בנין ישן בקרקוב בלי שרצתי שנתיים אחרי עשר רשויות לאישורים שונים?  (לת) ס.א.
  • 13:38
  • 12.12.12

20 כרגיל האירופאים דוחפים את האף ...
  • 13:38
  • 12.12.12

ואז כועסים על כך שמריחים את הסרחון.

21 יאללה ימניים, ללכלך על הפולנים, אתם יודעים, אנטישמיים, שואה, שיתערבו במה שקשור לסוריה, שנפציץ אותם אם לא, שהערבים לא צריכים לשתות מים... כל ההיגיון הבריא הזה שלכם (יא עוכרי ישראל הזויים המובילים אותנו לאסון)  (לת) דן
  • 13:38
  • 12.12.12

22 והיסטוריה מה? הארי והאנדרסונים
  • 13:40
  • 12.12.12

מעבר לכך שברור לכל שהפולנים לא ששו להגן על היהודים, אך להזכירך פולין הייתה כבודה בזמן המלחמה ותראה לי יהודי אחד שהיה מסכן את משפחתו בעבור הצלת פלשתינאים. אפילו גדעון לוי לא היה ... לעומת רבבות פולנים. אכן היו פוגרומים בודדים בכפרים אך בגדול חשוב לזכור ברמת המקרו מי דאג ״לטפל״ ביהודים ומי לא או פיות אם תרצה.

23 והיסטוריה מה? הארי והאנדרסונים
  • 13:40
  • 12.12.12

מעבר לכך שברור לכל שהפולנים לא ששו להגן על היהודים, אך להזכירך פולין הייתה כבודה בזמן המלחמה ותראה לי יהודי אחד שהיה מסכן את משפחתו בעבור הצלת פלשתינאים. אפילו גדעון לוי לא היה ... לעומת רבבות פולנים. אכן היו פוגרומים בודדים בכפרים אך בגדול חשוב לזכור ברמת המקרו מי דאג ״לטפל״ ביהודים ומי לא או פיות אם תרצה.

24 מה ציפיתם מפולנים? הטרדת היהודים בדרך להעלמתם היא הרי ציווי פולני קלאסי  (לת) רן לוי
  • 13:43
  • 12.12.12

25 תתבישו לכם אולי תחליפו את השם של העיתון ל״בזיון״  (לת) אהוד המכבי
  • 13:48
  • 12.12.12

26 למה אתה מאשים את הארץ? כי הם מתארים את המציאות בכתב? ניר
  • 13:54
  • 12.12.12

למה שלא תפנה את אצבעך כלפי המנהל האזרחי ?

27 למה אתה מאשים את הארץ? כי הם מתארים את המציאות בכתב? ניר
  • 13:54
  • 12.12.12

למה שלא תפנה את אצבעך כלפי המנהל האזרחי ?

28 ביבי גדול ביבי גדול ביבי גדול. אופס אין לי מדינה אין יצוא כולנו עניים  (לת) אבל ביבי גדול ביבי גדול
  • 14:12
  • 12.12.12

29 מה שעצוב כל כך הוא שנכדי הרוצחים ומשתפי הפעולה שלהם הם אנשים הרבה יותר מוסריים מנכדי הנרצחים.ימי השואה והמסעות למחנות הריכוז וההשמדה לא הצליחו עד עתה להעביר לנו הישראלים את המסר האוניברסלי שיש להוציא מהשואה ומכל רציחות העמים שקדמו לה ובאו אחריה ומכל הכיבושים השונים והמשונים שהתקיימו במאה הקודמת וממשיכים גם במאה הנוכחית.אילו למדנו את הלקחים ההיסטוריים הנכונים היינו הולכים אל בורות המים ומסייעים לפולנים טובי הלב ולא עומדים מנגד כאשר ערלי הלב של המנהל האזרחי הורסים את בורות המים בעוד המתנחלים מריעים להם בהתלהבות.העולם מואס בנו ובצדק.  (לת) הדס
  • 14:13
  • 12.12.12

30 הידיעה על 'סרוב סגן סה"ח הפולני להיפגש עם שגריר ישראל' שקרית לחלוטין. ברור עם גורמים יודעי דבר בשגרירות ישראל בוורשה העלה שלא היו דברים מעולם, לא סרוב ולא בטיח, והכתב שלכם המציא דברים מדמיונו. אי אפשר שלא לראות בפרסום השקרי חלק ממסע ההכפשה ש'הארץ' מנהל נגד מדינת ישראל בחו"ל  (לת) האם הצנזורה ב'הארץ' תמנע שוב את פרסום התגובה?
  • 14:19
  • 12.12.12

31 למה? הלוא ההתעללות היא לצרכי ביטחון בלבד ולא בגלל שאנחנו סדיסטים, או מנסים להשתלט על אדמות לא לנו  (לת) פולני
  • 14:25
  • 12.12.12

32 הארץ - לעיתים אתם מרגישים לי כמו מחלה אוטואימונית. קוראתכם הנאמנה רוב הזמן.  (לת) ruth
  • 14:28
  • 12.12.12

33 באמת מרגש לקבל מוסר מהפולנים.  (לת) אבי
  • 15:33
  • 12.12.12

34 מזכיר את הכותרת השגויה של גדעון לוי... דובי
  • 18:02
  • 12.12.12

נראה שעיתון הארץ לא נותן לעובדות לבלבל אותו כשהן מתנגשות עם האג'נדה שלו. מקריאת הטוקבקים נראה שיש טעות מהותית בעובדות, וספק רב אם באמת יש דברים בגו. אני מניח שהמנהל האזרחי אכן הרס בורות מים, אבל לא נראה שסגן השר הפולני לא פגש את השגריר בגלל זה. היו כמה טוקבקים בנושא. מקריאה ביקורתית של הכתבה רואים שה"עיתונאי" לא טרח כלל לבקש תגובות - לא משגרירות ישראל בוורשה, לא ממשרד החוץ בירושלים ולא משגרירות פולין בישראל. איזו מן עיתונאות זאת? ואולי אם היו מבקשים תגובות היו מגלים שהסיפור מצוץ מהאצבע כמו שהטוקבקים מרמזים?

מציע לעורך לבדוק את עצמו, ואם היתה שגיאה - לפרסם התנצלות או להוריד את הידיעה מהאתר. בינתיים הארץ מפסידים נקודות ובגדול, לא בגלל אג'נדה כלשהי - אלא פשוט בגלל עיתונאות גרועה ופרסום ידיעות שגויות.

35 למצדיקים עוול בעוול.. ייאי
  • 19:10
  • 12.12.12

יש המתבטאים כי בהיותם צאצאים לניצולי שואה אז מותר לנו לבצע מעשי עוול,או לפחות לכסות עליהם(מגיב 11ואח'):אתה נכד לניצולי שואה ואני בנם של ניצולי שואה ומכיר מעדות ראשונית את שעברו:בגיל 16אמי חוותה שכלבי תקיפה גרמניים טרפו את בני משפחתה.אבי ראה איך משפחתו גוועת למול עיניו והוא אך בן 16.היה פרטיזן ואח"כ הצטרפו לצבא האדום שגלל את אגפי קבוצות הארמיות הגרמניות.כשכנסו לעיר גרמנית אבי נאלץ להלחם נגד אחיו לנשק:באיומי נשק הוא מנע מהם לאנוס נערות גרמניות בידי חיילי הצבא האדום.בזכות זה אני אלחם נגד אלה מתוכנו המחפשים הצדקה למעשי עוול שאנו מבצעים בזולתנו.

פעילות
המלצות
פרסומת