קושי במציאת שטח חלופי לכפר הנופש פלמחים

המאבק הציבורי הוביל לחיפוש שטח חלופי לכפר. אם לא יימצא שטח בחודש הקרוב, יוחלט אם לייעד שוב את השטח המקורי לכפר הנופש

גורמי תכנון במשרד הפנים ורשות הטבע והגנים מתקשים למצוא חלופה לכפר הנופש שאמור היה לקום בסמוך לחוף פלמחים. אם הם לא יצליחו לעשות זאת במהלך החודש הקרוב, תצטרך להתקבל החלטה האם ליעד שוב את השטח הסמוך לחוף לטובת כפר הנופש.

בעקבות המאבק הציבורי נגד הקמת כפר הנופש ליד החוף דנה הוועדה לתכנון ובנייה של מחוז מרכז פעם נוספת בתוכנית זו והחליטה לפני שנתיים שעל רשות הטבע והגנים לבחון חלופות אחרות להקמת כפר הנופש באזור פלמחים בשטחים המיועדים כבר לטובת תיירות ונופש. מדובר בעיקר בשטח הנמצא מזרחית לכביש הגישה הקיים כיום לחוף פלמחים, שטח שחלקו מוחזק על ידי הצבא ומשמש אותו לפעילות שוטפת. אם תמצא חלופה כזו יהפוך השטח הצמוד לחוף פלמחים לגן לאומי ולא תהיה בו בנייה.

בשבוע שעבר קיימה ועדת התכנון והבנייה דיון נוסף בנושא. במהלכו דיווחה רשות הטבע והגנים שהיא גיבשה תוכנית להכרזת שטח החוף כגן לאומי . עם זאת, היא בדקה את כל האפשרויות למצוא חלופה אחרת לכפר הנופש באזור, ונתקלה בהתנגדות של הצבא לוותר על השטח הסמוך לכביש כדי לאפשר את הקמת הכפר.

חוף פלמחים. הממשלה תצטרף לפצות את יזמי כפר הנופש במיליונים אם תתבטל הקמתו
חוף פלמחים. הממשלה תצטרף לפצות את יזמי כפר הנופש במיליונים אם תתבטל הקמתו . צילום: אילן אסייג

מתכננת המחוז מטעם משרד הפנים, דניאלה פוסק, קבעה שיש להמשיך בבדיקה מול הגורמים הצבאיים והוחלט שיש להקציב לכך חודש. בין השאר הוחלט לבדוק את האפשרות של הסטת הכביש אל השטח הצבאי על מנת לפנות שטח עבור כפר הנופש.

אם רשות הטבע והגנים לא תצליח לאתר חלופה במהלך החודש הקרוב, לא תהיה לוועדת התכנון ברירה אלא לא לאשר את התוכנית שהיא הגישה. משמעות הדבר תהיה שהתוכנית היחידה העומדת על סדר היום, שכבר קבלה אישורים בעבר, היא התוכנית להקמת כפר הנופש בצמוד לחוף שנגדו התנהל המאבק הציבורי.

יש לציין שעמדת חלק מגורמי שמירת הטבע היא שסביר להניח שלא ניתן יהיה לשכנע את הצבא לותר על שטח, אבל בכל מקרה יש להתנגד גם לחלופה בשטח הצבאי. זאת מאחר וגם היא קרובה לאזור החוף ויש להותיר את כל האזור הזה ללא בינוי. אולם כדי לקדם מהלך של ביטול מוחלט של הקמת כפר נופש באזור יהיה צורך לפצות את יזמי כפר הנופש, והממשלה עדיין לא קבלה החלטה על פיצוי כזה שעשוי להגיע למיליוני שקלים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שיפצו! רון
  • 06:38
  • 25.11.12

יותר טוב מזה שיבנו מפלצת נדל"ן על חוף כזה מדהים.

02 בשביל מה בכלל צריך את זה? לא מבין מדוע
  • 06:44
  • 25.11.12

1. מדוע חייבים כפר נופש כזה? 2. אם חייבים, שיקחו שטח משטח אש 24.

03 הקושי הוא משיקולים זרים שהם מכבסת מילים לשחיתות - הרי כל יזם רוצה להקים עסק במקום הכי מתאים מתעמי נוחות בלבד  (לת) פלץ
  • 06:55
  • 25.11.12

04 מיותר אלון
  • 07:00
  • 25.11.12

מי צריך כפר נופש בכלל?

05 לפי דעתי צריך להיות חוק שאומר שתכנית בניה שאושרה אך לא יצאה לפועל במשך מספר שנים מסוים (לפי מה שיקבע בחוק) תהיה מבוטלת אוטומטית. תמי
  • 07:18
  • 25.11.12

אני יוצאת מתוך הנחה שבמשך השנים הללו שונה החוק או השתנו התנאים בשטח ולכן זה הדבר הנכון לעשות.

06 מוטב לפצות את היזמים מאשר לגזול מהישראלים עוד ישראלית
  • 07:44
  • 25.11.12

פיסת חוף יפיפיה למען העשירים. הרי ממילא הממשלה זורקת כספים לכל מיני מטרות בלתי חיוניות. הגיע הזמן שתחשוב על שטחים ירוקים ולא על נדלן.

07 זהירות, המשחק מכור,אף אחד לא באמת מחפש שטח חלופי!!!  (לת) מיק
  • 07:48
  • 25.11.12

08 מה פירוש "תצטרך להתקבל החלטה"? מה פירוש "לא תהיה לוועדת התכנון ברירה אלא לא לאשר את התוכנית שהיא הגישה"? אמיר
  • 08:02
  • 25.11.12

וכי אלהים הבטיח ליזמים כפר נופש בפלמחים?

נעשו מספר טעויות בכל ההליך הקשור לכפר הנופש הזה? כמה וכמה אנשים "שגו" ונתנו אישורים שאסו היה לתת.

וכי בגלל אלו תאושר שערוריה כזו?

אסור בשום פנים ואופן לחזור לתכנית כפר הנופש בחוף פלמחים. החוף שייך לכולנו, וכזה הוא חייב להישאר.

09 כפר נופש הצחקתם אותי זה נדלן להעשיר איזה א ירון
  • 08:04
  • 25.11.12

טייקון שחי בפלורידה או בלוס אנגלס ....כבר היינו במשחק הזה במרינה בבת גלים . מושחתים נמאסתם חלאות מרבית הפוליטקאים

10 לא יאמן החלם חיה במדינת עולם שלישי
  • 08:05
  • 25.11.12

כמובן ש״המדינה״ תצטרך לפצות את היזמים שבטח קיבלו אישורים מראש ע״ס שוחד וקומבינות. ״המדינה״ ז״א ביבי, אולמרט וחבריו מוכרים כל נכס שניתן ומתעשרים על הגב שלנו. והחלק העצוב הוא שהעם שלנו נוטה לשכוח מי עמד בראש ומכר אותנו ואח״כ ממשיכים לבחור באותם האנשים. עדיף היה כבר דיקטטורה, לפחות לא הייתי מרגישה מתוסכלת מהטמטום!!!

11 הורסים כל פיסת ייחודיות בארץ הזו!!!! די!!!!!  (לת) את עין כרם הרסו!!! ראיתם מה עשו במורדות מקרית היובל?!?!
  • 08:09
  • 25.11.12

12 אני לא מאמינה! שיבנו כפר נופש בנגב! לא לוותר, נימאס כבר מכל הנדלניסטים שמשתלטים על חיינו !!!  (לת) ד,,,,,,,,,,,י !
  • 08:12
  • 25.11.12

13 קודם עושים אח"כ חושבים. ישלמו מכיסם האנשים שישבו בוועדת התכנון והבנייה ואישרו תכנית מופרכת שכזו.  (לת) אמיר
  • 08:17
  • 25.11.12

14 לא יקום ולא יהיה-פשוט לא צריך כפר נופש  (לת) רונן
  • 08:23
  • 25.11.12

15 לא צריך כפר נופש על חשבון משאבי הטבע הדלים במדינת הבטון ,לישראל אין את באחה קליפורניה שיכולה לעשות מה שהיא רוצה .נ.ב מה גם שכפר הנופש קרוב מאוד לטווח הטילים מרצועת עזה ,אז לא נשאר לנו ברירה לנסוע לבאחה קליפורניה והטבע שלנו יהיה נקי .  (לת) האיש מאטלנטיס
  • 08:23
  • 25.11.12

16 מה זה הצבא מתנגד ? הצבא שייך לעם ולממשלה,וצריך לקבל מרות.  (לת) שי
  • 08:25
  • 25.11.12

17 אז שיפצו, שישלמו על הפאק שלהם (על אישור הבנייה) וילמדו טוב טוב לעתיד...  (לת) ירושלמית
  • 08:41
  • 25.11.12

18 מנסה להבין ולא מצליח . שועל המידבר
  • 08:45
  • 25.11.12

כאילו מה כול שטח פנוי של עם ישראל יזכה בו שועל נדלן ויבנה עליו ... לא צריכים כפר נופש יש מספיק ... מספיק כבר כמה תאבי בצע יכולים להיות כמההה דיי דייי תשאירו קצת.חופים נקיים וריאות ירוקות

19 מנסה להבין ולא מצליח . שועל המידבר
  • 08:45
  • 25.11.12

כאילו מה כול שטח פנוי של עם ישראל יזכה בו שועל נדלן ויבנה עליו ... לא צריכים כפר נופש יש מספיק ... מספיק כבר כמה תאבי בצע יכולים להיות כמההה דיי דייי תשאירו קצת.חופים נקיים וריאות ירוקות

20 פתרון: שייפצו מהכיס של מי שאישר שטות כזו מלכתחילה  (לת) עודד
  • 08:49
  • 25.11.12

21 מהההה הסיפור של הממשלה לפצות את היזמים? יאיר
  • 08:49
  • 25.11.12

במיוחד שהבנתי כי היו שמועות כבר כי היזמים כבר מוכנים לפיצוי, כך שניתן לחסוך בפגיעה במקום פראי וקסום הזה?

22 תפצו במשהו את היזמים ותורידו מהפנסיה של מי שאישרו  (לת) ב
  • 09:06
  • 25.11.12

23 לפצות.  (לת) אייל
  • 09:20
  • 25.11.12

24 שייפצו אז מה.. קצת לתת לאזרח  (לת) צביקה
  • 09:30
  • 25.11.12

25 בשביל לנסר בתים באולפנה יש כמה כסף שצריך מיקה
  • 09:38
  • 25.11.12

אבל בשביל להשאיר לישראלים חתיכת חוף פתוח- לא. זה סדר העדיפויות של הממשלה הזו- היא משתינה עלינו בקשת

26 הון-שלטון אוכל הטבע לטובת מונופוליסטים. אפשר לוותר על הכפר, זו לא תורה מסיני  (לת) איכפתי
  • 09:42
  • 25.11.12

27 תפצו את היזמים במאות מליונים כמו שאתם "מפצים" את הישיבות ואת המתנחלים לא נאפשר להקים כפר נופש בחוף פלמחים !!! לא יקום ולא יהיה
  • 09:45
  • 25.11.12

תנסו ותראו

28 החזירים לא יוותרו כל כך מהר , מנסים להרדים אותנו רמי
  • 09:54
  • 25.11.12

החוף הוא של אזרחי ישראל , לא יקום ולא יהיה שמישהו יקח אותו ויהפוך אותו למקור הכנסות עבורו ואותנו האזרחים בני מעמד הביניים ידיר בתשלום.

לא יהיה !

29 מה עם החלפופה לא להקים את כפר הנופש בכלל?  (לת) מיגל
  • 09:54
  • 25.11.12

30 אפשר גם לא לבנות כפר נופש ופשוט לפצות את היזמים. אל תהרסו לנו את החוף!  (לת) מה זה חייבים?
  • 10:01
  • 25.11.12

31 לנו שבע מליון זה שווה cleareye
  • 10:22
  • 25.11.12

לפי חוק חוק רשות מקרקעי ישראל 2009 1% מהכנסות הרשות מיועדים למטרות כגון הפקעה להגנה על הסביבה ושטחים פתוחים. יזמי כפר הנופש כמובן יתבעו פיצוי גבוה לפי ערך כפר נופש מפואר אך לא יצליחו להראות, לפי היון תזרים מזומנים, אף את החזר השקעתם המתוכננת. תמהיל היחידות הענקיות שתוכננו בכפר הנופש מעיד על כוונה נסתרת להקמת יחידות דיור אך החוק אינו מאפשר שימוש כזה בקרקע. מכל מקום אף תייר לא יתארח בצמוד לגדר של בסיס חיל אויר ליד סירנות, סוללות טילים, המראות הליקופטרים וניסויי טיסה... היזמים זכו בקרקע במכרז תמורת שבע מליון ש"ח ולכן העלות תהיה החזרת הוצאות. היזמים כבר הפסידו בבית משפט בתביעתם לבנות עד 30 מטר מקו המים ולכן עדיף גם להם לקבל פיצוי ולא להפסיד שוב בתביעה לפיצוי מופרך.
הבעיה האמיתית היא קרבת המשקיעים למרכז הליכוד הותיק. אחד מהם היה מהזוכים במכרז הקרוילות, בחסות עומרי שרון...
נ.ב. חוות הדעת המשפטית של עו"ד שרית דנה, המשנה ליועמ"ש, קבעה שלא נפל פגם באישור כפר הנופש אך, עו"ד דנה נמנעה מלציין בחוה"ד שהיא עצמה, בתפקידה הקודם כיועמ"ש ועדת תכנון ובניה מחוז מרכז, חתומה על על האישור דנן...

32 יש לתת עדיפות לאומית לשמירה על חופי הארץ - יש לפצות את היזמים ולהימנע מבנייה  (לת) הלה
  • 10:28
  • 25.11.12

33 למה לפצות? דן
  • 10:44
  • 25.11.12

השטח הזה שייך גם לי, כאזרח המדינה. אם תכננו משהו לא חוקי והגיוני ומשהו אישר את זה שישלם בתפקידו. אין סיבה לקחת מכספי משלם המיסים ולתת לגוף פרטי.

34 החלופה המתבקשת אזרח
  • 10:46
  • 25.11.12

יש הרבה חוף בעזה...
ויש אינטרס לפתח שם פרנסה שתהיה רגישה לקיומו של שלום.

35 חייבים להקים עמותה נגד דחוף זה אבי
  • 10:50
  • 25.11.12

רכוש הציבור

36 פלמחים זה לא רחוק מעזה נכון? שילכו לשם!  (לת) אלי
  • 10:55
  • 25.11.12

37 אז הפתרון ברור- פיצוי ליזמים ונגמר הסיפור..!  (לת) ארז
  • 10:55
  • 25.11.12

38 עדיף למדינה לשלם פיצויים ולמנוע הקמת כפר נופש מצ'וקמק ומיותר  (לת) דודו
  • 11:06
  • 25.11.12

39 מי צריך כפר נופש, לעזאזל ד
  • 11:40
  • 25.11.12

צריך ים פתוח לכולם, לא כפר ולא נופש

40 לפצות את היזמים ולקחת אחריות או למצוא שטח חלופי לא לבלבל את המוח!!!  (לת) יוסי
  • 12:10
  • 25.11.12

41 ידע לא מזיק-רשות הטבע והגנים היא זו שבחרה במיקום של כפר הנופש במקום בו הוא נמצא. מטעם הזוכים במכרז להקמת כפר הנופש
  • 12:25
  • 25.11.12

א.-לפי חוק החופים מותר לבנות תיירות במרחק של 100 מטר מהחוף גם כיום. כפר הנופש ממוקם חוקית גם לפי חוק החופים מ 2004,מי שלא מקבל את זה שיקבל יעוץ משפטי ומי שאומר או כותב אחרת מטעה ביודעין.
ב.-מי שקבע את מיקום כפר הנופש בתכנית התקפה היא בין היתר רשות הטבע והגנים כי זה היה ונשאר המקום הנחות מבחינה סביבתית במתחם פלמחים.
ג.-כבר עברו השנתיים שהוקצו לרשות הטבע והגנים למצא מקום חלופי העונה על דרישות החוק,הם חיפשו ולא מצאו מקום חלופי והודיעו שזה המצב כבר לפני כשנה.מה הם נזכרים עכשיו שוב לבדוק?
ד.-כפר הנופש אינו ממוקם על החוף ולא במקום שמצלמים כל הזמן(כולל בכתבה זו)כפר הנופש ממוקם על חנייה (לא חוקית)שאינה מהווה חוף ואו שימוש דומה ובמרחק חוקי מהחוף.
ה.-כפר הנופש מתוכנן בהתאמה לתקנים הירוקים העדכניים ביותר.
ו.הגיע הזמן שמי שמכונה "ארגונים ירוקים" יתמסד וישתף פעולה עם צרכי הקדמה וההתפתחות של המדינה ,פעילות כזאת חלף התנגדות עקרונית לכל דבר באופן גורף תייצר מוצרים טובים לרווחת תושבי המדינה כולם ותאפשר קידום האינטרסים של המדינה והאזרחים באופן מיטבי.כל עוד הם ישארו באזור האפל וימשיכו להיקרא "ארגוני סביבה" או "ארגוני הירוקים" הם לא מועילים ורק גורמים נזק ומפיצים איבה שלא לצורך ובדרך כלל בצורה היסטרית החורגת באופן משמעותי מהמציאות היותר פשוטה וברורה.
ו.- ישראל היא מדינת חוק וכדאי שלא יבקשו שהוא יהיה סלקטיבי למה שטוב או לא טוב לנו באופן פרטי.צריך לקיים את החוק.לצערנו אנו עדים למצב בו אפילו בתכניות לימוד לגיל הרך משתמשים במקרה זה כשטיפת מוח מסולפת משהו לתינוקות וזה לא טוב ולא רצוי.
ז.-יש לדרוש מהתקשורת להביא את המציאות האמיתית והעובדות כפי שהן באמת ולא ליצר מציאות ומצבים הרחוקים מהמציאות כפי שהיא.יכול להיות שהמציאות כפי שהיא מספיקה למי שאינו חפץ שמיזמים כאילו יוקמו ולא משנה מאיזו סיבה (יש במקרה זה הרבה סיבות לא "ירוקות") העיקר שהציבור הרחב ידע את המציאות לאשורה ולא יאלץ להסתפק בהצגה מעורפלת של העובדות, מצב בו כאילו כפר הנופש הוא בכל פלמחים וממש בתוך המים וסוגרים את הים וסוף העולם הגיע.
אנו מקווים שמה שהכי נכון והכי טוב יקרה בסופו של דבר.לדעתנו כפר הנופש תואם את החוק,הוא דבר טוב לאזור,אינו פוגע בחוף ובנגישות איליו,אינו מגביל את הנגישות כפי שהיא כיום ובהחלט יוכל להיות מקום להנות בו לכלל תושבי המדינה ולשרת את האינטרס התיירותי של המדינה וכל זאת מבלי לפגוע כהו זה ביכולת של תושבי האזור והמדינה להשתמש בחוף כולו כפי שהם עושים זאת היום,
אנו לא שועלי נדל"ן,לא "כרישי נדל"ן" ,לא "חמדני נדל"ן",לא "חזירים" ולא כל שם אחר שמנסים להצמיד לנו כד לצייר מצב של "גזל" שאינו קיים.אנו השתתפנו במכרז כמו רבים אחרים,זכינו במכרז,שילמנו את שנדרש מאיתנו,עבדנו במשך 4 שנים תוך השקעה כספית גדולה מאוד ונקלענו שלא מרצוננו לסיטואציה ההזויה הזאת שגרמה וגורמת לנו לנזק משמעותי ביותר.אנו לא מתביישים בדבר ובמיוחד לא במאבק שלנו על זכויותינו בדין גם כיזמים וגם כאזרחים.
כל טוב לכולם.

  •   לקוזאק הנגזל בעל דמעות התנין נשמח אם תתיחס לשתי נקודות Vicia faba
    • 13:35
    • 25.11.12

    נשמח אם תתאר את קשרי ךקוחותיך עם ראש המועצה של גן שורק
    נשמח גם אם תתיחס לסכום המגוחך עד אימה ששילמו לקוחותיך תמורת פיסת החוף המדהימה שהיא בערך עשירית מהסכום הגיוני הנדרש. אחר כך נמשיך בדיון
    תודה

  •   ,תשובה ל vicia faba מטעם הזוכים במכרז להקמת כפר הנופש
    • 14:22
    • 25.11.12

    א-אנחנו לא קוזק נגזל ,אפשר לשאול אם באמת רוצים לדעת ואנו נענה בלי צורך בהערות על רקע אישי.
    ב-אין שום קשר בין המועצה המקומית לבין המכרז. את המכרז פרסם בעליו שהוא מנהל מקרקעי ישראל.
    ג- במכרז הפומבי שפורסם בכלי התקשורת על פי כלליו השתתפו גורמים שונים והסכום הגבוהה ביותר זכה. לאחר הזכייה נחתם הסכם בין הזוכים למנהל והתמורה שולמה.
    את השאלות האילו כמו גם השאלות הקשורות לתכנון ולאישור התכנית לכפר הנופש אותן אישרה הוועדה המחוזית בשנת 2000 לאחר 19 שנים של דיונים,הפנה מבקר המדינה בשעתו ליועץ המשפטי לממשלה. היועץ בדק והשיב באופן פומבי ובכתב כי לא נפלו פגמים באישור התכנים כמו גם במכרז שפרסם מנהל מקרקעי ישראל. לצערנו לא טורחים לפרסם את זה.
    האם יש מצב שאתה מקבל שיש דברים שאכן בוצעו ונעשו כהלכה גם אם זה לא תאום את השקפתך האישית?
    אני מקווה שעניתי על שאלתך באופן ברור.

  •   ל'זוכים' - ראשית, יפה ונכון שבחרתם לנמק את עמדתכם וצר לי אם הופנו כלפיכם 'תארים' אישיים, אבל... אורי כדורי
    • 18:01
    • 25.11.12

    חלק ממה שאתם מכנים: "צרכי הקדמה וההתפתחות של המדינה", לפחות לדעתי, הוא שמירה על מקסימום שטחי טבע וסביבה חופית - כפי שהם ובצורתם הטבעית. צר לי, אבל תסכימו איתי ודאי שכפר הנופש שלכם, עם כל הכבוד (באמת), אינו בדיוק פתרון האנרגיה ו/או החולי של המדינה ל 100 השנה הבאות... כך שבסך הכל מדובר בסדר עדיפיות שונה... ולפי המגמה העולמית, דווקא הוא מהווה 'קידמה' בימיינו. כידוע, לא כל מה שחוקי הוא גם צודק ו/או חכם... ולאחר אי אלו פרויקטים 'חוקיים' מחרבי סביבה, אל תיתפלא שחלקנו קצת חשדנים. לי אישית יש מרינה מכוערת שהרסה לי את החוף מתחת לבית, מגדלי קומות שחוסמים את אוויר ומראה הים, מערכת ביוב שמזרימה טונות של צואה לים אחרי כל גשם, ארובות שנשקפות מצפון ומדרום כשאני בחוף, טיילות בטון על שטחי חופים חוליים לשעבר, רכבי שטח שקורעים את החוף והמצוק, אופנועי ים שמסריחים את המים, מרעישים ומסכנים רוחצים, ותכניות לחסום כל מבט לעבר האופק בעזרת שוברי גלים ואיים מלאכותיים מגאלומנים.... כפי שאמרתם: "מציאות ברורה" אך כלל ועיקר לא "פשוטה"!

  •   מטעם הזוכים במכרז להקמת כפר הנופש תשובה לאורי כדורי
    • 21:24
    • 25.11.12

    אני מסכים אתך כי יתכן שמדובר בסדר עדיפות אחר משלך. מובן שאתה לא רוצה כלום מסביבך. אני בטוח שלא שאלתה את אילו שגרים סביבך אם אתה והבית בו אתה גר רצויים להם,אני בטוח שהם היו מעדיפים פארק,האמת שגם אני ואני בכלל לא יודע איפה אתה גר.
    מי שקובע את סדרי העדיפויות הם עובדי המדינה והמחוקק.
    בעובדה נשקלו סדרי עדיפויות כאשר גם פיתוח הארץ להפתעת רבים היה חלק מהם.
    הוחלט כי יוקמו אתרי תיירות אשר יאפשרו לציבור מגוון ליהנות מהשהיה בהם תוך העשרת מקורות הפרנסה והכנסות המדינה.
    אם תשים לב למה שכתבת אתה מתרכז במילה "לי" בכל ההתייחסות שלך לנושא כאשר החלטות בנושא פיתוח אשר נעשו בזהירות ובמשך תקופה ארוכה עד לקבלת ההחלטה על סימון מספר מצומצם של אתרים המיועדים לנופש, התרכזו במילה "לנו" לתושבי המדינה ולבאים להתארח בה.
    זה לא בוגר לחשוב שהכול יכול לעצור מלכת ומחשבה כזאת היא כשלעצמה אסון סביבתי. צריך לעשות הכול כדי שהפיתוח הבלתי נמנע יהיה טוב לסביבה ככל האפשר. בזה אף אחד לא עוסק.

42 יורידו כמה מיליונים מהחרדים ויתנו פיצוי - העיקר שהחופים יישארו טבע נקי, גם מאינטרס כלכלי!!!!  (לת) MEGABITE
  • 13:10
  • 25.11.12

43 אולי פשוט כדאי שיבנו את הכפר על החוף. זאת תהיה "האנדרטה להנצחת הטיפשות", למען ידעו הדורות הבאים איך התנהלו אבותיהם.  (לת) בועז
  • 14:13
  • 25.11.12

44 שייתנו פיצוי, אבי דגן
  • 14:40
  • 25.11.12

ריבית סבירה על הכסף שהם נתנו למכרז..( שממילא היה תפור..)
כל התוכנית הזו תפורה.. וזה שהגברת ההיא בבוועדה לתכנון נלחמת עם השיניים שלה שהתוכנית כן תצא לפועל מראה כמה כסף היא מקבלת..
נחשים מנוולים שעושים עסקים על שטחים פתוחים של חוף יום !
בושה וחרפה

45 אולי ניתן להשתמש ב 16 מ' השקלים שעיריית הרצליה מייעדת לצורך הרס חוף זבולון בתור פיצוי ליזמים...כך נרוויח 2 חופים!  (לת) אורי כדורי
  • 16:23
  • 25.11.12

46 לא רוצים כפר נופש  (לת) דנדן
  • 16:34
  • 25.11.12

פעילות
המלצות
הפופולריות במדע וסביבה
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת