טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הקלות הבלתי נסבלת של פרסום מאמר מזויף בכתב עת מדעי

מחקר מדעי מזויף נשלח למאות כתבי עת בתחום. אף שהיו בו שגיאות בולטות ושמות המדענים והאוניברסיטאות פוברקו - כמחציתם הסכימו לפרסמו

תגובות

מאות כתבי עת מדעיים, בהם עיתונים של ענקי תעשיית ההוצאה לאור כמו סייג', אלסבייר וואלטרס-קלובר הסכימו לפרסם מאמר מדעי מזויף. כך עולה מתחקיר של ג'ון בוהאנון, עיתונאי לענייני מדע, שבמשך 10 חודשים שלח גרסאות שונות של מאמר מדעי מזויף ל-304 כתבי עת עם גישה חופשית, שמציעים את התכנים ללא תשלום. במאמר המזוייף מתואר ניסוי שבודק קצב גידול של תאים סרטניים. לניסוי המתואר במאמר היו חסרונות בולטים, ושמות המדענים והאוניברסיטאות היו מפוברקים, כך הסביר בוהאנון בכתב העת הנחשב Science. "בעל ידע בכימיה...

הרשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות