בהליך בזק ובניגוד לתוכניות, המדינה מקדמת 80 אלף דירות בשטחים ירוקים

מינהל התכנון צפוי לאשר בנייה במרכז, בניגוד לתוכנית המתאר. המתנגדים טוענים למניע פוליטי: הממשלה רוצה להציג הישגים לקראת הבחירות

מינהל התכנון במשרד הפנים מתכוון להכניס לראשונה שינוי בתוכנית מתאר ארצית ולאפשר הרחבה משמעותית של שטחי בנייה באזור המרכז, בהיקף של כ-80 אלף יחידות דיור. לטענת המשרד מדובר בצעד חיוני להגדלת עתודות הבנייה ולפתרון מצוקת הדיור; ואולם מועצות אזוריות, ארגונים סביבתיים והמשרד להגנת הסביבה תוקפים את המהלך ואומרים שהוא יפגע בריאות הירוקות של האזור הצפוף בישראל. חלק מהמתנגדים אף טוענים כי מאחורי ההחלטה עומדים שיקולים פוליטיים שנועדו להראות הישגים של הממשלה בתחום הדיור לפני הבחירות.

לפני שבע שנים אישרה ממשלת שרון את תמ"א 35, תכנית מתאר ארצית שקבעה אילו שטחים בישראל ישמשו לבנייה ואילו יישארו מוגנים. התוכנית חילקה את המדינה לאזורים הנקראים "מרקמים". באזור המרכז סומנו בצמוד לערים מרקמים המוגדרים עירוניים שבהם יש עתודות בנייה, ואילו שאר השטחים הוגדרו ברובם כלא מיועדים לבנייה. מבחינה מוניציפאלית רוב השטחים הללו שייכים למועצות אזוריות.

כעת מוצע להכניס שינוי בתוכנית המתאר שיאפשר הרחבה משמעותית של הבנייה באזור המרכז. כמו כן תתאפשר הרחבה של ישובים עירוניים אל תוך שטחים פתוחים במחוז צפון. השינוי יוצג מחר (שלישי) בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה אך ככל הנראה לא תתקבל עדיין החלטה. זאת, לאחר שראשי המועצות האזוריות ביקשו היום ממנכ"ל משרד הפנים, עמרם קלעג'י, לקיים איתם דיון נוסף על משמעות ההחלטה.

על פי מה שמציע מינהל התכנון, במחוז מרכז ניתן יהיה לאפשר תכניות בנייה גם אם הן חורגות ממה שאושר עד היום. בין השאר, ניתן יהיה להגדיל שטח של ישוב עירוני בהיקף של 20% אל תוך אזורים שעד היום הוגדרו שטחי חקלאות ונוף כפרי פתוח.

משמעות ההחלטה היא התפשטות הבנייה אל מוקדים כמו השטחים החקלאיים באזור כפר סבא, רעננה ,רחובות, וכן שטחים בסמוך לנתניה והיישובים קדימה ותל מונד. כל אלו הם שטחים הנמצאים במרקמים עירוניים אך לא ניתן היה לבנות בהם עד היום.

בנוסף ניתן יהיה להרחיב בעוד עשרה אחוזים את השטחים שבהם ניתן לבנות באזורים שהוגדרו "אזור נופש מטרופוליני". אלו הם אזורים שאינם נחשבים לשמורות טבע, אבל נקבע להם מעמד מיוחד מוגן בגלל שהם מוגדרים ריאות ירוקות חיוניות לצרכי נופש ופנאי של הערים הסמוכות. השינוי המוצע עשוי להשפיע, בין השאר, על אזור הנופש המטרופוליני שנקבע בין נס ציונה וראשון לציון.

על פי מינהל התכנון, הצורך בשינוי תמ"א 35 באזור המרכז נועד לגשר עד שנת 2030 על הפער שבין עתודות השטחים המאושרים כיום לבנייה לבין המלאי התכנוני שהממשלה קבעה שיש לייצר בכל מחוז. ההערכה של מינהל התכנון היא שפער זה עומד כיום על 80 אלף יחידות דיור. במקביל הנחתה הממשלה את מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון להרחיב באופן משמעותי את עתודות שטחי הבנייה למגורים כבר לחומש הקרוב.

מבחינה סביבתית משמעות הבנייה שמתכנן מינהל התכנון היא פגיעה משמעותית בעתודות השטחים הפתוחים המעטות שנותרו באזור המרכז. החברה להגנת הטבע ועמותת אדם טבע ודין פנו בעקבות השינוי המוצע למשרד הפנים וציינו שמדובר במהלך נמהר, שתוכנן בחיפזון על בסיס נתונים שלא ברור עד כמה הם נבדקו ואומתו. עוד הם מתרעמים על כך שבמקביל להחלטה להרחיב את שטחי הבנייה הוחלט שלא לדון בינתיים בצורך בשימור שטחים פתוחים, שגם הוא אחד המטרות המרכזיות של תמ"א 35. ראשי הארגונים טוענים שמדובר במהלך פוליטי שנועד להראות הישגים של הממשלה בתחום הדיור לקראת הבחירות.

ביקורת חריפה ביותר על השינוי המוצע באה גם מכיוונו של שמואל ריפמן, ראש מועצת רמת נגב ויושב ראש מרכז המועצות האזוריות בשלטון המקומי. הוא פנה בעניין לשר הפנים אלי ישי וטען שמדובר לא רק בפגיעה בריאות ירוקות אלא גם בהפקרת פיתוח הפריפריה לטובת פיתוח המרכז. "כידוע לך, כל בנייה נוספת במרכז הארץ מורידה לטמיון את פיתוח הנגב, הגליל ואזורי הפריפריה", כתב ריפמן."כל בניין נוסף שמוקם בתל אביב, נתניה או ראשון לציון, הוא בניין שייגרע מבאר שבע, עפולה או טבריה".

ריפמן ציין כי על פי התוכנית "כל מרכז הארץ תולבש שמלת בטון ומלט, וילדים במרכז הארץ יאבדו את ערכי הטבע. אם תמשיך המדינה לבנות בחצר האחורית של ביתם, היכן ילמדו הילדים מהו פרפר? כיצד נראה פרח? מהו עץ ומהי ציפור? לא נשקוט ולא ננוח עד שיוסר דיון זה מסדר היום ולא ניתן לכם להרוס את מדינת ישראל על מנת לזכות בהון פוליטי כזה או אחר".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "מתוך כוונה לתת מענה לתכנון הפיזי בישראל ובהתאם להמלצות דו"ח טרכטנברג , החלטות הממשלה, ובהתאם לצרכי המגורים בישראל בעשורים הקרובים, יתקיים היום במועצה הארצית דיון בעדכון תמ"א 35. לאחר שהמועצה תקבל החלטה בנושא תפורסם הודעה בעניין".

גבעות הכורכר סמוך לנס ציונה
גבעות הכורכר סמוך לנס ציונה. צילום: נאור ירושלמי
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם יזרקו לפי דרישת "הארץ" 350,000 יהודים מביתם איפה יבנו עבורם?, אנ מניח שאז לא יפריע לכם בנייה בריאות הירוקות.... אר
  • 20:27
  • 10.12.12

אולי נבנה במקום שטחי הבדואים?

02 stop ruin every single nature resource, its only place for irus argaman  (לת) and many more
  • 20:30
  • 10.12.12

03 "...........נלבישך שלמת בטון ומלט......." ונפרוס לך מרבדי גנים. זה כבר לא יהיה ביכולתנו. בקיצור-לא נוף, לא כפרי, ולא פתוח !!! שימו עציצים במירפסות ואלו תהיינה הגינות.  (לת) טרוף
  • 20:32
  • 10.12.12

04 אתם רוצים ביבי ? תתרגלו לעוד ירידות באיכות החיים.  (לת) שי
  • 20:37
  • 10.12.12

05 autocanibalismus  (לת) מלח בעיניים
  • 20:39
  • 10.12.12

06 הליכי בזק מיועדים למלחמות פנים-אל-פנים, לא לתכנון עירוני!! סטודנטית
  • 20:40
  • 10.12.12

צריך לחשוב לפני שעושים דברים בלתי הפיכים!!!!

07 שייבנו בשטחים של פארק אלונה, יש מספיק מקום שם ניר
  • 20:42
  • 10.12.12

במקום להקים פארק מיותר על אלפי דונמים מיותרים, אפשר לבנות שם עיר שלמה, יש מספיק דונמים של שטחים פתוחים שם.

08 לא צריך תודה גל פרימק
  • 20:45
  • 10.12.12

במקום לפתח שטחים פתוחים מוגנים, לכו תבנו בפריפריה באזורים שאמורים לבנות בהם. הפופוליזם חוגג

09 עוד הברקה בחסות ביבי  (לת) רחל
  • 20:46
  • 10.12.12

10 די, נהייתי חולה מהמדינה זו  (לת) רוו
  • 20:47
  • 10.12.12

11 אין גבול לחוצפת האחראים במשרד הפנים, שערכים כמו טבע וראות ירוקות זרים להם. אנטי פרזי
  • 20:48
  • 10.12.12

הם מוכנים לגור בגטאות, בלי תכנון, בלי עצים בלי שטחים ציבוריים, בלי מחשבה קדימה. כי צריך רק ללמוד תורה, ושהפרזיטים יפרנסו אותם.
נמאסתם עלינו.
לגמרי.

12 "ובהתאם להמלצות דו"ח טרכטנברג" - בהתאם להמלצות דו"ח טרכטנברג אתם נותנים פטורים לחרדים? איתי
  • 20:52
  • 10.12.12

ממשלה של נוכל

13 עכשיו שביבי בונה בתוך הקו הירוק שהמצאתם, הוא גם לא בסדר ארז
  • 20:52
  • 10.12.12

תאכלו תלב אין בזה קלוריות

14 יש במדינה עשרות אלפי דירות להשקעה שעומדות ריקות  (לת) פשוט להכניס אותן לשוק
  • 20:54
  • 10.12.12

15 הבעיה היא שהמנהל עוסק בספסרות קרקעות ולא יישום תיכנון ארוך טווח גוגו
  • 20:57
  • 10.12.12

מבחינתם אם המחיר מספיק גבוה, צריך למכור ולהפשיר. הפרפרים יכולים לעוף לאפריקה או לרמת הנגב. סופסוף ריפמן מדבר לעניין, רק חבל שהוא מדבר עם ממשלה שלא מתעניינת בכלום ולכל אחד האובססיה שלו:
לביבי יש את שרה, לליברמן יש את אבו מאזן ולאלי ישי יש תסביך נחיתות ולכן הוא מחפש שחורים ממנו לדפוק. יעלון חולם על הקריה ונחשים. היו עוד איזה שלושים ומשהו שרים אבל מי זוכר...

16 צפרירה וחזית מפגיני הצעירים מהשדרה בתל אביב יאבדו סבה להפגין היהודי רוצה דירות לבניו ונכדיו
  • 20:59
  • 10.12.12

ואז ביבי נתניהו עוד ישאר בממשלה,כמובן יבנה בתים בשביל זה גם שטחים ירוקים
יוקרבו למען בנינו שאין ביכולתם לרכוש בתים,
הצרה היחידה, נגד מה נפגין לאחר מכן?

17 האם ועדת טרכטנברג המליצה לבנות בשטחים ירוקים??? לא נראה לי חסוס
  • 21:02
  • 10.12.12

שוב שקרים של הממשלה

18 נמאסססס לא תבנו ביו"ש, אךל תבנו בירושלים, לא תבנו במרכז, לא תבנו בצפון. דיייי  (לת) משקיף
  • 21:03
  • 10.12.12

19 לבנות לגובה ורק לגובה.  (לת) 1
  • 21:09
  • 10.12.12

20 גם לי אין דירה אבל למה לא לבנות לגובה?  (לת) יונש
  • 21:17
  • 10.12.12

21 ציפוף הערים, בנייה לגובה, לחץ על מהנדסי העיר לאשר תמ"א 38 ועוד כלים קיימים לפני  (לת) שהורסים את השטחים הירוקים
  • 21:27
  • 10.12.12

22 הממשלה הזו הורסת את המדינה בכל דרך אפשרית. ביביכיה לדורות  (לת) אכלולי בכולי
  • 21:29
  • 10.12.12

23 ממשלה של מחטפים ו0 תכנון.שחיתויות,ספינים ודילים מפוקפקים...  (לת) דג מפקפק
  • 21:30
  • 10.12.12

24 אלו שכבר יש להם דירות נלחמים נגד בניה למי שאין להם יפה נפש
  • 21:31
  • 10.12.12

קל מאד להיות "ירוק" כשלך כבר יש דירה במרכז ועכשיו אתה נאבק כדי שיהיה

לך לאן לצאת לטיול או לפיקניק.זה נשמע אולי יפה ו"אידיאליסטי" אבל כשאתה דורש שלא יבנו בשביל אלו שאין להם אפשרות לקנות דירות במחירים של היום- זה סתם אגואיזם חסר מעצורים.

25 די לירוקים שבקיצוניות שלהם ממררים את חיינו . כל תוכנית ניסחבת 10 שנים במיקרה הטוב בגללם והמחירים לא מפסיקים לעלות  (לת) אניהו
  • 21:34
  • 10.12.12

26 מה לאלי ישי ולערכי טבע ונוף ? מה לאלי ישי ולערכים הומניסטים ? מה לאלי ישי ולאהבת הארץ שהציונות פצעה את אדמתה פצעי מוות ? מה לאלי ישי ולעתיד בני האדם שיחיו כאן בעוד חמישים ומאה שנה במדינה הדולאומית שנתניהו וליברמן משקיעים מאמץ מיוחד בהקמתה ?  (לת) הדס
  • 21:35
  • 10.12.12

27 טשימו לב להרכב הסוציו-דמוגרפי של הארגונים הירוקים. הרוב המוחלט שם זה אשכנזים מבוססים ועשירים שדופקים את הזוגות הצעירים. האינטרס האניתי שלהם הוא להעלות את מחירי הנדל"ן כי הם וילידהם מסודרים.  (לת) כל הכבוד לממשלה
  • 21:39
  • 10.12.12

28 ריבוי אוכלוסין + פוליטיקאים מזדמנים + תאוות שילטון ובצע = אונס כדור הארץ, יופיו, טוהרו והשראתו. לחיות הבר, לנחלים, לסלעים בטבע, לצמחיה ולאוויר זכות ועם לקיום לא פחות מלהתרבולת האוכלוסין ולכיעור הבניה בבטון, אספלט והתעשיה המזהמת.  (לת) אב.
  • 21:44
  • 10.12.12

29 תעודדו ילודה ובעוד 20 שנה נתחיל לבנות באויר  (לת) איתן
  • 21:53
  • 10.12.12

30 רציתם את טרכטנברג לא? רציתם דיור בר השגה לא? רציתם דירה בזול ליד בית הקפה שלכם לא?  (לת) שברת תשלם
  • 21:54
  • 10.12.12

  •   אתה מפספס בגדול רותי
    • 09:45
    • 11.12.12

    במקום למלא את תל-אביב וערים קרובות אליה בדירות פאר שעולות 20, 30, 40 מיליון ש"ח, הממשלה ה"חכמה" היתה צריכה לנהל את העניינים כך שיבנו דירות, שרבים היו יכולים להגיע לקנייתן (כמובן בעזרת הלוואות ומשכנתאות). אין צורך בבניינים שבהן דירות בגודל 200 ו- 400 מ"ר עבור זוג מבוגר (ראה את הדירה שמכר , לאחרונה, ברק). בעיר פאריס בנו כבר לפני שלושים שנה בניינים רבי קומות ברובע יקר ביותר ובהן דירות של של שני חדרים עד שלושה חדרים. הדירות האלה היו להשכרה בלתי מוגבלת עם אפשרות לקנייה. אם בפאריס שאין בה הרבה קרקעות חופשיות היה אפשר, מדוע לא בתל-אביב וסביבותיה???

31 לא לבנייה בשטחים פתוחים! דמוקרט
  • 21:56
  • 10.12.12

שוב ביבי עם הספינים שלו.
אם יבנו בשטחים ירוקים, מחירי הדיור ירדו, ואז איך נארגן מחאה "חברתית" בקיץ הבא?

32 שמאי אסיף לא היה נותן לזה יד!!!  (לת) וזה למה נתניהו הדיח אותו
  • 22:03
  • 10.12.12

33 גם גם וגם שלמה
  • 22:08
  • 10.12.12

אפשר לבנות גם במרכז וגם בפריפרייה. למה זה חייב לבוא על חשבון?

34 מה נגיד לילדינו ? שביבי רצה להיבחר, והרס כל פינה ירוקה ?  (לת) גיל
  • 22:15
  • 10.12.12

35 יצא הביבי מהשק ומגלה את פרצופו המפלצתי. יפגע במדינה רק כדי להביא לעצמו עוד רווח פוליטי. אויב כזה אין באף מדינה דמוקרטית.  (לת) יהודי
  • 22:24
  • 10.12.12

36 מדינה טיפשה. למה לא "פינוי בינוי" ובניה לגובה? אפשר להרוס אלפי שיכונים עלובים ולבנות מגדלים. אפשר להרוס את שכונת התקוה (אזור נדל"ני יקר, 5 דקות ממרכז ת"א) ולשכן שם רבע מיליון נפש.  (לת) לשר הבינוי והשיכון, תתפכח
  • 22:27
  • 10.12.12

37 חייבים לבנות ודחוף פריפריה זו לא מלה גסה
  • 22:31
  • 10.12.12

וחשוב במקביל לנצל את ההזדמנות להרחיב את גבולות ה"מרכז" ולקרב את הפריפריה. לא הכל חייב להיות גושי ודביק.

38 גם אם נגור באיים על הים השמאל ימצאו סיבה להתלונן על רצוננו לחיות  (לת) השמאל הוא האויב
  • 22:34
  • 10.12.12

39 בניה ביו״ש היא הפתרון השפוי.  (לת) אריק
  • 22:39
  • 10.12.12

40 איזה תמימים, זה נעשה כדי לאפשר למקורבי ביבי שמחזיקים קרקעות להתעשר אחד
  • 22:39
  • 10.12.12

קונים קרקע חקלאית שידוע שנמצאת באזור שלא מאושר לבניה, ואז החברים הטובים משנים את התכניות (הארציות!) ופתאום כן מותר לבנות שם. מחיר הקרקע עולה פי מאה (כן פי 100 זו לא הגזמה). ככה מתעשרים. איך אמרה סבתא שלי ז"ל? כשיש חברים לא צריך פרוטקציה.

41 יפה! סוף סוף רואים תכנון ארוך טווח. מדינת ישראל מתארגנת לקבלת אוטונומיה ליהודים בין חדרה לגדרה בארץ ישראל השלמה הערבית.
  • 22:43
  • 10.12.12

והכי מצחיקים הם "הירוקים" שמקוננים על ריאות ירוקות, שעה שהמתכננים שרואים משם מה שלא רואים מכאן, כבר הבינו שקשיי הנשימה של מדינת ישראל לא קשורים לכרסום בריאות הירוקות, אלא נובעים מריבוי במכרסמים שיש להם יומרות שלטוניות.

42 ישראל מצפיפה תצמה לדעת ומחסלת את נישמתה-שמלת הבטון והאספלט היא אלימות מרעילה וביטוי לאובססיית החמדנות האונס והביזה. זאת האובססייה שמזינה גם את הכיבוש וההתנחלות וגם את החזירות והפאודליזם בכלכלה ובחברה-השקר הנורא זה טענת האהבה לארץ והצדקנות שאין ארץ אחרת כשמחסלים אותה והופכים אותה לגווייה מורעלת ומרעילה-הכמות הלאומנית היא שקר סופני שמחסל את האיכות שהיא הקיומית אונס זה לא אהבה
  • 22:46
  • 10.12.12

לענין מחירי הדיור היגיע הזמן לפוצץ את שקר ההיצע והביקוש
השקר הזה משרת את הכוח והחמדנות של בעלי ההון ושל הממשלה
שרואה את עצמה כגוף ריווחי העושק את האזרחים (מינהל,מיסים...)
וכמובן את אובססיית הגידול הדמוגראפי/הלאומני/גזעני
אז מחירי הדיור נקבעים ע"י הבנקים כל דירה חדשה מתחילה בחוב
שאת מחירו קובע הבנק (באישור המדינה) וכשמחיר הכסף גדול גדול פי כמה המחיר של המוצר אז המחירים הם פשוט קשורים לכמה הבנק רוצה להרוויח גם עם יהיה הצפת דירות קבלן לא יבנה בלי רווח והרווח שלו צריך לגבור על הרווח שהבנק רוצה לגזור ועל הרווח שהמדינה רוצה לגזור
בחברה שאובססיבית לחמדנות אונס וביזה החלשים מתחלשים ומתרבים
והחזקים מתחזקים וכשיבוא החורבן על הצלבנות הישראלית הם יפרחו לעשוק מקומות אחרים
מה שנורא פה זה שהעשירים עושים את תפקידם לעשוק את החלשים
אך גם החלשים עיוורים ומחפשים חלשים מהם לעשוק לכן הם מסוממים לשקרים הפאשיסטים של הליקוק הלאומני
לשקרים של הגידול הלאומני ושל הפיצוי החמדני והשתלטני של המגיע לי

עם הנצח לא רואה את קצה אפו ומכור לאכול ושגול

43 אני רציתי לבנות בית בארץ ישראל ואז גיליתי ש... אז יש לנו בית ? בארץ ישראל ?
  • 22:48
  • 10.12.12

אני רציתי לבנות בית בארץ ישראל ואז גיליתי ש...
1. אסור לבנות ביו"ש כי התנחלויות הם לא חוקיות,מכשול לשלום ושאר ירקות 2.אסור לבנות בירושלים כי זה מרגיז את האמריקאים ,האירופיים,הרוסים,הסינים,האינדיאנים והאוזבקים.
3.אסור לבנות בגליל כי זה מרגיז את ערבי ישראל שחיים שם מאז הסבא של האבא שלהם ובכלל לייהד את הגליל זה מעשה פאשיסאי
4.אסור לי לבנות בית בנגב כי זה שטחם של הבדואיים והישובים הלא מוכרים שלהם לכן זה פאשיסטי אף יותר להתגורר שם.
5. בכלל זה מתריס שיהודי יעבור להתגורר בערים ערביות או מעורבות כמו עכו,יפו,רמלה ,לוד , חיפה,צפת וכו .
בסופו של דבר מצאתי לי איזה פינה ואז גליתי שגם בה אין זה ראוי שאני אגור כיוון שאני כובש את הטבע, משמיד עצים ופרחים נדירים והורס ריאות ירוקות. אז מישהו יכול אולי להציע לי איפה לגור .... אגב ניסיתי גם שם , מה אתם חושבים שהדגים פרייארים ולא מכירים את זכותיהם ?

44 אי אפשר לצפות מעיוורים שישימו לב לכיוון בו הם הולכים.מה שבטוח הוא שכאשר יפלו, הם ירגישו טוב את המכה.  (לת) בועז
  • 22:48
  • 10.12.12

45 מי שמים צלולים ואוויר נקי חשובים לו, מי שמבין את היופי וההשראה בנחלים טבעיים והרים ומדבר, מי שמכבד את חיי הבר את הסלעים ואת השיחים ונעצים ומבין את החשיבות וההשראה למסלולי הליכה בטבע פראי שיחשוב לאן ריבוי האוכלוסין, הסגידה לכסף, להפיכת משאבי הטבע לכסף, הסגידה לטכנולוגיה הרסנית ומזהמת - לאן כל זה מוביל ואיזה עולם זה משאיר לנו ולילדנו ...  (לת) איציק
  • 22:55
  • 10.12.12

46 אוסף של פושעים ירון
  • 22:55
  • 10.12.12

הם מכרו את הביטחון שלנו. הם מכרו את החברות הציבוריות על מנת שחברים שלהם יתעשרו. הם מוכרים את האקולוגיה שלנו ושל ילדנו. הם פושעים מסוכנים. אלה הם המנהיגים שלנו. צריך לשנות זאת.

47 לא לבניה על שאריות השטחים הפתוחים שעוד נותרו . איש חושב
  • 23:00
  • 10.12.12


לא לבניה על שאריות השטחים הפתוחים שעוד נותרו . באזור המרכז ישנם מספיק עתודות קרקע בשטחי הערים, וכן מספיק אופציות לציפוף הערים הקימות. שלא יעבדו עלינו.
ממשלה של אנשים טיפשים.

48 הפסיכוזה כשיטת עבודה. אל תתקרבו כי אני משוגע. זוהי הנציגות הרשמית של העם היהודי. משוגעים חטפו את העם היהודי ורצים עם הדגל לתהום.  (לת) watch?v=AO5cxZRGtyM
  • 23:01
  • 10.12.12

49 ממשלה שפלה וראויה לכל גינוי גינג
  • 23:10
  • 10.12.12

ובתקווה שבבחירות הקרובות ירד מעל מדינת ישראל מסך הבושה של הממשלות האחרונות . ושהציבור הישראלי , יתעורר מהתרדמת בה הוא נמצא , ויצביע ברגלים ביום החירות ויגיע לקלפי . כי למזלנו , הבחירות בחורף ואין מצילים בחופי הים .
אז לכל השפויים גם מפלגות הימין אם יש כאלה , עליהם ללכת באותו היום של ה-22 בינואר . ולשלשל את הפתק הנכון להעפת ביבי מכס ראש הממשלה . כי למרות שהבחירות הן לפי מפלגות , אבל נוצרה תחושה בצבוריות הישראלית שהבחירות לראשות הממשלה הן אישיות .
לכן שישכחו מהפתק עליו רשום ליכוד , ושמות אחרים המזוהים עם הימין ההזוי . ויצביעו באמת למי שיכול להנהיג את המדינה .
במצב של היום עדיף טיבי על ביבי .
ועכשיו תתקפו אותי . לא שאני אצביע עבור טיבי חלילה אבל כל אחד אחר טוב מביביהו = שקרניהו

50 אין לי בעיה לוותר על ריאה ירוקה פה ושם בשביל הורדת מחירי הדיור חבר מרכז
  • 23:20
  • 10.12.12

הבעיה היא שיש חוק ואז דורכים עליו. איך מחליטים למי מפשירים ולמי לא? האם מי שמפשירים לו אדמה חקלאית חייב לבנות תוך זמן קצר? האם נגבה מס מתאים על הרווח הפתאומי של ההפשרה? יש לי הרגשה שכמה קבלנים (חברים של מי?) ירוויחו הרבה מהמהלך ושמחירי הדיור לא באמת ירדו.

51 זה בגלל הצרפתים ... עכשיו גם אין ירוק  (לת) בן
  • 23:33
  • 10.12.12

52 תעיפו את הבאושים האלה לעזאזל . שיעשו פינוי בינוי לבתים ישנים.  (לת) רק לא ביבי. רק לא ביבי.
  • 23:33
  • 10.12.12

53 כל חיי הצבעתי שמאל. אם התוכנית תתממש אצביע לביבי ל  (לת) אדם
  • 23:35
  • 10.12.12

54 ביבי הבין שדווקא מטורפים וכסילים גמורים נזכרים לדורי דורות.  (לת) רק לא ביבי. רק לא ביבי.
  • 23:38
  • 10.12.12

55 זה לא מפתיע שאותה ממשלה שעסוקה בגניבת אדמות פרטיות של הכפרים הפלסטיניים בשטחים עוסקת בגניבת קרקעות השייכות לציבור בישראל מציבור זה. אין מדובר בפתרונות דיור כי פתרון מסוג זה מצוי ב'הפשרת' הדירות של תושבי חוץ באלפיהן באיזור המרכז. קחו למשל את אלפי הדירות שנקנו בתל-אביב בחשמ השנים אחרונות על ידי יהודים צרפתיים - דירות המושכרות כיום במקרים רבים לתיירים לפי תעריף יומי. היעדר מוחלט של אכיפת החוק על ידי עירית תל-אביב ומנהל ההנדסה גרם להפיכת דירות מגורים רבים בגוש המרכז לבתי מלון. וזו רק דוגמא אחת.  (לת) אליה
  • 23:38
  • 10.12.12

56 האמת זה מגיע לכל תושבי המרכז התלושים שלא מצביעים .  (לת) רק לא ביבי. רק לא ביבי.
  • 23:39
  • 10.12.12

57 זאת בניה בשטחים חקלאיים, שאינן בשימוש יותר, ולא בשטחי טבע. אין עם זה שום בעייה. דורון
  • 23:41
  • 10.12.12

אני מבין שנפחני העיתון עובדים שעות נוספות. כנראה שהסופגניות שחילקו במערכת לא משהוא.
בכל מקרה אם שרלטנייהו מפנה שטחים חקלאיים לבנייה בעקבות הבחירות, זה גם טוב. הוא ליקק את הביצים של עצמו במשך ארבע שנים, אז אם נזכר לפני הבחירות, עדיף מלא כלום.

58 בשביל מה יש תמ"א בכלל אם ניתן לשנות במחי יד  (לת) ציוני
  • 23:41
  • 10.12.12

59 אני ממש לא מבינה את ההתלהמות בתגובות ובכתבה...הרי באים לממשלה בטענות א
  • 23:48
  • 10.12.12

על מחירי הדיור הגבוהים במרכז. עתודות השטח היחידות במרכז הן חקלאיות...אם יבנו על עתודות השטח האלה יש סיכוי שמחיר הדירות ירד או לפחות יתייצב.... בקיצור, אי אפשר להשביע את רצון האנשים. הממשלה לא עושה זה רע, וכשהיא כן עושה, גם כן רע.... כפויי טובה! והכוונה היא לכל ממשלה, לא רק לנוכחית.

60 אתה שם לב לשטויות שאתה מוציא מהפה!!  (לת) לך תלמד
  • 23:51
  • 10.12.12

61 מדינה וממשלה ארורה!  (לת) שתיצלה באש הגהינום
  • 23:52
  • 10.12.12

62 ריפמן אתה קוטר!!! ראה מה גרמתה לנגב~ קח את 2 המחקרים של מש הבריאו. דוד בר דרור
  • 23:52
  • 10.12.12

ריפמן ראה מחקר של הצוות הבכיר במשרד הבריאות ברשותו של פר גרוטו על התחלואה ברדיוס 20 ק"מ מסביב לגדר של רמת חובב.
קח את המחקר של פר שטרן המציג 1300 חומרים קוטלי חיים מהם 1035 חומרים ללא תו תקן, המבין יהין.
לזה אתה רוצה להביא כ250 אלף חיליים ועוד 55אלף משפחות אנשי הקבע. תחת הסיסמה "העיקר שאן ריח." עדיף להשאיר את המשפחות במרכז וגם את צה"ל. לו הייתה מאזין לאוזן על הדברים שהיצגתי בתוכנית רוח דרומית היתה מבין לאן הולכת הרוח.!!!טוב תעשה עם תביא לפיזור מועצת הפשע תחת הממשלה הדואגת שלא יהיה ריח!!!.

63 לא נורא שיעלמו השטחים הירוקים כי במקומם נבנה בניה ירוקה  (לת) ראש העיר הירוקה
  • 23:55
  • 10.12.12

64 ילדים במרכז הארץ "יאבדו את ערכי הטבע"? היועצים של יחימוביץ' לא מצאו הנמקות פחות מגוחכות כשניסחו את דבריו "של ריפמן"? פטם .
  • 23:56
  • 10.12.12

יתכן ואף סביר שהעיתוי של המהלך נגוע בשיקולי בחירות.
וכך גם ההתנגדות הצבועה שלכם.
רוצים דיור בר-השגה, אבל ללא בניה... yeah, right...

65 ונדמה לכם שהמחירים ירדו איה
  • 00:04
  • 11.12.12

וללים , ודלים, ועדות קיצורי דרך רק מביאות נזק לסביבה ולא הורידו אפילו שקל משום דירה

66 אבל רוצים לגור במרכז!!! עם כל הכבוד לנגב
  • 00:40
  • 11.12.12

וגם לעבוד במרכז במשרות נחשקות ומגוונות מונים יותר!! ונהנים משפע הפעילייות והדינאמיות מה ככ קשה להבין

67 תזכירו לי מי שר הפנים  (לת) מהרס הטבע
  • 03:12
  • 11.12.12

68 רשות הטבע קרסה ואין ארגון ממשלתי שיאבק למען שטחים פתוחים אריאל
  • 07:22
  • 11.12.12

אלי אמסלם הרס הכל

69 במרכז רק לגובה פינוי בינוי. איפה השר להגנת הסביבה ??  (לת) הלוחש לסוסים
  • 08:54
  • 11.12.12

70 במקום הרס השטחים הפתוחים - בניה לעומק ולגובה בתחומי יישובים קיימים. במקום ציפוף בלתי נסבל של פיתוח במרכז הארץ - פיזור הפיתוח לפריפריה  (לת) חוני המעגל פינות
  • 09:04
  • 11.12.12

71 בהליך בזק ובניגוד לתוכניות? האם זה בניגוד לחוק? אז שהארץ ירגע  (לת) אזרח
  • 09:22
  • 11.12.12

72 איפה גלעד ארדן, השר לאיכות הסביבה ?????? רותי
  • 09:38
  • 11.12.12

שר איכות הסביבה חכם, הגון ובעל מוסר גבוה, היה כבר מזמן יוצא בזעקות שבר לנוכח מה שעלול לקרות בטבע המועט שנשאר כאן.
גלעד ארדן, אם אתה תיתן ידך למעשה הנבלה , שעומדים לעשות בשטחים הירוקים, אינך יותר טוב משר החינוך הגרוע מאי פעם שהיה בישראל , שר התיירות שהיה עסוק בענייני הבקבוק הרבה יותר מאשר בענייני המשרד שלו ועוד כמה שרים עלובים שהביאה הממשלה האחרונה.

73 ממילא המינהל לא יאפשר מימוש של תוכניות הבניה בטווח זמן סביר רונן
  • 10:18
  • 11.12.12

מינהל מקרקעי ישראל אחראי באופן ישיר למחיר הדירות וזמינותם.
לא מעט תוכניות נשארות במגרות בזכותו.
מחיר הקרקע בישראל הוא פועל ישיר של התנהלותו.

74 לאזרח 71- תכנית היא חוק מיקה
  • 10:50
  • 11.12.12

ואפשר כמובן לשנות אותה כמו חוק. אבל יותר בקלות, ובהרבה פחות שקיפות ודמוקרטיה. לכן החלטות לשינוי מהותי בתכניות שמתקבלות רגע לפני בחירות וסותרות לחלוטין את מדיניות התכנון המוצהרת מזה שנים הן חשודות, ובמקרה הזה- הן גרועות ביותר.

75 לבנות ביהודה ושומרון 150,000 דירות במקום בשטחים הירוקים שנשארו  (לת) ביבי שפן
  • 12:41
  • 11.12.12

76 לבנות ביהודה ושומרון במקום בריאות הירוקות שנשארו !  (לת) הארץ מצנזרים??
  • 12:50
  • 11.12.12

77 ואם בעבר הייתה שם דרך, כבר בטח שנסלל עליה כביש  (לת) איתן
  • 14:01
  • 11.12.12

פעילות
המלצות
פרסומת