בעקבות תחקיר כלבוטק || המשרד להגנת הסביבה פתח בחקירה נגד "אדום אדום"

בתחקיר נחשפה ההתעללות שעוברים עגלים המיועדים לשחיטה במפעל השייך לתנובה. עמותות בעלי החיים דורשות ממשרד החקלאות לסגור את המקום

המשרד להגנת הסביבה הודיע הערב (שבת) שהוא פתח בחקירה בחשד לעבירות צער בעלי חיים במשחטת תנובה. זאת בעקבות תחקיר תוכנית "כלבוטק" ששודר שלשום (חמישי) שבו נחשפה מסכת התעללות קשה בעגלים במשחטה של תנובה, "אדום אדום".  עם זאת, סמכויות הפיקוח של חוק צער בעלי חיים נמצאות בידי משרד החקלאות, כך שעל אף החקירה, למשרד להגנת הסביבה אין סמכות לנקוט בסנקציות כלפי המשחטה. 

בנוסף לכך, העמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות הגישו תלונה למשטרה בגין עבירות חמורות על חוק צער בעלי חיים. העמותות אף פנו לשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות בדרישה לסגור את המשחטה הפועלת בבית שאן.

במסגרת הכתבה הוצג תיעוד במצלמה נסתרת שביצע תחקירן של "כלבוטק" שהתקבל לעבוד במשחטת "אדום אדום", ובו נראים עובדים המכים את העגלים המיועדים לשחיטה ומצמידים לגופם שוקר חשמלי לא סיבה.

עגל ברפת. העובדים ב"אדום אדום" תועדו כשהם מכים ומצמידים שוקר חשמלי לחיות
עגל ברפת. העובדים ב"אדום אדום" תועדו כשהם מכים ומצמידים שוקר חשמלי לחיות. צילום: אילייה מלניקוב

לאחר פרסום התחקיר הפיצה חברת "אדום אדום" סרטון של מנכ"ל החברה ארז וולף שמבטיח לתקן את הליקויים שנחשפו. וולף אף השתתף במשדר "כלבוטק" וסיפר כי הוחלט לסיים את תפקידו של מנהל המשחטה. כמו כן הוא דיווח כי ניתנה הנחייה לחברה הקבלנית הפועלת במקום להודיע לעובדים הנחשדים בהתעללות שלא להגיע לעבודה ביום ראשון. וולף הבטיח שיוגבר הפיקוח על הפעילות במשחטה על מנת להבטיח שחוק צער בעלי חיים יישמר. כל זאת באמצעות מצלמות שיוצבו במתקנים השונים וחידוד הנהלים לעובדים.

עמותת אנונימוס כבר חשפה בעבר מקרי התעללות בבעלי חיים במשחטות. אחת המסקנות של הארגון היתה כי יש להעביר את סמכויות האכיפה של חוק צער בעלי חיים ממשרד החקלאות למשרד להגנת הסביבה. ואכן, לפני כחצי שנה יזמה קבוצת חברי כנסת הצעת חוק להעברת הסמכויות ובה טענה, בין היתר כי "ביקורת רבה מופנית כיום לכך שהטיפול בנושאים הקשורים לזכויות בעלי חיים בישראל לוקה בחסר וכי בעלי החיים, אשר מטבעם הם אולי הקבוצה החלשה ביותר בישראל חשופים לפגיעות רבות ולהעדר הגנה מספקת מצד המדינה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "הביקורת מופנית בין היתר להפקדת סמכויות מרכזיות בתחום מניעת צער בעלי חיים בידי משרד החקלאות, שכן הדבר יוצר ניגוד עניינים מובנה בין תפקידיו השונים של המשרד".

הצעת החוק אושרה בוועדת השרים לחקיקה, אך נבלמה לאחר ששרת החקלאות אורית נוקד הגישה ערר על ההחלטה. לטענת נוקד, לגורמים המקצועיים במשרדה יש את הראייה הרחבה הנדרשת לגידול בעלי חיים המיועדים לשחיטה וכי ברוב מדינות העולם מקובל שסמכויות אלה מצויות בידי משרד החקלאות. בארגונים למען בעלי חיים מקווים שבכנסת הבאה ניתן יהיה לחדש את המהלך לאישור הצעת החוק.

במשרד להגנת הסביבה הודו שסמכויות הפיקוח של חוק צער בעלי חיים נמצאות בידי משרד החקלאות, כך שעל אף החקירה, למשרד להגנת הסביבה אין סמכות לנקוט בסנקציות כלפי המשחטה, לרבות להורות על סגירתה. הערב דרש השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, להעביר את סמכויות חוק זה אל משרדו, כפי שנדרש בהצעת החוק שלא אושרה עד עתה סופית על ידי הממשלה.

התעללות או כורח המציאות? הגיבו כאן באמצעות הפייסבוק
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אורית נוקד - לשעבר מפלגת העבודה אבזם
  • 12:20
  • 08.12.12

מדוע מנכ"ל החברה אז וולף אינו פועל למצות את הדין עם העובדים תחתיו על-ידי הגשת כתבי אישום נגדם?

02 מתי כבר תבינו?? תושבת הכדור הזה
  • 12:22
  • 08.12.12

לא תתכן משחטה ללא אלימות.
אי אפשר לחשוב שזה בסדר להרוג יצורים חיים מבלי
להניח מראש שהם נחותים ובזויים. בגלל זה קשה להיות נאצי בלי לשנוא יהודים
וקשה להיות חייל קרבי בלי לשנוא ערבים.
אם אתם לא שונאים- אל תהרגו!!

03 מה זה משנה אם מתעללים בהם לפני ששוחטים אותם? איזו צביעות. נעמה
  • 12:23
  • 08.12.12

אה אוקיי, אז נפנק את העגלים במזון אורגני ומים מינרלים, נעשה להם מסאז' כל בוקר ופדיקור כל שבת, נלטף ונחבק אותם כל יום ונשמיע להם מוזיקה של דולפינים. ואז נשחט אותם ונעשה מהם סטייק.
יופי חכמים.

04 כולכם- אוכלי הבשר- תומכים באלימות הזו.  (לת) go vegan
  • 12:24
  • 08.12.12

05 מי שצורך פחות בשר תורם למאבק נגד התאכזרות לבעלי חיים. שמעון
  • 12:31
  • 08.12.12

להפסיק עם המנהג הבארברי שנקרא ''לעשות על האש'' שבו נאכלים טונות בשר ואחרי זה מתלוננים על השמנה ומוציאים כסף על דיאטה,... וחוזר חלילה.

06 מה הצביעות הזו לכם אדם
  • 12:33
  • 08.12.12

אפשר לחשוב שזה חדש, אפשר לחשוב שזה לא קורה במתקנים ובמשחטות אחרות, אפשר לחשוב שלאכול מוצרים מהחי זה הומאני. צביעות

07 סגירה לא תועיל כי יפתחו חדשה, הרחק מעין המצלמה, עונש כבד על המנהל כולל מאסר אולי ירתיע וירתיע משחטות אחרות
  • 12:35
  • 08.12.12

אגודות יקרות, צריך לפעול במשים שכל ולראייה עתידית שיהיה ברור שלא מיתעללים, לחייב משגיח צער בעלי חיים כמו שמחיבים משגיח כשרות, לחייב מצלמות לאורך כל המסלול של "ויה דלרוזה" אולי לחייב אפילו מתן חומר טישטוש שאינו מזיק לאוכלי הבשר, אבל לצעוק סגירה סגירה זה נקודתי ולא משרת את המטרה הנעלה.
בנוסף, לעודד חרם צרכנים ספציפי על אדום אדום כמו חרם על הקוטג' בזמנו.
"אתה הבנת את זה, ברוך ???" - מיועד לשייקה לוי שמפרסם את אדום אדום

08 הינו חיות רעות ונשאר חיות רעות  (לת) היהודי
  • 12:36
  • 08.12.12

09 שרי החקלאות + שפוטים של החקלאים - לא יכפו עלייהם כל מגבלות! רק מעלים עיין
  • 12:39
  • 08.12.12

ולפניינו הראייות הכואבות

10 אורית נוקד זבל . טוב שפטרנו . איפה המסריחה הזאת היתה יכולה להיות שרה ? לני
  • 12:41
  • 08.12.12

רק כאן במדינת הגמדים של אהוד ברק .

11 כל זמן שהשחיטה כשרה ,אין מקום לשום תלונה על התעללות בעגלים! רונן
  • 12:51
  • 08.12.12

רוצים הארגונים למען זכויות החיות להשיג משהו?
שידאגו לכך שהשחיטה של החיות לא תהיה שחיטה כשרה.
על איזו התעללות הם מדברים ? על שימוש בשוקר? על מה?
חיתוך צוור החיה והשארתה בחיים עד לדימום מלא, זה סבל!

12 אורית נוקד = אישה נוראית  (לת) יואב
  • 12:56
  • 08.12.12

13 הפסקתי לצרוך בשר אדום בשלב ראשון.דגים אני לא אוכל.אנסה לקנות מוצרי חלב מחברה אחרת עד שאראה מבוייש
  • 13:03
  • 08.12.12

טיפול הולם בוטרינרים בעובדים ובמנהלים ,ובעצם אני גם דורש סגירה מוחלטת של המפעל האיום הזה.
מי מפקח במקומות אחרים? עוד וטרינרים יושבי משרדים?

14 גמרנו לקנות בשר של אדום אדום. הם משווקים במגה ובסופרסל והאם מישהו יודע אם בעוד מקום?  (לת) BlackMamba
  • 13:06
  • 08.12.12

15 התעללות בבעלי חיים חיים נבון
  • 13:13
  • 08.12.12

אורית נוקד. ארז וולף והויטירינר .אתם מתבוססים בדם אדום אדום.

16 חרם צרכנים נגד תנובה. מי שמתעלל בבעלי חיים סופו להתעלל בבני אדם.  (לת) בעל חיים מסוג אדם
  • 13:15
  • 08.12.12

17 בנץ `סויסה
  • 13:30
  • 08.12.12

הכתבה של כלבוטק זעזעה אותי זעזעה את ילדיי וכל חבריי וכולנו לא יכולנו להסתכל על המסך.היינו בהלם ולא האמננו מה שעננו רואות.האם ייתכן שבמדינת ישראל,מדינה נאורה כביכול יכולה , במפעל מכובד של תנובה שאנחנו נותנים את מבטחנו בו יכולים להיתרחש דברים והתעללות אכזרית בבעלי החיים שנועדו לשחיטה !! אפה המשגיחים ??? הרי כל הפרים והעגלים נגררו לשחיטה כשכל עצמותיהם שבורות-והאם כל ההנהלה לא שמעו את צעקות הכאב שבקעו מגרונם של החיות המסכנות ?? הדבר הזה לא צריך לעבור חלק מבלי להעמיד האחראים לדין-ואיך האנשים האילו יכולים לנסות עם מכות החשמל להרים אותם על רגליהם כשרגליהם שבורים ?? אני גמרתי עם בשר וגם חבריי ומשפחתי.

18 לא לקנות מוצרי תנובה. קוראת לאנשים אכפתים לפעול נגד תנובה שושפרי
  • 13:40
  • 08.12.12

אורנה בנאי , כאזרחית אכפתית אנא תפעלי נגד הפשע של משחתות תנובה
ראיתי את הכתבה ובכיתי. אני אישית צמחונית .

19 "החברה הקבלנית" - זה שורש הבעייה ולא רק שם.  (לת) יעל
  • 13:43
  • 08.12.12

20 רצח הומניטארי?יש דבר כזה? דוד פרל
  • 13:45
  • 08.12.12

התעללות בחסרי ישע זה הגבר הכי לא ניתפס ולא ניסלח.בני האדם יצרו טאבו.טאבו ברברי.רצח והתעללות בבעלי חיים מתבצע בעולם בכל רגע.כדי לאכול בשר אנחנו שוחטים חיות מסכנות באכזריות רבה.האדם לא אמור לצרוך בשר כדי להתקיים.זה נעשה מטעמי נוחות טעם ומסורת מטופשת.ובני האדם ישלמו על כל זה בתגובה של הטבע,שהוא בינתיים חזק מאיתנו.

21 תגובה להערה מעלה משה
  • 13:59
  • 08.12.12

הוא לא מגיש כתב אישום כי הוא לא הפרקליטות. זה לא תפקידו.

22 תגובה להערה מעלה משה
  • 14:00
  • 08.12.12

הוא לא מגיש כתב אישום כי הוא לא הפרקליטות. זה לא תפקידו.

23 תגובה להערה מעלה משה
  • 14:00
  • 08.12.12

הוא לא מגיש כתב אישום כי הוא לא הפרקליטות. זה לא תפקידו.

24 תחקיר על אדום אדום שמעון
  • 14:20
  • 08.12.12

לעשות חרם צרכנים ולפגוע להם בכיסים כמו שהם מענים ללא רחם בעלי חיים

25 שחיטה כשרה היא אכזרית וסאדיסטית  (לת) vegan
  • 14:35
  • 08.12.12

26 חשיפת ההתעללות? מישהו משלה את עצמו שהמצב שונה בכל משחטה/ לול/ רפת אחרת? אם כן הוא או טיפש או שקרן (לעצמו) תקישו בגוגל "מהמשק למקרר" ותראו מה מיליארדי חיות עוברות בכל יום למען "הנאות החיים" של האדם, בלי צורך בחקירה סמויה או "חשיפה"  (לת) רוני
  • 15:00
  • 08.12.12

27 פתאום כולם מזועזעים. מה קרה?  (לת) הכל ידוע כבר שנים רבות.
  • 15:05
  • 08.12.12

28 יש לזרוק לכלא את המתעללים הללו ולסגור את אדום אדום עד t
  • 15:09
  • 08.12.12

לגמר ההליכים כדי שיבינו שיש מחיר כלכלי לאכזריות הנוראית.
יש להעביר את הפיקוח לידיים אחרות, ולהציב מצלמות.

29 להפסיק לאכול בשר דרור
  • 15:16
  • 08.12.12

אין עדיין תחליף ראוי לבשר,אולי תיאורטית יש ,אבל אותם גורמים שמוכרים
לנו בשר ביוקר מוכרים לנו תחליפי בשר בהרבה יותר יקר.מפרה אחת מוציאים
הרבה יותר תוצרת בפחות עלות ובהרבה פחות סיכון מהטבע.אוכל הוא מוצר
גלובלי וכשמישהו רוצה שלא יאכלו עוד בשר הוא צריך לשאול את עצמו איך יאכלו אלו שאינם מסוגלים למצוא תחליפי בשר.לדעתי ההתעללות בבעלי חיים
לקראת שחיטה נעוצה בתנאי ההעסקה של העובדים במשחטות,אם כל סטודנט
בעל תואר ראשון היה הולך לעבוד במשחטה ,יתכן ותנאי השחיטה היו הרבה יותר טובים.עבודה לפי מכסות היא שיטה מחפירה לניצול עובדים ואין פלא שהיא מוציאה מהם הרבה מאוד רוע .

30 אני גמרתי עם תנובה. וגם עם בשר  (לת) מיכל
  • 15:37
  • 08.12.12

31 הפסיקו לאכול בשר בכלל!גם דגים! לא בריא ומעלה לנו את המחיר.  (לת) קין
  • 15:40
  • 08.12.12

32 לכל אלה שקונים מוצרי חלב מיה
  • 15:46
  • 08.12.12

התעללות ברפתות החלב היא לפחות גרועה באותה המידה, ונערכת לאורך זמן יותר ארוך: עד שהפרה מפיקה פחות חלב. ירידה בתפוקה משמעותה שחיטה.
ומה קורה עם כל הזכרים שנולדים שלא מסוגלים להפיק חלב?
הם בטח נשלחים לבית הבראה ונהנים מחיי חופש עד שיבה טובה...
את זה אתם מעודדים ומממנים כיוון שאתם צורכים מוצרי חלב.
יש אלטרנטיבות טעימות ובריאות בהרבה. תעשו חיפוש ותמצאו.

33 פשוט סתומה  (לת) צב
  • 15:47
  • 08.12.12

34 תגובת המנכ״ל אביב ירון
  • 15:53
  • 08.12.12

הזדעזתי הכתבה והזדעזתי לא פחות מתגובת המנכ״ל! ״אני ומנהל המפעל החלטנו במשותף על הפסקת עבודתו״ ( שוב הש״ג אחראי? ) ״הפסקנו את עבודתם של המעורבים מתוך החברה הקבלנית״ ( הם הביאו את השוקרים החשמליים מהבית? , הדגשה של המונח ״החברה הקבלנית״ , הורדת אחריות מתנובה? ) השמועות על ההתעללות הרחיקו עד אוסטרליה אבל המנכ״ל לא שמע על כך? חבל שחברה כמו תנובה מעסיקה מומחי ויועצי תקשורת על מנת להוציא תגובות לכיסוי תחת, במקום להתעסק בעיקר, מניעת מקרים מסוג אלו.

35 הדם של תנובה אדום אדום אדום!!!  (לת) ועוד היד נטוייה
  • 15:57
  • 08.12.12

36 תנובה האלה. כמה עוד סיבות קהל הצרכנים המטומטם צריך על מנת להפנים: את החברה הזו יש ל ה ח ר י ם ! ! !  (לת) נמאס כבר מתנובה
  • 16:14
  • 08.12.12

37 רוב המגיבים כאן פשוט צבועים. מה נראה לכם הפרופיל הממוצע של עובד משחטה? רוצים לעשות את העבודה במקומו? נראה לכם שיפה נפש הדואג לבעלי החיים יכול לעבוד במקום כזה? האמת המרה שאין שחיטה הומנית. בטח לא במאה העשרים ואחת. רוצים בשר בזול וקשה לכם להתמודד עם האמת? אז האמת היא שמצבם של בעלי החיים בתעשיית הבשר מחפיר. אני הפסקתי לצרוך את החיות המתות האלו. אין בזה שום דבר טוב. בשועית וחומוס יש יותר חלבון וברזל מאשר בבשר. גם איכותי יותר, גם בריא יותר, גם מבזבז פחות את משאבי הכדור הקטן והעגול שלנו, ומשאיר פחות אדמה חרוכה לילדים שלנו. בתאבון.  (לת) לוט
  • 16:18
  • 08.12.12

38 התמונות היו אכן מזעזעות, אבל הצביעות חוגגת. למה לרצוח עגלים זה בסדר אבל להכות זה אכזרי?  (לת) די להרג חיות
  • 16:19
  • 08.12.12

39 הפסקתי לאכול בשר, רק כך נסיים התיעוש והתעללות המיותרת הזו בבעלי חיים  (לת) גיא
  • 16:21
  • 08.12.12

40 צריך לוודא שהאנשים הברברים האלה, לעולם לא יניחו ידם על חיה!! מזעזע!!!!  (לת) נועה
  • 16:24
  • 08.12.12

41 פרסמו את שמם של המתעללים, ואני מבטיח לכם שיקבלו כגמולם  (לת) מיקי
  • 16:25
  • 08.12.12

42 עצוב לראות שהפקת הלקחים היא שעובדי הקבלן לא יגיעו ביום ראשון לעבודה.  (לת) ברית
  • 16:32
  • 08.12.12

43 צריך לסגור את המשחטה ואת כל המשחטות, אין אפשרות לשחוט ללא התעללות כפי שראינו כולנו  (לת) סטודנט
  • 16:39
  • 08.12.12

44 להעמיד לדין את האחראים כמו בתקיפה של בני אדם  (לת) איציק
  • 16:44
  • 08.12.12

45 אני הייתי מקיים חילופי תפקידים במקום...  (לת) אבי
  • 16:44
  • 08.12.12

46 עוד סיבה להחרים את תנובה. זוועה.  (לת) אכזריות לשמה.
  • 16:48
  • 08.12.12

47 בתחקיר הבא: איזה חידקים ורימות מכיל הבשר שאתם אוכלים  (לת) צמחונית
  • 16:49
  • 08.12.12

48 אויש תרגעו קניבר
  • 17:19
  • 08.12.12

ברור שזה חמור, אבל החברה עושה הכל כדי למנוע את זה.

אני אמשיך לקנות !

49 במה אתם מבזבזים כספו וזמנו של הציבור?  (לת) עוכרי הארץ ?
  • 17:20
  • 08.12.12

50 25 תתביש אתה וכמוך רק מחזקים את שונאי ישראל  (לת) אהוד המכבי
  • 17:24
  • 08.12.12

51 התשובה היחידה לאכזריות - טבעונות. בריא, סביבתי ומוסרי.  (לת) מורן
  • 17:28
  • 08.12.12

52 וכולם כמובן ימשיכו לקנות בתאגיד תנובה הבזוי נירתגובה יא
  • 17:28
  • 08.12.12

מה עם מאסר למתעללים? יש חוק לא?

53 וכולם כמובן ימשיכו לקנות בתאגיד תנובה הבזוי ניר
  • 17:28
  • 08.12.12

מה עם מאסר למתעללים? יש חוק לא?

54 בחברה שמכבדת את עצמה קודם כל המנכ"ל היה חייב להניח מפתחות, אך בישראל, כרגיל, ה- ש"ג אשם...  (לת) Eddie Shor
  • 17:35
  • 08.12.12

55 למקרא התגובות פה כנראה שלא רק את העגלים צריך לשחוט.  (לת) עולם מטורף
  • 17:46
  • 08.12.12

56 אני טבעונית. אני יודעת שלא לכולם זה מתאים, לפחות בשלב זה. מה שכן מתאים בשלב זה לכולם - זה להפסיק לאכול בעלי חיים ממשפחת היונקים. י.
  • 17:51
  • 08.12.12

אני לא מצליחה להבין איך יש עוד אנשים שבוחרים לאכול בשר של יונקים.
זה אנרגיה דחוסה של סבל. אלה בעלי חיים שקרובים בתכונות מסוימות לבני אדם - הם יונקים, רואים את הסבל שלהם והכאב הרגשי.
לדעתי אם בני אדם יפסיקו אם רציונליזציות כאלו כמו - ככה זה בטבע וזה תמיד היה. ומצד שני יקחו פרספקטיבה מתאוות בשר, ואז יתנו מקום לתחושה האינטואיטיבית כלפי אכילת בשר פרה - זה יראה להם מופרך. זה יראה מופרך, לאכול מבשר החיות האלו שדוחפים אותם בתור לעבר השחיטה.

57 זה קורה בכל התעשיות המנצלות האלו... סיון
  • 18:40
  • 08.12.12

בכל התעשיות שבנויות על הפקת רווח מחיות - יש התעללות מטורפת... תיכנסו לאתר של אנונימוס או תצפו בהרצאה של גארי... רק טבעונות מונעת התעללות...

58 לכל הצבועים המצקצקים בלשונותיהם. זה לא תנובה, זה אתם!! אתם רוצים לאכול חיות אז מישהו חייב לרצוח אותן.  (לת) די לצביעות.
  • 19:50
  • 08.12.12

59 אדום אדום מרוב מכות - לזכור ולשנן  (לת) יש ססמא למהפכה
  • 20:02
  • 08.12.12

60 מה הרעש העגלים הצעירים מובלים לשחיטה,מה זה משנה אם זה עם פרחים או לפעמים בכעס.  (לת) מנדי
  • 21:08
  • 08.12.12

61 התגובות הצמחוניות כאן הופכות את צבור הצמחונים להזויים. דן לב פועם
  • 21:56
  • 08.12.12

אז ככה.
אין דוברים לצבור הצמחונים. זוהי החלטה של כל אדם, בינו לבין צלחתו. כצמחוני אני לא חבר בשום ארגון של אנשים כמוני, ואני נמנע מלהטיף לאחרים במה לסעוד אל ליבם.
צבור הצמחוניים מסכימים (ברובם) שיש לאפשר למי שרוצה בכך לאכול בשר. אף אחד לא רוצה לחיות במדינה שרודפת את קרניבוריה.
ומנגד, גם אוכלי הבשר מזועזעים מהתעללות בבעלי חיים. העובדה שהעגל נועד לשחיטה איננה אומרת שרגע לפני המוות מותר להתעלל בו ולהוסיף מכאוב על מכאוביו.
חברה תרבותית חייבת לדאוג לתנאי הגידול של בעלי חיים, תרנגולות, בקר, צאן, ולמנוע מחייהם הקצרים להיות קשים ואכזריים.
תודה לאל, שאיננו חיים בחברה שבה מסע צייד הוא אות לבגרות ולגבריות. זהו הספורט הנורא והמכוער ביותר בעולם,. בהשוואה לצייד, אגרוף הוא ספורט עדין ונחמד.מדהים לקרוא ולשמוע כל פעם מחדש איך החברה של צפון אירופה, ההומנית, הליבראלית והרגישה לצרכי האדם או החי, ממשיכה באותה העת להכיל את מסעות הציד כחלק מתרבות הפנאי של מעמדות נמוכים וגבוהים כאחד, כולל אנשי אקדמיה, ואפילו אל בתי המלוכה מגיע הנגע.
לפני שהם אוסרים על שחיטה שיתבוננו בחינוך שהם מעניקים לדור הצעיר, בכך שבהגיעו לגיל 18 מוענק לו רשיון צייד. (אשמח מאד אם הטוקבקיסטים הפוסט ציוניים יוותרו פעם אחת על התגובות הצפויות, המשוות זאת לשירות בצה"ל). בסרט הדני "הניצוד" רואים את אנשי הכפר, אנשים טובים ונחמדים, יוצאים לצוד צבאים. לא צריך להיות צמחוני כדי להזדעזע מהכדור המפלח את ראשו של הצבי. תמונות אחרות מצפון אירופה מציגות את הישגיהנערים שיצאו למסע נעיצת צלצלים בלוויתנים כחלק מטקס ההתבגרות. כנראה שהים האדום מדם ללוייתן המדמם לאיטו אל המוות מזעזע רק אותי ושכמותי.

62 לחברה שם אין גבול , קודם הסליקון , אח"כ הקוטג' נמאס מתנובה
  • 22:08
  • 08.12.12

באמצע בעיות באוליבה.. הדג מסריח מהראש וצריך לעשות חרם עד שיעיפו את זהבית ויבינו באייפקס שהצרכן הישראלי לא אדיוט ולא פריאייר.

63 להחרים מעתה ועד עולם!!!  (לת) עגל הזהב
  • 22:21
  • 08.12.12

64 אדום אדום ותחקיר כלבו טק חנה ירק
  • 22:44
  • 08.12.12

אני מודה מקרב לב לכלבוטק ולצוות התחקירנים שעשו עבודת קודש, במיוחד לבחור שהיה עליו להתחזות ולעבוד שם - קשה לי להבין איך החזיק מעמד חודש שלם, ואיך היה כל כך מאופק בשיחותיו עם המנהלים (שחצנים חסרי לב ונשמה) אני מאד מקווה שהציבור יבין שניתן לאכול טעים ובריא גם ללא בשר, ואם אתם לא יכולים להימנע מבשר, תמעטו מהרגליכם, עשו לעצמכם טובה, רק תהיו יותר בריאים, ועשו טובה לסביבה ולעולם

65 "אדום אדום" יוסי
  • 02:43
  • 09.12.12

אחרי חמש דקות צפייה לא יכולתי יותר ועברתי לערוץ אחר.עד היום הזה אני באטרף על תנובה.לא קונה יותר מהמוצרים שלהם.נראה איך יגיבו חברי ההנהלה שמישהו התעלל בבני משפחתם.התנהגות מבישה לחברה ששווה מילארדים והמובילה במשק.אני ההיתי מטיל צוו סגירה מידי ו 100 מליון שח קנס לרווחת הציבור שאין באפשרותו לקנות בשר אדום אדום.את מנכל אדום אדום
הייתי מציב בכיכר רבין ומתעלל בו עם שוקר חשמלי שירגיש על בשרו מה זה התעללות.
זה ישראל 2012-בשביל כסף ושררה את האמא שלהם ימכרו!!!!

66 צריך לפטר גם את המנכ"ל. איך הוא לא ידע מה קורה שם?  (לת) איציק
  • 07:49
  • 09.12.12

67 תנובה-חברה שמכניסה סיליקון למזון בהחבא-מעלה מחירים האופן מונופוליסטי-מתאכזרת לבעלי חיים.  (לת) תנובה אלי כבר מזמן לא נכנסת למקרר.
  • 08:07
  • 09.12.12

68 בשר זה טעים  (לת) ליברל
  • 10:36
  • 09.12.12

69 יותר מדי אירועים מבישים נקשרים בשמה של תנובה ארנון
  • 11:06
  • 09.12.12

משהו שם באמת לא עובד, וראוי שהחברה תעשה בדק בית רציני. לא ירחק היום שבו הציבור ימאס לחלוטין בחברה.

70 עונש: לעשות לאנשים האלה בדיוק מה שעשו לחיות מוטי
  • 11:34
  • 09.12.12

לחשמל, לקשור להם יד או רגל ולגרור,
ומען ההוגנות, להכאיב לא יותר ולא פחות

71 לא לגעת בתועבה הזו, גם אם טוענים שתיקנו הליקויים זועם
  • 12:19
  • 09.12.12

מדוע חברה חזקה וגדולה כמו תנובה נמצאת שוב ושוב בראש רשימת אלו המזלזלים בבריאות הציבור ובאינטיליגנציה שלו?

פעילות
המלצות
הפופולריות במדע וסביבה
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת