המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בלחץ ארכיאולוגים, נגנזה התוכנית לשחזור קבר הורדוס

חוקרים ומדריכי תיירים טוענים כי לא ניתן להקים את המבנה הגרנדיוזי על ההרודיון, כי איש אינו בטוח במראהו, וממדיו הגדולים עלולים לפגוע בסביבתו

רשות הטבע והגנים ומשרד ראש הממשלה ביטלו את התוכנית לשחזור והקמה מחדש של מבנה הקבר המקורי של המלך הורדוס על ההרודיון. ביטול התוכנית בא בעקבות ביקורת נוקבת מצד ארכיאולוגים, מדריכי תיירים ואנשי ידיעת הארץ על הפרויקט. המבנה אמור היה להתנשא לגובה של 25 מטרים (כבניין בן שמונה קומות) ולהיבנות מחומרים קלים. שחזור מבנה שלם אינו דבר מקובל באתרים ארכיאולוגים בארץ ובעולם, וככל הנראה מדובר בתקדים עולמי. קברו של המלך הורדוס אותר לפני כחמש שנים בידי הארכיאולוג המנוח אהוד נצר. נצר מצא את שרידי הקבר במורדות ההרודיון, מזרחית לירושלים. נצר עצמו נהרג בתאונה טראגית, לא הרחק מהקבר לפני כשנתיים, בעת שנפל...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מצחיק שהארכאולוגיה שמתמסרת תמיד ללא התנגדות למערכת התעמולה הציונית , פתאום מסרבת להמשיך לקבל לקוחות בחצר האחורית.. חברים ארכאולוגים- מה קרה??חתכו לכם את התקציב לחפירה כי לא סיפקתם את הסחורה המבוקשת להוכחת רציפות הישוב היהודי מאז רחב הזונה ועד ברוך גולדשטיין??  (לת) אין אח בגולני
  • 06:02
  • 18.04.13

  •   אכן, מעולם לא היתה מלכות בית דוד. מעולם לא היה בית מקדש בירושלים. הורדוס היה אדומי מהר חברון. ישו היה פלסטיני שנרצח בידי פלסטינים. יש מקום להתפייסות בין הכנסיה ברומא לבין העם הפלסטיני המואשם תמיד ברצח משיחם.  (לת) דן לב פועם
    • 09:52
    • 18.04.13

  •   העובדה שאתה ואני חיים (כנראה) באותו מקום, כותבים באותה השפה - מחרידה אותי.  (לת) כמה שנאה עצמית?
    • 11:50
    • 18.04.13

  •   הפלסטינים הם אלו אשר הביאו את האדמה לפלסטין, לפני זה היה פה ים.  (לת) אבי
    • 12:37
    • 18.04.13

  •   התגובה היתה מכוונת לארכאולוגים שירדו לכביש לאחרונה, לא לעוסקים במקצוע מאז ומעולם , ממשיכי שושלת רחב וגולדשטיין ז"ל.  (לת) אין אח בגולני
    • 20:59
    • 18.04.13

02 אין שום הצדקה לשחזר לו מוזוליאום לא מגיע לו  (לת) יואב
  • 06:32
  • 18.04.13

  •   יש הצדקה: פיאור מפעלי הבניה של התנועה הציונית והרחבת תחום השליטה שלה לתוך השטח הפלסטיני.  (לת) זו ההצדקה.
    • 16:25
    • 18.04.13

  •   תקופת הורדוס הצטיינה בבניה, בתשתיות ובכלכלה שירן
    • 07:38
    • 19.04.13

    ולא רק בגביית מיסים
    יש לאפשר שיחזור ההרודיון, ולהדגיש את רצף הישוב היהודי בארץ.
    ולהפסיק עם השנאה

03 רעיון השחזור הוא טירוף היאה לסדאם חוסיין, לא לבני תרבות אורניה
  • 08:13
  • 18.04.13

בקרתי אתמול בתערוכה היפהפיה על הורדוס במוזיאון ישראל ולא שכחתי לרגע שהשחזור של בית המקדש, אתר הרודיון ושאר מפעלי הבנייה של הורדוס אינו אלא ספקולציה. מדוע שלא נשחזר, אם כבר התחלנו, את בית המקדש? "שחזור" מלא אינו מקובל בקרב הארכיאולוגים, הוא שרלטני ומחבל.

  •   אורניה התמימה, לולא הורדוס היה צורר במיתולוגיה הנוצרית... אח
    • 12:33
    • 18.04.13

    תכנית השחזור לא הייתה מתבטלת כי האחים היהודיים היו משיגים מימון ותמיכה פוליטית באחים האוונגליסטים האמריקאים לפרויקט זה. ולא, זה לא טירוף של סדאם חוסיין, בייחוד לא הקמת בית המקדש מחדש כשחזור מלא, זו תכנית פעולה מציאותית של מי שיושב בממשלת ישראל האח בנט ואחיו יחד עם בעלי בריתו, החמורים של המשיח, האח לפיד והאח החורג נהנתניהו.

04 מה שהפוליטיקאים מוכנים לעשות ? מתעניין
  • 10:09
  • 18.04.13

שחזור הקבר של הורדוס ? שימו לב שמירב התומכים באים מההתישבות היהודית בשטחים. כדי כמו תמיד למנוע כל אפשרות להסדר. טוב ששאלו את הארכאולוגים ולא את הפוליטיקאים.

  •   דבריך הם הבל הבלים מני
    • 13:27
    • 18.04.13

    הורדוס לא היה אביר היהודים ומרבית המתגוררים בשטחים אינם מתעניינים לא בהורדוס ולא בקברו

05 תודה לאל שהפארסה הזאת נגנזה. ומי שהציע אותה צריך להיות מורחק לצמיתות מכל עמדת השפעה על פיתוח באתרים ארכיאולוגיים, גנים לאומיים ושמורות טבע  (לת) בני
  • 11:39
  • 18.04.13

  •   מי שהציע אותה הוא אחד הארכיאולוגים הכי מוכשרים שהיו פה בקנה מידה מקצועית יודע
    • 14:26
    • 18.04.13

    אז קודם כל תירגע בחור, כי אתה יוצא טמבל.
    פעם הבאה לפני שאתה פותח את הפה או מתחיל לכתוב, תלמד קצת, זה רק יכול להועיל לך.

  •   בחייאת- נצר!?!?!?!?!?!? יודעת
    • 18:21
    • 18.04.13

    "הכי מוכשרים בקנה מידה מקצועי?." לא יכול להיות שעבדת איתו או למדת אצלו.. לא יפה לדבר סרה וכו' אז נעצור ונסיים פה, אבל בחייאת, נו...

  •   לא יודע מי יוצא פה טמבל תיאו
    • 19:49
    • 18.04.13

    ואיך בדיוק מדתת את הכשרון?

06 צריך לקוות שהמטורפים מהארגונים ההזויים שמבקשים לבנות את בית המקדש השלישי מבינים את הרמז  (לת) סתמאחד
  • 12:11
  • 18.04.13

  •   למשל ההזוי ההוא שהזה את מדינת היהודים.. מהשמו? הרצל, משהו כזה... אלי
    • 13:42
    • 18.04.13

    ממליץ לקרוא שוב את אלטנוילנד, שם מתואר המבנה הגדול של בית המקדש העומד על תילו על הר הבית לשמחת כולם.

  •   אכן הדוסים מפגרים ב-150 שנה וחיים באירופה בלי להבין שיש תושבים מקומיים שלגם להם זכויות  (לת) השוואה מגוחכת
    • 16:37
    • 18.04.13

07 חשוב ומרתק. יישר כח, "הארץ". חדש ימיך כקדם. עו''דאורי פרייס
  • 12:27
  • 18.04.13

חשוב ומרתק. יישר כח, "הארץ". חדש ימיך כקדם.

08 דווקא לא מזמן הייתי ביפן באתר גדול ששוחזר מן היסוד אריאל
  • 12:37
  • 18.04.13

האי המלאכותי הזעיר דֵגִ'ימָה שימש במשך כמאתיים שנה המקום היחיד ביפן המותר לזרים, והאדריכלות בו היא אירופית קלאסית עם אלמנטים יפניים. מדובר במקום מרתק.
מאחר שהמקום נהרס לחלוטין, הוא נמצא כעת בתהליך מתמיד של בנייה מחדש.

כך זה נראה היום:
http://en.academic.ru/pictures/enwiki/78/Nagasaki_Dejima_C1771.jpg

09 לכל המגיבים המתלהמים: מרק
  • 13:23
  • 18.04.13

מותר לכם כמובן להיות בעד או נגד השחזור של המאוזולאום הזה, אבל כולכם, תכירו קודם את העובדות. מדריכי התיירים החוששים שהנוצרים יעלבו, כדאי שילמדו שהאחראי לרצח "החפים מפשע" (ומי שלא יודע על מה אני מדבר, שילך לחפש את הנושא) הוא בכלל לא הורדוס הזה כי לו"ז חייו פשוט לא מתאים. חפשו את הורדוס אנטיפס. לכל הטוענים נגד בניה בשטח פלסטיני, כדאי שתראו לנו כיצד הרשות שומרת על עתיקות. כל ההיסטוריונים מתבקשים להראות את הקשר בין הורדוס לפלסטינים וכל הארכיאולוגים מתבקשים לא לבלבל את הראש עם הטיעון שאין דבר כזה שיחזור שלא של אתר מחומרים לא מקוריים - אז כעת יכול היה להיות. הטיעון התקף היחידי, לטעמי, הוא זה האומר שכלל לא בטוח שכך אכן נראה המאוזולאום ולכן טוב שנכון להיום, ועד שייקבע כיצד הוא אכן נראה, לא יבנו שם כלום. ולכל זאת אין שום קשר עם בית המקדש השלישי שלעולם לא ייבנה כיון שהממסד הרבני לא יוותר, לעולם, על כל הפריבילגיות שיש לו לטובת 12 משפחות של כהנים.

10 אני לא רוצה לחזור לשטחים שודדים אותי שם תשאירו אותי בבקשה במוזיאון ליד הכנסת הכי טוב  (לת) הורדוס בן אדומי
  • 13:23
  • 18.04.13

11 שיחזור בית המקדש על הר הבית בירושלים יעשה טוב לכל בני האדם .  (לת) אזרחיקו
  • 13:26
  • 18.04.13

12 כידוע לכולנו, הורדוס היה פלסטיני שנאבק נגד הכיבוש  (לת) אלי
  • 13:40
  • 18.04.13

13 צחוקים איתכם: הלא בדיוק בגלל זה עשו שימוע ציבורי, וזו התוצאה שלו.  (לת) מה נסגר עם תל אביב?
  • 13:40
  • 18.04.13

14 הסבר לקוראי הארץ הקבועים, הורדוס היה מלך פלסטיני ששלט כאן לפני 2K שנה בפלסטין על פלסטינאים  (לת) רק מסביר, שהרי הם ה-NATIVES נכון?
  • 14:34
  • 18.04.13

15 שחזור הרי
  • 14:42
  • 18.04.13

לא יעלה על הדעת בכלל ואני לא משוכנע באמיתות הקבר .כי הורדוס לא מוזכר שם בכלל.

16 עוד מעשה טירוף לאומני. ש.
  • 17:42
  • 18.04.13

עוד יספרו לנו שהורדוס היה חבר באצ״ל.

17 עוד מעשה טירוף לאומני. ש.
  • 17:44
  • 18.04.13

עוד יספרו לנו שהורדוס היה חבר באצ״ל.

18 חבל מאוד. טהרנות וצדקנות שלא במקומה. יחזרו הארכיאולוגים בתום החפירה לקמפוסים וישאירו את האתרים לנו.  (לת) עמישראל
  • 19:49
  • 18.04.13

19 זה יכל להיות מביך מאוד, תודה שירדתם מהעניין.  (לת) עודד
  • 20:26
  • 18.04.13

20 שכחת את המרכאות סביב "תאונה טראגית" שבה נצר "נהרג"  (לת) כנראה שהוא נרצח בידי מי שסחט אותו לאורך השנים (תנחשו מאיזה "עם")
  • 14:44
  • 19.04.13

21 היה עדיף שקשקשני הכיבוש בלבוש ידירו רגליהם מן הדיון  (לת) מודרניסט
  • 04:43
  • 20.04.13

22 אילת שוש
  • 20:59
  • 22.04.13

אם תהיה הקדשה לשרה נתניהו - הבניין ייבנה ועוד איך