המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

תלונות על ריח גז מסתורי במרכז

תושבים רבים בת"א ובשרון התלוננו על ריח חזק של כלור. המשרד להגנת הסביבה: לא אותרו חומרים בריכוז מסוכן

תושבים רבים באזור תל אביב, גוש דן והשרון התלוננו הבוקר (חמישי) על ריח כימי חריף שמורגש באוויר. חלק מהמתלוננים טוענים שמדובר בריח חזק של כלור. בתחילה הודיע פיקוד העורף לרשויות המקומיות באזור כי המקור לריח החריף הוא קידוח גז באזור ניצנים, אך הרשויות הבהירו זמן קצר לאחר מכן כי הקידוח אינו המקור לריח.

גורמים מקצועיים ציינו כי בקידוח מסוג זה שמתבצע בניצנים נפלט גז מתאן שאין לו ריח. הריח נוסף באופן מלאכותי לגזים המשמשים כחומר דלק רק בשלב מאוחר יותר, באמצעות חומרים הנקראים מרקפטנים, על מנת שניתן יהיה לזהות פליטה של חומר זה לאוויר.

כמו-כן, לפי שעה לא ניתנו הוראות מיוחדות לתושבים, ומהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בתום בדיקה שנעשתה לא אותרו חומרים מסוכנים בריכוז גבוה. בערוץ 2 דווח כי המקור לריח הוא טיהור קרקע כימי שנערך לאדמות חקלאיות באזור הכפר הירוק, אך מאוחר יותר דיווחו חדשות 2 שהמשרד לאיכות הסביבה שולל זאת.

תלונות רבות הגיעו גם למוקד 100 של המשטרה באזור המרכז והשרון. אזרחים רבים התלוננו על ריח חריף בין השאר ברעננה וראש העין בנוסף לתל אביב והערים הסמוכות לה. בשלב זה אף אחד לא נזקק לטיפול רפואי כתוצאה מכך.

למוקד 106 של עיריית תל אביב הגיעו לא מעט פניות מתושבים ומי שמתקשר לדווח נתקל בהודעה המוקלטת: "תושבים נכבדים שלום רב. במרחבי העיר קיים כרגע ריח לא מזוהה. הגורמים המקצועיים בודקים את הנושא. אין צורך לדווח לנו ואמצעי התקשורת ידווחו בהמשך היום".

גם אתם מריחים את הריח החריף באזור מגוריכם? ספרו לנו בפייסבוק

דיווחים על הריח הגיעו גם לדף הפייסבוק של "הארץ". אמיר סיפר כי הריח מורגש גם באבן יהודה, בעוד שאדם סיפר כי הריח מורגש באזור הבורסה ברמת גן. עופר דיווח כי "הרחתי בביתי באזור בוגרשוב משהו שהזכיר גומי שרוף (ובכל מקרה שריפה). חיפשתי בכל הבית בקדחתנות מאיפה זה בא, אולי איזה חשמל נשרף בתוך הקיר – אבל לא מצאתי כלום. אחרי רבע שעה זה עבר, וראיתי את הידיעות".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הקידוח באזור ניצנים, ריח חריף הורגש בגוש דן, אך אין ריכוז גבוה של רעלים... מענין מה זה ריכוז מסוכן סטינקי
  • 12:52
  • 03.05.12

30 ק"מ מהקידוח אנו עדים לריחות חריפים אך לא מדובר בריכוז גבוה?....

02 הגז שלום
  • 12:52
  • 03.05.12

לאהגזלה מורגש כלום לא יודע למה

03 היו סימני ריח חריף לא מוסבר שהחריף היום וגרמו לקוצר נשימה  (לת) עוד אתמול משעה 16:00
  • 12:56
  • 03.05.12

04 לא מבינה משהו בתל אביב
  • 12:57
  • 03.05.12

אם זה בניצנים, איך זה שאין דיווחים מכל האזור שבין ניצנים לתל אביב..?
ענן הגז החליט לדלג על כל רצועת החוף עד תל אביב וגוש דן..?
בדכ לא נוטה לתיאוריות קונספירטיביות אבל זה נשמע לי הסבר קצת קלוש.

05 מדהים שאף גורם רישמי לא מברר ברצינות מה קורה עם הריח החריף בכל גוש דן והשרון יוסי קמיר
  • 13:01
  • 03.05.12

אני נמצא עכשיו באוניברסיטת ת"א ורואה עשן עולה מכיוון סמינר הקיבוצים לכיוון מכון התקנים. הריח מזכיר שריפת חוטי נחושת עם ציפוי PVC כדי להיפטר מהפלסטיק קשה לנשום. אסור שמצב זה ימשך!

06 לא מסוכן? לגז טבעי אין בכלל ריח! אז תגידו שאתם לא יודעים... אבל לא מסוכן?! ריח רע=איתות לסכנה
  • 13:03
  • 03.05.12

התגובה לא ברורה - ממה נובע הריח? לגז טבעי מקידוחים אין ריח ככה שזה לא יכול להיות גז טבעי. אולי הקידוחים פגעו באיזה צינור, אבל איך אתם יכולים להגיד שזה לא מסוכן אם כולם נושמים פה משהו שאתם לא יודעים מהו???!?? חוסר אחריות!

  •   מה שידוע לכל אזרח - שלגז ביתי אין ריח כשהוא יוצא מהקידוח - לא ידוע לפיקוד העורף, הגוף שאחראי על כל העורף, הגוף המרכזי שיילחם המלחמה הבאה... אזוב שבקיר
    • 15:14
    • 03.05.12

    אתם עדיין סומכים על ביבי וברק?

  •   מי שלא יודע זה אתם אחד שכן יודע
    • 16:38
    • 03.05.12

    אנא אל תשמיצו אם אינכם יודעים את העובדות. לגז טבעי אכן אין ריח, אבל זה לא הגז בו משתמשים בבתים לבישול. לגז הביתי מוסיפים חומרים על מנת שנוכל להריח אותו, כמו שמצויין בכתבה המדוייקת. אם נאמר שלא אותרו חומרים מסוכנים, מן הסתם גם לא אותרו ריכוזים מסוכנים של גז טבעי ולא של גז בישול.

07 לגז טבעי אין ריח  (לת) דוד
  • 13:03
  • 03.05.12

08 לגז טבעי אין ריח של כלור- אין לו ריח בכלל!!! קידוחי גז??
  • 13:04
  • 03.05.12

אז אין להם מושג ממה הריח, ורצוי להישאר בפנים לפחות בזמן הקרוב..

09 לשלול את רישיון הקידוח ומיד! למה משרדי הממשלה שותקים פתאום? ניר
  • 13:05
  • 03.05.12

לא רוצים לפגוע בטייקוני הקידוח?

10 הפקחים לא יודעים מה זה וכבר מרגיעים... חוסר אחריות
  • 13:06
  • 03.05.12

הרי לגז מניצנים אין ריח כי הוא גז טבעי (מתאן) אז זה לא יכול להיות משם. תבדקו טוב טוב לפני שאתם ממליצים לאנשים לצאת לנשום את הברום או הכלור הזה.. זה ריח מאוד ברור והוא לא של גז!!

11 למה לא מגלים איזה חומר זה?? מרינה
  • 13:07
  • 03.05.12

למה לא מגלים איזה חומר זה??

12 לגז טבעי אין ריח!!! זה לא יכול להיות מהקידוח תמר
  • 13:11
  • 03.05.12

כל סטונדט לכמיה שנה א יודע שלגז טבעי אין ריח. אין להם מושג ממה מגיע ריח הכלור או הברום. זה ריח מאוד ברור. אז שלא ירגיעו אף אחד עדיין ויחפשו את המקור האמיתי

13 מוזר, אני לא גדול בכימיה אבל עד כמה שאני זוכר אלכס
  • 13:13
  • 03.05.12

לגז טבעי אין ריח וצבע. (הגז שמריחים במטבח זה גז אחר שנמצא בבלון יחד עם גז הבישול). כך שזה חרטא.

14 בכלל איך פיקוד העורף קשור לקידוח.? מה פתאום צהל?
  • 13:15
  • 03.05.12

כל הסיפור תמוה - מה פתאום פיקוד העורף יודע על קידוחים יותר טוב ממשרד להגנת הסביבה או משרד התשתיות (אנרגיה ומים)? מאיפה פיקוד העורף יודע על הדליפה, ושל מה היא? של גז טבעי??? זו בדיחה!

  •   תרגיע, פיקוד העורף אמור להיות אמון על פיגוע כימי, ואם הוא מעורב כרגע אז טוב ויפה שכך, כי למרות שב99.9 אחוז הסיכוי הוא שלא מדובר בפח"ע, טוב לראות שיש מי שדאג להכין את פיקוד העורף לכל תרחיש מסוג זה, ונקווה שכשהכל ייגמר בטוב ייצא שהרווחנו תירגול לגופי החירום השונים.  (לת) יניב
    • 14:02
    • 03.05.12

  •   יניב - זו בדיוק הבעייה. הגוף שאמור להיות אחראי על אירועים כאלה - טועה טעות כ"כ בסיסית, וממהר להרגיע את הציבור שטענות מגוחכות. אזוב שבקיר
    • 15:15
    • 03.05.12

    מדאיג זה אנדרסטייטמנט.

15 זה הריח של הריקבון מהמדינה!  (לת) חיפושית זבל
  • 13:17
  • 03.05.12

16 מה קשורה התמונה לדליפת הגז? מישהו בדק קשר? כמובן שלא!לו הערפל היה גז הדיווח היה אחר וגם התוצאה.  (לת) ara
  • 13:22
  • 03.05.12

17 זה הגז המצרי אודי
  • 13:38
  • 03.05.12

הוא מגיע ביחד עם האובך כאסקטרא על הפיצוצים בצינור, חינם אין כסף

18 זה ריח הבחירות שבאוויר נאוה
  • 13:40
  • 03.05.12

ואיך ההנהגה שלנו רוצה שוב לעבוד עלינו שנבחר בה בלי שהיא תעבוד אצלנו בלהוריד את יוקר הדיור ומחיה ולהחזיר את המדינה לידי אזרחיה

19 ריח של כלור אולי ממתקן התפלה לא רואה משהו אחר.  (לת) א
  • 13:41
  • 03.05.12

20 לשלול מיידית את הרשיונות,מהקודחים.רשות הפיקוח.השר.והמדינה ואובמה..כן כן.רק ככה יהיה סדר.  (לת) מחדל
  • 13:43
  • 03.05.12

21 ממש צריך להיות גאון גדול כדי להבין קצת הגיון
  • 13:45
  • 03.05.12

שצה"ל סביר להניח פיזר חומרים מסויימים כחלק מהתרגיל רחב ההיקף שהוא עורך היום באזור גבעתיים רמת גן וגבעת שמואל

22 סןף סוף נתגלה הנשק הכימי של סדאם  (לת) מינוס
  • 13:46
  • 03.05.12

23 אולי שמישהו יבדוק את זה ברצינות (למשל תע״ש)  (לת) בקרוב דוברי הטייקונים ובנק ישראל: זה בגלל המחאה
  • 13:54
  • 03.05.12

24 תל אביב מסריחה מהראש.  (לת) גם ברמת אביב מסריח.
  • 13:54
  • 03.05.12

25 רוצים להוריד את מחירי הדירות בתל אביב  (לת) א
  • 13:56
  • 03.05.12

26 שרפו לי העיניים מהבוקר, ריח שרוף, גרון ניחר  (לת) הרצליה פיתוח
  • 13:59
  • 03.05.12

27 מנסיוני, אין לשאול את צהל. לכל דבר יש להם תשובה מהמותן. העיקר ליצור רושם שהמ"כ הוא "יודע כל".  (לת) טירון (בדימוס)
  • 14:07
  • 03.05.12

28 הפובליציסטיקה השמאלנית אכן הבאישה ריחה.  (לת) מורשת בית הלחמי
  • 14:19
  • 03.05.12

29 אתם מבינים עד כמה הדרדרה רמת השקרנות של השלטון בישראל ? ומה יהיה כשיפלו כאן טילים?  (לת) מודאג
  • 14:24
  • 03.05.12

30 מצטער, חבר'ה, נפלט לי. התוקע ברינה
  • 14:30
  • 03.05.12

מה זה כאבה לי הבטן!

31 תל אביב רקובה עד היסוד ועכשיו יש לה גם ריח  (לת) עיר מגעילה
  • 15:08
  • 03.05.12

32 סליחה, לוקח את האשמה. , יצא לי פוק  (לת) אורי
  • 15:11
  • 03.05.12

33 כמו שלא אותר הזיהום המטורף בחוף גורדון.. לא אותר זיהום במקום שעושה מלא כסף למדינה, או למישהו פרטי שחשוב ל"ממשל"... יוני
  • 15:16
  • 03.05.12

או חיפה, שאני לא רוצה לדעת כמה אנשים עם סרטן יצוצו שם בעשור הקרוב, לאור המצב ה"בטיחותי" של המפעלים הפטרוכימים....
מדינת ישראל, בדיחה אחת גדולה, והעם זה הליצן העצוב...

34 זה כבר הסירחון של הבחירות הקרובות מה הפלא
  • 15:21
  • 03.05.12

החונטה בכנסת רוצה קצת "כסאות מוזיקליים" מה הבעייה? רק 400 מליון שקל על "דהזלבה דראק"!!!

35 אה, אז בגלל זה יש לי ראש טוב היום .. ub-40
  • 15:34
  • 03.05.12

דווקא חומר לא רע (:

36 מדינה מדליקה.  (לת) ק.א.
  • 16:17
  • 03.05.12

37 זה הריח העולה מהעסקים של הטיקונים - סירחון ועושק  (לת) הטיקונים = סירחון כלכלי עושק רבתי
  • 16:31
  • 03.05.12

38 מעניין שבאתר באנגלית של הארץ ידועה הסיבה לריח... אייל
  • 16:38
  • 03.05.12

http://www.haaretz.com/news/national/report-ground-disinfection-cause-of-chemical-odor-in-central-israel-1.428021

39 שווה לבדוק אם המטות של השמאל הלאומי ו/או יאיר לפיד נמצאים סמוך למוקד הריח  (לת) ישראלי אמיתי
  • 20:21
  • 03.05.12

40 מישהו מרגיש משהו דומה לכלור גם בירושלים?  (לת) אחד שמרגיש
  • 20:26
  • 03.05.12

41 איזה פחד! מה אם היה זה/ יהיה פיגוע טרור??  (לת) נעה
  • 20:48
  • 03.05.12

42 על דבר כזה צריך לסלק מתפקידו שר, ומנכ"ל משרד. לא פחות  (לת) בזיון
  • 21:54
  • 03.05.12

43 טוב מה קורה? כבר לילה ועדיין לא ברור מה זה.. יהושע
  • 22:22
  • 03.05.12

אני גר בבורסה בר"ג ובבוקר כיסה ערפל מצחין וכימי את כל האזור ופחדתי לנשום. הייתי בטוח ששוב מפעל עושה מה שהוא רוצה בלי דין ודיין, אבל מסתבר שזה היה רחב יותר. אז מה זה היה? מי בודק? מה קורה פה..?

44 הסיפור הזה מסריח ממשהו, דוקון
  • 06:38
  • 04.05.12


היום קמתי עם כאב ראש לא מוסבר
והריח היה אתמול עד שעות הערב, אגב.

45 מתי הציבור יזכה לדעת האם היה קשר בין השבתת קידוח לווייתן 1 ביום רביעי ("לחצי גז גבוהים וקשיים טכניים") לבין ענן הגז הכבד ביום חמישי? הדחקה לאומית
  • 19:29
  • 04.05.12

האם השתחררה כמות גדולה של מימן גופריתי H2S ממעמקי הקידוח? האם האסדה של נובל אנרג'י מתאימה לעומק הרב של הקידוח? האם בריאותנו הפקר?