תוכנית המדינה למלחמה בזיהום האוויר: מוניות היברידיות ומס על דלק

בשבועות הקרובים תובא לאישור הממשלה תוכנית שמטרתה להביא בתוך עשור להפחתה של עשרות אחוזים בפליטת מזהמי אוויר

המשרד להגנת הסביבה יפיץ היום למשרדי הממשלה את התוכנית הלאומית הראשונה להפחתת זיהום אוויר, שמטרתה להביא בתוך עשור להפחתה של עשרות אחוזים בפליטת כמה ממזהמי האוויר המסוכנים ביותר לבריאות. התוכנית, הכוללת הצעות לשינויים רבים בתעריפי החשמל ומיסוי כלי רכב ודלקים, תובא בשבועות הקרובים לאישור הממשלה. על פי הערכת המשרד להגנת הסביבה, עלות הנזקים הבריאותיים הצפויה בתוך עשור, אם לא יינקטו הצעדים הנדרשים, תהיה יותר משמונה מיליארד שקלים.

על פי התוכנית החדשה, תורחב באופן משמעותי התוכנית לגריטת כלי רכב ישנים (פירוק ומיחזור חלקי המכונית ומתן תמורה כספית לבעל הרכב), שגורמים חלק ניכר מזיהום האוויר, והיא תכלול גם כלי רכב מסחריים המונעים בדיזל. כמו כן, תוקדם ותורחב תוכנית הצטיידות חברות התחבורה באוטובוסים מזהמים פחות, כך שבתוך שנתיים כמעט כל אוטבוס שלישי שיירכש יהיה מזהם פחות. המשרד להגנת הסביבה גם יתחיל להפעיל, כבר בשנה הבאה, תוכנית ניסיונית להפעלת שלושה אוטובוסים עירוניים באמצעות גז טבעי דחוס - צעד שעד עתה התנגד לו המשרד לביטחון הפנים בגלל שיקולי בטיחות הקשורים בשימוש בגז.

משרדי התחבורה והגנת הסביבה יפרסמו תעריפים מועדפים לכלי רכב מרובי נוסעים ותחבורה ציבורית בכבישי אגרה. כמו כן, יינתנו תמריצים בהיקף 60 מיליון שקלים למעסיקים שיפעילו תוכניות לצמצם נסיעות עובדים ברכב פרטי, למשל באמצעות עידוד נסיעת כמה עובדים באותו רכב או שימוש בתחבורה ציבורית.

תחנת עגינה של מכונית חשמלית בפריז. האוצר מגבש הטבות מס בשיעור של 33% לבעלי מוניות שירכשו מכונית היברידיתאי–פי

שר האוצר יגבש הטבות מס בשיעור 33% לבעלי מוניות שירכשו מכונית היברידית. כמו כן, תיבחן שיטת תגמול חלופית ושוות ערך להטבות על החזקת רכב הניתנת כיום לעובדים, במטרה לעודד נסיעות שלא ברכב פרטי. נוסף על כך, ייבחנו צעדים לעידוד רכישת רכבי ליסינג המזהמים בשיעור מופחת. התוכנית גם מציעה לקבוע מס מדורג על דלקים מסוגי מזוט, באופן שישקף את ההשפעות הסביבתיות מהשימוש בהם, כך שדלק מזהם יותר יעלה יותר.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות, עדכונים ופרשנויות מהארץ לפייסבוק שלכם

חלק משמעותי בתוכנית עוסק בקביעת צעדים לשינוי תעריפי החשמל והכנסת שיפורים ברשת החשמל, כדי לעודד הפחתה בצריכה. בין השאר יוחל תעריף מוזל על משקי בית שיפעילו מכשירי חשמל בשעות הלילה, שבהן עומס הייצור הוא קטן יותר. ייקבע תעריף חשמל דיפרנציאלי, כך שצריכה גבוהה תעלה בשיעור גבוה יותר. תגובש גם תוכנית לשילוב צרכנים במערכת "מניה חכמה", שבמסגרתה מופעלים אמצעים לבקרת השימוש בחשמל.

להגדלה לחצו כאן
להגדלה לחצו כאן

התוכנית שגיבש המשרד להגנת הסביבה מתבססת על ההערכה שהאמצעים שעליהם הוחלט עד היום לא יצליחו להביא ליעדים הדרושים של רמות זיהום אוויר עד אמצע העשור ועד סוף העשור. במשרד להגנת הסביבה מעריכים שהשימוש באמצעים שגובשו בתוכנית הלאומית יאפשרו להפחית בשיעור נוסף של עשרות אחוזים מזהמים כמו אוזון, חלקיקים זעירים (חלקיקי זיהום מחומרים שונים החודרים למערכת הנשימה) ותחמוצות חנקן. עלות התוכנית הכוללת היא כ-690 מיליון שקלים, שמהם יושקעו 290 מיליון שקלים בשנתיים הקרובות. עם זאת, לפי חישובי המשרד, הנזקים הבריאותיים מזיהום אוויר יעלו למשק 7.8 מיליארד שקלים עד 2015 וכ-8.5 מיליארד שקלים עד 2020. עלות הנזק תתפרס על פני תקופה של כשני עשורים.

תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 87
    היברידיות היא מילת החודש אה?

    אני קורא על זה בכל מקום, אם לא ברכבים ובמוניות אז בבנקאות..
    אפשר להבין על מה מדובר כשאומרים היברידי ואיך זה מתקשר לרכבים ולבנקאות ביחד?

  2. 86
    Well maacdaima nuts, how about that.

    Well maacdaima nuts, how about that.

  3. 85
    לכל המגיבים עם תלונות והמלצות

    לכתוב את דעתכם בתגובה באינטרנט זה טוב, אבל יותר מועיל יהיה אם תשלחו את ההמלצות שלכם במכתב למשרד להגנת הסביבה. אל תניחו שאין טעם כי יתעלמו מכם, וגם אם יתעלמו לפחות יראו שהנושא הזה חשוב לאזרחים

  4. 84
    חברי הכנסת צריכים לשדרג גם הם

    בתור ניבחרי הציבור שלנו שאמורים להראות דוגמא טובה לשאר העם חובה לדרוש שחברי כנסת ינהגו אף הם במכוניות היברידיות

  5. 83
    הדרך הכי טובה להלחם בצפיפות בדרכים - להוריד את הילודה המטורפת
  6. 82
    מתי יהיו נהגי מונית היברידיים?
  7. 81
    פטור ממס לאוטובוסים עם הפרדה

    פטור ממס רק לאוטובוסים עם הפרדה וללא פרסומות תועבה...

  8. 80
    מס על הדלק - בטלו מה שעכשיו ונסו להשיתו שוב על הציבור - נראה אתכם גיבורים...
  9. 79
    הציבור מבקש פירוט

    "עלות התוכנית הכוללת היא כ-690 מיליון שקלים"
    הממשלה תיתן תמריצים למגזרים מסויימים וביד השניה תעלה מיסוי גורף על דלק, חשמל, מכוניות. ואנחנו רוצים לדעת כמה מיסים יגרוף האוצר על עלות של 690 מיליון. כיצד יוודא הציבור שהמיסוי אכן ייועד למטרתו הרי כבר העלו מיסים לאותה מטרה וללא תוצאות.
    זהו עוד סיפור כיסוי להכבדת נטל המיסים והרעת תנאי המחיה: מעתה נלך ברגל לעבודה (אין בקרבתנו אוטובוסים או רכבות), במשך היום לא נפעיל את המקררים והמזגנים ובשל שעוני חורף גם בקיץ נקרא לאור עשישית אקולוגית.

  10. 78
    סוף סוף חשבו על משהו שלא על גב לאזרחים!

    מסים, התייקרויות חשמל ודלק - מקורי!!! אנו צריכים להיות גאים במשרד כזה לאיכות הסביבה!!! אור לגויים!

  11. 77
    מעודדים התיישבות בפריפריה

    אבל מהפריפריה צריך להתנייד. הורדת זיהום האויר הוא יעד מבורך, אבל על מנת להשיג אותו צריך לדאוג לתחבורה ציבורית 24/7.
    לישוב שלי יש אוטובוס פעם ביום הלוך ופעם ביום חזור. איך אני יכול להגיע לעבודה בעיר הגדולה?
    העלאת מס על הדלק תוסיף תקציבים לממשלה, אבל לא תקל על זיהום האויר...

  12. 76
    העלאת מיסוי בגלל שקר כלשהו
  13. 75
    עדיף להשקיע את ה-8 מיליארד ש"ח בשיפור התחבורה הציבורית

    אם תהיה תחבורת המונים אמיתית כחלופה לרכב הפרטי, לא נצטרך את כל השיפורים המזוייפים האלה.

  14. 74
    על חשבון הפריפריה

    עברנו לדרום עובדים במרכז - תחבורה ציבורית אין!!
    ועכשיו יעלו את מחיר הדלק כך שלא נוכל להמשיך לגור שם ולעבוד במרכז, ביבי מחליש את הפריפריה !!
    די לטיפשות!

  15. 73
    הולכים סחור סחור סביב הבור. הפחתת זיהום=הפעלת מערכת תחבורה ציבורית מתפקדת ויעילה. נקודה. לא כל האקמולים שמוזכרים כאן למעלה
  16. 72
    האם לא עדיף להשתמש ב-8 מיליארד ש"ח לשיפור התחבורה הציבורית?

    אם תהיה תחבורת המונים אמיתית כחלופה לרכב הפרטי, לא נצטרך את כל השיפורים המזוייפים האלה.

  17. 71
    תעשיית המזון מן החי היא המזהם הגדול ביותר. בה יש לטפל בדחיפות הגדולה ביותר.
  18. 70
    אף אחד לא רוצה לנסוע בפקקים,אם היתה אלטרנטיבה ציבורית הייתי עובר לאוטובוס
  19. 69
    ותחבורה ציבורית?

    העלאת מחירי התחבורה הפרטית בלי לתת אלטרנטיבה תביא אך ורק לירידה ברמת החיים, לא לצמצום זיהום האוויר.

  20. 68
    קודם תדאגו שמכונית היברדית תעלה במחיר שווה נפש ןאחר כך תעלו מחיר
  21. 67
    שיתחילו עם העלאת שווי השימוש ברכב ליינג כדי שלא כל חמור יקח אוטו מהעבודה
  22. 66
    ומה עם המפעלים?
  23. 65
    לא ברור איזה בעיה בדיוק מנסה הממשלה לפתור

    ומה עומד מאחורי התוכנית האם מדובר בדאגה לסביבה או
    אולי מדובר בעמידה בהתחיבויות קואליציוניות שגורמות לגירעון תקציבי.
    הטלת עוד מיסים על הדלק, ואז מה? אנשים יפסיקו לנסוע לעבודה?
    איך בדיוק ארבעה עובדים נוסעים ברכב לעבודה כאשר הורים צריכים
    להסיע את הילדים שלהם לבית הספר?
    והרי רק ליקירי המדינה לובשי השחורים יש הסעות לבית הספר. לשאר אין....
    ותחבורה ציבורית לציבור הרחב? יוק! לא בתוכנית.
    בקיצור תוכניות המיסוי והגזירות למיניהן לא יעזרו במילימטר לזיהום האוויר
    אבל יעשירו את קופת המדינה וידלדלו ויחלישו עוד את מי שיכול עדיין להחזייק רכב, ועדיין לא מאס בחיים כאן, או שפשוט עדיין לא מצא דרך לברוח.






  24. 64
    עוד מס אבל לא תחבורה ציבורית טובה זולה ויעילה

    עוד כסף מס אבל לא הקמה של תשתית שאליה אפשר לעבור.
    לא משקיעים ומקימים אלא רק לוקחים מס ומשנים רגולציה
    יותר קל לחלוב ולא לעשות כלום מאשר לייצר פתרונות תחבורה ומעבר הציבור אליהם.
    זו הרמה של הצעות הממשלה בשנים האחרונות לא פלא שהכל עולה לנו כסף ושום דבר לא משתנה

  25. 63
    א) יופי. ב) מה עם משאיות ומיניבוסים של בתי ספר? ג) חובת כיבוי מנוע בהמתנה לנוסעים!
  26. 62
    "נזקים בריאותיים"

    נזקים אלו הם הסיבה להגדלת שכר הרופאים ב 3 מיליארד שקל לשנה, הגדלת מספר המיטות וכולי וכולי.
    הכלכלה דורשת שהכסף יסתובב מהר. הקטנת מספר החולים תיגרום למיתון ואבטלה. החיסכון הוא מדומה.

  27. 61
    כשיראו שהתכנית לא עובדת יגלגלו הכל למעמד הבניים!!

    נשמע כמו מילים ריקות, ומילים אפשר להגיד תמיד. למה למשל לא מציעים לעם הנחה של 33% על רכב היברידי ? למה רק נהגי מוניות? כמה אנשי ליסינג היו לוקחים רכב היברידי במחיר סביר!? אני היתי לוקח (ומוותרים על המנועים הגדולים במכוניות זולות יחסית ) רכבי ליסינג מתגלגלים חזרה לשוק יד 2 במצב מצויין וכך כולם מרוויחים.

  28. 60
    כמו תמיד, הכל על האזרח הקטן

    איפה המפעלים המזהמים, תחנות כוח פחמיות? כלום. בסוף זה חייב להתפוצץ

  29. 59
    למה בטר פלס דורשת מחיר מופקע על הרכב

    כי הם יודעים מראש שיש תוכנית של הממשלה לעלות את מחירי הבנזין.
    בלי שום קשר אם זה מוצדק או לא לעלות את מחירי הבנזין.
    נשאלת השאלה מאיפה בטר פלס יודעים, על כוונת משרדי הממשלה לעלות מחירים הרי הם הציעו כביכול מחיר לא אטרקטיבי (על אף שקיבלו הטבות במס)
    האם בטר פלס היא המנהלת את משרדי הממשלה.ה
    האם הפקידים בממשלה הם אומרי הן של גופים כלכליים גדולים.
    למה אין שקיפות על החלטות כלכך משמעותיות על חיינו.
    רפובליקת בננות אמרנו

  30. 58
    כמה ניתן עוד לספוג...

    או גילינו את האסלה עם הניאגרה שתפיק חשמל לתמיד ... אם לא לצחוק מהכתבה ..אז למות מבושה מחוסר האינטליגנציה שבה .. אתם מאמינים לשניה אחת שהאוצר יוותר על הכנסה מהדלק ..נראה לכם .. אם הזיהום היה בראש מעיינם ( אם זו היית המחשבה) אז מזמן היו מסירים את המס בכלל על מכוניות ללא זיהום ... עוד ספין של של המשרד המיותר לענייני הסביבה.. אם היו מיסים על מילים ...כל מפלגת הליכוד הזו היית בחוב נורא ... בינוניות זהו

  31. 57
    מס על הדלק רעיון מצויין איך לא חשבו על זה... על ממכוניות זה כבר 110% אבל מי יהיה לשלם...החרדים צהל חברת החשמל...
  32. 56
    והכל סביב מכוניות פרטיות, ושום טיפול שורש בתחבורה הציבורית.....

    רק מראה על התפיסה המיושנת במסדרונות הממשלה שלא מוכנה לעשות מהפכות. מה עם רכבת תחתית, רכבת עילית אןלי מטרוניות בקנה מידה רחב? מה עם לסגור את מרכזי הערים? כל כך הרבה דברים אמיתיים שאפשר לעשות......

  33. 55
    נחיה ונראה,כי גם בארצנו ייתכנו שרים ו"פרלמנטרים" שבויים בידי אוליגרכים ישראלים (שקוראים להם במילה המכובסת טייקונים).
  34. 54
    מה עם תחבורה ציבורית נורמאלית, גם בשבתות?

    מעניין מה הנזק הכלכלי שזה גורם לאורך השנים

  35. 53
    להתחיל לאכוף מפעלים מזהמים ולחייב תקנים אירופאים ולא של עולם שלישי
  36. 52
    שוב מגלגלים את עיקר העלות על האזרחים

    חונקים אותנו במיסים והגבלות, אבל לא מספקים אלטרנטיבה.
    קודם (!) תשפרו את תשתיות התחבורה הציבורית, אח"כ תורידו את השימוש ברכבים פרטיים.
    חלם זאת כבר מחמאה בשביל הרשויות שלנו.

  37. 51
    כיף לשמוע חדשות טובות וחשובות בכותרת הראשית
  38. 50
    הפחתת זיהום אויר

    שוב הממשלה הכושלת שלנו עושה קולות של כאילו, במקום לטפל בדברים האמיתיים.
    שיפור רדיקלי של התחבורה הציבורית, יביא להקטנת כמויות הרכב הפרטי הנכנסות לערים וממילא תקטין את פליטת המזהמים.
    השקעה בייצור חשמל מאנרגיית השמש תביא להקטנת הפליטה מתחנות כח.
    אך מה? לממש מעשים אלו דרוש חזון ודרושה מחשבה ודרוש תכנון לטווח ארוך וכל אלו לדאבון כולנו לא קיימים בממשלה שלנו ולכן משחקים בנדמה לי.

  39. 49
    בלי תח"צ בשבת לא יוותרו על מכוניות פרטיות
  40. 48
    ואף מילה על מחויבות ממשלתית להקמת תשתית הסעת המונים בלב הערים (מטרו) תוך מספר שנים!

    בתכלס אין בשורה כאן. חברות האוטובוסים מחויבות היו לעבור כבר לאוטובוסים בתקן יורו 3 ו4. זה לא ארע ומאז אירופה עברת לתקן יורו 5. עד שיזיזו את התחת בישראל, סביר להניח שאירופה תהיה בתקן 7.

  41. 47
    מיסוי כלי רכב ודלקים...

    להבדיל מהמצב הנוכחי בו אין מיסוי על כלי רכב (95% ?) ואין מיסוי על דלק (מישהו אמר "בלו").

  42. 46
    כיצד ניתן לצמצם את זיהום האוויר

    גם באזור הקריות המתועש רוב המכריע של הזיהום כתוצאה מתחבורה וליתר דיוק פקקים. הפתרונות לדעתי, לא על פי סדר חשיבות: 1. שיפור תחבורה ציבורית- למשל רכבת תחתית באזור המרכז תעשה פלאים.
    2. לאסור על אטובוסים/ הסעות/מוניות לעבוד על סולר- רק היבדרדי ו/או ביו דיזל ו/או חשמלי ואפילו גז יותר טוב.
    3. להוסיף כמקובל בארופה אחוז מסוים של ביו דיזל לדיזל (סולר).
    4. 10% מכלי הרכב אחראים על 90% מזיהום האויר, להתחיל, (למען השם רק להתחיל) לאכוף בצורה נכבדת את הנושא - למשל להסתפק בצילום מסלולר של רכב מזהם בכדי לזמן רכב לבדיקה, לתת גם לשוטרי תנועה רגילים אמצעים לאכוךף את הנושא. - בנקודה זאת מאמץ קטן יתן תמורה גדולה.
    5. לאפשר לרכבים מקבוצת זיהום נמוכה לנסוע על נתיבי הנתץ.
    6. להוזיל תעריף למשאיות במנהרת הכרמל שלא בשעות העומס ולאטובוסים גם בשעות העומס.
    7. לאפשר גריטה לא רק לרכב בן 20 שנים אלא לכל רכב שבעליו יחפוץ בכך- גם רכב בן 5 מזהם יותר מרכב חדש יותר.
    8. להקים תשתית גז טבעי שתאפשר לבתי חולים ומפעלים קטנים לעבור לשימוש בגז.
    9. להוריד משמעותית, ולא רק באלפי שקלים את המיסוי מהרכבים בקבוצת הזיהום 1-3 ולייקר משמעותית, ולא רק באלפי שקלים את המיסוי על הרכבים בקבוצות 12-15.
    10. לבסבסד מחיר לממירים קטליטים עבור מכוניות משומשות.
    11. להרחיב אכיפה נגד מזבלות פירטיות ושרפות אשפה ופסולת חקלאי בישובי הספר ובמיוחד ביושבי מיעוטים.

  43. 45
    in canada individual can use public transport expanse as a tax expense.
  44. 44
    ויש עוד כמה דברים..

    מה עם ייעול התחבורה הציבורית - רכבות רגילות וחשמליות? ומה עם כבישי אופניים, ועם שבילי הליכה נוחלים ובטוחים לצד כבישים עירוניים? ועידוד השימוש באנרגיות חלופיות כגון סולריות ורוח במפעלים? - ויש עוד כמה וכמה אבל הכיוון יפה מאוד - קדימה לביצוע!

  45. 43
    חייבים להפריד בין פליטת מזהמים לבין פליטתה של גזי הזייה

    חלק לא מבוטל מהאנרגיה התקשורתית היום מופנה לפרסומה של הזיית החממה.
    תאוריה האומרת שהתחממות כדור הארץ (אשר עדיין נדרש להוכיחה) נובעת מפעילות אנושית .אין שום בסיס מדעי מחקרי לתאוריה זו. כל ניסיון לבצע מחקר אשר יראה שזו תאוריה של הוזים שעישנו הרבה מדי סמי הזייה. לא מתאפשרת בזכות האינקוויזיציה של המדע. בכדי שמדען יקבל מענק מחקר הוא צריך לפרסם את מחקריו, המגזינים המדעיים מבצעים סלקציה ,והם לא מפרסמים שום מחקר הסותר את תאוריית החממה. מסיבה זו אין שום פרסום כנגד הזייה זו.
    אך בפועל אין מודל אקלימי של כדור הארץ ואין שום בסיס לתאוריה זו.
    אך מדינות העולם למעט החכמות(ארה" ב,סין) לא מחכות לביסוס התאוריה ומכתיבות בזבוז דרמטי של כסף על מטרות סרק.

  46. 42
    מה יהיה הסוף עם מפוחי העלים?!

    יש חוק ואף אחד לא איכפת לו. המשטרה והעיריות אינן אוכפות והמפוחים חוגגים ברעש אדיר ובזיהום אוויר בלתי נסבלים. מתי יעשה משהו בנידון? הרי יש חוק לא?!

  47. 41
    כל הכבוד. צריך צעדים דרסטיים
  48. 40
    כל הכבוד. צריך צעדים דרסטיים
  49. 39
    עוד מס על דלק כשאין אלטרנטיבה?

    בקרוב מס אוויר, מס אוכל ומיסי לידה. ארץ אוכלת יושביה.

  50. 38
    הדבר העיקרי לא בתוכנית - בניית מערכות תחבורה ציבורית

    כרגיל מדינת ישראל חושבת רק במונחים של קפיטליזם ושחקנים פרטיים. חס וחלילה לא ליצור מערכת תחבורה ציבורית שתאפשר לנו להסתדר בלי מכוניות. להיפך, הממשלה רוצה שכולם יקנו עוד מכוניות! מכוניות חדשות ומצוינות ופחות מזהמות! קנו קנו קנו, זהו צו השעה. נהדר.

    ואיך המעבידים אמורים לעודד הפחתת שימוש ברכב פרטי - אם אין אוטובוסים ורכבות ורכבות קלות נוחות במקום הרכב?

    למותר לציין שכל התוכניות האלה אינן כוללות הגדלת ההוצאה הציבורית הכוללת, כרגיל.

    בכלל, כל עלות התוכנית היא 145 מיליון ש"ח בשנה, ז"א 20 ש"ח לאדם לשנה. מרשים.

  51. 37
    בעברית hybride זה כלאיים, לא ? או שצריך לחיות בישראל כדי לדבר אנגלית ?
  52. 36
    תכניות רבות ומקיפות לקידום שמו של שר שואף פרסום אשר תכליתן הבל
  53. 35
    תנו לנו תחבורה ציבורית ברמה כזאת שתפחית את הרכבים הפרטיים $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
  54. 34
    המיסים פה מטורפים - מצאו את דרך לחלוב את האזרח
  55. 33
    מוטב מאוחר מאשר לעולם לא

    רשימת צעדים יפה שנעדרת ממנה הרחבת תחבורה ציבורית יעילה כרכבת קלה בתל אביב רכבת לאילת שתצמצם טיסות ומשאיות לשם ואני מחש שיקומו הרבה התנגדויות מפני שזה דורך על הרבה בהונות של טייקונים

  56. 32
    תעשיות הבשר והחלב מזהמות גם את האויר וגם את האדמה. אבל הס מלהזכיר. על
  57. 31
    מיסוי כלי רכב ודלק? איזה פתרון מקסים. כולנו פשוט המומים איך לא יישמו פתרון כל כך פשוט זול ויעיל עד עכשיו. הרי הדלק בישראל כל כך זול שאין פלא שהאזרחים צורכים אותו כאילו אין מחר. וגם המכוניות פה כל כך זולות, שפשוט פשע לא למסות אותן יותר. והרבה יותר משתלם למסות מכוניות פרטיות במקום לשפר, למשל, את התחבורה הציבורית. ואם כבר הזכרנו תחבורה ציבורית - איזה יעד נהדר קבעה הממשלה: בעוד כמה שנים יהיו כמעט שליש מהאוטובוסים חסכוניים. ממש משובב נפש. ויופעלו שלושה (!!!) אוטובוסים בגז דחוס, למרות התנגדות משרד הבטחון לפנים. שיואאוו.גם שימוש במזוט לייצור חשמל הוא רעיון מצויין שישפר את הבריאות של כולנו. ממש אין צורך בזירוז פיתוח שדות הגז כדי לספק אותו לחברת חשמל.
  58. 30
    zu תכנית המדינה לקיצוץ בגרעון.
  59. 29
    ביטחון היברידי: להפציץ מחסנים ריקים מאדם, לא לעשות שלום עם השכנים
  60. 28
    ממשלה היברידית: חצי פשיסטית עיוורת, חצי מתנחלת מטורפת
  61. 27
    מדינה היברידית מציעה לכבס בלילה. מכבי אש מציעים לא להפעיל מכונות כשישנים.
  62. 26
    ת ח ב ו ר ה. צ י ב ו ר י ת !!!!!!!!!!!!!!!
  63. 25
    ושוב עבודה בעינים של משרד האוצר ודרך לגבות מס נוסף

    אלטרנטיבה איזה אלטרנטיבה יש לי זול הרכב אני גר במבשרת עם רכב לוקח לי חצי שעה באוטובוס יותר משעה וזה בלי פיזור ילדים שאין אפשרות לעשות זאת באוטובוס כיום ואני לא מדבר על ימי גשם פשוט שקר לגבות יותר מס שמימלא גבוהה עד רצחני אגב מה עם דיירי הפריפריה איזה אלטרנטיבה יש להם אולי סוס ועגלה?? פשוט שקר נוסף

  64. 24
    התעלמות מנושא האופניים

    למה כל פעם שבאה תוכנית ממשלתית לצמצום מזהמים אף אחד לא חושב על עידוד נסיעה לעבודה באופניים . במקום אוטובוס שמזהם פחות קיימת אפשרות לסלילת דרכי גישה בטוחות לרוכבי האופניים למקום עבודתם . לזה קוראים 0 זיהום במקום לייפות את הגרפים של הפולטים המזהמים

  65. 23
    נשמע מעניין, תהיה הרבה עבודה...אבל סוף סוף קוראים על תכנית מקיפה וזה טוב
  66. 22
    החלק של המס - בטוח יעבור

    דאגה לאופציות תחבוה חלופיות - ניחוש שלי טוב כמו שלכם
    אז ככה בישראל יש את מעגל החיים (המיסוי) הבא:
    איפה שיש עבודה - מגורים במחיר בלתי אפשרי --> הממשלה אומרת תעברו לפריפריה
    עברתם לפריפריה אין עבודה --> צריך להגיע לעבודה --> אין תחבורה ציבורית סבירה --> משתמשים ברכב פרטי
    שימוש ברכב פרטי --> מיסוי מטורף על דלק --> עוברים לגור ליד העבודה במרכז -->
    מחירי הדיות במרכז מטורף

    אז שלא יעבדו עליכם

  67. 21
    ורכבת..? באיזה תחבורה ציבורית ניסע?
  68. 20
    זה בדיק מה שהיה חסר לנו, עוד מס על הדלק. לך תסגור את חיפה כימיקלים לפני שאתה בא אלינו

    או בקיצור , תעשה את העבןדה עבורינו ולא עבור הטייקונים

  69. 19
    עוד מס על הדלק ??? מדינה הזויה ובזויה !!!

    זה הפיתרון ? חלאות
    שוב העניים ישלמו את מחיר הטייקונים ???

  70. 18
    ניתן לפתור קבלות וגם למנוע השמנה וסוכרת סוג 2

    תכשירו כבר מסלולי אופניים ראויים! אנחנו מדינה עם 300 ימי שמש בשנה. ניתן וצריך לדווש במקום לנהוג. כך גם ניתן יהיה בטוח יותר לפזר עם האופניים ילדים לגנים וילדים יוכלו לרכוב לבתי הספר. חיסכון אדיר בתחבורה פרטית וציבורית = חיסכון בכסף וזיהום אוויר. ומרווחים על הדרך פעילות גופנית יומיומית.

  71. 17
    שטויות, הזיהום מהמכוניות הוא אפסי לעומת הזיהום התעשייתי

    ואם יעברו למכוניות הברידיות ,הזיהום הנוסף מייצור החשמל בתחנות הכח , והזיהום עקב הטיפול בפינוי והובלת סוללות חשמליות ,יעפילו פי כמה מונים על הזיהום הנוכחי.
    מישהו בממשלה מצא לו תרגיל נוסף להעלאת מיסים לצורך מימון משרדי ממשלה מיותרים.

  72. 16
    ושוב: אפס התייחסות למזהמים הגדולים

    כרגיל, לוחצים על הציבור אבל לא על מפעלים ועיריות
    המזהמים הגדולים שימשיכו לזהם ובגדול...

  73. 15
    השר להגנת הסביבה עובד קשה והתכנית שלו נראית טוב אז בהצלחה

    מוניות הברידיות זה רעיון נפלא שעוזר בהקטנת הזיהום וגם היום יש כבר מוניות הברידיות וצריך גם לעוד ייצור חשמל על כל בית שיש לו גג מספק גדול

  74. 14
    אף מילה על עורק הבעיה - איכות השירות בתחבורה ציבורית

    שהיא כידוע הצעד הראשון לטיפול בבעיה
    איכות השירות ולאפשר תחבור"צ בשבת - שתי הסיבות שלכל הישראלים יש אוטו אחד ויותר

  75. 13
    דבר אחד ששכחנו לומר

    נפתח את התחבורה הציבורית בהקף שטרם נראה

  76. 12
    יגידו מה שיגידו על הממשלה הזו והרוב נכון, במיוחד בתחום המדיני שבו היא עושה טעויות איומות, אבל הפעולות החברתיות של הממשלה הן יוצאות מן הכלל, ובפעם הראשונה זה שנים שבאמת יש הרגשה שיש השקעה ויש קטר שמושך קדימה, אולי לא לכיוון שכולם רוצים אבל יש עבודה שמתבצעת, יש תוכיות שרצות, תקציבים שמקבלים אישור, פרוייקטים שמיושמים, חסמים שמוסרים, והכל בפרק זמן מאוד קצר אחרי שקרוב לעשור היינו תקועים עם ממשלות מדשדשות ושמנות נטולות כל מעש פרקטי או תוכנית חומש, והממשלה הזו, עם כל הקללה שהיא מביאה לנו בתחום המדיני והכישלון ההסברתי וההקצנה החוקתית, אבל יש הרגשה שמישהו עובד שם בשביל האזרחים ולא על האזרחים, במיוחד נוכח הירושה של אפסיות הממשלות הקודמות העסקנות הפוליטית והסיעוב שאפיינו אותן. ביבי, אתה אולי ראש ממשלה ערמומי ושקרן, עם שר ביטחון רמאי ונהנתן ואתה נושק לישבן הקיצוניים החרדים והמתנחלים, אבל הממשלה שלך עובדת ובטח שניתן לראות את זה נוכח הממשלת כלום הקודמת, וליבני תיזכר לדיראון כמי שלא נתנה לך יד ליצירת ממשלה רחבה שיכלה לדחוק החוצה את הסקטוריאליסטים ולעשות היסטוריה חוקתית... חבל, היא היתה אחלה שרת חוץ.
  77. 11
    חוסר התייחסות לאבנית שבמים הקשים ולתיקון חק קולטי השמש - בושה וחרפה

    יותר מ- 3.6 מיליארד קוט"ש ניתן לחסוך כל שנה בישראל אם יטפלו נכון באבנית שבמים הקשים בישראל. קראתי הבוקר את התוכנית אבל בעיקר את מה שאין בה. והחומרים מצויים במשרד הגנת הסביבה - לא ברורה ההתעלמות הזו- עוד ניתן לתקן!!החוק הישן שמחייב התקנת קולטי שמש רק עד קומה 8 כלומר הנדל"ן עולה לגובה ומבזבזים אנרגיה בחימום מים -למה לא לפעול לשינוי החק לאלתר ?!! אנחנו ב-2011 ומגבלת המרחק מהגגות כבר לא צריךכה להיות חסם. ובנוסף - ניתן לעודד את תאגידי המים שיתקינו מערכות המטפלות באבנית ויורידו לצרכני המים הביתיים את עלות החימום מ-23 ש"ח לקוב מים חמים ל-14 ש"ח וכאשר שומרים על קולטי שמש נקיים גם ל- 7 ש"ח לקוב בלבד - למה משרד הגנת הסביבה מתעלם מהנושא ? לא ברור ולא ראוי בבקשה להתייחס לרווחת האויר הנקי והכיס של כולנו - צרכנים ומדינה!! הפתרון קיים רק צריך לעזור לו ועם צריכה שנתית של כ -55 קוב מים חמים למשפחה ממוצעת ניתן לעשות צדק חברתי ולא להתעלם מהנושא באופן כ"כ בוטה!!!

  78. 10
    ברור כשמש, כמו עם המלצות וועדת טרכטנברג,

    שאת סעיף הטלת המיסים יעבירו מייד, ואת החוקים נגד זיהומים תעשייתים, אוטובוסים וכו' ימוססו בוועדות ללא סוף. הלוביסטים מחכים לפעולה...

    להזכירכם, לפני כעשור צחי בנגבי, בתפקידו כשר לאיכות הסביבה, יזם מהלך שיכפה על דן ואגד לעבור לדלק דל גפרית. אגד התנגדה בטענה שזה יעלה לה יותר כסף. הרעיון נפל.
    חוץ מזה, האם ראיתם את המשטרה מגיבה אם מסרתם לה מספר של רכב מסחרי שבקושי רואים אותו עקב הענן השחור שעוטף אותו בגלל מנוע דיזל לא מכוון כראוי? הצחקתם אותם...

  79. 9
    קנס -פרס עידוד לנוטעי עצים (חקלאות מילה גסה)
  80. 8
    מס על הדלק? רעיון מצויין איך לא חשבן על כך קודם? בעצם 100% מס יש כבר היום לא....
  81. 7
    תוכנית לעוד הכבדת המיסוי על אזרחי מדינת ישראל. התירוץ הפעם - זיהום האויר.

    רוב התוכנית היא הטלת קנסות על אזרחים מזהמים. מן הסתם אלה אזרחים עם מכוניות ישנות יותר , כלומר אנשי המעמד הנמוך. זה מצטרף למיסוי שהוגדל על הסיגריות שהם צורכים והאלכוהול.

    באופן לא מפתיע המעמסה נופלת רק על האזרחים למרות שעיקר הזיהום מגיע מהתעשיה. בהם כמובן הממשלה לא תיגע , לא תטיל קנסות ולא תגדיל את המיסוי.

  82. 6
    אנחנו האזרחים מעסיקים את החכ''ים, נבטל להם את הרכב וההטבות המושחתות
  83. 5
    תחבורה ציבורית: 45 דקות מהאוניברסיטה ליד אליהו, 5 ק''מ בקו אווירי.
  84. 4
    מפעלי התעשייה הם המזהמים העיקריים. מתי הם יתחילו לשלם?
  85. 3
    מונית היברידית.. רק טויוטה פריוס!!!

    חצי מצריכת הדלק שהיתה לי בסקודה אוקטביה האוטומטית, לא מזהמת, שקטה להפליא, נעימה לנהיגה ומלאה חידושים שאין ברכבים אחרים... שווה!!!

  86. 2
    קודם כל יועלה המס על הדלק, על היתר יוקמו ועדות...
  87. 1
    עוד דרך של הממשלה לעשוק את האזרחים

    מס על הדלק ? כבר עכשיו משלמים פי שניים עקב מס של הממשלה