ארגון זכויות אדם: חמאס אחראי לפשעי מלחמה במבצע עמוד ענן

לדברי Human Rights Watch, בחמאס הבהירו כי שיגור רקטות מעזה לישראל נועד לפגוע באזרחים. ישראל אחראית לפשעי מלחמה כי תקפה מתקני תקשורת

 

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch) HRW) טוען כי פעילי החמאס ברצועת עזה אחראים לפשעי מלחמה, לנוכח שיגור מאות רקטות לעבר אזרחים ישראלים בימי הלחימה שהיו באזור בחודש שעבר, במבצע "עמוד ענן".

הדו"ח מצטט את הודעותיהם של הארגונים ברצועה, כמו גדודי עיז א-דין אל-קסאם, לאחר שיגור הרקטה לתל אביב ב-18 בנובמבר, שבה הם מסבירים כי זהו תגמול על "האגרסיביות הנמשכת נגד הפלסטינים". הארגון מציין כי דיני המלחמה אוסרים על פעולת תגמול נגד אזרחים, ללא קשר לפעולות הצד השני, בין אם הן חוקיות או לאו. "ההצהרות של קבוצות חמושות, שהן בכוונה שמו כמטרה עיר ישראלית או אזרחים ישראלים מביאות לידי ביטוי את כוונתם לבצע פשע מלחמה", מציין הדו"ח, הדורש מחמאס – הסמכות השלטונית ברצועת עזה – לעמוד על דיני המלחמה ולהעניש את האחראים להפרות.

בית ספר באשקלון לאחר נפילת טיל במבצע "עמוד ענן"
בית ספר באשקלון לאחר נפילת טיל במבצע "עמוד ענן". צילום: מוטי מילרוד

HRW גם מנתח בדו"ח את ארסנל הנשק שמחזיקים הארגונים ברצועה וטוען כי אינו מדויק מספיק כדי "להתמקד במטרות צבאיות באזור מיושב או בסמוך לו". "העדרם של כוחות צבא ישראלים באזורים שבהם רקטות פגעו, כמו גם הצהרות מצד מנהיגי הארגונים החמושים הפלסטינים שמרכזי האוכלוסייה יהיו מטרות, מצביעים על כך שהארגונים תקפו במכוון אזרחים ישראלים ומטרות אזרחיות".  הארגון מציין גם את שיגורי הרקטות מתוך אזורים מאוכלסים ברצועת עזה. על פי נתוני צה"ל, בשמונת ימי המבצע נורו לישראל כ-1,500 רקטות וטילים, בין היתר לראשונה לעבר תל אביב וירושלים. מהירי נהרגו שלושה אזרחים ישראלים ועשרות נפצעו.

בדו"ח דומה שפרסם הארגון בשבוע שעבר, נטען כי גם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במבצע, לאחר שתקפה עיתונאים ומתקני תקשורת בעזה. לטענת HRW, בהתקפות נהרגו שני צלמים פלסטינים ונפצעו לפחות עשרה אנשי תקשורת. באחת ההתקפות, טוען הארגון, נהרג פעוט בן שנתיים שגר בסמוך לבניין שהופצץ. 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חבל שהדו"ח לא עושה את ההפרדה המוסרית בין אירגון טרור שיורה טילים על מדינה על מנת להרוג אזרחים, לבין תגובת המדינה הלגיטימית שנועדה לעצור את הרג אזרחיה. זכויות אדם הוא מונח תיאורטי שמתאים למגדל השן האקדמי והדיפלומטי, במדינות שבהן מיגרו את הטרור והמלחמות כבר לפני כמה דורות. מדינת ישראל שמוקפת באויבים טרוריסטים שנחושים להשמידה, צריכה לשמר את חיי אזרחיה לפני שהיא דואגת לרווחת האויב.  (לת) איתי
  • 14:13
  • 24.12.12

02 ולא מעט בזכות עיתוניכם  (לת) מיכאל
  • 14:30
  • 24.12.12

03 פשוט לא יאמן. אלברט
  • 14:34
  • 24.12.12

בוקר טוב לארגון הזכויות הסהרורי. חמאס הצהיר שזו מטרתו מזמן. חוצמזה, הפגזת אזרחים ישראלים כנגד פגיעה במתקני תקשורת בהגדרת פשעי מלחמה, באמת?!

04 גועל נפש. זו רדיפה מכוערת וגזענית של העם הפלסטיני שוחר השלום.  (לת) פראו הס, הארץ.
  • 14:50
  • 24.12.12

05 זה לא אותו הארגון שהימין הפאשיסטי מגנה ומתעב בטענה שהוא חד צדדי וקורא להתעלם מדו"חותיו? מעניין אם גם מזה הם ייתעלמו... פגיעה באזרחים, כל פגיעה, בין אם היא 5 הרוגים ישראלים או אם היא 150 הרוגים פלסטינים, היא פשע מלחמה!  (לת) דמוקרט .
  • 14:57
  • 24.12.12

06 נמאס מכל הארגונים השמאלנים האלה! בחיים לא יגידו מילה רעה על החמאס, תמיד רק ביקורת על ישראל!  (לת) מצביע ביבי שלא למד לקרוא
  • 15:39
  • 24.12.12

07 בוקר טוב ותודה שהתעוררתם, כדאי לדעת שלבנתיים אף אחד מעשרות ארגוני זכויות האדם בישראל ופלסטין לא גינה את ירי הרקטות - מלבד 'בצלם', שעשה זאת אחר תחילת עמוד ענן או בסמוך לכך.  (לת) O
  • 15:40
  • 24.12.12

08 השוואה מקוממת ג
  • 15:41
  • 24.12.12

זוהי זילות של המונח ״פשע מלחמה״. לא כל הפרה של דין בינלאומי היא פשע מלחמה. לנסות לחסל אזרחים היא פשע מלחמה. הפלת כלי תקשורת יכולה להיחשב להפרה של דיני הלחימה, אך בין זה לפשע מלחמה המרחק גדול.

09 אז עכשיו פגיעה ב"מתקני תקשורת" זה גם פשע מלחמה?! אני מציע הגדרה פשוטה יותר: מה שעושים היהודים המטונפים למי שלא יהיה, זה פשע מלחמה.  (לת) סוזי
  • 15:45
  • 24.12.12

10 שהם מבשלים דו"ח חריף במיוחד .. ייאי
  • 15:48
  • 24.12.12

הירי מעזה המכוון נגד אזרחי ישראל,נמשך כ-15 שנה.הוא התגבר לאחר ההתנתקות והמשיך והתעצם ב"עמוד ענן" אז היכן היה Human Rights Watch עד היום? יש לי תחושהלא נעימה שהם מבשלים דו"ח חריף במיוחד נגד ישראל ולכן,כדי להצטייר כמאוזנים,באו והקדימו הביקורת הצפויה על חד צדדיות האירגון,בהוצאת דו"ח המבקר את חמאס.

11 האם לאור זאת הוא ידרוש לסלק את הפלשתינאים מכך שיהיו משקיפים באו"ם?  (לת) רוני
  • 16:15
  • 24.12.12

12 אני חושבת שהארגין התבלבל! הרי ישראל אשמה כי נהרגו יותר פלסטינאים חפים מפשע!  (לת) רחל - מרצ
  • 16:34
  • 24.12.12

13 אני מציע להם לערער על הקביעה הזאת בבג"ץ. מן הסתם בג"ץ יאמר שזו זכותם הטבעית  (לת) לא משפטן
  • 16:47
  • 24.12.12

14 רגע, זה לא ארגון אנטי-שמי חסר אמינות וחדור שנאה לישראל? והכי יפה: "נהרגו גם 169 פלסטינים"... זה היה לא בכוונה, סתם.  (לת) תעמולה צבועה ומגעילה
  • 17:04
  • 24.12.12

15 ממתי תקיפת אמצעי תקשורת זה פשע מלחמה ???  (לת) קורמורן
  • 17:14
  • 24.12.12

16 החמאס ביצע פשעי מלחמה ? לא יכול להיות......אנחנו המומים........  (לת) דני
  • 17:14
  • 24.12.12

17 גם כן אירגון לזכויות אדם, מגנים כביכול את החמאס בשביל שיוכלו לגנות את ישראל שתקפה בסיסי טרור המתחזים למתקני תקשורת לאו
  • 17:21
  • 24.12.12

כל מקום שיורים ממנו טילים על אוכלוסיה אזרחית הוא בסיס טרור גם אם הוא מזדייף כבסיס תקשורת. מה לא ברור פה, ברוך?

18 זה לא מופיע באתר שלהם  (לת) איכא דאמרי
  • 18:15
  • 24.12.12

19 נגד מי התביעה הקנטרנית שלנו. ? האם ישראל מכירה במדינת עזה ?  (לת) סליחה ?
  • 18:28
  • 24.12.12

20 לאן התדרדרנו? אמיר
  • 19:49
  • 24.12.12

גם עתון הארץ ברוטוס?
כתבה מאוזנת? גם הפלסטינים אשמים?
ארגון זכויות אדם מאשים טרוריסטים?

אני בטוח שהם יכחישו בקרוב

21 הירי מעזה המכוון נגד אזרחי ישראל,נמשך כ-15 שנה.הוא התגבר לאחר ההתנתקות והמשיך והתעצם ב"עמוד ענן" אז היכן היה Human Rights Watch עד היום? יש לי תחושהלא נעימה שהם מבשלים דו"ח חריף במיוחד נגד ישראל ולכן,כדי להצטייר כמאוזנים,באו והקדימו הביקורת הצפויה על חד צדדיות האירגון,בהוצאת דו"ח המבקר את חמאס.  (לת) ייאי
  • 20:04
  • 24.12.12

22 "מתקן התקשורת" היה דירת המסתור והפיקוד של מפקדי הג'יהאד האיסלמי תיקון
  • 00:13
  • 25.12.12

וכרגיל הותקף בנשק קטן מדי שרק פצע אותם קלות.

23 אבל חמאס לא הרג 41 ילדים כמו שעשה צה"ל בהתקפותיו על עזה!  (לת) נאצים לא מתים הם רק מתחלפים
  • 15:53
  • 26.12.12

פעילות
המלצות