מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אוסטר משיב לארדואן: בישראל לא כולאים עיתונאים

יממה לאחר שהואשם על ידי ר"מ טורקיה בשל ביקוריו בישראל, אמר הסופר כי "בישראל יש חופש ביטוי, בעוד בטורקיה כלואים 100 כותבים"

הסופר האמריקאי פול אוסטר הגיב הלילה (חמישי) לדבריו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שהוקיע אתמול את אוסטר על סירובו לבקר במדינה, וקרא לו "צבוע" בשל הסכמתו לבקר בישראל.

"לא משנה מה ראש הממשלה חושב על ישראל, העובדה היא שחופש הביטוי קיים שם, ואין שם כותבים או עיתונאים בבתי הכלא", נכתב בדבריו של אוסטר, שפורסמו בניו יורק טיימס. "לפי המספרים שנאספו על ידי ארגון הסופרים הבינלאומי (PEN), יש כמעט 100 כותבים שכלואים בטורקיה".

בהמשך כתב אוסטר כי "בכל המדינות יש פגמים ובעיות, אדוני ראש הממשלה, כולל ארצות הברית וכולל טורקיה. אני משוכנע שעל מנת לשפר את התנאים במדינות שלנו, בכל מדינה, החופש לדבר ולפרסם ללא צנזורה או איום בכליאה צריכה להיות זכות מקודשת, לכל בני האדם".

פול אוסטר ודוד גרוסמן בפסטיבל הסופרים בירושלים, 2010
פול אוסטר ודוד גרוסמן בפסטיבל הסופרים בירושלים, 2010. צילום: דניאל צ'צ'יק

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

בראיון שהעניק ביום ראשון לעיתון הטורקי "הורייט" אמר אוסטר בן ה-64 כי הוא מסרב לבקר בטורקיה במחאה על כליאתם של כתבים ועיתונאים במדינה. ארדואן האשים אתמול את הסופר בצביעות, משום שביקר בישראל ב-2010. "לכאורה ישראל היא דמוקרטיה. מדינה חילונית, מדינה בה חופש הביטוי וזכויות הפרט הן בלתי מוגבלות. אך איזה בור אתה", פנה ארדואן לאוסטר. "היא זו שהפציצה בלי אבחנה בעזה, היא שיגרה פצצות זרחן והשתמשה בנשק כימי. איך אתה לא רואה את זה?".

"האדם הזה לא מצליח לראות את הדיכוי והפרת הזכויות של ישראל...זה חוסר כבוד רציני לטורקיה", אמר ארדואן, שנשא את דבריו בפני מנהיגים מקומיים ממפלגתו בביאה אנקרה, והוסיף כי "למי אכפת אם אתה בא? ולמי אכפת אם אתה לא בא? האם טורקיה תאבד בגלל זה את יוקרתה?".

יש לציין כי על אף דבריו של אוסטר, בישראל מתנהל תהליך משפטי מול עיתונאי "הארץ" אורי בלאו, ומשרד המשפטים הודיע כי הוא שוקל להעמידו לדין בכפוף לשימוע.


Read this article in English: Paul Auster to Erdogan: Unlike Turkey, Israel still has free speech




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 החוצפה של הארץ שוברת שיאים מדי יום חיים
  • 09:24
  • 02.02.12

בארה"ב אחד כמו בלאו היה נזרק לכלא עד תום ההליכים בלי למצמץ אפילו

  •   בארה"ב אחד כמו אלקין היה מועף מהממשלה אחרי שהיה מתגלה שהוא משת"פ עם טרור תג מחיר. בלאו הוא עיתונאי שמרגיז את הימין שבא להקיא כאן- כי הוא חושף את מנוולות ושחיתות הימין. יישר כוח לבלאו, להארץ ולכל השפויים שכותבים וקוראים. בזכותם נבנתה הארץ. לא בזכות מקיאי הימין שיודעים כמו הנבחרים שלהם דבר אחד=הפקר והרס  (לת) שומר חוק
    • 11:10
    • 02.02.12

  •   אולי החוצפה והצביעות של מגיבי הימין שוברת שיאים כל יום? אזוב שבקיר
    • 14:35
    • 02.02.12

    סוף סוף נותנים לכם, ובצדק, נשק לנגח את ארדואן: מדינה שרודפת עיתונאים - ותאמינו לי שגם לטורקים יש ודאי מיליון טענות נגדם - מדינה כזו היא *מוקצה* - נקודה. בלי "אם" ובלי "אבל", ובעיקר בלי "אצלנו זה כ"כ שונה", כמו שהימין אוהב לדמיין לעצמו.
    אוסטר צודק, מדיניות רדיפת העיתונאים בטורקיה מחפירה, וזהו *תמרור אזהרה אחד גדול* עבור כולנו - כי המדרון החלקלק כבר כאן.
    ולסיום: אני תוהה איך הימין היה מגיב אם אוסטר היה מסרב לבוא לארץ בשל סיבה זו או אחרת? משום מה נראה לי שהיו מגיבים *בדיוק* כמו ארדואן, מילה במילה...
    כולנו ערבים, כבר אמרנו?

  •   שומר חוק יא פחדן יוסי
    • 15:03
    • 02.02.12

    אםפחדנים בית אמיץ היית כותב לפחות את השם הפרטי שלך אבל אתה יודע כמו שאר החברים שלך להסתתר מאחורי כינויים מטופשים...אורי בלאו צריך לשבת בכלא להרבה מאוד זמן...מכיוון שאנחנו מדינה דמוקרטית, לך עדיין מותר להגיד מה שאתה רוצה ולהזדהות עם מעשים מעוררי גועל הפוגעים בביטחון המדינה, מה שיפגע בסוף גם בך ובקרובים לך במקרה ואתה לא מבין את זה....

  •   כתבת את השם הפרטי שלך, יופי!. עכשיו כמובן כולם יודעים מי הוא הימני האמיץ שהזדהה בשמו. למעלה רשומים מספר שמות נוספים שמזהים את בעליהם מיידית.  (לת) משה, אורי, דוד
    • 17:28
    • 02.02.12

  •   אז מדוע אתה קורא (ומתארח כמגיב) כאן? יש ביביתון!  (לת) ועל הדרך, קח גלולה כחולה של מבסוטון
    • 00:54
    • 03.02.12

  •   מנסה לחשוב מתי והיכן השליכו פה עיתונאי לכלא על משהו שכתב - ואני לא זוכר דבר כזה. אפילו במקרה אמריקקי
    • 04:07
    • 03.02.12

    הכי חמור של פרסום עיתונאי שכביכול "פגע בבטחון המדינה" - אירוע מסמכי הפנטגון בשנת 1971 - אז פרסם הניו-יורק טיימס סדרת מסמכים מסווגים סודי ביותר המתארים את אסטרטגיית ארה"ב בוייטנם - הפרקליטות העמידה לדין את המדליף דניאל אלסברג, ולא את העיתונאי. (אלסברג יצא זכאי - אבל זה סיפור אחר).
    מי שמכיר מקרה הפוך - שיגיב

02 אורי בלאו לא נשפט בגלל דיעותיו. יעקב
  • 09:24
  • 02.02.12

הוא נשפט בגין מעשיו החמורים!‏

  •   זו הטענה גם בתורכיה דן
    • 11:02
    • 02.02.12

    גם בתורכיה, טוען השלטון, עצורים עיתונאים בגלל השתייכותם לכאורה לארגון טרור ולא משום היותם עיתונאים

  •   האסון הוא שביבי והימין חרבו כל מוסד חוק- ולכן קקות כמוכם יכולים להפוך להיות שופטים של כל מי שאינכם ראויים אפילו לצחצוח נעליו  (לת) שומר חוק
    • 11:11
    • 02.02.12

  •   תרשה לי לגחך... קציני צבא וסתם יודעי דבר בכירים מדליפים יום יום סודות חשובים פי כמה גיורא עשת
    • 12:41
    • 02.02.12

    תזכיר לי כמה שנים בכלא הם קבלו???
    או שיש להם חסינות שאין לעיתונאי??.

  •   בינתיים הוא עוד לא נשפט. אבל אתה צודק, בעלי דעות כמו שלו אסור לשפוט, אסור לבקר רק להצדיע ולהשתחוות  (לת) המתעורר
    • 13:42
    • 02.02.12

  •   On Jan 1, the Turkish mossad (MIT) took over their 8200 Big-block trader
    • 15:30
    • 02.02.12

    it's a camp called Bayrak (Flag), run jointly by the Turkish (secular) army, and NATO, with American and Israeli presence. Hakan Fida (head of MIT), who is also a friend of Ahmadinejjad, arrived and took it over. Yes, he had been elected, so it's legal. But now Iran is inside the most secret Electronic Intelligence camp in Turkey. The fact it has not been talked about anywhere in the media is astonishing

  •   דן אתה טועה ומטעה או סתם משקר , העיתונאים בטורקיה אינם מואשמים בטרור  (לת) רן
    • 16:05
    • 02.02.12

  •   הוא בסך הכל ציטט את ארדואן שאמר, כמו כמה ארדואנים ישראלים, שהעתונאים כלואים על עבירות שונות ולא על כתיבתם.  (לת) מתושלח
    • 17:30
    • 02.02.12

03 זה רק ענין של זמן שטורקיה תהיה כאן  (לת) גול טורקי
  • 09:25
  • 02.02.12

04 מה קשור אורי בלאו לכתבה הזאת ???  (לת) חיים
  • 09:27
  • 02.02.12

05 ארודוון לןי
  • 09:30
  • 02.02.12

האמת אין לנו כוח לשמוע את השטויות יותר ,פרימיטיבי

06 לזמן את גדעון לשיחת השכלה עם אוסטר-גדעון חשוך וזקוק להכרת האמת עמירה הס
  • 09:30
  • 02.02.12

לזמן את גדעון לשיחת השכלה עם אוסטר-גדעון חשוך וזקוק להכרת האמת

07 מה הקשר לאורי בלאו? אני
  • 09:33
  • 02.02.12

הארץ - למה להכניס שעירים לעזאזל כביכול מטעמכם היכן שהם לא קשורים?
התהליך המשפטי שננקט כנגד אורי בלאו לא קשור לפרסום דעותיו, אלא לביצוע עבירה מטעמו. כן, עבירה שקשורה לפרסום מידע, אך לא עבירה הקשורה לחופש הביטוי!

עיתונאים אינם מעל החוק. אם עיתונאי היה גונב או רוצח גם הייתם מתרעמים שפוגעים בחופש הביטוי אם היו נוקטים נגדו צעדים משפטיים?

הפרידו בין רדיפה בעקבות פרסום דעות או מאמרים, לבין נקיטת פעולה משפטית עקב אחזקת מידע בטחוני רגיש ללא אישור.

08 גם ג'וליאן אסנג' בכלא. עיתון הארץ מיתמם שוב . האם המשפט נגד אורי בלאו הוא בגלל דעותיו ?  (לת) ניב
  • 09:37
  • 02.02.12

09 אוסטר, אל תפתח פה לשטן!  (לת) בקרוה אצלנו
  • 09:38
  • 02.02.12

10 ההסברה הישראלית צריכה להדגיש את הירי לעבר אזרחים תוך התחבאות מאחורי ילדים של החמאס  (לת) להכרית את עלילת הדם באיבה
  • 09:40
  • 02.02.12

  •   ההסברה הישראלית חייבת להסתיר את האמת הפשוטה: היא דיקטטורה של דתיים משיחיים שחושבים שהתנחלויות יביאו "גאולה" לעם ישראל.  (לת) וכל האמצעים קדושים בדרך אל המטרה.
    • 11:59
    • 02.02.12

  •   בגלל שישראל היא דיקטטורה אז זה הרי ברור ש... דתי משיחי, מתנחל ופאשיסט... עוד משהו?
    • 16:07
    • 02.02.12

    הממשלה תעשה מה שהיא רוצה ללא כל בקרה. הם יוכלו לגרש כל מהגר עבודה שנכנס לישראל בצורה לא חוקית ללא כל בעיה. חוקים יעברו ללא כל ביקורת , לא משפטית ולא תקשורתית. ראש הממשלה יעסוק כל היום ברצח מתנגדיו ויפיץ תעמולה זולה בכלי התקשורת היחידים שקיימים, אשר שייכים לו ולקציניו. והכי חשוב- מי שמתנגד לדעת השלטון יושתק ויועלם. אין ספק שישראל היא דיקטטורה דתית משיחית... אה... ואת התגובה הזו אתה כותב (או קורא) בעיתון "הארץ" ...

11 בישראל לא כולאים עיתונאים יהודים, זה הכוונה??  (לת) באמת
  • 09:46
  • 02.02.12

12 טורקיה היא המדינה האיסלמו-דמוקרטית היחידה בעולם YZ
  • 09:46
  • 02.02.12

לכאורה, טורקיה היא מדינה דמוקרטית איסלמית. אך, זו דוגמה קלסית מה מתכוונים האיסלמיסטים כשמדברים על דמוקרטיה - דיקטטורה בשם הדת.
במדינות כמו טורקיה (וכאלו שעברו את מהפכת "האביב הערבי") יוכלו אזרחים לבחור באופן חופשי, אך "מתנגדי המשטר" למיניהם לא יוכלו להיבחר היות והם יהיו בכלא עקב "פעילות נגד המדינה והדת". לקבוצת זו ישתייכו כל מי שכותב, אומר, מפגין או פועל באופן שלא מוצא חן בעיני השלטון האיסלמי.

לטורקיה של היום אין מקום במערב בכלל ובנאט"ו בפרט !!!

בישראל יש חופש ביטוי (אם לא מצנזרים בהתאם "למדיניות המערכת"), אך אין חופש פגיע בבטחון המדינה או בבטחון אזרחי המדינה. על פגיעה כזו עומדים לדין.

13 מוסלמי שמדבר כמוסלמי וחושב כמוסלמי הוא מוסלמי ללא תקנה  (לת) @ בנצי - א @
  • 09:49
  • 02.02.12

14 ההערה הנוגעת לאורי בלוך לא קשורה ומופרכת קצת הגינות
  • 09:49
  • 02.02.12

בכל מקום אחר בעולם היו נוהגים איתו בחומרה רבה יותר מאשר בארץ.
אז תרגעו בבקשה , ההשמצה מיותרת ומותירה אתכם בחושך , אתם משניאים את עצמכם על הציבור.

15 לכלכתם. הבאתם את אורי בלאו - והוא גנב ופגע בבטחון המדינה. כבר מזמן היה צריך להכניס אותו לכלא. חופש הביטוי צריך להיות מוענק לכול, אבל לא במחיר פגיעה בביטחון. עוד מעט ותכשירו ריגול בשם חופש הביטוי. נראה אתכם מפרסמים תגובה זו, בלי פחד.  (לת) יעקב גורדין
  • 09:50
  • 02.02.12

  •   השאלה מאיזה צד אתה מסתכל-אולי הוא הציל את מדינת ישראל בטחון חשוב -לא קדוש-ותפסיקו למלמל אמן אחרי כל ביטחוניסט היסטוריון
    • 10:10
    • 02.02.12

    גם שם שמחלוקת קשה.האינפומציה שמעביר אורי אריאל אלקין ושר הפנטיפ פגע ופוגע בבטחון הרבה יותר

  •   הצנזורה אישרה את הכתבה של אורי בלאו, כמו כל כתבה אחרת שעוסקת בביטחון עידן
    • 15:08
    • 02.02.12

    בלאו נדרש להסגיר מקורות, קו הטלפון שלו נבדק והוא עדיין מטורטר ע"י המערכת הביטחונית לאחר שמסר את כל החומרים שהוחזקו על ידו.

    הטירטור הזה הוא הפגיעה בעיתונאים ועל כן בדמוקרטיה.

  •   הבהרה לעידן
    • 18:44
    • 02.02.12

    העתונאי בלאו לא נחקר/נשפט על עצם פירסום הכתבה שכן היה הסכם בינו לבין השב"כ שהוא ימסור את כל החומר המשפטי הכולל את המחשב הנייד שלו (ובתמורה יקבל מחשב נייד אחר וחדש) אלא שבלאו הטעה את השב"כ ושמר העתקים של החומר בלי ידיעת השב"כ, ולכן הוא מצוי במצבו, יתרה מכך, לא בכדי מרבית המערכת העיתונאית יצאה נגד אופן התנהלות בעיתונאי בלאו, להוציא את עיתון הארץ שהוא המעסיק שלו ולכן הוא יוצא להגנתו, ולטעמי בצדק.

  •   אדון הסטוריון, אפשר להסתכל גם על אונס כך  (לת) בסך הכל הביא עוד ילד לעולם
    • 07:57
    • 03.02.12

16 דבר נוסף לגבי ההערה - בארצות הברית עיתונאים שלא גילו מקור - נשלחו לכלא . כי הם חיפו על מקור שהיה עבריין  (לת) רוברט
  • 09:50
  • 02.02.12

17 עדיין לא כולאים עיתונאים, התכוונת...  (לת) coming soon
  • 09:51
  • 02.02.12

18 ארדואן מוכיח לכל האווילים, כמו אובמה והשמאל הישראלי, שאין חיה כזו "איסלאם מתון". ארדואן הוא אויב מסוכן של הציויליזציה המערבית וכחלק מזה הוא נוטף שנאת ישראל.  (לת) איתי
  • 09:51
  • 02.02.12

  •   "הציויליזציה המערבית" - איזה צירוף מלים שחוק ומוזר. אני מבין שזה לא כולל את אושוויץ, הגולאגים, הפצצות השטיח בויאטנם והורדת איינדה מהשלטון? הרי הברברים מהמזרח לא עשו עשירית מזה, ועדיין יש מי שמאמין לצרוף המלים המשונה הזה  (לת) דני, ירושלים
    • 11:15
    • 02.02.12

  •   חחח לבנות קרוואנים על קרקעות שנגנבו כי זה אמור להביא את הגאולה והמשיח - זה שיא הציוויליזציה המערבית!!!  (לת) מי אמר שישראל לא נטמעה לחלוטין במזרח התיכון?
    • 12:01
    • 02.02.12

  •   נוימן? אפילו בכדורגל אתה לא מבין אז בציויליזציה?  (לת) קין
    • 12:17
    • 02.02.12

19 הערת אגב מטופשת וקטנונית  (לת) שלומיץ
  • 09:52
  • 02.02.12

20 למנות מיד את הסופר שוסטר לשר ההסברה של ישראל במשרה מלאה דחוף בהעדר שר הסברה!!!  (לת) אז יואמרו הגווים הגדיל השם לעשות עם אלה!!
  • 09:53
  • 02.02.12

21 לסופר פול אוסטר=נא לדייק: בישראל עדיין לא..... אך אנו דוהרים בדרך להיות כמו בטורקיה.  (לת) ממשלת האלקינים והחוטובולים
  • 09:58
  • 02.02.12

22 ההערה הסופית מטופשת ויללנית, לא רצינית בלשון המעטה. הארץ תתעשטו ותורידו אותה, גלל כל הנימוקים שנכתבו לעיל.  (לת) איילת
  • 10:02
  • 02.02.12

23 אורי בלאו היה נכלא מזמן בארהב ובכל דמוקרטיה ,אתם מתבלבלים  (לת) אני
  • 10:05
  • 02.02.12

24 הוגו צ'אבס קיבל את המנה וארדואן אחריו כך שבקרוב ייעלמו שניהם.  (לת) חכו שנה וארדואן היסטוריה
  • 10:06
  • 02.02.12

25 הפסקה האחרונה ממש שוס אמיתי. המערכת שלכם ממש יורדת מהפסים.  (לת) עצוב
  • 10:08
  • 02.02.12

26 גם ארדואן בעצמו לא רואה את הדיכוי בישראל עובדה שיש קשרים בין המדינות. תיראו מי שמדבר .
  • 10:12
  • 02.02.12

ארדואן מאשים אחרים בצביעות אבל הוא עצמו צבוע ,מתלונן על הדיכוי בישראל אבל לא מבטל עם ישראל את השלום .

27 הערת אגב לא במקום. ממש לא  (לת) עומר, גדרה
  • 10:13
  • 02.02.12

28 יש בארץ חופש ביטוי, אבל אנחנו נתקן את זה.  (לת) YVETTE
  • 10:14
  • 02.02.12

29 מילה על הטורקים. כנראה עם מאוד רגיש. עור דק. ארדואן ואחרים מגיבים לכל פיפס וכל פישר. אבל, והינה מה שאני לא מבין, הם מרשים לעצמם לפה הגדול בתבל כאשר מדובר בישראל. מה הם חושבים, שאנחנו לא רגישים? שאנחנו לא לוקחים ברצינות? מילים לחוד וביזנס לחוד? רק עד גבול. והם עברו את הגבול. פול
  • 10:19
  • 02.02.12

עיסקות ייצוא גז ענקיות על הפרק ואנקרה שחולמת להיות מרכז גז בדרך לאיחוד האירופי יורה בעצמה. החלטות גורליות בפתח. ארדואן בפירוש אידיוט. הוא ושר החוץ שלו והנשיא. ואנשי ה-AKP.

30 לא הבנתי את ההערה לגבי בלאו, האם עיתון הארץ לא סומך על בתי המשפט בישראל?  (לת) dan gefen
  • 10:35
  • 02.02.12

31 פרסום פריסת חיילים בשטח זה לא חופש הביטוי. זה חופש ההרס!  (לת) אייל
  • 10:36
  • 02.02.12

32 התופספת של הארץ בעניין בלואי היא נבזית ומגמתית גועל נפש נילי
  • 10:38
  • 02.02.12

הוא עשה יד אחת עם עבריינית גנבת מסמכים והפיץ אותם הוא לא עומד להשפט בגללל דעותיו. אתם בלתי אמינים בעיני לעולם מעכשיו.

33 הארץ אין גבול לשנאה שלכם למה היה צורך בפיסקה המטומטמת שהוספתם בסוף? אזרח
  • 10:42
  • 02.02.12

יש לציין כי על אף דבריו של אוסטר, בישראל מתנהל תהליך משפטי מול עיתונאי "הארץ" אורי בלאו, ומשרד המשפטים הודיע כי הוא שוקל להעמידו לדין בכפוף לשימוע.

34 אתה חוטאים פה בניגוד אינטרסים. אורי בלאו עובד אצלכם ואתה יוצאים להגנתו. האיש עבר על חוקי הצנזורה וגרם נזק חמור למדינה.  (לת) יהודי מהגולה
  • 10:51
  • 02.02.12

35 הארץ. יפה, הצלחתם להכניס לאוסטר. בעזרת ה' בפעם הבאה הוא יקשיב לכם ולא יגיע לדבר יחד עם גרוסמן  (לת) JDH
  • 10:55
  • 02.02.12

36 יש לתבוע את ארדואן על הוצאת דיבה. בלתי נתפס שפעם ישראל חלקה את יצועה איתו! נשק כימי?
  • 10:56
  • 02.02.12

מצטרף לקודמי (יש כאן קונצנזוס) בנושא ההערה המיותרת על אורי בלאו.

37 בארץ יש חופש ביטוי- בעיתון הארץ לא!  (לת) א.מ.
  • 10:56
  • 02.02.12

38 כמובן שהארץ צריך להוסיף בסוף הכתבה משהו נגד המדינה  (לת) אני
  • 10:58
  • 02.02.12

39 אין לך מושג אוסטר על מה אתה מדבר. אנחנו בדרך המהירה לשם. בינתיים רק מזמנים אנשים כמו יוסי גורביץ לחקירות. בינתיים רק מפגינים נגד בכרי שהעז להמרות את המשיחיות של הימין.שיקרא היום על המורשת של פודל מלך ההפקר סער. שיקרא את דו"ח מבקר הפנים של המשטרה, שיראה את החוקים שחוקקו בממשלת הביבי. ואם הוא לא עיוור....כדאי שיתעורר. כי ישראל שהוא מדבר עליה- הולכת ונעלמת. please, take a close look before you are talking- ISRAEL is not the country you know- not any more  (לת) שומר חוק
  • 11:08
  • 02.02.12

40 למי יש חופש ביטוי, אוסטר? לעיתונאים פלסטינים בשטחים או בגבולות הקו הירוק? הפעם נפלת במידת הצביעות או הבורות?  (לת) אשרי המאמין
  • 11:19
  • 02.02.12

  •   לעיתונאים פלסטינים בשטחים באמת אין חופש דיבור וזאת משום שהם תחת שלטון הרשות ו/או החמאס  (לת) אז מי פה הצבוע?
    • 20:55
    • 02.02.12

41 מה הקשר לאורי בלאו? לא קיימת מדינה כולל נורווגיה שאין בה סודות מדינה אסורים בפרסום.  (לת) עידן
  • 11:20
  • 02.02.12

42 גם בשוודיה אם מישהו יגנוב מסמכים מסווגים הוא יכנס לכלא.  (לת) עודד
  • 11:24
  • 02.02.12

43 לא, רק את המקורות שלהם.  (לת) שירלי
  • 11:27
  • 02.02.12

44 משהו מכל המגיבים המתלהמים כאן על האזכור של בלאו זוכר על מה היתה הכתבה ההיא ? מה היא חשפה ?  (לת) שירלי
  • 11:29
  • 02.02.12

  •   זה רלוונטי לעבריינות שלו כי...?  (לת) ?
    • 12:25
    • 03.02.12

  •   היא חשפה את העובדה שעיתון בישראל מורה לחיילת לגנוב מסמכים מלשכת אלוף רוברט
    • 15:53
    • 05.02.12

    אחר כך באו טענו שבעת מעצר מבוקשים - פונים אליהם בטרם יורים בהם ומבקשים מהם לעצור . לטענת הארץ זמן הבקשה קצר מדי . הארץ טען שלפי פסיקת בג"ץ צריך לחכות שעה שעתיים בין הפניה לבין השלב הפיסי. חיילי צהל עשו את זה אחרי 10 שניות שלא הייתה היענות.

    זוכרים הכל - תאמין לי זוכרים.

    גם זוכרים בדיוק שבג"צ לא נתן מעולם הוראות הפעלה לכח במצב כזה - לא 5 שניות ולא 5 שעות. אבל הארץ פרסם את ההכפשה באנגלית והחרא ניתז.

45 חופש עיתונות זה לא חסינות מוחלטת איתי
  • 11:31
  • 02.02.12

לצורך ההקצנה - אם עיתונאי ירצח או יאנוס כדי להשיג סקופ -זה גם במסגרת חופש העיתונות.
אורי בלאו לא יושב בכלא בלי משפט, לא "נעלם" לחודשים בכלא עלום שם. מדובר בעיתונאי שעבר עבירה לכאורה חמורה - ולמרות הכל מנהלים איתו משא ומתן על העמדתו לדין

46 "הליך משפטי" ולא "תהליך משפטי" ערן
  • 11:35
  • 02.02.12

לכל המתממים שלא מבינים מה עניין אורי בלאו לכאן: אתם הבעיה. הממשלה חותרת לכיוון של כליאת אנשים בגלל שפרסמו את האמת - באיזה אופן זה שונה מהמצב בתורכיה?

47 החזיק חומר ביטחוני הפר הסכמה ברח לחו"ל ולא שב עד שהבטיח את התחת שלו.משמיצן בכל מדינה היה יושב מזמן במעצר בית, בתקווה שיקבל עונש לפחות כמו קם במקרים רבים גרוע ממנה  (לת) חוצפה של הארץ להשוות לבלאו
  • 11:41
  • 02.02.12

48 להפסיק לתת לארדואן סיבות להשתלך בישראל , אין לו בעיה עם מדינות והטבח בארצות ערב  (לת) אליהו
  • 11:42
  • 02.02.12

49 כשהבעיתיות של אדון לאור תוזכר, אחזור לעשות מינוי  (לת) שמח שהפסקתי את המינוי אצלכם
  • 11:45
  • 02.02.12

50 מה הקשר ? איתן
  • 11:46
  • 02.02.12

דמוקראטיה אינה נבחנת בכך שהעיתונאים שם חסינים מכל שפיטה בגין כל עבירה. אין סתירה בין שפיטת עיתונאי על גילוי סודות מדינה ובין קיום דמוקראטיה. הניסיון לקשר את מצבו של העיתונאי אורי בלאו עם קיומה של דמוקראטיה בישראל הוא ניסיון מטעם, שהרי אל תשכחו שאנחנו באתר של עיתון הארץ, בו עובד בלאו. ארדואן עסוק כל כך ב"כבוד" של תורכיה, עד שהוא שוכח ש"בשביל כבוד צריך לעבוד"

51 בישראל לא כולאים עיתונאים... הקלד את השם
  • 11:56
  • 02.02.12

... עדיין.

52 ישראלי לפול אוסטר: בישראל לא צריך לכלוא עיתונאים. יותר פשוט לסתום להם את הפה.  (לת) הוא סופר דגול, ועשה טעות: לא באמת אפשר להביא את ישראל כדוגמה למדינה חופשית, כי היא פשוט לא.[
  • 11:56
  • 02.02.12

53 עורך יקר, בעניין בלאו אם עוד לא הבנת, חופש הכתיבה איננו חופש הבגידה...  (לת) אלישי
  • 12:01
  • 02.02.12

54 אורי בלאו נשפט על החזקת מסמכים צבאיים סודיים ורגישים והפעלת סוכנת בצבא רואה צאן
  • 12:07
  • 02.02.12

אורי בלאו נשפט על החזקת מסמכים צבאיים סודיים ורגישים והפעלת סוכנת בצבא.
ונקווה שיכנס לכלא לכל ימי חייו על זה.
חוצפה להזכיר את שמו בכתבה הזו בכלל.

55 לידיעת הכותב המשובח אוסטר חננאל
  • 12:20
  • 02.02.12

ישראל היא לא מה שחשבת. עיתונאים נמצאים בכל זמן נתון בסכנת השתקה, ומעמדם כה שחוק עד שאבד הטעם לכלוא את מרביתם. אך חמור מזה, האם לא שמעת על עם שלם שישראל כולאת מאחורי חומה ומחסומים ? ושאדמתם נשדדת לאור היום ופרנסתם תלוייה בגחמותיו של הכובש? אולי כדאי שתתחיל לקרוא את "הארץ".

  •   איננו מעונייניןם בעם- האדמה היא זאת שמעניינת אותנו. מצדי שהעם "הכלוא" הזה יצא לחופשי (או לכל מקום שיחפוץ) ולא יחזור  (לת) רוברט
    • 12:52
    • 02.02.12

56 הסיפא מיותרת לחלוטין ואינה ממן הענין כלל. ישראל לא כולאת עיתונאים נקודה. מצד שני ישראל כמו כל מדינה מערבית ריבונית מותר לה לצאת כנגד מי שפוגע בבטחונה (בלי להביע דעה מה קרה אם אורי בלאו כי אין לי מושג)  (לת) אא
  • 12:20
  • 02.02.12

57 ארדוגן כבר פתר את כל בעיותיו. עכשיו ישראל. קין
  • 12:21
  • 02.02.12

כורדים,סורים,קפריסין,ארמנים,נוצרים-הכל מסודר.

58 העיקר שדחפתם בסוף את אורי בלאו....... עוז
  • 12:28
  • 02.02.12

כדי ש"הארץ" יהיה עיתון אמיתי הוא חייב להפסיק את הציניות ונקיטת העמדה הצבועה שלו. הסיומת הזו של כתבה טובה ומעניינת הייתה לא לעניין בכלל....

59 בישראל מתנהל הליך משפטי מול בלאו כי בלאו גנב חומרים מסווגים וברח מהארץ  (לת) מקומו בכלא
  • 12:31
  • 02.02.12

60 היתרון של המערב הוא התעמולה המקצועית-מדעית שמתלווה לברבריות שלו. מעין פוטושופ של התודעה עם טפיחה עצמית על השכם - כמה נקי. כמה נפלא. כמה עילאי. כמה נאצי.  (לת) ק.א.
  • 12:31
  • 02.02.12

61 במדינה בה אחמד טיבי ונאום השאהידים, זועבי והמשט, משרתים בפרלמנט קיים חופש ביטוי גבוה מכל מקום אחר.  (לת) עידן, שינקיניסטן
  • 12:34
  • 02.02.12

62 אל תדאג, אוסטר, אנחנו עובדים על זה!  (לת) גלעד
  • 12:38
  • 02.02.12

63 כאילו שבשטחים הכבושים העיתונאים חופשיים  (לת) אוסטר משרת נבלים
  • 12:52
  • 02.02.12

  •   בושה לטעון על השטחים אין מדינה ערבית אחד שיש בה חופש עיתונות כמו בשטחים הכבושים למרות ההגבלות.  (לת) במדינת הערביות אבירות החופש
    • 13:26
    • 02.02.12

64 דווקא יש אבו עלאא
  • 13:00
  • 02.02.12

מסטר אוסטר בטח שטפו לך את המוח לפני שבלבלו לך אותו. דווקא בישראל עוצרים עיתונאים ומונעים מהם חופש ביטוי. אם תרצה אני מוכן למסור לך רשימה ארוכה בנושא.

  •   עיתונאים אסורים אהרן
    • 21:35
    • 02.02.12

    הסופר אוסטר לא קורא את התגובות כאן. אז אולי במקום לחכות שהוא יפנה אליך אולי תפרסם כאן רק רבע מהרשימה הארוכה שלך על עיתונאים עצורים. אני מעז לומר שהרשימה הארוכה הזאת היא תוצר טיפוסי של הדמיון המזרחי ואולי זאת דוגמא נוספת למה שמוחמד לימד: למוסלמי מותר לשקר כופרים כדי לקדם את האיסלם.

65 סביר שמר אוסטר טרם שמע את השם ענת קם. ישעיהו
  • 13:00
  • 02.02.12

אישה שהצנזור קבע שהחומר שפרסמה אין בו סכנה בטחונית (היא עצמה הייתה עתונאית. את הפרסום דנן בצעה בעזרתו של מר בלאו).
בכל זאת נשפטה לארבע שנים כי חשפה את ערוותם ( בעברית קצת יותר מודרנית: את התחת) של ראשי צה"ל.
שלום לכל אלה שלומדים שנה א' במכללת "שערי משפט" ומתכוונים מייד להוכיח אותי על בורותי ולהעיד על רוחב אופקיהם שלהם :
אני יודע שתועבת כליאתה של הגב' קם נעשה כדת וכדין בעזרת סעיפים סעיפי משנה וציטוטים למכביר מפס"ד של בית המשפט העליון עם מראי מקום. אני לא יודע אם כבר למדו אותכם להבדיל בין מדינת חוק במובן הפורמלי, ומדינת חוק במובן המטריאילי. כשילמדו אותכם תבינו שלכל משטר אפר בעולם היה או יש (בהתאמה) ספר חוקים. כל המדוכאים נשפטו ע"פ חוקים,סעיפים וסעיפי משנה. הבעיה הייתה אם הכפיפות של אותם חוקים ל"מטה- חוקים". (מטה: מ' סגולה, ט' קמוצה)
בית המשפט העליון של ארה"ב קבע בזמנו ( במשפט סקוט) שזכויות האדם אינם חלים על שחורים.
גם בתורכיה נשפטים עתונאים ע"י שופטים מנופחים ומדושני עונג, המקשטים את יצירותיהם בציטוטים ומראי מקום לרוב. אפילו רדיפות היהודים בגרמניה בזמן מלחמת העולם הראשונה נעשו תוך הסתמכות על חוקים (חוקי נירנברג) וציטוט דברי "מלומדים".

וחזרה לגב' קם:
תמימותה והאירוניה של הסיפור שלה הן, שהיא למעשה נלחמה על מעמדו של בית המשפט העליון. מוסד שהיא , מן הסתם, רחשה לו כבוד גדול בטרם נגזר דינה.
כנראה שגם הגב' קם , בשל גילה הצעיר, לא ידעה על מעלליו של בית המשפט העליון של ישראל, שאין כמותו בלהכשיר טריפות . יכול גם להיות, שהיא סתם סבלה מתמימות נעורים.

  •   ממש בחורה תמימה, גב' קם.. שגנבה 2000 מסמכים מסווגים מצה"ל...  (לת) שרון
    • 17:09
    • 02.02.12

  •   לא נכון עובדתית. אמיר
    • 17:39
    • 02.02.12

    קם לא נשפטה בגלל אותם ארבעה מסמכים שבלאו פרסם, היא נשפטה בגלל שהעתיקה _אלפיים_ מסמכים מסווגים, מהם _שבע מאות_ בסיווג גבוה. כל האלפים חושפים ערווה כלשהי?

    שלא לדבר על כך שחלק מהם היא פשוט איבדה.

    בכל מקרה היא לא חשפה שום ערווה, למעט אולי זו של השמאל הקיצוני. הרי הפצ"ר חושב שאין בעיה עם האישור לפעילות שפורסמה ע"י בלאו, היועה"מ לממשלה גם חושב שהכל שם תקין וגם בג"צ לא ממש נרעש בעקבות החשיפה. כלומר מדובר כאן על פרשנות מוטית אידאולוגית של פעילות שעומדת בכל התנאים המגבילים שהוצבו ע"י בג"צ.

  •   היא קיבלה את אישור הצנזורה לגנוב מסמכים? סתם קקר
    • 18:50
    • 02.02.12

    כלל לא חשוב מה אומר הצנזור, אם על מסמך כצוב סודי אז הור סודי ולא כל אחד שחושב שהוא מגדיל ראש יחליט אם הם סודיים או לא.

  •   "היא עצמה היתה עיתונאית" - מה הקשר ישעיהו? היתה "עיתונאית" במדור רכילות הרבה אחרי ביצוע עבירותיה כחיילת??  (לת) ניכר בך שהאמת היא נר לרגליך...
    • 02:30
    • 28.02.12

66 איזו תוספת מיותרת בסוף הכתבה יניב
  • 13:00
  • 02.02.12

ואם עיתונאי חשוד ברצח? גם אז לא ניתן לשקול להעמיד אותו לדין? תעודת עיתונאי מאפשרת חסינות בכל מקרה? הבחור חשוד בהחזקת חומר סודי ביותר שעלול לגרום נזק לבטחון המדינה אם יגיע לידיים הלא נכונות, אורי בלאו לא עצור בשל דעותיו הפוליטיות..יחי ההבדל הקטן.

67 We also have politicians in jail: is this also due to persecution?? Nu be'emet
  • 13:18
  • 02.02.12

what a shallow remark on behalf of Ha'aretz.
Nu Be'emet!

68 בלאו לא מועמד לדין על דיעותיו אלא על שימוש בחומר צבאי מסווג יקירמרכז
  • 13:19
  • 02.02.12

די לצביעות...

69 למשפט האחרון בכתבה אין לו קשר לדברים שנאמרו למעלה, אורי בלאו צריך להשפט כי יתכן שביצע עבירה. הוא לפחות זוכה למשפט הוגן.  (לת) בכיינים
  • 13:22
  • 02.02.12

70 עדיין לא כולאים עיתונאים בישראל, זה בדרך, אל דאגה החקיקה הימנית רק בתחילת התנופה שלה רוזה
  • 13:27
  • 02.02.12

אה, כן, שכחנו פרט שולי: לפעמים גם יורים בהם... אבל זה כשהם בצד הכבוש של הקו הירוק...

71 זה פול אוסטר או שמיל בן ארי?  (לת) דודי
  • 13:30
  • 02.02.12

72 פל אוסטר הוא בובה של המתנחלים הימניים האלימים ביישות הציונית הכובשת והגזענית ושל הציונות הבי"ל  (לת) ג. לוי, אל-ארץ, פילסטין
  • 13:35
  • 02.02.12

73 מה הקשר לבלאו??? הוא חשוד אמיתי לא חרטא. לכו תקנו קצת יושרה...  (לת) המתעורר
  • 13:41
  • 02.02.12

74 I guess every I expect every journalist to act the same as Uri Blau when receiving an information that proves that 'aluf' disobeis the supreme court Not a journalist
  • 14:00
  • 02.02.12

Stating that Israel is a free country would be incorrect. Stating that Turkey or the USA is would be incorrect either.

75 עדיין לא. בקרוב - כן  (לת) נפתלי אור-נר
  • 14:02
  • 02.02.12

76 אכן, בלאו הוא הוכחה שארדואן ולא אוסטר צודק. ויש עוד דוגמאות רבות מאוד
  • 14:08
  • 02.02.12

הטענהמאו טענה של אוסטר כי בישראל יש חופש ביטוי וחופש עיתונות היא טענה מופרכת, המעידה על בורות של אוסטר ויעילות מפחידה של התעמולה השקרית של מדינת ישראל.

אורי בלאו הוא תחקירן מובהק, עיתונאי מובהק, בעיתון ממוסד. גם אם ענת קם עברה עבירה, איך במדינה דמוקרטית מעלים על הדעת להחרים דווקא לעיתונאי חומרים, לנהל מעקב והאזנות וחשיפת מקורות מידע הקשורים לתחקירים אחרים גם כן, לעצור או לחקור או להאשים אותו?

לא רק הוא. הלמו (משה הלוי) הוא עיתונאי ובוגר שנעצר פעם אחר פעם לא כי הוא עבר על החוק אלא כדי לסתום לו את הפה ולהסתיר את המידע המביך שהוא חושף מהציבור.

נזכיר גם כי מערכת המשפט הוציאה פסק דין מביש האוסר על אזרחים להצביע על שחיתות של שופטים, גם אם השחיתות נכונה ומוכחת. זו דמוקרטיה או סטנסילים מובהק?

ארדואן הוא פופוליסט ודמגוג גדול, אבל הכוח העצום שלו נובע מכך שהוא פשוט צודק בביקורת המעצבנת שהוא מטיח. הוא צודק שבישראל הדמוקרטיה היא רק לכאורית.

פול אוסטר תמים וקרבן של תעמולה נכלולית.

77 הארץ לא נח רגע ומשחיל את בלאו המבוקש בארץ על קבלת ואחזקת חומר מודיעני גנוב אולגה
  • 14:15
  • 02.02.12

ולא על דעותיו, שאגב איש אינו יודע מהן.
בילתי רלוונטי בעליל. אולי משהו יתבע אותם יצוגית על הוצאת דיבה בהשוואה המקוממת הזו.

78 ועורך הארץ שפרסם מסמכים סודיים ביותר חמק בעור שיניו מהעמדה לדין.  (לת) מוריס
  • 14:23
  • 02.02.12

79 בלאו נחקר על מה שעשה (החזקת מסמכים סודיים) ולא על מה שכתב, ויחי ההבדל הקטן  (לת) אודי
  • 14:54
  • 02.02.12

80 עיתון הארץ, אתם פשוט מדהימים אותי כל פעם מחדש... יוסי
  • 14:59
  • 02.02.12

היה מאוד חשוב לסיים את הכתבה במשפט ״בישראל מתנהל תהליך משפטי נגד עיתונאי הארץ אורי בלאו....״ רק ששכחתם לציין במה אדון אורי נאשם.... לא מפתיע מצידכם... אני לא מצליח להבין את הקשר של המשפט התלוש הזה מהכתבה. מר אוסטר החמיא לישראל שהיא מדינה דמוקרטית שלא כולאת כתבים ועיתונאים אבל אני בטוח שהכוונה שלו לא הייתה שלכל כתב ועיתונאי יש חסינות והוא יכול לבצע מעשים חמורים שפוגעים בביטחון מדינת ישראל, מעשים שעליהם אני מקווה שמר אורי בלאו יישפט להרבה מאוד זמן...

81 זה שמתנהל הליך משפטי נגד עיתונאי אחד שסרח, רק מעיד על הכלל שבישראל לא רודפים עיתונאים סתם קקר
  • 15:10
  • 02.02.12

תעודת עיתונאי זו לא הרשאה להיות מעל החוק.
אם כשמעבירים מידע צבאי לתושבי ההתנחלויות זה אסור, גם להעבירו לכתב הארץ אסור להעביר.

82 איזה תגובות נמוכות מיהודים??=אנטי ישראלים תתבישו לכם אין לנו ארץ אחרת.  (לת) המתקוממת
  • 15:28
  • 02.02.12

83 חופש ביטוי yoram
  • 16:01
  • 02.02.12

כנרא שלעיתון הארץ יש בעיה שישראל מקבלת מחמאות מאוסטר !!!!

84 אהבתי את המשפט האחרון, מסקנת העיתון אין לשפוט עיתונאים אפילו בענייני ריגול  (לת) א ב
  • 16:03
  • 02.02.12

85 "הליך משפטי מול בלאו" - צביעות של עיתון "הארץ" - כנסו אבי
  • 16:09
  • 02.02.12

העובדה שה"דוגמא" היחידה של "רדיפת" עיתונאים בישראל שיש לעיתון "הארץ" לספר לנו עליה מוכיחה שאין בישראל רדיפת עיתונאים - בבחינת "חריג לכלל המוכיח שאין כלל".

ולגופו של עניין - אורי בלאו לא נרדף בשל דעותיו כי אם בשל עבירה על בטחון המדינה.

אורי בלאו יזכה להליך משפטי הוגן, במהלכו יהיה מיוצג, משפט הכפוף לדיני הראיות, יש בכלל מה להשוות?!

86 דרך אגב,מהכתבה יוצא ש"הארץ"תומך בדבריו של ארדואן שישראל השתמשה בנשק כימי שרון
  • 17:06
  • 02.02.12

ישראל לא השתמשה בנשק כימי נגד הפלשתינים, וארדואן הדיקטטור השקרן יודע את זה
חבל שהכתבה לא מדגישה את זה

87 WBoth Israel and Turkey are oppressive democracies. Both violate the rights of occupied minorities, both try to limit free expression. Blau's article was approved by the military censor, and its contents are relevant to scrutiny of the IDF London
  • 17:09
  • 02.02.12

which broke Israeli law (a high court ruling which says how and when a targeted assassination is permitted). Thats the job of journalists, and also one of the key definitions of democracy. sorry to sound so didactic but people seem to give up democracy for nationalism in these talkbacks

88 בושה וחרפה להשוות כליאת אנשים למשפט נגד בלאו אבי
  • 17:10
  • 02.02.12

אם בלאו למשל היה גונב בסופרמרקט,האם עובדת היותו כתב היתה אמורה למנוע העמדתו לדין? כך גם במקרה זה,בלאו עבר על החוק ובעזרת הבוגדת ענת קם גנב מסמכים ופרסם אותם,רק על זה כבר מן הראוי להעמידו לדין.

89 למרות ההזיות שלכם שאנחנו חיים בדיקטטורה-בדיקטטורה אתה היית הולך לכלא מה?אתה לא מפחד?
  • 17:11
  • 02.02.12

אז איך כל עיתונאי הארץ מסתובבים להם בשלווה,מבקרים את הממשלה ולא נישלחים לכלא?אולי כי ההוכחה העלובה שלכם שהבוגד אורי שסיכן חיי אדם היא לא בדיוק הוכחה לסתימת פיות?

90 פשוט בושה להכניס את האזכור של בלאו לכתבה הזו. אין גבול לחוצפה שלכם.  (לת) תכל'ס הגזמתם
  • 17:41
  • 02.02.12

91 בישראל יש דרכים מתוחכמות יותר להשתיק עיתונאים מר שאוסטר לא יודע
  • 18:26
  • 02.02.12

למשל, לפטר אותם.

92 אורי שלכם לא נעצר אלה נחקר. אלמלא הפר את התחייבותו לשירות הבטחון הכללי ומכיוון שברח מהארץ והבריח חומר סודי ביותר במתרה (כניראה) לפגוע ביכולת ישראל להלחם בטרור, לא היתה נפתחת נגדו חקירה.  (לת) ד"ר כנען כובשי
  • 19:19
  • 02.02.12

93 באמת כתבתם את זה? יוחאי
  • 19:20
  • 02.02.12

אורי בלאו עבר על חוקי המדינה, לא חופש ביטוי ולא נעליים, מצטער, זה ממש לא באותו קנה מידה.

94 בישראל אשה ישבה בכלא כ43
  • 19:28
  • 02.02.12

בגלל שציירה קריקטורות של מוחמד, אבל כידוע המונח זכויות אדם חל רק על מי שיש לו את ההשקפה הפוליטית הנכונה, גם בנוגע לזכויות יותר בסיסיות מחופש הביטוי.

95 פול אוסטר = עוד שקרן בשכר של ליברמן דניאל קלטי
  • 20:20
  • 02.02.12

מה עם ענת קם?!?

לו היו בביתי, ספרים של פול אוסטר (אין, כי אינני סובל את סגנונו) - הייתי משליכם לפח!!

96 אסור לפספס את המסר המתקן
  • 20:22
  • 02.02.12

לא משנה מהן דעותיכם, אתם מרגישים בטוחים מספיק להביע אותן כאן בפומבי ומבלי לחשוש ממאסר. בשבילנו זה מובן מאליו אך ישנן מדינות שבשבילם זה עדיין בגדר חלום.
מכבד כל תגובה כאן ולא משנה מאיזה צד וגאה בכך שאני יכול לכבד גם דיעות שונות באופן קיצוני משלי ולשמוח שנותנים להן במה.

אין לי מספיק נתונים לדעת מהם השיקולים ומהן העילות שבגינם שוקלים להגיש כתב אישום כנגד אלקין, אך זיכרו כי מערכת המשפט פתוחה והחלטה מנומקת של השופטים תהיה נגישה לעיון הציבור. בין אם תסכימו ובין אם לאו, שמורה זכותכם אפילו להפגין נגד הממשלה.

97 לא כולאים עיתונאים, בינתיים שימי
  • 20:22
  • 02.02.12

הכיוון שהמדינה הולכת אליו בהחלט יאפשר גם את זה

98 הארץ הכניס את בלאו לסיפור כי הוא מתורגם לאנגלית ומיועד לקהל מחוץ לישראל לילי
  • 20:56
  • 02.02.12

הארץ כבר מזמן לא כותב לישראלים, בטוחני שיש לו יותר קוראים באנגלית מאשר בעברית, כך שהוא צריך לכתוב סיפורים לקהל הזה. מי שלא קרא את כל הסיפור על בלאו ופעם ראשונה נתקל בסיפור יחשוב שיש כאן רדיפה של עיתונאים על הדעת שלהם. לארץ אין זכות קיום מחוץ לישראל אם לא יראה שוב ושוב את הצד המכוער של ישראל.

99 "על אף דבריו של אוסטר, בישראל מתנהל תהליך משפטי מול עיתונאי "הארץ" א.ר
  • 21:18
  • 02.02.12

עיתון הארץ כנראה סבור שחופש הביטוי והעיתונות משמעותו חסינות לעיתונאים. עיתון הארץ כנראה גם לא מאמין בשוויון בפני החוק.
עיתון הארץ כנראה סבור שלא יעלה על הדעת שניתן לבקר כליאת 100 עיתונאים בתורכיה, ולא לפסול באותה נשימה את החשד שעיתונאי עבר עבירה על ביטחון המדינה. שהרי אורי בלאו זכאי מעצם היותו עיתונאי.
עיתון הארץ גם לא מוכן לכבד את קוראיו בהסברים ונימוקים.
חוצפה.

100 אוסטר כרנראה מזמן לא היה בארץ  (לת) פנינה
  • 21:57
  • 02.02.12

101 אוסטר הוא תמים או צבוע. מיליוני פלשתינאים אוסטרי
  • 23:14
  • 02.02.12

תחתשלטון ישראלי ללא שום זכויות. איזה אידיוט.

102 אוסטר מתעלם מהחצר האחורי של "הדמוקרטיה הישראלית" שולטי
  • 00:47
  • 03.02.12

ששולטת כדיקטטורה לכל דבר בשטחים הכבושים כבר 45 שנה, לישראל זכות קיום אך לא זכות כיבוש

103 אהבתי את הערת המערכת בסיום הכתבה.  (לת) מצדיע לבלאו ולעמיתיו האמיצים
  • 00:52
  • 03.02.12

104 היעדר חופש עיתונות בקשר לרדיפתי ע"י עובדי השב"כ - שתיקת העתונות, עובדה צבי סער (עו"ד), מתל-אביב
  • 13:10
  • 03.02.12

הנני נטרד ונרדף ע"י עובדי השב"כ (האגף הלא-ערבי) מזה 23 שנה, יום יום, כולל פריצותיהם לביתי בת"א, גניבות של מסמכיי מתוך ביתי וחפצי רכוש אחרים, בידודי, חסימת פעילותי הציבורית - לרבות מחיקת חבורתי ב"ליכוד" לפני כ-10 שנים (ע"י השב"כ, בלא הסכמתי) כשתחלתי בתה

105 סוף סוף מישהו שיודע לדבר  (לת) למנות אותו לשר החוץ
  • 21:11
  • 04.02.12

106 נכון הארץ, כל מדינה בה מתקיים הליך נגד עיתונאי היא דיקטטורה. פיליפ
  • 00:36
  • 05.02.12

מדהים כמה אתם מוכנים להשפיל את ישראל.

107 אף אחד לא שואל איך אף עיתונאי בהארץ לא העיז לחתום בשמו על הכתבה הזו. מישהו חשש שיבולע לו אם יפרסם ידיעה שמדיף ממנה ניחוח פרו-ישראלי? אולי גם במעוז ה"נאורות" הקרוי "הארץ" קיימת דיקטטורה של דעה אחת? שפוי
  • 17:14
  • 08.02.12

שימו לב גם לתרגום האנגלי המוטה והמטעה - בישראל *עדיין* יש חופש ביטוי. למיטה הבנתי, זה לא מה שכתוב בידיעה עצמה.
ולכל הבורים המתלהמים לגבי אורי בלאו - בדמורטיה יש איזון בין זכויות וחובות, אין זכויות מוחלטות. חופש הביטוי אינו מקנה את הזכות לגנוב מסמכים מסווגים באופן סיטונאי ולשקר לגבי זה. בלאו טופל בכפפות של משי - אף פושע פשוט לא היה מטופל כך ומקבל כל כך הרבה הזדמנויות לרדת מהעץ, עדות לרגישותה המוצדקת של המדינה לחופש הביטוי.

פרוייקטים מיוחדים