המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אסד: "אני לא אחראי להרג. מי אמר שנהרגו 4,000? האו"ם לא אמין"

בראיון ראשון לרשת אמריקאית מאז פרוץ המחאה, סירב נשיא סוריה לקחת אחריות על הדיכוי האלים. "מרבית ההרוגים הם תומכי המשטר", חזר והדגיש. "אם ארגיש שאין לי תמיכה ציבורית - אעזוב את התפקיד", אמר

בראיון מיוחד שהעניק נשיא סוריה בשאר אסד לברברה וולטרס ברשת אי-בי-סי, הראשון לרשת אמריקאית מאז פרוץ המחאה נגדו בחודש מארס, הכחיש אסד אחריות לאלימות במדינתו. במהלך הראיון חזר אסד על טענותיו המרכזיות, לפיהן הוא לא הורה על דיכוי אלים של המחאה במדינה, וכי רוב האנשים שנהרגו בעימותים הם חיילים ותומכי המשטר.

בתשובה לשאלתה של וולטרס, האם הוא מצטער על האלימות ששיתקה את מדינתו, וגרמה למותם של אלפים, אמר אסד כי הוא "עשה את המיטב על מנת להגן על האזרחים". לדבריו, "אתה לא יכול לחוש אשמה כשאתה עושה את מיטב יכולתך. אתה בוודאי חש צער על החיים שאבדו, אבל אתה לא מרגיש אשם אם לא הרגת אנשים, כך שאשמה היא לא העניין".

וולטרס עימתה את אסד עם הוכחות לעינויים ורצח של אזרחים, חלקם ילדים, ואמרה לו כי היא ראתה תמונות המוכיחות את המעשים. "אני לא מאמין לך", הוא הגיב. כשהציגה לפניו את נתוני דו"ח האו"ם שפורסם בשבוע שעבר, לפיו 4,000 אנשים נהרגו במדינה מאז תחילת ההתקוממויות, תגובתו היתה "מי אמר שהאו"ם הוא מוסד אמין?". וולטרס שאלה מדוע יש לסוריה שגריר באו"ם, ואסד ענה כי "זה משחק שאנחנו משחקים, זה לא אומר שאנחנו מאמינים בארגון הזה".

עשו לנו לייק לקבלת מיטב החדשות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

אסד הכחיש שהורה על דיכוי אלים של ההפגנות, והאשים באלימות פושעים, דתיים קיצונים, וטרוריסטים הקשורים לארגון אל-קאעדה. לדבריו, רוב הקורבנות הם תומכי ממשלה, ולא מפגינים אזרחים. בין המתים יש 1,100 חיילים ושוטרים, אמר.

אסד אמר כי דאגתו היחידה היא שחלק מהכוחות החמושים הלכו רחוק מדי, אולם לטענתו הם הוענשו על מעשיהם. "כל פעולה אכזרית בוצעה על ידי יחידים... יש הבדל בין מדיניות דיכוי, ובין מספר טעויות, שבוצעו על ידי קצינים יחידים", אמר.

"אבל אתה נותן את ההוראות", הקשתה עליו וולטרס. "אנחנו לא הורגים את אנשינו... שום מנהיג לא יורה על הרג אזרחיו, אלא אם הוא משוגע. לא היתה שום הוראה להרוג, או לפעול באכזריות", אמר.

לשאלת וולטרס האם יהיה טוב יותר לסוריה שלא תהיה יותר בשלטון? השיב אסד:  "כשארגיש שהציבור לא רוצה אותי ואין לי תמיכה ציבורית לא אהיה פה – חד משמעית. הפכתי לנשיא בגלל התמיכה הציבורית שקיבלתי. לעולם לא אתן הוראה להרוג, בטח לא את העם שבחר ותומך בי".

אסד הוסיף כי הוא לא מתכוון לעזוב את תפקידו לאור הסנקציות הבינלאומיות שנועדו להגביר את הלחץ עליו. "אנחנו תחת סנקציות מזה 30 או 35 שנים, זה לא משהו חדש. סוריה לא מבודדת, אנשים באים והולכים, יש מסחר".

הבחירות לנשיאות המדינה לא צפויות עד 2014, ואסד אומר שאין צורך להקדימן. "מעולם לא אמרנו שאנחנו מדינה דמוקרטית... אנחנו נעים אל עבר רפורמות, במיוחד בתשעת החודשים האחרונים. זה דבר שיקח הרבה זמן. צריך הרבה בגרות בשביל להיות מוכנים לדמוקרטיה", אמר. לוקח הרבה זמן, והרבה בגרות להיות מוכן לדמוקרטיה", אמר.

Read this article in English: Assad: UN report on Syria crimes against humanity not credible
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מי אמר? אילן
  • 14:36
  • 07.12.11

הוא צודק מי אמר שנהרגו 4000? האו"ם? מה הם יודעים? נהרגו יותר מ10000 אנשים רק שהם נקברו מהר על ידי המשטר

02 אסד פאשיסט רוצח-מעניין מה תגובת טיבי וחבר תומכי אסד והפאשיזם די לטבח במוסלמים
  • 14:38
  • 07.12.11

אסד פאשיסט רוצח-מעניין מה תגובת טיבי וחבר תומכי אסד והפאשיזם

03 ואח"כ מתפלאים ש"רק" 6 אחוזים מתלונות הערבים נגד צה"ל מטופלות סתם קקר
  • 14:43
  • 07.12.11

1100 חיילים ושוטרים - כמה מהם נורו מכיוון שערקו?
שקר זו תכונה גנטית אצל ערבים

04 יש עם מי לעשות שלום ולמי למסור את הגולן אני כל כך שמח
  • 14:44
  • 07.12.11

איזה כייף לראות שבשאר מתנער מההרג שלא נעשה בכלל בידיעתו(למרבה השמחה).
אולי בסוף הוא כן ישאר בשלטון ונוכל סוף סוף(אמן, במהרה בימנו) למסור לו את הגולן ולאכול חומוס בדמשק.

05 שפתיים יישקו, כפתור ופרח, דבר דבור על אופניו החומוס מדמשק
  • 14:51
  • 07.12.11

לכל הימנים הקיצוניים שכל הזמן צוחקים על השמאלנים, אתם רואים?
בשאר בכלל לא עשה את מה שכולם אומרים שהוא עשה.
הוא גם לא אחראי לכל ההרג שלא נעשה בגללו כי הוא בכלל לא בממשלה!
הבן אדם חף מפשע ולכן, כך אני מעריך, יהיה שלום בסוף, על כרחכם ימניים!, שרק מחפשים להלחם כל היום.
יום יבוא והגולן ישוב למקומו הראוי, לעם הסורי ולמנהיגו שהתחנך במערב ומכיר אינטרנט, בשאר אל אסד.
במהרה בימנו אמן!.

  •   אסד מנהיג אמיתי מוני יקים
    • 16:18
    • 07.12.11

    אמרת נכון! מנהיג אמין וצודק - איש שלום וחופש. רק תעמולה זולה ושיקרית היתה יכולה להדביק לו את מעשי ההרג כביכול. כל הכבוד על העמידה האיתנה שלו לטובת העם הסורי והאומה הערבית כולה!

06 יפה אמר הרודן. אז 242 מבוטלת?  (לת) אינפיניטי
  • 14:51
  • 07.12.11

07 ערבי שקרן שירד מהפסים.את הטעונים האלה שיספר בבית הדין לפושעי מלחמה בהג.  (לת) אחד העם
  • 14:57
  • 07.12.11

08 לפחות הוא מודה שסוריה היא לא דמוקרטיה.  (לת) סתם אחד
  • 14:58
  • 07.12.11

09 the ending sentence is doubled and retarded  (לת) chutzan
  • 15:03
  • 07.12.11

10 רק 4,000 ??? לאט,לאט נשמע את האמת.אתם זוכרים כמה אזרחים אבא שלו טבח? שכחתם כבר?  (לת) ולזה קוראים "אביב"!
  • 15:20
  • 07.12.11

11 טיעונים דומים נגד האו"ם נשמעים גם במדינה שכנה לסוריה מדרום מערב  (לת) דמוקטטור
  • 15:21
  • 07.12.11

  •   להבדיל אלפי הבדלות סתם קקר
    • 17:22
    • 07.12.11

    ישראל שעשתה כל מאמץ כדי לא לפגוע באזרחים, דברים שאין להם אח ורע בשום עימות מזויין אחר בעולם מוצאת את עצמה אשמה בפשעי מלחמה כמעט באותה מידה של אלו של החמאס שיורה רקטות על אזרחים בכוונה תחילה ולא לשום תכלית אחרת כשעל נציגי האו"ם לא מוטלת כל מגבלת תנועה ואיסוך ראיות.

    יש בכלל מה להשוות בין שילטון עריצות שהורג באזרחיו כאשר כל העולם, למעט שתי מדינות, וכולל את מי שאמורים להיות מידידיו מגנה ומחרים?

12 צריך הרבה בגרות להיות מוכן לדמוקרטיה האיש הקטן
  • 15:23
  • 07.12.11

מה שאלף חכמים עמלו לבנות מאז 48 יהרסו קומץ טיפשים בקדנציה הנוכחית.
בהצלחה ח"כ לוין, השר ליברמן והשר נאמן!

13 לא פלא שביביברקליברמן חרדים לגורלו ורוצים בשלטונ ו  (לת) עובדה מצערת
  • 15:26
  • 07.12.11

14 אסאד - אתה יותר טוב ממשה קצב, האנס הידוע. בו תהיה לנו נשיא.  (לת) כסיף
  • 15:30
  • 07.12.11

15 האו"ם לא אמין? נשמע כמו ישראל ימני לכל דבר  (לת) אבי
  • 15:32
  • 07.12.11

16 הטענות כלפי האו"ם נשמעות כמו הטענות הישראליות  (לת) ראובן
  • 15:33
  • 07.12.11

17 זה קצת כמו פה כשצועקים 'או"ם שמום' כשהאמת לא נעימה, לא?  (לת) אורי כדורי
  • 15:37
  • 07.12.11

18 זה לא אחראי להרג (מי לימד אתכם לספור?), ההוא בכלל לא אנס (קראתם את כתב ההגנה?), ובקרוב גם דו"ח מבקר המדינה על השריפה ביערות הכרמל.  (לת) זלמן פולקלור בפיתה.
  • 15:46
  • 07.12.11

19 ואם היינו מקשיבים ל"חכמי הדור" שדרשו מישראל למסור לו אתה הגולן, מה אסאד היה עושה? חכמי הדור
  • 15:53
  • 07.12.11

מדוע לפתע לא שומעים את דרישותיכם "למען השלום" למסור לו את הגולן?

20 מסכים אתו למרות שאנחנו אויבים אוהב ישראל
  • 15:59
  • 07.12.11

העם הסורי סובל ,אך מי שעומד מאחרי ניסיון ההפיכה ממש לא דואג לאינטרס של העם הסורי ובטח לא לאינטרס של המזה"ת.

21 בן אדם דפוק, מדבר כמו עבריין קטן בני
  • 16:05
  • 07.12.11

"זה לא אני..." "אני לא אחראי...". כשהוא יתנדנד מעמוד התליה במרכז דמשק או ירקב בתאו בבית הדין הבינלאומי אולי הוא יבין, אבל לא בטוח

22 שתראיין את ביבי. אותן תשובות אבל באנגלית שחבל על הזמן  (לת) דודו
  • 16:09
  • 07.12.11

23 עם אובמה ברקע כ"גיבוי" , האו"ם הוא באמת שמו"ם,מבחינה זו אין לאסאד מה לחשוש,אובמה הוא סחבה רפוייה סמי מפ"ת
  • 16:14
  • 07.12.11

והאמת היא שיהיה קשה להוכיח את פשעי אסאד.איך לוכדים את החוליה הספציפית בשרשרת הפיקוד שתודה שקיבלה הוראה ישירה מאסאד ?!
במדינה ממודרת כמו סוריה בה הצבא נאמן לעלווים,ההוכחה תהיה קשה להשגה.
חוץ מזה שאובמה הוא סחבה,אבל את זאת כבר הזכרנו.

24 אוביקטיבים יוסי
  • 17:13
  • 07.12.11

הבעייה שאתם רואים את מה שערוצי הטלוויזה פה בארץ משדרים ומה שקטאר ואלג'זירה משדרים, אבל האמת שיש רוב מוחץ התומך באסד, ועוד הפעם אתם לא רואים את זה לעכן אני מבין אותכם אך מבקש נא להיות אוביקטיבים, אני לא אומר שאסד מלאך, אך בטוח שהוא עושה הכול עלמנת להפסיק את גל האלימות הפוקד את סוריה.
בנוסף אם אני כמשקיף רואה רק את אלג'זירה ומה שהיא משדרת ומאמין רק להם אזי אני פוסק על סמך אותה תחנה שישראל מבצעת פשעים נגד האונושות ומשמידה את העם הפלסטינאי, אך האמת היא לא כך מכייון שאני רואה את שני הצדדים נקודת השיפוט שלי הינה יותר אוביקטיבית למרות שישנם רגשות ותמונות קשות. ולכן אנא מכם להיות יותר זהירים ויותר אוביקטיבים

25 אסד גיבור! מוני יקים
  • 17:19
  • 07.12.11

מי שצופה בטלוויזיה הסורית ולא בערוצי התעמולה הציוניים רואה את המציאות האמיתית. העם הסורי מאוחד ב99% סביב המנהיג האהוב באשר אלאסד ונלחם בכל כוחו נגד הכנופיות האלימות הממומנות ומכוונות על ידי גורמים זרים ופליליים. בכל מקום יש הפגנות תמיכה בנשיא אסד והמונים רבים נושאים את תמונתו ושרים לו שירי הלל ומצהירים מרצונם החופשי כי אסד גיבור העם הסורי והאומה הערבית כולה!

26 אינו מרגיש אשם...  (לת) מדבר כמו הנשיא לשעבר שלנו
  • 17:44
  • 07.12.11

27 ואסד הוא - רופא שיניים! סורינם
  • 18:07
  • 07.12.11

הפסיכופאט עם הראש המרובע והפרצוף דביל שלו.. איבד מזמן את הקשר עם המציאות, לפחות צדק בקשר לאו'ם -שמום !..

28 לשקול להעניק לו תואר: חסיד אומות העולם. ישראלי
  • 18:11
  • 07.12.11

ואם תשאלו את טיבי וזועבי ובראקה - הם בעד, בטוח.

29 אבחנה חיים
  • 18:18
  • 07.12.11

האבחנה שלי הבנאדם חיי בהכחשה והדחקה מהסוג החמור ביותר הוא אחראי על כל מה שקורה בארצו וגם בלבנון מהתחלה ועד הסוף ועכשיו הוא מודיע שהוא לא אחראי העיקר ששלך את משפחתו ללונדון כבר מזמן והוא יודע למה

  •   אין מלה כזו אחריות בערבית סתם קקר
    • 21:47
    • 07.12.11

    הוא אפילו לא הצליח להתאפק מלחייך מהשטויות שהוא אמר.
    אסד גמור ויודע א זה הוא רק קונה עוד יום בחיים בכל יום.

30 אחוות ההזויים רונן סלע
  • 23:44
  • 07.12.11

הזוי כקאדפי,יגמור כקאדפי

31 אירן זה שם  (לת) מנחם מנדל
  • 14:08
  • 08.12.11

32 למד מישראל...עוד מעט יגיד: "או"ם- שמום"...איך הגלגל מסתובב?  (לת) עולם הפוך ראיתי
  • 13:57
  • 11.12.11

פרוייקטים מיוחדים