הותר לפרסום || אוסטרלי בשירות המוסד נכלא בזהות בדויה בישראל והתאבד; אוסטרליה פתחה בבדיקה

לפי התחקיר, בן זייגר עלה לישראל, גויס לשירות המוסד, "סרח" ונכלא בתא השמור ביותר במדינת ישראל - ולמרות השמירה הקפדנית הצליח להתאבד. אוסטרליה שינתה הבוקר את גרסתה לפיה לא ידעה על המקרה עד מותו

האסיר הביטחוני שהתאבד בכלא איילון ב-2010 היה בן זייגר, או בשמו העברי בן אלון, ובשם נוסף (בדרכונו האוסטרלי) בן אלן, איש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, יליד אוסטרליה, וגופתו הועברה לקבורה במלבורן – כך דיווח אתמול הכתב האוסטרלי טרבור בורמן, בתחקיר מיוחד בסידרה התיעודית "כתב זר" של רשת איי.בי.סי האוסטרלית. זייגר כונה בתחקיר האסיר X, שכן הוא הוחזק בזהות בדויה בכלא, ואפילו שומריו לא ידעו במי מדובר. שר החוץ האוסטרלי בוב קאר אמר במישדר לבורמן כי הפרשה לא הובאה לידיעתו וכי ידרוש הסברים מישראל.

אולם לפנות בוקר הודיע דובר מטעמו של שר החוץ של האוסטרלי כי דיפלומט בשגרירות אוסטרליה בתל-אביב עודכן על ידי הרשויות בישראל לגבי מעצרו של האזרח האוסטרלי, אך לא העביר את המידע למטה בקנברה בערוצים המקובלים. עקב כך הורה קאר על פתיחה בבדיקה מחודשת של התנהלות הרשויות האוסטרליות בפרשה.  

בשלב זה לא פנתה ממשלת אוסטרליה לישראל בבקשה לקבלת הבהרות. דובר רשמי מטעם משרד החוץ בקנברה אמר ל"הארץ" כי משפחתו של האזרח האוסטרלי לא ביקשה סיוע נוסף מהממשלה מלבד העברת הגופה ולא ביקשה שהפרשה תיחקר או תיבדק. דובר מטעמו של שר החוץ קאר טען כי הבדיקה הפנימית שתתקיים "עשויה לכלול או לא לכלול" פנייה לישראל לקבלת הבהרות.

בתחקירו טען בורמן שפרשת מעצרו ומותו של זייגר אלון אפופה בסודיות רבתי ומאשים את ממשלת ישראל בהסתרת מידע ובטיוחו. היום (רביעי), לאחר שהותר פרסום הפרשה, הודיע השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) על ביטול סקירתו המסכמת במליאת הכנסת, מחשש שישאל על הפרשה. ח"כ אחד טיבי (רע"מ-תע"ל) תקף אותו ואמר: "אהרונוביץ' לקה הבוקר ב'שפעת אוסטרלית' וביטל את בואו לכנסת".

לפי תחקירו של בורמן, איש המוסד שנאסר בחשאי היה במותו בן 34, נשוי לישראלית ואב לשניים. הוא נמצא תלוי בתאו, באגף מבודד ותחת השגחה מתמדת. הלווייתו נערכה במלבורן לאחר שבוע. לדברי בורמן, איש המוסד היה "האסיר איקס", שפרטים עליו נמסרו באתרי אינטרנט מחוץ לישראל אך לא בה ושזהותו לא אושרה עד כה בידי שירות בתי הסוהר או גורם ממשלתי אחר. "זהו אחד הסודות הרגישים ביותר של קהילת המודיעין בישראל," לדברי בורמן.

התחקיר קובע כי זייגר הוחזק בכלא איילון מאז תחילת 2010 בבידוד מוחלט מהעולם, ללא ביקורים, ושוכן בתא שנבנה לצורך החזקתו של יגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין. זהותו של האסיר מהמוסד הוסתרה גם מסוהריו. לדברי בורמן, צו איסור פירסום מנע מהעיתונות הישראלית לדון בפרשה, למרות מחאות של עמותות העטוסקות בהגנה על זכויות האזרח. היועץ המישפטי של האגודה לזכויות האזרח, דן יקיר, סירב להגיב על כך במישדר, לדבריו כדי שלא להפר בכך את צו איסור הפירסום.

תחקיר איי.בי.סי מציין כי מותו של זייגר בכלא הגביר את המסתורין סביב עבודתו במוסד והרקע למעצרו, משום שנמצא תלוי בתאו למרות מערכות המעקב המשוכללות שנועדו לסכל התאבדויות. הסוהרים שגילו את זייגר ניסו להחיות אותו, ללא הצלחה.

גופתו הוטסה למלבורן, שם נקבר בבית העלמין היהודי "חברה קדישא" בפרוור ספרינגוייל, ב-22 בדצמבר 2010, שבעה ימים לאחר מותו. משפחת זייגר וחבריה סירבו לשוחח עם תחקירני רשת איי.בי.סי. משפחת זייגר מתגוררת בפרוור המלבורני מלוורן וידועה היטב בקהילה היהודית האוסטרלית.

לטענת בורמן, שירות הביטחון האוסטרלי, אסי"ו, חושד מכבר שיהודי אוסטרליה מאותרים כמגוייסים-בכוח למוסד, ולאחר הצטרפותם למוסד משנים את שמותיהם כדי להעלים מהם נימה אירופית או יהודית. בעזרת השמות הנשמעים "אנגלים" הם מנפיקים דרכונים אוסטרלים חדשים ונשלחים למדינות ערב ולאיראן. איש אסי"ו לשעבר, וורן ריד, אמר במישדר כי אוסטרליה וניו זילנד הן מדינות מושלמות לכיסוי מודיעיני – "תמימות, נקיות, טובות. זה מועיל מאד בעבודת מודיעין".

משרד החוץ האוסטרלי אישר כי דרכון על-שם בן אלן הונפק לבן זייגר, שנודע גם כ"בן אלון". שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, שהותקל בידי הכתב בורמן, אמר כי הטענות שהובאו בתחקיר מדאיגות אותו וכי ידרוש מישראל הסברים לפרשה. הקושי בטיפול האוסטרלי בפרשה, אמר בתחילה קאר, נעוץ בכך שמשפחת זייגר לא ביקשה כל סיוע קונסולרי בעת מאסרו. בהעדר תלונה של משפחת זייגר, אין מקום לטיפול מעמיק של ממשלת אוסטרליה, הוסיף קאר. המאסר נודע לשגרירות אוסטרליה בישראל רק לאחר מותו של זייגר אלון, לדברי קאר.

אשר לעילת מאסרו של איש המוסד, לדעת וורן ריד מהשב"כ האוסטרלי, "מדובר בהכרח בריגול, בגידה, במידע רגיש ביותר שאם יוודע לאחרים יהווה איום ביטחוני מיידי על מדינת ישראל".

השתתף בהכנת הידיעה: יהונתן ליס


 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בריה"מ בתקופת "שמש העמים" רק עם מאגר ביומטרי, מצלמות ברחובות, איכון של הניידים, איתוראן בכלי רכב... בקיצור, ג'ורג' אורוול היה ממש חסר דימיון!  (לת) Eddie Shor
  • 08:54
  • 13.02.13

02 אז למה צריך היה להסתיר המידע כל השנים? מי מחפה על מי ? ממה ההמסד מפחד? מי אולי חיסל את בן זייגר? ולמה לכל העולם היה מותר לדעת על כך כבר אתמול ושלשום ואנחנו היינו צריכים לחפש ולפשפש??  (לת) יורם טלמון
  • 08:55
  • 13.02.13

03 סליחה, אבל נמאס מהיחס של האנשים במדינה הזאת, פשוט נמאס park in ho
  • 08:56
  • 13.02.13

ואני יודע שאתם לא צריכים אותי
כבר עזבתי מזמן
וכן, הייתי לוחם 3 שנים בגבעתי

04 לא מבין מה הרעש. פרשה דמיקולו. אליפלט
  • 09:00
  • 13.02.13

א. מדובר באזרח ישראלי. האוסטרלים מוזמנים להוציא את האף שלהם.
ב. לא מדובר באדם מהשורה, או אסיר פוליטי, אלא במרגל. אני מניח שזה חלק מהסיכון הקצועי שאתה לוקח על עצמך עם התפקיד.
ג. רשויות הביטחון לא חייבות לדווח לעיתון הארץ על כל מרגל שנחשד כסוכן כפול.

05 יש לו כאן אשה וילדים.למה היא שתקה?  (לת) tush
  • 09:04
  • 13.02.13

06 רק דבר אחד.הוא היה תושב ואזרח ישראל,בעל אזרחות כפולה.יש מאות אלפים כאלה.אין להם זיקה למדינת המקור."חוצמזה" אין לתת סיווג ביטחוני גבוה,לבעלי אזרחות כפולה.אני מקווה שהלקח נלמד.  (לת) rubi
  • 09:07
  • 13.02.13

07 הזילות המקוממת של החיים. קל לדמיין אם היה זה הפוך.איזו סערה היה מחולל הקוזאק הנגזל  (לת) k
  • 09:08
  • 13.02.13

08 ריגול במדינה ידידותית לישראל?  (לת) גלעד
  • 09:12
  • 13.02.13

09 הפרשה החדשה חיים קדמן
  • 09:14
  • 13.02.13

"ציטוט מסוף המאמר: מדובר בהכרח בריגול, בגידה, במידע רגיש ביותר שאם יוודע לאחרים יהווה איום ביטחוני מיידי על מדינת ישראל".
ייתכן שמדובר בבגידה או שהוא נחשף והפך סוכן כפול או שהוא בגד עבור בצע כסף אלה הן האפשרויות הסבירות. באשר לטענה "לאיום ביטחוני מיידי על מדינת ישראל" זו הפרזה חסרת בסיס.. סביר יותר שהשמירה על מקורות הגיוס של סוכנים והפעלתם היא מסיבה לחשאיות.

10 המשפחה וממשלת אוסטרליה לא רוצים בדיקה. מתי
  • 09:15
  • 13.02.13

אבל עיתון הארץ דורש בדיקה. מעניין למה?

11 הנסיון לחסיון גורף על הפרשה המביכה גורמים בישראל כשל אורכידאה
  • 09:16
  • 13.02.13

בימי האינטרנט והרשתות החברתיות חובקות תבל, ואל נשכח את ההאקרים החרוצים, לא ניתן להעלים מידע מהציבור, לא ליותר משעות מעטות, על כל פנים, ולכן הנסיון להטיל צנזורה על פרשה שכבר מככבת בכותרות מהדורת האון ליין של החשובים בכלי התקשורת בעולם מעיד יותר מכל על טמטום ההנהגה, שמנסה לנעול את האורווה אחרי שהסוסים כבר נגנבו. מעצרו החשאי של אזרח אוסטרליה בכלא השמור במדינה שנה תמימה ללא משפט, ללא חובת הביאס קורפוס, מבלי שסוהריו ידעו את זהותו או יורשו לדבר אתו, ומותו המסתורי כשהוא נתון במעקב רציף, אינם יכולים לעבור ללא הסבר לציבור (ולמשפחת המנוח) במדינה הנחשבת עדיין לדמוקרטית. מי היה בן זיגייר אלון, מדוע נעצר, איך מת? ואם בכירים כלשהם יאלצו לשלם בראשם זהו מחיר הדמוקרטיה. בדמוקרטיה אסור שבני אדם, ואפילו הנקלים ביותר, ייעלמו כך סתם במרתפי השלטון.

12 שוב נתניהו גורם לישראל נזק בטחוני חמור! אדם לא אחראי
  • 09:19
  • 13.02.13

פעם אחר פעם אנו נחשפים לטעויות החמורות של נתניהו בנושאי בטחון רגישים, וזה רק מה שפורסם...

13 פרשה עגומה שאיננה מביאה לישראל בתור מדינה דמוקרטית -כבוד!  (לת) אלכסנדר
  • 09:24
  • 13.02.13

14 מרדכי מוטלה קידר מחדרה היה אסיר אקס 10 שנים יאיר המפ"מניק
  • 09:31
  • 13.02.13

השופט חיים כהן שדן את קידר למאסר התבטא שזה הוא המעשה הנורא ביותר
שהוא דן בו.מדובר היה ברצח של איש עסקים ארגנטינאי שקידר על פי כתב האישום ביצע למטרות שוד. קידר הוחזק במאסר בבידוד -"האיקסים" של כלא רמלה זה על שמו -10 שנים .הוא החזיק מעמד בזכות משמעת עצמית וספורט
-היה רץ במקום שעות על גבי שעות .בנו של קידר ארז יצא למאבק למען שחרורו,ובשנת 1974 הוא השתחרר. הפילוסוף הצעיר והמבריק משה- "חיים
על פי השכל"- קרוי הפך לידידו הקרוב.

15 ישראל שמאלנית מדי בהתנהלותה עם מרגלים בעיתיים. בכל מדינה אחרת היו מתים מתאונת דרכים תמימה ואף אחד לא היה יודע מזה. למה לכלוא מלכתחילה ? משה
  • 09:32
  • 13.02.13

לת

16 ראשית למה השקר שמכנה אזרח ותושב ישראל- אוסטרלי? מי שבחר לגור ולחיות בארץ הוא אזרח ישראל הכפוף לחוקי המדינה ואינו יותר טוב, או חשוב מאזרחי הארץ שאין להם פספורט נוסף. שנית, האם אוסטרליה, או כל מדינה מערבית אחרת מפרסמת בפרהסיה את מערך שירותי הביון שלה ומצעידה בגלוי מרגלים, פושעים ובוגדים מול מצלמות הטלויזיה? המלחמה בטרור מצריכה חשאיות ומהווה מקרה מובהק שבו זכות הציבור לשרוד, גוברת על זכות הציבור לדעת. איתי
  • 09:37
  • 13.02.13

הקרנבל השמאלני סביב בוגד שהתאבד והנסיון להפכו לקדוש מעונה, רק כדי להכפיש את ישראל ולספק דלק תעמולתי לאויביה, ראוי לכל גינוי.

17 כותרת מטעה - מדובר בישראלי שעלה מאוסטרליה אחד העם
  • 09:45
  • 13.02.13

ישראל הינה מדינת עלייה מיום הקמתה , מאות אלפים ויותר עלו ארצה בעשורים האחרונים , כמוהם זייגר ז"ל .

18 מכל עכבר הסמול גיס חמישי יעשה פיל שאול
  • 09:48
  • 13.02.13

אפשר לחשוב שהוא האוסטרלי הראשון שהתאבד בכלא.

19 הכל פרסומת לבורקס עמיקם  (לת) ת'כלס
  • 09:48
  • 13.02.13

20 ביבי, נקה את השולחן, הוצא את התמונה של שרה'לה מהמסגרת המוזהבת (בזהירות! היא תעשה לך את המוות על כל קמט קטן) - הגש לשימון את מכתב ההתפטרות. כאוהד ביתר י"ם תוכל להצטרף לקשישי ביתר וכרוה"מ לשעבר יוותרו לך על דמי החבר. רק טובה אחת: שלח לי הודעה יום יומים לפני המשחק הבא שלכם עם קשישי סכנין. אני בא!  (לת) הרמב"ם
  • 10:00
  • 13.02.13

21 פרס בכלא איילון גיא
  • 10:04
  • 13.02.13

מה שהכי מעצבן זה היחס אלינו כציבור כמו ילדים מוגבלים שמאכילים אותם בכפית. הרי פרס לא סתם הגיע לביקור אתמול בכלא איילון, הוא בא לבדוק איפה האסיר הזה התאבד. הספין הוא כותרת על יגאל עמיר, המון רגש מזוייף, חיבוק אסירים וציבור שנוצר עם שאלות. למה ככה? אנחנו יותר מזה.

22 The assassination of Mahmoud Al-Mabhouh,took place on 19 January 2010 שזה תחילת 2010, לא?
  • 10:07
  • 13.02.13

בחיסול היו מעורבים "אזרחים אוסטראלים".
החיסול התרחש ב19.12.2010.
ההודעה על מות האסיר המסתורי יצאה ב29.12.2010.
האסיר היה קשור למוסד.
יד המקרה??
1+1=2

23 הדבר הכי מטריד ומציק בגילוי: "שירות הביטחון האוסטרלי, אסי"ו, חושד מכבר שיהודי אוסטרליה מאותרים כמגוייסים-בכוח למוסד". מה זה אומר "מגוייסים-בכח"?  (לת) יויו
  • 10:10
  • 13.02.13

24 אם טיבי וזהבה גלאון מגלים עניין פתאום באסיר שהתאבד ועל אחת כמה וכמה שלא מדובר באסיר ערבי - אני בטוח שיש פה משהו שסיכן את בטחון המדינה  (לת) עמי
  • 10:14
  • 13.02.13

25 הכל בגלל שאחמד טיבי חרג מסמכותו . הוא שכח שהוא הליצן של הכנסת ותכניות הטלביזיה הירודות ביותר.  (לת) נביל מהגליל
  • 10:15
  • 13.02.13

26 מפלטו של כל נוכל סמולן
  • 10:28
  • 13.02.13

שמעתי הבוקר את ח"כ ליברמן, מכריז שחברי הכנסת טיבי, חנין וגלאון "פגעו בביטחון המדינה" בשאלתותיהם בכנסת.
לא מבין, גם אחרי הפרסום בהארץ כיצד נפגע "ביטחון המדינה".
כנראה שהיום, בישראל, מפלטו של כל נוכל איננו הפטריוטיזס, אלא הביטחוניזם.

27 שומר הסף גידי
  • 10:29
  • 13.02.13

ליברמן שר החוץ לשעבר לא מבין מהי מדינה דמוקרטית .
לידיעתו מדינה שבה זכויות האדם נשמרות תוך כדי שמירה על בטחון המדינה.
דרך אגב לא ברור לי מכל פרשת תיק ליברמן הגדול למי נתונה נאמנותו של ליברמן
למדינת ישראל או לפטרונו ולדימיר פוטין.

  •   מי יושב על הברזים? זיכרו שמירי רגב היתה צנזורית מסכים ומפרט מחיפה
    • 11:43
    • 13.02.13

    אם מי שהופקדו בידיו סודות,חיי-חבריו ובטחון המדינה בגד.
    מצידי שיחבוש מסכת ברזל, או יכלא בתנאים של יהונתן פולארד.
    וזכותינו לדעת חשובה פחות מבטחון המדינה.

    לא היה טעם לצנזורה אחרי התחקיר האוסטרלי, אבל תמיד מישהו פה יכול להדליף למקומון באלסקה כדי שיפרסם עם הכיתוב לפי מקורות.ז'

    אביגדור ליברמן -
    האם איש שגדל והתחנך במולדבה הסובייטית, כמו שר החוץ,
    שנאחז עתה בקרנות המזבח, ומתנהג כאילו המשרד שלו בטאבו, האם שר חוץ שלא יכול להתבסם בהישגים לדיפלומטי הישראלית,
    הזהו האיש שישב על ברזי המידע?

    האיש שמעידים עליו שאסף תיקים על כולם (מסורת סובייטית נפלאה) אילו מר ליברמן היה משרת את מדינת ישראל נאמנה ולא במינוי אסטרינות ומסיזניקובים. היתה סמכותו המוסרית קיימת ולא כפי שמצבו כבר שנים השר תחת החקירה.

    מר ליברמן ממנה אנשים הנאמנים לו, גם אם אלו יפרו נאמנות למדינה. כמו השגריר שהדליף לו חומרי חקירה, ומונה לנציגות גדולה וחשובה יותר, בידי הווחוד(הבוס).

    לכן היה ראוי לו לא להגיב.
    או לחזור לחיק חבריו הדיקטטורים ברחבי העולם

28 לפי הארץ מדובר בקנוניה לאומית שפלה בגלל שמישהו 'סרח' ריקיקי
  • 10:33
  • 13.02.13

ממש מגוחך. אנשי מוסד, משטרה, שב"כ, ממשלה, שופטים, עורכי דין, סוהרים ועיתונאים - כולם עושים יד אחת בשביל להסתיר סתם מישהו שסרח. הרי ברור שלא היו מתאמצים כל כך אם לא הייתה סכנה בעצם גילוי העניין. מי שקצת מפעיל את הראש יכול לדמיין סיטואציות שונות בהן עצם גילוי העובדה שהוא עצור יכולה לסכן חיי אדם של אחרים. אבל מה שחשוב זה כותרת בעיתון.

29 י. ליבוביץ 1967: שליטה על השטחים ועל עם אחר משמעותה בהכרח הפיכה מדינת היהודים למדינת השבכ (והמוסד). ארבם
  • 10:58
  • 13.02.13

45 שנה אחרי אפשר רק להתפעל מכושר הראיה של האיש הזה ומעיוורונם של כל שאר היהודים החכמים שתאוות המדינה העבירה אותם על דעתם.

30 יוחזר התא השמור של יגאל עמיר ליגאל עמיר.  (לת) מיכל
  • 11:00
  • 13.02.13

31 הבן אדם מת ב-2010 עכשיו נזכר טיבי לפתוח את פרשה ??? .
  • 11:04
  • 13.02.13

טיבי לא מדבר היום על כל האנשים שנרצחים בסוריה אולי נחכה כמה שנים עד שטיבי יזכר לפתוח את הפה גם על מה שנעשה בסוריה ...

32 עסק הביש הירוקה
  • 11:39
  • 13.02.13

ישראל אינה מדינה דמוקרטית! שוב אותו טאבו. לא מהיום, עם קום המדינה, ישראל מזכירה משטרים אפלים אנטי דמוקרטים בעליל.מכדאי לזכור שמי שמנהל את המדינה, זה אנשי הבטחון שיש להם מדינה שנקראת ישראל.

33 מה זאת אומרת נכלא ? הוא עמד למשפט ? רק לבית משפט מותר לכלוא אנשים ! במדינה דמוקרטית גוף ממשלתי אסור לו לכלוא אנשים ללא אישור בית משפט !!!  (לת) לארנטינה דמינו ? מחר יחליט איזה פקיד שמישהו מאתנו ילך לכלא ?
  • 11:44
  • 13.02.13

34 פרדו, מי הבא בתור? כדי שנדע!  (לת) ג.
  • 11:45
  • 13.02.13

35 בברית המועצות העונש על בגידה היה מוות בשרפה בתנור.  (לת) אנחנו עדיין סוכר
  • 11:45
  • 13.02.13

36 לא צריך להיות גאון בשביל לעשות קישור פשוט ולהעלות השערה שנשמעת סבירה ביותר. אסף
  • 11:47
  • 13.02.13

תחשבו מה עוד קרה בתחילת 2010 (שהתפשל קצת), שהיה קשור גם לאוסטרליה איכשהו; ואולי זה מרמז על מה שעשה הבחור (ע"פ החשדות נגדו). סוכן מוסד צעיר בעל דרכון אוסטרלי שנעצר והועלם "בחודשים הראשונים של 2010" - האם סמיכות האירועים לאותו אירוע נוסף מתחילת אותה שנה היא רק צירוף מקרים?? בקיצור, סתם ספקולציה שלי כאדם מן היישוב - אין לי מושג - אבל קישור בין שני הדברים נשמע לי יותר מהגיוני. ואני בספק אם יפרסמו את הטוקבק הזה.

37 "הצליח להתאבד". מדוע "הארץ" מקבל את הגירסה הרשמית ללא ביסוס? אור לנו
  • 11:47
  • 13.02.13

אני כלל איני בטוחה שבן זייגר אלון התאבד אחרי שנה במעצר מבודד, ללא העמדה לדין, ללא הבאה בפני שופט, כשהוא נתון במעקב צמוד. האם הועמדו הסוהרים שהתרשלו בשמירה על עציר כל כך חשוב (שנכלא בתא שהוקם במיוחד לרוצח ראש הממשלה) לדין? אולי מישהם עזרו לו? ועכשיו משנחשפה מקצת הפרשה העלומה זכות הציבור לדעת מה קרה שם, מדוע העלימו, מדוע טייחו, מדוע נחפז ראש הממשלה לכנס את "ועדת העורכים" הדינוזאורית אתמול כדי להשתיק את הפרסומים? איך קורה שבן אדם, אזרח ישראלי ובעל משפחה נעלם פתאום במרתפי השלטון וגם אחרי מותו אין שום דיווח לציבור? האם ישראל כבר חדלה להיות דמוקרטיה?

38 עכשיו, שזהותו ידועה, יונתן
  • 11:54
  • 13.02.13

לא תהיה בעיה לעתונאים לברר את מקום מגוריו ולראיין את שכניו וחבריו. אולי הם יוכלו לשפוך אור על מה שקרה לו - בתנאי שהתחקירים לא יצונזרו, כמובן.

39 לא ברור? האיש רצח את רבין, ולכן נכלא בתא של יגאל עמיר. הוא גם האיש שיודע מה קרה לאלויס פרסלי ולכן הוא נכלא, כדי שלא ידבר.  (לת) אכלולי סיפרולי
  • 11:54
  • 13.02.13

40 מאיפה לנו שזייגר באמת סרח? אולי הוא חשף שחיתות מאוד עמוקה בשב"כ, ובגלל זה זרקו אותו לכלא והפעילו עליו אמצעי לחץ נפשיים קיצוניים שהביאו להתאבדותו? הרי בישראל טיוח פאשלות זו מסורת ותיקה. ע"ע פרשת קו 300. א'
  • 11:55
  • 13.02.13

מאיפה לנו בכלל שהוא התאבד? אולי מה שהוא חשף היה מספיק מלוכלך כדי שהשב"כ יחסל אותו? איפה הפגיעה הגדולה בבטחון המדינה? האם אפשר לנו]ף ככה בדגל ה"בטחון" בכל פעם ולהשתיק אותנו מלשאול שאלות קשות?

41 מי בכלל אמר שהוא מרגל? איל
  • 11:57
  • 13.02.13

למה מדינת ישראל לא מפרסמת את מה שאפשר מבחינה ביטחונית?
וגם אם נניח והייתה מניעה לפרסם בזמן אמת, למה לא מפרסמים חצי שנה אחרי?
ממה שקראתי אתמול ב"הארץ", הבנתי שכינוס עורכי העיתונים נועד למנוע חשד לפרשה מביכה בעבור גורם ממלכתי - אולי מה שמביך זה שתפסו את האדם הלא נכון? אולי מה שמביך זה שהוא לא באמת התאבד? אולי עצרו אדם חף מפשע?
למה כולם מיד רצים לקבוע את המסקנה שמדובר במרגל?

וזאת הבעיה בדיוק - קומץ של אנשים שאין להם שם ואין להם פנים, מקבלים בשם המדינה החלטות עלומות בחדרי חדרים, מבלי שאין לאף אחד את היכולת לפקח על מה שהם עושים - והתוצאה: אזרח ישראלי (ולחברי "לה פמיליה" שבינינו - יהודי) מוחזק בכלא בלי שאף אחד יודע מזה ובסוף "מתאבד", במקום שלפי המתואר, אין כל דרך מעשית בכלל להתאבד.

ושיא השיאים - כשחברי כנסת "מעיזים" לשאול את שר המשפטים שאלות בנושא - ליברמן קובע שהם מנסים לפגוע בביטחון המדינה!!! כלומר, כבר לא מדובר ב"פרשה מביכה", פתאום זה "ביטחון המדינה".

ואני שואל מה עם הביטחון שלנו? וחוזר ושואל - מי בכלל אמר שהוא מרגל?

42 מה שדי מדהים הוא שבלי לדעת דבר מקבלים את טענת המוסד שהוא סרח והתאבד למה להאמין?
  • 12:04
  • 13.02.13

הרי לב הספור כאן הוא שלוש שנים של שקרים והסתרות מצד המוסד, עטופים בהיסטריה. למה שנאמין עכשיו שהוא באמת סרח ושהוא באמת התאבד?

43 הבחור ישראלי ולא אוסטרלי מתי
  • 12:09
  • 13.02.13

בעל אזרחות ישראלית שרת בצבא ,וגם בעל אזרחות אוסטרלית.

44 אבקש השלמות! - 1. איפה האישה והילדים שעשו עליה עם בן-זייגר? עדיין בישראל? חזרו לאוסטרליה?. 2. איך אפשר "זהות בדויה" ללא שיתוף פעולה מהאסיר? איזה עניין יש לו להסתיר את שמו מפני כל שומר סקרן לסיפור כליאתו?  (לת) ששש...!
  • 12:10
  • 13.02.13

45 לא שווה לבזבז את חייכם בשביל מדינה זו, לא בצבא ולא במוסד  (לת) יוסי
  • 12:12
  • 13.02.13

46 אלי ישי ענה על השאילתות בכנסת: "ישראל היא המדינה הדמוקרטית ביותר בעולם וכולנו צריכים להתברך בה"  (לת) "בצהרי היום"
  • 12:13
  • 13.02.13

47 מי שאל "איך (לכל הרוחות) התאבד" ולא קיבל תשובה?  (לת) הצ'ופצ'יק של הקומקום (החשמלי).
  • 12:15
  • 13.02.13

48 יש לפרסם דברים מדויקים יהודי שעלה ארצה ועכשו הוא אזרח ישראלי
  • 12:28
  • 13.02.13

מתוך המפורסם עד עכשו , הנ"ל יהדי שעלה ארצה , ולכן מרגע זה הוא אזרח ישראלי שיש לו אזרחות כפולה , ישראלית ואוסטרלית , שעבר לעבוד עבור המוסד , אז אנא לא לכתוב כותרת של אוסטרלי , הוא היה אזרח ישראלי שגם היה לו אזרחות אוסטרלית. יש לדייק.

פעילות
המלצות