הרכבת החדשה לאילת || בדרך לאילת, שמים פס על הנוף

לקראת הכרעה על תוואי הקו בוועדות התכנון, מתריעים ארגוני הסביבה על נזק בלתי הפיך מהנחת פסים על פני הקרקע וקוראים להעבירם אל מנהרות

בשבועות הקרובים אמורה הוועדה לתכנון ובנייה של מחוז דרום לקיים דיון שיכריע את גורלו של אחד ממיזמי התשתית הגדולים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל וישפיע באופן דרמטי על אחד מאזורי הנוף והטבע החשובים שלה - תוואי הרכבת החדשה לאילת, בקטע המחבר את האזור שממזרח לדימונה אל הערבה. הוועדה תצטרך להכריע בין הצעה שמשאירה חלק גדול מהתוואי על פני הקרקע ועשויה להשפיע באופן משמעותי על הטבע, לבין הצעה אחרת, שבה תומכים הארגונים הירוקים, להעביר חלק גדול מפסי הרכבת במנהרות, ובכך לצמצם במידה ניכרת את ההשפעה על הסביבה.

בשנה האחרונה קיבלה הממשלה החלטה על הקמת מסילת רכבת שתחבר את באר שבע לאילת. מדובר על קו רכבת שמסלולו 262 קילומטרים ומתוכם 173 קילומטרים יהיו במסגרת מסילה חדשה שתשמש רכבות נוסעים ומשא. במסגרת ההחלטה קבעה הממשלה כי תכנון וביצוע הפרויקט יוטל על חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) והליך האישור יעשה באמצעות הוועדה לתכנון ובנייה של מחוז דרום.

עלותו המשוערת של פרויקט הקו לאילת היא קרוב לשלושים מיליארד שקלים. הקמתו אמורה להסתיים עד סוף העשור, אם כי ההערכה היא שהצבת המסילה תימשך אל מעבר למועד זה. הקו החדש יאפשר לנוסעים להגיע מתל אביב לאילת בשעתיים וחמש דקות, ברכבת שמהירות הנסיעה שלה תהיה 250 קילומטרים לשעה.

כבר כשנודע על אישור הפרויקט הביעו הארגונים הסביבתיים חשש מהשפעתו. זאת, מאחר שמדובר בתוואי שחולש על אזורים נרחבים במדבר ובערבה שבהם נשמר נוף פתוח ועשיר בערכי טבע ייחודיים.

חברת נתיבי ישראל החלה לתכנן את הפרויקט באמצעות חברת ההנדסה הישראלית "דאל", המסתייעת גם באקולוגים. החברה גיבשה חלופות שונות לתוואי הרכבת וביצעה הערכה של ההשפעה הסביבתית שתהיה לכל חלופה.

בראשית החודש התכנסה ועדת התכנון והבנייה של מחוז דרום כדי לדון בהצעות השונות. נציג החברה להגנת הטבע בוועדה, שי טחנאי, טען שיש לבחון גם את חלופת האפס - של אי-הקמת הרכבת - ולבדוק עד כמה נחוצה השקעה כה גדולה. אולם הוועדה לא קיבלה את הצעתו.

בדיון התברר שיש הסכמה רחבה לגבי תוואי הרכבת בקטע שמתחיל בבאר שבע ומגיע עד אזור מישור ימין ממזרח לדימונה. כמו כן הושגו הסכמות לגבי רוב הנושאים הקשורים בחלק הדרומי של התוואי, מאזור חצבה בערבה ועד אילת. בין השאר, נעשו שינויים בתוואי כדי למנוע פגיעה באזורים רגישים כמו חולות סמר.

סלע המחלוקת העיקרי היה ונותר הקטע המורכב ביותר מבחינה הנדסית וסביבתית - האזור שבין מישור ימין לחצבה. בקטע זה אמורה הרכבת לרדת ממרומי החלק ההררי של הנגב ולהגיע עד הערבה. היא גם אמורה לשרת את מפעלי הפוספטים בבקעת צין שכיום עוברת בה רכבת משא הנכנסת לבקעה ומובילה את הפוספטים אל המפעלים.

על פי החלופה המועדפת על חברת נתיבי ישראל תעבור רכבת הנוסעים במנהרה באורך של 8.5 קילומטרים מאזור מישור ימין לכיוון מזרח. לאחר היציאה ממנהרה זו היא תתחבר אל תוואי רכבת המשא שעובר כיום בעמק צין ויעבור שדרוג והרחבה. המסילות של שתי הרכבות יבנו בהמשך במקביל כשהן נעות מזרחה לכיוון כביש הערבה ומשם יורדות במקביל עד אילת. חלופה נוספת קובעת שהכניסה למנהרה והיציאה ממנה הן בנקודות מעט שונות, אבל בסך הכל מדובר בשתי חלופות דומות.

חלופה זו תגרום על פי המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים לפגיעה סביבתית נרחבת בהיקפה ולשינוי מוחלט של פני הנוף. "המסילה תעבור דרך שמורות טבע המהוות מסדרונות אקולוגיים חשובים ואזורי טיולים", ציין המשרד להגנת הסביבה במסמך עמדה שהכין בעניין. "בשל הטופוגרפיה בחלק מהשטחים הפתוחים, המסילה תעבור על גבי סוללות וגשרים שיגרמו נזק נופי וסביבתי גדול הן בזמן ההקמה והן בזמן תפעול הרכבת. היא תעבור באזור של מכתשים, שמורת טבע עין יהב, מישור ימין ועין עקרבים. היא תחצה ערוצי נחלים רבים ובהם נחל סייף".

לדברי סגן מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים גלעד גבאי, "מדובר בפגיעה קשה בנוף בראשיתי ויצירת מסדרון החוסם את המערכת האקולוגית. לכן החלטנו לערוך בדיקות משלנו ולהציע חלופה אחרת".

בהתייעצות עם מהנדסים גיבשה רשות הטבע והגנים חלופה שגם היא מתחילה ליד אזור מישור ימין אבל נעה דרומה יותר בתוך שתי מנהרות באורך כולל של כ-27 קילומטרים, שהמעבר בין מנהרה למנהרה הוא באמצעות גשר. על פי ההצעה, במסילה הזו יסעו גם רכבות הנוסעים וגם רכבות המשא ויהיו לה שלוחות קצרות אל תוך המפעלים בעמק צין.

"היתרון של החלופה שלנו הוא שהיא מקצרת בעשרות קילומטרים את תוואי הרכבת ומונעת נזק אקולוגי אדיר לאחד האזורים הכי חשובים לשמירת טבע", טוען גבאי. "היא גם מאפשרת לבטל את התוואי הקיים של רכבת המשא בתוך עמק צין".

רכבת משא סמוך לדימונה, בתוואי המסילה שכבר קיים
רכבת משא סמוך לדימונה, בתוואי המסילה שכבר קיים. צילום: אליהו הרשקוביץ

בחברת נתיבי ישראל מציינים שהמשמעות של הקמת החלופה שמציעים הגופים הירוקים היא תוספת עלות של קרוב לחמישה מיליארדי שקלים לפרויקט, בשל העבודות הנדרשות להקמת המנהרות. בנוסף טוענים בחברה שאיחוד בין רכבות המשא והנוסעים יגרום להקטנה משמעותית של קיבולת הרכבות מאחר ומבחינה תפעולית ובטיחותית לא ניתן להעביר במערכת המנהרות את שתי סוגי הרכבות בעת ובעונה אחת.

משמעות הדבר, לטענתם, היא פגיעה משמעותית ביתרונות שהיו אמורים להיות לפרויקט הרכבת. "חלופה זו המבטלת את הרכבת הקיימת בעמק צין גם תגרום לירידה ברמת השירות שנוכל לתת למפעלי התעשייה", ציין דובר חברת נתיבי ישראל. "אם נרצה לשפר את החיבור בין חלופה זו למפעלים נצטרך להקים מערכת של גשרים גדולים שיגרמו נזק סביבתי ונופי".

על פי חברת נתיבי ישראל, התכנון של החלופה שהיא מקדמת יוכל לצמצם באופן משמעותי את הפגיעה בסביבה ובנוף. "אחרי שהרכבת יוצאת מהמנהרה שאנחנו מציעים להקים, היא תעבור במקביל לנחל סייף ולא בתוכו, ורק תחצה אותו בנקודה אחת, טען דובר החברה. "זהו נחל שלו יש חשיבות מרכזית במערכת האקולוגית באזור".

עוד טוענת החברה כי במסגרת ההצעה שלה יעשה שימוש בגשרים ומעבירי מים (מעבר מתחת לרכבת המאפשר זרימת מים) שיאפשר שימור של רצף המערכת האקולוגית באזור וקיום של מערכת זרימת המים בנחלים. באשר לעובדה שהמסילה תהיה מגודרת לכל אורכה ובכך תחסום אזורים רבים לתנועת בעלי חיים או מטיילים, אומרים בחברה: "אנחנו בודקים אפשריות לסוגים שונים של גידור שיאפשר לפחות מעבר לבעלי חיים קטנים. כמו כן ניתן לתכנן את הגדרות כך שהם יתעלו בעלי חיים אל המוקדים שבהם יש מעבירי מים או גשרים".

ועדת התכנון והבנייה נדרשה על ידי מנהל התכנון במשרד הפנים לקבל עוד החודש הכרעה ביחס לחלופה המועדפת. אולם בישיבתה האחרונה החליטו חברי הוועדה לקבל את עמדת המשרד להגנת הסביבה, לפיה עדיין נדרשות בדיקות נוספות של החלופות ובכלל זה בדיקות של ההשפעה הסביבתית שתהיה לכל אחת מהן.

ברשות הטבע והגנים מנצלים את הזמן שנותר כדי לנסות ולשכנע שנקודת התורפה המרכזית של ההצעה שלהם - קריטריון העלות - אינה בעייתית כפי שמנסים להציגה המתחרים. "אנחנו טוענים שצריך לשקלל את הכל ולמשל לבחון את הנזק שיגרם לטבע ולתיירות אם לא יקבלו את החלופה שלנו", אומר גבאי. "מה שאנחנו מציעים מאפשר איחוד תשתיות, קיצור זמן נסיעה וחוסך עלויות תפעול ותחזוקה של קטע באורך עשרות קילומטרים. אם לוקחים כל זאת בחשבון בתוך פרויקט כה גדול, ההפרש בעלות להערכתנו הוא לא כה משמעותי".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 החלופה המוצעת ע"י נתיבי ישראל נשמעת יותר משכנעת  (לת) יוסי מלין
  • 09:46
  • 27.12.12

02 יש סדר בבלאגן. קודם יסיימו רכבת קלה בתל אביב, אח"כ ינסו לקדם רכבת לעפולה וב-2050 הרוב הערבי במדינה הדו-לאומית יסע לנופש באילת ברכבת שפועליו יהודים בעלי תעודות ירוקות. מנקי השירותים בתחנות יהיו הקיבוצניקים והמושבניקים בישובי הערבה. היועץ האסטרטגי של הנהלת הרכבת יהיה פינקלשטיין. ביבי יהיה גולה בפרברי וושינגטון, ילמד את הספר מצעד האיוולת באוניברסיטה נוצרית קיצונית אמריקאית. כמובן, יהיה חבר פעיל בסעיף המקומי של התנועה הציונית ושל אגודות צדקה למען הפליטים הישראלים במחנות בסודן.  (לת) צביצ
  • 11:28
  • 27.12.12

03 חלופה אפס: אי בניית הרכבת נראית ההגיונית ביותר. לא שווה 30 מיליארד שקל.  (לת) הינשוף
  • 13:54
  • 27.12.12

04 לנסוע עד אילת במנהרה? התחשבו גם בנוסעים.  (לת) P
  • 15:26
  • 27.12.12

05 להמשיך לסלול את הפסים, עם הירוקים האלה נגיע לג'ונגל!  (לת) ירוקים תגורו על העצים!
  • 16:09
  • 27.12.12

06 הפתרון הראוי הוא בניית מסילה מדימונה לסדום ומשם כל הדרך דרומה לאילת ארץ השמש הנצחית  (לת) ביבי המלך
  • 16:22
  • 27.12.12

07 מתוך אל ארד( 1948): לקראת הכרעה בדבר הקמת מדינת ישראל: חשש כבד לפגיעה בנופי בראשית  (לת) ג'ימי ברגר
  • 16:45
  • 27.12.12

08 לאזרחי ישראל מגיעה תחבורה נורמלית.  (לת) אזרח
  • 16:47
  • 27.12.12

09 הירוקים עוצרים את המדינה !! העיקר שלהם יש הכל כבר !!  (לת) למה שיהיה גם לאחרים ?
  • 16:48
  • 27.12.12

10 מנחרות לא גורמות נזק לסביבה? גם זה לא נכון. האמת היא שיש לנו מדינה קטנה פיזית ושיעור גידול אוכלוסין בין הגבוהים בתבל. הנזק הכי גדול, מה שעושים כאן כל הזמן, הוא לא לעשות כלום, להחליט לא להחליט. הרכבת הרבה יותר טובה לסביבה מתחבורה מוטורית. אין על עובדה זו שום יכוח  (לת) פול
  • 17:03
  • 27.12.12

11 מנחרות לא גורמות נזק לסביבה? גם זה לא נכון. האמת היא שיש לנו מדינה קטנה פיזית ושיעור גידול אוכלוסין בין הגבוהים בתבל. הנזק הכי גדול, מה שעושים כאן כל הזמן, הוא לא לעשות כלום, להחליט לא להחליט. הרכבת הרבה יותר טובה לסביבה מתחבורה מוטורית. אין על עובדה זו שום יכוח  (לת) פול
  • 17:03
  • 27.12.12

12 שאלת תם: האם יש שימוש מסחרי למסילה? מהו? לעונים - תודה. לפני שמטפלים בתוואי, אני רק שאלה
  • 17:04
  • 27.12.12

ברור שתנועת הנוסעים לא מצדיקה פרויקט כזה. במקרה זה ניתן להגביר את תדירות קוי האוטובוס הקיימים.
האם מדובר, איפוא, בשינוע של סחורות מנמל אילת לנמל אשדוד, והמנעות מתשלום מיסי המעבר בתעלת סואץ? או קיימת סיבה אחרת?
תודה.

13 צריכים רכבת לאילת לא טבע  (לת) אהוד המכבי
  • 17:06
  • 27.12.12

14 ריבוי אוכלוסין = הרס היופי, ההרפתקה וטעם החיים. בשם הטכנולוגיה משחיתים כל פינה של טעם ויופי והשראה. נישאר עם עולם מובנה, סינטטי, משועבד לצרכיו של האדם וכך מזוהם ומכוער. רק כמות אוכלוסין קטנה וצורת חיים צנועה ולא צרכנית מאפשרים יופי השראה וכבוד לחיי הבר העצמאיים, המים, הסלעים, העצים והשיחים. רק במקום פראי כזה האדם יכול לחיות בצורה ראויה ולא בעולם של מכונות וחוסר חופש.  (לת) אב
  • 17:12
  • 27.12.12

15 הם בעד להשאיר שממה?  (לת) ...
  • 17:16
  • 27.12.12

16 איזה נופי בראשית ? רק מדבר מכוער בלי טיפת נוף, פרח או עץ לרפואה. אי אפשר לכער אותו יותר ממה שהוא מכוער עכשיו. אורן מפתח תקווה
  • 17:32
  • 27.12.12


חוץ מזה שמדובר בשטח עצום ומסילת הרכבת כל כך קטנה.

17 התוואי המקורי פחות מזיק לסביבה. "הירוקים" מחפשים כותרות, כבר מזמן לא מעניין אותם שמירת הטבע. דורון
  • 17:33
  • 27.12.12

התוואי המקורי שתוכנן הוא גם הקצר ביותר, למעשה קיימת מסילה עד המפעל ברותם. ממשיכים אותה עוד קצת יותר מעשרה ק"מ כלפי מזרח עד הערבה, ומשם לאורך כביש 90. אין יותר פשוט וקל מזה. הירוקים מחפשים לעשות כותרות, ולהצדיק את המימון של כל מיני ארגונים אוכלי חינם. כמו הרט"ג שהיא הגוף הכי מטומטם ורקוב בממשל בארץ.

18 כך או אחרת צריך לבצע את הקו! דניאל, תל אביב.
  • 17:43
  • 27.12.12

כך או אחרת צריך לבצע את הקו. הקו הוא חשוב מאוד למדינת ישראל על רקע הצרכים של ישוב הנגב ועיבוי הישובים בערבה בעשרים השנים הבאות.
כל הנגב הוא אתר שימורי ובכל מקום תהיה פגיעה. חשוב לשלב כוחות מהפיתוח ומהירוקים ולבצע ביחד את ההחלטות. אני איש שימור וממליץ בחום לירוקים לשתף פעולה עם אנשי הפיתוח ולקדם את סלילת הקו.

19 למה צריך רכבת לאילת? ולהמשיך להרוס נוף רק בגלל ביבי המגלומן. אמיר
  • 17:43
  • 27.12.12

הפעם לא כמו בחולות סמר - מתאבדים על הנוף! לא נותנים לפגוע בנופים שנשארו!

20 חוות דעת של אקולוגים לפי בקשה קובי
  • 17:44
  • 27.12.12

קצת כסף ואפשר להזמין כל חוות דעת שתרצו. אין אמון בהנהגת המדינה. מושחתים . הכל קומבינות

21 הרס הסביבה יחזור אלינו כבומרנג.. כך הם החיים.. מאז ומעולם.. ארז
  • 17:59
  • 27.12.12

הירוקים הביאו חלופה הרבה יותר טובה ומשתלמת כלכלית.. צריך להיות אוויל מוחלט כדי לא להבין את זה..

22 כאשר מורידים ראש- לא בוכים על השיער. בוודאי שתיווצר הפגיעה בטבע, אבל מה עם הקדמה?  (לת) Eddie Shor
  • 18:02
  • 27.12.12

23 האיוולת בהרס מערכות אקולוגיות להן חשיבות כלל עולמית כמו אגם החולה וים המלח הוא בכייה לדורות. בבקשה, אל תהרסו את האקולוגיה המדברית.  (לת) ארנון
  • 18:12
  • 27.12.12

24 מי צריך רכבת לאילת? נחום
  • 18:14
  • 27.12.12

למה לא להוסיף מסלולים וגדר הפרדה? ניתן להעלות את תדירות האוטובוסים וזהו.
הם יש צידוק כלכלי לרכבת?

  •   תעלת סואץ מכניסה קרוב ל-6 מילארד דולר בשנה עידן
    • 00:12
    • 28.12.12

    תעלת סואץ מכניסה למצרים קרוב ל-6 מילארד דולר בשנה שהם 24 מיליארד שקל בשנה שהם כמעט כמו מחיר ההשקעה בקו רכבת זה.
    לרכבת זאת יש יתרון עצום על תעלת סואץ מכיוון שתעלת סואץ מוגבלת בעומק וברוחב ומונעת מעבר של אוניות גדולות בעיה שלרכבת אין.
    חוץ מזה שבמצב הקיים במצרים יהיה רצון של מדינות וחברות רבות לא להסתמך על משהו מיצרי.
    לזה תוסיף את המצב שבו במהלך מלחמת לבנון נורו רקטות על נמל חיפה ואשדוד וגרמו לסגירתם כאשר 90% מהסחורות שמגיעות לארץ עושות את זה דרך הים.
    לזה צריך להוסיף את הרצון לישב אזורים נוספים במדינת ישראל - לדוגמא אדם שיגור ביטבתה יוכל לנסוע כל יום לעבודה באילת ואז תבין שאותם כמה מיליוני נסיעות שיעשו בכל שנה וכולם פה חושבים שהם העיקר הם פשוט חסרי משמעות.

  •   חלומות בהקיץ avi
    • 13:48
    • 28.12.12

    הדיוט ובור שלא ישלח הגיגיו ויאמין שאיוולת תהפך לחכמה.
    תעלת סואץ הורחבה ויכולה לשרת הרבה יותר טוב וזול המעבר לאירופה וליעדים זרים אחרים לעומת הנמל העלוב באילת.הגדלת קבולת הנמל והצלחתו יביאו להרס התירות בעיר.
    אין ספק שבגיאופוליטיקה האיזורית לא תינתן הזדמנות לסכן מעמד תעלת סואץ על ידי העולם הערבי ותומכיו קרי יתר העולם.הסכון הבטחוני לנמל ופעילותו עולים לעין ערוך על נמלי אשדוד וחיפה שכזכור אינם צמודים לגבולות מצרים,ירדן וסעודיה.
    בקצור-הכל קשקוש וחוסר ידע והבנה בסיסיים שמופרכים מעיקרם.

25 לפני שמתחילים לחרוש את הנגב שיסדרו גשר לרכבת בכפר שמריהו!!! אין כמו פרויקט מגלומני כדי להתעשר ולקמבן חברים. מה דחוף רכבת לאילת? אם זה אסטרטגי אז יותר זול לכבוש את תעלת סואץ.  (לת) דן
  • 18:27
  • 27.12.12

26 vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvהאיוולת הפופוליסטית yosseff
  • 18:33
  • 27.12.12

אין ולא תהיה הצדקה כלכלית ולאומית מפרויקט מגלומני והזוי זה.
דינו-כתעלת הימים-להיות ספין פוליטי לבוחר ההדיוט.
מי שירוויח הוא רק צוותי התכנון,שעלותם עשרות רבות של מליוני שקלים וזאת רק ההתחלה.
הקו איננו יכול לשאת עצמו לא למשאות ולבטח לא לנוסעים.היותו מעין חלופה לתעלח הסואץ,מעבר להתגרות במצרים היא התגרות בכל העולם הערבי ומדינות העולם השלישי-שלא יתנו יד לדבר.
הרס המדבר,שהיתה תקווה לפתחו לתירות מדברית,הרס התעופה הפנים ארצית שלא תתקים אם אכן יופעל,הרס לעיר אילת במעבר משאיות מהנמל למסוף מצפונה,הרס פוטנציאל שדה תמנע שטרם הוחל בהקמתו וסבסוד אדיר לפעילות השוטפת על חשבון משלם המיסים והכל-בעלויות שיעלו אפילו כפלים מהערכת החסר הנוכחית,שנועדה למכירת הפרויקט עד להוודע התמונה האמיתית-מאוחר מדי מתחילת הקמת המיזם ההזוי.
הפוליטיקה שוב מפילה שבר אדיר על התקציב הלאומי ועלויות על כתפי הציבור

27 בכייה לדורות יהודית
  • 18:34
  • 27.12.12

בכל העולם חופרים מנהרות כדי לא לפגוע בטבע ובאתרים רק אצלנו אין ערך לכלום
כך קורה גם בכל נושא השימור. הגיע הזמן שנחשוב גם על הדורות הבאים.

28 המעניין הוא שקולה של החברה להגנת הטבע לא נשמע. כשהמנהל רואה את שמירת הטבע דרך החור של הגרוש. מתי תתחיל החברה להגנת הטבע לעסוק בשמירת טבע?  (לת) חיים
  • 18:47
  • 27.12.12

29 מי שמחסל את הנגב זו כי״ל,היא גם המרוויח העיקרי מרכבת לאילת. הון שלטון כבר אמרנו?
  • 19:14
  • 27.12.12

לפחות שישלמו...

30 מי צריך את הדבר הזה??? נפלתם על הראש
  • 19:28
  • 27.12.12

בזבוז

31 מי שהכי הורס את הנוף אלה עשרות אלפי הפחונים של הבדווים בבניה בלתי מתוכננת. לפני הרכבת - לרכז אותם בישובים עם צפיפות מתקבלת על הדעת.  (לת) אינפיניטי
  • 19:28
  • 27.12.12

32 השאלה שכולם שוכחים לשאול: למה בכלל צריך רכבת לאילת? היתרון של רכבת הוא בהסעת המונים יום-יומית. אלא שאין בכלל צורך להסיע המונים בין אילת לבין המרכז, ודאי שלא מדי יום. אוטובוסים נותנים פתרון הרבה יותר טוב לצורך. אפשר לשפר את תדירות הקוים, אבל לא צריך יותר מזה.  (לת) ZE
  • 19:51
  • 27.12.12

  •   Says Mama Egged אחד
    • 20:17
    • 27.12.12

    לפני שסללו קו רכבת מיפו לירושלים נסעו פחות אנשים בקו. לקראת הפעלת הקו (1982) - עלו מחירי הקרקעות לאורך תואי המסילה, ובירושלים החל "בום" של בניה: חומרי בנין ומים שהובאו ברכבת הוזילו את פתוח העיר.

  •   יכול להיות שבעקבות הרכבת יגיעו ההמונים עדי
    • 20:23
    • 27.12.12

    זה קורה לפעמים כשעושים רכבת שאנשים מתחילים להגיע למקום שעד אז נחשב שכוח אל.
    כנראה שייסעו בה בעיקר מטענים, אבל בכל זאת. מה שאותי מפחיד זה רכבת על פני הקרקע במהירות 250 קמ"ש. אני כבר רואה את האסונות שיקרו ובמהירות כזאת - גם נוסעי רכבת ייפגעו הרבה יותר, לא רק מכונית שתיתקע על הפסים.

33 די לקחת לי את הכסף! נועם
  • 19:53
  • 27.12.12

זה לא נראה מוזר למישהו שבשביל להציל איזה גרביל אני צריך לשלם על חפירת מנהרה עד אילת?! ואחר כך הם לא מתביישים לשאול איפה הכסף! אצל הגרבילים שלכם!

34 די לקחת לי את הכסף! נועם
  • 19:53
  • 27.12.12

זה לא נראה מוזר למישהו שבשביל להציל איזה גרביל אני צריך לשלם על חפירת מנהרה עד אילת?! ואחר כך הם לא מתביישים לשאול איפה הכסף! אצל הגרבילים שלכם!

35 אינטרסים, אבל כשמדובר. על שימור היסטוריעל שימור הי אין בעיה להוציא כספים אדירים כדי להעביר לקבוצות
  • 20:18
  • 27.12.12

איזה מדינה מפגרת.

36 החלופה הכי טובה היא אי סלילת הרכבת.  (לת) די להרס המדינה
  • 20:45
  • 27.12.12

37 גלעד גבאי אבי
  • 21:20
  • 27.12.12

אוי לנו שאדם כזה מושחת(אלקרנאווי) בעל תפקיד כזה.

38 הזוי jack
  • 23:03
  • 27.12.12

חבורת עירונים הזויה אשר לא טילה בחיים במדבר , אלו אזורים מדהימים עם נוף מדברי מהיפים בעולם - מצלעות ושכבות הפוכות אשר לא מוצאים בכל מקום , יש עשרות חלופות ללא אונס כזה של המדבר , אני לפעמים לא מבין את הקידמה "הזאת" - ראו אגם החולה - אחלה קידמה של ראש בקיר , מספיק להעלות על המזבח את המשפטים הפאטטים האלו

39 מדוע כל כך חשוב ביצוע קו הרכבת לאילת. עידן
  • 00:20
  • 28.12.12

תעלת סואץ מכניסה למצרים קרוב ל-6 מילארד דולר בשנה שהם 24 מיליארד שקל בשנה שהם כמעט כמו מחיר ההשקעה בקו רכבת זה.
לרכבת זאת יש יתרון עצום על תעלת סואץ מכיוון שתעלת סואץ מוגבלת בעומק וברוחב ומונעת מעבר של אוניות גדולות בעיה שלרכבת אין.
חוץ מזה שבמצב הקיים במצרים יהיה רצון של מדינות וחברות רבות לא להסתמך על משהו מיצרי.
לזה תוסיף את המצב שבו במהלך מלחמת לבנון נורו רקטות על נמל חיפה ואשדוד וגרמו לסגירתם כאשר 90% מהסחורות שמגיעות לארץ עושות את זה דרך הים.
לזה צריך להוסיף את הרצון לישב אזורים נוספים במדינת ישראל - לדוגמא אדם שיגור ביטבתה יוכל לנסוע כל יום לעבודה באילת.
דבר נוסף במדינת ישראל קיים שדה תעופה בינלאומי אחד שיכול לקלוט כמות של מטוסים ומטוסים גדולים בימים אלו מתחילים תהליך של הקמת שדה תעופה בינלאומי בתמנע שליד אילת, במידה ושדה התעופה בן גוריון נסגר מסיבה זו או אחרת (כן זה קורה בד"כ בגלל תנאי מזג אויר) יוכל שדה התעופה בתמנע בשיתוף קו הרכבת לאילת להוות אלטרנטיבה בניגוד למצב היום שבו מדינת ישראל מוצאת את עצמה ללא יכולת לקבל נוסעים ונאלצת לשלוח את מטוסיה לנחות במדינות אחרות - לרוב בקפריסין.
ועכשיו תבינו שאותם כמה מיליוני נסיעות שיעשו בכל שנה וכולם פה חושבים שהם העיקר הם פשוט חסרי משמעות.

40 הירוקים שפויים ! אפשרי גם רכבת בתוואי שמקטין הפגיעה. שמירת טבע עולה כסף  (לת) עומרית
  • 07:17
  • 28.12.12

41 ירוקים? יש דבר יותר ירוק מרכבת?חשמלית?  (לת) קין
  • 08:06
  • 28.12.12

42 לא לאפשר זאת!  (לת) בשום אופן
  • 11:29
  • 28.12.12

43 הסינים ישמחו לבצע את הקמת המסילה על חשבונם שמעון
  • 17:37
  • 28.12.12

מבחינתם המסילה יוצרת גשר בין המזרח הרחוק דרך מפרץ אילת -הובלה יבשתית על המסילה המתוכננת ומשם הפצה מנמל אשדוד .לא אמור לצאת גרוש מקופת המדינה בכל מקרה . לדעתי אפשר להאריך את הדרך ולהשתמש בתוואי שייצמד לכביש 25 ומשם לכביש 90 או שרד מבמת ההר אל הערבה דרך תוואי המסוע שמחובר בכל מקרה למסילה הקיימת באורון כדי לא לפגוע בשטח ולכל אלה שיושבים בבית ואין להם מושג על מה מדובר אוכל לומר שאין יותר יפה מהמדבר שלנו על כל נופיו המגוונים ואם הייתם מטיילים באזור , הייתם חושבים פעמיים לפני שהייתם כותבים שטויות .שבת שלום

44 לסינים יש עודף כסף ו הם מוכנים לתכנן ו לבנות עד המפתח,לכן הם רוצים השליטה בנמל אילת כולל הרחבתו  (לת) דרומי
  • 18:33
  • 28.12.12

45 די כבר לתמימות !! אנחנו מדינה שכל כך מפגרת מבחינה תחבורתית! אז עד שצץ איזה פרויקט אדיר, בואו נוותר על כמה מטרים מהממדבר השומם ערן
  • 18:38
  • 28.12.12

או שאתם מעדיפים להישאר מדינה נחשלת?? העיקר שליעל שעובר שם פעם בשלושה חודשים, יהיה יותר נוח

46 אם עושים אותה על גבול ירדן זה שטות-צריך לסלול יותר בתוך הנגב לפתח מקומות נוספים  (לת) דוד
  • 22:19
  • 28.12.12

47 תחרות לאגד ציון
  • 06:18
  • 29.12.12

לפתוח את הקו לאילת לחברות נוספות .להכניס לקו אוטובוסים מרווחים יותר שמתאימים לנסיעה ארוכה. להרחיב את הכביש עם מסלול מיוחד ונפרד למשאיות. ובעיקר לקחת את הבלעדיות מאגד שמאלצת להזמין מקום מראש ומאלצת את הנוסע המזדמן לעמוד לאורך שש שעות של הנסיעה במחיר מלא.

48 אז תיגרם פגיעה בנוף בראשית ,מה הסיפור . תפסיקו להפריע לכל פרוייקט העומד על הפרק רונן
  • 12:56
  • 29.12.12

הארגונים הירוקים לא מבינים את הנזק שהם גורמים לסביבה.
הם בהגישם סירוב על כל פרוייקט המוצע במדינה. הופכים עצמם למטרד.
מטרד שצריך להתעלם ממנו. זו לא הדרך לשימור הטבע. זו הדרך להריסתו.

49 מזל שמתכננים מעבירי מים - באמת תודה גוגו
  • 17:25
  • 29.12.12

נראה אותכם בונים בלי מעבירי מים! המים כבר היו עוברים עם הסוללה ופסי הרכבת, אל תמכרו לנו סיפורי סבתא.
מפעלי הפוספטים בצין ואורון הם בבעלות פרטית, ועם כל הרצון לשמור על הרווחיות של האחים עופר (או איך שלא קוראים לזה עכשיו), גם אינטרס הציבור צריך להיות קריטריון. קל לסלול ולהחריב, קשה הרבה יותר לשמר ולשקם.
מה אתם מתכננים להשאיר לדור שיבוא עוד 20 שנה, 40 שנה? רשת של דרכי עפר, בניה וקווי מתח?

50 הדמיה אזרח
  • 18:07
  • 29.12.12

אני מציעה שלפני שכל כך הרבה אנשים שופכים כעס שיתנו לנו הדמיה של איך יעברו הפסים לרכבת. כאשר אנשים יראו כמה סוללות עפר ולאיזה גובה זה יהיה אז יש טעם בוויכוח.

51 כל מסילות הרכבת אמורות להיות מחושמלות - איך הפרויקט יראה כשלתוואי המוצע יוספו אלפי עמודי חשמול כעורים ?!  (לת) חשמלטור
  • 19:50
  • 30.12.12

52 אלי אמסלם השאיר אדמה חרוכה ברשות הטבע והגנים. טוב שארגדן סילק אותו  (לת) סופר בשי
  • 23:22
  • 30.12.12

53 המסילה היא מברזל. איך ישמרו עליה מגנבי המתכת המקומיים....?  (לת) חיים
  • 13:30
  • 01.01.13

54 הבעיה הראשית היא שהבדואים יגנבו את הפסים למחזור בסין  (לת) לא ככה?
  • 11:44
  • 02.01.13

55 מחר יטענו הארגונים הירוקים שעבודת הקמת המנהרות פוגעת בנוף רונן
  • 18:58
  • 02.01.13

יש נושאים בהם הירוקים מתנהגים כזבובים ביום קיץ חם.
בשלב ראשון אתה מנסה לגרשם עם הידיים. אחר כך אתה לוקח מקל חביטה. ולסיום אתה מרסס פליט. הירוקים לא מרפים . הם מנסים למנוע כל פרוייקט תשתית בישראל בשם של ....... כאשר כל פעם יש עילה אחרת .
הגיעה הזמן לכך שמדינת ישראל פשוט תתעלם מהארגונים הללו באופן מוחלט וגורף.

56 נא לא לדאוג אריקו
  • 13:55
  • 03.01.13

אני ממליץ לכל הנוגעים בדבר - לא לדאוג.
ראשית, ממשלות ישראל לדורותיהן חלמו על מסילה לאילת ובפועל - שום דבר.
שנית, לקראת התקציב של שנת 2013 מדברים על קיצוצים נרחבים.
הכי קל זה לקצץ בתקציבי התשתיות/תחבורה.
אני משוכנע שנתניהו יקפיא בפועל את הקו לאילת.
כך שאין מה לדאוג.

57 במקום לעשות את התווי כמה שיותר קצר כמה שיותר מהרמדינת ישראל עושה את הקו כמה שיותר ארוך כמה שיותר מסורבל למה לא למדו מהסינים איך בונים מסילת רכבת מהירה של 500 קמ"ש והצרפתים ועוד על גשרים וללא פגיע בטבע שתוך 1 שעה אפשר להגיע לאילת ולא רכבת שתגיע כעבור שעתיים וחצי לא כולל עצירות למי יש לעצור בכל המושבים האלה עבור כ מאה משפחות עושים תחנות שיגיעו לאילת ויחזרו באוטובוס תוך שעה למושבים.  (לת) דן
  • 09:38
  • 04.01.13

58 תהיה גם תהיה רכבת לאילת!  (לת) נסתכל על הנוף מחלון הרכבת-:)
  • 16:24
  • 05.01.13

59 הקמת מסילת הרכבת לאילת .השקעה מיותרתי רוני גלמדי
  • 19:21
  • 11.02.13

יפגע במובילים.יצמצם רכישת ציי משאיות על ידי חברות פרטיות שבמצביי חרום מגוייסים יצור תחרות לא הוגנת בין רכבת ישראל שזאת חברה ממשלתית לבין מובילים פרטיים אגד. מוניות .ישראייר

פעילות
המלצות