המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בתוך זמן קצר וללא אלימות: פונה המאחז הפלסטיני בשטח E1

מאות אנשי כוחות הביטחון פשטו על הגבעה ופינו את השוהים ללא עימותים. האוהלים נותרו בשטח. נתניהו: "נשלים את התכנון ונבנה ב-E1"

מאות שוטרים וחיילים פינו הלילה (ראשון) את המאחז הפלסטיני שהוקם שלשום בשטח E1. במהלך הפינוי לא נרשמה אלימות ובתום האירוע נותר כוח קטן בשטח לוודא ששוהים נוספים לא ינסו לעלות למאחז. האוהלים נותרו בשטח ועדיין לא הוחלט מה לעשות עם הציוד. החל משעות הערב אתמול צרו כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה על המאחז וחסמו את דרכי הגישה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לפינוי המאחז הפלסטיני בראיון לגלי צה"ל. "גם מאחזים יהודיים פינינו ופעלנו לפי החוק", אמר נתניהו. בהתייחסו להחלטת בג"ץ לדחות את פינוי המאחז אמר ראש הממשלה כי "אני מכבד את החלטת בית המשפט למרות שלא הבנתי אותה. אין להם שום מקום להיות שם. בשלב מידי ביקשתי לסגור את השטח כדי שלא יהיו שם התקהלויות מיותרות".

נתניהו סיפר כי הבנייה הבנייה הישראלית ב-1E לא תהיה בקרוב. "זה ייקח זמן, אנחנו נקדם את הבנייה בכל השטחים במדינת ישראל. נשלים את התכנון ותהיה בנייה, זה לא תהליך מידי, זה לא עניין של ימים, זה לוקח את הזמן שלו".

מבדיקת "הארץ" עולה כי המאחז הפלסטיני שוכן ברובו על קרקע פלסטינית פרטית, ועל כן נדרש טרם הפינוי דיון מיוחד של בג"ץ בבירור הסוגיה האם המדינה יכולה לפנות אותו באופן מיידי. מהבדיקה עולה כי לפני כשמונה שנים, בעת הכנת התוכנית להרחבת הבנייה בין מעלה אדומים לירושלים, בדקה המדינה את כל הקרקעות באזור כדי לסמן את אדמות המדינה. בתוכנית ישנה מובלעת של כ-1,500 דונם, מתוך 12 אלף דונם בסך הכל, המסומנת במאגר הנתונים של המינהל האזרחי כקרקע פלסטינית פרטית. קרקע זו אינה מוסדרת בטאבו, אך לפי בדיקת המינהל, סביר שהיא שייכת לאזרחים.

Article video embed code

העילה בגינה מבקש המינהל לסלק את האוהלים היא צו מניעת פלישה טרייה לאדמות מדינה. ואולם, אם מדובר באדמות פרטיות והעילה לסילוק היא פגיעה בלתי חוקית – על המדינה להוציא קודם צו הפסקת עבודות. על צו זה ניתן לערער בתוך שבעה ימים, ורק אם הערעור נדחה – הצו הופך לצו הריסה. עיון במאגר הנתונים של המינהל האזרחי מלמד כי מרבית האוהלים שוכנים באותה מובלעת, ורק אוהלים ספורים ממוקמים על אדמות מדינה.

בהודעת המדינה לבג"ץ נכתב כי "הקמת האוהלים והשהייה במתחם, בהתחשב במיקומו, הינה בבסיסה פעולת מחאה והתרסה המיועדות לגרום למהומות בעלות השלכות לאומיות ובינלאומיות". עוד נטען כי "רובם המכריע של האוהלים הוקם באדמות מדינה מוכרזות באזור המכונה E1, מיעוטם הוקם על קרקע שאינה אדמות מדינה. במועד הקמת האוהלים הומצאו לעותרים צווי פינוי מאדמות המדינה, וזאת מכוח סמכויותיו של הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש באיו"ש".

עוד נכתב כי "על כלל הקרקע שעליה מצויים האוהלים, בין שהינה אדמות מדינה, בין שאינה אדמות מדינה הוציא אלוף פיקוד המרכז ביום 12.1.13 צו בדבר שטח צבאי סגור. השיקול העומד ביסוד הצו הוא החשש הממשי לפגיעה חמורה בסדר הציבורי כתוצאה מהותרת האנשים בשטח, כמו גם החשש הממשי לפגיעה בביטחון, וקיומו של צורך בטחוני דחוף".

לטענת המדינה, "הן הצו בדבר שטח צבאי סגור והן הצו בדבר סילוק פולשים מאדמות מדינה מקנה למשיבים סמכות עצמאית ונפרדת לפינוי האנשים מן השטח. הצו בדבר סילוק פולשים מקנה למשיבים גם סמכות לפינוי האוהלים מאדמות המדינה".

דרישת המדינה הוגשה לבית המשפט סמוך לחצות, חתומה על ידי מנהלת מחלקת הבג"צים, הפרקליטה אסנת מנדל. המדינה מציינת כי טרם הסרת האוהלים היא תשלים בדיקה מדויקת של מיקום האוהלים ובהתאם לכך תהרוס אותם. לגבי פינוי האנשים – דורשים פינוי בהקדם האפשרי. בכוונתם לפעול בדחיפות לפינוי.

אמש הציב צה"ל כוחות ותצפיות שניסו למנוע גישה למקום. למרות זאת, פעילים ותומכים הגיעו דרך ההרים כדי למנוע את ההריסה. הפעילים המתבצרים, בהם ד"ר מוספטה ברגותי, ממובילי המחאה העממית בגדה, הודיעו שיתנגדו לכל פינוי.

במהלך היום אתמול בלמו היועצים המשפטיים של צה"ל את האפשרות לפינוי האנשים מהמאחז. בצבא היה מי שטען כי הצו מתייחס לאוהלים בלבד, ועל כן אין מניעה לפנות את הפעילים. עם זאת, היועצים המליצו שלא להתחכם ולפנות לבית המשפט העליון באופן מסודר.

הפעילים: המאחז הוא מיזם תיירותי

מאז אתמול מונעת המשטרה מפעילים נוספים להגיע למקום, ואף מנעה את הגעתם של הבכירים הפלסטינים סאיב עריקאת וחנאן עשראווי. ארבע משפחות בדואיות מהאזור, הטוענות לבעלות על הקרקע, עתרו לבג"ץ בבקשה למנוע את ההריסה. לדברי מוסטפה ברגותי, "מי שצריך להתפנות אלו המתנחלים מסביב, שהשתלטו על הקרקע מאחר שהפלסטינים הם בעלי הזכות להישאר על אדמתם".

בעתירה, שהוגשה על ידי עורך דין תאופיק ג'אברין, נכתב כי "האוהלים הוקמו על אדמותיהם הפרטיות, כחלק ממיזם תיירותי למשוך תיירים ללימוד המורשת של הבדואים החיים באזור ולעבור את החוויה הבדואית במדבר". על פי העתירה, המיזם מכונה "אלבאדיה" ואמור לכלול "מגוון פעילויות חווייתיות להיכרות עם התרבות הערבית הבדואית, אפיית פיתה על הסאג, טחינת קמח באבני ריחים, טקס חינה וסיפורים מחיי הבדואים. מדובר במיזם עונתי לתקופת החורף והאביב בלבד".

המאחז הוקם לאחר שב-30 בנובמבר, בעקבות המהלך הפלסטיני באו"ם, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את הליכי התכנון של שכונת מבשרת אדומים השנויה במחלוקת בשטח E1 בין מעלה אדומים לירושלים. החלטתו של נתניהו גררה גל של גינויים בינלאומיים וקריאות לממשלת ישראל לחזור בה מההחלטה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 למדינה לא איכפת מהחוק ומבעלות חוקית על הקרקע כאשר מדובר בערבים. בן
  • 23:22
  • 12.01.13

כאשר מדובר ביהודים גם לא איכפת לה. המדינה עושה מה שהיא רוצה ומצפצפת על בתי המשפט.

בהצלחה לפלסטינים במאבקם הצודק וההגון!

02 לא "קרקעפרטית" אלא קרקע סקר, קרי: קרקע, שעליה טענו פלסטינים לבעלות לפני 48 ולא קיבלו. כידוע, בעקבות דוח המאחזים של אשת מר"צ טליה ששון, כל קרקע סקר הפך בהבל פה ל"קרקעפלסטיניתפרטית", אלא ש... דוח המאחזים של אדמונד לוי הופך גם את הקביעה הזאת על פניה ומבטלה לחלוטין!  (לת) כבשה פועה
  • 23:23
  • 12.01.13

03 כל הכבוד למתיישבים הפלשתינאים ובהצלחה!!!  (לת) ירושלמי
  • 23:28
  • 12.01.13

04 The third and most difficult Intifada is on tthe way  (לת) That's it
  • 23:28
  • 12.01.13

05 גאונים  (לת) מלאת הערכה למהלך
  • 23:33
  • 12.01.13

06 כשביבי המושחת והשקרן מעודד את המתנחלים לפרוע כל חוק, אין לו כל עילה לפנות לבית המשפט  (לת) ג
  • 23:34
  • 12.01.13

07 מה הקשקוש הזה של קרקע פרטית? גם מאחזים יהודיים נהרסו על קרקע פרטית.אם אין אישור אין מבנים ואוהלים  (לת) רני
  • 23:36
  • 12.01.13

08 "הארץ" כמה צפוי מצידכם..כותרת מעוררת גיחוח  (לת) אבירם
  • 23:49
  • 12.01.13

09 חיים לוינסון, אתה צדיק גדול !!! אני מאוד מקווה שנציגי הפלסטינים שהגישו את העתירה לבג"ץ יודעים גם הם עובדה כה מכרעת זו  (לת) הארי
  • 23:54
  • 12.01.13

10 טוב מאד!  (לת) ע.
  • 23:55
  • 12.01.13

  •   להוכיח, שוב, שהם בני אדם עשוקים - זה טוב מאד. להוכיח, שוב, שמדינת ישראל איבדה את הלגיטימיות - זה טוב מאד,,,  (לת) עד שיעיפו אותכם משם...
    • 10:38
    • 13.01.13

  •   להוכיח, שוב, שהם בני אדם עשוקים - זה טוב מאד. להוכיח, שוב, שמדינת ישראל איבדה את הלגיטימיות - זה טוב מאד,,,  (לת) עד שיעיפו אותכם משם...
    • 10:39
    • 13.01.13

11 אם זו אדמה פרטית תן להם להשאר, ותן במקביל ליהודים לבנות לידם על אדמות מדינה. אם יהיו שני "מאחזים לא חוקיים", אף אחד לא יכול לדרוש פינוי גזעני רק של יהודים או רק של ערבים. זו הזדמנות שנפלה משמים-וחבל לפספס אותה.  (לת) ביבי-איפה השכל?
  • 23:57
  • 12.01.13

  •   אפילו השמאלנים ב"הארץ" מציינים שזו אדמה פרטית "ברובה" ולא ב 100%...  (לת) אני
    • 01:13
    • 13.01.13

  •   יפה שאלת. ביבי, איפה השכל? והתשובה - אין שכל אילן
    • 02:16
    • 13.01.13

    עושים הכל כדי לא לדבר עם הפלסטינים, נותנים למתנחלים לעשות מה שהם רוצים, מתגרים בכל העולם עם הכרזות מטופשות על בניה ב E1, ואח"כ מתפלאים שמכניסים לכם עיזים באותה צורה בדיוק.
    הזדמנות שנפלה משמים? כן, להבין שאנחנו מחרחרי מלחמה ולקחת צעד אחורה, להתנצל ולהגיד שלא נבנה ב E1, להרגיע את השטח, ולהתחיל לדבר ברצינות עם הפלסטינים.... אבל את מי אני מנסה להשלות, ביבי הפירומן לא יפספס את "ההזדמנות" הזו להמשיך ולחרחר מלחמה..

  •   "אדמות מדינה" אמורות להיות אדמות המדינה הפלסטינית! למה מקימים עליהן רק התנחלויות ליהודים, מה, יש כאן אפרטהייד?  (לת) יוסף הפקיד
    • 06:36
    • 13.01.13

  •   אם האדמה היא פלסטינית פרטית, המאחז שלהם חוקי לגמרי. בניגוד ליהודי.  (לת) ר
    • 06:47
    • 13.01.13

  •   E1 שייך להם atheist
    • 08:45
    • 13.01.13

    אם אתה רוצה לבנות התנחלות משלמת מיסים לפלסטין בעלת אזרחות פלסטינית אך מורכבת מיחידים יהודים

    בבקשה !

  •   אין דבר כזה ״אדמות מדינה״.מדובר בשטח כבוש ולכן על אדמתם הפלסטינים לא יכולים להקים ״מאחז״ ולמדינת ישראל אין זכות חוקית או מוסרית לסלק את הפלסטינים מאדמתם.צריך לקוות ששיטת מאהלי ״חומה ומגדל״ של הפלסטינים תתרחב,תתפתח ותנצח את הכיבוש ותלמד את נתניהו לקח.הציונים השפויים בישראל מאחלים לפלסטינים בהצלחה.  (לת) הדס
    • 09:02
    • 13.01.13

  •   שנבין את מה שאתה אומר : "הגונב מגנב, פטור !"... מנחם
    • 10:16
    • 13.01.13

    אם מישהו גנב את ביתך ומכר אותו לצד ב', ואחר כך צד ב' מכר אותו לצד ג', וכן הלאה, האם ביתך איננו כבר ביתך ?!
    אחרת, אותם הערבים שנמצאים על אדמות ארץ ישראל שמובטחת ליהודים, אז בואו נסלק אותם בכוח, ומכור את האדמות אחד לשני, ולשלישי, כי "הגונב מגנב פטור !",
    ללמדנו, שארץ ישראל הייתה ונשארה אדמתם של העם היהודי בלבד !!!,
    אין שום "אדמה פרטית" של ערבים לא פלסטינים ולא חייזרים, זאת היא הארץ של העם היהודי. נקודה.

  •   סליחה atheist
    • 12:16
    • 13.01.13

    מובטחת ליהודים ?
    כשהיהודים באו לכאן, לפני יותר מ2000 שנה
    לא היה פה מישהו ?
    לא נרצחו ילדים קטנים ולא נאנסו בנות הילידים?

    מובטחת ? זיבבי.

12 מברוק לאחינו הערבים פלסטינאים. אם יצטרפו למאחז פעילי שלום יהודים, אי אפשר יהיה לפנותו: הרי "יהודי לא מפנה יהודי"  (לת) ארנון
  • 23:58
  • 12.01.13

13 מאחז == התנחלות - זוהי התנחלות פלסטינית .... נו גם הפלסטינים לומדים
  • 23:59
  • 12.01.13

הם היו צריכים לשים אנטנה קודם ורק אח"כ לעבור ...

14 קוראים לזה מאבק בלתי אלים. מעניין לא יכולים להיות לממשלת ישראל טענות כלשהן. וחוץ מזה מה פשר הפעולה המהירה הזאת. חשבתי שלוקח שנים לפנות מאחז בלתי חוקי (בעליל....). זה נורא קשה....  (לת) Reuven Holzer
  • 00:04
  • 13.01.13

15 השמאל הקיצוני מתגייס,כצפוי, לשמאל האוייב הפלשתינאי,בחסות כנופיית הבג"צ  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 00:04
  • 13.01.13

16 אין דבר כזה שטחים כבושים, אידיוטים מאיזה ישות כבשנו שטחים אלו?  (לת) ישראלי יהודי
  • 00:16
  • 13.01.13

17 קרקע פרטית רק שזה נוח לכם. גם בית עזרא זה שטח פרטי יהודי ציוני
  • 00:18
  • 13.01.13

מעניין אם זו הייתה התגובה שלכם אם יהודים היו מקימים מאחז על קרקע פרטית יהודית ביהודה ושומרון. הרי גם בית עזרא שייך ליהודים

18 אם ביבי לא בונה שם ואף ממשלה לא בונה שם אז כנראה שזו אדמה של פלסטינים... ליאור קיינן
  • 00:19
  • 13.01.13

אם זה היה שלנו היו בונים שם, רק לפני הבחירות ביבי נובח להרשים את הבבונים מהימין. אחרי הבחירות הוא לא יבנה שם כלום.

19 מעניין מתי תופנה חריצות מעין זו כנגד המאחזים הבלתי חוקיים של המתנחלים בשטחים  (לת) נפתלי אור-נר
  • 00:23
  • 13.01.13

20 מעניין - כשיהודים בונים על קרקע שלהם זה עדיין בלתי. חוקי מיצפטל
  • 00:28
  • 13.01.13

החוקיות היא לא לפי בעלות הקרקע אלא האם התקבל אשור בניה. כיוון שאין אשור מדובר במאחז בלתי חוקי וחובה להרוס אותו לפי פסיקות בגץ בנושא

21 פלסטינים אינם יכולים להיות ״מתנחלים" או להקים ״מאחז״ על אדמתם ובמולדתם.הניסיון לייצר משוואה בין הפלסטינים ובין המתנחלים היהודים גזלני האדמות הכבושות הוא מעשה עיתונאי ופוליטי בזוי ונקלה.כל ציוני שפוי שעדיין מקווה להמשך קיומה של מדינת ישראל לא יכול אלא לייחל לכך שהפלסטינים יצליחו לעשות על אדמתם ככל העולה על רוחם במסגרת מאבקם האזרחי והבלתי אלים כנגד כוחות הכיבוש.המהלך הזה הוא מרגש וגם אירוני ואין פלא שנתניהו נכנס ללחץ.הפלסטינים בכל מקרה ניצחו ובגדול (וגם ישראל השפויה נמצאת בצד המנצח).  (לת) הדס
  • 00:28
  • 13.01.13

22 מי זה השופט שהוציא את צו בהביניים? למה באף עיתון לא מפרסמים את שמו רונן
  • 00:28
  • 13.01.13

מוזר ביותר !!!

23 בשביל מה לקיים בחירות אם השמאל שולט באמצעות בגצ? מר לוינסון התחמן. האם הכותרת מצדיקה פלישה של ערבים ללא אישור? האם מה שאסור ליהודים מותר לערבים? ממתי פלישה לא חוקית מצריכה בגצ כדי לפנות?  (לת) המדינה ירדה מהפסים
  • 00:31
  • 13.01.13

24 עיתון הארץ - עוכרי ישראל  (לת) זאבי
  • 00:49
  • 13.01.13

25 וואו. ה"ארץ" בעד מאחזים. מי חשב שנראה את היום.  (לת) ד
  • 00:49
  • 13.01.13

26 It's a palestenian property --but the fascists could not care less  (לת) benny
  • 00:52
  • 13.01.13

27 הארץ-הראשון שנזעק להגנת הפלסטינים... "בדיקות" העיתון ידועות מאז ומתמיד...  (לת) אמ
  • 00:53
  • 13.01.13

28 אוי הפער בין הכותרת לתוכן מתאים לטמקא אלי
  • 00:58
  • 13.01.13

הכותרת: בדיקת "הארץ" || המאחז הפלסטיני שהוקם ב-E1 שוכן ברובו על קרקע פרטית מתוכנית שהכין המינהל האזרחי עולה כי המאחז שוכן במובלעת של כ-1,500 דונם, המסומנת כאדמה פלסטינית פרטית. צה"ל נערך למימוש ההוראה לפנותו

ובתוכן:
תוכנית ישנה מובלעת של כ-1,500 דונם, מתוך 12 אלף דונם בסך הכל, המסומנת במאגר הנתונים של המינהל האזרחי כקרקע פלסטינית פרטית. קרקע זו אינה מוסדרת בטאבו, אך לפי בדיקת המינהל, סביר שהיא שייכת לאזרחים.

29 כל הכבוד לפלסטינים, חזקו ואמצו יעל
  • 01:11
  • 13.01.13

כל הכבוד לפלסטינים, חזקו ואמצו

30 ושוב ישראל תעשה את כל הטעויות האפשריות..... חלם
  • 01:20
  • 13.01.13

בהצלחה לחלוצים הפלסטינים!

31 הבושה, הבושה. מי חשב לפני ארבעים שנה, שמיטב המוחות המשפטיים העובדים בשרות המדינה יעסקו בהמצאת תירוצים עלובים שכלל אינם עולים בקנה אחד עם חוקי היסוד של המדינה כדי לתמוך במסע נישול מטעם המדינה נגד תושבים פלסטיניים בשטחים? מי חשב שניתן להגיע במדינת ישראל לפריעת חוק ממוסדת שכל מוסדות המדינה שותפים לה ופועלים באחדות מופתית להגשמתה כאילו היתה ערך עליון. הבושה רבותי, הבושה. והשפה העקומה של פרקליטי המדינה ובאי כוחה בפני בית המשפט העליון: תיאור ה'מפגינים', שהם בעצם בעלי הקרקע החוקיים, כ'פולשים' שכל מטרתם לעורר מהומות, כאשר צבא שלם יושב להם על הראש וצוות שלם של משפטנים ישראליים מטכסים עצה כיצד לסלקם מהמקום. האם המשפטנים הללו יכולים להסתכל בראי מבלי לחטוף בחילה קשה?.  (לת) אליה
  • 01:44
  • 13.01.13

32 רגע שנבין, אז הארץ בעד התנחלויות ומאחזים? מצויין נא להקים מאות מאחזים ימניים על קרקע פרטית....  (לת) מתי סוגרים את הארץ?
  • 02:25
  • 13.01.13

  •   רגע שתבין, שטחי יו"ש הם שטחים כבושים השייכים לפלסטינים ואין ליהודים וגם לא לחובשי כיפות סרוחות הזכות להתיישב בשטחים הכבושים. התנחלות של הפלסטינים זה עניין לטיפולו של אבו מאזן ולא של נהנתניהו.  (לת) מתי סוגרים את ערוץ 7 ??
    • 10:57
    • 13.01.13

33 במערכת שכחו להוסיף: "נפתחו שערי הגיהנום, יא יאהוד! המאבק העממי התחיל! וווא, ווא, ווווווא מה יהיה לכם!" מודרניסט .
  • 02:27
  • 13.01.13

במערכת שכחו להוסיף: "נפתחו שערי הגיהנום, יא יאהוד! המאבק העממי התחיל! וווא, ווא, ווווווא מה יהיה לכם!"

34 נחמד! פתאום הארץ בעד מאחזים  (לת) תומכי מאחזים
  • 02:53
  • 13.01.13

35 צבא הכיבוש פושט על "באב אל שמס" - שער השמש העולה - ולא "כוחות הביטחון" - כדי לדאוג לעוד נדל"ן מיוהד  (לת) "כוחות הביבי-טוחן"
  • 03:03
  • 13.01.13

36 ככה צריך חוק אחד לכולם. תמשיכו לבדואים בנגב  (לת) פיני
  • 03:14
  • 13.01.13

37 ככתוב בספרי הקודש. . . מני
  • 03:43
  • 13.01.13

אין בושה ליהודים. . .
אמר אדוני צבאות. . .

38 הפיתרון לכל סוגיית הקרקעות הוא אימוץ מיידי של דוח  (לת) אלינוכם
  • 03:46
  • 13.01.13

39 מה הצורך הבטחוני הדחוף? הפחד המשתק מהימין הקיצוני? בושה למערכת הבטחון מדאיג
  • 04:05
  • 13.01.13

צהל הופך למריונטות של הימין הקיצוני

40 חבל שלא היתה הנחישות הזאת בסבסטיה ואלון מורה. "אבן מה טיפש זרק לבאר, אלף חכמים לא יוכלו להוציא" (שם, שם..)  (לת) Raanandu
  • 04:58
  • 13.01.13

41 כדאי בהזדמנות הזו לנצל את המומנטום ולפנות עוד כמה מאחזים של המשאל והערבים במדינה.  (לת) רעמסס
  • 05:34
  • 13.01.13

42 פרט אחד מאוד חשוב חסר בידיעה: מה היתה הכרעת בג"ץ בנוגע לדרישת המדינה?  (לת) מ.
  • 05:39
  • 13.01.13

43 ישראל אלה
  • 06:09
  • 13.01.13

כן הנושא הוא ישראל,
מדינה נאורה שנוהגת בשטחים בפאשיזם. יש חוק ליהודים (70 מאחזיםלא חוקיים על אדמה נגזלת), וחוק למי שאינו יהודי גם אם האדמה עליה הקים את המאחז היא שלו. ב-ו-ש-ה!!!!!!!

44 אני רק שאלה: למה את מגרון ודומיו לוקח לפנות עשר שנים ויותר, למה התנחלויות על קרקע פלסטינית פרטית לא זזות לשום מקום גם אחרי פסיקת בג"ץ, ואילו את המאחז הפלסטיני מפנים בתוך כמה ימים מהקמתו?  (לת) בארשבעי
  • 06:14
  • 13.01.13

45 הכפר החדש הוא ערבי כבר מאות שנים. באהל שהקמנו אתמול נולד סבא של סבא שלי.  (לת) מוחמד
  • 06:18
  • 13.01.13

46 הכפר החדש הוא ערבי כבר מאות שנים. באהל שהקמנו אתמול נולד סבא של סבא שלי.  (לת) מוחמד
  • 06:18
  • 13.01.13

47 הסילוק בנגרה
  • 06:24
  • 13.01.13

ביבי אתה גדול . אולי אפילו אצביע עבורך בעולם הבא כנראה שב22 לחודש אם אלך ויהיה מזג אועיר טוב אצביע בעד הבריטי פריי החולה או אולי זועבי ?

48 אח יה ביבי איזה גיבור אתה על חלשים נראה אותך מפגין נחישות כזאת דלהשמטה כלפי החברה שלך , נוער הגבעות הרב לי חושך ועוד. הספירה לאחור נמשכת  (לת) עמנואל
  • 06:31
  • 13.01.13

49 נתניהו נחוש להוכיח לעולם שהציונות שווה גזענות מיואש
  • 06:37
  • 13.01.13

אני זוכר שכתלמיד למדתי על החלטת האו"ם המזעזעת שהשוותה בין ציונות לגזענות. נאום הגהנה של שגרירנו באו"ם חיים הרצוג והאקט הסמלי של קריעת דפי ההחלטה נחרתו בזיכרון כמעשה התרסה אמיצה של עם קטן ונרדף כנגד עולם עויין ושטוף שנאה. אבל היום בנימין נתניהו וחבר מרעיו באיים להוכיח לי שהאו"ם דווקא צדק והציונות אכן שווה גזענות.

50 כפי שאמר נפתלי בנט - אנחנו היהודים לא אוביקטיבים אנחנו דואגים למדינת ישראל ישראל!  (לת) שפכטל
  • 06:43
  • 13.01.13

51 איזו בדיחה, הרי בגדה עשרות מאחזים של יהודים, שאיש לא חשב אפילו לפנותם...  (לת) אפטהייד=חוק אחד ליהודי וחוק אחר לערבי
  • 06:46
  • 13.01.13

52 הארץ עיתון שמעודד אפרטהייד כלפי יהודים.  (לת) בושה
  • 07:01
  • 13.01.13

53 הגיע הזמן  (לת) מזמן
  • 07:13
  • 13.01.13

54 אם זה פלסטינים על אדמתם אורי זקהם
  • 07:14
  • 13.01.13

הצבא והמשטרה מהירים מאד לפעול.
אם אלה שותפיהם המתנחבלים הם לא זזים.

55 איך שויינשטיין הרדום הזדרז ביום ששי בלילה להומיא חוות דעת "מנומקת" שפינוי ההאחזות דחופה ומהווה צורך בטחוני. משום מה לא יצא בחוות דעת כאלה במרוצת 3 שנות כהונתו האומללה בעשרות מקרים של מאחזים יהודיים לא חוקיים! במקרים ההם ויינשטיין אינו מוטרד מהפרת החוק או מסכנה של מהומות ושפיכות דם. שמעון התרסי
  • 07:16
  • 13.01.13

ואגב, האם ויינשטיין מטפל באותה דחיפות בנושא הבוער של העסקת עובדת לא חוקית בביתו?

56 מצוין, עכשיו בבקשה להמשיך לשאר המאחזים הלא חוקיים שמוליק כהן
  • 07:19
  • 13.01.13

בין אם הם מאוכלסים על ידי ערבים ובין אם הם מאוכלסים על ידי יהודים.

57 האם לא צריך אישור מהשלטונות לבנות גם על קרקע פרטית?  (לת) שאלה למבינים
  • 07:33
  • 13.01.13

58 אין גבול לצביעות, לדו-פרצופיות, לחמדנות של המדינה הזאת. מדינה חמדנית וברוטלית
  • 07:46
  • 13.01.13

"הקמת האוהלים והשהייה במתחם, בהתחשב במיקומו, הינה בבסיסה פעולת מחאה והתרסה המיועדות לגרום למהומות בעלות השלכות לאומיות ובינלאומיות"

59 יש לפנות את מעלה אדומים ,כמו גם את כל אותם התנחלויות שקמו במטרה לפגוע ביכולת של הקמת מדינה פלסטינית.  (לת) רונן
  • 07:55
  • 13.01.13

60 ביביהו, חמדן וגזלן שכמותך, אינך מייצג את העם אלא את החזירות שלך בלבד, לך לפני שתגרום אסונות נוספים! אחת העם
  • 07:56
  • 13.01.13

לא רק גזל וחמס אתה מביא, אלא בקרוב גם חורבן המפעל הציוניעל ידי הבאת מדינה דו-לאומית. די, מספיק גזלת, החרבת והרסת. לך ועזוב אותנו ממך!

61 יש לפנות את מעלה אדומים. היא הוקמה במטרה אחת ,והיא. לפגוע ברצף הגאוגרפי של מדינה פלסטינית. גם על שארם (אופירה) אמרו שתישאר בידי ישראל לנצח.  (לת) רונן
  • 07:58
  • 13.01.13

62 "פולשים לאדמות מדינה"?? מדוע לא מסלקים את הפולשים היהודים?? או איך ביבי אמר: ""גם מאחזים יהודיים פינינו ופעלנו לפי החוק".... חהחהחהחה.  (לת) מנסר בתים
  • 07:59
  • 13.01.13

63 המלה "פלסטיני" באה מהמלה "פלישתי" שפירושה - "פולש" !!! למי שלא ידע... מנחם
  • 08:19
  • 13.01.13

ובאמת, הערבים שפלשו לארץ ישראל במאה השביעית לסה"נ, קיבלו את השם הזה מאומות העולם, ואפילו סיגלו לעצמם את השם הזה, שכל כך מסמל את הרצון של המוסלמים לפלוש לכל קצוות תבל.
מבחינה אתנית, כל הערבים במדינות ערב, מקורם ותרבותם בחצי האי ערב, הם אינם "ילידים" של המקומות אליהם הם פלשו.
למשל,
היהודים שהיגרו למדינות ערב, או מדינות אירופה, לפני המאה השביעית לסה"נ, מעולם לא נחשבו לילידי המדינות הללו, אלא, ל-"עם גולה" שגלה מעל אדמתו ארץ ישראל.
היהודים מעולם שכחו מאין הם באו, ולאן הם רוצים לחזור, אפילו אחרי אלפיים שנה !!!
הערבים, בניגוד ליהודים, מתנכרים למולדת שלהם בחצי האי ערב, ומנסים בכל מקום אליו הם פלשו, להיאחז, היאחזות בכוח הכיבוש, ואחר כך, מעמידים פנים, כאילו הארץ שייכת להם, כיוון שהם "נולדו..." שם...
ככה קרה, שלערבים נוצרים הרבה "עמים..." כמו הפלסטינים, ולא פלא, שלמשל הערבים ברצועת עזה, ידרו הכרה באו"ם בתור "עם" שונה, מהערבים ביהודה ושומרון, שגם הם דורשים הכרה של האו"ם, בתור "עם " נפרד.
מול מציאות זאת,
מדינת ישראל חייבת לגבש תהליך פוליטי/צבאי/חברתי, שבסופו של התהליך, יפונו כל הערבים מארץ ישראל לתוך אחת או יותר ממדינות ערב הקיימות.

64 עדיף על פיגועים-כל הכבוד על ההפנמה המהירה של הציונות.  (לת) מאיר
  • 08:22
  • 13.01.13

65 למה ממשלת נתניהו לא מגרשת זרים מפגינים?  (לת) אין ארץ באירופה שתאפשר לזרים להפגין
  • 08:32
  • 13.01.13

66 "הארץ" בעד מאחזים ערביים בארץ ישראל ונגד מאחזים של יהודים  (לת) פתאטי
  • 08:34
  • 13.01.13

67 'אינה מוסדרת בטאבו,... סביר שהיא שייכת לאזרחים' משפט מפתח לדיווח הדו-פרצופי של הארץ כשזה נוגע להפרת חוק ע"י יקיריהם הפלשתינים... דמיינו קוראים יקרים את הכותרת ואת תוכן הדיווח לו דבר זהה היה מבוצע ע"י מתנחלים שנואי נפשו של שוקן.....  (לת) אבי.ש
  • 08:55
  • 13.01.13

  •   תיקון ל"המתנחלים שנואי נפשו של שוקן..." גם של רוב העם. לולא המתנחלים מדינת ישראל על אזרחיה היתה גן עדן. היום, כציטוט הקוזאק של פוטין, היא גן עדן, אבל רק למתנחלים....  (לת) הפראיירים נושאים את הטפילים על גבם
    • 10:43
    • 13.01.13

  •   בתור מגיב בשכר ( של ה- NIF ? ) היית אמור לפחות לדעת שהמתנחלים עובדים ומשלמים מס הכנסה וגם משרתים בצבא דרך אגב...אבל מה חשובות העובדות כשאתה בטרנס של השמצה...  (לת) אבי.ש
    • 12:58
    • 13.01.13

  •   במה אתם עובדים, אבי? שמאי בבית כנסת במאחז פשע, גבאי בית הכנסת, מלווה ילדים, מלווה זקנים, מנקה שירותים בישיבה, קמב"ט, סמב"ט, צ'יזבאט, וגורפים משכורות עתק משוחררות ממסים, והמתנדבים לצבא מביניכם משרתים 15 חודש במקום 36 = כמה נוחים חיי הטפיל.  (לת) מגיב בתשלום של ה- CFI
    • 16:12
    • 13.01.13

68 לא צריך יועצים משפטיים ובג"ץ. כתב הארץ כתב חוות דעת לפיה יש לתת 7 ימי התראה. הוא בדק ומצא כי השטח הוא אדמה פרטית. מעכשיו, בכל עימות אלוף הפיקוד וראשי החמאס ישבו במטבחם של חיים לוינסון ושוקן ויקבלו הנחיות משפטיות איך להמשיך.  (לת) איתי
  • 08:56
  • 13.01.13

69 איפה בנט? הוא הרי נגד פינוי ערבים ויהודים... עומר
  • 09:01
  • 13.01.13

האם מישהו נתקל בתגובה כלשהי מבנט השקרן????

70 מאחז "לא חוקי" שכחתם לציין. "לא חוקי"!!!!!!!!  (לת) אהרן
  • 09:17
  • 13.01.13

  •   הלו, אהרון, אין מאחז חוקי..... כל מאחזי הפשע של הכיפות הסרוחות אינם חוקיים. אז מה חדש??? חוץ מזה, החוק לא חל על אזרחי מדינת פלסטין, להם יש חוקים שלהם.  (לת) שתי מדינות לשני עמים
    • 10:45
    • 13.01.13

71 300 אלף יהודים מתנחלים. כמה זמן לוקח לפנות מאחז פלסטיני על קרקע פלסטינית? יומיים. מדינת גזע.  (לת) כמ
  • 09:20
  • 13.01.13

72 כיתור, כיתור צעקו הכותרות בעיתון. ולקצרי הזכרון הכיתור עמד בראש הכותרות של הארץ. לא כיתור ולא נעלים. ומעניין איך פתאום נחתה לה הארמיה המצרית השלישית בלב אזור E1, נחיתה מפתיעה באישון לילה שהצריכה כיתורה על-ידי כוחות צה"ל ועל-ידי עורכי עיתון הארץ..  (לת) אבו-4
  • 09:45
  • 13.01.13

73 כאשר מוקם מאחז הארץ דורש להורידו מיד כדי לא לקבוע עובדות בשטח.  (לת) לוגי
  • 09:58
  • 13.01.13

74 סנטימטר אחד מאדמות המדינה הקדושה הם לא ייקבלו, סנטימטר ! (חוסני מובראכ, המו"מ על קו הגבול בטאבה) הגיע הזמן להחיל את חוקי המזרח התיכון על הערבים. כן, גם עליהם. כל קרקעות המדינה עד נהר הירדן - שייכות בדין למדינת ישראל.  (לת) אינפיניטי
  • 09:59
  • 13.01.13

75 י ש ר א ל - א י ב ד ה - א ת - ה ל ג י ט י מ י ו ת !  (לת) עוקרי עצים וסותמי בורות מים - לא יזכו לרשת את הארץ הזו !
  • 10:06
  • 13.01.13

76 המונח ״אדמות מדינה״ בקונטקסט הישראלי-כיבושי הוא פטנט מקורי שנועד לגנוב ולהשתלט על האדמות בשטחי הכיבוש , והתמקד בתוכנית לשלול מהפלסטינים אפשרות לרצף גאוגרפי ולחבל בפוטנציאל הפיתוחי שלהם ובמקורות כלכלתם. ״אדמות מדינה״ תרמית ישראלית המפרה את החוק הבינלאומי ואת אמנת ג׳נבה ה-4, ומקורו בחמדנות ואלימות, האליל שישראל הלאומנית סוגדת לו עד שיתפוצץ !  (לת) אבות הטומאה
  • 10:19
  • 13.01.13

77 למה שנתניהו פשוט לא ינסר את האוהלים ויעביר אותם לגבעה ממול, נשמע סבבה אחלה יאללה.  (לת) יאללה אחלה
  • 10:31
  • 13.01.13

78 עיתונאים ישראלים לא נכחו בשטח וכלל לא מפריע להם להשתמש בהודעות של דובר צה״ל ודוברות משטרת ישראל שמציגים מצג שווא אודות האירוע.על פי הפלסטינים הפינוי היה אלים וברוטלי ואפשר להאמין על רקע התנהלות הצבא והמשטרה באירועים אחרים.  (לת) סתם אחד
  • 10:43
  • 13.01.13

79 איפה היצירתיות של ביבי ,ש"ס וחבורתם? בואו נעשה להם גיור חפוז נוסח הורקנוס;ובא לציון הגואל ולעזהריה הגאולה..אלי ישי יעשה על זה אחלה תשדיר בחירות ורק יחליף את היהודי בפלסטיני..  (לת) ייאי
  • 11:21
  • 13.01.13

80 בקצה המצוק.. ייאי
  • 11:29
  • 13.01.13

מה שביבי עושה בe1 הוא סימפטום למצב,זהו קצה הקרחון והנה ואנו כבר בקצה המצוק:
ד"ר גלעד נתן:הועבר ממרכז המידע של הכנסת לארכיון בנימוק שמתח ביקורת על פוליטיקאים במאמריו.
פרופ' פלדחי: מאוני' ת"א הוזמנה למפגש ממשלות גרמניה וישראל, אך השתתפותה טורפדה על ידי היועץ עמידרור בשל עמדותיה הפוליטיות.עמיתיה הישראלים של פלדחי הוכיחו בפומבי, בעת פתיחת הכנס, את נתניהו באוזני הקנצלרית על הפסילה של פרופסורית רק על שום דעותיה הפוליטיות הרדיקליות. נתניהו מצא את עצמו כתלמיד נזוף המסביר את עצמו באוזני המנהלת.
הסטיסטיקן הממשלתי:העיז לומר שהממשלה אחראית לשוד הפנסיה הגדול;ופוטר.
משה פייגלין:ח"כ מהליכוד, בתכנית "העולם הבוקר",קרא לסירוב פקודה במקרה של פינוי יישובים הוא הוסיף תימוכין מהמקורות ואמר: "רק בשבוע שעבר קראנו את פרשת המיילדות העבריות שלא צייתו לפקודה של פרעה. לפעמים זו חובה לא לציית".
נפתלי בנט: יושב-ראש "הבית היהודי",שותפה פוטנציאלית להרכבת ממשלת נתניהו הבאה
קבע כי יעדיף להישלח לכלא - ובלבד שלא ייאלץ להשתתף בפינוי יישובים.
בינימין נתניהו:ראש ממשלה,עולה לרגל קבוע אל הרב עובדיה יוסף,האחרון מכבדו בצ'פחות פטריכאליות משל ביבי תלמיד סורח בישיבתו ובברכות משל הרב עובדיה היה משה רבנו.ביבי התחייב בנאום בר אילן לשתי מדינות לשני עמים והנה התבשרנו מנעריו (חוטובלי,סער,ארדן..),שדברי רוה"מ היו רק תרגיל טקטי.מנהיגי אירופה ואובאמה:הוא שאמרנו שנתניהו שקרן ולא אמין..
ואני:הדיוט ורויזיוניסט,הרואה שהליכוד וחבר מרעיו,מביאים אותנו למדינה שחופש הביטוי בה הוא חטא (כך מגיעים לדקטטורה),למדינה תאוקראטית,למדינה שבה הדרת נשים מובנת מאליה,למדינה דו-לאומית ואפרטהייד (=לא ציונית ולא דמוקראטית). זיכרו זאת כל הבוחרים בביבי:אתם ממליכים את האטד הקוצני ומכחידים את יותם !

  •   אכן כן, אמן ואמן. אפשר היה לסכם אולי במשפט אחד: שנות השלושים של המאה שעברה חוזרות - ובגדול!  (לת) חפתליהו גזית
    • 11:50
    • 13.01.13

81 ללא אלימות?! מה לכתבי הארץ אין פייסבוק? החיילים היכו ועצרו עשרות, אולי יותר. מספיק עם השקים, ממתי הארץ פשוט מאמינים לשקרים של דוברי המשטרה?  (לת) בן
  • 11:49
  • 13.01.13

82 הפלסטינים מתנגדים פסיבית. המתנחלים זורקים אבנים ותוקפים את חיילי צה"ל רבותי, מהפך!
  • 12:41
  • 13.01.13

המתנחבלים מביאים עלינו את סופה של מדינת ישראל.

83 הפלסטינים מתנגדים פסיבית. המתנחלים זורקים אבנים ותוקפים את חיילי צה"ל רבותי, מהפך!
  • 12:41
  • 13.01.13

המתנחבלים מביאים עלינו את סופה של מדינת ישראל.

84 כי אצלכם כל מה שנוגע לערבים הוא לבן ונקי ללא שום פגמים ובעיות אפילו שמפנים אותם הם בסדר. לא רלוונטי
  • 13:18
  • 13.01.13

יושרה, כבר אמרנו.

85 נתניהו והצהרותיו קוראת קבועה
  • 15:31
  • 13.01.13

אינו מתבייש או מניד עפעף בעת שהוא מספר את הבדיות שלו.
עד מתי? כמה טוב שאנשים רמי מעלה כחיים ויצמן ז"ל, שהקדיש את חייו לבנית בית יהודי בפלסטינה, איננו חווה את מה שאנו חווים היום במדינת ישראל.

86 יש תמונות ו26 מפגינים פצועים שמוכיחים שהפינוי היה אלים מאד  (לת) אזרח מודאג
  • 16:05
  • 13.01.13