המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

משחק מלחמה בפנטגון: תקיפה ישראלית באיראן תוביל למאות הרוגים אמריקאים

תרגיל צבאי שנערך החודש מעלה כי ישראל תעכב את פרויקט הגרעין האיראני בשנה בלבד - ותצית מלחמה אזורית שתגרור פנימה גם את ארה"ב

ארה"ב ערכה החודש משחק מלחמה סודי שנועד להעריך את ההשלכות של תקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין האיראני. במסגרת משחק המלחמה נשקלו יכולות הצבא האמריקאי במקרה שבו מתקפה אווירית מצד ישראל תצית מלחמה אזורית רחבה, שארה"ב תיגרר לתוכה, ושתגרום למאות הרוגים אמריקאים.

לדברי בכירים בפנטגון, משחק המלחמה לא נועד להיות חזרה כללית לקראת פעולה של הצבא האמריקאי. עוד הדגישו כי תוצאות המשחק אינן התוצאות היחידות האפשריות במקרה של מלחמה ממשית. ואולם, המשחק מעורר חשש בקרב קובעי מדיניות אמריקאים בכירים, משום שייתכן ולא ניתן יהיה למנוע מעורבות אמריקאית במקרה של הסלמת העימות עם איראן. בוויכוח בין קובעי המדיניות לגבי התוצאות של כל מתקפה אפשרית על ידי ישראל, התגובה הזאת עשויה להעניק משנה תוקף לאלה בבית הלבן, בפנטגון ובקהילת המודיעין המזהירים מכך שמתקפה עלולה לסכן את ארה"ב.

תוצאות משחק המלחמה מטרידות במיוחד את הגנרל ג'יימס מאטיס, מפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, במפרץ הפרסי ובדרום מערב אסיה, כך אמרו בכירים, שהשתתפו בתרגיל או תודרכו לגבי תוצאותיו. הם דיברו בעילום שם עקב רגישות הנושא. בתום המשחק, שנערך מוקדם יותר החודש, אמר הגנרל מאטיס לעוזריו כי למתקפה ישראלית יהיו קרוב לוודאי תוצאות מסוכנות לכל האזור ולכוחות ארה"ב הנמצאים באזור.

גם דגן מצטרף לקמפיין הפוסטרים האינטרנטי נגד תקיפה באיראן. איור: עמוס בידרמן
גם דגן מצטרף לקמפיין הפוסטרים האינטרנטי נגד תקיפה באיראן. איור: עמוס בידרמן.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים מהעולם ישירות לפייסבוק שלכם

משחק המלחמה, שנקרא "מבט פנימי", נמשך שבועיים והתבסס על עיקרון שלפיו ארה"ב מוצאת את עצמה נגררת לעימות לאחר שטילים איראניים פגעו בספינה של הצי האמריקאי במפרץ הפרסי, וגרמו למותם של 200 אמריקאים, כך לפי אחד הבכירים. ארה"ב הגיבה לתקיפה בתקיפת מתקני הגרעין של איראן.

על פי התסריט המדומה, המתקפה הישראלית הצליחה לעכב את תוכנית הגרעין האיראנית בשנה לכל היותר, בעוד התקפת הנגד האמריקאית האטה את תוכנית הגרעין בשנתיים נוספות. אולם גורמים נוספים בפנטגון אמרו כי הארסנל הצבאי האמריקאי עשוי להסב לאיראן נזק גדול בהרבה אם הנשיא אובמה יחליט על תגובה בקנה מידה נרחב

המשחק תוכנן לבדוק את יכולת התקשורת הפנימית בתוך הצבא ואת התיאום בקרב צוותי הפנטגון, בטמפה, פלורידה, שם שוכן מטה הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב, וכן במפרץ הפרסי, במצב שאחרי מתקפה ישראלית. עם זאת המשחק נועד לבדוק מצב שיכול להתממש במציאות.

בסופו של דבר המשחק המחיש לצמרת הצבא עד כמה התוצאות של מתקפה ישראלית ומתקפת נגד איראנית הן בלתי צפויות ובלתי ניתנות לשליטה.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 והביבי עם הברק ממשיכים לצחצח חרבות. מתי הם יחשבו עם ראש פתוח? מתי הם יתעשתו?  (לת) לא לתקוף!
  • 23:42
  • 19.03.12

02 ביבי מהמר בחיי הישראלים. נתתם לו מנדט לזה?  (לת) no pasaran
  • 23:44
  • 19.03.12

03 הערבים לא מסוגלים לכפות כלום על אסאד, אז על ישראל ? על ארה''ב ?  (לת) קירטצ'וק
  • 23:52
  • 19.03.12

04 משחק מלחמה בקריה הראה שפצצת אטום איראנית תחסל מיליוני יהודים חפים מפשע.  (לת) קונג-פו
  • 23:54
  • 19.03.12

05 עדיף מאות הרוגים אמריקאיים ממאות אלפי הרוגים ישראלים. לא ?  (לת) קירטצ'וק
  • 23:54
  • 19.03.12

06 נערך משחק סודי בשבוע שעבר... ממש סודי.  (לת) ל
  • 23:59
  • 19.03.12

07 יש לי משחקי סימולציה טובים יותר לגאונים שם בפנטגון: חייל אמריקאי רוצח 16 אזרחים במדינה כבושה 10,000 ק"מ מגבולות ארה"ב. אסטרטג
  • 00:00
  • 20.03.12

או אולי: רודן סורי טובח אלפים מבני עמו. או אולי: בת הברית הגדולה מצרים הופכת לרפובליקה איסלאמית עוינת.

08 הפחד של אובמה ממפלגת התה ויהודי ארה"ב עלול להמיט אסון כבד עדי
  • 00:08
  • 20.03.12

הגיע הזמן שיבינו בבית הלבן שביבי משרת את מפלגת התה והם רוצים, ממש רוצים, לסבך את אובמה. אוי לישראל אם זה יקרה כי את המחיר אחר כך ישלם כל עם ישראל
אגב, אל תתפלאו אם תפרוץ אנטישמיות כי אנטי ישראליות יש כבר אבל יש אנטשימים שיושבים ורק מחכים לתעלול כזה של ביבי

09 משחקי מלחמה כהצדקה לשואה נוספת? אזרח יהודי-ישראלי
  • 00:14
  • 20.03.12

במהלך מלחמת העולם השנייה לא הביאו בחשבון מה תהיינה השלכותיה על יהדות העולם.
למה את משחק המלחמה עושים בפנטגון לגבי אבידות של אמריקאים מבלי לשאול באותו הקשר מראש בכמה אבידות תשלם ישראל אם איראן תפתיע ותפתח במלחמה-גרעינית עלינו תחילה? האם שאלה כזאת תגרום למבוכה כלשהיא בארה"ב?

10 מה עם התרגיל שמדמה מתקפת פתע אירנית על ישראל ותגובה ישראלית הולמת?  (לת) תם
  • 00:16
  • 20.03.12

11 אכן - תרגיל סודי ביותר!!! מכיר תרגילים כאלה
  • 00:20
  • 20.03.12

האמריקאים "מפחידים" אותנו? שיעשו תרגיל מלחמה על תוצאות התגובה האמריקאית על איראן. אולי האיראנים ילמדו שלא כדאי להם וירדו מהעץ!!!

12 משחק מלחמה סודי...כך מסרו בכירים אמריקאים?  (לת) יש לאיזשהו אמריקאי אומץ להדליף מידע סודי?
  • 00:21
  • 20.03.12

13 תסבירו לי רק משהו אחד אזרח
  • 00:28
  • 20.03.12

לא מובנות לי ההערכות הנשמעות השכם וערב, וגם בכתבה זו, על כך שהשמדת מתקני הגרעין של איראן תעכב את פרוייקט הגרעין רק בשנה עד שלוש שנים.
משהו מאוד לא הגיוני כאן. איראן עובדת על פרוייקט הגרעין שלה כ 20 שנה, ועוד לא סיימה. והיא אמורה לבנות הכל מחדש תוך שלוש שנים? מה הם עשו במשך 20 שנה, ואיך הם אמורים לעשות את זה שוב תוך 3 ?
קחו עוד דוגמאות - פעמיים הופצץ פרוייקט גרעין - בסוריה ובעיראק. בשתי הפעמים חיסול התשתיות לא רק עיכב אלא חיסל לחלוטין את פרוייקט הגרעין של המדינה המופצצת.
עוד דוגמא - יפן - בעלת כורים רבים וחדישים, אמצעי מימון אדירים ותעשיה מן המודרניות בעולם, אשר פועלת כמובן ללא השפעת סנקציות, לא מצליחה לשקם במהירות תשתית גרעינית שנפגעה (לא הושמדה, רק נפגעה) בצונמי לפני שנה.
בקיצור, תשתית גרעינית היא פרוייקט איטי, יקר ורצוף בעיות, לא משהו ששולפים מהכיס. השמדת אותו, ייקח הרבה מאוד זמן לבנות מחדש.
בהפצצה נכונה יחוסלו גם הרבה מדעני וטכנאי גרעין, מה שיפגע קשות בידע הגרעיני של איראן. תוסיפו לזה חיסולי מדענים כמו אלו שמתבצעים כיום.
יש הרבה סיבות בעד ונגד תקיפת הגרעין האיראני, אבל טיעוני ה"תקיפה תעכב רק בשלוש שנים" לא מחזיקים מים (כבדים)

14 לכל הגיימרים המתלהמים... אי תקיפה באיראן תוביל למיליוני אמריקאים מתים.  (לת) אמת
  • 00:30
  • 20.03.12

15 שידאגו יותר ממה שהולך בסוריה בתמיכת רוסיה.  (לת) ותיקה
  • 00:32
  • 20.03.12

16 תקיפה ישראלית מסוכנת. אבל יכול להיות שאי תקיפה מסוכנת יותר.  (לת) באג
  • 00:58
  • 20.03.12

17 המשחק התבסס על ההנחה שטיל פוגע בספינה וגורם ל200 נפגעים אמריקאים... דני, תל אביב
  • 01:12
  • 20.03.12

והמסקנה הייתה שיהיו מאות הרוגים אמריקאיים. אני החמצתי משהו? נראה שיש כאן איזה כשל לוגי ...

כמובן זאת כנראה עוד פיסת תעמולה של ממשל אובמה, ולוגיקה ודמגוגיה בד"כ לא גרות בכפיפה אחת.

18 לתקוף את איראן כדי לעכב את פרוייקט הגרעין בשנה?? לא תודה, עדיף שכבר יהיה להם גרעין ויהיה כאן סטטוס קוו מתוח דני
  • 01:15
  • 20.03.12

סיכוי טוב שבעתיד יהיו שם חילופי שילטון, אולי הסכמי התפרקות הדדיים, אולי חילופי שילטון בישראל שיביאו רוח חדשה למזה"ת, מי יודע? ברור שהפתרון של תקיפה הוא מטומטם, מסוכן בלי גבול, לא יעיל וסביר שיגרום נזק שיעלה פי מאה מונים על התועלת השולית של דחיית הגרעין האיראני בשנה. די להפחיד את הציבור כאילו פצצה איראנית היא סוף העולם.

19 ומה ישאר מישראל ואיראן בסוף? האמריקאים דילגו על השאלה הזאת.  (לת) הלוחם בדרכים.
  • 01:16
  • 20.03.12

20 ביבי-ברק קראתם? החכמה לא נמצאת רק אצלכם.והאם אתם ערכתם סימולציה כזו? אני לא מצפה לתשובה..כי אז אשאל :"ומה היו התוצאות"? גד
  • 01:27
  • 20.03.12

מעניין איך האמריקאים מדברים על מאות הרוגים ואילו ברק בשיטת "זבנג וגמרנו" וכנראה גם הרבה "סמוך עלי..." הגיע רק ל 500?

21 אם לאובמה יש טיפה ביצים שיודיע שאם איראן תתקיף את ארה"ב או בעלות בריתה, טהרן תראה כמו הירושימה...ואיף חייל אמריקאי לא יהרג.  (לת) קישקוש
  • 01:33
  • 20.03.12

22 בעיראק ואפגניסטן נהרגו יותר  (לת) אין מלחמות נקיות
  • 01:40
  • 20.03.12

23 תנו לי לנסות להבין: הם הניחו שבמקרה של פגיעת טיל בספינה אמריקאית וטביעת 200 הבנת הנקרא
  • 02:09
  • 20.03.12

200 מלחים אמריקאים יגרור תרחיש ובו מאות נפגעים ? אני קורא נכון?! מה זה הפיגור הזה?

24 שא, סודי. Alex Toronto
  • 02:25
  • 20.03.12

את התסריטים הם כותבים ביידיש כדי שאף אחד לא יבין.
אבל אני יודע יידיש.
אז אני יכול לגלות לכם ששם התסריט הוא "רד אלינו אוירון".
אני יודע גם מה יהיה הסיום (האמריקנים עדיין לא): הוא יקרא (בדיעבד) "אוף! גוזל"

25 ישראל טובה בהרתעה , להוציא משימה שכזו לפועל זה סיפור אחר דנה
  • 03:37
  • 20.03.12

אם נסתכל על העבר הלא רחוק יחסית ,נגלה לצערי שישראל כשלה כמעט בכל פעולה שביצעה בהיבט האסטרטגי ( כולל יציאה מעזה) כישלון בשטח הביא לכישלון אסטרטגי , לכן ספק עם ישראל יכולה להוציא מבצע שכזה כנגד הגרעין האירני
1. ריבוי מתקנים ( פריסה על שטח רחב מאוד , גורם הפתעה 0)
2. חלק מהחימוש להתמודד עם מתקן תת קרקעי לא מצוי כלל בישראל.
3. העדר גורם הפתעה - מערך נ"מ מסיבי מוכן , מוקשים ימיים - במידה והיתה חשיבה לצוללות
4. חימוש מוגבל לנשיאה על מלט"ים ( משקל , סוג חימוש)
5 . קיים רעיון נוסף גאוני לגבי הכור ב BUSHEHR .(השבתת הכור )

  •   מה שנשאמר בכתבה ומה שדנה אומרת כל זה נכון וברור לכולם. ולכן ממשיכה ישראל לאיים על ארה"ב כדי שזו תילחץ כלכלית על איראן. כל זה לא בשביל למנוע נשק גרעיני, שאותו איראן לא מפתחת, אלא כדי להחליש את איראן. נשמע רציונלי מצד ישראל, אבל עלול להשיג בדיוק את ההיפך.  (לת) איראנים יקרים, אל תתקופפו לברוטליות הקולינאליסטית. חיזקו ואימצו
    • 11:32
    • 20.03.12

26 מושכים זמן פטריוט
  • 05:06
  • 20.03.12

נראה על פניו כי חוסני ברק אובמה ימח שמו מושך זמן יקר מאוד של עם ישראל הוא יביא להכחדת עם ישראל ברור שביבי צריך להתעורר לקחת את המושכות ולהכות בברזל אכשיו לפני שיהיה מאוחר חוסני אוסמה בן לאדן אובמה בשמו החדש יעשה הכול על מנת למשוך זמן האם אמריקה חשבה הרבה כשתקפו את התאומים עצוב שמתו שם אנשים אבל אני שמח שאמריקה הרגישה פעם אחת מה פו בישראל מרגישים כמעט כול יום בהתקפות בפיגועים ועוד ועוד קדימה ממשלת ישראל לתקוף באירן היום לפני מחר

27 עדיף כמה מאות אמריקאים הרוגים ממיליוני יהודים הרוגים....  (לת) רעמסס
  • 06:08
  • 20.03.12

  •   יפה דיברת קונטרה
    • 07:09
    • 20.03.12

    ומה האמריקאים אומרים?
    לא רק שאנחנו מממנים אותכם ב 3 מיליארד דולר כל שנה אז אל תצפו שנקריב אותנו לתועלת מפוקפקת, אם בכלל, עבורכם
    שלא לדבר שישראל הכניסה ראשונה את הגרעין למזרח התיכון

  •   הלואי ותגובה זו תתפרסם בארה"ב- וכך יהיה סוף לפארסה.  (לת) אובמה- לעיונך.
    • 10:21
    • 20.03.12

28 מלחמה זה לא משחק  (לת) פלץ
  • 06:11
  • 20.03.12

  •   תגובה תגובה
    • 08:00
    • 20.03.12

    צודק מלחמה זה לא צחוק אבל אם רוצים להשמיד אותנו זה בכלל לא מצחיק מבין טמבל איפו אתה חי

29 תקיפה אמריקאית או בי"ל, במצב העורף כיום, תביא לאלפי הרוגים בישראל...  (לת) daym
  • 06:22
  • 20.03.12

30 עוד דיווח אובייקטיבי בלי כל מטרה פוליטית. העובדות: נושאות המטוסים במפרץ ואובמה חתם על צו חרום נשיאותי חדש.  (לת) מושיקו
  • 06:26
  • 20.03.12

31 ואני מבין שאתה זה שיקבע כמה יהיו בכל צד...  (לת) לרעמסס
  • 06:32
  • 20.03.12

32 שוב הארץ משמש כלי בעוד ספין תקשורתי מבית מדרשו של אובאמה.  (לת) א.מ.
  • 07:04
  • 20.03.12

33 אתם בטח מתכוונים שבעקבות ירי איראני על מטרות אמריקאיות יהיו מאות הרוגים...  (לת) גלילי
  • 07:05
  • 20.03.12

34 נראה שהאמריקאים של היום שונים במהותם מהאמריקאים של פעם... החושב א.
  • 07:08
  • 20.03.12

ההחלטיות והנחישות של האומה האמריקאית בתקופת מלחמת העולם השניה לא ניתנת להשואה עם הפחדנות וההססנות שמפגינה אומה זו.
השקיעה של המעצמה אמריקאית היא תוצאה של המנהיגות הרכרוכית ואובדן הדרך והרוח של אומה זו.
לסכום: נראה כי האמריקאים סורסו ובלי ביצים קשה לקחת החלטות קשות....

  •   עוד הוגה בפרוטה שאין לו מושג בהיסטוריה אחד
    • 10:29
    • 20.03.12

    ארה"ב נכנסה למלחמה רק לאחר שהותקפה על ידי יפן, ולמרות שהנאצים שלטו כבר בכל אירופה והם אלה שהכריזו עליה מלחמה. ולכן ההשוואה בין אז להיום מופרכת לחלוטין. מנגד יש להם ניסיון לא מלהיב גם בויטנאם וגם בעיראק, לשם נכנסו בדיוק בגלל טענה לגרעין שלא היה. כך שההגות שלך לא משהו.

  •   ארה"ב לא השאירה ליפנים הרבה ברירות , ואם תלמד טוב את  (לת) ההיסטוריה אולי תקלוט
    • 17:19
    • 20.03.12

35 ארה"ב מנהלת מלחמה פסיכולוגית מול דעת הקהל הישראלית חיים
  • 07:54
  • 20.03.12

בכל יום או יומיים מפרסמת הערכה חדשה שאמורה לשכנע את דעת הקהל בישראל עד כמה תקיפה באיראן היא לא כדאית.

זה לא עובד.

36 פרסום תוצאות "משחק המלחמה" הזה נועדו למטרה אחת-לתת צידוק להכבדת והקשחת יחסו של אובמה לישראל והפעלת לחץ עליה להימנע מפעולה צבאית.בכל זאת בחירות בנובמבר  (לת) סמי מפ"ת
  • 07:57
  • 20.03.12

37 אם הניסוי הוא סודי איך קרה שפרסמתם אותו, ואם הוא לא למה להגיד שכן תרחישים צבאיים בחדרי חדרים
  • 08:03
  • 20.03.12

אם העולם הנאור לא יבין שהוא חייב להילחם תמידית בעולם הרודני החשוך, הוא פשוט יפסיד לו.
הרודן לעולם לא ידבר על שלום אמיתי, כל הסכם אמור להוביל מבחינתו לשיפור עמדותיו בלבד. לכן אם לא נעמוד היטב על יכולת ההתגוננות, ועל יכולת ההתקפה שלנו: פשוט לא נהיה.
מי שמאמין שעם רודנים אפשר לדבר שלום, פשוט מדמיין אותם הפוך לגמרי ממי שהם. מהוויתם המנצחת את המדינה ולוקחת את האזרחים בשבי.
זו מהותו היחידה של הרודן, שיודע לחיות רק לעצמו. פשרה בזויה ולא גברית בעיניו, והוא תמיד יאמין שאם מישהו יחשוב שהוא יתרכך הוא יתנפל עליו כדי לקחת לו.
לכן אם אין מנוס אז העולם יגרוס את מי שממנו אין מנוס

38 לא לתקיפה באיראן.  (לת) אנו לא בני ערובה של ביבי
  • 08:03
  • 20.03.12

39 מידע די חשוב........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ישראלי
  • 08:08
  • 20.03.12

המדינה,בשיתוף משרד האוצר וחברות הביטוח לא מוכנים לספר ולהוציא רשימות שלמות של עשרות חברות שיש בבם כסף המוגדר "כסף אבוד". אזרחי ישראל שבעבר נתנו מלוות מדינה, אזרחים שעברו מעבודה אחת לאחרת,אזרחים שפוטרו ולקחו רק את הפיצויים... הערכה היא כי יש למעלה מ15 מיליארד ש"ח( ניתן לבדוק לבד בגוגל) יש אתר בארץ שנקרא: איילי-החברה הארצית לאיתור ומימוש זכויות ונכסים. כל אזרח מעל גיל 47, וכל אזרח שאי פעם עבד בעבודה ועבר לאחרת וכמובן ילדים להורים שנפטרו, יש אפשרות לבדיקה מקיפה באתר במחיר של 47 ש"ח ( אגרה שצריך לשלם בדואר לדעתי..)בכל 147 הגופים הפיננסיים. תנסו גם לעזור למי שלא יודע להשתמש באינטרנט,פשוט להכנס ולרשום את שמכם, מי שסיכוייו נמוכים האגרה תעלה יותר וכנראה גם לא ממש משתלם לבדוק..בכל מקרה בהצלחה לכולם.

40 פירסום מגמתי ומטופש. מוטי
  • 08:19
  • 20.03.12

לאף אחד אין מושג מה יקרה.

  •   נכון שלאף אחד אין מושג ישראל
    • 13:07
    • 20.03.12

    אבל רוב הסיכויים שזה לא יהיה פיקניק.
    ולא סתם כל ראש ממשלה מעביר את הבעיה לבא בתור, כנראה זה גדול עלינו (למרות שתמיד יכולות להיות הפתעות)
    ורוב הסיכויים שאם נכנס לזה לא נצא מזה טוב, גם אם נשמיד את הגרעין האירני.
    העולם הוא צבוע וידאג למרר לנו את החיים לאחר מכן.

41 חשוב מאד..!!!!!!!!!!!! ישראלי
  • 08:31
  • 20.03.12

המדינה,בשיתוף משרד האוצר וחברות הביטוח לא מוכנים לספר ולהוציא רשימות שלמות של עשרות חברות שיש בבם כסף המוגדר "כסף אבוד". אזרחי ישראל שבעבר נתנו מלוות מדינה, אזרחים שעברו מעבודה אחת לאחרת,אזרחים שפוטרו ולקחו רק את הפיצויים... הערכה היא כי יש למעלה מ15 מיליארד ש"ח( ניתן לבדוק לבד בגוגל) יש אתר בארץ שנקרא: איילי-החברה הארצית לאיתור ומימוש זכויות ונכסים. כל אזרח מעל גיל 47, וכל אזרח שאי פעם עבד בעבודה ועבר לאחרת וכמובן ילדים להורים שנפטרו, יש אפשרות לבדיקה מקיפה באתר במחיר של 47 ש"ח ( אגרה שצריך לשלם בדואר לדעתי..)בכל 147 הגופים הפיננסיים. תנסו גם לעזור למי שלא יודע להשתמש באינטרנט,פשוט להכנס ולרשום את שמכם, מי שסיכוייו נמוכים האגרה תעלה יותר וכנראה גם לא ממש משתלם לבדוק..בכל מקרה בהצלחה לכולם.

42 מה, למען השם, הקשר? אין לעזאזל יהרגו מאות אמריקאים אם ישראל תתקוף באיראן?%$@# מה?! %$₪#$₪#$₪%^₪%^$*
  • 08:31
  • 20.03.12

נמאס לי להיות הגבינה בסנדביץ' הטמטום הזה !!
ויודעים מה? כמה מאוד אמריקאים מתים יכול להשפיע פלאים על ממוצע האייקיו העולמי

43 משחק מלחמה בהארץ: הדרכונים האירופיים של קוראיינו ישלפו מהארון  (לת) יעקב מנתניה
  • 08:37
  • 20.03.12

44 איזו שטות. מדובר סה"כ בתרחיש אד
  • 08:38
  • 20.03.12

שתורגל. איך הגעתם לכותרת המופרכת? לא מדובר כלל בהערכה ובכלל, ידוע למי ניתנה הנבואה...

45 ייתכן וכמה מאות הרוגים אמריקניים היא האפשרות המועדפת גם לאמריקנים. הרשלה
  • 08:39
  • 20.03.12

משחק מלחמה מתבסס על הסתברויות סטטיסטיות, ועם סטטיסטיקה אפשר לעשות אין-סוף מניפולציות. מה יקרה למשל, אם מטוס מן הסוג שפגע במגדלי -התאומים ב - 11.9.2001 , שיוטס על-ידי אנשי חיזבאללה ויישא פצצת אטום אירנית בתוכו , יתרסק בניו-יורק או לוס-אנג'לס? כמה אמריקנים ימותו אז ? האם זה תסריט דמיוני שאינו יכול להתממש ? האם התסריט של 11.9 לא נשמע דמיוני לפני שהתרחש ? לפתע פתאום המספר - "כמה מאות" נראה נמוך להפליא....

46 הבה נשחק את המשחק ההפוך רמטכל דמיקולו
  • 08:39
  • 20.03.12

ישראל לא תוקפת, אירן משיגה פצצה גרעינית.
אירן מתחילה להעלות דרישות לשליטה ובעלות על מיצריי הורמוז ושליטה על שדות נפט בשטחים רחבי יותר בעירק.
אירן מתסיסה שבטים בעירק אפגנסטן פקיסטן והודו המעלים תביעות לאסלמיזציה של הפןליטקה.
אירן מאיימת על ערב הסעודית.
עד כה אף אמריקאי לא מת מזה, אבל הכלכלה האמריקאית מגלה קשיים עקב מחירי הנפט הגואים...
ארה"ב מנסה לפרוץ את הסגר האיריני במיצריי הורמוז. אירן מטביעה ספינה אמריקאית ועליה 200 לוחמים....

47 לא 50 אלף, לא 5000 אפילו לא 500. האמריקאים בכלל לא ירגישו את זה. פתיל רועם
  • 08:47
  • 20.03.12

בין אם הדיווח אמיתי ובין אם לאו, תקיפה ישראלית, יעילה או לא יעילה כפי שתהיה, היא כנראה השלב הראשון בהתקטשות אזורית שתסתיים בחורבן איראני.
לכן אם לאיראנים יש שכל כדאי שיתקפלו עכשיו (ולו למראית עין) או שיגיבו רק לאזור ישראל ולא יערבו את האמריקאים בסכסוך.

48 ארה"ב גידלה את המפלצת שנקראת ישראל - הגיע הזמן שתשלם את המחיר.  (לת) שונית
  • 08:53
  • 20.03.12

49 כותרת אפשרית מ 1943 - "הפצצת מחנות ההשמדה על ידי בעלות הברית עלולה לגרום למות עשרות צוותי B-17" גלילי
  • 08:53
  • 20.03.12

השאלה היא מה האלטרנטיבה, למה כותבי המאמרים הנאורים מ"הארץ", שוכחים להסביר לקוראים החושבים את המשמעויות של חיים תחת איום גרעיני יומ-יומי : אי יכולת לתגובה כנגד טרור, קיפאון כלכלי, ובריחת האוכלוסיה החזקה.

  •   אל תשכח ידידי שכ 80,000 אנשי צוות אוויר אמריקאים במפציצי ה B-17 וB-24 ספו בתקיפת גרמניה בשנים 43-45, ובשלב מסויים למעלה מ 10% מהמפציצים היו 10הופלו בכל תקיפה. הודות לתקיפות אלו התאפשרה הפלישה לנורמנדיה. כמו כן, תקיפת מסילות ברזל הייתה יעילה ליום יומיים שכן תיקונן היה קל ומהיר. הצדקן
    • 11:16
    • 20.03.12

    אל תשכח ידידי גם שהאמריקאים לחמו בנוסף בחזית האוקיאנוס השקט ואבדותיהם היו כבדות ביותר גם שם. המאמץ המלחמתי האמריקאי חייב סדרי עדיפויות - העדיפות הראשונה להכניע את היפאנים והגרמנים ע"י השמדת יכולתם הצבאית.

  •   לא שכחתי  (לת) גלילי
    • 11:45
    • 20.03.12

  •   לצדקן: תגובתך היא התשובה הנכונה לנאום הבלהות ההזוי של נתניהו באיפאק. חבל שפרשנים רציניים בעתונות לא עלו על הסבר מדוייק זה.  (לת) קורא טקסטים
    • 15:29
    • 20.03.12

50 עדיף לשכב במטה ולאכול  (לת) אלכסנדר המאושר והסמולני
  • 09:00
  • 20.03.12

51 עד מתי יהלכו אימים עלינו מפני אירן? גל
  • 09:05
  • 20.03.12

מתי אירן ניצחה מלחמה כל שהיא לאחרונה?

דרך אגב סדאם חוסיין יכל להתמודד בהצלחה עם אירן. אירן היתה פוחדת מסדאם
כי הוא פלש לאירן עם עליית חומייני. היום כבר האירנים אין להם ממי לחשוש.

52 מלחמה בלי משחקים דורון
  • 09:10
  • 20.03.12

מלחמה ללא משחקים היינו תקיפה אירנית לפני תקיפה ישראלית/אמריקאית = אלפי הרוגים.

53 לא משחק הקסגון
  • 09:11
  • 20.03.12

אי תקיפה של המתקנים הגרעיניים יביא למאות אלפי הרוגים בישראל. נו? מה יש לכם להגיד על זה?

54 ספין של אובמה נגד ביבי לתקיפה באירן (שקוף לגמרי).  (לת) דרור
  • 09:16
  • 20.03.12

55 אין בעיה, ברק מוכן להקריב אלפי ישראלים אבי
  • 09:24
  • 20.03.12

כמובן, הוא עצמו יהיה מוגן בתוך מקלט ממשלתי

56 האם ישראל מספיק פושעת לגרום למלחמת עולם?!-בינתיים זה בדיוק מה שהביב עושה! ביבי עצמי לדעת
  • 09:44
  • 20.03.12

בשם הקורבנות ובשם השואה ראש ממשלת ישראל מחרחר ומתקתק מלחמה
הפעם לא עם יתוש פלסטיני או כנופיות חיזבללה אלה מול מעצמה
די ברור שהברווז הזה יודע רק לנבוח ועדיין זה מאוד מסוכן
כן כמו שפלסטינים יתוש לאומתינו אנחנו יתושלאומת איראן
גם אם יש לנו נשק פי אלף יותר טוב משלהם יכולת העמידה שלהם פי אלף משלנו בשל השטח והמשאבים והתרבות והמשטר אנחנו לא ב48 שתושבי ישראל יסכימו לצנע אם יסגר פה החשמל והמזגן והנייד והאינטרנט
הישראלים יעופו מפה כמו עכברים
וגם הצפיפות הישראלית תהפוך לשדה קטל אם יתחילו לברוח בגוש דן מפחד
כמו שהיה במלחמת המפרץ רק שהפעם הפקק קיים בשותף

כאזרחים אין הרבה מה לעשות תמוה שטרם החלו הפגנות נגד ההזייה הביבית המסוכנת אבל יותר מהפחד והטמטום יש את השקר והבגידה
איך לעזזל מדינת היהודים שכל תקומתה מאסון השואה איך חברה שקמה כדי
להיות מופת לאנושיות ולמניעת סבל אנושי איך היא מאפשרת להיות הגורם
לאסון עולמי לא שלא צריך לטפל באיומים הבוטים של האחמניג'אד
צריך ויש דרכים ואנחנו כבר לא מיעוט שחי בצל ובחסדי אחרים
אבל לאיים במלחמה או בטרור נגדי רק מראה שהדרדרנו לאי אנושיות
לאי אכפתיות מחיי אדם בדיוק כמו הבריון עם הזיפים

57 התרגיל של "ניו יורק טייס" ! איך מחסלים את ישראל ושארה"ב לא תואשם בהפקרתה...?????!!!!  (לת) גורג
  • 09:48
  • 20.03.12

  •   הניו יורק טיימס למרות היותו בבעלות יהודית, היה בעמדה אנטי יהודית גם במלחמת העולם השנייה העיתון קרא לארה"ב לא להתערב למען היהודים כי זה יגביר את האנטישמיות ויהפוך את המלחמה כמלחמה למען היהודים, קו שהמשיך במהלך כל המלחמה הן בהעלמת עובדות, והן בתמיכה בקו האמרקאי לא להפציץ את מחנות ההשמדה  (לת) השלמה למי שאינו יודע על העיתון
    • 10:25
    • 20.03.12

58 במשחק המלחמה שלי בשנת 2025 פצצת אטום אירנית שוגרה על ניו יורק  (לת) רק 12 מליון הרוגים-לא סיפור רציני
  • 10:23
  • 20.03.12

59 כמו ב1939- מכינים את התשתית להשמדת העם היהודי  (לת) וגם היום השמאל שותף פעיל
  • 10:29
  • 20.03.12

60 שמישהו יעדכן את הכתב המלומד על 6400 אמריקאים שמתו MakePiss
  • 10:44
  • 20.03.12

במלחמות עירק ואפגניסטן מאז 2003: http://icasualties.org/
ואלה רק מספרים רשמיים, מי שיחפש הערכות לא רשמיות ימצא אלפים רבים יותר.
אז מי נותן את הדין על אלפי האמריקאים המתים האלה?

61 עכשיו שיעשו משחק הפוך, כמה אמריקאים ובכלל ימותו משימוש של מטורפים-דתיים עם נשק אטומי  (לת) בכל מקרה ימותו אנשים...
  • 10:45
  • 20.03.12

62 תגובה ל3 דה גוך
  • 10:55
  • 20.03.12

תגיד למה אמריקאים צריכים לההרג כדי לשמור עח היהודים בארצם,אם אמריקיאים אכן יממשו את כוונתם להתנער מישראל ,לנו לא יהיה סיכוי רב לחיות בארץ אבותנו ,כי נוכחנו לדעת שברגע שהגנה עלינו פוגע באינטרסים החיוניים שלהם כולם נוטשים אותנו ,בעת הזו צריך לנהוג ב"אם אתה רוצה לירות תירה על תדבר"

63 משהו שחסר במודל האמריקאי: א. תגובת הרוסים (האם ינסו לבלום את ישראל באופן צבאי) ו-ב. אם כן, האם זה יביא לעימות צבאי עם האמריקאים (ולמלחמת עולם-X ) או שהאמריקאים ייתנו להם לעשות את מה שיחשבו כתגובה סבירה? ג. היכן הסינים בכל זה? יאפשרו לישראל למוטט להם את רוב המסחר העולמי = עמוד השדרה של הכלכל הסינית?  (לת) גוגי
  • 11:06
  • 20.03.12

64 משחקי מלחמה - רצונו של אובמה להיבחר שנית, תעלה לישראל מאות אלפי הרוגים רוני
  • 11:16
  • 20.03.12

על פי תרחיש שנעשה בישראל.

65 אני בעד מלחמה. אם יש בעייה צליח לפתור אותה ולא לחקות לתסרית החוזר של מלחמת אולם 2 רומן
  • 11:27
  • 20.03.12

בארץ יש מספיק מפגרים וסמולנים שגוררים מדינה לפיצול פנימי במקום להיתמודד עם אתגרים שמציבים מוליינו אויביינו. חד משמעית אירן ללא נשק גריני ואין מי שרוצה ללכלח את הידעים, אז זה לא בושה שמדינה אחי חזקה במזרח התיכון יעשה את זה.

66 אני מאמין לעזרא דגן ,אני מאמין לאובמה"אירן לא תהייה גרענית" אני מאמין בשכל הישר ולא ביוהרה של טפשים...אירן היא מדינה הגדולה מצרפת אנגליה וגרמניה ביחד, עם המונה יותר מ70 מיליון בן תרבות בת אלף שנה !!!יש להבין בשכל ישר..העם האירני לא חיי בבעייה איתנו.זה השילטון המוסלמי ההזויי..ועל כן על העולם להשקיע מאמצים באותו דור צעיר ,שהוא הרוב היום באירן,והחפץ חיים וחופש כמו במערב !!!  (לת) נביא הזעם...............
  • 11:58
  • 20.03.12

67 אוגוסט 1945. כנראה הפנטגון שכח הירושימה ונגסקי. איזה נזק? מאות הרוגים?  (לת) פול
  • 12:34
  • 20.03.12

68 איזה קשקוש - הפרסים יהרגו מאות חיילים אמריקנים וארה"ב תניח לאיראן לשקם  (לת) את הגרעין תוך שנה ?? ב ד י ח ה!
  • 12:38
  • 20.03.12

69 הפטפטת מתגברת ההפצצה מתרחקת. המטוסים יגיחו מכוון השמש העולה, כמו בסרטים. אחלה.  (לת) צבי
  • 12:54
  • 20.03.12

70 כמה טוב לו שמחזיקים אותו פופאי
  • 13:05
  • 20.03.12

זה בדיוק מה שביבי היה צריך. הוא רצה, אבל החזיקו אותו, שלא יתקיף. עכשיו הוא יכול להגיד, נורא רצתי להתקיף. שטויות! הפופאי הזה לא היה יוצא לשום תקיפה. אבל עכשיו יעני יש לךו תירוץ. אנחנו קורבנות ההפחדה שמחולל הפחדן הזה. הפערים בארץ והסירוב לדבר עם הפלשתינאים הרבה יותר מפחידים

71 האמריקאים מכינים את הקרקע להטלת האשם על מאות ההרוגים שלהם במלחמה הבאה על ישראל, זה מסוכן וגובל בהסתה אנטישימית על אשמת היהודים וישראל, יש להבהיר לאמרקאים שהמניפולציה הזאת מסוכנת!  (לת) רן
  • 13:11
  • 20.03.12

72 "תרגיל" אמריקני עם "תוצאות" בהזמנה,ממש כמו "הערכת המודיעין" האמריקנית מ-2007 שאיראן הפסיקה את התוכנית ב-2003 דני
  • 15:55
  • 20.03.12

השאלה היא על מי הם רוצים לעבוד,עלינו? על האיראנים? על עצמם?

  •   לדני : קבל עדכון. הערכת המודיעין הלאומית של ארה"ב (כלל 16 סוכנויות המודיעין) המעודכנת לשנת 2011 חזרה ואישרה את הערכת המודיעין הקודמת ולפיה הפסיקה איראן את תכנית הנשק הגרעיני ב-2003 ולא חידשה מאז. זאת יעפ"י הדלפות מהיימנות בניו יורק טימס . באותן הדלפות נמסר כי המודיעין הישראלי שותף לההערכה האמריקנית כי איראן טרם החליטה על פיתוח נשק גרעיני. אלה העובדות שנתניהו מנסה לטשטש בנאום ההזוי באיפאק.  (לת) קורא טקסטים
    • 17:25
    • 20.03.12

  •   אולי אתה רוצה להגיד ש'לארהב היתה התה תכנית גרעין איראנית והבלון בום בום? ככה, בגלל הנפט ואוצרות טבעו של הים הכספי כזה??  (לת) הגוי..
    • 22:02
    • 21.03.12

  •   המקופלת מתקפלת ומתקמטת כמו סמרטוט כיאין יכולת כלכלית ויש פשיטת רגל בפרהסיה במקרה תקיפה.כרגע זה בהחבא,פשיטת הרגל..  (לת) הגוי..
    • 22:04
    • 21.03.12

73 הצבא האיראני צבא דמיקולןו אלף
  • 18:14
  • 20.03.12

he.m.wikipedia.org/wiki/מלחמת_איראן-עיראק

74 תקיפה באיראן מסוכנת לאיראנים...  (לת) א
  • 20:15
  • 20.03.12

75 מגיע לאירופאים והערבים איראן גרעינית אופק
  • 21:56
  • 20.03.12

הם כבר יזמברו אותם זה יסלול את הדרך לשלטון רוסי איראני סורי על הנפט העולמי תוך אינוס הערבים בסוף אולי יבינו הסתומים שאנחנו לא האויב ומעולם לא היינו

76 ואילו אי תקיפה ישראלית מרק
  • 07:42
  • 21.03.12

תוביל למיליוני יהודים הרוגים

77 מאות הרוגים?ספורי סבתא.בעיראק מעל 1500 או 3500 וב אפגניסטאן 1500.בשביל ארהב מאות זה כסף קטן.אולי מאות אלפים,אז זה כבר עניין אחר כי ללא כח יבשתי גדול,כל פעולה שווה ל,,תסלחו לי...בובע מעייסס.  (לת) הגוי..
  • 21:42
  • 21.03.12