המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ארדואן נגד אוסטר: למה לא החרמת את ישראל?

הסופר האמריקאי החרים את טורקיה בשל הפגיעה בעיתונאים; ר"מ טורקיה תקף אותו בחריפות על "בורותו", והאשים את ישראל בשימוש בנשק כימי

ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, האשים אתמול (שלישי) את ישראל בשימוש בנשק כימי. דבריו החריגים של ארדואן נאמרו במהלך נאום בו הוקיע את הסופר האמריקאי פול אוסטר על סירובו לבקר בטורקיה במחאה על כליאת עיתונאים במדינה.

ארדואן שרבב את ישראל לדבריו כשניסה להאשים את אוסטר בצביעות מכיוון שהוא ביקר ב-2010 בישראל. "לכאורה ישראל היא דמוקרטיה. מדינה חילונית, מדינה בה חופש הביטוי וזכויות הפרט הן בלתי מוגבלות. אך איזה בור אתה", פנה ארדואן לאוסטר. "היא זו שהפציצה בלי אבחנה בעזה , היא שיגרה פצצות זרחן והשתמשה בנשק כימי. איך אתה לא רואה את זה?", אמר ארדואן שהוסיף כי "האדם הזה לא מצליח לראות את הדיכוי והפרת הזכויות של ישראל...זה חוסר כבוד רציני לטורקיה".

ארדואן שנשא את דבריו בפני מנהיגים מקומיים ממפלגתו בבירה אנקרה המשיך להוקיע את אוסטר. "למי אכפת אם אתה בא? ולמי אכפת אם אתה לא בא? האם טורקיה תאבד בגלל זה את יוקרתה?", שאל בטון מלגלג לקול מחיאות כפיים סוערות.

פול אוסטר
פול אוסטר. צילום: אי-פי

ראוי לציין שטורקיה עצמה הואשמה ב-2010 בשימוש בנשק כימי נגד מורדים כורדים מארגון ה-PKK. בדר שפיגל הגרמני התפרסמו תמונות קשות של גופות לוחמי הארגון, שלטענת הארגון נהרגו על ידי הצבא הטורקי בספטמבר 2009. מומחים שבחנו את התמונות אישרו את מהימנותן. עיתון גרמני נוסף, היומון "טגסצייטונג" היוצא לאור בברלין, טען בשעתו כי ברשותו תמונות של שש גופות נוספות ששייכות, לפי החשד, לפעילים כורדים שנהרגו מנשק כימי.

למרות שאוסטר היווה מטרה נוחה עבור ארדואן, במחנה הליברלי בטורקיה שוררת אי נוחות הולכת וגוברת בשל מה שנתפש כהגבלת חופש העיתונות. כמאה עיתונאים טורקים נמצאים בכלא - מהנתונים הגבוהים בעולם. הממשלה מצידה טוענת כי כל העיתונאים נעצרו בשל עבירות שונות ולא בשל תוכן הדברים שכתבו .

רג'פ טייפ ארדואן. הגדיר את אוסטר "צבוע"
רג'פ טייפ ארדואן. הגדיר את אוסטר "צבוע". צילום: אי–פי

בראיון שהעניק ביום ראשון לעיתון הטורקי "הורייט" אמר הסופר הנודע בן ה-64 שכתב בין השאר את הטרילוגיה הניו יורקית ו-17 ספרים נוספים שתורמו לעברית כי הוא מסרב לבקר בטורקיה במחאה על כליאתם של כתבים ועיתונאים במדינה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ידעתי ששקר זו לא עבירה אצל הערבים. ככה זה בכלל גם אצל מוסלמים?  (לת) איציק
  • 18:26
  • 01.02.12

  •   ראש הממשלה שלנו לעומת זאת הוא מופת לאמינות האיש הקטן
    • 19:44
    • 01.02.12

    איך אני יודע שראש הממשלה משקר?
    השפתיים שלו זזות.

  •   איציק.מוסלאמי לא משקר לעולם.פשוט,הרצף בין פנטזיה לאמת... עניין של תרבות.כיוון שכל התרבויות יפות,יש להתייחס בכבוד לכל תרבות.כך לימדו אותנו.וזה לא מה שאתה עשית.לא יפה.  (לת) רועי
    • 08:37
    • 02.02.12

  •   נכון, אתה איש קטן, מבחיל ודרדסי, רק מוחו מלא מים ובולבוסי  (לת) הנחתום שמעיד על ננסותו
    • 10:48
    • 02.02.12

02 בעוד לשונו של ארדואן תחובה במעמקי עכוזו של פושע המלחמה ורוצח הילדים הנייה - הוא משקר, כאחרון הרוכלים בקסבה של דמשק, כביכול ישראל השתמשה בנשק כימי.... אנחנו לא ברברים, ארדואן. אנחנו לא פרימיטיבים. מאז אמצע המאה העשרים נעשה שימוש בנשק כימי כמה וכמה פעמים - בידי מצרים, עיראק, איראן, וכן - גם טורקיה. מה משותף לכל המדינות הללו? נכון. היותן מוסלמיות. אז אתה מבין, ארדואן, אנחנו לא ברברים כמוכם... לך דפוק את ראשך המצחין בקיר, יצור מבחיל שכמוך. מודרניסט
  • 18:26
  • 01.02.12

בעוד לשונו של ארדואן תחובה במעמקי עכוזו של פושע המלחמה ורוצח הילדים הנייה - הוא משקר, כאחרון הרוכלים בקסבה של דמשק, כביכול ישראל השתמשה בנשק כימי.... אנחנו לא ברברים, ארדואן. אנחנו לא פרימיטיבים. מאז אמצע המאה העשרים נעשה שימוש בנשק כימי כמה וכמה פעמים - בידי מצרים, עיראק, איראן, וכן - גם טורקיה. מה משותף לכל המדינות הללו? נכון. היותן מוסלמיות. אז אתה מבין, ארדואן, אנחנו לא ברברים כמוכם... לך דפוק את ראשך המצחין בקיר, יצור מבחיל שכמוך.

  •   What bothers me is that he is considered "GOOD" friend to the USA" Moe
    • 19:43
    • 01.02.12

    Why???

  •   אנחנו לא ברברים - אנחנו משתמשים בזרחן על ילדים קטנים, בפלאשטים ובפצצות מצרר, במחסומים ובמדיניות ענישה קולקטיבית כחלק משגרת הכיבוש - כאלה אנחנו, תרבותיים  (לת) דני, ירושלים
    • 20:28
    • 01.02.12

  •   וואו. "זרחן על ילדים קטנים" יא בור. אם שירתת בצה"ל היית דני, תל אביב
    • 23:43
    • 01.02.12

    ידוע שזרחן משמש בפצצות תאורה\תבערה. האיסור הוא להשתמש בו בירי על אנשים - לא בשביל להאיר זירה. זה כאילו שמישהו יבוא ויאמר שאסור להשתמש בחשמל בצבא בגלל שאפשר לענות איתו משהו ולכן זה בניגוד לאמנת ג'נבה הרביעית.

  •   ובכן, "יא בור" (לפי השפה זה מה שאתה), זו בדיוק הטענה - מישהו אחר
    • 11:38
    • 02.02.12

    הטענה היא לא שצה"ל "השתמש בזרחן כדי להאיר על ילדים קטנים" אלא שצה"ל ירה זרחן על אוכלוסייה בעת עופרת יצוקה, טענה שאם אני זוכר נכון הוכחה ולא הצלחנו להכחיש אותה.

  •   הרבה בורים ומלא בורות ג.ל., תל-אביב
    • 15:22
    • 02.02.12

    צה"ל משתמש בפצצות תאורה ובנורים להטעיית טילים (כחלק מלוחמה אלקטרונית) המכילים זרחן.
    בשום מקרה ובוודאי שלא הוכח כי נעשה שימוש ע"י צה"ל בפצצות זרחן כנגד בני אדם (יהא זה אזרח או "פעילי" זרועות ההתנגדות הפלסטינאיות) !!!
    בפלאשט נעשה שימוש רק כנגד טילי RPG או נשק נ"ט שבידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי ולא כנגד בני אדם.
    צה"ל לא השתמש בפצצות מצרר כנגד עזה אלא כנגד לבנון ב-2006 בלבד.
    אם כבר אתם כותבים אז נא דייקו בתגובותיכם.

    בכל מקרה - צה"ל מעולם לא השתמש בנשק כימי כנגד חייל או אדם כלשהו.

    צה"ל מעולם לא השתמש בנשק אסור לפי אמנות בינלאומיות כנגד בני-אדם., זאת לעומת טורקיה המוזכרת בכתבה ובוודאי לעומת עיראק (כורדים ואיראנים), איראן (עיראקים), וסוריה (סורים).

03 לא רק ישראל אלא גם אוסטר משתמש בנשק כימי, הוא מדפיס במכונת כתיבה ישנה ומשתמש בדיו כדי לכתוב את ספריו, ודיו זה חומר כימי  (לת) ארדואן הקטן שכח את הארמנים
  • 18:33
  • 01.02.12

04 דחוף לפנות תא באברבנאל בשביל ארדואן - באגף VIP  (לת) סמואלו
  • 18:36
  • 01.02.12

05 זה מה שקורה כשמוסלמי שותה אלכוהל. הוא מסטול לגמרי YZ
  • 18:45
  • 01.02.12

ארדואן מסטול גם בלי לשתות כלום. הפעם ניראה כי הוא גם שתה משהו.
והוא מאשים את אוסטר בבורות...
על זה נאמר "האיסלם עלה לו לראש".

06 לטורקים מותר לטבוח בכורדים אך לישראל אסור להתגונן מפני טרוריסטים רונן
  • 18:48
  • 01.02.12

עזה היא יישות טרור. ארדואן הוא טרוריסט אין זה מכבודה של טורקיה להמשיך ולאפשר לארדואן לכהן כראש ממשלתה.
האיש גורם לפגיעה חמורה בטורקיה

07 ארדואן,ערד ניר וערוץ 2 גאים בך,אתה מנהיג דגול.  (לת) עמי
  • 18:50
  • 01.02.12

08 כל בר דעת ימנע מלבקר הן בטורקיה והן בישראל ערבי
  • 18:53
  • 01.02.12

מדובר בשתי מדינות הזויות שמפרת זכויות אדם ללא הרף מאז הקמתן ועד עצם הרגע הזה.

  •   אתה אולי צודק רועי
    • 23:06
    • 02.02.12

    אבל אתה יודע מה, בחיים הכל יחסי, ולכן אני לא מסכים איתך. באיזה מדינה כן לבקר, באיראן? שם תולים אנשים בכיכר העיר, זה בוודאי לא עונה על ההגדרה של "זכויות אדם בסיסיות". אז אולי בחריין, קטר, איחוד האמירויות, סעודיה? אתה יודע שבסעודיה הירשו לפני כמה חדשים לנשים להתחיל ללמוד נהיגה??? ממש התקדמות! אה, ושמעתי שגם נתנו להן ללכת לעודד במשחקי כדורגל, ביציע נפרד משלהן!
    אתה, מה אכפת לך שבישראל אתה מקבל חירות וזכויות כמו שלא היית מקבל בשום מקום אחר במזרח התיכון? מה אכפת לך שהמדינה הזו, שאתה מן הסתם לא מאמין בזכות קיומה, מקיימת 2 מיליון שיחות טלפון לעזה לפני תחילת מבצע עופרת יצוקה, בכדי להתריע בפני האזרחים שם על המתקפה הקרובה (תוך ידיעה ברורה שהם יודיעו את זה לראשי החמאס ובכל יאפשרו להם להתכונן)? מה אכפת לך, שישראל היא הראשונה להגיש סיוע לכל אזור מוכה אסון בעולם כולו?
    כל זה לא מעניין אותך הא? כנראה שלא, ואני מניח שהתשובה שלך תהיה משהו כמו "אל תבלבל אותי עם העובדות, ישראלי יהודי שכמוך. אל תפריע לי להמשיך לשנוא את ישראל שנאת חינם. זה הדבר היחיד שיש לי בחיים, אל תיקח ממני גם את זה!..."

09 נכון ארדואן, דם מליון וחצי ארמנים ששחטנו זועק מהאדמה, איך אוסטר שכח?  (לת) תופאחה
  • 18:54
  • 01.02.12

10 מדוע לדעת הכותב אוסטר מהווה מטרה נוחה עבור ארדואן? אבי
  • 18:55
  • 01.02.12

אשמח להבהרה

11 איך ישראל קשורה לזה שטורקיה מכניסה לכלא עיתונאים?????  (לת) לא הבנתי .
  • 18:58
  • 01.02.12

12 כל פעם שמטיחים בארדואן האשמות הוא משנה ת'נושא לישראל ...  (לת) לא טסה לטורקיה לעולם.
  • 19:00
  • 01.02.12

13 ארדואן מעביר נשק לחמאס וחיזבאללה ועוד מאשים את ישראל בהגנה עצמית.  (לת) ארדואן איש צבוע .
  • 19:03
  • 01.02.12

14 טורקיה נלחמת עם ישראל על הנהגת האזור!! אלעד
  • 19:05
  • 01.02.12

כמה קשה להבין את זה? מתי יחזירו מנהיגינו מנה אחת אפיים?

  •   אלעד, "מנהיגינו" הם נמושות יהודיות, לעולם לא יחטיפו לארדואן המטורף elis
    • 21:11
    • 01.02.12

    בחזרה. מישראלים (היהודי החדש חשבתי) חזרנו להיות היהודון המפוחד...לעג כל העמים

15 איפה תגובה רשמית של משרד החוץ?...בשביל מה הם מקבלים משכורת?  (לת) ניר
  • 19:07
  • 01.02.12

16 ארדואן מאשים את ישראל בדיכוי אבל עדיין מקיים יחסים עם ישראל למה ???  (לת) ארדואן = צביעות.
  • 19:07
  • 01.02.12

17 בן אדם צבוע מטיף לאנשים להחרים את ישראל משהו שהוא עצמו לא עושה . ארדואן = צביעות.
  • 19:12
  • 01.02.12

אם ישראל היא מדינה של דיכוי ומפוצצת אנשים ללא הבחנה כמו שארדואן טוען אז מדוע הוא בעצמו לא מחרים את ישראל ומבטל את השלום?????? הוא מטיף לאנשים משהו שהוא בעצמו לא עושה ואם הוא לא עושה זאת אז כניראה שישראל היא לא מדינה כ"כ רעה כמו שארדואן אומר .

18 ארדואן -עוד פעם תפס עצבים.. אורי
  • 19:13
  • 01.02.12

פשוט אידיוט

19 אפשר רק לצפות מארדואן לסגור את העיתון "הורייט" שהעז לפרסם את הראיון, או לפחות לאסור את העורך או את העיתונאי הבוגדני. כך עושה משטר דיקטטורי עם רגשי נחיתות.  (לת) עמי
  • 19:13
  • 01.02.12

20 ארדואן הוא איש פטאטי ובכיין כל פעם שהמתנגדים שלו תוקפים אותו הוא תקף את שראל
  • 19:16
  • 01.02.12

את ישראל , במקום להתמודד עם האשמות נגדו על זה שהוא מכניס לכלא סופרים ועיתונאים , הוא דוחף את ישראל לכל חור, הוא מדכא אנשים בעם שלו אבל מאשים את ישראל בדיכוי .
הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו .

21 ארדואן צריך להחרים את עצמו על זה שהוא מדכא חלקים בעם שלו . סופרים ועיתונאים ומתנגדי משטר.
  • 19:19
  • 01.02.12

להטיף מוסר לאנשים על משהו שאתה בעצמך לא עושה זה שיא הצביעות !!!

22 ושום מילה על אסד ואחמדינצ'אד שמדכאים את העמם ???באמת???? ארדואן צריך בדיקת ראיה .
  • 19:22
  • 01.02.12

לא ציפיתי מארדואן שיודע בכך שהוא מדכא סופרים ועיתונאים והורג את הכורדים אבל לפחות שיודע בכך שאסד ואחמדינצא'ד מדכאים ויורים בעמם....אבל ציפת יש רק בכרית , מה כבר אפשר לצפות מדקטטור כמו ארדואן? האמת כלום .

23 ארדואן העתק של מוסלני אם לא גרוע מכך בעקביות משליט טרור ו מבסס תשתית של משטר רודני טוטאליטרי אנטישמי קיצוני, אחרי העיתונאים ואנשי הצבא שנספרים כבר היום ביותר מאלף אסירים יבואו האחרים העומדים בדרכו  (לת) ההתנצלות שדרשו הייתה עוזרת???
  • 19:23
  • 01.02.12

24 מארדואן לא תשמעו שום דבר שלילי על אסד, פוטין ואחמדינצ'אד הם קדושים , אם לא דעתם .  (לת) ציני
  • 19:26
  • 01.02.12

25 לשבור שיאים פרי
  • 19:41
  • 01.02.12

האיש הזה, שהוא ראש ממשלה נבחר, מצליח לשבור את שיאי עצמו בעקביות מרשימה.
הפעם מדובר בשיא האווילות והכסילות.
לא יאומן, פשוט אידיוט מוחלט.

26 רק שמור אותי מאוהבי ומשונאי אשמר בעצמי שי
  • 19:58
  • 01.02.12

להתנתק מטורקיה לאלתר
פואד לא מבין איזה נזק הוא עושה שהוא משכנע את ביבי להשאר עם טורקיה

27 לכל אלה שלא מבינים את ארדואן: תראו עם מי הוא חי בבית ואז תבינו מאיפה באים לו העצבים  (לת) בני
  • 19:58
  • 01.02.12

28 סגרתי ממעל בתורכיה. עברתי לסין. ארודאן אשם הם יודע  (לת) גולו
  • 20:44
  • 01.02.12

29 מדוע אתה טוען כי ישראל "כביכול" השתמשה בנשק כימי, כאשר צה"ל עצמו, ומאוחר יותר גם ממשלת ישראל, נאלצו להודות בכך שנעשה שימוש בפצצות זרחן, המוגדרות כנשק כימי, באופן המנוגד לאמנות בינלאומיות? אף על פי שאני מסכים איתך שארדואן הוא כנראה מן האחרונים שראויים להטיף מוסר לישראל, לעתים צריך להשלים עם העובדות, גם אם לא נוח לנו לקבלן.  (לת) גילוי נאות
  • 20:54
  • 01.02.12

  •   איזה גילוי נאות ואיזה באטיח ? אתה חרטטן ! ג.ל., תל-אביב
    • 15:34
    • 02.02.12

    ישראל לא הודתה מעולם בשימוש בפצצות זרחן מהטעם הפשוט שמעולם לא השתמשה בכך.
    ישראל כן השתמשה ומשתמשת בזרחן לשתי מטרות:
    א. לתאורה (בפצצות תאורה המתפוצצות גבוה באוויר ולא על בני אדם).
    ב. בנורים המשמשים להטעיית טילים ואף הם נורים גבוה באוויר, הרחק מכל אוכלוסייה שהיא).

    ועוד משהו לשם ההשכלה - נשק כימי הינו נשק המכיל בעיקר גז (כגז החרדל איתו עשה סאדאם חוסיין פלצות בכורדים או גז עצבים) ונוזל (בעיקר חומרים שנעשה בהם שימוש במלחמת העולם הראשונה). זרחן הוא חומר האסור בשימוש כנגד בני אדם אך אינו מוגדר כחל"כ (חומר לחימה כימי).

  •   לא "גילוי נאות" אלא חארטה ! ג.ל., תל-אביב
    • 15:38
    • 02.02.12

    ישראל לא הודתה מעולם בשימוש בפצצות זרחן מהטעם הפשוט שמעולם לא השתמשה בכך.
    ישראל כן השתמשה ומשתמשת בזרחן לשתי מטרות:
    א. לתאורה (בפצצות תאורה המתפוצצות גבוה באוויר ולא על בני אדם).
    ב. בנורים המשמשים להטעיית טילים ואף הם נורים גבוה באוויר, הרחק מכל אוכלוסייה שהיא).

    ועוד משהו לשם ההשכלה - נשק כימי הינו נשק המכיל בעיקר גז (כגז החרדל איתו עשה סאדאם חוסיין פלצות בכורדים או גז עצבים) ונוזל (בעיקר חומרים שנעשה בהם שימוש במלחמת העולם הראשונה). זרחן הוא חומר האסור בשימוש כנגד בני אדם אך אינו מוגדר כחל"כ (חומר לחימה כימי).

30 הטורקי אכן שיכור-זו הבשורה הרעה.הבשורה היותר רעה שזה לא מיין,זה משיגעון הגדלות ומהדת..  (לת) ייאי
  • 21:04
  • 01.02.12

31 לטובת טורקיה הרודן הטיפש הזה צריך ללכת הביתה  (לת) ש
  • 21:38
  • 01.02.12

32 החראוון הזה ,סמל המוסלמים הנאורים .!!!! 200 כורדים הרוגים השנה,או וגם הם מוסלמים !  (לת) נביא הזעם....
  • 21:55
  • 01.02.12

33 חראוון איבן חראוון.טובח בבני עמי המוסלמים.יותר מ200 השנה !!!  (לת) אנה כורדי......
  • 21:57
  • 01.02.12

34 writers in general, this one in particular... ruttie in nyc
  • 22:02
  • 01.02.12

Stick to the magic of writings and stop getting into the swamps of unfamiliar car trophies...really. it don't further this political crap. Turkey must focus on reviving peaceful relationship w Israel. Period. Dig it. Don't outstretch your briches. Rb. ar

35 ארדואן נאור כמוני. לכן קיבל אותי בזרועות פתוחות..  (לת) באשיר הסודאני
  • 22:09
  • 01.02.12

36 אקספרס של חצות  (לת) אלון
  • 22:09
  • 01.02.12

37 ארדואן נגדמוברק, ארדואן נגד ישראל, ארדואן נגד סוריה, ארדואן נגד עירק, ארואן נגד הכורדים, ארדואן נגד צרפת, ארדואן נגד ארצות הברית, ארדואן נגד אוסטר - אבל הבחירות כבר עברו לעזאזל!  (לת) ס.א.
  • 22:32
  • 01.02.12

38 בין פול אוסטר לריצ'רד באך ארדי טיפוס ליטרטורי
  • 22:51
  • 01.02.12

אז אני מייעץ לארדואן לקרא את ספרו של פול אוסטר: "מוסיקת-המקרה",
אז ארדי יבין אולי מדוע לא ביקר אוסטר בתורכיה, וכן זה גם שייך לכליאת עתונאים תורכים שלא יכולים בינתיים להיחלץ מהכלא. אבל מכיון שאוסטר הוא סופר ולא מדינאי, אז מה הקשר לישראל והפצצות שלה, יעוץ ספרותי ביחס לפול אוסטר, זה מה שארדי היה צריך לעשות, אבל ארדי שלנו שוב עושה הכל בדיוק להפך. איזה מזל שהמרמרה שוב לא בדרך אלינו מרוב הומניות נוטפת .
אוי, רק רגע, ארדי יש עוד סופר יהודי מאמריקה, ששמו ריצ'רד בך, אתו אולי תמצא שפה משותפת יותר ביחס לכעסים המלחמתיים שלך. תנסה ואז נדבר.
ביי.

39 צמד חמד איל
  • 23:20
  • 01.02.12

ישראל וטורקיה
ופול? יש בו עוד ספר מצויין?

40 "הכבוד הטורקי" ממשיך לשגע את ארדואן . ככל שהכבוד גדול יותר כך הפגיעה בו חזקה יותר (נקודת חולשה)  (לת) שולי
  • 23:41
  • 01.02.12

41 לכל השמאלנים, זוהי דוגמא טובה מה האיסלם "המתון" חושב על ישראל,עם השטחים או בלי השטחים. האסלם מעריך עמים חזקים ולא רכרוכיים,הוויתורים לאסלם הם כמו התאבדות  (לת) יובל
  • 23:53
  • 01.02.12

42 אני אפס, אני כל כך אפס.... צעקתי במסיבה  (לת) ארדואן
  • 00:01
  • 02.02.12

43 מתארגנת קבוצה לביקור מודרך בתורכיה  (לת) בני ציפר
  • 01:52
  • 02.02.12

44 "למי אכפת אם אתה בא? ולמי אכפת אם אתה לא בא? לך איכפת.....ארדואן !  (לת) ערן
  • 02:33
  • 02.02.12

45 הכורדים וארמנים עדים לאדיבות של טורקי מוסלמי , אין תקנה לאיסלם  (לת) @ בנצי - א @
  • 10:42
  • 02.02.12

46 ישראל דמוקרטיה תחת איומי טרור. ארדואן חי בסרט.  (לת) רועי
  • 18:40
  • 02.02.12