נדחתה עתירת תושבי בית צפאפא נגד הכביש שיחצה את הכפר

הכביש נסלל בימים אלה במרחק מטרים ספורים מבתי מגורים בכפר, בניגוד למצב בשכונות יהודיות בירושלים, שהכביש עובר לידן

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאוה בן אור, דחתה שלשום (ראשון) את עתירת תושבי בית צפאפא נגד הכביש שיחצה את הכפר. הכביש, המשכו של כביש בגין, נסלל בימים אלה במרחק מטרים ספורים מבתי מגורים בכפר. בניגוד לשכונות היהודיות שהכביש עובר לידן, את בית צפאפא הוא חוצה לשניים והוא יכביד מאוד על חיי התושבים.

לפני כחודשיים הגישו כמה תושבים עתירה מינהלית נגד העירייה, בטענה שהיתרי הבנייה לכביש הוצאו שלא כחוק. לטענת התושבים, שיוצגו בידיד עו"ד קייס נאסר, תוכנית הבנייה של הכביש, שאושרה ב-1990, לא כוללת תכנון מפורט של הכביש ולא ניתנה להם אפשרות להתנגד או לקבל פיצויים על הפגיעה באיכות חייהם.

השופטת דחתה את כל טענות התושבים וקבעה שההיתרים הוצאו כדין ושהתושבים היו צריכים להתנגד לתוכנית המקורית לפני 23 שנים. השופטת גם דחתה את ההשוואה שעשה עו"ד נאסר בין התוכניות שהוגשו לכביש שעובר ליד השכונות היהודיות לתוכנית שהוגשה לקטע הכביש שעובר בבית צפאפא.

לפי ההשוואה, התוכנית לקטע של בית צפאפא היא היחידה שאינה כוללת נספחים ותנאים שונים. "כל תוכנית ונסיבותיה, כל תוכנית במועד בו אושרה. ככל שהתוכנית עומדת בדרישות הדין, העובדה שתוכניות אחרות כוללות הוראות ונספחים שאינם כלולים בתוכנית שלפנינו אין בה, כשלעצמה, כדי לאיין את תוקפה ואת חוקיותה", כתבה השופטת.

הכביש הנסלל בבית צפאפא
הכביש הנסלל בבית צפאפא. צילום: אמיל סלמן

השופטת קבעה עוד, שבניגוד לנטען בעתירה, התושבים הבינו היטב את משמעות התוכנית והיו שותפים למשאים ומתנים ארוכים בעניין זה עם העירייה, משרד התחבורה וחברת מוריה, שסוללת את הכביש. השופטת גם קיבלה את טענת העירייה שהעתירה הוגשה באיחור ניכר, וגם בשל כך יש לדחות אותה.

תושבי בית צפאפא מתכוונים להמשיך ולמחות נגד התוכנית ולנקוט צעדים משפטיים נוספים. בהפגנה שהתקיימה שלשום נגד סלילת הכביש עוכבו לחקירה שלושה מתושבי הכפר. לטענת העירייה, באותה הפגנה נעשו מעשי ונדליזם בכלים הנדסיים שעובדים במקום.

בעירייה ברכו על החלטת השופטת ואמרו כי "ההידברות עם התושבים והמינהל הקהילתי תימשך, כולל שיפור דרכי הגישה בכפר והטיפול במרחב הציבורי, כדי לתת מענה לצורכי התושבים. העירייה לא תשלים עם מעשי אלימות וונדליזם שנעשו בימים האחרונים בתוואי עבודות, וקוראת לתושבים לכבד את פסיקת בית המשפט".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זה הזמן למרי אזרחי לא אלים של אזרחי בית צפאפא - זה מצליח בכל העולם (אפילו בסין) וזה יכול להצליח גם כאן  (לת) הדס
  • 13:39
  • 12.02.13

02 אין מה לצפות יותר ממדינה ועיר גזעניות שכאלה  (לת) ירוקה
  • 14:01
  • 12.02.13

03 פעם ראשונה שאני שומע על ערביה בשם הדס  (לת) ד"ר א"י כהן
  • 14:09
  • 12.02.13

04 מזמן כבר ידוע, שבתי משפט השלום בירושלים הם כמו מרכז הליכוד. אני מאחל לשופטת, שתחלום מדי לילה איך הכביש שהיא נתנה לו אישור, חורש ליד אוזנה ולא מניח לה לישון.  (לת) שומר חוק
  • 14:12
  • 12.02.13

05 תזכורת- כביש בגין מחק חורשת אורנים ליד ביה"ס התיכון ליד"ה, כביש מהיר זה יצר חייץ והפריד בין תושבי קריית משה ובית הכרם לאוניברסיטה, בעבר נהגו להגיע אל הקמפוס רגלית בשביל שעבר בחורשה. בנוסף עבור תושבי גבעת מרדכי נבנה קיר אקוסטי למניעת רעש.  (לת) משה
  • 14:14
  • 12.02.13

06 ואיפה האתרוג? יופי לך הדס
  • 14:29
  • 12.02.13

הוא ערבי במקרה?

07 קודם כל זה לא בסדר לסלול ליד בתים , אבל מה הקשר "בשכונות יהודיות זה לא קורה" , האם זה לא קרה בבת ים באילון דרום ? האם זה לא קרה ברמת גן במחלף ההלכה ? האם זה לא קרה בפתח תקווה וקריית אונו ? בקיצור מה הקשר לערבים וליהודים למה לדחוף לכל מקום את האגנדה הזאת ?  (לת) רן
  • 14:30
  • 12.02.13

08 אתם מכבדים פסיקה משפטית רק שהיא מתאימה לאג'נדה שלכם לדרמן
  • 14:33
  • 12.02.13

למה בכלל צריך בית משפט ? יש מערכת "הארץ" והיא תקבע.

09 אם מספחים את מזרח ירושלים, חייבים לאפשר להם לקיים בתי משפט שלהם, ואלה ידונו בכל הפגיעות של רשויות ישראליות ואזרחים בחיי תושבים פלסטינים - זה המינימום שאפשר לעשות למנוע אפרטהייד.  (לת) שוויון
  • 14:48
  • 12.02.13

10 ולמה איני מופתע? טל שובל
  • 14:57
  • 12.02.13

למה כותרת שמדברת על בית המשפט שדוחה עתירה של ערבים נגד רשויות - עירוניות או ממלכתיות - אינה מפתיעה? במדינה שבה הצבא מסלק בלי סמכות "התנחלות" של ערבים על שטחיהם שלהם, ואינו מוצא בלבו את עוז הרוח הנדרש "לגרש יהודים" משטחים ששדדו עם או בלי היתר של המדינה, בית המשפט אינו אלא זרוע נוספת של משטר האפרטהייד שכבר היה לעובדה בישראל ובשטחים הכבושים.

11 ברור שהעתירה נדחתה - ממתי מתחשבים בערבים במדינת ישראל?  (לת) ענת
  • 15:14
  • 12.02.13

12 העירייה היא שצריכה לדאוג לתושביה  (לת) ענת
  • 15:18
  • 12.02.13

13 התמונה לא ברורה. האם יש דרך אלטרנטיבית שלא תפגע בתושבים? דיפני
  • 16:07
  • 12.02.13

אין צורך תמיד להכניס את הלאום והגזע. כולם זכאים לאיכות חיים. אם יש דרך אחרת מוטב לבחור בה! על כך אין תשובה בכתבה. חבל!

14 טענה זהה אפשר להשמיע נגד פינוי שדה התעופה בהרצליה: הוא היה שם קודם  (לת) יובל
  • 16:19
  • 12.02.13

15 החלטה משפטית מקצועית אמיצה וכולם בישראל תחת אותו דין יש שופטים בירושלים  (לת) החלטה משפטית מקצועית ואמיצה מספיק עם התלונה שכל פסיקה שלא תואמת עם רצונות הערבים היא אינה ערכית הדין והחוק שווה לכלל הציבור בישראל אין איפה ואיפה שיהויי וחוסר מעש לאורך שנים הינו טענה לכלל הציבור
  • 07:37
  • 13.02.13

16 ואני שואל מה היה קורה אם המוחים היו חרדים או מתנחלים, האם הייתה כתבה בכלל.  (לת) תשאלו את עצמכם
  • 12:01
  • 13.02.13

פעילות
המלצות