מחקר: יהודי אירופה הם צאצאי הכוזרים

גנטיקאי ישראלי צעיר גילה את "המרכיב הכוזרי" בדנ"א של יהודי אירופה. אם הוא צודק, רבים מאבותיהם של הישראלים קרובים לאבות האיראנים

"בואו נדמיין קבוצה של עיוורים, שנתקלים בפיל בפעם הראשונה בחייהם. הם נוגעים בו, כדי להבין באיזו חיה מדובר. אבל כל אחד מהם מלטף חלק אחר בגופו של הפיל, כך שבסוף מתקבלים רשמים שונים למדי על החיה הזו". באמצעות המשל ההודי העתיק הזה מנסה הגנטיקאי ד"ר ערן אלחייק להדגים את אחת הסוגיות השנויות ביותר במחלוקת בהיסטוריה: מקורו של העם היהודי.

"חוקרים שונים מציעים כבר שנים הסברים על מוצא היהודים", אומר אלחייק, ומונה בזו אחר זו את התיאוריות שהועלו במשך למעלה ממאה השנים, בניסיון להסביר מנין הגענו לכאן. כמו במשל ההודי, גם מוצא היהודים מתואר באופנים מגוונים. אבל כל אחד מהתיאורים חלקי והם סותרים זה את זה.

"המחקר שלי הוא הראשון שמציע תיאוריה כוללת, שמסבירה את כל הממצאים הסותרים לכאורה", אומר החוקר הצעיר, בן 32, בשיחת טלפון מביתו במרילנד בארצות הברית. את המחקר הגנטי עשה בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה האמריקאית היוקרתית ג'ונס הופקינס בבולטימור. בשבוע שעבר פורסמו ממצאיו בכתב העת "גנום, ביולוגיה ואבולוציה", שיוצא לאור בהוצאה של אוניברסיטת אוקספורד. אחד הפרופסורים שבחנו את המאמר הגדיר אותו "המעמיק ביותר מכל המחקרים הקודמים שעסקו במוצא היהודי".

אלחייק לא מצטנע. בשיחה השבוע הוא מכנה את המחקר שלו "פורץ דרך" ומסביר שהצליח להעניק ביסוס מדעי לתיאוריה היסטורית ותיקה ושנויה במחלוקת. לפי תיאוריה זו, היהודים האירופים הם צאצאי הכוזרים - אימפריה שהורכבה מעמים שונים (איראנים, טורקים, סלאבים, קווקזים ועוד) ושלטה בימי הביניים על שטח עצום בין הים השחור לים הכספי. לפי התיאוריה, הכוזרים התגיירו במאה השמינית - וצאצאיהם הם היהודים "האירופים" שחיים היום בישראל ובחו"ל.

מיתוס הגלות

במשמעותו הרחבה, המחקר החדש מעניק חיזוק לקריאת התיגר של חלק מההיסטוריונים על הנרטיב היהודי והציוני המקובל. הנרטיב המקובל גורס שהיהודים בני ימינו הם צאצאי תושביה של ממלכת יהודה, שהוגלו ממנה ושבו אליה רק לאחר אלפי שנות גלות. המחקר החדש, לעומת זאת, תומך בתיאוריה שמקור היהודים בעמים שונים, שחיו במגוון אזורים של אגן הים התיכון והתגיירו בשלב זה או אחר בהיסטוריה. לפי תיאוריה זו, סיפור ההגליה מיהודה, הגלות של העם היהודי וכיסופיו למולדת אינו אלא מיתוס.

"המחקר שלי סותר 40 שנות מחקרים גנטיים, שכולם הניחו שהיהודים הם קבוצה מבודדת גנטית משאר עמי העולם", אומר אלחייק. מחקרו הסתמך על נתונים גנטיים מקיפים שהיו זמינים ממחקרים אחרים. בהעדר חומר גנטי שמקורו בכוזרים, אלחייק השתמש באוכלוסיות קרובות לכוזרים - גיאורגים, ארמנים וקווקזים, לדוגמה - כמקובל במחקרים גנטיים. "הם הגיחו מאותו מרק גנטי", הוא מסביר. לאחר שעשה מספר רב של אנליזות גנטיות בשיטות שונות, חלקן ייחודיות למחקר שלו, מצא אלחייק את מה שהוא מתאר כ"מרכיב הכוזרי" של יהודי אירופה.

לפי המחקר החדש, המרכיב הדומיננטי בקרב יהודי אירופה הוא המרכיב הכוזרי. בקרב קבוצת יהודי מרכז אירופה הוא מהווה 38% - גבוה מכל מרכיב אחר בגנום שלהם. בקרב יהודי מזרח אירופה הוא מהווה 30%. גם בגנום של יהודים אלה אין מרכיבים אחרים בשיעור גבוה מזה של המרכיב הכוזרי.

מאיזה מרכיבים נוספים עשוי הגנום של היהודים האירופים? "בעיקר ממוצא מערב אירופי - שמקורו באימפריה הרומית וממוצא מזרח תיכוני - קרוב לוודאי במסופוטמיה, אם כי ייתכן שאת חלקו ניתן לייחס ליהודי ישראל", מסביר אלחייק. לנתון האחרון יש חשיבות, כי הוא מחבר את יהודי אירופה בחזרה לישראל. עם זאת, החיבור הזה מתקיים באחוזים ספורים מהגנום בלבד. הנתון הזה לא חזק מספיק בכדי לקבוע שמוצאם של כל היהודים בממלכת יהודה.

לפי המחקר, יש רציפות גנטית בין יהודי איראן, הקווקז, אזרבייג'אן וגיאורגיה, ובין יהודי אירופה. במלים אחרות: ייתכן שהקבוצות האלה חולקות אבות משותפים - הלוא הם הכוזרים.

ומה בנוגע ליהודים אחרים, שמוצאם אינו מאירופה? לדברי אלחייק, בינם ליהודים האירופים אין קשר דם וגם אין קשרי משפחה בין הקבוצות. "קבוצות היהודים בעולם אינן חולקות מוצא גנטי משותף. מדובר בקבוצות הטרוגניות מאוד, שאינן קשורות זו לזו מחוץ לדת", הוא אומר. בשורה התחתונה, לדבריו, "הגנום של יהודי אירופה הוא פסיפס של עמים עתיקים. בחלקו הגדול הוא כוזרי".

מחקרים סותרים

חשוב לציין: מחקרים גנטיים קודמים, שעשו חוקרים אחרים, בהם פרופסורים בעלי שם מישראל ומהעולם, הציגו תוצאות אחרות. בקיץ האחרון, למשל, פורסם בהוצאת אוקספורד ספר בשם "אגדה: היסטוריה גנטית של העם היהודי", שניסה לסכם את המחקרים הגנטיים שהתייחסו לעניין ב-20 השנים האחרונות. המחבר, פרופ' הארי אוסטרר מישיבה יוניברסיטי בניו יורק, טוען כי לכל היהודים בעולם יש מוצא גנטי משותף ומאפיינים גנטיים דומים.

המקור המשותף ליהודים, לדברי פרופ' אוסטרר, אינו כוזרי, אלא מזרח תיכוני. מכאן, שהיהודים הם צאצאי תושבי האזור שחיו כאן לפני אלפי שנים, הוגלו ושבו לארץ. בניגוד לאלחייק, אוסטרר לא מצא כל עדות משמעותית לקשר בין היהודים לממלכת הכוזרים. יתרה מכך, מבחינה גנטית היהודים דומים יותר לטענתו לפלסטינים, לבדווים ולדרוזים מאשר לכוזרים. כך מבססים ממצאיו את הטענה שמקורם של היהודים במזרח התיכון.

יהודים מתפללים בבית כנסת בבודפשט רויטרס

אלחייק חולק עליו. לטענתו, מחקרים קודמים בעניין זה "אינם מבוססים, מכילים סתירות עצמיות ומגיעים למסקנות מגומגמות. הרושם שלי היה שהתוצאות שלהם נכתבו לפני שהתחיל במחקר: קודם יורים את החץ ואחר כך מסמנים מסביבו עיגול". בניגוד לחוקרים אחרים, אלחייק אינו מאמין בקיומו של גן יהודי ייחודי. "כולנו מעורבים. שום אוכלוסייה לא היתה מעולם בבידוד מוחלט", הוא אומר.

הוא שולל גם את הקביעה שבגנום של יהודים רבים יש מרכיב מזרח תיכוני משמעותי - שמעיד שמקורם באזורנו. "לרוב היהודים אין המרכיב הגנטי המזרח תיכוני בכמות שהיינו מצפים למצוא אם היו צאצאי היהודים העתיקים", אומר אלחייק.

כמו בכל סיפור יהודי טוב, גם במחקר הגנטי של ד"ר אלחייק יש אתנחתה קומית. "צחוק הגורל, אבל חלק מהכוזרים היו ממוצא איראני. אני משער שהאיראנים תרמו לא מעט לפסיפס היהודי", הוא אומר.

בשבוע האחרון פנה "הארץ" לשורת חוקרים מישראל ומהעולם, בהם היסטוריונים וגנטיקאים, וביקש את חוות דעתם על המאמר החדש. התשובות היו מפתיעות: ההיסטוריונים סירבו להגיב, בטענה שאינם מתמצאים בגנטיקה. הגנטיקאים לא שיתפו פעולה מסיבות אחרות. חלקם התעלמו, אחרים אמרו שאינם מתמצאים בתחום הספציפי של חקר אוכלוסיות או בחרו שלא להגיב מקוצר זמן.

שלא במפתיע, היחיד שהסכים לדבר בשמחה היה פרופ' שלמה זנד, מחברו של רב המכר "מתי ואיך הומצא העם היהודי", שיצא לאור בעברית ב-2008 (הוצאת רסלינג). בארון שבחדרו הקטן באוניברסיטת תל אביב מונחים על כמה מדפים התרגומים של ספרו, שהופיע ב-22 שפות.

לזנד יש ביקורת חריפה על גנטיקאים שמחפשים את הגן היהודי. "לבורים כמוני, גנטיקה נראתה תמיד אפופת הילה. מדע מדויק, שעוסק בממצאים כמותיים ואי אפשר להתווכח אתו", הוא אומר. כשהחל לקרוא מאמרים בתחום הבין, לדבריו, שטעה. "מצאתי גנטיקאים, יהודים, שהידע שלהם בהיסטוריה מסתיים בבחינת הבגרות. כמו הידע שלי בביולוגיה. הם למדו שיש עם יהודי אחד, ועל בסיס הנרטיב ההיסטורי הזה הם משחזרים את הממצאים המדעיים שלהם", הוא מאשים.

"החיפוש הכושל שלהם אחרי מוצא גנטי משותף, כדי לאפיין עם או לאום, הוא דבר מסוכן", הוא אומר, ומזכיר, אחרי הסתייגות, את הגרמנים, "שגם הם חיפשו רכיב משותף - בדם". האירוניה ההיסטורית, לדבריו, באה לביטוי בכך ש"בעבר, מי שהגדיר את היהודים כגזע הוקע כאנטישמי. היום אנטישמי הוא מי שלא מוכן לחשוב כך.

"חשבתי שרק בהיסטוריה ובספרות מעניקים פרשנות שונה לעובדות, אבל גיליתי שזה גם בגנטיקה. קל מאוד להבליט ממצאים מסוימים ולשים בשוליים דברים אחרים, ועדיין זה נחשב עבודה מדעית. בכלל, ההתמחות בגנטיקה יכולה ליצור בורות מדהימה בהיסטוריה", הוא אומר.

1. 294
    אין על העיתון הזה...

נראה כי עיתון הארץ לא בוחל בכלום כאשר הוא שם לעצמו למטרה לשכנע כי אין ליהודים זכות היסטורית על ארץ ישראל - אנטי ציוני.

אפרופו המטרה והעיגול שהוזכרו בכתבה, אז העיגול סומן על ידי העיתון, המטרה הברורה היא כאמור להוכיח שאין לנו זכות היסטורית על הארץ ועכשיו נסמן עיגול, נמצא איזה חוקר שכתב מאמר שולי ונכתירו.

הרי לא צריך להיות חוקר גנטיקאי גדול כדי להבין שהמחקרים הגנטיים ה"מעמיקים" האלה נסמכים על מדגמים סטטיסטיים ואלפי הנחות ולכן הם לא חותכים וחסרי משמעות. אגב, גם המחקרים מהצד השני שאומרים את ההיפך הגמור. זה גבב של שטויות שנועד לייצר טיעון. האזרח הפשוט לא רואה את התוצאות ואלפי דפי האקסל שעוותו על מנת להגיע למסקנה "החותכת", אלא קורא רק את הכותרת של הארץ וכך לאט לאט מושתלת בתודעה של הקורא המציאות שאותה רוצה העיתון להנחיל.

אין בעיה במאמרי המערכת שלכם להפיץ את השיטנה האנטי ציונית, אבל כשאתם עושים כותרות שהן לכאורה מדעיות, זה ממש מזכיר כותרות בגרמניה הנאצית לגבי היררכיית הגזעים ואיך הם ניסו להצדיק תאוריות פוליטיות על ידי מחקר שהוא כביכול מדעי.

אני הייתי מציע מחקר אחר, אולי נעשה מחקר גנטי שינסה להסביר למה בגנום היהודי יש שנאה עצמית והרס עצמי שגורם לאנשים לכאורה משכילים לשנוא את עצמם כל כך שהם כותבים כתבה מטומטמת כזאת.

2. 293
    כמובן המעמיק ביותר... אם אין עם יהודי אז אפשר לקחת את ישראל

ולתת אותה לפלסטינים...

עם ישראל- כולל את יהודי אסיה ואפריקה שמוצאם משבטי ישראל השונים אולי

יהודי אירופה שונים ואולי הם הגיעו מאפריקה, אסיה והמזרח התיכון לאירופה..?

3. 292
    מצחיק ,אפשר לומר כמעט בצורה ודאית שיהודים מגאורגיה

אינם דומים ולא קרובים בשום צורה לכוזרים. הם היו מבין העדות היחידות שלא התבוללו ושמרו על עצמם לאורך שנות גלות ,

4. 291
    מסמן מטרה ומגיע אליה.

ההתעלמות ממוצא כרומוזומי Y של יהודי אירופה מפתיעה. בדיקתם כנגד HAPLOGROUPS שמקורן באזור מראה כי 85% מכרומוזומי Y היהודיים באירופה, מקודם במזה"ת. לחלקם הגדול אבות קדומים משותפים עם תושבים מקומיים.

1. כורדו ארייתי אינו שמי ואינו כולל את המזרח התיכון
  5. 290
    לועג לרש

פגשתי את שלמה זנד על יד בנין הסורבון בפריז ודיברנו על ספריו שקראתי בצרפתית ועברית. אמרתי לו שיש מושג של neocolonisé mental אצל צאצאי המהגרים בצרפת. התחושה הזאת גורמת להם אי סיפוק בכל חייהם. לעיני הוא סובל מאותו סימפטום. תשובתו היתה שהוא לא רוצה לקיים שיחה עם יהודי שמעולם לא גר בישראל ובכך לא יכול להבין את תוכן ״מחקריי ועבודת חיי״. לפחות מצחיק לא??

1. שום לעג, הוא צודק זה שאתה לא רואה את עצמך כבעל אינטרס ומוטה זה דבר אחר
  6. 289
    מתי?

מתי הארץ יבינו שהאנשים החושבים שקוראים את העיתון רוצים קישור למאמרים המקוריים שאותם הם מצטטים?

7. 288
    מחקר דווקא שבה לטובת האירופאים היהודים, כנגד הגרמנים הנאצים שהוקעו כטיפשים בעלי פסבדו מדע, שמראהאשכנזים הם יותר קרובים למרכז איטלקים ואירופאים מאשר יהודי המזרח ולכם רמת האירופאיות שלהם היא יותר מכול דרום איטלקי וחלק אף מהמרכז איטלקים
  8. 287
  9. 286
    1. מה אנטישמי בזה? יש לך תשובה, זו שאלה רצינית
  10. 285
    מפגר אחד כותב,השני חוקר והשלישי מסביר
  11. 284
    חשבתי שכבר נסגר שכולם באו מהקופים
  12. 283
    תיכנסו אולי תפנימו משהו

התגובות פה פשוט מזעזעות וגזעניות על המזרחים והאשכנזים,כל האנשים המתייפייפים המתנשאים ואלה שחושבים את עצמם חכמים אם הייתם באמת חכמים לא הייתם מייחסים חשיבות לגזענות המטופשת כולנו יהודים אז להתנשאות על אנשים?! זאת פשוט טיפשות אולי תלמדו קצת מ"המזרחים״ אנושיות ותהיו פחות מתנשאים כאלה אז אם אתם כל כך חכמים פשוט תפסיקו ליהיות תמיד נגד.. פשוט גועל....

13. 282
    אין כזה דבר כוזרים המצאה חסרת שחר

אין עם כוזרי ומעולם לא היה וזו המצאה חסרת שחר...יהדות היא דת ותו לא ..לא גזע, ולא משהו משותף גנטית. בדיוק כפי שלכל הנוצרים אין גנים משותפים. זו רק אמונה ותו לא..וגם זה מוטל בספק. זה נשמע כמו ספין לצרכי תעמולה

1. יש גזעים אירופאים שנכסו לעצמם את היהדות לא משנה באיזו דרך
    2. יש גזעים אירופאים שנכסו לעצמם את היהדות לא משנה באיזו דרך
  14. 281
    המסקנה היא שהכוזרים הם היוצא דופן פה בישראל

צריך טרנספר

15. 280
    הכל פוליטי והכל שפיט ! גם ובעיקר שאלת השאלות בדבר היות האשכנזים צאצאי ההתייהדות הכוזרית נולי כל קשר היסטורי לעם היהודי שחי במשך אלפי שנים במזרח התיכון, האשכנזים הם עם ארופאי כוזרי ומולדתו בארופה ולא במזרח התיכון!
  16. 279
    מחקר וכתבה מוטים פוליטית בבירור! טוב שלא הביאו את "פרופסור" אבי ביטר שיגיב גם הוא וייתן רוח גבית למחקר המבולף/הזוי הזה :P

חחחח התגובות פה הן הזויות משהו, מוצא העם היהודי הוכח כבר במחקרים גנטיים רבים כמזרח תיכוני מובהק, אחוז ההתבוללות ביהודים הוא מהקטנים שיש, כך שאפשר לשלול את המחקר ההזוי הזה. המחקרים היותר רציניים הראו שהתרומה של החברה האירופאית הלא-יהודית לסך המאגר הגנטי של יהודי אשכנז הוא רק בין 5% ל-8% (בעבר הוערכה התרומה שלהם בגדר "פחות מ-12%") אז שזנד יילך לחפש למי למכור את הבלופים האנטי-ציוניים שלו, יש לו ולאלחייק תסביך "אוטו-כוזרי ואנטי-יהודי" המלצתי להם היא: שכרו פסיכולוג ודברו איתו על זה אולי זה יעזור לכם. מוצא היהודים הוכח להיות מהכנענים הקדומים ואת זה יגיד לכם כל ארכאולוג ו/או גנטיקאי בעל שם. יהודי העולם חולקים מוצא משותף מזרח תיכוני. נקודה. לקריאה נוספת: http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_studies_on_Jews

1. כול מה שכתבת לא נכון, כולל המחקר שאותו הבאת, ה"גן היהודי" הינו דרום אירופאי והוא כ-40% השאר הוא ברובו מרכז וצפון אירופאי עם סלאבי
    2. אתה מתבסס על ויקיפדיה? איזו טיפשות, האשכנזים לפי רוב המחקרים הם חלק מענף אירופאי לא שמי

המראה שלהם לפי ספר השערים המצרי

3. LOL

אני יצרתי את התמונה הזאת :P

4. LOL - אני לא מסתמך על זה אלא נותן לך לקרוא - יש שם קישורים למחקרים רציניים

זאת תמונה שאני העלתי (ואגב היא באיכות ממש גרועה אז תסתכל עליה שוב) ואם תלמד ארכיאולוגיה תבין שהכנענים הם אנחנו ושהם בכלל לא כההים ולא נעליים - בינתיים תמשיך לקרוא "הארץ", בלב ת"א באיזה בית קפה פלצני, ולזרוק אבנים עם עמירה הס.

5. אתה יכול להעלות מה שאתה רוצה לפי טענתך. יש הוכחות גנטיות חד משמעותיות של גרעיני תפוצה שמיים
    6. אני לא נוהג לענות לאפסים...

סמרטוט

17. 278
    הספור הכוזרי מקעקע את הטיעון הציוני המרכזי בדבר חזרת העם היהודי לארץ אבותיו אחרי 2000 שנות גלות כפויה . המוגלים היחידים היו כמה עשרות אלפים מהמגזר העירוני והמשפחות של העשירון העליון שהזינו את המרד נגד הרומאים, מרבית האוכלוסיה היהודית של בית שני היתה אוכלוסיה חקלאית שניצמדה לאדמה ולא לדת ולכן בצוק העיתים וכדי שלא לשלם מיסים גבוהים המירה דתה לדת האיסלם השולט כפי שהיה נהוג במזה''ת . לא היתה הגירה משמעותית של יהודי המזה''ת לאותן ארצות הכפור הסיבריות בהן אנו מוצאים בראשית המאה ה 20 כ 15 מיליון ''יהודים'' אוסטיודים כוזרואשכנזים , הזליגות הדמוגרפיות יכולות להסתכם בכמה מאות משפחות ואין בהן כדי להסביר את אותו ''נס דמוגרפי'' של הפיכת האשכנזים ל 90% מהעם היהודי כאשר צמיחה פראית זו נעשתה בו-זמנית להגירת הכוזרים מערבה וצפונה .הציונות הכוזרואשכנית הארופאית נימצאת בצרה צרורה שכן אם הם לא יהודים שיש להם קשר היסטורי ליהודי בית שני אז ברור לכל שהטיעון הציוני המרכזי הוא מעשה רמיה ולכן יש להחזיר לעם הפלסטיני המנושל את ארץ אבותיו.
  18. 277
    היסטוריוגרפיה מגמתית ציונית ממזערת עובדות , עד למאה ה 12 עדויות מיזעריות על קיומן של קהילות יהודיות ברומניה הונגריה רוסיה ופולין , במקביל להגירת הכוזרים מערבה וצפונה מתחילים למצוא מידע על קהילות יהוציות שצצו כמו פטריות אחרי הגשם , ברומניה היתה תקופה של כ 20 שנה בה השלטון היה בידי כוזרים מתייהדים . ההגירה המיזערית של יהודי בית שני אין בה כדי להסביר את המפץ הדמוגרפי של מזרח ארופה . יהודי המזרח התיכון עד ספרד ומרוקו החלו לבנות קהילות סביב תחנות מסחר שהקימו יורדי הים הפניקים שאליהם התלוו תמיד סוחרים יהודים ויש לגבי כך מימצאים ארכיאולוגיים שבכל עיר מסחר פניקית היו גם שרידי קיום יהודי.
  19. 276
    כתבה על מחקר הזוי חסר בסיס ללא תמיכה של אף חוקר בעל שם, רק אחד שמצא הזדמנות לקדם ספר שלו

ואגב ספרו זכה לביקורות רבות שהמחקר חובבני ותיאורטי ללא ביסוס קונקרטי.

20. 275
    ומה עם היהודים המזרחיים?

תמציאו גם עליהם משהו כדי להעלים את העם היהודי?
    בגולה הייתה היתבוללות בכל העולם וכנראה גם בתקופת הכוזרי,
    אבל הגרעין הטוב שבעם שמר נאמנות לאלוקיו ונשאר יהודי מאז האבות הראשונים.

21. 274
    מה ההיסטוריה מלמדת ולמה יש עם יהודי למרות זה:

ההיסטוריה מלמדת שיהודים היו פזורים בכל העולם כבר בתקופות קדומות מאוד, חלקם יוצאי יהודה וחלקם מתגיירים. כולם שלחו מיסים לבית המקדש ולכולם היתה תודעה יהודית משותפת. לכן חבל על כל הניסיונות להתווכח עם המחקרים ולהציג מולם מיתוסים: יכול מאוד להיות שזנד צודק בתיאור ההיסטוריה אבל הוא טועה בעניין אחד בלבד: עם אינו נמדד בהכרח במוצא גנטי משותף. עם נמדד בתודעה משותפת, במשימות משותפות, בזהות משותפת. ולכן יש עם יהודי, ולצורך עניין זה ממש לא משנה מה תולדותיו "באמת" ומהם המיתוסים שאסף לאורך הדרך.

22. 273
    אלחייק הוא כנראה כמו זוסמן-דיסקין, על ראשו בוער הכובע

הוא משעשע בטיעון שהגנטיקאים האחרים קודם כל זרקו את החץ ואח"כ סימנו מטרה. זאת משום שעד היום יותר מ100 גנטיקאים,להערכתי לפחות 60 מתוכם פרופ'-בעלי שם עולמי מהטובות שבאוניברסיטאות מכל העולם וחלקם גויים הגיעו למסקנה שהיהודים מהמזרח התיכון ורק מעטים מהם היו בעלי אינטרס כלשהוא, לרוב זניח ביותר (למשל, כיפה על הראש).

זוסמן דיסקין-כמו אלחייק גם הוא צעיר ורק סיים דוקטורט ובטח שאינו בעל שם, הגיע למסקנה מפוקפקת מבחינה מתודולוגית, מדעית והיסטורית שהיהודים האשכנזים הם נטו מערב אירופים ויש להם אפס מרכיב כוזרי. עד אלחייק, הוא היה היחיד שערער על ממצאי יותר מ100 מחקרים קודמים שרובם ככולם קשרו את האשכנזים בקשרים עבותים למזרח התיכון והממצאים לא היו מגומגמים-הם היו מדוייקם ונקטו בשפה מדעית (לעומת השפה שלו ושל זוסמן שהיא נחרצת ומתאימה למי שסימנו מטרה לאחר זריקת החץ). לגבי זוסמן, הוא ידוע כפעיל פוליטי המתנגד לברית המילה עוד קודם שהפך לחוקר ולכן הגיוני שמי שמתנגד לבריתהמילה יתנגד גם לרעיון של העםהיהודי.

לגבי אלחייק, איני מכיר אותו-אבל אני מניח הנחה מבוססת שהוא מדבר שטויות.

1. גלעד אם היתה לך טיפת שכל בראש הכוזרואשכנזי שלך היית לוחץ ''מחק'' לפני ששלחת את התגובה המטומטמת שלמעלה !
  23. 272
    העם היהודי הוא עם ערבי ספרדומזרחי ,היהודים הם ערבים בני דת משה , יהודים שאינם ערבים הם צאצאי הכוזרים ואין להם שום קשר ליהודים שחיו אי פעם בפלסטינה א''י ויהדותם הפולחנית מותרת לשימוש בארופה וארצות מושבם מחוץ למזה''ת !
    1. טוב מאוד, תודה שאתה ע-ר-ב-י ותפסיק להשמש במילים מזרחי (מה זה לכל הרוחות המילה המכובסת הזאת?) או "ספרדי" כי אתה לא ספרדי, מעטים מהיהודים שגורשו מספרד הגיעו לארצות ערב רובם הגיעו למרכז אירופה. והמעטים שהגיעו לארצות ערב מצאו שם אוכלוסייה ערבית-יהודית גדולה שהם התערבבו בה, ובטלו ב-60 בכמות שלהם לעומת הערבים היהודים שכבר חיו שם. כך שאתה לא ספרדי, אתה ע-ר-ב-י ותהיה גאה בזה ותכריז בראש חוצות שאתה בן האומה הערבית. ערבי. ערבי שמאמין בדת משה. זה הכל.
    2. לפי שם המשפחה זה ספרדי ולפי השם שלך זה גוי רוסי

אז מי פה יוצא דופן במזרח התיכון .

24. 271
  25. 270
    הכתבה הזו לוקחת צד על סמך מאמר אחד

עיתונות צריכה להיות אובייקטיבית, לפחות קצת, ובטח בנושאים מדעיים.
    הכותב מספר על 40 שנות מחקר עם אותה מסקנה שהוא מבטל בהינף יד עם הופעתו של מאמר אחד ויחידי שאומר את ההיפך.
    זו חובבנות, איך יראה הכותב אם מחר יפריך מאמר אחר את זה של אלחייק?

זהות העם הנבחר אינה נושא מדעי אלא תרבותי, במובן מיוחד, ולא כשאר התרבויות.

1. אתה מבטל את המחקר הכי רציני של דר' אבשלום זוסמן-דיסקין שקבע שיהודי הולנד הם צפון אירופאים טהורים

ועוד מחקרים יותר ארוכים ומפורסמים שמשום מה מעולם לא פורסמו בארץ, שהאשכנזים יותר אירופאים בכמה דרגות מהדרום איטלקים ורוב המרכז איטלקים, להוציא את הצפון איטלקים, בראש עמדו הבסקים והאירים כעמים האירופאים הכי טהורים ובעצם מחקרים אלה שללו את תורת הגזע המפגרת של היטלר וכוונתם איננה אנטי ציונית או מוטת

26. 269
    יהודים אירופאים=מוצא אירופאי. יהודים אפריקאים=מוצא אפריקאי. יהודים "מזרחים"=מוצא ערבי.

חשבתם על זה פעם שאשכנזים נראים בדיוק כמו אירופאים רגילים.
    ש"מזרחים" נראים בדיוק כמו ערבים מארצות המוצא שלהם. (נניח יהודי ממוצא מצרי לא נראה שונה ממצרי רגיל מוסלמי ויהודי תימני נראה בדיוק כמו גוי תימני). ושיהודים ממוצא אתיופי נראים בדיוק, אבל בדיוק כמו אתיופים לא יהודים.

ניתן להתפלסף ולהמציא תאוריות. אבל השכל הישר וההגיון יגידו שזה בגלל שאנחנו לא באמת עם אחד אלא צביר עמים שהתגיירו ליהדות ברובם הגדול.

יהודי "מזרחי" (עיראקי, תימני, מרוקאי, סורי, מצרי וכל שאר ארצות ערב) הוא פשוט ערבי בן הדת היהודית (כמו שיש ערבים נוצרים וערבים מוסלמים).

יהודי "אשכנזי"(אנגלי, צרפתי (מקורי לא מצפון אפריקה), גרמני, פולני, איטלקי וכו') הוא פשוט אירופאי בן הדת היהודית (כמו שיש אירופאים קתולים ופרוטסנטים).

בואו לא נשקר לעצמנו בלב-ליבנו אנחנו יודעים את האמת וממשיכים להגיד שאנחנו עם אחד כשבדיעבד אנחנו לא. זה לא מקרה ששני דורות אחורה עולי תימן למשל דיברו ערבית במבטא תימני, אכלו אוכל תימני, נראו זהים 100% לכל תימני ממוצע, אהבו מוזיקה ערבית-תימנית והיה להם מנטליות זהה לגמרי לכל תימני-מוסלמי מצוי.

אותו דבר עם יהודי עולה פולין שדיבר יידיש, ונראה פולני, ואכל אוכל פולני, ואהב מוזיקה אירופאית.וכו וכו לגבי כל מוצא.

בואו נהיה ישרים עם עצמינו זה הכל שקר שאנחנו עם אחד, זה מאולץ, זה לא נכון תרבותית והסטורית. יהודים זה לא עם זה דת, וכמו שנוצרי יכול להיות איטלקי או צרפתי או פלסטיני או ניגרי או כל דבר אחר, גם יהודי יכול להיות בן כל לאום. אין עם יהודי, זה שקר, יש דת יהודית.

יהודי אשכנזי = אירופאי.
    יהודי "מזרחי" = ערבי.

זו האמת, אל תשקרו לעצמיכם רק תסתכלו בראי ותהיו 100% ישרים עם עצמכם ותראו למי אתם דומים ומה המוצא שלכם ותבינו לאיפה אתם משתייכים. תסתכלו על הסבא והסבתא שלכם שם זה יותר מובהק.

אני ממוצא אירופאי ואני רואה את עצמי כאירופאי שמשתייך לדת היהודית.
    בעיני, ישראלי "מזרחי" הוא פשוט ערבי שמאמין בדת היהודית. זה לא דבר רע אין לי שום דבר נגד ערבים, אבל צריך להיות ישרים עם עצמנו.
    מצחיק בעיני שרוב ה"מזרחים" (כלומר ערבים-יהודים) הם הם מצביעי ימין שרופים במיוחד שהם נגד ה"ערבים" המוסלמים בעוד שהם משתייכים לאותו עם ואותו מוצא בדיוק ונראים בדיוק כמוהם!! (לפחות הסבים שלהם נראו זהים לחלוטין לפני שהם אולי התערבבו עם קצת דם אשכנזי) ויש להם מנטליות מתלהמת ערבית הם אוהבים מוזיקה "מזרחית" (כלומר מקצבים ערבים) אבל עדיין הם הכי ימניים. זה צחוק הגורל ואירוניה ענקית, אלוהים בטח מתגלגל מצחוק בשמיים על הבדיחה הזאת ששונאי ה"ערבים" הכי גדולים בארץ הזאת הם בעצמם ערבים שמאמינים ביהדות וקוראים לעצמם "מזרחים", שזו מילה מכובסת בשביל לא לקרוא לעצמם ערבים.

מזרחי ! - אמור בגאווה "אני יהודי-ערבי" כי זאת האמת לאמיתה. אם אתה ישר עם עצמך ורואה מה המוצא שלך ושל סביך אתה יודע שזו אמת. אתה ערבי שמאמין בדת היהודית. אתה ע-ר-ב-י. תקבל את זה, תפנים את זה.

תהיה ישר עם עצמך - אתה ערבי בדיוק כמו ה"פלסטינים" אותו דם בדיוק אותה מנטליות אותו אוכל שהגיע מארצות ערב, אותם מקצבי מוזיקה ערביים (שאתה קורא לה "מזרחית"), ידידי אתה ערבי אסלי, תפסיק לקרוא לעצמך "מזרחי" אתה רק משקר לעצמך, אתה בן הלאום הערבי הגאה והגיע הזמן שתפסיק לברוח ממי שאתה - ערבי.

ודרך אגב, המילה "ערס" שמתארת את אותו נוער "מזרחי" (כלומר ערבי יהודי) היא התגלמות המנטליות של השבאב הערבי, והיא מילה ערבית בכלל שפירושה סרסור. מזרחים תודו באמת אתם ערבים. תפסיקו לשקר לעצמכם - אתם ערבים שמאמינים ביהדות. תהיו גאים במי שאתם - ערבים.

1. וואלה לא נעים להודות אבל צודק, מזרחי זה באמת מילה מכובסת לערבי ומזרחים באמת נראים כמו ערבים
    2. פשוט צודק.
    3. טוב שלמישהו יש את האומץ להגיד את האמת. מסכימה עם כל מילה.
    4. פשוט אידיוט.
    5. כואב לשמוע את האמת. די ומספיק להשתמש במילה המכובסת "מזרחי" כדי לתאר אדם שהוא לכל דבר ועניין ערבי. ערבי שמאמין בדת היהודית.
    6. אין מזרחים יש ערבים. ערבים שמאמינים בדת משה = מזרחים. המזרחים הם ערבים.
    7. ערבים עם כול הכבוד הם רק שבט מזרחי אחד שהטמיע הרבה תרבויות קדומות
  27. 268
    ''כוזריה אם כל גלויות אשכנז'' כעת הכל ברור - לציונות האשכנזית אין שום בסיס היסטורי לגיטימי לטענת הקושאן ההיסטורי ולכן צריך שהכוזרואשכנזים יארזו מזוודות ישלמו פיצויים ויחזרו למולדתם ההיסטורית בארופה !
  28. 267
    אתה כופר, שהרי שנו חז"לינו: " אתם קרויין אדם ואין אומות העולם קרויים אדם " ועוד נאמר: " בעילת גוי כבעילת חמור דמיא" , אז לא להיסחף.
  29. 266
  30. 265
    חבר'ה. קראנו את הספר של זנד, קראנו את המאמר של אלחייק, עכשיו נפיק את המסקנות מן המסר; נארוז נתפזר ונתבולל.

31. 264
    בא לי לפוצץ את הבועה של מר אלחייק וכך אעשה... :P

מחקרים גנטיים שנערכו על יהודים לפני המחקר ה"נשגב" שלו העידו על רצף הפלוגרופי (הפלוגרופ J על מוטציותיו השונות למתעניינים) בין היהודים המודרניים מכל העדות שנמשך אלפי שנים אחורה לתקופות עתיקות ומעיד על מוצא ים תיכוני מובהק (למעשה החומר הגנטי שנמצא ביהודים נמצא גם בשרידים של כנענים שהיו תושבי הארץ המקוריים). הרכיב הכוזרי בדמם של יהודי אירופה נאמד בין 5% ל-8% לכל היותר בעוד שבעבר הוערך בפחות מ-12%, יותר מכך ידוע שהכוזרים נמלטו לארצות השכנות להם, נטמעו באוכלוסיה המקומית וגם התאסלמו והתנצרו (לפי דת המדינה אליה נמלטו) עם נפילת ממלכתם שגם ככה לא הייתה יהודית נטו אלא בעלת אוכלוסייה פאגאנית, נוצרית ומוסלמית לצד המעמד השליט שהתגייר. חבל לנסות להמציא היסטוריה שלא הייתה ולא נבראה מר שלמה זנד - שאגב, הוא קולנוען בהשכלתו ולא היסטוריון אז שיילך לחפש למי לבלבל את הביידות עם התסביך הכוזרו-פלשתיני שלו, וגם מר אלחייק יכול לחפש פלנטה אחרת שבה יוכל לברוא "גנטיקה חדשה" שכזאת בשם העמדה הפוליטית שלו.

להתראות ידידכם הישראלי/כנעני
    ד"ר וולף (גנטיקאי)

1. אתה יכול לנסות לפוצץ מה שאתה רוצה, אבל יש עובדות בשטח, כמו יהודי הולנד שהם אירופאים טהורים
  32. 263
    אתם חייבים לקרוא את זה

ובמחקר הזה http://www.haaretz.co.il/news/science/1.1890826 שהתפרסם בארץ נמצא כי שבט אינדיאני נושא את גן ה"מוטציה האשכנזית" בעקבות מספר יהודים ממגורשי ספרד שנטמע בקרבם.... קולטים? האשכנזים לספרד ומשם לאמריקה עם קולומבוס. צריך לבדוק אם המוטציה הזו היא לא במקרה מוטציה כוזרית... והמבין יבין. (:

33. 262
    מתי יבינו כל ה"מקעקעים" שמעולם היהודים לא התיימרו להיות טהורים. כשאברהם עשה נפשות - על פי הפשט קנה עבדים - אשר מן הסתם שמרו את מנהגיו, הוא לא חשב על מוצאם האתני. זו חשיבה אירופאית. המלך עבדאללה בירדן לא נחשב פחות ערבי מכל ערבי שם. ובכל זאת, כמו שכותב החוקר, חלק מהכוזרים היו ממוצא איראני. הכוזרים התחלקו (על פי סופרים מוסלמים בני התקופה) לשתי קבוצות; אק-קוזר וקרא-קוזר, שזה בתורכית כוזרים לבנים וכוזרים שחורים. המתגיירים היו רק מהכוזרים הלבנים (שהם אלו שאולי הוא מייחס להם מוצא איראני ושהסופרים המוסלמים מתארים אותם אדמוניים בחלקם ובעלי מראה לא תורכי) וגם לא כולם התגיירו כי אם בעיקר בני האליטה. העם התגייר בחלקו, בחלקו התאסלם והתנצר. הכוזרים היו די פלורליסטים. כשאולג הרוסי כבש והחריב את הממלכה הכוזרית חלקים לפי מקורות רוסיים התנצרו ונעשו וסאלים של רוסיה הקייבית. מניחים שמי שנשאר נאמן ליהדותו היגר לקייב שם היתה קהילה יהודית כוזרית. רצוי לזכור שהגידול הדמוגרפי המדהים של יהודי אשכנז באיזורי מרכז ומזרח אירופה נבעו מהגירה המונית של מגורשי ספרד. ההנחה היא שעד תחילת המאה ה 16 יהדות אשכנז כולה היוותה לא יותר מ 8-10 אחוז מכלל העם היהודי. "פתאום" יהדות אשכנז מונה כ 3 מליון ב 1800. כלומר, גידול עצום. כל בר דעת מבין שהגירה מסיבית היא שעבתה את הישוב היהודי שם. מעבר לכך לא סיפרו לכם שרבים מיהודי ממלכת כוזר הם פליטים יהודיים מהממלכה הביזנטית ומהממלכה העבסית, כלומר מאזור בבל-עיראק. יוצא מכך שהדם הכוזרי שזורם בקרב יהודי אירופה הוא שולי. זכרו שזהו מחקר אחד מיני הרבה והיותו אחרון אינו מקנה לו עדיפות. זה שהוא אומר שהאחרים לא מקצועיים לא אומר שזה נכון. אם אעשה מחקר גנטי על פלסטינים מהכפר יטא לא אקבל אותה תוצאה ממחקר שאעשה על פלסטינים מכפרי מישור החוף הדרומי. אני בוחר את הנבדקים ומשליך את התוצאות על כל השאר... היינו כבר בסרט הזה. ושוב, לסיום, גם שלמה זנד מוזמן לעשות גיור לחומרה ולהצטרף לעם היהודי. לא נפקפק ביהדותו.
    1. כול מה שאמרת לא מתבסס על מחקרים היסטוריים וגנטיים, לא הייתה שום הגירה של יהודי ספרד לאשכנז, זה שטויות
  34. 261
    קצת עובדות

35. 260
    מעולם לא ראיתי שום קשר בין משפחתי ליהודים הקיצוניים מליטה ולטביה - עכשו יש גם הוכחה
  36. 259
    טוב מראה עניים בעת הזו (500 שנה לאחור)המבדיל בצפיפות הפיגמנט היהודי

מספיק לראות את בני החסידויות השונות שהתחתנו בינם לבין עצמם ולהבין שאן קשר גנטי בין אבותינו שהגיעו מארם נהריים שמראה פניהם ושפתם הייתה מזרח תיכונית ולא גרמנית צפונית.
    מזל שלנו שכאן בא"י בנינו ובנותינו התחתנו עם יהודי המזרח והעניקו לנו שפיות וחמימות מזרחית.

1. לא ארם נהריים אלא אור כשדים ומצרים
  37. 258
    כמו שחשבתי-כל היהודים הגזעניים הם בעצם בעצמם ערבים !!!
  38. 257
    מחקרים מגמתיים ''מטעם'' קשה להתייחס אליהם ברצינות כי הם קובעים מסקנה אליה צריך המחקר להתאים את עצמו - לא היתה שום הגירה משמעותית של יהודי בית ראשון ושני מהמזה''ת לאותן ארצות הכפור בהן גדלה האוכלוסיה הכוזרואשכנזית לכדי 90% מאותו עם יהודי של המאה ה 20 . לכן הטיעון הציוני העיקרי למתן לגיטימציה להקמת המדינה ב 48 הוא טיעון שקר ''חזרת עם עתיק לארץ אבותיו'' המרכיב האשכנזי של אותו ''עם יהודי'' הוא העם הכוזרי שהתייהד בניגוד להלכה ואין לו שום קשר לאותו עם יהודי שפעם היתה לו אחיזה חלקית על ארץ כנען, הקמת המדינה וסילוק האוכלוסיה הפלסטינית הם מעשה פשע נגד האנושות כדי להשליט במקומם כובש קולוניאליסטי חמוש בטיעוני שקר היסטוריים .
    1. כרגיל אצל הכותב וזולתו

בולטת המגמה האידיולוגית. אם נרחיב את הטיעון של מר יקים מסתבר שבעצם אין עם יהודי הוא המצאה כדברי פרופ' זנד.
      לא משנה מה נעשה מדובר בעם מומצא.

מעניין שלא בוצע מעולם מחקר גנטי אצל הפלסטינים. סביר שהיינו מגלים כמה הפתעות למשל: שחלקם הלא קטן הם מהגרים ממדבריות מצרים ומוצאם רומאי -ביזנטי -קופטי; יתכן שהיינו מגלים שמוצאם בכלל ממלכת ח'מייר שבדרום ערב. שמים ללא ספק אך לא "פלסטינים".
      לכן יש באמת לבדוק היטב את המחקר הגנטי החדש את שיטותיו ואת דרך הסקת המסקנות שלו; לפני שקופצים למסקנות המאוששות השערות הבל נפתלות ו/או סברות כרס חסרות בסיס.

39. 256
    תמהני מדוע את אשר נאמר בהמשך , נעלם מעיני המגיבים- בשנת 2009 התפרסם מחקר ענק של אוניברסיטת ירושלים באשר למוצא הגנטי של היהודים. המחקר ניפרש על פני 50 מדינות בעולם ומצא כי ללא עוררין, מוצא היהודים הוא משבטים כורדים השוכנים-שכנו בצפון עיראק של ימינו , צפון מערב איראן ודרום קווקז . המחקר הענף מצא כי לכל היהודים מוצא משותף בעל תסריט גנום ברור. המחקר מצא כי לחלקים מסוימים מהפלשתינים הדרים בעיקר בהר חברון תסמינים גנים משותפים בעיקר עם היהודים האשכנזים, כאשר קירבה גנטית נמוכה יותר , אם כי קיימת בעליל, קיימת בין יהודי המזרח ליהודים האשכנזים. הדיבורים על הכוזרים מצוצים ממוחות קודחים בעלי אג'נדה פוליטית ברורה,לקעקע את זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל. לאור המחקר של אוניברסיטת ירושלים הרי ברור כי יהודים אשכנזים נושאים גנים בעלי זהות כורדית קווקזית, איראנית ואף כוזרית (מי יכול להגדיר כיום גנום כוזרי ל"עם כוזרי" שאינו קיים יותר אם בכלל). ברי כי יימצאו גנים של עמים ועממים שונים בדמם של יהודינו כיום שהרי נפוצנו לכל עבר והשתכנו והתערבבנו עם עמים אחרים. כך או כך, עם הינו קבוצת אנשים המגדירה עצמה ככזו ובדרך כלל חולקת לשון משותפת, מנהגים משותפים, אידאולוגיה ושאיפות משותפות. לאור זאת עם ישראל הינו עם לכל דבר וענין....ותפסיקו כבר עם השטויות הגיזעניות האוטו-אנטישמיות שלכם.
    1. "המחקר המגמתי של 2009" נכתב ע"י מישהי משלנו

ומחקר זה נכתב ע"י מישהו משלהם. וברור שאנחנו האשכנזים דומים יותר וחולקים את הגנים הטובים והנכונים עם הערבים כאן שלא כמו המזרחיים שהגיעו ממרוקו או מעירק.
      המחקר שלנו יותר שווה ויותר נכון והרבה יותר שמולני עם תקווה לשלום מאשר החוקר הזה עם שם כמו שלהם אלחייק נדמה לי.
      גם לי לא ניראה הגיוני שיש שם כזה לחוקר הוא בטח ממציא שטויות דביליות.

40. 255
    יהודי מזרח אירופה מקורם בגלות יהודה ובגירוש ספרד! גליציה באזור אוקראינה ופולין

יהודי מזרח אירופה מקורם בגלות יהודה ובגירוש ספרד! גליציה באזור אוקראינה ופולין נקראה כך ע"י יהודים מגירוש ספרד על שם גליציה שבספרד...
    ברור שלאורך הדורות היו הרבה מקרים של אונס נשים ע"י גויים וכו' - עדיין היהודים נשארו יהודים !

41. 254
    המחקר האלה דיי מצוצים מהאצבע

שכן הלבנט ככל מושפע גנטית מהקווקז. ומחקרים אחרים הראו שגם עדות המזרח (לא הוציא את התימנים) קרובים לקווקז כולל עיראקים ופרסים אלא שלהם חסר את המרכיב האירופאי שיש לאשכנזים ולספרדים . ככה שיותר הגיוני שמדובר במרכיב שהיה כבר בעבריים הקדומים. שלא לדבר על העבודה שהכוזרים לא היו קווקזים אלא מרכז אסיתים מלוכסנים.

42. 253
    מאמר עם אג'נדה. ברורה האג'נדה של עיתון "הארץ"

זה מאמר עם אג'נדה.

ברורה האג'נדה של עיתון "הארץ", שליהודים אין כל זיקה לישראל, הבה נתבולל, ובכלל, בואו נקים מיד "מדינת כל אזרחיה" גם בתוך הקו הירוק.

43. 252
    מחקר ופירוש פוליטי

לעצם המחקר: אינו שונה בהרבה ממחקרים דומים שהגיעו למסקנות אחרות לפירוש הציבורי פוליטי : ליסנקואיזם(על שם ליסנקו) במירעו

44. 251
    ארתור קסטלר טען זאת מזמן

היום זו הטענה הכי אנטי ישראלית הרווחת ב עולם המוסלמי ובשמאל האירופי. היהודים הם כוזרים והם פולשים לארץ לא להם.
    מסקנה - יש עם יהודי אחד ויש לו רק ארץ אחת. ארץ ישראל השלמה.
    לשומרי הדת והמסורת ולאלה שאינם שומרים. ולכל אלה שהם יהודים בעיני סביבתם.לכולם -רק ארץ ישראל. השפה העברית.
    ואת המאמר המלומד נתייק.

45. 250
    מה לא יעשו,יהודים שונאי עמם, בכדי להרוס את צדקת הטיעון הציוני-יהודי?

גיבוב של שטויות!
    "המחקר" מלכתחילה היה אמור לאושש את "תוצאותיו",שהיו ידועות ראש.
    אנטישמים בני דת משה כבר אמרנו?

46. 249
    איך האשכנזים הפכו ל 90 %מהעם היהודי אם לא היתה הגירה לארצות מושבם - רק ההסבר הכוזרי אוחז מים ונותן תשובה היסטורית עדכנית ולא סיפורי אגדות ושקרים ציוניים על מעשי פלא דמוגרפיים שהתחוללו בארצות הכפור !
  47. 248
    נעשה אדם נאמר בתנ"ך!כל הדתות בעולם המצאה של האדם,כדי לשלוט באדם!!!
  48. 247
    הטיעון הגנטי הוא אבסורד. הרי ידוע שבמהלך השנים הסתפחו לעם היהודי קבוצות שונות, זה לא סותר מיניה וביה את היסטוריית העם היהודי

דווקא עצם המציאה של שורש משותף של קבוצה מרמזת על גיור כקבוצה , והרי היו קבוצות שהתגיירו והסתפחו לעם היהודי.
    במהלך אלפיים שנות גלות שרדו בארצות ערב תחת תנאי חוסר שוויון והתייחסותם כ״דימי״, קהילות בתימן, מרוקו, סוריה, מצרים, לוב, אלגיריה וכו כשבמהלך כל השנים האלה לא הפסיקו להתפלל לחזור לאדמת המקור- ישראל.
    וכשזה התאפשר- זה קרה.
    אז כמה שעיתון הארץ עם האג׳נדה האנטיציונית שלו תנסה למחוק את ההיסטוריה היהודית, על אפה וחמתה- עם ישראל חי וקיים!

49. 246
    זה מוכיח שהשמאלנים הם לא יהודים
  50. 245
    די לגזענות

בושה של מחקרים

51. 244
    זה ממש לא רציני....
  52. 243
    לאלחייק ושימפנזה יש לפחות 90 אחוז גנום משותף אז מה זה אומר?אל
  53. 242
    ונניח שאתה צודק-ואתה לא-אז מה?מה זה משנה?הכוזרים התגיירו כהלכה והיו חלק מהעם היהודי
  54. 241
    מוכר אצלנו באקדמיה מחקר רציני שכל הכהנים בעולם הם בעלי דנא משותף -מאהרון-אז מה המסקנה???
  55. 240
    אגב יש קבוצות שלמות שבהם לא תמצא לוויים וכהנים ...
  56. 239
    לא מפתיע שהעיתון שלכם שש על המחקר הזה. מזמן שמתם לכם מטרה להלחם בכל דבר יהודי...
  57. 238
    הכוזרים

זה אני כבר יודע מלפני שנים רבות,ודרך אגב, לא רק יהדות אשכנז, אפשר למצוא גם את הכוזרים בחלק מהגרוזינים,בוכארים,בולגרים וגם תורכים.
    ודווקא, הפלסטינים החיים בקירבינו, הם חלק מבשר בני ישראל, יותר מהכוזרים שהצטרפו לעם היהודי.

58. 237
    ויש גן פלסטיני?

אם יעשו מחקר יגלו שגם לפלסטינים אין שום מוצא משותף. פשוט ערב רב של ערבים מכל המזרח התיכון.

59. 236
    מחקר על היהודים צאצאי הכורזים

אני לא מטילה ספק במחקר ההפך תומכת במלוא מאת האחוזים. לפני חמש שנים כשהתחלתי לחקור את נושא הרלוהות ,ובכלל את התפתחות האבולוציה גיתי את זה. ואני יכולה לנמק על ידי עובדות ממשיות

60. 235
    כנסו לראות מה החוקר חושב על הכתבה של הארץ ...

"למעוניינים בחומר נוסף אני ממליץ מאוד לקרוא את המאמר (אפשר להתחיל בדיון) ובמיוחד את נספח 1 ולא להסתמך על הכתבה בהארץ כמקור מידע מהימן."

61. 234
    האם אין זו התיזה של פרופ. שלמה זנד "מתי ואיך הומצא העם היהודי"? (הוצאת רסלינג)

כדאי לקרוא את הספר הזה, ובכל אופן הוא טען את אותה טענה לפני הרבה זמן. מה חדש פה?

62. 233
    מאמרו של אלחייק לגבי מוצא היהודים

האם החוקר הנכבד בדק את הגן המיטוכנדריאלי שמועבר רק על ידי האם

ונמצא די זהה בקרב רוב קהילות ישראל

ומה התיחסותו במחקר לגבי הסמן הגנטי של כוהנים ולוי שמועבר רק על ידי

האב ונמצא אצלם בכל קהילות ישראל

1. יש מוטציה לא שמית בכהנים האירופאים
    2. יש מוטציה לא שמית בכהנים האירופאים
    3. יש מוטציה לא שמית בכהנים האירופאים
  63. 232
    עם זה תרבות שפה מסורת מטרה משותפת ולא רק הגנים

בדיקת הגנטיקה ממש מזכירה את הנאצים.
    לגופו של עניין אם מטרת ה"מחקר" והמאמר של עופר אדרת להוכיח שאין לנו מה לחפס פה כי ערביי ישראל ה"פלסטינים" הם העם, יהיה להם הרבה יותר קל לבדוק את הגנטיקה של "עם" זה ולגלות שהם באמת בני העם הערבי, השולט כבר בעשרים מדינות ויותר התופסות כ 15% מהעולם ולא מוכנות לתת לנו לחיות כאן
    ממש כפי שעשו באירופה בבטחון על היותנו עם.

64. 231
    sssw@gmail.com

אבל זה סותר הרבה מחקרים והרבה אריכולוגיה ..נראה לי שאתה צריך ללמוד עוד על גנים...העם היהודי הוא לפני 3500 שנה במצריים אם אתה לא יודע, תלמד קצת ארכיאולוגיה

65. 230
    הבעיה עם "חוקרים" כמו זה שבכתבה

יש להיות מודע לעובדה ש"חוקרים" צעירים חייבים לפרסם בכל מחיר כדי לשמור על מקומם במוסד שמעסיק אותם (publish or perish) עד שיקבלו קביעות, ואז הם יוכלו להירגע קצת. לא ברור מה זה "גנטיקאי". אם מדובר בביולוג העוסק בגנטיקה, ייכבד ויעסוק בנושאים הקשורים לתחום השכלתו ולא בשטויות סרות טעם (הצעה: אולי למשל ינסה הנ"ל לחקור איך לחסל את סכרת הנעורים?). הרי אם הולכים 1200 שנה אחורה, דהיינו, בערך, 40 דורות, אל ימי הכוזרים (שהיו או לא היו), יש לכל אדם עד 2 בחזקת 40 אבות קדומים. למי שאינו מבין את המושג, זה בערך מיליון ברביעית, כלומר אלף טריליונים אבות קדומים (הסיפרה אחת שאחריה 24 אפסים). אמת, זה אינו אפשרי וברור שהיו "נישואי קרובים" בדרגה זו או אחרת. אבל להתחקות על מקור של "עם" כשמדובר במספרים כאלה הוא או שרלטנות, או הונאה מודעת או טימטום ובורות פשוטים. עצה ל"חוקר": קח את "מחקרך", תחוב אותו לאן שצריך, ונסה לעסוק בנושאים שייטיבו עם עמיתיך בני האדם. תפארתך לא תהיה על הדרך שאתה הולך בה. "פורץ דרך"? עלק!!! עדיף לפרוץ כספות.

66. 229
    מוזר וחשוד שהכתבה אינה מציינת כמה אנשים הוא חקר. המחקר הקודם נעשה על עשרות אלפי איש. הוא לא יכול לסתור אותו אם הוא לא נעשה באותו סדר גודל.

ודרך אגב - אין כזה דבר גן יהודי. היו גרים בכל הדורות, הם חלק מאיתנו. גם לשחורי עור יכול להיות "גן יהודי".

67. 228
    לא ברור לי משהו, אם הכוזרים התגיירו זה אומר שהיו יהודים אז, הכוזרים לא המציאו את היהדות. זאות אומרת שהיה עם יהודי במאה השמינית, ושהכוזרים בחרו להיות חלק מהעם הזה...למה זה סותר את קיומו של העם היהודי ?

אין ספק שהיה עם שישב בארץ ישראל/פלסטינה עד המאה הראשונה לספירה, ושקרו לו עם ישראל/העם העברי או העם היהודי - ממלכת יהודה שנחרבה לאחר חורבן בית שני. הממצאים הארכיאולוגיים יחד עם הסיפורים ההיסטוריים חד-משמעיים. איפה העם הזה ? אפשרות אחת: התפזר וכבר לא קיים, אפשרות שנייה: הוא עדיין קיים וייתכן שבמשך אלפיים שנות גלות נוספו לשורותיו אנשים שהתגיירו- הכוזרים- למשל. איך מגיעים למסקנה שאין עם יהודי ? לא ברור...אלא אם זה מתוך אג'נדה מאוד ספציפי שמטרתו דה-לגיטימציה של הציונות ושל חזרתו דל העם הזה אל מולדתו.

1. Why only until the first century - study some history - much much later?
  68. 227
    עיסוק כפיתי בגנים בגלל מניעים פוליטיים

טוהר הגזע הוא רעיון נאצי. שהוכח כעורבא פרח אבל יש יהודים שנוח להם מאוד לדוש בו ולדוש בו כדי להוכיח טענות פוליטיות על זכויות כל שהן שיש להם על הארץ. כיסופים לארץ ישראל יכולים להיות גם ליהודי שהתגייר ולכן גם האמירות בכתבה נראות מגמתיות. הגיע הזמן להפסיק לעסוק בסוגיה המטופשת הזאת. מי שהגדיר אותנו כיהודים היו אלה שהגדירו עצמם כנוצרים ומוסלמים שלא רצו בנו גם אם ניסינו להתבולל. היו יהודים חרדים שהתבדלו מרצונם והיו יהודים רבים שהתנצרו או התאסלמו מרצונם וזה כל מה שיש. תפסיקו לעשות עניין ממחקרים שעושה מישהו שקורא לעצמו יהודי ומהגר לארה"ב. לאום הוא ענין פסיכולוגי ולא עניין גנטי. שיחפש לו מחקר אחר לפרסם את עצמו.

69. 226
    ומה עם יהודי גרוש ספרד?רוב יהודי האימפריה העותומנית הבלקן וצפון אפריקה מוצאם מגרוש ספרד.

והאימפריה העותומנית כלל את כל הבלקן רומניה וחלק גדול מהונגריה,וחוץ מהיהודים שהגיעו מגרוש ספרד לאימפריה העותומנית הגיעו הרבה לפולין ואלו ודאי לא מצאצאי הכוזרים.לדעתי צאצאי הכוזרים נטמעו ביהודי גרוש ספרד ואין לדעת היום מי מוצאו מאין,ולא לשכוח את יהודי גלות בבל שהתפשטו לפרס וממנה לאוזבקיסטן,תראו את הדמיון בין הפרסים לבוכרים רואים תיכף שמוצאם של אלו ואלו זהה.ואלו בודאי לא צאצאי הכוזרים.כיום בעם היהודי צאצאי הכוזרים הם אחוז זניח כי גם אלו המכונים"אשכנזים"מוצאם למעשה ספרדי.

1. אין לך קשר למזרח השמי
    2. יהודי ספרד על עצמם נאמר אנוס רחמנא פטרא ברובם אירופאיים
  70. 225
    תמיד ידענו שאנחנו והמזרחים לא יכולים להיות מאותו מוצא!
  71. 224
    לאאא

אבל מה זה קשור לנושא בכלל?

72. 223
    מתאים המחקר לתנ"ך

כזכור בשנת 722 לספירה הוגלו 10 השבטים לצפון המזרח התיכון על ידי האשורים. להיכן הגיעו - לא ידוע, אבל ייתכן מאוד שהגיעו למה שמכונה כיום קווקז. מכאן שאם נמצאו גנים "קווקזיים" ייתכן שאלו הם בדיוק הגנים של 10 השבטים. ובמקרה שזה נכון - מה רע לנו? יהיו יהודי מזרח אירופה צאצאים של ממלכת הצפון (ישראל) ויהודי המזרח התיכון ואפריקה צאצאי הממלכה הדרומית (יהודה) ויבוא שלום על ישראל. .

73. 222
    הרע מחקר הראה שלכל הכהנים, צאצאי אהרן הכהן, גן משותף, בין אם הם אשכנזים ובין אם סםרדים. זה מפיל את התאוריה של אלחייק, לא ?
  74. 221
    גם מחקר ביולוגי יכול לשרת את האידיולוגיה של החוקר
  75. 220
    מה עם שפת האידיש?

1.שפת האידיש שנוצרה ע"י ה"אשכנזים? אינה כוללת מילים מהשפות המדוברות בקאווקז.לפני שיוהדו (הם לא גויירו} דברו בשפה שאינה לא עברית ולא גרמנית אם כך כיצד האידיש היא שעטנז של עברית וגרמנית?ולא כוללת מילים "כוזריות" 2.ארץ כנען יושבה ע"י עממים רבים שבאו בזה אחר זה וחלקם אינו שמי כמו החיתים החורים ואחרים שבאו או הובאו לכאן.כך אנו מוצאים בספר יחזקאל שבו הנביא מיחס את תושבי יהודה לאמורי ולחתי "אביך האמורי ואימך החיתית" 3.לפי הידוע לא העם הכוזרי יוהד כי אם רק השכבה הגבוהה ועם נפילת הממלכה נעלמה ההשפעה היהידית

1. קונספירציה כוזר-אשכנזית, הם מסתירים שהאידיש היתה שפתם של הכוזרים

ושהם סימו כל משפט בביטוי אווי ויי!

2. מעשה זיוף !
  76. 219
    Do not trust this research. A Muslim nation could be behind it.

In the name of research every young person who looks for a minute of fame, can make any claim. Unless a research is checked and logically evaluated step by step by a few independent organization we should not take it seriously no matter what university it came from.
    We do not need this research to know that we are mixed
    it could not happened otherwise. The importance is the basic gene not the % of gene. The basic cannot change over time the % can change over time by the environment . Do not trust this research.

77. 218
    כל היהודים מאשדוד
  78. 217
    a jewish kazar

thank god we are finally kazaras a jewish state fot non jews am lo levadad ishkon

79. 216
    זה שאין "עם יהודי" זה לא דבר חדש

יהדות זו דת, כמו נצרות או איסלאם.
    המונח ה"עם היהודי" הומצא מיד בתום השואה באירופה - אז אמרו שישראל היא מולדת העם היהודי ,או, שהעם היהודי שב למולדתו ההיסטורית.

במציאות,
    הנאצים רצו להשמיד את הדת היהודית.

1. הנאצים רצו להשמיד את הדת היהודית?

כמה בור חייב אדם להיות כדי לפלוט את הקשקוש הזה? הנאצים רדפו גם נכדים לסבתא יהודיה שהתנצרה וניתקה קשר עם הקהילה היהודית. הם לא הבחינו בין חרדים לחילונים גמורים שלא ביקרו בבית הכנסת אפילו פעם בשנה. די היה להם בכך שמוצאם יהודי. העם היהודי לא הומצא אחרי השואה. שמעת על הרצל? על הקונגרס הציוני?

2. הנאצים היו מטומטמים, אתה הולך לפי הפושעים האלה?
  80. 215
    המכנה המשותף למחקרים: חוסר הגינות במסווה מחקרי

גויים ולאחר מכן יהודים לא מאמינים מחליטים לתת אצטלה מדעית לתחושת האובדן האישית שלהם. עיתון הארץ קופץ על המציאה שמוצא שלל רב. מי שמחפש מחקרים גנטיים שיבדוק את הגן של הכוהנים במספר מדינות שונות שגילה מובהקות של מעל 80% עם תחשיב מדויק לתקופת אהרון הכהן אבי כל הכהנים. על זה לא תקראו בהארץ. ההסטוריה היהודית מלווה בכתיבה ותיעוד בלתי פוסקים והכתובים שלנו הולכים אחורה ברצף קבוע אלפי שנים. מי שרוצה להמציא תיאוריות שמסבירות למה אפשר לאכול שרימפס ולקבל מימון מנוצרים - שיבושם לו. עוד כתבה מגמתית של הארץ שבוחר ליצר אג'נדה במקום לסקר מציאות. פרבדה זה עבודת סמינר לעומת המנגנון של הארץ.

81. 214
    במאה אחוז צודק

חוקר לעניין אין ספק שהמחקר

82. 213
    הכוזרים מעולם לא גויירו גם משום שגיור נעשה ע''י רבנים מוסמכים ובאזור מגוריהם לא היה אפילו רב אחד . הכוזרים ייהדו עצמם בניגוד להלכה ולכן גם הניגודים בין הדת היהודית של האשכנזים לעומת המסורת הדתית הספרדומזרחית .
    1. ומה המוצא של היהודים ה"ספרדו-מזרחיים" ומה מקור המסורת הדתית שהם מחזיקים בה?
    2. היהודים הספרדומזרחיים או ערבים בני דת משה היו והינם עם מזרח תיכוני שנישאר נאמן למרחבי גידולו ההבדל בינו לבין העמים השכנים טמון בבחירה הדתית שהם בחרו , מרבית הנוצרים הראשונים והמוסלמים היו ביניהם יהודים שהחליטו מסיבות אלו או אחרות להמיר את דתם אבל הם נישארו בני וילידי המרחב ולא פולשים מיבשת אחרת שהמציאו עצמם מחדש כיהודים כדי לכבוש ארץ שמעולם לא היה להם שום קשר אליה. המסורת היהודית הדתית של העם היהודי הספרדומזרחי היא המשך ביאולוגי של עקרונות חיים ודת שגובשו מאז אברהם אבינו ע''י בני המרחב השמי שראו עצמם שייכים לדת היהודית ולעומת זאת הדת היהודית של האשכנזים היא מוטציה שהומצאה בארופה ואין לה שום קשר אורגני למזה''ת !
    3. יש לך מקורות שתומכים בדברים שהצגת?

עד כמה "מוגנת" במחקר ההשערה שהספרדומזרחיים הם מה שאתה מכנה "המשך ביולוגי של עקרונות חיים ודת" (אני חייב להודות שמשפט בעייתי קצת כי אימוץ של עקרונות חיים ודת לא בהכרח מותנה ביולוגית) מאז אברהם אבינו? זה לא מספיק שזה נשמע (ונראה) מתקבל על הדעת.

אפשר באותה המידה להניח שמבחינה גנטית התערבבו בני דת משה בערביי המרחב באלפיים השנים שקדמו למאה ה-9, ואף אחרי האלף הראשון - התאסלמו והתנצרו ואז שבו והתגיירו ואולי שוב המירו דתם, נדדו דרומה אל אפריקה המשוונית נטמעו ונעלמו, והמעטים ששרדו אינם צאצאי אברהם אבינו אלא ערבים שהמציאו יהדות חדשה - מזרחית, כלומר במרחב השמי התחולל תהליך דומה של המצאה כפי שהתחולל בכוזר. הרי באופן עקרוני אין שוני מהותי בין "שתי הדתות" והמזרחיים לא באמת נאמנים לתורת משה אלא להלכה.

4. ATA QASHQESHAN MASHEU!!!

The KAzars were all terminated and non left.

5. אתה בכלל ממוצא בולגרי

מה לך ולמזרח כוזרי בהכחשה שכמוך?!

6. עניתי עם הנמקןת ומקורות אבל במערכת הארץ החליטו שלא לתת אור לתגובה !
  83. 212
    אמרו פעם שיש מצב שאמדינג'אד יש לו שורשים יהודיים, אולי זה הקטע, שמשפחתו למעשה כוזרית שהתגיירה ואחר כך התאסלמה.
    1. יותר מיש מצב. יהודים נרדפו משחר ההיסטוריה - בעיקר ע"י יהודים.

ללא ספק לאחמדיניגגאד שורשים יהודים, רדיפת היהודים היא בדמו והוא מתקשה לעבור יום מבלי לומר משהו רע על יהודים ומבלי לבטא שאיפה לכלותם. אם הבחור הכריזמטי הזה היה "עושה עלייה" ללא ספק היה מכהן היום בתפקיד מנכ"ל של הוט או סלקום או הביטוח הלאומי, או ממ"י או באחת מקופות החולים, חברות הביטוח, משרד התמ"ת ואפילו משרד החוץ.

84. 211
    חלק קטן ולא משמעותי בחייו של אדם נקבע על פי הגנים. כל השאר נקבע כתוצאה מן הקשר עם הסביבה. ואם אדם בודד אינו ניתן להגדרה באמצעות הגנים שלו, אז ודאי שעצם הדיון במקור הגנטי של עם הוא מיותר ומופרך מיסודו.
  85. 210
    לא מפתיע שהכתבה מתפרסמת בהארץ.. ממומנת ע"י הקרן החדשה?
  86. 209
    איך אומרים בכוזרית "קיש מיר אין טוחעס"?

טוב, זו לא רק התלוצצות, זו מכה ניצחת לתיאוריה על המוצא הכוזרי של יהודי פולין.

87. 208
    אני ידעתי מזמן. לא היה ספק בכלל...

וידעתי זאת. חשבתי שכולם יודעים. אני מאוד מופתע מכך שהיה צריך לערוך מחקר בנושא. עוד מעט יחקרו מאיפה צומחות הרגליים...ויגיעו למסקנה שהן צומחות מהתחת

88. 207
    המחקר הזה יש בעיה

הוא לוקח כפרטו-יהודים את ערבי ארץ ישראל למרות שמחקרים הקודמים מצאו שלערבים יש תסחיף גנים מאפריקה

89. 206
    המחקרים הזה הולך נגד כל המחקרים האחרים לכן חשיבותו בספק רב
  90. 205
    מחקר יהודי אירפה

קראים העם הנבחר

1. נכון שהכוזרים לא התגיירו כי היו נתונים להשפעה קראית חזקה ואצל הקראים אין רבנים שמגיירים !
  91. 204
    למה יש ערבים עם שיער ג'ינג'י ??
    1. זה לא בהכרח ממעשי אונס של מסעי הצלב, גנים יכולים להתפתח במס' מקמות במקרה וללא קשר אחד לשני
    2. זה מזכרת מהצלבנים
  92. 203
    האם כל יהודי אירופה או רק אלה בעלי העינים המונגוליות המלוכסנות?

והערה על התמונה - היא צולמה בארץ. יש בה שני מנהגים משונים שצמחו בארץ לאחרונה, הצבעה בזרת והגבהת ספר התורה לגובה מוגזם בפתיחה מוגזמת.

1. היו שני סוגים של מה שנקרא כוזרים, שהיו ממלכה מאוחדת של כמה שבטים בחלקם מרכז אירופאי, חלקו סלאבי וחלקו גם מונגלו-אסייתי
  93. 202
    שוב "הארץ" באים לתקוף את היהדות. לא ברורה לי ההנאה ששואבים יהודים מסוימים בבואם לתקוף יהודים אחרים. אתן לכם כמה סיבות מדוע מחקרו של אלחייק הינו בגדר שטות גמורה (כנסו וקראו)

1. אני מוגדר כשייך לשבט הלויים. הידע על כך עבר מדור לדור. למרות שמוצאי הגנטי הינו ממזרח אירופה, הריני בטוח שישנם מרכיבים בגנים הקושרים ביני לבין בן שבט לוי אחר שמוצאו נניח מארצות המזרח. האם אלחייק מוכן לבדוק זאת ?
    2. אני בטוח שגם אלחייק סימן קודם את המטרה ולאחר מכן ערך את מחקרו. והרי ידוע שבתקופות מסוימות הייתה התבוללות רבה. הטענה שרובנו צאצאי הכוזרים הינה טענה הנטענת ע"י הערבים בגנות היהודים, כבר שנים רבות ואינה חדשה.
    3. יתרה מכך, בתקופת אלכסנדר ינאי חל גיור עצום של אדומים שהפכו ליהודים. מעתה אמור – לא מדובר ביהודים אלא באדומים. והרי גם זו שטות גמורה.
    4. האם כל המוסלמים הם ערבים ? האם לכולם גן זהה ? התשובה היא "לא", ובכל זאת כולם בעלי אותה אמונה. כך הדבר גם לגבי נוצרים, בודהיסטים ועוד. מה שמפריע לכל אותם ציניקנים היא הטענה היחידה הקושרת לאום=ארץ=דת המתקיימת אך ורק בלאום היהודי ולא בשום לאום / דת אחרת.
    לסיכום:
    לדעתי, אם קהל אדם טוען לייחודיות באמונתו, ומחזיק בכך מאות שנים, הרי שאין זה משנה מהו המוצא הגנטי, חשובה האמונה והדרך.
    בדומה לכך, לדעתי, אם אדם גידל ילד כבנו במשך שנים רבות, הרי שגם אם יתברר לפתע שלא מדובר בבנו הגנטי, הרי שזהו בנו לכל דבר ועניין שכן המרכיב הרגשי חזק מהמרכיב הביולוגי.
    במקרה דנן, אני סבור ש המרכיב הביולוגי קיים וגם אם תופרך טענה זו הרי שאין בכך כדי לשלול את אמונת העם היהודי והיקשרותו לאדמת ארץ ישראל, שהרי בכך רצונו של אלחייק ועיתון "הארץ" הששים אלי קרב.

94. 201
    האמת המרה-

היא שגרעין האמת לגבי מקרותינו הכנענים הוא מצומצם ביותר ומשני לעיקר.

והעיקר הוא שהדת היהודית היתה הראשונה בחצי הכדור המערבי להרים את האדם משפלות מצבו הפגאני לעולם המופשט והנשגב ערכית של אלוהים שבשמיים, שכך ניתן היה לתת משמעות מיטיבה לחיי האדם ולשפר את מצבו הקיומי מהבחינה החברתית באופן שלא היה ידוע וניתן קודם לכן. והדת הזו התפשטה עם הזמן והכילה יותר ויותר מבין תושבי חלק זה של העולם. ועם הזמן נוצרה גישה מקלה ומתקדמת יותר ביחס ליהדות, שהקלה על בני האדם להתפתח באופן חופשי ביחס למושרות וצווי היהדות הבלתי מתפשרים והנוקשים בציוויהם היומיומיים. וקשי העורף והנאמנים למסורת שנשארו עם היהדות הפכו לשנואים על ידי סביבתם הנוצרית, וכמיטב אופיו הרע של האדם באשר הוא אדם, היהודים הפכו למיעוט סרבן ומתנשא מוסרית הראוי למוות. וכך, הסביבה הטבעית וההומוגנית מבחינה גנטית והתפתחותית הקיאה את היהודים מקרבה, ואלה מצאו מפלט בחזרה לארץ המיתולוגית והזרה והמתנכרת להם בממשותה ובחיי תושביה האוטנטיים שלא מקבלים כיבוש מצד כת מוזרה הנאמנה לנראטיב שלה ששולל את קיומם שלהם בארץ אבותיהם ומקור חייהם היחידי עלי אדמות. וכך אנו, נטע זר בארץ המדומה הזו מבחינת מקורותינו ושייכותנו, מתקשים להיקלט ולקיים בטחון ויציבות ארוכי טווח בסביבה הזרה המאיימת להקיאנו מקרבה אם בכוח הזרוע ואם בכוח הדמוגראפיה והתהליכים הטבעיים המתפתחים לאט עם הזמן.

ממש טרגדיה שהיא כולה תוצאה של חייתיותו וייצרו הפראי של האדם, כפי שכתוב במקורותינו החכמים: יצר האדם הוא רע מנעוריו, ואפשר להוסיף כי התרבות היא היא המתקנת, טיפין טיפין במעלה הדורות, את ייצרו ומכינסה בו ערכי שיתוף והרמוניה עם כלל בני האדם על כל צבעיהם ולשונותיהם ומקורותיהם.

95. 200
    יהדות: דת? או לאום?

סוף סוף אנו עם ככל העמים אנחנו דת ולא לאום.
    על כל מי שאינו יהודי דתי לעזוב את הארץ.אין לשום יהודי לא דתי לגיטימציה לחיות פה בארץ כיהודי.
    יש לשנות את חוק השבות בהתאם
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

96. 199
    מה לגבי כרומוזומי X, כרומוזומי Y, חומר מיטוכונדרי וכו'

פרסום בכתב עת אוקספורדי בנושא זה דווקא מוריד את האמינות

97. 198
    ממש לא נכון. מוצאם של היהודים הוא מש"ס- בדוק!
  98. 197
    נראה לי שתימנים הם היהודים האורגינליים בלי להחמיא לעצמי יותר מידיי

חבל שאין התייחסות לגנום שלנו,לפחות כבסיס להשוואה,

זו עדה שהושמה באינקובטור למעלה מ-2000 שנה ולא חוותה את

השינויים הדמוגרפים החריפים באירופה .

99. 196
    זה פשוט הזוי - אין דבר כזה כוזרים, ולא ידוע אם באמת היה. זה עיתון או קומיקס? מחר תכתבו שמוצא היהודים הוא מספיידרמן, הכל הולך בשביל רייטינג?
    1. שיא הגזענות זה להתעלם מעובדות היסטוריות ולבסס אג'נדה פוליטית ציונית על הבסיס השיקרי בדבר היות האשכנזים צאצאי העם היהודי המזרח תיכוני !
    2. Historical facts??? Give me please ONE historic fact which show that the Kazars survived after 14th century

.

100. 195
    so? the ashkenazis are not jews
  101. 194
    זה מזכיר את המחקרים של הס שמוצא הגזע הארי מחייזרים שנחתו בהודו

אם תבדקו תגלו ש95% מהגנים שלנו משותפים גם לשימפנזה. האם נסיק מכך שבגלל שמוצאנו מהקופים כל יבשת אפריקה שלנו?
    לעניין- בתור כוזרי ציוני אני בהחלט מוכן להכיר בכך שאנשי שמאל אנטי ציונים אינם מהעם שלי. אשמח בהחלט שהם יקחו את הפקלעות ויעברו לגור בארצותיהם וחי אין ממש בעיה עם היותי כוזר הגר בארץ ישראל, מולדתי וארצי על אפם וחמתם של קיקיונים.

1. 98% מהגנים שלנו קשורים לשימפנזות :/
  102. 193
    זה ידוע שרוב יהודי אירופה הם יותר אירופאים נקיים מכול האיטלקים ביחד

שם זה J1 המעורבבים הם J2 והשאר הם בכלל חסרי קשר

1. זה בעיתי למדי לקבוע את זה

שכן אפילו אצל היהודים התימנים שהם השמים ביותר מהיהודים אחוז ה J1 הוא בסיביבות ה30% בלבד לעומת 70% אצל תימנים לא יהודים,הייתי אומר J1 הוא יותר סמן של קשר לדרום חצי האי ערב . בדרך אגב אצל האשכנזים יש אחוזים גבוהים יחסית של J1 וJ2.
      וזה מטמטם לקבוע שהאשכנזים אירופים נקיים ביותר מהאיטלקים כי באותם מחקרים הממצאים היו שהאשכנזים והיהודים הספרדים הם תערבות של לבנטנים וצפון איטלקים

2. אתה טועה, נמצא בעשרות מחקרים שהאשכנזים יותר אירופאים בסקאלה של גרעין תפוצה כורדו-ארייתי מדרום איטלקים וחלק מהמרכז, שלהם עירוב יותר שמי, להוציא הצפון איטלקים שהינם מעליהם בסקלה האירופאית
  103. 192
    נקודת חולשה בולטת בתאורייה הכוזרית

היא ההמשכיות החזקה של התרבות היהודית משלהי העת העתיקה אל ימי הביניים, ומולה היעדר כמעט מוחלט של רמזים לתרבות ולדת המקורית של הכוזרים.

כאשר עמי אירופה קיבלו עליהם את הנצרות, היה מדובר בתהליך איטי וממושך שנמשך מאות שנים, ולא היה חד-צדדי - העמים עובדי האלילים אימצו יסודות נוצריים אך שימרו לא מעט מאמונותיהם ומנהגיהם המקוריים, לעתים במסווה נוצרי קל. אילו רוב יהודי אירופה היו ממוצא כוזרי, אזי לשונם, מנהגיהם ותרבותם היו צריכים לשקף זאת, וזה לא המצב. יותר מזה, בשלב הארוך של הטמעת הדת החדשה בעם עובד אלילים, היא אינה יציבה, אינה מכה שורשים בלבבות העם וצפוי שבמקרה של כיבוש זר, שמביא דת חדשה (נצרות ואסלאם במקרה של הכוזרים) היא פשוט תימחה, כפי שקרה באיזורי ספר מסוימים בין העולם הנוצרי למוסלמי.

נקודת חולשה אחרת, המתקשרת לכך, היא היעדר ראיות לגיור בהיקף רחב - לא בתעודות היסטוריות (שהן מעטות ולא אמינות, ורובן עוסקות בגיור המלך והאצולה ולא העם הרחב) ולא בממצאים ארכיאולוגיים. התמונה שעולה היא שהגיור, אם היה, היה מצומצם וחלקי, ואין בו כדי להסביר את מקורה של יהדות אירופה.

104. 191
    יהדות אינה דת ולאום על בסיס הגזע/אתנוס..

מי שרוצה דווקא לפנות להיבט הדתי "זכר ונקבה ברא אותם" - אין כל אזכור לצבע,כולם ברואיו ורחמיו על כל מעשיו.למחקר שמוצג בכתבה יש פגמים מבחינה אקדמית וזה כבר לדיון אחר.אמי לדוגמא:עשרות דורות חיה משפחתה במרחב הסלאבי של פולין/בלארוס/אוקראינה,היתה בעלת גוון עור כהה ואחד מענפי משפחתה הגדולה נקרא גרביה(=אל-גרביה,ג'רבי,מוגרבי) שזה צפון אפריקאי.אז מה זה אומר? זה אומר לא יותר מכך שהם הגיעו מצפון אפריקה.גם אם נניח שכל יהודי מרכז אירופה הם צאצאי הכוזרים,אין זה רלוונטי לעיניין יהדותם.יהדות אינה דת ולאום על בסיס הגזע/אתנוס אלא על בסיס האמונה והגדרת היחיד או הקבוצה את עצמם.קבלת הגר והתושב וההגנה עליו הם ציוויים בני כ 4000 שנה,כך שהיהדות הקמאית עודדה התגיירות או לפחות לא מנעה ויש לכך דוגמאות למכביר מהמקרא וגם באלפי השנים שאחרי.האימפריה הכוזרית היתה ענקית לא רק בשטח אלא גם באוכלוסיה ברור שכאשר רבים מתוכה התגיירו,הם הפכו למסה משמעותית בעם היהודי וגם היו מותרים בנישואים עם יהודים אחרים.אז מה כאן החידוש במחקר זה?! אין כל חידוש.הביטו היטב סביבכם:יש יהודים בהירים מאוד וכאלה הכהים מאוד ובאמצע אינסוף גוונים,על שום מה ? משום שאחוז לא מבוטל בעם היהודי הם צאצאי גרים גם מתוך עמי המזרח וגם מתוך עמי המערב..

1. מסכימה עם כל מלה.ובכלל לקשור גנטיקה לאמונה,לתרבות,להתנהגות-זה הכי מטומטם וגיזעני שיכול להיות
  105. 190
    האם הכוזרים בקווקאז דיברו ביניהם גרמנית עם הוספת מילים מעברית?

הרי יידיש (גרמנית עם הוספת מילים מעברית לוישן הקוידש) היא השפה של יהודי אשכנז ואין שום מילה דומה לשפתם של הקווקאזים/עמי האיזור שבו הייתה ממלכת הכוזר שעברה לשפת יידיש. האם זה ייתכן שאף עם שנדד למקום אחר לא איבד את שפתו והשאיר לפחות חלק מהתרבות הקדומה שלו וכוזרים דווקא כן?

1. כאשר ההונגרים עברו מהרי אוראל למרכז אירופה השפה נשארה

למיטב זכרוני מדובר פחות או יותר באותה תקופה שממלכת הכוזרים קרסה ולפי דעה הרווחת עד עכשיו כל הכוזרים חוסלו או נקלטו בתוך העמים הסלביים ו/או קווקאזיים. אין דבר כזה עם שמאבד את השפה שלו לגמרי. נניח שכן נקלטו חלק מפליטים הכוזרים בתוך קהילות אשכנז דוברי גרמנית משובשת, אבל אז מדובר בקליטת מיעוט זניח (שגם לזה אין שום הוכחה היסטורית) בתוך המסה היהודית, אחרת אין מצב שהם ויתרו לגמרי על שפתם.

2. יש אמנם מילים ספורות באידיש שמקורן טורקי

אבל זה שולי מאד, ממש לא היקף ההשפעה שהיית מצפה אילו רוב היהודים היו כוזרים (כלומר בני עם טורקי) לשעבר.

3. דודי, תן דוגמה למילה ביידיש שמקורה בשפה כוזרית/טורקית
    4. דודי, תן לי דוגמא למילה ביידיש שמקורה בשפה טורקית
    5. ירמולקה, דאווענען
    6. הוא ימצא...אי אלו מילים שסופחו לאידיש של אנשי הישוב הישן...תחת שלטון הטורקים .
    7. לגבי ירמולקה או כיפה כפי שקראו לה יהודי מזרח אירופה יש כמה אפשרויות

יש כאלה שסבורים שזה בא מארמית ירא מלכא, יש כאלה שחושבים שזה בא מטורקית אבל אחרי שפולנים לקחו את המילה הזאת וקראו לה jarmułka (מכסה ראש מגשם)

106. 189
    מה המוצא של יהדות ספרד ושל יהדות ארצות ערב, הרי גם האוכלוסיה הערבית הגיע לארצות ערב ממקום כלשהו הרי ההומוספיאנס נוצר באפריקה ולא בארצות ערב.
  107. 188
    את מי זה מעניין בכלל ? אולי די כבר לנג'ס
  108. 187
    עוד הברקה של יהודי גלותי, ליברל כביכול, שנובעת מסירוס עצמי עמוק
  109. 186
    כל הויכוח הוא די מטופש ומיותר. יהודים התקבלו לקבילה בגיור, לא בפשפוש באבותיו המונגולים או המאורים...

איזו חשיבו יש לכך בכלל? קיימות תיאוריות היסטוריות על כך שכמה מהשבטים הראשונים היו פלישתים (שבט דן..) במשך מאות שנים. בספרו המבריק יש לומר של ההיסטוריון החרדי ישראל קנוהל "מאין באנו?" נאמר במפורש כי מלכתחילה כלל העם היהודי מספר קבוצות אתניות ואפילו לפי סיפורים תנ"כיים ואחר-תנכ"יים כמו הגיור הכפוי בימי אלכסנדר ינאי בצפון ישראל, ממכל החשמונאים אז, היתה זרימה כזו או אחרית של מתגיירים לתוך העם היהודי. איך בכלל יכול היה להיות מלכתחילה גנום זהה לכולם?
    מחקרים כאלה הם בזבוז זמן ואנרגיה. הם חסרי משמעות היסטורית ורלוונטיות מדינית לימינו. העם היהודי הוא עם מכיוון שהחליט כי הוא עם. פשוט מאוד. זה יהיה מיותר ומטומטם לגמרי לחפש את מקורותיהם הגנטיים של כ ל ה ע מ י ם במזרח התיכון. פלישת הערבים למזרח התיכון וכיבוש הפכו את כל עמיו לערב רב אתני ואין כיום אפילו עם אחד באיזור שיש לו מקורות גנטיים משותפים. מה שמגדיר אותם כעם הם ההחלטה הקולקטיבית להיות עם, מורשת תרבותית, היסטורית, שפה ושייכות גיאוגרפית. זהו.

1. בדיוק כך. די לנג'ס כבר.
    2. זו התייחסות מטופשת משום שהציונות היא שקבעה שקר כבכול גנטי להצדקת קיומה שהוא משום אותו קשר היסטורי שהמציאה בין האשכנזים האוסטיודים שמוצאם כוזרי לבין ארץ כנען. אם האשכנזים מוצאם בהתייהדות הכוזרית של המאה השמינית אז אין להם שום קשר היסטורי עם העם היהודי של בית שני .
    3. הויכוח מיותר בגלל הגדרת המושג "עם"

עם מוגדר על פי מסורת, גורל משותף ,שייכות ,זהות , חזון משותף, מערכת מנהגים משותפת, לפעמים שייכות לחבל ארץ מסויים (לא חובה) לפעמים דת גם לא חובה... והכי הכי חשוב הגדרה עצמית!!
      הנימוקים ההיסטוריים על מקור היסטורי הם מגוחכים.
      על פי ההיגיון המוזר של הגנטיקאים אין עם אנגלי למה??
      כי מוצאם מסקסוניה שבגרמניה וגם שם השבט הסקסוני מוצאו
      ממונגוליה אולי?? העם היהודי במתכונתו הלאומית נוצר והוגדר
      על ידי משה הס לראשונה בספרו רומא וירושלים במאה ה 19-
      פינסקר הרצל ונורדאו הרחיבו את ההגדרה והחזון.
      (שימו לב אין התייחסות לדת היהודית שהיא שייכת למערכת מונחים אחרת)
      גורל העם היהודי כעם נרדף עם חזון למדינה יהודית בארץ ישראל
      נוצר במאה ה 19 וטוב שכך.

110. 185
    מי שהתגייר כהלכה . הוא יהודי כשר .לא צריך לחפש מאין הוא והם יהודים לכול דבר..

אבל היהודים האמתיים הם יהודי ספרד הם הגרעין הראשוני והטהור . אך מי שהתגייר גם הוא יהודי ולא חשוב מאין בא.

1. זה נכון וגם לפי הידוע אחרי גרוש ספרד היהודים היגרו גם לארצות אשכנז
  111. 184
    סוף סוף חיזוק לשלמה זנד.

מתנה יפה לשנה החדשה

112. 183
    יש בעיה גדולה עם התאוריה הכוזרית והיא שפה שנעלמה לגמרי או אולי הם דיברו יידיש?

אין בהיסטוריה שום עם או עדה שהיגרה ולגמרי לא נשאר זכר מהשפה שלו. למשל, הונגרים היגרו בערך באותה תקופה מהרי אוראל למרכז אירופה ושמרו על שפתם אז איך זה יכול להיות שיהודי אשכנז שלפי התאוריה הזאת הינם ברובם כוזרים דיברו ביניהם גרמנית מטובלת בעברית ושום מילה כוזרית/קווקאזית/אסיאתית לא נשארה אפילו בקללות או כינויי גנאי? הרי שפה היא הדבר החשוב בתרבות. או אולי כוזרים דיברו ביניהם יידיש (גרמנית מטובלת בעברית)?

1. לוקשן זו מילה כוזרית ואידיש היא במקורה שפה סלאבית שפת הכוזרים שעברה תהפוכות בנדודים לכיוון מרכז ארופה !
  113. 182
    מי שרוצה לדעת מי יהודי שיחפש בכתובים איך לזהות יהודי

רחמן וביישן...ומי שלא שווה בדיקה...ומי שאכזר וקר וחוצפן שווה בדיקה...לצערי ישנם אנשים שאתה אומר לעצמך הם יהודים????אהה ושכחנו אף גדול....לי יש הוכחות מבית ראשון אני רגוע....

114. 181
    די ברור שזה קשקוש מוחלט

בתור מי שקצת מתמצה בתחום, ובמדע בכלל, אם מחקר אחד שסותר את כל המחקרים הקודמים של 40 שנות מדע, אז סביר להניח שהמחקר הזה הוא טעות במקרה הטוב, ביזיון במקרה הפחות טוב. זה לא שהוא גילה פתאום שיטה או טכנולוגיה חדשה, הוא משתמש בדיוק באותם כלים ומגיע לתוצאה הפוכה מכולם. הוא גם צעיר וחסר ניסיון. לכן זה לא נשמע רציני בינתיים.

115. 180
    במישור העקרוני יהודי זה מי שמאמין שהוא יהודי,

כל השאר זה "זבל מיוחד" שיזרק לספרי ההיסטוריה של האנושות.

1. צודק, ולכן בתור חילוני אינני מחשיב עצמי כלל כיהודי אלא כחסר דת
  116. 179
    והם שולטים בדת תמיד אמרתי שהם עובדי אלילים שחורים וגיזענים

תעופו חזרה לאירופה כי אתם לא שיכים ביבי ולברמן וכל הרוסים וכל האתאיסתים יאללה הביתה

117. 178
    למה זה חשוב, בכלל?

ישחקו ''המדענים'' השונים לפנינו, הגנטיקאי שלא מבין בהיסטוריה מול ההיסטוריון שלא יודע כלום בגנטיקה, וחוזר חלילה, והשאלה הפשוטה היא - מה זה חשוב? את מי זה מעניין? הרי כל מי שמסתכל על מאה ישראלים ברחוב רואה שיש בהם שחורים וחומים, לבנים ו-ורודים, צהבהבים וירקרקים וכל הגוונים הבלתי-אפשריים שביניהם. והרי ז'אן-פול סארטר כבר אמר מזמן ש''יהודי הוא מי שמגדיר את עצמו כיהודי ו/או מי שהחברה מגדירה אותו כיהודי.'' מה עוד שהזכות על הארץ והמדינה היא לא עניין גנטי. גם הצרפתים לא מאותו מוצא גנטי, אז מה, אין עם צרפתי? בקיצור, תפסיקו לברבר.

1. כי כל תאב פרסום מנסה לבנות עצמו בנסיון להשמיד את העם היהודי, פיסית או רעיונית. כך היה, כך יהיה. בוא נאכל משהו..

ואולי, אם לצטט עיתונאי קנדי, זה בגלל שאנחנו לא מוציאים פאתוות, כך שהמפרסם יודע שזה לא יעלה לו כלום, ואפילו יהיו כמה יהודים שיצהלו וימחאו לו כפים.

118. 177
    סליחה אבי ביטר, כל השנים צדקת ואנו גיחכנו, סליחה.
    1. אבי ביטר ושלמה זאנד לקחו את התאוריה בדבר המקור הכוזרי של האשכנזים ממני - ראו ראיון שנתתי ב31 לדצמבר 1981 במוסף ''חותם'' של על המשמר !
    2. מה הפואנטה שלך בכלל? מה חשוב המוצא הגזעני, מאי אז, עכשיו?

זה כמו אלה שמראים שהישראלים והפלשטינאים אחים גנטיים.. מה זה מועיל לי עכשיו? חסרות משפחות שהאחים "על הגרון" אחד של השני?
      אז נגיד שאתה צודק. מה נראה לך שיקרה עכשיו? האשכנזים יתנצלו ויעלמו? מה מטרת הסוף שלך?

119. 176
    לא נכון בכלל

בדקתי גנטית ומוצאי (גרמניה) הוא איפה שהוא בין מחטה לטוניס!!!!

120. 175
    מה זה משנה מה המוצא הגנטי? מה שחשוב זה הסיפור והאמונה וזכות ההגדרה העצמית. כל הסיפור הזה של עיסוק בגנטיקה כדי להוכיח טענה פוליטית הוא אנטי מדעי, וגזעי ומסוכן
  121. 174
    Scientific Reporting

What are Mr. Aderet's qualifications to report on population genetics?

122. 173
    איזה כף

כן כוזרי, לא כוזרי, אם היינו עם נורמלי זה לא היה מעלה או מוריד. אבל כאן, כאילו נשמטה הקרקע תחת רגלינו.
    למה כף?כף לראות איך כולם קופצים.

123. 172
    וזה הפירוש ס"ט-ספרדי טהור.ללא שום תערובת אשכנזית
    1. הס"ט לא פחות מגויירים מהאשכנזים, הם קראו לעצמם כך בגלל רגשי נחיתות מול היהודים שנשארו במזרח
  124. 171
    I am a proud Kuzari.

And I will live wherever I want.

125. 170
    המחקר של הגנטיקאי משלים היטב את המחקר של זנד ונותן תמונה שלמה וקוהרנטית על מוצא יהודי אשכנז.

ממלכה כוזרית שהתגיירה במאה ה-8, נכבשה והתפוררה במאה ה-10 לספירה. הפלא ופלא, עדויות ראשוניות לחיי קהילה יהודים באירופה צצו במאה ה-11. מקריות?
    יהודי תימן על פי זנד הם הקהילה היהודית העתיקה ביותר שנשתמרה בשלמותה (עד המאה ה-20). מקורם בממלכת חיימר, שהתגיירה בשנת 320 לספירה לערך (על פי ממצאים ארכיאולוגיים שמעידים על שמות יהודיים החל משלב זה).
    אני ממליץ בחום על הספר של זנד כדי להשלים ולתקן את העיוותים שנלמדו במערכת החינוך הישראלית רק כדי להשלים תפיסת עולם מאוד מסוימת.
    אגב, אף הסטוריון לא יכחיש שלא היתה הגליה של העם היהודי. להזכירכם, התלמוד הירושלמי נכתב בישראל לאחר ש"הוגלו" היהודים.

1. ומוצאם של יהודי צפון אפריקה הוא משבטים ברברים
    2. מה אתה אומר מוצאם של הצפונריקאים הם ברברים חידשת משהוא?
  126. 169
    Maybe we are Kuzari Chimpanzees?

Genetically speaking we share 98% of our genes with chimpanzees.

127. 168
    כל כך מהפכני ורציני המחקר שפורסם בעיתון עם אימפקט פקטור של פחות מ 5

לא כל מאמר שישראלי מצליח להשכיל לאן שהוא צריך לגרור מאמר ביקורת בעיתון.

במיוחד כשהכותב לא יודע להצטנע ובטוח שכולם לפניו טפשים. זה לא ומר שהוא לא צודק, אבל צריך לקרוא כל דבר בצורה ביקורתית.

128. 167
    המחקר מטופש

הנחות היסוד של המחקר אינן מבוססות, הכוזרים לפי עדויות רבות היה עם תורכי כשזה היה עוד אסיתי (קרוב למונגולי). הארמנים, הגיאורגים והקווקזים אינם מיצגים את הגנטיקה הכוזרית יותר מאשר הקזחים. האיראנים והארמנים הם בעלי סטוק גנטי קרוב למה שכנראה היה בסהר הפורה לפני פלישת הערבים.
    כבר נאמר במחקרים קודמים שבסהר הפורה הוחלפו גנים עוד בימי בית ראשון ובוודאי בימי בית שני. כך שיש יסוד רב להניח

המחקר אינו מסביר כיצד נמצאה קרבה בין האשכנזים והספרדים במספר ניכר של מחקרים.
    המחקר אינו מסביר את הזהות הגנטית בין האשכנזים והיהודים הסורים.
    המחקר אינו מסביר מדוע אין בשפת האשכנזים מילה אחת שמקורה בתורכית (שפת הכוזרים) אך מילים רבות בגרמנית ובעברית.
    המחקר אינו מסביר את
    המחקר אינו מסביר מדוע במשפחות רבות נשמרה מסורת ספרדית ושמות ספרדים אך יש עדויות ספורות למסורת כוזרית ולא מוכרים שמות כוזרים.

לא נצטרך לחכות זמן רב לפני שימצאו פרצות רבות במחקר המצוטט במאמר.

129. 166
    אז זה טוב ליהודים או רע ליהודים?

צחוק הגורל הוא לא בזה שיהודי אירופה והאיראנים חולקים מטען גנטי, לא הייתי צריכה את המחקר בשביל זה, יש לי חברים יהודים איראניים בהירים מאד וירוקי עין.

צחוק הגורל הוא ש"הגזע הארי" מוצאו מפרס. ומשם הגיעו העיניים הבהירות, תווי הפנים והשפות ההודו אירופיות.

1. יהודי איראני - עיניים ירוקות- זה אני!

ונכון יש אומרים שהאיראנים והגרמנים הם בעלי דם ארי.
      אז?

130. 165
    הקשר בין היהודים ליהודי אירופה

הרי ידוע לכולם שמוצא הדת הנוצרית היא מגיע מיסודות יהודיים , אם נקח את כל הנוצרים נמצא שרובם הגיעו מהגזע היהודי , אבל יחד עם זאת אנחנו לא טוענים את הטענה הזאת , כולם יודעים שישו היה יהודי ואימו הייתה יהודיה ואביו היה יהודי ואישתו הייתה יהודיה ולפי הסברה זרם בעורקם דם מלכותי כי המוצא של ישו היה מבית המלוכה של דוד המלך ,
    היהודים נשלחו לגלות והם חיו שם כ 2000 שנה ובטח שהיו מקרי התבוללות ושום מחקר גנטי לא יכול להעיד שלא קיים עם יהודי , גם היהודים שיצאו ממצרים לא היו כולם יהודים הם היו ערב רב של עבדים שנשבו ע"י הממלכה המצרית באותם ימים אבל לאחר יציאת מצרים הפכו כולם לעם אחד שהוא העם היהודי , וכל אלה שרק מחפשים דרכים להוכיח שהעם היהודי לא קיים , כנראה שהם לא רוצים שהוא יתקיים ושיפסיקו לבלבל את המוח ושילכו לעסוק בדברים יותר חשובים , למשל מי הם הפלסטינים יכול מאוד להיות שהם ימצאו שהם יהודים , באפריקה נמצאו שבטים של מוסלמים שבבדיקות הגנים שלהם נמצאו גנים של כוהנים יהודיים אז מה זה עושה אותם יהודים?

131. 164
    יש אנשים שהמחקרים שלהם מוכיחים שמוצא השכל שלהם מהקוף כמו דרוין
  132. 163
    שגיאה יסודית היא להתיחס לפלסטינים/והבדואים כרפרנס לגנוםמזרח תיכוני!

החמורה מכולן היא בהגדרת הגנום של הפלסטינים/והבדואים כרפרנס לגנום המיצג את המזרח התיכון.

אוכלוסיות אלה מקורן בחצי האי ערב ואין להן קשר לאוכלוסיות הלבנט כדוגמת הדורזים והיהודים. זוהי בעיה חמורה שמעוותת את כל המספרים והתוצאות, ואם הייתי השופט של המאמר הייתי דורש לחזור על האנליזה שהוא עשה.

133. 162
    מדע בדיוני

99% מה DNA של בני אדם זהה לזה של עכברים. חבל שרוב הקוראים אף פעם לא למדו ביולוגיה.

134. 161
    גנטיקה

אנוכי, מזרחי מכל כיוון, ביצעתי לאחרונה בדיקה גנטית באמצעות חברה אמריקאית מובילה שגילתה לי, מצד אימא הלוגרופ J1c
    שנחשב באלפי השנים האחרונות מרכז ומזרח אירופאי
    מצד האבא התשובה שקיבלתי הלוגרופ E1b1b בדומה להיטלר...
    אנחנו נושאים מטען גנטי מגוון שנבנה ועוצב במשך אלפי שנים
    לצערי מרבית האוכלוסיה וכמובן ההנהגה לא מסוגלים ואינם מעוניינים להכיר בעובדות ממטרות פוליטיות גזעניות.
    הגנטיקה מאפשרת לצאת עם מסר אוניברסלי אנושי מרתק וחסר גבולות.

1. איך קוראים לחברה הזאת מעונינת להיבדק גם
    2. 23andMe, גם אני עשיתי את זה
  135. 160
    מרוב רצון לפורר כל קשר בין היהדות לבין ארץ ישראל נראה שהשמאל יורה לכל הכיוונים והתבלבל - המחקר הזה בעצם אומר שהאשכנזים אין להם יותר מדי קשר ליהודים המקוריים ועל כן מה הם עושים כאן, לא ברור. המזרחים לעומתם ברור שמוצאם הוא מכאן - מספיק מראה עיניים ואורך החיים המסורתי שברור שהם שמרו עליו לאורך השנים ומיעטו בהתבולליות.
    1. עוד כמה שנים תחת השלטון הקולוניאלי הצרפתי וגם הם היו מתחילים להתבולל
  136. 159
    לפני כתשעים שנה יצחק בן צבי אחרי שהכיר את האוכלוסיה הערבית בא"י וחקר את מוצאה התוודה לפני בן גוריון שלדעתו הפלשתינים הם צאצאי היהודים מימי בית שני שנשארו בארץ ולא יהודי רוסיה.
    1. נו, אז אמר. אותם יהודים אבות הפלסטינים, אולצו להתאסלם או התאסלמו מרצון

ומה זה הופך אותם היום? לבעלי זכויות על הארץ יותר מיהודים שאבותיהם התגיירו (נניח שהיו כוזרים, שזה אגב ממש לא עם איראני כנראה...) והצטרפו לעם היהודי?? איזה שטויות מנסים לרמז פה?? ואם הוכיח שמרבית המצרים כיום הם צאצאי הקופטים שהתאסלמו, זה אומר שצריך להחזיר את מצרים לידי הקופטים ואולי אפילו לידי היוונים שהם צאצאי הביזנטים ששלטו במצרים עד שנת 636?

137. 158
    מקריאת המאמר (לפחות) עולה דמות של שרלטן חצוף

בתור כתבה מדעית זו רמה ירודה.

1. עבור עם הארץ זה מספיק. את עם הארץ די לרונן.
    2. psssss, it seems u understand a lot
  138. 157
    תיאוריה אחרת...

ראשית - הכזרים היו טורקים (כלומר ממוצא מונגולי) ואין בינם לבין האיראנים והארמנים שום קשר - האיראנים והארמנים קרובים לעמי המזרח התיכון הקדומים לנוצרים האשורים, לנוצרים-הסורים, לכורדים וגם ליהודים.
    האיראנים/הפרסים שלטו בעצם מאות שנים על כל היהודים - שלטו על בבל על יהודה ועל מצרים.
    לא מין הנמנע שיהודיות שכבו/נאנסו ע"י איראנים (אסתר המלכה איסור הנישואים לגויים של עזרא).
    לא מין הנמנע שיהודים התבוללו - ושחלק ניכר מהאיראנים מוצאם יהודי.
    לא מין הנמנע לדוגמא שבפלישה הערבית לעיראק יהודים רבים מבבל נסו צפונה לאיראן.
    ומשנכבשה איראן מאוד יכול להיות שיהודים היגרו מאיראן השיעית צפונה לממלכה הכוזרית שהיתה יותר סובלנית כלפיהם ומשנחרבה הממלכה הכוזרית הם פנו מערבה לאירופה.
    רבי סעדיה גאון ישב בבבל ובמקביל ישב רבי גרשום מאור הגולה בעמק הריין.
    כמאתיים שנה אח"כ בבל נחרבה ע"י המונגולים וקהילות עמק הריין נחרבו ע"י הצלבנים וקהילות יהודיות הוקמו במזרח אירופה ע"י פליטים יהודים משני המקומות.

יש עם שרואה עצמו צאצא של הכוזרים - העם ההונגרי - שע"פ האתוס שלו הוא צאצא של 3 שבטים כוזרים שחברו ל7 שבטים מגיארים.
    כדי להוכיח משהו צריך להוכיח קשר חזק במיוחד בין ההונגרים ליהודים (מעבר להתבוללות הידועה במאות השנים האחרונות).

139. 156

ביהודי אתיופיה לא נמצאו גנים יהודים
    כל האשאר אוטוטו יהודים ספרדים רומניוטים קטוקאזים איטלקים
    וכמובן המזרחים=שמים טהורים

140. 155
    כעת רק נותר להוכיח שהפלסטינים-צאצאי ישו והתנ"ך נכתב ע"י סב-סבו של אבו מאזן כדי שנוכל לישון בשקט. האמת היא שכל כך הרבה ספרים ומחקרים אקדמיים טובים לצד גרועים התפרסמו על מקורות יהדות אשכנז, עד שה"אין מחקר" זה אפילו לא מתעלה לדרגה של שרלטנות מקורית. סתם גיבוב של הגיגים חסרי כל ביסוס מדעי שאין צורך להכביר עליהם מילים. לתייג לרובריקת "מרכבות האלים" של פון-אריקן ולשכוח.
  141. 154
    השוואת הגנים בלבד לא אומרת הרבה צריך גם להשוות אפיגנטיקה כי שם נעוץ ההבדל

למשל לבני אדם ולשמפנזים יש כמעט אותם גנים, מה שעושה את ההבדל זה האפיגנטיקה

142. 153
    מה אמר ההסטוריון הבריטי הדגול ראנסימן על היוונים רלבנטי לעניננו

ראנסימן כתב בשעתו על הסוגיה האם העם היווני של זמננו הוא צאצא ישיר של הני יוון העתיקה - או שלא. תשובתו: זה לגמרי לא חשוב. בתודעתם ההיסטורית הם העם היווני וזה מה שקובע. כך גם אצלנו. כל העולם מזהה יהודי מקילומטר [מה שסייע מאד בהשמדתם]. אנחנו חשים שאנו יהודים והסיוט ההסטורי של העם היהודי מגדיר אותנו.
    הכוזרים לא היו ממציאים כיפת ברזל... מרקס ופרויד ואיינשטיין גם לא היו "כוזרים". אלה הבלים.
    אגב, מענין שהמחקר פורסם ערב חג המולד דוקא. מאד מעניין.

1. עם המאגר הבימטרי ההזוי באמת יזהו אותנו מקילומטר
  143. 152
    חוקר צעיר שרוצה להתפרסם מול פרופסורים בעלי שם בתחומם

אה כן התוצאה של החוקר הצעיר מתאיה לנו יותר אז נפרסם אותה.

144. 151
    מוצא האשכנזים מהכוזרים

גם אם יש מבין יהודי מזרח אירופה ובמיוחד מאזור הקווקאז צאצאים של כוזרים,
    הרי הוכח כבר בעבר, גם מבחינה גנטית, כי יהודי אירופה וערביי ארץ ישראל חולקים גנים משותפים.
    יהודים חיו באשכנז (מערבית לנהר הריין, בדרום גרמניה של היום, אלזס ולותרינגיה) עוד טרם התפשטותם של השבטים הגרמאנים לדרום מערבה של
    אירופה. לאחר כיבושי קארל הגדול הגיעו יהודי אשכנז גם לחלקים אחרים ברחבי
    ממלכתו ועד לגבול הסלאבי. בעקבות פרעות שהחלו עם מסע הצלב הראשון,
    והמשיכו בעקבות מגפות שונות שפקדו את אירופה בין המאות ה-14 ל-16, נמלטו
    רבים מיהודי אשכנז מזרחה לכיוון פולין, שמלכם פתח את שעריו בפניהם. משם
    המשיכה הנדידה לכיוון מזרח, כאשר הם נושאים עמם את השפה אותה דברו
    באזור נהר הריין "הגרמנית של ימי הביניים" בתיבול עברית ומילים אותם רכשו
    בנדודיהם בארצות המזרח. כמובן שיהודים ממקומות שונים נדדו אף הם לכיוון
    ארצות מזרח אירופה, בין אם עלו צפונה מחופי הים התיכון, או מערבה מריכוזים
    שבמזרח וכמובן שהיו גם כוזרים ביניהם.

קל להבדיל בין האשכנזים ה"מקוריים" לאלו שהצטרפו ממקומות אחרים, לא רק
    בשפתם, אלא גם משמם. יוצאי אשכנז "זכו" לקבל שמות גרמניים, כך בקשו
    פקידי הממלכה הפולנית לקבע את מוצאם. ברור לחלוטין שמי שנקרא על שמות
    ישוב בגרמניה, מוצא משפחתו, לא משנה מאיזו תקופה, אכן משם הוא. נבדלים
    מהם נושאי שמות סלאביים וכמובן שמות שמקורם בהרי הקווקאז.

אפרופו השם "פרנק", אינו מרמז על מוצא מזרחי, אלה על מוצא מפרנקוניה,
    השוכנת במדינת בוואריה. "אשכנזי" גם הוא כינוי למזרחיים שמוצאם מאשכנז...

1. יהודים איראנים.

יש לי מסקנה אחרת קצת יותר רצינית מהתיאוריה של אדון חייק והיא שבנוסף להגירה המפורסמת כתוצאה מהגרושים והפוגרומים של יהודי מערב אירופה למזרחה הייתה הגירה יהודית פחות מפורסמת מפרס ומבבל המתאסלמות לממלכת הכוזרים לארמניה ולאימפריה הביזנטית ומשאלה נחרבו המהגרים המשיכו למזרח אירופה.

יש עדויות לכך שהכוזרים היו סובלנים דתית ושחיו יהודים בממלכתם - מנגד אין עדויות ממקור ראשון שהעם הכוזרי בהמוניו התגייר.
      הכוזרים גם ממש לא היו איראנים אלא טורקים שמקורם בפינה אחרת של אסיה.
      ברור שהיו קשרים בין העם היהודי לעם הפרסי - הפרסים שלטו הן בבבל והן בא"י - יהודים רבים מאוד התבוללו והתערבבו מאונס או מרצון באוכלוסיה הפרסית (החל מאסתר המלכה המשך בעזרא הסופר שמוחה נגד נישואי התערובת שהיו נפוצים בזמנו וכלה באנוסי משהד).

ברור גם שמהלך ימי הביניים ירדו יהדות בבל ואיראן מגדולתן (כתוצאה מפלישות המונגולים וכתוצאה מקיצוניות איסלמית)
      אך עד היום לא היו עדויות ברורת להגירה מפרס לאירופה - יכול להיות שזה כיוון שרצוי לחקור אותו - לדוגמא לחפש מילים שמקורן פרסי ביידיש.

יהודה הלוי הוא היחידי שמזכיר התגיירות של עם הכוזרים - אין לכך אף עדות תומכת - ומדובר בסיפור בידיוני באגדה שכתב על תקופה שקדמה לו ב 400 שנה על ארץ שהוא מעולם לא היה בא ועל ממלכה שנחרבה מאות שנים לפני שנולד - וצריך להתיחס לכך כמו שמתיחסים למיתולוגיה היוונית.

2. אפרופו', היו בין מלכי איראן הקדומה, מלכים שנישאו לנשים יהודיות שילדו את צאצאיהם. הדבר ידוע בהיסטוריה הקדומה של איראן.
    3. סאחבי, אתה מתכון למגילת אסתר?
  145. 150
    בושה

המחקר של אלחייק מבוסס על הנחה משוללת כל יסוד - שגרוזינים וארמנים שמעולם לא נכבשו בידי הכוזרים והיו בי דת אחרת - נוצרית - התערבבו עם הכוזרים עד כדי כך שמהגנים שלהם ניתן להקיש על הגנום הכוזרי. זה שטות מוחלטת. כמובן, שליהודים אשכנזים ולעמי קווקז יהיו גנים משותפים, כי הם תואמים את כל הגנום ה״קווקזי״, מה שהיה קרוי פעם הגזע הלבן.

146. 149
    אלחייק ידוע כעוסק במדע בדיוני, ליצן המחפש סנסציות. בושה שעיתון כהארץ מצטט אותו. בלי קשר לנושא.
  147. 148
    מכבי חיפה כן השניה לא ממש
  148. 147
    הכוזרים

כבר ב-1976 פורסם הספר של ארתור קסטלר The Thirteenth Tribe שהביא אותה טענה, פחות או יותר. הספר זכה לביקורות חריפות ו -- אחרי הצלחה "קופאית" ראשונית -- נשכח. מחקרי DNA רבים בענין מצביעים לכיוונים רבים; מתאים כאן הכרעת הדין הסקוטי "Not Proven".

149. 146
    איזה כיף לשלמה זנד שנמצא גנטיקאי חצר שמוכן גם לפברק ממצאים שיתאימו לתזה המגוחכת שלו
  150. 145
    אני מהגר רוסי והפכתי יהודי-ישראלי משיקולים כלכליים
    1. שמח בשמחתך

רק זכור שהגיור שלך פקטיבי ושמחר אם לא היום אתה וצאצאיך לא תהיו חלק מהעם היהודי. זה עניין של זמן, הברירה הטבעית תעשה את שלה.

151. 144
    פרשנות אחת לתוצאה .אפשר לומר שאברהם אבינו הגיעה מהקווקז

מי יודע היכן היו הקוזרים בתקופת הקדומה 3000 שנה לפני הספירה?
    אולי הם היו באזור מסופוטמיה וגורשו משם לכיוון הקווקז?
    כל התאוריות הללו על מוצא העם היהודי הזויות בלשון המעטה!
    מה מקורו של העם האנגלי? גם לעם זה יש מספר לא מבוטל של אבות. מה מוצא העם הצרפתי ,הגרמני , האיטלקי, הספרדי? לכל אחד מעמים אלו יש הרבה מאוד אבות.
    תפסיקו לזיין לנו את השכל עם מחקרים כמו "מדעיים" מחקרים שיכולתם לומר את כל האמת ,לא קיימת!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. אתה צודק ! הכי קל לתקוף את היהודים כי הם למעשה העם הכי אמיתי ! כמו באמנות , הכי קל להכפיש דיוקן והרבה יותר קשה להצביע על טעויות בציור מופשט ! כל העמים האחרים יודעים שהם "עם" כמו ביצים מקושקשות ולכן הולכים למקור ומנסים לערער אותו כדי להרגיש טוב עם עצמם ! שים לב איזה אדם נוטים לתקן יותר בשגיאות עברית , ישראלי ותיק ששוגה או עולה חדש ששוגה ? תמיד יש נטייה לבקר את זה שקרוב יותר לשלמות ! ומי כמו השמאל ממוחה בביקורת הזו ! זו הסיבה מדוע השמאל מבקר את ישראל ולא את אסד !
  152. 143
    לתיזכורת, מדינת ישראל הוקמה ע"י צאצאי הכוזרים שעלו מרוסיה ופולניה לפני כ-120 שנה, ראה בן-גוריון, יגאל אלון הפלמ"ח וכו.. כולם מצאצאי הכוזרים מרוסיה ופולניה, גם השפה העברית המודרנית, זאת המדוברת גם בטוק-בק העכשווי, היא הומצאה מחדש ע"י צאצאי הכוזרים מרוסיה ופולניה, ראה ביאליק, צרנחובסקי, אברהם מאפו, וכו.., לכן ליברמן שהוא גם כן צאצא כוזרי מרוסיה, הוא ראוי לעמוד בצמרת השילטון בישראל. אגב, גם כל הסמולנים היודו-אנטישמיים, הם כולם מצאצאי הכוזרים, וזאת בגלל הפוגרומים שביצעו הקוזקים ביאהודים שברוסיה ופולניה, ולאחר כל פוגרום נולדו ילדים עם קוד גנטי קוזקי ששונא יאהודים, והרבנים דאז החליטו שמספיק שהאם יאהודית אזי גם הבן הנולד הוא יאהודי, כיום הרבנים החליטו שרק בן שנולד לאם יאהודית הוא יאהודי. שכחו למה.
  153. 142
    זה מסתדר עם עיתון הארץ ומסקנותיו ש:1)אין עם יהודי.2)ארץ ישראל שייכת לפלשתינאים.3)והשורשים שלנו באירופה ולא בישראל.
  154. 141
    סוף סוף יש הוכחות שתורת הגזע היא מדע

עדות המזרח השונאים את האשכנזים משתמשים בשטות הזו זה עידן ועידנים.והנה ״המדען״אלחייק הגליציאני מאשש את הקביעה,ברבו בעוד כשבוע יבוא גם האישור מבד״צ בית-יוסף.ובא כיבוס גואל...

1. אני יהודי ספרדי , ואינני שונא את האשכנזים ! להיפך ! מה שכן, אני מתעב את השמאל ואת שיטות העבודה שלו שכעת מנסה לסכסך בין כל העולם ליהודים ובו בזמן לסכסך בין ספרדים לאשכנזים ! השמאל מנסה לפרק את העם הזה מהיסוד ! אבל הוא לא יצליח !
  155. 140
    מביך מאוד שמישהו יהודי שיושב בגולה מוציא כזה מחקר מופרך. שיחזור מיד להסטוריה ולמקורות ויבין שהסיכוי שאנשים התגיירו מרצונם הוא אפסי לעומת הסיכוי שהעם היהודי שרד כי שמר באדיקות על המסורת לאורך אלפי שנות הגולה, לא משנה איפה הוא היה - אותם החגים ואותם המסורות - את זה אפילו היטלר הבין, זה פשוט. הדת היהודית היא שיצרה עם יהודי שמלכתחילה הורכב ממטען גנטי מגוון ואם הוא טוען שאין עם יהודי אז גם אין נצרות ואין איסלם ואין ממצאים ארכיאולוגיים שמקורם מעמים שונים (שבמקרה מתארים הגליות) - באמת שאין כלום לפני החוקר הזה - ממש וואקום... טוב שהוא למד, אחרת לא היה גם המחקר הזה..
  156. 139
    חוקרי גנטיקה אחרים הגיעו למסקנות אחרות לגמרי

מעניין כיצד מסביר אלחייק את תוצאות המחקרים הגנטיים שבוצעו במכוני מחקר יוקרתיים בארה"ב, בריטניה, צרפת, ישראל ועוד. החוקרים מצאו קשר גנטי ברור בין אוכלוסיות יהודיות שונות - פולין, רוסיה, גרמניה, לוב, מרוקו, איראן, עיראק, תימן, בולגריה, מצרים. לעומת זאת לא נמצאה קרבה בין היהודים לשכניהם הלא-יהודים. נמצאה גם קרבה בין היהודים בכלל לסורים, לפלשתינים ולכורדים. לא נמצא כל דמיון בין יהודים אשכנזים לטורקים של היום, שהם צאצאים של הכוזרים. במלים אחרות: האשכנזים אינם צאצאי הכוזרים.
    כל זה מצביע על כך שלמרות פיזור היהודים בארצות רבות, ללא קשר בין הקהילות השונות, נשמר הדמיון הגנטי. כלומר, קיימת עדות מדעית-ביולוגית ברורה לכך שרוב היהודים של היום משתייכים לאותו עם, ומקורם במזרח התיכון.

157. 138
    מי יהיה הראשון שיחזיר אותנו לארץ אבותינו? מי יהיה ההרצל הכוזרי הראשון?
    1. השמאל האשכנזי שוב ! הוא עלול להחזיר אתכם ! הוא בונה את התורה שלו של בסיס גנטי , ומיד יוציא לכם צו פינוי מהאיחוד האירופי , או בעדינות "התנתקות" ! אני קורא לאשכנזים השפויים שבאמת חשים את יהדותם להתעורר ולהתנער משאיפת השמאל הקיצוני !
    2. נראה אותך מנסה לקנות דריסת רגל בצ'צ'ניה אבחזיה והמטורפים האלה
    3. הצ'צ'נים והאבחזים הם אחינו, התערבנו עם היהודים והפכנו לנעבעכים
  158. 137
    בטח הכוזרים גם זייפו שמות משפחה לכהן ולוי?

האמת בד"כ לא כזאת חד משמעית.
    נראה לי שלפחות חלק מהגנים של תושבי אירופה הם צאצאי יהודי ספרד שגורשו משם.

1. נכון מאוד

מרבית יהודי אירופה דווקא מגירוש יהודי ספרד, אבי ממוצא פולני -והשם משפחה שלנו ספרדי, אני מכיר לפחות עוד 2 כאלה.. (מארצות ברה"מ). המנכ"ל של ארגון "ערכים" גם הוא ממוצא פולני וגילה שלפני 600 הוגלו אבותיו מפלמה דה מיורקה - וחקר שהקהילה שם השתמרה עד היום (יש לו סיפור די מענין, ממליץ לשמוע)

2. נכון מאוד

3. אולי מקסימום 1 % מהקרויים אשכנזים מוצאם ביהודי ספרד או יהודי בית שני !
    4. אפילו לא 1% הספרדים עצמם נאנסו ורחמנא פטרא עליהם, הם אירופאים כמעט טוטאלית בלי שרידים שמיים
  159. 136
    הכל במספרים חכמי חלם. הכיצד יהדות אירופה מנתה מיליוני "יהודים"? ויהדות עירק ופרס שיבינו !!הם בני הגלויות,מנו כ300 אלף? והמבינים
  160. 135
    מי שאכל אותה בכל הסיפור הזה הם הפלשטינים

המחקרים העומדים מנגד למחקר הנוכחי מנסים להוכיח בכל כוחם שליהודים בעולם יש גן משותף עם הפלשטינאים. כלומר המצב הכי טוב עבור העם היהודי (של היום כמובן) הוא שהפלשטינאים הם הם היהודים הכי נקיים בעולם.

איזה אבסורד ... מה שבעצם קרה באלנקבא זה שהגיע עם שבמקורו הינו קווקזי (כוזרים) מזרח אירופאים - וביצעו נקוי אתני ביבודים המקוריים של הארץ!!!

1. הפלשתינים הם לא יהודים , ובטח שלא מקוריים ! אפילו שורש שמם הוא מהמילה פלישה !
  161. 134
    רואים שמי שכתב את הכתבה לא טרח לקרוא את המחקר

קודם כל המחקר והממצאים שלו הם בתוליים, כלומר ההנחות והמודלים גסים (ההנחה שהכוזרים הם הקווקזים של היום היא לא מבוססת דיה, אוכלוסיית ההשוואה למקור מזרח תיכוני הוא פלסטיני שהוא גם מקור בעייתי עקב נדידה ידועה מאפריקה וערב הסעודית).

על כל פנים התיאוריה הכוזרית אומרת שהכוזרים התגיירו ומשם נפוצו לאירופה, בפועל יש הסכמה דיי רחבה בקרב הסטוריונים שהשליטים הכוזרים התגיירו אבל העם עצמו לא התגייר והורכב בעיקר ממוסלמים ונוצרים עם מיעוט יהודי קטן ולא היה גיור מאסיבי של האוכלוסיה הכללית.

מי שטרח לקרוא את המחקר עד הסוף רואה שכותב המחקר מעלה אפשרות שהקווקז היה תחנת ביניים ולא מקור, כלומר יהודים ממוצא מזרח תיכוני וקהילות יהודיות מאיזור יוון, איטליה ומסופותמיה נדדו לקווקז, חנו שם כ500 שנה כשהיה להם טוב ואחרי פירוק האימפריה נדדו לאיזור מזרח אירופה ומרכז אירופה.

162. 133
    1. עוד הוכחה לזלגזענות האשכנזית 2. מעניין מדוע רק הארץ רץ לפרסם את הקשקוש הזה? 3. זנד כבר מזמן איננו רלוונטי, חבל שאתם חוזרים אליו
  163. 132
    אבי ביטר אמר את זה בתוכנית שלו לפני שנתיים! (או יותר)
  164. 131
    ואני אומר 100% תורשה ו-100% סביבה. כך שלא משנה
  165. 130
    נוסחת רבנו גרשום מאור הגולה

רבנו גרשום שחי בקהילות עמק הריינוס במאה העשירית וחלק את הדור עם רב סעדיה גאון בבבל אמר: "אין ישראל עם--אלא בתורתו" שזוהי נוסחה מעמיקה ומחוכמת העוקפת את השיתוף הגנטי בהגדרת העם. ה"עם" היא פיקציה שבטית הבנויה לא על גנטיקה אלא על קבלת התורה כלומר ההלכה. ואז ניתן להכיל גרים באותו מעמד כמו יהודים מקוריים.

166. 129
    ביטול הדרישה למדינה יהודית עפ"י המימצאים המדעיים הללו

אם המדע קובע שאין עם יהודי, אז הדרישה למדינה לעם היהודי בטלה

1. זו בדיוק הסיבה למה הארץ בחר לשים כתבה מבולבלת על מחקר שולי בכותרת הראשית
  167. 128
    אני שמח שדווקא בן הגזע השמי הנחות ממשיך את דרכי הגזענית ומוכיח כי היהודים הם ערב רב, שמן הראוי להשמידו, כדי לאפשר מרחב מחיה לארים הטהורים.
  168. 127
    מחקר דמי קולו

חוקרים רציניים יותר מה"גנטיקאי הישראלי הצעיר" מפרסמים בכתבי עת מדעים ולא בהארץ. ה"מחקר" הזה אינו מחקר. מי הם הכוזרים ואיך ה"גנטיקאי הצעיר" יודע את המבנה הגנטי שלהם?

169. 126
    מעניין כמה ערבים זכו בפרס נובל?

ואותו הדבר לגבי יהודים מזרחיים

1. מעניין איך אנטישמים באים דווקא מתוך עמנו. שמעת על הזוכה הצרפתי האחרון?

יהודי מזרחי. אז נסה להבין קצת את הסטטיסטיקה. למה זכה צפון אפריקאי צרפתי ולא צפון אפריקאי ישראלי? פשוט מאד. בצרפת וישראל חצי מהיהודים מהמזרח. רק בצרפת הם מצליחים בדיוק כמו היהודים שהגיעו מפולין. אז אולי האשמה היא בארץ?

170. 125
    שטויות לא רלבנטיות. רק משרת את האנטישמים. ומי שכתב שיהדות היא רק דת: יהדות היא גם לאום מכיוון שכל החגים שלנו מציינים אירועים היסטוריים שחווינו כעם. הדת והלאומיות וההסטוריה בלתי נפרדים אצלנו. כל הקשר לכוזרים לא רלבנטי- מרגע שהתגיירו הם יהודים. והלוא גם במגילת אסתר כתוב שרבים מתושבי הממלכה (מהודו ועד כוש) מתייהדים מפחד הנס שקרה ליהודים.
  171. 124
    אין כל חידוש..

."זכר ונקבה ברא אותם" - אין כל אזכור לצבע,כולם ברואיו ורחמיו על כל מעשיו."והוצאתים מן-העמים, וקיבצתים מן-הארצות, והביאותים, אל-אדמתם;" "וקיבצתים מירכתי-ארץ--בם עיוור ופיסח, הרה ויולדת יחדיו: קהל גדול, ישובו הנה".אלה דברי הבורא.יהדות אינה דת ולאום על בסיס הגזע/אתנוס אלא על בסיס האמונה.קבלת הגר והתושב וההגנה עלי הם ציוויים בני כ 4000 שנה.האימפריה הכוזרית היתה ענקית לא רק בשטח אלא גם באוכלוסיה.ברור שכשכל אלו התגיירו,הם הפכו למסה משמעותית בעם היהודי וגם היו מותרים בנישואים עם יהודים אחרים.אז מה כאן החידוש במחקר זה?! אין כל חידוש.הביטו היטב סביבכם:יש יהודים בהירים מאוד וכאלה הכהים מאוד ובאמצע אינסוף גוונים,על שום מה ? משום שאחוז לא מבוטל בעם היהודי הם צאצאי גרים גם מתוך עמי המזרח וגם מתוך עמי המערב..כה יתן אלוקים וכה יוסיף ונאמר אמן ,

172. 123
    סתם צחקתי ואתם מתרגשים...
  173. 122
    סליחה, אבל אבי ביטר פרסם את זה קודם!!!
  174. 121
    שןב 'חכם'כמו ההסטוריונים החדשים או

הפוסט ציונים.
    הכל כדי להוכיח כי מקומיננו בגטאות אירופה.

175. 120
    מערכת הארץ צריכה לגלות אחריות בפסידומדע גזעני
    1. למה? מה פסול בהלעטת עם הארץ בתחליפי מידע? העיקר שיזלול ויהנה.
  176. 119
    זה מסביר את התנהגות המתנחלים

לאור התנהגות המתנחלים זה לא מפליא התנהגות של פראי אדם ופורעי חוק ,השתייכות המתנחלים לעם היהודי תמיד העלה בי ספקות

177. 118
    שלמה זנד מסכים איתך במאה אחוז כי יש אינטנס אתני
  178. 117
    אין סתירה היסטורית, כוזרים, יהודי ארופה ואסיה, יהודי ספרד, יהודי צפון אפריקה

ישנו רצף היסטורי, חוץ מזה אני לא חושב שהגנטיקה הפריעה לנוצרים ולמוססלמים לטבוח את היהודים על כל רקע, דתי, לאומי, עלילות דם ושקר כלשהוא.....

179. 116
    בינינו, מי שכנה, מספיק שיסתכל במראה.
  180. 115
    שחצן, האלחייק הזה.

השיטה של השמצת היריב (גם אם במרומז) מניבה פירות מרים. לאלחייק הצעיר יש הרבה מה ללמוד בתחום האתיקה וההתנהלות בקהילה האקדמית.

181. 114
    "בהעדר חומר גנטי שמקורו בכוזרים, אלחייק השתמש באוכלוסיות קרובות לכוזרים - גיאורגים, ארמנים וקווקזים, לדוגמה - כמקובל במחקרים גנטיים. "הם הגיחו מאותו מרק גנטי" - כל האזורים והעמים עליהם מדבר המחקר, נכבשו ע"י חייליו של ג'ינגס חאן שכידוע נהגו לאנוס את כל הנשים במקומות שכבשו, ומכאן "המרק הגנטי" המשותף. זה הסבר לא פחות טוב מתאורית הכוזירים.
  182. 113
    יפה לראות כיצד נכתבים מחדש הפרוטוקולים של זקני ציון וכיצד שונאי ישראל מאמצים אותם במהירות

לא יעזור לכם כלום
    את הגנים שלכם אף אחד לא יחקור עוד 100 שנה

183. 112
    זנד הוא בעצמו כוזרי לכן הוא יודע

כמו רוב חבריו מנעלין ובילעין ומשייח ג'ארח וכו

184. 111
    רגע... אז אם כך- אפשר להחליף מקום עם האיראנים ?

שיבואו הם לכאן, ולא יצטרכו לשנע רחוק את הטילים עבור הפלסטינים. אנחנו כבר נסתדר ליד בארות הנפט שלהם...

185. 110
    גבולות התודעה היהודית בעידני הציונות!

יאללה: מברוק עליכם

186. 109
    הגדרה של עם מהמילון

עם ניתן להגדרה כקבוצה חברתית בעלת מספר מאפיינים משותפים, כגון מוצא אתני, שפה, דת, תרבות, היסטוריה, מנהגים או אזור גאוגרפי. עכשיו שכל אחד ישאל עצמו האם יש ׳עם יהודי׳.

187. 108
    הכתב לא קרא את המחקר, ואם קרא, לא הבינו לעומקו

מחקר מעניין, פורסם בכתב עת מדעי בינוני, נתון לויכוח כמו מחקרים רבים אחרים בגנטיקה של אוכלוסיות, אבל למרבה הצער מי שהפך אותו לכתבה עתונאית לא קרא אותו ואם קרא פשוט לא הבין את דקויותיו. המחקר הזה כלל לא שולל את מוצא היהדות האירופאית מגלות יהודה אלא רק מנסה להשוות בין מודלים השונים זה מזה בתרומת אוכלוסיות מקור ליהדות זו. יש על כך ויכוחים מעמיקים בספרות ומחבר המחקר מכיר בהם (אם כי מצטט גם כמה מקורות לא מקצועיים, כמו קסטלר או זנד). דוגמא נוספת לשטחיות עתונאית.

1. כנראה אתה לא קראת או שאתה רק מנסה להטעות - החוקר מאשש את התאוריה של מוצא כזרי של יהודי אירופה (המונח אשכנזי אינו מדויק מאחר והוא הכינוי ליהודי הריינלנד, לא למז' אירופה).
  188. 107
    מוצאם של יהודי אירופה

מוצא האבות הוא משבטים חוריים, מאיזור העיר אורקש (היא אור כשדים האמיתית ולא העיר אור בדרום עיראק) ליד העיר חרן. גם גולי ישראל ישבו באיזור נהר חבור (הוא נהר כבר בספר יחזקאל שמשקף הרסב מאטד השפעות של בתרבות האירנית). תושבי יהודה התערבבו עם העמים השמים באיזור ולכן מרכיב מקורי זה הלך לאיבוד. כך שדווקא יהודי אירופה הם הצאצאים הישירים . זה לא נותן להם שום זכות מיוחדת עקב כך.

189. 106
    יהודים מקבוצות שונות אינם חולקים מוצא גנטי משותף. מסקנה: אין עם יהודי.

זה כמו להגיד: אם מאפים שונים אינם חולקים מרכיבים משותפים אזי אין כזה דבר "מאפה".
    חוץ מזה, מה הקשר בין ממצאים גנטיים לבין הגדרה עצמית של קבוצת אנשים החולקים הסטוריה משותפת, מנהגים משותפים וגורל דומה?
    יש כזה דבר עם רוסי (בליל של ויקינגים, סלאבים, מונגולים)?
    עם אנגלי (ויקינגים, גרמאנים, רומאים, גאלים)?
    עם ערבי? הודי?

190. 105
    איפה מוציאים דרכון כוזרי?
  191. 104
    לכל יהודי אירופה יש דם אדומי כמו דם יהודי. האדומים התגיירו רק לפני 2100 שנה!

לפני כ2100 שנה היה הגיור בכוח היחיד בהיסטוריה היהודית. אלכסנדר ינאי הכריח את כל האדומים להתגייר. כל היהודים שחיו בארץ ישראל היו חצי אדומים. רק יהודי בבל שאבי נמנה עליהם - אין להם דם אדומי. כל השאר חצי אדומים. האם זה משנה משהו בזכותם ההיסטורית על הארץ? האם זה מקנה לנו זכויות היסטוריות באדום? למה זנד האטני ציוני לא עוסק בהם? למה מנסים להסיק מכך מסקנות?

אני דווקא הסקתי מסקנות בשיעורי תנ"ך. המורה החרדי ימני שלי בתיכון השתלח באדומים ואני הזהרתי אותו שהוא מדבר על אבותינו (לפחות אבותיו - הוא אשכנזי). אומנם אבות ביולוגים ולא רוחניים - אבל בכל זאת אבות. זה היה הויכוח היחיד שלנו בו הודה שאני צודק.

1. כל הכבוד לאלכסנדר ינאי LOL, מי יודע איפה הינו היום בלעדיו.
    2. האדומים אינם קשורים לעמים האירופאים סלאבים או מערביים
  192. 103
    מחקר מעניין. מסקנות מטומטמות! יש אמת היסטורית ואמת ארכאולוגית. אז יהודי אירופה עורגים לירושלים רק 1300 שנה.

מחקר מאד מעניין. כמו מחקרים דומים שמצאו קשר גנטי בין הפלסטינים בארץ לבין היהודים. אבל המסקנות שמעלה החוקר מטומטמות ומשוללות כל יסוד. כבר אחד העם קבע במאמרו "משה" את ההבדל בין אמת ארכאולוגית לאמת היסטורית. לא חשוב מה עש המשה האדם. האם פגש את אלוהים או קרע את ים סוף והאם בכלל היה קיים. מה שחשוב היא המורשת שלאורה הולכים המאמינים כבר 3000 שנים. ואם יוכח מעבר לכל ספק שחלק גדול מהמאמינים הצטרף לאמונה רק לפני 1300 שנה ולא כמו האדומים שהצטרפו לפני 2000 שנה. מה זה משנה?
    ראו מה קורה אצל המוסלמים. ירושלים או אל קודס לא מוזכרת בקוראן. היא קדושה למוסלמים רק מתחילת המאה ה8 (זמן הכוזרים) כששליטי דמשק בנו את המסגדים על הר הבית כי מכה ומדינה לא היו בשליטתם. האם זה משנה שהמוסלמים מקדשים את ירושלים 1300 שנים במקום 1350 שנים? זה מקטין בקמצוץ את חשיבות ירושלים למוסלמים?

1. Jerusalem is important to the Muslim only since 80 years ago - go and study history and don't show your ignorance

.

193. 102
    מה הפלא? הרי ידוע לכל היסטוריון אובייקטיבי ולכל סוציולוג שאין קשר אתני בין יהודי העולם והקשר הוא דתי בלבד. מי שלא יודע מציע לו לקרוא את ספרו של פרופ' משה זנד " איך הומצא העם היהודי" בשפה העברית מתורגם מהשפה הצרפתית
    1. שלמה זנד הוא במקרה הטוב סופר כושל ובוודאי לא איש מחקר
  194. 101
    אגדת הכוזרי נובעת מספרו של יהודה הלוי אבל בגנזך קהיר נמצא מכתב בכתב ידו

שבו ענה על שאלה על אמיתות הסיפור של התגיירות העם הכוזרי ,שמדובר בהמצאה ספרותית לצורך ההידיינות הפילוסופית. אז למה ולמי להאמין ?

1. נכון

ומי שחושב שאדם שגר בספרד ולא היה בחיים שלו בצד השני של היבשת יכול להיות מקור אמין ומהימן של ההיסטוריה בכוזר הוא ליצן. המקסימום שיהודה הלוי היה יכול לעשות זה לשמוע סיפורים מאחרים אודות המקום.

2. אסור על עמי אירופה, שנחשבו לעמלקים ומצורעים להתגייר
  195. 100
    תקראו את הספר " השבט השלשה עשר"
  196. 99
    יש לי בשבילך תוצאת מחקר עוד יותר מדהימה- כל היהודים מוצאם מעיראק....איך זה, חוקר חכם?
  197. 98
    מה חדש?

זה היה ברור גם בלי מחקרים גנטיים, מספיק לדעת איסטוריה

198. 97
    אין עם יהודי אחר ציבור נדלניסטים שמחזיקים בברית הישנה כקושאן. לא פלא שהנדלניסט הארצישראלי החדש בן למתווך דירות.
  199. 96
    למה זה חשוב?

מישהו טוען שלאיטלקים (שלא היו מוגדרים כעם עד אמצע המאה ה19, לאמריקאים, לארגנטינאים, וכו' יש גנים משותפים? רק נאצים -- נאצים גרמנים או נאצים יהודים, כדוגמת בן גביר ושותפיו -- מתייחסים ברצינות לתיאוריות גזע כאלו. "עם" הוא מושג תודעתי ותרבותי, לא גזעי.

1. לשיטתך, אוהדי מכבי חיפה הם עם
  200. 95
    מעניין איזה חלב ינק החוקר בבית.
  201. 94
    הישראלים של היום הם בעצם איראנים. האיראנים של היום הם הם העברים שהוגלו מארץ ישראל.
  202. 93
    עםישרואל חי במיתוס הלאומי של "אתה בחרתנו" "זו ארץ אבותינו" ובסך הכל "עם" המאוחד עלידי תרבות גזלנות וספסרות נדלן
    1. הנה דוגמה לכוזרי בהכחשה
  203. 92
    איגרת הרמב"ם לר' עובדיה הגר - "אין שום הפרש כלל בינינו ובינך לכל דבר... לפיכך כל מי שיתגייר עד סוף כל הדורות וכל המייחד שמו של הקב"ה כמו שכתוב בתורה – תלמידיו של אברהם אבינו ובני ביתו הן ... נמצא אברהם אבינו אב לזרעו הכשרים ההולכים בדרכיו ואב לתלמידיו והם כל גר שיתגייר...ואל יהא יחוסך קל בעיניך; אם אנו מתייחסים לאברהם, יצחק ויעקב, אתה מתייחס למי שאמר והיה העולם."
  204. 91
    מסתברא.הלכידות התנ"כית,ההיסטויוגרפית והפילוגנטית מתלכדות בסיכומו של יום.עוד מאה דורותיגלו את לוסי 2.אם האנשות.בעלה לוס יהיה אב הקדמון.בעל את כל הנשים.שניהם כושים.שחורים.סודנים.המוטציה הגנומית גדולה על החוקר את המופע שאינו אומר דבר ולא חצי דבר על הדבר,על המהות.ישמעאל בן בכור יחיד ואהוב על אברם.אחינו הגולה המוקצה.שרי גברה על הגר אך זה לא שינה את מהלך הדי אן איי.היא חזרה כ קטורה וילדה לאברם אבי כולם ,את מדיין.משה הגואל נשא לאישה את ציפורה המדיינית בת יתרו כהן מדין.אז מיהו יודי?מדיין?ישמעאל?האם בגין שרי התגרנית יצחק בן אבי האומה?מים רבים יזרמו באוקיינוסים המתייבשים עד אשר הסיפור השליט יקבע הילך חוקי וגם זאת עד לגלגול הציביליזציות הבאות.די לסחפורים.לא יודי ולא ארי ולא שחור.עם אחד אנושות אחת גזע אחד וואירנטים מוטציוניים גיאופיזיים ובעיקר גיאו פוליטיים.הנסיבות שחברו יחד במהלך תולדות האבולוציה האנושית הידועה היו פרי גורל גיאוגרפיה ומתת טבע זמנית שהשליטו אמפריה צבע ו"גזע"מוטציוני זה או אחר על פני האחרים.בדיוק סיפור הדינוזאורים.בטרם ניכחד כולנו באיבת שווא ובשפך דמים אינסופי מאז גירוש גן עדן מוטב כי הבינה האנושית תחבור להתעלות על היצר האגואיסטי ותאחד כוחות לקיום חוצה גבולות בכל האספקטים של המין האנושי.רווחה אושר עושר נכונו למין לורק השכיל לשלב כלים וידיים ותאים אפורים במאמץ לשפר את מיצב הרוב ולפיכך בהכרח את מיצב הפרט.
  205. 90
    קשקוש מקושקש שראוי להתפרסם בצהובון במוזרויות מהעולם

יש רציפות הסטורית של כתבים ועדויות של עמים ולשונות על קיום העם היהודי בארץ ישראל. מדהים לראות לאלו מחוזות ביזאריים מביא הרצון הפופוליסטי באקדמיה לחדש בכל מחיר. ומי כזנד הקשקשן אכן ראוי להגיב לכתבה.

206. 89
    קשקוש מקושקש שראוי להתפרסם בצהובון במוזרויות מהעולם

207. 88
    אז האשכנזים הם לא צאצאים של אברהם אבינו? שהיה עירקי

לכן כולם ימנים קיצוניים שרוצים לחסל את הפלסטינים?? כי הם מקנאים בגנום של הפלסטינים?

208. 87
    "בין יהודי איראן, הקווקז, אזרבייג'אן וגיאורגיה" אני הייתי בטוח שאזרבייג'אן וגיאורגיה ממוקמות בחבל הארץ המתקרא קווקז,
    1. הסבר

בעיני הרוסים הקווקזים הם העמים המוסלמים דוברי השפות הקווקזיות היושבים במורדות הצפוניים של רכס הקווקז (צ'רקסים, צ'צ'נים קברדינים אינגושטים אבחזים...).

הגרוזינים הארמנים והאזרים הם מבחינתם עמים טראנס קווקזים.

האזרים בכלל דוברים שפה טורקית - כלומר מוצאם מערבות אסיה.
      הארמנים דוברים שפה הינדו אירופית - ששונה לחלוטין מהשפות הקווקזיות.

2. הסבר נוסף.

למיטב ידיעתי האזרים הם צאצאי האלבנים (לא האלבנים של אלבניה המודרנית כי אם אלבניה הקווקזית). בדיוק כמו שהתורכים של תורכיה הנם תורכים רק בשפתם. תראה תורכי בתורכיה ותראה בני עמים תורכיים כגון תורכמנים וקזחים. ההבדל ניכר. האזרים והתורכים של תורכיה אלו האוכלוסיות הקדומות שהמירו את דתם ואת לשונם. כך אגב קרה להרבה עמים שנכבשו וקבלו את שפת הכובשים. לפעמים זה קורה אחרת. הבולגרים הסלבים נכבשו ע"י הבבולגרים של הדנובה וקבלו מהם רק את שמם. אלו הבולגרים שקבלו את שמת הנכבש ואת דתו. אגב, בולגרים = בלקארים (עם קווקזי תורכי)

209. 86
    זה מסביר את השמלאנות של האשכנזים

מול היהודי האמיתי והשורשי הגאה שלא מוותר ולוחם לאורך ההסטוריה מול ההסננות של המגיירים שיש להם גן של התרפסות והפניית הלחי השניה לאוייב .
    סוף סוף הבנו מה גן דפוק יכול לחולל בתוך העם היהודי האמיתי !!@

1. נכון. ויותר מזה: זה מסביר את העובדה שרק אשכנזים תומכים בזרים ובמסתננים, ובעיקר בילדי הזרים, ולא אכפת לאשכנזים שמדינת היהודים תחרב בהגירת זרים.
    2. אה, וזה גם מסביר את "הגניוס היהודי"?

כי יש המון חתני פרס נובל מזרחיים נכון?

210. 85
    כנראה חסר כל בסיס עובדתי - אין שום סיבה בעולם לעשרות או מאות אלפי אנשים להתגייר בתקופות מאוחרות יחסית

כשהיהדות היא דת נרדפת כבר מאות שנים מוקדם יותר.

1. אכן. הראיות דלות: מעט מאד ממצאים חומריים

לנוכחות יהודית כלשהי באיזור (לדוגמה - מצבות, מקוואות). מעט מאד תיעוד במסמכים מהתקופה - לדוגמה, שאלות ותשובות רבניות. האם היהודים החדשים הללו לא התייעצו עם רבנים ברחבי העולם היהודי? יש לא מעט מכתבי שו"ת שהשתמרו המתעדים קשרים בין קהילות במזרח התיכון ובאירופה - לא בארץ הכוזרים.

211. 84
    אז בתכלס אני והשוורצע חייעס זה לא אותו עם ? אוווווווווווו, תודה. מישהו יכול בבקשה לשים אותם על איזה מרבד קסמים ולקחת אותם בחזרה למרוקו ?

אולי ככה נוכל להקים פה,סופסוף, מדינה מתורבת, מיט קליינע קולטורה ושקט בין 2 ל 4, ובלי גרעיני אבטיח קלויים וכל היריקות והנפיחות בפרהסיה, והבאבות והאמונות הטפלות, ובעיקר הנחלשות - אוווו כן - הנחשלות.

1. לידיעתך "מרבד קסמים איירליין" פעלה בקו ת"א-תימן בלבד.
    2. אורי היקר. אל תמהר לקפוץ על העגלה. אם אתה מאמץ את המסקנה הרי שאתה לא שייך לכאן. מה לך ולסיפור מצדה? מה לך ולמכבים? מה לך ולמשה? מה לך ולרמב"ם? מה לך ולדוד המלך? מה לך ולבר כוכבא? מה לך ולירושלים? מה לך ולישראל? אם התיאוריה נכונה הרי שמדובר בהיסטוריה ומקורות שאינם שלך? עדיף בהרבה להאחז במחקרים המוכיחים קשר גנטי בין כל יהודי העולם גם אלה ממרוקו. זה עדיף בעיקר בשבילך...
    3. אורי'לה ממוש, יש לא מעט יוצאי מדינות מזרח אירופה מכל העליות שהתנהגותם תואמת במאה אחוז את מה שתיארת.
    4. תעלה אתה למרבד קסמים בחזרה לפולין

אתה לא יהודי...תשאיר את ישראל ליהודים...זה אתם שצריך לחזור לאירופה.... לך לא יהיו גרעיני אבטיח ואמונות טפלות ולנו יהיה שקט מהרמאים והמושחתים ונפסיק להיות הפרה החולבת שלכם... מה אתה אומר ?

212. 83
    אז בגלל זה אנחנו מסתדרים כל כך טוב עם האיראנים? ידוע שמריבות בין אחים הן הכי אכזריות...

מצד שני, לפי הלך המחשבה הזה, היינו אמורים להסתדר יותר טוב עם הפלסטינאים כי הם לא אחים שלנו.

213. 82
    הכל מצוץ מהאצבע של החוקר, עבריים מקורם מה מזרח התיכון, יהודים הם פזורה של העבריים

אשר ספג גנים מכל העמים שחיו בסביבתם על אף כל הנסיונות הגיזניות ואתניות של הדת היהודית לשמור על התאור של עם נבחר.

214. 81
    אשכנזים הם לא יהודים, וואו ממש הפתעה...

בנוסףיהודי זו שייכות לשבט, לממלכה, ממלכת יהודה, זה ממש לא רק דת, אלא ממלכה שיש לה דת משלה, והיא כמובן חלק מהמכלול של כל שבטי ישראל בעם ישראל.
    כמובן ששבט יהודה על פי התנ"ך הוא הדומיננטי ביותר מבין 12 השבטים.

לא נורא, זה לא רע להיות חלק מעם ישראל גם אם שורשי האשכנזים לא נטועים בממלכת יהודה ההיסטורית.

215. 80
    מחקר דבילי.

איך אפשר לנתק מההיסטוריה?
    הרי עמים ברברים תמיד כבשו ואנסו.
    כך נוצר העירוב הגנטי.

עדיין, מישהו צריך להסביר איך זה שכבר יותר מאלפיים שנות טמטום יש קבוצות ענקיות בכל העולם שמאמינות בתורת משה.
    ואם הן מוכנות לסבול כל כך הרבה, כנראה שיש להן מכנה משותף.

נ.ב.
    הבא שיקרא לי כוזרי יקבל תגובה בסגנון כוזרי ברברי.

216. 79
    שיסביר אותו מלומד מדוע אנו דומים לשומרונים??
  217. 78
    בלי מחקר גנטי ובלי עמאיאת, ובעיין בלתי מזוינת

מעניין שכל כך הרבה כוחות ״מדעיים״ נוברים במדע ה-DNA לזהות את הגורמים ולהכחיד מחלות חשוכות מרפא אלא המאמצים מושקעים דווקא בלהוכיח כי היהודים דהיום אינם מי שהם מתיימרים להיות, אף כי לפי עניות דעתי לדבר אין ל נפקות מאיזה בחינה שהיא.אז נאמר שצאצאי האשכנזים כוזרים אז מה עם אבות אבותיהם של היהודים יוצאי ארצות ערב או התימנים למשל? מה שיותר ״מרגיז״ בדבר זה המריח מ-הכחשת״ יהדותו של עם ישראל כמו הכחשת השואה, שאף גרוש מחוק אחד אינו מושקע ״להוכחת״ מקור ״פלסטיניותם״ של ערביי ישראל. הדבר מתמיה שבעתיים יען כי הארץ הייתה שוממה וכמעט ריקה מתושביה לפני לא הרבה שנים, וקל להתחקות כיום, הייתי אומר באמצעים מאד פשוטים על ״עברם״ של הרבה פלסטינים (לפעמים מדובר בכפרים שלמים ומוגדרים) שאבות אבותיהם ״הובאו״ ארצה ע״י שליטי האיזור כפועלים וכוח אדם כגון אך לא רק אזרחים מצריים וסודאנים (אפילו שמות משפחותיהם, ואני נמנע בקפידה לציין איזה, מעידים על מוצאם, לא לדבר על תווי פנים וחהג דיכור (לחדי אוזן שערבית היא שפת אמם, כמוני) בעיקר באיזור המרכז, חוראנים حورانى שהובאו מדרום סוריה מאיזור שעלה לכותרות לאירונה ע״י הבריטים לבניין הנמל ובתי הזיקוק באיזור חיפה והתרכזו בכמה מכפרי הסביבה. זכורני שב-1947 איך שאבי היה שוכר חוראני כזה ל2-3 ״גרש״ ליום והיה משמש לו (היו תולים ל גבם סל נצרים המחוזק בחבל ובכרית על מצחם, מחזה בוודאי זכור למי שחי בתקופה ההיא). למותר לציין את ייס הזלזול וההתעמרות של סוחרי הירקות והבשר ״הערביים״ בכיכר ״ת׳מרה״, כיכר פריז דהיום, בעיר התחתית של חיפה, תחת מבטם הבוה של שוטרי המנדאט. עד היום בעיירות מסוימות נשים לכאורה ״בדואיות״ הן בבחינת ״טאבו״ לבני שבטים מיוחסים שאינם מתחתנים אתם בשל עברם ״הכושי״ המשתקף עד היום בקווי פנים אפריקאניות ברורות. אמור מעתה: מוצא פלסטיני טהור הוא דבר ברור מאליו לכל מי שיטען שהוא פלסטיני, אך יהודי? שני. מדענים, עלאק!

1. יוצאי מדינות ערב הם יהודים אותנטים

היו עוד מחקרים שהגיעו למסקנה שרבים מהאשכנזים כוזרים ושורשיהם אינם שייכים לעם ישראל המקורי, בטח לא לממלכת יהודה, יוצאי מדינות ערב בדיוק להיפך, השורשים שלהם יהודיים(שבט יהודה) אנשים שבאו צצדינות כמו עיראק, פרס, כורדיסטאן, תימן, מצרים וכו'.
      אבל זה לא כל כך משנה כיום.

2. למה להפריע לעם הארץ להתמוגג ממדע בדיוני?
    3. ידוע לכל שאין עם פלשתיני - רק כזה שהוקם ביחד עם מדינת ישראל כדי להלחם בה
  218. 77
    כשם שניתן למצוא גנים שמשותפים לעמים באיזור, כך גם מצאו גן ספציפי מאוד מהלבנט. המחקרים לא סותרים.

כמו כן גם מצאו שיתוף גנטי בין יהודים מרוקאים ליהודים רוסים, יותר חזק מרוסים למרוקאים.
    אני חושש שאלחייקין ירה חץ בעצמו. והוא בעצמו אותר שגנטיקה היא מדע לא הכי מדוייק- אז מה הוא קובע דברים?
    וסיכום הכתבה שלכאורה הוכחת גנטיקה פירושה חיזוק אנטישמיות- זו שטות- האנטישמים היום הם מהכיוון השמאלי- איסלאמי- שטוען שאין קשר בינינו לאדמה.

אני חושב שכותב הכתבה הוא עם מנטליות דומה בעצמו.

ערבוב גנטי הוא מבורך, ואכן יש גנטיקה משותפת רבה לעמי האיזור, שהם בעצמם עורבבו עם עשרת השבטים. כמו כן מצאו גם גנים ספציפיים ליהודים וקשר בין קהילות יהודיות שונות בין אירופה אפריקה ואסיה (למעט תימן* ).
    אז באמת קשה לי לראות היכן מחקרים של 40 שנה כשלו אם מצאו משהו משותף- אה הוא בטח טוען שהם לא התמקדו גם בשיתוף גנטי כללי עם עמי האיזור שאינם ערבים שבזה אלחייקין מתמקד-
    ובכן- המחקרים משלימים זה את זה.
    ולא סותרים כפי שהשמאל והאיסלאמיסטים היו רוצים.
    יואב

1. למה למעט תימן? דווקא נמצא קשר בן יהודי תימן לעירק וגרמניה

דווקא יהודי תימן מרוכזים למקור אחד שמי

219. 76
    בסך הכל מחקר אחד

שמוכיח אחרת ממה שעשרות מחקרים שנעשו לפניו
    לא צריך לקפוץ בכל פעם שיוצא מחקר שסותר דיעה או עובדה מסויימת
    שיצאו עוד מחקרים שיוכיחו את הטענה הזאת, אז תהיה סיבה להתייחס לזה באמת

220. 75
    סוף סוף אני מבין למה אין לי קשר עם המזרחיים
    1. אתה צוחק ?! הרגע הודיעו לך שאתה אירני !!!
  221. 74
    זהו אולי מסביר לי מספר דברים

למשל, למרות מוצאי האשכנזי (מכל הכיוונים), אני לא ממש נראית אשכנזיה-אירופאית. מבנה הפנים שלי אכן קווקזי משהו. גם צבע העיניים החום ככה כמעט שחור.
    מאד מתחבר לי ההסבר הזה, כי זו שאלה ששאלתי את עצמי במהלך חיי לא פעם.

1. אי שם במהלך ההיסטוריה אחת או יותר מהנשים בשושלת שלך נאנסה ע"י קוזאקים באחד הפוגרומים...או סתם נאנסו ע"י חייליו המונגולים של ג'ינגס חאן
    2. בכל מקום בגרמניה שנכבש ע"י הצבא האדום, שרבים מחייליו היו מהרפובליקות בקוקז נולדו 9 חודשים לאחר הכיבוש ילדים גרמנים עם מבנה פנים קווקזי ולא בגלל רוח הקודש...וגם אצלנו זה היה ככה לאורך הדורות.
    3. תקראי

שמעי, זה שאת כזו כהה אולי זה כי את צאצאית של יהודי מהמזרח התיכון? איך את בכלל מסיקה מסקנות מן המראה החיצוני שלך? אדם יכול להיות בלונדיני עם עיניים כחולות שרק 1% מהגנום שלו הוא לא שמי. איך זה? הכל בגופו הוא תוצאה של גנום שמי (הלב ומערכת הדם, הריאות, השרירים הכליות ועוד) ורק מרכיב שולי (אחד מיני הרבה) כגון צבע שיער ועיניים קובע לך את מוצאך? במקרה שלך הפוך אולי...

222. 73
    כל עם שייבדק גנטית- יימצא שמקורותיו מעורבים, במיוחד עם שפוזר בין יבשות שונות למשך אלפיים שנה. הבעיה היא בשימוש הנואל שעושה השמאל האנטי ישראלי בגנטיקה כדי להוכיח את טענתו המעוותת לפיה היהודים הם העם היחיד שאינו זכאי לארץ משלו וצריך לנשלו ממולדתו כדי להקים בה עוד מדינת טרור ערבית לצאצאי מהגרי העבודה הערבים שבאו לכאן עם הצבא הבריטי.
    1. זה לא השמאל אלא פרופ' זנד ושלוחיו.
    2. זנד - שייך לימין הערבי ולא לשמאל הציוני

שמאל - זה שלום ודו קיום. גם שמאל כלכלי זה דו קיום.
      ימין - זה מלחמות והכל שייך רק לי. גם כלכלי וגם מדיני.

223. 72
    לפני שמתחילים לקרוא מאמר זה יש לבדוק מי מימן אותו ולצורך מה

זה מזכיר לי את ההסטוריונים הפוסט מודרניים שכדי להצדיק את קיומם הלכו לקיצוניות ההפוכה מהמקובל כדי שמשהו אכן יתיחס אליהם.

1. כנראה עיתון הארץ
  224. 71
    תביאו דרכון אירופאי, אם המחקר הזה נכון
  225. 70
    "אלחייק" נשמע לי כמו ערבי יהודי נראה אותו עושה על זה מחקר !
    1. פלא שהא מרגיש מנותק מהעם היהודי?
    2. שולט

שנחשב באלפי השנים האחרונות מרכז ומזרח אירופאי
      מצד האבא התשובה שקיבלתי הלוגרופ E1b1b בדומה להיטלר.

3. J1c הוא גנום של יהודי תימן וחלק ביתא ישראל היהודים שלא גוירו
  226. 69
    לגבי הבורות של האיש בעל שם משפחה אלחייק

איזו בורות איומה. לא בכדי שמו של החוקר אלחייק. ולידיעתו – הכוזרים לא היו עם קווקזי, מקורם במונגוליה, הם גם נראו כמו המונגולים והקזחים והיוו אחד מהגלים הראשונים של התנועה הטורקית ממזרח ומרכז אסיה למערבה. הכוזרים לא התגיירו, אלה המשיכו להאמין בפולחן הטורקי הקדום של טנגרי (השמים). מי שהתגייר זה היה השליט וסביבתו הקרובה (הגיור גם לא הפריע להם להמשיך ולעבוד טנגרי, זו הייתה הכרזה הפוליטית והמדינית מאשר הרוחנית). הדת הדומיננטית בעיר הבירה איטיל אגב הייתה האסלאם.

אז כמובן נוח לבן אדם בעל שם משפחה אלחייק להכריז שאשכנזים הם הכוזרים ובכך כביכול להפחית את ערכם. אבל כל אחד הרי יודע מהי המציאות.

1. אל תתנפל על החוקר . הוא רק השליח . יש מאחוריו לא מעט אשכנזים שמאלנים שמתים שנעוף מפה !
    2. את כול המלחמות הכוזרים יזמו

אנחנו היהודים חיינו בשלום

3. האמת היא שלא יודעים הרבה על הכוזרים

סביר להניח שאם היתה קבוצה כ"כ גדולה שמתגיירת היו נשארות כנראה יותר עדויות. וזה גם היה עובר מדור לדור (הסיפורים על המוצא הכוזרי). זה לא היה נשכח כ"כ בקלות

4. ספר הכוזרי לא מספיק לך? ויש עדויות אפילו שהכוזרים היו עם פרימיטיבי
  227. 68
    הכוזרים היו עם תורכי נומדי. איראנים, ארמנים וכו' היו נתיניהם ולפי העדות לא התגיירו אלא רק האליטה התורכית
  228. 67
    היהדות דת ולא לאום נקודה וכל הדיבורים על מוצא יהודי דברי הבל

משה היה נביא שהיה איתו עם ישראל שהוא בעצם לא כל העם של ישראל כי הוא מחולק לשבטי ישראל שהם הצאצאים של אברהם(שהוא האב של שבטי ישראל ושבטי ישמעל) שנולד בעיראק. היהדות התחילה בנביא משה בספר התורה ואחר כך התפשטה ברחבי העולם כולו חלק גדול מהמאמנים בדת היהודית היו מעמים שונים ולכן סיכוי גדול שהכוזרים האלה הפכו להיות יהודים בזמן מסוים

229. 66
    המסקנה נחפזת- גנים של הכוזרים מעורבבים בגנים של אשכנזים. זה הכל. זה לא המוצא.
  230. 65
    כולנו שייילוק

כעת אנו מבינים מה המקור לאהבת הממון---המשותפת ליהודים פולנים פרסים וגרוזינים

231. 64
    כוזרי\רומאי\עברי\טטרי .............

לא מחקרים גנטים שונים ומשונים ולא השערות של כל מיני הסטוריונים כאלה ואחרים ,יכולים לשנות את העובדה של קיום העם היהודי לדורותיו ואת האתוס שלו. פרופסור שלמה זנד ראוי לקטדרה באוניברסיטת ביר זית.ו

232. 63
    רגע רגע - אבי ביטר צדק? :)
  233. 62
    גם הנאצים טענו שאבותיהם הם האירנים -יש לאשכנזום ונאצים קשר? מלבד זאת אצל פולנים מצאו גנים יהודים ,נורדים וקוזקים - פשוט נראה שבני אדם חולקים גנים משותפים

דרך אגב שאני לומדת פתלוגיה המחלות הגנטיות יש להם מופע מיוחד אצל קבוצת האשכנזום-תשאלו כל דוקטור בעולם . למה הם לא מופיעות אצל קבוצת המקור? דר נכבד

234. 61
    ״אלחייק״- שם שלערבי שהתגייר לפני 200 שנה

אז מה הפלא שהוא מנסה להוכיח שהוא לא לבד. נקודת ההנחה שלו במחקר היא ״מוצא ממקום אחר״, בניגוד להשפעות בעקבות חיים בגולה במשך 2000 שנה. פאתטי.

235. 60
    החוקר הוא ערבי יהודי

שמרוב שנאה לאשכנזים שהקימו מדינה, בעוד הערבים יהודים היו הורגים נשים על כבוד המשפחה, הלך למצוא דרכים שמישרים קו עם אנטישמים בעולם. "אלחייק" זה לא אשכנזי, זה ערבי. יש לתת לו את האפשרות להרוג נשים על "כבוד המשפחה" כי זו התרומה של היהודים הלא אשכנזים לעולם. מעדיף להיות גוי מאשר ערבי יהודי.

1. אל תיחסף , ואל תכליל לגבי כל המזרחיים ! זכור שהרמב"ם היה מזרחי והוא נחשב לגדול היהודים כמעט בכל הדורות ! קח בחשבון שיש לא מעט אשכנזים שמאלנים שעומדים מאחורי החוקר הזה !
    2. אתה כבר גוי ,עכשיו צריך למצוא ארץ.
    3. מה התרומה של הקוזקים

חחחחחח דם קוזקי

4. הרמב"ם נולד הכי מערבה שהיה אפשר באותו הזמן.

איך בדיוק "ספרד" הפכה ל"מזרח"?

5. נכון אבל הוא נולד לפני תקופת האנוסים לכן הוא ממוצא מזרחי בעל תרבות ערבית-יהודית
  236. 59
    הכל כשר כדי להתפרסם. במחקר הבא שלי אוכיח שהבריטים הם צאצאי שבטי הזולו. עובדה - 32% מהגנים שלהם הם זולואסים! תוכיחו שלא...
  237. 58
    ״אלחייק״- שם של ערבי שהתגייר לפני 200 שנה

238. 57
    ״אלחייק״- ערבי שהתגייר לפני 200 שנה

פלא שהוא מנסה להוכיח שהוא לא לבד? מחקר פאתטי

1. כנראה שזה מה שחסר לאלחייק בג'ונס הופקינס: לקבל תו תקן מטוקביקסט אומלל
  239. 56
    עכשיו מתברר

עכשיו שמתברר שאתה לא יהודי זה בכלל שולל את זכותך להילחם על הארץ הזאת. אז למה להפציץ שכונות ולהרוג אנשים?

240. 55
    זה מסביר הכל
  241. 54
    אז האשכנזים הם מזרחיים?
  242. 53
    כששני מחקרים סותרים את עצמם בצורה כל כך בוטה - אזי יש להועיח בצורה יותר מןבהקת ועל ידי גורם שלישי שהמחקר השני הוא בעל תוצאות אמיתיות ומובהקות. אחרת זו סתם רדיפת כותרות .
  243. 52
    האסייתים המגויירים האלה רודפים את היהודים באמצעות

המשטרה החשאית האשכנזית (שנקראת השב"כ)
    כבר 64 שנה במדינת היהודים..

מדהים איך שהכל הפוך כאן

244. 51
    לא מתוך זלזול , למי שמבין לעיתון שבו זה פורסם יש Impact factor: 4.618

אני מניח שאם זה היה כל כך פורץ דרך ובעל הוכחות חזקות זה לא היה מפורסם בעיתון חינמי
    כנראה זה היה העיתון היחיד שהסכים לפרסם

1. זה לא נושא שקל להכניס לעיתונים. עורכי העיתונים רוצים להגדיל את הIF על ידי ציטוטים מתוך המאמרים שפורסמו, וציטוטים בהארץ לא נחשבים
    2. What is so bad in 4..6?
    3. זה לא פורסם ממניעים ברורים, האנווגליסיטים מאירופה ועד ארה"ב תומכים בלבנים הכת המגוירת מהשטייטל
  245. 50
    שפל המדרגה של עיתון הארץ

1. ישראל לא קיימת בזכות היסטורית מלפני 2000 שנה אלא בזכות יהודים שהתיישבו כאן החל משנות ה80 של המאה ה19 כדי להקים כאן מדינה יהודית ובזכות 7.5 מיליון ישראלים החיים כעת בישראל.
    2. עיתון הארץ פירסם בעבר את המחקרים ההפוכים, שתמכו בטענה שלרוב היהודים יש גנים משותפים. התפרסם מחקר חדש, עם טענה הפוכה, והארץ מדווח עליו לקוראיו. על מה יצא הקצף?

מה שחבל הוא שהכתבה מציינת אך לא מסבירה את ההבדל בשיטות העבודה, והסקת המסקנות, ולכן קשה להבין עד כמה אמין המחקר החדש

3. אתה תמיד הורג את השליח?
  246. 49
    המלצה לאנשים חושבים

קראו את המאמר בקפידה.
    גשו למקורות מידע נוספים. בהם תמצאו שהתאוריה בדבר מוצאה הכוזרי של יהדות אשכנז בת עשרות שנים. הוגים אחדים נטו לאמץ תאוריה זו בתקווה (שכמובן התבדתה) שימחלו ליהודים הנוכחיים על רצח ישו. פלשטינים ואנטישמים גם הם אמצו לחיקם באהבה רבה תאוריה זו. אף על פי שלא מן הנמנע כי יש יהודים שדם כוזרי בעורקיהם, ההרחבה בדבר המוצא המשותף היא מופרזת ובאה לשרת את חובבי ציון בדמות שלמה זנד.

247. 48

1. זנד הוא היסטוריון כמו שאלחייק הוא מדען

זנד לא מבסס את קביעותיו הנחרצות תמיד על דבר מלבד דעתו האישית. היכן העדויות, היכן החפירות, היכן העובדות, היכן המדע.
      כך שבפועל יש רודף פרסום אחד שהשתדך לרודף פרסום אחר.

248. 47
    נראה כאילו אותו ״גנטיקאי צעיר״ (שם קוד לחסר מוניטין וניסיון) כיוון את המטרה אל החץ ולא את החץ למטרה
  249. 46
    מופרך. היהודים היו שם (בממלכת פרס הגדולה) עוד לפני שהכוזרים כבשו אותה. הם נעשו "כוזרים", בתור תושבי האימפריה הכוזרים, ואין להם שום קשר גנטי לכוזרים.
  250. 45
    אבי ביטר אמר את זה קודם :)
  251. 44
    יהודי אירופה צאצאי הכוזרים

זה מזכיר לי את הספור על חוקר שאילף זבוב. כשאמר לו לקפוץ הזבוב קפץ. תלש לו זוג רגלים ואמר: קפוץ. והזבוב קפץ. וכך עד שלט נותרו רגלים לזבוב וכשהחוקר אמר לו קפוץ לא קפץ. מסקנת המחקר: כשתולשים לזבוב את כל רגליו הוא נעשה חרש.

252. 43
    עוד ילד עם אייפון שחושב שהוא צ'רלס דרווין
  253. 42
    ואולי פשוט מקור הכוזרים ומקור היהודים האירופים הוא אותו מקור? איך יודעים מה קדם למה?

מהיכן הגיעו הכוזרים? אולי היה להם אב קדום משותף ליהודים האירופים?
    הכל פה השערות על השערות על השערות....

254. 41
    כולנו התערבנו בגויים בין באונס ובין ברצון .והראייה שחזרו לכאן ערבים פולנים רוסים תימנים אמריקנים וכו
  255. 40
    משפחתי עם שושלת של 1429 שנה בירושלים

איך מסתדר המחקר הזה עם שושלת משפחתי המעודכנת כבר 1429 שנים?.

256. 39
    "הרושם שלי היה שהתוצאות שלהם נכתבו לפני שהתחיל במחקר: קודם יורים את החץ ואחר כך מסמנים מסביבו עיגול"

את הציטוט הנ"ל אפשר להחיל על תחומים רבים; כמו מיתוס הכולסטרול.
    לא פלא שהחוקר מישיבה יוניברסיטי, דוחה את המאמר על מקור היהודים. כאיש מאמין באל עליון זה מערער את כל אמונתו.

בכל מקרה, גם אני שאיני מגדיר את עצמי כאיש מאמין, אתאכזב אם יתברר שהמחקר של חייק בלתי ניתן להפרכה.

257. 38
    זה לא משהו חדש זה היה ידוע כבר הרבה זמן ...
  258. 37
    אברהם אבינו בא מאזור צפון טורקיה .עם ישראל אוגלה לפרס.כול זה לא לכנס לנתונים של החוקר.
    1. אברהם אבינו הגיע מדרום עירק אדיוט מאור כשדים
    2. ל 37

הוגלה ולא אוגלה

3. אברהם מאורפה ומחרן שתיהן בדרום תורכיה.
    4. אישור לאור שבצפון.

אמת. הזיהוי של אורפה עם אור שבצפון יותר סביר.
      א. הכשדים דוברי ארמית היגרו לאיזור אור כשדים (הדרומית) הרבה אחרי אברהם.
      ב. כתוב במקרא שאברהם יצא פעמיים ממולדתו... מאור כשדים (הצפונית) ומחרן. שהן סמוכות זו לזו, כלומר אותה מולדת.
      ג. בני אורפה של היום משמרים מסורת קדומה על כך שזו עיר בה התגורר אברהם.
      יש מחקר גנטי המצביע על קרבה לכורדים באיזור. מי יודע. בכל מקרה, אנחנו מעורבים, ובכל מקרה זה לא משנה כלום.

5. כמה שטויות, אור כוונתה לעיר במסופוטומית עתיקה לא קשור בכלל לטורקים החיתים הקדומים שאינם שמיים ודוברים שפה אחרת
    6. לפחות לפי התורה, אברהם ברח צפונה, מאור כשדים לחרן, מאביו, אז אתה טועה
    7. לדניאל אברהם מקורו בדרום עירק, הוא ברח צפונה לחרן מאביו, גבול סוריה טורקיה כיום
  259. 36
    ונניח שהממצא הוא שאין שום קשר גנטי בין יהודים מזרחים לאשכנזים - מדוע המסקנה היא "אין עם יהודי"? עם אינו גזע ואינו מחייב מוצא אתני משותף אלא זהות לאומית. מרבית היהודים בעולם חולקים זהות לאומית משותפת, וגם אם לא מרבית - יש קבוצת אנשים גדולה בישראל שרואים עצמם כחלק מהעם היהודי, ויש להם זכויות לאומיות כמו לכל עם אחר, בין אם הם כוזרים או מיקרונזים.
    1. ישנם היום מליוני(!) אפריקאים הטוענים כי הם יהודים. האם הם נכללים תחת הזהות הלאומית שלך?
    2. הבעיה מתחילה כשמישהו אומר: "אני חלק מקבוצת אנשים גדולה במזרח אירופה, או בניו יורק, ואני רואה את עצמי חלק מהעם היהודי, ויש לי זכויות לאומיות כמו לכל עם אחר, ולכן מגיע לי להגיע ממזרח אירופה, או מניו-יורק ולקחת את מה ששלך במזרח ירושלים או בדרום הר חברון - כי ככה אני מרגש ("חלק מהעם היהודי, מגיע לי כמו לכל אחד אחר" וכו' וכו' בלה בלה בלה) "
  260. 35
    בוא נראה מישהו עושה מחקר וקובע שמקורם של המיזרחים הוא מהערבים !
    1. הכי קרוב שיש ליהודי. בכל מקרה
    2. יש צורך במחקר?

זה נראה על פניו.
      בלי לפגוע ביהודים או במוסלמים או בנוצרים.

3. זה הגינוי !!! כי כתוב בתנ"ך שאברהם אבינו הוא אבא

של היהודים והישמאלים ,לא של הכוזרים ??? ,לא צריך מחקר.
      לכן היהודים הערבים והערבים המוסלמים הם בעלי במרום.

4. התימנים הם בידוע בדווים שהתגיירו וככה המרוקאים מברבריה באטלס שבמרוקו ואלג'יר
    5. תקראו את הספר של ג׳ואן פיטרס מאז ומקדם, ואז תבינו קצת על יהדות המזרח וצפון אפריקה.
    6. יהודי תימן אינם בעלי גנום דומה לבדואים, הם שמיים כמעט טהורים, הבדואים מעורבים מאפריקה וחלקם באירופה, למרות הבצע
  261. 34
    אבל אם הכוזרים התגיירו - הם לפחות נפגשו ביהודים, לא ...

אז גם לפי החוקר היו יהודים שגיירו את הכוזרים.

1. על פי הידוע הכוזרים גוירו כהלכה והיו כולם כאחד יהודים
  262. 33
    מבחינה הסטורית, התושבים שנשארו בארץ, "בין הים לנהר" היו כמה עממים, ביניהם יהודים. רובם התאסלמו כשהערבים כבשו את הארץ. לפלסטינים רבים יש מנהגים "יהודיים". היהודים ברחבי תבל, רובם כמובן מעורבים עם קבוצות אתניות שונות ולכן אפשר לראות את הגיוון במראה. מי שהכי דומים כנראה ליושבי הארץ הקדומים הם הפלסטינים. יהודים הם אנשים שדתם יהודית. ובקשר למהגרי העבודה הערביים. נכון, כמו שהיהודים היגרו ומהגרים ובזכות חוק זכות השיבה יש יותר בעלי דת יהודית וגם החילונים כמוני נקראים "יהודים" (לצערי...)
    1. הערבים כבשו את הארץ והגלו את היהודים, איזה מנהגים יהודיים יש לפלסינטים?? גם לנוצרים יש מנהגים יהודיים - כל הדתות שואבות מהיהודים. העם הפלסיטני זה עם שהגיע לכאן לא מזמן - אם היו לו הוכחות שהוא היה כאן קודם - כמונו - הוא היה מראה אותם.
    2. יצחק בן צבי הנשיא השני של מדינת ישראל מביא בספרו עמדה זו ומפרט את המנהגים היהודיים של הפלסטינים
    3. העם הפלשתיני הומצא במאה ה-20 כדי להילחם בציונות
    4. אז הם מוזמנים להתגייר בחזרה
  263. 32
    הטענה של "הגן הכוזרי" אינה חדשה והיא משמשת אנטישמים כבר עשרות שנים
    1. אנטישמים? אתה בודק בבוקר אם הקפה שלך אנטישמי?
  264. 31
    בעיית הבעיות של ההיסטוריו-גנטיקאים היא שהם אינם מסוגלים כלל לשקלל את מרכיב הזמן לממצאיהם. כלומר - אין להם מושג ירוק מה קדם למה, ואיזו התערבות השפיעה לפני האחרת...בשביל זה צריך היסטוריונים.
  265. 30
    ולצערנו יהיו מי שיקפצו על המחקר וידגישו שהיהודים/הישראלים החיים כיום אין להם שום קשר ליהודים מלפני 2000 שנה , אם כל הכבוד לגנטיקאי שיבדוק את הקשר בין מגורשי ספרד ליהודים יוצאי אירופה ויימצא את הקשר 20000
  266. 29
    משעשע , כולם טועים (עם עשרות מחקרים בעבר) רק אותו דוקטור צודק ? והארץ רץ לשים את זה בכותרת הראשית ? נו מי בעל האגנדה פה ?
  267. 28
    מסקנה מעניינת

שימו לב למסקנה - אין עם יהודי.
    אני בעד.

268. 27
    האם היתה קבוצת ביקורת?

הרי ייתכן שגם אם ניקח אירופאים שאינם יהודים נגלה אצלהם גנים משותפים עם בני הקווקז. אין פלא, חדירות של שבטים מהמזרח לאירופה היו דבר שבשגרה לאורך כל תקופת ימי הביניים. (אטילה ההוני למשל)

269. 26
    אני מניחה שאלחייק קרא את ספרו של זנד לפני שהתחיל את המחקר, ועשה הכל (!!) כדי לספק לו ביסוס "מדעי".
  270. 25
    ת'כלס, זה משנה למישהו? יש לנו כבני אדם פרטיים מספיק דברים להתעסק איתם
  271. 24
    אני בעצמי כוזרי אסלי

ואני לא מבין על מה המהומה.

272. 23
    "ההתמחות בגנטיקה יכולה ליצור בורות מדהימה בהיסטוריה"

בזאת אני נאלצת להסכים עם שלמה זנד, למרות שהוא דווקא בלע את הבדייה הכוזרית. התגיירות הכוזרים, מראשי חצר המלוכה ועד אחרון רועי הבקר באימפריה, היא אגדה שאין לה שום ביסוס היסטורי, למרות שהדברים ארעו אי שם בין המאה התשיעית למאה ה 12 לספירה, לא בעידן הפרהיסטורי, בתקופה בה הכנסיה תעדה כל מה שקורה באירופה. על פי התיאוריה הכוזרית הגיעו היהודים למרכז אירופה דרך טורקיה עם התפוררות ממלכת הכוזרים אך יהודים (אשכנזים) כבר חיו במרכז אירופה ובמזרחה (פולין לדוגמה) כבר במאות הראשונות לספירה, וראו עצמם כגולים מיהודה עוד לפני שהכוזרים עלו על במת ההיסטוריה. בשום תיעוד היסטורי לא מוזכרת נדידת יהודים ממזרח אירופה מערבה בתחילת האלף השני לספירה, התהליך דווקא הפוך, מאשכנז לפולין. ועוד נקודה: הכזרים לא היו קבוצה אתנית יחודית אלא אוסף נוודים בעלי מאפיינים גנטיים שונים, אירנים, סלבים ועוד, כיצד ניתן לקבוע שהיהודים האשכנזים הם צאצאי הכזרים? אילו כזרים, הסלבים או האירנים? בקיצור: השערה שלא ניתן להפריך אותה אינה תאוריה מדעית ומקומה בסל האשפה של הרעיונות חסרי השחר, גם אם חוזרים עליה שוב ושוב. ומה האמת? היהודים אינם קבוצה אתנית טהורה. אין היום קבוצות אתניות טהורות. היהודים החיים היום הם תערובת של כל בני אירופה והמזרח התיכון וה DNA שלהם מכילים גנים מכל הקבוצות האתניות דרכן עברו. אז מה?

1. אפשר לקבל הפנייה למקורות של הדברים שכתבת?

למשל על מספר היהודים במרכז אירופה ובמרכזה במאות הראשונות לספירה.
      רק לשם העניין.
      בשורה התחתונה גם לדעתי: אז מה?

2. לא עלה בדעתך שהיו לדוגמא עשרת אלפים יהודים שמוצאים מיהודה לעומת עשרות אלפים שמוצאם בכוזרים? האמת היא שכל נושא הגן היהודי הוא שקר אחד ענק, ולכן מדינת היהודים אינה רעיון בר קיימא כיוון שבסיסו שיקרי.
    3. בתור אחת שתמיד מגיבה באופן מדויק ומנומק, אנא הסבירי את כוונתך במשפט

"השערה שלא ניתן להפריך אותה אינה תאוריה מדעית". הפיזיקה מלאה בהשערות שכאלה - מניוטון ועד אינשטין

4. כמה שאת צודקת

כנראה שבאמת החוקר שכח שיהדות גרמניה ויהדות מרכז וצפון צרפת כבר היו באזור הזה בודאות מהמאה התשיעית ובכך צודקת "אורכידאה" ויש מספיק תעוד על זאת ממקורות לא יהודיים.
      התיאוריה על מוצא היהודים האשכנזיים מהכוזרים היא לא חדשה וכל כמה שנים מופיע נביא חדש עם התיאוריה הזאת וגם במאה ה 19 היו כבר אנשים שחשבו זאת לנכון, איך אומרים: אין חדש תחת השמש

5. קרל פופר טען שתאוריה המנוסחת כך שאי אפשר לתכנן ניסויים או תצפיות שיכולות להפריך אותה, היא תאוריה חסרת תקפות מדעית

ההיפותיזה שמעלה אלחייק אינה ניתנת לאישוש או להפרכה, בניגוד גמור לחוקי המכניקה של ניוטון ולתורת היחסות הפרטית וגם הכללית של איינשטיין שאוששו בניסויים ובתצפיות אין ספור. וזו תגובתי גם להכוזרי שלא אוהב את תגובתי. יהודים הגיעו לאירופה עם הכובשים הרומאים ויש לא מעט תיעוד על קורותיהם. למשל, בשנת 321 שלח הקיסר הרומי קונסטנטינוס אגרת לפרנסי העיר קלן על הריין ובה אישר בחירת יהודים למועצת העיר. ההנחה הרווחת לגבי התגיירות הכוזרים היא שמדובר באלפים ספורים שעברו ליהדות, חצר המלוכה ומקורבי השליטים, ויש להניח שגם הם התנצרו במהלך הדורות. מדובר אם כך באירוע מעניין אך שולי בקורות העולם, שלולא אזכורו בידי יהודה הלוי הספרדי כנראה שהיה נשכח.