המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אבו מאזן: הסכם שלום יהיה סוף הסכסוך, לא נדרוש את חיפה ועכו

הנשיא הפלסטיני, שנפגש עם משלחת מטעם מרצ, טען כי ישראל סירבה להגביר את קצב השיחות. הוא הבהיר כי יסכים לפירוז המדינה הפלסטינית

הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) התייחס היום (חמישי) למשא ומתן עם ישראל, ואמר כי אינו מרוצה מהקצב האיטי שבו מתנהלות השיחות. בפגישתו עם משלחת מטעם מפלגת מרצ בלשכתו ברמאללה טען עבאס כי ישראל מסרבת להצעת הפלסטינים לנהל את השיחות בתדירות גבוהה יותר. 

עבאס סיפר כי כאשר ניהל משא ומתן עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בין השנים 2008-2007 נפגשו השניים אחת לשבועיים, אך בין הפגישות התקיימו שיחות אינטנסיביות בין צוותי המשא ומתן משני הצדדים. בשיחות הנוכחיות עם ישראל, לדבריו, הדברים אינם מתנהלים כך. "אני מקווה שנוכל להאיץ את קצב הפגישות", אמר עבאס. "אנחנו רצינו שיהיו פגישות בין צוותי המשא ומתן כל יום או יומיים, ולא פעם בשבוע או עשרה ימים כמו שרוצים הישראלים. אני לא יודע למה הם לא רוצים. אין לנו הרבה זמן".

בפגישה עם עבאס השתתפו חברי הכנסת של מרצ - יו"ר המפלגה זהבה גלאון, אילן גילאון, ניצן הורוביץ, תמי זנדברג, מיכל רוזין ועיסאווי פריג' - וכן שגריר ישראל בדרום אפריקה לשעבר, אילן ברוך, המשמש כיועץ המדיני של גלאון ואחראי מטעמה על המגעים עם הנהגת הרשות הפלסטינית. בפגישה אמרה גלאון לעבאס כי מרצ תספק לנתניהו "רשת ביטחון" אם יתקדם לכיוון הקמת מדינה פלסטינית.

מחמוד עבאס וזהבה גלאון בפגישתם, היום
מחמוד עבאס וזהבה גלאון בפגישתם, היום. צילום: לשכת מחמוד עבאס

עבאס סיפר לחברי מרצ כי סבב השיחות השלישי בין ישראל לפלסטינים ביום שלישי התקיים ביריחו ולא בירושלים כפי שנטען בישראל. הוא הוסיף כי הפלסטינים רצו שהשליח האמריקאי מרטין אינדיק ייקח חלק פעיל בשיחות ויישב בתוך חדר המשא ומתן, אולם ישראל מתנגדת לכך. "החלטנו לא לעשות מזה עניין", אמר.

לדבריו, בשלושת סבבי השיחות לא חלה התקדמות כלשהי והמגעים נמצאים בשלבים ראשוניים בלבד. עבאס ציין כי כל צד צפוי להציג את עמדותיו הראשוניות בכל אחת מסוגיות הליבה - גבולות, ביטחון, ירושלים, פליטים, התנחלויות ומים - ולאחר מכן ייכנסו הצדדים לדיונים פרטניים בכל אחת מהסוגיות. "אני יודע שבהתחלה כל צד דבק בעמדות הפתיחה שלו, אבל אנחנו מקווים שבהמשך נשיג התקדמות", אמר. "איני יכול לומר שאני אופטימי, אבל אני מקווה שאנחנו לא סתם מבזבזים את הזמן. בסופו של דבר, המשא ומתן עשוי ליצור דינמיקה משלו בצורה שתפתח בשני הצדדים אינטרס להגיע להסכם וחשש ממה שיקרה אם לא יהיה הסכם".

עבאס הדגיש כי למרות שהשיחות מתנהלות בשלב זה בין שרת המשפטים ציפי לבני לראש צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת, אין לו כל התנגדות לקיום פגישה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא ציין כי הוא מודע להתנגדות להקמת מדינה פלסטינית בקרב רבים מבכירי הליכוד ובמפלגת הבית היהודי, אך הוסיף כי הוא בטוח שיותר מ-70 חברי כנסת, ובהם רבים מהאופוזיציה, יתמכו בהסכם שלום אם נתניהו יביא אותו להצבעה.

"אני לא יודע מהן כוונותיו של נתניהו ומה עובר לו בראש", אמר עבאס. "אבל גם לי יש אופוזיציה ונערכות פה הפגנות נגד חידוש המשא ומתן. אני מכבד את המפגינים אבל אני נחוש ורציני להתקדם לעבר השלום. ללא שלום יהיו כאן אסונות. עכשיו יש הזדמנות. תראו מה קורה באזור, הכל מבעבע. עכשיו זה הזמן להשיג הסכם". עבאס ציין כי בכוונתו להביא כל הסכם עם ישראל למשאל עם והוא משוכנע כי רוב הפלסטינים יצביעו בעדו.

"מוכן ליישום ההסכם בשלבים, כמו בסיני"

במהלך הפגישה התייחס עבאס לעמדות שהציג נתניהו לגבי הסדר קבע והקמת מדינה פלסטינית, והבהיר כי הצהרה פלסטינית על סוף הסכסוך עם ישראל תהיה חלק מהסכם השלום. "אומרים שגם אחרי הסכם השלום אנחנו נדרוש את חיפה, עכו וצפת", אמר עבאס. "זה לא נכון. ההסכם יהיה סוף הסכסוך".

הנשיא הפלסטיני הבהיר עוד כי בכל הסכם שלום המדינה הפלסטינית תסכים להיות מפורזת. הוא ציין כי במהלך המשא ומתן עם אולמרט היתה הסכמה על הצבת חיילים אמריקאים בגדה המערבית. "אין לנו צורך במטוסים וטילים ומספיק לנו כוח משטרה חזק", אמר עבאס. "אבל מצד שני אנחנו רוצים ריבונות ועצמאות. מתחו עלי ביקורת כי אמרתי שאני לא רוצה אף חייל או מתנחל ישראלי במדינה הפלסטינית. כוונתי היתה שאיני רוצה אף ישראלי שהוא חלק מהכיבוש. לא התכוונתי שאיני רוצה יהודים או ישראלים במדינה הפלסטינית. נשמח שיבואו כתיירים או כדי לעשות עסקים. אנחנו לא רוצים כוחות כובשים".

עבאס ציין כי במסגרת המשא ומתן יש לדון על סוגיית גבולות המדינה הפלסטינית. לדבריו הפלסטינים מוכנים לשינויים בקווי 1967 באמצעות חילופי שטחים עם ישראל. "בואו נשים מפה ונתחיל לסמן את הגבול", אמר. כאשר נשאל האם יהיה מוכן שחלק מההתנחלויות יישארו תחת ריבונות פלסטינית לאחר חתימה על הסכם, לא פסל אפשרות כזו. "אלה כבר פרטים שצריך לדון עליהם", אמר. "כל נושא יועלה לשולחן המשא ומתן ונדבר על זה בראש פתוח. אבל אני לא מוכן להגיד עכשיו אם אהיה מוכן להשאיר התנחלות כזו או אחרת. יש להתחיל ולסמן את הגבול ואחר כך נראה".

עבאס הבהיר כי מטרתו היא להשיג הסדר קבע ולא הסדר ביניים, אולם ציין כי יסכים ליישם את ההסכם בשלבים. "אם לא יהיה הסדר קבע שמדבר על סוף הסכסוך זה ייתן לגורמים שונים אפשרות לחבל ולעצור הכל", אמר. "אני לא רוצה מדינה בגבולות זמניים, אבל אני מוכן ליישום הדרגתי של ההסכם. נחתום על הסכם וניישם אותו במשך מספר שנים כמו שעשיתם בנסיגה מסיני אחרי ההסכם עם מצרים".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מדינה בלסטינית א.ב
  • 20:33
  • 22.08.13

ו אם לא היא תעבורלהיתגוררנ ב רמאלה

  •   זה לא רלוונטי מה שהפלסטינים אומרים באנגלית או בעברית. eli
    • 22:54
    • 22.08.13

    מה שחשוב זה מה שהם אומרים בערבית. כבר חווינו את כפל הלשון הזה בהסכם אוסלו.
    אני רוצה לשמוע אותו אומר את הדברים האלה פעם אחת באוזני עמו. לא יהיה.

  •   אתה טועה. בניגוד לממשלים הזויים מעבר לים, ישראל נותרה נאמנה למתנגדי האחים המוסלמים והם למדו את הלקח. כן, כן, הוא סופסוף הופנם. לא תשמע ממצרים, או סעודיה, את המילה פלשתינאים - עוד הרבה זמן. מהפך .. ?! הכתבה הזו מתארת פאניקה של דמוי-מנהיג שאיבד את מקור תמיכתו היחיד במזה"ת. מעניין אם יצנזרו את ההודעה הזו. זה די יאמר הכול, לא .. ?  (לת) יוסי
    • 23:18
    • 22.08.13

  •   זה לא רלוונטי כי הימין זקוק לסיכסוך לנצח כדי להיאחז בשלטון. הימין מעודד שנאת עמים למען ישיבתו של הביב בשלטון.  (לת) צבי
    • 11:34
    • 23.08.13

  •   הימין והחמאס היינו אך. הכיפות הסרוגות דומות לכפיות.  (לת) צבי
    • 11:35
    • 23.08.13

  •   בהסכם שלום יסתיים הסיכסוך הישראלי ערבי בפלסטינה. בסיס ההסכם הזה יהיה פנוי כל היהודים מפלסטינה . אחרי הפנוי לא ידרשו את חיפה ועכו גם לא את צפת ויפו כי כל הערים יהיו ריקות ופנויות לחזרת הפליטים הפלסטינים  (לת) אבו מאזן
    • 18:10
    • 23.08.13

  •   להלן דברים שאמר אבו מאזן בערבית במחנה פליטים. מה התירוץ הבא נגד השלום?..... -מודרניסט.
    • 17:22
    • 24.08.13

    בסוף אוגוסט 2002 יצא אבו מאזן לביקור במחנה הפליטים ירמוך שבסוריה. אבו מאזן, בעצמו בן למשפחת פליטים בצפת, כינס את אנשי המחנה ואמר להם, "אתם לא תחזרו לבית - וגם לא לשכונה או לכפר שבהם נולדתם. הבתים, השכונות והכפרים הללו אינם קיימים. על האדמות שלכם הוקמו ערים חדשות ובבתים שלכם נולדו תינוקות יהודים. אתם תצטרפו למיעוט פלשתיני ששפת המדינה שלו אינה שפתו, תרבותה אינה תרבותו, דגלה אינו דגלו והמנונה אינו המנונו. מקומות עבודה לא יחכו לכם, וגם לא
    פנים מאירות".

    נביל שעת, סיפר לכתב העת "Palestine-Israel Journal" על ביקור במחנה הפליטים רשידייה בלבנון. "אמרתי להם שאם מישהו יאמר להם שהשיבה היא חובה ולא רק זכות, שיחטיפו לו סטירה. סיפרתי להם שהם לא ימצאו את הבתים שלהם בשייח
    מוניס, ושהיום קוראים למקום הזה רמת אביב".

    אבו מאזן אמר באנפוליס ב-2008: "יהיה זה לא הגיוני לבקש מישראל לקלוט חמישה מיליון פליטים, או אפילו מיליון פליטים. המשמעות לכך תהיה סופה של מדינת ישראל".

02 כל הכבוד למרצ, מסיר את הכובע. באמת.  (לת) קורא
  • 20:35
  • 22.08.13

  •   אנ מכירים את כפל הלשון של הערבים . לציבור הערבי הם מדברים בשפת השיבה ובשפת אי הכרה במדינה ולאנשי מרץ הם מדברים בשפת השלום והפשרה. ובמשא ומתן עם ישראל הם לא יכירו במדינה יהודים לא יתפשרו על חילופי שטחים ןלא יותרו על זכות השיבה ולא יחתמו על סיום הסכסוך.  (לת) בני
    • 21:41
    • 22.08.13

  •   גם אני! זה לא פשוט להיות מפלגה ליברלית וללחוץ ידיים למי שעשה דוקטורט בהכחשת שואה, זה לא פשוט ללכת לדבר על שלום וזכויות אדם עם אדם שרק לפני שבוע חגג שיחרור רוצחים וקורא לרחובות על שם רוצחי ילדים באוטובוסים, זה לא פשוט לפעילים בעד זכויות הקהליה הגאה לתמוך במדינה שתתייחס להומוסקסואלים כאל חיות חולות, זה לא קל לדבר נגד האפליה והכיבוש והגזענות ולתמוך בגירוש אתני של 350,000 יהודים על רקע אתני ליצירת רייך פלסטיני נקי מיהודים, למה מרצ לא תומכת בשילוב המתנחלים במדינה הפלסטינית? לנו יש מיעוט ערבי ששם יהיה מיעוט יהודי מה קרה? אבו-מאזן מדבר יפה שיסביר את החוק שמטיל עונש מוות למי שמוכר דירה ליהודי? לא ישראלי אלא יהודי! כל הכבוד למרצ! מוריד את הקובע. באמת. זה לא קל להתנגד לקיצונית דתית פסיכית בישראל ולתמוך בה מעבר לקו הירוק, שאפו! דוד
    • 21:44
    • 22.08.13

    כל הכבוד!

  •   מכיר? קובי
    • 21:59
    • 22.08.13

    מאיפה אתה מכיר? מה אתה מכיר? בבל"ת

  •   זהבה גלאון לא מזנה את עצמה לעולם.  (לת) אני מצביעה מרץ
    • 22:36
    • 22.08.13

  •   ואללה, התראין לטור רכילות דן
    • 23:09
    • 22.08.13

    כשיספר את זה לליגה הערבית ולברלמנט שלו בראמאללה בערבית בשידור חי, אז זה יהיה ראוי לכותרת בהארץ. ככה - "אמר לאנשי מר"צ" הולם יותר טור רכילות

  •   חלק מהטיעונים שלך ראויים (היחס להומואים בחברה הפלסטינית,ההשתתפות של אבו מאזן באירועים שבהם מפארים רוצחים) אבל ראוי לזכור שמי שמבחינתנו הוא רוצח מבחינתם הוא לוחם חופש ומי שמבחינתנו הוא לוחם אמיץ מבחינתם הוא רוצח.הדיכוטומיה הזו גורמת לשני הצדדים ללקות בעיוורון מוסרי ולא להכיר בכך שהם ואנחנו רוצחים ונרצחים הורגים ונהרגים.אנחנו לא טובים מהם והם לא טובים מאיתנו.הילדים הפלסטינים ההרוגים מירי צה״ל לא שונים מהילדים הישראלים ההרוגים מאש הארגונים הפלסטינים.דם על הידיים יש לכל מי שהרג בני אדם.סאדאת לא היה ציוני ובגין היה מנהיג של ארגון טרור ובכל זאת הם מצאו שפה משותפת.ערפאת הנהיג ארגון טרור ורבין לא היה צדיק והיה לו חלק בפשעי מלחמה רבים שצה״ל ביצע מאז 1948 ועד 1995 ולמרות זאת הם ניסו להתחיל תהליך של פיוס בין שני העמים (הסכם אוסלו נכשל ולא הביא את השלום אבל הרוח של אוסלו נותרה).מה שאבו מאזן עשה בעבר באקדמיה איננו רלוונטי לימים האלה ומעבר לכך ידוע שמבין כל מדינות ערב דווקא הפלסטינים הם אלה שמשמיעים קולות כנגד הכחשת השואה (ואפשר למצוא התבטאויות של נציגים פלסטינים רשמיים ברחבי העולם שלא מהססים להשמיע את הדעה הזאת).אין דין האזרחים הערבים שחיים כאן עוד בטרם קמה המדינה כדין המתנחלים שהגיעו לגדה המערבית לאחר הכיבוש (למעט כמה ישובים בגוש עציון שהוקמו עוד בטרם קמה מדינת ישראל).ומעבר לכך - איש לא מפריע להנהגת המתנחלים לפנות לאבו מאזן ולנהל עימו משא ומתן על הישארותם בשטח המדינה הפלסטינית כאזרחים פלסטינים שווי זכויות וחובות.יש הרבה ישראלים שוחרי שלום שאבו מאזן ישמח לראותם חיים כאזרחים פלסטינים במדינה הפלסטינית העצמאית.השלילה שלו את נוכחות המתנחלים מובנת כל זמן שהם ממשיכים לחיות ככובשים יהירים וזחוחי דעת על האדמה הפלסטינית הכבושה.  (לת) הדס
    • 23:13
    • 22.08.13

  •   דוד, ברחוב דוד רזיאל כבר ביקרת? וברחוב יאיר שטרן? איך אמר יהודי חכם אחד, "טול קורה מבין עיניך".  (לת) היירונימוס בוש
    • 23:24
    • 22.08.13

  •   *כובע, *קיצוניות דוד
    • 23:33
    • 22.08.13

    טעות

  •   ברגע שהורדת את הקובע, הוכחת את השכלתך. הרבה הצלחה  (לת) ניר
    • 03:09
    • 23.08.13

  •   זה אחלה, עבאס, אבל -  (לת) אתה מדבר בשם מעט מאוד אנשים. פה יש לנו בעיה, יא חביבי.
    • 07:44
    • 23.08.13

  •   זה מוזר שמדינה שיותר מכל מדינה לאומית אחרת מעוניינת להביא אליה את בני-עמה הפזורים בעולם תתמוך בהתיישבות של בני-עמה שהם אזרחיה במדינה לאומית אחרת.  (לת) אדר
    • 09:01
    • 23.08.13

  •   זה אתה, ניר שהוכחת את (חוסר) השכלתך. קובע אינו שגיאה, ככתוב "צינה ומגן וקובע" (יחזקאל כג כד)  (לת) מאפיהו
    • 09:12
    • 23.08.13

  •   לא ביקרתי ברחוב ברוך גולדשטיין איפה הוא נמצא? דוד
    • 09:31
    • 23.08.13

    ואיך נתייחס אל מי שחוגג את יום הפיגוע במערת המכפלה? כאל פסיכי ואיך הפלסטינים מתייחסים למפוצצי האוטובוסים?

  •   מגוחך... שצה"ל פוגע במשגרי רקטות שמשגרים רקטות משכונות מלאות באזרחים זאת הגנה עצמית, אפילו אם נהרגים אזרחים בתהליך. שפלסטיני פולש לבית של משפחה ודוקר אותם למוות ועורף את ראשו של התינוק מדובר בטירוף דתי ובטח שלא בהגנה עצמית... הטיעון כל ילד שנרצח שווה לאחר מגוחך, למה לא להשוות את הילדים שמתו באושוייץ והילדים שמתו בהפצצות בעלות הברית? דוד
    • 09:36
    • 23.08.13

    ואיך נתייחס אל מי שחוגג את יום הפיגוע במערת המכפלה? כאל פסיכי ואיך הפלסטינים מתייחסים למפוצצי האוטובוסים?

  •   זה שערפת טען שהציונים גרמו לשואה לא רלוונטי להיום? וואלה? דוד
    • 09:38
    • 23.08.13

    ואיך נתייחס אל מי שחוגג את יום הפיגוע במערת המכפלה? כאל פסיכי ואיך הפלסטינים מתייחסים למפוצצי האוטובוסים?

  •   פשוט לגמרי להיות ליבראל וללחוץ יד למכחיש השואה שהיה שותף לרציחת הספורטאים היהודים במינכן . התנהגות כזוט מאפיינת ליבראלים. הליברל תמיד סובלן מפין ופתוח כלפי הארכי פושעום ומוצא מלמטה לאדתה כל מיני האשמות חסרות שחר כלפי מי שמתנהג במוסריות אמיתית.  (לת) פסח זוהר
    • 09:43
    • 23.08.13

  •   בשביל להיות כזו היא לא צריכה להזנות את עצמה רק להישאר כמות שהיא מאז ומעולם.  (לת) יוסי גניזי
    • 09:47
    • 23.08.13

  •   הדס, אנו לא טובים מהם והם לא רעים מאיתנו אבל להם יש 22 מדינות מקור עם שטח של פי 700 מהמדינה האחת שיש לנו, שיחזרו למקומות מהם פלשו לכאן ויכון שלום אמת  (לת) לאו
    • 12:00
    • 23.08.13

  •   מאיפה אתה מכיר? מהמכות שננת להם כשהית במגב?  (לת) חזי
    • 17:17
    • 23.08.13

03 והוא מדבר בשם מי בדיוק? (בהנחה שהוא באמת מתכוון לזה)  (לת) זקן
  • 20:42
  • 22.08.13

  •   מחכים בפינה כל המתוסכלים מהעבר, כגון אינדיק, ושלא לדבר על הפלסטינים אשר לא סופרים את אבו מאזן. איך אמר חכם אחד פעם? ההסכם לא שווה את הנייר עליו הוא כתוב. עט פיילוט הבאת, קרי?  (לת) אשת הגשם
    • 20:55
    • 22.08.13

04 זהירות גבריאל
  • 20:43
  • 22.08.13

הם לא ידרשו יפו ועכו - עכשיו אבל לאחר חלילה נסיגה יקום הארגון הבא אחר פתח וחמס וגיעד ויגיד אנחנו לא מסקימים ויתחיל טרור ואז מה נעשה ?!

  •   אז זה יהיה מאוד שונה מכיוון שישראל תהיה מדינה עם גבול מוכר. עודד
    • 12:21
    • 23.08.13

    זה הבדל לא קטן, ברגע שמדינה עם גבול שמוכר על ידי האום מותקפת על ידי מדינה אחרת זה מצב קל בהרבה, מה גם שמאותה הסיבה בדיוק כנראה שזה לא יקרה

  •   כן, גבול מוכר בתוף הבירה שלך עם אפס רצתועת בטחון. והעולם יהיה בעדנו כמו שהוא בעד המורדים, יש!!!!  (לת) JDH
    • 14:14
    • 23.08.13

05 יללא מחמוד, עכשיו רק נותר לתרגם לערבית ולנאום בכיכר (ולא לשכוח שכפ"ץ) L0L.  (לת) אלכס
  • 20:44
  • 22.08.13

06 אתה אולי לא ,בל מרבית הפלסטינים כן וגם מרבית חמשת מיליון הפליטים .  (לת) לא קונה ממנו אפילו סברס.
  • 20:44
  • 22.08.13

07 וואלה? אז למה סירבת להצעתו של אולמרט, יא עבאס? מצד שני, לך תדע. אולי הפעם אבו מאזן מתכוון ברצינות? בבקשה. מדינה מפורזת, 67 עם חילופי שטחים, בלי "שיבה" של ערבי אחד לתחומי ישראל, תום הסכסוך, מעבר בטוח בין עזה לגדה, פתרון בינלאומי בירושלים העתיקה. אתה חותם, יא עבאס? אה... למה אנחנו לא בטוחים? אולי כי ביום בו ייסוג צה"ל מרמאללה יתלו אותך ואת כנופיתך על ראש הברוש שבחצר המוקטעה? ומה תגיד אז זהבה גלאון? "אקיבוש!" היא תגיד. "אבלבוש! אאפרטאייד!" _מודרניסט..
  • 20:45
  • 22.08.13

וואלה? אז למה סירבת להצעתו של אולמרט, יא עבאס? מצד שני, לך תדע. אולי הפעם אבו מאזן מתכוון ברצינות? בבקשה. מדינה מפורזת, 67 עם חילופי שטחים, בלי "שיבה" של ערבי אחד לתחומי ישראל, תום הסכסוך, מעבר בטוח בין עזה לגדה, פתרון בינלאומי בירושלים העתיקה. אתה חותם, יא עבאס? אה... למה אנחנו לא בטוחים? אולי כי ביום בו ייסוג צה"ל מרמאללה יתלו אותך ואת כנופיתך על ראש הברוש שבחצר המוקטעה? ומה תגיד אז זהבה גלאון? "אקיבוש!" היא תגיד. "אבלבוש! אאפרטאייד!"

  •   סימנתי לייק לתגובה הזו. אין ימין מול שמאל, יש תומכי מו"מ מול מתנגדי המו"מ. כל המתנגדים נשבנה יחדיו עם זועבי וחוטובלי ונדון במשטר הרצוי בין הנהר לים. גלאון ואבו מאזן יצטרכו לבחור בין שתיית מימי ים המלח ובין מימי עזה.  (לת) דרור BDS
    • 22:03
    • 22.08.13

  •   דרור BDS, בחייך, למה אתה נמצא דווקא במדינה היחידה באזור שבה לא עושים את מה שאתה מציע? L0L.  (לת) אלכס
    • 22:48
    • 22.08.13

  •   לדרור - מכיוון שיש ליהודים רוב לטווח הקצר והארוך גם יחד, אין שום בעייה. eli
    • 22:56
    • 22.08.13

    אהלן וסהלן.
    תקראו את ד"ר גיא בכור.

  •   דרור - הברירה המוצבת בפני הפלסטינים, היום כמו ב48, אינה בין מדינה בגדה וברצועה לבין "דרום אפריקה" מהים עד הנהר - אלא בין הסכמה לפשרה ובין אסון. בערבית: "נכבה". אולי, ברגע האחרון, יצליח משטר הפת"ח הבוגד בעמו לחולל נס ולהקים מדינה. אם לא? ירדן היא המדינה הפלסטינית. בטח ובטח, דרור, שלא תל אביב. על זכותנו להגדרה עצמית נילחם בנשק. זוכר מה היו תוצאות הסיבובים הקודמים?... או שאתה חושב שברצינות שה"עולם" יתעסק עם מדינה תרמו גרעינית העומדת בגבה אל הקיר? לך, תעשה ביחד יחד עם טלי פחימה, תפנטזו איך אתם עושים פלסטין יפה ונהדרת בתל אביב ובנהלל ובמבשרת ציון. טפי עליך ועל כל הבוגדים בעמם, משת"פ עלוב, מעריץ אלימות. טינופת. -_מודרניסט..
    • 23:04
    • 22.08.13

    דרור - הברירה המוצבת בפני הפלסטינים, היום כמו ב48, אינה בין מדינה בגדה וברצועה לבין "דרום אפריקה" מהים עד הנהר - אלא בין הסכמה לפשרה ובין אסון. בערבית: "נכבה". אולי, ברגע האחרון, יצליח משטר הפת"ח הבוגד בעמו לחולל נס ולהקים מדינה. אם לא? ירדן היא המדינה הפלסטינית. בטח ובטח, דרור, שלא תל אביב. על זכותנו להגדרה עצמית נילחם בנשק. זוכר מה היו תוצאות הסיבובים הקודמים?... או שאתה חושב שברצינות שה"עולם" יתעסק עם מדינה תרמו גרעינית העומדת בגבה אל הקיר? לך, תעשה ביחד יחד עם טלי פחימה, תפנטזו איך אתם עושים פלסטין יפה ונהדרת בתל אביב ובנהלל ובמבשרת ציון. טפי עליך ועל כל הבוגדים בעמם, משת"פ עלוב, מעריץ אלימות. טינופת.

  •   כן, מודרפליץ, אסטרטג ענק, ידוע לנו שאתה מאוד מעוניין במדינה ערבית נוספת לצידנו, שלבטח תבטיח את ביטחוננו, וכמובן שהינך רוצה אותה יודן ריין. הנה דברים שכתבת לישראל הראל לא מזמן, למרות שלפני כן שיקרת וטענת שמעולם לא קראת לגירוש מתיישבים :"הליכוד מייצג את דעת הרוב - שיעיף את כל ההתנחלויות לאלף עזאזל ברגע בו יתרפאו הפלסטינים מהכלבת הלאומית, ויסכימו סוף סוף לקחת את הגבעות האלה שאתם כל כך אוהבים. נו, את גוש עציון עוד נשאיר לכם. " ועוד שאר גידופים כנגד המתיישבים והרצון לראותם מגורשים. רפי בוסקילה
    • 23:12
    • 22.08.13


  •   עוד מגיב בתשלום של ביבי הנוכל  (לת) איתי
    • 23:43
    • 22.08.13

  •   מודרניסימו, סלח לי אך תגובתך היא אינפנתילית.....התעמולה נתקעה לך בגרון.... Ehad Haam- ציוני הוגן
    • 03:49
    • 23.08.13

    היתה הצעה של אולמרט והצעה של אבו מאזן-לא רחוקות בהרבה נושאים(כולל קליטת פליטים כשאבו מאזן ירד למספר 40 אלף ואולמרט עלה ל15 אלף- ואפילו הפער בגבולות לא היה תהומי.
    -האמצע בין שתי העמדות הוא הפתרון הנכון והטוה.
    .
    האם נתניהו מוכן????

  •   נו, גם לזה אפשר לקרוא התחלה של מו"מ, ולכן סימנתי לייק גם לתגובתך השנייה. נכון, הברירה המוצבת בפני הפלסטינים, אך גם בפני הציונים, אינה בין מדינה בגדה וברצועה כפי שמפנטזים אבו מאזן וגלאון, לבין "דרום אפריקה" מהים עד הנהר - אלא בין הסכמה לפשרה ובין חרם בינ"ל שימוטט כלכלית את המדינה הציונית. זהו מאזן האימה הנוכחי והוא מתאזן לטובת הפלסטינים ככל שעובר הזמן, באנגלית: BDS. אולי, ברגע האחרון, יצליח משטר הציוני הבוגד בעמו לחולל נס ולהקים דמוקרטיה. אם לא? למד היסטוריה. האשכנזים אוהבים להגיד אפרטהייד היות והאשכנזים נשארו בדרום אפריקה, ההסברה הפלסטינית ממשיגה את הפורענות הציונית כקולוניאליזם. אין שום מו"מ על זכות ההגדרה העצמית של היהודים. לא בתל אביב, גם לא בחברון ואפילו לא באיתמר וביצהר. כל אלו, על יושביהן, יישארו במקומם. אין שום צורך להלחם בנשק על זכותנו להגדרה עצמית. המלחמה היא על הלגיטימציה. זוכר מה היו תוצאות הסיבובים הקודמים? להזכירך, רווחים קודמים במנייה לא מעידות על רווחים עתידיים. הזמן אינו עומד מלכת.... או שאתה חושב שברצינות שה"עולם" לא יחרים מדינה המפיצה תעמולה שאף אחד לא מאמין לה: "עומדת בגבה אל הקיר"? אני קורא לכל הצדדים לשוב מיד למו"מ ולהמנע מאלימות ומהסתה. רק ממשלה בראשות בל"ד תשאיר את כל ההתנחלויות על כנן. לתשומת ליבך.  (לת) דרור BDS
    • 08:52
    • 23.08.13

  •   נו, גם לזה אפשר לקרוא התחלה של מו"מ, ולכן סימנתי לייק גם לתגובתך השנייה. נכון, הברירה המוצבת בפני הפלסטינים, אך גם בפני הציונים, אינה בין מדינה בגדה וברצועה כפי שמפנטזים אבו מאזן וגלאון, לבין "דרום אפריקה" מהים עד הנהר - אלא בין הסכמה לפשרה ובין חרם בינ"ל שימוטט כלכלית את המדינה הציונית. זהו מאזן האימה הנוכחי והוא מתאזן לטובת הפלסטינים ככל שעובר הזמן, באנגלית: BDS. אולי, ברגע האחרון, יצליח משטר הציוני הבוגד בעמו לחולל נס ולהקים דמוקרטיה. אם לא? למד היסטוריה. האשכנזים אוהבים להגיד אפרטהייד היות והאשכנזים נשארו בדרום אפריקה, ההסברה הפלסטינית ממשיגה את הפורענות הציונית כקולוניאליזם. אין שום מו"מ על זכות ההגדרה העצמית של היהודים. לא בתל אביב, גם לא בחברון ואפילו לא באיתמר וביצהר. כל אלו, על יושביהן, יישארו במקומם. אין שום צורך להלחם בנשק על זכותנו להגדרה עצמית. המלחמה היא על הלגיטימציה. זוכר מה היו תוצאות הסיבובים הקודמים? להזכירך, רווחים קודמים במנייה לא מעידות על רווחים עתידיים. הזמן אינו עומד מלכת.... או שאתה חושב שברצינות שה"עולם" לא יחרים מדינה המפיצה תעמולה שאף אחד לא מאמין לה: "עומדת בגבה אל הקיר"? אני קורא לכל הצדדים לשוב מיד למו"מ ולהמנע מאלימות ומהסתה. רק ממשלה בראשות בל"ד תשאיר את כל ההתנחלויות על כנן. לתשומת ליבך.  (לת) דרור BDS
    • 08:52
    • 23.08.13

  •   מצחיק... עולם שלא יודע מה לעשות עם 100,000 הרוגים סורים יחליט למותת את ישראל {ואת הפלסטינים איתה} במקרה הכי גרוע נעבור צד, פוטין שלא נתן לגנות את אסד על רצח עם יתן לגנות את ישראל על בנייה בירושלים? BDS הוא ארגון עלוב שעד עכשיו לה השיג דבר {חוץ מרוג'ר ווטרס} ואתה כמוהו דוד
    • 14:05
    • 23.08.13

    בהצלחה!

  •   אני מתחיל לדאוג לעם ישראל שרבים כל כך בו נוהגים נגד הכיוון ההיסטורי(בין אם זה דרור הקיצוני הימני, או רפי ודויד הקיצונים הימניים או מודרניסימו התועמלן). מאמר על פגישה שהצהרותיה כולן חיוביות, וכל מוכי השנאה ואבירי התעמולה יוצאים נגדה בחרי זעם וקצף על השפתים.  (לת) Ehad Haam-ציוני הוגן
    • 17:33
    • 23.08.13

08 כאשר אבו מאזן אומר ״הסכם שלום יהיה סוף הסכסוך, לא נדרוש את חיפה ועכו״ בשם מי הוא מדבר ? בשם חמאס ? בשם ג׳יהאד איסלאמי ? בשם הפלסטינים במחנות הפליטים במדינות השכנות ? בשם הקהילות הפלסטיניות ברחבי העולם ? אני מאמינה לכנות כוונותיו של אבו מאזן אבל חוששת שאין לו יכולת לכפות את ההסכם על הגורמים הפלסטינים שלא מכירים בזכותה של מדינת ישראל להתקיים.  (לת) הדס
  • 20:47
  • 22.08.13

  •   אני לא מאמינה לאף מילה של אדם שעשה דוקטורט על הכחשת השואה  (לת) כוכי
    • 21:41
    • 22.08.13

  •   וכאשר נתניהו אומר שהוא רוצה בהסכם, האם הוא מדבר בשם הקואליציה שלו?  (לת) גיל
    • 23:21
    • 22.08.13

  •   התנועה הציונית עושה דוקטורט מתמשך בהכחשת עם שהיא בעצמה גירשה ממולדתו, השטויות של אבו מאזן זה peanuts.  (לת) ג'ון דונג
    • 03:29
    • 23.08.13

  •   איך התנועה הציונית היא זו ש"גירשה עם" בעוד שבצד שנכבש ע"י הערבים ב-48 לא נותר זכר ליהודים???? ג'ון דונג יש לך מלא דונג באוזניים
    • 07:43
    • 23.08.13

    אין פה מה להכחיש. כל מי שאינו עיוור למציאות וקרא ספר היסטוריה אחד או שניים לאורך השנים יודע שרוב מוחלט של הפלסטינים הגיעו לפלסטינה עם בוא היישוב היהודי.
    לעם הפלסטיני אין שפה משלו, אין תרבות משלו ואין לו שום דבר משותף, מלבד המלחמה בישראל. זה הדבר היחיד שמעניק להם זהות עצמאית.

09 למה הזאתי תמיד עם גופיה? זה לא מכובד. שמישהו יזכיר לה שהיא ח"כית. מוכן לממן לה סטייליסטית על חשבוני הפרטי  (לת) שילמדו אותה להתלבש
  • 20:48
  • 22.08.13

10 יופי, הבטחה של שליט לא נבחר במזרח התיכון - אני כבר מרגיש יותר רגוע...  (לת) למה מבטלים את הבחירות ברשות כל הזמן?
  • 20:48
  • 22.08.13

  •   כי עם חמאס מנצח הוא מבצע נוהל עזה, יענו ירי בברכיים של אחיהם הפלסטינים וזורקים אותם מהגגות.... דוד
    • 21:32
    • 22.08.13

    ?

11 תמר זנדברג- מה עם קוד לבוש...? אורי כדורי
  • 20:50
  • 22.08.13

הייתי סטודנט שלך בספיר ואני מכיר ומעריך אותך.
על אמת.
ובכל זאת, קוד לבוש מחייב אותך בשל תפקידך כחברת פרלמנט במפגשים בינלאומיים כאלו ואחרים.
חוצמזה- שאפו.
:)

12 אין ולא תהיה עוד הזדמנות לפיתרון וסיום הסיכסוך כמו הנוכחית עם המנהיג מחמוד עבאס. אורלינג
  • 20:51
  • 22.08.13

כמה חבל שההזדמנות הזאת מונחת דווקא אצל בנימין נתניהו, שהוא כאיכר גס שמוצא פנינה בשדה

13 בממשלה הבאה תהיה ממשלת שמאל ומרצ יכנסו! ואז יהיה שלום  (לת) חבל שמרצ לא בממשלה
  • 20:51
  • 22.08.13

  •   חחחחחחחחחחח חי בסרט למה נראלך  (לת) אם אחרי המחאה החברתית נכשלתם, מה גורם לך לחשוב שתצליחו הפעם? אתם חבורה של מחבלים
    • 02:09
    • 23.08.13

14 לאאנשי מרץ שתבינו עד שלא תעשו שלום עם המלך שהשלום שלו לא תזכו לשלום,שבת שלום עכשיו !!!!  (לת) עושה שלום במרומיו ,,,,,!
  • 20:55
  • 22.08.13

15 אבו מאזן וזהבה גלאון סבורים שהם בן גוריון אבל הם לא. אבו מאזן מבטיח הבטחות סרק בידיעה שהציונים לא יקבלו את הצעותיו ואילו גלאון חושבת שהיא יודעת מה העם הפלסטיני צריך ולא מה הוא רוצה. לידיעת ברק רביד, לידיעת תומכי מרצ, לידיעת עם ישראל כולו: העם הפלסטיני לא רואה באבו מאזן נציג לגיטימי אלא משת"פ של הציונים. גלאון מזיקה לכלל התושבים בין הנהר לים יותר מנתניהו ומבנט יחדיו. הפתרון היחיד האפשרי הוא שוויון אזרחי לכולם מהנהר עד לים. כל פתרון אחר הוא סרק סרק סרק.  (לת) דרור BDS
  • 21:01
  • 22.08.13

  •   זה לא חכם להפגיש בין שתי אוכלוסיות עוינות, כבר ניסו משהו דומה ב-47 עם תוכנית החלוקה, ההיסטוריה ידועה. המשיב
    • 03:37
    • 23.08.13

    קודם כל דרושים הפרדה וסיום הכיבוש. אם זה יעבוד כמו שצריך והסכסוך לא יתלקח מחדש ניתן יהיה לדבר על פתיחת גבולות.

16 אז למה הוא לא חתם עם אולמרט?!  (לת) מוזר
  • 21:01
  • 22.08.13

17 פרטנר רציני אשר משמיע דברי טעם  (לת) יש לנו פרטנר מצוין
  • 21:06
  • 22.08.13

  •   שישמיע אותם בערבית בכיכר... ואז נדבר.... דוד
    • 21:33
    • 22.08.13

    ?

  •   הפלסטינים יודעים עברית וקוראים הארץ. הם ערים להצהרות שלו כאן. חוסר האמון בו מעיד על המגיבים האומללים, שכל כך מפחדים מהצל של עצמם ומהצל של כל דבר שזז. ביבי עם ההפחדות שלו הצליח. הוא לא רוצה שלום. הוא רוצה גלידה.  (לת) הביבי וממשלתו הם אסון למדינה
    • 22:07
    • 22.08.13

  •   מארח למופת אשר מתלוצץ בלשון אורחיו L0L.  (לת) אלכס
    • 23:28
    • 22.08.13

  •   הערבים גם שמעו אותו אומר בערבית דברים שונים לחלוטין והם יודעים בדיוק למה הוא באמת מתכוון  (לת) לאו
    • 12:04
    • 23.08.13

18 שזהבה תשאל אותו למה הוא חייב להתחבק עם רוצחי ילדים מילא שוחררו אבל למה להתייחס אליהם כגיבורים?
  • 21:08
  • 22.08.13

מה זה משדר לישראלים? שכוונותיו לא טהורות. מה זה משדר לפלסטינאים? שלרצוח חפים מפשע זה גבורה.

  •   מי שמתחבק עם רוצחי ילדים זה אתה. (אח, אבא, בן....) ראה ערך עופרת יצוקה ועוד... אופתע אם תפרסמו.  (לת) שכ"מט
    • 22:20
    • 22.08.13

19 עבבאס לא דיבר אמת קרא מתמיד
  • 21:25
  • 22.08.13

חא-חא-חא! אותם הדברים שעבבאס אמר למשלחת של מרץ, הוא מעולם לא יעז להגיד לעם שלו. כי האמת היא להפך- פלסטינאים לא יסימו סיסוך כל עוד מדינת יהודים קיימת. עבבאס אמר ל מרץ משהם ביקשו ממנו שיגיד ולא את האמת!

20 ברגע שאבו מאזן יאמר אותו הדבר בערבית ברשת אל ג'זירה ואלפי פלסטינים ילכו לעצרת שלום אני מתפקד למרצ.... דוד
  • 21:27
  • 22.08.13

עד אז, דיבורים כמו חול ואין מה לאכול....

21 די כבר עם השטויות האלה, מי מבקש מהם להכיר? שלא יכירו. הרי כבר עכשיו הם לא מכירים, זה מחסל את המדינה? לא. ברגע שתהיה להם מדינה עם כלכלה עצמאית וריבונות, ואפילו צבא (לא לצקצק) אז הם יפחדו ממלחמה (כמו לבנון מצרים וסוריה השכנות. כרגע אין להם מה להפסיד וזה מה שמפחיד.  (לת) שי
  • 21:29
  • 22.08.13

22 באמת יפה מצדו שהוא לא דורש את חיפה ועכו, שהרי ברור לחלוטין שהן של הערבים בלבד והם עושים לנו טובה גדולה בזה שאינם דורשים שליטה על ישראל כולה. מודים לך מאוד, מר אבו מאזן
  • 21:34
  • 22.08.13

באמת נוגעת ללב הסכמתך לתת גם ליאהוד קצת מקום בשטח. תודה, באמת תודה רבה לך.

23 לא נדרוש את חיפה ואת עכו, אבל עוד 10 שנים נדרוש אוטונומיה בנגב ובגליל חיים
  • 21:37
  • 22.08.13

ואז ניזכר בעוד כמה מקומות שהם בעצם פלסטינים

24 ההבדל בין הפתח' לחמאס הוא שהפתח' שואף לחסל אותנו בשלבים, והחמאס רוצה בבת אחת, נסיגה מהשטחים תביא לשואה נוספת  (לת) עין פקוחה
  • 21:40
  • 22.08.13

  •   ברגע שימני או שמאלני מכניס את השואה לדבריו, דבריו מאבדים כל משמעות.... דוד
    • 21:58
    • 22.08.13

    תפסיקו עם זילות השואה!

  •   עין פקוחה, על מה אתה מדבר? שואה? מדינת ישראל היא מעצמה של כוח, איזה שואה שנייה? ממי או ממה אתה מפחד? צריך לעשות שלום ואם מישהו יעז להרים יד על ישראל היא תוכל לו בחצי שנייה. מי הפחיד אותך כל כך? ביבי עם נאומי השואה שלו? נסיגה מהשטחים לא תביא לשום שואה ושערה לא תיפול מראשי הישראלים. רק דבר אחד יקרה: ייפסק סוף סוף העסק הנדל"ני המבוסס על שוד אדמות. זו שואה לישראל? זו מתנה לישראל.  (לת) לעין פקוחה
    • 22:14
    • 22.08.13

  •   עין פקוחה, על מה אתה מדבר? שואה? מדינת ישראל היא מעצמה של כוח, איזה שואה שנייה? ממי או ממה אתה מפחד? צריך לעשות שלום ואם מישהו יעז להרים יד על ישראל היא תוכל לו בחצי שנייה. מי הפחיד אותך כל כך? ביבי עם נאומי השואה שלו? נסיגה מהשטחים לא תביא לשום שואה ושערה לא תיפול מראשי הישראלים. רק דבר אחד יקרה: ייפסק סוף סוף העסק הנדל"ני המבוסס על שוד אדמות. זו שואה לישראל? זו מתנה לישראל.  (לת) ניסיון שני
    • 23:06
    • 22.08.13

25 לא קונה את זה - הוא דו פרצופי אריק
  • 21:45
  • 22.08.13

שידורי ההסתה בערבית מבטיחים לפלסטינם חיסול מדינת ישראל בפיגועי התאבדות ואת חזרת הפליטים לעכו וחיפה. נראה שהתוכנית שלהם תקועה כי חסר להם כוח אדם מבצעי אשר ישראל ברוב אווילותה משחררת מהכלא

26 שיגיד את ה בערבית לפרלמנט ברמאללה. שפוי
  • 21:49
  • 22.08.13

כל השאר חתימה על קרח.

27 שמענו את זה קודם שיגיד את אותם הדברים לעמו בערבית.  (לת) רוני
  • 21:51
  • 22.08.13

28 רק דבר אחד קטן חסר עכשיו: נאום של אבו מזן, בערבית כמובן, לאומה הפלסטינית הכולל קטעים מראיון עם מר"צ  (לת) יוסי
  • 21:58
  • 22.08.13

  •   ואם אספר לך שהוא אומר את הדברים בערבית בנאומים שהוא נושא מאז עלה לשלטון? מזרחן
    • 23:14
    • 22.08.13

    זה לא יעזור כי אתה לא קורא ערבית, נכון? העיקר שאתה מאמין לתעמולה שמספרים לך גורמי ימין קיצוני שרוצים להחזיק בשטחים לנצח, ובכל מחיר.

29 משחקי מילים שקרים קטנים אבי
  • 22:04
  • 22.08.13

הם רק ידרשו את שיבת הפליטים.

30 מרץ זה גיס חמישי של האויב  (לת) שמעון
  • 22:05
  • 22.08.13

31 הכתבה מאוד חלשה. קורא מתמיד
  • 22:08
  • 22.08.13

הכתבה הזאת- מאוד חלשה, היא יכולה לשכנע רק טיפשים!

32 למר'צ הוא יכול לספר שהיום לילי הסדר והם יאמינו לו יליד הארץ
  • 22:17
  • 22.08.13

האיש שקרן .

33 מסכנים הפלסטינים. הם עוד לא הבינו שיש להם עסק עם יודונאצים. ודי לקרוא את התגובות כאן כדי לאשר את זה  (לת) שכ"מט
  • 22:17
  • 22.08.13

34 ומה עם ירושלים עיר דויד - זכות השיבה - ספרי הלימוד המסיתים?! מיכל מירושלים
  • 22:21
  • 22.08.13

ומה עם הגדרת השואה? עד היום לא התנצלת ולא ביקשת סליחה.

35 מה בנוגע לפליטים והר הבית ? גאנר
  • 22:28
  • 22.08.13

אגב את מי הוא מייצג? 30% ? 20% ?

36 השמאלנים והמציאות לא יפגשו לעולם אפילו יואל גבע לא יצליח להפגיש אותם
  • 22:28
  • 22.08.13

כנסו לאתר של נרי אבנרי תשמעו שם הרבה קטעים מוקלטים של הברנש אבו מאזם וחבר מרעיו ותחליטו אם שווה להאמין לו. אכלנו את אותו סיפור עם עראפת אבל השמאל לא לומד מנטליות של חמור

37 נתניהו לא מסוגל לעשות שלום.  (לת) נתניהו לא רוצה שלום נתניהו רוצה נדל"ן
  • 22:36
  • 22.08.13

38 נתניהו לא מסוגל לעשות שלום  (לת) נתניהו לא רוצה שלום נתניהו רוצה נדל"ן
  • 22:37
  • 22.08.13

39 נתניהו רוצה שיחות. לא תוצאות. ריאליסט
  • 22:42
  • 22.08.13

נתניהו ויתר על עזה אבל הוא מסרב להיפרד מהגדה המערבית או לפחות מרובה הגדול. לכן הוא יתיש את הפלסטינים עד שיאבדו את האיזון ויחדשו את ההתקוממות האלימה. נתניהו ידכא את ההתקוממות, יעלה גירה ויטען כי הוא נאבק נגד הטרור, עאלק. השאלה היא אם העולם יקנה את הטיעונים שלו. נקווה שלא.

40 בהתחלה רק את יפו. אח"כ נראה.  (לת) מחמוד החמוד
  • 22:45
  • 22.08.13

41 אף אחד מהערסים ומהעילגים המגיבים פה אינו מקוראי הארץ! בעצם אף אחד מהם אינו יודע לקרוא או לכתוב, חבורה בזויה של ערסים אנאלפביתים!  (לת) אליהו
  • 22:45
  • 22.08.13

  •   חבל להגיב על הטינופת הזו,כי הצנזורה השמאלנית תפסול  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 23:54
    • 22.08.13

  •   אם אינם יודעי קרוא וכתוב, איך הגיבו פה?! אליהו היקר, לא ניחנת בשכל ישר או בשכל בכלל... אם אתה דוגמא לקורא הארץ, אבוי לנו
    • 01:05
    • 23.08.13

    למה שלא תתייחס לגופם של טיעונים, במקום לקלל ולנאץ?

  •   ואתה פשוט גזען מזרחי שמאלני
    • 06:36
    • 23.08.13

    אין הבדל בין לקרוא למזרחי שחור או ערס, החטא הגדול של האליטה האשכנזית היא מיאוס הערביות על המזרחים. אבל תפנימו, אנחנו יותר ערבים מאירופאים/גרמנים/אמריקאים/מערביים או איך שלא תקרא לזה ועדיף שכך. מדינות נגועות בשחיתות וצביעות יש מספיק בעולם, וזאת המדינה היהודית. רק מדינה דו לאומית תביא צדק.

  •   זה אליהו מ...ברלין..  (לת) אורי
    • 08:09
    • 23.08.13

42 רק ביגין יכול לנהום חזק "אף שעל" ולהחזיר חזק. ביגין לשילטון.  (לת) שבבו ממרקז עליקוד
  • 22:48
  • 22.08.13

43 יה עבאס למה למהר? בוא נעביר בכיף את תשעת החודשים ולאחר מכן נתחיל סבב נוסף? דחיל ראבאק תעשה טובה והציליני מאלקין, פייגלין, חוטובלי, דנון, רקב ובעיקר משרה׳לה!  (לת) ביביצ׳וק
  • 22:49
  • 22.08.13

44 למה להזדרז, יש זמן - לכמה "תג מחירירצ'יקים" ו"אל-קעידונים" באזור להחריב הכל מבלי לצאת אשם.  (לת) ב. ניתאי
  • 22:59
  • 22.08.13

45 בכתבה לא מובהר האם הכתב נכח בעצמו בפגישה בלשכת אבו מאזן, בה נאמרו כביכול הדברים האלו, או שהם נמסרו לו מפי חברי סיעת מר"ץ, או שמדובר בהדלפה? (או גוזמה, דמיון וכדומה).  (לת) ירון
  • 23:16
  • 22.08.13

46 בשנת 1978 שאלו את יצחק רבין איך זה שבגין עשה הסכם שלום ולא ראש הממשלה רבין. רבין ענה "זה בגלל שלבגין אין בגין באופוזיציה". Reuven Holzer
  • 23:30
  • 22.08.13

אז אני חושב שיש כאן הזדמנות פז להגיע להסכם היסטורי שישים קץ לסיכסוך הישראלי - פלשתינאי.
בוא נתפלל שביבי הוא יותר בגין ופחות שמיר (".... תראה יחיאל (קדישאי). עשינו את יזרניצקי יוו"ר הפרלמנט.....")

47 למה לנשים יהודיות שמאלניות שלוחצות ידיים עם רודנים ורוצחים יש אותה ארשת פנים כמו בתצלום?  (לת) דן
  • 23:32
  • 22.08.13

  •   באיזה אופן הוא נחשב אצלך לרודן או לרוצח? לא היה ולא יהיה באויביך אדם שקול ומתון ממנו. הלוחש לסוסים
    • 05:44
    • 23.08.13

    הלוואי בכנסת ישראל ובפרלמנט הפלסטיני כל זועקי הזעקות ומנופפי הידים היו שקולים מתונים ואחראים כמוהו.

  •   תגובה ל-48 דן
    • 18:20
    • 23.08.13

    מכחיש שואה מדופלם (תרתרי משמע) זה אינו נבחר ציבור, הוא ביטל את הבחירות, משמע הוא גם רוצח - בהיותו חבר בארגון טרור המשתדל להטיב עם רוצחי היהודים (ראו שחרור רוצחים) - וגם רודן, בהיותו שליט שכחו אינו נובע מבחירות חופשיות. זיל גמור בחוץ.

48 עבאס היקר , אנו מודים לך מקרב לב על כך שאתה לא תדרוש את חיפה. הורי גרים בזכרון יעקב - אודה לך מאד אם תוכל לאשר לזהבה שגם את זכרון יעקב לא תדרוש. תודה. אתה איש יקר. מנהיג המאה.  (לת) מושיקו מחיפה
  • 23:39
  • 22.08.13

49 הוא מוכן לחזור על הדברים האלו גם בערבית???  (לת) ישראלי
  • 23:45
  • 22.08.13

50 רטט של התרגשות עובר בפעילי "מחנה השלום" היהודי - אבו מאזן "ויתר" על חיפה ועכו...  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 23:52
  • 22.08.13

  •   דרור החשוך תמיד,זה כבר שנים זורע רעל ומצפה שיצמח משהו..אבו מאזן שדיבר לראשונה בפתיחות על "סיום-הסיכסוך" אבל הדרור החשוך יאחוז בשיניו אם יצרתרך שיהיה את מי להכפיש. צריך לתמוך בשלום בכל הזדמנות עד שיש
    • 03:15
    • 23.08.13

    ראיתי כמה כתבות על הרחוב הגדה איך אנשים שם לראשונה מבטאים בגלוי רצון לשלום.נראה שיהיו בעיות עם סיום הסיכסוך בגלל אנשים כמו דרור שלא רואים,מבינים ומקבלים כל שנוי חיובי אפשרי אצל אויבנו ועוברים לבורות גזענות שאננות חמדנות וטרור. אפילו ב"הארץ" כביכול עתון שמאלי..

51 רק התנתקות ללא הסכם. הסכם יחייב רק את ישראל, הפלשטינאים יתנערו ממנו בקלות. דניני
  • 00:02
  • 23.08.13

מי יודע מתי אבו מאזן כבר לא ישלוט. מי יודע אם ואילו פלשטינאים יחליטו לכבד את ההסכם. ואם לא יכבדו? מה נעשה למי שאין לא כמעט מה להפסיד?
ישראל לעומת זאת תצטרך לתת ערבויות בינלאומיות.
דבריו של אבו מאזן משקפים את דעתו בלבד (ביום טוב).
כדי שלא נהפוך למדינה דו-לאומית עלינו להתנתק מהפלשטינאים ולחזור לגבולות שיוסכמו עם ארה"ב ולא עם הפלשטינאים. אם הפלשטינאים ירצו שלום - יהיה שלום. לא צריך בשביל זה הסכם.

52 יש טוענים שלערביי ארץ ישראל "אין מה להפסיד". שטויות. מי שחי יכול תמיד לאבד את חייו...  (לת) מי שחי יכול תמיד לאבד את חייו...
  • 01:26
  • 23.08.13

53 קראתי לפניי 39 תגובות שליליות כולן על מאמר האכי חיובי אי פעם ממנהיג פלסטין.אבו מאזן של היום היה חותם על השלום דאז. דן.י
  • 01:33
  • 23.08.13

זה ברור למי שעיניים/אוזניים בראש ושעוקב בהתפתחויות התרבותיות חברתיות פוליטיות באזור,שהפלסטינים(בלי עזה,עדיין..) ככלל,העבירו את נטל הטרור לאחינו
נעריי הגבעות.הרחוב הפלסטיני לאחרונה לפי הרבה סקרים וגם בעזה מעוניין בשלום .אין להם כוח תרבותי עדיין להתמודד עם בניית מדינה משלהם.
אבו מאזן של היום ,היה חותם על שלום עם אולמרט .כוחות חשוכים בישראל דאגו לסלק את אולמרט שהיה מוכן לתת העיר העתיקה להם כבירה.

54 לאפשר לעבאס לשוב לצפת לאפשר את זכות השיבה
  • 03:06
  • 23.08.13

למה למנוע מעבאס לשוב ולהתיישב בצפת. לא הבנתי. שלום אמיתי דורש מדינה אחת בתוך ארץ ישראל הקטנה. לאפשר לפלישתינים להתגורר איפה שהם רוצים ולתת לעבאס לגור בצפת כמו שאפשר לגור באירופה ובקנדה. מדוע ישראל צריכה להיות גזענית ולמנוע מפלישתינים לגור בתוך מדינתנו, הרי יש לנו גם ככה הרבה ערבים?

55 Look at the fb of Tala el Sana - and he is an israeli politician - and ull understand who are the so called Palestinians  (לת) Open ur eyes
  • 03:17
  • 23.08.13

56 למה הכתבה הזאת לא בתשלום? האם בגלל שהיא משרתת את האג'נדה של "הארץ"? סתם תוהה
  • 04:43
  • 23.08.13

???

57 "תמר זנדברג באה לבושה בגופיה לפגישה אתי" יהיה התירוץ החדש של אבו מאזן מדוע לא חתם על הסכם שנותן לו הכל. קרברוס הכלב
  • 05:22
  • 23.08.13

והשמאל כמובן יבלע בשקיקה את התירוץ הזה, שהרי ת-מ-י-ד, אבל ת-מ-י-ד, היהודים אשמים.
ברק כראש ממשלת החלומות של השמאל אשם שעראפת לא חתם, כי הוא לא חייך אליו מספיק (או לא ליטף את זקנו ואמר לו סבח אל ח'יר, יא ג'וחא, איני זוכר בדיוק).
אולמרט אשם שאבו מאזן לא חתם, כי על פי הסקרים הוא עמד ליפול בבחירות הבאות (אבו חמוד - גם אם ביבי יתן לך את כל מה שאתה מבקש, כאולמרט בשעתו, מסתבר כי לא יזכה בבחירות שלאחר מכן.). תארו לכם מה השמאל היה אומר אילו אולמרט היה מצהיר שהוא מוכן לחתום, אבל הסקרים מוכיחים שאבו לא יבחר בבחירות הבאות ולכן א"א לחתום...
והשמאל - אין מאושר ממנו. שוב היהודי אשם, וכאשר היהודי אשם - יש הרגשה מזככת. יש קתארזיס.

58 דברים אמיצים. האמת. עבור שלום הייתי מותר על פריז ולונדון  (לת) דוד
  • 06:44
  • 23.08.13

59 השודד, הרוצח, הגזלן, מכחיש ההיסטוריה השקרן הכובש אדמה לא לו - לא "ידרוש" את צפת וכו'... תודה לך אבו... אנחנו מעריכים את זה.  (לת) דד
  • 06:58
  • 23.08.13

60 אני ממש מתרגש ממה שכותב ברק רביד מייק
  • 07:54
  • 23.08.13


הבעיה שלי עם החברה של מוחמד, שהם משנים את דעתם
מהר מאוד, כמו ההוא עם השערות על הפנים

61 עיברו לצידו השני של הגבול פסבדו ישראלים שכמוכם. השפוי
  • 08:03
  • 23.08.13

כולנו מודים, מודים, מודים לך על כך שאתה לא דורש את חיפה ועכו. והכי פתאטי, שאנשים פה מגיבים בכל הכבוד. עיברו לצדו השני של הגבול!

62 אוףףף..נרגעתי. באמת אבו - מאזן..באמת תודה. עכשיו אני יכול לישון בשקט ב..ברלין..  (לת) אמיר ש.
  • 08:07
  • 23.08.13

63 ומולו, בצד הישראלי, עומד שפן מוקף בכמה עשרות גמדים שללא השפן לא היו נמצאים בכנסת, במנחה טלוויזיה ששיקר לבוחריו ובעפרון פחוס מוקף במהדורה הגזענית של חסמב״ה. ממשלת ישראל לא רוצה שלום.  (לת) ארתור
  • 08:45
  • 23.08.13

64 רחצת ידיים מדם של טרור?  (לת) מנחם
  • 09:15
  • 23.08.13

65 האם הוא אמר זאת בעברית (אנגלית) או בערבית , לאיזה ציבור פנה הפעם אבו-מאזן??? לבדוק אם הוא סובל עדיין מפיצול אישיות שנתקף בהם מידי דברו.  (לת) הרבה פנים (זהויות) לאיש , איך נזהה מי מדבר הפעם
  • 09:32
  • 23.08.13

66 תודה, באמת תודה על פריס אתה גם מוותר?
  • 09:48
  • 23.08.13

איזו נדיבות נפש..
למה לא מקבלים את הסעודית ומדלגים על הפלסטינים והשטויות שלהם?

67 באמת תודה לכם שלא תדרשו את חיפה ועכו. עם ישראל יכול לנשום לרווחה! אחיזת עיניים של עבאס
  • 09:50
  • 23.08.13

עבאס גרוע מכל מנהיג פלסטיני. הוא יודע לדבר לאוזן הישראלית, אבל כוונותיו לא תמימות בכלל. אני לא מאמינה לו שהוא איש של שלום.

68 למה לנו אין ראש ממשלה אמיץ כמו אבו מאזן אלא אחד שניכנע לתכתיבי המיתנחלים  (לת) שי
  • 09:53
  • 23.08.13

  •   אבו מאזן אמיץ?? חיים
    • 12:20
    • 23.08.13

    כשאולמרט הציע לו הסכם אבו מאזן אמר שיחזור והוא נעלם אמיץ? בשם מי הוא מדבר? בשמם של היאמאס בעזה?

69 עבאס מוכר את בני-עמו - ואין לו שום מנדט  (לת) כהונתו פקעה ב-2010
  • 10:02
  • 23.08.13

70 לכל לאום אזרחות משלו ! מארק
  • 10:38
  • 23.08.13

הרשות הפלסטינית הצהירה כי רגל יהודי לא תדרוך על "האדמה שלהם".
זה הזמן להזכיר את מהותה של החלטת האו"ם ב -1947 על חלוקת פלסטין.
לכל עם הגדירו חבלי אדמה, אך הענקת אזרחות זו לא חובה אלא החלטתו של הפרלמנט.
הפרלמנט ברמאללה אמר את דברו, עכשיו נתבקשת תגובה סימטרית של כנסת ישראל .

במשא ומתן עם הפלסטינים חייבים להעלות את הנושא של שינוי אזרחות לערבים המתגוררים בישראל .
אם וכאשר האחריות על מקומות עבודה, חינוך, בריאות וקצבאות לערבים
נעביר לרשות הפלסטינית, רק אז תתחיל הפרדה האמתית בין שני העמים.

לכל לאום אזרחות משלו !

בזה יתמכו גם השמאלנים, כי הם נגד מדינה דו לאומית.

71 איך מפילים פראייר בפח, מדברים אליו בנופת צופים  (לת) גיחי גיכי
  • 11:58
  • 23.08.13

72 המו״מ א. ח.
  • 12:11
  • 23.08.13

עבאס חולם ומותר לחום ובדרך כלל החלום נשאר חלום ובאשר להאצת המו״מ הקוונה היא למשוך כמה שיותר זמן בן אדם אל תשלה את עצמך תמשיך לחלום.

73 להפריט את חיסול הבוגדים ולתת לערבים להיכנס ליצהר  (לת) שלטון החוק
  • 13:12
  • 23.08.13

74 היות והמחקרים בתחום הגן האנושי מתקדמים בוודאות יבדקו גם אם יש לאבו מאזן זיקה לזיקית כאשר יש לו "מגעים" עם מנהיגי השמאל התמימים של ישראל  (לת) עיוור צבעים נותן אמון בצבוע
  • 13:47
  • 23.08.13

75 לא צריך. אחרי שכל הפליטים יחזרו לשם הם לא ממש צריכים אותם במדינה הפלסטינאית הראשונה שיהיו בשנייה - בישראל  (לת) JDH
  • 14:12
  • 23.08.13

76 צריך להאמין לאבו מאזן! ד"ר זאב שנקמן מרמת השרון
  • 14:23
  • 23.08.13

צריך להאמין לחלק מדבריו של אבו מאזן - לאותו חלק שהוא מבטיח בשיחות/נאומים בפני ערבים, לא למה שהוא מבטיח ליהודים.
כן, אנחנו מכירים את ההבטחות הריקות מתוכן. עד מתי ימשכו להאמין להם? הרי הבטיחו בעבר להפסיק את הרציחות ושאר מעשי האלימות, ומה? כמה "קורבנות השלום" ספרנו מאז ההסכמים איתם, כולל אוסלו?

77 ביבי רוצה להמשיך לשבת בעומק יהודה ושומרון ולא משנה מה אבו מאזן יגיד אורון
  • 14:54
  • 23.08.13

ישראל לא מוכנה לפשרה שתביא סיכוי לשלום.

78 מחמוד עבאס, אתה לא תדרוש כ גם לא תקבל, אבל תשאיר את הכל פתוח ודו משמעי כמו עראפת כדי להכין לבאים אחריך להנחתה. החמאס הרי מצפצפים עליך והם ימשיכו לדרוש גם הרבה אחרי שאתה תמות (או תירצח) וגם לירות כדי שקולם יישמע, רק שהקטיושות שלהם יגיעו גם מג'נין טול כרם וקלקיליה לת"א נתב"ג, מודיעין וכפר סבא הירוקה. בקיצור תפסיק לבלבל את המוח ותכין את העם שלך להשתלט על ירדן כי שם תמצאו את עצמכם בסוף....  (לת) אסף
  • 17:08
  • 23.08.13

79 רק בעיתון הארץ דני
  • 17:09
  • 23.08.13

רק עיתון הארץ מוציאים מכחיש שואה רוצח יהודים גבר.

80 אבו עאבס המבוגר האחראי. הלואי וביבי היה נשמע כך.  (לת) ע.
  • 17:16
  • 23.08.13

81 עכו וחיפה שי
  • 17:24
  • 23.08.13

כל עוד גרים יהודים בעכו וחיפה-הטרור יימשך.

82 דווח מטעה: האבו מעולם לא אמר את מה שמיוחס לו ע"י ברק רביד. מי שאמרה זאת (...שהאבו אמר) היא זהבה גלאון. ומה שאנשי מר"צ שומעים-רק הם שומעים.  (לת) כבשה פועה
  • 17:56
  • 23.08.13

83 בחור מצחיק המחמוד הזה,באמת תודה עכשיו אנחנו רגועים.אבל מה עם ת״א גם עליה אתה מוותר ? כי זה ממש ישמח אותי .  (לת) עפר
  • 18:26
  • 23.08.13

84 חיפה עכו וירושלים חזק הנביא
  • 18:35
  • 23.08.13

,,,,את חיפה ועכו ,לו הוספת גם -לא נדרוש חזרת פליטים לא נתעקש למו"ם על בסיס קווי 67 + הכרה שישראל = מדינת העם היהודי ובירתה ירושלים ניחא ,אז ,תאמין לי היית גוזר קופונים בינלאומיים מחד ומביך את ההנהגה הישראלית שבטוחה, בנתה ובונה על כך שלעולם לא תהין להצהיר הצהרה כזאת מבלי לשלם בראשך ,

85 גם מירושלים אתם יכולים לשכוח  (לת) ירושלמי
  • 18:45
  • 23.08.13

86 לקרוא, לשמוע ולהבין את מה שאבו מאזן אומר : לא את מה שהיינו רוצים שהוא יאמר. "לא נדרוש שיפו ועכו יהיו חלק מפלשתין" נכון , לשיטת אבו מאזן יפו ועכו יהי חלק מישראל, אבל ישראל תוכפף לזכות שיבה של 5 מיליון נכדי וניני פליטים. פתרון שתי המדינות - אך לא שתי מדינות לשני עמים. מדינה פלשתינית את בגדה - אשר לא לכלול את יפו ועכו, ועוד מדינה בשטחי ישראל הריבונית, שאולי תקרא ישראל (לפחות למשך זמן מה) אך בפועל להי פלשתין ב' לאחר שתקלוט מיליוני פלשתינים בעוד כל יהודי שיכול נס ממנה םעם דרכונו הרומנית או דודתו ממיאמי. אבו מאזן, אביר זכות השיבה , לא היה ולא יהיה פרטנר לשום הסכם המכיל זכות קיום לאומית לעם היהודי לצד העם הפלשתיני.  (לת) רילד
  • 20:29
  • 23.08.13

87 לשמאל בישראל מתחילה שוב זיקפה קלה לדברי מנהיגם אבו עאבס, ההתרגשות הברק בעיניים התיקווה גולו
  • 09:12
  • 24.08.13

הנה זה קורה.... הכל מסתדר יש מדינה פלסטינית!!!!! החלום מתגשם!!!! כמי שיצאה עם עיתונאי ישראלי כמובן שמאלני, תמיד תהיתי על הזיקפה שיש להם כשערבי מדבר איתם, זה לא משנה מה אמרו להם, הם חשים גאווה שאיתם דיברו ולא משנה איזה שטויות, כמו בדברי אנו עבאס. גם בטוקבקים, ישנם ממש פרשנים שמאלנים שמבינים כל מהלך של מנהיגם עבאס, מדוע לא חתם עם אולמרט, ממה הוא חשש, מה הוא חושב.... רק מהתשובות אפשר להבין מי מנהיג אותם באמת, וזה לא ראש ממשלת ישראל. עלובים.

88 הישג מדיני מבין עניין
  • 09:16
  • 24.08.13

כל הכבוד לזהבה גלאון על ההשג המדיני היוצא מהכלל. אגב פעם הבאה שתבטיח גם את כפר סבא , אין לי כח לעבור דירה

89 פלסטין פחמאוי
  • 09:25
  • 24.08.13

מי נתן לא החזיר לדבר בשם העם הפלסטנאי הו בסכ הכל כמו כול המנהגים בעולאם הערבי המסרחים

90 רק לא מוותר על ברלין  (לת) למגיב 58
  • 09:45
  • 24.08.13

91 הארץ, הגיע הזמן שתאפשרו לעשות לייק לתגובות, שתאפשרו למגיבים לשאול שאלות ולקבל תגובות והצבעות, וכן הלאה. המודל של רשימה טורית של תגובות כבר לא מתאים. יאללה. תתחדשו קצת.  (לת) מדען
  • 12:12
  • 24.08.13

92 הארץ, הגיע הזמן שתאפשרו לעשות לייק לתגובות, שתאפשרו למגיבים לשאול שאלות ולקבל תגובות והצבעות, וכן הלאה. המודל של רשימה טורית של תגובות כבר לא מתאים. יאללה. תתחדשו קצת. חדשנות
  • 12:15
  • 24.08.13

וגם, אולי תאפשרו לאנשים להירשם תחת שם קוד ולהיות מזוהים עם התגובה שלהם כך שיקבלו הודעה עשינו להם. כך שיוכלו להגדיר את העמדה שלהם. כדי שנוכל לראות אילו עוד התגובות הם פירסמו. יש כאן מרום לשיח ציבורי שאתם מפספסים. יש כאן אפילו מקום לעשות כסף שאתם מפספסים. קדימה. לשנות קצת. המאה העשרים ואחת זה להתקדם כל הזמן. אתם נשארים מאחור...

93 אבו מכיר את המילה: לא ניתן??  (לת) chai
  • 14:31
  • 24.08.13

94 שלום על השלום אחמד
  • 06:53
  • 26.08.13

כיבוש והתנחלויות לא יעניקו מנדט לאף אחד ברשות לעשות שלום . סתם מדברים ומעבירים זמן וחבל על הזמן.