פרויקט חשמול הרכבת עלול להתעכב ואף להתבטל בגלל הקרינה

החשמול אמור להפחית את זיהום האוויר, אך הקרינה המשוערת גבוהה מהרף שקבע המשרד להגנת הסביבה. הרכבת: לתקן אין אח ורע בעולם

פרויקט חשמול הרכבת, שנחשב אחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים של השנים הקרובות, עשוי להתעכב ואף להיעצר אם לא יימצא פתרון לבעיית הקרינה ממערכת החשמל. השבוע הודיע המשרד להגנת הסביבה לרכבת שנתוני הקרינה שהציגה לו אינם עומדים בהיתר שניתן לה וכי ואם היא לא תעמוד בדרישות ההיתר, יהיה צורך לבטלו, מה שעשוי להעמיד בסכנה את הפרויקט כולו.

רכבת ישראל מתכננת להפעיל את מערכת הרכבות בשנים הקרובות באמצעות חשמל, במקום סולר המשמש כיום להנעת הקטרים. הדבר יפחית זיהום אוויר ורעש ויביא לתנועה מהירה ויעילה יותר של הרכבות עם קיבולת נוסעים גדולה יותר.

כדי לממש את התוכנית מקדמת הנהלת הרכבת תוכנית מתאר מיוחדת, שבמסגרתה היא נדרשה להכין תסקיר השפעה על הסביבה הצפויה מהחשמול. כן נדרש כי בתסקיר יוצגו נתונים על הקרינה שתהיה בעת הפעלת הרכבות. כבר לפני חודשיים טענו חברי "החזרת העיר אל חיפה" שעל פי התסקיר תהיה הקרינה הצפויה גבוהה מזו שעליה הסכים המשרד להגנת הסביבה בהיתר שנתן.

ביום רביעי האחרון התקיים דיון של נציגי רכבת ישראל והמשרד להגנת הסביבה בנוגע לממצאים האחרונים של תסקיר ההשפעה על הסביבה. בדיון התברר לאנשי המקצוע במשרד שעוצמת זרם החשמל גבוהה פי כמה מזו שנקבעה בהיתר ולכן יעלה גם שיעור הקרינה. בעקבות הממצאים, הם הודיעו לנציגי הרכבת שההיתר אינו רלבנטי יותר. משמעות הדבר היא שרכבת ישראל תצטרך למצוא דרך להפחית את שיעור הקרינה. לחלופין, היא תצטרך לשכנע את המשרד להגנת הסביבה להחמיר פחות בדרישות שנקבעו בהיתר, דבר שהמשרד אינו מוכן לו כיום.

לפני שנתיים נתן המשרד להגנת הסביבה לרכבת היתר קרינה הנפלטת מהפעלת זרם החשמל ובו קבע מרחק ביטחון של 12 מטרים ממרכז המסילות לכל צד, שבו תהיה מגבלה על שיעור הקרינה. בעבר קבע המשרד סף קרינה בטוח של 10 מיליגאוס (יחידות למדידת עוצמת הקרינה צ"ר) אבל מאוחר יותר שינה זאת ל-4 מיליגאוס, בתיאום עם המלצות משרד הבריאות.

הדמיה של מסילת רכבת מחושמלת באזור חיפה
הדמיה של מסילת רכבת מחושמלת באזור חיפה. צילום: צחי וזאנה אדריכלים

הרכבת אמורה לעבור, בין השאר, בסמיכות למבנים ורחובות בכמה ערים ובראשן חיפה. בעיר זו התארגנו תושבים נגד הפרויקט בגלל סיכוני הקרינה הקיימים, לדעתם, ובגלל שקווי החשמל יהוו מחסום המונע את התפתחות העיר לכיוון הים. התושבים הקימו ועד פעולה הנקרא "החזרת העיר אל חיפה".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "מצער שדווקא גופים סביבתיים פועלים לעיכוב פרויקט שיסיים את עידן הדיזל המזהם ויעביר את רכבת ישראל לעידן חשמלי וידידותי לסביבה, כמקובל במדינות מפותחות. רכבת ישראל פעלה ותכננה את הרשת החשמלית על פי הנחיות שהתקבלו מהמשרד להגנת הסביבה (10 מיליגאוס) ונקבע סף קרינה הדומה ליעד בשווייץ שהוא המחמיר ביותר בעולם המערבי. לאימוץ סף קרינה מחמיר יותר (4 מיליגאוס) אין אח ורע בעולם כולו. יש להדגיש שלהחלטה על סף קרינה כזה יהיו השפעות והשלכות מרחיקות לכת על עלות הפרויקט המשולם מכספי הציבור ועל משק החשמל בישראל. כל זאת ללא הוכחה בדבר נזק כלשהו מהקרינה".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אבוי לנו אם פרוייקט החישמול יתבטל קישקשתא
  • 13:33
  • 07.12.12

אם כך אכן יקרה, אפשר סופית להכריז שהמדינה הזו ירדה מהפסים (תרתי משמע) ולסגור את הבסטה. רכבות חשמליות נוסעות בכל העולם מעל למאה שנים, אבל כאן נכנעים לקואליציה הזויה של נימבים, ירוקים פנאטים ופוליטיקאים חיפאים פרובינציאליים שמנסה להמציא את הגלגל. חרפה ובכייה לדורות.

02 אין לדרוס עיר בשם רעיון החישמול חיפאי
  • 16:24
  • 07.12.12

ניתן לקיים את החישמול תוך מתן מענה לצרכי העיר חיפה ופתרון בעיות הקרינה אותה הוא יוצר.

03 ניתן לפתור את הבעיה בחיפה בקלות - שיקוע \ מינהור צחי
  • 16:59
  • 07.12.12

שיקוע המסילה לאורך העיר או לחילופין, מינהור המקביל למנהרות הכרמל. ככה הרווח יהיה כפול ! גם חיפה תיפתח אל הים ללא מסילת הפרדה וגם ניתן יהיה להמשיך בחישמול של המסילה

04 הנזק הסביבתי במצב הקיים חמור בצורה מדהימה נוסע מתמיד
  • 19:07
  • 07.12.12

כל קטר או קרונוע נושא על גביו גנרטור חשמלי ומכלי סולר.
תוספת המשקל היא עצומה. בנוסף, היעילות של גנרטורים כאלה נמוכה בהרבה מיעילותן של תחנות כוח.
הרבה יותר הגיוני להשאיר על הרכבת רק את מה שצריך לצורך הנעתה, וזהו.

אם תשימו מצפן במרחק 12 מטר מהפסים, הוא עדיין יצביע צפונה, כי עוצמת השדה הזו נמוכה מאוד.

מקווה מאוד שנתקדם סוף סוף למה שעשו באירופה לפני עשרות שנים.

05 "גופים סביבתיים" הם בדרך כלל האויבים העיקריים של איכות הסביבה. בכל העולם פיתוח האנרגיה הגרעינית נבלם ע"י "גופים סביבתיים" ופרויקטים תחבורתיים נקיים רבים נעצרים בגללם. החלפת פחפ בגז בארה,ב נבלמת בתירוצים מגוחכים. אנרגיות חילופיות שונות נעצרות. אותם לא מענין שום דבר מלבד לבלום פיתוח ולעצור קידמה, מבלי לחשוב שי צעדים קדימה.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 19:18
  • 07.12.12

06 גם בבנימינה מאוד חרדים מחשמל הרכבת אלון
  • 19:25
  • 07.12.12

הרכבת עוברת מעל בית ספר אשכולות ותסלחו לי שאיני מאמין לרכבת. זה קצת כמו להאמין לאל קאפונה בהקשר של תרומה למוסדות רווחה.

07 לא קיים כל קשר בין קרינה מקווי מתח גבוהה ותחלואה! די להטעיית הציבור!! דני
  • 19:36
  • 07.12.12

אני תקווה שאמונות טפלות על הסכנה שבקרינה (שאינה מסוכנת: עשרות מחקרי עומק, כולל כאלה שבחנו ספציפית את השפעת הקרינה מקווי מתח גבוהה, הוכיחו כך) לא ימנעו מאתנו להתקדם. די להטעיית הציבור ע"י דיווחים פופוליסטיים.
באם ישנה סיבה אחרת לביטול הפרויקט - יש לדון עליה, אך נושא הקרינה פשוט אינו מהווה סיכון.

08 שרפת הפחם מזהמת הרבה יותר מקרינה לא מייננת כלשהי.  (לת) למה לטרוח?.. הם ממלא לא מקשיבים
  • 19:40
  • 07.12.12

09 אמונה תפלה ימי ביניימית יאיר
  • 19:52
  • 07.12.12

הפחד מקרינה חשמלית נטול כל ראיות ונטול כל בסיס תיאורטי. זו אמונה טפלה שבאה כאילו מימי הביניים.

10 מישהו עובד על הירוקים אא
  • 20:12
  • 07.12.12

לא הגיוני שדווקא הירוקים מעדיפים שימוש בדיזל מזהם על פני חשמל. הרי בקווי חשמל בכל הארץ עובר זרם חזק פי כמה וגם השדה שלהם גדול יותר.

11 שכל הקופצים יבואו לחיפה ויראו.. חיפאי לא פוליטיקאי
  • 20:16
  • 07.12.12

איך אפשר לראות תוצאות מראש, הרי כל הזמן אומרים שסוף מעשה במחשבה תחילה לא תקף לארצנו.
בואו תראו איך שמחשמלים את הרכבת, יוצרים מחסום מכוער בין העיר לים ואז לא רק שהעיר לא פתוחה לים (מימי המנדט הבריטי) אלא גם לא נראה יותר את הים ללא הפרעות. כמו כן, זה יהפוך את כל קו החוף של חיפה ל'סלאמס', פשוט כך (וכבר עכשיו השכונות הקרובות לקו החוף הן לא ממש גולת הכותרת של חיפה, כמובן, כמו בכל העולם למסילה יש תפקיד עיקרי בזה).
או... שפותחים את קו החוף לים בעזרת אחת החלופות שמוצעות משדרגים את חיפה, מגדילים תירות, ומכניסים את חיפה לעידן כלכלי חדש.

אבל עזבו, אל תאמינו לי, תבואו לחיפה, כנסו למקסים או לכל מסעדה אחרת השוכנת ליד המסילה, שבו בפארק הכט (מדי פעם תעבור רכבת על הפסים האילו שמונעים גישה לחוף, תתעלמו ממנה, זה הרי לא באמת מפריע, זה רק החיפאים הקטנוניים האילו)ותדמיינו עם עצמכם מה יכול להיות בשני המצבים...

עד שלא תעשו את זה, אתם לא אובייקטיבים.

12 יא יאומן! בכל העולם אנשים נאבקים למען חשמול קווים, ורק כאן החליטו שהדיזל בריא יותר הקורא
  • 20:25
  • 07.12.12

בואו נלמד את האירופאים והיפנים מה טוב ומה מסוכן...

13 מדובר בתוספת של 0.1% לשדה המגנטי הטבעי של כדור הארץ - חסר משמעות מהנדס שפוי
  • 20:27
  • 07.12.12

זוהי תוספת חסרת משמעות.

למה הדבר דומה ?
לכך שנפסיק להשתמש בתאורה משום שהאור הנו גם קרינה אלקטרומגנטית.

14 קרינה מסרטנת! מסרטנת! מסרטנת! מישהי
  • 20:41
  • 07.12.12

אסור לאפשר לפרוייקט הזה להתממש בתכנון הנוכחי שלו- שלפיו עשרות בניינים באזור מרכזי ואסטרטגי בחיפה, שסוף סוף מתחילים להשקיע בו, יהיו בתווך קרינה מסוכנת! אנשים לא ירצו להסתובב באזור!
וכל קו האופק- שהוא נכס ממעלה ראשונה בחיפה- במיוחד באזור של הגנים הבאהיים ייפגע ויתכער!
יש תוכניות מוכנות לחיבור כל האזור לקו החוף! התושבים לא יוותרו על זה!
יש מליון פתרונות אפשריים שיהיו פי כמה יותר טובים, ושלא יגידו לכם אחרת

15 אם זה יגרום להשקעת הרכבת בחיפה - אלו חדשות נפלאות! חיפאית
  • 20:44
  • 07.12.12

איך זה יכול להיות שלאף אחד לא אכפת מהנזק שזה עשוי לגרום לחיפה?
רכבת על קו החוף במקום תושבים שנהנים מהחוף???? למישהו זה נראה הגיוני?

16 טרוף מערכות: הרי בכל אירופה וארה"ב הרכבות חשמליות!!! פרובינציה מצוקמקת
  • 20:51
  • 07.12.12

הפרובינציה ממשיכה "לרדת מהפסים" בכל התחומים: אירזו המזוודות ASAP

17 הציבור טיפש והציבור ישלם דוד דר רחובות
  • 20:55
  • 07.12.12

אין כל קשר בין קרינה אלקטרומגנטית לא מייננת מקווי מתח גבוהים וסרטן !
מה לעשות שהציבור בור.
עישון גורם סרטן. זיהום אויר גורם סרטן. זלילה והשמנה גורמים סרטן אבל לעשות התעמלות ודיאטה קשה!!
אז מחפשים את הפתרון הדימיוני.

18 ענק: פרויקט ח י ש מ ו ל הרכבת... תזהרו שהיא לא תמות מהתחשמלות... אהבלים ניר
  • 21:09
  • 07.12.12

בכל העולם זה עובד. בישראל מצאו פטנט: איך לעשות הכי טוב שלא יצליח!

19 אין תקן בעולם שלא ניסו "לשפר" בועדות התכנון במדינת הגמדים. קין
  • 21:15
  • 07.12.12

בסוף או פשרה,או שוחד,או בג"צ.....פקידונים בינוניים ומטה, מכתיבים לכולנו "תקנים" שהומצאו על ידם ומצד שני מאשרים את הולילנד או בניה בחופים. וכשמנסים לשנות תקנות של סגירת מרפסת......כולם מתחילים לנבוח ולהלך עלינו אימים איך תראה המדינה אם חו"ח יאושרו התיקונים.

20 הבעיה היא לא בחישמול אלא בכך שלא משקעים את המסילה רותי
  • 21:17
  • 07.12.12

תחפשו בגוגל "החזרת העיר לחיפה"

21 אינני מתמצא בעוצמות קרינה אך בכל אירופה חשמליות פועלות בערים, אז מה שם לא דואגים לתושבים או שאנחנו תמיד יותר תמיד יות רחכמים.  (לת) פקפקן
  • 21:30
  • 07.12.12

22 בנוסף לנזק הבריאותי, חשמול הרכבת יוצר מפגע אסתטי קשה  (לת) אחד העם
  • 21:40
  • 07.12.12

23 בחיפה התוכנית תקבור את בירת הצפון סופית  (לת) כל הכבוד לתנועה החיפאית
  • 21:41
  • 07.12.12

24 למה לא לשים את החשמל בקרקע??  (לת) יוסוף
  • 22:07
  • 07.12.12

25 עוד דוגמא לפעילות הברוכה דל המשאד לזיהום הסביבה רונן
  • 22:14
  • 07.12.12

עוד דוגמה לרמה המנטלית של האפסים העובדים במשרד זה.

26 הצעת פשרה: לחשמל את עובדי הרכבת. זה בטוח יפחית את הזיהום הסביבתי.  (לת) .
  • 22:19
  • 07.12.12

27 בכל העולם יש רכבות חשמליות ורק כאן זה מסוכן?  (לת) עמליה
  • 22:32
  • 07.12.12

28 יש לשקע או למנהר את הרכבת בחיפה ! צחי
  • 22:34
  • 07.12.12

זאת הדרך היחידה להרויח 4 ציפורים במכה אחת:
1 -ביטול ההפרדה של הים מחיפה
2- הפשרת הקרקעות שיפונו מהרכבת לטובת תושבי חיפה - פארקים ציבוריים
3 -החשמול יהיה מתחת לאדמה ולא יסכן אף אחד
4 -ניתן יהיה לחבר את שדרות בן גוריון עם הים - בדיוק כמו בברצלונה (שד' הראמבלס) תוך פיתוח של מתחם הנמל עם בתי קפה ומלונות כשברקע מקדש הבאהיים המהם
חיפה האחת והיחידה היא העיר היפה בארץ - פוטנציאל אדיר לשיקום מלא של העיר התחתית ההיסטורית אם רק יעיפו את מסילת הרכבת אשר קורעת את העיר מלמעלה, אל מתחת לאדמה
בבקשה לא לצנזר את התגובה - מדובר בעתיד של העיר השלישית בגודלה בישראל ואשר בעתיד תהווה את התחלופה השפויה האמיתית לתל אביב

29 בשביל זה יש ראש ממשלה. שיכניס קצת סדר בבלגן שכל רשות עושה מה שבא לה. אין דין ואין דיין וביבי מתעסק באיראן, ןבשטח E1. גד
  • 23:10
  • 07.12.12

ומה בכל עולם המערבי - שם לא יודעים מה שיודעים אנשי איכות הסביבה? אלא מה - כל ממזר מלך ומחכה לרגע שבו יוכל לשים את הרגל ולהראות שהוא קיים.
מאיטליה ועד שוודיה דרך צרפת ואנגליה ספרד והולנד - הכל רכבות חשמליות!!

30 המחיר העצום של חישמול הקוים והסכנה הביטחונית בתלות בחשמל! יואל
  • 00:10
  • 08.12.12

בארצות הברית יש מעט מאוד רכבות חשמליות.
בקנדה אין בכלל רכבות חשמליות.
מכיון שמדינת ישראל מהוה אי חשמלי.
כלומר שאין לה גיבוי חשמלי ממדינות שכנות.
אסור לרכבת ישראל להיות תלויה באספקת זרם חשמלי בלבד
לשם הנעה.
אם תחנת כוח אחת תפגע מטיל לא יהיה מספיק רזרבה חשמלית כדי להפעיל
את כל מערך הרכבות החשמליות בישראל.
מספיק שקו מתח מזין או תחנת השנעה אחת תנזק בידי מחבלים שתשבית מערך שלם של קוי רכבת.
עמודי חשמל לאורך מסילות הברזל יכערו מאוד את הנוף.
ההשקעה ברכבת חשמלית היא עצומה.
עדיף להשקיע בקנית קטרים שיהיו פחות מזהמים ויוחר שקטים.

31 Trains / Electric engines Avi London
  • 01:47
  • 08.12.12

Why all the wise people that understand about this importand futre project don't pay a visit to England to see how all the massive volume of trains are going??

32 הרצינו  (לת) יובל
  • 02:01
  • 08.12.12

33 ברצינות? יובל
  • 02:05
  • 08.12.12

מה הקשר בין קרינה לגאוס? אני לא פיזיקאי, אבל קרינה מודדים ביחידות אחרות לא? Rem, grey, rad, rentgen, sv... גאוס זו יחידת מדידה של שדה אלקטרו מגנטי. כזה שלא באמת מזיק לנו, יצורי פחמן שכמונו... במכשיר אמ-אר-אי, כזה שלא פולט קרינה ובטוח לשימוש גם בהריון נמדדים ערכים של 600 (לפעמים זה מגיע ל-10,000) גאוס, אז מה הסיפור פה? מישהו יכול להסביר לדילטנט ויקיפדיה כמוני?

34 ברצינות? יובל
  • 02:05
  • 08.12.12

מה הקשר בין קרינה לגאוס? אני לא פיזיקאי, אבל קרינה מודדים ביחידות אחרות לא? Rem, grey, rad, rentgen, sv... גאוס זו יחידת מדידה של שדה אלקטרו מגנטי. כזה שלא באמת מזיק לנו, יצורי פחמן שכמונו... במכשיר אמ-אר-אי, כזה שלא פולט קרינה ובטוח לשימוש גם בהריון נמדדים ערכים של 600 (לפעמים זה מגיע ל-10,000) גאוס, אז מה הסיפור פה? מישהו יכול להסביר לדילטנט ויקיפדיה כמוני?

35 לדלל או לא לדלל-זאת השאלה..אך מה זה משנה אם בכל ס"מ יש אנטנה?  (לת) ניטשה
  • 03:00
  • 08.12.12

36 דני דין, מניחה שאתה לא חיפאי ו/או גר בסמיכות לפסים.... מזל שיש ציבור שחושב אחרת ממך!  (לת) ליאת
  • 04:12
  • 08.12.12

37 אני מציע חילופי אוכלוסין - שאזרחים המוטרדים מהקרינה יחליפו את מקום מגוריהם עם האזרחים והמגיבים שלא מפחדים מהקרינה . ביבי גלילי
  • 06:26
  • 08.12.12

נמצא גם פתרון למיקום אנטנות סלולריות וקווי מתח גבוה - בשכונות שיוקמו עבור כל אלה שלא מםחדים מהקרינה שלא הוכח שהיא מסוכנת .
עד שיוכח כנראה שהיא מסוכנת .

38 יש עוד רכבות בעולם. מה קורה שם? למה להמציא את הג אלי
  • 07:20
  • 08.12.12

אגב מה שמגוחך בסיפור הזה זה שבישראל אין תקן לקרינה אלקטרומגנטית אם תגלה שהשנאי של חברת החשמל משרה על חדר הילדים שלך 30 מיליגאוס שעה אין לך למי לפנות כי אין תקן מחייב. זאת הסיבה שבכתבה מתיחסים לתקן השוייצרי .

39 להעביר את הרכבת במנהרות באזורים בעיתיים א
  • 08:47
  • 08.12.12

כך גם נרוויח שטח על פני הקרקע.

40 אולי מישהו יסביר מאיפה הגיע המספר 4 מיליגאוס ?  (לת) מענין
  • 09:04
  • 08.12.12

41 מסתבר שהירוקים הם השחורים ביותר. לו היו נותנים לחולים האלה לקבוע הם היו מחזירים אותנו לתקופת האבן כי אנחנו כל כך משחיתים את כדור הארץ.  (לת) ע.ג.
  • 09:10
  • 08.12.12

42 רכבת כן ולכל מקום גם, כל הקווים בישראל אולי מלבד הקו לאילת הם בעצם עירוניים ומאוד רצוי ומשתלם לעבור לחשמל ממש כמו שעברנו מקיטור לדיזל - אבל יש חשש ליגנבו את הכבלים ומאוד קל לחבל בהם  (לת) פלץ, בנאחי ומתכנן
  • 09:16
  • 08.12.12

43 טוב, עדיף לא לנסוע. עדיף לא צפיצות אכלוסין. עדיף לא לנשום האוויר או לשתות המים. אבל...כל העולם מחושמל. איפה שיש רכבות מתקדמות. מה הם יודעים ומשרד הסביבה לא? אצלנו למעשה אין רכבת, רק תחבורה מוטורית. שמחים בפקקים? נענים מזיהומי האוור? קצת שכל ישר. רק קצת. ופחות ארדן והגמדים שלו  (לת) פול
  • 09:27
  • 08.12.12

  •   בונים על התמימות דני חיפה
    • 12:33
    • 08.12.12

    ברור לשר כץ שבעזרת ציבור תמים אפשר לחפף ולעגל פינות כי יהיה רוב שיגיד כמו פול - הנה אתם עוצרים מהלך שמיטיב עם כולם. פול זה לא כך. יש בישראל עיר שנקראת חיפה ומה לעשות אין בה מספיק תמימים. הרכבת תעבור בחיפה כמו שצריך, כמו בת"א וכמו בירושלים. בלי להזיק לעיר.

44 שוב השר ארדן אלף
  • 09:29
  • 08.12.12

פופוליסט בלתי נלאה.לא איכפת לו לתקן תקנות שפוגעות באינטרס הציבורי והעיקר שיצא יפה.פוליטיקאי ציני ומתוחכם שלא פלא שהתברג לראשות מפלגההזויה כמו הליכוד.

45 בכל אירופה וארה"ב רכבות כבר מזמן נוסעות על חשמל ואפילו בירושלים...
  • 09:57
  • 08.12.12

סתם ספין בכוס מים

46 המשרד לפגיעה בסביבה מכה שוב. רונן
  • 10:21
  • 08.12.12

איך לכל הרוחות יש רכבות חשמליות במרבית מדינות המערב. איך עומדים שם בתקנים? איך מרשים לאותם מדינות להפעיל רכבות חשמליות .כאשר זה גורם לסרטן? הדבר העיקרי הגורם לסרטן הוא הטימטום והנחשלות של המשרד לפגיעה בסביבה הישראלי.

47 טמטום ברמות כאלו כבר לא קראתי הרבה זמן. שתהיה בריא
  • 13:55
  • 08.12.12

נשיפת אדי הדיזל גרועה בהרבה לבריאות מאשר חשיפה לקרינה זעומה של 10 מיליגאוס שעד היום, עם מאות מחקרים, לא הוכח כמזיק.

48 לכל מי שחושב שהוא מבין בקרינה - יש לכם הרבה על מה להתעדכן  (לת) התכנית של הרכבת היא לא אירופה. היא חלם.
  • 15:24
  • 08.12.12

49 הם אומרים שזה כמו באירופה. אבל הם משקרים. תפנימו.  (לת) בתכנית הנוכחית - דיזל עדיף על חישמול. עד שהרכבת תביא פתרון רציני.
  • 15:25
  • 08.12.12

50 כל הכבוד לתנועה החיפאית. גאה בכם!!! פעם ראשונה גאה בחיפאים  (לת) חיפאית
  • 15:26
  • 08.12.12

51 בודק קרינה מוסמך ערך בדיקת קרינה אצלי בבית ומצא מלא מכשירים קורנים שלא היתם מאמינים אז תבדקו קודם בבית יותר חשוב שיש ילדים גם קוראים לו יובל 0522510048 אם הוא עובד בזה עוד תשאלו  (לת) גל
  • 10:43
  • 09.12.12

52 קרינה קרינה קרינה ? מתי תבינו שזה מסוכן לבריאות לילך
  • 12:06
  • 09.12.12

ויש קשר בין קרינה מקווי מתח לסרטן לכאבי ראש ולמחלות נוספות !!

53 ל-"הגנת הסביבה" זאת תתן חופש אזי לא רק ננשום עם עשן סולר אלה גם נשתה בנזין יניב
  • 18:10
  • 10.12.12

הגנת הסביבה זאת עוד מעט טחיח שמי שתיה יותר רעישלים מסולר.

54 ומי אמר שטענות רכבת כוזבות. אולי דוקא טענות "משרד הגנת הסביבה" כוזבות שמואל
  • 19:05
  • 10.12.12

משרד הגנת הסביבה שינה תקן מ10 מיליגאוס ל4. מענין למה.
הגנת הסביבה סחקנים מענינים.

55 חגיגה לחברות הנפט חגיגה לבתי זיקוק חיפיים  (לת) שמואל
  • 09:03
  • 11.12.12

פעילות
המלצות
הפופולריות במדע וסביבה
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת