מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מחקר: יהודי אירופה הם צאצאי הכוזרים

גנטיקאי ישראלי צעיר גילה את "המרכיב הכוזרי" בדנ"א של יהודי אירופה. אם הוא צודק, רבים מאבותיהם של הישראלים קרובים לאבות האיראנים

"בואו נדמיין קבוצה של עיוורים, שנתקלים בפיל בפעם הראשונה בחייהם. הם נוגעים בו, כדי להבין באיזו חיה מדובר. אבל כל אחד מהם מלטף חלק אחר בגופו של הפיל, כך שבסוף מתקבלים רשמים שונים למדי על החיה הזו". באמצעות המשל ההודי העתיק הזה מנסה הגנטיקאי ד"ר ערן אלחייק להדגים את אחת הסוגיות השנויות ביותר במחלוקת בהיסטוריה: מקורו של העם היהודי.

"חוקרים שונים מציעים כבר שנים הסברים על מוצא היהודים", אומר אלחייק, ומונה בזו אחר זו את התיאוריות שהועלו במשך למעלה ממאה השנים, בניסיון להסביר מנין הגענו לכאן. כמו במשל ההודי, גם מוצא היהודים מתואר באופנים מגוונים. אבל כל אחד מהתיאורים חלקי והם סותרים זה את זה.

"המחקר שלי הוא הראשון שמציע תיאוריה כוללת, שמסבירה את כל הממצאים הסותרים לכאורה", אומר החוקר הצעיר, בן 32, בשיחת טלפון מביתו במרילנד בארצות הברית. את המחקר הגנטי עשה בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה האמריקאית היוקרתית ג'ונס הופקינס בבולטימור. בשבוע שעבר פורסמו ממצאיו בכתב העת "גנום, ביולוגיה ואבולוציה", שיוצא לאור בהוצאה של אוניברסיטת אוקספורד. אחד הפרופסורים שבחנו את המאמר הגדיר אותו "המעמיק ביותר מכל המחקרים הקודמים שעסקו במוצא היהודי".

אלחייק לא מצטנע. בשיחה השבוע הוא מכנה את המחקר שלו "פורץ דרך" ומסביר שהצליח להעניק ביסוס מדעי לתיאוריה היסטורית ותיקה ושנויה במחלוקת. לפי תיאוריה זו, היהודים האירופים הם צאצאי הכוזרים - אימפריה שהורכבה מעמים שונים (איראנים, טורקים, סלאבים, קווקזים ועוד) ושלטה בימי הביניים על שטח עצום בין הים השחור לים הכספי. לפי התיאוריה, הכוזרים התגיירו במאה השמינית - וצאצאיהם הם היהודים "האירופים" שחיים היום בישראל ובחו"ל.

מיתוס הגלות

במשמעותו הרחבה, המחקר החדש מעניק חיזוק לקריאת התיגר של חלק מההיסטוריונים על הנרטיב היהודי והציוני המקובל. הנרטיב המקובל גורס שהיהודים בני ימינו הם צאצאי תושביה של ממלכת יהודה, שהוגלו ממנה ושבו אליה רק לאחר אלפי שנות גלות. המחקר החדש, לעומת זאת, תומך בתיאוריה שמקור היהודים בעמים שונים, שחיו במגוון אזורים של אגן הים התיכון והתגיירו בשלב זה או אחר בהיסטוריה. לפי תיאוריה זו, סיפור ההגליה מיהודה, הגלות של העם היהודי וכיסופיו למולדת אינו אלא מיתוס.

"המחקר שלי סותר 40 שנות מחקרים גנטיים, שכולם הניחו שהיהודים הם קבוצה מבודדת גנטית משאר עמי העולם", אומר אלחייק. מחקרו הסתמך על נתונים גנטיים מקיפים שהיו זמינים ממחקרים אחרים. בהעדר חומר גנטי שמקורו בכוזרים, אלחייק השתמש באוכלוסיות קרובות לכוזרים - גיאורגים, ארמנים וקווקזים, לדוגמה - כמקובל במחקרים גנטיים. "הם הגיחו מאותו מרק גנטי", הוא מסביר. לאחר שעשה מספר רב של אנליזות גנטיות בשיטות שונות, חלקן ייחודיות למחקר שלו, מצא אלחייק את מה שהוא מתאר כ"מרכיב הכוזרי" של יהודי אירופה.

לפי המחקר החדש, המרכיב הדומיננטי בקרב יהודי אירופה הוא המרכיב הכוזרי. בקרב קבוצת יהודי מרכז אירופה הוא מהווה 38% - גבוה מכל מרכיב אחר בגנום שלהם. בקרב יהודי מזרח אירופה הוא מהווה 30%. גם בגנום של יהודים אלה אין מרכיבים אחרים בשיעור גבוה מזה של המרכיב הכוזרי.

מאיזה מרכיבים נוספים עשוי הגנום של היהודים האירופים? "בעיקר ממוצא מערב אירופי - שמקורו באימפריה הרומית וממוצא מזרח תיכוני - קרוב לוודאי במסופוטמיה, אם כי ייתכן שאת חלקו ניתן לייחס ליהודי ישראל", מסביר אלחייק. לנתון האחרון יש חשיבות, כי הוא מחבר את יהודי אירופה בחזרה לישראל. עם זאת, החיבור הזה מתקיים באחוזים ספורים מהגנום בלבד. הנתון הזה לא חזק מספיק בכדי לקבוע שמוצאם של כל היהודים בממלכת יהודה.

לפי המחקר, יש רציפות גנטית בין יהודי איראן, הקווקז, אזרבייג'אן וגיאורגיה, ובין יהודי אירופה. במלים אחרות: ייתכן שהקבוצות האלה חולקות אבות משותפים - הלוא הם הכוזרים.

ומה בנוגע ליהודים אחרים, שמוצאם אינו מאירופה? לדברי אלחייק, בינם ליהודים האירופים אין קשר דם וגם אין קשרי משפחה בין הקבוצות. "קבוצות היהודים בעולם אינן חולקות מוצא גנטי משותף. מדובר בקבוצות הטרוגניות מאוד, שאינן קשורות זו לזו מחוץ לדת", הוא אומר. בשורה התחתונה, לדבריו, "הגנום של יהודי אירופה הוא פסיפס של עמים עתיקים. בחלקו הגדול הוא כוזרי".

מחקרים סותרים

חשוב לציין: מחקרים גנטיים קודמים, שעשו חוקרים אחרים, בהם פרופסורים בעלי שם מישראל ומהעולם, הציגו תוצאות אחרות. בקיץ האחרון, למשל, פורסם בהוצאת אוקספורד ספר בשם "אגדה: היסטוריה גנטית של העם היהודי", שניסה לסכם את המחקרים הגנטיים שהתייחסו לעניין ב-20 השנים האחרונות. המחבר, פרופ' הארי אוסטרר מישיבה יוניברסיטי בניו יורק, טוען כי לכל היהודים בעולם יש מוצא גנטי משותף ומאפיינים גנטיים דומים.

המקור המשותף ליהודים, לדברי פרופ' אוסטרר, אינו כוזרי, אלא מזרח תיכוני. מכאן, שהיהודים הם צאצאי תושבי האזור שחיו כאן לפני אלפי שנים, הוגלו ושבו לארץ. בניגוד לאלחייק, אוסטרר לא מצא כל עדות משמעותית לקשר בין היהודים לממלכת הכוזרים. יתרה מכך, מבחינה גנטית היהודים דומים יותר לטענתו לפלסטינים, לבדווים ולדרוזים מאשר לכוזרים. כך מבססים ממצאיו את הטענה שמקורם של היהודים במזרח התיכון.

יהודים מתפללים בבית כנסת בבודפשט
יהודים מתפללים בבית כנסת בבודפשט . צילום: רויטרס

אלחייק חולק עליו. לטענתו, מחקרים קודמים בעניין זה "אינם מבוססים, מכילים סתירות עצמיות ומגיעים למסקנות מגומגמות. הרושם שלי היה שהתוצאות שלהם נכתבו לפני שהתחיל במחקר: קודם יורים את החץ ואחר כך מסמנים מסביבו עיגול". בניגוד לחוקרים אחרים, אלחייק אינו מאמין בקיומו של גן יהודי ייחודי. "כולנו מעורבים. שום אוכלוסייה לא היתה מעולם בבידוד מוחלט", הוא אומר.

הוא שולל גם את הקביעה שבגנום של יהודים רבים יש מרכיב מזרח תיכוני משמעותי - שמעיד שמקורם באזורנו. "לרוב היהודים אין המרכיב הגנטי המזרח תיכוני בכמות שהיינו מצפים למצוא אם היו צאצאי היהודים העתיקים", אומר אלחייק.

כמו בכל סיפור יהודי טוב, גם במחקר הגנטי של ד"ר אלחייק יש אתנחתה קומית. "צחוק הגורל, אבל חלק מהכוזרים היו ממוצא איראני. אני משער שהאיראנים תרמו לא מעט לפסיפס היהודי", הוא אומר.

בשבוע האחרון פנה "הארץ" לשורת חוקרים מישראל ומהעולם, בהם היסטוריונים וגנטיקאים, וביקש את חוות דעתם על המאמר החדש. התשובות היו מפתיעות: ההיסטוריונים סירבו להגיב, בטענה שאינם מתמצאים בגנטיקה. הגנטיקאים לא שיתפו פעולה מסיבות אחרות. חלקם התעלמו, אחרים אמרו שאינם מתמצאים בתחום הספציפי של חקר אוכלוסיות או בחרו שלא להגיב מקוצר זמן.

שלא במפתיע, היחיד שהסכים לדבר בשמחה היה פרופ' שלמה זנד, מחברו של רב המכר "מתי ואיך הומצא העם היהודי", שיצא לאור בעברית ב-2008 (הוצאת רסלינג). בארון שבחדרו הקטן באוניברסיטת תל אביב מונחים על כמה מדפים התרגומים של ספרו, שהופיע ב-22 שפות.

לזנד יש ביקורת חריפה על גנטיקאים שמחפשים את הגן היהודי. "לבורים כמוני, גנטיקה נראתה תמיד אפופת הילה. מדע מדויק, שעוסק בממצאים כמותיים ואי אפשר להתווכח אתו", הוא אומר. כשהחל לקרוא מאמרים בתחום הבין, לדבריו, שטעה. "מצאתי גנטיקאים, יהודים, שהידע שלהם בהיסטוריה מסתיים בבחינת הבגרות. כמו הידע שלי בביולוגיה. הם למדו שיש עם יהודי אחד, ועל בסיס הנרטיב ההיסטורי הזה הם משחזרים את הממצאים המדעיים שלהם", הוא מאשים.

"החיפוש הכושל שלהם אחרי מוצא גנטי משותף, כדי לאפיין עם או לאום, הוא דבר מסוכן", הוא אומר, ומזכיר, אחרי הסתייגות, את הגרמנים, "שגם הם חיפשו רכיב משותף - בדם". האירוניה ההיסטורית, לדבריו, באה לביטוי בכך ש"בעבר, מי שהגדיר את היהודים כגזע הוקע כאנטישמי. היום אנטישמי הוא מי שלא מוכן לחשוב כך.

"חשבתי שרק בהיסטוריה ובספרות מעניקים פרשנות שונה לעובדות, אבל גיליתי שזה גם בגנטיקה. קל מאוד להבליט ממצאים מסוימים ולשים בשוליים דברים אחרים, ועדיין זה נחשב עבודה מדעית. בכלל, ההתמחות בגנטיקה יכולה ליצור בורות מדהימה בהיסטוריה", הוא אומר.

הוספת תגובה
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
הצג את כל התגובות פתוחות 01 Imagine אורגל
  • 12:31
  • 21.12.12

דמיינו לעצמנו שכולנו בני-אדם! וואלה כמה גאוני?! מה זה קשה הא...

•   סליחה, אבל אל עמניין ככ מה המוצא שלנו! מעניין איפה נוכל לחיות על פלנטה זו...  (לת) רגינה

•   זה קשה להיות בן אדם.  (לת) חובב
    • 14:22
    • 22.12.12

•   אחלה מחקר - ועוד הוכחה ל'גניוס' ה.. כוזרי!  (לת) אין עלינו הכוזרים, אלופים בהכל.
    • 15:45

•   מחר תבקש שנדמיין שכולנו בעלי חיים מאן דהוא
    • 16:33

ומחרתיים שכולנו אורגניזמים

•   הייתי מציע לעיתון המכובד לברר קצת על אלחייק לפני שמפרסמים משהו בשמו. בלי קשר לנושא עשיתם עצמכם ללעג ולקלס. מדובר בילד שמחפש צומי. אף חוקר רציני לא מוכן להגיב כשם שאינו מוכן להגיב ל"מחקר" של בעל בסטה בשוק  (לת) מכיר ויודע
    • 19:42

•   שולט אני איתך,Imagine
    • 21:28
    • 22.12.12

אנוכי, מזרחי מכל כיוון, ביצעתי לאחרונה בדיקה גנטית באמצעות חברה אמריקאית מובילה שגילתה לי, מצד אימא הלוגרופ J1c
    שנחשב באלפי השנים האחרונות מרכז ומזרח אירופאי
    מצד האבא התשובה שקיבלתי הלוגרופ E1b1b בדומה להיטלר...
    אנחנו נושאים מטען גנטי מגוון שנבנה ועוצב במשך אלפי שנים
    לצערי מרבית האוכלוסיה וכמובן ההנהגה לא מסוגלים ואינם מעוניינים להכיר בעובדות ממטרות פוליטיות גזעניות.
    הגנטיקה מאפשרת לצאת עם מסר אוניברסלי אנושי מרתק וחסר גבולות.

•   רוב המחקרים שנערכו בתחום הזה היו נגועים בניגוד עניינים ולכן התוצאות שלהם חשודות. המחקר הטוב ביותר שנערך עד כה היה של אבשלום זוסמן-דיסקין שקבע כי האשכנזים הם צאצאי גויים מדרום מרכז אירופה.  (לת) יוסי
    • 22:13

•   יסמין לוי היא יהודיה טורקיה ולא טורקיה דיגי אדם
    • 22:43

ולכן מקומה בישראל עם עופרה חזה
    ולא בטורקיה

•   זו תעמולה במסוה מחקר. נמצאו קשרים הדוקים ביותר ין הDNA של היהודים ברחבי העולם , לבין DNA של לוחמי מצדה למשל. כמו כן נמצא שקיים מוצא משותף לכוהנים . לפםנינו שוב לוחמה פסיכולוגית במסוה אקדמאי. סביר שאותם חוקרים "ימצאו" שהבוסנים המוסלמים שיושבים באזור קיסריה , המצרים בעזה ובכו' כולם בני העם הפלשתיני בן 4000 השנה !  (לת) ד"ר נאוה_ברוכה עמל
    • 09:54

•   ומה בדיוק מוצאם של יהודי תימן בלי שום קשר לגן יהודי חזן
    • 10:58

לא אותן מחלות לא אותו מבנה כרומוזומי

•   היהודים הם עם נבחר ולא גזע. מה שמייחד אותם הוא תורתם. גם יהודים חילונים קשורים לתורה וללאום היהודי בתפיסתם בלי קשר למה שלמה זנד יאמר וכמה כסף יקבל עבור הרצאותיו בפני האנטישמים.  (לת) לא שולל את הציונות- להיפך
    • 10:59
    • 23.12.12

•   ערן אלחייק הוא דר' לאבולוציה מולקולרית וגנטיקה של אוכלוסיות. חוקר את הגורמים למחלות מורכבות (כאלה שמעורבים בהם מספר גנים או מחלות שיש להם מרכיב סביבתי (אוטיזם, סכיזופרניה).  (לת) למה לזלזל כל כך? הבנאדם לא המציא דבר. הוא חקר
    • 12:42
    • 23.12.12

•   שטויות, איך אפשר להאמין למחקר שעשה אחד ששמו אלחייק. נו באמת.... אלחייק? איך אלחייק יכול להיות דר' לאבולוציה מולקולרית וגנטיקה של אוכלוסיות? לא יכול להיות!  (לת) מנפרד הירשמן
    • 12:47

•   לאאא נועה אשכנזיה
    • 23.12.12

אבל מה זה קשור לנושא בכלל?

•   נועה אאא

שם של איזה בלונדינית סוגדת לבודהה

•   אלחייק דווקא עושה רושם מצויין ויש לו פרסומים בעתונים המכובדים ביותר!  (לת) יוסי
    • 18:50
    • 23.12.12

•   המחקרים שהראו קשר גנטי בין עדות יהודאים הם כנראה לוחמה פסיכולוגית ועכשיו האמת מתחילה להתגלות...  (לת) יוסי
    • 18:55

•   התגובה המצטיינת של השנה l_h
    • 19:57

פשוטה וקולעת.
    די ללאומנות, לדתות ולכל השטויות שמסביב.

•   מנפרד הירשמן, אחלה ציניות. והשם שבחרת .......  (לת) מסעודה זליגמן-בובליל
    • 20:21
    • 23.12.12

•   אחרי נפילת ממלכת הכוזרים הכוזרים התערבבו בעיקר עם העמים הטורקיים שחיו בסביבתם (כמו למשל המדיארים, אבותיהם של ההונגרים) אך גם עם שאר עמי האזור כמו הארמנים, הגיאורגים, הכורדים, המונגולים המרכז אסייתים והרוסים. ביניהם לבין היהודים האשכנזים קשר קלוש ביותר.. אז שלא יעבדו עליכם.  (לת) בולאן מלך כזריה
    • 22:16
    • 23.12.12

•   אתה פשוט גזען טיפש ומתנשא זה מה שאתה עושה? שופט אחרים ע"פ מוצאם בושה... לא מתנשא
    • 00:24
    • 24.12.12

אתה כל כך מתנשא שזה מגעיל זה רק מראה על טיפשותך......
    לך תלמד להתנהג ואל תשפוט אחרים לפי מוצאם.

•   אתה גזען מתנשא זה פשוט בושה לשפוט אחרים ע"פ מוצאם כל אדם באשר הוא אדם
    • 00:39

אתה גזען מתנשא ששם את עצמו מעל כולם. הדעה שלך
    מבחילה ומגעילה והיא רק מעידה על טיפשותך.
    עדיף שתלמד להתנהג בצורה נאותה ואל תשפוט אחרים
    ע"פ מוצאם.
    "כל אדם באשר הוא אדם"

•   לאדם כמוך מתאים להיות מכל מוצא, איראני למשל, אבל גוי לא יהודי!!  (לת) חגית
    • 25.12.12

•   מוצא יהודי תימן הוא שמי כמעט טהור מבית 1, גם מול הבדואים =J1 בית לחי וכ"ט משמרות כהונה, עם שבט לוחם יהודי שהורדוס שלח ולא חזר  (לת) יהודי בית שני היו 90% מגוירים מדרום אירופה
    • 02:00
    • 09.01.13

•   לאף עדה אין קשר לאותן מחלות ואפילו מבנה כרומוזומי, ההוכחה כול אחד יכול לתרום דם רק לעדה שלו, אפילו מהצפונריקאים כמוך יש הבדל  (לת) מה קרה שנחתת רק על יהודי תימן, מקנאה?
    • 21:12
    • 12.02.13

•   לאף עדה אין אותו מבנה כרומוזומי ולא מחלות דומות, ההוכחה היא בתרומות הדם, אפילו מבין הצפונריקאים יש הבדלים ואחד לא יכול לתרום לשני דם  (לת) מה קרה נחתתה על יהודי תימן? גזען
    • 21:14
    • 12.02.13

•   לאף עדה אין אותו מבנה כרומוזומי ולא מחלות דומות, ההוכחה היא בתרומות הדם, אפילו מבין הצפונריקאים עצמם יש הבדלים ואחד לא יכול לתרום לשני  (לת) מה קרה נחתת על יהודי תימן, מוזר
    • 21:16
    • 12.02.13

•   לפסבדו ד"ר תפסיקי להמציא שטויות הגופות היחידות שהתגלו מבית ראשון הן בירושלים  (לת) וה-DNA שלהם בכלל שונה מהגנים היהודים של בית 2 שרובם דרום אירופאים, אם כבר הם מבית לחי שרק יהודי תימן וחלק מהבדואים מתאים עצמו לרצף המיוחד Q
    • 22:00
    • 28.04.13

•   מקורם מגברים יהודיים מבבל ונשים תימניות גויות שמיות...  (לת) ד
    • 18:36
    • 22.07.13

•   שמי זה שמי והמקור השמי הטהור שקושר את הערבים ליהודים נמצא בתימן לפני יותר מ-3500 שנה  (לת) 1/3 מכול העם התימני לפי מחקרים הוא כוהן ויהודי, כי המקור מצוי אצלהם והנשים של יהודי תימן מעולם לא היו גויות, כבר בעמק איב התגלה מקדש שהוא תעתיק של בית המקדש וקדום ממנו, מדובר ביהודים ראשוניים אותנטיים, הגן השמי 2/3 הערבי הוא בעל מוטציה שונה
    • 02:04
    • 06.08.13

•   מקור יהודי בבל הוא מתימן ולא להפך, הסיבה היא שהתפוצה הגנטית השמית שלהם מצמצמת בעירק ויש בה מרכיבים מונגוליים ודרום אירופאים או סלאבים  (לת) איפה שיש אחידות שמית עם מוטציות מצומצמות תחת מטריית הגנום השמי המקורי, זה המקור, השאר הוא תפוצה או התפשטות, המקור הגנטי לכול השמיים יושב בתימן מלפני 3500 שנה לפי כול החוקרים,
    • 02:08

02 אולי ה"כוזרים" הם צאצאי עשרת השבטים כוזרי בדם
  • 12:35
  • 21.12.12

שנטמעו בגלות ,בכלל אין דבר כזה עם אירופאי כולם בינם בליל של שבטים שהתישבו פה ושם והחליטו יותר מאוחר שהם שייכים לעם זה או אחר , זה לא מה שקובע את הזהות היהודית .

•   אבל עובדתית זה לא נכון מכיוון שידוע לנו הסיפור הכוזרי כמעט במלואו ראובן
    • 14:59
    • 22.12.12

גם עריהם נחרבו ולא ברור לחלוטין מה עלה בגורלם. מה גם שהמחקר פוסל זאת על בסיס גנטי מכיוון שמוצא הכוזרים מגיע ממגוון מקורות שפורטו בכתבה.

•   על פי איך שבן ארי וחבר מרעיו נראים ומתנהגים, עדיף להיות ממוצא כוזרי ולא מהמוצא שלו....  (לת) על גנטיקה וגזענות

•   אופסי....עלו עלינו חבר'ה!  (לת) אשכנזי
    • 16:10
    • 22.12.12

•   אז ככה: אין אף עדות היסטורית לקיומם של עשרת השבטים. אין אף עדות היסטורית לגיור הכוזרים מלבד שושלת המלוכה, ואין אף עדות היסטורית להגירה של כוזרים מכל דת שלא תהיה מהקווקז לאירופה. אולי
    • 16:29
    • 22.12.12

אבל יש הרבה מאד עדויות על תיאוריות לגבי העם היהודי. לפחות זה ברור לנו.

•   כוזרי אשכנזי, תלך כפרה על הצדיק הטהור מיכאל בן ארי. מה לנו ולכם? שימו לב, קוראים: מאז פרסום הכתבה מופעלת צנזורה הפוסלת דעות ש"לא מתאימות" לאנשי "הארץ".  (לת) בן דוד: הצנזורה במלוא עוצמתה
    • 16:37

•   מה חדש פה?, נתניהו אמר מזמן 'השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים'!  (לת) יון
    • 00:26
    • 24.12.12

03 היום אין כוזרים ואין עם כוזרי, אז מאיפה מצא החוקר גנים כוזריים להשוות אליהם, הלך לארמנים, גאורגים וקווקזים, אבל כל הגזע הלבן נחשב קווקזי. בנוסף איך יתכן שביהודי מרכז אירופה יש יותר גן כוזרי מיהודי מזרח אירופה שהרבה יותר קרובים לכוזריה ממרכז אירופה? כמו כן אין שום התיחסות לשכיחות ה"מוטיב הכוזרי" הנולד מחדש בשאר עמי אירופה שהיה יכול ללמד על מוצא ה"מוטיב הכוזרי" לאו
  • 12:41

מדברי החוקר "המבריק":
"האירוניה ההיסטורית, לדבריו, באה לביטוי בכך ש"בעבר, מי שהגדיר את היהודים כגזע הוקע כאנטישמי. היום אנטישמי הוא מי שלא מוכן לחשוב כך. "

מישהו צריך להסביר לחוקר "המבריק" שאנטישמיות לא התבטאה בהגדרת היהודים כגזע אלא כהגדרת היהודים כגזע נחות, המסוכן לאנושות. ולכן מה שהוא אומר, "ההתמחות בגנטיקה יכולה ליצור בורות מדהימה בהיסטוריה"," מתאר אותו עצמו במדויק.

•   זה לא החוקר, ההיסטוריון אמר את זה  (לת) אחד שקורא
    • 15:10

•   דמגוגיה לא תועיל קווקזי
    • 13:25
    • 22.12.12

היחיד שהוסיף "מבריק" לחוקר זה האדון לאו, רק במטרה להגחיך אותו. יש דרכים טובות יותר להציג את דעתך, כמו למשל להבין ש"קווקזי" משמש בעיקר באנגלית אמריקאית לציון אדם לבן, ואין למונח זה דבר עם הקווקזים האתניים. צא ולמד!

•   ההיסטוריון עוד יותר הזוי חוקר תיאטרון ניסויי
    • 13:39

הוא אפילו לא מכיר את ציר הזמן של ההיסטוריה היהודית. בדוק

•   כדאי לקרוא בעיון ולנסות להבין לפני שמגיבים, לאו.  (לת) הן
    • 13:58

•   תגובה חכמה, אלא שהציטוט של "החוקר", הוא של פרופ' שלמה זנד,  (לת) zeev
    • 14:05
    • 22.12.12

•   בשביל התגלית הזאת לא צריך מחקר גנטי תיאורטי. מספיק לקרוא את התנ"כ. עושה רושם שהמחקר מאשש את הסיפור על תיבת נוח שנחתה באררט. מהסיפור המקראי עצמו ברור הקשר בין היהודים לבין הקווקז, עוד לפני שמישהו מע על האנגלים . נו, באמת. איך אפשר לבוודד מחקר כזה מהידע הרב שיש לנו על קשרים בין עמים שמיים ואינדו-אירופאים במזרח הקדום (שומרים-בבלים)  (לת) אין עמים "טהורים".
    • 15:46
    • 22.12.12

•   צא ותלמד. קווקז באנגלית מתייחס לכלל הגזע הלבן ולא לקווקזים האתניים.  (לת) אורית
    • 16:19

•   Caucasian = קווקזי = הגזע הלבן  (לת) מיקס

•   וואו... איך זה מרגיש להביך את עצמך בפומבי?  (לת) דרור
    • 18:12

•   השומרים הם לא הודו-אירופים. אתה מתכוון אולי לחיתים.  (לת) ליברל
    • 22:22

•   תיקון טעות דניאל
    • 19:49

השומרים בלשונם לפחות לא שמים אלא הודו ארים

•   ביבון שכחת להשלים, ומעלים שאנחנו בכלל עם הבחירה ואתה בח'רטנו, ועם סגולה ועם וורודה וכו' וכו'  (לת) Yigal Cohen
    • 14:42

• 14:46
    • 26.12.12

•   השומרים הם עם פולש לא שמי שהגיע מצפון המזרח התיכון  (לת) כלומר מרכס הרים שאינו גובל בסוף של הרכס שמתחבר לעסי (הסורי אפריקאי), בימים הקדומים
    • 11:35
    • 27.12.12

•   השומרים פלשו למסופוטמיה ואור שכנה בדרומה, אברהם לא היה שומרי אלא אכדי שמי  (לת) ראו ערך תקופת עובייד, זו אימפריה שהוקמה בידי תושבי דרום ערב וזה היה מוצאו של אברהם
    • 20:46
    • 27.12.12

•   אברהם לא היה שומרי אלא בבלי שמי, תדייקו אור שכנה דרום מסופוטמיה  (לת) ראו ערך תקופת עובייד, מי שהקים את אור היו שבטים מדרום ערב והם אל שאיכלסו את המקום לראשונה לפני השומרים
    • 20:46
    • 27.12.12

•   השומרים פלשו למסופוטמיה לא הקימו אותה, אור הוקמה ע"י שבטים דרום ערבים ושכנה בדרום מסופוטמיה  (לת) ראו ערך תקופת עובייד במקום לזרוק שטויות לאויר
    • 20:47

04 מי אנחנו? דור
  • 12:42
  • 21.12.12

"...מאין אתה בא ולאן אתה הולך..."
"ספרי ספרי
האם מתוך הפרח יעלה הפרי
ספרי ספרי
איך מן הפרח בא הפרי "
מי שלא נהיה, האם נדע
" לכל איש יש שם
שנתן לו אלוהים
ונתנו לו אביו ואימו
לכל איש יש שם
שנתנו לו קומתו ואופן חיוכו ..."
ולכן להביט בעיינים טובות
בלב חם ולהושיט יד...
אמן

•   הפעם בלבול היוצרות במסקנות שייך למתיימרים להיות מדענים - היהדות, כמו שייכות לעם ע"י אזרוח, אינה עוברת רק בדם, אלא גם בגיור. אם יתברר שכל אזרחי אנגליה הם צאצאי מהגרים ואילו כל האנגלים המקוריים "נעלמו", זה אינו פוגע בזכות אזרחי אנגליה על ארצם ומדינתם - ובאותה המידה אינו פוגע בזכות בני העם היהודי על ארצם - וכיום מדינתם (ראו עוד בפנים) הצופה The Observer
    • 19:19
    • 22.12.12

בנוסף, אני מסכים עם רוב הביקורת (שאינה מתלהמת) על המחקר הזה - במיוחד עם חסרונו של הנתון על מציאות ה"גן הכוזרי" בין האירופים שאינם יהודים - חסרון כזה יכול לבטל לחלוטין את כל המחקר. (דוגמה: 90% מהבנות מצליחות במבחני מתימטיקה - מסקנה: לבנות יש כישרון במתימטיקה - אופס.. 87% מהבנים מצליחים במבחני מתימטיקה - הבנת את זה אלחייק?).
    כמובן שכולנו יודעים שהיהודים התערבבו עם שכניהם בכל אצותיהם - לא צריך להיות גנטיקאי בשביל זה - אבל רק אלה ששמרו על יהדותם זכאים להקרא יהודים ויש להם זכות על ארץ ישראל.

•   טוב חבר'ה, עלו עלינו. לאסוף את הפקלאות ולחזור לקווקז. רק תלמדו להגיד - אין עם גרוזיני  (לת) כוזרי דובר אידיש
    • 00:32
    • 23.12.12

•   מי שיעלעל במחקר יגלה ש: 1. הוא כתב אותו לבד(!!!) בלי שותפים, בלי מנחה. המילה פלסטין מוזכרת כחבל ארץ ממאות ראשונות לספירה. הוא עצמו גילה מרכיבים מזרח תיכוניים בגנים של היהודים.  (לת) מי שיחפש בגוגל יגלה שהד"ר ושלמה זנד חברים כבר כמה זמן. מענין איך רק זנד מוכן להיגב על המחקר הזה.
    • 14:56

•   ענק!!!!!!!!!!  (לת) חחח
    • 16:24

•   קרעת אותי מצחוק (: דניאל
    • 19:49

קרעת אותי מצחוק (:

•   כורדו ארייתי איננו מרכיב מזרח תיכוני, אלא הודו-אירני, מדבור בעמים שגובלים בזגרוס  (לת) ולא ברכס הסורי אפריקאי (מתחיל מעסיר) שהינו שייך למוצא השמי
    • 20:31

05 מימון של 'הקרן החדשה'?  (לת) בוהה ותוהה
  • 12:54

•   תמשיך, זה טוב. יש לך עוד כמה?  (לת) מיקי
    • 13:43

•   קונספירטור בשקל?  (לת) בובה וטובה
    • 22.12.12

•   בועה, תוהה ופועה. המימון הוא של הקשר הקומוניסטי הבין לאומי שממומן ע"י היהודים שהשתלטו על העולם, או אולי של אילי הנפט הערבים, או של שלדון אריסון. בקיצור, הפסק לבלבל את המוח.  (לת) אכלולי פעולי
    • 22.12.12

•   ואולי זה מימון של מי שרוצה לסלק מכאן את 'האשכנזים סמולנים'?  (לת) ישראלי אמיתי
    • 22.12.12

•   נכון אתה אומר.ואני בלי שום מחקר גיליתי שקרן גרמנית בראשות אוהד נאצים וTASS יש להם אינטרסים זהים.מדהים ,לא?  (לת) רונן
    • 22.12.12

•   של האיחוד האירופי, כנראה, שרוצים יותר פרסי נובל, וה"כוזרים" הללו מקבלים אותם במקומם, בארה"ב, בישראל ובכל מקום.  (לת) ע.
    • 14:53
    • 22.12.12

•   2015: אלי ישי: בעקבות הצלחת החלת המאגר הביומטרי, בשנתיים הקרובות נחייב את אזרחי ישראל במאגר גנטי. 2017: השר ישי מתנגד להריסת מתקני הכליאה בקציעות, העומדים ריקים מאז שהפסיקה הגירה להגיע לארץ. הנשיא נתניהו (עפ"י החוקה החדשה) תומך בהתנגדותו. 2018: פקחי יחידת עוז, שקמה מחדש, החלו לעצור ישראלים ברחוב ולחייבם בבדיקות גנטיות. סיעת ש"ס: מחוייבים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ולמנוע התבוללות. אזרחים סרבו ביומטרי!
    • 22.12.12

אזרחים סרבו ביומטרי - והצביעו שמאל עם ביצים (כי אין דבר כזה מרכז)

•   יש לי תיאוריית קונספירציה דווקא מהכיוון השני, חבר, שאמורה להוציא אותכם ממש גרוע...  (לת) דניאל
    • 19:52
    • 25.12.12

•   דווקא הנאצים טענו שהיהודים הינם שמים וטעו, מחקרים של בריטים וגרמנים בעלי תרבות  (לת) סיווגו את יהודי אירופה כיותר אירופאים מאשר כול הדרום איטלקים כולל חלק מהמרכז איטלקים
    • 04:45
    • 27.05.13

06 ע"פ "מחקר" שאני עשיתי מוצא הכוזרים בשורשם הם אירופאים כיום י. ב.
  • 14:18
  • 21.12.12

ע"פ "מחקר" שאני עשיתי = ניגלה לי כי מוצא הכוזרים שבשורשם כיום הם לרוב האירופאים (וחלק מאסיה הקטנה רבתי) כיום

ולהבדיל מהם הפרסים (איזור איראן כיום וחלק משכנותיה) נוסדו ובאו ככל הנראה מתירס שהיה בן נוסף ליפת מבני נח ושבהמשך כבשו את מדי ובכללם עם הזמן גם את הכוזרים באמור...

07 ברוך השם ואני לרגע חששתי שאנחנו קרובים גנטים לערבים, לבדוים ולפלסטינאים  (לת) יהודיה
  • 17:18

•   רק אם את אשכנזיה  (לת) כוזרית

•   חלילה, מעתה אמרי "זוהי מדינת העם הכוזרי"!  (לת) פלסטו-יהודאי

•   זה בסדר, הצלבנים ושאר הפורעים דאגו שנהייה קרובים  (לת) בת הרב
    • 13:42

•   לא את הרבה יותר טובה וחסודה וחכמה את מהגזע הטוב והטהור יעקב
    • 25.12.12

בכלל הגזע המוסלמי ירוד נחות וטיפש לא יצא ממנו שום דבר חכם תרבותי הוא כלום אפס.כשבנו ארצה מצאנו רק חול וחול.כשהתרבות הארופית שלנו עלתה כשיצרנו את הדמוקראטיה וממש כשהוכרנו כשמש העמים ידענו שלא היה כלום לפנינו אנחנו הבאנו את הקידמה לעולם בזכותינו העולם כל כך פורח ונעים....

•   ליהודיה בתנ״ך כתוב שאנחנו קרובים לערבים ולא לארייתים או לרוסים  (לת) יהודיה?ממש לא
    • 06:16
    • 03.01.13

08 ומכיוון שהוא לא מצא כוזרים אז הוא התיחס לארמנים, לגיאורגים, לאירנים וכו' גנטיקאי
  • 17:23
  • 21.12.12

ואני כשנתקעתי במחקר על גנטיקה של עכברים לקחתי חתול והסקתי את המסקנות הראויות לדעתי (מה אין קשר בין חתול לעכבר? א. לשניהם יש 4 רגלים. ב. לשניהם יש זנב. ג. יש סיכוי שחתול אוכל עכברים). עד היום האמנתי שגנטיקה זו מדע. מסתבר שטעיתי

•   תכלס יש בינהם 95% גנים זהים, אז עשית הנחה סבירה, בדיוק כמו החוקר דמיקולו  (לת) ג'ו

•   אתה גנטיקאי כמו שאני קוסמטיקאי  (לת) מדען
    • 16:07
    • 22.12.12

•   אז מה? בינינו ובין הקופים יש 99% התאמה גנטית. אם החוקר אלחייק היה מתאמץ - הוא היה מוכיח קשרא ישיר בינינו ובין הקופים עצמם. כמ שמורו ורבו זנד הוכיח שאין עם יהודי  (לת) פונס הזכרן
    • 16:47

09 רק לי זה נראה ברור מאליו? בוב
  • 19:18
  • 21.12.12

הרי אם יהודים אירופאים שונים במראה מיהודים תימנים ששונים במראה מיהודים מרוקאים, אז ברור שאיפשהו במהלך הדרך התערבבנו עם עמים אחרים או שאולי חלקינו הם צאצאי העמים האחרים הללו

•   נושא רגיש יואל
    • 14:20
    • 22.12.12

נורא חשוב ליהודים משום מה ה"גניוס היהודי" והתחושה שכולנו מאותו "עם" .כאילו שעם מוגדר רק לפני אוסף הגנים שלו ולא לפי ההיסטוריה והתרבות .

•   התערבבנו בטוח. אנחנו 50% לא יהודים. הויכוח הוא על ה 50% הנותרים א
    • 14:36
    • 22.12.12

הוא טוען כוזרים. אחרים טוענים יהודה.

•   הויכוח הוא לא על 50% אלא 40%, ה-60% הוא אירופאי ב-100%  (לת) וגם ה-40% לפי דעתי, הצפון איטלקים נחשבים לצפון אירופאיים דא"ג והדרומיים לפחות אירופאים מהאשכנזים, לפי מחקרים, שקבעו שהבסקים והאירים הם האוכלוסיות הכי אירופאיות הומוגניות
    • 11:40

10 מחקר יפה המחזק את צדיקת השמאל - פלסטין שייכת לעם הפלסטיני  (לת) היסטוריון
  • 22:07

•   שמוצאם בועיקר מסודן, מצריים, וסוריה "הסטוריון" עאלק......  (לת) בוננזה
    • 23:05

•   לפחות אחד
    • 13:20
    • 22.12.12

סוריה וירדן יותר קרובות מאיראן או דרום רוסיה.

נראה לך הגיוני שכל האדמה סביב ישראל היא ערבית ורק כאן היא לא ?
    נראה לך הגיוני שאין קשר דם בינם לבין תושבי הארץ?
    אפילו אם הדת שלהם היא יהדות, זה לא מונע מהם להיות ערבים או פלסטינים

תקשיב למה שאומרים לך, יהדות זה דת.
    איסלאם זו דת, אין עם יהודי כפי שאין עם מוסלמי,
    זה פסיפס של עמים.

איך בדיוק אנחנו עם אם אני מאפריקה ואתה מצפון אלסקה ?

•   אולי ה"מומחה" ששמו אלחייק קובע שבני עדתו ורק הם היהודים ה"אמיתיים" שגם את השואה נכסו גם לעצמם!  (לת) בוננזה 2
    • 13:31

•   יפה מאד אבל קודם כל שיעשו מחקר גנטי מיהוא "העם הפלסטינאי" גד
    • 14:16
    • 22.12.12

כאשר יעשו מחקר כזה ברור שימצאו ערבים משוריה מצרים ירדן צפון אפריקה וכו' שבאו למצוא כאן עבודה. בפשטות מהגרי עבודה בסלג הנוכחי. שכן עד 1850 כמעט ולא היו תושבים בארץ ישראל אז כיצד הומצא העם הפלסטינאי.

•   מילת המפתח היא כמעט כמעט
    • 16:45
    • 22.12.12

ואם אתה רוצה להכנס לפרטים, הארץ הזאת, ישראל, פלסטין או מה שאתה רוצה, היא חלק מאזור רחב יותר שכולל את סוריה, לבנון, ירדן בנוסף לירושלים

לא היה עם פלסטיני כפי שלא היה עם סורי או לבנוני או ירדני,
    כולנו עם אחד.
    גם היהודים שחיו בארץ לפני הקמת מדינה ישראל, הם בני עמי בדיוק כמו ערבי נצרת או דמשק.

•   לוננזה: שמוצאם מהעמים הכנענים-עבריים-ארמים קדומים! אבג
    • 22:57
    • 22.12.12

כי החוקרים שמנסים להוכיח ע"י גיניטיקה שהגן היהודי הינו משותף - כולם הגיעו לאותה תצואה שהיא אם יש גיניטיקה משותפת אז במרכזה נמצאים הפלשטינאים של הגליל.

•   למה? איך הם נעשו פלסטינאים? הם לא במקרה אסופה של עמי ערב הסובבים את ישראל? mmm
    • 08:13
    • 23.12.12

ועכשיו תכלס, איפה אתה רוצה למצוא את עצמך? רק תבחר מיד מקבלים אותך.

•   הגנטיקה של אנשי הגליל היא בחלקה פניקית לא שמית, דרום אירופאית  (לת) חלקם הגיע מחרן וחלקם ישמעאלי צפוני טורקי והראשונים היו עבדים של האחרונים
    • 04:52

11 פחחח הכל הבל הבלים
  • 23:05
  • 21.12.12

נושא לעוס לעייפה.. המוטציה Ra1 שעל כרומוזום Y ומוצאה מאזור הקווקז ומופיעה אצל 60% מאוכלוסיית מזרח אירופה אך נמצאת רק אצל 8% מהגברים היהודים. לעומת זאת הוכח כבר שמוצא יהדות אשכנז הוא בעיקר מנשים נוכריות (מרומא או מזרח אירופה) שהגיירו, אך הגברים היו יהודים מזרע ישראל.
הד"ר הנכבד מדבר שטויות ועל המחקר שלו אפשר להביא 20 מחקרים שסותרים חד משמעית את מה שהוא אומר...

•   נכון שהכול הבל, אבל הגברים עצמם בעלי גנום אירופאי מאוחר יותר ברובו, גנום כורדו ארייתי  (לת) המוטציה שאתה מדבר עליה היא בכלל מונגולו טורקית לא כורדו ארייתית והיא נמצאת יותר ביהודים מרוסיה ואוקראינה משום מה גנום מגרעין תפוצה שמי לא נמצא כמעט
    • 04:50
    • 27.05.13

12 "המחקר שלי סותר 40 שנות מחקרים גנטיים'שכולם הניחו שהיהודים הם קבוצה מבודדת גנטית משאר עמי העולם" וואלה? ואני אתמול פירסמתי מחקר שסותר את תורת היחסות ואת 30000 המחקרים שהוכיחו\נשענו עליה  (לת) נובל עכשיו
  • 23:18
  • 21.12.12

•   המחקר שלו לא בודד הוא מסתמך על מחקרים לא מוטים, אירופאים בריטים וגרמנים אחרים שבדקו בכללית תפוצות גנטיות שבטיות, לא רק של יהודים ונותן דגש גם על המחקר של דר' אבשלום זוסמן-דיסקין  (לת) אם כבר מחקר זה הוכיח את הטיפשות והתמימות הנאצית שחשבה שיהודי אירופאי פחות מגרעין התפוצה האירופאי מדרום איטלקי והוכח להפך, שהם יותר אירופאים, עצוב
    • 21:09
    • 15.02.13

13 יופי אז עכשיו יש לנו זכות על כל שטחי הכוזרים מהים הכספי עד קייב והונגריה  (לת) היסטוריון
  • 00:05

14 איזה מדינה זאת. מדינה שבנויה על שקר אגדות ומיתוסים.  (לת) ב.ג.ב.צ
  • 09:21
  • 22.12.12

•   סורה 5 (השולחן הערוך),בפסוקים 21 -20 נכתב: "משה אמר לבני עמו,בני עמי, זכרו את החסד שנטה לכם אלוהים,בהקימו בכם נביאים ובעשותו אתכם למלכים,ובנותנו לכם את אשר לא נתן לאיש משוכני העולמים", "בני עמי, היכנסו אל הארץ הקדושה אשר כתב לכם אלוהים,ואל תיסוגו אחור פן תלכו לאבדון".  (לת) בדיוק-ועוד מיתוסים מהקוראן הקדוש
    • 10:41
    • 22.12.12

•   הם מקדשים את הקוראן כולו. גם את הפסקה הזו. הם רק אומרים שאנו אינם היהודים שאללה מדבר עליהם בקוראן הקדוש... איך אמרנו? כוזרים! (: בכל מקרה, עם היהודים האחרים (ממרוקו ועד אפגניסטן) הם יסתדרו בטוח. אחרת. אולי יאסלמו אותם. ובא לפלסטין גואל. דניאל
    • 20:13

15 בשורה התחתונה, לא אמרתם כלום על המחקר. יעל
  • 09:53
  • 22.12.12

איך אנחנו אמורים להבין, אם אתם לא אומרים כלום על שיטות המחקר, מצד אחד, וגם לא כותבים את שמו של החוקר באותיות לועזיות, כדי שנוכל לקרוא את המאמר, מצד שני?מה שוקרה הוא שאתם משאירים את הקוראים בבורותום, והתוצאה היא שלל תגובות בין גזעניות לבין פוליטיות וכלל לא רלבנטיות.

16 אם כולנו "מעורבבים" אז למה לעצור דווקא בכוזרים? הרי גם הכוזרים עצמם מעורבבים.  (לת) שי
  • 10:30
  • 22.12.12

•   נכון המעמד הלוחם היה טורקו מונגולי והאיכרים היו מדיארים הונגרים ושאר עמים אירופאיים  (לת) והם בסופו של דבר ששרדו בצורת הונגרים בולגרים וכו'
    • 05:34

17 המחקר מפריך סוף סוף, את הטענה שאנחנו בני קופים וחזירים...  (לת) חדשות טובות
  • 10:32
  • 22.12.12

18 לתושבי עזה ויו''ש המכנים עצמם ''פלסטינים'' אין שום צורך לערוך מחקר גנטי בכדי לברר את מוצאם כי כולנו יודעים שהם באו למדינת ישראל לפני כמאה שנה כמהגרי עבודה.  (לת) דור חמישי בארץ.
  • 10:36

•   ולכן היו כאן לפני 150 שנה חצי מיליון ערבים ו-50 אלף יהודים.  (לת) אחד
    • 14:28

•   תקרא קצת מכתבי מרק טווין בשביל להבין שאתה מדבק שטויות  (לת) שקט משקרים
    • 15:36

•   חצי מיליון?! היכן?  (לת) שני

•   מאיפה הבאת את המספרים האלו?  (לת) אני רק שאלה
    • 15:57

•   מיפקד האוכלוסין, 1922 עובדתי
    • 11:59
    • 23.12.12

שלטונות המנדט הבריטיים קיימו מיפקדי אוכלוסין בארץ. במיפקד הראשון, ב-1922, היו בא"י פחות מ-84,000 יהודים וכ-670,000 ערבים ודרוזים, ומתוכם 590,000 מוסלמים.

•   פלסטינים- העם היחיד שלא מסוגל להגות את שמו נעמי
    • 15:19
    • 23.12.12

אין צליל פ דגושה בערבית, ורוב דוברי הערבית לא מסוגלים להגות אותו כלל. בגלל שבעברית פ יכולה להיות דגושה או לא דגושה, הצלילים P ו F מתחלפים. זה מקור השם פלסטין ב-פ לא דגושה.

אם היו כאן תושבים פלסטינים לפני מאה שנה, הם היו מבטאים את שמם בלסטין, כמו שהם מבטאים כל שם מקומי שמכיל פ דגושה במקור (לדוגמא בניאס). מדובר במהגרים.

•   2012-150=1922 ? פרופסור
    • 02:58
    • 25.12.12

השאלה היא כמה ערבים היו כאן ב1850.

•   ל"עובדתי" לא ידעתי ש-1922 זה לפני 150 שנה  (לת) שרון
    • 19:05

19 אז כל המחקירם של ה40 שנים האחרונות טועים ורק הוא צודק? אכן הגיוני  (לת) זש
  • 10:37
  • 22.12.12

•   הוא מתבסס על מחקר של דר' אבשלום זוסמן-דיסקין, אין לו ממצאים משלו  (לת) ועל מחקרים מחוקרים מערביים של גרעיני תפוצה שבטיים, שמיים, אירופאים ואפריקאים
    • 21:11
    • 15.02.13

20 חכו לספור החדש של זנד שיוכיח את דימיון בין האידיש לפרסית, אזרית וטורקית ושהגעפילטע פיש הוא הגירסא הכוזרית של הגונדי.  (לת) זה עוד כלום
  • 10:38
  • 22.12.12

•   אתה מדבר שטויות. טענתי היא שהעם היהודי לא היה ולא נברא. הוא הומצא ע"י קומץ ציונים אירופיים לפני כ-120 שנה ומאז העולם כולו סובל.  (לת) SAND-BERG
    • 13:50
    • 22.12.12

•   "אחר כך הורשנו לעם המעונה את הארץ הקדושה, את מזרחה ומערבה, ונתיימו כל ההבטחות של ריבונך לעם ישראל"- הקוראן, בשורת הרכסים, פסוק 133-134  (לת) הומצא ע"י ציונים אירופים לפני 120 שנה? ממש לא...העם הזה מוזכר אפילו בקוראן
    • 22.12.12

•   "העם הזה" הינו שבט נווד עם גנום שמי מובהק קרי סממנים מאוד כהים, לא מדובר בכם אלא רק בחלק מיהודי עירק ובעצם כול יהודי תימן שהם היחידים ששרדו מהמיליון שישבו בחצי הערבי השמי  (לת) טאהר הבדואי**
    • 02:11
    • 06.08.13

21 אם רובנו כוזרים, אזי ניתן להשליך לפח את המוסר היהודי שלא קשור לרובנו, ולהלחם בערבים על פי ערכי המוסר של מלך כזריה...  (לת) האמת-אחלה מסקנה יוצאת מזה
  • 10:45

•   האמת? האמת?
    • 16:08
    • 02.01.13

למה לא? הרי הכוזרים היו ידועים בסבלנותם הדתית. בית המשפט הכוזרי הורכב מנציגי הדתות השונות: יהודים, מוסלמים, נוצרים, ועובדי אלילים.
    הם בהחלט היו מתקדמים יותר מוסרית מדת שמקדשת הרג המוני ועבדות...

22 תמיד שאמרתי שצריך בתגובה על כל קסאם, להפיץ בנפא"לם שכונה שלמה בעזה, אמרו לי שיהודי לא יכול להגיד דברים כאלו. עכשיו שמתברר שאני בעצם כוזרי, אין לי בעיה לקרוא להפוך את עזה מהדורה שניה של דרזדן ושהיהודים יקפצו.  (לת) תגובה מימין
  • 10:48

23 "ההתמחות בגנטיקה יכולה ליצור בורות מדהימה בהיסטוריה" אורכידאה
  • 11:21
  • 22.12.12

בזאת אני נאלצת להסכים עם שלמה זנד, למרות שהוא דווקא בלע את הבדייה הכוזרית. התגיירות הכוזרים, מראשי חצר המלוכה ועד אחרון רועי הבקר באימפריה, היא אגדה שאין לה שום ביסוס היסטורי, למרות שהדברים ארעו אי שם בין המאה התשיעית למאה ה 12 לספירה, לא בעידן הפרהיסטורי, בתקופה בה הכנסיה תעדה כל מה שקורה באירופה. על פי התיאוריה הכוזרית הגיעו היהודים למרכז אירופה דרך טורקיה עם התפוררות ממלכת הכוזרים אך יהודים (אשכנזים) כבר חיו במרכז אירופה ובמזרחה (פולין לדוגמה) כבר במאות הראשונות לספירה, וראו עצמם כגולים מיהודה עוד לפני שהכוזרים עלו על במת ההיסטוריה. בשום תיעוד היסטורי לא מוזכרת נדידת יהודים ממזרח אירופה מערבה בתחילת האלף השני לספירה, התהליך דווקא הפוך, מאשכנז לפולין. ועוד נקודה: הכזרים לא היו קבוצה אתנית יחודית אלא אוסף נוודים בעלי מאפיינים גנטיים שונים, אירנים, סלבים ועוד, כיצד ניתן לקבוע שהיהודים האשכנזים הם צאצאי הכזרים? אילו כזרים, הסלבים או האירנים? בקיצור: השערה שלא ניתן להפריך אותה אינה תאוריה מדעית ומקומה בסל האשפה של הרעיונות חסרי השחר, גם אם חוזרים עליה שוב ושוב. ומה האמת? היהודים אינם קבוצה אתנית טהורה. אין היום קבוצות אתניות טהורות. היהודים החיים היום הם תערובת של כל בני אירופה והמזרח התיכון וה DNA שלהם מכילים גנים מכל הקבוצות האתניות דרכן עברו. אז מה?

•   אפשר לקבל הפנייה למקורות של הדברים שכתבת? l
    • 13:48
    • 22.12.12

למשל על מספר היהודים במרכז אירופה ובמרכזה במאות הראשונות לספירה.
    רק לשם העניין.
    בשורה התחתונה גם לדעתי: אז מה?

•   לא עלה בדעתך שהיו לדוגמא עשרת אלפים יהודים שמוצאים מיהודה לעומת עשרות אלפים שמוצאם בכוזרים? האמת היא שכל נושא הגן היהודי הוא שקר אחד ענק, ולכן מדינת היהודים אינה רעיון בר קיימא כיוון שבסיסו שיקרי.  (לת) הכוזרי

•   בתור אחת שתמיד מגיבה באופן מדויק ומנומק, אנא הסבירי את כוונתך במשפט קובי
    • 15:01
    • 22.12.12

"השערה שלא ניתן להפריך אותה אינה תאוריה מדעית". הפיזיקה מלאה בהשערות שכאלה - מניוטון ועד אינשטין

•   כמה שאת צודקת שלומיתי
    • 15:17
    • 22.12.12

כנראה שבאמת החוקר שכח שיהדות גרמניה ויהדות מרכז וצפון צרפת כבר היו באזור הזה בודאות מהמאה התשיעית ובכך צודקת "אורכידאה" ויש מספיק תעוד על זאת ממקורות לא יהודיים.
    התיאוריה על מוצא היהודים האשכנזיים מהכוזרים היא לא חדשה וכל כמה שנים מופיע נביא חדש עם התיאוריה הזאת וגם במאה ה 19 היו כבר אנשים שחשבו זאת לנכון, איך אומרים: אין חדש תחת השמש

•   קרל פופר טען שתאוריה המנוסחת כך שאי אפשר לתכנן ניסויים או תצפיות שיכולות להפריך אותה, היא תאוריה חסרת תקפות מדעית לקובי
    • 20:40
    • 22.12.12

ההיפותיזה שמעלה אלחייק אינה ניתנת לאישוש או להפרכה, בניגוד גמור לחוקי המכניקה של ניוטון ולתורת היחסות הפרטית וגם הכללית של איינשטיין שאוששו בניסויים ובתצפיות אין ספור. וזו תגובתי גם להכוזרי שלא אוהב את תגובתי. יהודים הגיעו לאירופה עם הכובשים הרומאים ויש לא מעט תיעוד על קורותיהם. למשל, בשנת 321 שלח הקיסר הרומי קונסטנטינוס אגרת לפרנסי העיר קלן על הריין ובה אישר בחירת יהודים למועצת העיר. ההנחה הרווחת לגבי התגיירות הכוזרים היא שמדובר באלפים ספורים שעברו ליהדות, חצר המלוכה ומקורבי השליטים, ויש להניח שגם הם התנצרו במהלך הדורות. מדובר אם כך באירוע מעניין אך שולי בקורות העולם, שלולא אזכורו בידי יהודה הלוי הספרדי כנראה שהיה נשכח.

•   על איזה מחקרים אורכידאה מסתמכת? כזאת ידענית? יותר ממומחים בתחום? עוד תיאוריה מומצאת
    • 00:15

•   תשובה ל-הכוזרי צחי
    • 07:51
    • 23.12.12

אתה כותב ןמדבר עברית ולכן מדינת היהודים הינה רעיון בר קימא אשר בסיסו איתן חשוב איזה פלאים וכוחות על נידרשו כדי לשמר את העיברית ואחותה הארמית מי מעמי העולם מיתנדב??? ואיך זה? שמהכוזרית לא נשאר אפילו ארמית??? עשרת אלפים יהודים איזה כוח!!??!! מה שנישאר לך זה לברר מאיכן שינאתך העצמית?

•   ////הכוזרים התגיירו במאה השמינית//// ...////-אלחייק לא מאמין בקיומו של גן יהודי ייחודי. "כולנו מעורבים. שום אוכלוסייה לא הייתה מעולם בבידוד מוחלט"-/////  (לת) @לאורכידאה "המומחית" הגדולה
    • 23:06

•   טוב מראה עניים שמבדיל בין יהודי המזרח ויהודי מזרח אירופה. שמואל
    • 17:18
    • 25.12.12

מספיק לראות את בני החסידויות השונות שהתחתנו בינם לבין עצמם ולהבין שאן קשר גנטי בין אבותינו שהגיעו מארם נהריים ושמראם ושפתם הייתה מזרח תיכונית ולא גרמנית צפונית.
    מזל שלנו שכאן בא"י בנינו התחתנו עם יהודי המזרח והעניקו לנו שפיות וחמימות מזרחית.

•   רק אברהם הגיע מארם נהריים! השאר הם כנענים וממוצא מצרי כמו משה וציפורה  (לת) בכול מקרה לא מאירופה ואפילו לא מאזור טורקיה או ספרד
    • 22:08
    • 28.04.13

•   לא נכון - יש קבוצות "טהורות" משה
    • 01:19
    • 06.05.13

דוגמא נהדרת - הקופטים. כבר על הפנים שלהם רואים שהם צאצאים של המצרים הקדמונים, מאוד דומים לצבע אדמה. בנוסף הם לעולם לא מתערבבים עם קבוצות אחרות , וגם הגנטיקה מגבה זאת לגביהם

•   הקופטים ממש דומים במראה המעודן שלהם ליהודי תימן, גם לרוב בצבע  (לת) הרבה מהמוסלמים במצרים מאוד בהירים, תוצאה של פלישה מטורקיה ומרכז אסיה הסלאבית וגם מאוד שחורים אבל הם ילידים של אפריקה מסודן ונוביה ותמיד היו שם
    • 02:13
    • 06.08.13

•   אברהם בשמו המקורי, "אמתלאי בת כרנבו", יליד "אור כשדים" ששלט בה אפריקאי ענקי בשם "נמרוד", זו עיר בדרום עירק היום, שהוקמה בתקופת עובייד ע"י ילידי מדרום ערב מתימן של היום, אברהם עצמו הסתכסך עם נמרוד  (לת) וּבְנֵי כוּשׁ--סְבָא וַחֲוִילָה, וְסַבְתָּה וְרַעְמָה וְסַבְתְּכָא; וּבְנֵי רַעְמָה, שְׁבָא וּדְדָן. ח וְכוּשׁ, יָלַד אֶת-נִמְרֹד; הוּא הֵחֵל, לִהְיוֹת גִּבֹּר בָּאָרֶץ. ט הוּא-הָיָה גִבֹּר-צַיִד, לִפְנֵי יְהוָה; עַל-כֵּן, יֵאָמַר, כְּנִמְרֹד גִּבּוֹר צַיִד, לִפְנֵי יְהוָה. י וַתְּהִי רֵאשִׁית מַמְלַכְתּוֹ בָּבֶל, וְאֶרֶךְ וְאַכַּד וְכַלְנֵה, בְּאֶרֶץ, שִׁנְעָר
    • 22:51
    • 06.09.13

24 אני בעצמי כוזרי אסלי בועז
  • 12:46
  • 22.12.12

ואני לא מבין על מה המהומה.

25 ת'כלס, זה משנה למישהו? יש לנו כבני אדם פרטיים מספיק דברים להתעסק איתם  (לת) גופי
  • 13:06
  • 22.12.12

26 אני מניחה שאלחייק קרא את ספרו של זנד לפני שהתחיל את המחקר, ועשה הכל (!!) כדי לספק לו ביסוס "מדעי".  (לת) היסטוריונית
  • 13:11

27 האם היתה קבוצת ביקורת? אחד ששואל
  • 13:13
  • 22.12.12

הרי ייתכן שגם אם ניקח אירופאים שאינם יהודים נגלה אצלהם גנים משותפים עם בני הקווקז. אין פלא, חדירות של שבטים מהמזרח לאירופה היו דבר שבשגרה לאורך כל תקופת ימי הביניים. (אטילה ההוני למשל)

28 מסקנה מעניינת אריקו
  • 13:13
  • 22.12.12

שימו לב למסקנה - אין עם יהודי.
אני בעד.

29 משעשע , כולם טועים (עם עשרות מחקרים בעבר) רק אותו דוקטור צודק ? והארץ רץ לשים את זה בכותרת הראשית ? נו מי בעל האגנדה פה ?  (לת) רן
  • 13:19
  • 22.12.12

30 ולצערנו יהיו מי שיקפצו על המחקר וידגישו שהיהודים/הישראלים החיים כיום אין להם שום קשר ליהודים מלפני 2000 שנה , אם כל הכבוד לגנטיקאי שיבדוק את הקשר בין מגורשי ספרד ליהודים יוצאי אירופה ויימצא את הקשר 20000  (לת) אבי
  • 13:21
  • 22.12.12

31 בעיית הבעיות של ההיסטוריו-גנטיקאים היא שהם אינם מסוגלים כלל לשקלל את מרכיב הזמן לממצאיהם. כלומר - אין להם מושג ירוק מה קדם למה, ואיזו התערבות השפיעה לפני האחרת...בשביל זה צריך היסטוריונים.  (לת) אינפיניטי
  • 13:22
  • 22.12.12

32 הטענה של "הגן הכוזרי" אינה חדשה והיא משמשת אנטישמים כבר עשרות שנים  (לת) ירון
  • 13:25
  • 22.12.12

33 מבחינה הסטורית, התושבים שנשארו בארץ, "בין הים לנהר" היו כמה עממים, ביניהם יהודים. רובם התאסלמו כשהערבים כבשו את הארץ. לפלסטינים רבים יש מנהגים "יהודיים". היהודים ברחבי תבל, רובם כמובן מעורבים עם קבוצות אתניות שונות ולכן אפשר לראות את הגיוון במראה. מי שהכי דומים כנראה ליושבי הארץ הקדומים הם הפלסטינים. יהודים הם אנשים שדתם יהודית. ובקשר למהגרי העבודה הערביים. נכון, כמו שהיהודים היגרו ומהגרים ובזכות חוק זכות השיבה יש יותר בעלי דת יהודית וגם החילונים כמוני נקראים "יהודים" (לצערי...)  (לת) כולנו בני אדם. נקודה.
  • 13:26
  • 22.12.12

•   הערבים כבשו את הארץ והגלו את היהודים, איזה מנהגים יהודיים יש לפלסינטים?? גם לנוצרים יש מנהגים יהודיים - כל הדתות שואבות מהיהודים. העם הפלסיטני זה עם שהגיע לכאן לא מזמן - אם היו לו הוכחות שהוא היה כאן קודם - כמונו - הוא היה מראה אותם.  (לת) שיואו כמה שטויות
    • 23:04
    • 22.12.12

•   יצחק בן צבי הנשיא השני של מדינת ישראל מביא בספרו עמדה זו ומפרט את המנהגים היהודיים של הפלסטינים  (לת) דוד
    • 00:42

•   העם הפלשתיני הומצא במאה ה-20 כדי להילחם בציונות  (לת) שרון

•   אז הם מוזמנים להתגייר בחזרה  (לת) ישראלי
    • 12:15

34 אבל אם הכוזרים התגיירו - הם לפחות נפגשו ביהודים, לא ... נו, באמת
  • 13:29
  • 22.12.12

אז גם לפי החוקר היו יהודים שגיירו את הכוזרים.

35 בוא נראה מישהו עושה מחקר וקובע שמקורם של המיזרחים הוא מהערבים !  (לת) אריק
  • 13:29
  • 22.12.12

•   הכי קרוב שיש ליהודי. בכל מקרה  (לת) אירופה, בושה?
    • 15:42

•   יש צורך במחקר? ל
    • 16:27

זה נראה על פניו.
    בלי לפגוע ביהודים או במוסלמים או בנוצרים.

•   זה הגינוי !!! כי כתוב בתנ"ך שאברהם אבינו הוא אבא ארז
    • 03:56
    • 23.12.12

של היהודים והישמאלים ,לא של הכוזרים ??? ,לא צריך מחקר.
    לכן היהודים הערבים והערבים המוסלמים הם בעלי במרום.

•   התימנים הם בידוע בדווים שהתגיירו וככה המרוקאים מברבריה באטלס שבמרוקו ואלג'יר  (לת) שקוף ומוסתר מהציבור
    • 06:25
    • 23.12.12

•   תקראו את הספר של ג׳ואן פיטרס מאז ומקדם, ואז תבינו קצת על יהדות המזרח וצפון אפריקה.  (לת) ברקוד
    • 19:42
    • 26.12.12

•   יהודי תימן אינם בעלי גנום דומה לבדואים, הם שמיים כמעט טהורים, הבדואים מעורבים מאפריקה וחלקם באירופה, למרות הבצע  (לת) ליהודי מרוקו יש קשר לא מובן לאוכלוסיה הברברית שהתערבבה עם שבטים ממרכז אירופה, באזור של אוסטריה
    • 11:43
    • 27.12.12

36 ונניח שהממצא הוא שאין שום קשר גנטי בין יהודים מזרחים לאשכנזים - מדוע המסקנה היא "אין עם יהודי"? עם אינו גזע ואינו מחייב מוצא אתני משותף אלא זהות לאומית. מרבית היהודים בעולם חולקים זהות לאומית משותפת, וגם אם לא מרבית - יש קבוצת אנשים גדולה בישראל שרואים עצמם כחלק מהעם היהודי, ויש להם זכויות לאומיות כמו לכל עם אחר, בין אם הם כוזרים או מיקרונזים.  (לת) מאור
  • 13:30
  • 22.12.12

•   ישנם היום מליוני(!) אפריקאים הטוענים כי הם יהודים. האם הם נכללים תחת הזהות הלאומית שלך?  (לת) AA
    • 08:02
    • 23.12.12

•   הבעיה מתחילה כשמישהו אומר: "אני חלק מקבוצת אנשים גדולה במזרח אירופה, או בניו יורק, ואני רואה את עצמי חלק מהעם היהודי, ויש לי זכויות לאומיות כמו לכל עם אחר, ולכן מגיע לי להגיע ממזרח אירופה, או מניו-יורק ולקחת את מה ששלך במזרח ירושלים או בדרום הר חברון - כי ככה אני מרגש ("חלק מהעם היהודי, מגיע לי כמו לכל אחד אחר" וכו' וכו' בלה בלה בלה) "  (לת) משהו מתחבר בראש היהודי?
    • 09:59
    • 23.12.12

37 אברהם אבינו בא מאזור צפון טורקיה .עם ישראל אוגלה לפרס.כול זה לא לכנס לנתונים של החוקר.  (לת) אבנר
  • 13:30

•   אברהם אבינו הגיע מדרום עירק אדיוט מאור כשדים  (לת) לא מרכס שלג
    • 10:33

•   ל 37 יוסף
    • 02:08

הוגלה ולא אוגלה

•   אברהם מאורפה ומחרן שתיהן בדרום תורכיה.  (לת) אביזו
    • 23:10
    • 24.12.12

•   אישור לאור שבצפון. דניאל.
    • 20:34
    • 25.12.12

אמת. הזיהוי של אורפה עם אור שבצפון יותר סביר.
    א. הכשדים דוברי ארמית היגרו לאיזור אור כשדים (הדרומית) הרבה אחרי אברהם.
    ב. כתוב במקרא שאברהם יצא פעמיים ממולדתו... מאור כשדים (הצפונית) ומחרן. שהן סמוכות זו לזו, כלומר אותה מולדת.
    ג. בני אורפה של היום משמרים מסורת קדומה על כך שזו עיר בה התגורר אברהם.
    יש מחקר גנטי המצביע על קרבה לכורדים באיזור. מי יודע. בכל מקרה, אנחנו מעורבים, ובכל מקרה זה לא משנה כלום.

•   כמה שטויות, אור כוונתה לעיר במסופוטומית עתיקה לא קשור בכלל לטורקים החיתים הקדומים שאינם שמיים ודוברים שפה אחרת  (לת) הוכח כבר שאור הייתה עיר מדינה עתיקה בדרום מסופוטמיה בתקופת תרבות עובייד, מי שלא מבין שלא יזרוק דברים באויר
    • 11:47
    • 27.12.12

•   לפחות לפי התורה, אברהם ברח צפונה, מאור כשדים לחרן, מאביו, אז אתה טועה  (לת) אור כים ישבה בדרום עירק, וחרן בדרום טורקיה כמעט בגבול הסורי
    • 15:25
    • 07.01.13

•   לדניאל אברהם מקורו בדרום עירק, הוא ברח צפונה לחרן מאביו, גבול סוריה טורקיה כיום  (לת) אתה לא מדייק וטוען דברים שלא נכונים גם בתורה
    • 15:31
    • 07.01.13

38 זה לא משהו חדש זה היה ידוע כבר הרבה זמן ...  (לת) לא תגלית חדשה
  • 13:31
  • 22.12.12

39 "הרושם שלי היה שהתוצאות שלהם נכתבו לפני שהתחיל במחקר: קודם יורים את החץ ואחר כך מסמנים מסביבו עיגול" לא פחות מרעידת אדמה
  • 13:32
  • 22.12.12

את הציטוט הנ"ל אפשר להחיל על תחומים רבים; כמו מיתוס הכולסטרול.
לא פלא שהחוקר מישיבה יוניברסיטי, דוחה את המאמר על מקור היהודים. כאיש מאמין באל עליון זה מערער את כל אמונתו.

בכל מקרה, גם אני שאיני מגדיר את עצמי כאיש מאמין, אתאכזב אם יתברר שהמחקר של חייק בלתי ניתן להפרכה.

40 משפחתי עם שושלת של 1429 שנה בירושלים שבור
  • 13:34
  • 22.12.12

איך מסתדר המחקר הזה עם שושלת משפחתי המעודכנת כבר 1429 שנים?.

41 כולנו התערבנו בגויים בין באונס ובין ברצון .והראייה שחזרו לכאן ערבים פולנים רוסים תימנים אמריקנים וכו  (לת) הופה גנגאם סטייל
  • 13:34
  • 22.12.12

42 ואולי פשוט מקור הכוזרים ומקור היהודים האירופים הוא אותו מקור? איך יודעים מה קדם למה? רן
  • 22.12.12

מהיכן הגיעו הכוזרים? אולי היה להם אב קדום משותף ליהודים האירופים?
הכל פה השערות על השערות על השערות....

43 עוד ילד עם אייפון שחושב שהוא צ'רלס דרווין  (לת) הופקינס פינת ברטון

44 יהודי אירופה צאצאי הכוזרים מוטי ענבר
  • 13:37
  • 22.12.12

זה מזכיר לי את הספור על חוקר שאילף זבוב. כשאמר לו לקפוץ הזבוב קפץ. תלש לו זוג רגלים ואמר: קפוץ. והזבוב קפץ. וכך עד שלט נותרו רגלים לזבוב וכשהחוקר אמר לו קפוץ לא קפץ. מסקנת המחקר: כשתולשים לזבוב את כל רגליו הוא נעשה חרש.

45 אבי ביטר אמר את זה קודם :)  (לת) חבר ואח
  • 13:37
  • 22.12.12

46 מופרך. היהודים היו שם (בממלכת פרס הגדולה) עוד לפני שהכוזרים כבשו אותה. הם נעשו "כוזרים", בתור תושבי האימפריה הכוזרים, ואין להם שום קשר גנטי לכוזרים.  (לת) ירון
  • 13:38
  • 22.12.12

47 נראה כאילו אותו ״גנטיקאי צעיר״ (שם קוד לחסר מוניטין וניסיון) כיוון את המטרה אל החץ ולא את החץ למטרה  (לת) עמית
  • 13:43
  • 22.12.12

48 המחקר של הגנטיקאי משלים היטב את המחקר של זנד ונותן תמונה שלמה וקוהרנטית על מוצא יהודי אשכנז. התמונה מתבהרת
  • 13:46
  • 22.12.12

ממלכה כוזרית שהתגיירה במאה ה-8, נכבשה והתפוררה במאה ה-10 לספירה. הפלא ופלא, עדויות ראשוניות לחיי קהילה יהודים באירופה צצו במאה ה-11. מקריות?
יהודי תימן על פי זנד הם הקהילה היהודית העתיקה ביותר שנשתמרה בשלמותה (עד המאה ה-20). מקורם בממלכת חיימר, שהתגיירה בשנת 320 לספירה לערך (על פי ממצאים ארכיאולוגיים שמעידים על שמות יהודיים החל משלב זה).
אני ממליץ בחום על הספר של זנד כדי להשלים ולתקן את העיוותים שנלמדו במערכת החינוך הישראלית רק כדי להשלים תפיסת עולם מאוד מסוימת.
אגב, אף הסטוריון לא יכחיש שלא היתה הגליה של העם היהודי. להזכירכם, התלמוד הירושלמי נכתב בישראל לאחר ש"הוגלו" היהודים.

•   זנד הוא היסטוריון כמו שאלחייק הוא מדען תל אביבי
    • 18:18
    • 22.12.12

זנד לא מבסס את קביעותיו הנחרצות תמיד על דבר מלבד דעתו האישית. היכן העדויות, היכן החפירות, היכן העובדות, היכן המדע.
    כך שבפועל יש רודף פרסום אחד שהשתדך לרודף פרסום אחר.

49 המלצה לאנשים חושבים קפקא טאמורה
  • 13:47

קראו את המאמר בקפידה.
גשו למקורות מידע נוספים. בהם תמצאו שהתאוריה בדבר מוצאה הכוזרי של יהדות אשכנז בת עשרות שנים. הוגים אחדים נטו לאמץ תאוריה זו בתקווה (שכמובן התבדתה) שימחלו ליהודים הנוכחיים על רצח ישו. פלשטינים ואנטישמים גם הם אמצו לחיקם באהבה רבה תאוריה זו. אף על פי שלא מן הנמנע כי יש יהודים שדם כוזרי בעורקיהם, ההרחבה בדבר המוצא המשותף היא מופרזת ובאה לשרת את חובבי ציון בדמות שלמה זנד.

50 שפל המדרגה של עיתון הארץ חילוני איש מרכז
  • 13:49
  • 22.12.12

נראה כי עיתון הארץ לא בוחל בכלום כאשר הוא שם לעצמו למטרה לשכנע כי אין ליהודים זכות היסטורית על ארץ ישראל - אנטי ציוני.

אפרופו המטרה והעיגול שהוזכרו בכתבה, אז העיגול סומן על ידי העיתון, המטרה הברורה היא כאמור להוכיח שאין לנו זכות היסטורית על הארץ ועכשיו נסמן עיגול, נמצא איזה חוקר שכתב מאמר שולי ונכתירו.

הרי לא צריך להיות חוקר גנטיקאי גדול כדי להבין שהמחקרים הגנטיים ה"מעמיקים" האלה נסמכים על מדגמים סטטיסטיים ואלפי הנחות ולכן הם לא חותכים וחסרי משמעות. אגב, גם המחקרים מהצד השני שאומרים את ההיפך הגמור. זה גבב של שטויות שנועד לייצר טיעון. האזרח הפשוט לא רואה את התוצאות ואלפי דפי האקסל שעוותו על מנת להגיע למסקנה "החותכת", אלא קורא רק את הכותרת של הארץ וכך לאט לאט מושתלת בתודעה של הקורא המציאות שאותה רוצה העיתון להנחיל.

אין בעיה במאמרי המערכת שלכם להפיץ את השיטנה האנטי ציונית, אבל כשאתם עושים כותרות שהן לכאורה מדעיות, זה ממש מזכיר כותרות בגרמניה הנאצית לגבי היררכיית הגזעים ואיך הם ניסו להצדיק תאוריות פוליטיות על ידי מחקר שהוא כביכול מדעי.

אני הייתי מציע מחקר אחר, אולי נעשה מחקר גנטי שינסה להסביר למה בגנום היהודי יש שנאה עצמית והרס עצמי שגורם לאנשים לכאורה משכילים לשנוא את עצמם כל כך שהם כותבים כתבה מטומטמת כזאת.

•   ישראל לא קיימת בזכות היסטורית מלפני 2000 שנה אלא בזכות יהודים שהתיישבו כאן החל משנות ה80 של המאה ה19 כדי להקים כאן מדינה יהודית ובזכות 7.5 מיליון ישראלים החיים כעת בישראל.  (לת) אורי
    • 17:02
    • 22.12.12

•   עיתון הארץ פירסם בעבר את המחקרים ההפוכים, שתמכו בטענה שלרוב היהודים יש גנים משותפים. התפרסם מחקר חדש, עם טענה הפוכה, והארץ מדווח עליו לקוראיו. על מה יצא הקצף? לא חילוני ולא מן המרכז
    • 18:24
    • 22.12.12

מה שחבל הוא שהכתבה מציינת אך לא מסבירה את ההבדל בשיטות העבודה, והסקת המסקנות, ולכן קשה להבין עד כמה אמין המחקר החדש

•   אתה תמיד הורג את השליח?  (לת) ענת
    • 19:14

51 לא מתוך זלזול , למי שמבין לעיתון שבו זה פורסם יש Impact factor: 4.618 מענין
  • 13:51
  • 22.12.12

אני מניח שאם זה היה כל כך פורץ דרך ובעל הוכחות חזקות זה לא היה מפורסם בעיתון חינמי
כנראה זה היה העיתון היחיד שהסכים לפרסם

•   זה לא נושא שקל להכניס לעיתונים. עורכי העיתונים רוצים להגדיל את הIF על ידי ציטוטים מתוך המאמרים שפורסמו, וציטוטים בהארץ לא נחשבים  (לת) לא גנטיקאי

•   What is so bad in 4..6?  (לת) Amos
    • 01:52
    • 23.12.12

•   זה לא פורסם ממניעים ברורים, האנווגליסיטים מאירופה ועד ארה"ב תומכים בלבנים הכת המגוירת מהשטייטל  (לת) לא נוח להם לצאת נגד השלוחה שלהם
    • 02:15

52 האסייתים המגויירים האלה רודפים את היהודים באמצעות איציק
  • 13:51
  • 22.12.12

המשטרה החשאית האשכנזית (שנקראת השב"כ)
כבר 64 שנה במדינת היהודים..

מדהים איך שהכל הפוך כאן

53 כששני מחקרים סותרים את עצמם בצורה כל כך בוטה - אזי יש להועיח בצורה יותר מןבהקת ועל ידי גורם שלישי שהמחקר השני הוא בעל תוצאות אמיתיות ומובהקות. אחרת זו סתם רדיפת כותרות .  (לת) עלי כותרת
  • 13:54

54 אז האשכנזים הם מזרחיים?  (לת) להשיב עטרה
  • 13:55

55 זה מסביר הכל  (לת) השמאלנים הם ערבים
  • 13:55

56 עכשיו מתברר יהודי לא יהודי
  • 22.12.12

עכשיו שמתברר שאתה לא יהודי זה בכלל שולל את זכותך להילחם על הארץ הזאת. אז למה להפציץ שכונות ולהרוג אנשים?

57 ״אלחייק״- ערבי שהתגייר לפני 200 שנה שי

פלא שהוא מנסה להוכיח שהוא לא לבד? מחקר פאתטי

58 ״אלחייק״- שם של ערבי שהתגייר לפני 200 שנה שי
  • 22.12.12

אז מה הפלא שהוא מנסה להוכיח שהוא לא לבד. נקודת ההנחה שלו במחקר היא ״מוצא ממקום אחר״, בניגוד להשפעות בעקבות חיים בגולה במשך 2000 שנה. פאתטי.

59 הכל כשר כדי להתפרסם. במחקר הבא שלי אוכיח שהבריטים הם צאצאי שבטי הזולו. עובדה - 32% מהגנים שלהם הם זולואסים! תוכיחו שלא...  (לת) אקדמאי צעיר

60 החוקר הוא ערבי יהודי גיא, אחד עלוב
  • 22.12.12

שמרוב שנאה לאשכנזים שהקימו מדינה, בעוד הערבים יהודים היו הורגים נשים על כבוד המשפחה, הלך למצוא דרכים שמישרים קו עם אנטישמים בעולם. "אלחייק" זה לא אשכנזי, זה ערבי. יש לתת לו את האפשרות להרוג נשים על "כבוד המשפחה" כי זו התרומה של היהודים הלא אשכנזים לעולם. מעדיף להיות גוי מאשר ערבי יהודי.

•   אל תיחסף , ואל תכליל לגבי כל המזרחיים ! זכור שהרמב"ם היה מזרחי והוא נחשב לגדול היהודים כמעט בכל הדורות ! קח בחשבון שיש לא מעט אשכנזים שמאלנים שעומדים מאחורי החוקר הזה !  (לת) ארז הלבנון
    • 02:37

•   אתה כבר גוי ,עכשיו צריך למצוא ארץ.  (לת) יש לי חדשות בשבילך
    • 01:33

•   מה התרומה של הקוזקים יהוד ערבי
    • 01:59

חחחחחח דם קוזקי

•   הרמב"ם נולד הכי מערבה שהיה אפשר באותו הזמן. --
    • 08:44
    • 24.12.12

איך בדיוק "ספרד" הפכה ל"מזרח"?

•   נכון אבל הוא נולד לפני תקופת האנוסים לכן הוא ממוצא מזרחי בעל תרבות ערבית-יהודית  (לת) לא הספרדית או הס"ט שאלה נאנסו והתערבבו עם הגויים בכוח
    • 16:31
    • 10.05.13

61 ״אלחייק״- שם שלערבי שהתגייר לפני 200 שנה שי
  • 22.12.12

62 גם הנאצים טענו שאבותיהם הם האירנים -יש לאשכנזום ונאצים קשר? מלבד זאת אצל פולנים מצאו גנים יהודים ,נורדים וקוזקים - פשוט נראה שבני אדם חולקים גנים משותפים קלרה
  • 14:03
  • 22.12.12

דרך אגב שאני לומדת פתלוגיה המחלות הגנטיות יש להם מופע מיוחד אצל קבוצת האשכנזום-תשאלו כל דוקטור בעולם . למה הם לא מופיעות אצל קבוצת המקור? דר נכבד

63 רגע רגע - אבי ביטר צדק? :)  (לת) וואלה?
  • 14:10

64 כוזרי\רומאי\עברי\טטרי ............. שמיש
  • 14:11
  • 22.12.12

לא מחקרים גנטים שונים ומשונים ולא השערות של כל מיני הסטוריונים כאלה ואחרים ,יכולים לשנות את העובדה של קיום העם היהודי לדורותיו ואת האתוס שלו. פרופסור שלמה זנד ראוי לקטדרה באוניברסיטת ביר זית.ו

65 כולנו שייילוק מירו
  • 14:13

כעת אנו מבינים מה המקור לאהבת הממון---המשותפת ליהודים פולנים פרסים וגרוזינים

66 המסקנה נחפזת- גנים של הכוזרים מעורבבים בגנים של אשכנזים. זה הכל. זה לא המוצא.  (לת) שש
  • 14:14

67 היהדות דת ולא לאום נקודה וכל הדיבורים על מוצא יהודי דברי הבל מציאותי
  • 14:14
  • 22.12.12

משה היה נביא שהיה איתו עם ישראל שהוא בעצם לא כל העם של ישראל כי הוא מחולק לשבטי ישראל שהם הצאצאים של אברהם(שהוא האב של שבטי ישראל ושבטי ישמעל) שנולד בעיראק. היהדות התחילה בנביא משה בספר התורה ואחר כך התפשטה ברחבי העולם כולו חלק גדול מהמאמנים בדת היהודית היו מעמים שונים ולכן סיכוי גדול שהכוזרים האלה הפכו להיות יהודים בזמן מסוים

68 הכוזרים היו עם תורכי נומדי. איראנים, ארמנים וכו' היו נתיניהם ולפי העדות לא התגיירו אלא רק האליטה התורכית  (לת) חוסר דיוק ובלבול!!
  • 14:15

69 לגבי הבורות של האיש בעל שם משפחה אלחייק KKKK
  • 14:15
  • 22.12.12

איזו בורות איומה. לא בכדי שמו של החוקר אלחייק. ולידיעתו – הכוזרים לא היו עם קווקזי, מקורם במונגוליה, הם גם נראו כמו המונגולים והקזחים והיוו אחד מהגלים הראשונים של התנועה הטורקית ממזרח ומרכז אסיה למערבה. הכוזרים לא התגיירו, אלה המשיכו להאמין בפולחן הטורקי הקדום של טנגרי (השמים). מי שהתגייר זה היה השליט וסביבתו הקרובה (הגיור גם לא הפריע להם להמשיך ולעבוד טנגרי, זו הייתה הכרזה הפוליטית והמדינית מאשר הרוחנית). הדת הדומיננטית בעיר הבירה איטיל אגב הייתה האסלאם.

אז כמובן נוח לבן אדם בעל שם משפחה אלחייק להכריז שאשכנזים הם הכוזרים ובכך כביכול להפחית את ערכם. אבל כל אחד הרי יודע מהי המציאות.

•   אל תתנפל על החוקר . הוא רק השליח . יש מאחוריו לא מעט אשכנזים שמאלנים שמתים שנעוף מפה !  (לת) ארז הלבנון
    • 02:42

•   את כול המלחמות הכוזרים יזמו יעקב
    • 00:41

אנחנו היהודים חיינו בשלום

•   האמת היא שלא יודעים הרבה על הכוזרים אשכנזיה
    • 19:15
    • 26.12.12

סביר להניח שאם היתה קבוצה כ"כ גדולה שמתגיירת היו נשארות כנראה יותר עדויות. וזה גם היה עובר מדור לדור (הסיפורים על המוצא הכוזרי). זה לא היה נשכח כ"כ בקלות

•   ספר הכוזרי לא מספיק לך? ויש עדויות אפילו שהכוזרים היו עם פרימיטיבי  (לת) שהמעמד האיכרי שלהם, לא הלוחם האסייתי אלא האירופאי מרכז אסייתי מעורב שלהם, התגייר
    • 19:15
    • 28.02.13

70 "אלחייק" נשמע לי כמו ערבי יהודי נראה אותו עושה על זה מחקר !  (לת) אריק
  • 14:16

•   פלא שהא מרגיש מנותק מהעם היהודי?  (לת) חחחח
    • 18:27

•   שולט שולט
    • 21:14

שנחשב באלפי השנים האחרונות מרכז ומזרח אירופאי
    מצד האבא התשובה שקיבלתי הלוגרופ E1b1b בדומה להיטלר.

•   J1c הוא גנום של יהודי תימן וחלק ביתא ישראל היהודים שלא גוירו  (לת) E1b1b דווקא קשור ליהודים מרוקאים וגם לקבוצה של אוסטרים משום מה
    • 11:49

71 תביאו דרכון אירופאי, אם המחקר הזה נכון  (לת) ויפה שעה אחת קודם לבחירות

72 לפני שמתחילים לקרוא מאמר זה יש לבדוק מי מימן אותו ולצורך מה גד
  • 22.12.12

זה מזכיר לי את ההסטוריונים הפוסט מודרניים שכדי להצדיק את קיומם הלכו לקיצוניות ההפוכה מהמקובל כדי שמשהו אכן יתיחס אליהם.

73 כל עם שייבדק גנטית- יימצא שמקורותיו מעורבים, במיוחד עם שפוזר בין יבשות שונות למשך אלפיים שנה. הבעיה היא בשימוש הנואל שעושה השמאל האנטי ישראלי בגנטיקה כדי להוכיח את טענתו המעוותת לפיה היהודים הם העם היחיד שאינו זכאי לארץ משלו וצריך לנשלו ממולדתו כדי להקים בה עוד מדינת טרור ערבית לצאצאי מהגרי העבודה הערבים שבאו לכאן עם הצבא הבריטי.  (לת) איתי

•   זה לא השמאל אלא פרופ' זנד ושלוחיו.  (לת) ענת
    • 19:18

•   זנד - שייך לימין הערבי ולא לשמאל הציוני ש אול ששון
    • 23:49
    • 22.12.12

שמאל - זה שלום ודו קיום. גם שמאל כלכלי זה דו קיום.
    ימין - זה מלחמות והכל שייך רק לי. גם כלכלי וגם מדיני.

74 זהו אולי מסביר לי מספר דברים הילה
  • 14:20
  • 22.12.12

למשל, למרות מוצאי האשכנזי (מכל הכיוונים), אני לא ממש נראית אשכנזיה-אירופאית. מבנה הפנים שלי אכן קווקזי משהו. גם צבע העיניים החום ככה כמעט שחור.
מאד מתחבר לי ההסבר הזה, כי זו שאלה ששאלתי את עצמי במהלך חיי לא פעם.

•   אי שם במהלך ההיסטוריה אחת או יותר מהנשים בשושלת שלך נאנסה ע"י קוזאקים באחד הפוגרומים...או סתם נאנסו ע"י חייליו המונגולים של ג'ינגס חאן  (לת) יש הסבר פשוט הרבה יותר
    • 15:05
    • 22.12.12

•   בכל מקום בגרמניה שנכבש ע"י הצבא האדום, שרבים מחייליו היו מהרפובליקות בקוקז נולדו 9 חודשים לאחר הכיבוש ילדים גרמנים עם מבנה פנים קווקזי ולא בגלל רוח הקודש...וגם אצלנו זה היה ככה לאורך הדורות.  (לת) הילה-אספר לך סוד. אבל שישאר בננו
    • 15:56

•   תקראי דניאל
    • 20:54
    • 25.12.12

שמעי, זה שאת כזו כהה אולי זה כי את צאצאית של יהודי מהמזרח התיכון? איך את בכלל מסיקה מסקנות מן המראה החיצוני שלך? אדם יכול להיות בלונדיני עם עיניים כחולות שרק 1% מהגנום שלו הוא לא שמי. איך זה? הכל בגופו הוא תוצאה של גנום שמי (הלב ומערכת הדם, הריאות, השרירים הכליות ועוד) ורק מרכיב שולי (אחד מיני הרבה) כגון צבע שיער ועיניים קובע לך את מוצאך? במקרה שלך הפוך אולי...

75 סוף סוף אני מבין למה אין לי קשר עם המזרחיים  (לת) כוזרי לשעבר
  • 14:23

76 בסך הכל מחקר אחד ליאן

שמוכיח אחרת ממה שעשרות מחקרים שנעשו לפניו
לא צריך לקפוץ בכל פעם שיוצא מחקר שסותר דיעה או עובדה מסויימת
שיצאו עוד מחקרים שיוכיחו את הטענה הזאת, אז תהיה סיבה להתייחס לזה באמת

77 כשם שניתן למצוא גנים שמשותפים לעמים באיזור, כך גם מצאו גן ספציפי מאוד מהלבנט. המחקרים לא סותרים. שש
  • 22.12.12

כמו כן גם מצאו שיתוף גנטי בין יהודים מרוקאים ליהודים רוסים, יותר חזק מרוסים למרוקאים.
אני חושש שאלחייקין ירה חץ בעצמו. והוא בעצמו אותר שגנטיקה היא מדע לא הכי מדוייק- אז מה הוא קובע דברים?
וסיכום הכתבה שלכאורה הוכחת גנטיקה פירושה חיזוק אנטישמיות- זו שטות- האנטישמים היום הם מהכיוון השמאלי- איסלאמי- שטוען שאין קשר בינינו לאדמה.

אני חושב שכותב הכתבה הוא עם מנטליות דומה בעצמו.

ערבוב גנטי הוא מבורך, ואכן יש גנטיקה משותפת רבה לעמי האיזור, שהם בעצמם עורבבו עם עשרת השבטים. כמו כן מצאו גם גנים ספציפיים ליהודים וקשר בין קהילות יהודיות שונות בין אירופה אפריקה ואסיה (למעט תימן* ).
אז באמת קשה לי לראות היכן מחקרים של 40 שנה כשלו אם מצאו משהו משותף- אה הוא בטח טוען שהם לא התמקדו גם בשיתוף גנטי כללי עם עמי האיזור שאינם ערבים שבזה אלחייקין מתמקד-
ובכן- המחקרים משלימים זה את זה.
ולא סותרים כפי שהשמאל והאיסלאמיסטים היו רוצים.
יואב

•   למה למעט תימן? דווקא נמצא קשר בן יהודי תימן לעירק וגרמניה יהודי הולנד יצאו אירופאים לגמרי עם קשר לאשכנזים שכבר מבטל את הגן היהודי ויוצר קשרים מסועפים ולא מרוכזים למקור מזרחי אחד ו
    • 22:35

דווקא יהודי תימן מרוכזים למקור אחד שמי

78 בלי מחקר גנטי ובלי עמאיאת, ובעיין בלתי מזוינת CREDO IN UNUM DEUM
  • 22.12.12

מעניין שכל כך הרבה כוחות ״מדעיים״ נוברים במדע ה-DNA לזהות את הגורמים ולהכחיד מחלות חשוכות מרפא אלא המאמצים מושקעים דווקא בלהוכיח כי היהודים דהיום אינם מי שהם מתיימרים להיות, אף כי לפי עניות דעתי לדבר אין ל נפקות מאיזה בחינה שהיא.אז נאמר שצאצאי האשכנזים כוזרים אז מה עם אבות אבותיהם של היהודים יוצאי ארצות ערב או התימנים למשל? מה שיותר ״מרגיז״ בדבר זה המריח מ-הכחשת״ יהדותו של עם ישראל כמו הכחשת השואה, שאף גרוש מחוק אחד אינו מושקע ״להוכחת״ מקור ״פלסטיניותם״ של ערביי ישראל. הדבר מתמיה שבעתיים יען כי הארץ הייתה שוממה וכמעט ריקה מתושביה לפני לא הרבה שנים, וקל להתחקות כיום, הייתי אומר באמצעים מאד פשוטים על ״עברם״ של הרבה פלסטינים (לפעמים מדובר בכפרים שלמים ומוגדרים) שאבות אבותיהם ״הובאו״ ארצה ע״י שליטי האיזור כפועלים וכוח אדם כגון אך לא רק אזרחים מצריים וסודאנים (אפילו שמות משפחותיהם, ואני נמנע בקפידה לציין איזה, מעידים על מוצאם, לא לדבר על תווי פנים וחהג דיכור (לחדי אוזן שערבית היא שפת אמם, כמוני) בעיקר באיזור המרכז, חוראנים حورانى שהובאו מדרום סוריה מאיזור שעלה לכותרות לאירונה ע״י הבריטים לבניין הנמל ובתי הזיקוק באיזור חיפה והתרכזו בכמה מכפרי הסביבה. זכורני שב-1947 איך שאבי היה שוכר חוראני כזה ל2-3 ״גרש״ ליום והיה משמש לו (היו תולים ל גבם סל נצרים המחוזק בחבל ובכרית על מצחם, מחזה בוודאי זכור למי שחי בתקופה ההיא). למותר לציין את ייס הזלזול וההתעמרות של סוחרי הירקות והבשר ״הערביים״ בכיכר ״ת׳מרה״, כיכר פריז דהיום, בעיר התחתית של חיפה, תחת מבטם הבוה של שוטרי המנדאט. עד היום בעיירות מסוימות נשים לכאורה ״בדואיות״ הן בבחינת ״טאבו״ לבני שבטים מיוחסים שאינם מתחתנים אתם בשל עברם ״הכושי״ המשתקף עד היום בקווי פנים אפריקאניות ברורות. אמור מעתה: מוצא פלסטיני טהור הוא דבר ברור מאליו לכל מי שיטען שהוא פלסטיני, אך יהודי? שני. מדענים, עלאק!

•   יוצאי מדינות ערב הם יהודים אותנטים כוזרי
    • 15:12
    • 22.12.12

היו עוד מחקרים שהגיעו למסקנה שרבים מהאשכנזים כוזרים ושורשיהם אינם שייכים לעם ישראל המקורי, בטח לא לממלכת יהודה, יוצאי מדינות ערב בדיוק להיפך, השורשים שלהם יהודיים(שבט יהודה) אנשים שבאו צצדינות כמו עיראק, פרס, כורדיסטאן, תימן, מצרים וכו'.
    אבל זה לא כל כך משנה כיום.

•   למה להפריע לעם הארץ להתמוגג ממדע בדיוני?  (לת) Sabra Cadabra
    • 22.12.12

•   ידוע לכל שאין עם פלשתיני - רק כזה שהוקם ביחד עם מדינת ישראל כדי להלחם בה  (לת) אשכנזיה
    • 19:19

79 שיסביר אותו מלומד מדוע אנו דומים לשומרונים??  (לת) תוהה
  • 14:30

80 מחקר דבילי. .
  • 22.12.12

איך אפשר לנתק מההיסטוריה?
הרי עמים ברברים תמיד כבשו ואנסו.
כך נוצר העירוב הגנטי.

עדיין, מישהו צריך להסביר איך זה שכבר יותר מאלפיים שנות טמטום יש קבוצות ענקיות בכל העולם שמאמינות בתורת משה.
ואם הן מוכנות לסבול כל כך הרבה, כנראה שיש להן מכנה משותף.

נ.ב.
הבא שיקרא לי כוזרי יקבל תגובה בסגנון כוזרי ברברי.

81 אשכנזים הם לא יהודים, וואו ממש הפתעה... שבט יהודה
  • 22.12.12

בנוסףיהודי זו שייכות לשבט, לממלכה, ממלכת יהודה, זה ממש לא רק דת, אלא ממלכה שיש לה דת משלה, והיא כמובן חלק מהמכלול של כל שבטי ישראל בעם ישראל.
כמובן ששבט יהודה על פי התנ"ך הוא הדומיננטי ביותר מבין 12 השבטים.

לא נורא, זה לא רע להיות חלק מעם ישראל גם אם שורשי האשכנזים לא נטועים בממלכת יהודה ההיסטורית.

82 הכל מצוץ מהאצבע של החוקר, עבריים מקורם מה מזרח התיכון, יהודים הם פזורה של העבריים מקס
  • 22.12.12

אשר ספג גנים מכל העמים שחיו בסביבתם על אף כל הנסיונות הגיזניות ואתניות של הדת היהודית לשמור על התאור של עם נבחר.

83 אז בגלל זה אנחנו מסתדרים כל כך טוב עם האיראנים? ידוע שמריבות בין אחים הן הכי אכזריות... משועשע
  • 14:32
  • 22.12.12

מצד שני, לפי הלך המחשבה הזה, היינו אמורים להסתדר יותר טוב עם הפלסטינאים כי הם לא אחים שלנו.

84 אז בתכלס אני והשוורצע חייעס זה לא אותו עם ? אוווווווווווו, תודה. מישהו יכול בבקשה לשים אותם על איזה מרבד קסמים ולקחת אותם בחזרה למרוקו ? אורי
  • 14:32
  • 22.12.12

אולי ככה נוכל להקים פה,סופסוף, מדינה מתורבת, מיט קליינע קולטורה ושקט בין 2 ל 4, ובלי גרעיני אבטיח קלויים וכל היריקות והנפיחות בפרהסיה, והבאבות והאמונות הטפלות, ובעיקר הנחלשות - אוווו כן - הנחשלות.

•   לידיעתך "מרבד קסמים איירליין" פעלה בקו ת"א-תימן בלבד.  (לת) ל
    • 11:11
    • 23.12.12

•   אורי היקר. אל תמהר לקפוץ על העגלה. אם אתה מאמץ את המסקנה הרי שאתה לא שייך לכאן. מה לך ולסיפור מצדה? מה לך ולמכבים? מה לך ולמשה? מה לך ולרמב"ם? מה לך ולדוד המלך? מה לך ולבר כוכבא? מה לך ולירושלים? מה לך ולישראל? אם התיאוריה נכונה הרי שמדובר בהיסטוריה ומקורות שאינם שלך? עדיף בהרבה להאחז במחקרים המוכיחים קשר גנטי בין כל יהודי העולם גם אלה ממרוקו. זה עדיף בעיקר בשבילך...  (לת) כדורי
    • 17:15
    • 23.12.12

•   אורי'לה ממוש, יש לא מעט יוצאי מדינות מזרח אירופה מכל העליות שהתנהגותם תואמת במאה אחוז את מה שתיארת.  (לת) תרגיע
    • 20:35

•   תעלה אתה למרבד קסמים בחזרה לפולין רועי
    • 00:11
    • 14.04.14

אתה לא יהודי...תשאיר את ישראל ליהודים...זה אתם שצריך לחזור לאירופה.... לך לא יהיו גרעיני אבטיח ואמונות טפלות ולנו יהיה שקט מהרמאים והמושחתים ונפסיק להיות הפרה החולבת שלכם... מה אתה אומר ?

85 כנראה חסר כל בסיס עובדתי - אין שום סיבה בעולם לעשרות או מאות אלפי אנשים להתגייר בתקופות מאוחרות יחסית רון
  • 14:33
  • 22.12.12

כשהיהדות היא דת נרדפת כבר מאות שנים מוקדם יותר.

•   אכן. הראיות דלות: מעט מאד ממצאים חומריים דודי
    • 10:52
    • 23.12.12

לנוכחות יהודית כלשהי באיזור (לדוגמה - מצבות, מקוואות). מעט מאד תיעוד במסמכים מהתקופה - לדוגמה, שאלות ותשובות רבניות. האם היהודים החדשים הללו לא התייעצו עם רבנים ברחבי העולם היהודי? יש לא מעט מכתבי שו"ת שהשתמרו המתעדים קשרים בין קהילות במזרח התיכון ובאירופה - לא בארץ הכוזרים.

86 זה מסביר את השמלאנות של האשכנזים אשכנזי = כוזרי
  • 14:34
  • 22.12.12

מול היהודי האמיתי והשורשי הגאה שלא מוותר ולוחם לאורך ההסטוריה מול ההסננות של המגיירים שיש להם גן של התרפסות והפניית הלחי השניה לאוייב .
סוף סוף הבנו מה גן דפוק יכול לחולל בתוך העם היהודי האמיתי !!@

•   נכון. ויותר מזה: זה מסביר את העובדה שרק אשכנזים תומכים בזרים ובמסתננים, ובעיקר בילדי הזרים, ולא אכפת לאשכנזים שמדינת היהודים תחרב בהגירת זרים.  (לת) ישראל תיכבש בהליכה
    • 16:54

•   אה, וזה גם מסביר את "הגניוס היהודי"? רני
    • 19:28
    • 22.12.12

כי יש המון חתני פרס נובל מזרחיים נכון?

87 "בין יהודי איראן, הקווקז, אזרבייג'אן וגיאורגיה" אני הייתי בטוח שאזרבייג'אן וגיאורגיה ממוקמות בחבל הארץ המתקרא קווקז,  (לת) שרון
  • 14:35

•   הסבר אביזו
    • 23.12.12

בעיני הרוסים הקווקזים הם העמים המוסלמים דוברי השפות הקווקזיות היושבים במורדות הצפוניים של רכס הקווקז (צ'רקסים, צ'צ'נים קברדינים אינגושטים אבחזים...).

הגרוזינים הארמנים והאזרים הם מבחינתם עמים טראנס קווקזים.

האזרים בכלל דוברים שפה טורקית - כלומר מוצאם מערבות אסיה.
    הארמנים דוברים שפה הינדו אירופית - ששונה לחלוטין מהשפות הקווקזיות.

•   הסבר נוסף. דניאל
    • 21:10
    • 25.12.12

למיטב ידיעתי האזרים הם צאצאי האלבנים (לא האלבנים של אלבניה המודרנית כי אם אלבניה הקווקזית). בדיוק כמו שהתורכים של תורכיה הנם תורכים רק בשפתם. תראה תורכי בתורכיה ותראה בני עמים תורכיים כגון תורכמנים וקזחים. ההבדל ניכר. האזרים והתורכים של תורכיה אלו האוכלוסיות הקדומות שהמירו את דתם ואת לשונם. כך אגב קרה להרבה עמים שנכבשו וקבלו את שפת הכובשים. לפעמים זה קורה אחרת. הבולגרים הסלבים נכבשו ע"י הבבולגרים של הדנובה וקבלו מהם רק את שמם. אלו הבולגרים שקבלו את שמת הנכבש ואת דתו. אגב, בולגרים = בלקארים (עם קווקזי תורכי)

88 אז האשכנזים הם לא צאצאים של אברהם אבינו? שהיה עירקי קנאה זה רע
  • 14:37
  • 22.12.12

לכן כולם ימנים קיצוניים שרוצים לחסל את הפלסטינים?? כי הם מקנאים בגנום של הפלסטינים?

89 קשקוש מקושקש שראוי להתפרסם בצהובון במוזרויות מהעולם צבי ג.
  • 14:38
  • 22.12.12

יש רציפות הסטורית של כתבים ועדויות של עמים ולשונות על קיום העם היהודי בארץ ישראל. מדהים לראות לאלו מחוזות ביזאריים מביא הרצון הפופוליסטי באקדמיה לחדש בכל מחיר. ומי כזנד הקשקשן אכן ראוי להגיב לכתבה.

90 קשקוש מקושקש שראוי להתפרסם בצהובון במוזרויות מהעולם צבי ג.
  • 14:38
  • 22.12.12

91 מסתברא.הלכידות התנ"כית,ההיסטויוגרפית והפילוגנטית מתלכדות בסיכומו של יום.עוד מאה דורותיגלו את לוסי 2.אם האנשות.בעלה לוס יהיה אב הקדמון.בעל את כל הנשים.שניהם כושים.שחורים.סודנים.המוטציה הגנומית גדולה על החוקר את המופע שאינו אומר דבר ולא חצי דבר על הדבר,על המהות.ישמעאל בן בכור יחיד ואהוב על אברם.אחינו הגולה המוקצה.שרי גברה על הגר אך זה לא שינה את מהלך הדי אן איי.היא חזרה כ קטורה וילדה לאברם אבי כולם ,את מדיין.משה הגואל נשא לאישה את ציפורה המדיינית בת יתרו כהן מדין.אז מיהו יודי?מדיין?ישמעאל?האם בגין שרי התגרנית יצחק בן אבי האומה?מים רבים יזרמו באוקיינוסים המתייבשים עד אשר הסיפור השליט יקבע הילך חוקי וגם זאת עד לגלגול הציביליזציות הבאות.די לסחפורים.לא יודי ולא ארי ולא שחור.עם אחד אנושות אחת גזע אחד וואירנטים מוטציוניים גיאופיזיים ובעיקר גיאו פוליטיים.הנסיבות שחברו יחד במהלך תולדות האבולוציה האנושית הידועה היו פרי גורל גיאוגרפיה ומתת טבע זמנית שהשליטו אמפריה צבע ו"גזע"מוטציוני זה או אחר על פני האחרים.בדיוק סיפור הדינוזאורים.בטרם ניכחד כולנו באיבת שווא ובשפך דמים אינסופי מאז גירוש גן עדן מוטב כי הבינה האנושית תחבור להתעלות על היצר האגואיסטי ותאחד כוחות לקיום חוצה גבולות בכל האספקטים של המין האנושי.רווחה אושר עושר נכונו למין לורק השכיל לשלב כלים וידיים ותאים אפורים במאמץ לשפר את מיצב הרוב ולפיכך בהכרח את מיצב הפרט.  (לת) איפכא
  • 14:42
  • 22.12.12

92 איגרת הרמב"ם לר' עובדיה הגר - "אין שום הפרש כלל בינינו ובינך לכל דבר... לפיכך כל מי שיתגייר עד סוף כל הדורות וכל המייחד שמו של הקב"ה כמו שכתוב בתורה – תלמידיו של אברהם אבינו ובני ביתו הן ... נמצא אברהם אבינו אב לזרעו הכשרים ההולכים בדרכיו ואב לתלמידיו והם כל גר שיתגייר...ואל יהא יחוסך קל בעיניך; אם אנו מתייחסים לאברהם, יצחק ויעקב, אתה מתייחס למי שאמר והיה העולם."  (לת) אין שום הבדל בין יהודי צאצא לאברהם אבינו לבין הגרים-כולנו עם אחד!
  • 14:43
  • 22.12.12

93 עםישרואל חי במיתוס הלאומי של "אתה בחרתנו" "זו ארץ אבותינו" ובסך הכל "עם" המאוחד עלידי תרבות גזלנות וספסרות נדלן  (לת) עמישרואל
  • 14:43
  • 22.12.12

94 הישראלים של היום הם בעצם איראנים. האיראנים של היום הם הם העברים שהוגלו מארץ ישראל.  (לת) בקרוב נשמע את החדשות הבאות
  • 14:44

95 מעניין איזה חלב ינק החוקר בבית.  (לת) ע
  • 14:45

96 למה זה חשוב? משה
  • 14:47
  • 22.12.12

מישהו טוען שלאיטלקים (שלא היו מוגדרים כעם עד אמצע המאה ה19, לאמריקאים, לארגנטינאים, וכו' יש גנים משותפים? רק נאצים -- נאצים גרמנים או נאצים יהודים, כדוגמת בן גביר ושותפיו -- מתייחסים ברצינות לתיאוריות גזע כאלו. "עם" הוא מושג תודעתי ותרבותי, לא גזעי.

97 אין עם יהודי אחר ציבור נדלניסטים שמחזיקים בברית הישנה כקושאן. לא פלא שהנדלניסט הארצישראלי החדש בן למתווך דירות.  (לת) כולם זרים כו-זרים
  • 14:48

98 מה חדש? רומן
  • 14:48

זה היה ברור גם בלי מחקרים גנטיים, מספיק לדעת איסטוריה

99 יש לי בשבילך תוצאת מחקר עוד יותר מדהימה- כל היהודים מוצאם מעיראק....איך זה, חוקר חכם?  (לת) רעמסס
  • 14:50

100 תקראו את הספר " השבט השלשה עשר"  (לת) אבי
  • 14:54
  • 22.12.12

101 אגדת הכוזרי נובעת מספרו של יהודה הלוי אבל בגנזך קהיר נמצא מכתב בכתב ידו ראובן גרפיט
  • 14:58
  • 22.12.12

שבו ענה על שאלה על אמיתות הסיפור של התגיירות העם הכוזרי ,שמדובר בהמצאה ספרותית לצורך ההידיינות הפילוסופית. אז למה ולמי להאמין ?

•   נכון רון
    • 16:56
    • 22.12.12

ומי שחושב שאדם שגר בספרד ולא היה בחיים שלו בצד השני של היבשת יכול להיות מקור אמין ומהימן של ההיסטוריה בכוזר הוא ליצן. המקסימום שיהודה הלוי היה יכול לעשות זה לשמוע סיפורים מאחרים אודות המקום.

•   אסור על עמי אירופה, שנחשבו לעמלקים ומצורעים להתגייר  (לת) רש"י קבע אין יהודים באירופה (התכוון שהם כת מגוירת), לכן המכתב במתנצל שלו, אבל הוא אכן גייר אותם
    • 18:00
    • 29.04.14

102 מה הפלא? הרי ידוע לכל היסטוריון אובייקטיבי ולכל סוציולוג שאין קשר אתני בין יהודי העולם והקשר הוא דתי בלבד. מי שלא יודע מציע לו לקרוא את ספרו של פרופ' משה זנד " איך הומצא העם היהודי" בשפה העברית מתורגם מהשפה הצרפתית  (לת) אלי
  • 15:03
  • 22.12.12

103 מחקר מעניין. מסקנות מטומטמות! יש אמת היסטורית ואמת ארכאולוגית. אז יהודי אירופה עורגים לירושלים רק 1300 שנה. שאול שש ון
  • 15:08
  • 22.12.12

מחקר מאד מעניין. כמו מחקרים דומים שמצאו קשר גנטי בין הפלסטינים בארץ לבין היהודים. אבל המסקנות שמעלה החוקר מטומטמות ומשוללות כל יסוד. כבר אחד העם קבע במאמרו "משה" את ההבדל בין אמת ארכאולוגית לאמת היסטורית. לא חשוב מה עש המשה האדם. האם פגש את אלוהים או קרע את ים סוף והאם בכלל היה קיים. מה שחשוב היא המורשת שלאורה הולכים המאמינים כבר 3000 שנים. ואם יוכח מעבר לכל ספק שחלק גדול מהמאמינים הצטרף לאמונה רק לפני 1300 שנה ולא כמו האדומים שהצטרפו לפני 2000 שנה. מה זה משנה?
ראו מה קורה אצל המוסלמים. ירושלים או אל קודס לא מוזכרת בקוראן. היא קדושה למוסלמים רק מתחילת המאה ה8 (זמן הכוזרים) כששליטי דמשק בנו את המסגדים על הר הבית כי מכה ומדינה לא היו בשליטתם. האם זה משנה שהמוסלמים מקדשים את ירושלים 1300 שנים במקום 1350 שנים? זה מקטין בקמצוץ את חשיבות ירושלים למוסלמים?

104 לכל יהודי אירופה יש דם אדומי כמו דם יהודי. האדומים התגיירו רק לפני 2100 שנה! שא ול ששון גולה בבל
  • 15:15
  • 22.12.12

לפני כ2100 שנה היה הגיור בכוח היחיד בהיסטוריה היהודית. אלכסנדר ינאי הכריח את כל האדומים להתגייר. כל היהודים שחיו בארץ ישראל היו חצי אדומים. רק יהודי בבל שאבי נמנה עליהם - אין להם דם אדומי. כל השאר חצי אדומים. האם זה משנה משהו בזכותם ההיסטורית על הארץ? האם זה מקנה לנו זכויות היסטוריות באדום? למה זנד האטני ציוני לא עוסק בהם? למה מנסים להסיק מכך מסקנות?

אני דווקא הסקתי מסקנות בשיעורי תנ"ך. המורה החרדי ימני שלי בתיכון השתלח באדומים ואני הזהרתי אותו שהוא מדבר על אבותינו (לפחות אבותיו - הוא אשכנזי). אומנם אבות ביולוגים ולא רוחניים - אבל בכל זאת אבות. זה היה הויכוח היחיד שלנו בו הודה שאני צודק.

105 איפה מוציאים דרכון כוזרי?  (לת) מאירי
  • 15:16

106 יהודים מקבוצות שונות אינם חולקים מוצא גנטי משותף. מסקנה: אין עם יהודי. מגחך
  • 15:23
  • 22.12.12

זה כמו להגיד: אם מאפים שונים אינם חולקים מרכיבים משותפים אזי אין כזה דבר "מאפה".
חוץ מזה, מה הקשר בין ממצאים גנטיים לבין הגדרה עצמית של קבוצת אנשים החולקים הסטוריה משותפת, מנהגים משותפים וגורל דומה?
יש כזה דבר עם רוסי (בליל של ויקינגים, סלאבים, מונגולים)?
עם אנגלי (ויקינגים, גרמאנים, רומאים, גאלים)?
עם ערבי? הודי?

107 מוצאם של יהודי אירופה אבא של עו"ש
  • 15:24
  • 22.12.12

מוצא האבות הוא משבטים חוריים, מאיזור העיר אורקש (היא אור כשדים האמיתית ולא העיר אור בדרום עיראק) ליד העיר חרן. גם גולי ישראל ישבו באיזור נהר חבור (הוא נהר כבר בספר יחזקאל שמשקף הרסב מאטד השפעות של בתרבות האירנית). תושבי יהודה התערבבו עם העמים השמים באיזור ולכן מרכיב מקורי זה הלך לאיבוד. כך שדווקא יהודי אירופה הם הצאצאים הישירים . זה לא נותן להם שום זכות מיוחדת עקב כך.

108 הכתב לא קרא את המחקר, ואם קרא, לא הבינו לעומקו מדען
  • 15:24
  • 22.12.12

מחקר מעניין, פורסם בכתב עת מדעי בינוני, נתון לויכוח כמו מחקרים רבים אחרים בגנטיקה של אוכלוסיות, אבל למרבה הצער מי שהפך אותו לכתבה עתונאית לא קרא אותו ואם קרא פשוט לא הבין את דקויותיו. המחקר הזה כלל לא שולל את מוצא היהדות האירופאית מגלות יהודה אלא רק מנסה להשוות בין מודלים השונים זה מזה בתרומת אוכלוסיות מקור ליהדות זו. יש על כך ויכוחים מעמיקים בספרות ומחבר המחקר מכיר בהם (אם כי מצטט גם כמה מקורות לא מקצועיים, כמו קסטלר או זנד). דוגמא נוספת לשטחיות עתונאית.

•   כנראה אתה לא קראת או שאתה רק מנסה להטעות - החוקר מאשש את התאוריה של מוצא כזרי של יהודי אירופה (המונח אשכנזי אינו מדויק מאחר והוא הכינוי ליהודי הריינלנד, לא למז' אירופה).  (לת) כל אחד יכול למצוא את המחקר המלא באינטרנט.
    • 01:23

109 הגדרה של עם מהמילון מבין עברית
  • 15:28
  • 22.12.12

עם ניתן להגדרה כקבוצה חברתית בעלת מספר מאפיינים משותפים, כגון מוצא אתני, שפה, דת, תרבות, היסטוריה, מנהגים או אזור גאוגרפי. עכשיו שכל אחד ישאל עצמו האם יש ׳עם יהודי׳.

110 גבולות התודעה היהודית בעידני הציונות! צופה בכם
  • 15:32

יאללה: מברוק עליכם

111 רגע... אז אם כך- אפשר להחליף מקום עם האיראנים ? מל
  • 15:32
  • 22.12.12

שיבואו הם לכאן, ולא יצטרכו לשנע רחוק את הטילים עבור הפלסטינים. אנחנו כבר נסתדר ליד בארות הנפט שלהם...

112 זנד הוא בעצמו כוזרי לכן הוא יודע בנימין

כמו רוב חבריו מנעלין ובילעין ומשייח ג'ארח וכו

113 יפה לראות כיצד נכתבים מחדש הפרוטוקולים של זקני ציון וכיצד שונאי ישראל מאמצים אותם במהירות הים אותו ים
  • 15:34

לא יעזור לכם כלום
את הגנים שלכם אף אחד לא יחקור עוד 100 שנה

114 "בהעדר חומר גנטי שמקורו בכוזרים, אלחייק השתמש באוכלוסיות קרובות לכוזרים - גיאורגים, ארמנים וקווקזים, לדוגמה - כמקובל במחקרים גנטיים. "הם הגיחו מאותו מרק גנטי" - כל האזורים והעמים עליהם מדבר המחקר, נכבשו ע"י חייליו של ג'ינגס חאן שכידוע נהגו לאנוס את כל הנשים במקומות שכבשו, ומכאן "המרק הגנטי" המשותף. זה הסבר לא פחות טוב מתאורית הכוזירים.  (לת) הסבר אלטרנטיבי "למרק הגנטי"
  • 15:37

115 שחצן, האלחייק הזה. קתרין
  • 15:38
  • 22.12.12

השיטה של השמצת היריב (גם אם במרומז) מניבה פירות מרים. לאלחייק הצעיר יש הרבה מה ללמוד בתחום האתיקה וההתנהלות בקהילה האקדמית.

116 בינינו, מי שכנה, מספיק שיסתכל במראה.  (לת) מראה עיניים
  • 15:40
  • 22.12.12

117 אין סתירה היסטורית, כוזרים, יהודי ארופה ואסיה, יהודי ספרד, יהודי צפון אפריקה ג'ו
  • 15:42
  • 22.12.12

ישנו רצף היסטורי, חוץ מזה אני לא חושב שהגנטיקה הפריעה לנוצרים ולמוססלמים לטבוח את היהודים על כל רקע, דתי, לאומי, עלילות דם ושקר כלשהוא.....

118 שלמה זנד מסכים איתך במאה אחוז כי יש אינטנס אתני  (לת) שלמה זנד
  • 15:45

119 זה מסביר את התנהגות המתנחלים רוני בכור
  • 22.12.12

לאור התנהגות המתנחלים זה לא מפליא התנהגות של פראי אדם ופורעי חוק ,השתייכות המתנחלים לעם היהודי תמיד העלה בי ספקות

120 מערכת הארץ צריכה לגלות אחריות בפסידומדע גזעני  (לת) אזרח מודאג
  • 15:51

121 שןב 'חכם'כמו ההסטוריונים החדשים או יליד הארץ
  • 15:54

הפוסט ציונים.
הכל כדי להוכיח כי מקומיננו בגטאות אירופה.

122 סליחה, אבל אבי ביטר פרסם את זה קודם!!!  (לת) יוני
  • 15:56

123 סתם צחקתי ואתם מתרגשים...  (לת) דוקטורנט אלחייק

124 אין כל חידוש.. ייאי
  • 16:09
  • 22.12.12

."זכר ונקבה ברא אותם" - אין כל אזכור לצבע,כולם ברואיו ורחמיו על כל מעשיו."והוצאתים מן-העמים, וקיבצתים מן-הארצות, והביאותים, אל-אדמתם;" "וקיבצתים מירכתי-ארץ--בם עיוור ופיסח, הרה ויולדת יחדיו: קהל גדול, ישובו הנה".אלה דברי הבורא.יהדות אינה דת ולאום על בסיס הגזע/אתנוס אלא על בסיס האמונה.קבלת הגר והתושב וההגנה עלי הם ציוויים בני כ 4000 שנה.האימפריה הכוזרית היתה ענקית לא רק בשטח אלא גם באוכלוסיה.ברור שכשכל אלו התגיירו,הם הפכו למסה משמעותית בעם היהודי וגם היו מותרים בנישואים עם יהודים אחרים.אז מה כאן החידוש במחקר זה?! אין כל חידוש.הביטו היטב סביבכם:יש יהודים בהירים מאוד וכאלה הכהים מאוד ובאמצע אינסוף גוונים,על שום מה ? משום שאחוז לא מבוטל בעם היהודי הם צאצאי גרים גם מתוך עמי המזרח וגם מתוך עמי המערב..כה יתן אלוקים וכה יוסיף ונאמר אמן ,

125 שטויות לא רלבנטיות. רק משרת את האנטישמים. ומי שכתב שיהדות היא רק דת: יהדות היא גם לאום מכיוון שכל החגים שלנו מציינים אירועים היסטוריים שחווינו כעם. הדת והלאומיות וההסטוריה בלתי נפרדים אצלנו. כל הקשר לכוזרים לא רלבנטי- מרגע שהתגיירו הם יהודים. והלוא גם במגילת אסתר כתוב שרבים מתושבי הממלכה (מהודו ועד כוש) מתייהדים מפחד הנס שקרה ליהודים.  (לת) יהודית ציונית שפויה
  • 16:10

126 מעניין כמה ערבים זכו בפרס נובל? מיקי
  • 16:14

ואותו הדבר לגבי יהודים מזרחיים

•   מעניין איך אנטישמים באים דווקא מתוך עמנו. שמעת על הזוכה הצרפתי האחרון? ש אול ששון
    • 00:02
    • 23.12.12

יהודי מזרחי. אז נסה להבין קצת את הסטטיסטיקה. למה זכה צפון אפריקאי צרפתי ולא צפון אפריקאי ישראלי? פשוט מאד. בצרפת וישראל חצי מהיהודים מהמזרח. רק בצרפת הם מצליחים בדיוק כמו היהודים שהגיעו מפולין. אז אולי האשמה היא בארץ?

127 מחקר דמי קולו עודד רגב
  • 16:16
  • 22.12.12

חוקרים רציניים יותר מה"גנטיקאי הישראלי הצעיר" מפרסמים בכתבי עת מדעים ולא בהארץ. ה"מחקר" הזה אינו מחקר. מי הם הכוזרים ואיך ה"גנטיקאי הצעיר" יודע את המבנה הגנטי שלהם?

128 אני שמח שדווקא בן הגזע השמי הנחות ממשיך את דרכי הגזענית ומוכיח כי היהודים הם ערב רב, שמן הראוי להשמידו, כדי לאפשר מרחב מחיה לארים הטהורים.  (לת) ALFRED ROSENBERG
  • 16:17

129 ביטול הדרישה למדינה יהודית עפ"י המימצאים המדעיים הללו ר
  • 16:21

אם המדע קובע שאין עם יהודי, אז הדרישה למדינה לעם היהודי בטלה

•   זו בדיוק הסיבה למה הארץ בחר לשים כתבה מבולבלת על מחקר שולי בכותרת הראשית  (לת) יש הגיון בשגעון ויש אגנדה לא כל כך נסתרת
    • 18:13

130 נוסחת רבנו גרשום מאור הגולה אריה
  • 16:33
  • 22.12.12

רבנו גרשום שחי בקהילות עמק הריינוס במאה העשירית וחלק את הדור עם רב סעדיה גאון בבבל אמר: "אין ישראל עם--אלא בתורתו" שזוהי נוסחה מעמיקה ומחוכמת העוקפת את השיתוף הגנטי בהגדרת העם. ה"עם" היא פיקציה שבטית הבנויה לא על גנטיקה אלא על קבלת התורה כלומר ההלכה. ואז ניתן להכיל גרים באותו מעמד כמו יהודים מקוריים.

131 ואני אומר 100% תורשה ו-100% סביבה. כך שלא משנה  (לת) אמיר
  • 16:36

132 אבי ביטר אמר את זה בתוכנית שלו לפני שנתיים! (או יותר)  (לת) מיכל
  • 16:40
  • 22.12.12

133 1. עוד הוכחה לזלגזענות האשכנזית 2. מעניין מדוע רק הארץ רץ לפרסם את הקשקוש הזה? 3. זנד כבר מזמן איננו רלוונטי, חבל שאתם חוזרים אליו  (לת) יו"ד
  • 16:43

134 רואים שמי שכתב את הכתבה לא טרח לקרוא את המחקר רון
  • 22.12.12

קודם כל המחקר והממצאים שלו הם בתוליים, כלומר ההנחות והמודלים גסים (ההנחה שהכוזרים הם הקווקזים של היום היא לא מבוססת דיה, אוכלוסיית ההשוואה למקור מזרח תיכוני הוא פלסטיני שהוא גם מקור בעייתי עקב נדידה ידועה מאפריקה וערב הסעודית).

על כל פנים התיאוריה הכוזרית אומרת שהכוזרים התגיירו ומשם נפוצו לאירופה, בפועל יש הסכמה דיי רחבה בקרב הסטוריונים שהשליטים הכוזרים התגיירו אבל העם עצמו לא התגייר והורכב בעיקר ממוסלמים ונוצרים עם מיעוט יהודי קטן ולא היה גיור מאסיבי של האוכלוסיה הכללית.

מי שטרח לקרוא את המחקר עד הסוף רואה שכותב המחקר מעלה אפשרות שהקווקז היה תחנת ביניים ולא מקור, כלומר יהודים ממוצא מזרח תיכוני וקהילות יהודיות מאיזור יוון, איטליה ומסופותמיה נדדו לקווקז, חנו שם כ500 שנה כשהיה להם טוב ואחרי פירוק האימפריה נדדו לאיזור מזרח אירופה ומרכז אירופה.

135 מי שאכל אותה בכל הסיפור הזה הם הפלשטינים אבג
  • 16:55
  • 22.12.12

המחקרים העומדים מנגד למחקר הנוכחי מנסים להוכיח בכל כוחם שליהודים בעולם יש גן משותף עם הפלשטינאים. כלומר המצב הכי טוב עבור העם היהודי (של היום כמובן) הוא שהפלשטינאים הם הם היהודים הכי נקיים בעולם.

איזה אבסורד ... מה שבעצם קרה באלנקבא זה שהגיע עם שבמקורו הינו קווקזי (כוזרים) מזרח אירופאים - וביצעו נקוי אתני ביבודים המקוריים של הארץ!!!

136 הכל במספרים חכמי חלם. הכיצד יהדות אירופה מנתה מיליוני "יהודים"? ויהדות עירק ופרס שיבינו !!הם בני הגלויות,מנו כ300 אלף? והמבינים  (לת) נביא הזעם.........
  • 17:00

137 בטח הכוזרים גם זייפו שמות משפחה לכהן ולוי? א
  • 17:06
  • 22.12.12

האמת בד"כ לא כזאת חד משמעית.
נראה לי שלפחות חלק מהגנים של תושבי אירופה הם צאצאי יהודי ספרד שגורשו משם.

•   נכון מאוד תומר
    • 08:04
    • 23.12.12

מרבית יהודי אירופה דווקא מגירוש יהודי ספרד, אבי ממוצא פולני -והשם משפחה שלנו ספרדי, אני מכיר לפחות עוד 2 כאלה.. (מארצות ברה"מ). המנכ"ל של ארגון "ערכים" גם הוא ממוצא פולני וגילה שלפני 600 הוגלו אבותיו מפלמה דה מיורקה - וחקר שהקהילה שם השתמרה עד היום (יש לו סיפור די מענין, ממליץ לשמוע)

•   נכון מאוד תומר
    • 08:05
    • 23.12.12

•   אולי מקסימום 1 % מהקרויים אשכנזים מוצאם ביהודי ספרד או יהודי בית שני !  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 23.12.12

•   אפילו לא 1% הספרדים עצמם נאנסו ורחמנא פטרא עליהם, הם אירופאים כמעט טוטאלית בלי שרידים שמיים  (לת) דבר שני בבית 2 רוב העם 90% היה הלינסטי דרום אירופאי מגויר
    • 00:24
    • 30.04.13

138 מי יהיה הראשון שיחזיר אותנו לארץ אבותינו? מי יהיה ההרצל הכוזרי הראשון?  (לת) אחרון הכוזרים
  • 22.12.12

•   השמאל האשכנזי שוב ! הוא עלול להחזיר אתכם ! הוא בונה את התורה שלו של בסיס גנטי , ומיד יוציא לכם צו פינוי מהאיחוד האירופי , או בעדינות "התנתקות" ! אני קורא לאשכנזים השפויים שבאמת חשים את יהדותם להתעורר ולהתנער משאיפת השמאל הקיצוני !  (לת) ארז הלבנון
    • 03:19
    • 23.12.12

•   נראה אותך מנסה לקנות דריסת רגל בצ'צ'ניה אבחזיה והמטורפים האלה  (לת) "ארצות האטרף" של עמוס עוזא-שווילי
    • 14:05
    • 23.12.12

•   הצ'צ'נים והאבחזים הם אחינו, התערבנו עם היהודים והפכנו לנעבעכים  (לת) אחרון הכוזרים
    • 23:11

139 חוקרי גנטיקה אחרים הגיעו למסקנות אחרות לגמרי יעקב
  • 17:14
  • 22.12.12

מעניין כיצד מסביר אלחייק את תוצאות המחקרים הגנטיים שבוצעו במכוני מחקר יוקרתיים בארה"ב, בריטניה, צרפת, ישראל ועוד. החוקרים מצאו קשר גנטי ברור בין אוכלוסיות יהודיות שונות - פולין, רוסיה, גרמניה, לוב, מרוקו, איראן, עיראק, תימן, בולגריה, מצרים. לעומת זאת לא נמצאה קרבה בין היהודים לשכניהם הלא-יהודים. נמצאה גם קרבה בין היהודים בכלל לסורים, לפלשתינים ולכורדים. לא נמצא כל דמיון בין יהודים אשכנזים לטורקים של היום, שהם צאצאים של הכוזרים. במלים אחרות: האשכנזים אינם צאצאי הכוזרים.
כל זה מצביע על כך שלמרות פיזור היהודים בארצות רבות, ללא קשר בין הקהילות השונות, נשמר הדמיון הגנטי. כלומר, קיימת עדות מדעית-ביולוגית ברורה לכך שרוב היהודים של היום משתייכים לאותו עם, ומקורם במזרח התיכון.

140 מביך מאוד שמישהו יהודי שיושב בגולה מוציא כזה מחקר מופרך. שיחזור מיד להסטוריה ולמקורות ויבין שהסיכוי שאנשים התגיירו מרצונם הוא אפסי לעומת הסיכוי שהעם היהודי שרד כי שמר באדיקות על המסורת לאורך אלפי שנות הגולה, לא משנה איפה הוא היה - אותם החגים ואותם המסורות - את זה אפילו היטלר הבין, זה פשוט. הדת היהודית היא שיצרה עם יהודי שמלכתחילה הורכב ממטען גנטי מגוון ואם הוא טוען שאין עם יהודי אז גם אין נצרות ואין איסלם ואין ממצאים ארכיאולוגיים שמקורם מעמים שונים (שבמקרה מתארים הגליות) - באמת שאין כלום לפני החוקר הזה - ממש וואקום... טוב שהוא למד, אחרת לא היה גם המחקר הזה..  (לת) לאית
  • 17:16

141 סוף סוף יש הוכחות שתורת הגזע היא מדע מקס אונגאופר
  • 17:22
  • 22.12.12

עדות המזרח השונאים את האשכנזים משתמשים בשטות הזו זה עידן ועידנים.והנה ״המדען״אלחייק הגליציאני מאשש את הקביעה,ברבו בעוד כשבוע יבוא גם האישור מבד״צ בית-יוסף.ובא כיבוס גואל...

•   אני יהודי ספרדי , ואינני שונא את האשכנזים ! להיפך ! מה שכן, אני מתעב את השמאל ואת שיטות העבודה שלו שכעת מנסה לסכסך בין כל העולם ליהודים ובו בזמן לסכסך בין ספרדים לאשכנזים ! השמאל מנסה לפרק את העם הזה מהיסוד ! אבל הוא לא יצליח !  (לת) ארז הלבנון
    • 03:25
    • 23.12.12

142 זה מסתדר עם עיתון הארץ ומסקנותיו ש:1)אין עם יהודי.2)ארץ ישראל שייכת לפלשתינאים.3)והשורשים שלנו באירופה ולא בישראל.  (לת) מחקר דמיקולו ממוזרח
  • 17:23
  • 22.12.12

143 לתיזכורת, מדינת ישראל הוקמה ע"י צאצאי הכוזרים שעלו מרוסיה ופולניה לפני כ-120 שנה, ראה בן-גוריון, יגאל אלון הפלמ"ח וכו.. כולם מצאצאי הכוזרים מרוסיה ופולניה, גם השפה העברית המודרנית, זאת המדוברת גם בטוק-בק העכשווי, היא הומצאה מחדש ע"י צאצאי הכוזרים מרוסיה ופולניה, ראה ביאליק, צרנחובסקי, אברהם מאפו, וכו.., לכן ליברמן שהוא גם כן צאצא כוזרי מרוסיה, הוא ראוי לעמוד בצמרת השילטון בישראל. אגב, גם כל הסמולנים היודו-אנטישמיים, הם כולם מצאצאי הכוזרים, וזאת בגלל הפוגרומים שביצעו הקוזקים ביאהודים שברוסיה ופולניה, ולאחר כל פוגרום נולדו ילדים עם קוד גנטי קוזקי ששונא יאהודים, והרבנים דאז החליטו שמספיק שהאם יאהודית אזי גם הבן הנולד הוא יאהודי, כיום הרבנים החליטו שרק בן שנולד לאם יאהודית הוא יאהודי. שכחו למה.  (לת) פליקס

144 פרשנות אחת לתוצאה .אפשר לומר שאברהם אבינו הגיעה מהקווקז רונן
  • 17:31
  • 22.12.12

מי יודע היכן היו הקוזרים בתקופת הקדומה 3000 שנה לפני הספירה?
אולי הם היו באזור מסופוטמיה וגורשו משם לכיוון הקווקז?
כל התאוריות הללו על מוצא העם היהודי הזויות בלשון המעטה!
מה מקורו של העם האנגלי? גם לעם זה יש מספר לא מבוטל של אבות. מה מוצא העם הצרפתי ,הגרמני , האיטלקי, הספרדי? לכל אחד מעמים אלו יש הרבה מאוד אבות.
תפסיקו לזיין לנו את השכל עם מחקרים כמו "מדעיים" מחקרים שיכולתם לומר את כל האמת ,לא קיימת!!!!!!!!!!!!!!!!!!

•   אתה צודק ! הכי קל לתקוף את היהודים כי הם למעשה העם הכי אמיתי ! כמו באמנות , הכי קל להכפיש דיוקן והרבה יותר קשה להצביע על טעויות בציור מופשט ! כל העמים האחרים יודעים שהם "עם" כמו ביצים מקושקשות ולכן הולכים למקור ומנסים לערער אותו כדי להרגיש טוב עם עצמם ! שים לב איזה אדם נוטים לתקן יותר בשגיאות עברית , ישראלי ותיק ששוגה או עולה חדש ששוגה ? תמיד יש נטייה לבקר את זה שקרוב יותר לשלמות ! ומי כמו השמאל ממוחה בביקורת הזו ! זו הסיבה מדוע השמאל מבקר את ישראל ולא את אסד !  (לת) ארז הלבנון
    • 03:40

145 אני מהגר רוסי והפכתי יהודי-ישראלי משיקולים כלכליים  (לת) ולדימיר
  • 17:33

•   שמח בשמחתך דניאל.
    • 21:47
    • 25.12.12

רק זכור שהגיור שלך פקטיבי ושמחר אם לא היום אתה וצאצאיך לא תהיו חלק מהעם היהודי. זה עניין של זמן, הברירה הטבעית תעשה את שלה.

146 איזה כיף לשלמה זנד שנמצא גנטיקאי חצר שמוכן גם לפברק ממצאים שיתאימו לתזה המגוחכת שלו  (לת) דוקטורנט
  • 17:45

147 הכוזרים דוד הלפרין
  • 19:02
  • 22.12.12

כבר ב-1976 פורסם הספר של ארתור קסטלר The Thirteenth Tribe שהביא אותה טענה, פחות או יותר. הספר זכה לביקורות חריפות ו -- אחרי הצלחה "קופאית" ראשונית -- נשכח. מחקרי DNA רבים בענין מצביעים לכיוונים רבים; מתאים כאן הכרעת הדין הסקוטי "Not Proven".

148 מכבי חיפה כן השניה לא ממש  (לת) ירוק
  • 19:20
  • 22.12.12

149 אלחייק ידוע כעוסק במדע בדיוני, ליצן המחפש סנסציות. בושה שעיתון כהארץ מצטט אותו. בלי קשר לנושא.  (לת) גנטקאי
  • 19:22

150 בושה חיים
  • 19:58
  • 22.12.12

המחקר של אלחייק מבוסס על הנחה משוללת כל יסוד - שגרוזינים וארמנים שמעולם לא נכבשו בידי הכוזרים והיו בי דת אחרת - נוצרית - התערבבו עם הכוזרים עד כדי כך שמהגנים שלהם ניתן להקיש על הגנום הכוזרי. זה שטות מוחלטת. כמובן, שליהודים אשכנזים ולעמי קווקז יהיו גנים משותפים, כי הם תואמים את כל הגנום ה״קווקזי״, מה שהיה קרוי פעם הגזע הלבן.

151 מוצא האשכנזים מהכוזרים הסטוריון
  • 20:19

גם אם יש מבין יהודי מזרח אירופה ובמיוחד מאזור הקווקאז צאצאים של כוזרים,
הרי הוכח כבר בעבר, גם מבחינה גנטית, כי יהודי אירופה וערביי ארץ ישראל חולקים גנים משותפים.
יהודים חיו באשכנז (מערבית לנהר הריין, בדרום גרמניה של היום, אלזס ולותרינגיה) עוד טרם התפשטותם של השבטים הגרמאנים לדרום מערבה של
אירופה. לאחר כיבושי קארל הגדול הגיעו יהודי אשכנז גם לחלקים אחרים ברחבי
ממלכתו ועד לגבול הסלאבי. בעקבות פרעות שהחלו עם מסע הצלב הראשון,
והמשיכו בעקבות מגפות שונות שפקדו את אירופה בין המאות ה-14 ל-16, נמלטו
רבים מיהודי אשכנז מזרחה לכיוון פולין, שמלכם פתח את שעריו בפניהם. משם
המשיכה הנדידה לכיוון מזרח, כאשר הם נושאים עמם את השפה אותה דברו
באזור נהר הריין "הגרמנית של ימי הביניים" בתיבול עברית ומילים אותם רכשו
בנדודיהם בארצות המזרח. כמובן שיהודים ממקומות שונים נדדו אף הם לכיוון
ארצות מזרח אירופה, בין אם עלו צפונה מחופי הים התיכון, או מערבה מריכוזים
שבמזרח וכמובן שהיו גם כוזרים ביניהם.

קל להבדיל בין האשכנזים ה"מקוריים" לאלו שהצטרפו ממקומות אחרים, לא רק
בשפתם, אלא גם משמם. יוצאי אשכנז "זכו" לקבל שמות גרמניים, כך בקשו
פקידי הממלכה הפולנית לקבע את מוצאם. ברור לחלוטין שמי שנקרא על שמות
ישוב בגרמניה, מוצא משפחתו, לא משנה מאיזו תקופה, אכן משם הוא. נבדלים
מהם נושאי שמות סלאביים וכמובן שמות שמקורם בהרי הקווקאז.

אפרופו השם "פרנק", אינו מרמז על מוצא מזרחי, אלה על מוצא מפרנקוניה,
השוכנת במדינת בוואריה. "אשכנזי" גם הוא כינוי למזרחיים שמוצאם מאשכנז...

•   יהודים איראנים. אביזו
    • 10:55
    • 23.12.12

יש לי מסקנה אחרת קצת יותר רצינית מהתיאוריה של אדון חייק והיא שבנוסף להגירה המפורסמת כתוצאה מהגרושים והפוגרומים של יהודי מערב אירופה למזרחה הייתה הגירה יהודית פחות מפורסמת מפרס ומבבל המתאסלמות לממלכת הכוזרים לארמניה ולאימפריה הביזנטית ומשאלה נחרבו המהגרים המשיכו למזרח אירופה.

יש עדויות לכך שהכוזרים היו סובלנים דתית ושחיו יהודים בממלכתם - מנגד אין עדויות ממקור ראשון שהעם הכוזרי בהמוניו התגייר.
    הכוזרים גם ממש לא היו איראנים אלא טורקים שמקורם בפינה אחרת של אסיה.
    ברור שהיו קשרים בין העם היהודי לעם הפרסי - הפרסים שלטו הן בבבל והן בא"י - יהודים רבים מאוד התבוללו והתערבבו מאונס או מרצון באוכלוסיה הפרסית (החל מאסתר המלכה המשך בעזרא הסופר שמוחה נגד נישואי התערובת שהיו נפוצים בזמנו וכלה באנוסי משהד).

ברור גם שמהלך ימי הביניים ירדו יהדות בבל ואיראן מגדולתן (כתוצאה מפלישות המונגולים וכתוצאה מקיצוניות איסלמית)
    אך עד היום לא היו עדויות ברורת להגירה מפרס לאירופה - יכול להיות שזה כיוון שרצוי לחקור אותו - לדוגמא לחפש מילים שמקורן פרסי ביידיש.

יהודה הלוי הוא היחידי שמזכיר התגיירות של עם הכוזרים - אין לכך אף עדות תומכת - ומדובר בסיפור בידיוני באגדה שכתב על תקופה שקדמה לו ב 400 שנה על ארץ שהוא מעולם לא היה בא ועל ממלכה שנחרבה מאות שנים לפני שנולד - וצריך להתיחס לכך כמו שמתיחסים למיתולוגיה היוונית.

•   אפרופו', היו בין מלכי איראן הקדומה, מלכים שנישאו לנשים יהודיות שילדו את צאצאיהם. הדבר ידוע בהיסטוריה הקדומה של איראן.  (לת) ל אביזו
    • 12:22

•   סאחבי, אתה מתכון למגילת אסתר?  (לת) לאביזו
    • 12:59

152 חוקר צעיר שרוצה להתפרסם מול פרופסורים בעלי שם בתחומם יוני
  • 20:28
  • 22.12.12

אה כן התוצאה של החוקר הצעיר מתאיה לנו יותר אז נפרסם אותה.

153 מה אמר ההסטוריון הבריטי הדגול ראנסימן על היוונים רלבנטי לעניננו עורבא
  • 20:59
  • 22.12.12

ראנסימן כתב בשעתו על הסוגיה האם העם היווני של זמננו הוא צאצא ישיר של הני יוון העתיקה - או שלא. תשובתו: זה לגמרי לא חשוב. בתודעתם ההיסטורית הם העם היווני וזה מה שקובע. כך גם אצלנו. כל העולם מזהה יהודי מקילומטר [מה שסייע מאד בהשמדתם]. אנחנו חשים שאנו יהודים והסיוט ההסטורי של העם היהודי מגדיר אותנו.
הכוזרים לא היו ממציאים כיפת ברזל... מרקס ופרויד ואיינשטיין גם לא היו "כוזרים". אלה הבלים.
אגב, מענין שהמחקר פורסם ערב חג המולד דוקא. מאד מעניין.

154 השוואת הגנים בלבד לא אומרת הרבה צריך גם להשוות אפיגנטיקה כי שם נעוץ ההבדל ב
  • 21:19

למשל לבני אדם ולשמפנזים יש כמעט אותם גנים, מה שעושה את ההבדל זה האפיגנטיקה

155 כעת רק נותר להוכיח שהפלסטינים-צאצאי ישו והתנ"ך נכתב ע"י סב-סבו של אבו מאזן כדי שנוכל לישון בשקט. האמת היא שכל כך הרבה ספרים ומחקרים אקדמיים טובים לצד גרועים התפרסמו על מקורות יהדות אשכנז, עד שה"אין מחקר" זה אפילו לא מתעלה לדרגה של שרלטנות מקורית. סתם גיבוב של הגיגים חסרי כל ביסוס מדעי שאין צורך להכביר עליהם מילים. לתייג לרובריקת "מרכבות האלים" של פון-אריקן ולשכוח.  (לת) כבשה פועה מתעבת שרלטנים
  • 21:25

וכמובן המזרחים=שמים טהורים

157 תיאוריה אחרת... אביזו
  • 21:45
  • 22.12.12

ראשית - הכזרים היו טורקים (כלומר ממוצא מונגולי) ואין בינם לבין האיראנים והארמנים שום קשר - האיראנים והארמנים קרובים לעמי המזרח התיכון הקדומים לנוצרים האשורים, לנוצרים-הסורים, לכורדים וגם ליהודים.
האיראנים/הפרסים שלטו בעצם מאות שנים על כל היהודים - שלטו על בבל על יהודה ועל מצרים.
לא מין הנמנע שיהודיות שכבו/נאנסו ע"י איראנים (אסתר המלכה איסור הנישואים לגויים של עזרא).
לא מין הנמנע שיהודים התבוללו - ושחלק ניכר מהאיראנים מוצאם יהודי.
לא מין הנמנע לדוגמא שבפלישה הערבית לעיראק יהודים רבים מבבל נסו צפונה לאיראן.
ומשנכבשה איראן מאוד יכול להיות שיהודים היגרו מאיראן השיעית צפונה לממלכה הכוזרית שהיתה יותר סובלנית כלפיהם ומשנחרבה הממלכה הכוזרית הם פנו מערבה לאירופה.
רבי סעדיה גאון ישב בבבל ובמקביל ישב רבי גרשום מאור הגולה בעמק הריין.
כמאתיים שנה אח"כ בבל נחרבה ע"י המונגולים וקהילות עמק הריין נחרבו ע"י הצלבנים וקהילות יהודיות הוקמו במזרח אירופה ע"י פליטים יהודים משני המקומות.

יש עם שרואה עצמו צאצא של הכוזרים - העם ההונגרי - שע"פ האתוס שלו הוא צאצא של 3 שבטים כוזרים שחברו ל7 שבטים מגיארים.
כדי להוכיח משהו צריך להוכיח קשר חזק במיוחד בין ההונגרים ליהודים (מעבר להתבוללות הידועה במאות השנים האחרונות).

158 מקריאת המאמר (לפחות) עולה דמות של שרלטן חצוף עודד מ
  • 22:33
  • 22.12.12

בתור כתבה מדעית זו רמה ירודה.

159 לפני כתשעים שנה יצחק בן צבי אחרי שהכיר את האוכלוסיה הערבית בא"י וחקר את מוצאה התוודה לפני בן גוריון שלדעתו הפלשתינים הם צאצאי היהודים מימי בית שני שנשארו בארץ ולא יהודי רוסיה.  (לת) הזקן
  • 22:54
  • 22.12.12

•   נו, אז אמר. אותם יהודים אבות הפלסטינים, אולצו להתאסלם או התאסלמו מרצון כמה סתום אפשר להיות?
    • 11:21
    • 23.12.12

ומה זה הופך אותם היום? לבעלי זכויות על הארץ יותר מיהודים שאבותיהם התגיירו (נניח שהיו כוזרים, שזה אגב ממש לא עם איראני כנראה...) והצטרפו לעם היהודי?? איזה שטויות מנסים לרמז פה?? ואם הוכיח שמרבית המצרים כיום הם צאצאי הקופטים שהתאסלמו, זה אומר שצריך להחזיר את מצרים לידי הקופטים ואולי אפילו לידי היוונים שהם צאצאי הביזנטים ששלטו במצרים עד שנת 636?

160 מרוב רצון לפורר כל קשר בין היהדות לבין ארץ ישראל נראה שהשמאל יורה לכל הכיוונים והתבלבל - המחקר הזה בעצם אומר שהאשכנזים אין להם יותר מדי קשר ליהודים המקוריים ועל כן מה הם עושים כאן, לא ברור. המזרחים לעומתם ברור שמוצאם הוא מכאן - מספיק מראה עיניים ואורך החיים המסורתי שברור שהם שמרו עליו לאורך השנים ומיעטו בהתבולליות.  (לת) ולמרות זאת - כולנו בני אדם.
  • 23:12

161 גנטיקה שולט
  • 23:13

שנחשב באלפי השנים האחרונות מרכז ומזרח אירופאי
מצד האבא התשובה שקיבלתי הלוגרופ E1b1b בדומה להיטלר...
אנחנו נושאים מטען גנטי מגוון שנבנה ועוצב במשך אלפי שנים
הגנטיקה מאפשרת לצאת עם מסר אוניברסלי אנושי מרתק וחסר גבולות.

162 מדע בדיוני עם יבודה בעיניים
  • 23:31
  • 22.12.12

99% מה DNA של בני אדם זהה לזה של עכברים. חבל שרוב הקוראים אף פעם לא למדו ביולוגיה.

163 שגיאה יסודית היא להתיחס לפלסטינים/והבדואים כרפרנס לגנוםמזרח תיכוני! דנא יהודים
  • 23:51
  • 22.12.12

החמורה מכולן היא בהגדרת הגנום של הפלסטינים/והבדואים כרפרנס לגנום המיצג את המזרח התיכון.

אוכלוסיות אלה מקורן בחצי האי ערב ואין להן קשר לאוכלוסיות הלבנט כדוגמת הדורזים והיהודים. זוהי בעיה חמורה שמעוותת את כל המספרים והתוצאות, ואם הייתי השופט של המאמר הייתי דורש לחזור על האנליזה שהוא עשה.

164 יש אנשים שהמחקרים שלהם מוכיחים שמוצא השכל שלהם מהקוף כמו דרוין  (לת) m
  • 23:54

165 הקשר בין היהודים ליהודי אירופה David Alsak
  • 00:05
  • 23.12.12

הרי ידוע לכולם שמוצא הדת הנוצרית היא מגיע מיסודות יהודיים , אם נקח את כל הנוצרים נמצא שרובם הגיעו מהגזע היהודי , אבל יחד עם זאת אנחנו לא טוענים את הטענה הזאת , כולם יודעים שישו היה יהודי ואימו הייתה יהודיה ואביו היה יהודי ואישתו הייתה יהודיה ולפי הסברה זרם בעורקם דם מלכותי כי המוצא של ישו היה מבית המלוכה של דוד המלך ,
היהודים נשלחו לגלות והם חיו שם כ 2000 שנה ובטח שהיו מקרי התבוללות ושום מחקר גנטי לא יכול להעיד שלא קיים עם יהודי , גם היהודים שיצאו ממצרים לא היו כולם יהודים הם היו ערב רב של עבדים שנשבו ע"י הממלכה המצרית באותם ימים אבל לאחר יציאת מצרים הפכו כולם לעם אחד שהוא העם היהודי , וכל אלה שרק מחפשים דרכים להוכיח שהעם היהודי לא קיים , כנראה שהם לא רוצים שהוא יתקיים ושיפסיקו לבלבל את המוח ושילכו לעסוק בדברים יותר חשובים , למשל מי הם הפלסטינים יכול מאוד להיות שהם ימצאו שהם יהודים , באפריקה נמצאו שבטים של מוסלמים שבבדיקות הגנים שלהם נמצאו גנים של כוהנים יהודיים אז מה זה עושה אותם יהודים?

166 אז זה טוב ליהודים או רע ליהודים? כוזרית גאה
  • 00:19
  • 23.12.12

צחוק הגורל הוא לא בזה שיהודי אירופה והאיראנים חולקים מטען גנטי, לא הייתי צריכה את המחקר בשביל זה, יש לי חברים יהודים איראניים בהירים מאד וירוקי עין.

צחוק הגורל הוא ש"הגזע הארי" מוצאו מפרס. ומשם הגיעו העיניים הבהירות, תווי הפנים והשפות ההודו אירופיות.

167 המחקר מטופש כוזר
  • 00:23
  • 23.12.12

הנחות היסוד של המחקר אינן מבוססות, הכוזרים לפי עדויות רבות היה עם תורכי כשזה היה עוד אסיתי (קרוב למונגולי). הארמנים, הגיאורגים והקווקזים אינם מיצגים את הגנטיקה הכוזרית יותר מאשר הקזחים. האיראנים והארמנים הם בעלי סטוק גנטי קרוב למה שכנראה היה בסהר הפורה לפני פלישת הערבים.
כבר נאמר במחקרים קודמים שבסהר הפורה הוחלפו גנים עוד בימי בית ראשון ובוודאי בימי בית שני. כך שיש יסוד רב להניח

המחקר אינו מסביר כיצד נמצאה קרבה בין האשכנזים והספרדים במספר ניכר של מחקרים.
המחקר אינו מסביר את הזהות הגנטית בין האשכנזים והיהודים הסורים.
המחקר אינו מסביר מדוע אין בשפת האשכנזים מילה אחת שמקורה בתורכית (שפת הכוזרים) אך מילים רבות בגרמנית ובעברית.
המחקר אינו מסביר את
המחקר אינו מסביר מדוע במשפחות רבות נשמרה מסורת ספרדית ושמות ספרדים אך יש עדויות ספורות למסורת כוזרית ולא מוכרים שמות כוזרים.

לא נצטרך לחכות זמן רב לפני שימצאו פרצות רבות במחקר המצוטט במאמר.

168 כל כך מהפכני ורציני המחקר שפורסם בעיתון עם אימפקט פקטור של פחות מ 5 דוד
  • 00:28
  • 23.12.12

לא כל מאמר שישראלי מצליח להשכיל לאן שהוא צריך לגרור מאמר ביקורת בעיתון.

במיוחד כשהכותב לא יודע להצטנע ובטוח שכולם לפניו טפשים. זה לא ומר שהוא לא צודק, אבל צריך לקרוא כל דבר בצורה ביקורתית.

169 Maybe we are Kuzari Chimpanzees? itzik henig
  • 00:50
  • 23.12.12

Genetically speaking we share 98% of our genes with chimpanzees.

170 המחקר של הגנטיקאי משלים היטב את המחקר של זנד ונותן תמונה שלמה וקוהרנטית על מוצא יהודי אשכנז. התמונה מתבהרת
  • 01:17

•   ומוצאם של יהודי צפון אפריקה הוא משבטים ברברים  (לת) על פי זנד
    • 24.12.12

•   מה אתה אומר מוצאם של הצפונריקאים הם ברברים חידשת משהוא?  (לת) אפילו הערבים ברחו מהאנשים האלה, ערבוב של ואנדלים גרמניים וילידים אזוריים
    • 00:39
    • 30.04.13

171 I am a proud Kuzari. Mikoyan Gurevich
  • 01:53
  • 23.12.12

And I will live wherever I want.

172 וזה הפירוש ס"ט-ספרדי טהור.ללא שום תערובת אשכנזית  (לת) בדוק ומנוסה+שורשים
  • 02:42
  • 23.12.12

•   הס"ט לא פחות מגויירים מהאשכנזים, הם קראו לעצמם כך בגלל רגשי נחיתות מול היהודים שנשארו במזרח  (לת) אלה שעל באמת נשארו שמיים ולא נאנסו רחמנא פטרא עליהם וזה נאמר על הס"ט לא האשכנזים, הספרדים בעצמם שיבשו חלק מהדקדוק העברי ודווקא האשכנזים הלכו לפי מסורת יותר מאוחרת טבריינית, אבל שמרו על הדיוק
    • 12:03

173 איזה כף חיים
  • 02:50
  • 23.12.12

כן כוזרי, לא כוזרי, אם היינו עם נורמלי זה לא היה מעלה או מוריד. אבל כאן, כאילו נשמטה הקרקע תחת רגלינו.
למה כף?כף לראות איך כולם קופצים.

174 Scientific Reporting Itzhak
  • 03:19
  • 23.12.12

What are Mr. Aderet's qualifications to report on population genetics?

175 מה זה משנה מה המוצא הגנטי? מה שחשוב זה הסיפור והאמונה וזכות ההגדרה העצמית. כל הסיפור הזה של עיסוק בגנטיקה כדי להוכיח טענה פוליטית הוא אנטי מדעי, וגזעי ומסוכן  (לת) לא לגזענות
  • 04:30

176 לא נכון בכלל רוני בנימין
  • 04:59
  • 23.12.12

בדקתי גנטית ומוצאי (גרמניה) הוא איפה שהוא בין מחטה לטוניס!!!!

177 סליחה אבי ביטר, כל השנים צדקת ואנו גיחכנו, סליחה.  (לת) בני
  • 07:08
  • 23.12.12

•   אבי ביטר ושלמה זאנד לקחו את התאוריה בדבר המקור הכוזרי של האשכנזים ממני - ראו ראיון שנתתי ב31 לדצמבר 1981 במוסף ''חותם'' של על המשמר !  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 09:57

•   מה הפואנטה שלך בכלל? מה חשוב המוצא הגזעני, מאי אז, עכשיו? עמית אשכנזי ציוני
    • 00:07
    • 30.12.12

זה כמו אלה שמראים שהישראלים והפלשטינאים אחים גנטיים.. מה זה מועיל לי עכשיו? חסרות משפחות שהאחים "על הגרון" אחד של השני?
    אז נגיד שאתה צודק. מה נראה לך שיקרה עכשיו? האשכנזים יתנצלו ויעלמו? מה מטרת הסוף שלך?

178 למה זה חשוב, בכלל? יואב
  • 07:22
  • 23.12.12

ישחקו ''המדענים'' השונים לפנינו, הגנטיקאי שלא מבין בהיסטוריה מול ההיסטוריון שלא יודע כלום בגנטיקה, וחוזר חלילה, והשאלה הפשוטה היא - מה זה חשוב? את מי זה מעניין? הרי כל מי שמסתכל על מאה ישראלים ברחוב רואה שיש בהם שחורים וחומים, לבנים ו-ורודים, צהבהבים וירקרקים וכל הגוונים הבלתי-אפשריים שביניהם. והרי ז'אן-פול סארטר כבר אמר מזמן ש''יהודי הוא מי שמגדיר את עצמו כיהודי ו/או מי שהחברה מגדירה אותו כיהודי.'' מה עוד שהזכות על הארץ והמדינה היא לא עניין גנטי. גם הצרפתים לא מאותו מוצא גנטי, אז מה, אין עם צרפתי? בקיצור, תפסיקו לברבר.

•   כי כל תאב פרסום מנסה לבנות עצמו בנסיון להשמיד את העם היהודי, פיסית או רעיונית. כך היה, כך יהיה. בוא נאכל משהו.. עמית
    • 11:51
    • 30.12.12

ואולי, אם לצטט עיתונאי קנדי, זה בגלל שאנחנו לא מוציאים פאתוות, כך שהמפרסם יודע שזה לא יעלה לו כלום, ואפילו יהיו כמה יהודים שיצהלו וימחאו לו כפים.

179 והם שולטים בדת תמיד אמרתי שהם עובדי אלילים שחורים וגיזענים אלמליח איל
  • 08:34
  • 23.12.12

תעופו חזרה לאירופה כי אתם לא שיכים ביבי ולברמן וכל הרוסים וכל האתאיסתים יאללה הביתה

180 במישור העקרוני יהודי זה מי שמאמין שהוא יהודי, כותב
  • 08:42
  • 23.12.12

כל השאר זה "זבל מיוחד" שיזרק לספרי ההיסטוריה של האנושות.

181 די ברור שזה קשקוש מוחלט בני
  • 08:43
  • 23.12.12

בתור מי שקצת מתמצה בתחום, ובמדע בכלל, אם מחקר אחד שסותר את כל המחקרים הקודמים של 40 שנות מדע, אז סביר להניח שהמחקר הזה הוא טעות במקרה הטוב, ביזיון במקרה הפחות טוב. זה לא שהוא גילה פתאום שיטה או טכנולוגיה חדשה, הוא משתמש בדיוק באותם כלים ומגיע לתוצאה הפוכה מכולם. הוא גם צעיר וחסר ניסיון. לכן זה לא נשמע רציני בינתיים.

182 מי שרוצה לדעת מי יהודי שיחפש בכתובים איך לזהות יהודי מ
  • 08:53
  • 23.12.12

רחמן וביישן...ומי שלא שווה בדיקה...ומי שאכזר וקר וחוצפן שווה בדיקה...לצערי ישנם אנשים שאתה אומר לעצמך הם יהודים????אהה ושכחנו אף גדול....לי יש הוכחות מבית ראשון אני רגוע....

183 יש בעיה גדולה עם התאוריה הכוזרית והיא שפה שנעלמה לגמרי או אולי הם דיברו יידיש? אלכס יהודי אשכנזי
  • 08:55
  • 23.12.12

אין בהיסטוריה שום עם או עדה שהיגרה ולגמרי לא נשאר זכר מהשפה שלו. למשל, הונגרים היגרו בערך באותה תקופה מהרי אוראל למרכז אירופה ושמרו על שפתם אז איך זה יכול להיות שיהודי אשכנז שלפי התאוריה הזאת הינם ברובם כוזרים דיברו ביניהם גרמנית מטובלת בעברית ושום מילה כוזרית/קווקאזית/אסיאתית לא נשארה אפילו בקללות או כינויי גנאי? הרי שפה היא הדבר החשוב בתרבות. או אולי כוזרים דיברו ביניהם יידיש (גרמנית מטובלת בעברית)?

•   לוקשן זו מילה כוזרית ואידיש היא במקורה שפה סלאבית שפת הכוזרים שעברה תהפוכות בנדודים לכיוון מרכז ארופה !  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 09:54
    • 24.12.12

184 סוף סוף חיזוק לשלמה זנד. כוזרית מאז ומעולם.
  • 09:35

מתנה יפה לשנה החדשה

185 מי שהתגייר כהלכה . הוא יהודי כשר .לא צריך לחפש מאין הוא והם יהודים לכול דבר.. נסי
  • 09:42
  • 23.12.12

אבל היהודים האמתיים הם יהודי ספרד הם הגרעין הראשוני והטהור . אך מי שהתגייר גם הוא יהודי ולא חשוב מאין בא.

186 כל הויכוח הוא די מטופש ומיותר. יהודים התקבלו לקבילה בגיור, לא בפשפוש באבותיו המונגולים או המאורים... איזו התעסקות מטופשת וחסרת משמעות
  • 09:45
  • 23.12.12

איזו חשיבו יש לכך בכלל? קיימות תיאוריות היסטוריות על כך שכמה מהשבטים הראשונים היו פלישתים (שבט דן..) במשך מאות שנים. בספרו המבריק יש לומר של ההיסטוריון החרדי ישראל קנוהל "מאין באנו?" נאמר במפורש כי מלכתחילה כלל העם היהודי מספר קבוצות אתניות ואפילו לפי סיפורים תנ"כיים ואחר-תנכ"יים כמו הגיור הכפוי בימי אלכסנדר ינאי בצפון ישראל, ממכל החשמונאים אז, היתה זרימה כזו או אחרית של מתגיירים לתוך העם היהודי. איך בכלל יכול היה להיות מלכתחילה גנום זהה לכולם?
מחקרים כאלה הם בזבוז זמן ואנרגיה. הם חסרי משמעות היסטורית ורלוונטיות מדינית לימינו. העם היהודי הוא עם מכיוון שהחליט כי הוא עם. פשוט מאוד. זה יהיה מיותר ומטומטם לגמרי לחפש את מקורותיהם הגנטיים של כ ל ה ע מ י ם במזרח התיכון. פלישת הערבים למזרח התיכון וכיבוש הפכו את כל עמיו לערב רב אתני ואין כיום אפילו עם אחד באיזור שיש לו מקורות גנטיים משותפים. מה שמגדיר אותם כעם הם ההחלטה הקולקטיבית להיות עם, מורשת תרבותית, היסטורית, שפה ושייכות גיאוגרפית. זהו.

•   בדיוק כך. די לנג'ס כבר.  (לת) גונדר בדימוס
    • 10:16
    • 23.12.12

•   זו התייחסות מטופשת משום שהציונות היא שקבעה שקר כבכול גנטי להצדקת קיומה שהוא משום אותו קשר היסטורי שהמציאה בין האשכנזים האוסטיודים שמוצאם כוזרי לבין ארץ כנען. אם האשכנזים מוצאם בהתייהדות הכוזרית של המאה השמינית אז אין להם שום קשר היסטורי עם העם היהודי של בית שני .  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 11:11

•   הויכוח מיותר בגלל הגדרת המושג "עם" לאומי
    • 13:18
    • 23.12.12

עם מוגדר על פי מסורת, גורל משותף ,שייכות ,זהות , חזון משותף, מערכת מנהגים משותפת, לפעמים שייכות לחבל ארץ מסויים (לא חובה) לפעמים דת גם לא חובה... והכי הכי חשוב הגדרה עצמית!!
    הנימוקים ההיסטוריים על מקור היסטורי הם מגוחכים.
    על פי ההיגיון המוזר של הגנטיקאים אין עם אנגלי למה??
    כי מוצאם מסקסוניה שבגרמניה וגם שם השבט הסקסוני מוצאו
    ממונגוליה אולי?? העם היהודי במתכונתו הלאומית נוצר והוגדר
    על ידי משה הס לראשונה בספרו רומא וירושלים במאה ה 19-
    פינסקר הרצל ונורדאו הרחיבו את ההגדרה והחזון.
    (שימו לב אין התייחסות לדת היהודית שהיא שייכת למערכת מונחים אחרת)